Dat mens had een aantal jaar geleden een filmpje waarin ze tijdens een seminar inging op de vraag van iemand over laagopgeleiden. Ze ging vól in op die term, dat men echt moet ophouden met het gebruiken van de term ‘laag’, want het zijn mensen die skills hebben die zogenaamde ‘hoog’opgeleiden niet kunnen en we hebben ze nodig etc. Was het helemaal eens met haar, rake opmerkingen. Het verbaasde me dus dat zij vervolgens met haar dor hout-opmerkingen kwam, totaal geen empathie.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:06 schreef Momo het volgende:
Ook met dat Dorre Hout gedoe, ik heb soms ook met gevoel dat sommige van die mensen ook gewoon bepaalde empathie en social skills niet hebben.
Toch vind ik dat ook wel populistisch hoor. Een chirurg zou waarschijnlijk wel kunnen leren hoe je loodgieter kan worden terwijl dat andersom waarschijnlijk ommogelijk zal zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:11 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat mens had een aantal jaar geleden een filmpje waarin ze tijdens een seminar inging op de vraag van iemand over laagopgeleiden. Ze ging vól in op die term, dat men echt moet ophouden met het gebruiken van de term ‘laag’, want het zijn mensen die skills hebben die zogenaamde ‘hoog’opgeleiden niet kunnen en we hebben ze nodig etc. Was het helemaal eens met haar, rake opmerkingen. Het verbaasde me dus dat zij vervolgens met haar dor hout-opmerkingen kwam, totaal geen empathie.
Maar verschil is denk ik wel hoe snel en massaal (fake-)nieuws en theorieën zich verspreiden door social media. We hebben social media nog maar een jaar of 10 in deze vorm, dat brengt natuurlijk maatschappelijke uitwassen met zich mee die we nog nooit hebben meegemaakt in de geschiedenis.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, eng kan het zijn, maar nieuw is het zeker niet. Duik maar in Wikipedia en je zal verbaasd zijn hoe vaak er honderd jaar terug belangrijke politici werden vermoord, door verwarde mensen of voor ogenschijnlijk onbenullige redenen.
Het is beter als dat soort mensen zich druk maken over UFO’s of vliegtuigrook, maar nu rond Corona hebben ze een andere aanleiding om boos te zijn. Hopelijk verdwijnt dat weer als Corona is opgelost. En voor waanideeën als dat Obama een pedofiel is, gaan ze echt geen substantieel grote groep aanspreken.
Nee uiteraard, vroeger kwam dit niet verder dan een paar gelijkgestemden in de kroeg. Wat dat betreft was het een terecht punt dat de werking van die algoritmes beter aangepast kan worden.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:16 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar verschil is denk ik wel hoe snel en massaal (fake-)nieuws en theorieën zich verspreiden door social media. We hebben social media nog maar een jaar of 10 in deze vorm, dat brengt natuurlijk maatschappelijke uitwassen met zich mee die we nog nooit hebben meegemaakt in de geschiedenis.
Ook een reden dat we echt niet nog 4 jaar van die bagger kunnen gebruiken. Wat er verder in Amerika gebeurt boeit me uiteindelijk niet echt veel, het is alles daaromheen wat effect heeft op ons en dit soort lui.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:16 schreef Cee het volgende:
Het helpt ook niet als totaalidioten als Trump aan de macht komen en ook al jarenlang dagelijks de term fake news gebruiken want dat is voor die wappies nog eens extra ‘bewijs’ dat het klopt want zelfs de president zegt het.
Gelukkig was er toen geen Lange Frans krant neequote:Op zondag 18 oktober 2020 22:22 schreef Guanabana het volgende:
En mensen die vroeger geen zin hadden om de krant te lezen of het journaal te kijken zijn waarschijnlijk ook de 'dat hep gestaan op Feesboek'-mensen, dus de groep gekkies die je aanboort wordt ook alleen maar groter.
Het zit volgens mij ook wel een beetje in iedereen om na te denken over alternatieve oplossingen voor problemen. Waarbij Corona natuurlijk iets groots is waar we ook nog weinig van weten. Dan is het wel voor te stellen dat 1% van de mensen een paar verkeerde afritten neemt en eindigt als complotgekkie.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:30 schreef Cee het volgende:
En ik denk ook dat het gebrek aan afleiding een gevolg hiervan is. Mensen gaan nog meer in hun hoofd zitten. Er is al acht maanden bij vlagen iets te doen, en zelfs dan moet je je aan regels houden. Houdt de meerderheid wel vol maar het triggered ook wel om uit verveling de zintuigen op een andere manier te prikkelen omdat op een gegeven moment die continue stroom aan Corona-berichten op het nieuws mensen ook kunnen afstompen. Dus dan gaat men op zoek naar de rare berichtjes.
Als ik ergens achtergekomen ben is het wel dat er een aanzienlijke groep mensen is die niet op een gezonde manier met het hele corona-gedoe kan omgaan. En dan bedoel ik niet extra somber of piekeren of bang ofzo, maar boosheid en frustratie waar ze geen kant mee op kunnen waardoor je, in combinatie met al die filmpjes, dit soort uitwassen krijgt.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:30 schreef Cee het volgende:
En ik denk ook dat het gebrek aan afleiding een gevolg hiervan is. Mensen gaan nog meer in hun hoofd zitten. Er is al acht maanden bij vlagen iets te doen, en zelfs dan moet je je aan regels houden. Houdt de meerderheid wel vol maar het triggered ook wel om uit verveling de zintuigen op een andere manier te prikkelen omdat op een gegeven moment die continue stroom aan Corona-berichten op het nieuws mensen ook kunnen afstompen. Dus dan gaat men op zoek naar de rare berichtjes.
Laten we d'r maar om knokken!quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als ik ergens achtergekomen ben is het wel dat er een aanzienlijke groep mensen is die niet op een gezonde manier met het hele corona-gedoe kan omgaan. En dan bedoel ik niet extra somber of piekeren of bang ofzo, maar boosheid en frustratie waar ze geen kant mee op kunnen waardoor je, in combinatie met al die filmpjes, dit soort uitwassen krijgt.
Ik zou weleens willen weten of het er echt zo relatief weinig zijn. Het lijkt wel of overal waar ik kijk (en ik kom niet op die rare kanalen verder) mensen alleen maar totaal woest en totaal wantrouwend kunnen reageren. Ik ga me al bijna een soort blind schaap voelen dat ik gewoon vind dat Rutte en de Jonge ook maar mensen zijn die met beste bedoelingen hard aan het werk zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zit volgens mij ook wel een beetje in iedereen om na te denken over alternatieve oplossingen voor problemen. Waarbij Corona natuurlijk iets groots is waar we ook nog weinig van weten. Dan is het wel voor te stellen dat 1% van de mensen een paar verkeerde afritten neemt en eindigt als complotgekkie.
Yep, exact.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Als ik ergens achtergekomen ben is het wel dat er een aanzienlijke groep mensen is die niet op een gezonde manier met het hele corona-gedoe kan omgaan. En dan bedoel ik niet extra somber of piekeren of bang ofzo, maar boosheid en frustratie waar ze geen kant mee op kunnen waardoor je, in combinatie met al die filmpjes, dit soort uitwassen krijgt.
Zolang het geen onzin is van het kaliber Lange Fransie doe je je best maarquote:Op zondag 18 oktober 2020 22:46 schreef H_T het volgende:
Zoals u merkt heeft uw gestreepte correspondent geen zin om zich inhoudelijk in de (overigens interessante) discussie te mengen, maar wel om onzin te posten
Ik kan het je niet kwalijk nemen!quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:46 schreef H_T het volgende:
Zoals u merkt heeft uw gestreepte correspondent geen zin om zich inhoudelijk in de (overigens interessante) discussie te mengen, maar wel om onzin te posten
Ik denk altijd maar zo: de meeste mensen hebben echt geen tijd om de hele dag boos te reageren op berichten op Facebook of waar ook maar. Die zijn aan het werk, houden zich stil en/of zijn gewoon met hele andere dingen bezig.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zou weleens willen weten of het er echt zo relatief weinig zijn. Het lijkt wel of overal waar ik kijk (en ik kom niet op die rare kanalen verder) mensen alleen maar totaal woest en totaal wantrouwend kunnen reageren. Ik ga me al bijna een soort blind schaap voelen dat ik gewoon vind dat Rutte en de Jonge ook maar mensen zijn die met beste bedoelingen hard aan het werk zijn.
Zoals ik al aangaf, geven kleine percentages grote aantallen. De 10% laagst opgeleide Nederlanders vertegenwoordigen al net zo veel inwoners als heel Amsterdam, Rotterdam en Utrecht bij elkaar en die hebben ook allemaal internet.quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zou weleens willen weten of het er echt zo relatief weinig zijn. Het lijkt wel of overal waar ik kijk (en ik kom niet op die rare kanalen verder) mensen alleen maar totaal woest en totaal wantrouwend kunnen reageren. Ik ga me al bijna een soort blind schaap voelen dat ik gewoon vind dat Rutte en de Jonge ook maar mensen zijn die met beste bedoelingen hard aan het werk zijn.
Natuurlijk nietquote:Op zondag 18 oktober 2020 22:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zolang het geen onzin is van het kaliber Lange Fransie doe je je best maar
Er zijn ook weinig mensen die in een progressiever belastingstelsel en meer kerncentrales geloven, terwijl die twee ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebbenquote:Op zondag 18 oktober 2020 22:54 schreef H_T het volgende:
[..]
Natuurlijk niet
Beetje mengen: ik vind het wel opvallend dat er weinig mensen zijn die in één of twee complottheorieën geloven. Het lijkt vooral te zijn dat mensen geloven in de gevestigde leer of 9/11 IS EEN INSIDE JOB VAN DIE PEDOFIELE HAGEDIS OBAMA EN DE MAANLANDING IS NEP WANT ALS EEN RAKET ZOU OPSTIJGEN VAN DE PLATTE AARDE ZOU DIE EINDELOOS ROND BLIJVEN DRAAIEN WAKE UP SHEEPLE!!!
Ik herkende wel gelijk jouw handschrift.quote:Op zondag 18 oktober 2020 21:25 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik had dit over Almelo nog niet eerder gehoord (ZML, mensen!)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |