abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195791259
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag een wereldwijd record met 423.819 nieuw bevestigde besmettingen.
nou, dus niet alleen in NL
pi_195791274
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:00 schreef Gretzl het volgende:
Wat Kustaw Bessems afgelopen weekend ook voorspelde.
[..]

Ik vind het vooral moeilijk te verkroppen dat niet alleen dezelfde fout een tweede keer wordt gemaakt, maar vooral dat die niet wordt erkend. Bessems formuleerde dit pijnpunt scherp in zijn column ('Niet de reële crisis bestrijden maar de politieke crisis. Dat doet hij fabelachtig.').
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195791294
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Vandaag een wereldwijd record met 423.819 nieuw bevestigde besmettingen.
Dit kun je vrijwel iedere dag plaatsen..
pi_195791297
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Een paar maanden?
Als je de kans hebt, gewoon doen.
De komende tijd wordt het er niet gezelliger op in NL.
Houd moed. De zwartepietdiscussie gaat tijdelijk verlichting bieden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195791298
quote:

[..]

Ja, het is simpelweg overduidelijk dat de constante stijging van het aantal besmettingen (een R die al sinds eind juni boven de 1 zit) voor een periode van ruim twee maanden (half juli t/m eind september) de hele tijd door het kabinet ernstig is gebagatelliseerd. De eerste 6-7 verdubbelingen vond het kabinet geen enkel probleem, want in de ziekenhuizen was nog nauwelijks iets van druk te merken en men dacht dat het virus vooral rondging onder de jongere bevolking die 'er toch weinig last van zou hebben'.

En zelfs vorige week kwam het kabinet met hun dramatische aanpak er nog steeds mee weg in het kamerdebat, want Rutte's excuses werden geaccepteerd en er kwam geen enkele motie van wantrouwen. Zolang er niet meer kritiek komt op de kabinetsstrategie (van zowel oppositie, media als bevolking) vrees ik dat ze de komende maanden nog steeds mogen blijven aanmodderen. Wat Kustaw Bessems afgelopen weekend ook voorspelde.
[..]

paywall column
pi_195791335
Het laatste wat we nodig hebben is nóg meer meningen over het beleid. 8)7
pi_195791338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geven we maatregelen tegenwoordig nog een kans om zich uit te kristalliseren of niet?
Hoe lang wil je wachten? Tijdens de 1e golf was de piek in de ziekenhuisopnames 2,5 week na de aankondiging van de maatregelen al bereikt. We zijn nu een week verder en we zien bij de besmettingen (waar je eerder effect moet zien) het alleen maar verder stijgen. Het werkt gewoon onvoldoende.
pi_195791455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is geen dreigend probleem, het is een actief en groot probleem.

En de paniek is volgens mij redelijk in jouw fantasie te vinden, ik zie iig niemand hier in paniek rond rennen.
Zoals wel vaker gaan we het denk ik niet eens kunnen worden op dit onderwerp. Even goede vrienden.

Overigens, wellicht zit ik er helemaal naast, maar was het Red team niet in leven geroepen om het kabinet "scherp te houden" en vanuit andere invalshoeken naar de situatie te kijken? Hoe ze zich nu presenteren, komen ze op mij over als een tweede OMT. Schellekens riep gisteren nog op om scholen te sluiten voor twee weken, terwijl ze begin juli hetzelfde riepen en er toen helemaal geen man overboord was. Te bizar voor woorden.
Daarnaast, waarom communiceren ze zo prominent naar de buitenwereld toe? Misschien kunnen Mooy en Schellekens een vaste zetel in Op1 reserveren en de redactie er nogmaals op attenderen vooral geen andersdenkenden uit te nodigen. Nogmaals, bizar.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:15:41 #209
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195791473
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het vooral moeilijk te verkroppen dat niet alleen dezelfde fout een tweede keer wordt gemaakt, maar vooral dat die niet wordt erkend. Bessems formuleerde dit pijnpunt scherp in zijn column ('Niet de reële crisis bestrijden maar de politieke crisis. Dat doet hij fabelachtig.').
Ja, heb ik ook. Nog altijd zitten de ego's van de kabinetsleden en de belangrijkste OMT-adviseurs deze erkenning in de weg vrees ik.

In Bessems' column van 2 mei had hij de essentie van het probleem ook al perfect door. We hoeven echt niet allemaal experts te zijn om te constateren waar het in Nederland in de aanloop van zowel de eerste als tweede golf misging en hoe de epidemie op de belangrijkste punten beter bestreden had kunnen worden.

quote:
Wat wel ontbreekt, is dat het kabinet glashelder de keuze voor het indammen van het virus uitspreekt. En schetst waar we dat voor doen. Het lijkt nu haast of het enige doel voor heel Nederland is om ic’s niet te overladen, maar dat was slechts het prangendste probleem. Doel moet zijn: een welvarende, goedgehumeurde samenleving, ondanks de dreiging van het virus.
Jammer dat Bessems niet tot de naaste vriendjes van Rutte behoort (in tegenstelling tot een Jort Kelder die deze crisis cq pandemie totaal niet begrijpt). Ook buitengewoon jammer dat het kabinet nog altijd niet snapt hoe je deze epidemie het beste kunt bestrijden en tegelijkertijd de moraal zo hoog mogelijk kunt houden, terwijl de schade voor economie en volksgezondheid beperkt blijft.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195791494
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Zoals wel vaker gaan we het denk ik niet eens kunnen worden op dit onderwerp. Even goede vrienden.

Overigens, wellicht zit ik er helemaal naast, maar was het Red team niet in leven geroepen om het kabinet "scherp te houden" en vanuit andere invalshoeken naar de situatie te kijken? Hoe ze zich nu presenteren, komen ze op mij over als een tweede OMT. Schellekens riep gisteren nog op om scholen te sluiten voor twee weken, terwijl ze begin juli hetzelfde riepen en er toen helemaal geen man overboord was. Te bizar voor woorden.
Daarnaast, waarom communiceren ze zo prominent naar de buitenwereld toe? Misschien kunnen Mooy en Schellekens een vaste zetel in Op1 reserveren en de redactie er nogmaals op attenderen vooral geen andersdenkenden uit te nodigen. Nogmaals, bizar.
Het Red Team heeft zichzelf in het leven geroepen.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:16:36 #211
473584 Gretzl
pi_195791499
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

paywall column
Je kunt als het goed is elke maand een aantal artikelen van de Volkskrant gratis lezen, zeker in incognitomodus. Ik mag de hele tekst hier niet posten ivm copyright, maar als je een pm stuurt kan ik nog wel wat voor je betekenen met een pdf :)
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:17:11 #212
473584 Gretzl
pi_195791512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Het laatste wat we nodig hebben is nóg meer meningen over het beleid. 8)7
Wat hebben we volgens jou wel nodig om uit deze uitzichtloze situatie te geraken?
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:19:42 #213
473584 Gretzl
pi_195791557
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Beste @Jedi_Pimp, je verdraait hier de feiten. C19 Red Team heeft in juli enkel geadviseerd om voordat de scholen in augustus weer open zouden gaan een goed plan te hebben hoe dit zo veilig mogelijk kon. Helaas ging het kabinet in diezelfde maand op vakantie en lag er in augustus helemaal geen serieus plan klaar.

Feit is dat de voorzorgsmaatregelen op de Nederlandse scholen nog steeds een lachertje zijn in vergelijking met de meeste andere landen.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:19:43 #214
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195791558
quote:

[..]

Ja, het is simpelweg overduidelijk dat de constante stijging van het aantal besmettingen (een R die al sinds eind juni boven de 1 zit) voor een periode van ruim twee maanden (half juli t/m eind september) de hele tijd door het kabinet ernstig is gebagatelliseerd. De eerste 6-7 verdubbelingen vond het kabinet geen enkel probleem, want in de ziekenhuizen was nog nauwelijks iets van druk te merken en men dacht dat het virus vooral rondging onder de jongere bevolking die 'er toch weinig last van zou hebben'.

En zelfs vorige week kwam het kabinet met hun dramatische aanpak er nog steeds mee weg in het kamerdebat, want Rutte's excuses werden geaccepteerd en er kwam geen enkele motie van wantrouwen. Zolang er niet meer kritiek komt op de kabinetsstrategie (van zowel oppositie, media als bevolking) vrees ik dat ze de komende maanden nog steeds mogen blijven aanmodderen. Wat Kustaw Bessems afgelopen weekend ook voorspelde.
[..]

Lekker makkelijk. Heel Nederland bagatelliseerde de (toename in) besmettingen in die maanden. Als er toen hele zware maatregelen waren genomen had niemand dat gepikt omdat men het niet proportioneel zou hebben gevonden.
pi_195791561
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hier zijn we gewoon realistisch.
voor postiviteit is een apart topic, daar vinden ze nog steeds positieve dingen als het hele land is afgefikt.
Het is dan ook niet alleen maar dood en verderf. Dat maken jullie er allemaal zelf van. Misschien dat het teveel er mee bezig zijn meespeelt.

MSM uit, geen newsflash op de radio dankzij spotify, heerlijk. Je wordt doodgegooid met corona, het is echt om schijtziek van te worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195791608
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:17 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Wat hebben we volgens jou wel nodig om uit deze uitzichtloze situatie te geraken?
Los van dat ik niet de mening deel dat het uitzichtloos is, hebben we een bevolking nodig dat verantwoordelijkheid neemt. En hopelijk op een andere manier dan deze forceren (lees: dan maar vrijwel alle sectoren sluiten).

En van links hoor je 'alles moet dicht!'. En van rechts hoor je 'wat een overdreven maatregelen!'. Nogmaals: als er één ding is dat we niet nodig hebben is meer discussie over futiliteiten.

Ook zo'n advies van het RedTeam (hoe goed bedoelt ook) straalt de boodschap uit dat 'we' moeten wachten tot de overheid eindelijk harde maatregelen gaat treffen. Ik zou liever zien dat zo'n RedTeam ook een keer een beroep doet op het gezonde verstand van de bevolking i.p.v. steeds maar weer roepen om lockdowns.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:22:49 #217
473584 Gretzl
pi_195791612
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

- Je kunt ouderen en zwakkeren beter afschermen en het virus gecontroleerd maar in hoge mate rond laten waaien onder jonge gezonde mensen zonder een effect op de zorg.

- Rutte is hier al mee bezig door scholen open te laten maar dit geeft hij natuurlijk niet toe. Hij laat Nederland besmet raken in fases.
Ik vrees dat je hierin wel eens gelijk kunt hebben. Dat de strategie van 'maximaal' controleren nog steeds newspeak is voor zoveel mogelijk verspreiding toestaan onder het sterkste deel van de bevolking, zonder dat de zorg in elkaar stort.

Feit is dat Rutte 1x een nationale toespraak heeft gegeven om de Nederlandse strategie toe te geven en dat ie daarna nooit officieel is gewijzigd. Dus dat betekent dat er nog steeds sprake is van een mitigatiebeleid, als een van de weinige landen.
pi_195791647
quote:
6s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Houd moed. De zwartepietdiscussie gaat tijdelijk verlichting bieden.
Dan log ik uit. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195791651
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Heel Nederland bagatelliseerde de (toename in) besmettingen in die maanden. Als er toen hele zware maatregelen waren genomen had niemand dat gepikt omdat men het niet proportioneel zou hebben gevonden.
Helemaal mee eens. We hebben het met zijn allen gebagatelliseerd. Je hoeft alleen maar dit topic terug te lezen toen de besmettingen rond de 500 per dag zaten. Het zat toen nog vol met de "niks aan de hand, weinig ziekenhuisopnames, dus geen nieuwe maatregelen nodig" types.

Alle maatregelen die het kabinet toen zou hebben aangekondigd zouden ook een stuk minder effect hebben gehad, omdat de gedragsregels toen grotendeels niet heel serieus meer werden nageleefd.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 19:24:42 #220
473584 Gretzl
pi_195791667
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 18:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nogmaals. Er is wel degelijk immuniteit tegen corona. Je moet die media berichten niet zo letterlijk nemen van herinfecties. Dat is gewoon stemmingmakerij.

Je hebt altijd een bepaalde groep die geen immuniteit opbouwt tegen virussen of die toch opnieuw vatbaar zijn. Vooralsnog is slechts een zeer klein deel die een herinfectie doorgemaakt heeft, dat is niet significant te noemen. Bij andere virussen heb je ook herinfecties terwijl het gros immuun is.
Waar is de bewijslast dat de meeste ex-coronapatiënten blijvende immuniteit hebben? Ik lees graag onderzoeken die dit bevestigen. Of noem anders eens een land/regio waar er nu al sprake lijkt te zijn van groepsimmuniteit.

In Zweden zijn ze er onlangs achterkomen dat opbouwende groepsimmuniteit niet werkt. Heeft de staatsepidemioloog ook toegegeven.
pi_195791687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Beste @:Jedi_Pimp, je verdraait hier de feiten. C19 Red Team heeft in juli enkel geadviseerd om voordat de scholen in augustus weer open zouden gaan een goed plan te hebben hoe dit zo veilig mogelijk kon. Helaas ging het kabinet in diezelfde maand op vakantie en lag er in augustus helemaal geen serieus plan klaar.

Feit is dat de voorzorgsmaatregelen op de Nederlandse scholen nog steeds een lachertje zijn in vergelijking met de meeste andere landen.
Hier ben ik het wel mee eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195791712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:24 schreef Gretzl het volgende:
Waar is de bewijslast dat de meeste ex-coronapatiënten blijvende immuniteit hebben? Ik lees graag onderzoeken die dit bevestigen. Of noem anders eens een land/regio waar er nu al sprake lijkt te zijn van groepsimmuniteit.
Je kunt moeilijk vragen om iets wat je letterlijk niet kunt bewijzen na een half jaar.

Herbesmettingen zijn vooralsnog een zeer zeldzame gebeurtenis, dus vooralsnog lijkt het wel degelijk zo te zijn dat het immunologisch geheugen vrij aardig functioneert bij de meeste besmette mensen.
pi_195791715
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook het grootste punt wat dat Red Team aan die 2e kamer commissie gaf:
De communicatie vanuit de overheid is belabberd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195791757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk vragen om iets wat je letterlijk niet kunt bewijzen na een half jaar.

Herbesmettingen zijn vooralsnog een zeer zeldzame gebeurtenis, dus vooralsnog lijkt het wel degelijk zo te zijn dat het immunologisch geheugen vrij aardig functioneert bij de meeste besmette mensen.
Wil jij daar op inzetten? Dat onze bevolking zo veel mogelijk deze ziekte door moet maken?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195791759
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 19:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk ook het grootste punt wat dat Red Team aan die 2e kamer commissie gaf:
De communicatie vanuit de overheid is belabberd.
Het helpt ook niet als allerhande organisaties de discussie gaan verleggen van de basis naar randzaken als mondkapjes en besmettingen onder kinderen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')