abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195854447
.

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames (en IC-opnames)
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente.

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte! Blijf thuis!

Routekaart:

En door..
pi_195854466
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een iets te vroege maatregel kan je makkelijk eerder afschalen. Als je te laat bent met een maatregelen dan betaal je die fout dubbel en dwars terug. Dus als we maandag strengere regels invoeren en we merken in de dagen daarna dat alles hard terug loopt (kans lijkt mij 0) dan weten we dat eerdere maatregelen geholpen hebben en we weer wat soepelere regels in kunnen voeren.

Als we dinsdag gaan waarschuwen, adviseren en twee weken later merken dat Nederlanders maling hebben aan woorden, dan betaal je die lakse houding dubbel en dwars terug.

Het is niet alsof de huidige cijfers ons veel bewegingsruimte geven.
Ja precies we gooien op maandag de kappers dicht en op vrijdag weer open. Maar er is nu een gebrek aan beleid :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:39:38 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195854474
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat zal werken ja zo’n laatste waarschuwing.. hamsteren op toilet papier incoming!
Iedereen nog even naar de kapper.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:40:11 #4
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195854483
Nou als Rutte mensen blijft waarschuwen helpt het ook niet meer, zodat mensen niet meer willen luisteren. Ik heb altijd gezegd dat vele mensen te eigenwijs voor zijn om alsnog gehoorzaam en solidair te zijn voor ons allemaal. Ze zijn helaas te veel met zichzelf bezig.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195854485
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je nu in die korte, maar krachtige lockdown gaat, dan zit je daar tot en met maart in.
Die kans is inderdaad heel groot. Ik ben me ook wel de tering geschrokken wat dit allemaal kost, 15 miljard in steun voor 2 weken. Het moet allemaal wel te verantwoorden blijven, ook naar een toekomstige generatie.

2 weken lockdown light die uiteindelijk helemaal niks heeft opgeleverd zou echt een grove schande zijn. Nog buiten de geestelijke belasting van meer maatregelen, want we zijn al gestript van bijna al onze pleziertjes.
blablablabla
pi_195854497
Ben wel benieuwd naar het effect van de nieuwe snelteststraten die de 'komende weken' gaan komen. Zou fijn zijn dat als we nu de cijfers wat naar beneden krijgen, we die rust nu wel aanpakken om dat soort dingen te regelen. Er komen er nu bijv. 'maar' 7. Waarom niet gewoon gek doen en 20 van die straten neerzetten? Of nog meer zelfs.

Zorg tevens voor belachelijk veel meer mensen bij de GGD's voor het BCO.
pi_195854505
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies we gooien op maandag de kappers dicht en op vrijdag weer open. Maar er is nu een gebrek aan beleid :').
Er is werkelijk waar geen enkele reden om te vermoeden dat we tegen vrijdag ineens goede cijfers kunnen hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195854519
v
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet met je eens.. de maatregelen zijn te vrijblijvend wat mij betreft
Dinsdag is het gewoon "D-Day".......alle maatregelen zouden er nu wel in moeten zitten bij een stijging hebben de maatregelen te weinig nut gehad.

bij een afvlakking/daling hebben ze wel nut gehad maar de vraag is hoelang we nog met deze maatregelen zullen zitten,
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195854522
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:34 schreef Luke83 het volgende:

Ik schreef al eerder dat ik een paar weken geleden een halve klas binnen een paar dagen corona heb zien krijgen. Nu is dat 1 ervaring, maar als ik een rondje Google lees ik toch echt wel over uitbraken op middelbare scholen.
Dit is een aardige samenvatting van de stand van zaken in het onderzoek. Let ook op de diverse manieren waarop voorbehoud wordt geformuleerd (wat meer recht doet aan het wetenschappelijke bewijs dan de stelligheid van een leek):

The role of children in transmission is not yet fully understood. To date, few outbreaks involving children or schools have been reported. However, the small number of outbreaks reported among teaching or associated staff to date suggests that spread of COVID-19 within educational settings may be limited.

As children generally have milder illness and fewer symptoms, cases may sometimes go unnoticed. Importantly, early data from studies suggest that infection rates among teenagers may be higher than in younger children.

Considering that many countries are starting to slowly lift restrictions on activities, the longer-term effects of keeping schools open on community transmission are yet to be evaluated. Some modelling studies suggest that school re-opening might have a small effect on wider transmission in the community, but this is not well understood. Further studies are underway on the role of children in transmission in and outside of educational settings. WHO is collaborating with scientists around the world to develop protocols that countries can use to study COVID-19 transmission in educational institutions.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:41:47 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195854523
Die ongezonde focus op mondkapjes de laatste maanden heeft volgens mij ook meer kwaad dan goed gedaan.

Wat was er mis met de basis: houd afstand, let op je hygiene (handen wassen), blijf thuis bij klachten en ga niet om de haverklap in groepen de hort op voor funshopping.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:41:50 #11
408813 crew  trein2000
pi_195854525
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:30 schreef Elan het volgende:

[..]

Absoluut, maar als groep spelen ze amper een rol. Stel dat het wel zo zijn zouden er enorme moeten clusters ontstaan in schoolklassen waarbij hele klassen tegelijk besmet raken.

Er is gewoon geen causaal verband. In elk geval niet noemenswaardig genoeg om ze te sluiten en de schade die je daarmee berokkent te rechtvaardigen.
School en kinderopvang staat hoger dan horeca omgaat even iets te noemen. Respectievelijke 3,5 en 3,2 procent van de bekende gevallen vanaf 6 juli. En de horeca zit helemaal dicht en de school mag doorgaan met alleen een niet werkend mondkapje in de gang. Dat is een politieke keuze die verdedigbaar is, maar om dan te doen alsof er geen besmettingen plaatsvinden op scholen slaat nergens op.
Afgelopen week school en kinderopvang zelfs 4%...
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20201020_1141.pdf
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854538
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je nu in die korte, maar krachtige lockdown gaat, dan zit je daar tot en met maart in.
Hoezo tot en met maart?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 20:42:28 ]
pi_195854543
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kans is inderdaad heel groot. Ik ben me ook wel de tering geschrokken wat dit allemaal kost, 15 miljard in steun voor 2 weken. Het moet allemaal wel te verantwoorden blijven, ook naar een toekomstige generatie.

2 weken lockdown light die uiteindelijk helemaal niks heeft opgeleverd zou echt een grove schande zijn. Nog buiten de geestelijke belasting van meer maatregelen, want we zijn al gestript van bijna al onze pleziertjes.
Kun je nagaan wat het kost als je er tot maart in gaat. Dat wordt een grote ellende.

En waar doe je het voor? Om 'n relatief laag aantal healthy life years te redden, terwijl de mensen waar het om gaat ook best geïsoleerd kunnen worden als ze dat willen.
pi_195854545
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is werkelijk waar geen enkele reden om te vermoeden dat we tegen vrijdag ineens goede cijfers kunnen hebben.
Jawel maar dat ligt aan je definitie van goed.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195854560
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die ongezonde focus op mondkapjes de laatste maanden heeft volgens mij ook meer kwaad dan goed gedaan.

Wat was er mis met de basis: houd afstand, let op je hygiene (handen wassen), blijf thuis bij klachten en ga niet om de haverklap in groepen de hort op voor funshopping.
Met zo'n koffiefilter op je gezicht ziet iedereen dat je goed bezig bent.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:44:06 #16
408813 crew  trein2000
pi_195854581
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Die kans is inderdaad heel groot. Ik ben me ook wel de tering geschrokken wat dit allemaal kost, 15 miljard in steun voor 2 weken. Het moet allemaal wel te verantwoorden blijven, ook naar een toekomstige generatie.

2 weken lockdown light die uiteindelijk helemaal niks heeft opgeleverd zou echt een grove schande zijn. Nog buiten de geestelijke belasting van meer maatregelen, want we zijn al gestript van bijna al onze pleziertjes.
Daar maak ik me eerlijk gezegd ook woest over. Twee weken behoorlijke beperkingen voor helemaal niks. Kom dan alsjeblieft direct met harde maatregelen of gooi de handdoek. Want dit is vlees noch vis zo. Een hoop economische en psychische schade aanrichten voor helemaal noppes.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854584
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die ongezonde focus op mondkapjes de laatste maanden heeft volgens mij ook meer kwaad dan goed gedaan.

Wat was er mis met de basis: houd afstand, let op je hygiene (handen wassen), blijf thuis bij klachten en ga niet om de haverklap in groepen de hort op voor funshopping.
Als de basis niet meer helpt/werkt dan zoek je het in wat anders. Mondkapjes dus.
pi_195854585
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die ongezonde focus op mondkapjes de laatste maanden heeft volgens mij ook meer kwaad dan goed gedaan.

Nee, dat zijn vooral personen die lekker recalcitrant schreeuwen dat er mensenrechten geschonden zijn vanwege een advies om mondkapjes te dragen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195854587
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

School en kinderopvang staat hoger dan horeca omgaat even iets te noemen. Respectievelijke 3,5 en 3,2 procent van de bekende gevallen vanaf 6 juli. En de horeca zit helemaal dicht en de school mag doorgaan met alleen een niet werkend mondkapje in de gang. Dat is een politieke keuze die verdedigbaar is, maar om dan te doen alsof er geen besmettingen plaatsvinden op scholen slaat nergens op.
Afgelopen week school en kinderopvang zelfs 4%...
https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20201020_1141.pdf
4%, jeetje, Is dat inclusief of exclusief leerkrachten? Want in de docentenkamers wil het ook nog wel eens mis gaan ;) . Horeca is verder niet vitaal, je kunt niet kinderen compenseren op een gebrek aan onderwijs bijvoorbeeld.
blablablabla
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:44:59 #20
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195854600
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:44 schreef Elan het volgende:

[..]

4%, jeetje, Is dat inclusief of exclusief leerkrachten? Want in de docentenkamers wil het ook nog wel eens mis gaan ;) . Horeca is verder niet vitaal, je kunt niet kinderen compenseren op een gebrek aan onderwijs bijvoorbeeld.
Je kunt het wel vergeten met een hoop bier, in die zin is horeca vitaal.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195854605
@chratnox. Leerlingen hoeven onderling inderdaad geen 1,5m afstand te houden, wel tot docenten en ander personeel. Dit lukt tijdens leswisselingen al niet, het gebouw is niet berekend op die massabewegingen met 1,5m ertussen.

Wat mondkapjes betreft, ik heb geen idee of ze werken. Ik ben bang dat juist voor leerlingen het feit dat ze een mondkapje dragen een reden is om geen afstand te houden, maar dat is puur giswerk, het is bij ons op school niet verplicht.

Wat ik graag zou willen is een vorm van hybride onderwijs, deels online, deels fysiek. Zo in te richten dat alle leerlingen 2à3 keer per week op school zijn, maar dat alle lessen ook online te volgen zijn. Zo kunnen leerlingen die nu thuis zitten (wegens verkoudheid, corona of in afwachting van een test) de lessen ook bijwonen en juist geen achterstand oplopen. En in de klas leerlingen die onderling ook 1,5m afstand houden.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195854610
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:26 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Klopt, dat waren 50/60 besmettingen per dag. Ik ben zelf ook geen heilige, heb waarschijnlijk toen ook niet altijd afstand gehouden. Je vervalt al snel weer in bekend gedrag. Ik steek mijn hand ook in eigen boezem hoor, ik moet wel zeggen dat toen halverwege juli de besmettingen langzaam opliepen, ikzelf wel een reality check kreeg (het virus is er nog!). Nu houd ik me zoveel mogelijk aan de maatregelen, maar dat is gewoon niet altijd mogelijk, vooral in mijn werksetting niet.
Jij kreeg die reality check nog. Uit dingen die ik hoorde en las in die periode, kreeg ik het idee dat er vele onder ons waren die oprecht dachten dat het virus weg was. Dat we 'm eronder hadden gekregen en dat we nu ons leven weer konden oppakken zoals vanouds. Maar dat virus is nooit weggeweest, natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 25-10-2020 20:50:38 (spelling) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195854628
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jawel maar dat ligt aan je definitie van goed.
Wij zijn het Europese land met zo'n beetje de meest softe maatregelen. Dus doen alsof het een ramp zou zijn dat we een paar dagen te vroeg een lockdown instellen is niet heel geloofwaardig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:47:28 #24
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195854641
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:45 schreef Luke83 het volgende:
@:chratnox. Leerlingen hoeven onderling inderdaad geen 1,5m afstand te houden, wel tot docenten en ander personeel. Dit lukt tijdens leswisselingen al niet, het gebouw is niet berekend op die massabewegingen met 1,5m ertussen.

Wat mondkapjes betreft, ik heb geen idee of ze werken. Ik ben bang dat juist voor leerlingen het feit dat ze een mondkapje dragen een reden is om geen afstand te houden, maar dat is puur giswerk, het is bij ons op school niet verplicht.

Wat ik graag zou willen is een vorm van hybride onderwijs, deels online, deels fysiek. Zo in te richten dat alle leerlingen 2à3 keer per week op school zijn, maar dat alle lessen ook online te volgen zijn. Zo kunnen leerlingen die nu thuis zitten (wegens verkoudheid, corona of in afwachting van een test) de lessen ook bijwonen en juist geen achterstand oplopen. En in de klas leerlingen die onderling ook 1,5m afstand houden.
Oké, daar kan ik in komen inderdaad. Werkt dat onderwijs op afstand een beetje goed bij jou op school (je geeft les op een middelbare toch)?

Van collega's van me hoor ik dat er nog ontzettend veel mis mee is, en dat vooral tentamens wel een dingetje zijn met de Proctoring software. Hoe ervaar jij dat?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195854652
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met zo'n koffiefilter op je gezicht ziet iedereen dat je goed bezig bent.
Jij bent zo'n 'Wij zijn Nederland' figuur die doet alsof je mensenrechten geschonden zijn door het advies een mondkapje te dragen?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195854657
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wij zijn het Europese land met zo'n beetje de meest softe maatregelen. Dus doen alsof het een ramp zou zijn dat we een paar dagen te vroeg een lockdown instellen is niet heel geloofwaardig.
Volstrekt irrelevant voor het punt dat je nu niet maatregelen kunt invoeren en deze eind van de week weer terug te draaien omdat je de uitkomst van de maatregelen van twee weken eerder niet hebt afgewacht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 20:48:13 #27
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195854658
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wij zijn het Europese land met zo'n beetje de meest softe maatregelen. Dus doen alsof het een ramp zou zijn dat we een paar dagen te vroeg een lockdown instellen is niet heel geloofwaardig.
Daar is het vanmiddag uitgebreid over gegaan in dit topic, dat zijn we ondertussen allang niet meer. In veel andere landen is de horeca bijvoorbeeld nog gewoon open, maar met tijdsbeperkingen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195854663
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die ongezonde focus op mondkapjes de laatste maanden heeft volgens mij ook meer kwaad dan goed gedaan.

Wat was er mis met de basis: houd afstand, let op je hygiene (handen wassen), blijf thuis bij klachten en ga niet om de haverklap in groepen de hort op voor funshopping.
Aan die regels werd al sinds juli niet meer gehouden.
pi_195854666
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar maak ik me eerlijk gezegd ook woest over. Twee weken behoorlijke beperkingen voor helemaal niks. Kom dan alsjeblieft direct met harde maatregelen of gooi de handdoek. Want dit is vlees noch vis zo. Een hoop economische en psychische schade aanrichten voor helemaal noppes.
Helemaal mee eens ja.
Als we direct die lockdown de 15e hadden ingevoerd zaten we nu al bijna op de helft en heb je misschien wel iets om naar toe te leven als de besmettingen echt snel dalen.

Maar nee hoor, we moeten weer dat gezeik aan horen dat het allemaal aan ons gedrag ligt en dat nog vergaande maatregelen niet kunnen worden uitgesloten. En als je vervolgens toch een maand thuis zit opgesloten maakt het ook allemaal geen neuk meer uit dus grote kans dat mensen dan er achter de voordeur alsnog een potje van maken waardoor het allemaal nog langer duurt.
blablablabla
pi_195854670
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Daar is het vanmiddag uitgebreid over gegaan in dit topic, dat zijn we ondertussen allang niet meer. In veel andere landen is de horeca bijvoorbeeld nog gewoon open, maar met tijdsbeperkingen.
En dit ook nog eens.

Maar vooral een ander aanvallen dat 'ie zo'n 'Wij zijn Nederland' figuur is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195854675
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hoezo tot en met maart?
Omdat je niet in 4 weken naar de 0 gaat, zoals Mooy beweert. En als je eruit gaat, dan stijgt alles weer. De griep zul je ook nog wel krijgen deze winter.

Korte lockdown bestaat simpelweg niet. Bijna overal in Europa zit men er langer in en heeft het uiteindelijk niks opgelost,
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:49:21 #32
408813 crew  trein2000
pi_195854682
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:44 schreef Elan het volgende:
4%, jeetje, Is dat inclusief of exclusief leerkrachten? Want in de docentenkamers wil het ook nog wel eens mis gaan . Horeca is verder niet vitaal, je kunt niet kinderen compenseren op een gebrek aan onderwijs bijvoorbeeld.
Is horeca in of exclusief personeel? Maakt geen fluit uit want als je de scholen zou sluiten sluit ook de personeelskamer.
Het gaat ook niet om de horeca an sich, het gaat om het vergelijk. Ten aanzien van een sector die een lagere bijdrage heeft neem je de maximale maatregel (totale sluiting) terwijl je tegen een sector die meer bijdraagt zegt “u moet coûte que coûte doorgaan”.

Nogmaals, dat is een verdedigbare keuze. Maar dan moet je niet gaan schuilen achter medische argumenten. Dan moet je er voor uitkomen dat je een politieke keuze maakt.

En wat mij betreft maatregelen nemen die de voortgang van het onderwijs op zich beperkt raken maar wel het risico verkleinen. Zoals door mij eerder voorgesteld.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854684
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oké, daar kan ik in komen inderdaad. Werkt dat onderwijs op afstand een beetje goed bij jou op school (je geeft les op een middelbare toch)?

Van collega's van me hoor ik dat er nog ontzettend veel mis mee is, en dat vooral tentamens wel een dingetje zijn met de Proctoring software. Hoe ervaar jij dat?
Het toetsen liep inderdaad totaal niet. Toen scholen op 1 juni weer deels open mochten zijn er fysiek nog schoolexamens afgenomen, het online toetsen staat echt nog in de kinderschoenen. Nog een reden om voorzichtig te zijn met scholen:zodat ze ook open kunnen blijven om schoolexamens af te nemen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195854686
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met zo'n koffiefilter op je gezicht ziet iedereen dat je goed bezig bent.
Koffiefilter :D
I'll give you something to do
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:49:41 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195854690
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:44 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als de basis niet meer helpt/werkt dan zoek je het in wat anders. Mondkapjes dus.
Die ook niet of amper helpen. En er vooral voor zorgen dat mensen weer lekker dichter op elkaar gaan staan overal.
pi_195854691
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat je niet in 4 weken naar de 0 gaat, zoals Mooy beweert. En als je eruit gaat, dan stijgt alles weer. De griep zul je ook nog wel krijgen deze winter.

Korte lockdown bestaat simpelweg niet. Bijna overal in Europa zit men er langer in en heeft het uiteindelijk niks opgelost,
Dus een langere lockdown werkt ook niet, wil je zeggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195854698
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het experiment met regionale maatregelen was wel de grootste fout.
Ik weet niet of het de grootste fout was, maar wel een verwarrende. Je wist op een gegeven moment niet meer waar je aan toe was. Hier mochten dingen wel, die verderop niet mochten. En in Amsterdam moest je een mondkapje in de Kalverstraat, maar verderop mocht-ie weer af etc. Ik begrijp dat een regionale aanpak de voorkeur had, want waarom zou je bijv. de noordelijke provincies ook strengere beperkingen opleggen als het alleen in de randstad fout gaat? Kom je daarmee weg? De Groningers denken dan ook: 'Ja ammehoela, dat jullie daar een potje van maken, daar hebben wij toch niets mee te maken? Hier gaat 't goed, hoor!' En dat begrijp ik ook wel. Het was een lastige 'dans' in een nieuwe situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 25-10-2020 20:53:17 (spelling) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195854708
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volstrekt irrelevant voor het punt dat je nu niet maatregelen kunt invoeren en deze eind van de week weer terug te draaien omdat je de uitkomst van de maatregelen van twee weken eerder niet hebt afgewacht.
De kans dat we tegen vrijdag acceptabele besmettingscijfers hebben is 0. Je leest ook hier al dat er veel meer mensen zijn die nu eindelijk eens actie willen zien van de overheid dan dat er mensen tegen nieuwe maatregelen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195854717
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, dat zijn vooral personen die lekker recalcitrant schreeuwen dat er mensenrechten geschonden zijn vanwege een advies om mondkapjes te dragen.
Advies is nog tot daar aan toe. Daar kan ik mee leven.

De verplichting .. daar heb ik mijn vraagtekens bij.
pi_195854737
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De kans dat we tegen vrijdag acceptabele besmettingscijfers hebben is 0. Je leest ook hier al dat er veel meer mensen zijn die nu eindelijk eens actie willen zien van de overheid dan dat er mensen tegen nieuwe maatregelen zijn.
Die kans is pas nul als je acceptabel te laag inschaalt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195854746
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Omdat je niet in 4 weken naar de 0 gaat, zoals Mooy beweert. En als je eruit gaat, dan stijgt alles weer. De griep zul je ook nog wel krijgen deze winter.

Korte lockdown bestaat simpelweg niet. Bijna overal in Europa zit men er langer in en heeft het uiteindelijk niks opgelost,
Ik heb geen idee wie Mooy is. Ik vraag me af waar je die maart vandaan haalt, maar nu gaat het over dat het in 4 weken niet zou lukken.

Hm.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 20:52:37 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:52:34 #42
408813 crew  trein2000
pi_195854754
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Het toetsen liep inderdaad totaal niet. Toen scholen op 1 juni weer deels open mochten zijn er fysiek nog schoolexamens afgenomen, het online toetsen staat echt nog in de kinderschoenen. Nog een reden om voorzichtig te zijn met scholen:zodat ze ook open kunnen blijven om schoolexamens af te nemen.
Ik moet zeggen dat dat op de universiteit eigenlijk prima lukt. Waar zit hem de belemmering in?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:52:43 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195854760
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Advies is nog tot daar aan toe. Daar kan ik mee leven.

De verplichting .. daar heb ik mijn vraagtekens bij.
Nadat Rutte eerst 7 maanden heeft geroepen dat ze geen nut hebben ook nog eens...
pi_195854767
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is horeca in of exclusief personeel? Maakt geen fluit uit want als je de scholen zou sluiten sluit ook de personeelskamer.
Het gaat ook niet om de horeca an sich, het gaat om het vergelijk. Ten aanzien van een sector die een lagere bijdrage heeft neem je de maximale maatregel (totale sluiting) terwijl je tegen een sector die meer bijdraagt zegt “u moet coûte que coûte doorgaan”.

Nogmaals, dat is een verdedigbare keuze. Maar dan moet je niet gaan schuilen achter medische argumenten. Dan moet je er voor uitkomen dat je een politieke keuze maakt.

En wat mij betreft maatregelen nemen die de voortgang van het onderwijs op zich beperkt raken maar wel het risico verkleinen. Zoals door mij eerder voorgesteld.
Zolang de IKEA en De Efteling gewoon open zijn hoef je toch geen scholen te sluiten? Je trekt op zoveel fronten een bak ellende open, om 4% besmettingen in te dammen, wellicht ook nog eens, want je weet niet wat kinderen gaan doen met hun sociale behoeftes als de scholen een maand dicht zijn.

Ik geloof trouwens ook wel dat duidelijk was dat het een morele keuze was om wel de horeca en niet de scholen aan te pakken.
blablablabla
pi_195854780
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus een langere lockdown werkt ook niet, wil je zeggen.
Mja, als je de boel tot en met maart op slot gooit, dan zal het virus uiteindelijk wel weg zijn. En dan geen mieterig gedoe met 'n intelligente lockdown, maar gewoon een keiharde lockdown. Tot en met maart iedereen binnen, in 'n tijdslot mag je om beurten naar de supermarkt om eten te kopen en verder alleen naar buiten in noodgevallen. Politie en het leger op straat laten patrouilleren.

Dan kill je het virus wel. Maar dan heb je daarna weer 101 andere problemen. Veel grotere problemen dan cojona.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:53:37 #46
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195854783
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:49 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik weet niet of het de grootste fout was, maar wel een verwarrende. Je wist op een gegeven moment niet meer waar je aan toe was. Hier mochten dingen wel, die verderop niet mochten. En in Amsterdam moest je een mondkapje in de Kalverstraat, maar verderop mocht-ie weer af etc. Ik begrijp dat een regionale aanpak de voorkeur had, want waarom zou je bijv. de noordelijke provincies ook strengere beperkingen opleggen als het alleen in de randstad fout gaat? Kom je daarmee weg? De Groningers denken dan ook: 'Ja ammehoela, dat jullie daar een potje van maken, daar hebben wij toch niets mee te maken? Hier gaat 't goed, hoor!' En dat begrijp ik ook al. Het was een lastige 'dans' in een nieuwe situatie.
Volgens mij was het meer dat burgemeesters hun nek niet uit durfden te steken voor al te strenge lokale maatregelen, en gingen feestvierders gewoon een dorpje verder naar de feestzaal. Dat Nederland te klein is voor lokaal beleid geloof ik wel. En nu corona zich toch over het hele land verspreid heeft is dat ook niet meer nodig.
Never explain, never apologize.
pi_195854796
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, als je de boel tot en met maart op slot gooit, dan zal het virus uiteindelijk wel weg zijn. En dan geen mieterig gedoe met 'n intelligente lockdown, maar gewoon een keiharde lockdown. Tot en met maart iedereen binnen, in 'n tijdslot mag je om beurten naar de supermarkt om eten te kopen en verder alleen naar buiten in noodgevallen. Politie en het leger op straat laten patrouilleren.

Dan kill je het virus wel. Maar dan heb je daarna weer 101 andere problemen. Veel grotere problemen dan cojona.
Precies. Het is allemaal zoveel ingewikkelder dan wordt gedacht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195854801
met al dat gejank over al die regels en mondkapjes en dat niemand meer een leven heeft zit ik nu echt op het punt van gooi alles maar open en sluit mij en mijn vrouw maar 3 maanden op.......of tot een vaccin.

gooi wel even wat boodschappen wekelijks voor de deur dan ben ik blij, als de ziekenhuizen vol zijn dan is het pech hebben moet je gewoon ff aankloppen bij de personen "die weer normaal willen leven".
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195854818
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat dat op de universiteit eigenlijk prima lukt. Waar zit hem de belemmering in?
Van wat ik begrijp:geld. Programma's die op de uni gebruikt worden zijn voor onze school niet te betalen heb ik begrepen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_195854833
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, als je de boel tot en met maart op slot gooit, dan zal het virus uiteindelijk wel weg zijn. En dan geen mieterig gedoe met 'n intelligente lockdown, maar gewoon een keiharde lockdown. Tot en met maart iedereen binnen, in 'n tijdslot mag je om beurten naar de supermarkt om eten te kopen en verder alleen naar buiten in noodgevallen. Politie en het leger op straat laten patrouilleren.

Dan kill je het virus wel. Maar dan heb je daarna weer 101 andere problemen. Veel grotere problemen dan cojona.
Klopt door dat te doen kan je de zorg definitief afschalen omdat de economie is overleden. We kunnen het dan gewoon simpel weg niet meer betalen.
pi_195854840
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:54 schreef Predator40 het volgende:
met al dat gejank over al die regels en mondkapjes en dat niemand meer een leven heeft zit ik nu echt op het punt van gooi alles maar open en sluit mij en mijn vrouw maar 3 maanden op.......of tot een vaccin.

gooi wel even wat boodschappen wekelijks voor de deur dan ben ik blij, als de ziekenhuizen vol zijn dan is het pech hebben moet je gewoon ff aankloppen bij de personen "die weer normaal willen leven".
Niet iedereen heeft de mogelijkheden om zich zo goed te isoleren, dus liever niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195854844
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mja, als je de boel tot en met maart op slot gooit, dan zal het virus uiteindelijk wel weg zijn. En dan geen mieterig gedoe met 'n intelligente lockdown, maar gewoon een keiharde lockdown. Tot en met maart iedereen binnen, in 'n tijdslot mag je om beurten naar de supermarkt om eten te kopen en verder alleen naar buiten in noodgevallen. Politie en het leger op straat laten patrouilleren.

Dan kill je het virus wel. Maar dan heb je daarna weer 101 andere problemen. Veel grotere problemen dan cojona.
Maar dat wil toch helemaal niemand, zo'n lange idiote lockdown?

En is mijn inziens ook niet nodig, ik zou niet weten waarom je het virus helemaal uit zou willen bannen. Of nouja, dat wil je natuurlijk wel, maar niet ten koste van alles.

Een harde lockdown heeft volgens mij wel degelijk zin voor de duur van 3 of 4 weken, en dan alleen maar om alles behapbaar te krijgen voor de zorg zodat non-COVID zorg gewoon kan doorgaan, dat GGD's weer BCO kunnen doen, en niemand meer 24 uur of langer hoeft te wachten op hun test of testuitslag.

En dan kan je vervolgens een beetje regionaal gaan dansen met die maatregelen, dan weer wat meer, dan weer wat minder. Ik geloof er heilig in dat als je de zaken hierboven echt op orde hebt (en dan ook echt echt echt op orde) er geen harde lockdowns meer nodig zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 20:58:10 ]
pi_195854880
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Zolang de IKEA en De Efteling gewoon open zijn hoef je toch geen scholen te sluiten? Je trekt op zoveel fronten een bak ellende open, om 4% besmettingen in te dammen, wellicht ook nog eens, want je weet niet wat kinderen gaan doen met hun sociale behoeftes als de scholen een maand dicht zijn.

Ik geloof trouwens ook wel dat duidelijk was dat het een morele keuze was om wel de horeca en niet de scholen aan te pakken.
Ik zie het zelf ook heel erg als dat de volwassenen zich koest houden om de kinderen de ruimte te geven. Deels omdat daar het aantal besmettingen minder zijn, maar ook omdat school gewoon belangrijk is, de ontwikkeling van kinderen door moet gaan en sommige situaties thuis echt niet goed vol te houden waren. Niet iedereen heeft twee hoogopgeleide ouders en een huis waarin iedereen z'n eigen kamer heeft van 16 m2.

En ik vind hier niets mis mee (behalve dat we nog steeds een (te?) zwaar beroep doen op de zorg, maar dat vind ik niet te wijten aan het openhouden van de scholen; eerder aan de volwassenen die denken dat als de kinderen naar school kunnen, zij dan ook wel naar kantoor kunnen (om maar een voorbeeld te noemen.))
Somebody that I used to know
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:57:52 #54
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195854884
Ik denk dat het beste is voor Nederland om 2de "intelligente" lockdown van paar weken van 4 t/m 12 weken in te stellen in plaats van zeer harde korte lockdown van 2 weken. Want als je een zeer harde korte lockdown instelt dan versoepel je die over 2 weken al weer, dan stijgen besmettingscijfers weer supersnel naar recordhoogtes wat het ook mee zorgt voor exceptionele stijgingen van opnames en cijfers.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195854905
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft de mogelijkheden om zich zo goed te isoleren, dus liever niet.
daar kan mooi een regeling voor getroffen worden, ze houden geld over omdat ze de economie niet meer hoeven te redden toch ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 20:58:59 #56
408813 crew  trein2000
pi_195854922
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Zolang de IKEA en De Efteling gewoon open zijn hoef je toch geen scholen te sluiten? Je trekt op zoveel fronten een bak ellende open, om 4% besmettingen in te dammen, wellicht ook nog eens, want je weet niet wat kinderen gaan doen met hun sociale behoeftes als de scholen een maand dicht zijn.
De Ikea is een lastige, want wanneer is een winkel geen winkel meer maar een vermaaksinrichting? Maar de Efteling kan wat mij betreft morgen dicht.
Ik ben het met je eens hoor, maar je hebt mij dan ook niet horen pleiten voor een totale sluiting. Ik vind enkel dat ze binnen scholen eens maatregelen moeten nemen die voor de hand liggen zoals de door mij genoemde vaste opstelling en wisselende docenten gecombineerd met quarantaines van directe contacten.
quote:
Ik geloof trouwens ook wel dat duidelijk was dat het een morele keuze was om wel de horeca en niet de scholen aan te pakken.
En dat is belachelijk. Dat je dit soort beslissingen maakt op basis van een belangenafweging is prima en zelfs zeer wenselijk. Maar morele waarden hebben daar in wmb geen plaats.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195854935
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:54 schreef Predator40 het volgende:
met al dat gejank over al die regels en mondkapjes en dat niemand meer een leven heeft zit ik nu echt op het punt van gooi alles maar open en sluit mij en mijn vrouw maar 3 maanden op.......of tot een vaccin.

gooi wel even wat boodschappen wekelijks voor de deur dan ben ik blij, als de ziekenhuizen vol zijn dan is het pech hebben moet je gewoon ff aankloppen bij de personen "die weer normaal willen leven".
Willen jij en je vrouw ook 2x in de 76 dagen groente of vaker?

https://www.volkskrant.nl(...)-te-weinig~b9464620/
- verwijderd door admin -
pi_195854946
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar dat wil toch helemaal niemand, zo'n lange idiote lockdown?

En is mijn inziens ook niet nodig, ik zou niet weten waarom je het virus helemaal uit zou willen bannen. Of nouja, dat wil je natuurlijk wel, maar niet ten koste van alles.

Een harde lockdown heeft volgens mij wel degelijk zin voor de duur van 3 of 4 weken, en dan alleen maar om alles behapbaar te krijgen voor de zorg zodat non-COVID zorg gewoon kan doorgaan, dat GGD's weer BCO kunnen doen, en niemand meer 24 uur of langer hoeft te wachten op hun test of testuitslag.

En dan kan je vervolgens een beetje regionaal gaan dansen met die maatregelen, dan weer wat meer, dan weer wat minder. Ik geloof er heilig in dat als je de zaken hierboven echt op orde hebt (en dan ook echt echt echt op orde) er geen harde lockdowns meer nodig zijn.
Ik niet, maar voor mijn gevoel roepen wel steeds meer mensen om een lockdown. Omdat ze denken dat je dan in 2 weken de boel hebt opgelost. Zo simpel is het allemaal niet.

Testen, BCO en besmette mensen binnen houden, dat had allang op orde moeten zijn. De Jonge & co hebben de hele zomer gehad om dat te regelen. Hebben ze niet gedaan. Ik heb niet de illusie dat ze tijdens een lockdown van twee weken dit wel op orde gaan krijgen.
pi_195854951
Dat foei roepen en dreigen met draconische maatregelen van Rutte gaat niet helpen.
Mensen verzetten zich dan juist er tegen.


Dus... die draconische maatregelen komen er aan!

Rutte volgende keer gewoon je bek houden :')
pi_195854953
Het wordt een spannend weekje :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:00:20 #61
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_195854956
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:56 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maar dat wil toch helemaal niemand, zo'n lange idiote lockdown?

Weet je dat zeker?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_195854976
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt een spannend weekje :)
Welnee.
pi_195854978
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:59 schreef groenen het volgende:

[..]

Willen jij en je vrouw ook 2x in de 76 dagen groente of vaker?

https://www.volkskrant.nl(...)-te-weinig~b9464620/
lol
ik kan ook gewoon online bestellen nog :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195854993
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik niet, maar voor mijn gevoel roepen wel steeds meer mensen om een lockdown. Omdat ze denken dat je dan in 2 weken de boel hebt opgelost. Zo simpel is het allemaal niet.

Testen, BCO en besmette mensen binnen houden, dat had allang op orde moeten zijn. De Jonge & co hebben de hele zomer gehad om dat te regelen. Hebben ze niet gedaan. Ik heb niet de illusie dat ze tijdens een lockdown van twee weken dit wel op orde gaan krijgen.
Kan me niet voorstellen dat iemand tot in maart in een harde lockdown wil. Maar oke, goed. Verder helemaal eens. Die gemisten kansen in de zomer zijn echt te belachelijk voor woorden.
pi_195854998
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De Ikea is een lastige, want wanneer is een winkel geen winkel meer maar een vermaaksinrichting? Maar de Efteling kan wat mij betreft morgen dicht.

Dit ja. Onbegrijpelijk dat je dat open laat. Sterke lobby uit de branche geweest, in ieder geval.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:01:54 #66
249559 crew  Lavenderr
pi_195855011
Bizar en volkomen getikt. Hierdoor gaat alles naar de klote, en blijkbaar is dat de bedoeling. Waarom mag joost weten.
pi_195855013
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Weet je dat zeker?
Ik ken ze niet in elk geval.
pi_195855015
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat iemand tot in maart in een harde lockdown wil. Maar oke, goed. Verder helemaal eens. Die gemisten kansen in de zomer zijn echt te belachelijk voor woorden.
op de manier zoals het nu gaat zitten we tot maart met de huidige maatregelen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195855030
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

op de manier zoals het nu gaat zitten we tot maart met de huidige maatregelen
Weet je niet.
pi_195855034
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
Bizar en volkomen getikt. Hierdoor gaat alles naar de klote, en blijkbaar is dat de bedoeling. Waarom mag joost weten.
"The Great reset" !!!!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195855043
Sinterklaas en Kerst is al naar de neuk.
pi_195855053
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat iemand tot in maart in een harde lockdown wil. Maar oke, goed. Verder helemaal eens. Die gemisten kansen in de zomer zijn echt te belachelijk voor woorden.
Met die 2 tot 4 weken ga je het niet redden en geloof er niks van dat dan opeens alles weer open gegooid zou worden.

De meeste mensen hebben ook geen flauw idee wat zo'n lockdown inhoudt. Ik wil het nog weleens zien. Al is dat 8 weken. 8 weken binnen zitten, kinderen niet naar school, niet naar je werk, niet kunnen ondernemen als je daarvoor buiten moet zijn, zeer beperkt naar buiten en dan enkel om boodschappen te doen of in geval van nood.

Los van de economische problemen die het oplevert, denk ik dat het psychisch ook voor een grote ravage gaat zorgen.
pi_195855057
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef quirina het volgende:
Sinterklaas en Kerst is al naar de neuk.
Oud en nieuw gaat 1 grote ramp worden.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:04:17 #74
249559 crew  Lavenderr
pi_195855072
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
pi_195855077
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:01 schreef Lavenderr het volgende:
Bizar en volkomen getikt. Hierdoor gaat alles naar de klote, en blijkbaar is dat de bedoeling. Waarom mag joost weten.
Een soort van reset. Hoop gefrustreerde mensen worden er blijkbaar gelukkig van als iedereen even arm is i.p.v. dat er verschillen zijn, omdat sommige mensen nu eenmaal succesvoller zijn dan anderen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:04:31 #76
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_195855078
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik ken ze niet in elk geval.
In dit draadje al iemand die t/m 12 weken in lockdown wilt gaan. Zit je zomaar in eind januari 2021.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_195855080
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oud en nieuw gaat 1 grote ramp worden.
In welk opzicht bedoel je?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195855087
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
Wat is dit nou weer :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195855088
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

daar kan mooi een regeling voor getroffen worden, ze houden geld over omdat ze de economie niet meer hoeven te redden toch ?
Het gaat niet alleen om inkomstenderving...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195855090
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Oud en nieuw gaat 1 grote ramp worden.
Ook naar de neuk.
pi_195855093
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met die 2 tot 4 weken ga je het niet redden en geloof er niks van dat dan opeens alles weer open gegooid zou worden.

De meeste mensen hebben ook geen flauw idee wat zo'n lockdown inhoudt. Ik wil het nog weleens zien. Al is dat 8 weken. 8 weken binnen zitten, kinderen niet naar school, niet naar je werk, niet kunnen ondernemen als je daarvoor buiten moet zijn, zeer beperkt naar buiten en dan enkel om boodschappen te doen of in geval van nood.

Los van de economische problemen die het oplevert, denk ik dat het psychisch ook voor een grote ravage gaat zorgen.
Het is voor de economie beter om relatief kortere tijd een volledige lockdown in te voeren dan veel langer met halve maatregelen doorsukkelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:05:08 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195855095
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:54 schreef Predator40 het volgende:
met al dat gejank over al die regels en mondkapjes en dat niemand meer een leven heeft zit ik nu echt op het punt van gooi alles maar open en sluit mij en mijn vrouw maar 3 maanden op.......of tot een vaccin.

gooi wel even wat boodschappen wekelijks voor de deur dan ben ik blij, als de ziekenhuizen vol zijn dan is het pech hebben moet je gewoon ff aankloppen bij de personen "die weer normaal willen leven".
Dat is wel gelijk het andere uiterste, ik denk dat de hoeveelheid mensen die roept om geen maatregelen heel klein is. Ik denk dat we ondertussen in dit topic het er (vrijwel) allemaal wel over eens zijn dat viruswaanzin/viruswaarheid ook het licht niet gezien heeft.

Daarentegen is de groep die roept om niet nu al zwaardere maatregelen naar mijn idee best groot, en dat kan ik ook goed begrijpen. Als je maatregelen neemt en weet dat het 2 weken duurt voor je de effecten ziet ga je niet na een week al aan de knoppen zitten, want dan moet je de effecten nog zien.

Dat is niet alleen funest voor nu, maar ook voor een situatie waar je weer moet verzwaren mocht het weer uit de hand lopen. Welke maatregelen ga je dan nemen? Ga je weer alles tegelijk proberen? Als je er nu achter komt welke maatregelen werken, zijn dat de maatregelen die je weer kunt nemen mocht het fout gaan ergens in de komende maanden als dit achter de rug is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195855103
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
Complete onzin
-> BNW
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:05:33 #84
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855105
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
Die macht is volgens mij niet veel anders dan de macht die hij al, wat 10 jaar?, heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:05:36 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195855107
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met die 2 tot 4 weken ga je het niet redden en geloof er niks van dat dan opeens alles weer open gegooid zou worden.

De meeste mensen hebben ook geen flauw idee wat zo'n lockdown inhoudt. Ik wil het nog weleens zien. Al is dat 8 weken. 8 weken binnen zitten, kinderen niet naar school, niet naar je werk, niet kunnen ondernemen als je daarvoor buiten moet zijn, zeer beperkt naar buiten en dan enkel om boodschappen te doen of in geval van nood.

Los van de economische problemen die het oplevert, denk ik dat het psychisch ook voor een grote ravage gaat zorgen.
Gaan heel wat gevallen van huiselijk geweld komen in elk geval.
pi_195855110
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
We sturen hem een doos Kleenex
pi_195855125
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
Goeie inbreng! :')
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:06:50 #88
408813 crew  trein2000
pi_195855135
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
De man die alles op eigen verantwoordelijkheid gooit en steeds rept over een volwassen land en de onmogelijkheden van handhaving zou de macht lekker vinden? Waar uit blijkt dat in godesnaam?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195855150
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
Dit levert hem alleen maar slapeloze nachten op. Rare gedachte dat hij er van zou genieten.
pi_195855154
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
Rutte geniet hiervan. Die macht is zó lekker :9~
En Hugo de Jonge staat ook altijd met 'n hard penertje bij die persconferenties, want dan draait het weer even om hem. :r
pi_195855170
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is wel gelijk het andere uiterste, ik denk dat de hoeveelheid mensen die roept om geen maatregelen heel klein is.
Fok! levert wat dat betreft geen representatief beeld op van het draagvlak in Nederland. Op Fok! posten immers relatief veel jonge mannen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:08:09 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855181
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fok! levert wat dat betreft geen representatief beeld op van het draagvlak in Nederland. Op Fok! posten immers relatief veel jonge mannen.
En oudere vrouwen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195855193
Even voor de strenge lockdown roepers, anders dan het sluiten van sportscholen en online onderwijs gaat het niet volgens de routekaart.
Kappers, scholen etc blijven allemaal gewoon doorgaan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:08:54 #94
408813 crew  trein2000
pi_195855205
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fok! levert wat dat betreft geen representatief beeld op van het draagvlak in Nederland. Op Fok! posten immers relatief veel jonge mannen.
Jij merkt niet om je heen dat men er geen zin meer in heeft?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195855208
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaan heel wat gevallen van huiselijk geweld komen in elk geval.
Dat ook ja. Maar ook voor bv. kinderen lijkt het me niet gezond zo'n lockdown. En veel mensen kunnen niet thuiswerken. En als je dat wel kunt, dan is het maar de vraag of dat kan als je kinderen ook de hele dag thuis zijn en zich de tering vervelen omdat ze al weken binnen zitten.
pi_195855210
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Fok! levert wat dat betreft geen representatief beeld op van het draagvlak in Nederland. Op Fok! posten immers relatief veel jonge mannen.
Oeh..... echt?! :s) :D
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:09:32 #97
408813 crew  trein2000
pi_195855222
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Even voor de strenge lockdown roepers, anders dan het sluiten van sportscholen en online onderwijs gaat het niet volgens de routekaart.
Kappers, scholen etc blijven allemaal gewoon doorgaan.
De routekaart is geen wet van meden en Perzen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195855230
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En oudere vrouwen ;)
Lijkt me een marginale groep ten opzichte van de jonge mannen, of heb je inzicht in gegevens waar wij geen toegang toe hebben? O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195855244
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij merkt niet om je heen dat men er geen zin meer in heeft?
Jawel, maar geen idee of mijn omgeving representatief is voor Nederland. Dat zal wel niet. De meeste mensen die ik spreek zijn er helemaal klaar mee. Met mondkapjes, met intelligente lockdowns, met Rutte, met de Jonge, met dat eenzijdige geroeptoeter in de media elke dag, met Ab Osterhoax, etc.
pi_195855259
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij merkt niet om je heen dat men er geen zin meer in heeft?
Ik denk dat iedereen er vanaf het begin al niet zoveel zin in had.
Doet ook niet zoveel ter zake helaas. Anders waren we gauw klaar.
pi_195855261
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Oeh..... echt?! :s) :D
ja jammer joh, 42 :D _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:10:56 #102
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195855264
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is voor de economie beter om relatief kortere tijd een volledige lockdown in te voeren dan veel langer met halve maatregelen doorsukkelen.
Maar een volledige lockdown wordt niet kort. Stel nu dat je de R zover krijgt dat je de huidige cijfers per week halveert. De GGD heeft capaciteit om zo'n 1500 BCO onderzoeken per dag te doen, dat is de absolute max werd tijdje terug genoemd toen de GGD's gingen afschalen. Dat is landelijk, maar dat vergeten we eventjes. Dat houdt dus in dat je de volgende halveringen nodig hebt om uberhaupt de GGD weer op een goede manier BCO te kunnen laten doen:
8000 - 4000 - 2000 - 1000 - 500 (want je wil niet gelijk weer tegen de piek aan zitten).

Dus, puur om BCO weer een beetje redelijk te laten werken heb je 5 weken aan volledige lockdown nodig, indien je per week halveert. Het wordt winter, dus mensen worden sowieso meer ziek, dus het is logischer om aan te nemen dat het eens per 2 weken wordt. Dan zit je dus 10 weken in volledige lockdown voordat de GGD weer een beetje op een jofele manier zijn werk kan doen, en is het nog niet weg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:11:04 #103
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855265
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lijkt me een marginale groep ten opzichte van de jonge mannen, of heb je inzicht in gegevens waar wij geen toegang toe hebben? O-)
Als dat zo zou zijn dan zou ik daar niets over mogen zeggen :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195855276
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In welk opzicht bedoel je?
Ik gok niet dat we dan alweer kunnen feesten en gek doen, dus daar gaat veel opgekropte frustratie uitkomen in volk wat zich toch gaat misdragen 'omdat het nou eenmaal oud & nieuw is'. Mensen verleggen hun grenzen ineens een stukje op die dagen lijkt het. Komt bij dat we dan al bijna een jaar met deze rotzooi te maken hebben, het moraal van de samenleving onderhand wel de ondergrens bereikt heeft denk ik, ik niet verwacht dat het dan tegen die tijd rustig is in de ziekenhuizen en we van de zomer ook al genoeg relletjes hebben gezien. Al met al een prachtige mix en als iemand het lontje aansteekt hebben we prachtig vuurwerk ;(.
pi_195855291
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En oudere vrouwen ;)
Ik voel me niet aangesproken. Dat besef je, hè? :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:11:55 #106
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195855292
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is voor de economie beter om relatief kortere tijd een volledige lockdown in te voeren dan veel langer met halve maatregelen doorsukkelen.
Bij een lockdown moet je je vooral afvragen hoe lang je er in blijft zitten. Het kan snel verleidelijk worden om dat maar te rekken. Heeft ook voornamelijk zin (ook qua motivatie) als je weet dat je na die korte lockdown weer dingen mag. Dat de horeca weer open gaat (met die 1,5 meter dan), etc. Je wil niet een harde lockdown om daarna verschillende sectoren nog langer dicht te laten. Maar stap je dan na uit die lockdown bij 1000 besmettingen? 100? Wat als er opeens weer een paar bij komen? Weer op slot? Korte termijn helpt het wellicht, maar op de lange termijn levert het voornamelijk schade op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195855293
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja jammer joh, 42 :D _O-
Ja maar.... dat zijn de lekkerste toch? :@ ;)
pi_195855300
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij merkt niet om je heen dat men er geen zin meer in heeft?
Daar zal het virus vast een boodschap aan hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:12:13 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855306
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:11 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik voel me niet aangesproken. Dat besef je, hè? :P
Uiteraard :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195855317
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij merkt niet om je heen dat men er geen zin meer in heeft?
In mijn sociale omgeving? De meeste mensen balen om uiteenlopende redenen van de pandemie, maar er is een groot draagvlak voor de maatregelen. Uit enquêtes komt steeds eenzelfde beeld naar voren.

Let wel: met draagvlak bedoel ik niet dat die mensen zich 100% van de tijd aan de regels houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195855325
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jawel, maar geen idee of mijn omgeving representatief is voor Nederland. Dat zal wel niet. De meeste mensen die ik spreek zijn er helemaal klaar mee. Met mondkapjes, met intelligente lockdowns, met Rutte, met de Jonge, met dat eenzijdige geroeptoeter in de media elke dag, met Ab Osterhoax, etc.
Ligt misschien ook wel aan de leeftijd. In mijn omgeving merk ik dat niet. Ja, mensen vinden het geen enorm feest, maar zijn bereid om wat af te zien om de boel weer op de rit te krijgen.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:12:55 #112
5428 crew  miss_sly
pi_195855331
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij merkt niet om je heen dat men er geen zin meer in heeft?
Niemand heeft er meer zin in, maar in mijn omgeving doen de meeste mensen nog steeds hun best om zich aan de maatregelen te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195855336
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met die 2 tot 4 weken ga je het niet redden en geloof er niks van dat dan opeens alles weer open gegooid zou worden.

De meeste mensen hebben ook geen flauw idee wat zo'n lockdown inhoudt. Ik wil het nog weleens zien. Al is dat 8 weken. 8 weken binnen zitten, kinderen niet naar school, niet naar je werk, niet kunnen ondernemen als je daarvoor buiten moet zijn, zeer beperkt naar buiten en dan enkel om boodschappen te doen of in geval van nood.

Los van de economische problemen die het oplevert, denk ik dat het psychisch ook voor een grote ravage gaat zorgen.
Een onderzoek uit de Uk over de psychisch schade tijdens de lockdown.
https://jech.bmj.com/cont(...)hly&utm_term=10-2020
Kort samengevat het is niet goed voor de algemenen gezondheid.
pi_195855355
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja jammer joh, 42 :D _O-
Je username klopt niet meer!

Oké, ik ga weer ontopic :')
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195855362
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In mijn sociale omgeving? De meeste mensen balen om uiteenlopende redenen van de pandemie, maar er is een groot draagvlak voor de maatregelen. Uit enquêtes komt steeds eenzelfde beeld naar voren.

Let wel: met draagvlak bedoel ik niet dat die mensen zich 100% van de tijd aan de regels houden.
Hear, hear.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195855368
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Een onderzoek uit de Uk over de psychisch schade tijdens de lockdown.
https://jech.bmj.com/cont(...)hly&utm_term=10-2020
Kort samengevat het is niet goed voor de algemenen gezondheid.
Corona ook niet. :{
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:14:03 #117
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195855369
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik gok niet dat we dan alweer kunnen feesten en gek doen, dus daar gaat veel opgekropte frustratie uitkomen in volk wat zich toch gaat misdragen 'omdat het nou eenmaal oud & nieuw is'. Mensen verleggen hun grenzen ineens een stukje op die dagen lijkt het. Komt bij dat we dan al bijna een jaar met deze rotzooi te maken hebben, het moraal van de samenleving onderhand wel de ondergrens bereikt heeft denk ik, ik niet verwacht dat het dan tegen die tijd rustig is in de ziekenhuizen en we van de zomer ook al genoeg relletjes hebben gezien. Al met al een prachtige mix en als iemand het lontje aansteekt hebben we prachtig vuurwerk ;(.
Wij hebben met oud en nieuw een huisje geboekt op een vuurwerkvrij park met 't gezin. De wijk waar ik zit is berucht hier met vuurwerk, dus we dachten: laten we maar ergens uit die buurt gaan. Onze kleine slaapt anders helemaal niet :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195855391
quote:
Wel spreken premier Rutte en minister De Jonge dan de pers toe en gaan ze volgens Haagse ingewijden waarschuwen voor 'draconische maatregelen' als mensen zich niet aan de regels houden.
Lekker toontje weer. “Als mensen zich niet aan de regels houden”. Begint me een beetje de keel uit te hangen dat het steeds weer aan ons ligt. Beetje hetzelfde als dat vroeger dat hele klas moest nablijven omdat er één zich misdroeg. Wij zijn niet de handhavers heh. Dat is de overheid zelf. Wij zitten binnen. Dus handhaven die regels dan als daar het probleem ligt of anders gewoon ‘je bek houden’. :r
pi_195855393
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Een onderzoek uit de Uk over de psychisch schade tijdens de lockdown.
https://jech.bmj.com/cont(...)hly&utm_term=10-2020
Kort samengevat het is niet goed voor de algemenen gezondheid.
Gezond is dat allemaal niet. En dan krijg je daar nog eens economische problemen bij.
pi_195855396
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar een volledige lockdown wordt niet kort. Stel nu dat je de R zover krijgt dat je de huidige cijfers per week halveert. De GGD heeft capaciteit om zo'n 1500 BCO onderzoeken per dag te doen, dat is de absolute max werd tijdje terug genoemd toen de GGD's gingen afschalen. Dat is landelijk, maar dat vergeten we eventjes. Dat houdt dus in dat je de volgende halveringen nodig hebt om uberhaupt de GGD weer op een goede manier BCO te kunnen laten doen:
8000 - 4000 - 2000 - 1000 - 500 (want je wil niet gelijk weer tegen de piek aan zitten).

Dus, puur om BCO weer een beetje redelijk te laten werken heb je 5 weken aan volledige lockdown nodig, indien je per week halveert. Het wordt winter, dus mensen worden sowieso meer ziek, dus het is logischer om aan te nemen dat het eens per 2 weken wordt. Dan zit je dus 10 weken in volledige lockdown voordat de GGD weer een beetje op een jofele manier zijn werk kan doen, en is het nog niet weg.
Met de testcapaciteit gaat het juist de goede kant op. Niet dat we daar nu zo trots op moeten zijn, maar het is wel hoopgevend. Vooral de commerciële teststraten en supersnelle ademtesten zijn hoopgevend. De commerciële partijen maken van de nood een deugd en de ademtesten zijn super efficiënt omdat je er mee voorkomt dat er veel normale testen afgenomen moeten worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:15:26 #121
5428 crew  miss_sly
pi_195855397
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar een volledige lockdown wordt niet kort. Stel nu dat je de R zover krijgt dat je de huidige cijfers per week halveert. De GGD heeft capaciteit om zo'n 1500 BCO onderzoeken per dag te doen, dat is de absolute max werd tijdje terug genoemd toen de GGD's gingen afschalen. Dat is landelijk, maar dat vergeten we eventjes. Dat houdt dus in dat je de volgende halveringen nodig hebt om uberhaupt de GGD weer op een goede manier BCO te kunnen laten doen:
8000 - 4000 - 2000 - 1000 - 500 (want je wil niet gelijk weer tegen de piek aan zitten).

Dus, puur om BCO weer een beetje redelijk te laten werken heb je 5 weken aan volledige lockdown nodig, indien je per week halveert. Het wordt winter, dus mensen worden sowieso meer ziek, dus het is logischer om aan te nemen dat het eens per 2 weken wordt. Dan zit je dus 10 weken in volledige lockdown voordat de GGD weer een beetje op een jofele manier zijn werk kan doen, en is het nog niet weg.
Het lijkt me echt vreselijk, tien weken strenge lockdown. Wat mij betreft moeten ze er echt heel erg van overtuigd zijn dat er geen andere mogelijkheid is voor ze dat afkondigen. Dus eerder dan einde van komende week denk ik niet dat ze daarover een beslissing moeten nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195855400
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar een volledige lockdown wordt niet kort. Stel nu dat je de R zover krijgt dat je de huidige cijfers per week halveert. De GGD heeft capaciteit om zo'n 1500 BCO onderzoeken per dag te doen, dat is de absolute max werd tijdje terug genoemd toen de GGD's gingen afschalen. Dat is landelijk, maar dat vergeten we eventjes. Dat houdt dus in dat je de volgende halveringen nodig hebt om uberhaupt de GGD weer op een goede manier BCO te kunnen laten doen:
8000 - 4000 - 2000 - 1000 - 500 (want je wil niet gelijk weer tegen de piek aan zitten).

Dus, puur om BCO weer een beetje redelijk te laten werken heb je 5 weken aan volledige lockdown nodig, indien je per week halveert. Het wordt winter, dus mensen worden sowieso meer ziek, dus het is logischer om aan te nemen dat het eens per 2 weken wordt. Dan zit je dus 10 weken in volledige lockdown voordat de GGD weer een beetje op een jofele manier zijn werk kan doen, en is het nog niet weg.
En dan is de vraag of die 10 weken het meer waard zijn dan bv. 20 weken iets meer vrijheid, maar nog steeds hele stringente maatregelen?

Helaas is een lockdown niet die spreekwoordelijke pleister die je eraf moet trekken. Dat station zijn we een maand geleden al gepasseerd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195855402
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gezond is dat allemaal niet. En dan krijg je daar nog eens economische problemen bij.
En zij Brexit nog.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:16:04 #124
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855414
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lekker toontje weer. “Als mensen zich niet aan de regels houden”. Begint me een beetje de keel uit te hangen dat het steeds weer aan ons ligt. Beetje hetzelfde als dat vroeger dat hele klas moest nablijven omdat er één zich misdroeg. Wij zijn niet de handhavers heh. Dat is de overheid zelf. Wij zitten binnen. Dus handhaven die regels dan als daar het probleem ligt of anders gewoon ‘je bek houden’. :r
Is het niet de bedoeling dat wijzelf de regels handhaven, eigenlijk?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195855415
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik gok niet dat we dan alweer kunnen feesten en gek doen, dus daar gaat veel opgekropte frustratie uitkomen in volk wat zich toch gaat misdragen 'omdat het nou eenmaal oud & nieuw is'. Mensen verleggen hun grenzen ineens een stukje op die dagen lijkt het. Komt bij dat we dan al bijna een jaar met deze rotzooi te maken hebben, het moraal van de samenleving onderhand wel de ondergrens bereikt heeft denk ik, ik niet verwacht dat het dan tegen die tijd rustig is in de ziekenhuizen en we van de zomer ook al genoeg relletjes hebben gezien. Al met al een prachtige mix en als iemand het lontje aansteekt hebben we prachtig vuurwerk ;(.
Ben er ook bang voor. Het ging de afgelopen jaren al zo lekker met Oud en Nieuw en de hulpverleners (in de breedste zin van het woord). Als ik de toename van ontevredenheid en agressie zo om me heen zie, belooft dat inderdaad heel weinig goeds. :X
pi_195855425
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wij hebben met oud en nieuw een huisje geboekt op een vuurwerkvrij park met 't gezin. De wijk waar ik zit is berucht hier met vuurwerk, dus we dachten: laten we maar ergens uit die buurt gaan. Onze kleine slaapt anders helemaal niet :)
Verstandig wel. Ik heb zelf niet zoveel moeite met vuurwerk, al zal ik er geen euro aan uitgeven. Als mensen daar plezier van hebben, laat gaan. Al kunnen sommige buurten te ver gaan natuurlijk, zoals vast het geval is bij jou.

Maar dat is wel een leuke, dit jaar voor 't eerst dat strengere vuurwerk 'verbod' natuurlijk.
pi_195855426
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lekker toontje weer. “Als mensen zich niet aan de regels houden”. Begint me een beetje de keel uit te hangen dat het steeds weer aan ons ligt. Beetje hetzelfde als dat vroeger dat hele klas moest nablijven omdat er één zich misdroeg. Wij zijn niet de handhavers heh. Dat is de overheid zelf. Wij zitten binnen. Dus handhaven die regels dan als daar het probleem ligt of anders gewoon ‘je bek houden’. :r
Maar het lijkt hier wel op te gaan.
Er wordt vertrouwd op de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En heel veel mensen nemen die verantwoordelijkheid niet.
Dan moeten er dus andere maatregelen komen.
pi_195855435
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is voor de economie beter om relatief kortere tijd een volledige lockdown in te voeren dan veel langer met halve maatregelen doorsukkelen.
Bedenkelijk als je naar Melbourne kijkt. Na en lange en strenge lockdown zijn er vorige week wat versoepelingen. Deze week zouden weer wat versoepelingen komen. Maar voorlopig is alles opgeschort en zijn ze geen steek verder dan wij:

quote:
Melbourne stelt versoepeling uit vanwege nieuwe uitbraak
Vanwege een nieuwe uitbraak van het coronavirus in het noorden van Melbourne hebben autoriteiten besloten de voorgenomen versoepeling van de maatregelen uit te stellen. Premier Andrews van deelstaat Victoria spreekt van een "voorzichtige pauze". Hij wil er zeker van zijn dat er geen overdracht plaatsvindt tussen het noorden en de rest van de stad. In het noorden van de stad wachten nog 3000 mensen op de uitslag van hun coronatest.

"Ik weet dat het frustrerend is", zei Andrews op een persconferentie. "Ik weet dat mensen met smart wachten op een lange lijst versoepelingen, maar dat is op dit moment niet passend voor ons."

Het is in de deelstaat op dit moment verplicht om een mondkapje te dragen en inwoners mogen niet verder dan 25 kilometer van hun huis verwijderd zijn. Toen de tweede golf uitbrak, zo'n twee maanden geleden, werd er een avondklok ingesteld en de meeste bedrijven moesten hun deuren sluiten.

In Victoria werden er vandaag zeven nieuwe gevallen gemeld. Het aantal doden blijft staan op 817. In heel Australië zijn er 905 mensen overleden aan het coronavirus.

https://nos.nl/liveblog/2(...)stand-in-spanje.html

  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:16:59 #129
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195855436
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Met de testcapaciteit gaat het juist de goede kant op. Niet dat we daar nu zo trots op moeten zijn, maar het is wel hoopgevend. Vooral de commerciële teststraten en supersnelle ademtesten zijn hoopgevend. De commerciële partijen maken van de nood een deugd en de ademtesten zijn super efficiënt omdat je er mee voorkomt dat er veel normale testen afgenomen moeten worden.
De testcapaciteit maak ik me ook geen zorgen om, het gaat om bron & contactonderzoek.Dat is in al die situaties waar ze met het virus willen 'dansen' cruciaal. Als we in strenge lockdown gaan en BCO gaat direct weer over zn nek kun je er weer terug in.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195855447
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lekker toontje weer. “Als mensen zich niet aan de regels houden”. Begint me een beetje de keel uit te hangen dat het steeds weer aan ons ligt. Beetje hetzelfde als dat vroeger dat hele klas moest nablijven omdat er één zich misdroeg. Wij zijn niet de handhavers heh. Dat is de overheid zelf. Wij zitten binnen. Dus handhaven die regels dan als daar het probleem ligt of anders gewoon ‘je bek houden’. :r
De hele tijd dat gedreig ja. Terwijl ze zelf de basis totaal niet op orde hebben en maar wat aankloten.
pi_195855450
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Is het niet de bedoeling dat wijzelf de regels handhaven, eigenlijk?
Lijkt me niet aangezien we niet noodzakelijke bewegingen moeten beperken. Kan moeilijk de binnenstad handhaven waar ik zelf al maanden niet kom.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:17:43 #132
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195855465
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar het lijkt hier wel op te gaan.
Er wordt vertrouwd op de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En heel veel mensen nemen die verantwoordelijkheid niet.
Dan moeten er dus andere maatregelen komen.
Bepaalt de samenleving hoe de samenleving eruit ziet, of doen een paar beleidsmakers dat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:17:48 #133
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195855471
Scholen blijven open. Waarom durven ze daar niets mee
Maar arib wel zeiken dat het tijdelijke parlementsgebouw niet corona proof zou zijn.

Kijk eens op een gemiddelde vo school mevrouw
pi_195855483
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Een onderzoek uit de Uk over de psychisch schade tijdens de lockdown.
https://jech.bmj.com/cont(...)hly&utm_term=10-2020
Kort samengevat het is niet goed voor de algemenen gezondheid.
Dat was geen lockdown ook niet geweest, lijkt me. :{
pi_195855486
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar het lijkt hier wel op te gaan.
Er wordt vertrouwd op de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En heel veel mensen nemen die verantwoordelijkheid niet.
Dan moeten er dus andere maatregelen komen.
Wat stel je voor? Dat het leger gaan patrouilleren en iedereen die z'n neus buiten steekt terug naar binnen mept?
pi_195855500
Mensen Lubach is on!
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:19:11 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855510
quote:
19s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:17 schreef Gunner het volgende:
Scholen blijven open. Waarom durven ze daar niets mee
Maar arib wel zeiken dat het tijdelijke parlementsgebouw niet corona proof zou zijn.

Kijk eens op een gemiddelde vo school mevrouw
Omdat de schade van scholen sluiten heel groot is en men probeert een middenweg te vinden. Ik zeg niet dat men de goede middenweg bewandelt maar dat is de achterliggende gedachte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195855518
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar het lijkt hier wel op te gaan.
Er wordt vertrouwd op de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En heel veel mensen nemen die verantwoordelijkheid niet.
Dan moeten er dus andere maatregelen komen.
Alsof dat een verrassing is. Ze houden er met de maatregelen zelfs rekening mee dat er mensen geen gehoor aan geven. Daar kunnen de mensen die er wel iets mee doen, niks aan veranderen. Dus doe niet alsof het hun schuld is. Als je dat doet dan verlies je juist al je draagvlak. Komt een punt dat de middelvinger ook bij mij begint te jeuken.
pi_195855523
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor. Het ging de afgelopen jaren al zo lekker met Oud en Nieuw en de hulpverleners (in de breedste zin van het woord). Als ik de toename van ontevredenheid en agressie zo om me heen zie, belooft dat inderdaad heel weinig goeds. :X
het word een complete chaos........ :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195855543
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij een lockdown moet je je vooral afvragen hoe lang je er in blijft zitten. Het kan snel verleidelijk worden om dat maar te rekken. Heeft ook voornamelijk zin (ook qua motivatie) als je weet dat je na die korte lockdown weer dingen mag. Dat de horeca weer open gaat (met die 1,5 meter dan), etc. Je wil niet een harde lockdown om daarna verschillende sectoren nog langer dicht te laten. Maar stap je dan na uit die lockdown bij 1000 besmettingen? 100? Wat als er opeens weer een paar bij komen? Weer op slot? Korte termijn helpt het wellicht, maar op de lange termijn levert het voornamelijk schade op.
Tja, dat laat ik aan de experts over. Er word al geadviseerd om niet te vroeg uit te stappen en ook niet teveel direct weer mogelijk te maken.

Onze gezondheidszorg is onze absolute prioriteit op dit moment dus ik kan me goed voorstellen dat je die factor zwaar mee laat wegen. Om te beginnen moet je op aantallen opgenomen patienten komen waarmee Nederlandse ziekenhuizen geen reguliere zorg meer af moeten schalen. En daarnaast hebben we nog een achterstand aan uitgestelde behandelingen van maanden. Zodra het einde daarvan in zicht komt kan je denken aan het opheffen van de lockdown.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195855558
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar een volledige lockdown wordt niet kort. Stel nu dat je de R zover krijgt dat je de huidige cijfers per week halveert. De GGD heeft capaciteit om zo'n 1500 BCO onderzoeken per dag te doen, dat is de absolute max werd tijdje terug genoemd toen de GGD's gingen afschalen. Dat is landelijk, maar dat vergeten we eventjes. Dat houdt dus in dat je de volgende halveringen nodig hebt om uberhaupt de GGD weer op een goede manier BCO te kunnen laten doen:
8000 - 4000 - 2000 - 1000 - 500 (want je wil niet gelijk weer tegen de piek aan zitten).

Dus, puur om BCO weer een beetje redelijk te laten werken heb je 5 weken aan volledige lockdown nodig, indien je per week halveert. Het wordt winter, dus mensen worden sowieso meer ziek, dus het is logischer om aan te nemen dat het eens per 2 weken wordt. Dan zit je dus 10 weken in volledige lockdown voordat de GGD weer een beetje op een jofele manier zijn werk kan doen, en is het nog niet weg.
Je maakt mij niet wijs dat je die 1500 per dag niet veel hoger kan laten zijn. Ik vind dat altijd een beetje zwak, van die onmogelijkheden. Niet dat ik het zou willen, maar in Wuhan hadden ze in 10 dagen diverse ziekenhuizen staan, maar hier moeten we naar een bepaald cijfer toewerken 'want we kunnen niet meer aan'. Geloof ik niets van.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:20:37 #142
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195855563
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat de schade van scholen sluiten heel groot is en men probeert een middenweg te vinden. Ik zeg niet dat men de goede middenweg bewandelt maar dat is de achterliggende gedachte.
Grotere schade dan al die bewegingen? 4% was het toch?
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:20:39 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195855565
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het word een complete chaos........ :{
Ben er ook bang voor ja. De wappies gaan sowieso van de gelegenheid gebruik maken en dan haken de beroepsrelschoppers ook in.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195855593
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De routekaart is geen wet van meden en Perzen.
Eens, maar als je een routekaart presenteert kun je moeilijk 3 weken later weer iets anders proberen
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:21:37 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855594
quote:
19s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:20 schreef Gunner het volgende:

[..]

Grotere schade dan al die bewegingen? 4% was het toch?
Ik kan dat niet bepalen. Ik denk dat degene die hier ouders zijn mischien meer toe kunnen voegen op dat gebied.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:22:35 #146
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_195855619
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan dat niet bepalen. Ik denk dat degene die hier ouders zijn mischien meer toe kunnen voegen op dat gebied.
Ben ouder en werkzaam op een school. Kan er wel wat over zeggen hoe het er aan toe gaat denk ik ;)
pi_195855623
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lekker toontje weer. “Als mensen zich niet aan de regels houden”. Begint me een beetje de keel uit te hangen dat het steeds weer aan ons ligt. Beetje hetzelfde als dat vroeger dat hele klas moest nablijven omdat er één zich misdroeg. Wij zijn niet de handhavers heh. Dat is de overheid zelf. Wij zitten binnen. Dus handhaven die regels dan als daar het probleem ligt of anders gewoon ‘je bek houden’. :r
Het is geen kwestie van zij en wij. Ook de leden van de regering moeten zich aan de regels houden.
Uiteindelijk werkt het het beste als iedereen ergens gemotiveerd is om zich eraan te houden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:23:17 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195855653
Als je nu de (middelbare) scholen sluit dan zijn ze zes maanden dicht. Leg dat maar eens uit aan je kinderen.

Om nog maar niet te spreken over mbo's (en hoger), die al 7 maanden grotendeels gesloten zijn en waarvan de leerlingen/studenten nog steeds geen flauw idee hebben wanneer ze weer fatsoenlijk onderwijs mogen ontvangen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195855657
Een avondklok zou ik echt heel naar vinden
Gino ♥
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:23:24 #150
408813 crew  trein2000
pi_195855658
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt me echt vreselijk, tien weken strenge lockdown. Wat mij betreft moeten ze er echt heel erg van overtuigd zijn dat er geen andere mogelijkheid is voor ze dat afkondigen. Dus eerder dan einde van komende week denk ik niet dat ze daarover een beslissing moeten nemen.
Ik ben die fase al voorbij. Ik wil vooral zekerheid dat het werkt. Want we zitten nu al sinds september te kloten met allerhande maatregelen die helemaal niks uithalen maar wel gigantische kosten met zich meebrengen. Zowel economisch als sociaal.

Ik merk gewoon bij mezelf dat ik aan het instorten ben. Het totale gebrek aan sociale omgang. Het totale gebrek aan perspectief. Het is gewoon fnuikend.
Ik was voor Corona al niet iemand die de feestjes afging. Ik drink geen alcohol. Ik ben niet uit op massale samenkomsten.

Maar ik mis gewoon het praatje bij de koffiecorner van de universiteit, even kijken bij de plaatselijke amateurclub, gewoon iemand tegen kunnen komen op de gang en drie zinnen wisselen. Dat mis ik, maar vooral het gebrek aan perspectief daar op is wat mij toch zolangzamerhand wel begint op te breken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:24:01 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855679
quote:
19s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:22 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ben ouder en werkzaam op een school. Kan er wel wat over zeggen hoe het er aan toe gaat denk ik ;)
Ik geloof je meteen, wat ik denk is dat de overheid scholen sluiten te ontwrichtend en te economisch schadelijk inschat en dat ze daarom per se de scholen willen open houden. Of dat opweegt tegen de impact? Ik weet het gewoon niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195855685
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Eens, maar als je een routekaart presenteert kun je moeilijk 3 weken later weer iets anders proberen
Volgens mij is die routekaart nog niet in gebruik genomen? Is dat het plan voor als het nu weer behapbaar is? Kan me vergissen hoor, maar vond het lastig om de huidige maatregelen er aan te koppelen en als Rutte nu zegt dat alle scenario's op tafel liggen, heb ik niet het gevoel dat dit de laatste stap op die kaart persé wordt.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:24:45 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855700
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben die fase al voorbij. Ik wil vooral zekerheid dat het werkt. Want we zitten nu al sinds september te kloten met allerhande maatregelen die helemaal niks uithalen maar wel gigantische kosten met zich meebrengen. Zowel economisch als sociaal.

Ik merk gewoon bij mezelf dat ik aan het instorten ben. Het totale gebrek aan sociale omgang. Het totale gebrek aan perspectief. Het is gewoon fnuikend.
Ik was voor Corona al niet iemand die de feestjes afging. Ik drink geen alcohol. Ik ben niet uit op massale samenkomsten.

Maar ik mis gewoon het praatje bij de koffiecorner van de universiteit, even kijken bij de plaatselijke amateurclub, gewoon iemand tegen kunnen komen op de gang en drie zinnen wisselen. Dat mis ik, maar vooral het gebrek aan perspectief daar op is wat mij toch zolangzamerhand wel begint op te breken.
Zekerheid dat het werkt ga je nooit krijgen, trein, dat is simpelweg onmogelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:25:09 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195855711
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar het lijkt hier wel op te gaan.
Er wordt vertrouwd op de eigen verantwoordelijkheid van mensen. En heel veel mensen nemen die verantwoordelijkheid niet.
Dan moeten er dus andere maatregelen komen.
Dat ligt net zo goed als ingrijpen op de verkeerde plekken; en een slechte manier van handhaven. Om nog maar te verzwijgen over de testsituatie in NL & dat er bv nog steeds geen verplichte quarantaine is voor mensen uit een oranje gebied/mensen met een positieve test.

Ja, wij hebben een verantwoordelijkheid. Punt. Maar het irriteert mij ook wel dat ze amper aan zelfreflectie doen. Dat zien meer Nederlanders. Ik heb al van meer mensen gehoord dat ze zich afvragen waarom wij, als volk, alle regeltjes maar moeten volgen als hun hun eigen zaakjes niet eens op orde hebben. Zaakjes waarmee je misschien wel meer besmettingen had kunnen voorkomen dan de huidige maatregelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195855716
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

De hele tijd dat gedreig ja. Terwijl ze zelf de basis totaal niet op orde hebben en maar wat aankloten.
Kun je me uitleggen wat die basis precies is?
Persoonlijk lijkt het me geen makkelijke opgave om 17 miljoen Nederlanders met de neus dezelfde kant op te laten wijzen. Ben 't met je eens dat dreigen nergens voor nodig is en ook zeker geen positief effect heeft/zal hebben.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:25:22 #156
408813 crew  trein2000
pi_195855720
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Eens, maar als je een routekaart presenteert kun je moeilijk 3 weken later weer iets anders proberen
Natuurlijk wel. Het is crisis. Je moet handelen naar bevindt van zaken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195855723
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
Als je nu de (middelbare) scholen sluit dan zijn ze zes maanden dicht. Leg dat maar eens uit aan je kinderen.

Om nog maar niet te spreken over mbo's (en hoger), die al 7 maanden grotendeels gesloten zijn en waarvan de leerlingen/studenten nog steeds geen flauw idee hebben wanneer ze weer fatsoenlijk onderwijs mogen ontvangen.
Volgens mij ging het over meer maatregelen op de middelbare scholen. Niet meteen over sluiting ervan.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:25:44 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195855736
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben die fase al voorbij. Ik wil vooral zekerheid dat het werkt. Want we zitten nu al sinds september te kloten met allerhande maatregelen die helemaal niks uithalen maar wel gigantische kosten met zich meebrengen. Zowel economisch als sociaal.

Ik merk gewoon bij mezelf dat ik aan het instorten ben. Het totale gebrek aan sociale omgang. Het totale gebrek aan perspectief. Het is gewoon fnuikend.
Ik was voor Corona al niet iemand die de feestjes afging. Ik drink geen alcohol. Ik ben niet uit op massale samenkomsten.

Maar ik mis gewoon het praatje bij de koffiecorner van de universiteit, even kijken bij de plaatselijke amateurclub, gewoon iemand tegen kunnen komen op de gang en drie zinnen wisselen. Dat mis ik, maar vooral het gebrek aan perspectief daar op is wat mij toch zolangzamerhand wel begint op te breken.
Gaan we het toch nog een keer eens worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:25:57 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195855742
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben die fase al voorbij. Ik wil vooral zekerheid dat het werkt. Want we zitten nu al sinds september te kloten met allerhande maatregelen die helemaal niks uithalen maar wel gigantische kosten met zich meebrengen. Zowel economisch als sociaal.

Ik merk gewoon bij mezelf dat ik aan het instorten ben. Het totale gebrek aan sociale omgang. Het totale gebrek aan perspectief. Het is gewoon fnuikend.
Ik was voor Corona al niet iemand die de feestjes afging. Ik drink geen alcohol. Ik ben niet uit op massale samenkomsten.

Maar ik mis gewoon het praatje bij de koffiecorner van de universiteit, even kijken bij de plaatselijke amateurclub, gewoon iemand tegen kunnen komen op de gang en drie zinnen wisselen. Dat mis ik, maar vooral het gebrek aan perspectief daar op is wat mij toch zolangzamerhand wel begint op te breken.
Kan je een hand geven maar ik ben bang dat die al vastgepakt is door een hoop andere mensen :)
pi_195855750
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lijkt me niet aangezien we niet noodzakelijke bewegingen moeten beperken. Kan moeilijk de binnenstad handhaven waar ik zelf al maanden niet kom.
Weet het niet zeker, maar bedoelt hij niet dat je je zelf aan de regels houdt?
(Je hoeft geen politieagent te spelen in de binnenstad ofzo)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:26:36 #161
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195855759
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tja, dat laat ik aan de experts over. Er word al geadviseerd om niet te vroeg uit te stappen en ook niet teveel direct weer mogelijk te maken.

Succes om dan draagvlak te krijgen voor zo'n maandenlange serieuze lockdown. Mensen hebben perspectief nodig...dat ze het ergens voor doen. Dat ze na die periode ook echt weer wat meer dingen mogen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195855776
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben die fase al voorbij. Ik wil vooral zekerheid dat het werkt. Want we zitten nu al sinds september te kloten met allerhande maatregelen die helemaal niks uithalen maar wel gigantische kosten met zich meebrengen. Zowel economisch als sociaal.

Ik merk gewoon bij mezelf dat ik aan het instorten ben. Het totale gebrek aan sociale omgang. Het totale gebrek aan perspectief. Het is gewoon fnuikend.
Ik was voor Corona al niet iemand die de feestjes afging. Ik drink geen alcohol. Ik ben niet uit op massale samenkomsten.

Maar ik mis gewoon het praatje bij de koffiecorner van de universiteit, even kijken bij de plaatselijke amateurclub, gewoon iemand tegen kunnen komen op de gang en drie zinnen wisselen. Dat mis ik, maar vooral het gebrek aan perspectief daar op is wat mij toch zolangzamerhand wel begint op te breken.
Maar je hoeft toch geen totaal gebrek aan sociale omgang te hebben? Ik wil ook maar wat graag weer naar kantoor en naar de voetbal maar het is niet dat ik helemaal niemand meer zie of spreek.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:27:19 #163
408813 crew  trein2000
pi_195855778
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zekerheid dat het werkt ga je nooit krijgen, trein, dat is simpelweg onmogelijk.
Uiteraard.
Maar maatregelen als de kroegen een uurtje eerder sluiten werken niet. En dat snapt iedereen met een IQ van boven de 80. Dat gekloot moet heel snel kappen. Dan maar iets harder er in.

En als het dan niet lukt kun je altijd nog zeggen “we hebben alles geprobeerd” en dan ben ik de eerste die daar begrip voor heeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195855781
Ik ben benieuwd hoe ze een avondklok gaan gebruiken trouwens. Niet meer op straat na 10 uur? Met welk politiekorps gaan we dat controleren? Zou wel een advies worden
Gino ♥
pi_195855785
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat ligt net zo goed als ingrijpen op de verkeerde plekken; en een slechte manier van handhaven. Om nog maar te verzwijgen over de testsituatie in NL & dat er bv nog steeds geen verplichte quarantaine is voor mensen uit een oranje gebied/mensen met een positieve test.

Ja, wij hebben een verantwoordelijkheid. Punt. Maar het irriteert mij ook wel dat ze amper aan zelfreflectie doen. Dat zien meer Nederlanders. Ik heb al van meer mensen gehoord dat ze zich afvragen waarom wij, als volk, alle regeltjes maar moeten volgen als hun hun eigen zaakjes niet eens op orde hebben. Zaakjes waarmee je misschien wel meer besmettingen had kunnen voorkomen dan de huidige maatregelen.
Misschien moeten juist die mensen dan wat meer aan zelfreflectie doen? Het valt mij op dat juist de mensen die tegen de maatregelen ageren zo tegen de overheid aan trappen.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:27:40 #166
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195855787
Ik heb er wel vertrouwen in dat de huidige maatregelen niet nóg strenger zullen worden. De afgelopen dagen schommelt het aantal geregistreerde besmettingen per dag rondom de 9000. Soms iets daaronder, soms iets daarboven. Hopelijk dan in de loop van november enige versoepeling van de maatregelen, alhoewel een terugkeer naar de norm van vóór maart nog ver weg lijkt.
pi_195855794
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan dat niet bepalen. Ik denk dat degene die hier ouders zijn mischien meer toe kunnen voegen op dat gebied.
Natuurlijk kunnen we dat niet. Er zit een grens aan hoeveel risico je accepteert, maar waar ligt die grens? Medio augustus waren er nog weinig besmettingen, dus toen was de heropening van de scholen (business as usual) voor de meeste mensen prima. Naarmate de besmettingen toenemen, neemt ook het ongemak toe. Dat lijkt me logisch.

En verder zit er zoveel variatie tussen ouders, van viruswaanzinaanhangers tot mensen met een kwetsbare gezondheid. Die zullen er andere ideeën op nahouden ten aanzien van welk risico acceptabel is.

Ik vind het zelf jammer dat de discussie steeds gaat over scholen volledig open versus scholen volledig dicht. Je zou de rol van scholen in besmettingen ook kunnen reduceren door het hanteren van de maatregelen beter mogelijk te maken. Denk aan het halveren van groepen in het voortgezet onderwijs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:28:07 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855796
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Uiteraard.
Maar maatregelen als de kroegen een uurtje eerder sluiten werken niet. En dat snapt iedereen met een IQ van boven de 80. Dat gekloot moet heel snel kappen. Dan maar iets harder er in.

En als het dan niet lukt kun je altijd nog zeggen “we hebben alles geprobeerd” en dan ben ik de eerste die daar begrip voor heeft.
Dat ben ik met je eens, ik vraag mij nog steeds af waar die maatregel vandaan gekomen is en wat de rationale erachter was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:28:34 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195855805
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:14 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lekker toontje weer. “Als mensen zich niet aan de regels houden”. Begint me een beetje de keel uit te hangen dat het steeds weer aan ons ligt. Beetje hetzelfde als dat vroeger dat hele klas moest nablijven omdat er één zich misdroeg. Wij zijn niet de handhavers heh. Dat is de overheid zelf. Wij zitten binnen. Dus handhaven die regels dan als daar het probleem ligt of anders gewoon ‘je bek houden’. :r
Eigenlijk de beste vergelijking dit. Dat je dan met 29 man zat te wachten tot die ene opstond en bekende om KUT op het bord te hebben geschreven en dat dan niemand opstond en je met zijn allen een beetje begon te geloven dat jijzelf het misschien wel was.

Good times...
pi_195855821
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, ik vraag mij nog steeds af waar die maatregel vandaan gekomen is en wat de rationale erachter was.
Besef creëren bij de jongeren denk ik
Gino ♥
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:29:23 #171
408813 crew  trein2000
pi_195855824
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Kan je een hand geven maar ik ben bang dat die al vastgepakt is door een hoop andere mensen :)
Dat mag niet helaas -O- ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195855840
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze een avondklok gaan gebruiken trouwens. Niet meer op straat na 10 uur? Met welk politiekorps gaan we dat controleren? Zou wel een advies worden
Adviezen schijnen we onze billen mee af te vegen.
pi_195855844
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze een avondklok gaan gebruiken trouwens. Niet meer op straat na 10 uur? Met welk politiekorps gaan we dat controleren? Zou wel een advies worden
In België schijnt het al the new big thing te zijn om zonder gepakt te worden te straat en op te gaan en dit op TikTok te plaatsen.
pi_195855856
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Kun je me uitleggen wat die basis precies is?
Persoonlijk lijkt het me geen makkelijke opgave om 17 miljoen Nederlanders met de neus dezelfde kant op te laten wijzen. Ben 't met je eens dat dreigen nergens voor nodig is en ook zeker geen positief effect heeft/zal hebben.
Testen, bron- en contactonderzoek en besmette mensen binnen laten zitten.

Weten dat je besmet bent, weten wie er mogelijk nog meer besmet zijn en besmette mensen isoleren, zodat ze geen andere mensen kunnen besmetten.

Dat lijkt me allemaal zinvoller dan niet werkende mondkapjes opzetten, de horeca 'n uur eerder dicht gooien (en nu zelfs helemaal dicht gooien) en beslisbomen of je verkouden kinderen naar school moet laten gaan.
pi_195855862
twitter


En ja hoor, het is zo ver in Australië. In Australië kan je je baan niet meer behouden zonder vaccin. Echt, ik vind het bizar dat mensen hier geen problemen mee hebben. Straks verplicht een nier afstaan?
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:09 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195855876
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Adviezen schijnen we onze billen mee af te vegen.
Tja, iemand anders had al het WC papier gekocht in de supermarkt :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:10 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195855877
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat mag niet helaas -O- ;)
Oh haha ik bedoelde natuurlijk een virtuele hand he ;)
pi_195855883
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef maan_man het volgende:

[..]

In België schijnt het al the new big thing te zijn om zonder gepakt te worden te straat en op te gaan en dit op TikTok te plaatsen.
Dat bedoel ik. Gaat helemaal niet helpen natuurlijk. Zeker niet in een banlieu als Nieuw-West
Gino ♥
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:22 #179
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195855887
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Succes om dan draagvlak te krijgen voor zo'n maandenlange serieuze lockdown. Mensen hebben perspectief nodig...dat ze het ergens voor doen. Dat ze na die periode ook echt weer wat meer dingen mogen.
Dat er geen perspectief is komt wat mij betreft vooral door het niet sneller/strenger ingrijpen. Nu kabbelt het maar een beetje voort. Eerder en harder ingrijpen zou voor korter ingrijpen kunnen zorgen, waardoor er daarna veel meer ruimte ontstaat om even zo normaal mogelijk te doen.

Nu zit je eigenlijk constant op je teentjes te lopen, als gewone burgers, als zorgmedewerkers, als GGD-er, als regering etc. etc. Niemand wordt hier blij van volgens mij.
pi_195855896
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Succes om dan draagvlak te krijgen voor zo'n maandenlange serieuze lockdown. Mensen hebben perspectief nodig...dat ze het ergens voor doen. Dat ze na die periode ook echt weer wat meer dingen mogen.
Na die periode mogen ze 'n uitkering aanvragen, het faillissement van hun onderneming aanvragen en het eigen risico aftikken voor de eerste sessie bij de psycholoog.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:32:26 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195855921
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:29 schreef maan_man het volgende:

[..]

In België schijnt het al the new big thing te zijn om zonder gepakt te worden te straat en op te gaan en dit op TikTok te plaatsen.
Waarna je alsnog 'nen dikke boete krijgt omdat je zo stom bent om jezelf te filmen tijdens een overtreding?
pi_195855923
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, iemand anders had al het WC papier gekocht in de supermarkt :D
Hamster dat je er rondloopt! }:|
pi_195855931
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:23 schreef trein2000 het volgende:

Maar ik mis gewoon het praatje bij de koffiecorner van de universiteit, even kijken bij de plaatselijke amateurclub, gewoon iemand tegen kunnen komen op de gang en drie zinnen wisselen. Dat mis ik, maar vooral het gebrek aan perspectief daar op is wat mij toch zolangzamerhand wel begint op te breken.
De spontaniteit is weg, hè? In plaats daarvan deins je achteruit als iemand te dichtbij komt. Da's niet echt relax koffie drinken. En geen zicht op wanneer 't beter wordt. Het ís ook een hopeloze situatie :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:32:55 #184
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195855932
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:30 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, het is zo ver in Australië. In Australië kan je je baan niet meer behouden zonder vaccin. Echt, ik vind het bizar dat mensen hier geen problemen mee hebben. Straks verplicht een nier afstaan?
Dit is inderdaad een twijfelachtige ontwikkeling. Er vindt zo inbreuk plaats op de lichamelijke integriteit. Ja, je kunt letterlijk kiezen om het vaccin niet te nemen, maar géén inkomen is een sterk pressiemiddel.
pi_195855942
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:23 schreef Tjacka het volgende:
Een avondklok zou ik echt heel naar vinden
Heb ook niet het idee dat het überhaupt effect zal hebben.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195855944
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Waarna je alsnog 'nen dikke boete krijgt omdat je zo stom bent om jezelf te filmen tijdens een overtreding?
Nee, want de politie is te druk met het bekeuren van meisjes die in het park zitten of bejaarden die op een bankje een appelflap zitten te eten.
pi_195855968
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

De spontaniteit is weg, hè? In plaats daarvan deins je achteruit als iemand te dichtbij komt. Da's niet echt relax koffie drinken. En geen zicht op wanneer 't beter wordt. Het ís ook een hopeloze situatie :{
Het is niet hopeloos, maar het vraagt van ons allemaal dat we ons neerleggen bij onzekerheid. Dat is begrijpelijkerwijs niet makkelijk, maar het is wel mogelijk. Als het leed tussen de oren zit, zit het perspectief dat ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195855980
Ik kreeg bij die beelden van demonstraties uit Berlijn vandaag wel spontaan zin om mee te doen eigenlijk, volgens mij zit de frustratie bij heel veel mensen van allerlei diversiteiten behoorlijk hoog.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:35:18 #189
408813 crew  trein2000
pi_195855994
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch geen totaal gebrek aan sociale omgang te hebben? Ik wil ook maar wat graag weer naar kantoor en naar de voetbal maar het is niet dat ik helemaal niemand meer zie of spreek.
Nee natuurlijk niet. En ik heb ook echt nog wel wat dingetjes. Maar het is al sinds maart heel minimaal met een beperkte opleving in de zomer. Maar bijvoorbeeld de universiteit, toch de plek waar je normaliter de hele dag mensen spreekt heb ik sinds maart 4 keer van binnen gezien.

Bovendien is de hele spontaniteit er af. Ik moet alles afspreken en dan een paar uur bij iemand op de bank gaan zitten. Het is juist dat kleine en spontane “he jou heb ik lang niet gezien, hoe is het met je” wat je normaal de hele dag doet wat ik gewoon mis.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195855997
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Succes om dan draagvlak te krijgen voor zo'n maandenlange serieuze lockdown. Mensen hebben perspectief nodig...dat ze het ergens voor doen. Dat ze na die periode ook echt weer wat meer dingen mogen.
Ik denk dat ze dat binnenkort wel kunnen bieden als ze goede sneltesten hebben. Je kan dan wel mensen weer toegang geven tot dingen als ze negatief zijn. Dat is één voorbeeld van hoop en perspectief. Maarja, voor de rest is perspectief of hoop ver te zoeken, wat echt kwalijk is.

Ja, en nog die valse hoop van een vaccin, maar ik ben wat sceptisch want dat is echt geen magic bullet. En al helemaal niet zo snel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:35:41 #191
408813 crew  trein2000
pi_195856008
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

De spontaniteit is weg, hè? In plaats daarvan deins je achteruit als iemand te dichtbij komt. Da's niet echt relax koffie drinken. En geen zicht op wanneer 't beter wordt. Het ís ook een hopeloze situatie :{
Dit dus ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195856010
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:30 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, het is zo ver in Australië. In Australië kan je je baan niet meer behouden zonder vaccin. Echt, ik vind het bizar dat mensen hier geen problemen mee hebben. Straks verplicht een nier afstaan?
Ik sta sowieso niet te springen om die vaccinatie nu blijkt dat de test zo kort en onvolledig is dat de producenten de eventuele financiële gevolgen van complicaties bij de overheid hebben gelegd, omdat zij deze niet zelf durven te dragen,
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:37:21 #193
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195856037
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:30 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, het is zo ver in Australië. In Australië kan je je baan niet meer behouden zonder vaccin. Echt, ik vind het bizar dat mensen hier geen problemen mee hebben. Straks verplicht een nier afstaan?
Het alternatief is dat mensen vanwege hun beleving en eigen mening hun collega's nog steeds lopen besmetten. In Australië is het al jaren zo dat als je je kinderen niet inent, je geen kinderbijslag krijgt ^O^
Je mag de keuze nog steeds maken, maar hij heeft gevolgen.
Het zou raar zijn als de Australische regering nu ineens zei: ja maar nu mogen onze burgers ineens wél kiezen zonder consequenties voor iets wat de volksgezondheid direct in gevaar brengt.

Ja, het knelt bij mij ook ergens vanwege vrijheid en eigen lijf en leden en zo, maar in deze situatie vind ik dat het algemeen belang voorgaat.
pi_195856055
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:30 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, het is zo ver in Australië. In Australië kan je je baan niet meer behouden zonder vaccin. Echt, ik vind het bizar dat mensen hier geen problemen mee hebben. Straks verplicht een nier afstaan?
denk dat het voor het reizen ook wel zoiets gaat komen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195856056
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is niet hopeloos, maar het vraagt van ons allemaal dat we ons neerleggen bij onzekerheid. Dat is begrijpelijkerwijs niet makkelijk, maar het is wel mogelijk. Als het leed tussen de oren zit, zit het perspectief dat ook.
Niet makkelijk en ook niet voor iedereen te doen, vrees ik.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195856063
https://www.bild.de/regio(...)n-73583146.bild.html

Nederlands restaurant bij de grens met Duitsland heeft nu een tent staan aan de Duitse zijde van de grens, zodat mensen er legaal mogen eten. Bestellen moet wel aan de Nederlandse kant, want hij heeft waarschijnlijk geen Duitse horecavergunning. Slim bedacht. :P
pi_195856068
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:35 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik sta sowieso niet te springen om die vaccinatie nu blijkt dat de test zo kort en onvolledig is dat de producenten de eventuele financiële gevolgen van complicaties bij de overheid hebben gelegd, omdat zij deze niet zelf durven te dragen,
Nee, maar je bent gek als je het vaccin niet neemt. Nou, als de overheid het nodig vindt dat je dan je baan kwijt raakt, dan moet er meer achter zitten dan alleen het vaccin. Het zelfbeschikkingsrecht verdwijnt dan echt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:38:40 #198
408813 crew  trein2000
pi_195856072
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:34 schreef Elan het volgende:
Ik kreeg bij die beelden van demonstraties uit Berlijn vandaag wel spontaan zin om mee te doen eigenlijk, volgens mij zit de frustratie bij heel veel mensen van allerlei diversiteiten behoorlijk hoog.
Ik ben helemaal geen demonstrant. En van nature zeer gezagsgetrouw. Maar als ik nu lees over een nog strengere lockdown begint bij mij het begrip voor #ikdoenietmeermee ook wel te groeien eerlijk gezegd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195856074
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Succes om dan draagvlak te krijgen voor zo'n maandenlange serieuze lockdown. Mensen hebben perspectief nodig...dat ze het ergens voor doen. Dat ze na die periode ook echt weer wat meer dingen mogen.
Een meerderheid van de Nederlanders is voor het invoeren van een landelijke lockdown. Dat draagvlak lijkt me veel makkelijker te bereiken dan doormodderen zoals we nu doen. Dat wil bijna niemand namelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195856090
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

denk dat het voor het reizen ook wel zoiets gaat komen.
En dat vind jij normaal?
pi_195856098
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:34 schreef Elan het volgende:
Ik kreeg bij die beelden van demonstraties uit Berlijn vandaag wel spontaan zin om mee te doen eigenlijk, volgens mij zit de frustratie bij heel veel mensen van allerlei diversiteiten behoorlijk hoog.
Ik denk niet dat demonstraties daarbij gaan helpen. Daar trekt dat virus zich niets van aan. Sterker nog: dat is alleen maar beter voor de verspreiding.

Al snap ik je gedachtegang: je wilt het gevoel hebben dat je iets doet. Iets om je onvrede te uiten. En dat lijkt me niet gek.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195856116
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:39 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En dat vind jij normaal?
ik vind het prima ja, niks meer dan de verplichte vaccinaties voor bijv afrika of indonesie
en wij komen nog wel eens ergens ....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195856120
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen demonstrant. En van nature zeer gezagsgetrouw. Maar als ik nu lees over een nog strengere lockdown begint bij mij het begrip voor #ikdoenietmeermee ook wel te groeien eerlijk gezegd.
Ja, hier ook. Bizar wat mensen willen en waar ze mee akkoord gaan en welke vrijheden ze allemaal willen inleveren (zonder probleem).
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:40:32 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195856122
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

denk dat het voor het reizen ook wel zoiets gaat komen.
Hartstikke goed. Straks heb je alles onder controle, vliegen er massaal mensen naar je land die de "bewuste keuze" hebben gemaakt zich niet te laten prikken.

En ja, nuance: langetermijneffecten zijn nog onbekend van vaccin.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:40:39 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195856125
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:30 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En ja hoor, het is zo ver in Australië. In Australië kan je je baan niet meer behouden zonder vaccin. Echt, ik vind het bizar dat mensen hier geen problemen mee hebben. Straks verplicht een nier afstaan?
Is dit echt??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195856128
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:35 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik sta sowieso niet te springen om die vaccinatie nu blijkt dat de test zo kort en onvolledig is dat de producenten de eventuele financiële gevolgen van complicaties bij de overheid hebben gelegd, omdat zij deze niet zelf durven te dragen,
Daarmee doe je geen recht aan de werkelijkheid. Dit is een genuanceerd stuk waarin goed wordt uitgelegd waar het risico uit bestaat: Waar is het optimisme over het coronavaccin op gebaseerd?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195856134
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, hier ook. Bizar wat mensen willen en waar ze mee akkoord gaan en welke vrijheden ze allemaal willen inleveren (zonder probleem).
moeten ze toch zelf weten
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195856140
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

denk dat het voor het reizen ook wel zoiets gaat komen.
Waarom niet gewoon sneltesten? Dat is toch veel makkelijker.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195856146
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:34 schreef Elan het volgende:
Ik kreeg bij die beelden van demonstraties uit Berlijn vandaag wel spontaan zin om mee te doen eigenlijk, volgens mij zit de frustratie bij heel veel mensen van allerlei diversiteiten behoorlijk hoog.
Daar is de groep viruswaanzinmongolen inderdaad wat groter.
pi_195856150
Wat is jullie verwachting? Lockdown aanstaande, de ja of de nee?
pi_195856152
Australie is sowieso een ontzettend kutland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195856158
[quote]0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vind het prima ja, niks meer dan de verplichte vaccinaties voor bijv afrika of indonesie
[/quot
Waar je niet de langetermijngevolgen kent. Ik heb mensen gesproken die bij de grote fabrikanten werken, zij willen zich niet laten vaccineren. Zulke grote troep die je ingespoten krijgt.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:42:12 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856164
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:39 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En dat vind jij normaal?
Net zo normaal als inentingen halen voor een bezoek aan Indonesie of Ivoorkust, ja. Een ander land heeft het volste recht dat te eisen van bezoekers.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856169
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, hier ook. Bizar wat mensen willen en waar ze mee akkoord gaan en welke vrijheden ze allemaal willen inleveren (zonder probleem).
Ja, totdat ze 'n keertje een paar maanden in een echte lockdown zitten. Hele dag binnen zitten en dan één keer per week boodschappen mogen doen.

Denk dat de meesten er dan snel anders over denken.
pi_195856174
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

moeten ze toch zelf weten
Ja, moet je zelf weten als je straks ook een nier moet afstaan.
pi_195856181
Hou eens op met het afzeiken van dit topic;
COR / Het Positiviteitstopic (met cijfers en grafieken) #15 - afvlakking in zicht?

Hulde voor wat lichtpuntjes. Voor elk lichtpuntje.
Mensen hebben dat nodig. Als jij dat niet nodig hebt, good for you.
Dit topic is vaak al kut zat met mensen die 3 maand en een totale lockdown willen en dan ook nog eens per direct.
En dan hier in al dat zwarte gezeik ook nog eens lopen zeiken over een topic voor mensen die zich liever richten op positiever nieuws. Niet cool.
Go hard or go home
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:43:03 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195856184
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef mir1986 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vind het prima ja, niks meer dan de verplichte vaccinaties voor bijv afrika of indonesie
[/quot
Waar je niet de langetermijngevolgen kent. Ik heb mensen gesproken die bij de grote fabrikanten werken, zij willen zich niet laten vaccineren. Zulke grote troep die je ingespoten krijgt.
Ik heb mensen gesproken die bij de grote fabrikanten werken die zich graag laten vaccineren.
Zulk goed spul dat je ingespoten krijgt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195856186
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef Sfancta het volgende:
Wat is jullie verwachting? Lockdown aanstaande, de ja of de nee?
Dat zag er aan liggen hoe de cijfers zich ontwikkelen, vrees ik.
Hoop dat het allemaal niet nodig zal blijken, maar de toekomst zal het uitwijzen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195856204
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef Discombobulate het volgende:
Australie is sowieso een ontzettend kutland.
valt best mee, mooi land, aardige mensen, mooie natuur
er gaan niet voor niets duizenden nederlanders backpacken per jaar
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:43:35 #220
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856205
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Is dit echt??
Niet te bepalen, er word geen bron gegeven van het filmpje in die tweet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856209
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef Sfancta het volgende:
Wat is jullie verwachting? Lockdown aanstaande, de ja of de nee?
Ik denk dat het vooralsnog bij dreigende taal blijft. Een lockdown gaan heel veel mensen niet pikken en met de verkiezingen in het vooruitzicht zullen Rutte en De Jonge dat ook niet aandurven.
pi_195856231
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Net zo normaal als inentingen halen voor een bezoek aan Indonesie of Ivoorkust, ja. Een ander land heeft het volste recht dat te eisen van bezoekers.
Nog een stempeltje in 't medisch paspoort. Geen drama verder, lijkt me.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:44:32 #223
408813 crew  trein2000
pi_195856236
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, hier ook. Bizar wat mensen willen en waar ze mee akkoord gaan en welke vrijheden ze allemaal willen inleveren (zonder probleem).
Nee daar gaat het niet om. Dat vrijhedengezeik is prima bij surveillanceapps, verplichte vaccinatie en al wat eens meer zij van dat soort ongein. Bij de situatie zoals het nu is is het vooral een uiting van domheid.

Waar het mij om gaat is het totale faalbeleid wat er gevoerd wordt, allemaal halfzachte maatregelen. Overheidsinfrastuctuur wat bij het minste of geringste instort. Maatregelen waar clown bassie jaloers op is, zulke goede grappen kan hij immers niet verzinnen. Maar de verantwoordelijkheid? Die ligt bij de burger :')

Ga eens regeren man Mark en Hugo!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195856242
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef mir1986 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 25 oktober 2020 21:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vind het prima ja, niks meer dan de verplichte vaccinaties voor bijv afrika of indonesie
[/quot
Waar je niet de langetermijngevolgen kent. Ik heb mensen gesproken die bij de grote fabrikanten werken, zij willen zich niet laten vaccineren. Zulke grote troep die je ingespoten krijgt.
mijn situatie ligt wel wat anders dan de gemiddelde nederlander....lang verhaal
waarschijnlijk hebben wij ook wel recht op een van de eerste shots, en dan ga ik ook gelijk een vlucht boeken
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195856247
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef Sfancta het volgende:
Wat is jullie verwachting? Lockdown aanstaande, de ja of de nee?
Ja, vraag is alleen of dat over een week of over een maand is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195856249
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:39 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat demonstraties daarbij gaan helpen. Daar trekt dat virus zich niets van aan. Sterker nog: dat is alleen maar beter voor de verspreiding.

Al snap ik je gedachtegang: je wilt het gevoel hebben dat je iets doet. Iets om je onvrede te uiten. En dat lijkt me niet gek.
:?

Er wordt gedemonstreerd tegen de maatregelen, niet tegen het bestaan van het virus.
pi_195856250
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, moet je zelf weten als je straks ook een nier moet afstaan.
-> BNW
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:45:26 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195856261
Als ze as. dinsdag alleen maar gaan dreigen met een lockdown is het weer totaal onzinnig.

Als de maatregelen goed genoeg werken moet je dat gewoon benoemen en zeggen dat de verwachting is dat het nog X weken gaat duren voordat de R laag genoeg is om te versoepelen.

Als de maatregelen niet goed genoeg werken zeg je gewoon dat een lockdown noodzakelijk is om zo snel mogelijk weer te kunnen versoepelen.

Dit gekabbel helpt echt niemand.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:45:33 #229
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856264
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:44 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nog een stempeltje in 't medisch paspoort. Geen drama verder, lijkt me.
Je bent natuurlijk ook niet verplicht om op vakantie te gaan in Australie of waar dan ook, Nederland is prachtig ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856269
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ja, moet je zelf weten als je straks ook een nier moet afstaan.
Kom kom, nu trek je het wel te ver door, hoor. Niemand vraagt je om een nier, arm of long af te staan.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:47:11 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856296
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Kom kom, nu trek je het wel te ver door, hoor. Niemand vraagt je om een nier, arm of long af te staan.
Zou wel een groot probleem met transplantaties oplossen, natuurlijk. "Vakantie in Australie? Natuurlijk, dat is dan een nier, bij de grens in te leveren" :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856297
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:45 schreef Kyran het volgende:
Als ze as. dinsdag alleen maar gaan dreigen met een lockdown is het weer totaal onzinnig.

Als de maatregelen goed genoeg werken moet je dat gewoon benoemen en zeggen dat de verwachting is dat het nog X weken gaat duren voordat de R laag genoeg is om te versoepelen.

Als de maatregelen niet goed genoeg werken zeg je gewoon dat een lockdown noodzakelijk is om zo snel mogelijk weer te kunnen versoepelen.

Dit gekabbel helpt echt niemand.
Eens! Informeer mensen, vertel waarom en waarop er een besluit is genomen.
De standjes kennen we wel.
Go hard or go home
pi_195856299
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je bent natuurlijk ook niet verplicht om op vakantie te gaan in Australie of waar dan ook, Nederland is prachtig ;)
juist, nederland is ook prachtig, genoeg mogelijkheden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195856315
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou wel een groot probleem met transplantaties oplossen, natuurlijk. "Vakantie in Australie? Natuurlijk, dat is dan een nier, bij de grens in te leveren" :+
vlieg je dan wel business class ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:48:10 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195856324
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:41 schreef mir1986 het volgende:
[quote][ afbeelding ]
...
Waar je niet de langetermijngevolgen kent. Ik heb mensen gesproken die bij de grote fabrikanten werken, zij willen zich niet laten vaccineren. Zulke grote troep die je ingespoten krijgt.
Ik heb die troep meerdere malen ingespoten gekregen en was erg blij om niet autistisch rond te kunnen lopen in de tropen zonder gele koorts of het Hepatitis-alfabet te krijgen ^O^
pi_195856326
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Succes om dan draagvlak te krijgen voor zo'n maandenlange serieuze lockdown. Mensen hebben perspectief nodig...dat ze het ergens voor doen. Dat ze na die periode ook echt weer wat meer dingen mogen.
Eens ja. Perspectief heb je nodig.
Daarom had ik gehoopt op een zware lockdown van 4 weken en van daaruit hopelijk versoepelingen en een veiligere omgeving. Niet (minimaal) 6 weken de horeca op slot en sportverenigingen dicht zonder plan.
blablablabla
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:48:28 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856334
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vlieg je dan wel business class ?
Uh...ik wel? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856335
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef Noek het volgende:

[..]

Eens! Informeer mensen, vertel waarom en waarop er een besluit is genomen.
De standjes kennen we wel.
right _O-
het is onze regering he
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:48:32 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195856339
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou wel een groot probleem met transplantaties oplossen, natuurlijk. "Vakantie in Australie? Natuurlijk, dat is dan een nier, bij de grens in te leveren" :+
Moet het per se een eigen nier zijn?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195856365
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Het is crisis. Je moet handelen naar bevindt van zaken.
Niet dat ik me niet in je opmerking nkan vinden, maar dan sla je als overheid toch ook een flater? Waarom maak je überhaupt een routekaart om die vervolgens weer in de prullenbak te gooien
pi_195856366
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb die troep meerdere malen ingespoten gekregen en was erg blij om niet autistisch rond te kunnen lopen in de tropen zonder gele koorts of het Hepatitis-alfabet te krijgen ^O^
alleen die malaria tabletten kreeg ik wel knallende koppijn van ....niet gewoon, en dat is niet grappig op die off road wegen in afrika
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:49:58 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856376
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Moet het per se een eigen nier zijn?
Oh, goed punt! _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856378
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

:?

Er wordt gedemonstreerd tegen de maatregelen, niet tegen het bestaan van het virus.
Je begrijpt me verkeerd :) Het ligt aan de manier van demonstreren: als dat gebeurt op veilige afstand of online ofzo, dan is er niets aan de hand. Maar met z'n allen op straat gaan schreeuwen terwijl je schouder aan schouder staat? Nee, dat lijkt me niet zo verstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 25-10-2020 21:51:37 (spelling) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195856386
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:33 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb ook niet het idee dat het überhaupt effect zal hebben.
Zou toch wel in een kleine kring kerst of Sinterklaas willen vieren. Ga dat niet om 4 uur smiddags doen.
Gino ♥
pi_195856397
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Niet dat ik me niet in je opmerking nkan vinden, maar dan sla je als overheid toch ook een flater? Waarom maak je überhaupt een routekaart om die vervolgens weer in de prullenbak te gooien
Omdat dat wel prima past in de lijn die men al de hele crisis volgt. Die van de waan van de dag. Er was wat gezeur dat mensen zo'n Ierse routekaart willen en dan maakt men er eentje. Daarna is er wat discussie over mondkapjes en dan doet men dat weer.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:50:50 #246
408813 crew  trein2000
pi_195856399
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:49 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Niet dat ik me niet in je opmerking nkan vinden, maar dan sla je als overheid toch ook een flater? Waarom maak je überhaupt een routekaart om die vervolgens weer in de prullenbak te gooien
Onvoorziene omstandigheden, sturen in de mist, etc, bovendien kent de routekaart nog heel veel meer variatie dan in de publieksversie staat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:50:54 #247
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856403
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Zou toch wel in een kleine kring kerst of Sinterklaas willen vieren. Ga dat niet om 4 uur smiddags doen.
Blijft iedereen toch gewoon slapen? Gezellie met zijn viertjes :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856409
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Zou toch wel in een kleine kring kerst of Sinterklaas willen vieren. Ga dat niet om 4 uur smiddags doen.
iedereen wilt dat wel......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195856421
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:45 schreef Kyran het volgende:
Als ze as. dinsdag alleen maar gaan dreigen met een lockdown is het weer totaal onzinnig.

Als de maatregelen goed genoeg werken moet je dat gewoon benoemen en zeggen dat de verwachting is dat het nog X weken gaat duren voordat de R laag genoeg is om te versoepelen.

Als de maatregelen niet goed genoeg werken zeg je gewoon dat een lockdown noodzakelijk is om zo snel mogelijk weer te kunnen versoepelen.

Dit gekabbel helpt echt niemand.
Als er dinsdag waarschuwingen komen en daarna zijn er demonstraties voor een lockdown dan doe ik mee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195856432
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, nederland is ook prachtig, genoeg mogelijkheden
Ook zo'n vermoeiende dooddoener. Hoe we in de EU omgaan met (unilateraal) grenzen sluiten is op z'n zachtst gezegd discutabel. Het gaat niet alleen om het feit dat je je vakantie niet één keer in Nederland zou moeten kunnen vieren, het gaat om het precedent dat gezet wordt voor de toekomst.
pi_195856473
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ook zo'n vermoeiende dooddoener. Hoe we in de EU omgaan met (unilateraal) grenzen sluiten is op z'n zachtst gezegd discutabel. Het gaat niet alleen om het feit dat je je vakantie niet één keer in Nederland zou moeten kunnen vieren, het gaat om het precedent dat gezet wordt voor de toekomst.
De EU heeft lidstaten al wel duidelijk gemaakt dat cojona geen excuus mag zijn om de grenzen dan maar dicht te gooien.

Aan quarantaine kan men weinig doen, maar echt fan is men er ook niet van. Volgens mij kan men het landen niet verplichten, anders zou je overal met een negatieve test gewoon binnen mogen.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:53:12 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856474
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ook zo'n vermoeiende dooddoener. Hoe we in de EU omgaan met (unilateraal) grenzen sluiten is op z'n zachtst gezegd discutabel. Het gaat niet alleen om het feit dat je je vakantie niet één keer in Nederland zou moeten kunnen vieren, het gaat om het precedent dat gezet wordt voor de toekomst.
Dat precedent bestaat al decennia. Landen mogen van bezoekers eisen dat ze inentingen hebben. En dit gaat niet over de EU natuurlijk, dit ging over Australie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856476
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ook zo'n vermoeiende dooddoener. Hoe we in de EU omgaan met (unilateraal) grenzen sluiten is op z'n zachtst gezegd discutabel. Het gaat niet alleen om het feit dat je je vakantie niet één keer in Nederland zou moeten kunnen vieren, het gaat om het precedent dat gezet wordt voor de toekomst.
complete onzin
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:53:35 #254
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195856490
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist, nederland is ook prachtig, genoeg mogelijkheden
Echt, meest saaie land ooit qua natuur. Alleen al dat er geen bergen zijn ....en niet genoeg sneeuw tijdens de winter.

Ben het vaak met je eens, maar hierin dus echt niet. Kan mij qua reizen echt niet vermaken in Nederland. (sorry beetje off-topic).
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:53:37 #255
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195856491
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alleen die malaria tabletten kreeg ik wel knallende koppijn van ....niet gewoon, en dat is niet grappig op die off road wegen in afrika
Ik had Paludrine/Nivaquine en van een daarvan had je de hele dag een smaak als een dinosaurus in je bek. Maar dat was niks vergeleken met een docent van me, die een psychose kreeg van de Lariam. Als we het over bijwerkingen hebben -O-
pi_195856496
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er dinsdag waarschuwingen komen en daarna zijn er demonstraties voor een lockdown dan doe ik mee.
Demonstreren voor een lockdown :D
- verwijderd door admin -
pi_195856501
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:39 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat demonstraties daarbij gaan helpen. Daar trekt dat virus zich niets van aan. Sterker nog: dat is alleen maar beter voor de verspreiding.

Al snap ik je gedachtegang: je wilt het gevoel hebben dat je iets doet. Iets om je onvrede te uiten. En dat lijkt me niet gek.
Nee joh, zijn ook viruswappies met krankzinnige ideeën. Die leven echt buiten de werkelijkheid.
Maar lekker schouder aan schouder staan schreeuwen zonder spastisch gedoe over afstand houden en wat al niet was heerlijk om naar te kijken. Misschien ligt het aan mij maar die anderhalve meter en gebrek aan direct contact vind ik verschrikkelijk onnatuurlijk, wen daar ook niet echt aan ondanks dat we 7 maanden verder zijn.

Collectief samenkomen als een voetbalstadion of festival lijkt me echt genieten. Mis dat echt bijna fysiek.
blablablabla
pi_195856508
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd :) Het ligt aan de manier van demonstreren: als dat gebeurt op veilige afstand of online ofzo, dan is er niets aan de hand. Maar met z'n allen op straat gaan schreeuwen terwijl je schouder aan schouder staat? Nee, dat lijkt me niet zo verstandig.
Sorry, maar dan snap je de aard van de demonstratie niet, me dunkt. Daarnaast is het recht op demonstreren niet beperkt tot Zoom, online petities of e-mail.
pi_195856541
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:45 schreef Tijger_m het volgende:

Je bent natuurlijk ook niet verplicht om op vakantie te gaan in Australie of waar dan ook, Nederland is prachtig ;)
Absoluut! En met een beetje geluk nog zonnig ook in de zomermaanden ;)

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef Tijger_m het volgende:

Zou wel een groot probleem met transplantaties oplossen, natuurlijk. "Vakantie in Australie? Natuurlijk, dat is dan een nier, bij de grens in te leveren" :+
Wat als er er al een hebt afgestaan bij je vorige bezoek? Gaan ze dan opschalen naar een long? :P

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:50 schreef Tjacka het volgende:

Zou toch wel in een kleine kring kerst of Sinterklaas willen vieren. Ga dat niet om 4 uur smiddags doen.
Misschien niet, nee.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:55:13 #260
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195856542
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Sorry, maar dan snap je de aard van de demonstratie niet, me dunkt. Daarnaast is het recht op demonstreren niet beperkt tot Zoom, online petities of e-mail.
Jij vindt het dus wel verstandig om schreeuwend zij aan zij te demonstreren? Het gaat er even niet om of het wel of niet mag, maar of het verstandig is.

Het is gewoon dom, daar kan je niet eens over discusseren.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:55:28 #261
408813 crew  trein2000
pi_195856549
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd :) Het lgit aan de manier van demonstreren: als dat gebeurt op veilige afstand of online ofzo, dan is er niets aan de hand. Maar met z'n allen op straat gaan schreeuwen terwijl je schouder aan schouder staat? Nee, dat lijkt me niet zo verstandig.
Het zo ongelooflijk jammer dat de hele kritische flank is gekaapt door extremisten als Engel en Mooy.

Ik mis het geluid van de genuanceerde mensen die ten volle erkennen dat corona een ernstige ziekte is waartegen maatregelen meer dan gerechtvaardigd zijn. Maar die vraagtekens zetten bij de huidige aanpak zonder daarin meteen door te slaan naar ‘alles moet nu dicht, las de voordeuren dicht want anders vergaat de wereld’.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195856558
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:53 schreef groenen het volgende:

[..]

Demonstreren voor een lockdown :D
Zoals je in dit topic kan lezen zijn mensen adviezen en waarschuwingen zat. De meerderheid van de Nederlanders wil liever een relatief korte lockdown dan nog een veel langere tijd doormodderen terwijl de besmettingsgraad oploopt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195856563
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat precedent bestaat al decennia. Landen mogen van bezoekers eisen dat ze inentingen hebben. En dit gaat niet over de EU natuurlijk, dit ging over Australie.
Ah, wist niet dat het specifiek om inentingen ging.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

complete onzin
ok man
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:56:09 #264
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195856565
Vandaag 52k nieuwe gevallen in Frankrijk.
pi_195856571
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Echt, meest saaie land ooit qua natuur. Alleen al dat er geen bergen zijn ....en niet genoeg sneeuw tijdens de winter.

Ben het vaak met je eens, maar hierin dus echt niet. Kan mij qua reizen echt niet vermaken in Nederland. (sorry beetje off-topic).
veluwe en de utrechtse heuvelrug vind ik zeker wel een mooi gebied, en dan heb je rondom valkenburg nog een mooi gebied, noordoostpolder is ook niet verkeerd.

ik ga liever ook naar de great smokey mountains begrijp me niet verkeerd he ;)

maar dit was alleen voor de mensen die eventueel niet meer konden reizen omdat ze niet gevaccineerd willen worden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:57:56 #266
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195856616
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

veluwe en de utrechtse heuvelrug vind ik zeker wel een mooi gebied, en dan heb je rondom valkenburg nog een mooi gebied, noordoostpolder is ook niet verkeerd.

ik ga liever ook naar de great smokey mountains begrijp me niet verkeerd he ;)

maar dit was alleen voor de mensen die eventueel niet meer konden reizen omdat ze niet gevaccineerd willen worden.
Ik zou niet vooraan staan voor een vaccinatie, maar als het mijn reizen gaat belemmeren ben ik volgens mij snel om _O-

Geen dag gaat voorbij zonder dat ik denk "hopen dat ik in maart mijn reis kan maken".
pi_195856617
Waarom verplicht een vaccin bij bijvoorbeeld reizen en dergelijke in de toekomst? Je kan dat toch net zo goed met sneltesten doen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195856624
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals je in dit topic kan lezen zijn mensen adviezen en waarschuwingen zat. De meerderheid van de Nederlanders wil liever een relatief korte lockdown dan nog een veel langere tijd doormodderen terwijl de besmettingsgraad oploopt.
Als die meerderheid lekker in keiharde lockdown gaat, dan gaat de R prima onder de 1. Succes.
- verwijderd door admin -
pi_195856637
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Jij vindt het dus wel verstandig om schreeuwend zij aan zij te demonstreren? Het gaat er even niet om of het wel of niet mag, maar of het verstandig is.

Het is gewoon dom, daar kan je niet eens over discusseren.
Ik heb geen mening over of het verstandig is of niet, ik heb wel een mening over (grond)rechten en het uitoefenen daarvan.
pi_195856640
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom verplicht een vaccin bij bijvoorbeeld reizen en dergelijke in de toekomst? Je kan dat toch net zo goed met sneltesten doen?
Die sneltesten zijn/worden niet goedkoop. Dus ga daar maar niet vanuit.
blablablabla
pi_195856645
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef groenen het volgende:

[..]

Als die meerderheid lekker in keiharde lockdown gaat, dan gaat de R prima onder de 1. Succes.
:Z
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195856648
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zou niet vooraan staan voor een vaccinatie, maar als het mijn reizen gaat belemmeren ben ik volgens mij snel om _O-

Geen dag gaat voorbij zonder dat ik denk "hopen dat ik in maart mijn reis kan maken".
zodra het weer mogelijk is voor ons ( waarschijnlijk met een vaccin ) boek ik gelijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2020 @ 21:59:34 #273
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195856666
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik heb geen mening over of het verstandig is of niet, ik heb wel een mening over (grond)rechten en het uitoefenen daarvan.
Prima, daar ben ik het met je eens. Natalie had het ook over of het verstandig was volgens mij.
pi_195856679
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:54 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Sorry, maar dan snap je de aard van de demonstratie niet, me dunkt. Daarnaast is het recht op demonstreren niet beperkt tot Zoom, online petities of e-mail.
Je snapt me nog steeds niet :)

Wat gebeurt er als je allemaal massaal de straat op gaat om de demonstreren? 20 besmette mensen en over een week verdubbelt dat zich. Je kan een ware uitbraak krijgen van zo'n - goed bedoelde en zeer begrijpelijke - demonstratie. Dat bedoel ik met: het virus trekt zich er niets van aan. Natuurlijk, je demonstreert tegen de maatregelen, maar het gevolg van zo'n massale demonstratie kan een groot aantal zieken opleveren. Da's mijn punt.

Ik snap de aard van de demonstratie prima & torn ook zeker niet aan het recht om te demonstreren. (Waar je deze laatste twee dingen vandaan haalt is overigens een groot vraagteken voor me.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 25-10-2020 22:02:24 (spelling) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195856680
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals je in dit topic kan lezen zijn mensen adviezen en waarschuwingen zat. De meerderheid van de Nederlanders wil liever een relatief korte lockdown dan nog een veel langere tijd doormodderen terwijl de besmettingsgraad oploopt.
Een relatief korte lockdown is populistische prietpraat. Beetje als het eigen risico af willen schaffen, maar je dan verder vooral niet druk maken over hoe dat betaald moet worden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 22:00:28 #276
408813 crew  trein2000
pi_195856687
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ik heb geen mening over of het verstandig is of niet, ik heb wel een mening over (grond)rechten en het uitoefenen daarvan.
Ik heb die ook. Namelijk dat behalve het klassieke grondrecht op leven geen enkel grondrecht absoluut is. En dat volksgezondheid absoluut een reden is om een grondrecht in te perken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195856699
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een relatief korte lockdown is populistische prietpraat. Beetje als het eigen risico af willen schaffen, maar je dan verder vooral niet druk maken over hoe dat betaald moet worden.
volgende week oppert de FvD dat dus weer :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195856706
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom verplicht een vaccin bij bijvoorbeeld reizen en dergelijke in de toekomst? Je kan dat toch net zo goed met sneltesten doen?
Die testen kosten 100 euro per stuk of zo?
pi_195856718
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Die sneltesten zijn/worden niet goedkoop. Dus ga daar maar niet vanuit.
Maar dat kan heus wel goedkoop worden. Echt, als een vaccin al zo snel ontwikkeld is en er miljoenen ingepompt zijn, dan kunnen we ook sneltesten ontwikkelen. En bovendien, heel veel medicijnen kun je voor een paar cent maken, maar Big Pharma verkoopt ze gewoon ontiegelijk duur. Die kosten zijn echt geen probleem hoor.

En een vaccin kost ook veel geld. Bovendien laat niet eens 40% zich waarschijnlijk vaccineren, dus met dat vaccin schiet je niks op. Alleen in de lange-termijn wellicht, maar niet binnen 3 jaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195856725
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een relatief korte lockdown is populistische prietpraat. Beetje als het eigen risico af willen schaffen, maar je dan verder vooral niet druk maken over hoe dat betaald moet worden.
Gaan we weer:
-Een relatief korte lockdown is beter voor onze economie dan veel langer met halve maatregelen doormodderen. Ook in het belang van onze economie is een lockdown dus de beste oplossing.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:02:42 #281
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195856732
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die testen kosten 100 euro per stuk of zo?
Ja dat klopt. Maar sneltesten zijn wat duurder denk ik.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 22:03:19 #282
408813 crew  trein2000
pi_195856744
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Die sneltesten zijn/worden niet goedkoop. Dus ga daar maar niet vanuit.
Niks mis met mensen een keuze laten. Of een vaccinatieboekje of een negatieve test tonen bij de gate. Kunnen ze daar zalf voor zorgen en de keuze maken of ze dat bereid zijn te betalen.

Vaccinatie afdwingen doormiddel van reisbeperkingen ben ik echt heel erg op tegen. Dat is namelijk een de facto verplichting voor heel veel mensen, en dat vind ik een niet toelaatbare inbreuk op de lichamelijke integriteit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195856751
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom verplicht een vaccin bij bijvoorbeeld reizen en dergelijke in de toekomst? Je kan dat toch net zo goed met sneltesten doen?
Omdat je daar het zorgsysteem gaat belasten als superspreader. En ja, je kan het daar nog steeds oplopen en verder verspreiden.
- verwijderd door admin -
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 22:03:54 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856752
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar dat kan heus wel goedkoop worden. Echt, als een vaccin al zo snel ontwikkeld is en er miljoenen ingepompt zijn, dan kunnen we ook sneltesten ontwikkelen. En bovendien, heel veel medicijnen kun je voor een paar cent maken, maar Big Pharma verkoopt ze gewoon ontiegelijk duur. Die kosten zijn echt geen probleem hoor.

En een vaccin kost ook veel geld. Bovendien laat niet eens 40% zich waarschijnlijk vaccineren, dus met dat vaccin schiet je niks op. Alleen in de lange-termijn wellicht, maar niet binnen 3 jaar.
Miljarden. En dat word momenteel ook in sneltesten gepompt overigens maar het is een weerbastige materie en het moet ook naar behoren getest worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856761
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niks mis met mensen een keuze laten. Of een vaccinatieboekje of een negatieve test tonen bij de gate. Kunnen ze daar zalf voor zorgen en de keuze maken of ze dat bereid zijn te betalen.

Vaccinatie afdwingen doormiddel van reisbeperkingen ben ik echt heel erg op tegen. Dat is namelijk een de facto verplichting voor heel veel mensen, en dat vind ik een niet toelaatbare inbreuk op de lichamelijke integriteit.
en de verplichte andere vaccinaties dan voor sommige landen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:04:44 #286
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195856769
Wat heftige meningen zeg... maar andere kant begrijp ik jullie wel hoor. We moeten rustig blijven, rustig adem halen en goed nadenken... Komt allemaal goed hoor.
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:04:48 #287
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195856770
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien moeten juist die mensen dan wat meer aan zelfreflectie doen? Het valt mij op dat juist de mensen die tegen de maatregelen ageren zo tegen de overheid aan trappen.
Maar wie zegt dat die mensen zich niet aan de maatregelen houden? De mensen in mijn omgeving houden zich er prima aan, maar hebben wel commentaar op het kabinet. Die combo is mogelijk. Dat is wat anders dan tegen de overheid aan trappen. Zelfreflectie hebben ze zat. Heb ik zelf ook. Maar ik vind ook dat de overheid zich meer kwalijk mag nemen dan enkel dat ze de ernst van de situatie niet goed genoeg over hebben gebracht. Dat is volgens Rutte het enige wat ze fout hebben gedaan. Dat is gewoon lachwekkend. Punt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:05:35 #288
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_195856781
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er dinsdag waarschuwingen komen en daarna zijn er demonstraties voor een lockdown dan doe ik mee.
Demonstraties voor een lockdown :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_195856789
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaan we weer:
-Een relatief korte lockdown is beter voor onze economie dan veel langer met halve maatregelen doormodderen. Ook in het belang van onze economie is een lockdown dus de beste oplossing.
En daarna dan, na die relatief korte lockdown? Wat gaan we dan doen? Containment is gedoemd te falen namelijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195856790
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar sneltesten zijn wat duurder denk ik.
Lijkt me dan niet heel realistisch eigenlijk dat 'n land elk binnenkomend persoon gaat testen. Dat wordt 'n behoorlijke kostenpost.
pi_195856791
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar dat kan heus wel goedkoop worden. Echt, als een vaccin al zo snel ontwikkeld is en er miljoenen ingepompt zijn, dan kunnen we ook sneltesten ontwikkelen. En bovendien, heel veel medicijnen kun je voor een paar cent maken, maar Big Pharma verkoopt ze gewoon ontiegelijk duur. Die kosten zijn echt geen probleem hoor.

En een vaccin kost ook veel geld. Bovendien laat niet eens 40% zich waarschijnlijk vaccineren, dus met dat vaccin schiet je niks op. Alleen in de lange-termijn wellicht, maar niet binnen 3 jaar.
Geloof ik niet die sneltesten zijn allemaal gepatenteerd voor de komende 10 jaar. Die ga je echt niet binnen no time voor een appel en een ei op de markt zien verschijnen. Daarbij is het allemaal al een stuk minder problematisch als je alleen de kwetsbare groepen zou vaccineren, dus 40% zou een prima begin zijn in combinatie met een stukje immuniteit. Eigenlijk hetzelfde idee als de jaarlijkse griep.
blablablabla
pi_195856792
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het zo ongelooflijk jammer dat de hele kritische flank is gekaapt door extremisten als Engel en Mooy.

Ik mis het geluid van de genuanceerde mensen die ten volle erkennen dat corona een ernstige ziekte is waartegen maatregelen meer dan gerechtvaardigd zijn. Maar die vraagtekens zetten bij de huidige aanpak zonder daarin meteen door te slaan naar ‘alles moet nu dicht, las de voordeuren dicht want anders vergaat de wereld’.
Idd. Het lijkt óf het ene óf het andere te zijn, soms. Extremen ipv nuances.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 22:06:54 #293
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195856806
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaan we weer:
-Een relatief korte lockdown is beter voor onze economie dan veel langer met halve maatregelen doormodderen. Ook in het belang van onze economie is een lockdown dus de beste oplossing.
Kun je definiëren wat jij ziet als een relatief korte lockdown? En wat moet de lockdown brengen? Stel de besmettingen moeten omlaag, hoe ver?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195856808
quote:
88s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:00 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je snapt me nog steeds niet :)

Wat gebeurt er als je allemaal massaal de straat op gaat om de demonstreren? 20 besmette mensen en over een week verdubbelt dat zich. Je kan een ware uitbraak krijgen van zo'n - goed bedoelde en zeer begrijpelijke - demonstratie. Dat bedoel ik met: het virus trekt zich er niets van aan. Natuurlijk, je demonstreert tegen de maatregelen, maar het gevolg van zo'n massale demonstratie kan een groot aantal zieken opleveren. Da's mijn punt.

Ik snap de aard van de demonstratie prima & torn ook zeker niet aan het recht om de demonstreren. (Waar je deze laatste twee dingen vandaan haalt is overigens een groot vraagteken voor me.)
Dit is waar ik op doel: voor deze demonstranten is het niet relevant of er besmettingen plaatsvinden. Zij staan daar omdat ze er van overtuigd zijn dat er hen onrecht wordt aangedaan met de huidige maatregelen en/of willen aandacht voor een ander beleid waarin meer mogelijk is. Zij denken dus niet in rationele termen als "verstandig", zij zien dit als ultieme poging om aandacht te vragen.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 22:07:00 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195856809
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En daarna dan, na die relatief korte lockdown? Wat gaan we dan doen? Containment is gedoemd te falen namelijk.
Het idee van een lockdown is de aantallen tot een beheersbaar nivo terug te brengen en het daar te houden, dat laatste is natuurlijk het echte probleem.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195856814
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaan we weer:
-Een relatief korte lockdown is beter voor onze economie dan veel langer met halve maatregelen doormodderen. Ook in het belang van onze economie is een lockdown dus de beste oplossing.
Jij denkt dat na 'n lockdown van twee weken alles weer los kan? Dan geloof je vast ook dat Sinterklaas in december cojona in de zak mee naar Spanje neemt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 oktober 2020 @ 22:07:41 #297
408813 crew  trein2000
pi_195856827
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en de verplichte andere vaccinaties dan voor sommige landen ?
Ik vind dat toch nog wel een verschil. Een door en door beproefd vaccin of eentje waarvan de overheid een deel van de aansprakelijkheid op zich moet nemen omdat de fabrikanten dat risico niet willen dragen.

Daarnaast is er voor Corona een realistisch alternatief voor handen door middel van tests zodat je ook echt een lichter middel hebt wat je kunt inzetten. Ik weet niet of dat ook voor al die andere ziektes geldt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195856834
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niks mis met mensen een keuze laten. Of een vaccinatieboekje of een negatieve test tonen bij de gate. Kunnen ze daar zalf voor zorgen en de keuze maken of ze dat bereid zijn te betalen.

Vaccinatie afdwingen doormiddel van reisbeperkingen ben ik echt heel erg op tegen. Dat is namelijk een de facto verplichting voor heel veel mensen, en dat vind ik een niet toelaatbare inbreuk op de lichamelijke integriteit.
Ja, helemaal eens. Geef mensen idd de keuze. Ben het ook zwaar oneens met dat laatste. Snap niet dat mensen dat zo maar vinden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195856839
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En daarna dan, na die relatief korte lockdown? Wat gaan we dan doen? Containment is gedoemd te falen namelijk.
Na 2 weken of 4 weken lockdown is cojona weg en mogen we alles weer. Net zoals in Israel, Spanje, Italie, Colombia, etc. :')
pi_195856853
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En daarna dan, na die relatief korte lockdown? Wat gaan we dan doen? Containment is gedoemd te falen namelijk.
Hoofddoel is om onze zorg te ontlasten. Op het moment dat het aantal corona patienten daar zo gedaald is dat er geen zorg afgeschaald hoeft te worden en we een flink deel van de opgelopen achterstand aan behandelingen hebben ingelopen, kunnen we denken om die lockdown te schrappen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:08:52 #301
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195856856
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 22:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het idee van een lockdown is de aantallen tot een beheersbaar nivo terug te brengen en het daar te houden, dat laatste is natuurlijk het echte probleem.
Maar waar leg je die grens? En wat is er weer mogelijk als de grens is bereikt. ALS we de lockdown in gaan vind ik wel dat ze dat perspectief moeten bieden. Je wil mensen niet het idee geven dat er een relatief korte lockdown aan komt, maar dat je daarna alsnog weken moet aanmodderen met maatregelen waardoor sectoren alsnog niet open kunnen. Dan kan je net zo goed zeggen dat het een lockdown van drie maanden is. Bij wijze van. Je moet je volk ook wel een beetje motiveren natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')