abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195627204
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Voor de horecatijgers lijkt mij wel. Wat is het vooruitzicht? Tot mei dicht ofzo?
Ik doelde op de besmettingscijfers ;)
  Redactie Games woensdag 14 oktober 2020 @ 08:51:46 #277
181272 crew  Noppie2000
pi_195627205
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is ook echt belachelijk dat restaurants dicht moeten. Als er al besmettingen in de horeca zijn, dan vinden die plaats in drukke cafés en niet omdat mensen netjes aan een tafeltje zitten te eten. Ik hoop dat de sector een rechtzaak gaat aanspannen tegen de staat.
Hebben ze dat niet eerder gedaan en ze stuk voor stuk verloren? Of was dat een andere sector?
pi_195627206
quote:

[..]

Het is ook echt belachelijk dat restaurants dicht moeten. Als er al besmettingen in de horeca zijn, dan vinden die plaats in drukke cafés en niet omdat mensen netjes aan een tafeltje zitten te eten. Ik hoop dat de sector een rechtzaak gaat aanspannen tegen de staat.
Gisteravond hier ook best een terechte opmerking dat in Nederland een heleboel onder de noemer Horeca valt.
Dit in tegenstelling tot veel andere landen waar inderdaad onderscheid gemaakt wordt tussen een café en restaurant.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 08:51:59 #279
236264 crew  capricia
pi_195627207
quote:

[..]

Zonder horeca krijg je veel minder bewegingen en sociale interacties op straat.
Dat is toch precies het doel?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195627208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Lijkt me dat het de gang van zaken wordt.
Wij krijgen net een mail van de directie, werk zoveel mogrlijk thuis! Overleg met management voor jouw afdeling.
Mail erachteraan van manager dat wij gelukkig in de positie zijn afstand te houden, er nog niemand ziek is en we bij klachten thuis moeten blijven. Dus is er geen reden is het rooster van 2 dagen pw aanwezig 3 thuis te wijzigen.
Had het ook niet verwacht overigens maar kan me voorstellen dat bij veel bedrijven zo gaat tenzij het echt niet anders kan.
Alles onder het mom van 'ik vetrouw jullie thuis niet' ?
pi_195627213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk gaan die cijfers dalen
Ja, zelfs zonder maatregelen.

Alleen dat gaat dan niet overal goed whehe
Zonder wrijving geen glans
pi_195627228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Totaal niet. Echt totaal niet. Misschien zelf eens naar school gaan voor leeslessen?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat er nu steeds meer jongeren besmet zijn lijkt meer veroorzaakt omdat er überhaupt steeds meer mensen besmet zijn en die steken de scholieren uiteindelijk ook aan.
En je wilt beweren dat die niet op school besmet raken? Er zijn gewoon clusters op scholen door het hele land die het tegendeel aan tonen. 10-15% zit inmiddels al thuis.

https://www.trouw.nl/onde(...)verwachten~bf8304cb/

Eind september al 370 scholen besmet, sommige gevallen clusters van tientallen leerlingen. Laat staan hoe dat nu ligt.
blablablabla
  woensdag 14 oktober 2020 @ 08:53:48 #283
65846 Bocaj
47th President.
pi_195627230
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:09 schreef onlogisch het volgende:

[..]

In België gaat dat ook lekker :')
[..]

Blijf in uw KOT!
pi_195627231
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rutte zei dat deze maatregelen “zeker vier weken” gelden. Daarnaast wordt over twee weken geëvalueerd hoe de effecten zijn en als er niet voldoende resultaat is, kan het nog een strengere lockdown worden. Ik heb niet gehoord, maar wellicht heb ik dat gemist, dat er mogelijk over twee weken al versoepeld wordt.
Ik hoorde hem die 4 weken niet uitspreken eerlijk gezegd. Wel dezelfde strekking overigens, maar niet dat het een feit is dat het minimaal 4 weken is.

Enfin, kan het gemist hebben hoor.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 08:53:53 #285
236264 crew  capricia
pi_195627233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:51 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Gisteravond hier ook best een terechte opmerking dat in Nederland een heleboel onder de noemer Horeca valt.
Dit in tegenstelling tot veel andere landen waar inderdaad onderscheid gemaakt wordt tussen een café en restaurant.
Tja. En dan krijg je zoals in GB dat je alleen drank kunt bestellen als je er iets te eten bij neemt (want dan ben je opeens een restaurant). Dus al die pubs serveren nu soep.

Schiet ook niet echt op.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195627252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:33 schreef Enawh het volgende:
Ik kan het ff snel nu niet vinden, maar hoe zit het met de horeca-personeel ?

Is er steun van de overheid ?
Moeten ze worden uitbetaald door de werkgever?

Heb nu een vriend die zegt dat alle flexwerkers. Mensen met 0-uren contract worden uitbetaald met gemiddelde uren. Dat het een plicht.. maar dat kan toch niet, want is er steun van de overheid dan?
Dat is sowieso al van toepassing. Ook zou je hem kunnen wijzen op het rrchtsvermoeden van arbeidsomvang.

Daarnaast is er NOW 3.0. Ik weet even inhoudelijk niet hoe deze eruit ziet exact. Maar ik wil best geloven dat hij er een stuk soberder uit ziet als 1.0. Want gratisch geld bestaat niet.

Mochten er onvoldoende inkomsten zijn, dan zou daar de personeelskosten deels mee bedekt ku nen worden.

En ik weet even niet of het een fabeltje is. Maar ik heb iets voorbij horen komen van een specifieke regeling voor de horeca. Wordt vandaag misschien wat duidelijker alle.aal.
quote:
80s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Alles onder het mom van 'ik vetrouw jullie thuis niet' ?
Micromanagement *O*
pi_195627254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:51 schreef Xqtress het volgende:

[..]

HOtelREstaurantCAfe , je verwacht het niet :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 08:56:18 ]
pi_195627256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Lijkt me dat het de gang van zaken wordt.
Wij krijgen net een mail van de directie, werk zoveel mogrlijk thuis! Overleg met management voor jouw afdeling.
Mail erachteraan van manager dat wij gelukkig in de positie zijn afstand te houden, er nog niemand ziek is en we bij klachten thuis moeten blijven. Dus is er geen reden is het rooster van 2 dagen pw aanwezig 3 thuis te wijzigen.
Had het ook niet verwacht overigens maar kan me voorstellen dat bij veel bedrijven zo gaat tenzij het echt niet anders kan.
Bij ons hebben ze het nog een stapje verder getrokken. In principe moet je manager het goedkeuren, maar om toegang tot kantoor te krijgen moet je daarnaast ook goedkeuring krijgen van de real estate afdeling, om te bepalen of er geen issues zijn/komen qua ruimte. Dus als je manager zegt: JE MOET NAAR KANTOOR en real estate zegt: Nee, gaat niet gebeuren, mag je manager 't uitvechten met real estate. Ideaal.
pi_195627262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:51 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Hebben ze dat niet eerder gedaan en ze stuk voor stuk verloren? Of was dat een andere sector?
Ze zijn continu aan het procederen maar vangen iedere keer bot want 'volksgezondheid'
pi_195627264
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Tja. En dan krijg je zoals in GB dat je alleen drank kunt bestellen als je er iets te eten bij neemt (want dan ben je opeens een restaurant). Dus al die pubs serveren nu soep.

Schiet ook niet echt op.
Ja, dat is ook weer waar. Dan gaat men het zo wenden dat je alsnog buiten die regeling valt.
Tjonge, wat ben ik blij dat ik daar geen beslissingen over hoef te nemen maar alleen maar gemachtigd ben om te klagen over de uitwerking ervan.......
pi_195627271
quote:
80s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:53 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik hoorde hem die 4 weken niet uitspreken eerlijk gezegd. Wel dezelfde strekking overigens, maar niet dat het een feit is dat het minimaal 4 weken is.

Enfin, kan het gemist hebben hoor.
Hij zei toch: "In principe 4 weken, na 2 weken evalueren we?"
pi_195627278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hij zei toch: "In principe 4 weken, na 2 weken evalueren we?"
Dat heb ik compleet gemist dan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 08:58:09 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195627282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:53 schreef Elan het volgende:

[..]

[..]

En je wilt beweren dat die niet op school besmet raken? Er zijn gewoon clusters op scholen door het hele land die het tegendeel aan tonen. 10-15% zit inmiddels al thuis.
Dit is toch hilarisch. Jij doet een claim dat de scholen dicht moeten omdat daar de besmettingen plaatsvinden. Ik geef aan dat als je naar de cijfers kijkt, dat daar helemaal niet uit blijkt dat scholen voor besmettingen zorgen en dat de trend van besmettingen onder jongeren eerder volgend is op de volwassenen dan andersom, wat er dus op duidt dat de jongeren door de volwassenen worden aangestoken en zo besmet raken. Nu ga ik je iets heel schokkends vertellen, namelijk dat de meeste volwassenen niet rondlopen op een middelbare school.

Hoe jij daar dan uit weet te destilleren dat de middelbare scholen dicht moeten omdat jongeren daar besmet raken, en ik dat ook nog eens gezegd heb, is mij een raadsel, maar het is echt een weergaloos staaltje van jezelf voor de gek houden omdat je niet durft in te zien dat je intuïtie en de werkelijkheid door een ravijn van elkaar gescheiden worden.

Bewonderenswaardig.
Antifa
pi_195627284
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:14 schreef _serial_ het volgende:
Dat is toch waardeloos. Moeten wij straks met de waterpolo ook doen
Ja, maar beter iets dan niets. Ik was er een half jaar terug maar wat blij dat ik überhaupt weer kon voetballen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 08:58:58 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195627292
Eigenlijk had Rutte iets vaker moeten benoemen van "Blijf gewoon zo veel mogelijk thuis (af en toe hond uitlaten / rondje lopen is geen probleem"

Want daar zijn de meeste regelingen nu op getroffen; minder beweging. Maar het simpele "blijf thuis" benoemt hij dan eigenlijk zeer weinig. En is voor sommigen misschien juist wel duidelijker.
pi_195627308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is toch hilarisch. Jij doet een claim dat de scholen dicht moeten omdat daar de besmettingen plaatsvinden. Ik geef aan dat als je naar de cijfers kijkt, dat daar helemaal niet uit blijkt dat scholen voor besmettingen zorgen en dat de trend van besmettingen onder jongeren eerder volgend is op de volwassenen dan andersom, wat er dus op duidt dat de jongeren door de volwassenen worden aangestoken en zo besmet raken. Nu ga ik je iets heel schokkends vertellen, namelijk dat de meeste volwassenen niet rondlopen op een middelbare school.

Hoe jij daar dan uit weet te destilleren dat de middelbare scholen dichtmoeten omdat jongeren daar besmet raken, en ik dat ook nog eens gezegd heb, is mij een raadsel, maar het is echt een weergaloos staaltje van jezelf voor de gek houden omdat je niet durft in te zien dat je intuïtie en de werkelijkheid door een ravijn van elkaar gescheiden worden.

Bewonderenswaardig.
Het grootste aantal positieve tests vindt plaats onder 20-29 en 40-49 uit mn hoofd. Ik heb geen idee hoeveel kinderen er getest zijn, maar 20-29 loopt meestal niet op een middelbare school rond, wellicht op een uni. Het kan dus zijn dat in die 40-49 leraren oververtegenwoordigd zijn, maar het is idd niet logisch aan te nemen dat die clusters zich op scholen gevormd hebben.

Dan maak ik wel onderscheid tussen scholen en universiteiten.
pi_195627316
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:58 schreef Cue_ het volgende:
Eigenlijk had Rutte iets vaker moeten benoemen van "Blijf gewoon zo veel mogelijk thuis (af en toe hond uitlaten / rondje lopen is geen probleem"

Want daar zijn de meeste regelingen nu op getroffen; minder beweging. Maar het simpele "blijf thuis" benoemt hij dan eigenlijk zeer weinig. En is voor sommigen misschien juist wel duidelijker.
De kerstshows in de tuincentra adverteren flink dat ze zaterdag open gaan.
pi_195627320
Het wordt interessant om te zien wat Duitsland nu gaat doen. Allicht kunnen we daar wat van leren qua regionale, vroegtijdige aanpak.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:01:21 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195627323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:53 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Blijf in uw KOT!
+7300 vandaag, boodschap komt nog niet helemaal aan daar.
pi_195627325
quote:
80s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:00 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

De kerstshows in de tuincentra adverteren flink dat ze zaterdag open gaan.
Is dat eigenlijk een doorstroomlocatie? Of hebben die ook max 30 bezoekers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')