Een prijzenkast?quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:50 schreef koffieleuk het volgende:
Heb helaas al het #wielergenot moeten missen, in ruil voor een nieuwe kast en nieuwe gordijnen.
quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ook mooi. Zelf in elkaar gezet allemaal ?
Jazeker.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Zijn het wel een mooie kast en gordijnen?
Hier kan wel een goeie meme van gemaakt wordenquote:
quote:
Beter dan vorige week, het was meer een verhaal ofzo? Vorige was het steeds probleem, probleem opgelost, oh nee nieuw probleem! En natuurlijk wel de ring als doorlopende lijn maar de opgeworpen obstakels voelden soms een beetje willekeurig. Dat vond ik nu beterquote:Op zondag 18 oktober 2020 20:53 schreef Aoibhin het volgende: @:Meke hoe vond je de Two Towers herziening?
![]()
Prachtige foto van een naar momentquote:
Ik snap ook niet zo waarom ze z'n echte naam hebben gekozen, maar @Strani stuurt allemaal rare DMs waardoor we ons dat afvragenquote:
Ik sla even over voor een flauw onderschrift.quote:
Ja bij Fellowship heb ik ook heel erg dat naast dat het als twee delen voelt, waar ik het al eerder over had, dat hetquote:Op zondag 18 oktober 2020 20:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Beter dan vorige week, het was meer een verhaal ofzo? Vorige was het steeds probleem, probleem opgelost, oh nee nieuw probleem! En natuurlijk wel de ring als doorlopende lijn maar de opgeworpen obstakels voelden soms een beetje willekeurig. Dat vond ik nu beter
En ik zat natuurlijk weer wat beter in het verhaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
quote:
Goed gedaan!quote:
quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Beter dan vorige week, het was meer een verhaal ofzo? Vorige was het steeds probleem, probleem opgelost, oh nee nieuw probleem! En natuurlijk wel de ring als doorlopende lijn maar de opgeworpen obstakels voelden soms een beetje willekeurig. Dat vond ik nu beter
En ik zat natuurlijk weer wat beter in het verhaal
quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:03 schreef Aoibhin het volgende:
[ [url=//imgflip.com/i/4iyfx3]afbeelding[/url] ]
Nee, ik morgenochtend, terwijl ik zoute tranen in m'n koffie huil terwijl ik me herinner hoe we ooit samen (zouden) kijken.quote:
Ik wist niks betersquote:
die[i] hoort daar niet in een urlquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:03 schreef Aoibhin het volgende:
[ [url=https://[i]i.imgflip.com/i/4iyfx3.jpg]afbeelding[/url] ]
En de /i ook niet. Maar ik heb het opgelostquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
die[i] hoort daar niet in een url
[ img ] plaatje.jpg [ /img]
Dat deed ik eerst juist en dat werkte ook nietquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:11 schreef Momo het volgende:
[..]
die[i] hoort daar niet in een url
[ img ] plaatje.jpg [ /img]
Het lukt wel!quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:13 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat deed ik eerst juist en dat werkte ook niet![]()
Nog maar een poging dan via een omweg:
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Wanneer dan bijvoorbeeld?quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:18 schreef Strani het volgende:
Okay deze hierboven zou ik wel eens vaker kunnen gaan gebruiken.
Edit: Nee niet die, maar die dáárboven.
Allang blij dat hij wordt opgepaktquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:20 schreef Strani het volgende:
Dank je @:H_T voor dit uitstekende opzetje.
Echt hè, ik mijd de onzin die dit soort wappies online gooien maar zit met m’n oren te klapperen nu. Gevaarlijke gekken.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:28 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik merk wel dat ik echt boos begin te worden om dit soort dingen.
Echt, flikker op, achterlijke achterlijke stomkoppen
Tsja, als 99% van de bevolking normaal is, huppelen er dus nog 180.000 van dit soort mafketels rond.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:36 schreef Cee het volgende:
[..]
Echt hè, ik mijd de onzin die dit soort wappies online gooien maar zit met m’n oren te klapperen nu. Gevaarlijke gekken.
quote:
Ik kreeg zelfs dat soort dat soort idioten over me heen toen Hugo mijn vraag beantwoorde op twitter, stel je voor hoe het is voor Hugo en Mark en Van Dissel enzoquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:41 schreef Em31 het volgende:
Ik ben weleens bang dat één van die idioten straks echt een keer te ver gaat.
Ja en je ziet ze gewoon altijd nog aan komen lopen op het Binnenhof, Rutte nog op de fiets enzo. Zou daar nog steeds niemand stiekem gewoon achteraan fietsen in deze tijd?quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kreeg zelfs dat soort dat soort idioten over me heen toen Hugo mijn vraag beantwoorde op twitter, stel je voor hoe het is voor Hugo en Mark en Van Dissel enzo
Lijkt me dat er wel wat extra beveiliging is nu ja.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja en je ziet ze gewoon altijd nog aan komen lopen op het Binnenhof, Rutte nog op de fiets enzo. Zou daar nog steeds niemand stiekem gewoon achteraan fietsen in deze tijd?
Echt waardeloosquote:Op zondag 18 oktober 2020 21:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Lijkt me dat er wel wat extra beveiliging is nu ja.
Daarom vind ik het ook meer dan prima dat ze gewoon van Youtube, Twitter etc. gegooid worden.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:51 schreef Hamlapjes het volgende:
Wat ik vooral eng vind, is dat het potentieel hiervoor toch best substantieel is. Ik zou zelfs willen stellen dat alle (vaste) stemmers op populistische partijen hierin kunnen worden meegezogen, zeker als die partijen er zelf ook in meegaan (looking at you FVD). En zoals Arjen al zei, is het gewoon totaal onmogelijk om discussie met ze aan te gaan. Ze zijn gewoon compleet gehersenspoeld en daar gaat vanzelf een gek tussenlopen die het niet houdt bij geschreeuw, gescheld en intimidatie
quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:55 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben echt een beetje geschokt door ZML net. Ik wist al wel dat er veel meer mensen zijn die geen vertouwen meer hebben in de reguliere media en de overheid enzo (kwam een keer terecht in de commentsectie onder een Forum voor Democratiefilmpje), maar ik zag nu voor het eerst die podcast van Lange Frans en die andere vloggers. En dat Kamerleden en Rutte enzo zo bedreigd worden bij de Tweede Kamer. Geschift echt.
De documentaire The Social Dilemma op Netflix laat ook dat gevaar zien van die algoritmes en die enge bubbels waar mensen in terecht kunnen komen. Dit kan echt enge vormen gaan aannemen.
We lachen nu misschien om 'haha zwakbegaafde gekkies', maar dit is zich volgens mij al behoorlijk aan het verspreiden als ik zo her en der op internet kijk onder bepaalde nieuwsberichten over filmpjes. Dan lijkt het wel alsof heel Nederland woest, wantrouwend en geschift is geworden.
Zelfs iemand die samen met mij de Bachelor deed, deelde dat soort shit op LinkedIn. Moet wel zeggen dat hij toen ook met iedereen altijd in discussie was en is gestopt is met de studie na een hele discussie over een project dat onvoldoende was gekeurd door de docent. Wel een aparte kerel, maar dom was hij zeker niet.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:55 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben echt een beetje geschokt door ZML net. Ik wist al wel dat er veel meer mensen zijn die geen vertouwen meer hebben in de reguliere media en de overheid enzo (kwam een keer terecht in de commentsectie onder een Forum voor Democratiefilmpje), maar ik zag nu voor het eerst die podcast van Lange Frans en die andere vloggers. En dat Kamerleden en Rutte enzo zo bedreigd worden bij de Tweede Kamer. Geschift echt.
De documentaire The Social Dilemma op Netflix laat ook dat gevaar zien van die algoritmes en die enge bubbels waar mensen in terecht kunnen komen. Dit kan echt enge vormen gaan aannemen.
We lachen nu misschien om 'haha zwakbegaafde gekkies', maar dit is zich volgens mij al behoorlijk aan het verspreiden als ik zo her en der op internet kijk onder bepaalde nieuwsberichten en filmpjes. Dan lijkt het wel alsof heel Nederland woest, wantrouwend en geschift is geworden.
Nee, eng kan het zijn, maar nieuw is het zeker niet. Duik maar in Wikipedia en je zal verbaasd zijn hoe vaak er honderd jaar terug belangrijke politici werden vermoord, door verwarde mensen of voor ogenschijnlijk onbenullige redenen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:51 schreef Hamlapjes het volgende:
Wat ik vooral eng vind, is dat het potentieel hiervoor toch best substantieel is. Ik zou zelfs willen stellen dat alle (vaste) stemmers op populistische partijen hierin kunnen worden meegezogen, zeker als die partijen er zelf ook in meegaan (looking at you FVD). En zoals Arjen al zei, is het gewoon totaal onmogelijk om discussie met ze aan te gaan. Ze zijn gewoon compleet gehersenspoeld en daar gaat vanzelf een gek tussenlopen die het niet houdt bij geschreeuw, gescheld en intimidatie
Dat mens had een aantal jaar geleden een filmpje waarin ze tijdens een seminar inging op de vraag van iemand over laagopgeleiden. Ze ging vól in op die term, dat men echt moet ophouden met het gebruiken van de term ‘laag’, want het zijn mensen die skills hebben die zogenaamde ‘hoog’opgeleiden niet kunnen en we hebben ze nodig etc. Was het helemaal eens met haar, rake opmerkingen. Het verbaasde me dus dat zij vervolgens met haar dor hout-opmerkingen kwam, totaal geen empathie.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:06 schreef Momo het volgende:
Ook met dat Dorre Hout gedoe, ik heb soms ook met gevoel dat sommige van die mensen ook gewoon bepaalde empathie en social skills niet hebben.
Toch vind ik dat ook wel populistisch hoor. Een chirurg zou waarschijnlijk wel kunnen leren hoe je loodgieter kan worden terwijl dat andersom waarschijnlijk ommogelijk zal zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:11 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat mens had een aantal jaar geleden een filmpje waarin ze tijdens een seminar inging op de vraag van iemand over laagopgeleiden. Ze ging vól in op die term, dat men echt moet ophouden met het gebruiken van de term ‘laag’, want het zijn mensen die skills hebben die zogenaamde ‘hoog’opgeleiden niet kunnen en we hebben ze nodig etc. Was het helemaal eens met haar, rake opmerkingen. Het verbaasde me dus dat zij vervolgens met haar dor hout-opmerkingen kwam, totaal geen empathie.
Maar verschil is denk ik wel hoe snel en massaal (fake-)nieuws en theorieën zich verspreiden door social media. We hebben social media nog maar een jaar of 10 in deze vorm, dat brengt natuurlijk maatschappelijke uitwassen met zich mee die we nog nooit hebben meegemaakt in de geschiedenis.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, eng kan het zijn, maar nieuw is het zeker niet. Duik maar in Wikipedia en je zal verbaasd zijn hoe vaak er honderd jaar terug belangrijke politici werden vermoord, door verwarde mensen of voor ogenschijnlijk onbenullige redenen.
Het is beter als dat soort mensen zich druk maken over UFO’s of vliegtuigrook, maar nu rond Corona hebben ze een andere aanleiding om boos te zijn. Hopelijk verdwijnt dat weer als Corona is opgelost. En voor waanideeën als dat Obama een pedofiel is, gaan ze echt geen substantieel grote groep aanspreken.
Nee uiteraard, vroeger kwam dit niet verder dan een paar gelijkgestemden in de kroeg. Wat dat betreft was het een terecht punt dat de werking van die algoritmes beter aangepast kan worden.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar verschil is denk ik wel hoe snel en massaal (fake-)nieuws en theorieën zich verspreiden door social media. We hebben social media nog maar een jaar of 10 in deze vorm, dat brengt natuurlijk maatschappelijke uitwassen met zich mee die we nog nooit hebben meegemaakt in de geschiedenis.
Ook een reden dat we echt niet nog 4 jaar van die bagger kunnen gebruiken. Wat er verder in Amerika gebeurt boeit me uiteindelijk niet echt veel, het is alles daaromheen wat effect heeft op ons en dit soort lui.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:16 schreef Cee het volgende:
Het helpt ook niet als totaalidioten als Trump aan de macht komen en ook al jarenlang dagelijks de term fake news gebruiken want dat is voor die wappies nog eens extra ‘bewijs’ dat het klopt want zelfs de president zegt het.
Gelukkig was er toen geen Lange Frans krant neequote:Op zondag 18 oktober 2020 22:22 schreef Guanabana het volgende:
En mensen die vroeger geen zin hadden om de krant te lezen of het journaal te kijken zijn waarschijnlijk ook de 'dat hep gestaan op Feesboek'-mensen, dus de groep gekkies die je aanboort wordt ook alleen maar groter.
Het zit volgens mij ook wel een beetje in iedereen om na te denken over alternatieve oplossingen voor problemen. Waarbij Corona natuurlijk iets groots is waar we ook nog weinig van weten. Dan is het wel voor te stellen dat 1% van de mensen een paar verkeerde afritten neemt en eindigt als complotgekkie.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:30 schreef Cee het volgende:
En ik denk ook dat het gebrek aan afleiding een gevolg hiervan is. Mensen gaan nog meer in hun hoofd zitten. Er is al acht maanden bij vlagen iets te doen, en zelfs dan moet je je aan regels houden. Houdt de meerderheid wel vol maar het triggered ook wel om uit verveling de zintuigen op een andere manier te prikkelen omdat op een gegeven moment die continue stroom aan Corona-berichten op het nieuws mensen ook kunnen afstompen. Dus dan gaat men op zoek naar de rare berichtjes.
Als ik ergens achtergekomen ben is het wel dat er een aanzienlijke groep mensen is die niet op een gezonde manier met het hele corona-gedoe kan omgaan. En dan bedoel ik niet extra somber of piekeren of bang ofzo, maar boosheid en frustratie waar ze geen kant mee op kunnen waardoor je, in combinatie met al die filmpjes, dit soort uitwassen krijgt.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:30 schreef Cee het volgende:
En ik denk ook dat het gebrek aan afleiding een gevolg hiervan is. Mensen gaan nog meer in hun hoofd zitten. Er is al acht maanden bij vlagen iets te doen, en zelfs dan moet je je aan regels houden. Houdt de meerderheid wel vol maar het triggered ook wel om uit verveling de zintuigen op een andere manier te prikkelen omdat op een gegeven moment die continue stroom aan Corona-berichten op het nieuws mensen ook kunnen afstompen. Dus dan gaat men op zoek naar de rare berichtjes.
Laten we d'r maar om knokken!quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als ik ergens achtergekomen ben is het wel dat er een aanzienlijke groep mensen is die niet op een gezonde manier met het hele corona-gedoe kan omgaan. En dan bedoel ik niet extra somber of piekeren of bang ofzo, maar boosheid en frustratie waar ze geen kant mee op kunnen waardoor je, in combinatie met al die filmpjes, dit soort uitwassen krijgt.
Ik zou weleens willen weten of het er echt zo relatief weinig zijn. Het lijkt wel of overal waar ik kijk (en ik kom niet op die rare kanalen verder) mensen alleen maar totaal woest en totaal wantrouwend kunnen reageren. Ik ga me al bijna een soort blind schaap voelen dat ik gewoon vind dat Rutte en de Jonge ook maar mensen zijn die met beste bedoelingen hard aan het werk zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zit volgens mij ook wel een beetje in iedereen om na te denken over alternatieve oplossingen voor problemen. Waarbij Corona natuurlijk iets groots is waar we ook nog weinig van weten. Dan is het wel voor te stellen dat 1% van de mensen een paar verkeerde afritten neemt en eindigt als complotgekkie.
Yep, exact.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als ik ergens achtergekomen ben is het wel dat er een aanzienlijke groep mensen is die niet op een gezonde manier met het hele corona-gedoe kan omgaan. En dan bedoel ik niet extra somber of piekeren of bang ofzo, maar boosheid en frustratie waar ze geen kant mee op kunnen waardoor je, in combinatie met al die filmpjes, dit soort uitwassen krijgt.
Zolang het geen onzin is van het kaliber Lange Fransie doe je je best maarquote:Op zondag 18 oktober 2020 22:46 schreef H_T het volgende:
Zoals u merkt heeft uw gestreepte correspondent geen zin om zich inhoudelijk in de (overigens interessante) discussie te mengen, maar wel om onzin te posten
Ik kan het je niet kwalijk nemen!quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:46 schreef H_T het volgende:
Zoals u merkt heeft uw gestreepte correspondent geen zin om zich inhoudelijk in de (overigens interessante) discussie te mengen, maar wel om onzin te posten
Ik denk altijd maar zo: de meeste mensen hebben echt geen tijd om de hele dag boos te reageren op berichten op Facebook of waar ook maar. Die zijn aan het werk, houden zich stil en/of zijn gewoon met hele andere dingen bezig.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zou weleens willen weten of het er echt zo relatief weinig zijn. Het lijkt wel of overal waar ik kijk (en ik kom niet op die rare kanalen verder) mensen alleen maar totaal woest en totaal wantrouwend kunnen reageren. Ik ga me al bijna een soort blind schaap voelen dat ik gewoon vind dat Rutte en de Jonge ook maar mensen zijn die met beste bedoelingen hard aan het werk zijn.
Zoals ik al aangaf, geven kleine percentages grote aantallen. De 10% laagst opgeleide Nederlanders vertegenwoordigen al net zo veel inwoners als heel Amsterdam, Rotterdam en Utrecht bij elkaar en die hebben ook allemaal internet.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zou weleens willen weten of het er echt zo relatief weinig zijn. Het lijkt wel of overal waar ik kijk (en ik kom niet op die rare kanalen verder) mensen alleen maar totaal woest en totaal wantrouwend kunnen reageren. Ik ga me al bijna een soort blind schaap voelen dat ik gewoon vind dat Rutte en de Jonge ook maar mensen zijn die met beste bedoelingen hard aan het werk zijn.
Natuurlijk nietquote:Op zondag 18 oktober 2020 22:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zolang het geen onzin is van het kaliber Lange Fransie doe je je best maar
Er zijn ook weinig mensen die in een progressiever belastingstelsel en meer kerncentrales geloven, terwijl die twee ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebbenquote:Op zondag 18 oktober 2020 22:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Natuurlijk niet
Beetje mengen: ik vind het wel opvallend dat er weinig mensen zijn die in één of twee complottheorieën geloven. Het lijkt vooral te zijn dat mensen geloven in de gevestigde leer of 9/11 IS EEN INSIDE JOB VAN DIE PEDOFIELE HAGEDIS OBAMA EN DE MAANLANDING IS NEP WANT ALS EEN RAKET ZOU OPSTIJGEN VAN DE PLATTE AARDE ZOU DIE EINDELOOS ROND BLIJVEN DRAAIEN WAKE UP SHEEPLE!!!
Ik herkende wel gelijk jouw handschrift.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:25 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik had dit over Almelo nog niet eerder gehoord (ZML, mensen!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |