Zoals jij jouw artikelen en waarheden hebt, zo heb ik de mijne. Ik vind het nobel van je dat je toch misschien me probeert te overtuigen van jouw gelijk. Maar dat gaat je op dit moment niet lukken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Helpt dit artikel?
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02801-8
Mwoah .. ik meen me te herinneren dat scholen in april toch 10 weken dicht konden onder druk van o.a. een hele grote club ouders. Kan het verkeerd onthouden hebben maar ik meen me te herinneren dat Rutte toentertijd een dergelijke uitspraak deed. Niet specifiek benoemende de ouders, maar wel dat er gehoor werd gegeven aan de massale vraag vanuit de maatschappij.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja maar dan ga je even voorbij aan het argument van het RIVM dat kinderen niet besmettelijk zijn.
Ouders maken de regels niet. Helaas.
Hup, doek omhoog en eeb'm kiek'n!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:11 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De controle daarop is wat lastig.
Klopt, scholen stonden later op het programma.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:20 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mwoah .. ik meen me te herinneren dat scholen in april toch 10 weken dicht konden onder druk van o.a. een hele grote club ouders. Kan het verkeerd onthouden hebben maar ik meen me te herinneren dat Rutte toentertijd een dergelijke uitspraak deed. Niet specifiek benoemende de ouders, maar wel dat er gehoor werd gegeven aan de massale vraag vanuit de maatschappij.
Bovenop heeft weinig zin, dan heb ik er ook 1 op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hup, doek omhoog en eeb'm kiek'n!![]()
![]()
Vandaar ook dat ik vroeg, moeten die een mondkapje erop of eronder!
Doe ik ook wel hoor. Ga je niet als een mondkapjes jehova de les lezen over die dingen. Misschien heb je wel gelijk zelfs.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Zoals jij jouw artikelen en waarheden hebt, zo heb ik de mijne. Ik vind het nobel van je dat je toch misschien me probeert te overtuigen van jouw gelijk. Maar dat gaat je op dit moment niet lukken.
Dat gaat je misschien lukken op het moment dat de rest van NL nu blijkbaar wel massaal aan de kapjes gaat, en corona over een paar weken verleden tijd en geschiedenis is.
Ik wil in de praktijk zien dat er voelbaar verbetering is. Zoals wetenschappelijke artikelen jouw visie onderbouwen, zo heb ik dat ook met de mijne.
Het zou fijn zijn als we dat kunnen respecteren van elkaar.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:23 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Bovenop heeft weinig zin, dan heb ik er ook 1 op.
Zie hier onze grondwet die voor iedereen in gelijke gevallen etc.etc. dezelfde plichten en rechten geeft... ongeacht religie etc.etc........quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:11 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De controle daarop is wat lastig.
Over Jehova getuigen.... die heb ik al een poosje niet gezien!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Doe ik ook wel hoor. Ga je niet als een mondkapjes jehova de les lezen over die dingen. Misschien heb je wel gelijk zelfs.
Maar het lijkt me wel lastig nu je bij heel veel dingen binnen een mondkapje op moet.
Nah het zal even behelpen worden met sommige dingen inderdaad. En sommige dingen kan ik nu dan even misschien niet meer doen. Dat is een consequentie die ik dan voor even aanvaard. En als dit een heel lang verhaal gaat worden, dan kan het misschien zelfs toch zo zijn dat ik mijn visie overboord gooi en toch kies voor de 'leuke' dingen omdat die mij meer te na staan dan dat gedoe met een mondkapje. Dat is het mooie aan keuzes. Je kunt ze altijd, op elk moment, herzien. Tenzij je Ferd Grapperhaus heet ... dan moet je iets meer oppassen. Maar laten we vooral geen oude koeien uit de sloot helpen. Daar is niemand mee gebaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Doe ik ook wel hoor. Ga je niet als een mondkapjes jehova de les lezen over die dingen. Misschien heb je wel gelijk zelfs.
Maar het lijkt me wel lastig nu je bij heel veel dingen binnen een mondkapje op moet.
Dit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Al die maatregelen helpen toch geen fuck. Alleen een lockdown werkt. Door die uit te stellen zorg je als politiek alleen maar voor meer schade.
Dan trek ik ze persoonlijk van school af en ik denk dat het kabinet dondersgoed in de gaten heeft dat NL dan pas echt in de fik komt te staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klopt, scholen stonden later op het programma.
Wat betreft de mondkapjes kwam vanuit het OMT al dat het met kleine kinderen niet handig was.
De administratie waarmee de bezetter zich destijds moest behelpen was ook een stuk beperkter dan de zee aan (al dan niet real time) informatie waarover autoriteiten nu de beschikking hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:34 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan trek ik ze persoonlijk van school af en ik denk dat het kabinet dondersgoed in de gaten heeft dat NL dan pas echt in de fik komt te staan.
Maar zover zal het denk ik ook niet komen.
Al hoor ik wel al allerlei initiatieven links en rechts voor de 13+'ers. Daar gaan we de komende dagen nog veel over horen denk ik. Misschien niet via dr msm omdat het daar angstvallig wordt stil gehoudrn om niet meer ouders op hetzelfde idee te brengen.
Maar 80 jaar geleden kende het verzet nog minder middelen als wij tegenwoordig. En die kwamen ook heel ver.
Je mag helemaal nergens met 30 zijn. Je mag in een gezelschap van maximaal 4 personen zijn. Dat is al een paar weken zo. Een horecatent (bijvoorbeeld) mag 30 mensen binnen hebben, maar jij mag maar met maximaal 4 man reserveren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:34 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit.
Zeker omdat de maatregelen zo onlogisch zijn:
- met 30 mensen mag je ergens zijn
- samenscholingen maximaal 4 personen (of was het nu 30). 3 in je huis uitnodigen.
- als je wil bidden in een kerk of moskee mogen het er misschien ook wel 100 zijn die met je mee bidden, Allah en God wordt nog om hun mening gevraagd. Zelfde geld voor werk, Rutte heeft weer zich in de kont laten nemen door de werkgevers lobby. Want voor werk mogen meer dan 30 mensen in een ruimte zijn, als dat voordelig is voor de productiviteit.
- voor 20 uur mag je nog alcohol in huis halen, dus de alcoholisten hoeven geen af kick verschijnselen te hebben. Daarna gaan ze alsnog om 21 uur dronken over straat lallen
- geen publiek, wel lekker boven op elkaar sporten
- Amateur sport wordt verboden vanaf 18 jaar, trainen maximaal met 4. Profs en betaald voetbal gaat zonder publiek door. Als je lid van een sportschool bent kan je wel met meer dan 4 man opeens sporten. Als er maar 1,5m afstand is
- evenementen worden verboden, maar pretparken blijven open. Bioscopen, theaters en beurzen mogen dan weer wel door gaan, tot 30 man. Dus geen festival maar wel een computer beurs. Of naar de Efteling. Daar moeten de eet-/drink gelegenheden dicht, maar afhaal mag wel.
Kortom, iedereen gaat naar de winter Efteling en dan allemaal eten kopen en onder de bomen met zijn allen op eten.
Kortom vele ontsnappingsroutes mogelijk. Je kan dus best een verjaardag met 30 man hebben, als je aan kan tonen dat iedereen afstand houd.
Als je het virus echt wil stoppen moeten veel strictere maatregelen gelden:
-alle niet essentiële gelegenheden en organisaties dicht. Behalve die voor infrastructuur, betrokken bij de levensmiddelen productie/logistiek en noodzakelijke zorg. Verplicht thuis werken.
- grenzen dicht flikkeren voor toeristen uit andere landen. Ook al zijn er daar ongeveer evenveel besmetten als hier, we moeten hier geen herbesmettingen importeren.
- leger op straat en alleen op straat met een ontheffing voor hond uitlaten, individuele sport of noodzakelijke verplaatsing naar noodzakelijk werk (bv in het ziekenhuis). Het leger mag geweld uitoefenen om te handhaven, alleen geen dodelijk geweld. Het leger hanteert een avondklok. Door deze regels zijn ook demonstraties niet toegestaan.
- alleen de supermarkten open
- ov alleen in met mondkapje
Zo een maand volhouden en dan daalt de incidentie van COVID19 wel. Vervolgens weer de maatregelen af bouwen maar dan de toeristen pas als laatste toe laten.
Ik denk dat de VVD stemmen dit keer ook gaat verliezen bij werkgevers door hun onduidelijke gezwalk met maatregelen. Uiteraard bij de horeca/evenementen industrie gaan ze stemmen verliezen maar ook bij andere werkgevers die het ziekte verzuim ziet oplopen door inconsequent beleid.
Maar met alle uitzonderingen die mensen zoeken hebben we over 2 weken waarschijnlijk wel de totale lockdown.
Net zo min als het RIVM zegt dat dragen van mondkapjes significant zal bijdragen in voorkomen verspreiding.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja maar dan ga je even voorbij aan het argument van het RIVM dat kinderen niet besmettelijk zijn.
Ouders maken de regels niet. Helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Ik heb 3 tieners, dus verplicht mondkapjes. En ik had gemopper op die 'ondingen' verwacht. Tot mijn stomme verbazing moest ik er naar vragen en ze tilden hun schouders erbij op, "Ja, en?" Mijn oudste maakte zelfs de opmerking: "Ook stom, zodra je zit, moet hij af. Alsof je zittend geen corona kan krijgen!"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:34 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan trek ik ze persoonlijk van school af en ik denk dat het kabinet dondersgoed in de gaten heeft dat NL dan pas echt in de fik komt te staan.
Maar zover zal het denk ik ook niet komen.
Al hoor ik wel al allerlei initiatieven links en rechts voor de 13+'ers. Daar gaan we de komende dagen nog veel over horen denk ik. Misschien niet via dr msm omdat het daar angstvallig wordt stil gehoudrn om niet meer ouders op hetzelfde idee te brengen.
Maar 80 jaar geleden kende het verzet nog minder middelen als wij tegenwoordig. En die kwamen ook heel ver.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-- beste antwoorden zal ik later als edit plaatsen --
Zo zie je maar weer, kinderen zijn soms veel verstandiger dan de met de onderbuik denkende volwassenenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb 3 tieners, dus verplicht mondkapjes. En ik had gemopper op die 'ondingen' verwacht. Tot mijn stomme verbazing moest ik er naar vragen en ze tilden hun schouders erbij op, "Ja, en?" Mijn oudste maakte zelfs de opmerking: "Ook stom, zodra je zit, moet hij af. Alsof je zittend geen corona kan krijgen!"
Kinderen zijn veel flexibeler dan wij volwassenen, ben ik bang!
We blinken misschien uit in het vermogen om ons aan te passen aan nieuwe omstandigheden, maar "aanvaarden"? Het "niet aanvaarden" van nieuwe omstandigheden lijkt me net iets dat je vooral bij de meest intelligente soorten zal vinden, "lagere" soorten hebben er de capaciteit niet voor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 00:39 schreef Roamnroll het volgende:
[..]
Net dat is imo wat ons als soort zo “succesvol” maakt, namelijk het vermogen razendsnel nieuwe omstandigheden te aanvaarden.
Je mag gewoon met 30 man sporten in de sportschool. Daar moet je 1,5 ruimte houden in de sportschool Of in het theater zitten. Je kan alleen niet voor 30 man in het theater reserveren, dat klopt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je mag helemaal nergens met 30 zijn. Je mag in een gezelschap van maximaal 4 personen zijn. Dat is al een paar weken zo. Een horecatent (bijvoorbeeld) mag 30 mensen binnen hebben, maar jij mag maar met maximaal 4 man reserveren.
Dan kan je 'slim' zijn en 2 mensen laten reserveren ofzo, maar je moet aan verschillende tafeltjes zitten, die mogen niet verschoven worden, want dan nek je de uitbater. Dus hoe gezellig is dat aan aparte tafeltjes?
Aaah... maar je verjaardag vieren in de sportschool is niet echt een feestje toch?!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:52 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je mag gewoon met 30 man sporten in de sportschool. Daar moet je 1,5 ruimte houden in de sportschool Of in het theater zitten. Je kan alleen niet voor 30 man in het theater reserveren, dat klopt.
Je mag ten hoogste met zijn 4en in een groepje bij elkaar staan dan, waarbij je de 1,5 m in acht houdt, dichter bij elkaar als gezin/familie.
Hier staat het uit gelegd: Antwoorden op jullie vragen over de nieuwe coronamaatregelen https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html (via @:NUnl)
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:46 schreef nelsonwarm het volgende:
Een kennis van mij stuurde 3 grafieken (zie spoiler) waaruit sommige mensen concluderen dat er nu niet veel aan de hand is en een gedeeltelijke lockdown onnodig is.
Waarom roept de situatie dan toch om maatregelen juist op dit moment al?Je brengt het alsof je iets kan winnen als je het goed hebt....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-- beste antwoorden zal ik later als edit plaatsen --![]()
Fixed! Tenzij 't hier over mondmaskers gaat die minstens aan de ffp2 standaard voldoen en uitgaand van wegwerpexemplaren telkens vervangen of anders op juiste, hygienische wijze op/afgezet en bewaard worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 01:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, kinderen zijn soms veel verstandiger volgzamer dan de met de onderbuik denkende volwassenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |