Tja, jij hebt makkelijk praten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zijn geen problemen. Dat zijn uitdagingen.
Zelfs die overheidssite linkt naar de Rutgers:
[..]
Dat zijn geen problemen. Dat zijn uitdagingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Maar volgens sommigen hier was daten geen enkel probleem. Ik zie hier en daar wel wat problemen.
Dus je leert elkaar kennen. En dan kun je prima een relatie opbouwen.quote:Geen intimiteit kan, zeker op een langere termijn, moeilijk zijn. Dat geldt voor al het nabije fysieke contact. Vind je het echt te lastig om je aan de adviezen te houden? Dan is het advies om slechts intiem te zijn met één persoon die je al kent en waarbij je erop kunt vertrouwen dat deze persoon zich aan de coronaregels houdt. Zo beperk je nog steeds contacten en je kring met intimi. Hoe minder mensen dichtbij je zijn, hoe kleiner de kans dat jij of je (seks)partner corona krijgt of doorgeeft
Gaat dat niet compleet in tegen de oppervlakkige relaties die tegenwoordig de standaard zijn?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dus je leert elkaar kennen. En dan kun je prima een relatie opbouwen.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Had ik vandaag toch ineens een griepprik in mijn arm zitten, toen ik vroeg hoe ik de chip kon uitlezen kreeg een rare blik terug...
'Ik ben geen socioloog.'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat dat niet compleet in tegen de oppervlakkige relaties die tegenwoordig de standaard zijn?
Jongeren staan bekend om hun monogamie. Ze kiezen een partner en blijven daar de rest van hun leven bij. Daten is helemaal uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat dat niet compleet in tegen de oppervlakkige relaties die tegenwoordig de standaard zijn?
De meeste mensen zijn serieel monogaam, ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jongeren staan bekend om hun monogamie. Ze kiezen een partner en blijven daar de rest van hun leven bij. Daten is helemaal uit.
Nee. Het mag gewoon volgens de regels dus doe blij.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
'Gewoon ergens heengaan en mensen tegenkomen' is ook al zeven maanden zo goed als onmogelijk. Dat trekt ook nogal een wissel op het relationele leven van (met name) jongeren.
Dat geldt niet alleen voor jongeren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
'Gewoon ergens heengaan en mensen tegenkomen' is ook al zeven maanden zo goed als onmogelijk. Dat trekt ook nogal een wissel op het relationele leven van (met name) jongeren.
Ik pleit voor uithuwelijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
*parallelquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn serieel monogaam, ja.
Binnen het eigen gezin, voorkomt besmettingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik pleit voor uithuwelijken.
Door welke handhaving?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan is die kroeg toch in overtreding of zijn die regels veranderd qua alcohol en leeftijd?
Ja maar daar houdt natuurlijk geen hond zich aan. Genoeg mensen die ook geen behoefte hebben aan een vaste relatie bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dus je leert elkaar kennen. En dan kun je prima een relatie opbouwen.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Binnen het eigen gezin, voorkomt besmettingen.
Zou dat de reden zijn dat Staphorst niet ontploft qua besmettingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Binnen het eigen gezin, voorkomt besmettingen.
Vaste sekspartner kan zo te lezen ook nog wel. Het zijn maar adviezen hè.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ja maar daar houdt natuurlijk geen hond zich aan. Genoeg mensen die ook geen behoefte hebben aan een vaste relatie bijvoorbeeld.
Je suggereert dat dit soort geluiden niet meegenomen zouden worden?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Even speculerend: Arjen Gerritsen van veiligheidsregio Twente zegt dus letterlijk in dat artikel van RTV Oost dat "we pleiten in het wekelijkse veiligheidsberaad wel voor strengere maatregelen. En we zijn niet de enige veiligheidsregio."
1 op de 5 besmet in die regio en zorgen over "dat het nog zo druk is op de weg. We zien dat er nog een heleboel zaken mogelijk zijn, dat het sociale en economische leven nog steeds heel mobiel is."
Dit moet toch aankomende week al meegenomen worden in de afwegingen van het kabinet?
Stel dat er iemand meeleest van RIVM of wat dan ook, die leest dit topic en ziet: Ja verdomme, moeten we nou ook nog uit gaan leggen dat een seksbuddy in je eigen familie niet oké is? Hoe gaan we dat nou weer in 140 karakters stoppen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Vaste sekspartner kan zo te lezen ook nog wel. Het zijn maar adviezen hè.
Alleen als vrijgezel?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:30 schreef leolinedance het volgende:
Als ik vrijgezel zou zijn en ik kon een goede beurt maken zouden die coronaregels echt aan mijn reet roesten
Nee, dan interpreteer je dat volledig verkeerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je suggereert dat dit soort geluiden niet meegenomen zouden worden?
Ze zeiden bij de vorige persconferentie dat ze de cijfers wel echt willen afwachten. Soms word er wel iets te voorbarig gevraagd om nieuwe maatregelen....terwijl ze best weten dat die pas na 2 weken zichtbaar zullen gaan zijn. Ik denk dat er wel een persconferentie komt, maar dat er word gezegd dat ze nog max 1/2 weken af gaan wachten en dat er daarna een volledige lockdown komt. Beetje een ''laatste kans'' zeg maar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Even speculerend: Arjen Gerritsen van veiligheidsregio Twente zegt dus letterlijk in dat artikel van RTV Oost dat "we pleiten in het wekelijkse veiligheidsberaad wel voor strengere maatregelen. En we zijn niet de enige veiligheidsregio."
1 op de 5 besmet in die regio en zorgen over "dat het nog zo druk is op de weg. We zien dat er nog een heleboel zaken mogelijk zijn, dat het sociale en economische leven nog steeds heel mobiel is."
Dit moet toch aankomende week al meegenomen worden in de afwegingen van het kabinet?
'Ook bij seks met je broer ligt corona op de loer!'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel dat er iemand meeleest van RIVM of wat dan ook, die leest dit topic en ziet: Ja verdomme, moeten we nou ook nog uit gaan leggen dat een seksbuddy in je eigen familie niet oké is? Hoe gaan we dat nou weer in 160 karakters stoppen?
'Je moeder is geen hoer'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Ook bij seks met je broer ligt corona op de loer!'
@Mammietje : Misschien toch meelezen, denk dat vandaag toch nog beter konquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Net als in de bus, doe een mondkapje op en neem je zus!'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Mammietje : Misschien toch meelezen, denk dat vandaag toch nog beter kon
Goed planquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:40 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Net als in de bus, doe een mondkapje op en neem je zus!'
Shit ik ga stoppen.
Een ding wordt wel duidelijk hieruit: wij zijn al veel te lang aan het varen met 25 kapiteins op een schip. Die noodverordeningen zijn leuk, maar hier op de lange termijn echt niet voor geschikt. Iedere burgemeester is opeens viroloog.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Het effect van de huidige maatregelen zie je toch pas volgende? Hiervoor was de horeca nog open en zag men elkaar meer. Mensen die voor de sluiting enz besmet zijn geraakt kunnen nog andere bemest hebben. Die komen deze week allemaal boven drijven.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zeiden bij de vorige persconferentie dat ze de cijfers wel echt willen afwachten. Soms word er wel iets te voorbarig gevraagd om nieuwe maatregelen....terwijl ze best weten dat die pas na 2 weken zichtbaar zullen gaan zijn. Ik denk dat er wel een persconferentie komt, maar dat er word gezegd dat ze nog max 1/2 weken af gaan wachten en dat er daarna een volledige lockdown komt. Beetje een ''laatste kans'' zeg maar.
Als ik naar de routekaart kijk, is eigenlijk het enige verschil dat onderwijs op Mbo, hbo en wo-niveau niet meer fysiek zal plaatsvinden en dat sportactiviteiten die binnen plaatsvinden niet meer zijn toegestaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:42 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoe zo'n lockdown er dan uit moet zien, als het urgentiegevoel er nog steeds niet is. Het gaat gewoon nog steeds niet slecht genoeg en nu we weer op "maar" 500 extra besmettingen per dag zitten wordt er her en der alweer geopperd dat het beter gaat. En met de snelteststraten hebben we weer een nieuwe stip aan de horizon als excuus om het nog even te laten doormodderen.
"It's the end of the world as we know it, and I feel fine" is voor mijn gevoel wel de heersende mindset.
Gaat niet gebeuren; draagvlak is nihil.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:45 schreef Stienn het volgende:
Overigens verwacht ik nog wel een totale lockdown. Het is overal nog druk. De overheid gaat nog wel harder ingrijpen.
Thuisbezoek is tevens max 2 (incl jezelf).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik naar de routekaart kijk, is eigenlijk het enige verschil dat onderwijs op Mbo, hbo en wo-niveau niet meer fysiek zal plaatsvinden en dat sportactiviteiten die binnen plaatsvinden niet meer zijn toegestaan.
Zo'n beetje alle andere maatregelen die van toepassing zouden zijn tijdens een "lockdown" zijn nu ook al van kracht.
Ja, volgende week op z''n vroegst pas. Daarom zei ik dus dat het raar zou zijn als ze volgende week alweer in paniek nieuwe maatregelen gaan invoeren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:45 schreef Stienn het volgende:
[..]
Het effect van de huidige maatregelen zie je toch pas volgende? Hiervoor was de horeca nog open en zag men elkaar meer. Mensen die voor de sluiting enz besmet zijn geraakt kunnen nog andere bemest hebben. Die komen deze week allemaal boven drijven.
Overigens verwacht ik nog wel een totale lockdown. Het is overal nog druk. De overheid gaat nog wel harder ingrijpen.
Ja, maar dat is moeilijk te handhaven natuurlijk. Ik denk niet dat het verschil met nu echt groot zal zijn in de praktijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Thuisbezoek is tevens max 2 (incl jezelf).
En er zijn nog 1 of 2 verschillen meen ik, maar heb de routekaart nu niet voor me.
Tja dat advies houdt toch niemand zich aan? Ik niet iig.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En er zijn nog 1 of 2 verschillen meen ik, maar heb de routekaart nu niet voor me.
Dat blijft alleen wel een dringend advies, net zoals alle andere verschillen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En toch kan ik je op een briefje geven dat we de komende tijd iedere dat een of meerdere mensen in de media zien oproepen tot een totale lockdown. Of dat nu Kuipers, het Redteam, de bestuurder van een veiligheidsregio, Maurice de Hond of Pietje Puk is, dit blijft nog wel even aanhouden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, volgende week op z''n vroegst pas. Daarom zei ik dus dat het raar zou zijn als ze volgende week alweer in paniek nieuwe maatregelen gaan invoeren.
Als dat zo is, dan zal er wel weer een nog hardere lockdown volgen waarin we alleen naar buiten mogen met een bonnetje ofzo.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja dat advies houdt toch niemand zich aan? Ik niet iig.
Tsk tsk, trein. Tsk tsk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voorafgaand aan de maatregelen van vorige week wou Maurice de Hond ook graag nog even 4 dagen langer wachten om het effect van de maatregelen van daarvoor (horeca 10 uur dicht) te zien. We weten inmiddels dat het een heel verstandig besluit was van het kabinet om daar niet meer op te wachten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
Het is nog veel te vroeg om om nieuwe maatregelen te vragen. We zitten nog krap op dag 7 van de maatregelen.
Als je de veiligheidheidsregio's vanaf dag 1 carte blanche had gegeven hadden we een jaar in lockdown gezeten.
Zie jij het gebeuren?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan zal er wel weer een nog hardere lockdown volgen waarin we alleen naar buiten mogen met een bonnetje ofzo.
In Twente rijdt de politie nog op varkens, toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie jij het gebeuren?![]()
Bovendien waar hier in Twente zie jij ooit politie.
Als het nodig blijkt wel ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie jij het gebeuren?![]()
Bovendien waar hier in Twente zie jij ooit politie.
De persco van vorige week en die van daarvoor kwam ook eerder dan verwacht en eigenlijk nog binnen de termijn van 'twee weken' - ik zou hier dus niet al teveel waarde aan hechten want Rutte en co lijken ook best gevoelig voor de druk van buitenaf.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, volgende week op z''n vroegst pas. Daarom zei ik dus dat het raar zou zijn als ze volgende week alweer in paniek nieuwe maatregelen gaan invoeren.
Dat gaat ook niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar is kleurkrijt toch voor uitgevondenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet.
En thuisblijven en je kleuter naar school.
Dat wordt een groot rondzwervende kleuterbende op straat. Die de school niet kunnen vinden.
We vragen er helemaal niet zelf om. Er zijn een aantal mensen die zich niet aan de maatregelen lijken te houden, een aantal wat ogenschijnlijk al grotendeels bekend was, want waarom anders er vanuit gaan in je berekeningen dat niet 100% zich aan de maatregelen gaat houden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Voorafgaand aan de maatregelen van vorige week wou Maurice de Hond ook graag nog even 4 dagen langer wachten om het effect van de maatregelen van daarvoor (horeca 10 uur dicht) te zien. We weten inmiddels dat het een heel verstandig besluit was van het kabinet om daar niet meer op te wachten.
Als je kijkt naar de Google Mobility Data dan lijkt de mobiliteit inderdaad nog veel te hoog te liggen. Als men blijkbaar maar niet de ernst van de situatie wil inzien dan werkt alleen nog een complete lockdown: niemand mag zijn huis meer uit, alleen voor boodschappen, ziekenhuis, apotheek, of een noodsituatie. We vragen er toch echt zelf om.
Mensen dragen ook mondkapjes dus het zou verbazen als ze dit advies, wat mogelijk beter helpt dan mondkapjes, niet opvolgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja op zich wel waar. Wij gingen vanmorgen met de auto even op pad om naar een bos te rijden voor een wandeling.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Voorafgaand aan de maatregelen van vorige week wou Maurice de Hond ook graag nog even 4 dagen langer wachten om het effect van de maatregelen van daarvoor (horeca 10 uur dicht) te zien. We weten inmiddels dat het een heel verstandig besluit was van het kabinet om daar niet meer op te wachten.
Als je kijkt naar de Google Mobility Data dan lijkt de mobiliteit inderdaad nog veel te hoog te liggen. Als men blijkbaar maar niet de ernst van de situatie wil inzien dan werkt alleen nog een complete lockdown: niemand mag zijn huis meer uit, alleen voor boodschappen, ziekenhuis, apotheek, of een noodsituatie. We vragen er toch echt zelf om.
Mondkapjes is wel publiekelijk, kijk mij eens even goed bezig zijn en ik heb ook het idee dat veel mensen niet uit de toon willen vallen. Dus als de rest het doet, doe ik het ook. Maar achter de voordeur ziet niemand, dus boeit niks.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mensen dragen ook mondkapjes dus het zou verbazen als ze dit advies, wat mogelijk beter helpt dan mondkapjes, niet opvolgen.
Ik rij ook best weer veel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik heb sinds maart misschien vijf keer getankt ofzoquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik rij ook best weer veel.
Kinderclubje brengen en halen, zelf even uurtje naar de fitness, speelafspraakjes van dochterlief.
Met heen en terug zit ik zo op 8 ritjes. Zonder supermarkt.
Met de auto naar de supermarktquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik rij ook best weer veel.
Kinderclubje brengen en halen, zelf even uurtje naar de fitness, speelafspraakjes van dochterlief.
Met heen en terug zit ik zo op 8 ritjes. Zonder supermarkt.
Tja. Medicijnen ophalen en bezorgen voor moeders en haar hond. Ga maar door. Ik rij wel.![]()
het is niet om jou aan te vallen maar even het algemene beeld:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:06 schreef capricia het volgende:
Ik rij zo weer naar de BSO. Kind ophalen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb sinds maart misschien vijf keer getankt ofzo
3 keerquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal 20 meer, he?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met de auto naar de supermarkt
Ik rij zo weer naar de BSO. Kind ophalen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom niet echt binnen bij mensen hè. Ik breng en haal de al dan niet levende have.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is niet om jou aan te vallen maar even het algemene beeld:
Kinderclubje, fitness, speelafspraakjes, medicatie ophalen en bezorgen
en zo blijven de mensen best veel contacten houden.
opa en oma passen ook gewoon weer op etc
en daarom gaan we dit niet zo snel meer onder controle krijgen
Ik ook. Ga geen liters melk en cola en kilo's fruit met de fiets halen. En heb ook regelmatig plastic afval om weg te brengen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs die wetgeving is nog niet eens klaar voor dergelijke lockdowns. Het zal nooit gebeuren in Nederland. We gaan nog liever eigenwijs en vrij te onder.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zolang er gewoon elke maand betaald wordt, kan het ze denk ik geen reet schelen wat je verder met die auto doet of niet, tochquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet of de lease maatschappij juist heel blij is of heel triest
Je kan zonder tussenkomst van een rechter mensen geen huisarrest opleggen. Iets met grondwetten etc. Dus iedereen opsluiten in huis gaat hem simpelweg niet worden. Daarnaast is er geen draagvlak voor zulke maatregelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Doe niet anders en wel om twee belangrijke redenen. Het is namelijk 6 á 7 kilometer verderop en ik probeer een keer in de 2 weken te gaan, dus de auto is goed gevuld.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:15 schreef maan_man het volgende:
[..]
Doe niet anders en wel om twee belangrijke redenen. Het is namelijk 6 á 7 kilometer verderop en ik probeer een keer in de 2 weken te gaan, dus de auto is goed gevuld.
Ik heb eigenlijk geen idee, mischien dat al die stilstaande lease auto's wel heel gunstig is voor ze, lage kilometerstand levert meer op bij verkoop uiteindelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang er gewoon elke maand betaald wordt, kan het ze denk ik geen reet schelen wat je verder met die auto doet of niet, toch
Beetje lastig om 10 dagen voorraad voor meerdere mensen met de fiets te gaan halen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Voor oma.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, plus dat ze ook weinig onderhoud en reparaties hoeven uit te voeren. Ik denk dat ze er wel blij mee zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee, mischien dat al die stilstaande lease auto's wel heel gunstig is voor ze, lage kilometerstand levert meer op bij verkoop uiteindelijk.
Trein gaat natuurlijk met het OV.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje lastig om 10 dagen voorraad voor meerdere mensen met de fiets te gaan halen.
Nee een significant effect verwacht je ook niet en meer dan dit kunnen ze ook niet doen. Daarnaast, verkiezingen staan voor de deur en het laatste wat Rutte wil is de verkiezingen in gaan als degene die de Nederlandse economie op de bbq heeft geflikkert. Ze zullen nog eerder weer zaken open stellen dan dat ze alles helemaal op slot proberen te gooien.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Even een vergelijking van de Google Mobility Data:
Verschil t.o.v. baseline( 3 januari t/m 2 februari) :
1 april versus 18 oktober
Residential: +17,29% +8,86%
Parks: +7,59% +49,57%
Grocery & Pharmacy Stores: -18,00% -5,57%
Workplaces: -45,86% -25,57%
Retail & Recreation: -48,86% -23,43%
Transit Stations: -65,00% -45,00%
https://ourworldindata.org/covid-mobility-trends
We zitten t.o.v. de 1e lockdown veel minder thuis, gaan nog veel vaker gewoon naar het werk, nemen vaker het OV, gaan vaker naar winkels, enzovoort. Waarom zouden we een significant effect verwachten als je dit soort cijfers ziet?
Jaren geleden ging m'n oma achteruit en deed m'n moeder daarom boodschappen voor d'r. Kreeg ze gewoon een lijstje per supermarkt van d'rquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Voor oma.Die ik inmiddels hard aan het opvoeden ben om maar 2 keer in de week de boodschappen door te geven..(ze is onlangs gevallen en gaat nu even de deur niet meer uit).
Zelf wordt het hier gewoon bezorgd, natuurlijk.
Met de trein, natuurlijkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Trein gaat natuurlijk met het OV.
Aso.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Nou, ik stap maar weer in de auto. Dochter ophalen.
Ouwe milf.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Nou, ik stap maar weer in de auto. Dochter ophalen.
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:19 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ze zullen nog eerder weer zaken open stellen dan dat ze alles helemaal op slot proberen te gooien.
Ik zou niet eens meer de auto kunnen, al zou ik het willenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal 20 meer, he?
'tis wel makkelijk om een auto te hebben als je in de middle of nowhere woontquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik zou niet eens meer de auto kunnen, al zou ik het willen
en al geven ze dat wel...denk je echt dat versoepelen net voor de feestdagen verstandig is ?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.
In de context van de routekaart is de boodschap van de Veiligheidsregio Twente merkwaardig. We zitten in feite al in een 'lockdown'. De veiligheidsregio wil een 'totale lockdown' maar daar voorziet de routekaart niet in, anders dan de volgende opmerking: Als ontwikkelingen daartoe aanleiding geven, kunnen de maatregelen op deze routekaart worden aangepast.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik naar de routekaart kijk, is eigenlijk het enige verschil dat onderwijs op Mbo, hbo en wo-niveau niet meer fysiek zal plaatsvinden en dat sportactiviteiten die binnen plaatsvinden niet meer zijn toegestaan.
Zo'n beetje alle andere maatregelen die van toepassing zouden zijn tijdens een "lockdown" zijn nu ook al van kracht.
Tuurlijk, what could possibly go wrong!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en al geven ze dat wel...denk je echt dat versoepelen net voor de feestdagen verstandig is ?
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tuurlijk, what could possibly go wrong!
Ik hoop ook echt dat ze daar een tijdje mee wachten. We zien wat er gebeurde toen ze vorige keer gingen versoepelen en hoe snel het de verkeerde kant op ging.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.
Lapland dus toch maar?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het enige echte verschil tussen nu en maart is dat de scholen en kappers toen dicht waren. Maar er is geen scenario op de routekaart die dat weer mogelijk maakt, behalve inderdaad de algemene uitzondering die je al noemt. Het lijkt me echter sterk dat ze de routekaart overslaan en weer zelf willekeurige dingen gaan verzinnen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de context van de routekaart is de boodschap van de Veiligheidsregio Twente merkwaardig. We zitten in feite al in een 'lockdown'. De veiligheidsregio wil een 'totale lockdown' maar daar voorziet de routekaart niet in, anders dan de volgende opmerking: Als ontwikkelingen daartoe aanleiding geven, kunnen de maatregelen op deze routekaart worden aangepast.
Dit is ook een fraaie passage:
Totale lockdown: wat is dat?
Van gedeeltelijke lockdown naar totale lockdown: wat is het verschil en hoe ver wil je gaan? Volgens veiligheidsregiovoorzitter Arjen Gerritsen bestaat daar vanuit Twents perspectief geen blauwdruk voor. „Er is geen uitgewerkt ‘plan’ daarvoor”, aldus Gerritsen. „Wij verwijzen eigenlijk naar de situatie in maart en april, de intelligente lockdown. Het gaat om extra stappen om een rem op de groei van de besmettingen te zetten.” Ten opzichte van de huidige situatie zou dat in ieder geval betekenen dat mensen zoveel mogelijk moeten thuisblijven en dat theaters, bioscopen, scholen en sportverenigingen (ook voor kinderen) gesloten blijven.
Denk je dat het veel verschil maakt of je lichtelijk versoepelt voor de feestdagen of niet, in het gedrag van de mensen? Zo nee, dan maakt het weinig uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het zeker!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
'tis wel makkelijk om een auto te hebben als je in de middle of nowhere woont
We zitten al in een halve lockdown he?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:32 schreef byah het volgende:
We worden volgens mij klaargemaakt voor de volgende lockdown
Je kan niet naar de snackbar of voetballen op zaterdag. Dat noem ik geen lockdown.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
We zitten al in een halve lockdown he?
Worden we klaargemaakt voor de andere helft.
De regel dat je je alleen bij klachten laat testen is volgens mij niet van toepassing in de meeste andere landen. De enige reden dat dit in Nederland zo wordt gedaan, is omdat de testcapaciteit niet toereikend is. Net zoals dat 12-jarigen hier niet getest hoeven worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Op de besmettingscijfers valt wel wat af te dingen, want in België was het tot voor kort geen regel om je alleen bij klachten te laten testen. Er werd dan ook veel meer getest dan bij ons.
Ik snap het gewoon echt niet. Op het moment dat de routekaart wordt gepresenteerd is er nauwelijks meer ruimte voor verzwaring van de maatregelen. Een totale lockdown is niet als perspectief opgenomen. Maar wat betekent het, dat er geen totale lockdown komt of dat de regering gewoon de routekaart gaat veranderen als er geen noemenswaardige verbetering in de situatie optreedt?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het enige echte verschil tussen nu en maart is dat de scholen en kappers toen dicht waren. Maar er is geen scenario op de routekaart die dat weer mogelijk maakt, behalve inderdaad de algemene uitzondering die je al noemt. Het lijkt me echter sterk dat ze de routekaart overslaan en weer zelf willekeurige dingen gaan verzinnen?
Die Van Ranst heeft natuurlijk makkelijk lullen als viroloog. Hoe lang had België met die strenge regels financieel het heeft nog boven water gehouden? Als premier schaakt je op zoveel borden tegelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind overigens de IC-opname van de voormalige interimpremier van België saillant. Onder haar leiding koos de regering voor een versoepeling van de maatregelen terwijl het er niet goed voorstond met de besmettingen. Daar kwam veel kritiek op, onder andere van Van Ranst. En nu loopt het de spuigaten uit met de besmettingen en heeft ze zelf een ernstige manifestatie van het virus te pakken.
Op de besmettingscijfers valt wel wat af te dingen, want in België was het tot voor kort geen regel om je alleen bij klachten te laten testen. Er werd dan ook veel meer getest dan bij ons. Ik las er vandaag dit interessante artikel over: Ja, België test heel veel, maar de cijfers van verschillende landen zijn eigenlijk niet te vergelijken
Mede-Rotterdammert gespotquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als premier schaakt je op zoveel borden tegelijk.
In dit opzicht heeft hij wel gelijk gekregen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die Van Ranst heeft natuurlijk makkelijk lullen als viroloog. Hoe lang had België met die strenge regels financieel het heeft nog boven water gehouden? Als premier schaakt je op zoveel borden tegelijk.
Ach ja die draaien nog op Windows95 natuurlijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Coronapiek op dinsdag en woensdag kwam door fout in het systeem van GGD Hart voor Brabant
https://www.omroepbrabant(...)gd-hart-voor-brabant
.
Als ik nu in de auto stap, sta ik over twee uur op de Coolsingel. Er zijn ook mensen die wel eens een werkwoord fout vervoegen, maar waarbij het niet chronisch is.quote:
Ja, lekker boeiend. Maar wat waren de consequenties op andere vlakken?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In dit opzicht heeft hij wel gelijk gekregen.
De routekaart geeft perspectief. Dat staat op de website, dus dat is zo.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon echt niet. Op het moment dat de routekaart wordt gepresenteerd is er nauwelijks meer ruimte voor verzwaring van de maatregelen. Een totale lockdown is niet als perspectief opgenomen. Maar wat betekent het, dat er geen totale lockdown komt of dat de regering gewoon de routekaart gaat veranderen als er geen noemenswaardige verbetering in de situatie optreedt?
En mensen maar blijven vragen om perspectief.
Is zeker boeiend, want als de regering beter had geluisterd dan was het nu mogelijk niet zo uit de hand aan het lopen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:43 schreef maan_man het volgende:
Ja, lekker boeiend. Maar wat waren de consequenties op andere vlakken?
Ditzelfde bericht postte ik gisteren al, maar dan van Zuid-Holland. Zo was de afvlakking dus geen afvlakking.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Coronapiek op dinsdag en woensdag kwam door fout in het systeem van GGD Hart voor Brabant
https://www.omroepbrabant(...)gd-hart-voor-brabant
.
Ik had ook ooit zo'n autoquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als ik nu in de auto stap, sta ik over twee uur op de Coolsingel.
Nope. Ook die dagen zal het gewoon +500 hebben gedaan ten opzichte van de dag ervoor. We mogen dus wel spreken van stabilisatie in de groei. Nu de weg naar beneden inzettenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:52 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ditzelfde bericht postte ik gisteren al, maar dan van Zuid-Holland. Zo was de afvlakking dus geen afvlakking.
En daarna had je geen rijbewijs meer?quote:
België is een land op de financiële afgrond. Dan kun je met allemaal leuke virologenlogica aankomen. Als het financieel niet gaat, dan gaat het niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is zeker boeiend, want als de regering beter had geluisterd dan was het nu mogelijk niet zo uit de hand aan het lopen.
Het artikel uit De Groene dat hier vandaag een paar keer is aangehaald laat dat ook zien. Het is een heel duidelijke aanklacht tegen ons regeringsbeleid: er is te laat en te mild ingegrepen.
Ze voelen zich genegeerd, hun signalen zijn gemist. Nederland schoot pas in actie toen de ziekenhuiscijfers opliepen, maar dat was eigenlijk te laat.
De financiën van een land zijn niet echt te vergelijken met je eigen bankrekening. Als een regering zich in de schulden wil steken om bepaald beleid uit te voeren, dan kunnen ze dat gewoon doen. Elk land heeft een enorme staatsschuld en begrotingstekorten zijn ook eerder regel dan uitzondering. Dat is allemaal niet zo'n probleem op de korte termijn. Uiteindelijk is de ECB niet zo blij als een land het al te gortig maakt, maar je bent zo een jaar verder op het moment dat dat wordt aangekaart. Tegen die tijd is de pandemie hopelijk op z'n retour.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
België is een land op de financiële afgrond. Dan kun je met allemaal leuke virologenlogica aankomen. Als het financieel niet gaat, dan gaat het niet.
ik zit serieus te denken om een paar maanden naar Aruba of Bonaire te gaan.....alleen die vliegreis zijn we niet zo blij mee ( niet om de mondkapjes trouwens )quote:
hoe kom je hier nu weer bij?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:02 schreef Tijn het volgende:
Als een regering zich in de schulden wil steken om bepaald beleid uit te voeren, dan kunnen ze dat gewoon doen.
Mooi. Het behoeft geen uitleg dat ik graag zie dat hun adviezen niet worden overgenomen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:10 schreef Gretzl het volgende:
Nieuwe adviednota van C19 Red Team is net online gezet.
Het behoeft geen uitleg dat ik graag zie dat hun adviezen per direct worden overgenomen. Dat het kabinet dus alsnog kiest voor een vernieuwde aanpak/strategie.
[ twitter ]
Geven we maatregelen tegenwoordig nog een kans om zich uit te kristalliseren of niet?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
Holy fuck, zie net de cijfers en alles is roodgloeiend.
krijgen we morgenavond al een persco of wachten ze echt nog tot dinsdag?
Nee, met die volledige lockdown los je de problemen op. Bizar dat jullie daar voor willen pleiten. Echt waar, hoe wil je de maatschappij volledig laten afglijden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zeiden bij de vorige persconferentie dat ze de cijfers wel echt willen afwachten. Soms word er wel iets te voorbarig gevraagd om nieuwe maatregelen....terwijl ze best weten dat die pas na 2 weken zichtbaar zullen gaan zijn. Ik denk dat er wel een persconferentie komt, maar dat er word gezegd dat ze nog max 1/2 weken af gaan wachten en dat er daarna een volledige lockdown komt. Beetje een ''laatste kans'' zeg maar.
Nee, mensen pleiten er nu al meteen voor...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geven we maatregelen tegenwoordig nog een kans om zich uit te kristalliseren of niet?
we hadden nu al wat moeten zijn van stabilisering, het is al do vandaagquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geven we maatregelen tegenwoordig nog een kans om zich uit te kristalliseren of niet?
Alleen maar goed die hoge besmettingen. Immuniteit kweken. Laat het maar lekker doorsluimeren des te sneller zijn we er vanaf.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
Ik kan me zoiets herinneren van Economie I op de middelbare school. Iets met staatsobligaties ofzo?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe kom je hier nu weer bij?
die aanpak duurt nog jaren .....quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen maar goed die hoge besmettingen. Immuniteit kweken. Laat het maar lekker doorsluimeren des te sneller zijn we er vanaf.
En als niemand ze nu wilt kopen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me zoiets herinneren van Economie I op de middelbare school. Iets met staatsobligaties ofzo?
Hier in Nederland draaien ICT-systemen niet meer op Windows 95.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:43 schreef quirina het volgende:
[..]
Ach ja die draaien nog op Windows95 natuurlijk.
Er zijn meer rijke mensen dan ooit. Die zijn echt wel te porren voor een gegarandeerd rendement zonder risico.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En als niemand ze nu wilt kopen?
Per week komen er 100.000 besmettingen bij. Niet iedereen wordt getest en dat blijft onder de radar. Tel uit je winst.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die aanpak duurt nog jaren .....
Er is gedegen onderzoek naar gedaan dat, mits je je zeer goed voorbereid op de fase NA een lockdown, een lockdown uiteindelijk economisch minder schade aanricht dan dit stoplicht beleid.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, met die volledige lockdown los je de problemen op. Bizar dat jullie daar voor willen pleiten. Echt waar, hoe wil je de maatschappij volledig laten afglijden.
Dan duurt het alsnog 1 a 2 jaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Per week komen er 100.000 besmettingen bij. Niet iedereen wordt getest en dat blijft onder de radar. Tel uit je winst.
Prima. Precies de tijd dat het nog duurt voordat jij en ik gevaccineerd kunnen worden. Kan Hugo zijn miljoenen order de prullenbak indonderen net als Ab paniekzaaier Osterhaus met zijn Mexicaanse griep debacle.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan duurt het alsnog 1 a 2 jaar.
Jullie hebben gelijk. Veel is beter dan hier momenteel. En Bonaire is prachtig. Daar kun je ook postenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zit serieus te denken om een paar maanden naar Aruba of Bonaire te gaan.....alleen die vliegreis zijn we niet zo blij mee ( niet om de mondkapjes trouwens )
misschien als iedereen een negatieve test nodig heb dat we dan gaan.
Prima joh, kijk even 1Vandaag nu en zie hoe zeer de normale zorg nu moet worden afgeschaald en een hoop zeer ernstig noodzakelijke operaties nu worden uitgesteld. Wat denk je dat dat doet met mensen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Prima. Precies de tijd dat het nog duurt voordat jij en ik gevaccineerd kunnen worden. Kan Hugo zijn miljoenen order de prullenbak indonderen net als Ab paniekzaaier Osterhaus met zijn Mexicaanse griep debacle.
Je zou je nog verbazen soms.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:16 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Hier in Nederland draaien ICT-systemen niet meer op Windows 95.
De cijfers zijn niet te vergelijken. Goh, en iedereen hier maar de hele tijd plaatjes plakken met vergelijkende cijfers om een punt te maken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Op de besmettingscijfers valt wel wat af te dingen, want in België was het tot voor kort geen regel om je alleen bij klachten te laten testen. Er werd dan ook veel meer getest dan bij ons. Ik las er vandaag dit interessante artikel over: Ja, België test heel veel, maar de cijfers van verschillende landen zijn eigenlijk niet te vergelijken
Wat een heerlijk verfrissende eerlijkheid.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 15:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij date maar mijn penis is geen 1.5 meter. Geef ik niet graag toe, maar ja.
60% van 17 miljoen is 10.2M, dat betekent dus dat we dat 102 weken moeten volhouden? En dat terwijl de ziekenhuizen na nog niets eens 10% van die tijd vollopen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Per week komen er 100.000 besmettingen bij. Niet iedereen wordt getest en dat blijft onder de radar. Tel uit je winst.
Maar de cijfers zijn prima.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
Nee dank je. Ben corona moe.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima joh, kijk even 1Vandaag nu en zie hoe zeer de normale zorg nu moet worden afgeschaald en een hoop zeer ernstig noodzakelijke operaties nu worden uitgesteld. Wat denk je dat dat doet met mensen?
Leuk mantra, maar die klopt niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Overigens is dit niet de schuld van het virus maar van Rutte zijn bezuinigingen op de zorg.
Dit is totale onzin. Ook landen zonder Rutte hebben last van corona.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Overigens is dit niet de schuld van het virus maar van Rutte zijn bezuinigingen op de zorg.
quote:Avondklok Frankrijk sterk uitgebreid, treft nu 46 miljoen mensen
In Frankrijk wordt de avondklok die al in negen steden gold uitgebreid naar 38 departementen. De maatregel gaat in de nacht van morgen op zaterdag om middernacht in.
Door de uitbreiding mogen 46 miljoen Fransen tussen 21.00 uur tot 06.00 uur niet meer de straat op, met uitzondering van noodgevallen. Frankrijk telt 67 miljoen inwoners.
November wordt zwaar
Premier Castex zei dat de maatregel nodig is omdat het coronavirus zich snel verspreidt. Hij waarschuwde dat november "zwaar" wordt en dat het aantal doden gaat oplopen.
Het reproductiegetal is nu 1,35. Dat betekent dat 100 besmette personen 135 anderen besmetten. "De nieuwe gevallen van vandaag zijn de ziekenhuispatiënten van morgen en helaas in sommige gevallen de doden van overmorgen", zei Castex. Het virus is bijna 34.000 Fransen al fataal geworden.
Boete
Vorige week kondigde president Macron voor een periode van vier weken een avondklok af voor Parijs en acht andere steden. Wie zonder goede reden op straat gaat, krijgt een boete van 135 euro, zei hij. Er zijn al bijna 500 boetes uitgedeeld.
https://nos.nl/artikel/23(...)-miljoen-mensen.html
Echter geen volle ziekenhuizen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is totale onzin. Ook landen zonder Rutte hebben last van corona.
Nogmaals voor jou: een exponentieel groeiende uitbraak stop je niet door extra bedden te creëren, die vertraag je slechts enkele dagen waarna je een nog groter probleem hebt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee dank je. Ben corona moe.
volgens mij waren de nieuwe obligaties binnen enkele minuten uitverkochtquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn meer rijke mensen dan ooit. Die zijn echt wel te porren voor een gegarandeerd rendement zonder risico.
Maar dat is niet zo bij obligaties.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn meer rijke mensen dan ooit. Die zijn echt wel te porren voor een gegarandeerd rendement zonder risico.
Geen goed idee en het is maar de vraag of die strategie werkt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alleen maar goed die hoge besmettingen. Immuniteit kweken. Laat het maar lekker doorsluimeren des te sneller zijn we er vanaf.
- Van die 17 miljoen zijn velen al in aanraking geweest met het virus.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
60% van 17 miljoen is 10.2M, dat betekent dus dat we dat 102 weken moeten volhouden? En dat terwijl de ziekenhuizen na nog niets eens 10% van die tijd vollopen.
Complete onzin. Lees je even in over bijvoorbeeld Polen, Tsjechië en Ierland.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echter geen volle ziekenhuizen.
je hebt minimaal 65% nodig voor groep immuniteitquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Leer mij de Nederlanders kennen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:
En nog gekker, volle ziekenhuizen daar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is totale onzin. Ook landen zonder Rutte hebben last van corona.
- Misschien net 10% is in aanraking geweest met het virus. Onduidelijk is hoeveel daarvan opnieuw kunnen worden besmet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
- Van die 17 miljoen zijn velen al in aanraking geweest met het virus.
- Je kunt ouderen en zwakkeren beter afschermen en het virus gecontroleerd maar in hoge mate rond laten waaien onder jonge gezonde mensen zonder een effect op de zorg.
- Rutte is hier al mee bezig door scholen open te laten maar dit geeft hij natuurlijk niet toe. Hij laat Nederland besmet raken in fases.
stond op feesboek !!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij bent altijd is de lucht aan het praten, motiveer eens?
Sommige mensen zijn niet vatbaar voor massahysterie en laten zich niet louter door besmettingscijfers leiden?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij bent altijd is de lucht aan het praten, motiveer eens?
Klopt, tegen 0.026% rentequote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij waren de nieuwe obligaties binnen enkele minuten uitverkocht
Wat een onzin.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee dank je. Ben corona moe.
En sommige mensen kijken naar de ziekenhuis bezetting en denken "Dit gaat niet echt lekker"quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn niet vatbaar voor massahysterie en laten zich niet louter door besmettingscijfers leiden?
Of zijn als dit:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn niet vatbaar voor massahysterie en laten zich niet louter door besmettingscijfers leiden?
Maatje van me woont op Curaçao en is nu tijdelijk in NL(zn vrouw had een operatie nodig die daar niet kon). Hijzelf en de rest van het gezin moet een negatieve test hebben binnen 72u van de vlucht. Enige plek waar dat niet voor geldt is Aruba.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zit serieus te denken om een paar maanden naar Aruba of Bonaire te gaan.....alleen die vliegreis zijn we niet zo blij mee ( niet om de mondkapjes trouwens )
Nogmaals. Er is wel degelijk immuniteit tegen corona. Je moet die media berichten niet zo letterlijk nemen van herinfecties. Dat is gewoon stemmingmakerij.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:33 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen goed idee en het is maar de vraag of die strategie werkt.
https://www.johnsnowmemo.com/
Welke studie heeft die dr Campbell afgerond?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nogmaals. Er is wel degelijk immuniteit tegen corona. Je moet die media berichten niet zo letterlijk nemen van herinfecties. Dat is gewoon stemmingmakerij.
Je hebt altijd een bepaalde groep die geen immuniteit opbouwt tegen virussen of die toch opnieuw vatbaar zijn. Vooralsnog is slechts een zeer klein deel die een herinfectie doorgemaakt heeft, dat is niet significant te noemen. Bij andere virussen heb je ook herinfecties terwijl het gros immuun is.
Voor Sars cov 1 zijn mensen na 17 jaar nog steeds immuun.
Ik raad je aan om dr John Campbell op youtube eens te bekijken.
Er is immuniteit ja, maar hoe lang die duurt is volstrekt onduidelijk. Ik volg John Campbell op YouTube. Hij gaf gisteren nog aan dat hij hoopt dat immuniteit vergelijkbaar is met SARS 1, maar dat dit nog niet duidelijk is. Hij is trouwens ook streng tegenstander van maatregelen als een omgekeerde lockdown en natuurlijke groepsimmuniteit vanwege al de nevenschade die dat oplevert, als het al uberhaupt haalbaar is.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nogmaals. Er is wel degelijk immuniteit tegen corona. Je moet die media berichten niet zo letterlijk nemen van herinfecties. Dat is gewoon stemmingmakerij.
Je hebt altijd een bepaalde groep die geen immuniteit opbouwt tegen virussen of die toch opnieuw vatbaar zijn. Vooralsnog is slechts een zeer klein deel die een herinfectie doorgemaakt heeft, dat is niet significant te noemen. Bij andere virussen heb je ook herinfecties terwijl het gros immuun is.
Wat hadden het over België, he. Die gaan echt niet failliet binnen afzienbare tijd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo bij obligaties.
Noord-koreaanse obligaties, surinaamse obligaties, argentijnse obligaties of zimbabwaanse obligaties zijn nou niet echt risicoloos.....
Who the fuck heeft het in godsnaam over herinfecties alsof dat een issue is momenteel?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er een dreigend probleem is in de zorgcapaciteit. Echter, zoals anders users ook al opmerkten, je moet de maatregelen wel enigszins tijd gunnen om in werking te kunnen treden. Met paniek reageren elke dag dat er meer besmettingen bijkomen, helpt niemand. Van de befaamde dubbelingen waar onder andere profeet Slagter voor heeft gewaarschuwd is nog lang geen sprake.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En sommige mensen kijken naar de ziekenhuis bezetting en denken "Dit gaat niet echt lekker"
het virus geeft ons ook niet extra tijd voordat het toeslaatquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:43 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er een dreigend probleem is in de zorgcapaciteit. Echter, zoals anders users ook al opmerkten, je moet de maatregelen wel enigszins tijd gunnen om in werking te kunnen treden. Met paniek reageren elke dag dat er meer besmettingen bijkomen, helpt niemand. Van de befaamde dubbelingen waar onder andere profeet Slagter voor heeft gewaarschuwd is nog lang geen sprake.
Het is geen dreigend probleem, het is een actief en groot probleem.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:43 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er een dreigend probleem is in de zorgcapaciteit. Echter, zoals anders users ook al opmerkten, je moet de maatregelen wel enigszins tijd gunnen om in werking te kunnen treden. Met paniek reageren elke dag dat er meer besmettingen bijkomen, helpt niemand. Van de befaamde dubbelingen waar onder andere profeet Slagter voor heeft gewaarschuwd is nog lang geen sprake.
Spreek voor je eigen huishouden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
En de paniek is volgens mij redelijk in jouw fantasie te vinden, ik zie iig niemand hier in paniek rond rennen.
Nee die kijken naar de ziekenhuizen waar het nu zo goed gaat zekerquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Hoe lang moeten we dan nog wachten om te zien of de groei van het aantal besmettingen stopt en er daadwerkelijk weer een afname start?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is niet automatisch waar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang ze niet dalen, zijn ze niet prima.
Een paar maanden?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nog zeker 1 week. Maar besmettingen doen er sowieso niet echt toe.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoe lang moeten we dan nog wachten om te zien of de groei van het aantal besmettingen stopt en er daadwerkelijk weer een afname start?
Nogal een rare bewering, zeker met de kennis van nu dat het over alle leeftijdsgroepen aan het verspreiden is. Besmettingen > Opnames > Doden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nog zeker 1 week. Maar besmettingen doen er sowieso niet echt toe.
Niet gelezen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:41 schreef Tourniquet het volgende:
Het nieuwe adviesrapport van het Red Team is uit:
Voorkom de derde golf
Tja, als je maatregelen treft moet je ze wel een kans geven. Het risico dat het kabinet heeft genomen door milde maatregen te treffen is dat het de effecten af moet wachten om vervolgens mogelijk te constateren dat ze ontoereikend zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoe lang moeten we dan nog wachten om te zien of de groei van het aantal besmettingen stopt en er daadwerkelijk weer een afname start?
Mooi bericht, jammer dat het hier zoals gewoonlijk gelijk afgefikt wordt.Te positief waarschijnlijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En te alternatief. Het is wel de bedoeling dat je in maatregelen, sluitingen en sancties denkt.quote:
Jawel, joh, iedereen lekker binnen met de donkere dagen, warme chocolademelk en stamppotquote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Een paar maanden?
Als je de kans hebt, gewoon doen.
De komende tijd wordt het er niet gezelliger op in NL.
hier zijn we gewoon realistisch.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:57 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooi bericht, jammer dat het hier zoals gewoonlijk gelijk afgefikt wordt.Te positief waarschijnlijk.
Volgende keer beter posten dat niemand immuniteit kan opbouwen.
Ja, het is simpelweg overduidelijk dat de constante stijging van het aantal besmettingen (een R die al sinds eind juni boven de 1 zit) voor een periode van ruim twee maanden (half juli t/m eind september) de hele tijd door het kabinet ernstig is gebagatelliseerd. De eerste 6-7 verdubbelingen vond het kabinet geen enkel probleem, want in de ziekenhuizen was nog nauwelijks iets van druk te merken en men dacht dat het virus vooral rondging onder de jongere bevolking die 'er toch weinig last van zou hebben'.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is zeker boeiend, want als de regering beter had geluisterd dan was het nu mogelijk niet zo uit de hand aan het lopen.
Het artikel uit De Groene dat hier vandaag een paar keer is aangehaald laat dat ook zien. Het is een heel duidelijke aanklacht tegen ons regeringsbeleid: er is te laat en te mild ingegrepen.
Ze voelen zich genegeerd, hun signalen zijn gemist. Nederland schoot pas in actie toen de ziekenhuiscijfers opliepen, maar dat was eigenlijk te laat.
quote:Wie deze hoop koesterde, moet hem na afgelopen week definitief laten varen: dit kabinet zal nooit beleid voeren om het coronavirus zo onder controle te krijgen dat we langere tijd meer vrijheid houden en de economie enigszins kan herstellen.
Zou ik wel doen, dan besef je dat er met een duurzaam beleid prima perspectief mogelijk is.quote:
nou, dus niet alleen in NLquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag een wereldwijd record met 423.819 nieuw bevestigde besmettingen.
Ik vind het vooral moeilijk te verkroppen dat niet alleen dezelfde fout een tweede keer wordt gemaakt, maar vooral dat die niet wordt erkend. Bessems formuleerde dit pijnpunt scherp in zijn column ('Niet de reële crisis bestrijden maar de politieke crisis. Dat doet hij fabelachtig.').quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:00 schreef Gretzl het volgende:
Wat Kustaw Bessems afgelopen weekend ook voorspelde.
[..]
Dit kun je vrijwel iedere dag plaatsen..quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag een wereldwijd record met 423.819 nieuw bevestigde besmettingen.
Houd moed. De zwartepietdiscussie gaat tijdelijk verlichting bieden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Een paar maanden?
Als je de kans hebt, gewoon doen.
De komende tijd wordt het er niet gezelliger op in NL.
paywall columnquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, het is simpelweg overduidelijk dat de constante stijging van het aantal besmettingen (een R die al sinds eind juni boven de 1 zit) voor een periode van ruim twee maanden (half juli t/m eind september) de hele tijd door het kabinet ernstig is gebagatelliseerd. De eerste 6-7 verdubbelingen vond het kabinet geen enkel probleem, want in de ziekenhuizen was nog nauwelijks iets van druk te merken en men dacht dat het virus vooral rondging onder de jongere bevolking die 'er toch weinig last van zou hebben'.
En zelfs vorige week kwam het kabinet met hun dramatische aanpak er nog steeds mee weg in het kamerdebat, want Rutte's excuses werden geaccepteerd en er kwam geen enkele motie van wantrouwen. Zolang er niet meer kritiek komt op de kabinetsstrategie (van zowel oppositie, media als bevolking) vrees ik dat ze de komende maanden nog steeds mogen blijven aanmodderen. Wat Kustaw Bessems afgelopen weekend ook voorspelde.
[..]
Hoe lang wil je wachten? Tijdens de 1e golf was de piek in de ziekenhuisopnames 2,5 week na de aankondiging van de maatregelen al bereikt. We zijn nu een week verder en we zien bij de besmettingen (waar je eerder effect moet zien) het alleen maar verder stijgen. Het werkt gewoon onvoldoende.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals wel vaker gaan we het denk ik niet eens kunnen worden op dit onderwerp. Even goede vrienden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is geen dreigend probleem, het is een actief en groot probleem.
En de paniek is volgens mij redelijk in jouw fantasie te vinden, ik zie iig niemand hier in paniek rond rennen.
Ja, heb ik ook. Nog altijd zitten de ego's van de kabinetsleden en de belangrijkste OMT-adviseurs deze erkenning in de weg vrees ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het vooral moeilijk te verkroppen dat niet alleen dezelfde fout een tweede keer wordt gemaakt, maar vooral dat die niet wordt erkend. Bessems formuleerde dit pijnpunt scherp in zijn column ('Niet de reële crisis bestrijden maar de politieke crisis. Dat doet hij fabelachtig.').
Jammer dat Bessems niet tot de naaste vriendjes van Rutte behoort (in tegenstelling tot een Jort Kelder die deze crisis cq pandemie totaal niet begrijpt). Ook buitengewoon jammer dat het kabinet nog altijd niet snapt hoe je deze epidemie het beste kunt bestrijden en tegelijkertijd de moraal zo hoog mogelijk kunt houden, terwijl de schade voor economie en volksgezondheid beperkt blijft.quote:Wat wel ontbreekt, is dat het kabinet glashelder de keuze voor het indammen van het virus uitspreekt. En schetst waar we dat voor doen. Het lijkt nu haast of het enige doel voor heel Nederland is om ic’s niet te overladen, maar dat was slechts het prangendste probleem. Doel moet zijn: een welvarende, goedgehumeurde samenleving, ondanks de dreiging van het virus.
Het Red Team heeft zichzelf in het leven geroepen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Zoals wel vaker gaan we het denk ik niet eens kunnen worden op dit onderwerp. Even goede vrienden.
Overigens, wellicht zit ik er helemaal naast, maar was het Red team niet in leven geroepen om het kabinet "scherp te houden" en vanuit andere invalshoeken naar de situatie te kijken? Hoe ze zich nu presenteren, komen ze op mij over als een tweede OMT. Schellekens riep gisteren nog op om scholen te sluiten voor twee weken, terwijl ze begin juli hetzelfde riepen en er toen helemaal geen man overboord was. Te bizar voor woorden.
Daarnaast, waarom communiceren ze zo prominent naar de buitenwereld toe? Misschien kunnen Mooy en Schellekens een vaste zetel in Op1 reserveren en de redactie er nogmaals op attenderen vooral geen andersdenkenden uit te nodigen. Nogmaals, bizar.
Je kunt als het goed is elke maand een aantal artikelen van de Volkskrant gratis lezen, zeker in incognitomodus. Ik mag de hele tekst hier niet posten ivm copyright, maar als je een pm stuurt kan ik nog wel wat voor je betekenen met een pdfquote:
Wat hebben we volgens jou wel nodig om uit deze uitzichtloze situatie te geraken?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Het laatste wat we nodig hebben is nóg meer meningen over het beleid.
Beste @Jedi_Pimp, je verdraait hier de feiten. C19 Red Team heeft in juli enkel geadviseerd om voordat de scholen in augustus weer open zouden gaan een goed plan te hebben hoe dit zo veilig mogelijk kon. Helaas ging het kabinet in diezelfde maand op vakantie en lag er in augustus helemaal geen serieus plan klaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Zoals wel vaker gaan we het denk ik niet eens kunnen worden op dit onderwerp. Even goede vrienden.
Overigens, wellicht zit ik er helemaal naast, maar was het Red team niet in leven geroepen om het kabinet "scherp te houden" en vanuit andere invalshoeken naar de situatie te kijken? Hoe ze zich nu presenteren, komen ze op mij over als een tweede OMT. Schellekens riep gisteren nog op om scholen te sluiten voor twee weken, terwijl ze begin juli hetzelfde riepen en er toen helemaal geen man overboord was. Te bizar voor woorden.
Daarnaast, waarom communiceren ze zo prominent naar de buitenwereld toe? Misschien kunnen Mooy en Schellekens een vaste zetel in Op1 reserveren en de redactie er nogmaals op attenderen vooral geen andersdenkenden uit te nodigen. Nogmaals, bizar.
Lekker makkelijk. Heel Nederland bagatelliseerde de (toename in) besmettingen in die maanden. Als er toen hele zware maatregelen waren genomen had niemand dat gepikt omdat men het niet proportioneel zou hebben gevonden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, het is simpelweg overduidelijk dat de constante stijging van het aantal besmettingen (een R die al sinds eind juni boven de 1 zit) voor een periode van ruim twee maanden (half juli t/m eind september) de hele tijd door het kabinet ernstig is gebagatelliseerd. De eerste 6-7 verdubbelingen vond het kabinet geen enkel probleem, want in de ziekenhuizen was nog nauwelijks iets van druk te merken en men dacht dat het virus vooral rondging onder de jongere bevolking die 'er toch weinig last van zou hebben'.
En zelfs vorige week kwam het kabinet met hun dramatische aanpak er nog steeds mee weg in het kamerdebat, want Rutte's excuses werden geaccepteerd en er kwam geen enkele motie van wantrouwen. Zolang er niet meer kritiek komt op de kabinetsstrategie (van zowel oppositie, media als bevolking) vrees ik dat ze de komende maanden nog steeds mogen blijven aanmodderen. Wat Kustaw Bessems afgelopen weekend ook voorspelde.
[..]
Het is dan ook niet alleen maar dood en verderf. Dat maken jullie er allemaal zelf van. Misschien dat het teveel er mee bezig zijn meespeelt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier zijn we gewoon realistisch.
voor postiviteit is een apart topic, daar vinden ze nog steeds positieve dingen als het hele land is afgefikt.
Los van dat ik niet de mening deel dat het uitzichtloos is, hebben we een bevolking nodig dat verantwoordelijkheid neemt. En hopelijk op een andere manier dan deze forceren (lees: dan maar vrijwel alle sectoren sluiten).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wat hebben we volgens jou wel nodig om uit deze uitzichtloze situatie te geraken?
Ik vrees dat je hierin wel eens gelijk kunt hebben. Dat de strategie van 'maximaal' controleren nog steeds newspeak is voor zoveel mogelijk verspreiding toestaan onder het sterkste deel van de bevolking, zonder dat de zorg in elkaar stort.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
- Je kunt ouderen en zwakkeren beter afschermen en het virus gecontroleerd maar in hoge mate rond laten waaien onder jonge gezonde mensen zonder een effect op de zorg.
- Rutte is hier al mee bezig door scholen open te laten maar dit geeft hij natuurlijk niet toe. Hij laat Nederland besmet raken in fases.
Dan log ik uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Houd moed. De zwartepietdiscussie gaat tijdelijk verlichting bieden.
Helemaal mee eens. We hebben het met zijn allen gebagatelliseerd. Je hoeft alleen maar dit topic terug te lezen toen de besmettingen rond de 500 per dag zaten. Het zat toen nog vol met de "niks aan de hand, weinig ziekenhuisopnames, dus geen nieuwe maatregelen nodig" types.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Heel Nederland bagatelliseerde de (toename in) besmettingen in die maanden. Als er toen hele zware maatregelen waren genomen had niemand dat gepikt omdat men het niet proportioneel zou hebben gevonden.
Waar is de bewijslast dat de meeste ex-coronapatiënten blijvende immuniteit hebben? Ik lees graag onderzoeken die dit bevestigen. Of noem anders eens een land/regio waar er nu al sprake lijkt te zijn van groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beste @:Jedi_Pimp, je verdraait hier de feiten. C19 Red Team heeft in juli enkel geadviseerd om voordat de scholen in augustus weer open zouden gaan een goed plan te hebben hoe dit zo veilig mogelijk kon. Helaas ging het kabinet in diezelfde maand op vakantie en lag er in augustus helemaal geen serieus plan klaar.
Feit is dat de voorzorgsmaatregelen op de Nederlandse scholen nog steeds een lachertje zijn in vergelijking met de meeste andere landen.
Je kunt moeilijk vragen om iets wat je letterlijk niet kunt bewijzen na een half jaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:24 schreef Gretzl het volgende:
Waar is de bewijslast dat de meeste ex-coronapatiënten blijvende immuniteit hebben? Ik lees graag onderzoeken die dit bevestigen. Of noem anders eens een land/regio waar er nu al sprake lijkt te zijn van groepsimmuniteit.
Dat is eigenlijk ook het grootste punt wat dat Red Team aan die 2e kamer commissie gaf:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Heel Nederland bagatelliseerde de (toename in) besmettingen in die maanden. Als er toen hele zware maatregelen waren genomen had niemand dat gepikt omdat men het niet proportioneel zou hebben gevonden.
Wil jij daar op inzetten? Dat onze bevolking zo veel mogelijk deze ziekte door moet maken?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk vragen om iets wat je letterlijk niet kunt bewijzen na een half jaar.
Herbesmettingen zijn vooralsnog een zeer zeldzame gebeurtenis, dus vooralsnog lijkt het wel degelijk zo te zijn dat het immunologisch geheugen vrij aardig functioneert bij de meeste besmette mensen.
Het helpt ook niet als allerhande organisaties de discussie gaan verleggen van de basis naar randzaken als mondkapjes en besmettingen onder kinderen...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook het grootste punt wat dat Red Team aan die 2e kamer commissie gaf:
De communicatie vanuit de overheid is belabberd.
Er waren in de zomermaanden en ook in september helemaal geen zware maatregelen nodig op reproductiegetal laag genoeg te houden. De belangrijkste reden dat er vanaf half juli sprake is van constante stijging is omdat het Nederlandse testbeleid en het BCO-systeem slecht functioneert. Dit is vooral een capaciteitsprobleem, en dat is ontstaan omdat het kabinet te weinig middelen heeft ingezet om op te schalen. En omdat de belangen van de kleine microbiologische labs blijkbaar zo belangrijk waren dat lange tijd geen gebruik is gemaakt van de capaciteit van de commerciële labs.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat heb ik precies niet beweerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wil jij daar op inzetten? Dat onze bevolking zo veel mogelijk deze ziekte door moet maken?
Wel mooi hoe we alles weer terug kunnen redeneren naar de overheid ipv de burger.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook het grootste punt wat dat Red Team aan die 2e kamer commissie gaf:
Dat krijg je als je niet duidelijk 1 lijn communiceert. Dan geef je iedere andere mening evenveel ruimte. En zwabberen de neuzen alle kanten op.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het helpt ook niet als allerhande organisaties de discussie gaan verleggen van de basis naar randzaken als mondkapjes en besmettingen onder kinderen...
Het gebrek aan heldere communicatie en het ontbreken van een directieve leiderschapsstijl zijn wel de voornaamste kritiekpunten inderdaad. Voor dat laatste prijs ik Rutte in normale omstandigheden, maar een crisismanager is hij duidelijk niet gebleken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:27 schreef capricia het volgende:
Dat is wel een punt. Ik merk het in mijn eigen omgeving ook. Toen een meerderheid hier het de verkeerde kant op zag gaan, waren nog lange tijd de mensen in mijn omgeving zich daar niet bewust van en snapten niet waar ik het over had. Maar dat was natuurlijk ook in de tijd dat onze volksvertegenwoordigers op vakantie waren. Er werd niet bepaald iets gedaan om een gevoel van urgentie of noodzaak over te brengen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Mij staat me bij dat hij destijds sterkere bewoordingen heeft gebruikt. Ik kan het zo gauw niet opzoeken. Vervelend dat je ervaart dat ik feiten verdraai, @Gretzl.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Beste @:Jedi_Pimp, je verdraait hier de feiten. C19 Red Team heeft in juli enkel geadviseerd om voordat de scholen in augustus weer open zouden gaan een goed plan te hebben hoe dit zo veilig mogelijk kon. Helaas ging het kabinet in diezelfde maand op vakantie en lag er in augustus helemaal geen serieus plan klaar.
Feit is dat de voorzorgsmaatregelen op de Nederlandse scholen nog steeds een lachertje zijn in vergelijking met de meeste andere landen.
Maar hoe is het mogelijk om nog te hopen dat het gezonde verstand en de eigen verantwoordelijkheid van de bevolking het verschil gaat maken als het kabinet met alle blunders van de afgelopen maanden vrijwel alle draagvlak is kwijtgeraakt? Ik zie dat echt heel somber in. Ik vermoed zelfs dat het kabinet er voor een behoorlijk deel medeschuldig aan is dat er steeds meer Nederlanders zich hebben aangesloten bij het kamp corona-ontkenners/complotwappies. Mensen die alle perspectief kwijt zijn en zien dat het kabinet een inconsistent verhaal vertelt en weigert fouten toe te geven.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook zo'n advies van het RedTeam (hoe goed bedoelt ook) straalt de boodschap uit dat 'we' moeten wachten tot de overheid eindelijk harde maatregelen gaat treffen. Ik zou liever zien dat zo'n RedTeam ook een keer een beroep doet op het gezonde verstand van de bevolking i.p.v. steeds maar weer roepen om lockdowns.
Dan heb je simpelweg niet goed geluisterd. Als er één land is dat één duidelijke lijn gekozen heeft is het Nederland wel. In Nederland zijn we vanaf maart al uitgegaan van de basismaatregelen en alle andere maatregelen zijn als secundair beschouwd (en in het geval van mondkapjes zelfs onnodig geacht).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
Dat krijg je als je niet duidelijk 1 lijn communiceert.
Zeg niet dat @Elan, @Kyran, @hooibaal, ik en een paar anderen die types toen half augustus niet gewaarschuwd hadden voor wat ging komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. We hebben het met zijn allen gebagatelliseerd. Je hoeft alleen maar dit topic terug te lezen toen de besmettingen rond de 500 per dag zaten. Het zat toen nog vol met de "niks aan de hand, weinig ziekenhuisopnames, dus geen nieuwe maatregelen nodig" types.
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een statistisch gegeven dat het op enig moment weer mis gaat met deze cijfers. Of dat over 2,3 of 6 weken zou zijn is toch helemaal niet zo relevant?
Waarom moet je überhaupt wachten tot de ziekenhuizen weer volstromen, dan moet je dus in plaats van wat beperkingen terugdraaien direct met grof geschut komen om de boel weer vlot te trekken.
Neem nu maatregelen, drastisch genoeg om weer een dalende lijn te creëren. Dan zien we over 3 weken wel of we wellicht weer wat kunnen versoepelen. Want zo is het ook weer.
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 00:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Precies dit. Hoe sneller er wel weer sprake is van afnames en een R die consequent onder de 1 blijft, des te meer plukt iedereen de vruchten van extra vrijheden.
Maar denk jij dat ook maar iemand een waarschuwing in bv. juli daadwerkelijk serieus had genomen? Met 2,5 paardenkop op de IC?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:31 schreef Claudia_x het volgende:
Er werd niet bepaald iets gedaan om een gevoel van urgentie of noodzaak over te brengen.
Dus in juni, juli en augustus was er superveel discipline en opeens vanaf september heeft iedereen er schijt aan? In elk land stijgt het. Zouden die mensen het opeens allemaal gezamenlijk in september zat zijn geworden?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan heb je simpelweg niet goed geluisterd. Als er één land is dat één duidelijke lijn gekozen heeft is het Nederland wel. In Nederland zijn we vanaf maart al uitgegaan van de basismaatregelen en alle andere maatregelen zijn als secundair beschouwd (en in het geval van mondkapjes zelfs onnodig geacht).
Als het overgrote deel van de bevolking zich netjes aan die basismaatregelen zou houden, is werkelijk ieder probleem opgelost.
Toen half augustus de GGDs in Amsterdam en Rotterdam lieten weten dat ze het bron- en contactonderzoek niet meer aankonden door de grote aantallen positieve tests, had er toch wel actie ondernomen kunnen worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar denk jij dat ook maar iemand een waarschuwing in bv. juli daadwerkelijk serieus had genomen? Met 2,5 paardenkop op de IC?
Simpel, een bevolking gaat zich pas gedragen zodra ze urgentie voelen. En hier in Europa voelen we die urgentie blijkbaar pas zodra de ziekenhuizen vol beginnen te lopen. En dat moment is nu.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:31 schreef Gretzl het volgende:
Maar hoe is het mogelijk om nog te hopen dat het gezonde verstand en de eigen verantwoordelijkheid van de bevolking het verschil gaat maken als het kabinet met alle blunders van de afgelopen maanden vrijwel alle draagvlak is kwijtgeraakt? Ik zie dat echt heel somber in.
Jep, en nogal wiedes dat de urgentie niet breed werd gevoeld. Daar werd namelijk niks aan gedaan door ons kabinet. Het uitgangspunt was heel duidelijk: we pakken de draad in september wel weer op.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen half augustus de GGDs in Amsterdam en Rotterdam lieten weten dat ze het bron- en contactonderzoek niet meer aankonden door de grote aantallen positieve tests, had er toch wel actie ondernomen kunnen worden.
Nee, zoals je ook op het dashboard kunt zien is het reproductiegetal structureel boven de 1 geweest sinds juli. Maar bij kleine aantallen duurt het nou eenmaal een tijdje voordat het grote aantallen zijn geworden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus in juni, juli en augustus was er superveel discipline en opeens vanaf september heeft iedereen er schijt aan?
Was dat niet toen het kabinet nog op vakantie was en zo'n beetje daaruit getrokken moest worden door oppositie leden?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, en nogal wiedes dat de urgentie niet breed werd gevoeld. Daar werd namelijk niks aan gedaan door ons kabinet. Het uitgangspunt was heel duidelijk: we pakken de draad in september wel weer op.
Altijd over twee weken, hequote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef vosss het volgende:
Even niet meer op de voet gevolgd, dus ik ben even kwijt wanneer we een daling (hopelijk) mogen verwachten precies?
uiteraard als je in ieder geval nog wil pretenderen dat je als overheid de boel in de hand hebt. Denk je nou echt dat mensen met de feestdagen in kleine groepjes thuis blijven en niet gewoon hun vrienden en kennissen op gaan zoeken? Sure een deel zal zich aan de maatregelen houden, maar een steeds grotere groep is het nu al zat en tegen die tijd al helemaal. Die gaan zich er echt niet aan houden, handhaven kunnen ze nu al niet laat staan als er halve volksstammen op de been zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en al geven ze dat wel...denk je echt dat versoepelen net voor de feestdagen verstandig is ?
Dit weekendquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef vosss het volgende:
Even niet meer op de voet gevolgd, dus ik ben even kwijt wanneer we een daling (hopelijk) mogen verwachten precies?
Nee, die discipline was er in de zomer ook niet. Alleen toen speelden er andere factoren mee die het virus in bedwang hielden. Een daarvan is dat de incidentie dusdanig laag was dat een verdubbeling nauwelijks opvalt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dus in juni, juli en augustus was er superveel discipline en opeens vanaf september heeft iedereen er schijt aan? In elk land stijgt het. Zouden die mensen het opeens allemaal gezamenlijk in september zat zijn geworden?
Leuk dat jij dat denkt. Van de week bleek uit de overzichtsstudie (o.a. met Koopmans) dat afstand houden in de meeste gevallen by far de effectiefste maatregel is.quote:Ik denk eerder dat de 1.5 meter helemaal niet zo zaligmakend is, zeker binnen.
Ja, vooral Asscher bleef maar oproepen doen dat ze terug moesten komen van vakantie. Die heeft de hele crisis door een best sterke, overtuigende rol op zich genomen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Was dat niet toen het kabinet nog op vakantie was en zo'n beetje daaruit getrokken moest worden door oppositie leden?
Klopt, daar heb ik destijds ook voor gepleit. Om regionale/lokale maatregelen te nemen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toen half augustus de GGDs in Amsterdam en Rotterdam lieten weten dat ze het bron- en contactonderzoek niet meer aankonden door de grote aantallen positieve tests, had er toch wel actie ondernomen kunnen worden.
Ik bedoelde dan ook meer wanneer gingen die eerste maatregelen in en wanneer die tweede?quote:
en dan toch hier postenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is dan ook niet alleen maar dood en verderf. Dat maken jullie er allemaal zelf van. Misschien dat het teveel er mee bezig zijn meespeelt.
MSM uit, geen newsflash op de radio dankzij spotify, heerlijk. Je wordt doodgegooid met corona, het is echt om schijtziek van te worden.
Er was een kleine stabilisatie, die er eigenlijk niet was. Dinsdag/woendag/donderdag weer horrordagen, maar het schijnt dat een GGD door een fout in het systeem wat moest herstellen dus van die cijfers kan je ook niet echt uitgaan (dagcijfers sowieso niet natuurlijk, maar toch).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef vosss het volgende:
In het hier heilig verklaarde Duitsland is de R0 ook al sinds juli vrijwel continu boven de 1.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef Tijn het volgende:
Nee, zoals je ook op het dashboard kunt zien is het reproductiegetal structureel boven de 1 geweest sinds juli.
Eens. Al had ook hij momenten waarbij ik dacht 'wat ben je toch een hypocriete lul'. Maar ik weet niet meer waaromquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, vooral Asscher bleef maar oproepen doen dat ze terug moesten komen van vakantie. Die heeft de hele crisis door een best sterke, overtuigende rol op zich genomen.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zeg niet dat @:Elan, @:Kyran, ik en een paar anderen die types toen half augustus niet gewaarschuwd hadden voor wat ging komen.
De beste voorspeller van deze catastrofe is nog altijd het reproductiegetal gebleken, dat de afgelopen tijd nooit in de buurt kwam van de 1.
[..]
[..]
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 18:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nog zeker 1 week. Maar besmettingen doen er sowieso niet echt toe.
En dan beginnen er kleine uitbraken. En dan moet je daarop acteren. Want met weinig cases, zoals in de zomer, is BCO heel goed mogelijk. En dan kan de rest van NL gewoon lekker door.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan heb je simpelweg niet goed geluisterd. Als er één land is dat één duidelijke lijn gekozen heeft is het Nederland wel. In Nederland zijn we vanaf maart al uitgegaan van de basismaatregelen en alle andere maatregelen zijn als secundair beschouwd (en in het geval van mondkapjes zelfs onnodig geacht).
Als het overgrote deel van de bevolking zich netjes aan die basismaatregelen zou houden, is werkelijk ieder probleem opgelost.
Er was wel een stabilisatie en vooralsnog is er echt wel een afwijking van de trend. Maar ja, niemand kan de toekomst voorspellen, dus eens met je laatste opmerking.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er was een kleine stabilisatie, die er eigenlijk niet was. Dinsdag/woendag/donderdag weer horrordagen, maar het schijnt dat een GGD door een fout in het systeem wat moest herstellen dus van die cijfers kan je ook niet echt uitgaan (dagcijfers sowieso niet natuurlijk, maar toch).
Al met al denk ik eigenlijk dat we momenteel gewoon geen idee hebben. Zoals wel vaker.
Asscher heeft vooral de oppositieleider gespeeld. Dat is ook niet zo moeilijk met dit verloop.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, vooral Asscher bleef maar oproepen doen dat ze terug moesten komen van vakantie. Die heeft de hele crisis door een best sterke, overtuigende rol op zich genomen.
Maakt dat veel uit als je een goed BCO en testbeleid hebt? Uiteindelijk wel natuurlijk, maar ik denk als je die twee dingen echt heel goed doet (wat mijn indruk is van Duitsland) dat je veel langer een R0 vlak boven de 1 vol kan houden voor het uit de klauwen loopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In het hier heilig verklaarde Duitsland is de R0 ook al sinds juli vrijwel continu boven de 1.
Precies, en een Gommers die ook zei dat we nu veel beter weten hoe we het virus moeten bestrijden en mensen daardoor veel korter op de IC hoeven te liggen, hielp ook niet mee.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar denk jij dat ook maar iemand een waarschuwing in bv. juli daadwerkelijk serieus had genomen? Met 2,5 paardenkop op de IC?
Het is andersom: er lijkt de afgelopen dagen een stijging te zijn, die er vooralsnog niet daadwerkelijk is.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Er was een kleine stabilisatie, die er eigenlijk niet was.
C19 Red Team stuurde op 23 juli al een brandbrief naar het kabinet waarin ze pleitten voor vroegtijdig anticiperen met gerichte, lokale maatregelen + opschalen BCO en testen. Advies werd alleen keihard in de wind geslagen door Rutte en De Jonge die intussen van hun vakantie genoten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, daar heb ik destijds ook voor gepleit. Om regionale/lokale maatregelen te nemen.
Hij heeft keer op keer alarmistische berichten de wereld ingestuurd en volgens mij zat er net na zijn optreden in Jinek met Famke Louise één keer een bericht tussen waarmee hij eens niet de paniekzaaier wilde zijn. In het eerstvolgende interview daarna was hij weer als vanouds alarm aan het slaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Precies, en een Gommers die ook zei dat we nu veel beter weten hoe we het virus moeten bestrijden en mensen daardoor veel korter op de IC hoeven te liggen, hielp ook niet mee.
Als mijn onderbuurman besmet is moet ik in quarantaine? (Bij wijze van...)quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:41 schreef capricia het volgende:
Dan zet je een flat, een school, een whatever in quarantaine.
Ingrijpen heeft amper effect als burgers lak hebben aan de basisregels. Dan werkt alleen nog een totale lockdown.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan beginnen er kleine uitbraken. En dan moet je daarop acteren. Want met weinig cases, zoals in de zomer, is BCO heel goed mogelijk. En dan kan de rest van NL gewoon lekker door.
Dan zet je een flat, een school, een whatever in quarantaine.
Maar nee, dat deden ze niet. De veiligheidsregio's.
We hebben gewacht tot de verdubbelingen heel NL door gingen.
Zelf DL zette provincies van ons in het rood. Maar wij deden nog niets.
BCO was niet meer mogelijk. In Amsterdam Zuidoost testte 24% positief. Aboutaleb riep om centraal ingrijpen want zelf kon zijn veiligheidsregio het niet meer aan. En nog deed men niets.
Als er bij kleine uitbraken ingegrepen wordt, was dit wat nu gebeurt niet nodig geweest.
En dat is nu precies wat dat Red Team zegt.
Dit is hier overigens in den treuren besproken toen de cases weer verdubbelde.
We lopen achter het virus aan. En dit heeft heel veel schade.
Zoals ik in een bericht hierboven ook al zei: BCO en testbeleid kan het vertragen, maar is niet de bepalende factor. Dat verklaart ook waarom Duitsland net zo hard oploopt als Nederland (afgezet tegen de bevolking gaat het beter, maar de trend is exact hetzelfde als hier).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maakt dat veel uit als je een goed BCO en testbeleid hebt? Uiteindelijk wel natuurlijk, maar ik denk als je die twee dingen echt heel goed doet (wat mijn indruk is van Duitsland) dat je veel langer een R0 vlak boven de 1 vol kan houden voor het uit de klauwen loopt.
In het heilige Duitsland zijn nog altijd ruim 4x zo weinig besmettingen per hoofd van de bevolking. In hetzelfde land wordt al lokaal ingegrepen als het aantal infecties boven de 35/100k/week komt. Om te voorkomen dat straks iedere Duitser weer in een lockdown zit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In het hier heilig verklaarde Duitsland is de R0 ook al sinds juli vrijwel continu boven de 1.
Bedankt voor de grafiek. In Duitsland stijgt het nu zo hard dat de lijn bijna verticaal loopt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In het heilige Duitsland zijn nog altijd ruim 4x zo weinig besmettingen per hoofd van de bevolking. In hetzelfde land wordt al lokaal ingegrepen als het aantal infecties boven de 35/100k/week komt. Om te voorkomen dat straks iedere Duitser weer in een lockdown zit.
Duitsland kan alleen de grenzen met de andere EU-landen niet sluiten, en laat dat nu precies de reden zijn dat de laatste weken vrijwel onmogelijk is om deze toenames te voorkomen.
[ afbeelding ]
Ja, ik heb nog steeds de indruk dat de verantwoordelijke ministers de basisprincipes van exponentiële groei niet helemaal begrijpen...quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zoals je ook op het dashboard kunt zien is het reproductiegetal structureel boven de 1 geweest sinds juli. Maar bij kleine aantallen duurt het nou eenmaal een tijdje voordat het grote aantallen zijn geworden.
Deze tweet lees ik iedere dag:quote:
Ja, dat is te merken de afgelopen dagen, waarin de ene na de regio ver boven hun eigen gestelde grenzen gaat.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:46 schreef Gretzl het volgende:
In hetzelfde land wordt al lokaal ingegrepen als het aantal infecties boven de 35/100k/week komt. Om te voorkomen dat straks iedere Duitser weer in een lockdown zit.
Niet raar als er steeds meer getest wordt natuurlijkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze tweet lees ik iedere dag:
BREAKING: willekeurig land reports Xnew coronavirus cases, by far the biggest one-day increase on record.
We zijn hard op weg naar groepsimmuniteit wereldwijdquote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze tweet lees ik iedere dag:
BREAKING: willekeurig land reports Xnew coronavirus cases, by far the biggest one-day increase on record.
@Gretzl heeft een lijst met favoriete landen qua beleid en heeft ondersteunende grafieken (met variabele x-assen) om bepaalde elementen uit het gevoerde beleid op te hemelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bedankt voor de grafiek. In Duitsland stijgt het nu zo hard dat de lijn bijna verticaal loopt.
Toch nog iemand die het snapt.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet raar als er steeds meer getest wordt natuurlijk
Dat is wel de essentie ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als mijn onderbuurman besmet is moet ik in quarantaine? (Bij wijze van...)
BCO is alleen maar effectief als je het daadwerkelijk lokaal kunt houden. En niet als de hele bevolking het gewone leven oppakt.
Lol, Asscher roept (samen met o.a. Marijnissen) al sinds begin juni dat het kabinet haar strategie dient te wijzigen. Dat het hoogst onverstandig is om op ziekenhuiscapaciteit te blijven sturen omdat je dan voortdurend achter de feiten aanloopt. Dat indammen in alle opzichten het beste resultaat oplevert voor economie én maatschappij. Kwam in die maand ook een KPMG-rapport over uit en de belangrijkste conclusies uit dat rapport gelden nog altijd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Asscher heeft vooral de oppositieleider gespeeld. Dat is ook niet zo moeilijk met dit verloop.
De Kamer heeft zelf genoeg eigen initiatief kunnen nemen, maar heeft dat ook nagelaten. Roepen vanaf de zijlijn kan iedereen.
Wees dus daarom zoals de USA.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch nog iemand die het snapt.
Oh ja, @hooibaal mag natuurlijk ook niet ontbreken in mijn overzicht van users die ruim twee maanden geleden al aan de alarmbel trokken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ligt het aan mij of is @:hooibaal hier al een tijdje afwezig? Hij zou toch niet geveld zijn door het virus?
Zie je hoe dit drastisch de vrijheid inperkt en een maatschappij potentieel tot stilstand brengt?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:51 schreef capricia het volgende:
Zie je hoe dit economische en sociale voordelen heeft?
Onmogelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bedankt voor de grafiek. In Duitsland stijgt het nu zo hard dat de lijn bijna verticaal loopt.
Vorige week maandag was hij voor het laatst aanwezig (bron: FOK Stats).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ligt het aan mij of is @:hooibaal hier al een tijdje afwezig? Hij zou toch niet geveld zijn door het virus?
Daarom kijken we in dit topic ook naar het oplopende besmettingspercentage.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Niet raar als er steeds meer getest wordt natuurlijk
Waar was dan de motie van wantrouwen van Asscher? Waarom duurde het zolang tot er een coronawet was?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:52 schreef Gretzl het volgende:
Zolang Asscher en de andere verstandige oppositiepartijen echter geen meerderheid achter zich hebben kunnen ze weinig klaarspelen. De minister-president heeft alle onderbouwde kritiek op Ruttiaanse wijze gepareerd, zonder dat er ook maar iets aan het beleid is verbeterd.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom kijken we in dit topic ook naar het oplopende besmettingspercentage.
de herfst duurt nog tot half dec......quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Als je vanaf juni aanhoudend roept dat er een tweede golf komt is het niet echt een verdienste te noemen wanneer er einde herfst sprake is van slechtere cijfers. Dat is overigens precies hetzelfde als het gedrag waar Maurice de Hond door veel users voor veroordeeld wordt.
Lol.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie je hoe dit drastisch de vrijheid inperkt en een maatschappij potentieel tot stilstand brengt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |