Het is ook herfstvakantie hequote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:47 schreef Kyran het volgende:
Volgens mij heeft men wel beter geluisterd. Stuk minder druk op de weg. Nog wel drukker dan in maart.
Hoezoquote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:44 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg (veel te) makkelijk hoor.
En die maatregelen gaan pas vanavond in, zal uiteindelijk eerder drukker zijn vandaag omdat mensen het er nog even van nemen.quote:
Omdat je eigenlijk zegt; het maakt geen fuck uit wat we doen. Terwijl je best kritisch kan/mag zijn op je eigen beleid, en positieve punten van een ander land zijn beleid kan gebruiken om zelf te verbeteren, zonder dat het ene beleid een heilige graal is ten opzichte van het andere.quote:
Alleen in het noorden.quote:
Het grote probleem is gewoon de democratie waar je mee te maken hebt. Iedereen vindt er iets van en we discussiëren door tot het oneindige.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat je eigenlijk zegt; het maakt geen fuck uit wat we doen. Terwijl je best kritisch kan/mag zijn op je eigen beleid, en positieve punten van een ander land zijn beleid kan gebruiken om zelf te verbeteren, zonder dat het ene beleid een heilige graal is ten opzichte van het andere.
Onzin. Democratie heeft niet zoveel te maken met een ministerie dat op zijn geld gaat zitten in de periode dat je dingen op orde kan krijgen. Of GGD's die afschalen 'want het is zo rustig'. Of dame bij RIVM die haar eigen testlocaties pushed zonder capaciteit en de grotere overslaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het grote probleem is gewoon de democratie waar je mee te maken hebt. Iedereen vindt er iets van en we discussiëren door tot het oneindige.
Xigod heeft zijn zaakjes goed voor elkaar. Ten tijden van een pandemie moet je geen democratie willen hebben.
Helemaal geen onzin. Want het (falende) beleid waar jij het over hebt komt voort uit compromissen die zijn gesloten tussen allerlei (belanghebbende) partijen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onzin. Democratie heeft niet zoveel te maken met een ministerie dat op zijn geld gaat zitten in de periode dat je dingen op orde kan krijgen. Of GGD's die afschalen 'want het is zo rustig'. Of dame bij RIVM die haar eigen testlocaties pushed zonder capaciteit en de grotere overslaat.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik concludeer dat iedereen die versoepeld heeft in de zomer uiteindelijk weer aan de beurt komt, tenzij je je land zo kan besturen dat je heel snel hele vergaande maatregelen kan organiseren of geografisch een gunstige ligging hebt of heel dun bevolkt bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat je eigenlijk zegt; het maakt geen fuck uit wat we doen. Terwijl je best kritisch kan/mag zijn op je eigen beleid, en positieve punten van een ander land zijn beleid kan gebruiken om zelf te verbeteren, zonder dat het ene beleid een heilige graal is ten opzichte van het andere.
Lekker polderen ja tochquote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Helemaal geen onzin. Want het (falende) beleid waar jij het over hebt komt voort uit compromissen die zijn gesloten tussen allerlei (belanghebbende) partijen.
In het RIVM-overzicht staan allemaal verhelderende grafieken die geen enkel verband laten zien tussen de schoolopeningen en de besmettingen, onder de jeugd en in het algemeen. Dat er nu steeds meer jongeren besmet zijn lijkt meer veroorzaakt omdat er überhaupt steeds meer mensen besmet zijn en die steken de scholieren uiteindelijk ook aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Zijn anders behoorlijk wat clusters en 10-15% van de leerlingen zit al thuis (nee niet door de herfstvakantie)
Aantallen besmettingen op middelbare scholen worden niet bijgehouden lees ik in dit artikel:
https://www.trouw.nl/binn(...)dig-is-dat~b59b9842/
Kortom de middelbare scholen dragen ook gewoon bij aan verspreiding. Dus had je daar wellicht ook wat mee gemoeten. Dat was mijn initiële punt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
In het RIVM-overzicht staan allemaal verhelderende grafieken die geen enkel verband laten zien tussen de schoolopeningen en de besmettingen, onder de jeugd en in het algemeen. Dat er nu steeds meer jongeren besmet zijn lijkt meer veroorzaakt omdat er überhaupt steeds meer mensen besmet zijn en die steken de scholieren uiteindelijk ook aan.
Alsof het enige alternatief dan een dictatuur als China isquote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Helemaal geen onzin. Want het (falende) beleid waar jij het over hebt komt voort uit compromissen die zijn gesloten tussen allerlei (belanghebbende) partijen.
"we moeten stoppen met vingertje wijzen naar andere landen". Tja. Excuus dat ik dat dan zo interpreteer ofzo?quote:
Oke.quote:Ik concludeer dat iedereen die versoepeld heeft in de zomer uiteindelijk weer aan de beurt komt, tenzij je je land zo kan besturen dat je heel snel hele vergaande maatregelen kan organiseren of geografisch een gunstige ligging hebt of heel dun bevolkt bent.
Wat je wel mag concluderen is dat de reguliere zorg weer te lijden heeft, dus dat we er in dat opzicht te laat bij waren.
Ik geef alleen maar aan waarom het faalt. Je ziet in China dat er gewoon geen grappen gemaakt worden met het virus. 6 besmettingen in Qingdao > 9 miljoen mensen testen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:02 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alsof het enige alternatief dan een dictatuur als China is.
Hou toch op.
Die erfenis moet je verdienen hè.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:02 schreef Nielsch het volgende:
Toch fijn dat de hele samenleving op slot wordt gedaan zodat ouderen lekker nog naar de kerk kunnen, over de markt kunnen schuifelen en naar de golfbaan kunnen om een balletje te slaan.
Dan ga je de "eigen verantwoordelijkheid" weer aanspreken. Dat loopt meestal niet goed afquote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:02 schreef Nielsch het volgende:
Toch fijn dat de hele samenleving op slot wordt gedaan zodat ouderen lekker nog naar de kerk kunnen, over de markt kunnen schuifelen en naar de golfbaan kunnen om een balletje te slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |