abonnement Unibet Coolblue
pi_195895022
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..
Definitely not CIA
pi_195895037
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Donderstraal eens op met die feestjes. Heb jij ook maar een quote dat ik daarvoor pleit?

En ben dit jaar al 2 maal op vakantie geweest, echt, het boeit mij geen fuck.
Ik zal je vast verward hebben met al die users die ook zo'n ophokplicht voor ouderen eisen en die wel openlijk aangeven zelf dan feestjes en vakantie te gaan vieren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:43:59 #3
408813 crew  trein2000
pi_195895062
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Donderstraal eens op met die feestjes. Heb jij ook maar een quote dat ik daarvoor pleit?

En ben dit jaar al 2 maal op vakantie geweest, echt, het boeit mij geen fuck.
Het feestjesframe is inderdaad bloedirritant. Miskent volledig dat er ook andere legitieme belangen zijn in deze crisis.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, val in herhaling hoor, maar met een lockdown met alleen maar boodschappen kan er geen enkel kind naar school. Idee is dat zoveel mogelijk kinderen zoveel mogelijk naar school kunnen gaan.
Het idee is juist om coute que coute de scholen open te houden.
quote:
Er zullen best situaties in de praktijk zijn die even lastig zijn, maar in veel gevallen kan het best.
Het kan ook wel. Het is niet praktisch onmogelijk ofzo. Maar alle verpleeghuizen gewoon platbranden kan ook vrij makkelijk. Dat is geen argument. Het is moreel volstrekt onaanvaardbaar.
quote:
En het zal nu helaas kort dag zijn, maar de volgende keer als de nood aan de man is maar wat Filipinas invliegen die niet zo lopen te miepen.
Dat is natuurlijk een prima oplossing, serieus. Goed betalen en na een half jaar rouleren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195895068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ok, dan even met alle respect, maar als het gaat om dat laatste half jaar, waarom moet dan het halve land op slot om die mensen te beschermen? Want als ik jou goed begrijp, zitten ze toch al ver in blessuretijd. Met of zonder cojona.
Het beleid is dan ook helemaal niet gericht op het voorkomen dat deze groep ziek wordt.
Het is gericht op het voorkomen dat te veel mensen door corona in het ziekenhuis terecht komen. Verpleeghuisbewoners hebben 9 van de 10 keer een beleid waar wordt afgezien van ziekenhuisopname wanneer ze ziek worden, dus die dragen sowieso amper bij aan overbelasting van de ziekenhuiszorg.
pi_195895083
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:37 schreef Vallon het volgende: [..] Actieve geheimhouding door overheden lijkt mij alleen relevant wanneer dat gaat om bescherming van persoonlijk levenssfeer betreft en die overkoepelend van aard zijn zoals staatsveiligheid (defensie, kennis etc.). Ik zie niet goed waar zaken omtrent publieke gezondheid achter gesloten deuren moet zitten. Dat de kabinetsformatie geheim is, is o.a. vooral omdat er wordt gesteggeld over poppetjes. Je kan zelfs de Corona-App-databank publiek inzichtelijk maken omdat daar immers geen persoonsinformatie zit (of zou zitten). Gewoon een website met stipjes zodat je kunt zien waar er concentraties zijn van hits etc.etc.
Er kan best wat mee transparantie komen lijkt me, maar je weet ook dat er met deze informatie aan de haal wordt gegaan. Als er veel stipjes bij een moskee staan staat er morgen met koeien letters iets over een uitspraak van Wilders. Als er staat dat het openhouden van de scholen R0.4 scheelt dan schreeuwt de horeca moord en brand. Als er staat dat sluiten van de sportscholen R0.2 scheelt maar wel X miljard kost dat staat 50+ plus op de barricade dat het kabinet de oudere laat stikken voor X miljard
pi_195895091
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zal je vast verward hebben met al die users die ook zo'n ophokplicht voor ouderen eisen en die wel openlijk aangeven zelf dan feestjes en vakantie te gaan vieren.
Ik vind het wel 'n beetje de omgekeerde wereld dat alles en iedereen gelocked moet worden om mensen te beschermen waar het zelf open huis is en/of die toch al ver in blessuretijd zitten.

Ik begrijp best dat iemand in z'n laatste half jaar bezoek wil ontvangen in plaats van in zijn of haar eentje de laatste maanden te slijten, maar accepteer dan ook gewoon dat zo iemand cojona kan krijgen en dat het dan dus waarschijnlijk 'n maand eerder afgelopen is.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:46:14 #7
14505 OProg
A Life in Music
pi_195895122
Het is allemaal leuk en aardig dat lockdowns een goede oplossing voor een virus lijken, maar dit zijn zaken die gaan gewoon niet heel lang in 2021 mogelijk zijn. In Nederland kunnen we doordat de overheid bij kan lenen en kan steunen het nog wel even volhouden.

Maar is zat landen is voor de inwoners lockdown: baan en zaak naar de klote want geen steun: geen geld om om het huis te betalen: op zijn slechtste geval geen geld meer om te kunnen eten. Dus dan ontploft op een gegeven moment een samenleving wel en ik heb eigenlijk ook geen idee hoe we dat bijvoorbeeld Europees op moeten lossen. Volgens mij is het een kwestie van tijd dat die 750 miljard steunpakket bij lange na niet genoeg is. Hoe kut het ook is, iemand moet ergens deze lasten gaan dragen en het gevolg van dit alles geeft me net zo veel zorgen als het virus zelf.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195895143
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het wel 'n beetje de omgekeerde wereld dat alles en iedereen gelocked moet worden om mensen te beschermen waar het zelf open huis is en/of die toch al ver in blessuretijd zitten.

Ik begrijp best dat iemand in z'n laatste half jaar bezoek wil ontvangen in plaats van in zijn of haar eentje de laatste maanden te slijten, maar accepteer dan ook gewoon dat zo iemand cojona kan krijgen en dat het dan dus waarschijnlijk 'n maand eerder afgelopen is.
Als jij het nu eens gewoon corona gaat noemen, kom je een stukje prettiger over, trouwens. Wat een triestheid
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:47:37 #9
408813 crew  trein2000
pi_195895153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het wel 'n beetje de omgekeerde wereld dat alles en iedereen gelocked moet worden om mensen te beschermen waar het zelf open huis is en/of die toch al ver in blessuretijd zitten.

Ik begrijp best dat iemand in z'n laatste half jaar bezoek wil ontvangen in plaats van in zijn of haar eentje de laatste maanden te slijten, maar accepteer dan ook gewoon dat zo iemand cojona kan krijgen en dat het dan dus waarschijnlijk 'n maand eerder afgelopen is.
Het primaire doel is het overeind houden van de zorg he? Ik weet niet of je het gemist hebt, maar er zijn al SEHs in den lande die dicht gaan wegens overbelasting. Dat is het probleem. Zelfs al sluiten we de verpleeghuizen hermetisch af dan nog kun je de maatregelen niet opheffen...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195895156
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]

Het idee is juist om coute que coute de scholen open te houden.
[..]
Dat haal ik niet uit wat Rutte en de Jonge zeggen. Scholen dicht is een optie, verzorgingstehuizen dicht lijkt absoluut geen optie te zijn. Van mij hoeft het niet dicht, maar accepteer dan ook dat deze mensen mogelijk 'n maandje of 1 tot 3 eerder dood gaan.
quote:
Het kan ook wel. Het is niet praktisch onmogelijk ofzo. Maar alle verpleeghuizen gewoon platbranden kan ook vrij makkelijk. Dat is geen argument. Het is moreel volstrekt onaanvaardbaar.
[..][

Dat is natuurlijk een prima oplossing, serieus. Goed betalen en na een half jaar rouleren.
Ik denk dat het best kan. In tijden van nood moeten er soms zware offers gebracht worden en als dat gerichte offers zijn, dan is dat maar zo. Een soldaat moet tijdens de oorlog ook naar het front. Ongeacht of 'ie thuis kinderen heeft zitten.

En Filipinas invliegen lijkt me helemaal nog niet zo'n gek idee. Denk dat er best wel wat te porren zijn als je goed betaalt.
pi_195895169
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:45 schreef Halcon het volgende:

Ik begrijp best dat iemand in z'n laatste half jaar bezoek wil ontvangen in plaats van in zijn of haar eentje de laatste maanden te slijten, maar accepteer dan ook gewoon dat zo iemand cojona kan krijgen en dat het dan dus waarschijnlijk 'n maand eerder afgelopen is.
Dat doen we allemaal al heel lang. Of zijn het nu niet ineens 'alleen maar obese bejaarden die we een paar dagen langer laten leven en die net zo goed aan een griepje kunnen overlijden'.?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195895211
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het primaire doel is het overeind houden van de zorg he? Ik weet niet of je het gemist hebt, maar er zijn al SEHs in den lande die dicht gaan wegens overbelasting. Dat is het probleem. Zelfs al sluiten we de verpleeghuizen hermetisch af dan nog kun je de maatregelen niet opheffen...
Mensen die nog maar 'n half jaar te leven hebben, komen vermoedelijk toch al niet op de IC terecht. In Italië misschien, maar in Nederland vermoedelijk niet.

De zorg overeind houden doe je door te voorkomen dat mensen die in een risicogroep vallen corona krijgen. Dat kan door iedereen op te sluiten of door gerichter te werken.

Diezelfde zorg zal uiteindelijk toch betaald moeten worden en dat doe je niet door met z'n allen binnen te gaan zitten.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:49:36 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195895212
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:46 schreef OProg het volgende:
Het is allemaal leuk en aardig dat lockdowns een goede oplossing voor een virus lijken, maar dit zijn zaken die gaan gewoon niet heel lang in 2021 mogelijk zijn. In Nederland kunnen we doordat de overheid bij kan lenen en kan steunen het nog wel even volhouden.

Maar is zat landen is voor de inwoners lockdown: baan en zaak naar de klote want geen steun: geen geld om om het huis te betalen: op zijn slechtste geval geen geld meer om te kunnen eten. Dus dan ontploft op een gegeven moment een samenleving wel en ik heb eigenlijk ook geen idee hoe we dat bijvoorbeeld Europees op moeten lossen. Volgens mij is het een kwestie van tijd dat die 750 miljard steunpakket bij lange na niet genoeg is. Hoe kut het ook is, iemand moet ergens deze lasten gaan dragen en het gevolg van dit alles geeft me net zo veel zorgen als het virus zelf.
Als we puur financieel naar NL kijken kan het wel een flinke tijd, maar kwestie van tijd voor het steunpakket niet toereikend is idd. Dan moet er nog een keer 1000+ miljard naar de EU. Daar zie ik eigenlijk eerder barsten ontstaan.

Ik denk niet dat NL het nog een keer accepteert om bij het kruisje te tekenen en dan (bijvoorbeeld) Italië hebt die zegt: Joh, stik erin met je hervormingen, wij geven gewoon uit op de manier waar we goed in zijn: ongecontroleerd
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:51:21 #14
408813 crew  trein2000
pi_195895263
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen die nog maar 'n half jaar te leven hebben, komen vermoedelijk toch al niet op de IC terecht. In Italië misschien, maar in Nederland vermoedelijk niet.

De zorg overeind houden doe je door te voorkomen dat mensen die in een risicogroep vallen corona krijgen. Dat kan door iedereen op te sluiten of door gerichter te werken.

Diezelfde zorg zal uiteindelijk toch betaald moeten worden en dat doe je niet door met z'n allen binnen te gaan zitten.
Zoals hier boven al verteld, de verpleeghuisbewoner bevolkt het ziekenhuis niet. Het is de bovenste helft van de beroepsbevolking qua leeftijd. Als je die gaat ophokken kom je economisch ook nergens. Dat verhaal gaat gewoon niet op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195895295
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:46 schreef OProg het volgende:
Het is allemaal leuk en aardig dat lockdowns een goede oplossing voor een virus lijken, maar dit zijn zaken die gaan gewoon niet heel lang in 2021 mogelijk zijn. In Nederland kunnen we doordat de overheid bij kan lenen en kan steunen het nog wel even volhouden.

Maar is zat landen is voor de inwoners lockdown: baan en zaak naar de klote want geen steun: geen geld om om het huis te betalen: op zijn slechtste geval geen geld meer om te kunnen eten. Dus dan ontploft op een gegeven moment een samenleving wel en ik heb eigenlijk ook geen idee hoe we dat bijvoorbeeld Europees op moeten lossen. Volgens mij is het een kwestie van tijd dat die 750 miljard steunpakket bij lange na niet genoeg is. Hoe kut het ook is, iemand moet ergens deze lasten gaan dragen en het gevolg van dit alles geeft me net zo veel zorgen als het virus zelf.
Er zijn al Zuid Amerikaanse voorbeelden waar de gezondheidszorg ingestort is en waar de lijken en stervenden soms letterlijk op straat zijn beland. Ik kan je zeggen dat zo'n laissez faire 'strategie' niet bepaald goed is voor de economie van zo'n land.

Je gaat echt je economie niet redden door allerlei maatregelen te schrappen. Integendeel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195895326
Andere naar het front sturen zodat jezelf lekker Baco's kan klappen in de club.

De jeugd. :')
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:53:50 #17
14505 OProg
A Life in Music
pi_195895337
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als we puur financieel naar NL kijken kan het wel een flinke tijd, maar kwestie van tijd voor het steunpakket niet toereikend is idd. Dan moet er nog een keer 1000+ miljard naar de EU. Daar zie ik eigenlijk eerder barsten ontstaan.

Ik denk niet dat NL het nog een keer accepteert om bij het kruisje te tekenen en dan (bijvoorbeeld) Italië hebt die zegt: Joh, stik erin met je hervormingen, wij geven gewoon uit op de manier waar we goed in zijn: ongecontroleerd
Precies wat ik bedoel. We kunnen het hier nog wel even uitzingen, maar het is echt een kwestie van tijd dat dit Europees niet meer gaat lukken, met name uiteraard in het zuiden. Ik maak me steeds meer zorgen om dit soort gevolgen en vrees eigenlijk dat de zaak op een gegeven moment gewoon compleet ploft. Daar gaat het wat mij betreft op dit moment veel te weinig over want de gevolgen gaan op termijn nog veel groter worden dan die van de gevolgen van het virus.

Nogmaals, ik heb ook geen idee wat je nu hier mee moet op dit moment maar dat dit een gigantische puinhoop gaan worden durf ik nu wel aan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:54:33 #18
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195895357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn al Zuid Amerikaanse voorbeelden waar de gezondheidszorg ingestort is en waar de lijken en stervenden soms letterlijk op straat zijn beland. Ik kan je zeggen dat zo'n laissez faire 'strategie' niet bepaald goed is voor de economie van zo'n land.

Je gaat echt je economie niet redden door allerlei maatregelen te schrappen. Integendeel.
Er is een heleboel tussen lockdown en geen maatregelen. De basisregels in stand houden en regionaal gaan. Een dorp met 2 besmettingen in 6 weken hoeft niet op slot met Amsterdam, dat is nu omdat ze het overzicht kwijt zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195895388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals hier boven al verteld, de verpleeghuisbewoner bevolkt het ziekenhuis niet. Het is de bovenste helft van de beroepsbevolking qua leeftijd. Als je die gaat ophokken kom je economisch ook nergens. Dat verhaal gaat gewoon niet op.
Zorgpersoneel heb je natuurlijk wel nodig, het liefst zonder corona, anders heb je aan he ziekenhuis ook niet veel. 70-plussers en dan vooral 70-plussers met gezondheidsproblemen zijn economisch minder productief dan mensen daar onder.

Gemiddelde coronadode is boven de 80 of zo?
pi_195895445
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is een heleboel tussen lockdown en geen maatregelen.
En wij zitten helemaal onderaan wat betreft hoe streng onze regels zijn. Dus mensen die roepen dat we onze huidige 'lockdown' moeten versoepelen omwille van de economie die hebben het totaal niet begrepen. Dat gaat je niets opleveren en waarschijnlijk alleen maar meer schade opleveren aan je economie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:58:27 #21
408813 crew  trein2000
pi_195895469
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:53 schreef Document1 het volgende:
Andere naar het front sturen zodat jezelf lekker Baco's kan klappen in de club.

De jeugd. :')
Kap eens met dat feestframe. Het gaat om hele andere belangen die ook gewoon legitiem zijn. Denk aan onderwijs, maar ook ontwikkeling of het vinden van een stageplek.

Het is niet voor niks dat er in het OMT wordt gesproken over schade die jongeren wordt toegebracht. Dat feestjesframe is gewoon een truc om het daadwerkelijke probleem niet te hoeven adresseren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195895503
Wensing slaat de plank mis in Op1 door wederom de focus te leggen op die feestende jongeren. Opvallend om te zien hoe ook Xander van der Wulp voor de zoveelste keer refereert aan het filmpje van Hilversum zonder dat iemand hem een wedervraag stelt over de marginale bijdrage van een dergelijk feest.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:59:43 #23
408813 crew  trein2000
pi_195895504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zorgpersoneel heb je natuurlijk wel nodig, het liefst zonder corona, anders heb je aan he ziekenhuis ook niet veel. 70-plussers en dan vooral 70-plussers met gezondheidsproblemen zijn economisch minder productief dan mensen daar onder.

Gemiddelde coronadode is boven de 80 of zo?
Het gaat niet om de doden, het gaat om de ziekenhuisbevolkers. Die zijn aanmerkelijk jonger. 50+ zeg maar....
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:00:58 #24
408813 crew  trein2000
pi_195895537
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wensing slaat de plank mis in Op1 door wederom de focus te leggen op die feestende jongeren. Opvallend om te zien hoe ook Xander van der Wulp voor de zoveelste keer refereert aan het filmpje van Hilversum zonder dat iemand hem een wedervraag stelt over de marginale bijdrage van een dergelijk feest.
Zulke feesten zijn een gigantisch probleem, ze kunnen zo op het lijstje Grapperhaus en koning willem alexander. Het ondermijnt het draagvlak, dat is het probleem. Niet de bijdrage zelf.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195895548
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kap eens met dat feestframe. Het gaat om hele andere belangen die ook gewoon legitiem zijn. Denk aan onderwijs, maar ook ontwikkeling of het vinden van een stageplek.

Het is niet voor niks dat er in het OMT wordt gesproken over schade die jongeren wordt toegebracht. Dat feestjesframe is gewoon een truc om het daadwerkelijke probleem niet te hoeven adresseren.
quote:
Ik denk dat het best kan. In tijden van nood moeten er soms zware offers gebracht worden en als dat gerichte offers zijn, dan is dat maar zo. Een soldaat moet tijdens de oorlog ook naar het front. Ongeacht of 'ie thuis kinderen heeft zitten
Het offer dat je nu moet brengen is dat je leven even heel anders is dan je had voorgesteld. Succes met het brengen van je offer, de samenleving rekent op je.

Oh, en hou eens op met dat geframe dat het alleen maar voor 80 jarigen is.
pi_195895550
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:59 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wensing slaat de plank mis in Op1 door wederom de focus te leggen op die feestende jongeren. Opvallend om te zien hoe ook Xander van der Wulp voor de zoveelste keer refereert aan het filmpje van Hilversum zonder dat iemand hem een wedervraag stelt over de marginale bijdrage van een dergelijk feest.
De massa zit inderdaad bij de Ikea, winkelstraten en scholen. Er wordt echt onderschat hoeveel winkelw vrijwillig sloten de vorige keer om NOW-subsidie te pakken.
pi_195895573
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zulke feesten zijn een gigantisch probleem, ze kunnen zo op het lijstje Grapperhaus en koning willem alexander. Het ondermijnt het draagvlak, dat is het probleem. Niet de bijdrage zelf.
Dat is een heel ander standpunt en past niet binnen de retoriek van bovengenoemde personen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:05:50 #28
408813 crew  trein2000
pi_195895624
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:01 schreef Document1 het volgende:

[..]

[..]

Het offer dat je nu moet brengen usd at je leven even heel anders is dan je had voorgesteld. Succes met het brengen van je offer, de samenleving rekent op je.
Het probleem is dus dat het niet heel even is. Het duurt langer dan in eerst instantie gedacht en dat moet mi leiden tot een andere aanpak. En dan heb ik het niet over nu, nu heeft Hugo het veel te lang laten lopen en moeten we de schade herstellen. Maar daarna moet er echt meer aandacht zijn voor andere legitieme belangen.

Bovendien is het prima als mijn leven anders is dan ik me had voorgesteld. Maar we praten ook over bijvoorbeeld onderwijs. Nu studeer ik iets heel theoretisch, dat gaat nog wel redelijk op afstand. Maar de kwaliteit van onderwijs is gewoon in het geding, dat is iets wat een generatie een leven lang met zich meezeult. En dat kun je bagatelliseren en over feestjes beginnen maar dan doe je geen recht aan de daadwerkelijke problematiek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:06:26 #29
408813 crew  trein2000
pi_195895638
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:03 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Dat is een heel ander standpunt en past niet binnen de retoriek van bovengenoemde personen.
Ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor uitspraken van Anne Wensing.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195895710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het gaat niet om de doden, het gaat om de ziekenhuisbevolkers. Die zijn aanmerkelijk jonger. 50+ zeg maar....
59% is 65 of ouder. 28% 50 - 65.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:11:18 #31
408813 crew  trein2000
pi_195895728
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

59% is 65 of ouder. 28% 50 - 65.
Goed. Dat betekent dus dat ruim 40% van de kwetsbaren gewoon in de leeftijd is dat men werkt... Daar gaat je plan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195895792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

59% is 65 of ouder. 28% 50 - 65.
En alle afgeschaalde reguliere zorg treft mensen van 0-100 in gelijke mate.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:17:28 #33
5428 crew  miss_sly
pi_195895848
@chratnox er is een systeem van buddy’s in de ziekenhuizen die verschillende werkzaamheden uitvoeren die niet medisch zijn om het verplegend personeel te ontlasten. Zie Op1 nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:19:52 #34
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195895884
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En wij zitten helemaal onderaan wat betreft hoe streng onze regels zijn. Dus mensen die roepen dat we onze huidige 'lockdown' moeten versoepelen omwille van de economie die hebben het totaal niet begrepen. Dat gaat je niets opleveren en waarschijnlijk alleen maar meer schade opleveren aan je economie.
Het is irrelevant hoe streng onze regels zijn ten opzichte van anderen, en de reden dat Rutte niet wil verzwaren is vooral economisch en geestelijke gezondheid. Er komt in dit topic elke keer voorbij dat in een lockdown gaan beter is voor de economie dan dit, en iedere keer gebaseerd op wat het IMF zegt. Belangrijke kanttekening van het IMF artikel is wel dat je dan vroeg in lockdown moet gaan, niet na maanden maatregelen. In het huidige stadium geloof ik niet dat het beter voor de economie zou zijn om in lockdown te gaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:20:36 #35
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195895896
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En alle afgeschaalde reguliere zorg treft mensen van 0-100 in gelijke mate.
Dat klopt gewoonweg niet. Er word echt minder zorg afgenomen door jongere leeftijdsgroepen. Let wel, ik zeg niet dat die nooit wat hebben. Maar vrijwel zeker minder dan oudere leeftijdsgroepen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:23:20 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_195895937
quote:
Doctors in the Belgian city of Liège have been asked to keep working even if they have coronavirus amid a surge in cases and hospital admissions.

About a quarter of medical staff there are reportedly off sick with Covid-19.

Now 10 hospitals have requested that staff who have tested positive but do not have symptoms keep working.

https://www.bbc.com/news/world-europe-54688846

This is fine.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:23:27 #37
5428 crew  miss_sly
pi_195895941
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat klopt gewoonweg niet. Er word echt minder zorg afgenomen door jongere leeftijdsgroepen. Let wel, ik zeg niet dat die nooit wat hebben. Maar vrijwel zeker minder dan oudere leeftijdsgroepen.
Ik heb de cijfers niet zo snel, maar heb je enig idee hoeveel kinderen tussen de 0 en 12 ongeveer jaarlijks naar het ziekenhuis moeten voor buisjes of het verwijderen van amandelen? En dat zijn dan nog maar twee van de eenvoudigste je veelvoorkomende zaken waarvoor die leeftijdsgroep er komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195895945
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat klopt gewoonweg niet. Er word echt minder zorg afgenomen door jongere leeftijdsgroepen. Let wel, ik zeg niet dat die nooit wat hebben. Maar vrijwel zeker minder dan oudere leeftijdsgroepen.
Er zijn al tienduizenden behandelingen uitgesteld. Dat zijn behandelingen die gewoon nodig zijn, maar niet door konden gaan omdat er afgeschaald is. De gedupeerde patienten hebben alle leeftijden en de schade voor hen is groot. Veel groter dan de mensen die aan covid overleden zijn. Hoewel dat laatste evengoed tragisch is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:24:11 #39
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195895951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:17 schreef miss_sly het volgende:
@:chratnox er is een systeem van buddy’s in de ziekenhuizen die verschillende werkzaamheden uitvoeren die niet medisch zijn om het verplegend personeel te ontlasten. Zie Op1 nu.
Ah top, morgen ff Op1 terugkijken, dank je wel!

Overigens, kudos voor GGD! Mijn vrouw heeft om 3 uur online een afspraak gemaakt en kon om 18.15 25 minuten verderop terecht. Dat is echt veel beter dan ik had gedacht.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:24:59 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195895957
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Er kan best wat mee transparantie komen lijkt me, maar je weet ook dat er met deze informatie aan de haal wordt gegaan. Als er veel stipjes bij een moskee staan staat er morgen met koeien letters iets over een uitspraak van Wilders. Als er staat dat het openhouden van de scholen R0.4 scheelt dan schreeuwt de horeca moord en brand. Als er staat dat sluiten van de sportscholen R0.2 scheelt maar wel X miljard kost dat staat 50+ plus op de barricade dat het kabinet de oudere laat stikken voor X miljard
Yep, dat is het risico van een open samenleving die ik meer prefereer dan één die dat probeert krampachtig te verhullen. Juist het vertbergen is imho de bron van veel problemen en verlies aan draagvlak.

Ik heb liever te maken met iemand die openlijk uitkomt voor een radicaliteit dan iemand die dat probeert te maskeren of bewust verbergt achter een facade. Die laatste groep is nl. sws niet (meer?) aan te spreken op redelijkheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195895967
J
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb de cijfers niet zo snel, maar heb je enig idee hoeveel kinderen tussen de 0 en 12 ongeveer jaarlijks naar het ziekenhuis moeten voor buisjes of het verwijderen van amandelen? En dat zijn dan nog maar twee van de eenvoudigste je veelvoorkomende zaken waarvoor die leeftijdsgroep er komt.
Dat type zorg is vrij makkelijk te continueren, en ook als dat geen doorgang kan vinden is dat geen acuut risico.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195895973
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is irrelevant hoe streng onze regels zijn ten opzichte van anderen, en de reden dat Rutte niet wil verzwaren is vooral economisch en geestelijke gezondheid. Er komt in dit topic elke keer voorbij dat in een lockdown gaan beter is voor de economie dan dit, en iedere keer gebaseerd op wat het IMF zegt. Belangrijke kanttekening van het IMF artikel is wel dat je dan vroeg in lockdown moet gaan, niet na maanden maatregelen. In het huidige stadium geloof ik niet dat het beter voor de economie zou zijn om in lockdown te gaan.
Ik denk dat dat er nogal vanaf hangt waar de piek ligt. Ligt die waar ze verwachten of klimmen we nog verder op?
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:27:02 #43
5428 crew  miss_sly
pi_195895988
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:25 schreef phpmystyle het volgende:
J
[..]

Dat type zorg is vrij makkelijk te continueren, en ook als dat geen doorgang kan vinden is dat geen acuut risico.
Het is afgeschaafde reguliere zorg. Er wordt nog geen acute zorg afgeschaafd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195895989
twitter


quote:
Mark Rutte en Hugo de Jonge gaan vanavond geen nieuwe maatregelen aankondigen. “Dat zou op tijd zijn.”

“Het is nu nog te erg het juiste moment om nieuwe maatregelen te nemen”, legt Mark Rutte uit. “We hebben in de zomer een strategie gekozen waarbij we continue achter de feiten aanlopen. Het is zaak daar nu aan vast te houden.”

Hugo de Jonge vult aan. “We hebben eerst het virus een tikje gegeven met een fles shampoo, nu gaan we eromheen struikelen.”
_O_
pi_195896030
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:27 schreef Tourniquet het volgende:
[ twitter ]
[..]

_O_
_O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:30:06 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195896031
Vraag mij af of Halloween nog iets gaat doen in Amerika. Het aantal besmettingen neemt daar ook wel behoorlijk toe en schijnbaar gaan veel Halloween feestjes nog gewoon door.
pi_195896043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is afgeschaafde reguliere zorg. Er wordt nog geen acute zorg afgeschaafd.
Net bij Op1 iemand van het Maasstad Ziekenhuis. Die hebben de afgelopen dagen al een paar keer de Spoedeisende Hulp moeten sluiten. Op dit moment kan een ambulance dan nog doorrijden naar een ander ziekenhuis, maar hoe meer ziekenhuizen in de problemen komen hoe meer ook de acute zorg het gaat merken.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:32:32 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195896063
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het wel 'n beetje de omgekeerde wereld dat alles en iedereen gelocked moet worden om mensen te beschermen waar het zelf open huis is en/of die toch al ver in blessuretijd zitten.

Ik begrijp best dat iemand in z'n laatste half jaar bezoek wil ontvangen in plaats van in zijn of haar eentje de laatste maanden te slijten, maar accepteer dan ook gewoon dat zo iemand cojona kan krijgen en dat het dan dus waarschijnlijk 'n maand eerder afgelopen is.
Yep dat is het trieste van o.a. het huidge beleid.
Iemand die in de laatste momenten van zijn of haar levensgeluk zit, dan geen bezoek meer mag ontvangen. Dit laatste ook omdat de "bezoeker" geen "schuld" wil hebben.

Zelf blijf ik pleiten dat er ruimte moet zijn voor mensen die wederzijds dezelfde al of niet risicovolle levenskeuze maken en dan informatie krijgen hoe zij dan zo goed mogelijk omgaan met & in die situatie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195896077
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Net bij Op1 iemand van het Maasstad Ziekenhuis. Die hebben de afgelopen dagen al een paar keer de Spoedeisende Hulp moeten sluiten. Op dit moment kan een ambulance dan nog doorrijden naar een ander ziekenhuis, maar hoe meer ziekenhuizen in de problemen komen hoe meer ook de acute zorg het gaat merken.
Ja, zorgwekkend.
pi_195896147
Waren er eigenlijk ook nog lichtpuntjes vandaag?
Geloof dat ik ze gemist heb...
pi_195896217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:
Waren er eigenlijk ook nog lichtpuntjes vandaag?
Geloof dat ik ze gemist heb...
Ik heb wel wat lichtpuntjes vandaag *O*
2 Zelfs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195896237
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb wel wat lichtpuntjes vandaag *O*
2 Zelfs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joeghee!! Ik was al bang dat ik tot 11 november moest wachten! *O*
Nu wil ik bij jou op visite. :7
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:45:42 #53
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896257
Heb even naar de maatregelen in Noorwegen en Finland gekeken. Als ik dat zo zie kan ik mijn vakantie wel vergeten (ja, er zijn ergere dingen in de wereld, maar zelfs ik heb er ondertussen wel genoeg van :P)
pi_195896267


[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 27-10-2020 23:47:11 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195896280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Joeghee!! Ik was al bang dat ik tot 11 november moest wachten! *O*
Nu wil ik bij jou op visite. :7
c_/ B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:47:38 #56
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896293
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb wel wat lichtpuntjes vandaag *O*
2 Zelfs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krengen zijn duur man _O-

Wilde paar van die filament lampen kopen voor de nieuwe keuken, waren freaking ¤40 per stuk. Voor nu maar even voor de "el cheapo not so smart" versies gegaan. Zien er ook goed uit en maar ¤15 per stuk.

Sorry, off-topic geblaat, maar je moet iets om je lichtpuntjes te vinden.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:49:35 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_195896312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het wel 'n beetje de omgekeerde wereld dat alles en iedereen gelocked moet worden om mensen te beschermen waar het zelf open huis is en/of die toch al ver in blessuretijd zitten.

Ik begrijp best dat iemand in z'n laatste half jaar bezoek wil ontvangen in plaats van in zijn of haar eentje de laatste maanden te slijten, maar accepteer dan ook gewoon dat zo iemand cojona kan krijgen en dat het dan dus waarschijnlijk 'n maand eerder afgelopen is.
Mijn oma is maandag gecremeerd. Ze is dan wel heel erg oud geworden en heeft pas de laatste ik meen acht weken in het verzorgingstehuis gezeten. Ergens baal ik wel om het dan maar zo te zeggen dat ik haar na maart geen knuffel meer heb kunnen geven. En dan baal ik denk ik met name omdat allemaal figuren - mocht ze dan overleden zijn aan corona - het dan erg hadden gevonden terwijl nu een natuurlijke dood dan ineens niet boeiend is.

Zaken zijn zo veel complexer dan een beetje cijfertjes kijken en op basis van een resultaat een mening vormen of zoiets. Ik wilde oma ook beschermen dus bleef op afstand maar nu is het als ik terug denk ook weer een beetje crue of zoiets maar kon ook niks anders doen. En nu voelt dat ook weer vreemd. :{ :{ ;(
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195896323
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:45 schreef Kyran het volgende:
Heb even naar de maatregelen in Noorwegen en Finland gekeken. Als ik dat zo zie kan ik mijn vakantie wel vergeten (ja, er zijn ergere dingen in de wereld, maar zelfs ik heb er ondertussen wel genoeg van :P)
Ken er nog één. Lukt me toch over het algemeen wel om positief te blijven, maar heb er nu toch echt moeite mee.
pi_195896328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:47 schreef Kyran het volgende:

[..]

Krengen zijn duur man _O-

Wilde paar van die filament lampen kopen voor de nieuwe keuken, waren freaking ¤40 per stuk. Voor nu maar even voor de "el cheapo not so smart" versies gegaan. Zien er ook goed uit en maar ¤15 per stuk.

Sorry, off-topic geblaat, maar je moet iets om je lichtpuntjes te vinden.
Ik had een Bridge en 2 White Ambiance peertjes gewonnen.

Maar écht duur wordt het pas als je een zwik Colour Ambiance aan je televisie wil syncen.
Maar zooo gaaf _O_


Einde offtopic :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:51:27 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ken er nog één. Lukt me toch over het algemeen wel om positief te blijven, maar heb er nu toch echt moeite mee.
Lekker in Nederland op vakantie gaan! Is ook heerlijk hoor :)
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:53:20 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195896342
Hoe om te gaan met Covid19 irt Sint Maarten 11/11 ?

Daar waar kinderen al toezingend hun wensen sproeien in ruil voor wat snoep.
In sommige provincies wordt het afgeraden en andere weer toegestaan.
Hier besloten dat we de deur dichthouden.
Wellicht dat de buitenlampen uitdoen voldoende signaal is om lekker weg te blijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:53:48 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896350
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:53 schreef Vallon het volgende:
Hoe om te gaan met Covid19 irt Sint Maarten 11/11 ?

Daar waar kinderen al toezingend hun wensen sproeien in ruil voor wat snoep.
In sommige provincies wordt het afgeraden en andere weer toegestaan.
Hier besloten dat we de deur dichthouden.
Wellicht dat de buitelampen uitdoen voldoende signaal is om weg te blijven.
Daar doen we hier gelukkig niet aan.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:54:51 #63
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195896357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Daar doen we hier gelukkig niet aan.
Wij ook niet.

Sjonge jonge.. een paar kinderen die op 1.5 meter in de buitenlucht even een liedje zingen. Je hebt meer kans om besmet te worden in de supermarkt.

Overdreven gedoe allemaal :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195896364
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Mijn oma is maandag gecremeerd. Ze is dan wel heel erg oud geworden en heeft pas de laatste ik meen acht weken in het verzorgingstehuis gezeten. Ergens baal ik wel om het dan maar zo te zeggen dat ik haar na maart geen knuffel meer heb kunnen geven. En dan baal ik denk ik met name omdat allemaal figuren - mocht ze dan overleden zijn aan corona - het dan erg hadden gevonden terwijl nu een natuurlijke dood dan ineens niet boeiend is.

Zaken zijn zo veel complexer dan een beetje cijfertjes kijken en op basis van een resultaat een mening vormen of zoiets. Ik wilde oma ook beschermen dus bleef op afstand maar nu is het als ik terug denk ook weer een beetje crue of zoiets maar kon ook niks anders doen. En nu voelt dat ook weer vreemd. :{ :{ ;(
Gecondoleerd.
Dit virus zet je inderdaad voor hele akelige dilemma's, herken helemaal wat je zegt. Dit is een gevoel die je er niet bij over wil houden.
Ik wilde mijn moeder ook zoveel mogelijk beschermen, maar wat je zegt; de kans dat ze ergens anders aan overlijden blijft ook gewoon aanwezig. Inmiddels heeft mijn moeder zelf de knoop doorgehakt; korte knuffel met mondkapje en kus blijft achterwege.
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:55:39 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wij ook niet.

Sjonge jonge.. een paar kinderen die op 1.5 meter in de buitenlucht even een liedje zingen. Je hebt meer kans om besmet te worden in de supermarkt.

Overdreven gedoe allemaal :')
Inderdaad. Doe anders de deur open met een mondkapje op :')

En vervolgens wel naar winkelcentrum, bouwmarkt, tuincentrum en de Action gaan hè _O-
pi_195896370
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:53 schreef Vallon het volgende:
Hoe om te gaan met Covid19 irt Sint Maarten 11/11 ?

Daar waar kinderen al toezingend hun wensen sproeien in ruil voor wat snoep.
In sommige provincies wordt het afgeraden en andere weer toegestaan.
Hier besloten dat we de deur dichthouden.
Wellicht dat de buitenlampen uitdoen voldoende signaal is om lekker weg te blijven.
Ik leen een valse rottweiler :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195896378
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Lekker in Nederland op vakantie gaan! Is ook heerlijk hoor :)
Ja, maar weekendjes zijn zo akelig kort met kinderen. Laat op vrijdag aankomen, zondagmiddag alweer weg en tussentijds ook nog huiswerk maken. En dat voor de volle mep betalen. Laat maar dan. -O-
pi_195896392
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:53 schreef Vallon het volgende:
Hoe om te gaan met Covid19 irt Sint Maarten 11/11 ?

Daar waar kinderen al toezingend hun wensen sproeien in ruil voor wat snoep.
In sommige provincies wordt het afgeraden en andere weer toegestaan.
Hier besloten dat we de deur dichthouden.
Wellicht dat de buitenlampen uitdoen voldoende signaal is om lekker weg te blijven.
Ik twijfel nog ernstig. Hier in de buurtapp geven de ouders al aan om toch te gaan lopen. Maak me nu al zorgen over de oudjes hier in de straat die het niet over hun hart kunnen verkrijgen om die kleintjes tevergeefs voor de deur te laten staan. }:|
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:59:33 #69
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896398
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, maar weekendjes zijn zo akelig kort met kinderen. Laat op vrijdag aankomen, zondagmiddag alweer weg en tussentijds ook nog huiswerk maken. En dat voor de volle mep betalen. Laat maar dan. -O-
Dat is waar. Je had vorige week moeten gaan. :P
Misschien in de kerstvakantie? Gezellig doen met andere familie zit er vermoedelijk toch niet in.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:01:01 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_195896412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Gecondoleerd.
Dit virus zet je inderdaad voor hele akelige dilemma's, herken helemaal wat je zegt. Dit is een gevoel die je er niet bij over wil houden.
Ik wilde mijn moeder ook zoveel mogelijk beschermen, maar wat je zegt; de kans dat ze ergens anders aan overlijden blijft ook gewoon aanwezig. Inmiddels heeft mijn moeder zelf de knoop doorgehakt; korte knuffel met mondkapje en kus blijft achterwege.
Bedankt. :) :*

Maar goed, ik ben dan blij dat ik de laatste weken met een mondkapje op nog met haar in de rolstoel ben wezen wandelen en nog een laatste keer naar haar huis ben geweest. En daar was ze heel blij om. Dat is achteraf zo veel waard.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195896417
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wij ook niet.

Sjonge jonge.. een paar kinderen die op 1.5 meter in de buitenlucht even een liedje zingen. Je hebt meer kans om besmet te worden in de supermarkt.

Overdreven gedoe allemaal :')
Kinderen hoeven geen afstand te houden. :N
pi_195896424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik twijfel nog ernstig. Hier in de buurtapp geven de ouders al aan om toch te gaan lopen. Maak me nu al zorgen over de oudjes hier in de straat die het niet over hun hart kunnen verkrijgen om die kleintjes tevergeefs voor de deur te laten staan. }:|
Voor het raam staan en een mandje met snoep buiten bij de deur neerzetten.
Moet maar even.
Ik doe er sowieso niet meer aan mee sinds een paar kinderen de hele schaal uit handen trokken.
Tap tap tap
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:03:38 #73
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195896428
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Bedankt. :) :*

Maar goed, ik ben dan blij dat ik de laatste weken met een mondkapje op nog met haar in de rolstoel ben wezen wandelen en nog een laatste keer naar haar huis ben geweest. En daar was ze heel blij om. Dat is achteraf zo veel waard.
Aso@Rutte
pi_195896431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:01 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Kinderen hoeven geen afstand te houden. :N
Tot elkaar misschien.
Tap tap tap
pi_195896437
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:01 schreef OProg het volgende:

[..]

Bedankt. :) :*

Maar goed, ik ben dan blij dat ik de laatste weken met een mondkapje op nog met haar in de rolstoel ben wezen wandelen en nog een laatste keer naar haar huis ben geweest. En daar was ze heel blij om. Dat is achteraf zo veel waard.
Zeker. Voor jullie beiden. Menselijk contact is zo belangrijk. Zelfs als het op afstand is. :Y
  Miss 200.000.000! woensdag 28 oktober 2020 @ 00:04:57 #76
367000 roos94
pi_195896440
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Mijn oma is maandag gecremeerd. Ze is dan wel heel erg oud geworden en heeft pas de laatste ik meen acht weken in het verzorgingstehuis gezeten. Ergens baal ik wel om het dan maar zo te zeggen dat ik haar na maart geen knuffel meer heb kunnen geven. En dan baal ik denk ik met name omdat allemaal figuren - mocht ze dan overleden zijn aan corona - het dan erg hadden gevonden terwijl nu een natuurlijke dood dan ineens niet boeiend is.

Zaken zijn zo veel complexer dan een beetje cijfertjes kijken en op basis van een resultaat een mening vormen of zoiets. Ik wilde oma ook beschermen dus bleef op afstand maar nu is het als ik terug denk ook weer een beetje crue of zoiets maar kon ook niks anders doen. En nu voelt dat ook weer vreemd. :{ :{ ;(
Gecondoleerd.
pi_195896443
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Voor het raam staan en een mandje met snoep buiten bij de deur neerzetten.
Moet maar even.
Ik doe er sowieso niet meer aan mee sinds een paar kinderen de hele schaal uit handen trokken.
Ik grijp altijd een flinke hand vol snoep uit die mandjes van die kinderen :9 :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:06:19 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896446
Gecondoleerd @OProg
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:06:36 #79
14505 OProg
A Life in Music
pi_195896450
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:04 schreef roos94 het volgende:

[..]

Gecondoleerd.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:06 schreef Kyran het volgende:
Gecondoleerd @:OProg
:*
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195896472
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:49 schreef OProg het volgende:

[..]

Mijn oma is maandag gecremeerd. Ze is dan wel heel erg oud geworden en heeft pas de laatste ik meen acht weken in het verzorgingstehuis gezeten. Ergens baal ik wel om het dan maar zo te zeggen dat ik haar na maart geen knuffel meer heb kunnen geven. En dan baal ik denk ik met name omdat allemaal figuren - mocht ze dan overleden zijn aan corona - het dan erg hadden gevonden terwijl nu een natuurlijke dood dan ineens niet boeiend is.

Zaken zijn zo veel complexer dan een beetje cijfertjes kijken en op basis van een resultaat een mening vormen of zoiets. Ik wilde oma ook beschermen dus bleef op afstand maar nu is het als ik terug denk ook weer een beetje crue of zoiets maar kon ook niks anders doen. En nu voelt dat ook weer vreemd. :{ :{ ;(
Gecondoleerd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195896473
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tot elkaar misschien.
Ook niet naar volwassenen.
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden
Kinderen en 1,5 meter afstand
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven tot elkaar en tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden.
pi_195896482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook niet naar volwassenen.
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden
Kinderen en 1,5 meter afstand
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven tot elkaar en tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden.
Een van de problemen met St Maarten is natuurlijk ook de ouders die met die kleintjes mee lopen. Je kunt ze niet alleen laten lopen. Dat worden dan toch weer groepjes, gezelligheid, praatjes maken, drankje doen. Dat zijn de bewegingen die we even achterwege moeten laten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:11:34 #83
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195896485
Wauw, het verdwijnt onder je ogen
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:12:22 #84
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195896490
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:11 schreef Stray_cat het volgende:
Wauw, het verdwijnt onder je ogen
Ja!

FOK! Censuur 100/100

Kom op Kyran, wees een vent dan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:12:39 #85
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896492
Wow wie zit hier posts te verwijderen en waarom? Censuur?
pi_195896496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een van de problemen met St Maarten is natuurlijk ook de ouders die met die kleintjes mee lopen. Je kunt ze niet alleen laten lopen. Dat worden dan toch weer groepjes, gezelligheid, praatjes maken, drankje doen. Dat zijn de bewegingen die we even achterwege moeten laten.
Yep. En met de allerkleinsten moet mama toch even mee naar de deur, want lampion vasthouden en snoepje pakken gaat niet en liedje zingen durven ze ook niet alleen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:13:16 #87
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896497
@leolinedance

Uhm, nee. Ik heb nergens gezegd dat ik met mijn gezin/partner ben gaan shoppen. Ik kan mij niet eens herinneren wanneer ik het laatst met mijn vrouw een winkel ben binnengelopen _O- (in ieder geval niet meer sinds maart).

Ik ben zelf afgelopen vrijdag naar een bouwmarkt geweest om lampen te halen voor de keuken en een tuincetrum ingeweest om een bestelling op te halen die ik online had geplaatst. Oh, en even een kwantum ingedoken om te kijken of ze de lampen daar niet goedkoper hadden.

Alle boodschappen worden bezorgd, winkelen doen wij altijd alleen, dus nee, niks hypocriets aan :D Leven gaat zoveel mogelijk door. Blijf netjes op afstand, heb mondkapje op, desinfecteer mijn handen bij binnenkomst etc. etc :D
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:13:23 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896500
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja!

FOK! Censuur 100/100

Kom op Kyran, wees een vent dan.
Naar het schijnt is het iemand anders die mijn post verwijderd heeft?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:13:36 #89
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195896503
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een van de problemen met St Maarten is natuurlijk ook de ouders die met die kleintjes mee lopen. Je kunt ze niet alleen laten lopen. Dat worden dan toch weer groepjes, gezelligheid, praatjes maken, drankje doen. Dat zijn de bewegingen die we even achterwege moeten laten.
In de buitenlucht. Ik sta elke dag met 40 ouders op een stoep om m'n kinderen op te halen omdat we het schoolplein niet op mogen terwijl het schoolplein 20x groter is dan die 10m2 stoep.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195896504
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:45 schreef Kyran het volgende:
Heb even naar de maatregelen in Noorwegen en Finland gekeken. Als ik dat zo zie kan ik mijn vakantie wel vergeten (ja, er zijn ergere dingen in de wereld, maar zelfs ik heb er ondertussen wel genoeg van :P)
Zweden is nog geel de Noordkaap zal je niet bereiken maar je bent er wel in de buurt dan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:14:00 #91
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896511
Feedback kan in FB topic. Heb niks verwijderd!
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:14:18 #92
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195896515
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Naar het schijnt is het iemand anders die mijn post verwijderd heeft?
Hmmmm... ja denk t ook.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:14:47 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896519
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:13 schreef Kyran het volgende:
@:leolinedance

Uhm, nee. Ik heb nergens gezegd dat ik met mijn gezin/partner ben gaan shoppen. Ik kan mij niet eens herinneren wanneer ik het laatst met mijn vrouw een winkel ben binnengelopen _O- (in ieder geval niet meer sinds maart).

Ik ben zelf afgelopen vrijdag naar een bouwmarkt geweest om lampen te halen voor de keuken en een tuincetrum ingeweest om een bestelling op te halen die ik online had geplaatst. Oh, en even een kwantum ingedoken om te kijken of ze de lampen daar niet goedkoper hadden.

Alle boodschappen worden bezorgd, winkelen doen wij altijd alleen, dus nee, niks hypocriets aan :D Leven gaat zoveel mogelijk door. Blijf netjes op afstand, heb mondkapje op, desinfecteer mijn handen bij binnenkomst etc. etc :D
Oke prima. Wel typisch dat die posts van gisteravond (plus het commentaar van meerdere users daarop) verdwenen zijn, en er ook nu weer posts verdwijnen. Wie het ook gedaan heeft, dat kan natuurlijk niet.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:18:51 #94
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195896552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:13 schreef Kyran het volgende:
@:leolinedance

Uhm, nee. Ik heb nergens gezegd dat ik met mijn gezin/partner ben gaan shoppen. Ik kan mij niet eens herinneren wanneer ik het laatst met mijn vrouw een winkel ben binnengelopen _O- (in ieder geval niet meer sinds maart).

Ik ben zelf afgelopen vrijdag naar een bouwmarkt geweest om lampen te halen voor de keuken en een tuincetrum ingeweest om een bestelling op te halen die ik online had geplaatst. Oh, en even een kwantum ingedoken om te kijken of ze de lampen daar niet goedkoper hadden.

Alle boodschappen worden bezorgd, winkelen doen wij altijd alleen, dus nee, niks hypocriets aan :D Leven gaat zoveel mogelijk door. Blijf netjes op afstand, heb mondkapje op, desinfecteer mijn handen bij binnenkomst etc. etc :D
Daar gaat het niet om, leven en laten leven ;) Maar jij verwijdert posts die niet in strijd zijn met de policy.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:19:51 #95
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896558
En als al die winkels dicht zouden gaan zou ik alles online bestellen of gewoon even een paar weken wachten.

Ik vind de huidige halve maatregelen alleen maar irritant. De vraag is of ze gaan werken en als ze al gaan werken dan gaat het zo verschrikkelijk langzaam effect hebben dat wij waarschijnlijk twee maanden lang (vanaf het begin gerekend) met deze maatregelen moeten leven.

Dan heb ik toch echt liever drie weken een keiharde lockdown om het allemaal zo snel mogelijk weer onder controle te krijgen. Kan mij ook niet voorstellen dat de huidge maatregelen economisch gezien beter zijn dan een harde/korte lockdown.
pi_195896560
Doe dit lekker ff in feedback jongens... er wordt al genoeg geruzied hier.
pi_195896573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:19 schreef Kyran het volgende:
En als al die winkels dicht zouden gaan zou ik alles online bestellen of gewoon even een paar weken wachten.

Ik vind de huidige halve maatregelen alleen maar irritant. De vraag is of ze gaan werken en als ze al gaan werken dan gaat het zo verschrikkelijk langzaam effect hebben dat wij waarschijnlijk twee maanden lang (vanaf het begin gerekend) met deze maatregelen moeten leven.

Dan heb ik toch echt liever drie weken een keiharde lockdown om het allemaal zo snel mogelijk weer onder controle te krijgen. Kan mij ook niet voorstellen dat de huidge maatregelen economisch gezien beter zijn dan een harde/korte lockdown.
Helemaal mee eens. En zo te lezen hier is iedereen het wel redelijk zat en zou het fijn zijn als we zo snel mogelijk de cijfers weer binnen de perken krijgen. Niet in de laatste plaats voor het ziekenhuispersoneel.
pi_195896574
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:19 schreef Kyran het volgende:
En als al die winkels dicht zouden gaan zou ik alles online bestellen of gewoon even een paar weken wachten.

Ik vind de huidige halve maatregelen alleen maar irritant. De vraag is of ze gaan werken en als ze al gaan werken dan gaat het zo verschrikkelijk langzaam effect hebben dat wij waarschijnlijk twee maanden lang (vanaf het begin gerekend) met deze maatregelen moeten leven.

Dan heb ik toch echt liever drie weken een keiharde lockdown om het allemaal zo snel mogelijk weer onder controle te krijgen. Kan mij ook niet voorstellen dat de huidge maatregelen economisch gezien beter zijn dan een harde/korte lockdown.
Ik ben alleen voor als dan ook alles meteen open gaat. Maar helaas leert Australië dat het niet zo werkt. Daar gingen ze eind augustus in harde lockdown en zijn ze gisteren pas uit gekomen. Op 1 versoepeling na je mocht in plaats van 1 uur 2 uur naar buiten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:23:10 #99
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896576
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:18 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, leven en laten leven ;) Maar jij verwijdert posts die niet in strijd zijn met de policy.
Nogmaals FB kan in FB topic.

Ik verwijder helemaal niks. Niet één post verwijderd vandaag en gisteren volgens mij één post en dat was een aanval op een andere user en had niet eens iets met mij te maken. Geen idee waar dit idee nou weer vandaan komt, maar als je kan bewijzen dat ik posts verwijder op mijn gelijk te krijgen (of wat je ook wil beweren met je posts) dan kap ik vandaag nog met moderator zijn.

Als je hier verder over wil discusseren kan dat in FB. Posts hieronder die weer over dit onderwerp gaan ga ik wel verwijderen.
pi_195896582
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook niet naar volwassenen.
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden
Kinderen en 1,5 meter afstand
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven tot elkaar en tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden.
Nou, ik ga er toch mooi met een grote boog omheen.
Tap tap tap
pi_195896586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:23 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik ben alleen voor als dan ook alles meteen open gaat. Maar helaas leert Australië dat het niet zo werkt. Daar gingen ze eind augustus in harde lockdown en zijn ze gisteren pas uit gekomen. Op 1 versoepeling na je mocht in plaats van 1 uur 2 uur naar buiten.
Dat kan alleen na een lange, harde lockdown vrees ik.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:25:04 #102
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195896589
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nogmaals FB kan in FB topic.

Ik verwijder helemaal niks. Niet één post verwijderd vandaag en gisteren volgens mij één post en dat was een aanval op een andere user en had niet eens iets met mij te maken. Geen idee waar dit idee nou weer vandaan komt, maar als je kan bewijzen dat ik posts verwijder op mijn gelijk te krijgen (of wat je ook wil beweren met je posts) dan kap ik vandaag nog met moderator zijn.

Als je hier verder over wil discusseren kan dat in FB. Posts hieronder die weer over dit onderwerp gaan ga ik wel verwijderen.
Dan zou ik maar eens een memo rondsturen, want iemand is aan het wissen. ;)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:25:46 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896592
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nogmaals FB kan in FB topic.

Ik verwijder helemaal niks. Niet één post verwijderd vandaag en gisteren volgens mij één post en dat was een aanval op een andere user en had niet eens iets met mij te maken. Geen idee waar dit idee nou weer vandaan komt, maar als je kan bewijzen dat ik posts verwijder op mijn gelijk te krijgen (of wat je ook wil beweren met je posts) dan kap ik vandaag nog met moderator zijn.

Als je hier verder over wil discusseren kan dat in FB. Posts hieronder die weer over dit onderwerp gaan ga ik wel verwijderen.
Het gaat niet om jou persoonlijk (al lag het voor de hand dat het van jou kwam), maar het feit dat het plaatsvindt is ronduit vreemd en m.i. ook wel onacceptabel. Heb het in FB gepost, ben benieuwd wat de uitleg zal zijn.
pi_195896595
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kan alleen na een lange, harde lockdown vrees ik.
Daarom is het ook gewoon valse hoop creëren. Overal begint het met een korte lockdown en na 2 maanden zitten ze er nog in.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:26:49 #105
408813 crew  trein2000
pi_195896596
Ophouden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:29:17 #106
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195896604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:26 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]Ophouden.[/modbreak]
A, daar is ie
pi_195896612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:26 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Daarom is het ook gewoon valse hoop creëren. Overal begint het met een korte lockdown en na 2 maanden zitten ze er nog in.
Maar hoelang zitten we nog met deze maatregelen als we niets extra doen?
En daar komt dan nog bij dat de Sinterklaasinkoopjes, kerstmarkten en inkopen voor de donkere dagen nog komen moet. Vrees het ergste ervan.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:34:05 #108
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195896622
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:45 schreef Kyran het volgende:
Heb even naar de maatregelen in Noorwegen en Finland gekeken. Als ik dat zo zie kan ik mijn vakantie wel vergeten (ja, er zijn ergere dingen in de wereld, maar zelfs ik heb er ondertussen wel genoeg van :P)
Vorige maand bent ik in Zweeds Lapland de grens met Noorwegen overgestoken. Als je bij de grens aangeeft dat je al meer dan 10 dagen in Zweeds Lapland verblijft is het geen probleem. :)
pi_195896629
Ik heb vandaag ook een coronadipje, @Mammietje . Daar komt bij dat ik weer aan het hoesten ben nadat ik opgeknapt leek van de griep en ik vrees dat ik weer een longontsteking heb of aan het krijgen ben. En ik kijk er nu al tegenop dat ik misschien naar het ziekenhuis zou moeten voor een scan. -O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:35:08 #110
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar hoelang zitten we nog met deze maatregelen als we niets extra doen?
En daar komt dan nog bij dat de Sinterklaasinkoopjes, kerstmarkten en inkopen voor de donkere dagen nog komen moet. Vrees het ergste ervan.
Als die R inderdaad 0.88 is zoals ik eerder vandaag las is de piek voorbij en zal het vanzelf beter worden. Dan is er geen noodzaak tot extra maatregelen denk ik.

En dan nog iets, stel dat die maatregelen er wél komen, hoeveel extra effect gaat dat hebben t.o.v. de nadelen die het heeft?

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 28-10-2020 00:44:41 ]
pi_195896632
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar hoelang zitten we nog met deze maatregelen als we niets extra doen?
En daar komt dan nog bij dat de Sinterklaasinkoopjes, kerstmarkten en inkopen voor de donkere dagen nog komen moet. Vrees het ergste ervan.
Ik zie kerstmarkten niet doorgaan
Tap tap tap
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:35:56 #112
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896637
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:34 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Vorige maand bent ik in Zweeds Lapland de grens met Noorwegen overgestoken. Als je bij de grens aangeeft dat je al meer dan 10 dagen in Zweeds Lapland verblijft is het geen probleem. :)
Toen was Zweden volgens mij nog geel-ish. Nu is alles oranje boven *O*
pi_195896643
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag ook een coronadipje, @:Mammietje . Daar komt bij dat ik weer aan het hoesten ben nadat ik opgeknapt leek van de griep en ik vrees dat ik weer een longontsteking heb of aan het krijgen ben. En ik kijk er nu al tegenop dat ik misschien naar het ziekenhuis zou moeten voor een scan. -O-
Beterschap! Snel aan de antibiotica dan maar als je zo'n longontsteking hebt..
pi_195896644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag ook een coronadipje, @:Mammietje . Daar komt bij dat ik weer aan het hoesten ben nadat ik opgeknapt leek van de griep en ik vrees dat ik weer een longontsteking heb of aan het krijgen ben. En ik kijk er nu al tegenop dat ik misschien naar het ziekenhuis zou moeten voor een scan. -O-
He getver.... daar zit je nu zeker niet op te wachten. :N
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:37:44 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896648
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag ook een coronadipje, @:Mammietje . Daar komt bij dat ik weer aan het hoesten ben nadat ik opgeknapt leek van de griep en ik vrees dat ik weer een longontsteking heb of aan het krijgen ben. En ik kijk er nu al tegenop dat ik misschien naar het ziekenhuis zou moeten voor een scan. -O-
Naar zeg, beterschap -O-
pi_195896652
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zie kerstmarkten niet doorgaan
Ook geen kerstbomenverkoop bij tuincentra?
Volgens mij hebben die trouwens allemaal al kerstmarkten, waren ze extra vroeg begonnen om de belangstelling wat te spreiden.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:38:48 #117
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195896653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag ook een coronadipje, @:Mammietje . Daar komt bij dat ik weer aan het hoesten ben nadat ik opgeknapt leek van de griep en ik vrees dat ik weer een longontsteking heb of aan het krijgen ben. En ik kijk er nu al tegenop dat ik misschien naar het ziekenhuis zou moeten voor een scan. -O-
Pfff, sterkte hoor.
pi_195896659
*maakt ff kippensoepje voor Claudia en geeft puffertje door* O+
pi_195896671
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Maar hoelang zitten we nog met deze maatregelen als we niets extra doen?
En daar komt dan nog bij dat de Sinterklaasinkoopjes, kerstmarkten en inkopen voor de donkere dagen nog komen moet. Vrees het ergste ervan.
Het is uiteindelijk gewoon een luchtweg infectie virus. Daar is het nu gewoon de ideale tijd voor met de ideale omstandigheden. Dus zelf denk ik dat je niet snel van veel extra maatregelen afkomt voor de lente. Een keiharde lockdown kan een tijdelijk dip geven maar denk dat het daarna gewoon weer snel toeneemt. Misschien zelfs wel snelle omdat mensen elkaar dan juist elkaar willen opzoeken.
pi_195896677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Toen was Zweden volgens mij nog geel-ish. Nu is alles oranje boven *O*
https://www.nederlandwere(...)en/reizen/reisadvies
Gekke kleur oranje geven ze aan.
pi_195896682
Dank voor de beterschapswensen! :* Morgen maar eens eerst de huisarts te bellen, denk ik. Onder andere omstandigheden zou ik er niet zo tegenaan hikken, maar ik voel me nu erg bezwaard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:43:48 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

https://www.nederlandwere(...)en/reizen/reisadvies
Gekke kleur oranje geven ze aan.
Ik bedoel voor Noorwegen natuurlijk.

Denk dat het de Noren heel weinig boeit wat voor kleur wij toekennen aan Zweden.

Edit: Ok, je hebt gelijk het is niet oranje, maar rood :P

pi_195896694
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:43 schreef Claudia_x het volgende:
Dank voor de beterschapswensen! :* Morgen maar eens eerst de huisarts te bellen, denk ik. Onder andere omstandigheden zou ik er niet zo tegenaan hikken, maar ik voel me nu erg bezwaard.
Begrijpelijk, maar je moet je nooit bezwaard voelen als het om je eigen gezondheid gaat.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:46:32 #124
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896702
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ook geen kerstbomenverkoop bij tuincentra?
Volgens mij hebben die trouwens allemaal al kerstmarkten, waren ze extra vroeg begonnen om de belangstelling wat te spreiden.
Dat zal wel gewoon doorgaan toch? Kan me niet voorstellen dat men zo slim is om die toestroom naar de kerstshows bij de Intratuin in het weekend in te dammen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:47:10 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896706
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vandaag ook een coronadipje, @:Mammietje . Daar komt bij dat ik weer aan het hoesten ben nadat ik opgeknapt leek van de griep en ik vrees dat ik weer een longontsteking heb of aan het krijgen ben. En ik kijk er nu al tegenop dat ik misschien naar het ziekenhuis zou moeten voor een scan. -O-
beterschap
pi_195896712
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het is uiteindelijk gewoon een luchtweg infectie virus. Daar is het nu gewoon de ideale tijd voor met de ideale omstandigheden. Dus zelf denk ik dat je niet snel van veel extra maatregelen afkomt voor de lente. Een keiharde lockdown kan een tijdelijk dip geven maar denk dat het daarna gewoon weer snel toeneemt. Misschien zelfs wel snelle omdat mensen elkaar dan juist elkaar willen opzoeken.
Het is geen luchtwegvirus, het slaat alleen het meest op de luchtwegen. Voor de rest heb je helemaal gelijk, vrees ik. Kan ook niet wachten tot ik weer lekker mijn dingen buiten de deur kan doen, dus is meteen van alle maatregelen afstappen geen verstandige keuze dan. -O-
pi_195896717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:43 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik bedoel voor Noorwegen natuurlijk.

Denk dat het de Noren heel weinig boeit wat voor kleur wij toekennen aan Zweden.

Edit: Ok, je hebt gelijk het is niet oranje, maar rood :P

[ afbeelding ]
Wist niet dat je het van uit Noors perspectief aan het bekijken was. Maar goed Noorwegen heeft dan wel weer het geluk dat die zoveel reserves hebben dat ze hun economie en grenzen een tijdje op slot kunnen houden.
pi_195896727
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zal wel gewoon doorgaan toch? Kan me niet voorstellen dat men zo slim is om die toestroom naar de kerstshows bij de Intratuin in het weekend in te dammen.
O ja tuincentra, ik zat aan die Duitse taferelen te denken.
Tap tap tap
pi_195896741
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat zal wel gewoon doorgaan toch? Kan me niet voorstellen dat men zo slim is om die toestroom naar de kerstshows bij de Intratuin in het weekend in te dammen.
Denk ut ook niet. :N
En ja, een kerstboompje willen we allemaal he? Zeker in deze tijden waarin toch al niets 'mag'. ;) Geluk is wel dat die dingen meestal buiten verkocht worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 00:53:55 #130
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195896751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Wist niet dat je het van uit Noors perspectief aan het bekijken was. Maar goed Noorwegen heeft dan wel weer het geluk dat die zoveel reserves hebben dat ze hun economie en grenzen een tijdje op slot kunnen houden.
Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.

Qua besmettingen zou ik het echt wel aandurven, want wij gaan geen drukke plekken bezoeken en hebben voor huisjes geboekt waar wij dan de enige bewoners gaan zijn. De kans dat ik het hier oploop is vele malen groter dan dat ik in Lapland ga oplopen. Vraag is vooral of wij de grenzen over mogen steken tegen die tijd, vandaar de discussie over Zweden/Noorwegen.

Vooral Noorwegen is streng.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 00:59:23 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896783
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Denk ut ook niet. :N
En ja, een kerstboompje willen we allemaal he? Zeker in deze tijden waarin toch al niets 'mag'. ;) Geluk is wel dat die dingen meestal buiten verkocht worden.
Vind je dat echt, deze tijden waarin niets mag? Ik vind het echt reuze meevallen hoor. Het enige wat ik echt mis is zaalvoetballen. En ik kon vorige week niet gaan zwemmen. Maar verder...
Ik kan vrienden, familie, klanten en winkels nog bezoeken. Kinderen kunnen nog naar school en spelen met vriendjes. We kunnen gaan en staan waar we willen. Vind het zo slecht nog niet.
pi_195896792
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Net bij Op1 iemand van het Maasstad Ziekenhuis. Die hebben de afgelopen dagen al een paar keer de Spoedeisende Hulp moeten sluiten. Op dit moment kan een ambulance dan nog doorrijden naar een ander ziekenhuis, maar hoe meer ziekenhuizen in de problemen komen hoe meer ook de acute zorg het gaat merken.
Dat mag de feestende jongeren en ontkenners ook wel wat meer ingewreven worden. Maa lr zal toch niet helpen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195896802
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.

Qua besmettingen zou ik het echt wel aandurven, want wij gaan geen drukke plekken bezoeken en hebben voor huisjes geboekt waar wij dan de enige bewoners gaan zijn. De kans dat ik het hier oploop is vele malen groter dan dat ik in Lapland ga oplopen. Vraag is vooral of wij de grenzen over mogen steken tegen die tijd, vandaar de discussie over Zweden/Noorwegen.

Vooral Noorwegen is streng.
In de eerste golf mocht je volgens mij wel door Denemarken heen rijden maar niet stoppen. Maar sowieso wordt het koffiedik kijken. Het is ook een beetje verschillend per land. Ik zie de Duits Nederlandse grens niet snel dicht gaan dat gaat echt problemen geven ook voor Duitsland zelf. Maar sommige landen kunnen dat zich makkelijker permitteren. Maar klopt ik denk dat je banger moet zijn voor een boom die op je kop valt of een op hol geslagen eland in Lapland dan corona.
pi_195896804
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vind je dat echt, deze tijden waarin niets mag? Ik vind het echt reuze meevallen hoor. Het enige wat ik echt mis is zaalvoetballen. En ik kon vorige week niet gaan zwemmen. Maar verder...
Ik kan vrienden, familie, klanten en winkels nog bezoeken. Kinderen kunnen nog naar school en spelen met vriendjes. We kunnen gaan en staan waar we willen. Vind het zo slecht nog niet.
Niets mag was inderdaad verkeerd verwoord. Waar niets verstandig is, had ik beter kunnen zeggen! ;) Loopt hier akelig hard hoog op en met 3 tieners in huis en een man met een eigen bedrijf ben ik liever voorzichtig nu. Maar je hebt gelijk, er kan nog van alles. :Y
pi_195896811
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Dat mag de feestende jongeren en ontkenners ook wel wat meer ingewreven worden. Maa lr zal toch niet helpen.
Het mag wat meer onder de aandacht dat we er nu al zover in zitten, ja. :Y
pi_195896843
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb wel wat lichtpuntjes vandaag *O*
2 Zelfs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom niet die van 6,95 van de action? Gaan al jaar mee bij mij, super helder, volledig rgb, helderheid en kleurtemperatuur in te stellen, profielen, discomodus, "ontmoetingsmodus" (bordeelrood) etc...
#WeesGeenWhales
pi_195896853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waarom niet die van 6,95 van de action? Gaan al jaar mee bij mij, super helder, volledig rgb, helderheid en kleurtemperatuur in te stellen, profielen, discomodus, "ontmoetingsmodus" (bordeelrood) etc...
Oeh oeh.... het magische woord! :o
@leolinedance kom er maar in!
Zit overigens nog een beetje met Leootje in zwembroek op mijn netvlies... :@
  woensdag 28 oktober 2020 @ 01:21:41 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195896880
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Oeh oeh.... het magische woord! :o
@:leolinedance kom er maar in!
Zit overigens nog een beetje met Leootje in zwembroek op mijn netvlies... :@
Haha jaja als je een eiersnijder gaat kopen bij de Action kun je ook direct wat van die lampjes meenemen :P
Had ik maar een zwembroek aan kunnen trekken vorige week! Op het park in Zeeland waar onze familie een huisje heeft wordt een nieuw zwembad gebouwd. Alles is klaar, alleen was nog niet gekeurd. Dus we mochten er niet in ;(

edit: Zag ik nou 'bordeelrood'? :o Morgen naar de Action :P
pi_195896891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha jaja als je een eiersnijder gaat kopen bij de Action kun je ook direct wat van die lampjes meenemen :P
Had ik maar een zwembroek aan kunnen trekken vorige week! Op het park in Zeeland waar onze familie een huisje heeft wordt een nieuw zwembad gebouwd. Alles is klaar, alleen was nog niet gekeurd. Dus we mochten er niet in ;(
Ja, potverd.... dankzij jouw promotie zijn alle eisnijders uitverkocht, las ik vandaag! :(
Dom zeg. Je had je gewoon voor moeten doen als de keurmeester. Koffertje met wat interessante dingetjes mee en binnen! ^O^ :D
Edit op Edit: _O-
pi_195896947
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.

Qua besmettingen zou ik het echt wel aandurven, want wij gaan geen drukke plekken bezoeken en hebben voor huisjes geboekt waar wij dan de enige bewoners gaan zijn. De kans dat ik het hier oploop is vele malen groter dan dat ik in Lapland ga oplopen. Vraag is vooral of wij de grenzen over mogen steken tegen die tijd, vandaar de discussie over Zweden/Noorwegen.

Vooral Noorwegen is streng.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-ongewenst-bezoeker
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 28 oktober 2020 @ 05:51:42 #141
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195897790
Ik heb even bijgelezen en waar ik met mijn hoofd niet bij kan is de vraag die kennelijk niemand stelt; als het nijpend tekort in de zorg nu het grootste knelpunt is, waarom is er dan van de zomer niet met man (en vrouw) en macht een enorm noodhospitaal uit de grond gestampt en die deels bemand door het leger?

Aangezien Lowlands bijv. ook niet doorging kun je daar in Flevoland moeiteloos een soort dorp voor 25.000 mensen neerzetten waar je de meeste gevallen voor een korte duur kan opvangen, kost wat, heb je ook wat, want de reguliere zorg blijft dan grotendeels onbelast. En je kan allerlei argumenten aandragen waarom het onhandig is of niet zou kunnen, dan had de overheid ook de Rai, de Brabanthallen of voor mijn part de Arena met het dak dicht kunnen confisqueren.
Daarnaast zijn alle festivals geschrapt dus geloof me, er is nogal wat "tijdelijk facilitaire capaciteit" beschikbaar en we hebben kennis genoeg om dat echt te kunnen, maar nee, we laten het op z'n beloop om nu met een zuur gezicht te constateren dat we tot in December met deze maatregelen blijven aankloten.
Maar nadat de zorg jarenlang is kapotbezuinigd tot het karige niveau waar we nu zijn, (1100 IC bedden op 17miljoen bewoners, dat is sowieso krankzinnig) laat de coalitie het ook nu weer keihard afweten.

En ik vind het krankzinnig dat mensen nu nog steeds met alle geweld op vakantie willen, Schiphol had qua vliegbewegingen allang gereduceerd moeten worden tot het hoogst nodige plus teststraten voor iedereen die binnenkomt, wellicht eveneens op internationale treinstations om inkomende besmettingen af te vangen.

Overigens, dat persmoment vandaag, zou dat een voorbode zijn van de communicatie vanuit de overheid nu die "Tijdelijke wet maatregelen Covid-19" is aangenomen? kortaf, de pers 1 vraag en verder amper informatie, waar ze sowieso al niet zo scheutig mee zijn, er zijn nooit graphics, er zijn nooit cijfers, er is alleen maar geleuter tijdens die persco's waarin Jip&Janneke taal de boventoon voert terwijl er ondertussen een ongekende crisis woekert.

Kortom, het is eigenlijk een ongeregiseerd drama van de eerste orde en eenieder die vindt dat Rutte c.s. het voortvarend aanpakken zou zich hard achter de oren moeten krabben, en daar is geen seconde complotdenken bij.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 28 oktober 2020 @ 05:58:26 #142
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195897818
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:51 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb even bijgelezen en waar ik met mijn hoofd niet bij kan is de vraag die kennelijk niemand stelt; als het nijpend tekort in de zorg nu het grootste knelpunt is, waarom is er dan van de zomer niet met man (en vrouw) en macht een enorm noodhospitaal uit de grond gestampt en die deels bemand door het leger?

Aangezien Lowlands bijv. ook niet doorging kun je daar in Flevoland moeiteloos een soort dorp voor 25.000 mensen neerzetten waar je de meeste gevallen voor een korte duur kan opvangen, kost wat, heb je ook wat, want de reguliere zorg blijft dan grotendeels onbelast. En je kan allerlei argumenten aandragen waarom het onhandig is of niet zou kunnen, dan had de overheid ook de Rai, de Brabanthallen of voor mijn part de Arena met het dak dicht kunnen confisqueren.
Daarnaast zijn alle festivals geschrapt dus geloof me, er is nogal wat "tijdelijk facilitaire capaciteit" beschikbaar en we hebben kennis genoeg om dat echt te kunnen, maar nee, we laten het op z'n beloop om nu met een zuur gezicht te constateren dat we tot in December met deze maatregelen blijven aankloten.
Maar nadat de zorg jarenlang is kapotbezuinigd tot het karige niveau waar we nu zijn, (1100 IC bedden op 17miljoen bewoners, dat is sowieso krankzinnig) laat de coalitie het ook nu weer keihard afweten.

En ik vind het krankzinnig dat mensen nu nog steeds met alle geweld op vakantie willen, Schiphol had qua vliegbewegingen allang gereduceerd moeten worden tot het hoogst nodige plus teststraten voor iedereen die binnenkomt, wellicht eveneens op internationale treinstations om inkomende besmettingen af te vangen.

Overigens, dat persmoment vandaag, zou dat een voorbode zijn van de communicatie vanuit de overheid nu die "Tijdelijke wet maatregelen Covid-19" is aangenomen? kortaf, de pers 1 vraag en verder amper informatie, waar ze sowieso al niet zo scheutig mee zijn, er zijn nooit graphics, er zijn nooit cijfers, er is alleen maar geleuter tijdens die persco's waarin Jip&Janneke taal de boventoon voert terwijl er ondertussen een ongekende crisis woekert.

Kortom, het is eigenlijk een ongeregiseerd drama van de eerste orde en eenieder die vindt dat Rutte c.s. het voortvarend aanpakken zou zich hard achter de oren moeten krabben, en daar is geen seconde complotdenken bij.
Leuk verhaal, maar daar ligt het hele probleem niet.

Je kan 300.000 IC bedden hebben, als je geen gekwalificeerd personeel hebt, heb je er geen fuck aan.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 28 oktober 2020 @ 05:59:48 #143
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195897824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:58 schreef DonDruiper het volgende:
Leuk verhaal, maar daar ligt het hele probleem niet.

Je kan 300.000 IC bedden hebben, als je geen gekwalificeerd personeel hebt, heb je er geen fuck aan.
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:51 schreef YuckFou het volgende:
waarom is er dan van de zomer niet met man (en vrouw) en macht een enorm noodhospitaal uit de grond gestampt en die deels bemand door het leger?

Het is nog vroeg he ;)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:00:28 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195897827
Een bed neerzetten is prachtig, maar levert geen bed met capabele handen en dus adequate zorg erbij op.
Als je dat kunt bieden kan iemand net zo goed thuis liggen.
Het medische personeel vanuit het leger inzetten kan en gaat geloof ik gedaan worden, maar is ook niet heel ruim inzetbaar want dat zijn er geen duizenden.
Hoe zie jij dat voor je?

Teststraat op Schiphol en vliegbewegingen verminderen snap ik overigens niets van qua beleid, dat het dus niettot amper ingezet werd. Wellicht politiek verhaal.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:01:32 #145
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195897831
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:59 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

Het is nog vroeg he ;)
Dus jij wil mannen van 2 bij 2 die jaren in schutterputjes pieuw pieuw hebben geroepen aan wat draadjes laten trekken op IC apparatuur ja?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195897838
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:01 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dus jij wil mannen van 2 bij 2 die jaren in schutterputjes pieuw pieuw hebben geroepen aan wat draadjes trekken op IC apparatuur ja?
Ze hebben echt wel medisch geschoold personeel. Die zijn de vorige keer ook wel ingezet in verzorgingshuizen.
De verpleegafdelingen hebben het drukker dan de IC's momenteel?
Go hard or go home
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:02:55 #147
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195897841
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:01 schreef DonDruiper het volgende:
Dus jij wil mannen van 2 bij 2 die jaren in schutterputjes pieuw pieuw hebben geroepen aan wat draadjes trekken op IC apparatuur ja?
Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor, maar belachelijk maken hoeft niet, misschien is het je ontgaan, maar een leger is meestal voorzien van uitstekende medische voorzieningen en personeel, d'r kunnen in een oorlogssituatie namelijk wel eens mensen gewond raken jeweetz....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:03:21 #148
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195897845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Ze hebben echt wel medisch geschoold personeel. Die zijn de vorige keer ook wel ingezet in verzorgingshuizen.
De verpleegafdelingen hebben het drukker dan de IC's momenteel?
Ik denk echt dat deze optie uitgebreid is besproken binnen het OMT. Kan niet missen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195897851
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:59 schreef YuckFou het volgende:

[..]


[..]

Het is nog vroeg he ;)
Het leger is denk ik niet volledig inzetbaar als IC bemanning..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:04:53 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195897853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Ze hebben echt wel medisch geschoold personeel. Die zijn de vorige keer ook wel ingezet in verzorgingshuizen.
De verpleegafdelingen hebben het drukker dan de IC's momenteel?
Klopt, maar niet bepaald veel om massaal in te zetten in een pandemie

En een deel is reservist, en die werken allang als gewoon inzetbaar personeel in de zorg

Die kun je niet dubbelboeken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:04:59 #151
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195897855
quote:
82s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:02 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor, maar belachelijk maken hoeft niet, misschien is het je ontgaan, maar een leger is meestal voorzien van uitstekende medische voorzieningen en personeel, d'r kunnen in een oorlogssituatie namelijk wel eens mensen gewond raken jeweetz....
Het was niet mijn bedoeling je belachelijk te maken. Sorry daarvoor. Ik snap heus wel dat er medisch personeel rondloopt binnen defensie, maar die aantallen zijn voor deze proporties niet toereikend.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:08:51 #152
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195897879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Het leger is denk ik niet volledig inzetbaar als IC bemanning..
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:04 schreef DonDruiper het volgende:
Het was niet mijn bedoeling je belachelijk te maken. Sorry daarvoor. Ik snap heus wel dat er medisch personeel rondloopt binnen defensie, maar die aantallen zijn voor deze proporties niet toereikend.
We kunnen gerust stellen dat de zorg zoals ze nu is volledig overspoeld wordt met covid patienten, als je daar tenminste het deel wat gewoon op zaal/kamer ligt kan weghalen geef je de ziekenhuizen al enorm veel lucht, dan zijn de IC's misschien nog een probleem, maar de reguliere bedden blijven vrij, en of je dat met defensie personeel, ingevlogen verpleegsters of omgeschoolde horeca's medewerkers doet is om het even, het gaat erom dat er in 6 maanden tijd geen fuck gedaan is behalve door de GGD's die mensen zijn gaan opleiden om te kunnen testen, nou, dat is gelukt... :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:13:24 #153
22565 asco
Los in deze tent
pi_195897906
139 doden in België/24u.

Aantal doden loopt in heel veel landen enorm op sinds gisteren.

twitter
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:22:41 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195897973
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:08 schreef YuckFou het volgende:

[..]


[..]

We kunnen gerust stellen dat de zorg zoals ze nu is volledig overspoeld wordt met covid patienten, als je daar tenminste het deel wat gewoon op zaal/kamer ligt kan weghalen geef je de ziekenhuizen al enorm veel lucht, dan zijn de IC's misschien nog een probleem, maar de reguliere bedden blijven vrij, en of je dat met defensie personeel, ingevlogen verpleegsters of omgeschoolde horeca's medewerkers doet is om het even, het gaat erom dat er in 6 maanden tijd geen fuck gedaan is behalve door de GGD's die mensen zijn gaan opleiden om te kunnen testen, nou, dat is gelukt... :')
Wellicht had je het nog niet begrepen uit eerdere uiteenzettingen, maar dat is dus gewoon geen reëele optie

Niet omdat het niet bedacht was maar omdat het niet kan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:40:32 #155
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_195898060
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:22 schreef Molo het volgende:

Wellicht had je het nog niet begrepen uit eerdere uiteenzettingen, maar dat is dus gewoon geen reëele optie

Niet omdat het niet bedacht was maar omdat het niet kan
Ik heb nergens gezien of gelezen dat er over gesproken is en waarom het geen optie is, gewoon serieus niet.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_195898092
Wel bizarre actie gisteren om het te promoten als een " persoploopje zonder nieuwe maatregelen" en dan tussen neus en lippen door te noemen dat de maatregelen sowieso tot in december gelden, dus minimaal 3-4 weken langer dan oorspronkelijk gepland. :')
pi_195898115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:47 schreef byah het volgende:
Wel bizarre actie gisteren om het te promoten als een " persoploopje zonder nieuwe maatregelen" en dan tussen neus en lippen door te noemen dat de maatregelen sowieso tot in december gelden, dus minimaal 3-4 weken langer dan oorspronkelijk gepland. :')
En dan eind deze week zeggen: ja we moeten toch harder in gaan grijpen om de feestdagen mogelijk te kunnen redden voor ondernemers en families..

NOS correspondent Wouter Zwart in Duitsland zojuist:

quote:
Nieuwe maatregelen zouden gaan gelden van 4 november tot eind van die maand. Want doel van de maatregelen is om feestmaand december alles onder controle te hebben, zodat Duitsers samen kerst kunnen vieren.
Maar goed, eerst moeten regering en deelstaten het eens worden.


[ Bericht 19% gewijzigd door Jor_Dii op 28-10-2020 06:56:40 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 06:57:21 #158
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195898145
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:47 schreef byah het volgende:
Wel bizarre actie gisteren om het te promoten als een " persoploopje zonder nieuwe maatregelen" en dan tussen neus en lippen door te noemen dat de maatregelen sowieso tot in december gelden, dus minimaal 3-4 weken langer dan oorspronkelijk gepland. :')
Je snapt toch wel dat dit een opwarmer was voor dinsdag? Gisteren was voorbereiden op.. dus alvast een beetje vrede hebben met.. en dan dinsdag het verlossende woord.

Dit was gewoon puur tactisch.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195898152
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En dan eind deze week zeggen: ja we moeten toch harder in gaan grijpen om de feestdagen mogelijk te kunnen redden voor ondernemers en families..

NOS correspondent Wouter Zwart in Duitsland zojuist:
[..]

“Rutte saves Christmas”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:04:11 #160
22565 asco
Los in deze tent
pi_195898186
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En dan eind deze week zeggen: ja we moeten toch harder in gaan grijpen om de feestdagen mogelijk te kunnen redden voor ondernemers en families..

NOS correspondent Wouter Zwart in Duitsland zojuist:
[..]

Ik vraag me echt af hoe overheden denken dat mensen de feestdagen zouden kunnen gaan vieren.
Kijk, mij is het om het even laat dat duidelijk zijn. Maar áls er dan al aanmerkelijk betere cijfers zouden zijn is dat mijn inziens het startpunt van een derde golf.

Nee, dit hele winterseizoen kun je volgens mij wel afschrijven.
Pas als de winter voorbij is icm miljoenen (goedwerkende) sneltesten/ademtesten kan deze situatie verbeteren naar mijn mening.

Maargoed, we gaan het zien.
pi_195898208
Kerst een jaartje overslaan is toch geen punt, of zijn we allemaal zo egoïstisch dat we er alles aan moeten doen om dat dood te laten gaan. :P

Volgend jaar weer een kans.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:11:20 #162
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195898217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Kerst een jaartje overslaan is toch geen punt, of zijn we allemaal zo egoïstisch dat we dat we er alles aan moeten doen om dat dood te laten gaan. :P

Volgend jaar weer een kans. ;)
Ik haat kerst. Ik haat 'lekker gezellig doen' met mijn familie omdat het 26 december is.

Dan daarbij gaan we 1 december verhuizen en ben ik een maandje vrij.

Van mij mag die volledige lockdown er wel komen :P
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:18:10 #163
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195898263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:57 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dit een opwarmer was voor dinsdag? Gisteren was voorbereiden op.. dus alvast een beetje vrede hebben met.. en dan dinsdag het verlossende woord.

Dit was gewoon puur tactisch.
Dat zie ik ook gebeuren ja. Nu zeggen: Hou je aan de maatregelen!

En als ze dan volgende week een lockdown afkondigen zeggen: Ja, had je je maar aan de maatregelen moeten houden, ik heb jullie gewaarschuwd. Nu kunnen we niet anders, en het is echt aan jullie te danken
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195898276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zie ik ook gebeuren ja. Nu zeggen: Hou je aan de maatregelen!

En als ze dan volgende week een lockdown afkondigen zeggen: Ja, had je je maar aan de maatregelen moeten houden, ik heb jullie gewaarschuwd. Nu kunnen we niet anders, en het is echt aan jullie te danken
Rutte weet wel hoe het politieke spelletje gespeeld wordt.
pi_195898283
Ja of toegeven dat Kerst een erg belangrijk feest is voor veel Nederlanders en dat we alles op alles moeten zetten en dat de volledige lockdown DE GROTE HAMER is om dat toch voorelkaar te krijgen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:23:50 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195898290
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:22 schreef quirina het volgende:
Ja of toegeven dat Kerst een erg belangrijk feest is voor veel Nederlanders en dat we alles op alles moeten zetten en dat de volledige lockdown DE GROTE HAMER is om dat toch voorelkaar te krijgen.
Kerst is onbelangrijk.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:25:07 #167
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195898297
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zie ik ook gebeuren ja. Nu zeggen: Hou je aan de maatregelen!

En als ze dan volgende week een lockdown afkondigen zeggen: Ja, had je je maar aan de maatregelen moeten houden, ik heb jullie gewaarschuwd. Nu kunnen we niet anders, en het is echt aan jullie te danken
Dat zie ik niet zo gebeuren. Gister was ook niet beschuldigend.
pi_195898301
Die cijfers van België zijn trouwens pas echt :{ gaan ze daar nog allemaal gezellig “op restaurant” ofzo?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195898303
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat zie ik niet zo gebeuren. Gister was ook niet beschuldigend.
Dat laten ze wel aan de media over.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:27:12 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195898305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:47 schreef byah het volgende:
Wel bizarre actie gisteren om het te promoten als een " persoploopje zonder nieuwe maatregelen" en dan tussen neus en lippen door te noemen dat de maatregelen sowieso tot in december gelden, dus minimaal 3-4 weken langer dan oorspronkelijk gepland. :')
Nee dat is niet hoe het ging. De huidige maatregelen zouden minimaal 4 weken duren en het lijkt er nu op dat ze tot in december nodig zijn.
Niks geen woorden als sowieso en langer dan gepland.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:28:53 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195898316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat zie ik ook gebeuren ja. Nu zeggen: Hou je aan de maatregelen!

En als ze dan volgende week een lockdown afkondigen zeggen: Ja, had je je maar aan de maatregelen moeten houden, ik heb jullie gewaarschuwd. Nu kunnen we niet anders, en het is echt aan jullie te danken
Ze zullen binnenkort ook wel gaan dreigen met een avondklok tijdens de feestdagen. En de politievakbond zal wel weer gaan vragen om een algeheel alcoholverbod.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195898322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waarom niet die van 6,95 van de action? Gaan al jaar mee bij mij, super helder, volledig rgb, helderheid en kleurtemperatuur in te stellen, profielen, discomodus, "ontmoetingsmodus" (bordeelrood) etc...
a) Omdat ik deze gewonnen heb
b) Omdat wat ik 'straks' van plan ben (een hele zooi synchroniseren aan mijn tv/PlayStation) simpelweg niet kan met die goedkopere merken.

En ik moet zeggen, ik heb vroeger wel eens wat van die smart verlichting gehad van de Action (peertjes, strips e.d. Die hebben mijn ouders nu), maar de kwaliteit, mogelijkheden en intensiteit is niet te vergelijken. Een wereld van verschil.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:32:07 #173
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195898331
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat zie ik niet zo gebeuren. Gister was ook niet beschuldigend.
Gisteren was vooral reflecterend en ik hoorde ook wel lichtpuntjes, daar heb je gelijk in. Sinds de persconferentie is er één vraag die overal terugkomt en die is: “Is een lockdown nog onvermijdelijk?”

Los van dat ik van mening ben dat we een duidelijke stabilisatie zien (en inmiddels werd dat gisteren ook in de media en door Rutte gezegd) is de vraag nu dus veranderd naar dat.

Ik zou ontzettend veel respect hebben voor Rutte als ie zn rug recht houdt en niet toegeeft, maar ik ben er wel bang voor.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195898335
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:47 schreef byah het volgende:
Wel bizarre actie gisteren om het te promoten als een " persoploopje zonder nieuwe maatregelen" en dan tussen neus en lippen door te noemen dat de maatregelen sowieso tot in december gelden, dus minimaal 3-4 weken langer dan oorspronkelijk gepland. :')
Maar technisch gezien hebben ze gisteren idd geen nieuwe maatregelen aangekondigd :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898348
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:13 schreef asco het volgende:
139 doden in België/24u.

Aantal doden loopt in heel veel landen enorm op sinds gisteren.

[ twitter ]
Hoeveel reguliere ziekenhuisbedden en hoeveel IC bedden hebben ze daar eigenlijk?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:34:13 #176
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195898351
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

a) Omdat ik deze gewonnen heb
b) Omdat wat ik 'straks' van plan ben (een hele zooi synchroniseren aan mijn tv/PlayStation) simpelweg niet kan met die goedkopere merken.

En ik moet zeggen, ik heb vroeger wel eens wat van die smart verlichting gehad van de Action (peertjes, strips e.d. Die hebben mijn ouders nu), maar de kwaliteit, mogelijkheden en intensiteit is niet te vergelijken. Een wereld van verschil.
Offtopic: Hue is ideaal. Wees voorzichtig met een combinatie tussen Hue en niet-Hue, signaal wordt niet helemaal lekker gegeven door niet-Hue, dus krijg je niet goed werkende lampen verder weg van de bridge.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195898353
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:51 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb even bijgelezen en waar ik met mijn hoofd niet bij kan is de vraag die kennelijk niemand stelt; als het nijpend tekort in de zorg nu het grootste knelpunt is, waarom is er dan van de zomer niet met man (en vrouw) en macht een enorm noodhospitaal uit de grond gestampt en die deels bemand door het leger?

Aangezien Lowlands bijv. ook niet doorging kun je daar in Flevoland moeiteloos een soort dorp voor 25.000 mensen neerzetten waar je de meeste gevallen voor een korte duur kan opvangen, kost wat, heb je ook wat, want de reguliere zorg blijft dan grotendeels onbelast. En je kan allerlei argumenten aandragen waarom het onhandig is of niet zou kunnen, dan had de overheid ook de Rai, de Brabanthallen of voor mijn part de Arena met het dak dicht kunnen confisqueren.
Daarnaast zijn alle festivals geschrapt dus geloof me, er is nogal wat "tijdelijk facilitaire capaciteit" beschikbaar en we hebben kennis genoeg om dat echt te kunnen, maar nee, we laten het op z'n beloop om nu met een zuur gezicht te constateren dat we tot in December met deze maatregelen blijven aankloten.
Maar nadat de zorg jarenlang is kapotbezuinigd tot het karige niveau waar we nu zijn, (1100 IC bedden op 17miljoen bewoners, dat is sowieso krankzinnig) laat de coalitie het ook nu weer keihard afweten.

En ik vind het krankzinnig dat mensen nu nog steeds met alle geweld op vakantie willen, Schiphol had qua vliegbewegingen allang gereduceerd moeten worden tot het hoogst nodige plus teststraten voor iedereen die binnenkomt, wellicht eveneens op internationale treinstations om inkomende besmettingen af te vangen.

Overigens, dat persmoment vandaag, zou dat een voorbode zijn van de communicatie vanuit de overheid nu die "Tijdelijke wet maatregelen Covid-19" is aangenomen? kortaf, de pers 1 vraag en verder amper informatie, waar ze sowieso al niet zo scheutig mee zijn, er zijn nooit graphics, er zijn nooit cijfers, er is alleen maar geleuter tijdens die persco's waarin Jip&Janneke taal de boventoon voert terwijl er ondertussen een ongekende crisis woekert.

Kortom, het is eigenlijk een ongeregiseerd drama van de eerste orde en eenieder die vindt dat Rutte c.s. het voortvarend aanpakken zou zich hard achter de oren moeten krabben, en daar is geen seconde complotdenken bij.
Maar denk je nou serieus dat wanneer je dit bij het OMT en het kabinet neer zou leggen dat ze zeggen: Ooeehhh ja. Dat we daar niet aan gedacht hebben. We halen de medici uit het leger erbij en het probleem is opgelost!

Nee, tuurlijk niet. Tuurlijk hebben ze daar aan gedacht.
pi_195898354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha jaja als je een eiersnijder gaat kopen bij de Action kun je ook direct wat van die lampjes meenemen :P
Had ik maar een zwembroek aan kunnen trekken vorige week! Op het park in Zeeland waar onze familie een huisje heeft wordt een nieuw zwembad gebouwd. Alles is klaar, alleen was nog niet gekeurd. Dus we mochten er niet in ;(

edit: Zag ik nou 'bordeelrood'? :o Morgen naar de Action :P
Als je dan toch naar de Action gaat, kun je voor mij dan een eiersnijder meenemen? :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:36:30 #179
22565 asco
Los in deze tent
pi_195898365
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hoeveel reguliere ziekenhuisbedden en hoeveel IC bedden hebben ze daar eigenlijk?
Ik dacht 2000 IC bedden. Regulier geen idee.

65000?
https://www.statista.com/(...)tal-beds-in-belgium/
pi_195898379
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Offtopic: Hue is ideaal. Wees voorzichtig met een combinatie tussen Hue en niet-Hue, signaal wordt niet helemaal lekker gegeven door niet-Hue, dus krijg je niet goed werkende lampen verder weg van de bridge.
Weet ik. Ik heb gisteren nog een stuk gelezen over de Ikea smartlampen, die ook op Hue kunnen, maar dan heb je idd kwaliteitsverschil.
Dus ik hou het bij Hue.

Het is prijzig, maar je kunt het beetje bij beetje uitbreiden, dan is het nog te doen qua kosten.

Met name wat ik van plan ben voor mijn televisie gaat erg prijzig worden, maar dat is echt _O_ :9~

einde offtopic :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:36 schreef asco het volgende:

[..]

Ik dacht 2000 IC bedden. Regulier geen idee.

65000?
https://www.statista.com/(...)tal-beds-in-belgium/

65000 :o
Dat is heul wat meer dan die circa 12000 bij ons.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898426
Een bordeellichtmoduslampie van de Action tijdens de kerst.
En zo werd het toch nog gezellig. Christmas is saved! *O*
Go hard or go home
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:45:12 #183
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195898444
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Weet ik. Ik heb gisteren nog een stuk gelezen over de Ikea smartlampen, die ook op Hue kunnen, maar dan heb je idd kwaliteitsverschil.
Dus ik hou het bij Hue.

Het is prijzig, maar je kunt het beetje bij beetje uitbreiden, dan is het nog te doen qua kosten.

Met name wat ik van plan ben voor mijn televisie gaat erg prijzig worden, maar dat is echt _O_ :9~

einde offtopic :@
45 hue lampen hier, ik ken ‘t probleem :@

Even nog een keer kudos voor GGD! Vrouw kreeg klachten, maakte 3u gistermiddag afspraak en kon 18.15 al terecht in de buurt.

Denken dat het niets is, maar in mei had ze ook klachten en ging ‘t vanzelf over. Vlak daarna kreeg onze dochter klachten, en die moest naar corona-arts omdat wij niet negatief getest waren. Dus hebben nu maar even zekere voor onzekere genomen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:45:40 #184
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_195898451
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

65000 :o
Dat is heul wat meer dan die circa 12000 bij ons.
Ziekenhuisbedden? 39900 in NL.

Al is het volgens die site 54000 in 2018.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:46:50 #185
5428 crew  miss_sly
pi_195898463
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Kerst een jaartje overslaan is toch geen punt, of zijn we allemaal zo egoïstisch dat we er alles aan moeten doen om dat dood te laten gaan. :P

Volgend jaar weer een kans.
Ik denk niet dat het egoïsme is, maar veel meer een overmatige drang naar doen zoals we altijd doen. Voor veel mensen is het letterlijk ondenkbaar om kerst op een andere manier te vieren dan ze gewend zijn. En Sinterklaas idem. Dat is allemaal zo traditie (binnen families, want iedereen zijn eigen onvervangbare traditie) dat ze niet kunnen bedenken hoe dat anders kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195898479
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ziekenhuisbedden? 39900 in NL.

Al is het volgens die site 54000 in 2018.
Waarom wordt hier dan altijd met het cijfer 12000 gegooid?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 07:48:47 #187
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195898481
In het Verenigd Koninkrijk handhaaft men op het niet naleven van de quarantaine met fikse boetes. In Nederland is hier de capaciteit niet voor, maar je hoeft maar een paar voorbeelden te stellen misschien.
  Spellchecker woensdag 28 oktober 2020 @ 07:50:59 #188
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195898497
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:48 schreef Qarrad het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk handhaaft men op het niet naleven van de quarantaine met fikse boetes. In Nederland is hier de capaciteit niet voor, maar je hoeft maar een paar voorbeelden te stellen misschien.
Van mij mag het.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:51:53 #189
5428 crew  miss_sly
pi_195898510
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ken er nog één. Lukt me toch over het algemeen wel om positief te blijven, maar heb er nu toch echt moeite mee.
Ik had gisteren ook een beetje een off day. Was er helemaal ongedurig van. Ik heb toch helemaal niet het gevoel dat het voor ons, mijn gezin dus, zo moeilijk is en we zoveel moeten ontberen, maar toch. De donkerdere dagen en de regen hebben geen positieve bijdrage.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:51:58 #190
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195898511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het egoïsme is, maar veel meer een overmatige drang naar doen zoals we altijd doen. Voor veel mensen is het letterlijk ondenkbaar om kerst op een andere manier te vieren dan ze gewend zijn. En Sinterklaas idem. Dat is allemaal zo traditie (binnen families, want iedereen zijn eigen onvervangbare traditie) dat ze niet kunnen bedenken hoe dat anders kan.
Ik denk dat het groter is dan dat. Denk dat veel mensen zich vastgehouden hebben aan het vieren van de feestdagen met (een deel van) de familie. Dat mensen denken: We zitten nu 9 maanden in deze situatie, ik wil kerst graag vieren met de mensen van wie ik hou

Kerst is sowieso altijd een beladen moment bij veel families, dus als dat niet kan doet dat bij veel mensen wel pijn.

Even los van of het wel of niet realistisch was, kerst is voor veel mensen een strohalm om zich aan vast te houden. As kerst en nieuwjaar is de volgende strohalm pasen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 07:53:19 #191
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195898524
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:45 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Ziekenhuisbedden? 39900 in NL.

Al is het volgens die site 54000 in 2018.
Nederland heeft geen 39.000 inzetbare bedden. Er zijn ongeveer 14.000 verpleegbedden, zie de dagelijkse grafieken op lcps.nu
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195898536
Groot artikel op de ad website over vitamine D. Gelukkig van de week vast ingeslagen. Wij Fokkers weten dit natuurlijk al maanden, maar vitamine D is een deel van de oplossing.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-het-helpt~a6e26440/
pi_195898538
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:48 schreef Qarrad het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk handhaaft men op het niet naleven van de quarantaine met fikse boetes. In Nederland is hier de capaciteit niet voor, maar je hoeft maar een paar voorbeelden te stellen misschien.
Dat.
Er is ook geen capaciteit om íedereen die een telefoon vast houdt tijdens het bellen, of iedereen die te hard rijdt, te bekeuren.
Dat zie ik héél veel mensen dagelijks doen.

Wél kunnen ze als ze constateren als iemand te hard rijdt, of een telefoon vast heeft, om die persoon dan te beboeten :Y

Ondanks dat de kans dus klein is om een boete voor bellen in de auto te krijgen, is voor mij de hoogte van de boete genoeg om mij daarvan te weerhouden. Naast dat het onveilig is natuurlijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898567
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:55 schreef aartstyle het volgende:
Groot artikel op de ad website over vitamine D. Gelukkig van de week vast ingeslagen. Wij Fokkers weten dit natuurlijk al maanden, maar vitamine D is een deel van de oplossing.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-het-helpt~a6e26440/
Ik heb een hond en kom derhalve dus veel buiten, dus aan vitamine D geen gebrek.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:01:00 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195898578
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het egoïsme is, maar veel meer een overmatige drang naar doen zoals we altijd doen. Voor veel mensen is het letterlijk ondenkbaar om kerst op een andere manier te vieren dan ze gewend zijn. En Sinterklaas idem. Dat is allemaal zo traditie (binnen families, want iedereen zijn eigen onvervangbare traditie) dat ze niet kunnen bedenken hoe dat anders kan.
Mensen kunnen inderdaad compleet vastzitten in hun scenario's, en vooral als ze onder druk staan.

Een extreem voorbeeld hiervan is het gedrag van forenzen in Londen tijdens de metrobrand: midden in de gillende paniek met rookwolken en verschroeide mensen die vanaf de roltrap naar boven kwamen, konden sommige mensen niks anders verzinnen dan net als elke dag de roltrap naar beneden te nemen om de trein van 7:12 te nemen.

Denk dat het ook zit met die vakanties, minus de gillende paniek. Er zit gewoon geen scenario meer in het systeem bij mensen om niet weg te gaan. Het wordt niet meer herkend als luxe maar is geïnstitutionaliseerd tot basis.

En om het voor zichzelf goed te praten gaan mensen dan redenen spuien van "ja maar ik heb hier heel bewust over nagedacht, we hebben dit gewoon écht nodig" en "het is maar oranje gebied en ik kan dat best zelf beredeneren" terwijl het eigenlijk een onbewust proces in hun brein is dat meer paniek ervaart bij het idee om de vakantie (het scenario) los te laten dan bij het idee om zichzelf mogelijk bloot te stellen aan besmetting.

Om het af te maken vertalen die oogkleppen zich als een arrogante houding ("Ik bepaal zelf wel wat ik kies want ik ben hoogopgeleid") want zo werken onze hersenen nou eenmaal, je kunt jezelf van buiten naar binnen beïnvloeden.

Slechte beslissingen worden het beste verkocht, vooral aan onszelf.
pi_195898581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb een hond en kom derhalve dus veel buiten, dus aan vitamine D geen gebrek.
Lees het artikel eens..... In deze tijd van het jaar krijg je op dit deel van de wereld sowiezo niet genoeg vitamine D binnen. Door te weinig zonkracht. Volgens mij wordt dat pas aangemaakt vanaf zonkracht 4 a 5. Dus straks met de hond ff langs de kruitvat!
pi_195898585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb een hond en kom derhalve dus veel buiten, dus aan vitamine D geen gebrek.
Ga je dan in een T-shirt en korte broek naar buiten, en dan net in het uurtje dat de zon door de wolken schijnt?
Alpha kenny one
pi_195898612
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:55 schreef aartstyle het volgende:
Groot artikel op de ad website over vitamine D. Gelukkig van de week vast ingeslagen. Wij Fokkers weten dit natuurlijk al maanden, maar vitamine D is een deel van de oplossing.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-het-helpt~a6e26440/
Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 08:07:02 #199
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195898633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Daarom. Die vitaminepillen kunnen voor veel mensen best duur zijn, dus regel dat de verzekering ze vergoedt en je kan heel eenvoudig een (klein) verschil maken. Al scheelt het maar 10 ziekenhuisopnames, dan nog is ‘t winst
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195898641
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
En ijzer, en vitamine a en vitamine b!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_195898645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Heel flauw dat ik dit zeg misschien. Maar het is volgens mij wel algemeen bekend dat zieke mensen meer opleveren dan gezonde mensen.
pi_195898647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Zo volkomen mee eens. Al is het niet voor niets dat men het sporten wil laten doorgaan natuurlijk. Verhoogt ook de weerstand. Maar het vitamine D gehalte is echt onderbelicht. Hoop dat ze dit artikel ook in het arabisch vertalen want de mensen uit niet westerse landen die hier wonen schijnen nog veel minder vitamine D op te nemen van het zonlicht. Ff aandelen kopen denk ik....
pi_195898648
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:01 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Lees het artikel eens..... In deze tijd van het jaar krijg je op dit deel van de wereld sowiezo niet genoeg vitamine D binnen. Door te weinig zonkracht. Volgens mij wordt dat pas aangemaakt vanaf zonkracht 4 a 5. Dus straks met de hond ff langs de kruitvat!
quote:
Veel mensen krijgen voldoende vitamine D binnen via de zon en voeding. Het advies is om in het voorjaar, de zomer en het najaar elke dag een kwartier tot een half uur tussen 11.00 uur en 15.00 uur met in ieder geval je hoofd en handen onbedekt in de zon te zijn. Wanneer een groter deel van het lichaam wordt blootgesteld, volstaat kortere tijd. Je lichaam maakt dan vitamine D aan en legt een voorraad aan. In de wintermaanden staat in de Nederland de zon te laag om vitamine D aan te maken. Je gebruikt dan de voorraad die je hebt aangelegd.

Daarnaast krijg je vitamine D binnen als je eet volgens de Schijf van Vijf, met in ieder geval halvarine of margarine, vloeibaar bak- en braadvet en vette vis. Kijk in de Schijf van Vijf voor jou voor een advies op maat.
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Volgens het Voedingscentrum is dat geen probleem, aangezien je lichaam dus een voorraad opbouwt, die in de herfst en winter aanspreekt.
Als je daarnaast ook nog gezond eet, is er ook geen probleem.

Maar goed, niet iedereen komt natuurlijk regelmatig buiten, en een hoop mensen eten niet gezond (genoeg), dus dan is dat wel een uitkomst ja :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door StateOfMind op 28-10-2020 08:15:36 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898664
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het groter is dan dat. Denk dat veel mensen zich vastgehouden hebben aan het vieren van de feestdagen met (een deel van) de familie. Dat mensen denken: We zitten nu 9 maanden in deze situatie, ik wil kerst graag vieren met de mensen van wie ik hou

Kerst is sowieso altijd een beladen moment bij veel families, dus als dat niet kan doet dat bij veel mensen wel pijn.

Even los van of het wel of niet realistisch was, kerst is voor veel mensen een strohalm om zich aan vast te houden. As kerst en nieuwjaar is de volgende strohalm pasen.
Daarom net als Duitsland wat harder erop klappen nu, als blijkt deze dagen dat het niet hard genkeg daalt, zodat het wel mogelijk is.

Mensen hebben die mentale reboost in december nodig willen we genoeg draagvlak voor de maanden tot het voorjaar.
pi_195898677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daarom. Die vitaminepillen kunnen voor veel mensen best duur zijn, dus regel dat de verzekering ze vergoedt en je kan heel eenvoudig een (klein) verschil maken. Al scheelt het maar 10 ziekenhuisopnames, dan nog is ‘t winst
Vooral in de herfst/winter zijn er vaak zat aanbiedingen 1+1 of 2+2. Ik heb onlangs nog fors ingeslagen bij de etos op die wijze.

Maar inderdaad.. niet voor iedereen een betaalbare optie.

Al vraag ik me af of bij sommige mensen hun prio meer bij sigaretten ligt.

Mijn vader was een mega kettingroker. Tot ie begin van de maand een hartinfarct kreeg. Cold turkey van het roken afgestapt. Als ik zie wat hem dat op maandbasis scheelt :X (ik doe zijn geldzaken.. vandaar dat ik dit weet).
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 08:11:56 #206
5428 crew  miss_sly
pi_195898683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heel flauw dat ik dit zeg misschien. Maar het is volgens mij wel algemeen bekend dat zieke mensen meer opleveren dan gezonde mensen.
Voor de staat en de economie? En om een te grote toestroom in de ziekenhuizen te voorkomen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195898689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]


[..]

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Volgens het Voedingscentrum is dat geen probleem, aangezien je lichaam dus een voorraad opbouwt, die in de herfst en winter aanspreekt.
Als je daarnaast ook nog gezond eet, is er ook geen probleem.
En voor de mensen die daar niet genoeg aan blijken te hebben (zoals ik) is er in de wintermaanden nog lichttherapie *O*
pi_195898690
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:08 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

We kunnen gerust stellen dat de zorg zoals ze nu is volledig overspoeld wordt met covid patienten, als je daar tenminste het deel wat gewoon op zaal/kamer ligt kan weghalen geef je de ziekenhuizen al enorm veel lucht, dan zijn de IC's misschien nog een probleem, maar de reguliere bedden blijven vrij, en of je dat met defensie personeel, ingevlogen verpleegsters of omgeschoolde horeca's medewerkers doet is om het even, het gaat erom dat er in 6 maanden tijd geen fuck gedaan is behalve door de GGD's die mensen zijn gaan opleiden om te kunnen testen, nou, dat is gelukt... :')
Is geen optie. Hoeveel medisch personeel denk je dat ons legertje heeft? Aangezien er veel ziekenhuispersoneel ziek is, kunnen ze die plaatsen opvullen en iets extra opschalen. Aan bedden en apparatuur (nog) geen tekort.
Het leger wordt overigens al ingezet:
https://www.hartvannederl(...)fdeling-umc-utrecht/
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 08:13:56 #209
5428 crew  miss_sly
pi_195898697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daarom net als Duitsland wat harder erop klappen nu, als blijkt deze dagen dat het niet hard genkeg daalt, zodat het wel mogelijk is.

Mensen hebben die mentale reboost in december nodig willen we genoeg draagvlak voor de maanden tot het voorjaar.
Met een nieuwe enorme stijging in januari? Ik vraag me af of die reboost middels familiefeesten handig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195898716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heel flauw dat ik dit zeg misschien. Maar het is volgens mij wel algemeen bekend dat zieke mensen meer opleveren dan gezonde mensen.
Niet als we alles economisch kapot maken om te voorkomen dat ziekenhuizen overspoelen.
Big pharma kan mensen in de molen willen houden maar als regering en maatschappij zou je hier vol op in moeten zetten.

Dat kan al eenvoudig door een simpele campagne, is jouw lichaam #coronaproof?
- bmi < 25 (of 30)
- vitaminewaardes op orde? (Test hier en krijg deze vitamines ...
- stop met roken 2020
- 8 uur slaap

Simpel en effectief. Plus heeft eem hoop voordelen voor ons als samenleving ook na corona.

Stimuleer het bv dmv sport buitenactiviteiten te stimuleren. Idealiter zelfs met korting op gezonde producten bij online bestellen.
Je kan volop dingen doen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:17:46 #211
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195898725
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_195898728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En voor de mensen die daar niet genoeg aan blijken te hebben (zoals ik) is er in de wintermaanden nog lichttherapie *O*
Deze post werd u aangeboden door Philips Hue O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met een nieuwe enorme stijging in januari? Ik vraag me af of die reboost middels familiefeesten handig is.
Als de R laag genoeg is dan is dat wellicht nog wel te overzien?
pi_195898743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had gisteren ook een beetje een off day. Was er helemaal ongedurig van. Ik heb toch helemaal niet het gevoel dat het voor ons, mijn gezin dus, zo moeilijk is en we zoveel moeten ontberen, maar toch. De donkerdere dagen en de regen hebben geen positieve bijdrage.
Herkenbaar en we waren niet bepaald de enige hier. :N
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 08:20:02 #215
5428 crew  miss_sly
pi_195898752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als de R laag genoeg is dan is dat wellicht nog wel te overzien?
Ja, mits ze de zaken op orde hebben voor de dans, zoals gisteren door Thomas Peyo uitgelegd in dat filmpje. En mensen ervan doordrongen zijn en eraan meewerken om die dans goed te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195898755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als de R laag genoeg is dan is dat wellicht nog wel te overzien?
Als straks de R, en het aantal besmettingen laag genoeg is, valt of staat alles met de stand van zaken rondom testen, en vooral BCO en isoleren.
Dat is zó belangrijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898768
Nouja we weten in elk geval hoe deze rechtstaat in elkaar steekt en wat onze grondwet waard is als het lastiger is.

0,0
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:23:56 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195898789
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:21 schreef phpmystyle het volgende:
Nouja we weten in elk geval hoe deze rechtstaat in elkaar steekt en wat onze grondwet waard is als het lastiger is.

0,0
Het is vooral een beetje genant dat je ooit gedacht hebt dat de grondwet in bepaalde situaties iets waard is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195898812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als de R laag genoeg is dan is dat wellicht nog wel te overzien?
Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195898820
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:21 schreef phpmystyle het volgende:
Nouja we weten in elk geval hoe deze rechtstaat in elkaar steekt en wat onze grondwet waard is als het lastiger is.

0,0
Dan heb je nu geleerd waar het spreekwoord "Nood breekt wet" vandaan komt.
Mooirden mag ook niet, tenzij noodweer. ;)
pi_195898823
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is vooral een beetje genant dat je ooit gedacht hebt dat de grondwet in bepaalde situaties iets waard is.
Ja ik ben ook naïef geweest. Maar blijkbaar gebeurt het wederom dat bevolkingsgroepen keihard genegeerd worden als een overheid zich in een sociaaleconomisch lastige positie bevindt.

4 en 5 mei hebben voor mij ook geen betekenis meer.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195898833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als straks de R, en het aantal besmettingen laag genoeg is, valt of staat alles met de stand van zaken rondom testen, en vooral BCO en isoleren.
Dat is zó belangrijk.
Ja eens, maar blijf dat lastig vinden vanwege de incubatietijd.
Als veel weer kan en jij wordt ineens positief getest, waar ben je dan besmet geraakt?

Die verjaardag op zaterdag,fitness, supermarkt, ov, school, toen je uit eten ging?

Is gewoon heel lastig te pinpointen. Vooral wanneer een deel asymptomatisch of presymptomatisch verspreid.

Bco werkt voor mijn gevoel alleen als je amper besmettingen hebt maar je bent de controle enorm snel kwijt.
pi_195898835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan heb je nu geleerd waar het spreekwoord "Nood breekt wet" vandaan komt.
Mooirden mag ook niet, tenzij noodweer. ;)
Die ken ik. Alleen niet kunnen weten dat nood zo breed en subjectief geïnterpreteerd kon worden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:31:03 #224
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195898837
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.

Qua besmettingen zou ik het echt wel aandurven, want wij gaan geen drukke plekken bezoeken en hebben voor huisjes geboekt waar wij dan de enige bewoners gaan zijn. De kans dat ik het hier oploop is vele malen groter dan dat ik in Lapland ga oplopen. Vraag is vooral of wij de grenzen over mogen steken tegen die tijd, vandaar de discussie over Zweden/Noorwegen.

Vooral Noorwegen is streng.
Finland is strenger bij de grens.
Ik zou zoeken naar een kleine grensovergang zonder politie naar Noorwegen. Eenmaal in Noorwegen controleren ze niets meer. In de buurt van Gaddede kwamen wij wat overgangen tegen zonder controle.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaturalScience op 28-10-2020 08:36:05 ]
pi_195898839
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja ik ben ook naïef geweest. Maar blijkbaar gebeurt het wederom dat bevolkingsgroepen keihard genegeerd worden als een overheid zich in een sociaaleconomisch lastige positie bevindt.

4 en 5 mei hebben voor mij ook geen betekenis meer.
:')

Zegt iemand met Poetin als plaatje.
pi_195898897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

:')

Zegt iemand met Poetin als plaatje.
Alsof mijn usericon exact vertegenwoordigt hoe ik denk.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:38:38 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195898905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk en doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Ik meen aan het begin vd uitbraak berichten te hebben gelezen dat opvallend weing rokers covid-19 krijgen. Is dat veranderd?

Niet dat ik wil beweren dat roken gezond is, uiteraard is het dat absoluut niet. Nooit aan beginnen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:38:43 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195898907
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:48 schreef Qarrad het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk handhaaft men op het niet naleven van de quarantaine met fikse boetes. In Nederland is hier de capaciteit niet voor, maar je hoeft maar een paar voorbeelden te stellen misschien.
Ja, daar krijg je een boete van 8.000 euro als je iets verkeerd doet. Elitair kutbeleid. Onwenselijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 08:40:42 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195898926
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:31 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Finland is strenger bij de grens.
Ik zou zoeken naar een kleine grensovergang zonder politie naar Noorwegen. Eenmaal in Noorwegen controleren ze niets meer. In de buurt van Gaddede kwamen wij wat overgangen tegen zonder controle.
Nou ja, als wij zo moeilijk moeten doen heeft het weinig zin en is de lol er van af denk ik. Gaan op zich wel via een kleine overgang (bij Björkliden, half in de bergen) en bij Finland ook weer een kleine overgang in het noorden.

Nou ja, nog vier maanden, even kijken hoe de wereld er dan uitziet.
pi_195898930
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik meen aan het begin vd uitbraak berichten te hebben gelezen dat opvallend weing rokers covid-19 krijgen. Is dat veranderd?

Niet dat ik wil beweren dat roken gezond is, uiteraard is het dat absoluut niet. Nooit aan beginnen.
Om je laatste zin zullen ze dat nooit aan de grote klok hangen, als het al zo is. ;)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:41:37 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195898934
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja ik ben ook naïef geweest. Maar blijkbaar gebeurt het wederom dat bevolkingsgroepen keihard genegeerd worden als een overheid zich in een sociaaleconomisch lastige positie bevindt.

Net als vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je overal en altijd mag zeggen wat jij wil is een grondwet ook geen vast gegeven waar nooit en te nimmer in bijzondere situaties van afgeweken mag worden. Daar voorziet de grondwet zelf namelijk ook in.

quote:
4 en 5 mei hebben voor mij ook geen betekenis meer.
Jouw probleem
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195898943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

[ twitter ]
Ik denk dat Rutte en de Jonge toch wat meer kennis en rekenaars achter zich hebben dan Henk Jan Westeneng met 400 volgers.
pi_195898956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

[ twitter ]
Jammer maar het maakt op zich niet veel uit. Met de huidige maatregelen zou het ook erg langzaam dalen en ergens pas in het nieuwe jaar laag genoeg zijn.

Ik weet zeker dat wanneer je een poll houdt en pleit voor een korte harde lockdown in november met in december meer vrijheid mensen voor stemmen. Beter dan dit.

De vraag is kan het? November vol dicht met alleen het essentiële open. R laag geboeg krijgen dat je in fase 1 zit. Dan zo een maand open.

Na oud en nieuw huidige maatregelen toepassen met hier en daar een aanpassing en de R onder de 1 houden en weerp richting soepelere fases gaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 08:44:45 #234
408813 crew  trein2000
pi_195898961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dan heb je nu geleerd waar het spreekwoord "Nood breekt wet" vandaan komt.
Mooirden mag ook niet, tenzij noodweer. ;)
Moorden uit noodweer lijkt me bijzonder lastig...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195898974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Jammer maar het maakt op zich niet veel uit. Met de huidige maatregelen zou het ook erg langzaam dalen en ergens pas in het nieuwe jaar laag genoeg zijn.

Ik weet zeker dat wanneer je een poll houdt en pleit voor een korte harde lockdown in november met in december meer vrijheid mensen voor stemmen. Beter dan dit.

De vraag is kan het? November vol dicht met alleen het essentiële open. R laag geboeg krijgen dat je in fase 1 zit. Dan zo een maand open.

Na oud en nieuw huidige maatregelen toepassen met hier en daar een aanpassing en de R onder de 1 houden en weerp richting soepelere fases gaan.
Dat is wel de afweging die nu op tafel ligt eigenlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195898975
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moorden uit noodweer lijkt me bijzonder lastig...
Ze heeft het dan ook over mooirden, niet over moorden :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:47:00 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195898980
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moorden uit noodweer lijkt me bijzonder lastig...
Ze bedoelt waarschijnlijk doden. Ze is vast geen jurist ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:47:11 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195898984
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ze heeft het dan ook over mooirden, niet over moorden :7
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195898991
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik meen aan het begin vd uitbraak berichten te hebben gelezen dat opvallend weing rokers covid-19 krijgen. Is dat veranderd?

Niet dat ik wil beweren dat roken gezond is, uiteraard is het dat absoluut niet. Nooit aan beginnen.
Klopt wel, ik had een keer gelezen dat rokers minder ace2 receptoren hadden dan daardoor minder vaak besmet raakten.
Maar dat wanneer ze het eenmaal hadden ze wel een slechter ziekteverloop hadden.

Maar inmiddels staat smoking als high risk bij de cdc dus wellicht zit het heel anders.
pi_195898998
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Moorden uit noodweer lijkt me bijzonder lastig...
:D Ja, daar heb je gelijk in.
Hoewel... val me aan en let eens op! ~O> ;)
  Redactie Games woensdag 28 oktober 2020 @ 08:49:33 #241
181272 crew  Noppie2000
pi_195899015
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:42 schreef Remco het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutte en de Jonge toch wat meer kennis en rekenaars achter zich hebben dan Henk Jan Westeneng met 400 volgers.
Nee joh, deze Twitterheld heeft er veel beter zicht op :Y
pi_195899027
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:59 schreef YuckFou het volgende:

[..]


[..]

Het is nog vroeg he ;)
Het probleem is dat defensie ook naar de tyfus is bezuinigd, dus die hebben bijna niemand.

Herrinner je je het "pang pang" roepen bij oefeningen nog omdat er geen geld is voor kogels? Dat dus...
#WeesGeenWhales
pi_195899030
https://www.hln.be/binnen(...)-de-vorige~a166e2c8/

Niet echt fijn. En Nederland kan ook al niet ondersteunen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 08:52:23 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899051
Denk dat veel mensen nu wel in zouden zijn voor 3-4 weken harde lockdown, zodat men in december wat meer vrijheden zouden hebben. In ieder geval met iets meer man bijelkaar mogen komen.

Alleen zou het pas echt goed kunnen werken als de overheid dan in november alles op alles zet op BCO- en testcapaciteit dusdanig te vergroten dat men in december echt binnen 24h getest kan worden en 24h na de test resultaat heeft en dat BCO veel effectiever uitgevoerd kan worden. Anders zit je in week 2 van januari in precies zelfde situatie als nu.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:52:58 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195899058
Vandaag weer een nieuw record : Over de 2500 besmettingen. Toch worden er 'flink' maatregelen getroffen. Sinds afgelopen nacht om 00:00 moeten nachtclubs en dergelijke over het gehele land verplicht twee weken dicht. In restaurants mag je nog maar met 6 aan een tafel zitten en de tafels moeten op anderhalve meter afstand staan.

Verder is er al een paar dagen de verplichting om buiten op drukke gelegenheden een masker te dragen en sowieso liefst niet naar drukke plekken te gaan.

Ondertussen in een zigeunerstad :')



Zorgramp incoming in 3...2....1......
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:00 #246
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195899060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het probleem is dat defensie ook naar de tyfus is bezuinigd, dus die hebben bijna niemand.

Herrinner je je het "pang pang" roepen bij oefeningen nog omdat er geen geld is voor kogels? Dat dus...
Misschien helpt "Adem in, adem uit" roepen wel net zo goed als een ventilator.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195899065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha jaja als je een eiersnijder gaat kopen bij de Action kun je ook direct wat van die lampjes meenemen :P
Had ik maar een zwembroek aan kunnen trekken vorige week! Op het park in Zeeland waar onze familie een huisje heeft wordt een nieuw zwembad gebouwd. Alles is klaar, alleen was nog niet gekeurd. Dus we mochten er niet in ;(

edit: Zag ik nou 'bordeelrood'? :o Morgen naar de Action :P
Ja, een van de presets in de app heet "meeting" maar daarmee is de kleur exact rode buurt 😂🤣🤣

App is zeer handig trouwens! En de lamp haalt iets van ruim 800 lumen, het zijn echt geweldige led lamps XD

Zowieso heeft de action feel, ze hebben ook een wireless qi quick charger voor 7,95 ...
#WeesGeenWhales
pi_195899069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:49 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Nee joh, deze Twitterheld heeft er veel beter zicht op :Y
Ik denk dat de rekenwonders van het RIVM wel prima zijn. Maak me echter wel zorgen of ze zich niet weer eens rijk rekenen. Vraag me af of ze goed in kunnen schatten hoe 'het volk' zich aan de maatregelen houdt, hoeveel personeel er ziek wordt, hoe de ernst/duur van de ziekte verder verloopt, etc. Zorgt natuurlijk wel voor een hoop variabelen.
pi_195899080
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:52 schreef Kyran het volgende:
Denk dat veel mensen nu wel in zouden zijn voor 3-4 weken harde lockdown, zodat men in december wat meer vrijheden zouden hebben. In ieder geval met iets meer man bijelkaar mogen komen.

Alleen zou het pas echt goed kunnen werken als de overheid dan in november alles op alles zet op BCO- en testcapaciteit dusdanig te vergroten dat men in december echt binnen 24h getest kan worden en 24h na de test resultaat heeft en dat BCO veel effectiever uitgevoerd kan worden. Anders zit je in week 2 van januari in precies zelfde situatie als nu.
Op nu.nl staat nu een bericht dat de snelteststraten eind november uitgerold zijn.
Vind ik nog laat eerlijk gezegd maar het biedt wel de mogelijkheid om te doen wat jij zegt.
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 08:59:30 #250
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195899121
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:50 schreef quirina het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)-de-vorige~a166e2c8/

Niet echt fijn. En Nederland kan ook al niet ondersteunen.
Toch blijven beleidsmakers worstelen met 'fuckbuddies' te omschrijven.
"Je moet nog een kleine groep kunnen zien op afstand en één knuffelcontact buiten gezin kunnen hebben. Dat is voor alleenstaanden belangrijk signaal.”
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:59:47 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195899124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

[ twitter ]
Ik ben niet onder de indruk van Henks ggplot.
pi_195899126
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Omdat mensen altijd de schuld op anderen willen schuiven. Het is de schuld van een vleermuisvretende poepchinees, van vakantiegangers in Italië, van Rutte, van jongeren die blijven feesten etc. Kijk naar Amerika, waar iedereen ranzig dik is en dan vragen ze zich nog af waarom ze zoveel zieken en doden hebben.

Dan hoop je dat mensen nu eindelijk eens inzien dat gezond leven veel nut heeft. Maar nee hoor, ze wachten wel tot een vaccin :') Dit is de manier om de hele mensheid uiteindelijk naar de klote te helpen, een stel luie smerige zwakke vetzakken zonder enig immuunsysteem.
Facts don't care about your feelings
pi_195899135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Toch blijven beleidsmakers worstelen met 'fuckbuddies' te omschrijven.
"Je moet nog een kleine groep kunnen zien op afstand en één knuffelcontact buiten gezin kunnen hebben. Dat is voor alleenstaanden belangrijk signaal.”
Of een neukertje naast je huwelijks partner haha
pi_195899136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:
Waren er eigenlijk ook nog lichtpuntjes vandaag?
Geloof dat ik ze gemist heb...
Ik heb een licht(therapie)lamp besteld en die is gisteren binnen gekomen. ^O^
Dat noem ik nog eens een lichtpuntje.

Goed tegen de winterdepressie o.a.

Vitamine D slik ik ook trouwens. Kijken of het helpt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195899153
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Toch blijven beleidsmakers worstelen met 'fuckbuddies' te omschrijven.
"Je moet nog een kleine groep kunnen zien op afstand en één knuffelcontact buiten gezin kunnen hebben. Dat is voor alleenstaanden belangrijk signaal.”
Eén knuffelcontact buiten het gezin :D
Ik denk toch dat de meesten daar niet zo makkelijk niet mee wegkomen bij hun vrouw _O-

"Ja maar schatje, we doe alleen maar knuffelen, echt waar O-)".
"Oh dan is het goed".
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 09:03:36 #256
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195899158
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Omdat mensen altijd de schuld op anderen willen schuiven. Het is de schuld van een vleermuisvretende poepchinees, van vakantiegangers in Italië, van Rutte, van jongeren die blijven feesten etc. Kijk naar Amerika, waar iedereen ranzig dik is en dan vragen ze zich nog af waarom ze zoveel zieken en doden hebben.

Dan hoop je dat mensen nu eindelijk eens inzien dat gezond leven veel nut heeft. Maar nee hoor, ze wachten wel tot een vaccin :') Dit is de manier om de hele mensheid uiteindelijk naar de klote te helpen, een stel luie smerige zwakke vetzakken zonder enig immuunsysteem.
Vingerwijzen is een reflex als je eigenlijk weet dat je zelf ook niet je zaakjes 100% op orde hebt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195899173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:01 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik heb een licht(therapie)lamp besteld en die is gisteren binnen gekomen. ^O^
Dat noem ik nog eens een lichtpuntje.

Goed tegen de winterdepressie o.a.

Vitamine D slik ik ook trouwens. Kijken of het helpt.
Top! ^O^
Opschuiven, ik kom erbij! O+
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:05:16 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899175
Oef ik schrik van de huidige riooleringswaarden :X

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Ik had gehoopt op een dip of afvlakking dit meetpunt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195899180
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Eén knuffelcontact buiten het gezin :D
Ik denk toch dat de meesten daar niet zo makkelijk niet mee wegkomen bij hun vrouw _O-

"Ja maar schatje, we doe alleen maar knuffelen, echt waar O-)".
"Oh dan is het goed".
_O-
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:05:58 #260
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195899185
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

[ twitter ]
Het RIVM berekend de R niet alleen op basis van besmettingen maar ook op ziekenhuisopnames etc.

@VoMy heeft een mooie grafiek gemaakt over de R op basis van ziekenhuisopnames, en die zie je echt wel dalen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195899189
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Oef ik schrik van de huidige riooleringswaarden :X

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Ik had gehoopt op een dip of afvlakking dit meetpunt.
Ja gooi en vechtstreek is het ergste.
Die schijten echt veel Corona.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio/VR14
pi_195899192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NL
Ook dat, maar als je op enig moment zelf je zooi op orde hebt dien je je samenleving en economie te beschermen tegen het externe gevaar dat ligt bij de landen die nog hoog zitten qua besmettingsgevallen.

Zo is het virus op enig moment ook weer hier terug gekomen, in elk geval gedeeltelijk.
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:07:23 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195899196
Was deze al gepost? Het OMT verwacht een negatief reisadvies voor de kerstvakantie: https://www.ad.nl/dossier(...)stvakantie~a28223b3/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:07:43 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195899201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:03 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Vingerwijzen is een reflex als je eigenlijk weet dat je zelf ook niet je zaakjes 100% op orde hebt.
Wijst er één vinger naar de ander, wijzen er minimaal 3 naar jezelf ;)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195899216
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Was deze al gepost? Het OMT verwacht een negatief reisadvies voor de kerstvakantie: https://www.ad.nl/dossier(...)stvakantie~a28223b3/
Niet heel verrassend toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 09:09:52 #266
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195899227
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195899249
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Pharkus het volgende:
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
In China kan dat, hier niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:10:57 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899250
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Pharkus het volgende:
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:11:25 #269
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899259
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Oef ik schrik van de huidige riooleringswaarden :X

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Ik had gehoopt op een dip of afvlakking dit meetpunt.
Dus op 25-10 was er nog geen vermindering te zien, begrijp ik dat goed?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:09 #270
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195899268
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Pharkus het volgende:
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
Alleen als we er een leuke live tv show met bekendmaking van maken, dan houden we het nog een beetje spannend.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195899273
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Pharkus het volgende:
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
Uitstekend idee. Zolang het Amsterdam is.

@Zipportal
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:52 #272
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195899276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Pharkus het volgende:
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
Wat ik mij afvraag he bij een totale lockdown waar je alleen je hond mag uitlaten en naar de supermarkt mag. Daar is een uitzondering voor mensen met een baan waarbij ze dan niet kunnen thuiswerken. Ik weet van vrienden dat er meerdere bedrijven zijn die nu nog mensen vragen naar kantoor te komen terwijl thuiswerken mogelijk is. Hoe gaan ze dat regelen, anders voelen mensen zich zo opgesloten dat ze alsnog op kantoor komen werken met veel.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:53 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899278
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Was deze al gepost? Het OMT verwacht een negatief reisadvies voor de kerstvakantie: https://www.ad.nl/dossier(...)stvakantie~a28223b3/
Ik voel een run op gourmetspullen aankomen. _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:59 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_195899279
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

[ twitter ]
Zowel voor de voors en tegens, die cijfers die ik per dag zie hebben nog steeds dusdanig veel vertraging dat ik me afvraag waar ze het op baseren. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195899285
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik voel een run op gourmetspullen aankomen. _O-
De supermarkten wrijven in hun handjes hoor :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195899290
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195899299
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet heel verrassend toch?
Voor sommige mensen is het elke dag weer een verassing dat ze nat worden onder de douche.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:15:15 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus op 25-10 was er nog geen vermindering te zien, begrijp ik dat goed?
Inderdaad... in sommige steden leek het er een beetje op dat het het vorige meetpunt (19-10) al wat inzakte en ik had gehoopt dat dat doorzette maar die steden zien nu (25-10) weer een toename dus het was geen ingezette daling. Aangezien rioolwaarden ongeveer 1 á 2 weken voorlopen op andere metingen en onafhankelijk zijn van hoeveelheid testen en iedereen meeneemt ongeacht klachten of testweerstand etc. Vind ikzelf dit de meest indicatieve meting. Het laat gewoon zien dat er veel corona deeltjes worden geproduceerd door mensen nu. Meer dan dat we ooit gemeten hebben (al zijn de metingen pas 5 april begonnen) en in dit geval zegt dat echt iets omdat dit dus vrij onafhankelijk is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:15:38 #279
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899306
quote:
Duidelijke taal.
pi_195899314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik voel een run op gourmetspullen aankomen. _O-
En eiersnijders :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:17:07 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899324
quote:
15s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Zowel voor de voors en tegens, die cijfers die ik per dag zie hebben nog steeds dusdanig veel vertraging dat ik me afvraag waar ze het op baseren. :{
Op het ogenblik baseren ze zich op aantal nieuwe positieve meldingen, gecorrigeerd dmv nowcasting (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6684223/)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195899335
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het elke dag weer een verassing dat ze nat worden onder de douche.
Als je onder de douche verast wordt, zou ik er toch iemand naar laten kijken :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:18:31 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195899339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet heel verrassend toch?
Dat stel ik ook nergens toch? :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:18:38 #284
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899341
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad... in sommige steden leek het er een beetje op dat het het vorige meetpunt (19-10) al wat inzakte en ik had gehoopt dat dat doorzette maar die steden zien nu (25-10) weer een toename dus het was geen ingezette daling. Aangezien rioolwaarden ongeveer 1 á 2 weken voorlopen op andere metingen en onafhankelijk zijn van hoeveelheid testen en iedereen meeneemt ongeacht klachten of testweerstand etc. Vind ikzelf dit de meest indicatieve meting. Het laat gewoon zien dat er veel corona deeltjes worden geproduceerd door mensen nu. Meer dan dat we ooit gemeten hebben (al zijn de metingen pas 5 april begonnen) en in dit geval zegt dat echt iets omdat dit dus vrij onafhankelijk is.
Thanks, dacht het al, maar nooit echt verdiept in deze getallen, dus wilde het eerst even zeker weten voordat ik er conclusies aan ging verbinden.

25-10 is 12 dagen na de vorige set met maatregelen. Die hebben in die 12 dagen nog totaal geen effect gehad dus. Je zou toch verwachten dat het in ieder geval iets zou doen.

Bij aantal positieve testen, ziekenhuisopnames etc. heb je allemaal vertraging (mensen moeten besmet raken, symptomen krijgen, laten testen, resultaat krijgen etc), terwijl je dat met rioolwatermetingen niet hebt, dus volgens mij zou je na 12 dagen al iets moeten kunnen aflezen toch?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:19:24 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195899350
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als je onder de douche verast wordt, zou ik er toch iemand naar laten kijken :Y
:D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:21:29 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Thanks, dacht het al, maar nooit echt verdiept in deze getallen, dus wilde het eerst even zeker weten voordat ik er conclusies aan ging verbinden.

25-10 is 12 dagen na de vorige set met maatregelen. Die hebben in die 12 dagen nog totaal geen effect gehad dus. Je zou toch verwachten dat het in ieder geval iets zou doen.

Bij aantal positieve testen, ziekenhuisopnames etc. heb je allemaal vertraging (mensen moeten besmet raken, symptomen krijgen, laten testen, resultaat krijgen etc), terwijl je dat met rioolwatermetingen niet hebt, dus volgens mij zou je na 12 dagen al iets moeten kunnen aflezen toch?
Inderdaad, al heb ik geen idee hoe de virusproductie loopt? Ik verwacht een soort gauss kromme waar mensen eerst een beetje virus maken dan vrij snel heel veel waarna het weer afloopt als het immuunsysteem in actie komt. Maar ik heb geen idee hiervan het kan ook exponentieel zijn en daarna een accute drop. Blinde vlek voor mij ook nog niets over gelezen eigenlijk :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:21:57 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195899390
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Oef ik schrik van de huidige riooleringswaarden :X

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Ik had gehoopt op een dip of afvlakking dit meetpunt.
Dat ziet er niet heel best uit nee... Geen enkele indicatie van afvlakking of wat :X
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:00 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195899425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, een van de presets in de app heet "meeting" maar daarmee is de kleur exact rode buurt 😂🤣🤣

App is zeer handig trouwens! En de lamp haalt iets van ruim 800 lumen, het zijn echt geweldige led lamps XD

Zowieso heeft de action feel, ze hebben ook een wireless qi quick charger voor 7,95 ...
Hoe kon je ooit zonder hè :D
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:59 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195899438
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En eiersnijders :7
Dat sowieso :P
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:25:01 #290
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195899439
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad... in sommige steden leek het er een beetje op dat het het vorige meetpunt (19-10) al wat inzakte en ik had gehoopt dat dat doorzette maar die steden zien nu (25-10) weer een toename dus het was geen ingezette daling. Aangezien rioolwaarden ongeveer 1 á 2 weken voorlopen op andere metingen en onafhankelijk zijn van hoeveelheid testen en iedereen meeneemt ongeacht klachten of testweerstand etc. Vind ikzelf dit de meest indicatieve meting. Het laat gewoon zien dat er veel corona deeltjes worden geproduceerd door mensen nu. Meer dan dat we ooit gemeten hebben (al zijn de metingen pas 5 april begonnen) en in dit geval zegt dat echt iets omdat dit dus vrij onafhankelijk is.
Dat is niet helemaal zo hè, die lopen ook achter:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/rioolwater

quote:
Welke meetmethode wordt gebruikt?
Door een medewerker van een rioolwaterzuiveringsinstallatie wordt een monster van het rioolwater genomen. Het monster wordt gekoeld vervoerd naar het RIVM. Uit het rioolwatermonster wordt het genetisch materiaal (RNA) van het virus geïsoleerd. Dan wordt een moleculairbiologische detectiemethode, PCR polymerase chain reaction , uitgevoerd. Met deze methode kan worden vastgesteld of het RNA van het nieuwe coronavirus aanwezig is in het rioolwater. Door een vergelijking met een vaste hoeveelheid virusdeeltjes kan ook nog worden vastgesteld hoeveel coronavirusdeeltjes. Deze moleculaire PCR detectiemethode werd eerder beschreven door de Centers for Disease Control in de Verenigde Staten (USCDC).
De meetmethode is veranderd, en de hoeveelheid PCR cycli zijn september veranderd. Zonder correctie kunnen we dus niet één op één zeggen of het meer wordt of niet.
quote:
Waarom is de meetmethode anders dan voorheen?
Nu er steeds meer meetpunten bijkomen en er dus steeds meer rioolwatermonsters moeten worden geanalyseerd heeft het RIVM veel tijdrovende handmatige handelingen geautomatiseerd. Om de resultaten van deze nieuw ingezette technieken te vergelijken met de eerder gebruikte methoden zijn extra kwaliteitscontroles uitgevoerd en kwaliteitseisen opgesteld.
De cijfers hebben niet dezelfde trend als de andere cijfers op dit moment, maar het lijkt me ontzettend lastig om hier wat over te zeggen. Paar vragen die zomaar opkomen:
- Stel je bent ziek geweest, hoe lang na ziekte worden er nog deeltjes afgescheiden?
- Stel je bent asymptomatisch, worden er dan ook deeltjes afgescheiden?
- Hoeveel virusresten (dood virus) ten opzichte van levend virus wordt er gevonden?

Zoals met alle cijfers die we van het RIVM krijgen is dit aan interpretatie onderhevig. Wat we nodig hebben voor de interpretatie is alleen niet beschikbaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:25:07 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899440
Ah er is blijkbaar wel data van



Hier zie je dus dat zo gemiddeld op dag 7 mensen het meeste virus produceren dat betekent dat ook in de riool waarden een lag zal zitten van 7 dagen. Pas na 7 dagen piekt de productie van virus. Maar een effect zou in de riool waarden al wel verwacht zijn nu, en het lijkt er niet op. :M

Oh wacht is ben helemaal abuis, bij de meeste is de virus load bij onset van symptoms al hoog maar we weten dus niets van ervoor :X

Bron: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5

[ Bericht 12% gewijzigd door Bosbeetle op 28-10-2020 09:40:06 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195899452
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ah er is blijkbaar wel data van

[ afbeelding ]

Hier zie je dus dat zo gemiddeld op dag 7 mensen het meeste virus produceren dat betekent dat ook in de riool waarden een lag zal zitten van 7 dagen. Pas na 7 dagen piekt de productie van virus. Maar een effect zou in de riool waarden al wel verwacht zijn nu, en het lijkt er niet op. :M
Meer repressie *O*
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:26:28 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195899453
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En eiersnijders :7
En pakketten van 50 pennen die spontaan uit elkaar vliegen bij gebruik. Of seizoenstierlantijntjes voor in je huis, halloweenmaskers, gedroogde dennenappels en grootverpakkingen pennywafels. Zeg maar alles wat je mee zou nemen in je bunker. Fuck levensmiddelen.
pi_195899456
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ah er is blijkbaar wel data van

[ afbeelding ]

Hier zie je dus dat zo gemiddeld op dag 7 mensen het meeste virus produceren dat betekent dat ook in de riool waarden een lag zal zitten van 7 dagen. Pas na 7 dagen piekt de productie van virus. Maar een effect zou in de riool waarden al wel verwacht zijn nu, en het lijkt er niet op. :M
En nu in jip en janneke taal?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195899463
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195899478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En pakketten van 50 pennen die spontaan uit elkaar vliegen bij gebruik. Of seizoenstierlantijntjes voor in je huis, halloweenmaskers, gedroogde dennenappels en grootverpakkingen pennywafels. Zeg maar alles wat je mee zou nemen in je bunker. Fuck levensmiddelen.
Vergeet niet de schilderijtjes met ''home is where the love is''.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195899481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat ziet er niet heel best uit nee... Geen enkele indicatie van afvlakking of wat :X
Ik ben echt benieuwd wat de waardes in maart waren, want nu zitten we al over april
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:29:18 #298
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195899496
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Ah er is blijkbaar wel data van

[ afbeelding ]

Hier zie je dus dat zo gemiddeld op dag 7 mensen het meeste virus produceren dat betekent dat ook in de riool waarden een lag zal zitten van 7 dagen. Pas na 7 dagen piekt de productie van virus. Maar een effect zou in de riool waarden al wel verwacht zijn nu, en het lijkt er niet op. :M
Oh, goede context!

dag 7 meeste virus, 1x per 24 uur sample per rioolwaterinstallatie, gekoeld vervoeren, testen en wachten op uitkomst. Ofwel, het is best aannemelijk dat deze ook een dag of 10 op de daadwerkelijke waarde achterloopt.

Indien we even simpel gezegd aannemen dat deze overeenkomt met zo rond 12-10 zou ie bij de volgende metingen moeten gaan dalen. Dan kunnen we ze over elkaar leggen. 12-10 is tot nu toe de dag waarop de meeste mensen aangegeven hebben dat hun klachten gestart zijn.

Die mensen pieken dus zo rond 19-10/20-10 op basis van productie virus. Tel daarbij de vertragingen in het systeem op en zo ver zit je er niet naast. Cruciaal is wel of het dan nu af gaat nemen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195899505
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Oef ik schrik van de huidige riooleringswaarden :X

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Ik had gehoopt op een dip of afvlakking dit meetpunt.
Ik zag hier gemiddeld 1825,25. Keek toen bij m'n eigen gemeente (Medemblik) en die stonden op 3000. Schrok toen wel even. Maar klikte toen willekeurig gemeente Woerden aan en die staan op 30.486. Oh, dan valt het eigenlijk wel weer mee hier :+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:29:56 #300
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195899506
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad, al heb ik geen idee hoe de virusproductie loopt? Ik verwacht een soort gauss kromme waar mensen eerst een beetje virus maken dan vrij snel heel veel waarna het weer afloopt als het immuunsysteem in actie komt. Maar ik heb geen idee hiervan het kan ook exponentieel zijn en daarna een accute drop. Blinde vlek voor mij ook nog niets over gelezen eigenlijk :D
Niks over gelezen inderdaad. Als je steeds kijkt hoe ze er over praten wat betreft besmettingsgevaar zonder klachten zou je wel een normale verdeling verwachten in ieder geval.

Nou ja, we zullen zien. Ben echt "bang" dat dit nog heel lang gaat duren met de huidige maatregelen. Ik ben altijd al voor een strengere, maar kortere aanpak geweest. Dan maar iedere 4 maanden een maand in een intelligente lockdown. Beter dan drie maanden in dit kabbelfestijn.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:30:23 #301
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195899513
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vergeet niet de schilderijtjes met ''home is where the love is''.
Mijn houten hart, wat doe je!?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')