abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195625017
quote:
Zoals jij jouw artikelen en waarheden hebt, zo heb ik de mijne. Ik vind het nobel van je dat je toch misschien me probeert te overtuigen van jouw gelijk. Maar dat gaat je op dit moment niet lukken.

Dat gaat je misschien lukken op het moment dat de rest van NL nu blijkbaar wel massaal aan de kapjes gaat, en corona over een paar weken verleden tijd en geschiedenis is.

Ik wil in de praktijk zien dat er voelbaar verbetering is. Zoals wetenschappelijke artikelen jouw visie onderbouwen, zo heb ik dat ook met de mijne.

Het zou fijn zijn als we dat kunnen respecteren van elkaar.
pi_195625035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja maar dan ga je even voorbij aan het argument van het RIVM dat kinderen niet besmettelijk zijn.
Ouders maken de regels niet. Helaas.
Mwoah .. ik meen me te herinneren dat scholen in april toch 10 weken dicht konden onder druk van o.a. een hele grote club ouders. Kan het verkeerd onthouden hebben maar ik meen me te herinneren dat Rutte toentertijd een dergelijke uitspraak deed. Niet specifiek benoemende de ouders, maar wel dat er gehoor werd gegeven aan de massale vraag vanuit de maatschappij.
pi_195625037
quote:
3s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:11 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

De controle daarop is wat lastig.
Hup, doek omhoog en eeb'm kiek'n! :7 :D
Vandaar ook dat ik vroeg, moeten die een mondkapje erop of eronder! ;)
pi_195625047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:20 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mwoah .. ik meen me te herinneren dat scholen in april toch 10 weken dicht konden onder druk van o.a. een hele grote club ouders. Kan het verkeerd onthouden hebben maar ik meen me te herinneren dat Rutte toentertijd een dergelijke uitspraak deed. Niet specifiek benoemende de ouders, maar wel dat er gehoor werd gegeven aan de massale vraag vanuit de maatschappij.
Klopt, scholen stonden later op het programma.
Wat betreft de mondkapjes kwam vanuit het OMT al dat het met kleine kinderen niet handig was.
pi_195625050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hup, doek omhoog en eeb'm kiek'n! :7 :D
Vandaar ook dat ik vroeg, moeten die een mondkapje erop of eronder! ;)
Bovenop heeft weinig zin, dan heb ik er ook 1 op.
pi_195625051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:16 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zoals jij jouw artikelen en waarheden hebt, zo heb ik de mijne. Ik vind het nobel van je dat je toch misschien me probeert te overtuigen van jouw gelijk. Maar dat gaat je op dit moment niet lukken.

Dat gaat je misschien lukken op het moment dat de rest van NL nu blijkbaar wel massaal aan de kapjes gaat, en corona over een paar weken verleden tijd en geschiedenis is.

Ik wil in de praktijk zien dat er voelbaar verbetering is. Zoals wetenschappelijke artikelen jouw visie onderbouwen, zo heb ik dat ook met de mijne.

Doe ik ook wel hoor. Ga je niet als een mondkapjes jehova de les lezen over die dingen. Misschien heb je wel gelijk zelfs.

Maar het lijkt me wel lastig nu je bij heel veel dingen binnen een mondkapje op moet.
pi_195625054
quote:
12s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:23 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Bovenop heeft weinig zin, dan heb ik er ook 1 op.
:D
Duurde ff voor het kwartje viel! :D
  woensdag 14 oktober 2020 @ 01:26:35 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195625062
quote:
3s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:11 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

De controle daarop is wat lastig.
Zie hier onze grondwet die voor iedereen in gelijke gevallen etc.etc. dezelfde plichten en rechten geeft... ongeacht religie etc.etc........
Wanneer iemand religeuze uitingen vertoont is de handhaving van een algemene gezondheidsmaatregel, daarmee daar niet goed mogelijk of zegt maar gerust onmogelijk.

Alleen om redenen van ambtelijk noodzakelijke identificatie kan iemand gevraagd worden zijn religieuze gezichtsbedekking, voor het identificatiemoment, te verwijderen.
Ik wens het Kabinet heel veel succes met hun zelf gegraven juridische valkuilen om een draagplicht ter gedragsbeïnvloeding anders dan een dringend advies op te gaan leggen.

Indien het het voor religiebelijders toch verplicht wordt, is het serieuze functionele nut ter discussie. De firma DENK heeft dit al klaarstaan in de coulissen. De nikab/boerka is van dezelfde stoffen als een zelfgemaakt mondkapje en biedt daarmee vanuit "beschermingsstandpunt" dan reeds dezelfde bescherming als van een niet medisch mondneuskapje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195625063
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Doe ik ook wel hoor. Ga je niet als een mondkapjes jehova de les lezen over die dingen. Misschien heb je wel gelijk zelfs.

Maar het lijkt me wel lastig nu je bij heel veel dingen binnen een mondkapje op moet.
Over Jehova getuigen.... die heb ik al een poosje niet gezien! :s)
Is ook lastig om je vanaf 1,5m. bijbelteksten te laten zien natuurlijk! Héle kleine lettertjes he?! :D
pi_195625084
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nah het zal even behelpen worden met sommige dingen inderdaad. En sommige dingen kan ik nu dan even misschien niet meer doen. Dat is een consequentie die ik dan voor even aanvaard. En als dit een heel lang verhaal gaat worden, dan kan het misschien zelfs toch zo zijn dat ik mijn visie overboord gooi en toch kies voor de 'leuke' dingen omdat die mij meer te na staan dan dat gedoe met een mondkapje. Dat is het mooie aan keuzes. Je kunt ze altijd, op elk moment, herzien. Tenzij je Ferd Grapperhaus heet ... dan moet je iets meer oppassen. Maar laten we vooral geen oude koeien uit de sloot helpen. Daar is niemand mee gebaat.

Overigens werk ik in het dagelijks leven veel met ondernemers. En die zijn goed in wat ze doen: ondernemen. Die tandwieltjes in het hoofd staan bij een echte ondernemer nooit stil. Altijd zijn ze wel aan het Willie Wortelen.

Ik ben niet de enige die een dergelijke visie heeft aangaande mondkapjes. Dus ik heb er vertrouwen in dat er ondernemers bestaan die een gat in de markt zien en iets bedenken waarvan we dat ons nu nog niet eens kunnen verbeelden 🙂.

Het komt echt wel goed, linksom of rechtsom. Met mondkapjes, zonder mondkapjes. Met lockdown, zonder lockdown.
pi_195625092
Ik kan het ff snel nu niet vinden, maar hoe zit het met de horeca-personeel ?

Is er steun van de overheid ?
Moeten ze worden uitbetaald door de werkgever?

Heb nu een vriend die zegt dat alle flexwerkers. Mensen met 0-uren contract worden uitbetaald met gemiddelde uren. Dat het een plicht.. maar dat kan toch niet, want is er steun van de overheid dan?
pi_195625095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Al die maatregelen helpen toch geen fuck. Alleen een lockdown werkt. Door die uit te stellen zorg je als politiek alleen maar voor meer schade.
Dit.

Zeker omdat de maatregelen zo onlogisch zijn:
- met 30 mensen mag je ergens zijn
- samenscholingen maximaal 4 personen (of was het nu 30 :? ). 3 in je huis uitnodigen.
- als je wil bidden in een kerk of moskee mogen het er misschien ook wel 100 zijn die met je mee bidden, Allah en God wordt nog om hun mening gevraagd. Zelfde geld voor werk, Rutte heeft weer zich in de kont laten nemen door de werkgevers lobby. Want voor werk mogen meer dan 30 mensen in een ruimte zijn, als dat voordelig is voor de productiviteit.
- voor 20 uur mag je nog alcohol in huis halen, dus de alcoholisten hoeven geen af kick verschijnselen te hebben. Daarna gaan ze alsnog om 21 uur dronken over straat lallen
- geen publiek, wel lekker boven op elkaar sporten
- Amateur sport wordt verboden vanaf 18 jaar, trainen maximaal met 4. Profs en betaald voetbal gaat zonder publiek door. Als je lid van een sportschool bent kan je wel met meer dan 4 man opeens sporten. Als er maar 1,5m afstand is
- evenementen worden verboden, maar pretparken blijven open. Bioscopen, theaters en beurzen mogen dan weer wel door gaan, tot 30 man. Dus geen festival maar wel een computer beurs. Of naar de Efteling. Daar moeten de eet-/drink gelegenheden dicht, maar afhaal mag wel.

Kortom, iedereen gaat naar de winter Efteling en dan allemaal eten kopen en onder de bomen met zijn allen op eten.

Kortom vele ontsnappingsroutes mogelijk. Je kan dus best een verjaardag met 30 man hebben, als je aan kan tonen dat iedereen afstand houd.

Als je het virus echt wil stoppen moeten veel strictere maatregelen gelden:
-alle niet essentiële gelegenheden en organisaties dicht. Behalve die voor infrastructuur, betrokken bij de levensmiddelen productie/logistiek en noodzakelijke zorg. Verplicht thuis werken.
- grenzen dicht flikkeren voor toeristen uit andere landen. Ook al zijn er daar ongeveer evenveel besmetten als hier, we moeten hier geen herbesmettingen importeren.
- leger op straat en alleen op straat met een ontheffing voor hond uitlaten, individuele sport of noodzakelijke verplaatsing naar noodzakelijk werk (bv in het ziekenhuis). Het leger mag geweld uitoefenen om te handhaven, alleen geen dodelijk geweld. Het leger hanteert een avondklok. Door deze regels zijn ook demonstraties niet toegestaan.
- alleen de supermarkten open
- ov alleen in met mondkapje

Zo een maand volhouden en dan daalt de incidentie van COVID19 wel. Vervolgens weer de maatregelen af bouwen maar dan de toeristen pas als laatste toe laten.

Ik denk dat de VVD stemmen dit keer ook gaat verliezen bij werkgevers door hun onduidelijke gezwalk met maatregelen. Uiteraard bij de horeca/evenementen industrie gaan ze stemmen verliezen maar ook bij andere werkgevers die het ziekte verzuim ziet oplopen door inconsequent beleid.

Maar met alle uitzonderingen die mensen zoeken hebben we over 2 weken waarschijnlijk wel de totale lockdown.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195625098
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:22 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Klopt, scholen stonden later op het programma.
Wat betreft de mondkapjes kwam vanuit het OMT al dat het met kleine kinderen niet handig was.
Dan trek ik ze persoonlijk van school af en ik denk dat het kabinet dondersgoed in de gaten heeft dat NL dan pas echt in de fik komt te staan.

Maar zover zal het denk ik ook niet komen.

Al hoor ik wel al allerlei initiatieven links en rechts voor de 13+'ers. Daar gaan we de komende dagen nog veel over horen denk ik. Misschien niet via dr msm omdat het daar angstvallig wordt stil gehoudrn om niet meer ouders op hetzelfde idee te brengen.

Maar 80 jaar geleden kende het verzet nog minder middelen als wij tegenwoordig. En die kwamen ook heel ver.
pi_195625103
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dan trek ik ze persoonlijk van school af en ik denk dat het kabinet dondersgoed in de gaten heeft dat NL dan pas echt in de fik komt te staan.

Al hoor ik wel al allerlei initiatieven links en rechts voor de 13+'ers. Daar gaan we de komende dagen nog veel over horen denk ik. Misschien niet via dr msm omdat het daar angstvallig wordt stil gehoudrn om niet meer ouders op hetzelfde idee te brengen.

Maar 80 jaar geleden kende het verzet nog minder middelen als wij tegenwoordig. En die kwamen ook heel ver.
De administratie waarmee de bezetter zich destijds moest behelpen was ook een stuk beperkter dan de zee aan (al dan niet real time) informatie waarover autoriteiten nu de beschikking hebben.
pi_195625113
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:34 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit.

Zeker omdat de maatregelen zo onlogisch zijn:
- met 30 mensen mag je ergens zijn
- samenscholingen maximaal 4 personen (of was het nu 30 :? ). 3 in je huis uitnodigen.
- als je wil bidden in een kerk of moskee mogen het er misschien ook wel 100 zijn die met je mee bidden, Allah en God wordt nog om hun mening gevraagd. Zelfde geld voor werk, Rutte heeft weer zich in de kont laten nemen door de werkgevers lobby. Want voor werk mogen meer dan 30 mensen in een ruimte zijn, als dat voordelig is voor de productiviteit.
- voor 20 uur mag je nog alcohol in huis halen, dus de alcoholisten hoeven geen af kick verschijnselen te hebben. Daarna gaan ze alsnog om 21 uur dronken over straat lallen
- geen publiek, wel lekker boven op elkaar sporten
- Amateur sport wordt verboden vanaf 18 jaar, trainen maximaal met 4. Profs en betaald voetbal gaat zonder publiek door. Als je lid van een sportschool bent kan je wel met meer dan 4 man opeens sporten. Als er maar 1,5m afstand is
- evenementen worden verboden, maar pretparken blijven open. Bioscopen, theaters en beurzen mogen dan weer wel door gaan, tot 30 man. Dus geen festival maar wel een computer beurs. Of naar de Efteling. Daar moeten de eet-/drink gelegenheden dicht, maar afhaal mag wel.

Kortom, iedereen gaat naar de winter Efteling en dan allemaal eten kopen en onder de bomen met zijn allen op eten.

Kortom vele ontsnappingsroutes mogelijk. Je kan dus best een verjaardag met 30 man hebben, als je aan kan tonen dat iedereen afstand houd.

Als je het virus echt wil stoppen moeten veel strictere maatregelen gelden:
-alle niet essentiële gelegenheden en organisaties dicht. Behalve die voor infrastructuur, betrokken bij de levensmiddelen productie/logistiek en noodzakelijke zorg. Verplicht thuis werken.
- grenzen dicht flikkeren voor toeristen uit andere landen. Ook al zijn er daar ongeveer evenveel besmetten als hier, we moeten hier geen herbesmettingen importeren.
- leger op straat en alleen op straat met een ontheffing voor hond uitlaten, individuele sport of noodzakelijke verplaatsing naar noodzakelijk werk (bv in het ziekenhuis). Het leger mag geweld uitoefenen om te handhaven, alleen geen dodelijk geweld. Het leger hanteert een avondklok. Door deze regels zijn ook demonstraties niet toegestaan.
- alleen de supermarkten open
- ov alleen in met mondkapje

Zo een maand volhouden en dan daalt de incidentie van COVID19 wel. Vervolgens weer de maatregelen af bouwen maar dan de toeristen pas als laatste toe laten.

Ik denk dat de VVD stemmen dit keer ook gaat verliezen bij werkgevers door hun onduidelijke gezwalk met maatregelen. Uiteraard bij de horeca/evenementen industrie gaan ze stemmen verliezen maar ook bij andere werkgevers die het ziekte verzuim ziet oplopen door inconsequent beleid.

Maar met alle uitzonderingen die mensen zoeken hebben we over 2 weken waarschijnlijk wel de totale lockdown.
Je mag helemaal nergens met 30 zijn. Je mag in een gezelschap van maximaal 4 personen zijn. Dat is al een paar weken zo. Een horecatent (bijvoorbeeld) mag 30 mensen binnen hebben, maar jij mag maar met maximaal 4 man reserveren.
Dan kan je 'slim' zijn en 2 mensen laten reserveren ofzo, maar je moet aan verschillende tafeltjes zitten, die mogen niet verschoven worden, want dan nek je de uitbater. Dus hoe gezellig is dat aan aparte tafeltjes?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 01:42:20 #166
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195625116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja maar dan ga je even voorbij aan het argument van het RIVM dat kinderen niet besmettelijk zijn.
Ouders maken de regels niet. Helaas.
Net zo min als het RIVM zegt dat dragen van mondkapjes significant zal bijdragen in voorkomen verspreiding.

Kortom de bal van deze discussie ligt dus principieel in de politiek.
Beleidsmakers die naar willekeur gaat bepalen dat kinderen niet besmettelijk zijn en volwassenen ineens wel. Volwassenen die daarom een mondkapje moeten gaan dragen. Ik krijg hierbij een selectief sterretjesgevoel.

Verder verbaast mij het ten zeerste dat er nog geen protesten zijn uitgebroken waar een Minister-president live aankondigt dat hij de (grond)wet wel even gaat veranderen om zo een draagplicht mogelijk te maken.
Ik vind dit onwezenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195625132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik heb 3 tieners, dus verplicht mondkapjes. En ik had gemopper op die 'ondingen' verwacht. Tot mijn stomme verbazing moest ik er naar vragen en ze tilden hun schouders erbij op, "Ja, en?" Mijn oudste maakte zelfs de opmerking: "Ook stom, zodra je zit, moet hij af. Alsof je zittend geen corona kan krijgen!"
Kinderen zijn veel flexibeler dan wij volwassenen, ben ik bang! ;)
pi_195625134
Een kennis van mij stuurde 3 grafieken (zie spoiler) waaruit sommige mensen concluderen dat er nu niet veel aan de hand is en een gedeeltelijke lockdown onnodig is.

Waarom roept de situatie dan toch om maatregelen juist op dit moment al?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-- beste antwoorden zal ik later als edit plaatsen --
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 oktober 2020 @ 01:49:20 #169
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195625141
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:46 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb 3 tieners, dus verplicht mondkapjes. En ik had gemopper op die 'ondingen' verwacht. Tot mijn stomme verbazing moest ik er naar vragen en ze tilden hun schouders erbij op, "Ja, en?" Mijn oudste maakte zelfs de opmerking: "Ook stom, zodra je zit, moet hij af. Alsof je zittend geen corona kan krijgen!"
Kinderen zijn veel flexibeler dan wij volwassenen, ben ik bang! ;)
Zo zie je maar weer, kinderen zijn soms veel verstandiger dan de met de onderbuik denkende volwassenen :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 14 oktober 2020 @ 01:51:36 #170
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195625147
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 00:39 schreef Roamnroll het volgende:

[..]

Net dat is imo wat ons als soort zo “succesvol” maakt, namelijk het vermogen razendsnel nieuwe omstandigheden te aanvaarden.
We blinken misschien uit in het vermogen om ons aan te passen aan nieuwe omstandigheden, maar "aanvaarden"? Het "niet aanvaarden" van nieuwe omstandigheden lijkt me net iets dat je vooral bij de meest intelligente soorten zal vinden, "lagere" soorten hebben er de capaciteit niet voor.
are we infinite or am I alone
pi_195625151
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:41 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je mag helemaal nergens met 30 zijn. Je mag in een gezelschap van maximaal 4 personen zijn. Dat is al een paar weken zo. Een horecatent (bijvoorbeeld) mag 30 mensen binnen hebben, maar jij mag maar met maximaal 4 man reserveren.
Dan kan je 'slim' zijn en 2 mensen laten reserveren ofzo, maar je moet aan verschillende tafeltjes zitten, die mogen niet verschoven worden, want dan nek je de uitbater. Dus hoe gezellig is dat aan aparte tafeltjes?
Je mag gewoon met 30 man sporten in de sportschool. Daar moet je 1,5 ruimte houden in de sportschool Of in het theater zitten. Je kan alleen niet voor 30 man in het theater reserveren, dat klopt.

Je mag ten hoogste met zijn 4en in een groepje bij elkaar staan dan, waarbij je de 1,5 m in acht houdt, dichter bij elkaar als gezin/familie.

Hier staat het uit gelegd: Antwoorden op jullie vragen over de nieuwe coronamaatregelen https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html (via @nunl)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195625162

[ Bericht 78% gewijzigd door Roamnroll op 14-10-2020 01:57:21 ]
.
pi_195625171
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:52 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je mag gewoon met 30 man sporten in de sportschool. Daar moet je 1,5 ruimte houden in de sportschool Of in het theater zitten. Je kan alleen niet voor 30 man in het theater reserveren, dat klopt.

Je mag ten hoogste met zijn 4en in een groepje bij elkaar staan dan, waarbij je de 1,5 m in acht houdt, dichter bij elkaar als gezin/familie.

Hier staat het uit gelegd: Antwoorden op jullie vragen over de nieuwe coronamaatregelen https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html (via @:NUnl)
Aaah... maar je verjaardag vieren in de sportschool is niet echt een feestje toch?! -O-
pi_195625173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:46 schreef nelsonwarm het volgende:
Een kennis van mij stuurde 3 grafieken (zie spoiler) waaruit sommige mensen concluderen dat er nu niet veel aan de hand is en een gedeeltelijke lockdown onnodig is.

SPOILER
Je brengt het alsof je iets kan winnen als je het goed hebt.... :{
pi_195625179
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer, kinderen zijn soms veel verstandiger volgzamer dan de met de onderbuik denkende volwassenen :Y
Fixed! Tenzij 't hier over mondmaskers gaat die minstens aan de ffp2 standaard voldoen en uitgaand van wegwerpexemplaren telkens vervangen of anders op juiste, hygienische wijze op/afgezet en bewaard worden.

Oftewel geheel niet dus. Ze kunnen net zo goed talismannen verplicht gaan stellen/dragen.
pi_195625182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee, maar ik vermoed dat mijn grafieken erg suggestief zijn en daarom wil ik er een goed antwoord onder plaatsen.
pi_195625194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:59 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Gokje: de zogenaamde "ziekenhuisopnames" zijn in werkelijkheid intensive care bedden bezet door COVID-patienten en het werkelijke aantal ziekenhuisopnames als gevolg van COVID ligt nu al flink hoger dan de maart/april piek in die grafiek. :B
pi_195625197
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 02:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Fixed! Tenzij 't hier over mondmaskers gaat die minstens aan de ffp2 standaard voldoen en uitgaand van wegwerpexemplaren telkens vervangen of anders op juiste, hygienische wijze op/afgezet en bewaard worden.

Oftewel geheel niet dus. Ze kunnen net zo goed talismannen verplicht gaan stellen/dragen.
Liever het Cambodjaanse beleid?
https://www.dumpert.nl/item/7997031_8b7ed178
pi_195625203
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 02:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Liever het Cambodjaanse beleid?
https://www.dumpert.nl/item/7997031_8b7ed178
Waarschijnlijk vrijwel zo effectief als het huidige mondmaskerbeleid, paar plaagdokters erbij voor de sfeer/het gepeupel. Lekker man.
pi_195625236

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 14-10-2020 03:05:55 ]
pi_195625262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 02:05 schreef nelsonwarm het volgende:

[..]

Nee, maar ik vermoed dat mijn grafieken erg suggestief zijn en daarom wil ik er een goed antwoord onder plaatsen.
Nou, ten eerste geeft het al een vertekend beeld doordat je de grafieken vanaf 27 februari ziet, je ziet dus niet goed wat er nu gebeurt. Komt goed uit bij complotverhalen.
Ten tweede zijn ze een week oud. En ja, dat maakt uit met een exponentiéle groei. Dit is de nieuwe:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Al het gele moet nog aangevuld worden, is nog niet compleet. Helaas zijn er behoorlijke achterstanden. Maar er is al wel duidelijk te zien dat we hard stijgen. En als er vandaag 50 zijn die in het ziekenhuis belanden, komen ze wel bovenop de 50 van de dag ervoor en de 40 de dag daarvoor etc. Natuurlijk vertrekken ze na een x aantal dagen ook weer. Maar je ziet ook dat het aantal besmettingen heel hard oploopt, waardoor je kan voorspellen dat het aantal ziekenhuisopnamen ook op zal lopen. Gevolgd door de sterfgevallen.
Vergis je niet in exponentiële groei. Als het per week verdubbeld, dan heb je volgende week geen 50 maar 100 die erbij komen. Over 2 weken 200, 3 weken 400, 4 weken 800 etc.Per dag. En dat kan geen ziekenhuis aan. De groei hangt van de R0 af, als die onder de 1 is, neemt het af, daarboven neemt het toe. Dat is momenteel bij ons 1,27.
Dan zit je ook nog met een vertraging in de cijfers die niet door achterstanden komt. Iedereen die vandaag besmet wordt, is pas over een paar dagen ziek (incubatietijd) en het duurt nog een dag of 10 voordat ze in het ziekenhuis belanden. Dus wat je ook voor maatregelen neemt, het zal niet meteen in de cijfers terug te zien zijn. Ondertussen groeien de cijfers lekker door, want de afgelopen week zijn er ook mensen besmet.

Het ziekenhuis moet nu al de reguliere zorg afschalen omdat het anders geen ruimte heeft voor de Covid-patiénten. Dat betekent dat mensen die op de lijst stonden voor een operatie afgebeld worden. Dat heeft hele vervelende persoonlijke gevolgen en kan zelfs betekenen dat het te lang duurt voor ergens goed naar gekeken wordt (denk aan kanker). Bovendien heeft de zorg echt minder capaciteit dan de vorige keer. De bedden en de apparatuur is er wel, maar het personeel niet (meer). Er zijn veel zorgmedewerkers zelf ziek geworden (1700 bij de vorige golf, nu al ruim 500) en sommige zijn langdurig ziek, zelf een aantal overleden en er hebben nog aardig wat ontslag genomen. Daarnaast heeft 50% van het personeel dat op de covid-afdeling heeft gestaan aangegeven dat niet nog eens te willen doen. Duitsland is inmiddels ook minder happig om ons te helpen.
Als we nu niet ingrijpen, overstroomt de zorg en kan jij niet geholpen worden als je onder een bus komt. Er komen teveel zieken waardoor bedrijven omvallen. De uitkeringen zullen niet te betalen zijn, dus grote kans dat ook dat systeem op z'n kont komt.
Nou, en dat willen we allemaal niet, dus daarom nu ingrijpen! :+

[ Bericht 2% gewijzigd door Mammietje op 14-10-2020 03:11:50 ]
pi_195625273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:33 schreef Enawh het volgende:
Ik kan het ff snel nu niet vinden, maar hoe zit het met de horeca-personeel ?

Is er steun van de overheid ?
Moeten ze worden uitbetaald door de werkgever?

Heb nu een vriend die zegt dat alle flexwerkers. Mensen met 0-uren contract worden uitbetaald met gemiddelde uren. Dat het een plicht.. maar dat kan toch niet, want is er steun van de overheid dan?
Uitbetaling aan horeca personeel verloopt gewoon via de werkgever.

Als er NOW is aangevraagd (met ingang oktober, aanvraag start volgens mij pas in november) dan krijgt de werkgever een groot deel van deze kosten terug (al zal dat in oktober iets minder zijn omdat de omzetderving tov vorig jaar niet gigantisch zal zijn).

Uren worden zover ik weet gewoon volledig betaalt door de werkgever, maar die dient een gemiddelde in (bij het UWV) van de gewerkte uren van een werknemer. En alles wat boven dat gemiddelde valt dient hij dan zelf te dokken (plus de 20% die niet in de vergoeding valt*).

*hier komt ook nog dus de omzetderving bij qua percentage (dus 90% omzetderving is 80% x 90% x loonkosten, maar als de omzetderving maar 60% is krijg je dus een stuk minder van de loonkosten terug en dus zo'n lockdown op de helft van de maand helpt daar niet bij want je moet je werknemers wel voor de volle maand betalen).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_195625405
quote:

SPOILER
Of je zegt...
"Omdat mijn moeder mij verwacht met de kerst! En daarom ga jij je ook netjes aan de regels houden, vriend! Met je grafiekjes... " :{w
pi_195625429
quote:

SPOILER
Of je zegt:
"Val me niet lastig met die zooi, maat!" :{w
  woensdag 14 oktober 2020 @ 03:22:53 #185
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195625440
quote:

SPOILER
Tja, hangt ervan af hoe men verwacht dat het zal evolueren. Neem bvb de ziekenhuisopnames: dat zijn er nu ongeveer evenveel als op 10 maart. Twee weken later was dat gestegen tot 500 per dag, en een week daarna was het aantal dagelijkse sterfgevallen opgelopen tot 150.

Nu zal het waarschijnlijk niet zo snel gaan, maar het is duidelijk dat de cijfers blijven stijgen. De ziekenhuis- en IC-opnames per week bvb:

1
2
3
4
5
6
7
8
week  verpleegafdeling     IC 

W36:    106                16
W37:    179                29
W38:    346                51
W39:    573                89
W40:    730               114
W41:    949               178

Die grafiek van ziekenhuisopnames kan trouwens misleidend zijn: ze is gebaseerd op gegevens van de GGD, en ik herinner uit het verleden dat een significant deel daarvan pas dagen of weken later binnenkomt. Maw bij elke dagelijkse update gingen de aantallen van 15 of meer eerdere dagen omhoog.

De RIVM geeft ook een grafiek met de aantallen gemeld door NICE, en die cijfers liggen significant hoger: in het laatste weekverslag toont die grafiek sinds begin oktober zes dagen met meer dan 125 opnames van bevestigde gevallen, terwijl de aantallen in de grafiek met GGD gegevens op één dag na allemaal onder 50 lijken te liggen.

Hier het laatste verslag: https://www.rivm.nl/sites(...)_20201013_1159_0.pdf
Op pag 52 de grafieken van de GGD cijfers, op pag 49 de opnames volgens NICE.

Tenslotte: het is niet alsof de situatie ok is zolang we de aantallen van de eerste piek niet bereiken. De normale zorg komt nu reeds in het gedrang.
are we infinite or am I alone
pi_195625451
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 03:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Tja, hangt ervan af hoe men verwacht dat het zal evolueren. Neem bvb de ziekenhuisopnames: dat zijn er nu ongeveer evenveel als op 10 maart. Twee weken later was dat gestegen tot 500 per dag, en een week daarna was het aantal dagelijkse sterfgevallen opgelopen tot 150.

Nu zal het waarschijnlijk niet zo snel gaan, maar het is duidelijk dat de cijfers blijven stijgen. De ziekenhuis- en IC-opnames per week bvb:
[ code verwijderd ]

Die grafiek van ziekenhuisopnames kan trouwens misleidend zijn: ze is gebaseerd op gegevens van de GGD, en ik herinner uit het verleden dat een significant deel daarvan pas dagen of weken later binnenkomt. Maw bij elke dagelijkse update gingen de aantallen van 15 of meer eerdere dagen omhoog.

De RIVM geeft ook een grafiek met de aantallen gemeld door NICE, en die cijfers liggen significant hoger: in het laatste weekverslag toont die grafiek sinds begin oktober zes dagen met meer dan 125 opnames van bevestigde gevallen, terwijl de aantallen in de grafiek met GGD gegevens op één dag na allemaal onder 50 lijken te liggen.

Hier het laatste verslag: https://www.rivm.nl/sites(...)_20201013_1159_0.pdf
Op pag 52 de grafieken van de GGD cijfers, op pag 49 de opnames volgens NICE.

Tenslotte: het is niet alsof de situatie ok is zolang we de aantallen van de eerste piek niet bereiken. De normale zorg komt nu reeds in het gedrang.
And we have a winner! *O*
Hoewel ik die van die moeder met kerst ook wel mooi vond. :D
pi_195626030
Vind het opvallend dat we bepaalde users hier nauwelijks meer zien, de ontkenners en diegene die riepen in de zomer: zie je nou wel, die tweede golf/“lockdown” komt er nooit want het stelt allemaal weinig voor..

Hoe zouden zij de persco van gisteren beleefd hebben?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 14 oktober 2020 @ 06:52:05 #188
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195626037
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 06:49 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het opvallend dat we bepaalde users hier nauwelijks meer zien, de ontkenners en diegene die riepen in de zomer: zie je nou wel, die tweede golf/“lockdown” komt er nooit want het stelt allemaal weinig voor..

Krijgen we dit praat weer.

Het "zie je wel" praat.

Zinloos.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 14 oktober 2020 @ 07:03:43 #189
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195626091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 23:54 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dan nog is 100-250 man op een gemiddelde begraafplaats behoorlijk wat. En ik weet 100% zeker dat je dan niet de 1,5m kan volhouden.
Boeien.
Het is een uitvaart.

Je doet net alsof corona een vliegend doodvonnis is |:(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195626118
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 06:49 schreef Jor_Dii het volgende:

Valt me ook op ja, kan natuurlijk ook toeval zijn maar ik mis hier een paar spelers die in de zomer nogal sterk overtuigd waren dat het allemaal wel los zou lopen.

Overigens Duitsland 5000+ besmettingen, ook daar gaat het nu wezenlijk slechter. De Belgen doen het inmiddels nog slechter dan ons, ook best een prestatie. 402 besmettingsgevallen per 100.000 inwoners.

Zie Mark van Ranst nog zitten bij Op1 met zijn glunderende kop dat zij hun zaken zoveel beter voor elkaar hebben en wij toch vooral achter de feiten aanliepen qua maatregelen.
blablablabla
pi_195626153
https://m.hln.be/in-de-bu(...)gpersoneel~ac2e00d2/

Ook niet vreemd als je dit soort beelden ziet. Gelukkig kunnen ze een Hollander de schuld geven :)
blablablabla
pi_195626181
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:16 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee, niet wetenschappelijke meningen gebaseerd op onderbuik gevoelens zouden gewoon genegeerd of nog meer ridicuul gemaakt moeten worden. Totaal geen respect voor malloten die selectief van wetenschap gebruik willen maken. :W
pi_195626190
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Valt me ook op ja, kan natuurlijk ook toeval zijn maar ik mis hier een paar spelers die in de zomer nogal sterk overtuigd waren dat het allemaal wel los zou lopen.

Overigens Duitsland 5000+ besmettingen, ook daar gaat het nu wezenlijk slechter. De Belgen doen het inmiddels nog slechter dan ons, ook best een prestatie. 402 besmettingsgevallen per 100.000 inwoners.

Zie Mark van Ranst nog zitten bij Op1 met zijn glunderende kop dat zij hun zaken zoveel beter voor elkaar hebben en wij toch vooral achter de feiten aanliepen qua maatregelen.
Uiteindelijk hobbelen we allemaal dezelfde afgrond in en krabbelt de een weer als eerste op gevolgd door de rest.

#opendeurtje
Zonder wrijving geen glans
pi_195626201
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 01:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Net zo min als het RIVM zegt dat dragen van mondkapjes significant zal bijdragen in voorkomen verspreiding.

Kortom de bal van deze discussie ligt dus principieel in de politiek.
Beleidsmakers die naar willekeur gaat bepalen dat kinderen niet besmettelijk zijn en volwassenen ineens wel. Volwassenen die daarom een mondkapje moeten gaan dragen. Ik krijg hierbij een selectief sterretjesgevoel.

Verder verbaast mij het ten zeerste dat er nog geen protesten zijn uitgebroken waar een Minister-president live aankondigt dat hij de (grond)wet wel even gaat veranderen om zo een draagplicht mogelijk te maken.
Ik vind dit onwezenlijk.

SPOILER
Ze waren wel al aan het rellen gisteravond in Drn Haag. En officieel zijn demonstraties noet verboden. Maar door de aanvullende regelgeving van gisteravond wordt het je welhaast onmogelij k gemaakt.

Tenzij je BLM heet, dan is alles geoorloofd.
pi_195626227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:24 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Uiteindelijk hobbelen we allemaal dezelfde afgrond in en krabbelt de een weer als eerste op gevolgd door de rest.

#opendeurtje
Precies, dat vingertjes wijzen naar andere landen mogen we wel mee stoppen. Komen allemaal (weer) aan de beurt, al zijn er wel wat (vaak dunbevolkte landen, of met een geografisch gunstige ligging dan wel dictatuur)die er net wat meer mee weg komen.

Tsjechië gaat ook verder op slot trouwens. Horeca ook dicht en verbod op alcohol in de openbare ruimte, al doen ze daar de scholen ook dicht. Snap niet dat ze hier middelbare ook niet een maand online lessen laten doen, of desnoods om en om twee weken thuis en twee weken les in halfvolle klassen. Dat zou toch een shitload aan nieuwe besmettingen moeten tegengaan?
blablablabla
  woensdag 14 oktober 2020 @ 07:35:44 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195626256
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Snap niet dat ze hier middelbare ook niet een maand online lessen laten doen, of desnoods om en om twee weken thuis en twee weken les in halfvolle klassen. Dat zou toch een shitload aan nieuwe besmettingen moeten tegengaan?
Nee, dat blijkt niet uit de cijfers.
Antifa
pi_195626333
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Precies, dat vingertjes wijzen naar andere landen mogen we wel mee stoppen. Komen allemaal (weer) aan de beurt, al zijn er wel wat (vaak dunbevolkte landen, of met een geografisch gunstige ligging dan wel dictatuur)die er net wat meer mee weg komen.
Dat is wel heel erg (veel te) makkelijk hoor.
pi_195626353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:35 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt niet uit de cijfers.
Zijn anders behoorlijk wat clusters en 10-15% van de leerlingen zit al thuis (nee niet door de herfstvakantie :P )

Aantallen besmettingen op middelbare scholen worden niet bijgehouden lees ik in dit artikel:

https://www.trouw.nl/binn(...)dig-is-dat~b59b9842/
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2020 @ 07:47:43 #199
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195626360
Volgens mij heeft men wel beter geluisterd. Stuk minder druk op de weg. Nog wel drukker dan in maart.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 07:47:53 #200
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195626364
Het China-virus slaat weer keihard toe :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: