Het is geen luchtwegvirus, het slaat alleen het meest op de luchtwegen. Voor de rest heb je helemaal gelijk, vrees ik. Kan ook niet wachten tot ik weer lekker mijn dingen buiten de deur kan doen, dus is meteen van alle maatregelen afstappen geen verstandige keuze dan.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk gewoon een luchtweg infectie virus. Daar is het nu gewoon de ideale tijd voor met de ideale omstandigheden. Dus zelf denk ik dat je niet snel van veel extra maatregelen afkomt voor de lente. Een keiharde lockdown kan een tijdelijk dip geven maar denk dat het daarna gewoon weer snel toeneemt. Misschien zelfs wel snelle omdat mensen elkaar dan juist elkaar willen opzoeken.
Wist niet dat je het van uit Noors perspectief aan het bekijken was. Maar goed Noorwegen heeft dan wel weer het geluk dat die zoveel reserves hebben dat ze hun economie en grenzen een tijdje op slot kunnen houden.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik bedoel voor Noorwegen natuurlijk.
Denk dat het de Noren heel weinig boeit wat voor kleur wij toekennen aan Zweden.
Edit: Ok, je hebt gelijk het is niet oranje, maar rood
[ afbeelding ]
O ja tuincentra, ik zat aan die Duitse taferelen te denken.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal wel gewoon doorgaan toch? Kan me niet voorstellen dat men zo slim is om die toestroom naar de kerstshows bij de Intratuin in het weekend in te dammen.
Denk ut ook niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal wel gewoon doorgaan toch? Kan me niet voorstellen dat men zo slim is om die toestroom naar de kerstshows bij de Intratuin in het weekend in te dammen.
Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wist niet dat je het van uit Noors perspectief aan het bekijken was. Maar goed Noorwegen heeft dan wel weer het geluk dat die zoveel reserves hebben dat ze hun economie en grenzen een tijdje op slot kunnen houden.
Vind je dat echt, deze tijden waarin niets mag? Ik vind het echt reuze meevallen hoor. Het enige wat ik echt mis is zaalvoetballen. En ik kon vorige week niet gaan zwemmen. Maar verder...quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Denk ut ook niet.![]()
En ja, een kerstboompje willen we allemaal he? Zeker in deze tijden waarin toch al niets 'mag'.Geluk is wel dat die dingen meestal buiten verkocht worden.
Dat mag de feestende jongeren en ontkenners ook wel wat meer ingewreven worden. Maa lr zal toch niet helpen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 23:31 schreef Tourniquet het volgende:
Net bij Op1 iemand van het Maasstad Ziekenhuis. Die hebben de afgelopen dagen al een paar keer de Spoedeisende Hulp moeten sluiten. Op dit moment kan een ambulance dan nog doorrijden naar een ander ziekenhuis, maar hoe meer ziekenhuizen in de problemen komen hoe meer ook de acute zorg het gaat merken.
In de eerste golf mocht je volgens mij wel door Denemarken heen rijden maar niet stoppen. Maar sowieso wordt het koffiedik kijken. Het is ook een beetje verschillend per land. Ik zie de Duits Nederlandse grens niet snel dicht gaan dat gaat echt problemen geven ook voor Duitsland zelf. Maar sommige landen kunnen dat zich makkelijker permitteren. Maar klopt ik denk dat je banger moet zijn voor een boom die op je kop valt of een op hol geslagen eland in Lapland dan corona.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.
Qua besmettingen zou ik het echt wel aandurven, want wij gaan geen drukke plekken bezoeken en hebben voor huisjes geboekt waar wij dan de enige bewoners gaan zijn. De kans dat ik het hier oploop is vele malen groter dan dat ik in Lapland ga oplopen. Vraag is vooral of wij de grenzen over mogen steken tegen die tijd, vandaar de discussie over Zweden/Noorwegen.
Vooral Noorwegen is streng.
Niets mag was inderdaad verkeerd verwoord. Waar niets verstandig is, had ik beter kunnen zeggen!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind je dat echt, deze tijden waarin niets mag? Ik vind het echt reuze meevallen hoor. Het enige wat ik echt mis is zaalvoetballen. En ik kon vorige week niet gaan zwemmen. Maar verder...
Ik kan vrienden, familie, klanten en winkels nog bezoeken. Kinderen kunnen nog naar school en spelen met vriendjes. We kunnen gaan en staan waar we willen. Vind het zo slecht nog niet.
Het mag wat meer onder de aandacht dat we er nu al zover in zitten, ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 01:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat mag de feestende jongeren en ontkenners ook wel wat meer ingewreven worden. Maa lr zal toch niet helpen.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb wel wat lichtpuntjes vandaag
2 ZelfsWaarom niet die van 6,95 van de action? Gaan al jaar mee bij mij, super helder, volledig rgb, helderheid en kleurtemperatuur in te stellen, profielen, discomodus, "ontmoetingsmodus" (bordeelrood) etc...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#WeesGeenWhales
Oeh oeh.... het magische woord!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 01:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waarom niet die van 6,95 van de action? Gaan al jaar mee bij mij, super helder, volledig rgb, helderheid en kleurtemperatuur in te stellen, profielen, discomodus, "ontmoetingsmodus" (bordeelrood) etc...
Haha jaja als je een eiersnijder gaat kopen bij de Action kun je ook direct wat van die lampjes meenemenquote:Op woensdag 28 oktober 2020 01:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh oeh.... het magische woord!![]()
@:leolinedance kom er maar in!
Zit overigens nog een beetje met Leootje in zwembroek op mijn netvlies...
Ja, potverd.... dankzij jouw promotie zijn alle eisnijders uitverkocht, las ik vandaag!quote:Op woensdag 28 oktober 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha jaja als je een eiersnijder gaat kopen bij de Action kun je ook direct wat van die lampjes meenemen![]()
Had ik maar een zwembroek aan kunnen trekken vorige week! Op het park in Zeeland waar onze familie een huisje heeft wordt een nieuw zwembad gebouwd. Alles is klaar, alleen was nog niet gekeurd. Dus we mochten er niet in
https://www.telegraaf.nl/(...)n-ongewenst-bezoekerquote:Op woensdag 28 oktober 2020 00:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.
Qua besmettingen zou ik het echt wel aandurven, want wij gaan geen drukke plekken bezoeken en hebben voor huisjes geboekt waar wij dan de enige bewoners gaan zijn. De kans dat ik het hier oploop is vele malen groter dan dat ik in Lapland ga oplopen. Vraag is vooral of wij de grenzen over mogen steken tegen die tijd, vandaar de discussie over Zweden/Noorwegen.
Vooral Noorwegen is streng.
Leuk verhaal, maar daar ligt het hele probleem niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 05:51 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb even bijgelezen en waar ik met mijn hoofd niet bij kan is de vraag die kennelijk niemand stelt; als het nijpend tekort in de zorg nu het grootste knelpunt is, waarom is er dan van de zomer niet met man (en vrouw) en macht een enorm noodhospitaal uit de grond gestampt en die deels bemand door het leger?
Aangezien Lowlands bijv. ook niet doorging kun je daar in Flevoland moeiteloos een soort dorp voor 25.000 mensen neerzetten waar je de meeste gevallen voor een korte duur kan opvangen, kost wat, heb je ook wat, want de reguliere zorg blijft dan grotendeels onbelast. En je kan allerlei argumenten aandragen waarom het onhandig is of niet zou kunnen, dan had de overheid ook de Rai, de Brabanthallen of voor mijn part de Arena met het dak dicht kunnen confisqueren.
Daarnaast zijn alle festivals geschrapt dus geloof me, er is nogal wat "tijdelijk facilitaire capaciteit" beschikbaar en we hebben kennis genoeg om dat echt te kunnen, maar nee, we laten het op z'n beloop om nu met een zuur gezicht te constateren dat we tot in December met deze maatregelen blijven aankloten.
Maar nadat de zorg jarenlang is kapotbezuinigd tot het karige niveau waar we nu zijn, (1100 IC bedden op 17miljoen bewoners, dat is sowieso krankzinnig) laat de coalitie het ook nu weer keihard afweten.
En ik vind het krankzinnig dat mensen nu nog steeds met alle geweld op vakantie willen, Schiphol had qua vliegbewegingen allang gereduceerd moeten worden tot het hoogst nodige plus teststraten voor iedereen die binnenkomt, wellicht eveneens op internationale treinstations om inkomende besmettingen af te vangen.
Overigens, dat persmoment vandaag, zou dat een voorbode zijn van de communicatie vanuit de overheid nu die "Tijdelijke wet maatregelen Covid-19" is aangenomen? kortaf, de pers 1 vraag en verder amper informatie, waar ze sowieso al niet zo scheutig mee zijn, er zijn nooit graphics, er zijn nooit cijfers, er is alleen maar geleuter tijdens die persco's waarin Jip&Janneke taal de boventoon voert terwijl er ondertussen een ongekende crisis woekert.
Kortom, het is eigenlijk een ongeregiseerd drama van de eerste orde en eenieder die vindt dat Rutte c.s. het voortvarend aanpakken zou zich hard achter de oren moeten krabben, en daar is geen seconde complotdenken bij.
quote:Op woensdag 28 oktober 2020 05:58 schreef DonDruiper het volgende:
Leuk verhaal, maar daar ligt het hele probleem niet.
Je kan 300.000 IC bedden hebben, als je geen gekwalificeerd personeel hebt, heb je er geen fuck aan.
Het is nog vroeg hequote:Op woensdag 28 oktober 2020 05:51 schreef YuckFou het volgende:
waarom is er dan van de zomer niet met man (en vrouw) en macht een enorm noodhospitaal uit de grond gestampt en die deels bemand door het leger?
Dus jij wil mannen van 2 bij 2 die jaren in schutterputjes pieuw pieuw hebben geroepen aan wat draadjes laten trekken op IC apparatuur ja?quote:
Ze hebben echt wel medisch geschoold personeel. Die zijn de vorige keer ook wel ingezet in verzorgingshuizen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 06:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus jij wil mannen van 2 bij 2 die jaren in schutterputjes pieuw pieuw hebben geroepen aan wat draadjes trekken op IC apparatuur ja?
Je hoeft het er niet mee eens te zijn hoor, maar belachelijk maken hoeft niet, misschien is het je ontgaan, maar een leger is meestal voorzien van uitstekende medische voorzieningen en personeel, d'r kunnen in een oorlogssituatie namelijk wel eens mensen gewond raken jeweetz....quote:Op woensdag 28 oktober 2020 06:01 schreef DonDruiper het volgende:
Dus jij wil mannen van 2 bij 2 die jaren in schutterputjes pieuw pieuw hebben geroepen aan wat draadjes trekken op IC apparatuur ja?
Ik denk echt dat deze optie uitgebreid is besproken binnen het OMT. Kan niet missen.quote:Op woensdag 28 oktober 2020 06:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze hebben echt wel medisch geschoold personeel. Die zijn de vorige keer ook wel ingezet in verzorgingshuizen.
De verpleegafdelingen hebben het drukker dan de IC's momenteel?
Het leger is denk ik niet volledig inzetbaar als IC bemanning..quote:
Klopt, maar niet bepaald veel om massaal in te zetten in een pandemiequote:Op woensdag 28 oktober 2020 06:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Ze hebben echt wel medisch geschoold personeel. Die zijn de vorige keer ook wel ingezet in verzorgingshuizen.
De verpleegafdelingen hebben het drukker dan de IC's momenteel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |