is ook verder niets mis meequote:Op maandag 26 oktober 2020 11:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Man van een collega van me (voedselindustrie) wordt inmiddels eenmaal per week met een sneltest getest in een teststraat van het bedrijf zelf. Op het terrein van de zorginstelling waar mijn zoon woont hebben ze een eigen teststraat. Mijn werkgever maakt gebruik van een aantal commerciële aanbieders (voor een selecte groep werknemers met een vitale functie, niet voor typkippen als ik).
Mijn beeld is dus dat het flink uitgebreid aan het raken is.
Worden die indien positief niet gewoon aangemeld voor BCO dan?quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar die commerciële teststraten. Het is vervelend dat er geen duidelijk beeld is hoeveel mensen daar dagelijks getest worden.
Vandaar dat ik vrijdag om tien een een afspraak kon maken voor nog geen drie uur later. Medewerker die mij testte zij ook dat het al de hele dag opvallend rustig was daar. Kan natuurlijk net zo goed plaatselijk een toevalligheid zijn, maar toch.quote:Op maandag 26 oktober 2020 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Weekupdate GGD qua testen:
19 t/m 25 oktober 321.654
Dat is maar een fractie meer tov de week daarvoor met 311.188..
https://ggdghor.nl/actuee(...)ests-bij-de-ggden-2/
jij houdt ook wel van drama hè?quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
Alleen een wonder kan ons nog behoeden voor een totale lockdown.
Misschien ook, als jij in een risicogroep zit. Ik zou zeggen dat het vooral op persoonlijke keuzes aan moet komen maar dat die wel zoveel mogelijk gefaciliteerd moeten worden door overheidsbeleidquote:
We gaan het deze week zien. Als de maatregelen werken dalen de aantallen en voorkomen we die lockdown.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat lekker.
Gommers heeft een soortgelijk verhaal over Nederland, ik las gisteren al een stukje over het Maasstad daar is het alle hens aan dek. Ambulances met Covid-patienten staan in de file voor het ziekenhuis en moeten uren wachten op de eerste hulp.
https://www.ad.nl/binnenl(...)wachten-br~a0c85ddb/
Alleen een wonder kan ons nog behoeden voor een totale lockdown.
Jazeker wel. Maar je weet niet hoeveel tests ze doen die negatief zijn. En hoe dat elke week verandert.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Worden die indien positief niet gewoon aangemeld voor BCO dan?
Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.quote:
welke BCO ?????quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Worden die indien positief niet gewoon aangemeld voor BCO dan?
Veel achterstanden zijn weg gewerkt en het kan inderdaad zo zijn dat er gewoon minder vraag is naar een test (wellicht ook ingegeven door de herfstvakanties?).quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:24 schreef Charlies het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vrijdag om tien een een afspraak kon maken voor nog geen drie uur later. Medewerker die mij testte zij ook dat het al de hele dag opvallend rustig was daar. Kan natuurlijk net zo goed plaatselijk een toevalligheid zijn, maar toch.
quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.
Neem aan dat je de “intelligente” lockdown bedoelt, zoals in maart?quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je dat roept ben je niet echt doordrongen van de ernst van de situatie. Het is deze week er op of er onder, als er geen scherpe kentering komt (wat een klein wonder zou zijn imo) komt die totale lockdown er, mogelijk vrijdag al.
Totaal niet in te schatten momenteel, hoeveel wordt er getest en wordt alles 100% vastgelegd?quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar die commerciële teststraten. Het is vervelend dat er geen duidelijk beeld is hoeveel mensen daar dagelijks getest worden.
Dat zeiden we ook toen we een plateau rond 8000 besmettingen bereikten een aantal dagen en dat is nog geen anderhalve week geleden geloof ik.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]totale lockdown komt hier sowieso niet en de cijfers stijgen toch niet meer, tenminste als ik die van de laatste 4 dagen zie
hoezo een klein wonder ?quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
wat zeiden we?quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zeiden we ook toen we een plateau rond 8000 besmettingen bereikten een aantal dagen en dat is nog geen anderhalve week geleden geloof ik.
Als je binnenkort van plan was om een afspraak te gaan maken, dan zou ik die nu maar gaan doen.quote:Op maandag 26 oktober 2020 07:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Er staat in het schema niks over kappers en dergelijke als er een volledige lockdown komt? Of gaan die dan ook dicht?
Ah zo, dat lijkt te gaan veranderen. Blijkbaar moest de GGD er eerst niets van weten maar nu wel.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jazeker wel. Maar je weet niet hoeveel tests ze doen die negatief zijn. En hoe dat elke week verandert.
Dat we het idee hadden van: Hee, dit lijkt te gaan stagneren..quote:
Jep: https://sneltestuden.nl/ als voorbeeld.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:32 schreef quirina het volgende:
Commerciële testbedrijven schieten als paddestoelen omhoog. Logisch dat het rustiger is bij de ggd.
Zij zijn dood. Grappig man.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:00 schreef Benny het volgende:
[..]
Grappig. Geen van die dingen die je hier noemt is waar en/of relevant voor dit topic
ja maar nu is er echte stagnatie door de goede maatregelen van 28 september !!!quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat we het idee hadden van: Hee, dit lijkt te gaan stagneren..
Dat is wel een grote kans dat het weer een "intelligente" lockdown komt voor een langere periode.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neem aan dat je de “intelligente” lockdown bedoelt, zoals in maart?
Zou zomaar kunnen inderdaad. Ben benieuwd.
Wij van wc-eend...quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah zo, dat lijkt te gaan veranderen. Blijkbaar moest de GGD er eerst niets van weten maar nu wel.
https://www.tubantia.nl/h(...)eststraten~a57a0a15/
In elk geval in Twente, geen idee of dat representatief is voor de rest van het land. Zijn behoorlijke aantallen die worden afgenomen ook. Al zeggen hun dat die testen niet betrouwbaar zijn...
Niet zoals maart want de scholen willen ze nu open houden, maar wel vergaandere maatregelen om mensen thuis te houden.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neem aan dat je de “intelligente” lockdown bedoelt, zoals in maart?
Zou zomaar kunnen inderdaad. Ben benieuwd.
Dat is wel een dingetje, ik hoorde laatst iemand in de speelgoedwinkel dat die maar snel nog even alle inkopen voor sinterklaas aan het doen was voordat alles dicht zou gaan. Als mensen massaal nog even wat gaan doen voordat er een lockdown komt, krijg je wel een selffulfilling prophecy lijkt me.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je binnenkort van plan was om een afspraak te gaan maken, dan zou ik die nu maar gaan doen.
Ja, jij adviseert 3 maanden las ik gisteren.quote:Op maandag 26 oktober 2020 11:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is wel een grote kans dat het weer een "intelligente" lockdown komt voor een langere periode.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |