Dit ging om middelbare scholen, dus kinderen in de categorie 12-18 en daar houdt de RIVM hele uitgebreide cijfers over bij en die cijfers geven op geen enkele manier een indicatie om aan te nemen dat de scholen en het openen er van een belangrijke rol spelen/speelt in deze tweede golf en in de besmettingscijfers. Maar dat zijn cijfers die @Elan niet wil zien want dan valt het fundament onder zijn wereldbeeld weg, dus daarom probeert hij nu te doen alsof het gewoon allemaal toch zo is als hij altijd al dacht en zei dat het zou zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grootste aantal positieve tests vindt plaats onder 20-29 en 40-49 uit mn hoofd. Ik heb geen idee hoeveel kinderen er getest zijn, maar 20-29 loopt meestal niet op een middelbare school rond, wellicht op een uni. Het kan dus zijn dat in die 40-49 leraren oververtegenwoordigd zijn, maar het is idd niet logisch aan te nemen dat die clusters zich op scholen gevormd hebben.
Dan maak ik wel onderscheid tussen scholen en universiteiten.
De Jonge zei het, zo’n 17.30 minuten in de persconferentie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat heb ik compleet gemist dan.
Wat werkt dan wel in jouw ogen?quote:
Eind september waren er kennelijk al 370 scholen besmet. Volgens Van Dissel in het artikel uit Trouw dat ik postte besmetten leerlingen elkaar gewoon net zo hard. En waarom niet? Zij zijn net zo goed besmettelijk! FOK! viroloog Vomy beweert echter zonder welke vorm van onderbouwing (exacte aantallen worden tenslotte niet geregistreerd) van niet. Over compleet lachwekkende claims gesproken. Je doet zelf een aardige duit in het zakje met je verhaal.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:58 schreef VoMy het volgende: [..] Dit is toch hilarisch. Jij doet een claim dat de scholen dicht moeten omdat daar de besmettingen plaatsvinden. Ik geef aan dat als je naar de cijfers kijkt, dat daar helemaal niet uit blijkt dat scholen voor besmettingen zorgen en dat de trend van besmettingen onder jongeren eerder volgend is op de volwassenen dan andersom, wat er dus op duidt dat de jongeren door de volwassenen worden aangestoken en zo besmet raken. Nu ga ik je iets heel schokkends vertellen, namelijk dat de meeste volwassenen niet rondlopen op een middelbare school. Hoe jij daar dan uit weet te destilleren dat de middelbare scholen dicht moeten omdat jongeren daar besmet raken, en ik dat ook nog eens gezegd heb, is mij een raadsel, maar het is echt een weergaloos staaltje van jezelf voor de gek houden omdat je niet durft in te zien dat je intuïtie en de werkelijkheid door een ravijn van elkaar gescheiden worden. Bewonderenswaardig.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarom praat ze alsof we 6 jaar oud zijn
Die langspeelplaat van jou stopt ook maar niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Laten we het wel in perspectief blijven zien mensen. We creëeren veel te veel ansgt.
Van onze 17.000.000 mensen liggen er momenteel 0,0070% (1230) in het ziekenhuis.
De kans om de staatsloterij te winnen is bijna groter.
Het is zo weinig.
Ik ga gelijk een staatslot kopenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Laten we het wel in perspectief blijven zien mensen. We creëeren veel te veel ansgt.
Van onze 17.000.000 mensen liggen er momenteel 0,0070% (1230) in het ziekenhuis.
Het is zo weinig.
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Je moet het ook niet met alle inwoners vergelijken, maar met het aantal besmettingen. Daarbij gaat het om meer dan enkel de kwantiteit, ook de blijvende schade die je kan oplopen speelt een rol.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Dan ben je of kei- maar dan ook écht keihard aan het trollen of je mist gewoon bepaalde cognitieve vaardigheden. In beide gevallen verander je er in ieder geval weinig aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.
Serieuze vraag, welke blijvende schade bedoel je?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je moet het ook niet met alle inwoners vergelijken, maar met het aantal besmettingen. Daarbij gaat het om meer dan enkel de kwantiteit, ook de blijvende schade die je kan oplopen speelt een rol.
Mijn grote angst zit niet in het wel of niet besmet raken met corona.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Acuter, besmettelijk?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Wat ik trouwens niet geheel begrijp, is waarom de normale zorg moet wijken voor Covid19, als door dat afschalen er ook mensen overlijden.
Waarom krijgt Covid19 dan voorrang? Omdat het accuter is? Omdat het nog nieuw is?
Natuurlijk snap ik dat evt knieoperaties ofzo uitgesteld worden, als ze niet levensbedreigend zijn. Maar zoals ze benoemen kankerbehandelingen of wat dan ook, die wil je niet afschalen.
Dus waarom krijgt Covid dan zoveel voorrang?
Hersenschade, chronisch vermoeidheid, blijvende kortademigheid, aanzienlijk teruggelopen conditie en natuurlijk alles wat we nu nog niet kunnen weten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welke blijvende schade bedoel je?
Met een verdubbeling iedere 14 dagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Die komt heel afentoe voor vooralsnog, waarom maken we ons daar zo'n zorgen om?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hersenschade, chronisch vermoeidheid, blijvende kortademigheid, aanzienlijk teruggelopen conditie en natuurlijk alles wat we nu nog niet kunnen weten.
blijvende schaden aan bijvoorbeeld longen of hart- en vaatstelsel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag, welke blijvende schade bedoel je?
Iedere 10 dagen momenteel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een verdubbeling iedere 14 dagen.
Ik probeer het niet te downplayen hoor, probeer het te begrijpen, waarom we ons daar nu veel zorgen over moeten maken. Er zijn erg weinig mensen waarvan bekend is dat ze blijvende klachten hebben, dat rommelonderzoek van het Longfonds negerend.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef Dven het volgende:
[..]
blijvende schaden aan bijvoorbeeld longen of hart- en vaatstelsel.
In GB openen ze een speciaal ziekenhuis voor mensen met restschade. Het lijkt wel iets serieus te zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die komt heel afentoe voor vooralsnog, waarom maken we ons daar zo'n zorgen om?
Acuter snap ik idd.quote:
Ik denk dat je je daar heel erg in vergist.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
massahysteriequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat er mensen met restschade zijn, maar procentueel gezien is dat vrij weinig naar ik weet. Doordat veel mensen het echter krijgen, is dat aantal nog steeds vrij groot.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB openen ze een speciaal ziekenhuis voor mensen met restschade. Het lijkt wel iets serieus te zijn.
https://www.zorgwijzer.nl(...)uit-basisverzekeringquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB openen ze een speciaal ziekenhuis voor mensen met restschade. Het lijkt wel iets serieus te zijn.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat er mensen met restschade zijn, maar procentueel gezien is dat vrij weinig naar ik weet. Doordat veel mensen het echter krijgen, is dat aantal nog steeds vrij groot.
in de UK werd bijvoorbeeld stress en onrust ook als restschade van Covid genoemd.
https://www.england.nhs.uk/2020/10/nhs-to-offer-long-covid-help/quote:Increasing medical evidence and patient testimony is showing that a small but significant minority of people who contract Covid cannot shake off the effects of the virus months after initially falling ill. Some estimates suggest that 10% of Covid patients may still be experiencing symptoms more than three weeks after infection, and perhaps 60,000 people could be suffering from long covid symptoms after more than three months.
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar heel erg in vergist.
Vooralsnog zijn er juist véél mensen met 'blijvende' schade. Hoe blijvend de schade is blijft natuurlijk iets voor de toekomst maar je mag er in ieder geval zeker van zijn dat littekens op het hart en de longen sowieso de rest van je leven voor een verminderde werkzaamheid van desbetreffende organen zorgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer het niet te downplayen hoor, probeer het te begrijpen, waarom we ons daar nu veel zorgen over moeten maken. Er zijn erg weinig mensen waarvan bekend is dat ze blijvende klachten hebben, dat rommelonderzoek van het Longfonds negerend.
Ben ik nu een beroepsontkenner? Omdat ik niet meega in je hysterie?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat de overheid moet doen om EIN-DE-LIJK de urgentie hiervan bij die stijfkoppen beroepsontkenners duidelijk te maken...
Nee, niet paraat, maar dat maakt het niet gelijk minder waar. Het feit dat er idd speciale ziekenhuizen worden opengesteld juist voor die restschade zegt ook wel genoeg.quote:
De stijfkoppen zitten in hun eigen social-media-bubbel en weten dat vaak niet eens.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat de overheid moet doen om EIN-DE-LIJK de urgentie hiervan bij die stijfkoppen beroepsontkenners duidelijk te maken...
Maar zijn dat dan niet vooral mensen die op de IC's hebben gelegen die daar terecht komen? Daarvan is natuurlijk al bekend dat een groot deel kampt met ernstige restschade.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie de schoen past...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben ik nu een beroepsontkenner? Omdat ik niet meega in je hysterie?
Ik ontken deze ziekte niet, ik hou me aan de maatregelen, maar ik laat me ook niet opnaaien dat we over 3 jaar alsnog allemaal dood gaan.
Niemand die ook stelt dat over drie jaar alsnog iedereen dood gaat. Niet zo overdreven stemming proberen te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben ik nu een beroepsontkenner? Omdat ik niet meega in je hysterie?
Ik ontken deze ziekte niet, ik hou me aan de maatregelen, maar ik laat me ook niet opnaaien dat we over 3 jaar alsnog allemaal dood gaan.
Dat "Long Covid" gaat nog heel groot worden. Beetje klagen over pijntjes en stress en je bent voor de rest van je leven een slachtoffer dat uitkering verdient. Het wordt een soort zelfdiagnose.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat er mensen met restschade zijn, maar procentueel gezien is dat vrij weinig naar ik weet. Doordat veel mensen het echter krijgen, is dat aantal nog steeds vrij groot.
in de UK werd bijvoorbeeld stress en onrust ook als restschade van Covid genoemd.
De meeste kankerbehandelingen gaan gewoon door hoor, het zijn behandelingen voor bijvoorbeeld prostaatkanker gleason 6 die niet levensbedreigend zijn en eigenlijk niet noodzakelijk behandeld moeten worden. Ik ben het daar niet mee eens en ik vind wel dat ongeacht de situatie, alle kanker gerelateerde behandelingen door moeten gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Wat ik trouwens niet geheel begrijp, is waarom de normale zorg moet wijken voor Covid19, als door dat afschalen er ook mensen overlijden.
Waarom krijgt Covid19 dan voorrang? Omdat het accuter is? Omdat het nog nieuw is?
Natuurlijk snap ik dat evt knieoperaties ofzo uitgesteld worden, als ze niet levensbedreigend zijn. Maar zoals ze benoemen kankerbehandelingen of wat dan ook, die wil je niet afschalen.
Dus waarom krijgt Covid dan zoveel voorrang?
Littekens op je hart en longen kunnen in veel gevallen herstellen, en als je een ernstige andere ziekte hebt gehad kun je dat ook krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn er juist véél mensen met 'blijvende' schade. Hoe blijvend de schade is blijft natuurlijk iets voor de toekomst maar je mag er in ieder geval zeker van zijn dat littekens op het hart en de longen sowieso de rest van je leven voor een verminderde werkzaamheid van desbetreffende organen zorgen.
Ernstig ziek lees ik als ziekenhuisopname/IC. Elke dag IC kost gemiddeld twee weken hersteltijd volgens de arts die mn schoonvader vroeger behandeld heeft. Dat heeft niets met Covid te maken, dat heeft ermee te maken dat je 24u per dag stil op een bed ligt, in coma, aan de beademing.quote:De basisverzekering wordt uitgebreid voor mensen die ernstig ziek zijn geweest als gevolg van het coronavirus. Voor hen worden fysiotherapie, ergotherapie en dieetadvies per 18 juli veel ruimer vergoed uit de basisverzekering.
Dit komt omdat 80% überhaupt niet te herleiden is. Waarschijnlijk is in die 80% een veel grotere groep dat het tijdens verjaardagen/activiteiten hebben opgelopen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Cijfers van het rivm mbt de setting waar men de besmetting op liep kan je sowieso met een korrel zout nemen.
1.9% op verjaardagen, feesten, borrels.
0.9% bij studentenactiviteiten
Je reageert op een post op mij, en direct na mijn reactie daarop noem je dat. Vind je het raar dat ik het dan lees alsof je mij erop aanspreekt?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wie de schoen past...
Ik heb jou niet persoonlijk genoemd en heb het over het algemeen...maar als jij je aangesproken voelt zegt dat genoeg over jou.
Laatst een reportage gezien van een jongedame die begin dit jaar, toen er nog veel onbekend was, met wat medicijnen, onder ander morfine, naar huis was gestuurd. Zij had nog steeds nauwelijks energie en moest elke dag minstens 2 uur rusten. Was in een-vandaag een paar weken geleden en zij bleek geen uitzondering.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar zijn dat dan niet vooral mensen die op de IC's hebben gelegen die daar terecht komen? Daarvan is natuurlijk al bekend dat een groot deel kampt met ernstige restschade.
Juistum. Vergeet ook niet dat langdurige stress, angst en eenzaamheid nou ook niet bepaald gunstig zijn voor je gezondheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:33 schreef Vasilevski het volgende:
slachtoffer dat uitkering verdient. Het wordt een soort zelfdiagnose.
Dat lees ik niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar zijn dat dan niet vooral mensen die op de IC's hebben gelegen die daar terecht komen? Daarvan is natuurlijk al bekend dat een groot deel kampt met ernstige restschade.
Zolang mensen als Engel een harde plasser krijgen van de aandacht die ze momenteel door hun volksmennerij hebben....quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef DW457 het volgende:
Ik geloof oprecht dat de behandeling van patiënten in maart/april in sommige gevallen meer kwaad dan goed gedaan heeft, met alle beste bedoelingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:35 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Laatst een reportage gezien van een jongedame die begin dit jaar, toen er nog veel onbekend was, met wat medicijnen, onder ander morfine, naar huis was gestuurd. Zij had nog steeds nauwelijks energie en moest elke dag minstens 2 uur rusten. Was in een-vandaag een paar weken geleden en zij bleek geen uitzondering.
We kunnen kijken wat de lange termijn gevolgen waren van sars in 2003. Ook voor mensen met een milder verloop.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hersenschade, chronisch vermoeidheid, blijvende kortademigheid, aanzienlijk teruggelopen conditie en natuurlijk alles wat we nu nog niet kunnen weten.
Denk het ook. Maar daarom kunnen we die bco cijfers met een korrel zout nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:34 schreef Remco het volgende:
[..]
Dit komt omdat 80% überhaupt niet te herleiden is. Waarschijnlijk is in die 80% een veel grotere groep dat het tijdens verjaardagen/activiteiten hebben opgelopen.
Daarom was dat Longfonds onderzoek zo'n mooi voorbeeld. Een 'onderzoek' onder 2000 mensen, op het Coronalongplein en via Facebook, bij mensen die zich al gemeld hadden dat ze nog klachten hadden. Van die 2000 mensen waren er 340 daadwerkelijk gediagnosticeerd met Covid, de rest dacht het gehad te hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:33 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat "Long Covid" gaat nog heel groot worden. Beetje klagen over pijntjes en stress en je bent voor de rest van je leven een slachtoffer dat uitkering verdient. Het wordt een soort zelfdiagnose.
Wat stel jij dan voor?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:37 schreef Idisrom het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)erik-gommers-stoppen
Leon de Winter heeft hier wel gelijk. Zoals wij nu het virus benaderen is het een eeuwig jo-jo-effect, zoals met diëten
Eerst weer wat strengere maatregelen → virus zakt weer wat → we laten weer wat maatregelen los - virus laait weer op.
We hebben niet echt een keus.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:37 schreef Idisrom het volgende:
Leon de Winter heeft hier wel gelijk. Zoals wij nu het virus benaderen is het een eeuwig jo-jo-effect, zoals met diëten
Eerst weer wat strengere maatregelen → virus zakt weer wat → we laten weer wat maatregelen los - virus laait weer op.
The hammer and the dance.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:37 schreef Idisrom het volgende:
Dat is niet wat Fauci daarmee bedoelde, maar goed.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:39 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
The hammer and the dance.
Maar wat had je dan verwacht? Strengere maatregelen en dat dan daarna alles over is? Volgens mij werd al heel snel gewaarschuwd dat we tot een vaccin misschien wel drie a vier keer in lockdown zouden moeten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:37 schreef Idisrom het volgende:
Of helemaal laissez-faire, of we gaan vijf-zes weken de totale lockdown à la Wuhan doen. Dus supermarkten dan ook dicht, en alles laten bezorgen door de buurtwacht is een verzegeld huis.quote:
Het effect blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is niet wat Fauci daarmee bedoelde, maar goed.
Dat is trouwens wel een hele interessante gedachte. Als dit zoveel overeen komt met Sars (96% lees ik) kan het dan niet gewoon een doorgemuteerde Sars zijn, ipv een volledig nieuw virus.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We kunnen kijken wat de lange termijn gevolgen waren van sars in 2003. Ook voor mensen met een milder verloop.
Dat geeft enig idee aangewoon dit gewoon sars is maar milder en besmettelijker.
Zag een keer een docu, 10 jaar na sars.
Lijkt me genoeg reden het liever niet op te lopen.
Je mag toch niet naar binnen? dus wat is het probleem als je gewoon buiten blijft?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:40 schreef quirina het volgende:
“ hoi ben eigenlijk in isolatie maar breng toch merlijn naar de Bso want hij wil zo graag”
Zulke mensen hebben we altijd al gehad.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:33 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat "Long Covid" gaat nog heel groot worden. Beetje klagen over pijntjes en stress en je bent voor de rest van je leven een slachtoffer dat uitkering verdient. Het wordt een soort zelfdiagnose.
...ben je nu serieus of?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Je mag toch niet naar binnen? dus wat is het probleem als je gewoon buiten blijft?
Als een ouder besmet is hoort deze zijn kind niet te brengenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Je mag toch niet naar binnen? dus wat is het probleem als je gewoon buiten blijft?
Dat heeft de regering in maart al gezegd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:37 schreef Idisrom het volgende:
We gaan allemaal dood.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Los van het feit dat het OMT ook eens moet stoppen met roeptoeteren als ze hun zin niet krijgen, is dat idd wel waar 't op lijkt. We moeten gewoon iemand hebben om tegen te zeiken, dat is mens eigen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja eerste half jaar zat iedereen te zeiken dat het OMT ons land leidde en de regering alles klakkeloos overnamen. Doen ze dat nu niet, is het weer niet goed.
Beroepszeikerds, die de televaag als enkele bron hebben en zelf enkel napraten en niet nadenken...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja eerste half jaar zat iedereen te zeiken dat het OMT ons land leidde en de regering alles klakkeloos overnamen. Doen ze dat nu niet, is het weer niet goed.
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje. Even los van voor of tegen (ik ben geen fan...) is dat toch wel een opvallende constatering.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:39 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
We zitten al in die fase...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:39 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Tijden veranderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Remco het volgende:
[..]
En een maand terug was dit geen probleem voor jou, aangezien toen nog niemand met mondkapje liep?
Ze zijn volgens mij al maanden de Hammer & Dance aan 't proberen, maar wij kunnen als Nederlanders niet zo goed dansen, dus is de hamer pijnlijker.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje. Even los van voor of tegen (ik ben geen fan...) is dat toch wel een opvallende constatering.
Maar goed zal wel allemaal niet waar zijn, "Ze denken nog steeds aan groepsimmuniteit en willen alle oudjes dood hebben!!111"
Ik heb de presco niet gezien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje. Even los van voor of tegen (ik ben geen fan...) is dat toch wel een opvallende constatering.
Maar goed zal wel allemaal niet waar zijn, "Ze denken nog steeds aan groepsimmuniteit en willen alle oudjes dood hebben!!111"
Een maand terug zaten we in een transitie periode. Nu zijn de regels duidelijk. Ik meen ook wat ik zeg, als een eigenwijs kinderachtig persoon in de buurt komt bij mij zonder kapje, prima. Dan duw ik je stijl achterover en zeg ik dat je in mijn gezicht probeerde te hoesten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Remco het volgende:
[..]
En een maand terug was dit geen probleem voor jou, aangezien toen nog niemand met mondkapje liep?
Het gaat niet om voorrang voor Covid patienten. Maar in Nederland heeft iedereen recht op zorg. Met Covid heb je meer patienten die acute zorg nodig hebt. En je hebt heel veel mensen tegelijk. Dus in eerste instantie probeer je dat te handelen door deze patienten en alle andere die acute zorg nodig hebben op te nemen en de niet zo acute zorg wat af te schalen. Op termijn, dus nu nog niet, is de toestroom echter zo groot, dat je niet iedereen kan helpen. Dan zul je moeten kiezen. En dan wordt er niet automatisch gekozen voor de Covid patient, maar wordt gekeken hoe hard de zorg nodig is. En uiteindelijk kan het wel zo zijn dat je dus bij het ziekenhuis komt omdat je acute zorg nodig hebt, maar dat het simpelweg niet meer te geven is, omdat het ziekenhuis, en alle andere in Nederland, vol zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Acuter snap ik idd.
Besmettelijk.. daarvoor is afstand houden / thuisblijven voldoende. Want in het ziekenhuis is het net zo gevaarlijk als thuis, misschien nog wel meer, omdat je daar meer zorgpersoneel kan aansteken.
Okay, maar groeit de kans om de loterij te winnen ook exponentiëel?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Wat? Van Dissel gebruikte die term al een stuk eerder hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje.
Okee, vrij bijzonder.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Een maand terug zaten we in een transitie periode. Nu zijn de regels duidelijk. Ik meen ook wat ik zeg, als een eigenwijs kinderachtig persoon in de buurt komt bij mij zonder kapje, prima. Dan duw ik je stijl achterover en zeg ik dat je in mijn gezicht probeerde te hoesten.
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Anderhalve meter afstand houden is belangrijker en effectiever.
Als je serieus bent wordt het misschien tijd om psychische hulp te gaan zoekenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Een maand terug zaten we in een transitie periode. Nu zijn de regels duidelijk. Ik meen ook wat ik zeg, als een eigenwijs kinderachtig persoon in de buurt komt bij mij zonder kapje, prima. Dan duw ik je stijl achterover en zeg ik dat je in mijn gezicht probeerde te hoesten.
Mondkapje is nog geen regel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.
Als je in isolatie zit lijkt het mij ten eerste niet verstandig om je kind naar school, opvang of wat dan ook te doen + de kans dat je andere besmet tijdens je trip is aanwezig, of is het een prive bso ergens op het platteland?quote:
Gewoon aanhaken bij de SBI-code in de KvK.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. En dan krijg je zoals in GB dat je alleen drank kunt bestellen als je er iets te eten bij neemt (want dan ben je opeens een restaurant). Dus al die pubs serveren nu soep.
Schiet ook niet echt op.
Ten eerste zijn er nog geen mondkapjesregels zoals jij ze beschrijft. Ten tweede zijn de regels nog duidelijker over mensen omver duwen: Dat heet mishandeling en daarvoor kun je terecht staan. Ten derde geeft over aerosolen beginnen aan dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.
Precies, gewoon standaard triage. Je hebt hoe belangrijk en hoe urgent iets is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om voorrang voor Covid patienten. Maar in Nederland heeft iedereen recht op zorg. Met Covid heb je meer patienten die acute zorg nodig hebt. En je hebt heel veel mensen tegelijk. Dus in eerste instantie probeer je dat te handelen door deze patienten en alle andere die acute zorg nodig hebben op te nemen en de niet zo acute zorg wat af te schalen. Op termijn, dus nu nog niet, is de toestroom echter zo groot, dat je niet iedereen kan helpen. Dan zul je moeten kiezen. En dan wordt er niet automatisch gekozen voor de Covid patient, maar wordt gekeken hoe hard de zorg nodig is. En uiteindelijk kan het wel zo zijn dat je dus bij het ziekenhuis komt omdat je acute zorg nodig hebt, maar dat het simpelweg niet meer te geven is, omdat het ziekenhuis, en alle andere in Nederland, vol zijn.
Eigenlijk zit Tomas Pueyo in het torentje.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Ja maar, ikkequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.
Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ten eerste zijn er nog geen mondkapjesregels zoals jij ze beschrijft. Ten tweede zijn de regels nog duidelijker over mensen omver duwen: Dat heet mishandeling en daarvoor kun je terecht staan. Ten derde geeft over aerosolen beginnen aan dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.
In maart was dat al bekend mede dankzij Tomas Pueyo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat? Van Dissel gebruikte die term al een stuk eerder hoor.
Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Dat heeft de regering in maart al gezegd.
Vervelende trol dit hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.
Precies!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.
Alleen jammer dat je 1,63 m bent en twijgjes als armpjes hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
Jaja, stoer, nu weten we het wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:50 schreef DW457 het volgende:
Ondertussen komt er nog iets op ons af...
[ afbeelding ]
Wel met mondkapje en op 1,5 m afstand hequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.
Iemand besmet een kind en blijf daarna thuis?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef quirina het volgende:
https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=351
Iemand besmet kind blijft thuis!
Nog niet eerder meegelezen, of de argumenten waarom dit niet werkt als onzin verworpen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.
Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
Je vraagt nogal wat van dat personeel, natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.
Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
Jehova’s tussen de deur klemmen is leuk tijdverdrijfquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.
Dank, die bedoelde ik idd. Vrij simpele interpretatie:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef quirina het volgende:
https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=351
Iemand besmet kind blijft thuis!
Heb je al eens gekeken hoeveel mensen er een oproep voor een griepprik krijgen, en dus bij de kwetsbaren horen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sowieso, welke idioot zou zn kind naar de opvang sturen met 38 graden koorts.
Hoe lang wacht je al?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:00 schreef DW457 het volgende:
Ik baal er wel van dat de uitslag van mijn coronatest zo lang op zich laat wachten.
Paracetamol erin en hop, gaan? Mn dochter heeft wel 's daar koorts gekregen, dat ze belden om 'r op te halen, maar dan wil je je kind toch niet bij de opvang hebben? Ik weet niet hoe 't bij andere kinderen is, maar als mijne boven 38 graden koorts heeft is 't echt een vaatdoekjequote:
Joh, het is leuk dat je een krantenabbonement hebt genomen, maar je hebt je cijfers niet op orde en je bent niet in staat om met getallen om te gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Eind september waren er kennelijk al 370 scholen besmet. Volgens Van Dissel in het artikel uit Trouw dat ik postte besmetten leerlingen elkaar gewoon net zo hard. En waarom niet? Zij zijn net zo goed besmettelijk! FOK! viroloog Vomy beweert echter zonder welke vorm van onderbouwing (exacte aantallen worden tenslotte niet geregistreerd) van niet. Over compleet lachwekkende claims gesproken. Je doet zelf een aardige duit in het zakje met je verhaal.
Ook in de leeftijd ruim onder de 60 zitten heel veel mensen die ook in een risicogroep vallen (en dat zijn bij lange na niet alleen dikke mensen).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sowieso, de hele economie van het profvoetbal...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:03 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben dat gezuig van de KNVB en de voetbalclubs echt wel zat trouwens. Telkens maar weer: "ja maar wij zijn bijzonder, wij moeten een uitzondering krijgen!". Nu weer gezeik over de amateurclubs in het KNVB-bekertoernooi. En dat terwijl de profclubs zoals Ajax ook nog eens een miljoenensteun trekken bij de overheid terwijl hun bestuurders gewoon een dikke bonus krijgen omdat er een miljoenenwinst is gedraaid. Echt oprotten.
Lekker uren mee kletsen in de kou en dan wegsturen en geen blad of papiertje aannemen is ook altijd leuk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef quirina het volgende:
[..]
Jehova’s tussen de deur klemmen is leuk tijdverdrijf
Ik heb niet eens social media. Ik heb FOK! and that's itquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
De stijfkoppen zitten in hun eigen social-media-bubbel en weten dat vaak niet eens.
Die krijg je dus verder helemaal nooit mee.
Waarom en neequote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moeten we trouwens ook maatregelen introduceren waardoor ook ouderen wat meer thuis blijven. Daar schijnen we het namelijk allemaal voor te doen. Ik heb wel een aantal ideeën:
- sluiten van campings
- geen kerkbijeenkomsten meer
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- verbod op beurzen zoals de huishoudbeurs, reisbeurs en 50plusbeurs
- geen vliegreizen meer
Je wilt niet weten hoeveel ouders dat doen en die nu in discussie gaan alsof er geen pandemie rondraast. Collega van me moest haar dochter weer ophalen want die hoestte toch te erg (nadat ze het dus met een kuch afgeleverd had) maar ze meldde meteen blij: "Gelukkig is mijn man morgen thuis dus kan ik lekker naar kantoor morgen!"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank, die bedoelde ik idd. Vrij simpele interpretatie:
- Is er iemand in het gezin positief getest? Blijf thuis
- Is er iemand in het gezin met koorts? Blijf thuis
- Is het gezin in aanraking geweest met iemand die positief getest is in de afgelopen 10 dagen? Blijf thuis
Sowieso, welke idioot zou zn kind naar de opvang sturen met 38 graden koorts.
Yup, want anders moet je ineens vrij nemen van je werk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paracetamol erin en hop, gaan? Mn dochter heeft wel 's daar koorts gekregen, dat ze belden om 'r op te halen, maar dan wil je je kind toch niet bij de opvang hebben? Ik weet niet hoe 't bij andere kinderen is, maar als mijne boven 38 graden koorts heeft is 't echt een vaatdoekje
Zou zo fijn zijn als het virus enkel dat soort mensen zou raken....maar helaas...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel ouders dat doen en die nu in discussie gaan alsof er geen pandemie rondraast. Collega van me moest haar dochter weer ophalen want die hoestte toch te erg (nadat ze het dus met een kuch afgeleverd had) maar ze meldde meteen blij: "Gelukkig is mijn man morgen thuis dus kan ik lekker naar kantoor morgen!"
Mensen willen het niet snappen, ook niet als je het letterlijk uitlegt, aankondigt en daarna verbiedt. Geldt niet voor hen.
Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprikquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn vandaag met de kinderen van mijn zus naar de dierentuinquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moeten we trouwens ook maatregelen introduceren waardoor ook ouderen wat meer thuis blijven. Daar schijnen we het namelijk allemaal voor te doen. Ik heb wel een aantal ideeën:
- sluiten van campings
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- geen vliegreizen meer
Dat media verhaal van je post is er als ze vertellen wat jij wilt horen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens social media. Ik heb FOK! and that's it![]()
Mij krijg je om als je stopt met mensen als proefkonijn te gebruiken, stoppen met gejojo, en we daadwerkelijk effect zien van het nut van maatregelen. Zaken in perspectief plaatsen en niet opkloppen, media eerlijk en transparant inzetten.
In perspectief plaatsen en transparantie zijn inderdaad dingen die gemist worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mij krijg je om als je stopt met mensen als proefkonijn te gebruiken, stoppen met gejojo, en we daadwerkelijk effect zien van het nut van maatregelen. Zaken in perspectief plaatsen en niet opkloppen, media eerlijk en transparant inzetten.
Sowieso...als je de Telegraaf serieus neemt ben je het luisteren niet waard...komt dan toch alleen maar bagger uit je mond.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik
Hoewel ik ook liever minder maatregelen had gezien, en ik denk met jou en mij iedereen, waren we gewoon te laat als Nederland. Het heeft te lang geduurd, en dus lopen we nu achter de feiten aan en moet er hard ingegrepen worden.
Ik heb geen Telegraaf premium, dus kan niet het hele artikel lezen, waarom moet Gommers gestopt worden? In de inleidende tekst gaat het over de arts-microbiologen, daar valt Gommers niet onder.
Is niet te handhaven, al staat er daar iemand in een Hawaii-shirt met een surfplank in zijn achterzak, ze zullen liegen tot ze groen zien dat ze echt voor zaken op reis gaan, hoor!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Nielsch het volgende:
- sluiten van campings
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- geen vliegreizen meer
Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mensen willen het niet snappen, ook niet als je het letterlijk uitlegt, aankondigt en daarna verbiedt. Geldt niet voor hen.
Hopelijk blijft het droog en hebben ze plezierquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn vandaag met de kinderen van mijn zus naar de dierentuin
En hopelijk hebben de beesten geen corona.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het droog en hebben ze plezier
Tsja...als je kinderen neemt heb je niet alleen maar de lusten, maar ook de lasten. Dat moet je maar regelen met je werkgever. Hoeft de rest van de maatschappij geen last van te hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?
Je moet mensen jammer genoeg als proefkonijn gebruiken, want de antwoorden zijn er niet. Sterker nog, vaccin-tests en dat soort dingen zijn letterlijk mensen proefkonijnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, ze leren het nooit. Dit soort primaten zijn de reden dat Nederland het lachertje is van Europa. Lekker eigenwijs. Tot ze zitten te janken omdat ze niet meer geholpen worden bij het Ziekenhuis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Half uur geleden waren we 't nog oneens, en nu ineens zijn we 't 100% met elkaar eens. Hoe snel kan 't gaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Sowieso...als je de Telegraaf serieus neemt ben je het luisteren niet waard...komt dan toch alleen maar bagger uit je mond.
Ik vind je nog steeds een pannenkoek, hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Half uur geleden waren we 't nog oneens, en nu ineens zijn we 't 100% met elkaar eens. Hoe snel kan 't gaan
Je overdrijft. Buiten + zat afstand. Dierentuin kan prima.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:10 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, ze leren het nooit. Dit soort primaten zijn de reden dat Nederland het lachertje is van Europa. Lekker eigenwijs. Tot ze zitten te janken omdat ze niet meer geholpen worden bij het Ziekenhuis.
Gommers wordt niet echt afgezeken door De Winterquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik
Hoewel ik ook liever minder maatregelen had gezien, en ik denk met jou en mij iedereen, waren we gewoon te laat als Nederland. Het heeft te lang geduurd, en dus lopen we nu achter de feiten aan en moet er hard ingegrepen worden.
Ik heb geen Telegraaf premium, dus kan niet het hele artikel lezen, waarom moet Gommers gestopt worden? In de inleidende tekst gaat het over de arts-microbiologen, daar valt Gommers niet onder.
quote:Diederik Gommers, de innemende intensivist die afgelopen weekend zei dat er een totale lockdown moest komen, had vanuit zijn perspectief gelijk. Maar er zijn meer perspectieven dan die van hem. Zijn professionele leven bestaat uit zijn aandacht voor de gevaren rond dit virus – waarvoor wij, de machtelozen, hem dankbaar zijn. En toch moeten wij hem stoppen; hoe machteloos we ook zijn, hoe beperkt ons verzet ook is (meer dan woorden hebben we niet), we moeten de microbiologen en intensivisten en epidemiologen, allen mensen die wij bewonderen en dringend nodig hebben, stoppen voordat ze de samenleving verwoesten.
Ik jou ook, zijn we het weer eens!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik vind je nog steeds een pannenkoek, hoor
Verdorie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik jou ook, zijn we het weer eens!
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je overdrijft. Buiten + zat afstand. Dierentuin kan prima.
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat media verhaal van je post is er als ze vertellen wat jij wilt horen?
Beuh, ik ga wel kamperen hoor van het weekend!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.
Nou daar zeg je wat. Er zijn dus een boel mensen die inderdaad door hun verlofuren heen zijn (en dan niet eens door vakantie maar door de sluiting van kdv's de vorige lockdown) en waarvan de werkgever ook hun productie nodig heeft en niet veel mee wil en/of kan geven. Dan zit je dus echt met de handen in het haar want je brood komt in gevaar. Niet dat ik het goedpraat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?
Kamperen mag, dan ben je 1 met de natuur.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Beuh, ik ga wel kamperen hoor van het weekend!
Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Kamperen mag, dan ben je 1 met de natuur.
Oke, dank je wel. Dat is ook de reden dat het OMT het kabinet adviseert en niet de beslissingen neemt. Dat het OMT daarna gaat huilen in de media vind ik ook wat van, maar het feit dat het OMT niet altijd krijgt wat ze wil is een signaal dat Diederik Gommers niet gestopt hoeft te worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gommers wordt niet echt afgezeken door De Winter
Een klein stukje uit dat atikel
[..]
Is eigenlijk de perfecte quarantaine.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?
Qua weerstand en mentaal moet het ook goed zitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.
Als je besmet bent dan moet je thuisblijven. Onze Rut-Rut was daar heel duidelijk in.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?
Kritisch media volgen is tegenwoordig belangrijker en belangerijker, dus ook de tegengeluiden van het rivm/overheid. En bij die informatie wordt het steeds makkelijker om kritische vragen en opmerkingen bij te plaatsen. Het is net alsof ze express dingen weglaten, manipuleren of conclusies omdraaien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.
Maar als je op den duur steeds vaker geconfronteerd wordt met het tegendeel (en ja, ik ben zelf ook wat gaan grasduinen).. tja, dat was voor mij het moment om wat kritischer te gaan kijken.
En vervolgens word je als je niet uit kijkt weg gezet als complotgekkie, egoist, ik heb bloed aan mijn handen en weet ik wat niet meer.
Ik vind het een lastige. Ik ben geen viroloog, ik ben geen onderzoeker. Dat laat ik graag aan anderen over die daarvoor gestudeerd hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In perspectief plaatsen en transparantie zijn inderdaad dingen die gemist worden.
Wat betreft de maatregelen, denk jij niet dat die eerder al effect hebben gehad? Hoe zie jij dat?
De hartstichting is het niet met jou eens. Verder ga ik jouw betoog negeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Littekens op je hart en longen kunnen in veel gevallen herstellen, en als je een ernstige andere ziekte hebt gehad kun je dat ook krijgen.
Dan is het prima dat er mensen zijn die zich daarvoor willen opofferen. Mijn zege hebben ze.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je moet mensen jammer genoeg als proefkonijn gebruiken, want de antwoorden zijn er niet. Sterker nog, vaccin-tests en dat soort dingen zijn letterlijk mensen proefkonijnen.
Op dit moment is het echt niet anders dan: Je draait aan wat knoppen, je kijkt of het verschil maakt. Indien ja ga je daarmee door, indien nee draai je aan andere knoppen.
Dat ze daar transparanter over hadden kunnen zijn in de afgelopen maanden ben ik met je eens, maar het antwoord op deze ziekte is er niet.
Maar maar maar mijn tent is ook een soort thuis, toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:16 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Als je besmet bent dan moet je thuisblijven. Onze Rut-Rut was daar heel duidelijk in.
Jazeker.quote:
Ik ben in maart/april heel erg gaan zoeken naar media die er minder sensationeel mee om gaan, en meer onderzoeksjournalistiek doen, juist om deze reden. Ik kwam (voor mij persoonlijk) uit op het Parool, gecombineerd met FTM.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.
Maar als je op den duur steeds vaker geconfronteerd wordt met het tegendeel (en ja, ik ben zelf ook wat gaan grasduinen).. tja, dat was voor mij het moment om wat kritischer te gaan kijken.
En vervolgens word je als je niet uit kijkt weg gezet als complotgekkie, egoist, ik heb bloed aan mijn handen en weet ik wat niet meer.
Ik snap het heel goed. Maar zolang Politici dit soort uitspraken doen, blijf je angst creëeren:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou daar zeg je wat. Er zijn dus een boel mensen die inderdaad door hun verlofuren heen zijn (en dan niet eens door vakantie maar door de sluiting van kdv's de vorige lockdown) en waarvan de werkgever ook hun productie nodig heeft en niet veel mee wil en/of kan geven. Dan zit je dus echt met de handen in het haar want je brood komt in gevaar. Niet dat ik het goedpraat.
Van mij mag je hoor, ik vind dat jij goed je best doet. Maar Rutmeister heeft nou eenmaal die regels gemaakt. Maar als je mijn zegen vraagt, die heb je. Corona komt uit de natuur, jij brengt het dan slechts terug.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:19 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar maar maar mijn tent is ook een soort thuis, toch?
Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
quote:"You see what is happening in Europe. Almost all countries are tightening the measures. We will do it as late and as softly as possible, so as not to interfere with people's normal lives. We must comply with the measures that have been ordered.
Wordt juridisch wel een ding, aangezien de testuitslag een medische uitslag is en dus onder beroepsgeheim e.d. valt..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
Het wordt nog eens wat in Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
De hartstichting is het niet met jou eens. Verder ga ik jouw betoog negeren.
Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
Met welk tegendeel werd je geconfronteerd?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/
Dank voor die link, dat geeft wat extra perspectief.
https://www.rijksoverheid(...)-recht-op-zorgverlofquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?
quote:Wanneer kortdurend zorgverlof
Als u uw zieke kind wilt verzorgen, heeft u recht op kortdurend zorgverlof. Voorwaarde is dat uw kind verzorging nodig heeft. En u bent gezien de concrete omstandigheden de enige die uw kind zorg kan geven. Kan iemand anders de verzorging op zich nemen, bijvoorbeeld de andere ouder? Dan heeft u geen recht op kortdurend zorgverlof. Ligt uw kind bijvoorbeeld in het ziekenhuis, kunt u meestal geen kortdurend zorgverlof opnemen. Want uw kind krijgt al verzorging.
Op de eerste ziektedag kunt u voor uw kind calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof opnemen. Bijvoorbeeld voor een kind dat plotseling ziek is geworden op school en dat u moet ophalen. Calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof is onder andere voor plotselinge situaties die u meteen moet oplossen.
Verlof melden bij uw werkgever
U meldt het verlof zo spoedig mogelijk bij uw werkgever. Uw werkgever kan u achteraf vragen om bewijs dat het verlof nodig was. U kunt dan bijvoorbeeld een doktersverklaring laten zien.
quote:Werknemers kunnen recht hebben op calamiteitenverlof of kort verzuimverlof voor spoedeisende, onvoorziene of bijzondere persoonlijke omstandigheden. Dit verlof kan van een paar uren tot een paar dagen duren, afhankelijk van de situatie. De werkgever betaalt het salaris door tijdens het verlof.
Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.
Ik had hier nog nooit van gehoord...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-recht-op-zorgverlof
[..]
[..]
Ik hoop dat het dan droog is voor je.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.
Struisvogel!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.
Noem me een struisvogel, ik kies ervoor om (voor mezelf) er vanuit te gaan dat het allemaal wel goed komt
Individualisme heet datquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
Puberale opstandigheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
Omdat met name deze generatie altijd alles in de schoot geworpen heeft gekregen en nooit met schaarste te maken heeft gehad. Nu worden vrijheden opeens aan banden gelegd en dat trekt men niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Dan is dat gelukkig veranderd, want eerst werd het berekend op grond van de lengte van je arbeidsovereenkomst. Ik heb enkele jaren terug toen mijn mijn ex-partner een operatie moest ondergaan verlof moeten opnemen op een lullig aantal uren zorgverlof na in ieder geval.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.
Omdat we opgevoed zijn met het idee dat onze beleving centraal staat en serieus genomen moet worden gecombineerd met minimaal tegengas in de vorm van handhaving.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met welk tegendeel werd je geconfronteerd?
Of je had misschien te maken met, met alle respect, een HR-manager die het niet helemaal begrepen heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan is dat gelukkig veranderd, want eerst werd het berekend op grond van de lengte van je arbeidsovereenkomst. Ik heb enkele jaren terug toen mijn mijn ex-partner een operatie moest ondergaan verlof moeten opnemen op een lullig aantal uren zorgverlof na in ieder geval.
Ontsteking van je hart kan vele kanten op. Het kan je arbeidsongeschikt voor vele jobs maken terwijl anderen (zie voorbeeld Daley Blind, mocht je voetbal volgen) zelfs nog topsport kunnen blijven beoefenen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.
Noem me een struisvogel, ik kies ervoor om (voor mezelf) er vanuit te gaan dat het allemaal wel goed komt
En hier ging het over de rand. Dat meen je toch niet serieus?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
...
Filmpjes waaruit blijkt dat 'coronapatienten' acteurs zijn. Die betaald worden om dit te kunnen doen.
...
Niet geheel ondenkbaar. Als flexwerker loop je daar wel vaker tegenaan dat je rechten net even iets anders vertaald worden als privileges en toevallig net niet voor jou gelden. Zal je de verhalen besparen verder.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Of je had misschien te maken met, met alle respect, een HR-manager die het niet helemaal begrepen heeft.
Kom ik in de praktijk nog wel eens tegen.
Maar lullig wel ja.
En daarom richt ik mij nog wel tot FOK!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:37 schreef DW457 het volgende:
Met gelijkgestemde hierover praten...op zich snap ik die, maar hier is ook gelijk een groot manco. Er is geen ruimte voor een redelijk, rationeel tegengeluid waardoor je heel erg in een bubbel gaat leven van je eigen gelijk. Dat zie je inderdaad in whatsappgroepjes, maar ook heel erg op social media.
Ik irriteer me inderdaad ook kapot aan 'demense' die nu nog gewoon lekker dagjes weg gaan alsof er niets aan de hand is. Dat soort houding zorgt ervoor dat ik (en jij volgens mij niet als ik eerdere posts lees omdat je in 't buitenland zit?) en de rest van NL nu in een soort lockdown-light zitten. Dit had prima (gedeeltelijk) voorkomen kunnen worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ontsteking van je hart kan vele kanten op. Het kan je arbeidsongeschikt voor vele jobs maken terwijl anderen (zie voorbeeld Daley Blind, mocht je voetbal volgen) zelfs nog topsport kunnen blijven beoefenen.
Ik ga er ook niet van uit dat het niet goed gaat komen want daar heeft dit (en zo goed als geen enkel) virus de capaciteiten voor. Daarentegen zou ik toch wel graag een hoop leed bespaard zien worden en relatief normaal door kunnen leven. Wat in Nederland nu niet meer mogelijk is juist door het 'verzet' van alle mensen die het wel welletjes vinden.
Nou, proficiat. Kan je dus de komende maand 'helemaal niets' meer. Daar ben je dan lekker mee opgeschoten. Dan doe ik liever continu een stapje terug dan om de zoveel maanden vast te zitten.
Buiten is het niet nodig om afstand te bewaren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
En dat is kut, maar wel verstandig en noodzakelijk...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik irriteer me inderdaad ook kapot aan 'demense' die nu nog gewoon lekker dagjes weg gaan alsof er niets aan de hand is. Dat soort houding zorgt ervoor dat ik (en jij volgens mij niet als ik eerdere posts lees omdat je in 't buitenland zit?) en de rest van NL nu in een soort lockdown-light zitten. Dit had prima (gedeeltelijk) voorkomen kunnen worden.
Net als jij doe ik idd een stapje terug. Werd voor zaterdag uitgenodigd voor een verjaardag, ook gereageerd met: Is dit nou echt slim om te doen? Ik ben in elk geval niet van de partij
Euh...jawel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:41 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Buiten is het niet nodig om afstand te bewaren.
Dat bepaal jij niet. 1.5 meter is de regel. Jij blijft lekker 1.5 meter bij anderen uit de buurt, anders staan die mensen in hun recht zichzelf te beschermenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:41 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Buiten is het niet nodig om afstand te bewaren.
Dat is volledig waar. Ik ben niet op dit topic om mensen met dezelfde mening te vinden, ik ben hier om de visie van anderen die er wellicht meer van hebben begrepen van ik te begrijpen, en mijn mening te 'toetsen'. Net als veel andere Nederlanders ben ik stronteigenwijs, dus zal ik het niet snel toegeven, maar als de mening van iemand anders ervoor zorgt dat ik er anders over ga denken vind ik dat juist prettig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En daarom richt ik mij nog wel tot FOK!![]()
Dit is natuurlijk 1 grote vergaarbak van 100 verschillende meningen.
En ik wil niet zeggen dat ik nooit meer aan het denken gezet kan worden door mensen die pro corona maatregelen zijn. Ook die meningen lees ik en daarin bepaal ik voor mijzelf mijn standpunt.
Of ja, in ieder geval van de mensen die inhoudelijk zijn. Die worden zeker wel gezien door mij.
Het is eens mijn claim of de claim van een krant. Er staat letterlijk dat er tientallen besmettingen plaatsvinden op middelbare scholen, niet volgens mij, niet volgens Trouw, maar volgens de directeur van het fucking OMTquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Joh, het is leuk dat je een krantenabbonement hebt genomen, maar je hebt je cijfers niet op orde en je bent niet in staat om met getallen om te gaan.
Dat er eind september 370 scholen 'besmet' zijn (lollololl, hoe is een school besmet?), betekent neem ik dus aan niets anders dan dat er op 370 scholen besmettingen geconstateerd zijn. Nou, wat ontiegelijk veel - er zijn 8000 scholen in Nederland en op elke school zitten zo een paar honderd leerlingen, en als er dan een van die leerlingen op een school besmet is, tellen we die mee.
En verder probeer je nog een sneue steek te doen naar mij als Fok!-viroloog, maar ik wil je er wel aan herinneren dat jij degene bent die begon over dat de scholen moesten sluiten omdat jij degene bent die denkt dat dat een goede maatregel is omdat jij degene bent die zichzelf zo hoog inschat dat hij weet hoe we het virus eronder kunnen krijgen hoewel jij ook degene bent die nog geen twee grafieken kan vergelijken en kan plaatsen hier om zijn eigen verhaal te onderbouwen.
Als dingen te moeilijk voor je zijn, hoef je niet mee te praten. Als je niets anders kan dan dag in dag uit hetzelfde, ononderbouwde idee hier pushen alsof het de logica zelf is, en vervolgens geconfronteerd met een paar kritische noten en vragen over onderbouwing die je niet kunt leveren, begint te klagen over Fok!-virologen, wat is dan precies je toegevoegde waarde? Begin anders een eigen draadje waar mensen zoals jij allemaal claims kunnen doen die ze niet kunnen onderbouwen maar die wel lekker aanvoelen vanuit je beperkte onderbuik.
Op geen enkele manier kun je hard maken dat de scholen dicht zouden moeten, je levert 0 bronnen behalve een ongedefinieerde interpretatie van het concept 'besmette scholen', die je niet eens in perspectief kan plaatsen tov het totaal aantal besmettingen/scholen, er wordt elke week een heel rapport gepubliceerd met allemaal grafieken en uitsplitsing naar leeftijdscategorieën, er is een waslijst aan documentatie over hoe deze tweede golf in omvang is toegenomen, en je neemt er allemaal niets van mee. Het enige wat je kan is je ogen dichthouden en je zinnetje kopiëren dat de scholen dicht moeten, omdat dat nou eenmaal de loopgraaf is waar je jezelf in vastgeketend hebt.
Gek genoeg hebben die wel al gelijk een stellige mening klaar...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:45 schreef Randier het volgende:
Er was gisteren in het nieuws dat zo'n 2.5 miljoen Nederlanders de achterkant van een medicijndoosje niet eens kan lezen, omdat hun taalvaardigheid/leesvaardigheid veel te slecht is. In deze tijden zie je het effect daarvan mooi terug. Zoveel mensen hebben geen weet van / respect voor feiten en waarheden, puur omdat ze niet eens weten wat een feit of waarheid is, want ze kunnen amper lezen. En dan al die websites en politici die op deze domheid inspelen door makkelijke leuzen de wereld in te knallen...
Geloof mij dan maar. Partner werkt in ziekenhuis. Had bij eerste golf striemen op haar gezicht. Werkte bij de Triage en op de corona afdeling. Eerste paar dagen kwam ze met tranen in de ogen thuis. En ze werkte niet eens op de ic. Een goede kennis van mij (52 jaar), tenniste drie keer in de week. Had corona opgelopen begin maart. 47 dagen in coma, ruim 70 dagen op de ic. 40% van zijn lichaamsgewicht verloren, zal nooit meer een tennisbal slaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.
Ik noem even een video die ergens in de beginperiode maart/april is gebruikt van een overvolle IC ergens in Italië waar het er heel ernstig en indrukwekkend uit zag allemaal. Ja, ook ik was onder de indruk! WTF was hier aan de hand?
En vervolgens wordt exact datzelfde filmpje een paar maanden later in andere media gebruikt. Alleen speelde het zich toen af in een compleet ander land (ik meen Amerika, maar kan me even vergissen in deze).
Filmpjes waaruit blijkt dat 'coronapatienten' acteurs zijn. Die betaald worden om dit te kunnen doen.
'Infuencers' die betaald krijgen van mijn belastingcenten om de 'ernst' van de situatie duidelijk te maken c.q. mensen over te halen c.q. groepsdruk.
Een interview met Diederik Gommers, uitspraken, whatsappjes, onder druk worden gezet .. weet niet even niet meer van welke krant.
Gewoon geen oprechte, transparante media.
Als het allemaal oprecht, eerlijk en transparant is, dan hoef je geen dergelijke kunstgrepen te verrichten om mensen te overtuigen.
Ik ben kritisch. Ik neem niet alles voor zoete koek aan. Ja, ik ben mij er ook van bewust dat er ook aan de kant van BNW gemanipuleerd wordt en daar waak ik ook voor. Dus grasduin ik zelf ook wat meer.
Maar dat alles is genoeg voor mij om van beide kampen niet alles als waarheid aan te nemen.
Ik zit al een tijdje in een whatsappgroep met gelijkgestemden hier in de regio waar ik woon. Sommigen 'slaan' daarin wat door, dat is mij een brug te ver. Die kant ga ik niet op. Maar er zitten er ook genoeg tussen van de middenmoot, waaronder ik mij voor het gemak even schaal. Die echt wel met gedegen dingen komen waar je dan zelf over na kunt denken om daar je eigen oordeel aan te geven.
Nee hoor iedereen heeft een wettelijk recht op zorgverlofquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, want anders moet je ineens vrij nemen van je werk.
Is dus vaak omdat ze ook echt niet beter wetenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Gek genoeg hebben die wel al gelijk een stellige mening klaar...
https://www.maurice.nl/20(...)-de-15-meter-buiten/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:42 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet. 1.5 meter is de regel. Jij blijft lekker 1.5 meter bij anderen uit de buurt, anders staan die mensen in hun recht zichzelf te beschermen
Het gaat niet om het geloven of niet gelovenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Geloof mij dan maar. Partner werkt in ziekenhuis. Had bij eerste golf striemen op haar gezicht. Werkte bij de Triage en op de corona afdeling. Eerste paar dagen kwam ze met tranen in de ogen thuis. En ze werkte niet eens op de ic. Een goede kennis van mij (52 jaar), tenniste drie keer in de week. Had corona opgelopen begin maart. 47 dagen in coma, ruim 70 dagen op de ic. 40% van zijn lichaamsgewicht verloren, zal nooit meer een tennisbal slaan.
Corona is echt en het is geen griepje. Ja gezonde jonge mensen zullen er over het algemeen minder last van hebben.
Hoe erg het ook is voor alle mensen die economisch getroffen worden, we moeten met z'n allen ervoor zorgen dat het niet uit de hand loopt.
Alle doorgeslagen complot denkers hebben eigen belang of zijn egoisten. Ja, er is genoeg fout gegaan vanuit de politiek. En er zal goed geevalueerd moeten worden welke belangen er nog meer meegespeeld hebben (geen commerciele laboratoria bijvoorbeeld) etc. Maar het virus is echt geen hoax. Degene die zegt dat de mensen op de IC acteurs zijn die spoort echt niet. Dat het filmpje ook gebruikt is in andere landen om het als voorbeeld te stellen is bedenkelijk, maar het zijn echt geen acteurs.
Veel van die mensen snappen ook niet wat een mening is. Dat je van mening kunt veranderen is bijvoorbeeld een no-go.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Gek genoeg hebben die wel al gelijk een stellige mening klaar...
Goed, ik zal buiten even in je smoel rochelen...als jij dan ziek wordt heb: ik a) corona en b) jij ongelijk. Deal?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)-de-15-meter-buiten/
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Goed, ik zal buiten even in je smoel rochelen...als jij dan ziek wordt heb: ik a) corona en b) jij ongelijk. Deal?
Maar kom op, als ik buiten hoest en jij staat strak naast me, adem je je mijn smurrie wel in. Is gewoon gezond boerenverstand... Met 1,5 meter afstand maak je dat risico al kleiner.quote:
Yep, dit is echt een groot en behoorlijk verzwegen probleem in Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:45 schreef Randier het volgende:
Er was gisteren in het nieuws dat zo'n 2.5 miljoen Nederlanders de achterkant van een medicijndoosje niet eens kan lezen, omdat hun taalvaardigheid/leesvaardigheid veel te slecht is. In deze tijden zie je het effect daarvan mooi terug. Zoveel mensen hebben geen weet van / respect voor feiten en waarheden, puur omdat ze niet eens weten wat een feit of waarheid is, want ze kunnen amper lezen. En dan al die websites en politici die op deze domheid inspelen door makkelijke leuzen de wereld in te knallen...
Lekker agressief ben je. En een mondkapje helpt niet tegen die aërosolen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Precies om die reden zitten tienduizenden horeca-ondernemers nu weer met de handen in het haar. Omdat te veel mensen de nuchtere mentaliteit van 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' blijven behouden en ze nu allemaal op het internet lekker verongelijkt kunnen doen. Hoera.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik irriteer me inderdaad ook kapot aan 'demense' die nu nog gewoon lekker dagjes weg gaan alsof er niets aan de hand is. Dat soort houding zorgt ervoor dat ik (en jij volgens mij niet als ik eerdere posts lees omdat je in 't buitenland zit?) en de rest van NL nu in een soort lockdown-light zitten. Dit had prima (gedeeltelijk) voorkomen kunnen worden.
Net als jij doe ik idd een stapje terug. Werd voor zaterdag uitgenodigd voor een verjaardag, ook gereageerd met: Is dit nou echt slim om te doen? Ik ben in elk geval niet van de partij
Precies. Heel veel mensen zijn ook zó standvastig in hun mening. Die zien het echt als 'verliezen' wanneer ze ergens op moeten terugkomen. Daaraan herken je de echte dommeriken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe meer je weet hoe meer nederig je bent over je eigen kennis ook vaak. Want hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet. Wetenschappers hebben dit probleem veel. Die hebben enorm veel kennis maar weten ook dat ze lang niet alles snappen nog. Zoveel nieuwe vragen.
En dan komt er een groep mensen die vaak niet eens een opleiding hebben gedaan en die denken alles te weten
Vermoeiende act wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:42 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet. 1.5 meter is de regel. Jij blijft lekker 1.5 meter bij anderen uit de buurt, anders staan die mensen in hun recht zichzelf te beschermen
Als het juridisch dichtgetimmerd is. Kan best nog wel even gaan duren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
vanaf wanneer moeten nou die kapjes op in de openbare ruimte?
Nu. En wanneer het echt moet van meester rutte (als jij het zo wilt zien). Ergens begin november.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Waarom zou je het nu niet doen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Die vraag is precies waarom ze een wet gaan invoeren. Gewoon alvast dragen, kleine moeite, hoef je ook niet te wachten tot het verplicht is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Dat is kwalijk en moet niet gebeuren idd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.
Ik noem even een video die ergens in de beginperiode maart/april is gebruikt van een overvolle IC ergens in Italië waar het er heel ernstig en indrukwekkend uit zag allemaal. Ja, ook ik was onder de indruk! WTF was hier aan de hand?
En vervolgens wordt exact datzelfde filmpje een paar maanden later in andere media gebruikt. Alleen speelde het zich toen af in een compleet ander land (ik meen Amerika, maar kan me even vergissen in deze).
Ik kan opzich best begrijpen dat er een acteur ingehuurd wordt voor op een krantenkop, dat is minder ingrijpend dan je eigen oom/tante ineens in het ziekenhuis zien liggen. Geen idee wat de situatie is.quote:Filmpjes waaruit blijkt dat 'coronapatienten' acteurs zijn. Die betaald worden om dit te kunnen doen.
Deze snap ik echt volledig. Jongeren lezen de krant niet, kijken het nieuws niet en ga zo maar door. Influencers kijken ze wel naar, dus dat is hoe je jongeren bereikt.quote:'Infuencers' die betaald krijgen van mijn belastingcenten om de 'ernst' van de situatie duidelijk te maken c.q. mensen over te halen c.q. groepsdruk.
Ik denk dat dat gaat over dat WhatsAppje dat Gommers moest garanderen dat er meer IC bedden kwamen aan de Jonge. Dat ging over een kamerdebat waar de tweede kamer pushte op meer bedden, dat er niet genoeg waren. Hebben ze dat slim gedaan? Vast niet. Ik denk niet dat er een complot uit spreekt.quote:Een interview met Diederik Gommers, uitspraken, whatsappjes, onder druk worden gezet .. weet niet even niet meer van welke krant.
Eigenlijk moet je het zo zien. Alle (gratis) media heeft er belang bij zoveel mogelijk clicks te hebben. Oftewel, de kop van een bericht is vaak erg aangezet. Indien je dat niet wilt, neem een abonnement op een krant of een media-site met onderzoeksjournalistiek, zoals ik zei. Heb ik ook gedaan, scheelt ontzettend. Tip: Zet pushberichten op je telefoon uit voor Nieuwssites.quote:Gewoon geen oprechte, transparante media.
Als het allemaal oprecht, eerlijk en transparant is, dan hoef je geen dergelijke kunstgrepen te verrichten om mensen te overtuigen.
Kritisch zijn is goed, maar juist een whatsappgroep met gelijkgestemden zorgt voor een eenvoudige tunnelvisie. Als iedereen hetzelfde denkt, wordt die gedachte alleen versterkt.quote:Ik ben kritisch. Ik neem niet alles voor zoete koek aan. Ja, ik ben mij er ook van bewust dat er ook aan de kant van BNW gemanipuleerd wordt en daar waak ik ook voor. Dus grasduin ik zelf ook wat meer.
Maar dat alles is genoeg voor mij om van beide kampen niet alles als waarheid aan te nemen.
Ik zit al een tijdje in een whatsappgroep met gelijkgestemden hier in de regio waar ik woon. Sommigen 'slaan' daarin wat door, dat is mij een brug te ver. Die kant ga ik niet op. Maar er zitten er ook genoeg tussen van de middenmoot, waaronder ik mij voor het gemak even schaal. Die echt wel met gedegen dingen komen waar je dan zelf over na kunt denken om daar je eigen oordeel aan te geven.
Niet 100%, wel meer dan 0%.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
omdat een niet medisch kapje geen virussen tegen houdt.
Het kan sowieso geen kwaad. Ik zie het probleem niet zo. En dit idd:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet 100%, wel meer dan 0%.
Volgens van Dissel was het toch iets van 1 op 100.000 ofzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet 100%, wel meer dan 0%.
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef Benny het volgende:
Weer even over de virusdeeltjes in het rioolwater. Dat vind ik nog steeds een interessant cijfer, want is niet afhankelijk van testbeleid en/of de vrijwilligheid van wie zich laat testen.
https://www.corona-lokaal(...)rzuivering/Nederland
Te zien is dat die virusdeeltjes ook weer aardig aan het toppen zijn en op weg naar situatie in april. Maar nog interessanter is dat Zuid-Holland niet meer de hotspot is, maar richting Utrecht trekt. En dat er in Twente en rondom Arnhem, zoals ook in de besmettingscijfers terug is te zien, een aardige hotspot is/begint te ontstaan.
Misschien moet jij iets matigen in je toon aangezien jouw bronnen voornamelijk bestaan uit langharig tuig met neuspiercings die met hun #ikdoenietmeermee postjes een financieel winstbelang hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Lekker agressief ben je. En een mondkapje helpt niet tegen die aërosolen.
Moet jij niet binnen blijven als je verkouden bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:51 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar kom op, als ik buiten hoest en jij staat strak naast me, adem je je mijn smurrie wel in. Is gewoon gezond boerenverstand... Met 1,5 meter afstand maak je dat risico al kleiner.
Gewoon als je een publiek gebouw (gemeentehuis, supermarkt, etc.) in loopt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
Moet je zo'n mondkapje nou alleen op als je feitelijk in beweging bent? Of überhaupt ophouden?
Ik ben binnen, 'vriend' . Maar goed, niet iedereen die buiten hoest weet dat ie besmet is. Je neemt gewoon een risico...en daarbij hoef ik jou niet in mijn persoonlijke ruimte te hebben...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Moet jij niet binnen blijven als je verkouden bent.
De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Precies, want dat is wat een tsunami typeert.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:56 schreef Simmertje het volgende:
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio
Mij valt op dat juist mensen die sterk richting BNW neigen zulke filmpjes tegenkomen. Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media. En de zin die hierop volgde had je beter weg kunnen laten als je vindt dat je niet zo door slaat als anderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.
Je ziet wel mooi een trend van hoe het zich verspreid. Italie > Spanje > Frankrijk > VK/Belgie > Nederland. Die trend lijkt nu ook in Nederland, op kleiner niveau, duidelijk te worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.
Tja, de "blank heet nu wit want het woord blank is heel racistisch en kwetsend" brigade. Wat moet je daar nou weer van zeggen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media.
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.
Niets als je niets zinnigs te melden hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tja, de "blank heet u wit want het woord blank is heel racistisch en kwetsend" brigade. Wat moet je daar nou weer van zeggen?
Maar is weer een beetje dezelfde discussie elke keer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)
Het RIVM gaat uit van ideale omstandigheden die volcontinu aanwezig zijn. Worden aan alle kanten door de realiteit bijgehaald.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)
Ik denk niet dat het 'opschuift'. Nederland is te klein om op basis van rioolwatermetingen onderscheid te maken. Je bent binnen no-time aan de andere kant van het land. Idealiter wil je die rioolwatermetingen van andere landen tegen elkaar leggen, om een goed beeld te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.
Volgens mij is mijn inhoudelijke bezwaar tegen die door politiek activisme gedreven club alleszins zinnig en relevant, dat een tokkiebal-liefhebber dat niet wenst te zien, jammer dan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niets als je niets zinnigs te melden hebt.
Had prettig geweest indien jij iets beter naar experts zou luisteren in plaats van te blijven volharden in je eigen cherry picking.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.
Dan zouden die maskers in werkelijkheid dus juist nog minder effectief zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef Dven het volgende:
Het RIVM gaat uit van ideale omstandigheden die volcontinu aanwezig zijn.
Van wat ik begrepen heb, kon de beheerder van die ruimte het je al opleggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Netflix-kijktip: The Social Dilemmaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mij valt op dat juist mensen die sterk richting BNW neigen zulke filmpjes tegenkomen. Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media. En de zin die hierop volgde had je beter weg kunnen laten als je vindt dat je niet zo door slaat als anderen.
Het ergste is nog dat je 'ze noemen blank nu wit' als inhoudelijk ziet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn inhoudelijke bezwaar tegen die door politiek activisme gedreven club alleszins zinnig en relevant, dat een tokkiebal liefhebber dat niet wenst te zien, jammer dan.
Mondkapje afdoen bij het praten, mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen (al zovaak gezien!!!!!), onder de neus of op de kin dragen en ga zo maar door.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar is weer een beetje dezelfde discussie elke keer.
Als je het goed gebruikt zou het zeker moeten werken. (ik bedoel, bijna alle landen wereldwijd zeggen dat) Maar probleem is dat veel mensen het niet goed gebruiken. Echter moet je mensen dus informeren hierover. Bijvoorbeeld reclamespotjes.
Punt 2: mondkapjes helpen bij niezende of hoestende mensen die niet goed hun hand voor hun mond houden.
Yes die staat nog op de watchlist inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Netflix-kijktip: The Social Dilemma
Komt erop neer, als je zulke filmpjes gezien hebt, kom je daarna eigenlijk alleen maar zulke filmpjes tegen. De filmpjes die Hettie van de feesboek ziet over dat Kerona 5G veroorzaakt komt ook alleen op haar tijdlijn en die van gelijkgestemden.
Dat je ze niet ziet is dus goed nieuws
Wauwquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen
Dat laatste geldt dan alleen voor restaurants en kroegen, of overal? Stel je moet ergens een poos wachten....quote:Algemene vragen over mondkapjes
Waar moet ik een mondkapje dragen?
Op sommige plekken is het dringende advies om een mondkapje te dragen. Dit geldt voor binnenruimten die voor publiek toegankelijk zijn, zoals: winkels, musea, gemeentehuizen, stations, vliegvelden, dierentuinen, attractieparken, parkeergarages, benzinestations en dergelijke.
Ook geldt dit advies in cafés en restaurants met bijbehorende terrassen, theaters, bioscopen en concertzalen, wanneer u staat of loopt. Wanneer u zit mag u het mondkapje afzetten.
https://www.rijksoverheid(...)tand%20tot%20anderen.
Als we nou gewoon allemaal onze eigen interpretaties en regels blijven volgen dan kunnen we over 2 weken in volledige lockdown.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.
Ik hoop dat de communicatie-afdeling bij VWS ondertussen een keer het OMT bij elkaar roept en zegt: Nu is 't ff klaar met die schnabbels. We hebben een crisis te beheersen, en deze BS helpt niet. Als je het er niet mee eens bent kom je langs, bel je ons of wat dan ook, maar ga niet in de media roeptoeteren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ed.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/
Ik vind dit toch wel weer een tikkeltje smerig vanuit het OMT om zo het gezag van het kabinet te ondermijnen. In hetzelfde artikel wordt notabene gezegd dat volgens het RIVM restaurants verantwoordelijk zijn voor 27% van de besmettingsclusters in de horeca. Dat is dan toch een goede reden om ook die dicht te gooien...
Als dat echt zo was, zaten we nu niet te kijken met zoveel 'besmettingen' (waar ik qua manipulatie ook zo mijn vraagtekens bij zet .. dat terzijde).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Het zegt mij dat je daar voor objectieve/onpartijdige nieuwsvoorziening aan het verkeerde adres bent. En als het nou slechts één medium was dan zou je nog van een signatuur kunnen spreken maar het was mediabreed gecoordineerd. Dit zijn geen journalisten meer, dit is een gedecentraliseerde PR-afdeling.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat je 'ze noemen blank nu wit' als inhoudelijk ziet.
Eh. Nee. RIVM stelt dat het effect niet zo groot is indien iedereen zich continu aan anderhalve meter afstand houdt, persoonlijke hygiëne hoog in het vaandel staat (je weet wel, handenwassen, waarbij Nederland standaard onderaan de lijstjes bungelt) en dat iedereen met klachten die eventueel op het coronavirus zouden kunnen duiden thuisblijft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dan zouden die maskers in werkelijkheid dus juist nog minder effectief zijn?
Nee, lekker dat ding onder rochelen en vervolgens gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand isquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen (al zovaak gezien!!!!!),
Ja serieus, dan sta ik echt effe met open mond (achter een kapje verstopt) te staren.quote:
Ja eigenlijk zou het NOS Journaal ook nog steeds over zwartjoekels en negertjes moeten berichten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het zegt mij dat je daar voor objectieve/onpartijdige nieuwsvoorziening aan het verkeerde adres bent. En als het nou slechts één medium was dan zou je nog van een signatuur kunnen spreken maar het was mediabreed gecoordineerd. Dit zijn geen journalisten meer, dit is een gedecentraliseerde PR-afdeling.
Yup, het is doodvermoeiend. Ik snap dat het allemaal volkomen kut is voor die branche, maar dit is nu niet meer het moment om allerlei uitzonderingsposities te gaan creëren, zeker niet als aantoonbaar is dat ook dat stukje horeca bijdraagt aan verspreiding. Sowieso krijg je dan de discussie wie er een restaurant heeft, een cafe-restaurant of toevallig een paar tafeltjes waar hapjes geserveerd heeft binnen heeft staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop dat de communicatie-afdeling bij VWS ondertussen een keer het OMT bij elkaar roept en zegt: Nu is 't ff klaar met die schnabbels. We hebben een crisis te beheersen, en deze BS helpt niet. Als je het er niet mee eens bent kom je langs, bel je ons of wat dan ook, maar ga niet in de media roeptoeteren.
Wel ironisch dat ze een geheimhoudingsplicht hebben, maar dat die vergeten wordt op het moment dat het ze zelf niet zint.
Alles in deze pandemie is onderbuikgevoel, tot het bewezen onderzocht is. Er is onderzocht dat druppels een grote rol spelen en in diezelfde onderzoeken staat: "Het is niet aannemelijk dat aerosolen een grote rol spelen". Ofwel: onderbuikquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als dat echt zo was, zaten we nu niet te kijken met zoveel 'besmettingen' (waar ik qua manipulatie ook zo mijn vraagtekens bij zet .. dat terzijde).
Die dingen worden nu gebruikt uit onderbuikgevoel. Niemand heeft het echte antwoord. Zowel partijen voor als tegen niet.
Als je veel moet hoesten of niezen, moet je überhaupt thuis blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, lekker dat ding onder rochelen en vervolgens gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand is![]()
Da's gezond
Je kunt op je klompen aanvoelen dat het daar uiteindelijk wel op uit gaat draaien daardoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:06 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als we nou gewoon allemaal onze eigen interpretaties en regels blijven volgen dan kunnen we over 2 weken in volledige lockdown.
Want een mondkapje zorgt dat er ineens geen overdracht via voorwerpen meer zou plaatsvinden?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Eh. Nee. RIVM stelt dat het effect niet zo groot is indien iedereen zich continu aan anderhalve meter afstand houdt, persoonlijke hygiëne hoog in het vaandel staat (je weet wel, handenwassen, waarbij Nederland standaard onderaan de lijstjes bungelt) en dat iedereen met klachten die eventueel op het coronavirus zouden kunnen duiden thuisblijft.
Maar leuk geprobeerd. Echt hoor.
Voor jezelf maakt dat geen reet meer uit he muts.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, lekker dat ding onder rochelen en vervolgens gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand is![]()
Da's gezond
Er is geen enkele waarde voor het OMT om nadat de persconferentie geweest is te roepen: "Ja maar wij hadden gewild dat jullie open bleven hoor, echt waar"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, het is doodvermoeiend. Ik snap dat het allemaal volkomen kut is voor die branche, maar dit is nu niet meer het moment om allerlei uitzonderingsposities te gaan creëren, zeker niet als aantoonbaar is dat ook dat stukje horeca bijdraagt aan verspreiding. Sowieso krijg je dan de discussie wie er een restaurant heeft, een cafe-restaurant of toevallig een paar tafeltjes waar hapjes geserveerd heeft binnen heeft staan.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)-de-15-meter-buiten/
Herseninfarct, Longemboliën, trombose ,cardioitis, en overige orgaanschadequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als jij je handen consequent wast, zijn je handen schoon als je aan je mondkapje zit. Dat is meer het punt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Want een mondkapje zorgt dat er ineens geen overdracht via voorwerpen meer zou plaatsvinden?Moet je me toch eens uitleggen.
Zou me geheel niet verbazen wanneer mondkapjes zoals gebruikt door het merendeel van de bevolking overdracht via voorwerpen (en de mondkapjes die daarna aangeraakt en de dag door hergebruikt worden) juist enorm doet stijgen.
Precies, blanken blank noemen is vergelijkbaar met donkere mensen "zwartjoekels" en "negertjes" noemen maar dan de andere kant op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zou het NOS Journaal ook nog steeds over zwartjoekels en negertjes moeten berichten.
Als je klachten hebt, behoor je ook thuis te blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Da's gezond
Op zich kan ik dat best begrijpen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
'Infuencers' die betaald krijgen van mijn belastingcenten om de 'ernst' van de situatie duidelijk te maken c.q. mensen over te halen c.q. groepsdruk.
Een interview met Diederik Gommers, uitspraken, whatsappjes, onder druk worden gezet .. weet niet even niet meer van welke krant.
Gewoon geen oprechte, transparante media.
Ik ben kritisch. Ik neem niet alles voor zoete koek aan. Ja, ik ben mij er ook van bewust dat er ook aan de kant van BNW gemanipuleerd wordt en daar waak ik ook voor. Dus grasduin ik zelf ook wat meer.
Je kan altijd eens moeten hoesten of niesen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je veel moet hoesten of niezen, moet je überhaupt thuis blijven.
Dan zou het inderdaad zomaar kunnen zijn dat je iets onder de leden hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je veel moet hoesten of niezen, moet je überhaupt thuis blijven.
Ik zou het met je eens zijn als dit een privémening is van een van de leden van het OMT. Maar dit is toch gewoon het officiële advies van het OMT.? Dat wordt altijd gepubliceerd. En het kabinet doet daar vervolgens mee wat het wilt. Ook dat lijkt me logisch.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ed.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/
Ik vind dit toch wel weer een tikkeltje smerig vanuit het OMT om zo het gezag van het kabinet te ondermijnen. In hetzelfde artikel wordt notabene gezegd dat volgens het RIVM restaurants verantwoordelijk zijn voor 27% van de besmettingsclusters in de horeca. Dat is dan toch een goede reden om ook die dicht te gooien...
Met een mondkapje op nies ik veel vaker zelfs. Kriebelt als de netenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan altijd eens moeten hoesten of niesen.
oke mama.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Die vraag is precies waarom ze een wet gaan invoeren. Gewoon alvast dragen, kleine moeite, hoef je ook niet te wachten tot het verplicht is.
Ik meen ook dat dat al debunked was, maar goed, dat heeft dan niet iedereen meegekregen of geloofd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En hier ging het over de rand. Dat meen je toch niet serieus?
Dat is waar.. maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat die persoonlijke meningen ook nog wel worden geventileerdquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:13 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik zou het met je eens zijn als dit een privémening is van een van de leden van het OMT. Maar dit is toch gewoon het officiële advies van het OMT.? Dat wordt altijd gepubliceerd. En het kabinet doet daar vervolgens mee wat het wilt. Ook dat lijkt me logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |