Ik heb die ook. Namelijk dat behalve het klassieke grondrecht op leven geen enkel grondrecht absoluut is. En dat volksgezondheid absoluut een reden is om een grondrecht in te perken.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb geen mening over of het verstandig is of niet, ik heb wel een mening over (grond)rechten en het uitoefenen daarvan.
volgende week oppert de FvD dat dus weerquote:Op zondag 25 oktober 2020 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een relatief korte lockdown is populistische prietpraat. Beetje als het eigen risico af willen schaffen, maar je dan verder vooral niet druk maken over hoe dat betaald moet worden.
Die testen kosten 100 euro per stuk of zo?quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom verplicht een vaccin bij bijvoorbeeld reizen en dergelijke in de toekomst? Je kan dat toch net zo goed met sneltesten doen?
Maar dat kan heus wel goedkoop worden. Echt, als een vaccin al zo snel ontwikkeld is en er miljoenen ingepompt zijn, dan kunnen we ook sneltesten ontwikkelen. En bovendien, heel veel medicijnen kun je voor een paar cent maken, maar Big Pharma verkoopt ze gewoon ontiegelijk duur. Die kosten zijn echt geen probleem hoor.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Die sneltesten zijn/worden niet goedkoop. Dus ga daar maar niet vanuit.
Gaan we weer:quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een relatief korte lockdown is populistische prietpraat. Beetje als het eigen risico af willen schaffen, maar je dan verder vooral niet druk maken over hoe dat betaald moet worden.
Ja dat klopt. Maar sneltesten zijn wat duurder denk ik.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die testen kosten 100 euro per stuk of zo?
Niks mis met mensen een keuze laten. Of een vaccinatieboekje of een negatieve test tonen bij de gate. Kunnen ze daar zalf voor zorgen en de keuze maken of ze dat bereid zijn te betalen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Die sneltesten zijn/worden niet goedkoop. Dus ga daar maar niet vanuit.
Omdat je daar het zorgsysteem gaat belasten als superspreader. En ja, je kan het daar nog steeds oplopen en verder verspreiden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom verplicht een vaccin bij bijvoorbeeld reizen en dergelijke in de toekomst? Je kan dat toch net zo goed met sneltesten doen?
Miljarden. En dat word momenteel ook in sneltesten gepompt overigens maar het is een weerbastige materie en het moet ook naar behoren getest worden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat kan heus wel goedkoop worden. Echt, als een vaccin al zo snel ontwikkeld is en er miljoenen ingepompt zijn, dan kunnen we ook sneltesten ontwikkelen. En bovendien, heel veel medicijnen kun je voor een paar cent maken, maar Big Pharma verkoopt ze gewoon ontiegelijk duur. Die kosten zijn echt geen probleem hoor.
En een vaccin kost ook veel geld. Bovendien laat niet eens 40% zich waarschijnlijk vaccineren, dus met dat vaccin schiet je niks op. Alleen in de lange-termijn wellicht, maar niet binnen 3 jaar.
en de verplichte andere vaccinaties dan voor sommige landen ?quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niks mis met mensen een keuze laten. Of een vaccinatieboekje of een negatieve test tonen bij de gate. Kunnen ze daar zalf voor zorgen en de keuze maken of ze dat bereid zijn te betalen.
Vaccinatie afdwingen doormiddel van reisbeperkingen ben ik echt heel erg op tegen. Dat is namelijk een de facto verplichting voor heel veel mensen, en dat vind ik een niet toelaatbare inbreuk op de lichamelijke integriteit.
Maar wie zegt dat die mensen zich niet aan de maatregelen houden? De mensen in mijn omgeving houden zich er prima aan, maar hebben wel commentaar op het kabinet. Die combo is mogelijk. Dat is wat anders dan tegen de overheid aan trappen. Zelfreflectie hebben ze zat. Heb ik zelf ook. Maar ik vind ook dat de overheid zich meer kwalijk mag nemen dan enkel dat ze de ernst van de situatie niet goed genoeg over hebben gebracht. Dat is volgens Rutte het enige wat ze fout hebben gedaan. Dat is gewoon lachwekkend. Punt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien moeten juist die mensen dan wat meer aan zelfreflectie doen? Het valt mij op dat juist de mensen die tegen de maatregelen ageren zo tegen de overheid aan trappen.
Demonstraties voor een lockdownquote:Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als er dinsdag waarschuwingen komen en daarna zijn er demonstraties voor een lockdown dan doe ik mee.
En daarna dan, na die relatief korte lockdown? Wat gaan we dan doen? Containment is gedoemd te falen namelijk.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaan we weer:
-Een relatief korte lockdown is beter voor onze economie dan veel langer met halve maatregelen doormodderen. Ook in het belang van onze economie is een lockdown dus de beste oplossing.
Lijkt me dan niet heel realistisch eigenlijk dat 'n land elk binnenkomend persoon gaat testen. Dat wordt 'n behoorlijke kostenpost.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar sneltesten zijn wat duurder denk ik.
Geloof ik niet die sneltesten zijn allemaal gepatenteerd voor de komende 10 jaar. Die ga je echt niet binnen no time voor een appel en een ei op de markt zien verschijnen. Daarbij is het allemaal al een stuk minder problematisch als je alleen de kwetsbare groepen zou vaccineren, dus 40% zou een prima begin zijn in combinatie met een stukje immuniteit. Eigenlijk hetzelfde idee als de jaarlijkse griep.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat kan heus wel goedkoop worden. Echt, als een vaccin al zo snel ontwikkeld is en er miljoenen ingepompt zijn, dan kunnen we ook sneltesten ontwikkelen. En bovendien, heel veel medicijnen kun je voor een paar cent maken, maar Big Pharma verkoopt ze gewoon ontiegelijk duur. Die kosten zijn echt geen probleem hoor.
En een vaccin kost ook veel geld. Bovendien laat niet eens 40% zich waarschijnlijk vaccineren, dus met dat vaccin schiet je niks op. Alleen in de lange-termijn wellicht, maar niet binnen 3 jaar.
Idd. Het lijkt óf het ene óf het andere te zijn, soms. Extremen ipv nuances.quote:Op zondag 25 oktober 2020 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zo ongelooflijk jammer dat de hele kritische flank is gekaapt door extremisten als Engel en Mooy.
Ik mis het geluid van de genuanceerde mensen die ten volle erkennen dat corona een ernstige ziekte is waartegen maatregelen meer dan gerechtvaardigd zijn. Maar die vraagtekens zetten bij de huidige aanpak zonder daarin meteen door te slaan naar ‘alles moet nu dicht, las de voordeuren dicht want anders vergaat de wereld’.
Kun je definiëren wat jij ziet als een relatief korte lockdown? En wat moet de lockdown brengen? Stel de besmettingen moeten omlaag, hoe ver?quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaan we weer:
-Een relatief korte lockdown is beter voor onze economie dan veel langer met halve maatregelen doormodderen. Ook in het belang van onze economie is een lockdown dus de beste oplossing.
Dit is waar ik op doel: voor deze demonstranten is het niet relevant of er besmettingen plaatsvinden. Zij staan daar omdat ze er van overtuigd zijn dat er hen onrecht wordt aangedaan met de huidige maatregelen en/of willen aandacht voor een ander beleid waarin meer mogelijk is. Zij denken dus niet in rationele termen als "verstandig", zij zien dit als ultieme poging om aandacht te vragen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je snapt me nog steeds niet
Wat gebeurt er als je allemaal massaal de straat op gaat om de demonstreren? 20 besmette mensen en over een week verdubbelt dat zich. Je kan een ware uitbraak krijgen van zo'n - goed bedoelde en zeer begrijpelijke - demonstratie. Dat bedoel ik met: het virus trekt zich er niets van aan. Natuurlijk, je demonstreert tegen de maatregelen, maar het gevolg van zo'n massale demonstratie kan een groot aantal zieken opleveren. Da's mijn punt.
Ik snap de aard van de demonstratie prima & torn ook zeker niet aan het recht om de demonstreren. (Waar je deze laatste twee dingen vandaan haalt is overigens een groot vraagteken voor me.)
Het idee van een lockdown is de aantallen tot een beheersbaar nivo terug te brengen en het daar te houden, dat laatste is natuurlijk het echte probleem.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En daarna dan, na die relatief korte lockdown? Wat gaan we dan doen? Containment is gedoemd te falen namelijk.
Jij denkt dat na 'n lockdown van twee weken alles weer los kan? Dan geloof je vast ook dat Sinterklaas in december cojona in de zak mee naar Spanje neemt.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gaan we weer:
Ik vind dat toch nog wel een verschil. Een door en door beproefd vaccin of eentje waarvan de overheid een deel van de aansprakelijkheid op zich moet nemen omdat de fabrikanten dat risico niet willen dragen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en de verplichte andere vaccinaties dan voor sommige landen ?
Ja, helemaal eens. Geef mensen idd de keuze. Ben het ook zwaar oneens met dat laatste. Snap niet dat mensen dat zo maar vinden.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niks mis met mensen een keuze laten. Of een vaccinatieboekje of een negatieve test tonen bij de gate. Kunnen ze daar zalf voor zorgen en de keuze maken of ze dat bereid zijn te betalen.
Vaccinatie afdwingen doormiddel van reisbeperkingen ben ik echt heel erg op tegen. Dat is namelijk een de facto verplichting voor heel veel mensen, en dat vind ik een niet toelaatbare inbreuk op de lichamelijke integriteit.
Na 2 weken of 4 weken lockdown is cojona weg en mogen we alles weer. Net zoals in Israel, Spanje, Italie, Colombia, etc.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En daarna dan, na die relatief korte lockdown? Wat gaan we dan doen? Containment is gedoemd te falen namelijk.
Hoofddoel is om onze zorg te ontlasten. Op het moment dat het aantal corona patienten daar zo gedaald is dat er geen zorg afgeschaald hoeft te worden en we een flink deel van de opgelopen achterstand aan behandelingen hebben ingelopen, kunnen we denken om die lockdown te schrappen.quote:Op zondag 25 oktober 2020 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |