abonnement Unibet Coolblue
pi_195792029
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Altijd over twee weken, he :+
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195792030
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Tijn het volgende:

[..]

Altijd over twee weken, he :+
Ik bedoelde dan ook meer wanneer gingen die eerste maatregelen in en wanneer die tweede? :@

Ik ben er niet helemaal bij met mn hoofd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195792045
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het is dan ook niet alleen maar dood en verderf. Dat maken jullie er allemaal zelf van. Misschien dat het teveel er mee bezig zijn meespeelt.

MSM uit, geen newsflash op de radio dankzij spotify, heerlijk. Je wordt doodgegooid met corona, het is echt om schijtziek van te worden.
en dan toch hier posten _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195792046
quote:
5s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef vosss het volgende:
Even niet meer op de voet gevolgd, dus ik ben even kwijt wanneer we een daling (hopelijk) mogen verwachten precies? :@
Er was een kleine stabilisatie, die er eigenlijk niet was. Dinsdag/woendag/donderdag weer horrordagen, maar het schijnt dat een GGD door een fout in het systeem wat moest herstellen dus van die cijfers kan je ook niet echt uitgaan (dagcijfers sowieso niet natuurlijk, maar toch).

Al met al denk ik eigenlijk dat we momenteel gewoon geen idee hebben. Zoals wel vaker.
pi_195792056
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:37 schreef Tijn het volgende:
Nee, zoals je ook op het dashboard kunt zien is het reproductiegetal structureel boven de 1 geweest sinds juli.
In het hier heilig verklaarde Duitsland is de R0 ook al sinds juli vrijwel continu boven de 1.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195792104
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, vooral Asscher bleef maar oproepen doen dat ze terug moesten komen van vakantie. Die heeft de hele crisis door een best sterke, overtuigende rol op zich genomen.
Eens. Al had ook hij momenten waarbij ik dacht 'wat ben je toch een hypocriete lul'. Maar ik weet niet meer waarom :@
pi_195792105
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:34 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Zeg niet dat @:Elan, @:Kyran, ik en een paar anderen die types toen half augustus niet gewaarschuwd hadden voor wat ging komen.

De beste voorspeller van deze catastrofe is nog altijd het reproductiegetal gebleken, dat de afgelopen tijd nooit in de buurt kwam van de 1.
[..]


[..]

_O_

Vandaag nog voor paniekzaaier uitgemaakt door 2 users. Mensen lijken zich echt niet te realiseren dat eventuele volgende stappen in de lockdown een stuk minder vrijblijvend gaan worden.
blablablabla
pi_195792121
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nog zeker 1 week. Maar besmettingen doen er sowieso niet echt toe.
:') Natuurlijk wel.
pi_195792122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan heb je simpelweg niet goed geluisterd. Als er één land is dat één duidelijke lijn gekozen heeft is het Nederland wel. In Nederland zijn we vanaf maart al uitgegaan van de basismaatregelen en alle andere maatregelen zijn als secundair beschouwd (en in het geval van mondkapjes zelfs onnodig geacht).

Als het overgrote deel van de bevolking zich netjes aan die basismaatregelen zou houden, is werkelijk ieder probleem opgelost.
En dan beginnen er kleine uitbraken. En dan moet je daarop acteren. Want met weinig cases, zoals in de zomer, is BCO heel goed mogelijk. En dan kan de rest van NL gewoon lekker door.
Dan zet je een flat, een school, een whatever in quarantaine.

Maar nee, dat deden ze niet. De veiligheidsregio's.
We hebben gewacht tot de verdubbelingen heel NL door gingen.
Zelf DL zette provincies van ons in het rood. Maar wij deden nog niets.
BCO was niet meer mogelijk. In Amsterdam Zuidoost testte 24% positief. Aboutaleb riep om centraal ingrijpen want zelf kon zijn veiligheidsregio het niet meer aan. En nog deed men niets.

Als er bij kleine uitbraken ingegrepen wordt, was dit wat nu gebeurt niet nodig geweest.

En dat is nu precies wat dat Red Team zegt.

Dit is hier overigens in den treuren besproken toen de cases weer verdubbelde.
We lopen achter het virus aan. En dit heeft heel veel schade.
Definitely not CIA
pi_195792135
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er was een kleine stabilisatie, die er eigenlijk niet was. Dinsdag/woendag/donderdag weer horrordagen, maar het schijnt dat een GGD door een fout in het systeem wat moest herstellen dus van die cijfers kan je ook niet echt uitgaan (dagcijfers sowieso niet natuurlijk, maar toch).

Al met al denk ik eigenlijk dat we momenteel gewoon geen idee hebben. Zoals wel vaker.
Er was wel een stabilisatie en vooralsnog is er echt wel een afwijking van de trend. Maar ja, niemand kan de toekomst voorspellen, dus eens met je laatste opmerking.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195792136
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, vooral Asscher bleef maar oproepen doen dat ze terug moesten komen van vakantie. Die heeft de hele crisis door een best sterke, overtuigende rol op zich genomen.
Asscher heeft vooral de oppositieleider gespeeld. Dat is ook niet zo moeilijk met dit verloop.

De Kamer heeft zelf genoeg eigen initiatief kunnen nemen, maar heeft dat ook nagelaten. Roepen vanaf de zijlijn kan iedereen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195792149
In Luik is het ook wel heel erg nu.
pi_195792152
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In het hier heilig verklaarde Duitsland is de R0 ook al sinds juli vrijwel continu boven de 1.
Maakt dat veel uit als je een goed BCO en testbeleid hebt? Uiteindelijk wel natuurlijk, maar ik denk als je die twee dingen echt heel goed doet (wat mijn indruk is van Duitsland) dat je veel langer een R0 vlak boven de 1 vol kan houden voor het uit de klauwen loopt.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:42:39 #264
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195792160
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar denk jij dat ook maar iemand een waarschuwing in bv. juli daadwerkelijk serieus had genomen? Met 2,5 paardenkop op de IC?
Precies, en een Gommers die ook zei dat we nu veel beter weten hoe we het virus moeten bestrijden en mensen daardoor veel korter op de IC hoeven te liggen, hielp ook niet mee. :P
pi_195792163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef Scrummie het volgende:
Er was een kleine stabilisatie, die er eigenlijk niet was.
Het is andersom: er lijkt de afgelopen dagen een stijging te zijn, die er vooralsnog niet daadwerkelijk is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:42:59 #266
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195792171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, daar heb ik destijds ook voor gepleit. Om regionale/lokale maatregelen te nemen.
C19 Red Team stuurde op 23 juli al een brandbrief naar het kabinet waarin ze pleitten voor vroegtijdig anticiperen met gerichte, lokale maatregelen + opschalen BCO en testen. Advies werd alleen keihard in de wind geslagen door Rutte en De Jonge die intussen van hun vakantie genoten. -O-

twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195792205
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:42 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Precies, en een Gommers die ook zei dat we nu veel beter weten hoe we het virus moeten bestrijden en mensen daardoor veel korter op de IC hoeven te liggen, hielp ook niet mee. :P
Hij heeft keer op keer alarmistische berichten de wereld ingestuurd en volgens mij zat er net na zijn optreden in Jinek met Famke Louise één keer een bericht tussen waarmee hij eens niet de paniekzaaier wilde zijn. In het eerstvolgende interview daarna was hij weer als vanouds alarm aan het slaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195792222
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:41 schreef capricia het volgende:
Dan zet je een flat, een school, een whatever in quarantaine.

Als mijn onderbuurman besmet is moet ik in quarantaine? (Bij wijze van...)

BCO is alleen maar effectief als je het daadwerkelijk lokaal kunt houden. En niet als de hele bevolking het gewone leven oppakt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195792240
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan beginnen er kleine uitbraken. En dan moet je daarop acteren. Want met weinig cases, zoals in de zomer, is BCO heel goed mogelijk. En dan kan de rest van NL gewoon lekker door.
Dan zet je een flat, een school, een whatever in quarantaine.

Maar nee, dat deden ze niet. De veiligheidsregio's.
We hebben gewacht tot de verdubbelingen heel NL door gingen.
Zelf DL zette provincies van ons in het rood. Maar wij deden nog niets.
BCO was niet meer mogelijk. In Amsterdam Zuidoost testte 24% positief. Aboutaleb riep om centraal ingrijpen want zelf kon zijn veiligheidsregio het niet meer aan. En nog deed men niets.

Als er bij kleine uitbraken ingegrepen wordt, was dit wat nu gebeurt niet nodig geweest.

En dat is nu precies wat dat Red Team zegt.

Dit is hier overigens in den treuren besproken toen de cases weer verdubbelde.
We lopen achter het virus aan. En dit heeft heel veel schade.
Ingrijpen heeft amper effect als burgers lak hebben aan de basisregels. Dan werkt alleen nog een totale lockdown.

Alle tussenstappen werken zonder commitment van de burger gewoon niet, dat zien we nu ook.
pi_195792241
twitter
pi_195792256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Maakt dat veel uit als je een goed BCO en testbeleid hebt? Uiteindelijk wel natuurlijk, maar ik denk als je die twee dingen echt heel goed doet (wat mijn indruk is van Duitsland) dat je veel langer een R0 vlak boven de 1 vol kan houden voor het uit de klauwen loopt.
Zoals ik in een bericht hierboven ook al zei: BCO en testbeleid kan het vertragen, maar is niet de bepalende factor. Dat verklaart ook waarom Duitsland net zo hard oploopt als Nederland (afgezet tegen de bevolking gaat het beter, maar de trend is exact hetzelfde als hier).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:46:00 #272
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195792261
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In het hier heilig verklaarde Duitsland is de R0 ook al sinds juli vrijwel continu boven de 1.
In het heilige Duitsland zijn nog altijd ruim 4x zo weinig besmettingen per hoofd van de bevolking. In hetzelfde land wordt al lokaal ingegrepen als het aantal infecties boven de 35/100k/week komt. Om te voorkomen dat straks iedere Duitser weer in een lockdown zit.

Duitsland kan alleen de grenzen met de andere EU-landen niet sluiten, en laat dat nu precies de reden zijn dat de laatste weken vrijwel onmogelijk is om deze toenames te voorkomen.

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195792262
Als je vanaf juni aanhoudend roept dat er een tweede golf komt is het niet echt een verdienste te noemen wanneer er einde herfst sprake is van slechtere cijfers. Dat is overigens precies hetzelfde als het gedrag waar Maurice de Hond door veel users voor veroordeeld wordt.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:47:01 #274
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195792284
Fuck, het gaat weer helemaal mis. :{

Krijg een beetje het Herman Kuiphof gevoel: “zijn we er dan toch weer ingetuind?”
pi_195792285
Ligt het aan mij of is @hooibaal hier al een tijdje afwezig? Hij zou toch niet geveld zijn door het virus?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')