Dat heeft de regering in maart al gezegd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:37 schreef Idisrom het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)erik-gommers-stoppen
Leon de Winter heeft hier wel gelijk. Zoals wij nu het virus benaderen is het een eeuwig jo-jo-effect, zoals met diëten
Eerst weer wat strengere maatregelen → virus zakt weer wat → we laten weer wat maatregelen los - virus laait weer op.
We gaan allemaal dood.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Je mag toch niet naar binnen? dus wat is het probleem als je gewoon buiten blijft?
Los van het feit dat het OMT ook eens moet stoppen met roeptoeteren als ze hun zin niet krijgen, is dat idd wel waar 't op lijkt. We moeten gewoon iemand hebben om tegen te zeiken, dat is mens eigen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja eerste half jaar zat iedereen te zeiken dat het OMT ons land leidde en de regering alles klakkeloos overnamen. Doen ze dat nu niet, is het weer niet goed.
Beroepszeikerds, die de televaag als enkele bron hebben en zelf enkel napraten en niet nadenken...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:43 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja eerste half jaar zat iedereen te zeiken dat het OMT ons land leidde en de regering alles klakkeloos overnamen. Doen ze dat nu niet, is het weer niet goed.
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje. Even los van voor of tegen (ik ben geen fan...) is dat toch wel een opvallende constatering.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:39 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
The hammer and the dance.
We zitten al in die fase...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:39 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
The hammer and the dance.
Tijden veranderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Remco het volgende:
[..]
En een maand terug was dit geen probleem voor jou, aangezien toen nog niemand met mondkapje liep?
Ze zijn volgens mij al maanden de Hammer & Dance aan 't proberen, maar wij kunnen als Nederlanders niet zo goed dansen, dus is de hamer pijnlijker.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje. Even los van voor of tegen (ik ben geen fan...) is dat toch wel een opvallende constatering.
Maar goed zal wel allemaal niet waar zijn, "Ze denken nog steeds aan groepsimmuniteit en willen alle oudjes dood hebben!!111"
Ik heb de presco niet gezien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje. Even los van voor of tegen (ik ben geen fan...) is dat toch wel een opvallende constatering.
Maar goed zal wel allemaal niet waar zijn, "Ze denken nog steeds aan groepsimmuniteit en willen alle oudjes dood hebben!!111"
Een maand terug zaten we in een transitie periode. Nu zijn de regels duidelijk. Ik meen ook wat ik zeg, als een eigenwijs kinderachtig persoon in de buurt komt bij mij zonder kapje, prima. Dan duw ik je stijl achterover en zeg ik dat je in mijn gezicht probeerde te hoesten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Remco het volgende:
[..]
En een maand terug was dit geen probleem voor jou, aangezien toen nog niemand met mondkapje liep?
Het gaat niet om voorrang voor Covid patienten. Maar in Nederland heeft iedereen recht op zorg. Met Covid heb je meer patienten die acute zorg nodig hebt. En je hebt heel veel mensen tegelijk. Dus in eerste instantie probeer je dat te handelen door deze patienten en alle andere die acute zorg nodig hebben op te nemen en de niet zo acute zorg wat af te schalen. Op termijn, dus nu nog niet, is de toestroom echter zo groot, dat je niet iedereen kan helpen. Dan zul je moeten kiezen. En dan wordt er niet automatisch gekozen voor de Covid patient, maar wordt gekeken hoe hard de zorg nodig is. En uiteindelijk kan het wel zo zijn dat je dus bij het ziekenhuis komt omdat je acute zorg nodig hebt, maar dat het simpelweg niet meer te geven is, omdat het ziekenhuis, en alle andere in Nederland, vol zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Acuter snap ik idd.
Besmettelijk.. daarvoor is afstand houden / thuisblijven voldoende. Want in het ziekenhuis is het net zo gevaarlijk als thuis, misschien nog wel meer, omdat je daar meer zorgpersoneel kan aansteken.
Okay, maar groeit de kans om de loterij te winnen ook exponentiëel?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:21 schreef Landgeld het volgende:
Laten we het wel in perspectief blijven zien mensen. We creëeren veel te veel ansgt.
Van onze 17.000.000 mensen liggen er momenteel 0,0070% (1230) in het ziekenhuis.
De kans om de staatsloterij te winnen is bijna groter.
Het is zo weinig.
Wat? Van Dissel gebruikte die term al een stuk eerder hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje.
Okee, vrij bijzonder.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Een maand terug zaten we in een transitie periode. Nu zijn de regels duidelijk. Ik meen ook wat ik zeg, als een eigenwijs kinderachtig persoon in de buurt komt bij mij zonder kapje, prima. Dan duw ik je stijl achterover en zeg ik dat je in mijn gezicht probeerde te hoesten.
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Anderhalve meter afstand houden is belangrijker en effectiever.
Als je serieus bent wordt het misschien tijd om psychische hulp te gaan zoekenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Een maand terug zaten we in een transitie periode. Nu zijn de regels duidelijk. Ik meen ook wat ik zeg, als een eigenwijs kinderachtig persoon in de buurt komt bij mij zonder kapje, prima. Dan duw ik je stijl achterover en zeg ik dat je in mijn gezicht probeerde te hoesten.
Mondkapje is nog geen regel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.
Als je in isolatie zit lijkt het mij ten eerste niet verstandig om je kind naar school, opvang of wat dan ook te doen + de kans dat je andere besmet tijdens je trip is aanwezig, of is het een prive bso ergens op het platteland?quote:
Gewoon aanhaken bij de SBI-code in de KvK.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. En dan krijg je zoals in GB dat je alleen drank kunt bestellen als je er iets te eten bij neemt (want dan ben je opeens een restaurant). Dus al die pubs serveren nu soep.
Schiet ook niet echt op.
Ten eerste zijn er nog geen mondkapjesregels zoals jij ze beschrijft. Ten tweede zijn de regels nog duidelijker over mensen omver duwen: Dat heet mishandeling en daarvoor kun je terecht staan. Ten derde geeft over aerosolen beginnen aan dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.
Precies, gewoon standaard triage. Je hebt hoe belangrijk en hoe urgent iets is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om voorrang voor Covid patienten. Maar in Nederland heeft iedereen recht op zorg. Met Covid heb je meer patienten die acute zorg nodig hebt. En je hebt heel veel mensen tegelijk. Dus in eerste instantie probeer je dat te handelen door deze patienten en alle andere die acute zorg nodig hebben op te nemen en de niet zo acute zorg wat af te schalen. Op termijn, dus nu nog niet, is de toestroom echter zo groot, dat je niet iedereen kan helpen. Dan zul je moeten kiezen. En dan wordt er niet automatisch gekozen voor de Covid patient, maar wordt gekeken hoe hard de zorg nodig is. En uiteindelijk kan het wel zo zijn dat je dus bij het ziekenhuis komt omdat je acute zorg nodig hebt, maar dat het simpelweg niet meer te geven is, omdat het ziekenhuis, en alle andere in Nederland, vol zijn.
Eigenlijk zit Tomas Pueyo in het torentje.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |