Dit ging om middelbare scholen, dus kinderen in de categorie 12-18 en daar houdt de RIVM hele uitgebreide cijfers over bij en die cijfers geven op geen enkele manier een indicatie om aan te nemen dat de scholen en het openen er van een belangrijke rol spelen/speelt in deze tweede golf en in de besmettingscijfers. Maar dat zijn cijfers die @Elan niet wil zien want dan valt het fundament onder zijn wereldbeeld weg, dus daarom probeert hij nu te doen alsof het gewoon allemaal toch zo is als hij altijd al dacht en zei dat het zou zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het grootste aantal positieve tests vindt plaats onder 20-29 en 40-49 uit mn hoofd. Ik heb geen idee hoeveel kinderen er getest zijn, maar 20-29 loopt meestal niet op een middelbare school rond, wellicht op een uni. Het kan dus zijn dat in die 40-49 leraren oververtegenwoordigd zijn, maar het is idd niet logisch aan te nemen dat die clusters zich op scholen gevormd hebben.
Dan maak ik wel onderscheid tussen scholen en universiteiten.
De Jonge zei het, zo’n 17.30 minuten in de persconferentie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:57 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat heb ik compleet gemist dan.
Wat werkt dan wel in jouw ogen?quote:
Eind september waren er kennelijk al 370 scholen besmet. Volgens Van Dissel in het artikel uit Trouw dat ik postte besmetten leerlingen elkaar gewoon net zo hard. En waarom niet? Zij zijn net zo goed besmettelijk! FOK! viroloog Vomy beweert echter zonder welke vorm van onderbouwing (exacte aantallen worden tenslotte niet geregistreerd) van niet. Over compleet lachwekkende claims gesproken. Je doet zelf een aardige duit in het zakje met je verhaal.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:58 schreef VoMy het volgende: [..] Dit is toch hilarisch. Jij doet een claim dat de scholen dicht moeten omdat daar de besmettingen plaatsvinden. Ik geef aan dat als je naar de cijfers kijkt, dat daar helemaal niet uit blijkt dat scholen voor besmettingen zorgen en dat de trend van besmettingen onder jongeren eerder volgend is op de volwassenen dan andersom, wat er dus op duidt dat de jongeren door de volwassenen worden aangestoken en zo besmet raken. Nu ga ik je iets heel schokkends vertellen, namelijk dat de meeste volwassenen niet rondlopen op een middelbare school. Hoe jij daar dan uit weet te destilleren dat de middelbare scholen dicht moeten omdat jongeren daar besmet raken, en ik dat ook nog eens gezegd heb, is mij een raadsel, maar het is echt een weergaloos staaltje van jezelf voor de gek houden omdat je niet durft in te zien dat je intuïtie en de werkelijkheid door een ravijn van elkaar gescheiden worden. Bewonderenswaardig.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waarom praat ze alsof we 6 jaar oud zijn
Die langspeelplaat van jou stopt ook maar niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Laten we het wel in perspectief blijven zien mensen. We creëeren veel te veel ansgt.
Van onze 17.000.000 mensen liggen er momenteel 0,0070% (1230) in het ziekenhuis.
De kans om de staatsloterij te winnen is bijna groter.
Het is zo weinig.
Ik ga gelijk een staatslot kopenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Laten we het wel in perspectief blijven zien mensen. We creëeren veel te veel ansgt.
Van onze 17.000.000 mensen liggen er momenteel 0,0070% (1230) in het ziekenhuis.
Het is zo weinig.
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Je moet het ook niet met alle inwoners vergelijken, maar met het aantal besmettingen. Daarbij gaat het om meer dan enkel de kwantiteit, ook de blijvende schade die je kan oplopen speelt een rol.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Dan ben je of kei- maar dan ook écht keihard aan het trollen of je mist gewoon bepaalde cognitieve vaardigheden. In beide gevallen verander je er in ieder geval weinig aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.
Serieuze vraag, welke blijvende schade bedoel je?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je moet het ook niet met alle inwoners vergelijken, maar met het aantal besmettingen. Daarbij gaat het om meer dan enkel de kwantiteit, ook de blijvende schade die je kan oplopen speelt een rol.
Mijn grote angst zit niet in het wel of niet besmet raken met corona.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Acuter, besmettelijk?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Wat ik trouwens niet geheel begrijp, is waarom de normale zorg moet wijken voor Covid19, als door dat afschalen er ook mensen overlijden.
Waarom krijgt Covid19 dan voorrang? Omdat het accuter is? Omdat het nog nieuw is?
Natuurlijk snap ik dat evt knieoperaties ofzo uitgesteld worden, als ze niet levensbedreigend zijn. Maar zoals ze benoemen kankerbehandelingen of wat dan ook, die wil je niet afschalen.
Dus waarom krijgt Covid dan zoveel voorrang?
Hersenschade, chronisch vermoeidheid, blijvende kortademigheid, aanzienlijk teruggelopen conditie en natuurlijk alles wat we nu nog niet kunnen weten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Welke blijvende schade bedoel je?
Met een verdubbeling iedere 14 dagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Het is zo weinig.
Die komt heel afentoe voor vooralsnog, waarom maken we ons daar zo'n zorgen om?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hersenschade, chronisch vermoeidheid, blijvende kortademigheid, aanzienlijk teruggelopen conditie en natuurlijk alles wat we nu nog niet kunnen weten.
blijvende schaden aan bijvoorbeeld longen of hart- en vaatstelsel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieuze vraag, welke blijvende schade bedoel je?
Iedere 10 dagen momenteel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een verdubbeling iedere 14 dagen.
Ik probeer het niet te downplayen hoor, probeer het te begrijpen, waarom we ons daar nu veel zorgen over moeten maken. Er zijn erg weinig mensen waarvan bekend is dat ze blijvende klachten hebben, dat rommelonderzoek van het Longfonds negerend.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef Dven het volgende:
[..]
blijvende schaden aan bijvoorbeeld longen of hart- en vaatstelsel.
In GB openen ze een speciaal ziekenhuis voor mensen met restschade. Het lijkt wel iets serieus te zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die komt heel afentoe voor vooralsnog, waarom maken we ons daar zo'n zorgen om?
Acuter snap ik idd.quote:
Ik denk dat je je daar heel erg in vergist.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
massahysteriequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat er mensen met restschade zijn, maar procentueel gezien is dat vrij weinig naar ik weet. Doordat veel mensen het echter krijgen, is dat aantal nog steeds vrij groot.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB openen ze een speciaal ziekenhuis voor mensen met restschade. Het lijkt wel iets serieus te zijn.
https://www.zorgwijzer.nl(...)uit-basisverzekeringquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB openen ze een speciaal ziekenhuis voor mensen met restschade. Het lijkt wel iets serieus te zijn.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat er mensen met restschade zijn, maar procentueel gezien is dat vrij weinig naar ik weet. Doordat veel mensen het echter krijgen, is dat aantal nog steeds vrij groot.
in de UK werd bijvoorbeeld stress en onrust ook als restschade van Covid genoemd.
https://www.england.nhs.uk/2020/10/nhs-to-offer-long-covid-help/quote:Increasing medical evidence and patient testimony is showing that a small but significant minority of people who contract Covid cannot shake off the effects of the virus months after initially falling ill. Some estimates suggest that 10% of Covid patients may still be experiencing symptoms more than three weeks after infection, and perhaps 60,000 people could be suffering from long covid symptoms after more than three months.
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar heel erg in vergist.
Vooralsnog zijn er juist véél mensen met 'blijvende' schade. Hoe blijvend de schade is blijft natuurlijk iets voor de toekomst maar je mag er in ieder geval zeker van zijn dat littekens op het hart en de longen sowieso de rest van je leven voor een verminderde werkzaamheid van desbetreffende organen zorgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer het niet te downplayen hoor, probeer het te begrijpen, waarom we ons daar nu veel zorgen over moeten maken. Er zijn erg weinig mensen waarvan bekend is dat ze blijvende klachten hebben, dat rommelonderzoek van het Longfonds negerend.
Ben ik nu een beroepsontkenner? Omdat ik niet meega in je hysterie?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat de overheid moet doen om EIN-DE-LIJK de urgentie hiervan bij die stijfkoppen beroepsontkenners duidelijk te maken...
Nee, niet paraat, maar dat maakt het niet gelijk minder waar. Het feit dat er idd speciale ziekenhuizen worden opengesteld juist voor die restschade zegt ook wel genoeg.quote:
De stijfkoppen zitten in hun eigen social-media-bubbel en weten dat vaak niet eens.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef DW457 het volgende:
Ik vraag me oprecht af wat de overheid moet doen om EIN-DE-LIJK de urgentie hiervan bij die stijfkoppen beroepsontkenners duidelijk te maken...
Maar zijn dat dan niet vooral mensen die op de IC's hebben gelegen die daar terecht komen? Daarvan is natuurlijk al bekend dat een groot deel kampt met ernstige restschade.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie de schoen past...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben ik nu een beroepsontkenner? Omdat ik niet meega in je hysterie?
Ik ontken deze ziekte niet, ik hou me aan de maatregelen, maar ik laat me ook niet opnaaien dat we over 3 jaar alsnog allemaal dood gaan.
Niemand die ook stelt dat over drie jaar alsnog iedereen dood gaat. Niet zo overdreven stemming proberen te maken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben ik nu een beroepsontkenner? Omdat ik niet meega in je hysterie?
Ik ontken deze ziekte niet, ik hou me aan de maatregelen, maar ik laat me ook niet opnaaien dat we over 3 jaar alsnog allemaal dood gaan.
Dat "Long Covid" gaat nog heel groot worden. Beetje klagen over pijntjes en stress en je bent voor de rest van je leven een slachtoffer dat uitkering verdient. Het wordt een soort zelfdiagnose.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat er mensen met restschade zijn, maar procentueel gezien is dat vrij weinig naar ik weet. Doordat veel mensen het echter krijgen, is dat aantal nog steeds vrij groot.
in de UK werd bijvoorbeeld stress en onrust ook als restschade van Covid genoemd.
De meeste kankerbehandelingen gaan gewoon door hoor, het zijn behandelingen voor bijvoorbeeld prostaatkanker gleason 6 die niet levensbedreigend zijn en eigenlijk niet noodzakelijk behandeld moeten worden. Ik ben het daar niet mee eens en ik vind wel dat ongeacht de situatie, alle kanker gerelateerde behandelingen door moeten gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:24 schreef Cue_ het volgende:
Wat ik trouwens niet geheel begrijp, is waarom de normale zorg moet wijken voor Covid19, als door dat afschalen er ook mensen overlijden.
Waarom krijgt Covid19 dan voorrang? Omdat het accuter is? Omdat het nog nieuw is?
Natuurlijk snap ik dat evt knieoperaties ofzo uitgesteld worden, als ze niet levensbedreigend zijn. Maar zoals ze benoemen kankerbehandelingen of wat dan ook, die wil je niet afschalen.
Dus waarom krijgt Covid dan zoveel voorrang?
Littekens op je hart en longen kunnen in veel gevallen herstellen, en als je een ernstige andere ziekte hebt gehad kun je dat ook krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Vooralsnog zijn er juist véél mensen met 'blijvende' schade. Hoe blijvend de schade is blijft natuurlijk iets voor de toekomst maar je mag er in ieder geval zeker van zijn dat littekens op het hart en de longen sowieso de rest van je leven voor een verminderde werkzaamheid van desbetreffende organen zorgen.
Ernstig ziek lees ik als ziekenhuisopname/IC. Elke dag IC kost gemiddeld twee weken hersteltijd volgens de arts die mn schoonvader vroeger behandeld heeft. Dat heeft niets met Covid te maken, dat heeft ermee te maken dat je 24u per dag stil op een bed ligt, in coma, aan de beademing.quote:De basisverzekering wordt uitgebreid voor mensen die ernstig ziek zijn geweest als gevolg van het coronavirus. Voor hen worden fysiotherapie, ergotherapie en dieetadvies per 18 juli veel ruimer vergoed uit de basisverzekering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |