abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195898645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vitamine d, c + zink combo idd.

Covid kan je zien als een biologische oorlog wanneer je besmrt wordt.
Dus waarom niet je immuunsysteem zo goed mogelijk hebben?

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Heel flauw dat ik dit zeg misschien. Maar het is volgens mij wel algemeen bekend dat zieke mensen meer opleveren dan gezonde mensen.
pi_195898647
quote:

[..]

Afvallen, fit blijven, vitamines nemen, goed slapen en geen ongezonde levensstijl hebben zoals bv roken.

Al vaker geroepen dat dit deel heel onderbelicht is het zorgen van een slechter ziekteverloop.

Terwijl als je de ziekenhuizen niet wil overbelasten het juist belangrijk kan zijn.

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Zo volkomen mee eens. Al is het niet voor niets dat men het sporten wil laten doorgaan natuurlijk. Verhoogt ook de weerstand. Maar het vitamine D gehalte is echt onderbelicht. Hoop dat ze dit artikel ook in het arabisch vertalen want de mensen uit niet westerse landen die hier wonen schijnen nog veel minder vitamine D op te nemen van het zonlicht. Ff aandelen kopen denk ik....
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:08:39 #203
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195898648
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:01 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Lees het artikel eens..... In deze tijd van het jaar krijg je op dit deel van de wereld sowiezo niet genoeg vitamine D binnen. Door te weinig zonkracht. Volgens mij wordt dat pas aangemaakt vanaf zonkracht 4 a 5. Dus straks met de hond ff langs de kruitvat!
quote:
Veel mensen krijgen voldoende vitamine D binnen via de zon en voeding. Het advies is om in het voorjaar, de zomer en het najaar elke dag een kwartier tot een half uur tussen 11.00 uur en 15.00 uur met in ieder geval je hoofd en handen onbedekt in de zon te zijn. Wanneer een groter deel van het lichaam wordt blootgesteld, volstaat kortere tijd. Je lichaam maakt dan vitamine D aan en legt een voorraad aan. In de wintermaanden staat in de Nederland de zon te laag om vitamine D aan te maken. Je gebruikt dan de voorraad die je hebt aangelegd.

Daarnaast krijg je vitamine D binnen als je eet volgens de Schijf van Vijf, met in ieder geval halvarine of margarine, vloeibaar bak- en braadvet en vette vis. Kijk in de Schijf van Vijf voor jou voor een advies op maat.
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Volgens het Voedingscentrum is dat geen probleem, aangezien je lichaam dus een voorraad opbouwt, die in de herfst en winter aanspreekt.
Als je daarnaast ook nog gezond eet, is er ook geen probleem.

Maar goed, niet iedereen komt natuurlijk regelmatig buiten, en een hoop mensen eten niet gezond (genoeg), dus dan is dat wel een uitkomst ja :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door StateOfMind op 28-10-2020 08:15:36 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195898664
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik denk dat het groter is dan dat. Denk dat veel mensen zich vastgehouden hebben aan het vieren van de feestdagen met (een deel van) de familie. Dat mensen denken: We zitten nu 9 maanden in deze situatie, ik wil kerst graag vieren met de mensen van wie ik hou

Kerst is sowieso altijd een beladen moment bij veel families, dus als dat niet kan doet dat bij veel mensen wel pijn.

Even los van of het wel of niet realistisch was, kerst is voor veel mensen een strohalm om zich aan vast te houden. As kerst en nieuwjaar is de volgende strohalm pasen.
Daarom net als Duitsland wat harder erop klappen nu, als blijkt deze dagen dat het niet hard genkeg daalt, zodat het wel mogelijk is.

Mensen hebben die mentale reboost in december nodig willen we genoeg draagvlak voor de maanden tot het voorjaar.
pi_195898677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daarom. Die vitaminepillen kunnen voor veel mensen best duur zijn, dus regel dat de verzekering ze vergoedt en je kan heel eenvoudig een (klein) verschil maken. Al scheelt het maar 10 ziekenhuisopnames, dan nog is ‘t winst
Vooral in de herfst/winter zijn er vaak zat aanbiedingen 1+1 of 2+2. Ik heb onlangs nog fors ingeslagen bij de etos op die wijze.

Maar inderdaad.. niet voor iedereen een betaalbare optie.

Al vraag ik me af of bij sommige mensen hun prio meer bij sigaretten ligt.

Mijn vader was een mega kettingroker. Tot ie begin van de maand een hartinfarct kreeg. Cold turkey van het roken afgestapt. Als ik zie wat hem dat op maandbasis scheelt :X (ik doe zijn geldzaken.. vandaar dat ik dit weet).
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 08:11:56 #206
5428 crew  miss_sly
pi_195898683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Heel flauw dat ik dit zeg misschien. Maar het is volgens mij wel algemeen bekend dat zieke mensen meer opleveren dan gezonde mensen.
Voor de staat en de economie? En om een te grote toestroom in de ziekenhuizen te voorkomen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195898689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

[..]

https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-d.aspx

Volgens het Voedingscentrum is dat geen probleem, aangezien je lichaam dus een voorraad opbouwt, die in de herfst en winter aanspreekt.
Als je daarnaast ook nog gezond eet, is er ook geen probleem.
En voor de mensen die daar niet genoeg aan blijken te hebben (zoals ik) is er in de wintermaanden nog lichttherapie *O*
pi_195898690
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 06:08 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

We kunnen gerust stellen dat de zorg zoals ze nu is volledig overspoeld wordt met covid patienten, als je daar tenminste het deel wat gewoon op zaal/kamer ligt kan weghalen geef je de ziekenhuizen al enorm veel lucht, dan zijn de IC's misschien nog een probleem, maar de reguliere bedden blijven vrij, en of je dat met defensie personeel, ingevlogen verpleegsters of omgeschoolde horeca's medewerkers doet is om het even, het gaat erom dat er in 6 maanden tijd geen fuck gedaan is behalve door de GGD's die mensen zijn gaan opleiden om te kunnen testen, nou, dat is gelukt... :')
Is geen optie. Hoeveel medisch personeel denk je dat ons legertje heeft? Aangezien er veel ziekenhuispersoneel ziek is, kunnen ze die plaatsen opvullen en iets extra opschalen. Aan bedden en apparatuur (nog) geen tekort.
Het leger wordt overigens al ingezet:
https://www.hartvannederl(...)fdeling-umc-utrecht/
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 08:13:56 #209
5428 crew  miss_sly
pi_195898697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daarom net als Duitsland wat harder erop klappen nu, als blijkt deze dagen dat het niet hard genkeg daalt, zodat het wel mogelijk is.

Mensen hebben die mentale reboost in december nodig willen we genoeg draagvlak voor de maanden tot het voorjaar.
Met een nieuwe enorme stijging in januari? Ik vraag me af of die reboost middels familiefeesten handig is.
pi_195898716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:08 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Niet als we alles economisch kapot maken om te voorkomen dat ziekenhuizen overspoelen.
Big pharma kan mensen in de molen willen houden maar als regering en maatschappij zou je hier vol op in moeten zetten.

Dat kan al eenvoudig door een simpele campagne, is jouw lichaam #coronaproof?
- bmi < 25 (of 30)
- vitaminewaardes op orde? (Test hier en krijg deze vitamines ...
- stop met roken 2020
- 8 uur slaap

Simpel en effectief. Plus heeft eem hoop voordelen voor ons als samenleving ook na corona.

Stimuleer het bv dmv sport buitenactiviteiten te stimuleren. Idealiter zelfs met korting op gezonde producten bij online bestellen.
Je kan volop dingen doen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:17:46 #211
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195898725
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:17:47 #212
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195898728
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

En voor de mensen die daar niet genoeg aan blijken te hebben (zoals ik) is er in de wintermaanden nog lichttherapie *O*
Deze post werd u aangeboden door Philips Hue O-)
A murky, forgotten land.
pi_195898730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met een nieuwe enorme stijging in januari? Ik vraag me af of die reboost middels familiefeesten handig is.
Als de R laag genoeg is dan is dat wellicht nog wel te overzien?
pi_195898743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik had gisteren ook een beetje een off day. Was er helemaal ongedurig van. Ik heb toch helemaal niet het gevoel dat het voor ons, mijn gezin dus, zo moeilijk is en we zoveel moeten ontberen, maar toch. De donkerdere dagen en de regen hebben geen positieve bijdrage.
Herkenbaar en we waren niet bepaald de enige hier. :N
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 08:20:02 #215
5428 crew  miss_sly
pi_195898752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, mits ze de zaken op orde hebben voor de dans, zoals gisteren door Thomas Peyo uitgelegd in dat filmpje. En mensen ervan doordrongen zijn en eraan meewerken om die dans goed te doen.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:20:27 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195898755
quote:

[..]

Als straks de R, en het aantal besmettingen laag genoeg is, valt of staat alles met de stand van zaken rondom testen, en vooral BCO en isoleren.
Dat is zó belangrijk.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:21:53 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195898768
Nouja we weten in elk geval hoe deze rechtstaat in elkaar steekt en wat onze grondwet waard is als het lastiger is.

0,0
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:23:56 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195898789
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:21 schreef phpmystyle het volgende:
Nouja we weten in elk geval hoe deze rechtstaat in elkaar steekt en wat onze grondwet waard is als het lastiger is.

0,0
Het is vooral een beetje genant dat je ooit gedacht hebt dat de grondwet in bepaalde situaties iets waard is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195898812
quote:

[..]

Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195898820
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:21 schreef phpmystyle het volgende:

0,0
Dan heb je nu geleerd waar het spreekwoord "Nood breekt wet" vandaan komt.
Mooirden mag ook niet, tenzij noodweer. ;)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:29:34 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195898823
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is vooral een beetje genant dat je ooit gedacht hebt dat de grondwet in bepaalde situaties iets waard is.
Ja ik ben ook naïef geweest. Maar blijkbaar gebeurt het wederom dat bevolkingsgroepen keihard genegeerd worden als een overheid zich in een sociaaleconomisch lastige positie bevindt.

4 en 5 mei hebben voor mij ook geen betekenis meer.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195898833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als straks de R, en het aantal besmettingen laag genoeg is, valt of staat alles met de stand van zaken rondom testen, en vooral BCO en isoleren.
Dat is zó belangrijk.
Ja eens, maar blijf dat lastig vinden vanwege de incubatietijd.
Als veel weer kan en jij wordt ineens positief getest, waar ben je dan besmet geraakt?

Die verjaardag op zaterdag,fitness, supermarkt, ov, school, toen je uit eten ging?

Is gewoon heel lastig te pinpointen. Vooral wanneer een deel asymptomatisch of presymptomatisch verspreid.

Bco werkt voor mijn gevoel alleen als je amper besmettingen hebt maar je bent de controle enorm snel kwijt.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:30:47 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195898835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die ken ik. Alleen niet kunnen weten dat nood zo breed en subjectief geïnterpreteerd kon worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:31:03 #224
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_195898837
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ging over of het mogelijk zou zijn om op vakantie te gaan als je vanuit hier naar de Noordkaap wil rijden. Hebben een vakantie staan in maart waar wij vanuit Nederland vertrekken en dan Duitsland > Denemarken > Zweden > Noorwegen > Finland > Zweden > Denemarken > Duitsland gaan aandoen.

Qua besmettingen zou ik het echt wel aandurven, want wij gaan geen drukke plekken bezoeken en hebben voor huisjes geboekt waar wij dan de enige bewoners gaan zijn. De kans dat ik het hier oploop is vele malen groter dan dat ik in Lapland ga oplopen. Vraag is vooral of wij de grenzen over mogen steken tegen die tijd, vandaar de discussie over Zweden/Noorwegen.

Vooral Noorwegen is streng.
Finland is strenger bij de grens.
Ik zou zoeken naar een kleine grensovergang zonder politie naar Noorwegen. Eenmaal in Noorwegen controleren ze niets meer. In de buurt van Gaddede kwamen wij wat overgangen tegen zonder controle.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaturalScience op 28-10-2020 08:36:05 ]
pi_195898839
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja ik ben ook naïef geweest. Maar blijkbaar gebeurt het wederom dat bevolkingsgroepen keihard genegeerd worden als een overheid zich in een sociaaleconomisch lastige positie bevindt.

:')

Zegt iemand met Poetin als plaatje.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:38:00 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195898897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

:')

Zegt iemand met Poetin als plaatje.
Alsof mijn usericon exact vertegenwoordigt hoe ik denk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:38:38 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195898905
quote:

[..]

We zijn veel te veel bezig met het voorkomen van besmettingen ipv ook te zorgen dat je er zo goed mogelijk en doorheen komt. Zelfs al helpt het maar een deel dan nog zou je het moeten stimuleren.
Ik meen aan het begin vd uitbraak berichten te hebben gelezen dat opvallend weing rokers covid-19 krijgen. Is dat veranderd?

Niet dat ik wil beweren dat roken gezond is, uiteraard is het dat absoluut niet. Nooit aan beginnen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:38:43 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195898907
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 07:48 schreef Qarrad het volgende:
In het Verenigd Koninkrijk handhaaft men op het niet naleven van de quarantaine met fikse boetes. In Nederland is hier de capaciteit niet voor, maar je hoeft maar een paar voorbeelden te stellen misschien.
Ja, daar krijg je een boete van 8.000 euro als je iets verkeerd doet. Elitair kutbeleid. Onwenselijk.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 08:40:42 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195898926
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:31 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Finland is strenger bij de grens.
Ik zou zoeken naar een kleine grensovergang zonder politie naar Noorwegen. Eenmaal in Noorwegen controleren ze niets meer. In de buurt van Gaddede kwamen wij wat overgangen tegen zonder controle.
Nou ja, als wij zo moeilijk moeten doen heeft het weinig zin en is de lol er van af denk ik. Gaan op zich wel via een kleine overgang (bij Björkliden, half in de bergen) en bij Finland ook weer een kleine overgang in het noorden.

Nou ja, nog vier maanden, even kijken hoe de wereld er dan uitziet.
pi_195898930
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik meen aan het begin vd uitbraak berichten te hebben gelezen dat opvallend weing rokers covid-19 krijgen. Is dat veranderd?

Niet dat ik wil beweren dat roken gezond is, uiteraard is het dat absoluut niet. Nooit aan beginnen.
Om je laatste zin zullen ze dat nooit aan de grote klok hangen, als het al zo is. ;)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:41:37 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195898934
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Net als vrijheid van meningsuiting niet betekent dat je overal en altijd mag zeggen wat jij wil is een grondwet ook geen vast gegeven waar nooit en te nimmer in bijzondere situaties van afgeweken mag worden. Daar voorziet de grondwet zelf namelijk ook in.

quote:
Jouw probleem
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195898943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik lees toch veel twijfels over de Jonge's uitspraak dat deze momenteel zo rond 0,88 zou zijn.

[ twitter ]
Ik denk dat Rutte en de Jonge toch wat meer kennis en rekenaars achter zich hebben dan Henk Jan Westeneng met 400 volgers.
pi_195898956
quote:

[..]

[ twitter ]
Jammer maar het maakt op zich niet veel uit. Met de huidige maatregelen zou het ook erg langzaam dalen en ergens pas in het nieuwe jaar laag genoeg zijn.

Ik weet zeker dat wanneer je een poll houdt en pleit voor een korte harde lockdown in november met in december meer vrijheid mensen voor stemmen. Beter dan dit.

De vraag is kan het? November vol dicht met alleen het essentiële open. R laag geboeg krijgen dat je in fase 1 zit. Dan zo een maand open.

Na oud en nieuw huidige maatregelen toepassen met hier en daar een aanpassing en de R onder de 1 houden en weerp richting soepelere fases gaan.
pi_195898961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Moorden uit noodweer lijkt me bijzonder lastig...
zie email 27 oktober
pi_195898974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Jammer maar het maakt op zich niet veel uit. Met de huidige maatregelen zou het ook erg langzaam dalen en ergens pas in het nieuwe jaar laag genoeg zijn.

Ik weet zeker dat wanneer je een poll houdt en pleit voor een korte harde lockdown in november met in december meer vrijheid mensen voor stemmen. Beter dan dit.

De vraag is kan het? November vol dicht met alleen het essentiële open. R laag geboeg krijgen dat je in fase 1 zit. Dan zo een maand open.

Na oud en nieuw huidige maatregelen toepassen met hier en daar een aanpassing en de R onder de 1 houden en weerp richting soepelere fases gaan.
Dat is wel de afweging die nu op tafel ligt eigenlijk.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:46:37 #236
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195898975
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze heeft het dan ook over mooirden, niet over moorden :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:47:00 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195898980
quote:

[..]

Ze bedoelt waarschijnlijk doden. Ze is vast geen jurist ;)
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:47:11 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195898984
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ze heeft het dan ook over mooirden, niet over moorden :7
:D
pi_195898991
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt wel, ik had een keer gelezen dat rokers minder ace2 receptoren hadden dan daardoor minder vaak besmet raakten.
Maar dat wanneer ze het eenmaal hadden ze wel een slechter ziekteverloop hadden.

Maar inmiddels staat smoking als high risk bij de cdc dus wellicht zit het heel anders.
pi_195898998
quote:

[..]

:D Ja, daar heb je gelijk in.
Hoewel... val me aan en let eens op! ~O> ;)
  Redactie Games woensdag 28 oktober 2020 @ 08:49:33 #241
181272 crew  Noppie2000
pi_195899015
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:42 schreef Remco het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutte en de Jonge toch wat meer kennis en rekenaars achter zich hebben dan Henk Jan Westeneng met 400 volgers.
Nee joh, deze Twitterheld heeft er veel beter zicht op :Y
pi_195899027
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 05:59 schreef YuckFou het volgende:

[..]

[..]

Het is nog vroeg he ;)
Het probleem is dat defensie ook naar de tyfus is bezuinigd, dus die hebben bijna niemand.

Herrinner je je het "pang pang" roepen bij oefeningen nog omdat er geen geld is voor kogels? Dat dus...
#WeesGeenWhales
pi_195899030
https://www.hln.be/binnen(...)-de-vorige~a166e2c8/

Niet echt fijn. En Nederland kan ook al niet ondersteunen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 08:52:23 #244
416575 crew  Evenstar
pi_195899051
Denk dat veel mensen nu wel in zouden zijn voor 3-4 weken harde lockdown, zodat men in december wat meer vrijheden zouden hebben. In ieder geval met iets meer man bijelkaar mogen komen.

Alleen zou het pas echt goed kunnen werken als de overheid dan in november alles op alles zet op BCO- en testcapaciteit dusdanig te vergroten dat men in december echt binnen 24h getest kan worden en 24h na de test resultaat heeft en dat BCO veel effectiever uitgevoerd kan worden. Anders zit je in week 2 van januari in precies zelfde situatie als nu.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:52:58 #245
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195899058
Vandaag weer een nieuw record : Over de 2500 besmettingen. Toch worden er 'flink' maatregelen getroffen. Sinds afgelopen nacht om 00:00 moeten nachtclubs en dergelijke over het gehele land verplicht twee weken dicht. In restaurants mag je nog maar met 6 aan een tafel zitten en de tafels moeten op anderhalve meter afstand staan.

Verder is er al een paar dagen de verplichting om buiten op drukke gelegenheden een masker te dragen en sowieso liefst niet naar drukke plekken te gaan.

Ondertussen in een zigeunerstad :')

Zorgramp incoming in 3...2....1......
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 08:53:00 #246
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195899060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het probleem is dat defensie ook naar de tyfus is bezuinigd, dus die hebben bijna niemand.

Herrinner je je het "pang pang" roepen bij oefeningen nog omdat er geen geld is voor kogels? Dat dus...
Misschien helpt "Adem in, adem uit" roepen wel net zo goed als een ventilator.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195899065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha jaja als je een eiersnijder gaat kopen bij de Action kun je ook direct wat van die lampjes meenemen :P
Had ik maar een zwembroek aan kunnen trekken vorige week! Op het park in Zeeland waar onze familie een huisje heeft wordt een nieuw zwembad gebouwd. Alles is klaar, alleen was nog niet gekeurd. Dus we mochten er niet in ;(

edit: Zag ik nou 'bordeelrood'? :o Morgen naar de Action :P
Ja, een van de presets in de app heet "meeting" maar daarmee is de kleur exact rode buurt 😂🤣🤣

App is zeer handig trouwens! En de lamp haalt iets van ruim 800 lumen, het zijn echt geweldige led lamps XD

Zowieso heeft de action feel, ze hebben ook een wireless qi quick charger voor 7,95 ...
#WeesGeenWhales
pi_195899069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:49 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Nee joh, deze Twitterheld heeft er veel beter zicht op :Y
Ik denk dat de rekenwonders van het RIVM wel prima zijn. Maak me echter wel zorgen of ze zich niet weer eens rijk rekenen. Vraag me af of ze goed in kunnen schatten hoe 'het volk' zich aan de maatregelen houdt, hoeveel personeel er ziek wordt, hoe de ernst/duur van de ziekte verder verloopt, etc. Zorgt natuurlijk wel voor een hoop variabelen.
pi_195899080
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:52 schreef Kyran het volgende:
Denk dat veel mensen nu wel in zouden zijn voor 3-4 weken harde lockdown, zodat men in december wat meer vrijheden zouden hebben. In ieder geval met iets meer man bijelkaar mogen komen.

Alleen zou het pas echt goed kunnen werken als de overheid dan in november alles op alles zet op BCO- en testcapaciteit dusdanig te vergroten dat men in december echt binnen 24h getest kan worden en 24h na de test resultaat heeft en dat BCO veel effectiever uitgevoerd kan worden. Anders zit je in week 2 van januari in precies zelfde situatie als nu.
Op nu.nl staat nu een bericht dat de snelteststraten eind november uitgerold zijn.
Vind ik nog laat eerlijk gezegd maar het biedt wel de mogelijkheid om te doen wat jij zegt.
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 08:59:30 #250
54263 crew  Pharkus
pi_195899121
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:50 schreef quirina het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)-de-vorige~a166e2c8/

Niet echt fijn. En Nederland kan ook al niet ondersteunen.
Toch blijven beleidsmakers worstelen met 'fuckbuddies' te omschrijven.
"Je moet nog een kleine groep kunnen zien op afstand en één knuffelcontact buiten gezin kunnen hebben. Dat is voor alleenstaanden belangrijk signaal.”
  woensdag 28 oktober 2020 @ 08:59:47 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195899124
quote:

[..]

[ twitter ]
Ik ben niet onder de indruk van Henks ggplot.
Antifa
pi_195899126
quote:

[..]

Omdat mensen altijd de schuld op anderen willen schuiven. Het is de schuld van een vleermuisvretende poepchinees, van vakantiegangers in Italië, van Rutte, van jongeren die blijven feesten etc. Kijk naar Amerika, waar iedereen ranzig dik is en dan vragen ze zich nog af waarom ze zoveel zieken en doden hebben.

Dan hoop je dat mensen nu eindelijk eens inzien dat gezond leven veel nut heeft. Maar nee hoor, ze wachten wel tot een vaccin :') Dit is de manier om de hele mensheid uiteindelijk naar de klote te helpen, een stel luie smerige zwakke vetzakken zonder enig immuunsysteem.
Facts don't care about your feelings
pi_195899135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

"Je moet nog een kleine groep kunnen zien op afstand en één knuffelcontact buiten gezin kunnen hebben. Dat is voor alleenstaanden belangrijk signaal.”
Of een neukertje naast je huwelijks partner haha
pi_195899136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 23:38 schreef Mammietje het volgende:
Waren er eigenlijk ook nog lichtpuntjes vandaag?
Geloof dat ik ze gemist heb...
Ik heb een licht(therapie)lamp besteld en die is gisteren binnen gekomen. ^O^
Dat noem ik nog eens een lichtpuntje.

Goed tegen de winterdepressie o.a.

Vitamine D slik ik ook trouwens. Kijken of het helpt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:02:49 #255
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195899153
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Eén knuffelcontact buiten het gezin :D
Ik denk toch dat de meesten daar niet zo makkelijk niet mee wegkomen bij hun vrouw _O-

"Ja maar schatje, we doe alleen maar knuffelen, echt waar O-)".
"Oh dan is het goed".
A murky, forgotten land.
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 09:03:36 #256
54263 crew  Pharkus
pi_195899158
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Omdat mensen altijd de schuld op anderen willen schuiven. Het is de schuld van een vleermuisvretende poepchinees, van vakantiegangers in Italië, van Rutte, van jongeren die blijven feesten etc. Kijk naar Amerika, waar iedereen ranzig dik is en dan vragen ze zich nog af waarom ze zoveel zieken en doden hebben.

Dan hoop je dat mensen nu eindelijk eens inzien dat gezond leven veel nut heeft. Maar nee hoor, ze wachten wel tot een vaccin :') Dit is de manier om de hele mensheid uiteindelijk naar de klote te helpen, een stel luie smerige zwakke vetzakken zonder enig immuunsysteem.
Vingerwijzen is een reflex als je eigenlijk weet dat je zelf ook niet je zaakjes 100% op orde hebt.
pi_195899173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:01 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik heb een licht(therapie)lamp besteld en die is gisteren binnen gekomen. ^O^
Dat noem ik nog eens een lichtpuntje.

Goed tegen de winterdepressie o.a.

Vitamine D slik ik ook trouwens. Kijken of het helpt.
Top! ^O^
Opschuiven, ik kom erbij! O+
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:05:16 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899175
Oef ik schrik van de huidige riooleringswaarden :X

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Ik had gehoopt op een dip of afvlakking dit meetpunt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195899180
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Eén knuffelcontact buiten het gezin :D
Ik denk toch dat de meesten daar niet zo makkelijk niet mee wegkomen bij hun vrouw _O-

"Ja maar schatje, we doe alleen maar knuffelen, echt waar O-)".
"Oh dan is het goed".
_O-
pi_195899185
quote:

[..]

[ twitter ]
Het RIVM berekend de R niet alleen op basis van besmettingen maar ook op ziekenhuisopnames etc.

@VoMy heeft een mooie grafiek gemaakt over de R op basis van ziekenhuisopnames, en die zie je echt wel dalen.
pi_195899189
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:

Ja gooi en vechtstreek is het ergste.
Die schijten echt veel Corona.

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/veiligheidsregio/VR14
pi_195899192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 21:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is 1 van de maatregelen om die R echt naar beneden te krijgen.....maargoed kan allemaal niet in NL
Ook dat, maar als je op enig moment zelf je zooi op orde hebt dien je je samenleving en economie te beschermen tegen het externe gevaar dat ligt bij de landen die nog hoog zitten qua besmettingsgevallen.

Zo is het virus op enig moment ook weer hier terug gekomen, in elk geval gedeeltelijk.
blablablabla
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:07:23 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195899196
Was deze al gepost? Het OMT verwacht een negatief reisadvies voor de kerstvakantie: https://www.ad.nl/dossier(...)stvakantie~a28223b3/
pi_195899201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:03 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Vingerwijzen is een reflex als je eigenlijk weet dat je zelf ook niet je zaakjes 100% op orde hebt.
Wijst er één vinger naar de ander, wijzen er minimaal 3 naar jezelf ;)
pi_195899216
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Was deze al gepost? Het OMT verwacht een negatief reisadvies voor de kerstvakantie: https://www.ad.nl/dossier(...)stvakantie~a28223b3/
Niet heel verrassend toch?
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2020 @ 09:09:52 #266
54263 crew  Pharkus
pi_195899227
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
pi_195899249
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Pharkus het volgende:
Aangezien dit toch een hele speeltuin van sociaal wetenschappelijk onderzoek lijkt te worden. Ik zou willen voorstellen om over 1 week gewoon 1 grote stad, degene met de slechtste cijfers, gewoon helemaal op slot te gooien voor 2 weken. Binnenzitten, niemand in / uit de stad, zoals Wuhan was. Eens kijken wat dat teweeg brengt.
In China kan dat, hier niet.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:10:57 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899250
quote:
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:11:25 #269
416575 crew  Evenstar
pi_195899259
quote:

Dus op 25-10 was er nog geen vermindering te zien, begrijp ik dat goed?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:09 #270
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195899268
quote:
Alleen als we er een leuke live tv show met bekendmaking van maken, dan houden we het nog een beetje spannend.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195899273
quote:
Uitstekend idee. Zolang het Amsterdam is.

@Zipportal
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:52 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195899276
quote:
Wat ik mij afvraag he bij een totale lockdown waar je alleen je hond mag uitlaten en naar de supermarkt mag. Daar is een uitzondering voor mensen met een baan waarbij ze dan niet kunnen thuiswerken. Ik weet van vrienden dat er meerdere bedrijven zijn die nu nog mensen vragen naar kantoor te komen terwijl thuiswerken mogelijk is. Hoe gaan ze dat regelen, anders voelen mensen zich zo opgesloten dat ze alsnog op kantoor komen werken met veel.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:53 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899278
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik voel een run op gourmetspullen aankomen. _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:12:59 #274
14505 OProg
A Life in Music
pi_195899279
quote:

[..]

[ twitter ]
Zowel voor de voors en tegens, die cijfers die ik per dag zie hebben nog steeds dusdanig veel vertraging dat ik me afvraag waar ze het op baseren. :{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_195899285
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De supermarkten wrijven in hun handjes hoor :Y
pi_195899290
pi_195899299
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het elke dag weer een verassing dat ze nat worden onder de douche.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:15:15 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dus op 25-10 was er nog geen vermindering te zien, begrijp ik dat goed?
Inderdaad... in sommige steden leek het er een beetje op dat het het vorige meetpunt (19-10) al wat inzakte en ik had gehoopt dat dat doorzette maar die steden zien nu (25-10) weer een toename dus het was geen ingezette daling. Aangezien rioolwaarden ongeveer 1 á 2 weken voorlopen op andere metingen en onafhankelijk zijn van hoeveelheid testen en iedereen meeneemt ongeacht klachten of testweerstand etc. Vind ikzelf dit de meest indicatieve meting. Het laat gewoon zien dat er veel corona deeltjes worden geproduceerd door mensen nu. Meer dan dat we ooit gemeten hebben (al zijn de metingen pas 5 april begonnen) en in dit geval zegt dat echt iets omdat dit dus vrij onafhankelijk is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:15:38 #279
416575 crew  Evenstar
pi_195899306
quote:
Duidelijke taal.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:16:37 #280
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195899314
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En eiersnijders :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:17:07 #281
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195899324
quote:
15s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Zowel voor de voors en tegens, die cijfers die ik per dag zie hebben nog steeds dusdanig veel vertraging dat ik me afvraag waar ze het op baseren. :{
Op het ogenblik baseren ze zich op aantal nieuwe positieve meldingen, gecorrigeerd dmv nowcasting (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6684223/)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:18:01 #282
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195899335
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het elke dag weer een verassing dat ze nat worden onder de douche.
Als je onder de douche verast wordt, zou ik er toch iemand naar laten kijken :Y
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:18:31 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195899339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat stel ik ook nergens toch? :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:18:38 #284
416575 crew  Evenstar
pi_195899341
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad... in sommige steden leek het er een beetje op dat het het vorige meetpunt (19-10) al wat inzakte en ik had gehoopt dat dat doorzette maar die steden zien nu (25-10) weer een toename dus het was geen ingezette daling. Aangezien rioolwaarden ongeveer 1 á 2 weken voorlopen op andere metingen en onafhankelijk zijn van hoeveelheid testen en iedereen meeneemt ongeacht klachten of testweerstand etc. Vind ikzelf dit de meest indicatieve meting. Het laat gewoon zien dat er veel corona deeltjes worden geproduceerd door mensen nu. Meer dan dat we ooit gemeten hebben (al zijn de metingen pas 5 april begonnen) en in dit geval zegt dat echt iets omdat dit dus vrij onafhankelijk is.
Thanks, dacht het al, maar nooit echt verdiept in deze getallen, dus wilde het eerst even zeker weten voordat ik er conclusies aan ging verbinden.

25-10 is 12 dagen na de vorige set met maatregelen. Die hebben in die 12 dagen nog totaal geen effect gehad dus. Je zou toch verwachten dat het in ieder geval iets zou doen.

Bij aantal positieve testen, ziekenhuisopnames etc. heb je allemaal vertraging (mensen moeten besmet raken, symptomen krijgen, laten testen, resultaat krijgen etc), terwijl je dat met rioolwatermetingen niet hebt, dus volgens mij zou je na 12 dagen al iets moeten kunnen aflezen toch?
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:19:24 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195899350
quote:
11s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als je onder de douche verast wordt, zou ik er toch iemand naar laten kijken :Y
:D
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:21:29 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Thanks, dacht het al, maar nooit echt verdiept in deze getallen, dus wilde het eerst even zeker weten voordat ik er conclusies aan ging verbinden.

25-10 is 12 dagen na de vorige set met maatregelen. Die hebben in die 12 dagen nog totaal geen effect gehad dus. Je zou toch verwachten dat het in ieder geval iets zou doen.

Bij aantal positieve testen, ziekenhuisopnames etc. heb je allemaal vertraging (mensen moeten besmet raken, symptomen krijgen, laten testen, resultaat krijgen etc), terwijl je dat met rioolwatermetingen niet hebt, dus volgens mij zou je na 12 dagen al iets moeten kunnen aflezen toch?
Inderdaad, al heb ik geen idee hoe de virusproductie loopt? Ik verwacht een soort gauss kromme waar mensen eerst een beetje virus maken dan vrij snel heel veel waarna het weer afloopt als het immuunsysteem in actie komt. Maar ik heb geen idee hiervan het kan ook exponentieel zijn en daarna een accute drop. Blinde vlek voor mij ook nog niets over gelezen eigenlijk :D
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:21:57 #287
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195899390
quote:

Dat ziet er niet heel best uit nee... Geen enkele indicatie van afvlakking of wat :X
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:00 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195899425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 08:53 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, een van de presets in de app heet "meeting" maar daarmee is de kleur exact rode buurt 😂🤣🤣

App is zeer handig trouwens! En de lamp haalt iets van ruim 800 lumen, het zijn echt geweldige led lamps XD

Zowieso heeft de action feel, ze hebben ook een wireless qi quick charger voor 7,95 ...
Hoe kon je ooit zonder hè :D
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:24:59 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_195899438
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat sowieso :P
pi_195899439
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal zo hè, die lopen ook achter:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/rioolwater

quote:
Welke meetmethode wordt gebruikt?
Door een medewerker van een rioolwaterzuiveringsinstallatie wordt een monster van het rioolwater genomen. Het monster wordt gekoeld vervoerd naar het RIVM. Uit het rioolwatermonster wordt het genetisch materiaal (RNA) van het virus geïsoleerd. Dan wordt een moleculairbiologische detectiemethode, PCR polymerase chain reaction , uitgevoerd. Met deze methode kan worden vastgesteld of het RNA van het nieuwe coronavirus aanwezig is in het rioolwater. Door een vergelijking met een vaste hoeveelheid virusdeeltjes kan ook nog worden vastgesteld hoeveel coronavirusdeeltjes. Deze moleculaire PCR detectiemethode werd eerder beschreven door de Centers for Disease Control in de Verenigde Staten (USCDC).
De meetmethode is veranderd, en de hoeveelheid PCR cycli zijn september veranderd. Zonder correctie kunnen we dus niet één op één zeggen of het meer wordt of niet.
quote:
Waarom is de meetmethode anders dan voorheen?
Nu er steeds meer meetpunten bijkomen en er dus steeds meer rioolwatermonsters moeten worden geanalyseerd heeft het RIVM veel tijdrovende handmatige handelingen geautomatiseerd. Om de resultaten van deze nieuw ingezette technieken te vergelijken met de eerder gebruikte methoden zijn extra kwaliteitscontroles uitgevoerd en kwaliteitseisen opgesteld.
De cijfers hebben niet dezelfde trend als de andere cijfers op dit moment, maar het lijkt me ontzettend lastig om hier wat over te zeggen. Paar vragen die zomaar opkomen:
- Stel je bent ziek geweest, hoe lang na ziekte worden er nog deeltjes afgescheiden?
- Stel je bent asymptomatisch, worden er dan ook deeltjes afgescheiden?
- Hoeveel virusresten (dood virus) ten opzichte van levend virus wordt er gevonden?

Zoals met alle cijfers die we van het RIVM krijgen is dit aan interpretatie onderhevig. Wat we nodig hebben voor de interpretatie is alleen niet beschikbaar.
  Moderator woensdag 28 oktober 2020 @ 09:25:07 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195899440
Ah er is blijkbaar wel data van

Hier zie je dus dat zo gemiddeld op dag 7 mensen het meeste virus produceren dat betekent dat ook in de riool waarden een lag zal zitten van 7 dagen. Pas na 7 dagen piekt de productie van virus. Maar een effect zou in de riool waarden al wel verwacht zijn nu, en het lijkt er niet op. :M

Oh wacht is ben helemaal abuis, bij de meeste is de virus load bij onset van symptoms al hoog maar we weten dus niets van ervoor :X

Bron: https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5

[ Bericht 12% gewijzigd door Bosbeetle op 28-10-2020 09:40:06 ]
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:26:26 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195899452
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[ afbeelding ]

Hier zie je dus dat zo gemiddeld op dag 7 mensen het meeste virus produceren dat betekent dat ook in de riool waarden een lag zal zitten van 7 dagen. Pas na 7 dagen piekt de productie van virus. Maar een effect zou in de riool waarden al wel verwacht zijn nu, en het lijkt er niet op. :M
Meer repressie *O*
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:26:28 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195899453
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En pakketten van 50 pennen die spontaan uit elkaar vliegen bij gebruik. Of seizoenstierlantijntjes voor in je huis, halloweenmaskers, gedroogde dennenappels en grootverpakkingen pennywafels. Zeg maar alles wat je mee zou nemen in je bunker. Fuck levensmiddelen.
pi_195899456
quote:

[ afbeelding ]

En nu in jip en janneke taal?
pi_195899463
twitter
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:28:00 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195899478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En pakketten van 50 pennen die spontaan uit elkaar vliegen bij gebruik. Of seizoenstierlantijntjes voor in je huis, halloweenmaskers, gedroogde dennenappels en grootverpakkingen pennywafels. Zeg maar alles wat je mee zou nemen in je bunker. Fuck levensmiddelen.
Vergeet niet de schilderijtjes met ''home is where the love is''.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195899481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat ziet er niet heel best uit nee... Geen enkele indicatie van afvlakking of wat :X
Ik ben echt benieuwd wat de waardes in maart waren, want nu zitten we al over april
pi_195899496
quote:

[ afbeelding ]

Oh, goede context!

dag 7 meeste virus, 1x per 24 uur sample per rioolwaterinstallatie, gekoeld vervoeren, testen en wachten op uitkomst. Ofwel, het is best aannemelijk dat deze ook een dag of 10 op de daadwerkelijke waarde achterloopt.

Indien we even simpel gezegd aannemen dat deze overeenkomt met zo rond 12-10 zou ie bij de volgende metingen moeten gaan dalen. Dan kunnen we ze over elkaar leggen. 12-10 is tot nu toe de dag waarop de meeste mensen aangegeven hebben dat hun klachten gestart zijn.

Die mensen pieken dus zo rond 19-10/20-10 op basis van productie virus. Tel daarbij de vertragingen in het systeem op en zo ver zit je er niet naast. Cruciaal is wel of het dan nu af gaat nemen.
pi_195899505
quote:

Ik zag hier gemiddeld 1825,25. Keek toen bij m'n eigen gemeente (Medemblik) en die stonden op 3000. Schrok toen wel even. Maar klikte toen willekeurig gemeente Woerden aan en die staan op 30.486. Oh, dan valt het eigenlijk wel weer mee hier :+
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2020 @ 09:29:56 #300
416575 crew  Evenstar
pi_195899506
quote:
88s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 09:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad, al heb ik geen idee hoe de virusproductie loopt? Ik verwacht een soort gauss kromme waar mensen eerst een beetje virus maken dan vrij snel heel veel waarna het weer afloopt als het immuunsysteem in actie komt. Maar ik heb geen idee hiervan het kan ook exponentieel zijn en daarna een accute drop. Blinde vlek voor mij ook nog niets over gelezen eigenlijk :D
Niks over gelezen inderdaad. Als je steeds kijkt hoe ze er over praten wat betreft besmettingsgevaar zonder klachten zou je wel een normale verdeling verwachten in ieder geval.

Nou ja, we zullen zien. Ben echt "bang" dat dit nog heel lang gaat duren met de huidige maatregelen. Ik ben altijd al voor een strengere, maar kortere aanpak geweest. Dan maar iedere 4 maanden een maand in een intelligente lockdown. Beter dan drie maanden in dit kabbelfestijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')