abonnement Unibet Coolblue
pi_195859705
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..
pi_195859793
Goed nieuws?!

quote:
In Venezuela zou een hoogwerkzaam middel tegen het coronavirus ontdekt zijn. Een molecuul met de naam DR-10 vernietigt Covid-19 voor honderd procent, zonder nevenwerkingen te veroorzaken, zo heeft de Venezolaanse president Nicolas Maduro zondag gezegd tijdens een toespraak.

Het Venezolaanse onderzoeksinstituut IVIC voerde zes maanden lang onderzoek naar het middel. Het molecuul werd al gebruikt voor de behandeling van hepatitis C, humaan papillomavirussen en ebola, aldus Maduro. De procedure voor toelating door de WHO om de behandeling wereldwijd aan te bieden zou reeds opgestart zijn.
HLN
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195859843
Venezuela gaat straks in een klap van zijn economische probleem afkomen _O_
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 26 oktober 2020 @ 07:01:56 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195859895
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 06:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed nieuws?!
[..]

HLN
@DerRabbit

Toeval, die naamgeving?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195859899
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195859958
DR-10 komt blijkbaar van ursolzuur volgens de video, wat o.a. in moringa zit. Er waren al langer berichten dat moringa covid kon genezen maar dat is onbewezen (fake) news. In elk geval lijkt me die hele video ook niet heel erg betrouwbaar als ik het zo zie. Die president is in elk geval nogal een gekkie...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 26 oktober 2020 @ 07:23:22 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195860001
Even een kilootje moringa besteld op ali
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195860018
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 02:16 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Maar het is logisch dat mensen er weer op uit trekken. In maart dachten er nog veel dat de situatie nog voor de zomer voorbij zou zijn. Inmiddels is wel duidelijk dat de crisis nog jaren kan duren. Op een gegeven moment gaan mensen weer verder met hun leven. De angst is er niet meer
Herkenbaar, zelf zit ik sinds februari op de zolderkamer te werken en het sporten is allemaal verboden.
Er is geen enkel uitzicht op verbetering dus op de weekend dagen ga ik zoveel mogelijk ergens heen.
pi_195860030
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 06:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed nieuws?!
[..]

HLN
Dit gaat net zo'n succes worden als de cryptocurrency van Venezuela, namelijk de petro en de nieuwe munteenheid de soevereine' bolivar.

Hoe kan je hier nu aan twijfelen Jor__Dii?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195860108
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Herkenbaar, zelf zit ik sinds februari op de zolderkamer te werken en het sporten is allemaal verboden.
Er is geen enkel uitzicht op verbetering dus op de weekend dagen ga ik zoveel mogelijk ergens heen.
Ik hield me in maart/april ook nog perfect aan de maatregelen, maar kan inmiddels ook niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik onverantwoordelijk ben hoor. Ik ga niet naar feesten toe, houd zeker van ouderen zoveel mogelijk afstand en spreek niet met jan en allemaal af. Ook was ik mijn handen altijd bij binnenkomst aangezien dat nou eenmaal heel eenvoudig is en geen impact heeft op mijn leven verder.

Maar als ik bij vrienden ben, houd ik echt geen anderhalve meter afstand meer, ik geef ook wel eens iemand een knuffel en op straat ga ik ook echt niet met een boog om mensen heen lopen. Ook probeer ik in de weekenden zoveel mogelijk ergens heen te gaan. Want op den duur trek ik het anders echt niet meer en leidt dat bij mij tot zware psychische problemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860136
Ik hou me nog steeds aan de maatregelen maar mijn ouders daarentegen...
Die zijn zo kwetsbaar als je maar kan zijn. Ik ben de enige die wel in hun tuin gaat zitten voor een bak koffie. Rest komt gewoon binnen. Als een paard van Troje.
Vroeger kon ik nog wel een hulplijn inschakelen zoals de kindertelefoon als ze zich niet gedroegen maar nu kan ik straks alleen maar 112 bellen ofzo.

Mensen hebben er gewoon geen zin meer in. Dan moet je maar zin maken, denk ik dan. Ik dacht dat ik zo was opgevoed maar nu gaan die opvoeders echt vies irritant lopen doen. Ik geef het op.
Go hard or go home
  maandag 26 oktober 2020 @ 07:46:16 #12
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_195860162
Er staat in het schema niks over kappers en dergelijke als er een volledige lockdown komt? Of gaan die dan ook dicht?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_195860167
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Er staat in het schema niks over kappers en dergelijke als er een volledige lockdown komt? Of gaan die dan ook dicht?
Volgens de routekaart niet. Maar je weet natuurlijk niet of de regering de routekaart stipt volgt. Het zou zomaar kunnen dat ze ook aanvullende maatregelen nemen.
pi_195860169
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:42 schreef Noek het volgende:
Ik hou me nog steeds aan de maatregelen maar mijn ouders daarentegen...
Die zijn zo kwetsbaar als je maar kan zijn. Ik ben de enige die wel in hun tuin gaat zitten voor een bak koffie. Rest komt gewoon binnen. Als een paard van Troje.
Vroeger kon ik nog wel een hulplijn inschakelen zoals de kindertelefoon als ze zich niet gedroegen maar nu kan ik straks alleen maar 112 bellen ofzo.

Mensen hebben er gewoon geen zin meer in. Dan moet je maar zin maken, denk ik dan. Ik dacht dat ik zo was opgevoed maar nu gaan die opvoeders echt vies irritant lopen doen. Ik geef het op.
Ik snap het wel. De kans om het te overleven is zelfs op hogere leeftijd nog altijd groter dan om eraan te sterven. Mensen nemen dat risico wel, zeker als het betekent dat ze anders hun hele leven en al hun gewoonten moeten aanpassen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860174
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:42 schreef Noek het volgende:
Ik hou me nog steeds aan de maatregelen maar mijn ouders daarentegen...
Die zijn zo kwetsbaar als je maar kan zijn. Ik ben de enige die wel in hun tuin gaat zitten voor een bak koffie. Rest komt gewoon binnen. Als een paard van Troje.
Vroeger kon ik nog wel een hulplijn inschakelen zoals de kindertelefoon als ze zich niet gedroegen maar nu kan ik straks alleen maar 112 bellen ofzo.

Mensen hebben er gewoon geen zin meer in. Dan moet je maar zin maken, denk ik dan. Ik dacht dat ik zo was opgevoed maar nu gaan die opvoeders echt vies irritant lopen doen. Ik geef het op.
Tsja, het is niet elke weer voor ouderen om in de tuin koffie te gaan zitten drinken. Veel mensen zullen ook gewoon bepaalde risico's voor lief nemen als dat betekent dat ze nog 'n beetje een sociaal leven hebben in plaats van dat ze alle risico's gaan mijden en zichzelf voor maanden opsluiten.
pi_195860186
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik snap het wel. De kans om het te overleven is zelfs op hogere leeftijd nog altijd groter dan om eraan te sterven. Mensen nemen dat risico wel, zeker als het betekent dat ze anders hun hele leven en al hun gewoonten moeten aanpassen.
Nou nee, eentje heeft kanker en de ander heeft een chronische longziekte. Ik geef ze weinig kans maar ze waren altijd al wel yolo, dat wel.
Go hard or go home
pi_195860192
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou nee, eentje heeft kanker en de ander heeft een chronische longziekte. Ik geef ze weinig kans maar ze waren altijd al wel yolo, dat wel.
tsja. het zijn jouw ouders natuurlijk, dus je zult er een andere kijk op hebben, maar van mij mogen mensen in die situatie wel doen wat ze zelf willen. zij lopen zelf het hoogste risico ...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860196
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik hield me in maart/april ook nog perfect aan de maatregelen, maar kan inmiddels ook niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik onverantwoordelijk ben hoor. Ik ga niet naar feesten toe, houd zeker van ouderen zoveel mogelijk afstand en spreek niet met jan en allemaal af. Ook was ik mijn handen altijd bij binnenkomst aangezien dat nou eenmaal heel eenvoudig is en geen impact heeft op mijn leven verder.

Maar als ik bij vrienden ben, houd ik echt geen anderhalve meter afstand meer, ik geef ook wel eens iemand een knuffel en op straat ga ik ook echt niet met een boog om mensen heen lopen. Ook probeer ik in de weekenden zoveel mogelijk ergens heen te gaan. Want op den duur trek ik het anders echt niet meer en leidt dat bij mij tot zware psychische problemen.
Tijd voor een maandje hogersnood ergens in Afrika? Die hebben pas problemen. Je hebt die psychische problemen omdat je zoveel luxe gewend bent. Kom je uit een arme gemeenschap en je zou dan in deze omstandigheden terecht komen had je nergens last van. Het is een dooddoener, maar veel mensen vergeten toch te relativeren. Luxe paardjes zijn we met z'n allen. Inclusief mezelf. Het wordt tijd dat de knop omgaat en dat we weer kunnen genieten van de kleine dingen in het leven.

En je mag toch gewoon bij vrienden langs??Alleen die knuffel moet je dan even niet doen en gewoon wat verder van elkaar af gaan zitten. Is dat nou zo'n groot probleem? Of is het de groepsdruk van stel je niet aan en geef me een knuffel?

Nog even volhouden zou ik zeggen. Nog 5 maanden aan dit tempo met besmettingen (schat nu bijna 40.000 besmettingen per dag )en we zijn bij groepsimmuniteit en anders is daarvoor er wellicht al een vaccin. We moeten alleen zorgen dat de ziekenhuizen het aan kunnen en de oudjes/zwakkeren wat buiten schot blijven.
pi_195860211
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 06:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed nieuws?!
[..]

HLN
Een autoritaire leider die het zoveelste wondermiddel predikt? Been there, done that.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 oktober 2020 @ 07:55:21 #20
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195860242
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Tijd voor een maandje hogersnood ergens in Afrika? Die hebben pas problemen.
Dooddoener 100/100
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 07:59:08 #21
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195860276
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Tijd voor een maandje hogersnood ergens in Afrika? Die hebben pas problemen. Je hebt die psychische problemen omdat je zoveel luxe gewend bent. Kom je uit een arme gemeenschap en je zou dan in deze omstandigheden terecht komen had je nergens last van. Het is een dooddoener, maar veel mensen vergeten toch te relativeren. Luxe paardjes zijn we met z'n allen. Inclusief mezelf. Het wordt tijd dat de knop omgaat en dat we weer kunnen genieten van de kleine dingen in het leven.

En je mag toch gewoon bij vrienden langs??Alleen die knuffel moet je dan even niet doen en gewoon wat verder van elkaar af gaan zitten. Is dat nou zo'n groot probleem? Of is het de groepsdruk van stel je niet aan en geef me een knuffel?

Nog even volhouden zou ik zeggen. Nog 5 maanden aan dit tempo met besmettingen (schat nu bijna 40.000 besmettingen per dag )en we zijn bij groepsimmuniteit en anders is daarvoor er wellicht al een vaccin. We moeten alleen zorgen dat de ziekenhuizen het aan kunnen en de oudjes/zwakkeren wat buiten schot blijven.
Het is echt nergens voor nodig om het persoonlijk leed dat iemand deelt af te doen als een luxeprobleem. Die problemen zijn echt en doen ertoe.

We hebben in Nederland een bepaalde levensstandaard, en die levensstandaard wordt nu niet gehaald buiten de keuze of actie van die mensen zelf om. De één heeft er meer gevolgen van dan de ander, maar de gevolgen zijn groot voor mensen.

Het is inderdaad het allerbelangrijkst dat de ziekenhuizen het volhouden, maar die zie ik het op deze manier niet 5 maanden volhouden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 07:59:48 #22
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195860282
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 02:16 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Maar het is logisch dat mensen er weer op uit trekken. In maart dachten er nog veel dat de situatie nog voor de zomer voorbij zou zijn. Inmiddels is wel duidelijk dat de crisis nog jaren kan duren. Op een gegeven moment gaan mensen weer verder met hun leven. De angst is er niet meer
Dit vat het wel zo'n beetje samen voor 90% van de bevolking denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195860301
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou nee, eentje heeft kanker en de ander heeft een chronische longziekte. Ik geef ze weinig kans maar ze waren altijd al wel yolo, dat wel.
Dan snap ik het misschien nog wel meer. Kans dat ze sowieso al anders naar gezondheid/de dood kijken. Of sterven aan kanker/chronische longziekte of aan Covid. Dus waarom dan de laatse jaren van je leven ook nog eens de dingen waar je plezier uit haalt niet meer doen?
pi_195860307
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is echt nergens voor nodig om het persoonlijk leed dat iemand deelt af te doen als een luxeprobleem. Die problemen zijn echt en doen ertoe.

We hebben in Nederland een bepaalde levensstandaard, en die levensstandaard wordt nu niet gehaald buiten de keuze of actie van die mensen zelf om. De één heeft er meer gevolgen van dan de ander, maar de gevolgen zijn groot voor mensen.

Het is inderdaad het allerbelangrijkst dat de ziekenhuizen het volhouden, maar die zie ik het op deze manier niet 5 maanden volhouden.
Wel groot deel mee eens. Natuurlijk hebben we er last van, maar het relativeren van onze problemen kan wel helpen om die problemen wat minder te maken. Alleen maar focussen op wat we niet meer kunnen gaat niet helpen, focussen wat we nog wel kunnen zal ook de gezondheid bevorderen.

En ik val degene niet aan, want we hebben er allemaal last van, maar de 1 wat meer dan de ander. En dat verschilt ook nog per moment. Mijn reactie was alleen bedoeld om degene te helpen het weer wat positiever in te zien en om hem daarbij toch te motiveren zich aan de regels te houden.
pi_195860311
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Tijd voor een maandje hogersnood ergens in Afrika? Die hebben pas problemen. Je hebt die psychische problemen omdat je zoveel luxe gewend bent. Kom je uit een arme gemeenschap en je zou dan in deze omstandigheden terecht komen had je nergens last van. Het is een dooddoener, maar veel mensen vergeten toch te relativeren. Luxe paardjes zijn we met z'n allen. Inclusief mezelf. Het wordt tijd dat de knop omgaat en dat we weer kunnen genieten van de kleine dingen in het leven.

En je mag toch gewoon bij vrienden langs??Alleen die knuffel moet je dan even niet doen en gewoon wat verder van elkaar af gaan zitten. Is dat nou zo'n groot probleem? Of is het de groepsdruk van stel je niet aan en geef me een knuffel?

Nog even volhouden zou ik zeggen. Nog 5 maanden aan dit tempo met besmettingen (schat nu bijna 40.000 besmettingen per dag )en we zijn bij groepsimmuniteit en anders is daarvoor er wellicht al een vaccin. We moeten alleen zorgen dat de ziekenhuizen het aan kunnen en de oudjes/zwakkeren wat buiten schot blijven.
Ja leuk zo'n hongersnood, maar één ding hebben die mensen in die situatie wel, en dat is fysieke nabijheid tot andere mensen. Ze mogen wel anderen aanraken en knuffelen en hoeven niet de hele dag op onnatuurlijke wijze afstand tot andere mensen te bewaren. Juist dat maakt me zo gek, dat je de hele tijd dat gevoel hebt te moeten terugdeinzen als er een ander mens bij je in de buurt komt. Ik heb nog nooit zo'n behoefte gehad aan fysiek contact als nu. En dat terwijl ik een vriendin heb die ik regelmatig zie. Toen mijn vriendin nog in het buitenland woonde (maart t/m juli) ging het echt heel slecht met me.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860324
Is er nu net een reactie van mij verwijderd op Fok! Of ben ik nu gek? :?
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 08:08:21 #27
5428 crew  miss_sly
pi_195860335
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit vat het wel zo'n beetje samen voor 90% van de bevolking denk ik.
Dat veel mensen hun leven weer een beetje oppakken, is natuurlijk begrijpelijk.
Er is dan in mijn ogen wel een verschil tussen je leven weer een beetje inhoud geven met zoveel mogelijk in achtneming van de maatregelen, of gewoon weer leven als voorheen. Je hoeft niet iedereen te knuffelen, je hoeft geen grote feesten te houden of bezoeken, je hoeft je weekend niet volledig vol te plannen. Er is ook een middenweg, waarin je zou kunnen besluiten een paar mensen die je erg lief zijn en die niet kwetsbaar zijn wel weer te knuffelen, maar niet iedereen. En eens een keer naar een niet al te groot feest te gaan, in plaats van vier per week. We hoeven niet allemaal als kluizenaar te leven, maar leven als voorheen kan nog even niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 08:10:07 #28
236264 crew  capricia
pi_195860344
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Is er nu net een reactie van mij verwijderd op Fok! Of ben ik nu gek? :?
Ik heb niets gedaan. En ik zie ook niets in je notes.

Goedemorgen trouwens. :)
Definitely not CIA
pi_195860357
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou nee, eentje heeft kanker en de ander heeft een chronische longziekte. Ik geef ze weinig kans maar ze waren altijd al wel yolo, dat wel.
Mja.

Stel dat iemand nog 'n jaar of twee te leven heeft. Wat zou je dan doen? Jezelf opsluiten voor Joost-mag-weten hoe lang of nog iets van een sociaal leven hebben met het risico dat je misschien 'n jaar eerder dood gaat.

Ik zou het wel weten.
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:15:06 #30
37248 BertV
Handgemaakt
pi_195860374
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou nee, eentje heeft kanker en de ander heeft een chronische longziekte. Ik geef ze weinig kans maar ze waren altijd al wel yolo, dat wel.
Zelfs dan nog.
De tante van mijn vriendin lag op de corona-afdeling met uitgezaaide kanker, al eerder bestraald geweest.
Na het overleven van corona mocht moest ze weer naar huis om plek te maken voor andere corona-lijers.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_195860384
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja.

Stel dat iemand nog 'n jaar of twee te leven heeft. Wat zou je dan doen? Jezelf opsluiten voor Joost-mag-weten hoe lang of nog iets van een sociaal leven hebben met het risico dat je misschien 'n jaar eerder dood gaat.

Ik zou het wel weten.
Eerste golf zaten ze gewoon locked up maar de rek is eruit.
Ik snap het echt wel maar ook weer niet. Ik weet het niet zo goed.
Maar ze zijn wel tekenend voor de rest vd maatschappij.
Go hard or go home
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 08:24:44 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195860476
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:03 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Wel groot deel mee eens. Natuurlijk hebben we er last van, maar het relativeren van onze problemen kan wel helpen om die problemen wat minder te maken. Alleen maar focussen op wat we niet meer kunnen gaat niet helpen, focussen wat we nog wel kunnen zal ook de gezondheid bevorderen.

En ik val degene niet aan, want we hebben er allemaal last van, maar de 1 wat meer dan de ander. En dat verschilt ook nog per moment. Mijn reactie was alleen bedoeld om degene te helpen het weer wat positiever in te zien en om hem daarbij toch te motiveren zich aan de regels te houden.
Dan heb ik je post verkeerd begrepen. Ik las 'm op die manier vanwege die eerste zin, waarin het vergeleken werd met hongersnood.

Relativeren is 1, maar daar is perspectief voor nodig. Mensen zijn nou eenmaal ontzettend slecht in uitzichtloze situaties, dat merk ik thuis ook. Wij leven ondertussen van klein momentje naar klein momentje. Op maandag kijken we uit naar het naar Ballorig gaan op donderdag met de kleine. Op donderdag kijken we uit naar het naar de kinderboerderij op zondag, ga zo maar door.

Het is droevig dat het nodig is, maar dit helpt ons wel om te relativeren.

Ik geloof echt dat andere mensen het zwaar hebben, maar we (in algemene zin, niet jij) hebben er ondertussen een handje van in deze crisis om het leed van een ander kleiner te willen maken, door te zeggen dat een ander het zwaarder heeft. We zullen na de pandemie pas weten hoe groot de (psychische) schade echt is, maar dat ie er is is onmiskenbaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 08:27:34 #33
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195860505
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:16 schreef Noek het volgende:

[..]

Eerste golf zaten ze gewoon locked up maar de rek is eruit.
Ik snap het echt wel maar ook weer niet. Ik weet het niet zo goed.
Maar ze zijn wel tekenend voor de rest vd maatschappij.
De oma van mijn vrouw is 90 en zegt: "Ik heb nog een jaar, 2 hooguit volgens de dokters. Moet ik dan een jaar lang niemand zien en in mn eentje elke dag naar buiten en de tv kijken en nog 2 jaar leven, of kan ik mijn kinderen/kleinkinderen nog afentoe op gepaste afstand zien en iets korter leven? Doe mij dan maar iets korter."

Zo'n zelfde iets zegt mijn opa. Vanuit mijn persoonlijke perspectief onbegrijpelijk, want hij loopt een risico. Als ik me in hem verplaats wel volledig begrijpelijk, want wat heeft ie nog naast zn kinderen/kleinkinderen. Hij heeft al aantal keer letterlijk gezegd dat hij nog leeft voor zijn (achter)kleinkinderen, en als dat wegvalt het van hem niet meer hoeft.

Ik geloof direct dat er best veel mensen in die leeftijd zo over denken, maar dit is natuurlijk wel anekdotisch.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195860515
We moeten ook niet overdrijven. Ik vind het echt wel first world problems. We zijn een beetje verwend met z'n allen.

Ga maar na;

- We kunnen - over het algemeen - nog steeds aan het werk of naar school.
- We kunnen nog steeds naar diverse winkels.
- We kunnen nog steeds naar het theater of de bioscoop.
- We kunnen nog steeds allerlei activiteiten buiten ondernemen.
- We kunnen nog steeds op visite of visite ontvangen.

Zo ontzettend beperkt zijn we momenteel echt nog niet. Desondanks is het gejank van - voornamelijk - veel jongeren niet te harden. Dat wordt wat als er echt dramatische omstandigheden plaatsvinden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:31:39 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195860554
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:28 schreef Tomatenboer het volgende:
Desondanks is het gejank van - voornamelijk - veel jongeren niet te harden.
die hebben dan ook nog niet meegemaakt wat wij hebben meegemaakt dus ik vind het helemaal niet vreemd dat gejank
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 08:31:48 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195860556
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:28 schreef Tomatenboer het volgende:
We moeten ook niet overdrijven. Ik vind het echt wel first world problems. We zijn een beetje verwend met z'n allen.

Ga maar na;

- We kunnen - over het algemeen - nog steeds aan het werk of naar school.
- We kunnen nog steeds naar diverse winkels.
- We kunnen nog steeds naar het theater of de bioscoop.
- We kunnen nog steeds allerlei activiteiten buiten ondernemen.
- We kunnen nog steeds op visite of visite ontvangen.

Zo ontzettend beperkt zijn we momenteel echt nog niet. Desondanks is het gejank van - voornamelijk - veel jongeren niet te harden. Dat wordt wat als er echt dramatische omstandigheden plaatsvinden.
Die (sociale, economische en gezondheids-)rijkdom hebben we met zijn allen vergaard in dit land en zijn we gewend. Als dat ineens veranderd is de klap daarvan gewoon groot. Relativeren is logisch en is nodig, maar downplayen is echt zinloos.

Het lijstje wat je noemt dat kan is leuk, maar zet daar naast eens wat niet kan. Er is gewoon veel dat niet kan momenteel en daar zitten best pijnlijke dingen tussen.

Jongeren afdoen als jankerds is onnodig, probeer liever wat begrip te tonen. Daar kom je verder mee dan het polariseren. Dat geldt uiteraard ook voor de jongeren zelf, maar ook voor elke andere leeftijdsgroep in deze crisis.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195860563
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb niets gedaan. En ik zie ook niets in je notes.

Goedemorgen trouwens. :)
Dan zal ik nog niet geheel wakker zijn :')
Goedemorgen ook! :s)
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:33:01 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195860564
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:28 schreef Tomatenboer het volgende:
We moeten ook niet overdrijven. Ik vind het echt wel first world problems. We zijn een beetje verwend met z'n allen.

Ga maar na;

- We kunnen - over het algemeen - nog steeds aan het werk of naar school.
- We kunnen nog steeds naar diverse winkels.
- We kunnen nog steeds naar het theater of de bioscoop.
- We kunnen nog steeds allerlei activiteiten buiten ondernemen.
- We kunnen nog steeds op visite of visite ontvangen.

Zo ontzettend beperkt zijn we momenteel echt nog niet. Desondanks is het gejank van - voornamelijk - veel jongeren niet te harden. Dat wordt wat als er echt dramatische omstandigheden plaatsvinden.
Omdat een hoop dingen die je opnoemt voor de jeugd helemaal niet zo interessant zijn.
Die hebben veel meer behoefte aan sociaal samenzijn en feesten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:33:34 #39
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195860569
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:28 schreef Tomatenboer het volgende:
We moeten ook niet overdrijven. Ik vind het echt wel first world problems. We zijn een beetje verwend met z'n allen.

Ga maar na;

- We kunnen - over het algemeen - nog steeds aan het werk of naar school.
- We kunnen nog steeds naar diverse winkels.
- We kunnen nog steeds naar het theater of de bioscoop.
- We kunnen nog steeds allerlei activiteiten buiten ondernemen.
- We kunnen nog steeds op visite of visite ontvangen.

Zo ontzettend beperkt zijn we momenteel echt nog niet. Desondanks is het gejank van - voornamelijk - veel jongeren niet te harden. Dat wordt wat als er echt dramatische omstandigheden plaatsvinden.
Nogmaals, er is geen enkele reden om iemand anders zijn 'leed' te bagatelliseren.

Iedereen voelt het anders.

Wij hebben nooit honger gekend, dus om dan te zeggen "ja maar in Afrika hebben ze zo'n honger dus wij moeten niet zeuren" gaat gewoon niet op
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 08:42:01 #40
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_195860669
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Tijd voor een maandje hogersnood ergens in Afrika? Die hebben pas problemen. Je hebt die psychische problemen omdat je zoveel luxe gewend bent. Kom je uit een arme gemeenschap en je zou dan in deze omstandigheden terecht komen had je nergens last van. Het is een dooddoener, maar veel mensen vergeten toch te relativeren. Luxe paardjes zijn we met z'n allen. Inclusief mezelf. Het wordt tijd dat de knop omgaat en dat we weer kunnen genieten van de kleine dingen in het leven.

En je mag toch gewoon bij vrienden langs??Alleen die knuffel moet je dan even niet doen en gewoon wat verder van elkaar af gaan zitten. Is dat nou zo'n groot probleem? Of is het de groepsdruk van stel je niet aan en geef me een knuffel?

Nog even volhouden zou ik zeggen. Nog 5 maanden aan dit tempo met besmettingen (schat nu bijna 40.000 besmettingen per dag )en we zijn bij groepsimmuniteit en anders is daarvoor er wellicht al een vaccin. We moeten alleen zorgen dat de ziekenhuizen het aan kunnen en de oudjes/zwakkeren wat buiten schot blijven.
Ik weet niet of het te vergelijken is met elkaar.
In armere landen zijn de gemeenschappen veel hechter.
Onze westerse samenleving staat er niet voor niks bekend om individualistisch te zijn, en dat mensen meer op zichzelf zijn.
Dat is nu nog erger geworden.

Maar we hebben contact nodig, menselijk contact, aanrakingen.
Ik kan me goed voorstellen dat dit heel moeilijk is voor veel mensen.

En ouderen zijn ook heel erg verdeeld. Velen vinden dat ze helemaal niet ‘gespaard’ hoeven te worden, en genieten liever nog van de korte tijd die ze hebben.

De verdeeldheid is gewoon heel groot.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 09:24:23 #41
236264 crew  capricia
pi_195861241
quote:
Eerste commerciële snelteststraat voor corona in Utrecht gaat open: uitslag binnen een kwartier

Bij de Utrechtse Stadsvrijheid opent dinsdag een snelteststraat voor corona. Het gaat om een commercieel initiatief waarbij klanten binnen 15 minuten een uitslag krijgen.

Steeds meer commerciële bedrijven bieden tegen betaling sneltesten aan. Sommige van de partijen komen bij klanten thuis in Utrecht, nu opent er morgen ook een snelteststraat.

Zorgbedrijf Lead Healthcare gebruikt sneltesten van Abbott of Roche. De uitslag is er binnen een kwartier. De tests worden afgenomen met een neusswap en binnen 15 minuten is het resultaat beschikbaar. De kosten zijn 119,79 euro en mensen moeten vooraf reserveren.

Positieve testresultaten worden doorgegeven aan de GGD ten behoeve van het bron- en contactonderzoek.
https://www.duic.nl/algem(...)binnen-een-kwartier/

Dat gaat snel.
Definitely not CIA
pi_195861266
Voor mij is het momenteel gewoon een saaie bedoeling

- Ik werk al 7 maanden thuis, met uitzondering van 2 weken in augustus toen we 1 dag in de 2 weken naar kantoor mochten, leuk dat thuiswerken, maar ik mis echt het sociale, en makkelijke 1-2'tjes op het werk
- Ik kan mijn geliefde teamsport niet uitoefenen op normale wijze, trainen gebeurt op 1,5 meter in groepjes van 4
- Ik kan niet naar een evenement/concert of festival (de zomer is normaal mijn "doe leuke dingen periode")
- Ik kan niet even zorgeloos op vakantie wat ik na een periode hard werken echt nodig heb
- Ik zie al maanden mijn vrienden niet in normaal groepsverband.

Ik weet het zijn grotendeels luxe problemen, en ik klaag echt niet teveel, en met mij gaat het echt nog wel prima, maar ik weet niet hoe lang dat nog zo blijft als de situatie uitzichtloos zonder enig perspectief blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 26-10-2020 09:35:22 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195861287
quote:
Alleen jammer dat er weer geld aan verdient moet worden. Neem aan dat er wel kwaliteitseisen zitten aan zo'n test en dat deze tests daaraan ook voldoen.

Goed dat het er is, maar jammer dat de overheid dit niet gewoon goed geregeld heeft/krijgt.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:28:23 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195861295
quote:
Kan het aantal positieve testen mooi weer gaan toenemen, kunnen we weer harder om een lockdown gaan roepen.
pi_195861320
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Kan het aantal positieve testen mooi weer gaan toenemen, kunnen we weer harder om een lockdown gaan roepen.
Het heeft geen invloed op de ziekenhuisopnames. Dus onzin.

Trouwens, welke factor zou er zijn ondertussen van mensen die besmet zijn, maar het niet merken en dus niet getest worden. Kijk eens naar PSV. 9 besmettingen ondertussen en niemand heeft klachten. Ja zijn over het algemeen jonge en fitte mensen, maar toch. Het zou mij niet verbazen als ondertussen 25 a 30% van de bevolking het virus al gehad heeft.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:31:30 #46
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195861330
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:30 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Het heeft geen invloed op de ziekenhuisopnames. Dus onzin.
Maar mensen kijken naar de besmettingscijfers, de pushberichten komen daaruit voort en de talkshows nemen dat als leidend. Het is onzinnig, maar helaas wel wat er aan de hand is.
pi_195861355
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:30 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Het heeft geen invloed op de ziekenhuisopnames. Dus onzin.

Trouwens, welke factor zou er zijn ondertussen van mensen die besmet zijn, maar het niet merken en dus niet getest worden. Kijk eens naar PSV. 9 besmettingen ondertussen en niemand heeft klachten. Ja zijn over het algemeen jonge en fitte mensen, maar toch. Het zou mij niet verbazen als ondertussen 25 a 30% van de bevolking het virus al gehad heeft.
Die sporters hebben ook echt bijna nooit klachten. Dat is dan inderdaad toch wel een goede indicatie dat jonge, fitte mensen vrijwel niks van het virus hoeven te merken. Maar tegelijkertijd bouwen ze dan misschien geen of weinig weerstand tegen het virus op, waardoor ze mogelijkerwijs gemakkelijk nog eens besmet kunnen raken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195861357
Die besmettingen geven een beeld als de meet methodes en hoeveelheid het zelfde is. Dan kan je redelijk goed vergelijken, moet het natuurlijk wel op de juiste dag gemeld worden. Als er nieuwe commerciele teststraten bijkomen kan je idd niet meer vergelijken, maar de vraag is of die wel meegeteld gaan worden.
pi_195861420
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Die sporters hebben ook echt bijna nooit klachten. Dat is dan inderdaad toch wel een goede indicatie dat jonge, fitte mensen vrijwel niks van het virus hoeven te merken. Maar tegelijkertijd bouwen ze dan misschien geen of weinig weerstand tegen het virus op, waardoor ze mogelijkerwijs gemakkelijk nog eens besmet kunnen raken.
Terecht punt. Alleen als ze er nu niet ziek van worden, waarom dan wel over twee jaar?

Je kan ook denken. 9 van de 21?? spelers zijn dus al besmet geweest. Dat is bijna 40%. Hun situatie is wellicht anders, maar welk percentage zou het dan zijn op de hele bevolking.

Afijn we weten het niet, maar ik sluit niet uit dat we al veel verder zijn dan we denken mits de groepsimmuniteit bestaat.
pi_195861430
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:28 schreef Tomatenboer het volgende:
We moeten ook niet overdrijven. Ik vind het echt wel first world problems. We zijn een beetje verwend met z'n allen.

Ga maar na;

- We kunnen - over het algemeen - nog steeds aan het werk of naar school.
- We kunnen nog steeds naar diverse winkels.
- We kunnen nog steeds naar het theater of de bioscoop.
- We kunnen nog steeds allerlei activiteiten buiten ondernemen.
- We kunnen nog steeds op visite of visite ontvangen.

Zo ontzettend beperkt zijn we momenteel echt nog niet. Desondanks is het gejank van - voornamelijk - veel jongeren niet te harden. Dat wordt wat als er echt dramatische omstandigheden plaatsvinden.
Toevallig zijn dit allemaal dingen die ik bijna nooit doe (behalve werken) en alle dingen die ik wel graag doe (kroeg, festivals, clubs, teamsport) kunnen gewoon niet meer. Komt bij dat heel veel jongeren simpelweg NIET naar school kunnen. Alle MBO'ers, HBO'ers en WO'ers zitten al sinds maart thuis. Dat zijn echt de leeftijden dat je een sociaal leven opbouwt. Een hele lichting scholieren en studenten loopt een zeer schadelijke leerachterstand op. Dat is geen first world problem.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:40:47 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195861459
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:34 schreef aartstyle het volgende:
Die besmettingen geven een beeld als de meet methodes en hoeveelheid het zelfde is. Dan kan je redelijk goed vergelijken, moet het natuurlijk wel op de juiste dag gemeld worden. Als er nieuwe commerciele teststraten bijkomen kan je idd niet meer vergelijken, maar de vraag is of die wel meegeteld gaan worden.
Die worden wel meegeteld. RIVM meldt heel droog het aantal nieuw binnengekomen gemelde positieve testen, zowel vanuit de GGD, de ziekenhuizen, als de commerciële partijen - die overigens allemaal een meldplicht hebben, dus die gaan ook allemaal moeten rapporteren.
pi_195861464
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toevallig zijn dit allemaal dingen die ik bijna nooit doe (behalve werken) en alle dingen die ik wel graag doe (kroeg, festivals, clubs, teamsport) kunnen gewoon niet meer. Komt bij dat heel veel jongeren simpelweg NIET naar school kunnen. Alle MBO'ers, HBO'ers en WO'ers zitten al sinds maart thuis. Dat zijn echt de leeftijden dat je een sociaal leven opbouwt. Een hele lichting scholieren en studenten loopt een zeer schadelijke leerachterstand op. Dat is geen first world problem.
Daarom moeten de scholen ook zoveel mogelijk openblijven, en andere scholen gaan kijken naar mogelijkheden om de scholen in elk geval gedeeltelijk te openen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195861492
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:38 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Terecht punt. Alleen als ze er nu niet ziek van worden, waarom dan wel over twee jaar?

Je kan ook denken. 9 van de 21?? spelers zijn dus al besmet geweest. Dat is bijna 40%. Hun situatie is wellicht anders, maar welk percentage zou het dan zijn op de hele bevolking.

Afijn we weten het niet, maar ik sluit niet uit dat we al veel verder zijn dan we denken mits de groepsimmuniteit bestaat.
Dit zijn mensen die echt heel veel bij elkaar zijn. Ze trainen samen op het veld, samen in de sportschool, samen in de eetzaal, samen bij de teambespreking, samen in het hotel, samen in de bar. Niet te vergelijken met mensen op kantoor. Bovendien is het inderdaad nog maar de vraag of deze mensen iets van (blijvende) immuniteit opbouwen. Als het slechts gaat om wat verkoudheidsklachten waarschijnlijk amper of niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_195861517
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:38 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Terecht punt. Alleen als ze er nu niet ziek van worden, waarom dan wel over twee jaar?

Je kan ook denken. 9 van de 21?? spelers zijn dus al besmet geweest. Dat is bijna 40%. Hun situatie is wellicht anders, maar welk percentage zou het dan zijn op de hele bevolking.

Afijn we weten het niet, maar ik sluit niet uit dat we al veel verder zijn dan we denken mits de groepsimmuniteit bestaat.
Ja, waarschijnlijk is 50% (minimaal) van de mensen in maart al met het virus in aanraking geweest. Het kan natuurlijk altijd dat je als je ouder bent of je weerstand tijdelijk lager is zieker wordt van een tweede besmetting, maar de kans is groot dat je toch door vaker in aanraking te komen met het virus een zekere immuniteit opbouwt waardoor je minder of helemaal niet meer ziek wordt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:45:49 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195861542
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk is 50% (minimaal) van de mensen in maart al met het virus in aanraking geweest.
Nee. Totaal niet.
pi_195861547
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toevallig zijn dit allemaal dingen die ik bijna nooit doe (behalve werken) en alle dingen die ik wel graag doe (kroeg, festivals, clubs, teamsport) kunnen gewoon niet meer. Komt bij dat heel veel jongeren simpelweg NIET naar school kunnen. Alle MBO'ers, HBO'ers en WO'ers zitten al sinds maart thuis. Dat zijn echt de leeftijden dat je een sociaal leven opbouwt. Een hele lichting scholieren en studenten loopt een zeer schadelijke leerachterstand op. Dat is geen first world problem.
Ik vind het voor de mensen in de leeftijdscategorie 18 t/m 30-35 ook wel heel erg. Zij lopen vrijwel 0 risico en worden toch hetzelfde behandeld als mensen van alle andere leeftijden. Mijn vriendin studeert sinds dit jaar in Nederland, is 1 keer op de universiteit geweest en heeft 0 vrienden of zelfs maar contacten gemaakt. Ze zit de hele dag op haar kamertje van 2 bij 3 naar een scherm te staren. Je moet niet onderschatten hoe moeilijk dit is voor jonge mensen. Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat jongeren hetzelfde worden behandeld als ouderen bij dit virus.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195861578
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk is 50% (minimaal) van de mensen in maart al met het virus in aanraking geweest. Het kan natuurlijk altijd dat je als je ouder bent of je weerstand tijdelijk lager is zieker wordt van een tweede besmetting, maar de kans is groot dat je toch door vaker in aanraking te komen met het virus een zekere immuniteit opbouwt waardoor je minder of helemaal niet meer ziek wordt.
Zelfs in de meest positieve schattingen wordt 50% bij lange na niet gehaald. :N
pi_195861593
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn vriendin studeert sinds dit jaar in Nederland, is 1 keer op de universiteit geweest en heeft 0 vrienden of zelfs maar contacten gemaakt. Ze zit de hele dag op haar kamertje van 2 bij 3 naar een scherm te staren. Je moet niet onderschatten hoe moeilijk dit is voor jonge mensen.
Laat ik het zo zeggen: in dit soort situaties snap ik wel dat je hapt als je van iemand een berichtje doorkrijgt of je zin hebt in een feestje vanavond.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 09:49:28 #59
5428 crew  miss_sly
pi_195861605
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toevallig zijn dit allemaal dingen die ik bijna nooit doe (behalve werken) en alle dingen die ik wel graag doe (kroeg, festivals, clubs, teamsport) kunnen gewoon niet meer. Komt bij dat heel veel jongeren simpelweg NIET naar school kunnen. Alle MBO'ers, HBO'ers en WO'ers zitten al sinds maart thuis. Dat zijn echt de leeftijden dat je een sociaal leven opbouwt. Een hele lichting scholieren en studenten loopt een zeer schadelijke leerachterstand op. Dat is geen first world problem.
Dat klopt niet. Er worden op diverse scholen wel lessen gegeven op al die niveaus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195861608
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: in dit soort situaties snap ik wel dat je hapt als je van iemand een berichtje doorkrijgt of je zin hebt in een feestje vanavond.
Ik ook wel eigenlijk ja.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 09:50:47 #61
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195861624
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: in dit soort situaties snap ik wel dat je hapt als je van iemand een berichtje doorkrijgt of je zin hebt in een feestje vanavond.
Ik kan het 'r niet eens kwalijk nemen, begrijp het volledig. Natuurlijk moet er onderscheid gemaakt worden tussen naar een feestje met 300 mensen gaan of even bij je buurman/buurvrouw op de koffie. Soms lijkt het (vooral in de media) wel dat je gewoon thuis op je stoel/bank/bed moet gaan zitten en een aantal weken je kop moet houden.

Vanmorgen werd trouwens tijdens het nieuws gesproken over een 'totale' lockdown. Dat is een nieuwe die ik nog niet gehoord had, en die staat ook niet op de routekaart :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195861652
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik vind het voor de mensen in de leeftijdscategorie 18 t/m 30-35 ook wel heel erg. Zij lopen vrijwel 0 risico en worden toch hetzelfde behandeld als mensen van alle andere leeftijden. Mijn vriendin studeert sinds dit jaar in Nederland, is 1 keer op de universiteit geweest en heeft 0 vrienden of zelfs maar contacten gemaakt. Ze zit de hele dag op haar kamertje van 2 bij 3 naar een scherm te staren. Je moet niet onderschatten hoe moeilijk dit is voor jonge mensen. Het is voor mij ook onbegrijpelijk dat jongeren hetzelfde worden behandeld als ouderen bij dit virus.
Stel je voor dat je in die leeftijdscategorie zit en in een risicogroep. Die mensen zijn er immers ook gewoon.

Maar los daarvan is het niet onbegrijpelijk aangezien jongeren ook ouders hebben, opa's en oma's, collega's en ook in het ov,winkels en horeca komen normaal gesproken.

Hoe wil je voorkomen dat het volop verspreid als je jongeren volledige vrijheid geeft?
pi_195861686
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zelfs in de meest positieve schattingen wordt 50% bij lange na niet gehaald. :N
Toch zal een groot deel van de jongeren het inmiddels wel gehad moeten hebben toch vanaf maart tot nu?
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:55:33 #64
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195861712
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Toch zal een groot deel van de jongeren het inmiddels wel gehad moeten hebben toch vanaf maart tot nu?
Of dat, of ze zijn niet vatbaar of besmettelijk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195861713
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zelfs in de meest positieve schattingen wordt 50% bij lange na niet gehaald. :N
Nou er zijn genoeg mensen die wel "in aanraking komen" met het virus maar er totaal niet ziek van worden hè. Zelfs binnen huishoudens en gezinnen ligt het percentage mensen dat besmet raakt als bijv. de partner besmet is nog best laag. En dan is er nog de mogelijkheid dat ook de lading/dosis van het virus uitmaakt bij hoe ziek je ervan wordt. Dus misschien hebben we allemaal al wel een klein beetje virus in ons gehad, maar worden de meesten er dan gewoon niet ziek van.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 26 oktober 2020 @ 09:56:18 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195861725
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Er worden op diverse scholen wel lessen gegeven op al die niveaus.
Maar veel te weinig om fatsoenlijk onderwijs te kunnen verzorgen. Daarnaast geven veel instellingen voorrang aan eerstejaars. Dat is erg begrijpelijk, maar leidt er voor ouderejaars vaak toe dat ze helemaal niet naar school mogen of eens in de twee weken een dagdeel, of iets dergelijks.

Vanmorgen stond er een stuk over de mbo's in Trouw. Praktijkonderwijs doe je nu eenmaal niet via Zoom, maar op locatie mag het nauwelijks en stageplaatsen zijn er ook al niet. Hoe verwachten we dat die groepen 'mee blijven doen' terwijl we ze totaal niets te bieden hebben?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195861751
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Stel je voor dat je in die leeftijdscategorie zit en in een risicogroep. Die mensen zijn er immers ook gewoon.

Maar los daarvan is het niet onbegrijpelijk aangezien jongeren ook ouders hebben, opa's en oma's, collega's en ook in het ov,winkels en horeca komen normaal gesproken.

Hoe wil je voorkomen dat het volop verspreid als je jongeren volledige vrijheid geeft?
Tuurlijk, risicogroepen zijn er overal, maar onder de 35 jaar zijn er geloof ik 4 mensen overleden aan corona. Natuurlijk zijn er wel meer mensen met langdurige klachten. Maar ik geloof meer in een aanpak waar de bescherming en regels zich vooral op de risicogroep focussen. Dus vooral de verpleegtehuizen zeer goed beveiligen met verplichte sneltest bij bezoek/voor personeel en wekelijkse testen voor iedereen, voorrang voor ouderen bij het testen, gratis boodschappen bezorgen voor ouderen, etc.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195861775
Klinkt bekend in de oren. ;)

quote:
Het Duitse succesverhaal in het gevecht tegen de coronapandemie wordt op de proef gesteld. De gezondheidsautoriteiten zijn net als de Nederlandse GGD’s vaak niet meer in staat om effectief infectieketens in kaart te brengen met bron- en contactonderzoek. Duitsland heeft veel labs voor het verwerken van de meer dan één miljoen tests per week, maar ze kunnen de werkdruk inmiddels ook niet meer goed bijbenen. De ziekenhuizen denken de toename wel aan te kunnen.

De laatste dagen loopt het aantal besmettingen in Duitsland snel op. Zaterdag werden 14.714 nieuwe gevallen gemeld en op zondag 11.176. Het aantal ziekenhuisopnamen loopt ook op, maar veel minder sterk dan in het voorjaar. Het aantal sterfgevallen steeg tot 10.032.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/economie-po(...)teem-nu-toch-barsten
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_195861777
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar veel te weinig om fatsoenlijk onderwijs te kunnen verzorgen. Daarnaast geven veel instellingen voorrang aan eerstejaars. Dat is erg begrijpelijk, maar leidt er voor ouderejaars vaak toe dat ze helemaal niet naar school mogen of eens in de twee weken een dagdeel, of iets dergelijks.

Vanmorgen stond er een stuk over de mbo's in Trouw. Praktijkonderwijs doe je nu eenmaal niet via Zoom, maar op locatie mag het nauwelijks en stageplaatsen zijn er ook al niet. Hoe verwachten we dat die groepen 'mee blijven doen' terwijl we ze totaal niets te bieden hebben?
Raar eigenlijk dat mbo'ers weinig mogen terwijl ze qua leeftijd niks tot weinig schelen met kinderen in het voortgezet onderwijs.
pi_195861782
Middelbare scholen in ieder geval weer allemaal begonnen sinds vandaag. Toch wel weer een vrij groot risico met alle 16/17 jarigen die huisfeestjes hebben gehouden afgelopen tijd en nu weer gaan mixen.

Al ben ik absoluut niet voor het sluiten van de scholen ben ik wel bang dat dit echt een probleem gaat worden komende tijd. Misschien moet je eerst kijken naar de bovenbouw aangezien ik daar de schade minder acht dan bij de jongere klassen. Eventueel starten met de 16+ers thuis onderwijs te laten volgen en de onderbouw wel nog naar school laten komen.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 10:03:51 #71
5428 crew  miss_sly
pi_195861835
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar veel te weinig om fatsoenlijk onderwijs te kunnen verzorgen. Daarnaast geven veel instellingen voorrang aan eerstejaars. Dat is erg begrijpelijk, maar leidt er voor ouderejaars vaak toe dat ze helemaal niet naar school mogen of eens in de twee weken een dagdeel, of iets dergelijks.

Vanmorgen stond er een stuk over de mbo's in Trouw. Praktijkonderwijs doe je nu eenmaal niet via Zoom, maar op locatie mag het nauwelijks en stageplaatsen zijn er ook al niet. Hoe verwachten we dat die groepen 'mee blijven doen' terwijl we ze totaal niets te bieden hebben?
Ik deed geen uitspraak over het hoe en wat verder, maar de uitspraak dat alle MBO's, HBO's en WO's helemaal geen les geven en iedereen thuis zit, is niet correct.

Ik heb de oplossing ook niet, en ik vrees dat die ook niet zo gemakkelijk is. Er zijn zoveel dingen waar rekening mee gehouden moet worden, er zijn zoveel dingen nog onbekend, zoveel grijpt in elkaar. Het is heel gemakkelijk te roepen dat het nu niet goed gaat (niet strikt genoeg, te strikt, te weinig perspectief, te weinig handhaving, etc.), maar als er een simpele oplossing voor al die problemen was, was die toch allang actief geworden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 10:04:51 #72
5428 crew  miss_sly
pi_195861848
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Tuurlijk, risicogroepen zijn er overal, maar onder de 35 jaar zijn er geloof ik 4 mensen overleden aan corona. Natuurlijk zijn er wel meer mensen met langdurige klachten. Maar ik geloof meer in een aanpak waar de bescherming en regels zich vooral op de risicogroep focussen. Dus vooral de verpleegtehuizen zeer goed beveiligen met verplichte sneltest bij bezoek/voor personeel en wekelijkse testen voor iedereen, voorrang voor ouderen bij het testen, gratis boodschappen bezorgen voor ouderen, etc.
En de mensen met een chronische aandoening die daardoor óók kwetsbaar zijn? Hoe zie je dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195861850
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:58 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Tuurlijk, risicogroepen zijn er overal, maar onder de 35 jaar zijn er geloof ik 4 mensen overleden aan corona. Natuurlijk zijn er wel meer mensen met langdurige klachten. Maar ik geloof meer in een aanpak waar de bescherming en regels zich vooral op de risicogroep focussen. Dus vooral de verpleegtehuizen zeer goed beveiligen met verplichte sneltest bij bezoek/voor personeel en wekelijkse testen voor iedereen, voorrang voor ouderen bij het testen, gratis boodschappen bezorgen voor ouderen, etc.
Wel meer dan 4 toch?

Probleem is dat de risicogroep te groot is. Je kan moeilijk 5/6 mil afzonderen/beschermen en het bij de rest losser laten.

Wel eens dat er meer gedaan moet worden en men zelf ook hun verantwoordelijkheid moet nemen hierin.

Als jongeren hun leven konden leiden zonder dat het van invloed was op de gehele maatschappij zou het prima zijn.
Al feest je elke dag. Helaas is dat niet zo.
pi_195861899
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 09:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk is 50% (minimaal) van de mensen in maart al met het virus in aanraking geweest. Het kan natuurlijk altijd dat je als je ouder bent of je weerstand tijdelijk lager is zieker wordt van een tweede besmetting, maar de kans is groot dat je toch door vaker in aanraking te komen met het virus een zekere immuniteit opbouwt waardoor je minder of helemaal niet meer ziek wordt.
Bron?
pi_195861901
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:00 schreef Simmertje het volgende:
Middelbare scholen in ieder geval weer allemaal begonnen sinds vandaag. Toch wel weer een vrij groot risico met alle 16/17 jarigen die huisfeestjes hebben gehouden afgelopen tijd en nu weer gaan mixen.

Al ben ik absoluut niet voor het sluiten van de scholen ben ik wel bang dat dit echt een probleem gaat worden komende tijd. Misschien moet je eerst kijken naar de bovenbouw aangezien ik daar de schade minder acht dan bij de jongere klassen. Eventueel starten met de 16+ers thuis onderwijs te laten volgen en de onderbouw wel nog naar school laten komen.
Goed idee. Er zit wel duidelijk onderscheid tussen jonge en oudere kinderen.

Basisscholen sowieso open laten en misschien idd eerst beginnen met de bovenbouw ipv alle scholen dicht! Wanneer de maatregelen allemaal niet werken.
pi_195861974
Probeerde test afspraak te maken, lukte niet via de site dus was gaan bellen. Maar ze hebben een storing en over een uurtje opnieuw proberen.

(Mochten hier mensen zijn die ook in de wacht hangen of geen testlocatie kunnen vinden)
pi_195861983
Mobiliteitscijfers rondom coronatijd - Week 42/43
(bron: MinIenW en mijn werk. Cijfers vertraagd ivm herfstvakantie/persco)

• Verplaatsingen op werkdagen naar werk is 39% lager (vorige week 30%, max 51% lager)
• Verplaatsingen naar sportaccommodaties en horeca nemen af. Even een rondje om en recreatie nemen iets toe.
• Ook het winkelen in bouwmarkten en meubelboulevards neemt toe. De hoeveel winkelend publiek was vorige week 55% minder dan 2019.

• Autoverkeer is 16% minder t.o.v. 2019 (vorige week 14%, maximaal 50% minder)
• Het aantal gereden kilometers is 19% lager t.o.v. 2019
• Gebruik OV met 61% afgenomen t.o.v. 2019 (vorige week 52%, maximaal 87% minder)
• Fietsen en lopen nemen weer af, zowel in aantal trips als in aantal kilometers.
• De hoeveelheid rondjes doen (fiets en lopen) is echter 35% hoger dan het niveau van begin maart (maximaal 58% hoger)
• Vorig weekend bleven even veel mensen thuis als voor de intelligente lockdown van maart
pi_195862034
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goed idee. Er zit wel duidelijk onderscheid tussen jonge en oudere kinderen.

Basisscholen sowieso open laten en misschien idd eerst beginnen met de bovenbouw ipv alle scholen dicht! Wanneer de maatregelen allemaal niet werken.
Denk met name in de mentale schade wel ja, even los van het feit dat ze wel leerachterstanden zullen ontwikkelen. Maar je moet ten koste van alles willen voorkomen dat je de basisscholen opnieuw moet sluiten. Denk dat dit namelijk echt heel schadelijk is in de ontwikkeling van jonge kinderen en daarnaast geeft dit ontzettend veel stress en druk bij de ouders (heb het bij mijn collega's kunnen zien). Ik mag hopen dat over het algemeen de 16+er in staat is om zichzelf thuis te redden met online onderwijs.
pi_195862079
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:12 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Probeerde test afspraak te maken, lukte niet via de site dus was gaan bellen. Maar ze hebben een storing en over een uurtje opnieuw proberen.

(Mochten hier mensen zijn die ook in de wacht hangen of geen testlocatie kunnen vinden)
Ze hebben de ene naar de andere storing daarzo
pi_195862095
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:12 schreef Benny het volgende:
Mobiliteitscijfers rondom coronatijd - Week 42/43
(bron: MinIenW en mijn werk. Cijfers vertraagd ivm herfstvakantie/persco)

De herfstvakantie zal ook wel zijn invloed hebben op mobiliteit niet? Veel ouders waren natuurlijk ook (deels) vrij..?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195862155
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De herfstvakantie zal ook wel zijn invloed hebben op mobiliteit niet? Veel ouders waren natuurlijk ook (deels) vrij..?
Yuuup. Vandaar ook enige correcties doorgevoerd. Over een week vallen de cijfers goed te interpeteren, maar het geeft wel een beeld van hoe men zich nu beweegd
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 10:28:24 #82
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195862206
quote:
Vrouw Lex Immers belandde in ziekenhuis door corona bij NAC: ‘Ze legde bijna het loodje’

De kennismaking met corona zal Lex Immers nooit van zijn leven meer vergeten. ,,Het virus trekt je lichaam leeg, het is gewoon gevaarlijk”, zegt de NAC-middenvelder. ,,Ik gun het niemand.”
Heftig toch voor de familie zo
pi_195862235
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Heftig toch voor de familie zo
De vrouw van Immers ook al een ingehuurde actrice dus :N

Even serieus, echt een naar verraderlijk virus is dit toch. Hoor zulke wisselende verhalen ook in mijn omgeving. Mensen met alleen een snotneus en wat hoofdpijn naar mensen die na 5 weken na een paar uur thuiswerken weer moeten liggen vanwege extreme vermoeidheid.
pi_195862238
Deze week kunnen we pas echt gaan zien hoe het gaat.

alle maatregelen zijn nu aan aantal weken actief en moeten nu in de cijfers zitten
en we krijgen nieuwe rioolwater cijfers.

als we structureel boven de 11 a 12k besmettingen gaan komen (en de rioolwater cijfers laten geen structurele afvlakking zien) krijgen we volgende week nog strengere maatregelen die dan weer 14 dagen nodig hebben om effect te hebben, en dan zitten we al op half november.

het kan ook nog zo zijn dat volgende week de cijfers weer op gaan lopen aangezien iedereen weer naar school/werk gaat en er weer veel naar opvang gaat etc.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195862255
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

De vrouw van Immers ook al een ingehuurde acteur dus :N

Even serieus, echt een naar verraderlijk virus is dit toch. Hoor zulke wisselende verhalen ook in mijn omgeving. Mensen met alleen een snotneus en wat hoofdpijn naar mensen die na 5 weken na een paar uur thuiswerken weer moeten liggen vanwege extreme vermoeidheid.
Jep, verschillende collega's (40ers) die melden dat ze dood en doodziek waren, zeer benauwd, mentale issues (vergeetachtig, mentaal er niet helemaal bij zijn). Dat zet je toch wel aan het denken hoor.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 10:34:42 #86
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195862279
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:31 schreef Predator40 het volgende:
Deze week kunnen we pas echt gaan zien hoe het gaat.

alle maatregelen zijn nu aan aantal weken actief en moeten nu in de cijfers zitten
en we krijgen nieuwe rioolwater cijfers.

als we structureel boven de 11 a 12k besmettingen gaan komen (en de rioolwater cijfers laten geen structurele afvlakking zien) krijgen we volgende week nog strengere maatregelen die dan weer 14 dagen nodig hebben om effect te hebben, en dan zitten we al op half november.

het kan ook nog zo zijn dat volgende week de cijfers weer op gaan lopen aangezien iedereen weer naar school/werk gaat en er weer veel naar opvang gaat etc.
Dat kan. Het kan ook zo zijn dat de cijfers af gaan vlakken door de maatregelen die genomen zijn. Maar volledig mee eens dat deze week cruciaal is.

BTW, die rioolwatercijfers zijn toch redelijk debunked? Ik kan me herinneren gelezen te hebben dat de voorspellende waarde ervan niet gegarandeerd is, en dat het zonder een baseline te hebben niet goed mogelijk is te weten wat nu daadwerkelijk een bepaalde waarde inhoudt. Dat is het laatste wat ik me ervan herinner, maar ik weet niet of er nog andere zaken zijn die daarin meespelen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195862292
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

De vrouw van Immers ook al een ingehuurde actrice dus :N

Even serieus, echt een naar verraderlijk virus is dit toch. Hoor zulke wisselende verhalen ook in mijn omgeving. Mensen met alleen een snotneus en wat hoofdpijn naar mensen die na 5 weken na een paar uur thuiswerken weer moeten liggen vanwege extreme vermoeidheid.
Het is jammer dat we nog steeds niet echt weten waardoor sommige mensen doodziek worden en anderen niet.
pi_195862317
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat kan. Het kan ook zo zijn dat de cijfers af gaan vlakken door de maatregelen die genomen zijn. Maar volledig mee eens dat deze week cruciaal is.

BTW, die rioolwatercijfers zijn toch redelijk debunked? Ik kan me herinneren gelezen te hebben dat de voorspellende waarde ervan niet gegarandeerd is, en dat het zonder een baseline te hebben niet goed mogelijk is te weten wat nu daadwerkelijk een bepaalde waarde inhoudt. Dat is het laatste wat ik me ervan herinner, maar ik weet niet of er nog andere zaken zijn die daarin meespelen.
waar is dat debunked dan ???
meer virusdeeltjes in het water betekend toch dat het oploopt, minder deeltjes in het water dat het aantal
besmettingen omlaag gaat ?

dit lijkt mij eigenlijk de enige goede methode om te zien hoe het nu precies gaat.
het aantal besmettingen is veel onbetrouwbaarder
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195862346
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

meer virusdeeltjes in het water betekend toch dat het oploopt, minder deeltjes in het water dat het aantal
besmettingen omlaag gaat ?

Niet per se want reeds bevestigde gevallen blijven ook naar de wc gaan waardoor het een scheef beeld kan geven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 10:40:42 #90
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195862351
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar is dat debunked dan ???
meer virusdeeltjes in het water betekend toch dat het oploopt, minder deeltjes in het water dat het aantal
besmettingen omlaag gaat ?

dit lijkt mij eigenlijk de enige goede methode om te zien hoe het nu precies gaat.
het aantal besmettingen is veel onbetrouwbaarder
Voor zover ik weet weet niemand hoe dat precies in zn werk gaat nog, wat een hoger aantal virusdeeltjes precies betekent. Daarnaast is er geen idee hoeveel je er mist ten opzichte van het aantal tests, en dat is het soort informatie dat je wel wilt.

Rioolwatermetingen zijn heel zinvol om clusters die niet in kaart zijn in kaart te brengen, zeker als je het gedetailleerd genoeg kan doen (dus op wijkniveau bijvoorbeeld). We weten op dit moment gewoon niet of 1000 virusdeeltjes in het rioolwater betekent dat er 10.000 besmettingen zijn, of 5.

Belangrijkste zijn de ziekenhuisopnames, dat lijkt me de allerbeste indicator.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195862396
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het is jammer dat we nog steeds niet echt weten waardoor sommige mensen doodziek worden en anderen niet.
Mijns inziens moeten de mensen meer geconfronteerd worden met de ernst van de ziekte. In maart zag je de beelden uit Bergamo. Die beelden zijn veel mensen alweer vergeten zo lijkt het.

Ik zelf heb het in mijn omgeving kunnen zien wat het resultaat kan zijn. Desastreus gewoon, kan het niet anders verwoorden.

Echt heel spannend hoe het de komende week zich gaat ontwikkelen.
pi_195862405
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En de mensen met een chronische aandoening die daardoor óók kwetsbaar zijn? Hoe zie je dat?
Die krijgen dezelfde mogelijkheden die ouderen hebben. Het belangrijkste is denk ik dat mensen een keuze hebben. Als jij het idee hebt dat je bij de risicogroep hoort, dan moet je je boodschappen kunnen laten bezorgen, je gemakkelijk en snel kunnen laten testen, in een speciale coupé in de trein kunnen zitten en thuis kunnen blijven van werk/andere verplichtingen. Daar zou de maatschappij op moeten worden ingericht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195862410
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wel meer dan 4 toch?

Probleem is dat de risicogroep te groot is. Je kan moeilijk 5/6 mil afzonderen/beschermen en het bij de rest losser laten.

Wel eens dat er meer gedaan moet worden en men zelf ook hun verantwoordelijkheid moet nemen hierin.

Als jongeren hun leven konden leiden zonder dat het van invloed was op de gehele maatschappij zou het prima zijn.
Al feest je elke dag. Helaas is dat niet zo.
Ik heb de gegevens twee weken geleden ongeveer bekeken en het waren er 4. Misschien inmiddels meer, dat weet ik niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195862435
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:07 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Bron?
Dat is mijn eigen inschatting op basis van het feit dat er toen geen maatregelen waren. Ik ga er daarbij wel vanuit dat het merendeel van de mensen niet bij aanraking met een geringe hoeveelheid virus ziek wordt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195862490
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:45 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik heb de gegevens twee weken geleden ongeveer bekeken en het waren er 4. Misschien inmiddels meer, dat weet ik niet.
8 zijn het er nu.
pi_195862501
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Dat is mijn eigen inschatting op basis van het feit dat er toen geen maatregelen waren. Ik ga er daarbij wel vanuit dat het merendeel van de mensen niet bij aanraking met een geringe hoeveelheid virus ziek wordt.
Het sanquin-bloedonderzoek spreekt jouw onderbuik tegen.
pi_195862510
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:12 schreef Benny het volgende:
Mobiliteitscijfers rondom coronatijd - Week 42/43
(bron: MinIenW en mijn werk. Cijfers vertraagd ivm herfstvakantie/persco)

• Verplaatsingen op werkdagen naar werk is 39% lager (vorige week 30%, max 51% lager)
• Verplaatsingen naar sportaccommodaties en horeca nemen af. Even een rondje om en recreatie nemen iets toe.
• Ook het winkelen in bouwmarkten en meubelboulevards neemt toe. De hoeveel winkelend publiek was vorige week 55% minder dan 2019.

• Autoverkeer is 16% minder t.o.v. 2019 (vorige week 14%, maximaal 50% minder)
• Het aantal gereden kilometers is 19% lager t.o.v. 2019
• Gebruik OV met 61% afgenomen t.o.v. 2019 (vorige week 52%, maximaal 87% minder)
• Fietsen en lopen nemen weer af, zowel in aantal trips als in aantal kilometers.
• De hoeveelheid rondjes doen (fiets en lopen) is echter 35% hoger dan het niveau van begin maart (maximaal 58% hoger)
• Vorig weekend bleven even veel mensen thuis als voor de intelligente lockdown van maart
We leven allang in een dictatuur.
pi_195862534
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Het sanquin-bloedonderzoek spreekt jouw onderbuik tegen.
Ik zeg niet dat die mensen allemaal antistoffen hebben aangemaakt en echt besmet zijn geweest hè. Ik zeg "in aanraking" met het virus. De meeste mensen raken denk ik niet eens echt besmet. En als ze besmet raken worden ze niet eens echt ziek.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195862541
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:50 schreef HansCojona het volgende:

[..]

We leven allang in een dictatuur.
ik ben het wel met je eens dat we niet in een volledige democatie leven maar in een dictatuur gaat wel ver hoor
weet je wel wat een dictatuur is ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195862557
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:50 schreef HansCojona het volgende:

[..]

We leven allang in een dictatuur.
Bedankt voor deze zeer zinvolle post. Uitgeprint en boven mijn bed geplakt.
pi_195862570
Weekupdate GGD qua testen:

19 t/m 25 oktober 321.654

Dat is maar een fractie meer tov de week daarvoor met 311.188..

https://ggdghor.nl/actuee(...)ests-bij-de-ggden-2/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195862571
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:49 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Het sanquin-bloedonderzoek spreekt jouw onderbuik tegen.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen. Maar sanquin kan toch alleen maar de antistoffen meten. En die zijn na een paar dagen/weken al uit het bloed begreep ik. Het gaat erom dat de T-cellen (ofzoiets) het virus herkennen mocht het lichaam er weer mee in contact komen. Ik begreep dat Sanquin dat helemaal niet kon meten. Maar kan het fout hebben.
pi_195862580
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben het wel met je eens dat we niet in een volledige democatie leven maar in een dictatuur gaat wel ver hoor
weet je wel wat een dictatuur is ?
Een land waar je niet vrij bent om te zeggen wat je wilt. Gedachte politie. Theo en Pim kunnen dit niet meer beamen.
pi_195862615
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Misschien heb ik het verkeerd begrepen. Maar sanquin kan toch alleen maar de antistoffen meten. En die zijn na een paar dagen/weken al uit het bloed begreep ik. Het gaat erom dat de T-cellen (ofzoiets) het virus herkennen mocht het lichaam er weer mee in contact komen. Ik begreep dat Sanquin dat helemaal niet kon meten. Maar kan het fout hebben.
Dat is ook zo.
pi_195862618
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Misschien heb ik het verkeerd begrepen. Maar sanquin kan toch alleen maar de antistoffen meten. En die zijn na een paar dagen/weken al uit het bloed begreep ik. Het gaat erom dat de T-cellen (ofzoiets) het virus herkennen mocht het lichaam er weer mee in contact komen. Ik begreep dat Sanquin dat helemaal niet kon meten. Maar kan het fout hebben.
Die zorgen voor langdurige immuniteit ja. In eerste instantie maakt het lichaam antilichamen aan. Volgens mij zijn naar schatting nu 3 miljoen Nederlanders besmet geweest.
pi_195862619
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:55 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Een land waar je niet vrij bent om te zeggen wat je wilt. Gedachte politie. Theo en Pim kunnen dit niet meer beamen.
Jouw opmerking zou alleen gelden als Theo en Pim in opdracht van de staat omgelegd zouden zijn.

Echter, in Nederland kan je vrijelijk een kabinetslid in persoon voor kinderverkrachter uit maken en ermee weg komen zonder straf op opgepakt te worden. Ondenkelijk in een dictatuur.

Ook mogen gevaarlijke lieden als Engel en Jensen zeggen wat ze willen zonder opgepakt te worden. L. Frans mag openlijk over het vermoorden van Rutte praten zonder opgepakt te worden.

Nou, echt een dictatuur hier inderdaad.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2020 10:59:50 ]
pi_195862669
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:55 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Een land waar je niet vrij bent om te zeggen wat je wilt. Gedachte politie. Theo en Pim kunnen dit niet meer beamen.
Grappig. Geen van die dingen die je hier noemt is waar en/of relevant voor dit topic
pi_195862696
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:57 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Jouw opmerking zou alleen gelden als Theo en Pim in opdracht van de staat omgelegd zouden zijn.

Echter, in Nederland kan je vrijelijk een kabinetslid in persoon voor kinderverkrachter uit maken en ermee weg komen zonder straf op opgepakt te worden. Ondenkelijk in een dictatuur.

Ook mogen gevaarlijke lieden als Engel en Jensen zeggen wat ze willen zonder opgepakt te worden. L. Frans mag openlijk over het vermoorden van Rutte praten zonder opgepakt te worden.

Nou, echt een dictatuur hier inderdaad.
in Noord-Korea waren Engel en Lange Frans allang "verdwenen"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195862703
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Weekupdate GGD qua testen:

19 t/m 25 oktober 321.654

Dat is maar een fractie meer tov de week daarvoor met 311.188..

https://ggdghor.nl/actuee(...)ests-bij-de-ggden-2/
Dat kan ook betekenen dat de testvraag iets is afgenomen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195862705
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in Noord-Korea waren Engel en Lange Frans allang "verdwenen"
Of uit een raam gevallen in Rusland.
Go hard or go home
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:06:51 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195862761
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat kan ook betekenen dat de testvraag iets is afgenomen.
Ik hoop dat het inderdaad daardoor is, zou een goed teken zijn *O*
pi_195862789
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat kan ook betekenen dat de testvraag iets is afgenomen.
Klopt, die signalen heb ik ook her en der gelezen op Twitter. Ben dan wel benieuwd naar het % positief besmette personen. Ik kom volgens de officiële tellingen uit op zo'n 60.000 besmettingen in die periode (= 18-19% positief).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:08:50 #113
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195862799
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:03 schreef Noek het volgende:

[..]

Of uit een raam gevallen in Rusland.
Of een kopje thee met polonium gevoerd.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 11:10:41 #114
5428 crew  miss_sly
pi_195862823
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:44 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Die krijgen dezelfde mogelijkheden die ouderen hebben. Het belangrijkste is denk ik dat mensen een keuze hebben. Als jij het idee hebt dat je bij de risicogroep hoort, dan moet je je boodschappen kunnen laten bezorgen, je gemakkelijk en snel kunnen laten testen, in een speciale coupé in de trein kunnen zitten en thuis kunnen blijven van werk/andere verplichtingen. Daar zou de maatschappij op moeten worden ingericht.
En mijn partner en kind(eren)?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:11:35 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195862836
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, die signalen heb ik ook her en der gelezen op Twitter. Ben dan wel benieuwd naar het % positief besmette personen. Ik kom volgens de officiële tellingen uit op zo'n 60.000 besmettingen in die periode (= 18-19% positief).
Ik ben ook wel benieuwd naar die commerciële teststraten. Het is vervelend dat er geen duidelijk beeld is hoeveel mensen daar dagelijks getest worden.
pi_195862867
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar die commerciële teststraten. Het is vervelend dat er geen duidelijk beeld is hoeveel mensen daar dagelijks getest worden.
Las van het weekend van 1 commerciële partij dst het ging om tientallen per dag. Niet dat dat verder wat zegt, maar toch.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:17:43 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195862936
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar die commerciële teststraten. Het is vervelend dat er geen duidelijk beeld is hoeveel mensen daar dagelijks getest worden.
Man van een collega van me (voedselindustrie) wordt inmiddels eenmaal per week met een sneltest getest in een teststraat van het bedrijf zelf. Op het terrein van de zorginstelling waar mijn zoon woont hebben ze een eigen teststraat. Mijn werkgever maakt gebruik van een aantal commerciële aanbieders (voor een selecte groep werknemers met een vitale functie, niet voor typkippen als ik).

Mijn beeld is dus dat het flink uitgebreid aan het raken is.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 11:19:21 #118
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195862956
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Man van een collega van me (voedselindustrie) wordt inmiddels eenmaal per week met een sneltest getest in een teststraat van het bedrijf zelf. Op het terrein van de zorginstelling waar mijn zoon woont hebben ze een eigen teststraat. Mijn werkgever maakt gebruik van een aantal commerciële aanbieders (voor een selecte groep werknemers met een vitale functie, niet voor typkippen als ik).

Mijn beeld is dus dat het flink uitgebreid aan het raken is.
Een maatje van me woont op Curaçao en was net in Nederland. Om weer terug te mogen moet hij een negatieve test hebben die via Tui geregeld is. Lijkt dat veel mensen die reizen zoiets nodig hebben, dus dat zal ook wel groeiende zijn. Geen idee hoeveel het totaal is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195862966
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een maatje van me woont op Curaçao en was net in Nederland. Om weer terug te mogen moet hij een negatieve test hebben die via Tui geregeld is. Lijkt dat veel mensen die reizen zoiets nodig hebben.
Ja. In veel landen moet je zo'n test hebben als je binnen wil. Op zich niks mis mee als daarmee quarantaine komt te vervallen. En het is beter zoals niks, zoals bijvoorbeeld in Nederland het geval is.
pi_195863006
quote:
De Franse arts en hoofd van de afdeling infectieziekten van het Parijse Pitie-Salpetriere-ziekenhuis, Eric Caumes, zegt dat zijn land 'de controle over de coronapandemie kwijt is'. Frankrijk meldde gisteren ruim 52.000 nieuwe virusbesmettingen. De helft van de Franse ic's wordt nu bezet door Covid-19-patiënten en artsen roepen om strengere maatregelen.

Dokter Jean-Francois Delfraissy, hoofd van corona-adviesgroep van de Franse regering, sprak vandaag zijn verbazing uit over de 'brutaliteit' van de toename. In een nieuwsitem bij RTL Radio opperde hij het instellen van lokale lockdowns of het uitbreiden van de avondklok die nu in bijna de helft van het land geldt.

Zo'n twee derde van alle Fransen mag 's avonds na 9 uur en 's ochtends 6 uur niet meer naar buiten. In Frankrijk hebben nu zo'n 340 inwoners per 100.000 het virus onder de leden. Het dodental staat op 34.761. Volgens Delfraissy is bang dat de tweede coronagolf 'zwaarder' blijkt dan de eerste.
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-lockdown~aade0357/
Gaat lekker.
Gommers heeft een soortgelijk verhaal over Nederland, ik las gisteren al een stukje over het Maasstad daar is het alle hens aan dek. Ambulances met Covid-patienten staan in de file voor het ziekenhuis en moeten uren wachten op de eerste hulp.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wachten-br~a0c85ddb/

Alleen een wonder kan ons nog behoeden voor een totale lockdown.
blablablabla
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:24:13 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863034
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Man van een collega van me (voedselindustrie) wordt inmiddels eenmaal per week met een sneltest getest in een teststraat van het bedrijf zelf. Op het terrein van de zorginstelling waar mijn zoon woont hebben ze een eigen teststraat. Mijn werkgever maakt gebruik van een aantal commerciële aanbieders (voor een selecte groep werknemers met een vitale functie, niet voor typkippen als ik).

Mijn beeld is dus dat het flink uitgebreid aan het raken is.
is ook verder niets mis mee
pi_195863040
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar die commerciële teststraten. Het is vervelend dat er geen duidelijk beeld is hoeveel mensen daar dagelijks getest worden.
Worden die indien positief niet gewoon aangemeld voor BCO dan?
blablablabla
pi_195863050
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Weekupdate GGD qua testen:

19 t/m 25 oktober 321.654

Dat is maar een fractie meer tov de week daarvoor met 311.188..

https://ggdghor.nl/actuee(...)ests-bij-de-ggden-2/
Vandaar dat ik vrijdag om tien een een afspraak kon maken voor nog geen drie uur later. Medewerker die mij testte zij ook dat het al de hele dag opvallend rustig was daar. Kan natuurlijk net zo goed plaatselijk een toevalligheid zijn, maar toch.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:25:28 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863059
quote:
15s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
Alleen een wonder kan ons nog behoeden voor een totale lockdown.
jij houdt ook wel van drama hè?
pi_195863109
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En mijn partner en kind(eren)?
Misschien ook, als jij in een risicogroep zit. Ik zou zeggen dat het vooral op persoonlijke keuzes aan moet komen maar dat die wel zoveel mogelijk gefaciliteerd moeten worden door overheidsbeleid
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195863125
quote:
15s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Gaat lekker.
Gommers heeft een soortgelijk verhaal over Nederland, ik las gisteren al een stukje over het Maasstad daar is het alle hens aan dek. Ambulances met Covid-patienten staan in de file voor het ziekenhuis en moeten uren wachten op de eerste hulp.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wachten-br~a0c85ddb/

Alleen een wonder kan ons nog behoeden voor een totale lockdown.
We gaan het deze week zien. Als de maatregelen werken dalen de aantallen en voorkomen we die lockdown.

Er moet gewoon een manier zijn om de maatschappij deels te laten draaien en het virus onder controle te houden.

Anders gaan we van lockdown naar lockdown zo.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:28:52 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195863130
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Worden die indien positief niet gewoon aangemeld voor BCO dan?
Jazeker wel. Maar je weet niet hoeveel tests ze doen die negatief zijn. En hoe dat elke week verandert.
pi_195863149
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij houdt ook wel van drama hè?
Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.
blablablabla
pi_195863170
Voorlopig is er nog geen lockdown.
Ze gaan eerst afwachten. En dan nog een beetje foei roepen tussendoor. En dan weer afwachten.
pi_195863177
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Worden die indien positief niet gewoon aangemeld voor BCO dan?
welke BCO ????? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195863182
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:24 schreef Charlies het volgende:

[..]

Vandaar dat ik vrijdag om tien een een afspraak kon maken voor nog geen drie uur later. Medewerker die mij testte zij ook dat het al de hele dag opvallend rustig was daar. Kan natuurlijk net zo goed plaatselijk een toevalligheid zijn, maar toch.
Veel achterstanden zijn weg gewerkt en het kan inderdaad zo zijn dat er gewoon minder vraag is naar een test (wellicht ook ingegeven door de herfstvakanties?).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:31:25 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863191
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.
:) totale lockdown komt hier sowieso niet en de cijfers stijgen toch niet meer, tenminste als ik die van de laatste 4 dagen zie
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:31:34 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195863194
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.
Neem aan dat je de “intelligente” lockdown bedoelt, zoals in maart?

Zou zomaar kunnen inderdaad. Ben benieuwd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195863214
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd naar die commerciële teststraten. Het is vervelend dat er geen duidelijk beeld is hoeveel mensen daar dagelijks getest worden.
Totaal niet in te schatten momenteel, hoeveel wordt er getest en wordt alles 100% vastgelegd?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195863222
Commerciële testbedrijven schieten als paddestoelen omhoog. Logisch dat het rustiger is bij de ggd.
pi_195863233
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) totale lockdown komt hier sowieso niet en de cijfers stijgen toch niet meer, tenminste als ik die van de laatste 4 dagen zie
Dat zeiden we ook toen we een plateau rond 8000 besmettingen bereikten een aantal dagen en dat is nog geen anderhalve week geleden geloof ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195863240
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.
hoezo een klein wonder ?
er is al een week afvlakking volgens sommigen hier door de maatregelen van eind september.

dan zou er deze week een daling moeten komen lijkt me aangezien de de laatste maatregelen deze week in de cijfers zichtbaar moeten zijn.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:33:35 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863243
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zeiden we ook toen we een plateau rond 8000 besmettingen bereikten een aantal dagen en dat is nog geen anderhalve week geleden geloof ik.
wat zeiden we?
pi_195863252
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Er staat in het schema niks over kappers en dergelijke als er een volledige lockdown komt? Of gaan die dan ook dicht?
Als je binnenkort van plan was om een afspraak te gaan maken, dan zou ik die nu maar gaan doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195863258
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jazeker wel. Maar je weet niet hoeveel tests ze doen die negatief zijn. En hoe dat elke week verandert.
Ah zo, dat lijkt te gaan veranderen. Blijkbaar moest de GGD er eerst niets van weten maar nu wel.
https://www.tubantia.nl/h(...)eststraten~a57a0a15/

In elk geval in Twente, geen idee of dat representatief is voor de rest van het land. Zijn behoorlijke aantallen die worden afgenomen ook. Al zeggen hun dat die testen niet betrouwbaar zijn...
blablablabla
pi_195863265
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat zeiden we?
Dat we het idee hadden van: Hee, dit lijkt te gaan stagneren..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195863269
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:32 schreef quirina het volgende:
Commerciële testbedrijven schieten als paddestoelen omhoog. Logisch dat het rustiger is bij de ggd.
Jep: https://sneltestuden.nl/ als voorbeeld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195863273
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:00 schreef Benny het volgende:

[..]

Grappig. Geen van die dingen die je hier noemt is waar en/of relevant voor dit topic
Zij zijn dood. Grappig man.
pi_195863277
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat we het idee hadden van: Hee, dit lijkt te gaan stagneren..
ja maar nu is er echte stagnatie door de goede maatregelen van 28 september !!! :o
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:35:29 #145
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195863278
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neem aan dat je de “intelligente” lockdown bedoelt, zoals in maart?

Zou zomaar kunnen inderdaad. Ben benieuwd.
Dat is wel een grote kans dat het weer een "intelligente" lockdown komt voor een langere periode.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195863280
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah zo, dat lijkt te gaan veranderen. Blijkbaar moest de GGD er eerst niets van weten maar nu wel.
https://www.tubantia.nl/h(...)eststraten~a57a0a15/

In elk geval in Twente, geen idee of dat representatief is voor de rest van het land. Zijn behoorlijke aantallen die worden afgenomen ook. Al zeggen hun dat die testen niet betrouwbaar zijn...
Wij van wc-eend...
pi_195863282
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neem aan dat je de “intelligente” lockdown bedoelt, zoals in maart?

Zou zomaar kunnen inderdaad. Ben benieuwd.
Niet zoals maart want de scholen willen ze nu open houden, maar wel vergaandere maatregelen om mensen thuis te houden.
blablablabla
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:36:13 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195863290
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je binnenkort van plan was om een afspraak te gaan maken, dan zou ik die nu maar gaan doen.
Dat is wel een dingetje, ik hoorde laatst iemand in de speelgoedwinkel dat die maar snel nog even alle inkopen voor sinterklaas aan het doen was voordat alles dicht zou gaan. Als mensen massaal nog even wat gaan doen voordat er een lockdown komt, krijg je wel een selffulfilling prophecy lijkt me.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195863291
We gaan gewoon keiharde straf krijgen, moeten we ons maar aan de regels houden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195863292
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:35 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat is wel een grote kans dat het weer een "intelligente" lockdown komt voor een langere periode.
Ja, jij adviseert 3 maanden las ik gisteren.
Laten we dat maar even niet doen.
Go hard or go home
pi_195863294
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet zoals maart want de scholen willen ze nu open houden, maar wel vergaandere maatregelen om mensen thuis te houden.
Als de scholen open blijven, wat zijn dan de verschillen met de lockdown van maart? (Ik bedoel, op welke punten was de lockdown in maart forser dan de huidige?)
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:36:43 #152
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195863298
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jep: https://sneltestuden.nl/ als voorbeeld.
Gouden business
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:36:59 #153
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195863303
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ah zo, dat lijkt te gaan veranderen. Blijkbaar moest de GGD er eerst niets van weten maar nu wel.
https://www.tubantia.nl/h(...)eststraten~a57a0a15/

In elk geval in Twente, geen idee of dat representatief is voor de rest van het land. Zijn behoorlijke aantallen die worden afgenomen ook. Al zeggen hun dat die testen niet betrouwbaar zijn...
Minder betrouwbaar. Minder =/= niet
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:37:39 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863319
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat we het idee hadden van: Hee, dit lijkt te gaan stagneren..
precies lijkt, maar als het niet zo mocht zijn dan zal er zwaarder geschut moeten komen dus ik begrijp wel dat ze het nog even aan willen kijken
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:37:42 #155
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195863320
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:36 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, jij adviseert 3 maanden las ik gisteren.
Laten we dat maar even niet doen.
We hebben het niet voor zeggen eigenlijk, maar het kabinet en de OMT.
Humor, serieus en vrolijk!
  Redactie Games maandag 26 oktober 2020 @ 11:38:01 #156
181272 crew  Noppie2000
pi_195863326
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.
Maar waarom is daar dan een wonder voor nodig? Dat is gewoon dramapraat. Enige wat nodig is, is dat de maatregelen werken. Dat zien we deze week.

Niets wonder, stagnatie op zijn allerminst en een daling (in welke vorm dan ook) het liefst.
pi_195863344
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) totale lockdown komt hier sowieso niet en de cijfers stijgen toch niet meer, tenminste als ik die van de laatste 4 dagen zie
Die cijfers stijgen nog wel maar minder hard, men wil deze week echt een afvlakking gaan zien anders komt die strenge lockdown er

quote:
Het kabinet wacht de komende dagen af hoe het aantal coronabesmettingen zich ontwikkelt. Als de cijfers niet omlaag gaan, komen strengere maatregelen in zicht. Een verdere lockdown is dan de enige overgebleven optie, zo bevestigen Haagse bronnen.
https://www.parool.nl/ned(...)n-cruciaal~bc17d931/
.Niks dramatisch aan wat ik stelde dus dat er een klein wonder voor nodig is om dat te voorkomen.
blablablabla
pi_195863354
dit word nog een hele lange winter/lente :'( dat is wel zeker
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:39:56 #159
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195863358
Snap niet dat mensen voor een lockdown kunnen zijn. Je maakt daar zoveel mee kapot, nog meer dan nu al het geval is. De economie gaat al niet briljant, willen we die nog meer kapot maken? Tot nu toe is telkens voor gezondheid gekozen, zonder rekening te houden met de economie en het mentale welzijn van de bevolking. Het wordt eens tijd daar ook rekening mee te houden. Of willen we tienduizenden werklozen erbij? Mensen die de wanhoop nabij zijn omdat de rekeningen wel doorlopen? Een lockdown is wat mij betreft een middel dat erger is dan de kwaal.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195863359
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

precies lijkt, maar als het niet zo mocht zijn dan zal er zwaarder geschut moeten komen dus ik begrijp wel dat ze het nog even aan willen kijken
Ik ook. Vandaag en morgen zullen feitelijk en geestelijk cruciaal worden denk ik zo. Vandaag en morgen een (lichte) stijging is denk ik voor Rutte en de Jonge het signaal om spijkers met koppen te slaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195863360
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Die cijfers stijgen nog wel maar minder hard, men wil deze week echt een afvlakking gaan zien anders komt die strenge lockdown er
[..]

.
Ik hoop dat je in wonderen gelooft, want die lockdown komt er niet!
pi_195863365
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef 4-elements het volgende:
Snap niet dat mensen voor een lockdown kunnen zijn. Je maakt daar zoveel mee kapot, nog meer dan nu al het geval is. De economie gaat al niet briljant, willen we die nog meer kapot maken? Tot nu toe is telkens voor gezondheid gekozen, zonder rekening te houden met de economie en het mentale welzijn van de bevolking. Het wordt eens tijd daar ook rekening mee te houden. Of willen we tienduizenden werklozen erbij? Mensen die de wanhoop nabij zijn omdat de rekeningen wel doorlopen? Een lockdown is wat mij betreft een middel dat erger is dan de kwaal.
ik snap niet dat mensen voor nog eens 6 maanden lang aanmodderen zijn
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195863372
Totale lockdown verwacht ik ook niet direct maar de bevolking heeft ondertussen wel laten zien totaal niet om te kunnen gaan met iedere andere vorm van een lockdown.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195863374
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef 4-elements het volgende:
Snap niet dat mensen voor een lockdown kunnen zijn. Je maakt daar zoveel mee kapot, nog meer dan nu al het geval is. De economie gaat al niet briljant, willen we die nog meer kapot maken? Tot nu toe is telkens voor gezondheid gekozen, zonder rekening te houden met de economie en het mentale welzijn van de bevolking. Het wordt eens tijd daar ook rekening mee te houden. Of willen we tienduizenden werklozen erbij? Mensen die de wanhoop nabij zijn omdat de rekeningen wel doorlopen? Een lockdown is wat mij betreft een middel dat erger is dan de kwaal.
Post 'm maar weer eens:

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:41:05 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195863378
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ook. Vandaag en morgen zullen feitelijk en geestelijk cruciaal worden denk ik zo. Vandaag en morgen een (lichte) stijging is denk ik voor Rutte en de Jonge het signaal om spijkers met koppen te slaan.
Een lichte stijging van wat? En hoezo vandaag/morgen en niet de rest van de week, wanneer je daadwerkelijk effecten mag verwachten?
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:41:38 #166
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195863387
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik snap niet dat mensen voor nog eens 6 maanden lang aanmodderen zijn
Na een lockdown gaat het misschien even weer beter, daarna belanden we van de regen in de drup. Dan kun je er beter voor kiezen de economie niet kapot te maken.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195863395
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik ook. Vandaag en morgen zullen feitelijk en geestelijk cruciaal worden denk ik zo. Vandaag en morgen een (lichte) stijging is denk ik voor Rutte en de Jonge het signaal om spijkers met koppen te slaan.
eerst 1 week overleg, dan eventueel nieuwe maatregelen, dan nog eens 10 dagen voordat ze enigzins beginnen te "werken" en zichtbaar beginnen te worden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:42:17 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863401
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:
.Niks dramatisch aan wat ik stelde dus dat er een klein wonder voor nodig is om dat te voorkomen.
een verdere lockdown is niet hetzelfde als een totale lockdown, hoezo niet dramatisch?
pi_195863410
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een lichte stijging van wat? En hoezo vandaag/morgen en niet de rest van de week, wanneer je daadwerkelijk effecten mag verwachten?
Dat lijkt me ook sowieso ook met matige cijfers morgen of woensdag nog geen persco, misschien vrijdag of ze tillen hem over het weekend heen.
blablablabla
pi_195863412
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Na een lockdown gaat het misschien even weer beter, daarna belanden we van de regen in de drup. Dan kun je er beter voor kiezen de economie niet kapot te maken.
die is al kapot
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:43:03 #171
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195863416
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Die cijfers stijgen nog wel maar minder hard, men wil deze week echt een afvlakking gaan zien anders komt die strenge lockdown er
[..]

.Niks dramatisch aan wat ik stelde dus dat er een klein wonder voor nodig is om dat te voorkomen.
quote:
Maar als het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames wél hard groeit, gaat Nederland – net als andere Europese landen – in een verdere lockdown. “Meer smaken zijn er niet meer,” zegt een Haagse bron. In dat geval mogen gezelschappen nog maar uit twee personen bestaan, in plaats van de huidige vier. Ook worden alle bijeenkomsten dan verboden, komt er een einde aan alle binnensport en mogen de auto en het openbaar vervoer alleen nog voor noodzakelijke reizen worden gebruikt.

Het basis- en middelbaar onderwijs mag bij een verdere lockdown zeer waarschijnlijk wél openblijven. Mbo’s, hbo’s en universiteiten stappen volledig over op online onderwijs. Winkels blijven geopend, net als tijdens de lockdown in het voorjaar. Verpleeghuizen gaan niet meer helemaal op slot: bewoners mogen in ieder geval één bezoeker blijven ontvangen.
Kijk aan, is de eiersnijder van de Action toch van levensbelang. Zou niet weten waarom ze geen onderscheid kunnen maken naar het type winkel. :?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195863421
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een lichte stijging van wat? En hoezo vandaag/morgen en niet de rest van de week, wanneer je daadwerkelijk effecten mag verwachten?
Stijging van besmettingen. In de ziekenhuizen is de toestand inmiddels zwaar K.U.T, daar kun je niet meer omheen en dat zal de komende weken nog blijven stijgen. En vandaag/morgen omdat de druk van buitenaf te groot wordt. Rutte heeft dit nota bene zelf vrijdag gezegd: maandag en dinsdag gaan we kijken wat de cijfers doen en daar onze 'conclusies' uit op maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:43:31 #173
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195863427
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Post 'm maar weer eens:

[ twitter ]
Dan post ik deze https://www.tubantia.nl/d(...)niet-waard~ade0541b/ :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195863456
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef 4-elements het volgende:
Snap niet dat mensen voor een lockdown kunnen zijn. Je maakt daar zoveel mee kapot, nog meer dan nu al het geval is. De economie gaat al niet briljant, willen we die nog meer kapot maken? Tot nu toe is telkens voor gezondheid gekozen, zonder rekening te houden met de economie en het mentale welzijn van de bevolking. Het wordt eens tijd daar ook rekening mee te houden. Of willen we tienduizenden werklozen erbij? Mensen die de wanhoop nabij zijn omdat de rekeningen wel doorlopen? Een lockdown is wat mij betreft een middel dat erger is dan de kwaal.
Ik snap niet dat mensen nog steeds niet begrijpen dat het nodig is om een overspoeling van de ziekenhuizen te voorkomen. Hoe wil je dat in hemelsnaam gaan oplossen? Mensen weigeren bij de poort?
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:44:48 #175
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195863467
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die is al kapot
Oh, dan maakt het niet meer uit dus. Dan kunnen we net zo goed alles maar failliet laten gaan..
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195863473
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet begrijpen dat het nodig is om een overspoeling van de ziekenhuizen te voorkomen. Hoe wil je dat in hemelsnaam gaan oplossen? Mensen weigeren bij de poort?
yup ! gewoon thuis uitzieken !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195863509
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Na een lockdown gaat het misschien even weer beter, daarna belanden we van de regen in de drup. Dan kun je er beter voor kiezen de economie niet kapot te maken.
Blijven aanmodderen, of de boel zelfs weer helemaal open gooien, maakt de economie net zo goed kapot.

Sterker nog; bij Nieuwsuur kwam een econome zelfs vertellen dat een korte volledige lockdown zelfs beter is voor de economie dan blijven aanmodderen zoals nu.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_195863513
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:37 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

We hebben het niet voor zeggen eigenlijk, maar het kabinet en de OMT.
Ja, en die vinden 3 maanden ook vast te gortig.
Go hard or go home
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:47:30 #179
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195863538
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet begrijpen dat het nodig is om een overspoeling van de ziekenhuizen te voorkomen. Hoe wil je dat in hemelsnaam gaan oplossen? Mensen weigeren bij de poort?
Ik snap niet dat mensen niet zien dat - als we doorgaan met strenge maatregelen - we straks een horeca, cultuur en vereniging meer over hebben. En dat we tienduizenden werklozen erbij krijgen. En dat werkt ook weer door naar andere landen (leveranciers), waar ook mensen zonder werk komen te zitten. En daar kunnen ze (letterlijk) doodgaan van de honger...
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Blijven aanmodderen, of de boel zelfs weer helemaal open gooien, maakt de economie net zo goed kapot.

Sterker nog; bij Nieuwsuur kwam een econome zelfs vertellen dat een korte volledige lockdown zelfs beter is voor de economie dan blijven aanmodderen zoals nu.
Ik kan vast ook tien economen vinden die het tegenovergestelde beweren. Dat is sowieso het probleem nu, want niemand weet écht wat de oplossing is.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 11:47:33 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195863539
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Blijven aanmodderen, of de boel zelfs weer helemaal open gooien, maakt de economie net zo goed kapot.

Sterker nog; bij Nieuwsuur kwam een econome zelfs vertellen dat een korte volledige lockdown zelfs beter is voor de economie dan blijven aanmodderen zoals nu.
Een ding is zeker, aan opinies is er zeker geen tekort ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195863540
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

[..]

Kijk aan, is de eiersnijder van de Action toch van levensbelang. Zou niet weten waarom ze geen onderscheid kunnen maken naar het type winkel. :?
Concurrentie voordeel?
Als je bij de action geen eiersnijder kan kopen omdat die dicht is koop je hem wel bij bol.com

In engeland hebben zo ook zoiets, dan bepaald als eerste de overheid wat wel en niet noodzakelijk is (wat al enorme discussie oplevert). En vervolgens kun je bij de supermarkt wel eten kopen maar zijn de schappen met huishoudelijke artikelen afgezet omdat het " niet noodzakelijk" is.
pi_195863549
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

een verdere lockdown is niet hetzelfde als een totale lockdown, hoezo niet dramatisch?
Tja we kunnen muggenziften over de definitie van totaal maar het zal allemaal minder vrijblijvend zijn, een avondklok zal dan ook wel ingesteld worden en misschien ook wel iets waardoor je niet zomaar in de auto of OV kan stappen. Ik vind dat vrij rigoureus hoor.
blablablabla
pi_195863557
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Na een lockdown gaat het misschien even weer beter, daarna belanden we van de regen in de drup. Dan kun je er beter voor kiezen de economie niet kapot te maken.
Die lockdown gaat erom om de cijfers weer tot een dusdanig niveau te brengen dat het virus behapbaar blijft qua testen, bco, en isolatie.

Als dat punt eenmaal bereikt is kun je weer een hoop vrijgegeven en versoepelen.
Mits men er bovenop blijft zitten natuurlijk.

Zo door blijven modderen als nu duurt veel te lang, en dus duurt het zo ook veel langer voordat er weer een hoop versoepeld kan worden.
En dus is dit slechter voor de economie dan een korte maar strenge lockdown.

Overigens zal het hier niet zó streng worden worden dat je alleen maar met een briefje naar buiten mag.
Ik verwacht meer zo'n 'intelligente' lockdown als dat we destijds hadden, met hooguit wat extra maatregelen (zoals bijvoorbeeld niet noodzakelijk winkels ook dicht).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195863560
Laten we iig starten met bidden. Dat helpt in Staphorst helaas nog niet zag ik gisteren maar wellicht hebben wij meer geluk. Bidden om een wonder. God helpe ons.
Go hard or go home
pi_195863577
Helemaal open gooien kan niet, daar is iedereen het wel mee eens denk ik.

Halve lockdown duurt langer en brengt uiteindelijk veel meer economische schade. Kortom, strenge lockdown is enige optie zoals red team voorsteld. Dus pakken die hamer.

Hier is hij nogmaals voor degene die hem gemist hebben:
pi_195863578
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Stijging van besmettingen. In de ziekenhuizen is de toestand inmiddels zwaar K.U.T, daar kun je niet meer omheen en dat zal de komende weken nog blijven stijgen. En vandaag/morgen omdat de druk van buitenaf te groot wordt. Rutte heeft dit nota bene zelf vrijdag gezegd: maandag en dinsdag gaan we kijken wat de cijfers doen en daar onze 'conclusies' uit op maken.
Precies! Hoeven we ons daar dus ook niet iedere dag over te verwonderen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 11:49:45 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195863583
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Concurrentie voordeel?
Als je bij de action geen eiersnijder kan kopen omdat die dicht is koop je hem wel bij bol.com

In engeland hebben zo ook zoiets, dan bepaald als eerste de overheid wat wel en niet noodzakelijk is (wat al enorme discussie oplevert). En vervolgens kun je bij de supermarkt wel eten kopen maar zijn de schappen met huishoudelijke artikelen afgezet omdat het " niet noodzakelijk" is.
Dat is niet in Engeland. Dat gebeurt momenteel in Wales en nee, dat is niet hetzelfde.

En dat is gedaan omdat alle winkels behalve supermarkten nu 2 weken dicht moeten en om oneerlijke concurrentie tegen te gaan. Dat het vrij kortzichtig is lijkt mij ook duidelijk want online mag je het wel allemaal bestellen en laten leveren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195863585
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die lockdown gaat erom om de cijfers weer tot een dusdanig niveau te brengen dat het virus behapbaar blijft qua testen, bco, en isolatie.

Als dat punt eenmaal bereikt is kun je weer een hoop vrijgegeven en versoepelen.
Mits men er bovenop blijft zitten natuurlijk.

Zo door blijven modderen als nu duurt veel te lang, en dus duurt het zo ook veel langer voordat er weer een hoop versoepeld kan worden.
En dus is dit slechter voor de economie dan een korte maar strenge lockdown.
hear hear, zo moeilijk is het niet......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195863590
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Blijven aanmodderen, of de boel zelfs weer helemaal open gooien, maakt de economie net zo goed kapot.

Sterker nog; bij Nieuwsuur kwam een econome zelfs vertellen dat een korte volledige lockdown zelfs beter is voor de economie dan blijven aanmodderen zoals nu.
Ja, maar een korte volledige lockdown is niet realistisch.

Er zijn al scenario's geschetst dat je misschien wel 1 a 2 maanden nodig hebt om tot een " acceptabel" niveau te lomen van besmettingen.
Vervolgens blijf je nog in een lichtere vorm om het niet weer uit de klauwen te laten lopen.
pi_195863602
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Die lockdown gaat erom om de cijfers weer tot een dusdanig niveau te brengen dat het virus behapbaar blijft qua testen, bco, en isolatie.

Als dat punt eenmaal bereikt is kun je weer een hoop vrijgegeven en versoepelen.
Mits men er bovenop blijft zitten natuurlijk.
Dat laatste is deze zomer niet echt gelukt natuurlijk. Waarom nu wel? Bovendien moet je denken aan maanden. Niet weken. En daarna zelfde liedje.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:50:57 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195863604
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Stijging van besmettingen. In de ziekenhuizen is de toestand inmiddels zwaar K.U.T, daar kun je niet meer omheen en dat zal de komende weken nog blijven stijgen.
Waar baseer je dat op?
quote:
En vandaag/morgen omdat de druk van buitenaf te groot wordt. Rutte heeft dit nota bene zelf vrijdag gezegd: maandag en dinsdag gaan we kijken wat de cijfers doen en daar onze 'conclusies' uit op maken.
Tsja, uiteindelijk wordt het kabinet nog altijd geadviseerd door het OMT en die weten ook wel dat maandag/dinsdag nog niet de dagen zijn waarop je je beleid moet afstemmen omdat ze te vroeg komen.
pi_195863610
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Concurrentie voordeel?
Als je bij de action geen eiersnijder kan kopen omdat die dicht is koop je hem wel bij bol.com

In engeland hebben zo ook zoiets, dan bepaald als eerste de overheid wat wel en niet noodzakelijk is (wat al enorme discussie oplevert). En vervolgens kun je bij de supermarkt wel eten kopen maar zijn de schappen met huishoudelijke artikelen afgezet omdat het " niet noodzakelijk" is.
Action heeft wel een enorm breed assortiment, waarvan een gedeelte onzinnig is (decoratie troep, tuinmeubelen) maar ook kantoorartikelen, schoonmaakmiddelen, condooms en elektronica tegen bescheiden prijzen. Het is niet voor niks dat daar volksstammen op af komen.
blablablabla
pi_195863613
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja we kunnen muggenziften over de definitie van totaal maar het zal allemaal minder vrijblijvend zijn, een avondklok zal dan ook wel ingesteld worden en misschien ook wel iets waardoor je niet zomaar in de auto of OV kan stappen. Ik vind dat vrij rigoureus hoor.
De situatie in maart lijkt wel helemaal vergeten.

Toen hebben we kunnen zien dat landen met een totale lockdown het niet beter deden dan Nederland met een halve, en nu wordt er gepleit zoiets te doen.
pi_195863614
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zo door blijven modderen als nu duurt veel te lang, en dus duurt het zo ook veel langer voordat er weer een hoop versoepeld kan worden.
En dus is dit slechter voor de economie dan een korte maar strenge lockdown.
Even als voorbeeld de amateursport. Dat zit er de komende maanden gewoon niet in als we zo door blijven modderen, terwijl we eigenlijk pas net weer opgestart waren voor de meeste sporten. Die amateurclubs gaan zonder miljoenensteun met bosjes omvallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:51:35 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863616
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja we kunnen muggenziften over de definitie van totaal maar het zal allemaal minder vrijblijvend zijn, een avondklok zal dan ook wel ingesteld worden en misschien ook wel iets waardoor je niet zomaar in de auto of OV kan stappen. Ik vind dat vrij rigoureus hoor.
:) is geen muggenziften maar een groot verschil, wat er tot nu toe aan maatregelen is vind ik al rigoureus.
pi_195863627
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
[..]

De opnamecijfers en de vele geluiden die je hoort over overspoelende IC afdelingen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:53:07 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195863641
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De opnamecijfers en de vele geluiden die je hoort over overspoelende IC afdelingen?
Maar een overspoeling nu zegt niets over verdere stijging komende weken. Een stijgende bedbehoefte is ook iets anders dan een stijging in de dagelijkse binnenkomers. Op dat eerste is de IC namelijk 'gewoon' voorbereid.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:53:46 #198
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863652
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
[..]

Tsja, uiteindelijk wordt het kabinet nog altijd geadviseerd door het OMT en die weten ook wel dat maandag/dinsdag nog niet de dagen zijn waarop je je beleid moet afstemmen omdat ze te vroeg komen.
het beste lijkt me ook dat ze morgen meedelen dat ze vrijdag met al dan niet te nemen maatregelen komen of uberhaupt die persconferentie een paar dagen uitstellen.
pi_195863678
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De situatie in maart lijkt wel helemaal vergeten.

Toen hebben we kunnen zien dat landen met een totale lockdown het niet beter deden dan Nederland met een halve, en nu wordt er gepleit zoiets te doen.
Probleem is dat mensen er totaal anders in staan als in maart. De mobiliteit blijft ongekend hoog en iedereen zoekt gewoon nog de drukte en elkaar op.
Als Rutte morgen zegt vanaf nu alleen essentiële reizen zonder daar een concrete sanctie aan te koppelen zal er amper wat veranderen in het straatbeeld.

Veel bedrijven blijven nu ook gewoon gezellig open,ondanks 1000x het verzoek om toch vooral thuis te werken, met alle gevolgen qua besmettingen van dien.
blablablabla
pi_195863700
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen nog steeds niet begrijpen dat het nodig is om een overspoeling van de ziekenhuizen te voorkomen. Hoe wil je dat in hemelsnaam gaan oplossen? Mensen weigeren bij de poort?
Tja, ik ben toch ook wel voor die afwegingen. Die worden altijd al gemaakt. Wi je echt 2 zwakke mensen redden als je daarmee een veelvoud van mensen dupeert? Dat zijn hele moeilijke vragen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195863712
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Een stijgende bedbehoefte is ook iets anders dan een stijging in de dagelijkse binnenkomers. Op dat eerste is de IC namelijk 'gewoon' voorbereid.
Leg dat eens uit? Waarom moeten mensen dan binnen Nederland en naar Duitsland verplaatst worden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195863714
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:50 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat laatste is deze zomer niet echt gelukt natuurlijk. Waarom nu wel? Bovendien moet je denken aan maanden. Niet weken. En daarna zelfde liedje.
Dat is niet gelukt omdat men heeft zitten slapen en lange tijd niet heeft ingegrepen toen in de grote steden de signaalwaardes zijn overschreden.

Als men toen al op tijd regionaal had ingegrepen hadden wij nu niet in de huidige situatie gezeten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195863721
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:47 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen niet zien dat - als we doorgaan met strenge maatregelen - we straks een horeca, cultuur en vereniging meer over hebben. En dat we tienduizenden werklozen erbij krijgen. En dat werkt ook weer door naar andere landen (leveranciers), waar ook mensen zonder werk komen te zitten. En daar kunnen ze (letterlijk) doodgaan van de honger...
[..]

Dat is inherent aan een crisissituatie, of dacht je dat het de komende honderden jaren alleen maar lang leven de lol zou zijn? Ook de werklozen zullen straks weer een baan vinden en daarnaast zullen er weer nieuwe kroegen opstaan in de horeca en ook weer verenigingen ontstaan. Ja, daarvoor moeten eerst enorme offers voor worden gebracht zoals elke crisissituatie heeft laten zien in de historie.

Ik weet dat een persoonlijke situatie schetsen niet eerlijk is in een discussie, maar ga het toch doen. Mijn vader van 68 heeft lichte COPD van jongs af aan (nee niet door roken of ongezond leven) en valt dus in de risicogroep. Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer ik straks het ziekenhuis bel ik te horen krijg "Tja helaas meneer, er is gekozen voor het openhouden van de economie, dus uw vader kan hier niet terecht". Wat denk je wat voor enorme sociale onrust dit gaat geven?
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:58:06 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195863731
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:55 schreef Elan het volgende:

Probleem is dat mensen er totaal anders in staan als in maart. De mobiliteit blijft ongekend hoog en iedereen zoekt gewoon nog de drukte en elkaar op.
Als Rutte morgen zegt vanaf nu alleen essentiële reizen zonder daar een concrete sanctie aan te koppelen zal er amper wat veranderen in het straatbeeld.

Veel bedrijven blijven nu ook gewoon gezellig open,ondanks 1000x het verzoek om toch vooral thuis te werken, met alle gevolgen qua besmettingen van dien.
Dit idd. Ik zie ook maar weinig verandering in het straatbeeld. En de bedrijven die nu nog werknemers op het werk laten, zullen dit ook niet snel aanpassen als Rutte aangeeft dat het een sterke voorkeur is.

In NL werkt niets wat niet verplicht wordt gesteld / sancties aan vast zitten .
pi_195863734
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) is geen muggenziften maar een groot verschil, wat er tot nu toe aan maatregelen is vind ik al rigoureus.
Ja eens, maar het is minus de horeca nog wel heel vrijblijvend allemaal qua mobiliteit. Kijk even naar wat landen om ons heen doen, dat gaat vaak veel verder in dat aan banden leggen.

Waarmee ik niet wil pleiten dat dat beter zou zijn, maar ik zie Rutte en co er wel voor aan. Als je 2 maanden geleden gezegd had dat de horeca een maand volledig op slot zou moeten had ik je ook uitgelachen. En OV alleen nog open voor essentiële reizen en een avondklok invoeren zijn de revue al gepasseerd toen de nood minder hoog was, dus ze gaan sowieso met iets geks komen.
blablablabla
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:59:08 #206
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195863747
Zou trouwens wel jammer zijn als er straks geen niet-essentieel vervoer meer mag zijn.
Want er zijn diverse acties voor de horeca waar je spullen dient op te halen / soep krijgt thuisbezorgd voor een leuk sponsorbedrag.
  maandag 26 oktober 2020 @ 11:59:59 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195863767
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja eens, maar het is minus de horeca nog wel heel vrijblijvend allemaal qua mobiliteit. Kijk even naar wat landen om ons heen doen, dat gaat vaak veel verder in dat aan banden leggen.

Waarmee ik niet wil pleiten dat dat beter zou zijn, maar ik zie Rutte en co er wel voor aan. Als je 2 maanden geleden gezegd had dat de horeca een maand volledig op slot zou moeten had ik je ook uitgelachen. En OV alleen nog open voor essentiële reizen en een avondklok invoeren zijn de revue al gepasseerd toen de nood minder hoog was, dus ze gaan sowieso met iets geks komen.
In die andere landen gaat het niet bepaald beter, wel?
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:00:59 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195863780
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
Kijk even naar wat landen om ons heen doen, dat gaat vaak veel verder in dat aan banden leggen.
het gaat vooral om het effect van de maatregelen en de kosten, ook in maart bleek dat NL met nog wat bewegingsvrijheid het beter deed dan veel landen zonder.
pi_195863790
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dat is inherent aan een crisissituatie, of dacht je dat het de komende honderden jaren alleen maar lang leven de lol zou zijn? Ook de werklozen zullen straks weer een baan vinden en daarnaast zullen er weer nieuwe kroegen opstaan in de horeca en ook weer verenigingen ontstaan. Ja, daarvoor moeten eerst enorme offers voor worden gebracht zoals elke crisissituatie heeft laten zien in de historie.

Ik weet dat een persoonlijke situatie schetsen niet eerlijk is in een discussie, maar ga het toch doen. Mijn vader van 68 heeft lichte COPD van jongs af aan (nee niet door roken of ongezond leven) en valt dus in de risicogroep. Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer ik straks het ziekenhuis bel ik te horen krijg "Tja helaas meneer, er is gekozen voor het openhouden van de economie, dus uw vader kan hier niet terecht". Wat denk je wat voor enorme sociale onrust dit gaat geven?
Ik krijg sterk het gevoel dat die alles weer open roepers nog nooit enige tegenslag in hun leven hebben gehad of nog geen 25 zijn. Totaal geen relativeringsvermogen bij die mensen. Die denken echt dat dit de zondvloed is en als we NU niet alles voor de economie doen er nooit meer een morgen is. :') Ja heel kut als je café dicht moet, mijn stamkroeg is al falliet. Die zagen deze winter al aankomen en hebben in september de knoop door gehakt en zijn in de bouw gaan werken
Dat relativeringsvermogen mis ik bij de rest van die 'ondernemers'.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:02:31 #210
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195863805
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Leg dat eens uit? Waarom moeten mensen dan binnen Nederland en naar Duitsland verplaatst worden?
Omdat er na de eerste golf afgesproken is om de patienten gelijkmatiger te verdelen in Nederland. Dat verplaatsen doen ze al maanden, dat is onderdeel van het beleid, dat heeft niet zo heel veel met de druk te maken.
Verder kan het best zo zijn dat het totaal aantal patiënten de komende dagen nog toeneemt, terwijl er steeds minder nieuwe patiënten binnenkomen. Dus ook daarvoor geldt dat de totale bezetting niets zegt over of je nieuwe maatregelen moet invoeren of niet. Het gaat om de trend, niet om de som.
pi_195863814
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dit idd. Ik zie ook maar weinig verandering in het straatbeeld. En de bedrijven die nu nog werknemers op het werk laten, zullen dit ook niet snel aanpassen als Rutte aangeeft dat het een sterke voorkeur is.

In NL werkt niets wat niet verplicht wordt gesteld / sancties aan vast zitten .
Het is wel een stuk rustiger op de meeste plekken maar men wil als de cijfers slecht blijven waarschijnlijk naar de situatie van half maart om het virus echt in te dammen. Dan kijk je naar 10% OV bezetting, 20% autoverkeer en volledig uitgestorven straten. Gebleken is gewoon dat je dat niet nog een keer voor elkaar krijgt door vriendelijke verzoeken te doen (zoals in maart wel het geval was, want wat waren we braaf _O_ ).

Als je dan bovendien de scholen en de winkels open wilt houden, wat kennelijk het plan is in een volgende fase, zal je ergens die mobiliteit keihard aan moeten pakken. Anders gaat er natuurlijk niks veranderen t.o.v. de situatie van nu.
blablablabla
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:04:15 #212
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195863823
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dat is inherent aan een crisissituatie, of dacht je dat het de komende honderden jaren alleen maar lang leven de lol zou zijn? Ook de werklozen zullen straks weer een baan vinden en daarnaast zullen er weer nieuwe kroegen opstaan in de horeca en ook weer verenigingen ontstaan. Ja, daarvoor moeten eerst enorme offers voor worden gebracht zoals elke crisissituatie heeft laten zien in de historie.

Ik weet dat een persoonlijke situatie schetsen niet eerlijk is in een discussie, maar ga het toch doen. Mijn vader van 68 heeft lichte COPD van jongs af aan (nee niet door roken of ongezond leven) en valt dus in de risicogroep. Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer ik straks het ziekenhuis bel ik te horen krijg "Tja helaas meneer, er is gekozen voor het openhouden van de economie, dus uw vader kan hier niet terecht". Wat denk je wat voor enorme sociale onrust dit gaat geven?
Mijns inziens wordt de crisis juist vergroot door een lockdown. In plaats van alleen een medische crisis maken we er ook een economische crisis van. In ieder groter dan nodig is. Ik zeg niet: gooi alles zomaar open, maar zorg dat ondernemers die zich aan alle maatregelen houden open kunnen gaan en houd zaken dicht die zich hier niet aan houden.

Welke optie ook wordt gekozen, sociale onrust gaat er sowieso ontstaan. Kijk naar andere landen. De Duitse RIVM is al aangevallen met brandbommen, rellen in Napels.

Tijdens de eerste 'lockdown' zijn ook locaties als Ahoy ingericht voor de opvang van coronapatiënten. Dat is nu nog nergens het geval. Bovendien zitten we nog niet aan de cijfers van toen - al moet de stijging dan verder doorzetten. Maar een lockdown blijft wat mij betreft een no go. Ik blijf het zeggen: de remedie is dan erger dan de kwaal.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195863828
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat is wel een dingetje, ik hoorde laatst iemand in de speelgoedwinkel dat die maar snel nog even alle inkopen voor sinterklaas aan het doen was voordat alles dicht zou gaan. Als mensen massaal nog even wat gaan doen voordat er een lockdown komt, krijg je wel een selffulfilling prophecy lijkt me.
Ik heb de helft van mijn Sinterklaasinkopen ook al gedaan. Normaal neem ik eind november 1 dag waarop ik tot 20 winkels afloop voor mijn inkopen, maar nu heb ik bij een paar winkels waar ik toch al moest zijn telkens gekeken of ik iets leuks zag. Uitgebreid shoppen is niet verstandig meer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195863833
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat er na de eerste golf afgesproken is om de patienten gelijkmatiger te verdelen in Nederland. Dat verplaatsen doen ze al maanden, dat is onderdeel van het beleid, dat heeft niet zo heel veel met de druk te maken.
Verder kan het best zo zijn dat het totaal aantal patiënten de komende dagen nog toeneemt, terwijl er steeds minder nieuwe patiënten binnenkomen. Dus ook daarvoor geldt dat de totale bezetting niets zegt over of je nieuwe maatregelen moet invoeren of niet. Het gaat om de trend, niet om de som.
Mwa, niet met je eens. In de vele reportages komen de verplaatsingen van patiënten niet over als iets dat 'normaal' gevonden wordt en dus van tevoren al ingepland is. Dat heeft wel degelijk met ondercapaciteit te maken binnen ziekenhuizen of zelfs regio's.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:05:05 #215
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195863839
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:03 schreef Elan het volgende:
en de winkels open wilt houden,
Vraag me af in hoeverre het zou helpen als je alle winkels eens 2 weken op slot zou doen (geen supermarkten)
Dus enkel online bestellen enzo.

Al zou dat voor ouderen misschien wat lastig kunnen zijn miss. Al overleven die het vast ook wel
pi_195863852
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In die andere landen gaat het niet bepaald beter, wel?
In die landen waar men de mobiliteit écht aanpakt wel, kijk bijvoorbeeld naar Israël. Niks te zoeken op straat? Riskeer je een prent.

Niet dat ik daar op zit te wachten maar hoe de fuck hou je mensen nog binnen als ze na 100x vragen daar gewoon schijt aan lijken hebben?
blablablabla
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:06:11 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195863858
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vraag me af in hoeverre het zou helpen als je alle winkels eens 2 weken op slot zou doen (geen supermarkten)
Dus enkel online bestellen enzo.

Al zou dat voor ouderen misschien wat lastig kunnen zijn miss. Al overleven die het vast ook wel
Er is helemaal geen bezorgcapaciteit om iedereen online te laten bestellen.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:06:29 #218
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195863863
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, niet met je eens. In de vele reportages komen de verplaatsingen van patiënten niet over als iets dat 'normaal' gevonden wordt en dus van tevoren al ingepland is. Dat heeft wel degelijk met ondercapaciteit te maken binnen ziekenhuizen of zelfs regio's.
Nee, het verplaatsen gebeurd al maanden en dat is onderdeel van het beleid uitgestippeld door de LCPS. Niet geheel toevallig is dat ook een acroniem van Landelijk Coördinator Patiënten Spreiding.
pi_195863866
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:04 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Mijns inziens wordt de crisis juist vergroot door een lockdown. In plaats van alleen een medische crisis maken we er ook een economische crisis van. In ieder groter dan nodig is. Ik zeg niet: gooi alles zomaar open, maar zorg dat ondernemers die zich aan alle maatregelen houden open kunnen gaan en houd zaken dicht die zich hier niet aan houden.

Welke optie ook wordt gekozen, sociale onrust gaat er sowieso ontstaan. Kijk naar andere landen. De Duitse RIVM is al aangevallen met brandbommen, rellen in Napels.

Tijdens de eerste 'lockdown' zijn ook locaties als Ahoy ingericht voor de opvang van coronapatiënten. Dat is nu nog nergens het geval. Bovendien zitten we nog niet aan de cijfers van toen - al moet de stijging dan verder doorzetten. Maar een lockdown blijft wat mij betreft een no go. Ik blijf het zeggen: de remedie is dan erger dan de kwaal.
Als je dat filmpje over die exponentiële krimp ziet heb ik liever een paar weken afzien dan zo doormodderen tot in maart.
Decembermaand in fase 1 zou ideaal zijn.
pi_195863877
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:01 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik krijg sterk het gevoel dat die alles weer open roepers nog nooit enige tegenslag in hun leven hebben gehad of nog geen 25 zijn. Totaal geen relativeringsvermogen bij die mensen. Die denken echt dat dit de zondvloed is en als we NU niet alles voor de economie doen er nooit meer een morgen is. :') Ja heel kut als je café dicht moet, mijn stamkroeg is al falliet. Die zagen deze winter al aankomen en hebben in september de knoop door gehakt en zijn in de bouw gaan werken
Dat relativeringsvermogen mis ik bij de rest van die 'ondernemers'.
Dit heeft mij ook het meest verbaasd het afgelopen half jaar, het onvermogen van mensen om met een veranderde situatie te dealen. Vraag mij af of dit leeftijd gerelateerd is, genoeg 50plussers op mijn werk die dezelfde trekjes vertonen. Dit speelt overigens niet alleen bij het vraagstuk corona, maar ook bij genoeg andere zaken die spelen in de wereld.
pi_195863894
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vraag me af in hoeverre het zou helpen als je alle winkels eens 2 weken op slot zou doen (geen supermarkten)
Dus enkel online bestellen enzo.

Al zou dat voor ouderen misschien wat lastig kunnen zijn miss. Al overleven die het vast ook wel
Dat kan niet de bezorgers draaien nu al overuren. In Maart liep de bezorging ook al gedeeltelijk vast, veel vertragingen bij o.a. Bol.com.

Men zal wellicht eerder met pick up points gaan werken, of je de mogelijkheid geven het op te halen in de fysieke winkel.
blablablabla
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:08:24 #222
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195863897
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is helemaal geen bezorgcapaciteit om iedereen online te laten bestellen.
Hoeveel 'gewone' inkopen doet men in 2 weken die echt noodzakelijk zijn in die normale winkels.
Niet iedereen heeft elke week een nieuwe eiersnijder nodig.
pi_195863898
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, het verplaatsen gebeurd al maanden en dat is onderdeel van het beleid uitgestippeld door de LCPS. Niet geheel toevallig is dat ook een acroniem van Landelijk Coördinator Patiënten Spreiding.
Sorry voor de bron, maar ik lees toch wat anders: https://www.hartvannederl(...)rhuisd-ziekenhuizen/
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:09:26 #224
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195863913
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als je dat filmpje over die exponentiële krimp ziet heb ik liever een paar weken afzien dan zo doormodderen tot in maart.
Decembermaand in fase 1 zou ideaal zijn.
Ik denk niet dat een lockdown gaat werken. Nederlanders zijn daar te eigenwijs voor (ze gaan elkaar dan toch wel opzoeken). Het roept alleen maar meer verzet op. En hoe zie je het voor je? Hoe gaan ze het controleren? Of zou jij je buurman aangeven omdat hij wat mensen heeft uitgenodigd?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195863924
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoeveel 'gewone' inkopen doet men in 2 weken die echt noodzakelijk zijn in die normale winkels.
Niet iedereen heeft elke week een nieuwe eiersnijder nodig.
Als je hem bij de action koopt wel. >:) :+
pi_195863929
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:09 schreef Document1 het volgende:

[..]

Als je hem bij de action koopt wel. >:) :+
_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195863950
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, het verplaatsen gebeurd al maanden en dat is onderdeel van het beleid uitgestippeld door de LCPS. Niet geheel toevallig is dat ook een acroniem van Landelijk Coördinator Patiënten Spreiding.
Ik kan me nog een persco herinneren van Kuipers, niet heel erg lang geleden, waarin hij melde dat er voor het eerst sinds de eerste golf weer patiënten verplaatst werden. Weet niet precies wanneer dat was, maar 'dat gebeurt al maanden' komt toch wat te sterk over in mijn ogen.
pi_195863956
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Probleem is dat mensen er totaal anders in staan als in maart. De mobiliteit blijft ongekend hoog en iedereen zoekt gewoon nog de drukte en elkaar op.
Als Rutte morgen zegt vanaf nu alleen essentiële reizen zonder daar een concrete sanctie aan te koppelen zal er amper wat veranderen in het straatbeeld.

Veel bedrijven blijven nu ook gewoon gezellig open,ondanks 1000x het verzoek om toch vooral thuis te werken, met alle gevolgen qua besmettingen van dien.
Mwhaah denkt dat het allemaal wel mee valt. Veel mensen werken thuis. Er wordt massaal getest, mensen dragen mondkapjes. Dat was toen allemaal niet.

Enkele weken voor die halve lockdown gaven mensen elkaar nog gewoon een hand.

Als iedereen zo laconiek zou zijn zouden die teststraten ook niet overlopen met mensen met een halve snotneus.
pi_195863957
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sorry voor de bron, maar ik lees toch wat anders: https://www.hartvannederl(...)rhuisd-ziekenhuizen/
Ah ja, dat dus.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:12:21 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195863967
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoeveel 'gewone' inkopen doet men in 2 weken die echt noodzakelijk zijn in die normale winkels.
Niet iedereen heeft elke week een nieuwe eiersnijder nodig.
Heuuuy daar is de eiersnijder weer! :D
pi_195863998
Eiersnijders :')

Mensen die niet gewoon een ei omhoog gooien en snijden met een zwaard :')
pi_195864004
twitter


Zoals reeds vermeld. Data is echter incompleet vanwege alle commerciële (snel)testen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:15:38 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195864020
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik kan me nog een persco herinneren van Kuipers, niet heel erg lang geleden, waarin hij melde dat er voor het eerst sinds de eerste golf weer patiënten verplaatst werden. Weet niet precies wanneer dat was, maar 'dat gebeurt al maanden' komt toch wat te sterk over in mijn ogen.
Dit staat nog bij het persbericht van de LCPS van 21 september:
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen patiënten, zowel in de kliniek als op de IC, is weer gestegen. De komende week zal dat niet anders zijn. Om de druk gelijkmatig te verdelen worden de patiënten in de drukke regio’s verspreid.’
pi_195864021
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:09 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een lockdown gaat werken. Nederlanders zijn daar te eigenwijs voor (ze gaan elkaar dan toch wel opzoeken). Het roept alleen maar meer verzet op. En hoe zie je het voor je? Hoe gaan ze het controleren? Of zou jij je buurman aangeven omdat hij wat mensen heeft uitgenodigd?
Gewoon aangeven dat als we in fase 1 willen zitten in december een lockdown van x aantal weken noodzakelijk is.

Dan valt vanzelf het kwartje wel dat discipline noodzakelijk is.
En anders zetten we de schandpaal weer op het plein.
pi_195864023
quote:
Jij hebt meer vertrouwen in de economische kennis van een hoogleraar ouderengeneeskunde en een filosoof dan
een hoofdeconoom die een studie heeft gedaan naar de economische gevolgen van een lockdown?

Maar laten we even doen alsof je gelijk hebt:
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:39 schreef 4-elements het volgende:
Tot nu toe is telkens voor gezondheid gekozen, zonder rekening te houden met de economie en het mentale welzijn van de bevolking. Het wordt eens tijd daar ook rekening mee te houden. Of willen we tienduizenden werklozen erbij?
Als ik moet kiezen tussen het redden van honderdduizenden levensjaren door te voorkomen dat de reguliere zorg stilvalt of voorkomen dat tienduizenden mensen hun baan niet verliezen, dan is die keuze voor mij niet moeilijk.
https://www.volkskrant.nl(...)n-verloren~bd73a0d5/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195864044
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mwhaah denkt dat het allemaal wel mee valt. Veel mensen werken thuis. Er wordt massaal getest, mensen dragen mondkapjes. Dat was toen allemaal niet.

Enkele weken voor die halve lockdown gaven mensen elkaar nog gewoon een hand.

Als iedereen zo laconiek zou zijn zouden die teststraten ook niet overlopen met mensen met een halve snotneus.
Veel mensen werken thuis ja maar heel veel ook niet. Je komt niet voor niks in deze situatie terecht, omdat iedereen zich zogenaamd zo goed aan de regels houdt.

Die De Jong van het OMT zei ook gewoon dat het belachelijk vaak mis ging in het naleven van basisregels. Dus als die basisregels amper wat doen is de volgende stap repressie.
blablablabla
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:19:16 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195864084
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:14 schreef Benny het volgende:
Eiersnijders :')

Mensen die niet gewoon een ei omhoog gooien en snijden met een zwaard :')
Zwaard? Pfft, Japans koksmes en dan is het ei ook nog eens keurig in 8 plakjes gesneden. :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195864108
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit staat nog bij het persbericht van de LCPS van 21 september:
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen patiënten, zowel in de kliniek als op de IC, is weer gestegen. De komende week zal dat niet anders zijn. Om de druk gelijkmatig te verdelen worden de patiënten in de drukke regio’s verspreid.’
Nouja, precies. Nu dus ongeveer 4/5 weken.
pi_195864110
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:01 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik krijg sterk het gevoel dat die alles weer open roepers nog nooit enige tegenslag in hun leven hebben gehad of nog geen 25 zijn. Totaal geen relativeringsvermogen bij die mensen. Die denken echt dat dit de zondvloed is en als we NU niet alles voor de economie doen er nooit meer een morgen is. :') Ja heel kut als je café dicht moet, mijn stamkroeg is al falliet. Die zagen deze winter al aankomen en hebben in september de knoop door gehakt en zijn in de bouw gaan werken
Dat relativeringsvermogen mis ik bij de rest van die 'ondernemers'.
Maar jij krijgt je loon wel gewoon elke maand?
Relativeringsvermogen is wel een woordje van je maar dat stelt geen kut voor als je geen inlevingsvermogen hebt omdat jij geen hinder hebt van de maatregelen.
Wat weet jij nu wat mensen hebben meegemaakt? Laat me raden, zelf geen kut meegemaakt dus lekker makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn?
Trek een nummertje.
Go hard or go home
pi_195864138
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Veel mensen werken thuis ja maar heel veel ook niet. Je komt niet voor niks in deze situatie terecht, omdat iedereen zich zogenaamd zo goed aan de regels houdt.

Die De Jong van het OMT zei ook gewoon dat het belachelijk vaak mis ging in het naleven van basisregels. Dus als die basisregels amper wat doen is de volgende stap repressie.
Zal best maar dat is niks nieuws, we hadden toen ook overvolle stranden en bossen als ik de media mag geloven. :')
pi_195864145
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar jij krijgt je loon wel gewoon elke maand?
Relativeringsvermogen is wel een woordje van je maar dat stelt geen kut voor als je geen inlevingsvermogen hebt omdat jij geen hinder hebt van de maatregelen.
Wat weet jij nu wat mensen hebben meegemaakt? Laat me raden, zelf geen kut meegemaakt dus lekker makkelijk schreeuwen vanaf de zijlijn?
Trek een nummertje.
_O_

Al die mensen die in financiële nood zitten en daar wakker van liggen en hun zaak kapot zien gaan. Totaal geen relativeringsvermogen uhu :')
blablablabla
pi_195864147
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Probleem is dat mensen er totaal anders in staan als in maart. De mobiliteit blijft ongekend hoog en iedereen zoekt gewoon nog de drukte en elkaar op.
Als Rutte morgen zegt vanaf nu alleen essentiële reizen zonder daar een concrete sanctie aan te koppelen zal er amper wat veranderen in het straatbeeld.

Veel bedrijven blijven nu ook gewoon gezellig open,ondanks 1000x het verzoek om toch vooral thuis te werken, met alle gevolgen qua besmettingen van dien.
Dat valt mij ook op. Ook op het werk, en hier zijn ze echt heel erg pro thuiswerken.

Hoe vaak ik ook niet op straat nog de enige ben die enigszins moeite doet om afstand te houden is eigenlijk bizar.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:22:30 #243
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864165
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 11:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dat is inherent aan een crisissituatie, of dacht je dat het de komende honderden jaren alleen maar lang leven de lol zou zijn? Ook de werklozen zullen straks weer een baan vinden en daarnaast zullen er weer nieuwe kroegen opstaan in de horeca en ook weer verenigingen ontstaan. Ja, daarvoor moeten eerst enorme offers voor worden gebracht zoals elke crisissituatie heeft laten zien in de historie.

Ik weet dat een persoonlijke situatie schetsen niet eerlijk is in een discussie, maar ga het toch doen. Mijn vader van 68 heeft lichte COPD van jongs af aan (nee niet door roken of ongezond leven) en valt dus in de risicogroep. Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer ik straks het ziekenhuis bel ik te horen krijg "Tja helaas meneer, er is gekozen voor het openhouden van de economie, dus uw vader kan hier niet terecht". Wat denk je wat voor enorme sociale onrust dit gaat geven?
Het probleem is wel dat het een stuk complexer is dan alleen nu. Stel nu dat we in keiharde lockdown gaan en er hele sectoren omvallen, en dat dat dusdanig veel geld kost dat de welvaart van Nederland er de komende jaren op achteruit gaat. Dat houdt in dat er (hard) bezuinigd moet worden om dat weer te herstellen.

Hard bezuinigen met daarbij stijgende zorgkosten betekent dat er of meer geld naar de zorg moet de komende jaren en dus ergens anders geld af moet, of dat de zorgkosten gelijk blijven als ze nu zijn. Indien de zorginvesteringen vanuit de overheid gelijk blijven gaan de kosten voor burgers dus omhoog, want iemand moet voor die gestegen kosten betalen.

Die patiënt die nu een kankerbehandeling van 200k kan krijgen kan dat dan niet meer, want het geld is er gewoon niet meer. Of die patiënt die zijn hele resterende leven aan de dialyse moet. Of die patiënt die nog 6 maanden kan krijgen met levensverlengende operaties, maar waar geen geld voor is.

Er is nou eenmaal jammer genoeg een beperking aan de hoeveelheid geld die beschikbaar is. Dat is altijd al zo geweest, en is altijd al een afweging geweest. De situatie waar we nu in zitten heeft dat heel zichtbaar gemaakt.

Tel daarbij op dat het heel makkelijk is om nu te spreken over enorme offers, maar de rekening gaat betaald worden door de generatie die hierna komt dan. Is dat eerlijk? Is het eerlijk om de kinderen/jongeren van nu op te zadelen met die rekening, net als de rekening voor de klimaatproblemen, pensioenproblemen en ga zo maar door?

Ik weet niet hoe oud je zelf bent, maar ik merk zelf al dat mijn pensioenmogelijkheden veel kariger zijn dan die van mijn ouders en al helemaal die van mn grootouders, die op 57 met pensioen konden.

Ik zeg absoluut niet dat ik de economie boven de maatregelen van het virus wil stellen, maar er moet een balans zijn, want anders hebben we over een jaar het virus uitgeroeid, en hebben we alle welvaart die we hadden ook door de plee gespoeld. Beetje alsof je je huis in de brand steekt omdat er een mierennest in zit.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 oktober 2020 @ 12:23:00 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195864178
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 01:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waar we het in maart nog hadden over zoveel mogelijk thuisblijven is dat al opgeschoven naar het dragen van niet-werkende snotlappen. Sorry maar ik had toch meer van je verwacht.

Heel fijn dat dat de nu geldende maatregelen zijn maar zoals jezelf al aangeeft trekken mensen er weer op uit. Met een mondkapje op 1,5 meter houden gaat ons niet uit de pandemie helpen.
Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de huidige maatregelen. Ik meld alleen dat men zich relatief goed aan de maatregelen houdt. Het is dus niet eerlijk van de overheid/regering om maar constant met het vingertje naar de burgers te wijzen en te roepen dat het allemaal niet goed gaat, omdat men zich niet aan de maatregelen houdt. Verder roep ik al weer weken op strengere maatregelen, dus zit nog steeds op een zelfde lijn als in maart. Men grijpt te laat en te soft in.

Mijn mening over stoffen mondkapjes is ook niet echt veranderd. Ik denk dat het zeker wel zal helpen om het aantal besmettingen IETS te minderen, maar verder helemaal met je eens dat 1,5 meter en het dragen van een mondkapje alleen echt niet voldoende is.
pi_195864207
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:01 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik krijg sterk het gevoel dat die alles weer open roepers nog nooit enige tegenslag in hun leven hebben gehad of nog geen 25 zijn. Totaal geen relativeringsvermogen bij die mensen. Die denken echt dat dit de zondvloed is en als we NU niet alles voor de economie doen er nooit meer een morgen is. :') Ja heel kut als je café dicht moet, mijn stamkroeg is al falliet. Die zagen deze winter al aankomen en hebben in september de knoop door gehakt en zijn in de bouw gaan werken
Dat relativeringsvermogen mis ik bij de rest van die 'ondernemers'.
Ook dat valt mij wel tegen. Ik snap dat niet iedereen per se 'zakenman' is en gewoon graag een cafe hebben omdat ze dat leuk vinden. Maar je zult je toch echt moeten aanpassen, als de boel in mijn sector zou instorten heeft kijken en huilen ook niet heel veel zin.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:25:27 #246
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864213
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:01 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik krijg sterk het gevoel dat die alles weer open roepers nog nooit enige tegenslag in hun leven hebben gehad of nog geen 25 zijn. Totaal geen relativeringsvermogen bij die mensen. Die denken echt dat dit de zondvloed is en als we NU niet alles voor de economie doen er nooit meer een morgen is. :') Ja heel kut als je café dicht moet, mijn stamkroeg is al falliet. Die zagen deze winter al aankomen en hebben in september de knoop door gehakt en zijn in de bouw gaan werken
Dat relativeringsvermogen mis ik bij de rest van die 'ondernemers'.
Het feit dat het nodig is in een discussie het te downplayen naar 'heel kut dat je café dicht moet' geeft al aan hoe je erin staat. Wat denk je van de mensen in verzorgingstehuizen die eindelijk weer hun kinderen en kleinkinderen kunnen zien? Dit soort superlatieven zijn totaal zinloos.

Daarbij, de 'alles weer open' roepers zijn heel erg in de minderheid naar mijn idee. Daar zijn er een aantal van, maar het gros (zeker in dit topic) pleit vooral om de maatregelen gewoon niet nog verder te verzwaren zonder te kijken naar de effecten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195864224
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zal best maar dat is niks nieuws, we hadden toen ook overvolle stranden en bossen als ik de media mag geloven. :')
Daar gaat het niet om. Vrijwel alle bedrijven zijn in maart dichtgegaan voor onbepaalde tijd en pas in mei/juni weer opgestart en een gedeelte gaat gewoon niet meer dicht. Daar ligt een gigantisch probleem en dat los je niet op door de kroegen te sluiten.

Bovendien passen opa en oma weer lekker op want de scholen zijn open en dat was in maart ook geen optie. Plus sociaal verkeer is ook gewoon druk, we zoeken elkaar lekker op. Allemaal in het voordeel van het virus.
blablablabla
pi_195864244
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:21 schreef Elan het volgende:

[..]

_O_

Al die mensen die in financiële nood zitten en daar wakker van liggen en hun zaak kapot zien gaan. Totaal geen relativeringsvermogen uhu :')
Je kon deze zomer allang deze winter aan kunnen zien komen maar vervolgens kies je ervoor je verlieslijdende zaak open te houden. Echt kut voor je hoor maar dan heb je wel met oogkleppen opgezeten.
pi_195864259
Ik weet nog dat je in maart een boete riskeerde als je met 3 mensen in de auto zat _O-
In bossen en natuurgebieden werd je aangesproken of kreeg je een boete als je te dicht bij je kameraad zat de kletsen :')
blablablabla
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:28:02 #250
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195864263
En niet te vergeten de talloze huisfeestjes en illegale bosfeestjes waar elke week door heel het land duizenden jongeren bij elkaar komen he...

En nee ik kan het ze ergens deels ook niet kwalijk nemen, maar dat maakt het niet minder een verspreidingsrisico.
pi_195864278
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Vrijwel alle bedrijven zijn in maart dichtgegaan voor onbepaalde tijd en pas in mei/juni weer opgestart en een gedeelte gaat gewoon niet meer dicht. Daar ligt een gigantisch probleem en dat los je niet op door de kroegen te sluiten.

Bovendien passen opa en oma weer lekker op want de scholen zijn open en dat was in maart ook geen optie. Plus sociaal verkeer is ook gewoon druk, we zoeken elkaar lekker op. Allemaal in het voordeel van het virus.
Rechtvaardigt nog steeds geen totale lockdown.
pi_195864284
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:27 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je kon deze zomer allang deze winter aan kunnen zien komen maar vervolgens kies je ervoor je verlieslijdende zaak open te houden. Echt kut voor je hoor maar dan heb je wel met oogkleppen opgezeten.
Ze hadden hun zaken maar dicht moeten houden terwijl ze juist weer wat konden verdienen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:29:01 #253
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864288
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:27 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je kon deze zomer allang deze winter aan kunnen zien komen maar vervolgens kies je ervoor je verlieslijdende zaak open te houden. Echt kut voor je hoor maar dan heb je wel met oogkleppen opgezeten.
Je bedoelt al die mensen die een zaak hebben die keihard geïnvesteerd hebben om hun zaak 'coronaproof' open te kunnen houden? Terrassen met heaters en parasols erboven zodat mensen veilig buiten kunnen zitten, op afstand? Die mensen?

Dit is echt te makkelijk. Je noemde in een eerdere post dat het relativeringsvermogen van mensen zoek is. Het zou helpen om jezelf ook eens in de situatie van een ander te verplaatsen en van daaruit proberen te relativeren, in plaats van je eigen situatie. Dan zul je zien dat het echt niet zo zwart/wit is als je schetst.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195864305
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:27 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je kon deze zomer allang deze winter aan kunnen zien komen maar vervolgens kies je ervoor je verlieslijdende zaak open te houden. Echt kut voor je hoor maar dan heb je wel met oogkleppen opgezeten.
Ja want je verkoopt je zaak even met zwaar verlies en gaat dan doodleuk heel wat anders doen, dit kun je toch niet menen man?
blablablabla
pi_195864312
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je bedoelt al die mensen die een zaak hebben die keihard geïnvesteerd hebben om hun zaak 'coronaproof' open te kunnen houden? Terrassen met heaters en parasols erboven zodat mensen veilig buiten kunnen zitten, op afstand? Die mensen?

Dit is echt te makkelijk. Je noemde in een eerdere post dat het relativeringsvermogen van mensen zoek is. Het zou helpen om jezelf ook eens in de situatie van een ander te verplaatsen en van daaruit proberen te relativeren, in plaats van je eigen situatie. Dan zul je zien dat het echt niet zo zwart/wit is als je schetst.
Relativeer zelf dan ook. Aan een dood paard trekken is geen ondernemen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:31:45 #256
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195864343
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:27 schreef Document1 het volgende:

[..]

Je kon deze zomer allang deze winter aan kunnen zien komen maar vervolgens kies je ervoor je verlieslijdende zaak open te houden. Echt kut voor je hoor maar dan heb je wel met oogkleppen opgezeten.
Klopt, die restauranteigenaar van 58 had zijn zaak gewoon moeten sluiten en in de bouw moeten gaan werken.

Misschien kunnen we de Limburgse kolenmijnen weer openen om al het horecapersoneel aan het werk te houden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:32:12 #257
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864351
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:30 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Relativeer zelf dan ook. Aan een dood paard trekken is geen ondernemen.
Deze situatie is tijdelijk. Dan neem je verlies om die tijdelijke situatie door te komen. Ze worden daarvoor gecompenseerd vanuit de overheid. Of dat wel of niet genoeg is is de vraag. Het gaat erom dat er iets is om aan terug te keren. Er werd door de overheid een set eisen gesteld waar ze aan moesten voldoen om veilig open te kunnen, waar het gros zelf voor geïnvesteerd heeft. Daarna zijn ze alsnog gesloten.

Ik ben het met je eens dat er een flink aantal horeca ondernemers (en andere ondernemers) die sowieso al geen lang leven beschoren zouden zijn. Maar op dit moment gaan ook de ondernemers die wel een lang leven zouden hebben onderuit.

In de huidige situatie vind ik de keuze voor scholen boven horeca logisch, dus dat snap ik volledig. Maar horeca-ondernemers afdoen op deze manier is te simpel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:33:35 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195864368
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:30 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Relativeer zelf dan ook. Aan een dood paard trekken is geen ondernemen.
helemaal eens maar dat moment is vaak moeilijk te onderkennen
pi_195864369
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:30 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Relativeer zelf dan ook. Aan een dood paard trekken is geen ondernemen.
De situatie in de zomer leek juist enorm te verbeteren, nog geen topomzetten maar 60% werd op veel plekken wel weer gehaald. Virus was bijna weg, vaccin werd druk aan gewerkt dus voldoende perspectief. Vervolgens binnen 2 maanden dit.
blablablabla
pi_195864396
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Klopt, die restauranteigenaar van 58 had zijn zaak gewoon moeten sluiten en in de bouw moeten gaan werken.

Misschien kunnen we de Limburgse kolenmijnen weer openen om al het horecapersoneel aan het werk te houden.
Onzin. Ik zou ook graag een boer willen zijn met paard en wagen maar de tijd heeft mij ingehaald. Net zoals die collega van bijna 60, hele leven in de IT gewerkt. Nu buschaffeur. Tijden veranderen, soms snel soms langzaam en soms gedwongen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195864403
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Deze situatie is tijdelijk. Dan neem je verlies om die tijdelijke situatie door te komen. Ze worden daarvoor gecompenseerd vanuit de overheid. Of dat wel of niet genoeg is is de vraag. Het gaat erom dat er iets is om aan terug te keren. Er werd door de overheid een set eisen gesteld waar ze aan moesten voldoen om veilig open te kunnen, waar het gros zelf voor geïnvesteerd heeft. Daarna zijn ze alsnog gesloten.

Ik ben het met je eens dat er een flink aantal horeca ondernemers (en andere ondernemers) die sowieso al geen lang leven beschoren zouden zijn. Maar op dit moment gaan ook de ondernemers die wel een lang leven zouden hebben onderuit.

In de huidige situatie vind ik de keuze voor scholen boven horeca logisch, dus dat snap ik volledig. Maar horeca-ondernemers afdoen op deze manier is te simpel.
Laatst op tv een budgetcoach horen zeggen dat indien het kan je je bedrijf beter kan sluiten, iets anders gaan doen en na de corona opnieuw beginnen met een nieuw bedrijf. Anders moet je concureren met nieuwkomers na corona die geen schuld hebben opgebouwd tijdens corona.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:36:06 #262
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195864411
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:33 schreef Elan het volgende:

[..]

De situatie in de zomer leek juist enorm te verbeteren, nog geen topomzetten maar 60% werd op veel plekken wel weer gehaald. Virus was bijna weg, vaccin werd druk aan gewerkt dus voldoende perspectief. Vervolgens binnen 2 maanden dit.
Ja wat dat betreft mag dit gifje wel ff vind ik:

  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:36:20 #263
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195864414
quote:
Willem II-speler lag met corona op intensive care
Door onze Telesportredactie
48 min geleden in VOETBAL

Elton Kabangu is terug bij Willem II. De Belg verscheen maandag weer op trainingsveld, nadat hij drie maanden geleden werd getroffen door het coronavirus.

Kabanga was er zo slecht aan toe dat hij zelfs op de intensive care belandde. Bij zijn terugkeer op het veld werd hij dan ook verwelkomd met een warm applaus.

De 22-jarige Kabangu, die werd opgeleid door AA Gent, was op 28 juli de eerste speler van Willem II die positief testte.

Hoewel hij weer kan trainen is het nog niet duidelijk wanneer Kabangu weer wedstrijdfit is.

FC Utrecht-trainer John van den Brom stelde eerder al geschrokken te zijn van de gevolgen die het coronavirus (zelfs op topfitte profspelers) kan hebben. „Als je ziet hoe ver ze terug kunnen zakken: dat doet wel wat met je.”
Wat een pech voor een 22-jarige topsporter.
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:37:15 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864431
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Laatst op tv een budgetcoach horen zeggen dat indien het kan je je bedrijf beter kan sluiten, iets anders gaan doen en na de corona opnieuw beginnen met een nieuw bedrijf. Anders moet je concureren met nieuwkomers na corona die geen schuld hebben opgebouwd tijdens corona.
Dat geloof ik direct. Voor de één is dat makkelijker dan de ander. Die horeca-ondernemers die de zaak van zijn/haar vader overgenomen heeft, welke weer van opa kwam en 'm nu gedwongen moet sluiten zou een ontzettend pijnlijke zijn.

Daarbij, hoe gaan ze dan om met de schulden, leningen, hypotheek?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:37:26 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195864433
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:35 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Onzin. Ik zou ook graag een boer willen zijn met paard en wagen maar de tijd heeft mij ingehaald. Net zoals die collega van bijna 60, hele leven in de IT gewerkt. Nu buschaffeur. Tijden veranderen, soms snel soms langzaam en soms gedwongen.
je bent zelf ambtenaar? beetje empathie mag wel hoor, zo simpel ligt het ook weer niet als je door maatregelen van buitenaf je bedrijfsvoering niet maar kan doen en ook niet eens weet voor hoelang dat is.
pi_195864434
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:35 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Onzin. Ik zou ook graag een boer willen zijn met paard en wagen maar de tijd heeft mij ingehaald. Net zoals die collega van bijna 60, hele leven in de IT gewerkt. Nu buschaffeur. Tijden veranderen, soms snel soms langzaam en soms gedwongen.
Het hebben van een eigen zaak brengt in de meeste gevallen ook grote schulden met zich mee, die verdwijnen niet als je zelf ineens besluit heel wat anders te gaan doen.
blablablabla
pi_195864439
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Deze situatie is tijdelijk. Dan neem je verlies om die tijdelijke situatie door te komen. Ze worden daarvoor gecompenseerd vanuit de overheid. Of dat wel of niet genoeg is is de vraag. Het gaat erom dat er iets is om aan terug te keren. Er werd door de overheid een set eisen gesteld waar ze aan moesten voldoen om veilig open te kunnen, waar het gros zelf voor geïnvesteerd heeft. Daarna zijn ze alsnog gesloten.

Ik ben het met je eens dat er een flink aantal horeca ondernemers (en andere ondernemers) die sowieso al geen lang leven beschoren zouden zijn. Maar op dit moment gaan ook de ondernemers die wel een lang leven zouden hebben onderuit.

In de huidige situatie vind ik de keuze voor scholen boven horeca logisch, dus dat snap ik volledig. Maar horeca-ondernemers afdoen op deze manier is te simpel.
Ja, dat snap ik. In het beste geval is het tijdelijk en te overzien. Maar dit komt snel neer op ik wil per se mijn droom naleven, ook als dat niet realistisch meer is.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195864452
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:33 schreef Elan het volgende:

[..]

De situatie in de zomer leek juist enorm te verbeteren, nog geen topomzetten maar 60% werd op veel plekken wel weer gehaald. Virus was bijna weg, vaccin werd druk aan gewerkt dus voldoende perspectief. Vervolgens binnen 2 maanden dit.
tuurlijk, maar ga nu niet zeggen dat dit niet voorspeld was........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195864480
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

je bent zelf ambtenaar? beetje empathie mag wel hoor, zo simpel ligt het ook weer niet als je door maatregelen van buitenaf je bedrijfsvoering niet maar kan doen en ook niet eens weet voor hoelang dat is.
Haha nee. En ik begrijp het ook zeker wel maar je bent ondernemer, loopt risico en moet flexibel zijn. Natuurlijk is het zuur, heel zuur. En nu? Blijven huilen? Of ga je iets ondernemen?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:40:18 #270
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864481
quote:
7s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:37 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. In het beste geval is het tijdelijk en te overzien. Maar dit komt snel neer op ik wil per se mijn droom naleven, ook als dat niet realistisch meer is.
Mensen hebben jaren gewerkt en gestudeerd om hun droom na te leven. Dan zitten ze in de situatie dat ze dat eindelijk kunnen, wordt hun droom op deze manier afgenomen. Dat is niet het virus dat het doet, dat zijn de maatregelen en beperkte compensatie die dat doen.

Dat is juist het fijne aan een land als Nederland, dat je de kans en mogelijkheid hebt om je eigen droom na te leven. Indien dat niet meer kan buiten je eigen schuld om, dan is 't toch logisch dat je daar keihard van baalt?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:40:36 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195864486
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:38 schreef Predator40 het volgende:
tuurlijk, maar ga nu niet zeggen dat dit niet voorspeld was........
Volgens mij zijn alle scenario's wel eens voorspeld door iemand.
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:40:43 #272
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195864492
De mensen die nu zo makkelijk praten over omscholen of je horecazaak van de hand doen, hebben zeker zelf geen onderneming en krijgen netjes elke maand van hun baas betaald? En dan zeggen dat anderen geen inlevingsvermogen hebben? :')
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195864500
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Het hebben van een eigen zaak brengt in de meeste gevallen ook grote schulden met zich mee, die verdwijnen niet als je zelf ineens besluit heel wat anders te gaan doen.
Ja, dus. Hetzelfde geldt voor miljoenen andere mensen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195864516
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

tuurlijk, maar ga nu niet zeggen dat dit niet voorspeld was........
Viel niet te voorspellen er zijn net zo goed signalen geweest dat het virus zich redelijk leek te stabiliseren rond een paar honderd besmettingen per dag.
blablablabla
pi_195864517
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens mij zijn alle scenario's wel eens voorspeld door iemand.
ik bedoel door virologen is er "gewoon" gewaarschuwd dat er zeker een 2de golf zou komen aangezien dat bij ELK virus voor is gekomen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:42:38 #276
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864531
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja, dus. Hetzelfde geldt voor miljoenen andere mensen.
Die schulden verdwijnen niet hè, wie gaat die overnemen? Als een ondernemer die schulden aan (bijvoorbeeld) de bank niet meer kan betalen en er zijn voldoende ondernemers die dat niet meer kunnen krijgt die bank een gigantisch probleem.

Het (ongecontroleerd) failliet laten gaan van een grote groep ondernemers heeft een erg groot neveneffect en kan voor een domino-effect zorgen. Dan krijg je hierna gewoon een nieuwe financiële crisis ook.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195864539
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Viel niet te voorspellen er zijn net zo goed signalen geweest dat het virus zich redelijk leek te stabiliseren rond een paar honderd besmettingen per dag.
omdat het zomer was ja.......het is zeker wel voorspeld door virologen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195864552
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja, dus. Hetzelfde geldt voor miljoenen andere mensen.
??
Jij hebt als werkende voor een baas vastgoed in beheer en werknemers in dienst?
blablablabla
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:43:53 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195864555
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik bedoel door virologen is er "gewoon" gewaarschuwd dat er zeker een 2de golf zou komen aangezien dat bij ELK virus voor is gekomen.
maar dan nog, het is niet zo dat je zomaar contractuele verplichtingen op kan zeggen op basis van een voorspelling.
pi_195864560
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:40 schreef 4-elements het volgende:
De mensen die nu zo makkelijk praten over omscholen of je horecazaak van de hand doen, hebben zeker zelf geen onderneming en krijgen netjes elke maand van hun baas betaald? En dan zeggen dat anderen geen inlevingsvermogen hebben? :')
Je bent ondernemer, of niet. Bijvoorbeeld, van wikipedia: 'Ondernemer zijn betekent initiatief nemen en marktkansen najagen.'
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:44:10 #281
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195864563
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:35 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Onzin. Ik zou ook graag een boer willen zijn met paard en wagen maar de tijd heeft mij ingehaald. Net zoals die collega van bijna 60, hele leven in de IT gewerkt. Nu buschaffeur. Tijden veranderen, soms snel soms langzaam en soms gedwongen.
Tsja, die collega van je mag binnenkort weer op zoek naar een andere baan met de aankomende bezuinigingen in het OV. Maar hé, tijden veranderen.

Zelfde geldt voor de café-eigenaar die nu in de bouw werkt.

quote:
Bouwbedrijven zijn bang dat er een kaalslag komt doordat het de overheid nog steeds niet is gelukt om voor nieuwe infrastructuurprojecten stikstofruimte te creëren. Dat schrijft het Financieele Dagblad.

...

Er komen minder infraprojecten op de markt omdat er geen vergunningen worden verleend. Volgend jaar zullen de opdrachten daardoor opdrogen, temeer omdat lagere overheden inmiddels ook het mes zetten in wegenonderhoud en -aanleg vanwege de coronacrisis, schrijft het FD.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-werkloosheid-milieu

Of voor de plaatwerker in de autofabriek.

quote:
De BMW Group laat vanaf 2023 geen auto’s van het model Mini Countryman meer bouwen bij VDL Nedcar. Dat heeft industrieconcern VDL donderdag bekendgemaakt. De Duitse autofabrikant brengt de productie van de modellen vanaf dat jaar volledig onder bij eigen fabrieken. Door het besluit is bij VDL Nedcar de toekomst van ongeveer 5.000 werknemers zeer onzeker.

...

Autofabrikanten zijn hard geraakt in de coronacrisis. Analisten verwachten dat de verkopen over 2020 een kwart lager uitkomen dan in 2019. Volgens de woordvoerder van VDL heeft BMW gezien de huidige situatie op de markt capaciteit over in de eigen fabrieken. „Die ruimte hoeven ze bij ons niet meer in te kopen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tie-van-bmw-a4016222

Op en rond Schiphol gaan ook 60.000 banen verdwijnen. Uiteindelijk zitten we straks op een werkloosheidspercentage van 15-20%, zoveel tomatenplukkers/pakketbezorgers hebben we niet nodig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195864564
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar dan nog, het is niet zo dat je zomaar contractuele verplichtingen op kan zeggen op basis van een voorspelling.
dat hoor je mij ook niet zeggen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:46:07 #283
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195864596
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je bent ondernemer, of niet. Bijvoorbeeld, van wikipedia: 'Ondernemer zijn betekent initiatief nemen en marktkansen najagen.'
Sorry hoor, maar je praat nu totale onzin. Dit is een situatie die geen enkele ondernemer had kunnen voorspellen. Bovendien veranderde het beleid wat betreft de horeca ongeveer om de twee weken. En dan ligt het aan de horeca-ondernemers?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195864605
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

omdat het zomer was ja.......het is zeker wel voorspeld door virologen.
Er is wel meer geroepen ook dat er in oktober mogelijk al een vaccin zou zijn, of dat het virus zou muteren tot een griep ...
blablablabla
pi_195864606
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je bent ondernemer, of niet. Bijvoorbeeld, van wikipedia: 'Ondernemer zijn betekent initiatief nemen en marktkansen najagen.'
Ja precies. Een horecaondernemer die na 35 jaar zijn tent over de kop ziet gaan had dat natuurlijk eigenlijk voor moeten zijn en hij had een nieuw bedrijf in sneltesten op moeten richten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:46:49 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195864607
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat hoor je mij ook niet zeggem
daarom, het ligt allemaal niet zo makkelijk en er zullen genoeg ondernemers zijn die nu denken had ik de stekker er maar in maart uitgetrokken.
pi_195864613
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:40 schreef 4-elements het volgende:
De mensen die nu zo makkelijk praten over omscholen of je horecazaak van de hand doen, hebben zeker zelf geen onderneming en krijgen netjes elke maand van hun baas betaald? En dan zeggen dat anderen geen inlevingsvermogen hebben? :')
Dit inderdaad. Te idioot voor woorden.
pi_195864617
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:46 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je praat nu totale onzin. Dit is een situatie die geen enkele ondernemer had kunnen voorspellen. Bovendien veranderde het beleid wat betreft de horeca ongeveer om de twee weken. En dan ligt het aan de horeca-ondernemers?
Nee, maar als je nu nog steeds niet anders kan dan huilen en zeuren ben je geen ondernemer of zou je dat niet moeten zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195864619
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die schulden verdwijnen niet hè, wie gaat die overnemen? Als een ondernemer die schulden aan (bijvoorbeeld) de bank niet meer kan betalen en er zijn voldoende ondernemers die dat niet meer kunnen krijgt die bank een gigantisch probleem.

Het (ongecontroleerd) failliet laten gaan van een grote groep ondernemers heeft een erg groot neveneffect en kan voor een domino-effect zorgen. Dan krijg je hierna gewoon een nieuwe financiële crisis ook.
De meeste ondernemers hebben dan ook een BV waar die schulden wel verdwijnen. Daarnaast hoeven ze ALLE belastingen van dit jaar pas vanaf 1 juli 2021 te gaan betalen. Al die horeca-eifenaren gaan straks dua failliet met vele euros aan belastingschuld. Waar de werknemer ook weer voor mag opdraaien, net als de NOW en de andere steunmaatregelen.

Ondernemers hebben het allerminst te klagen in deze crisis.
pi_195864621
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is wel meer geroepen ook dat er in oktober mogelijk al een vaccin zou zijn ...
dat is er ook :) alleen nog niet goedgekeurd hahaha
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195864623
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies. Een horecaondernemer die na 35 jaar zijn tent over de kop moet zijn moet natuurlijk dat eigenlijk voor zijn en een nieuw bedrijf in sneltesten oprichten.
Bijvoorbeeld.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 26 oktober 2020 @ 12:47:48 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195864625
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je bent ondernemer, of niet. Bijvoorbeeld, van wikipedia: 'Ondernemer zijn betekent initiatief nemen en marktkansen najagen.'
wat een onzin weer
pi_195864637
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik bedoel door virologen is er "gewoon" gewaarschuwd dat er zeker een 2de golf zou komen aangezien dat bij ELK virus voor is gekomen.
Klopt. En zelfs wanneer die 2e golf zou komen. Namelijk wanneer de zomer afgelopen zou zijn en de temperaturen flink lager zouden zijn.

De meeste mensen hebben alleen gehoopt dat die 2e golf veel minder erg zou zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195864643
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:47 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
Je verwart integere ondernemers met louche zakenmannetjes.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195864646
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat een onzin weer
Hoe dan? Het is letterlijk ondernemen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195864649
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Je bent ondernemer, of niet. Bijvoorbeeld, van wikipedia: 'Ondernemer zijn betekent initiatief nemen en marktkansen najagen.'
Echt, compleet debiel en wereldvreemd dit.
Go hard or go home
pi_195864653
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mensen hebben jaren gewerkt en gestudeerd om hun droom na te leven. Dan zitten ze in de situatie dat ze dat eindelijk kunnen, wordt hun droom op deze manier afgenomen. Dat is niet het virus dat het doet, dat zijn de maatregelen en beperkte compensatie die dat doen.

Dat is juist het fijne aan een land als Nederland, dat je de kans en mogelijkheid hebt om je eigen droom na te leven. Indien dat niet meer kan buiten je eigen schuld om, dan is 't toch logisch dat je daar keihard van baalt?
Helemaal eens, maar dit geldt vooral voor de horeca.
Voor bijvoorbeeld het MKB in de industrie geldt dat het toch echt het virus is die dit veroorzaakt en niet de maatregelen. Vele zieken kosten heel veel geld en het consumentenvertrouwen is laag, waardoor het aantal klussen verminderd zijn.
Niet persoonlijk naar jou gericht overigens, maar de economie is zoveel breder dan alleen de horeca en dat vergeten veel mensen. De horeca is slechts een heel zichtbaar onderdeel.
pi_195864658
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je verwart integere ondernemers met louche zakenmannetjes.
Het was niet mijn voorbeeld maar het is geen slecht voorbeeld. Hooguit ethisch niet verantwoord.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195864659
Veel ondernemers hebben de afgelopen zomer ook keihard gewerkt om hun zaak coronaproof te maken en toch nog een beetje omzet te draaien door te investeren in terrassen en schotten en wat al niet. Toen de horeca weer dicht moest kon ik wel huilen als ik aan die mensen dacht.
Wat moet dat een klap zijn geweest.
blablablabla
  Moderator maandag 26 oktober 2020 @ 12:50:52 #300
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195864666
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

De meeste ondernemers hebben dan ook een BV waar die schulden wel verdwijnen. Daarnaast hoeven ze ALLE belastingen van dit jaar pas vanaf 1 juli 2021 te gaan betalen. Al die horeca-eifenaren gaan straks dua failliet met vele euros aan belastingschuld. Waar de werknemer ook weer voor mag opdraaien, net als de NOW en de andere steunmaatregelen.

Ondernemers hebben het allerminst te klagen in deze crisis.
Ja, de schulden van die ondernemers kunnen wellicht wel verdwijnen. Maar wat met het bedrijf aan wie die schuld is? De verhuurder, de hypotheek-eigenaar, de leveranciers, maar ook de werknemers?

De werknemers van die horeca-ondernemer die zijn onderneming failliet laat gaan zijn dan ook hun baan kwijt en gaan de WW in.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195864672
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2020 12:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het was niet mijn voorbeeld maar het is geen slecht voorbeeld. Hooguit ethisch niet verantwoord.
Het is een bizar slecht voorbeeld en dat je dat niet ziet zegt veel over je beeld van ondernemers.

Ik ben het met je eens dat ondernemers moeten ondernemen (what's in a name), maar je kunt van een cafébaas niet verwachten dat hij zijn ziel en zaligheid zomaar opzij zet om in telefoonhoesjes te gaan handelen omdat hij nou eenmaal ondernemer is. Als je dat wel zo ziet, dan is je beeld van ondernemen echt te troebel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')