Tja, jij hebt makkelijk praten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zijn geen problemen. Dat zijn uitdagingen.
Zelfs die overheidssite linkt naar de Rutgers:
[..]
Dat zijn geen problemen. Dat zijn uitdagingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Maar volgens sommigen hier was daten geen enkel probleem. Ik zie hier en daar wel wat problemen.
Dus je leert elkaar kennen. En dan kun je prima een relatie opbouwen.quote:Geen intimiteit kan, zeker op een langere termijn, moeilijk zijn. Dat geldt voor al het nabije fysieke contact. Vind je het echt te lastig om je aan de adviezen te houden? Dan is het advies om slechts intiem te zijn met één persoon die je al kent en waarbij je erop kunt vertrouwen dat deze persoon zich aan de coronaregels houdt. Zo beperk je nog steeds contacten en je kring met intimi. Hoe minder mensen dichtbij je zijn, hoe kleiner de kans dat jij of je (seks)partner corona krijgt of doorgeeft
Gaat dat niet compleet in tegen de oppervlakkige relaties die tegenwoordig de standaard zijn?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dus je leert elkaar kennen. En dan kun je prima een relatie opbouwen.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Had ik vandaag toch ineens een griepprik in mijn arm zitten, toen ik vroeg hoe ik de chip kon uitlezen kreeg een rare blik terug...
'Ik ben geen socioloog.'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat dat niet compleet in tegen de oppervlakkige relaties die tegenwoordig de standaard zijn?
Jongeren staan bekend om hun monogamie. Ze kiezen een partner en blijven daar de rest van hun leven bij. Daten is helemaal uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat dat niet compleet in tegen de oppervlakkige relaties die tegenwoordig de standaard zijn?
De meeste mensen zijn serieel monogaam, ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jongeren staan bekend om hun monogamie. Ze kiezen een partner en blijven daar de rest van hun leven bij. Daten is helemaal uit.
Nee. Het mag gewoon volgens de regels dus doe blij.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
'Gewoon ergens heengaan en mensen tegenkomen' is ook al zeven maanden zo goed als onmogelijk. Dat trekt ook nogal een wissel op het relationele leven van (met name) jongeren.
Dat geldt niet alleen voor jongeren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
'Gewoon ergens heengaan en mensen tegenkomen' is ook al zeven maanden zo goed als onmogelijk. Dat trekt ook nogal een wissel op het relationele leven van (met name) jongeren.
Ik pleit voor uithuwelijken.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
*parallelquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn serieel monogaam, ja.
Binnen het eigen gezin, voorkomt besmettingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik pleit voor uithuwelijken.
Door welke handhaving?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan is die kroeg toch in overtreding of zijn die regels veranderd qua alcohol en leeftijd?
Ja maar daar houdt natuurlijk geen hond zich aan. Genoeg mensen die ook geen behoefte hebben aan een vaste relatie bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dus je leert elkaar kennen. En dan kun je prima een relatie opbouwen.
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Binnen het eigen gezin, voorkomt besmettingen.
Zou dat de reden zijn dat Staphorst niet ontploft qua besmettingen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Binnen het eigen gezin, voorkomt besmettingen.
Vaste sekspartner kan zo te lezen ook nog wel. Het zijn maar adviezen hè.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ja maar daar houdt natuurlijk geen hond zich aan. Genoeg mensen die ook geen behoefte hebben aan een vaste relatie bijvoorbeeld.
Je suggereert dat dit soort geluiden niet meegenomen zouden worden?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Even speculerend: Arjen Gerritsen van veiligheidsregio Twente zegt dus letterlijk in dat artikel van RTV Oost dat "we pleiten in het wekelijkse veiligheidsberaad wel voor strengere maatregelen. En we zijn niet de enige veiligheidsregio."
1 op de 5 besmet in die regio en zorgen over "dat het nog zo druk is op de weg. We zien dat er nog een heleboel zaken mogelijk zijn, dat het sociale en economische leven nog steeds heel mobiel is."
Dit moet toch aankomende week al meegenomen worden in de afwegingen van het kabinet?
Stel dat er iemand meeleest van RIVM of wat dan ook, die leest dit topic en ziet: Ja verdomme, moeten we nou ook nog uit gaan leggen dat een seksbuddy in je eigen familie niet oké is? Hoe gaan we dat nou weer in 140 karakters stoppen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Vaste sekspartner kan zo te lezen ook nog wel. Het zijn maar adviezen hè.
Alleen als vrijgezel?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:30 schreef leolinedance het volgende:
Als ik vrijgezel zou zijn en ik kon een goede beurt maken zouden die coronaregels echt aan mijn reet roesten
Nee, dan interpreteer je dat volledig verkeerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je suggereert dat dit soort geluiden niet meegenomen zouden worden?
Ze zeiden bij de vorige persconferentie dat ze de cijfers wel echt willen afwachten. Soms word er wel iets te voorbarig gevraagd om nieuwe maatregelen....terwijl ze best weten dat die pas na 2 weken zichtbaar zullen gaan zijn. Ik denk dat er wel een persconferentie komt, maar dat er word gezegd dat ze nog max 1/2 weken af gaan wachten en dat er daarna een volledige lockdown komt. Beetje een ''laatste kans'' zeg maar.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Even speculerend: Arjen Gerritsen van veiligheidsregio Twente zegt dus letterlijk in dat artikel van RTV Oost dat "we pleiten in het wekelijkse veiligheidsberaad wel voor strengere maatregelen. En we zijn niet de enige veiligheidsregio."
1 op de 5 besmet in die regio en zorgen over "dat het nog zo druk is op de weg. We zien dat er nog een heleboel zaken mogelijk zijn, dat het sociale en economische leven nog steeds heel mobiel is."
Dit moet toch aankomende week al meegenomen worden in de afwegingen van het kabinet?
'Ook bij seks met je broer ligt corona op de loer!'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel dat er iemand meeleest van RIVM of wat dan ook, die leest dit topic en ziet: Ja verdomme, moeten we nou ook nog uit gaan leggen dat een seksbuddy in je eigen familie niet oké is? Hoe gaan we dat nou weer in 160 karakters stoppen?
'Je moeder is geen hoer'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Ook bij seks met je broer ligt corona op de loer!'
@Mammietje : Misschien toch meelezen, denk dat vandaag toch nog beter konquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Net als in de bus, doe een mondkapje op en neem je zus!'quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:Mammietje : Misschien toch meelezen, denk dat vandaag toch nog beter kon
Goed planquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:40 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Net als in de bus, doe een mondkapje op en neem je zus!'
Shit ik ga stoppen.
Een ding wordt wel duidelijk hieruit: wij zijn al veel te lang aan het varen met 25 kapiteins op een schip. Die noodverordeningen zijn leuk, maar hier op de lange termijn echt niet voor geschikt. Iedere burgemeester is opeens viroloog.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Het effect van de huidige maatregelen zie je toch pas volgende? Hiervoor was de horeca nog open en zag men elkaar meer. Mensen die voor de sluiting enz besmet zijn geraakt kunnen nog andere bemest hebben. Die komen deze week allemaal boven drijven.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zeiden bij de vorige persconferentie dat ze de cijfers wel echt willen afwachten. Soms word er wel iets te voorbarig gevraagd om nieuwe maatregelen....terwijl ze best weten dat die pas na 2 weken zichtbaar zullen gaan zijn. Ik denk dat er wel een persconferentie komt, maar dat er word gezegd dat ze nog max 1/2 weken af gaan wachten en dat er daarna een volledige lockdown komt. Beetje een ''laatste kans'' zeg maar.
Als ik naar de routekaart kijk, is eigenlijk het enige verschil dat onderwijs op Mbo, hbo en wo-niveau niet meer fysiek zal plaatsvinden en dat sportactiviteiten die binnen plaatsvinden niet meer zijn toegestaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:42 schreef Lurf het volgende:
Ik vraag me af hoe zo'n lockdown er dan uit moet zien, als het urgentiegevoel er nog steeds niet is. Het gaat gewoon nog steeds niet slecht genoeg en nu we weer op "maar" 500 extra besmettingen per dag zitten wordt er her en der alweer geopperd dat het beter gaat. En met de snelteststraten hebben we weer een nieuwe stip aan de horizon als excuus om het nog even te laten doormodderen.
"It's the end of the world as we know it, and I feel fine" is voor mijn gevoel wel de heersende mindset.
Gaat niet gebeuren; draagvlak is nihil.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:45 schreef Stienn het volgende:
Overigens verwacht ik nog wel een totale lockdown. Het is overal nog druk. De overheid gaat nog wel harder ingrijpen.
Thuisbezoek is tevens max 2 (incl jezelf).quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik naar de routekaart kijk, is eigenlijk het enige verschil dat onderwijs op Mbo, hbo en wo-niveau niet meer fysiek zal plaatsvinden en dat sportactiviteiten die binnen plaatsvinden niet meer zijn toegestaan.
Zo'n beetje alle andere maatregelen die van toepassing zouden zijn tijdens een "lockdown" zijn nu ook al van kracht.
Ja, volgende week op z''n vroegst pas. Daarom zei ik dus dat het raar zou zijn als ze volgende week alweer in paniek nieuwe maatregelen gaan invoeren.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:45 schreef Stienn het volgende:
[..]
Het effect van de huidige maatregelen zie je toch pas volgende? Hiervoor was de horeca nog open en zag men elkaar meer. Mensen die voor de sluiting enz besmet zijn geraakt kunnen nog andere bemest hebben. Die komen deze week allemaal boven drijven.
Overigens verwacht ik nog wel een totale lockdown. Het is overal nog druk. De overheid gaat nog wel harder ingrijpen.
Ja, maar dat is moeilijk te handhaven natuurlijk. Ik denk niet dat het verschil met nu echt groot zal zijn in de praktijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Thuisbezoek is tevens max 2 (incl jezelf).
En er zijn nog 1 of 2 verschillen meen ik, maar heb de routekaart nu niet voor me.
Tja dat advies houdt toch niemand zich aan? Ik niet iig.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En er zijn nog 1 of 2 verschillen meen ik, maar heb de routekaart nu niet voor me.
Dat blijft alleen wel een dringend advies, net zoals alle andere verschillen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En toch kan ik je op een briefje geven dat we de komende tijd iedere dat een of meerdere mensen in de media zien oproepen tot een totale lockdown. Of dat nu Kuipers, het Redteam, de bestuurder van een veiligheidsregio, Maurice de Hond of Pietje Puk is, dit blijft nog wel even aanhouden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, volgende week op z''n vroegst pas. Daarom zei ik dus dat het raar zou zijn als ze volgende week alweer in paniek nieuwe maatregelen gaan invoeren.
Als dat zo is, dan zal er wel weer een nog hardere lockdown volgen waarin we alleen naar buiten mogen met een bonnetje ofzo.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja dat advies houdt toch niemand zich aan? Ik niet iig.
Tsk tsk, trein. Tsk tsk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voorafgaand aan de maatregelen van vorige week wou Maurice de Hond ook graag nog even 4 dagen langer wachten om het effect van de maatregelen van daarvoor (horeca 10 uur dicht) te zien. We weten inmiddels dat het een heel verstandig besluit was van het kabinet om daar niet meer op te wachten.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
Het is nog veel te vroeg om om nieuwe maatregelen te vragen. We zitten nog krap op dag 7 van de maatregelen.
Als je de veiligheidheidsregio's vanaf dag 1 carte blanche had gegeven hadden we een jaar in lockdown gezeten.
Zie jij het gebeuren?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan zal er wel weer een nog hardere lockdown volgen waarin we alleen naar buiten mogen met een bonnetje ofzo.
In Twente rijdt de politie nog op varkens, toch?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie jij het gebeuren?![]()
Bovendien waar hier in Twente zie jij ooit politie.
Als het nodig blijkt wel ja.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie jij het gebeuren?![]()
Bovendien waar hier in Twente zie jij ooit politie.
De persco van vorige week en die van daarvoor kwam ook eerder dan verwacht en eigenlijk nog binnen de termijn van 'twee weken' - ik zou hier dus niet al teveel waarde aan hechten want Rutte en co lijken ook best gevoelig voor de druk van buitenaf.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, volgende week op z''n vroegst pas. Daarom zei ik dus dat het raar zou zijn als ze volgende week alweer in paniek nieuwe maatregelen gaan invoeren.
Dat gaat ook niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar is kleurkrijt toch voor uitgevondenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet.
En thuisblijven en je kleuter naar school.
Dat wordt een groot rondzwervende kleuterbende op straat. Die de school niet kunnen vinden.
We vragen er helemaal niet zelf om. Er zijn een aantal mensen die zich niet aan de maatregelen lijken te houden, een aantal wat ogenschijnlijk al grotendeels bekend was, want waarom anders er vanuit gaan in je berekeningen dat niet 100% zich aan de maatregelen gaat houden.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Voorafgaand aan de maatregelen van vorige week wou Maurice de Hond ook graag nog even 4 dagen langer wachten om het effect van de maatregelen van daarvoor (horeca 10 uur dicht) te zien. We weten inmiddels dat het een heel verstandig besluit was van het kabinet om daar niet meer op te wachten.
Als je kijkt naar de Google Mobility Data dan lijkt de mobiliteit inderdaad nog veel te hoog te liggen. Als men blijkbaar maar niet de ernst van de situatie wil inzien dan werkt alleen nog een complete lockdown: niemand mag zijn huis meer uit, alleen voor boodschappen, ziekenhuis, apotheek, of een noodsituatie. We vragen er toch echt zelf om.
Mensen dragen ook mondkapjes dus het zou verbazen als ze dit advies, wat mogelijk beter helpt dan mondkapjes, niet opvolgen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja op zich wel waar. Wij gingen vanmorgen met de auto even op pad om naar een bos te rijden voor een wandeling.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Voorafgaand aan de maatregelen van vorige week wou Maurice de Hond ook graag nog even 4 dagen langer wachten om het effect van de maatregelen van daarvoor (horeca 10 uur dicht) te zien. We weten inmiddels dat het een heel verstandig besluit was van het kabinet om daar niet meer op te wachten.
Als je kijkt naar de Google Mobility Data dan lijkt de mobiliteit inderdaad nog veel te hoog te liggen. Als men blijkbaar maar niet de ernst van de situatie wil inzien dan werkt alleen nog een complete lockdown: niemand mag zijn huis meer uit, alleen voor boodschappen, ziekenhuis, apotheek, of een noodsituatie. We vragen er toch echt zelf om.
Mondkapjes is wel publiekelijk, kijk mij eens even goed bezig zijn en ik heb ook het idee dat veel mensen niet uit de toon willen vallen. Dus als de rest het doet, doe ik het ook. Maar achter de voordeur ziet niemand, dus boeit niks.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mensen dragen ook mondkapjes dus het zou verbazen als ze dit advies, wat mogelijk beter helpt dan mondkapjes, niet opvolgen.
Ik rij ook best weer veel.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik heb sinds maart misschien vijf keer getankt ofzoquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik rij ook best weer veel.
Kinderclubje brengen en halen, zelf even uurtje naar de fitness, speelafspraakjes van dochterlief.
Met heen en terug zit ik zo op 8 ritjes. Zonder supermarkt.
Met de auto naar de supermarktquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik rij ook best weer veel.
Kinderclubje brengen en halen, zelf even uurtje naar de fitness, speelafspraakjes van dochterlief.
Met heen en terug zit ik zo op 8 ritjes. Zonder supermarkt.
Tja. Medicijnen ophalen en bezorgen voor moeders en haar hond. Ga maar door. Ik rij wel.![]()
het is niet om jou aan te vallen maar even het algemene beeld:quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:06 schreef capricia het volgende:
Ik rij zo weer naar de BSO. Kind ophalen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb sinds maart misschien vijf keer getankt ofzo
3 keerquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal 20 meer, he?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met de auto naar de supermarkt
Ik rij zo weer naar de BSO. Kind ophalen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom niet echt binnen bij mensen hè. Ik breng en haal de al dan niet levende have.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is niet om jou aan te vallen maar even het algemene beeld:
Kinderclubje, fitness, speelafspraakjes, medicatie ophalen en bezorgen
en zo blijven de mensen best veel contacten houden.
opa en oma passen ook gewoon weer op etc
en daarom gaan we dit niet zo snel meer onder controle krijgen
Ik ook. Ga geen liters melk en cola en kilo's fruit met de fiets halen. En heb ook regelmatig plastic afval om weg te brengen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zelfs die wetgeving is nog niet eens klaar voor dergelijke lockdowns. Het zal nooit gebeuren in Nederland. We gaan nog liever eigenwijs en vrij te onder.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zolang er gewoon elke maand betaald wordt, kan het ze denk ik geen reet schelen wat je verder met die auto doet of niet, tochquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet niet of de lease maatschappij juist heel blij is of heel triest
Je kan zonder tussenkomst van een rechter mensen geen huisarrest opleggen. Iets met grondwetten etc. Dus iedereen opsluiten in huis gaat hem simpelweg niet worden. Daarnaast is er geen draagvlak voor zulke maatregelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Doe niet anders en wel om twee belangrijke redenen. Het is namelijk 6 á 7 kilometer verderop en ik probeer een keer in de 2 weken te gaan, dus de auto is goed gevuld.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:15 schreef maan_man het volgende:
[..]
Doe niet anders en wel om twee belangrijke redenen. Het is namelijk 6 á 7 kilometer verderop en ik probeer een keer in de 2 weken te gaan, dus de auto is goed gevuld.
Ik heb eigenlijk geen idee, mischien dat al die stilstaande lease auto's wel heel gunstig is voor ze, lage kilometerstand levert meer op bij verkoop uiteindelijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zolang er gewoon elke maand betaald wordt, kan het ze denk ik geen reet schelen wat je verder met die auto doet of niet, toch
Beetje lastig om 10 dagen voorraad voor meerdere mensen met de fiets te gaan halen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Voor oma.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, plus dat ze ook weinig onderhoud en reparaties hoeven uit te voeren. Ik denk dat ze er wel blij mee zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee, mischien dat al die stilstaande lease auto's wel heel gunstig is voor ze, lage kilometerstand levert meer op bij verkoop uiteindelijk.
Trein gaat natuurlijk met het OV.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje lastig om 10 dagen voorraad voor meerdere mensen met de fiets te gaan halen.
Nee een significant effect verwacht je ook niet en meer dan dit kunnen ze ook niet doen. Daarnaast, verkiezingen staan voor de deur en het laatste wat Rutte wil is de verkiezingen in gaan als degene die de Nederlandse economie op de bbq heeft geflikkert. Ze zullen nog eerder weer zaken open stellen dan dat ze alles helemaal op slot proberen te gooien.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:13 schreef Breekfast het volgende:
Even een vergelijking van de Google Mobility Data:
Verschil t.o.v. baseline( 3 januari t/m 2 februari) :
1 april versus 18 oktober
Residential: +17,29% +8,86%
Parks: +7,59% +49,57%
Grocery & Pharmacy Stores: -18,00% -5,57%
Workplaces: -45,86% -25,57%
Retail & Recreation: -48,86% -23,43%
Transit Stations: -65,00% -45,00%
https://ourworldindata.org/covid-mobility-trends
We zitten t.o.v. de 1e lockdown veel minder thuis, gaan nog veel vaker gewoon naar het werk, nemen vaker het OV, gaan vaker naar winkels, enzovoort. Waarom zouden we een significant effect verwachten als je dit soort cijfers ziet?
Jaren geleden ging m'n oma achteruit en deed m'n moeder daarom boodschappen voor d'r. Kreeg ze gewoon een lijstje per supermarkt van d'rquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Voor oma.Die ik inmiddels hard aan het opvoeden ben om maar 2 keer in de week de boodschappen door te geven..(ze is onlangs gevallen en gaat nu even de deur niet meer uit).
Zelf wordt het hier gewoon bezorgd, natuurlijk.
Met de trein, natuurlijkquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Trein gaat natuurlijk met het OV.
Aso.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Nou, ik stap maar weer in de auto. Dochter ophalen.
Ouwe milf.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:21 schreef capricia het volgende:
Nou, ik stap maar weer in de auto. Dochter ophalen.
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:19 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ze zullen nog eerder weer zaken open stellen dan dat ze alles helemaal op slot proberen te gooien.
Ik zou niet eens meer de auto kunnen, al zou ik het willenquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal 20 meer, he?
'tis wel makkelijk om een auto te hebben als je in de middle of nowhere woontquote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik zou niet eens meer de auto kunnen, al zou ik het willen
en al geven ze dat wel...denk je echt dat versoepelen net voor de feestdagen verstandig is ?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.
In de context van de routekaart is de boodschap van de Veiligheidsregio Twente merkwaardig. We zitten in feite al in een 'lockdown'. De veiligheidsregio wil een 'totale lockdown' maar daar voorziet de routekaart niet in, anders dan de volgende opmerking: Als ontwikkelingen daartoe aanleiding geven, kunnen de maatregelen op deze routekaart worden aangepast.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik naar de routekaart kijk, is eigenlijk het enige verschil dat onderwijs op Mbo, hbo en wo-niveau niet meer fysiek zal plaatsvinden en dat sportactiviteiten die binnen plaatsvinden niet meer zijn toegestaan.
Zo'n beetje alle andere maatregelen die van toepassing zouden zijn tijdens een "lockdown" zijn nu ook al van kracht.
Tuurlijk, what could possibly go wrong!quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en al geven ze dat wel...denk je echt dat versoepelen net voor de feestdagen verstandig is ?
quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tuurlijk, what could possibly go wrong!
Ik hoop ook echt dat ze daar een tijdje mee wachten. We zien wat er gebeurde toen ze vorige keer gingen versoepelen en hoe snel het de verkeerde kant op ging.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
De cijfers geven voorlopig geen enkele aanleiding om te gaan versoepelen.
Lapland dus toch maar?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het enige echte verschil tussen nu en maart is dat de scholen en kappers toen dicht waren. Maar er is geen scenario op de routekaart die dat weer mogelijk maakt, behalve inderdaad de algemene uitzondering die je al noemt. Het lijkt me echter sterk dat ze de routekaart overslaan en weer zelf willekeurige dingen gaan verzinnen?quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de context van de routekaart is de boodschap van de Veiligheidsregio Twente merkwaardig. We zitten in feite al in een 'lockdown'. De veiligheidsregio wil een 'totale lockdown' maar daar voorziet de routekaart niet in, anders dan de volgende opmerking: Als ontwikkelingen daartoe aanleiding geven, kunnen de maatregelen op deze routekaart worden aangepast.
Dit is ook een fraaie passage:
Totale lockdown: wat is dat?
Van gedeeltelijke lockdown naar totale lockdown: wat is het verschil en hoe ver wil je gaan? Volgens veiligheidsregiovoorzitter Arjen Gerritsen bestaat daar vanuit Twents perspectief geen blauwdruk voor. „Er is geen uitgewerkt ‘plan’ daarvoor”, aldus Gerritsen. „Wij verwijzen eigenlijk naar de situatie in maart en april, de intelligente lockdown. Het gaat om extra stappen om een rem op de groei van de besmettingen te zetten.” Ten opzichte van de huidige situatie zou dat in ieder geval betekenen dat mensen zoveel mogelijk moeten thuisblijven en dat theaters, bioscopen, scholen en sportverenigingen (ook voor kinderen) gesloten blijven.
Denk je dat het veel verschil maakt of je lichtelijk versoepelt voor de feestdagen of niet, in het gedrag van de mensen? Zo nee, dan maakt het weinig uit.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |