De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:19 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ze zullen nog eerder weer zaken open stellen dan dat ze alles helemaal op slot proberen te gooien.
Ik zou niet eens meer de auto kunnen, al zou ik het willenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal 20 meer, he?
'tis wel makkelijk om een auto te hebben als je in de middle of nowhere woontquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik zou niet eens meer de auto kunnen, al zou ik het willen
en al geven ze dat wel...denk je echt dat versoepelen net voor de feestdagen verstandig is ?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.
In de context van de routekaart is de boodschap van de Veiligheidsregio Twente merkwaardig. We zitten in feite al in een 'lockdown'. De veiligheidsregio wil een 'totale lockdown' maar daar voorziet de routekaart niet in, anders dan de volgende opmerking: Als ontwikkelingen daartoe aanleiding geven, kunnen de maatregelen op deze routekaart worden aangepast.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik naar de routekaart kijk, is eigenlijk het enige verschil dat onderwijs op Mbo, hbo en wo-niveau niet meer fysiek zal plaatsvinden en dat sportactiviteiten die binnen plaatsvinden niet meer zijn toegestaan.
Zo'n beetje alle andere maatregelen die van toepassing zouden zijn tijdens een "lockdown" zijn nu ook al van kracht.
Tuurlijk, what could possibly go wrong!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en al geven ze dat wel...denk je echt dat versoepelen net voor de feestdagen verstandig is ?
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tuurlijk, what could possibly go wrong!
Ik hoop ook echt dat ze daar een tijdje mee wachten. We zien wat er gebeurde toen ze vorige keer gingen versoepelen en hoe snel het de verkeerde kant op ging.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.
Lapland dus toch maar?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het enige echte verschil tussen nu en maart is dat de scholen en kappers toen dicht waren. Maar er is geen scenario op de routekaart die dat weer mogelijk maakt, behalve inderdaad de algemene uitzondering die je al noemt. Het lijkt me echter sterk dat ze de routekaart overslaan en weer zelf willekeurige dingen gaan verzinnen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de context van de routekaart is de boodschap van de Veiligheidsregio Twente merkwaardig. We zitten in feite al in een 'lockdown'. De veiligheidsregio wil een 'totale lockdown' maar daar voorziet de routekaart niet in, anders dan de volgende opmerking: Als ontwikkelingen daartoe aanleiding geven, kunnen de maatregelen op deze routekaart worden aangepast.
Dit is ook een fraaie passage:
Totale lockdown: wat is dat?
Van gedeeltelijke lockdown naar totale lockdown: wat is het verschil en hoe ver wil je gaan? Volgens veiligheidsregiovoorzitter Arjen Gerritsen bestaat daar vanuit Twents perspectief geen blauwdruk voor. „Er is geen uitgewerkt ‘plan’ daarvoor”, aldus Gerritsen. „Wij verwijzen eigenlijk naar de situatie in maart en april, de intelligente lockdown. Het gaat om extra stappen om een rem op de groei van de besmettingen te zetten.” Ten opzichte van de huidige situatie zou dat in ieder geval betekenen dat mensen zoveel mogelijk moeten thuisblijven en dat theaters, bioscopen, scholen en sportverenigingen (ook voor kinderen) gesloten blijven.
Denk je dat het veel verschil maakt of je lichtelijk versoepelt voor de feestdagen of niet, in het gedrag van de mensen? Zo nee, dan maakt het weinig uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het zeker!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
'tis wel makkelijk om een auto te hebben als je in de middle of nowhere woont
We zitten al in een halve lockdown he?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:32 schreef byah het volgende:
We worden volgens mij klaargemaakt voor de volgende lockdown
Je kan niet naar de snackbar of voetballen op zaterdag. Dat noem ik geen lockdown.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:34 schreef quirina het volgende:
[..]
We zitten al in een halve lockdown he?
Worden we klaargemaakt voor de andere helft.
De regel dat je je alleen bij klachten laat testen is volgens mij niet van toepassing in de meeste andere landen. De enige reden dat dit in Nederland zo wordt gedaan, is omdat de testcapaciteit niet toereikend is. Net zoals dat 12-jarigen hier niet getest hoeven worden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Op de besmettingscijfers valt wel wat af te dingen, want in België was het tot voor kort geen regel om je alleen bij klachten te laten testen. Er werd dan ook veel meer getest dan bij ons.
Ik snap het gewoon echt niet. Op het moment dat de routekaart wordt gepresenteerd is er nauwelijks meer ruimte voor verzwaring van de maatregelen. Een totale lockdown is niet als perspectief opgenomen. Maar wat betekent het, dat er geen totale lockdown komt of dat de regering gewoon de routekaart gaat veranderen als er geen noemenswaardige verbetering in de situatie optreedt?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het enige echte verschil tussen nu en maart is dat de scholen en kappers toen dicht waren. Maar er is geen scenario op de routekaart die dat weer mogelijk maakt, behalve inderdaad de algemene uitzondering die je al noemt. Het lijkt me echter sterk dat ze de routekaart overslaan en weer zelf willekeurige dingen gaan verzinnen?
Die Van Ranst heeft natuurlijk makkelijk lullen als viroloog. Hoe lang had België met die strenge regels financieel het heeft nog boven water gehouden? Als premier schaakt je op zoveel borden tegelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind overigens de IC-opname van de voormalige interimpremier van België saillant. Onder haar leiding koos de regering voor een versoepeling van de maatregelen terwijl het er niet goed voorstond met de besmettingen. Daar kwam veel kritiek op, onder andere van Van Ranst. En nu loopt het de spuigaten uit met de besmettingen en heeft ze zelf een ernstige manifestatie van het virus te pakken.
Op de besmettingscijfers valt wel wat af te dingen, want in België was het tot voor kort geen regel om je alleen bij klachten te laten testen. Er werd dan ook veel meer getest dan bij ons. Ik las er vandaag dit interessante artikel over: Ja, België test heel veel, maar de cijfers van verschillende landen zijn eigenlijk niet te vergelijken
Mede-Rotterdammert gespotquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als premier schaakt je op zoveel borden tegelijk.
In dit opzicht heeft hij wel gelijk gekregen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die Van Ranst heeft natuurlijk makkelijk lullen als viroloog. Hoe lang had België met die strenge regels financieel het heeft nog boven water gehouden? Als premier schaakt je op zoveel borden tegelijk.
Ach ja die draaien nog op Windows95 natuurlijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Coronapiek op dinsdag en woensdag kwam door fout in het systeem van GGD Hart voor Brabant
https://www.omroepbrabant(...)gd-hart-voor-brabant
.
Als ik nu in de auto stap, sta ik over twee uur op de Coolsingel. Er zijn ook mensen die wel eens een werkwoord fout vervoegen, maar waarbij het niet chronisch is.quote:
Ja, lekker boeiend. Maar wat waren de consequenties op andere vlakken?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In dit opzicht heeft hij wel gelijk gekregen.
De routekaart geeft perspectief. Dat staat op de website, dus dat is zo.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon echt niet. Op het moment dat de routekaart wordt gepresenteerd is er nauwelijks meer ruimte voor verzwaring van de maatregelen. Een totale lockdown is niet als perspectief opgenomen. Maar wat betekent het, dat er geen totale lockdown komt of dat de regering gewoon de routekaart gaat veranderen als er geen noemenswaardige verbetering in de situatie optreedt?
En mensen maar blijven vragen om perspectief.
Is zeker boeiend, want als de regering beter had geluisterd dan was het nu mogelijk niet zo uit de hand aan het lopen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:43 schreef maan_man het volgende:
Ja, lekker boeiend. Maar wat waren de consequenties op andere vlakken?
Ditzelfde bericht postte ik gisteren al, maar dan van Zuid-Holland. Zo was de afvlakking dus geen afvlakking.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Coronapiek op dinsdag en woensdag kwam door fout in het systeem van GGD Hart voor Brabant
https://www.omroepbrabant(...)gd-hart-voor-brabant
.
Ik had ook ooit zo'n autoquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als ik nu in de auto stap, sta ik over twee uur op de Coolsingel.
Nope. Ook die dagen zal het gewoon +500 hebben gedaan ten opzichte van de dag ervoor. We mogen dus wel spreken van stabilisatie in de groei. Nu de weg naar beneden inzettenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:52 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ditzelfde bericht postte ik gisteren al, maar dan van Zuid-Holland. Zo was de afvlakking dus geen afvlakking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |