abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:53:04 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628109
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Je mag toch niet naar binnen? dus wat is het probleem als je gewoon buiten blijft?
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.
pi_195628124
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja maar, ikke :')
pi_195628128
Dus ik kan niet naar het kleine restaurant hier waar maximaal 10 mensen binnen kunnen en mogen met de huidige regels maar mag wel naar de dierentuin waar op een gemiddeld wc-blok al 10 mensen kamperen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:16 #104
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ten eerste zijn er nog geen mondkapjesregels zoals jij ze beschrijft. Ten tweede zijn de regels nog duidelijker over mensen omver duwen: Dat heet mishandeling en daarvoor kun je terecht staan. Ten derde geeft over aerosolen beginnen aan dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.
Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.
pi_195628137
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat? Van Dissel gebruikte die term al een stuk eerder hoor.
In maart was dat al bekend mede dankzij Tomas Pueyo. _O_
pi_195628138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.
pi_195628142
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ja maar, ikke :')
Oh ja is ook zo, we gaan allemaal dood
pi_195628144
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Dat heeft de regering in maart al gezegd.
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.

Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
pi_195628150
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.
Vervelende trol dit hoor.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:55:30 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.
Precies!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:56:08 #111
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628163
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vervelende trol dit hoor.
Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
pi_195628172
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
Alleen jammer dat je 1,63 m bent en twijgjes als armpjes hebt :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 09:57:30 ]
pi_195628173
quote:
4s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Jaja, stoer, nu weten we het wel.
pi_195628180
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:50 schreef DW457 het volgende:
Ondertussen komt er nog iets op ons af...

[ afbeelding ]
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.
pi_195628188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Wel met mondkapje en op 1,5 m afstand he
  woensdag 14 oktober 2020 @ 09:58:05 #117
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628190
quote:
Iemand besmet een kind en blijf daarna thuis?
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 09:58:48 #118
5428 crew  miss_sly
pi_195628195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.

Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
Nog niet eerder meegelezen, of de argumenten waarom dit niet werkt als onzin verworpen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195628203
quote:

[..]

Je vraagt nogal wat van dat personeel, natuurlijk.
pi_195628205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Jehova’s tussen de deur klemmen is leuk tijdverdrijf
pi_195628208
quote:
Dank, die bedoelde ik idd. Vrij simpele interpretatie:
- Is er iemand in het gezin positief getest? Blijf thuis
- Is er iemand in het gezin met koorts? Blijf thuis
- Is het gezin in aanraking geweest met iemand die positief getest is in de afgelopen 10 dagen? Blijf thuis

Sowieso, welke idioot zou zn kind naar de opvang sturen met 38 graden koorts.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 10:00:19 #122
236264 crew  capricia
pi_195628214
quote:

[..]

Heb je al eens gekeken hoeveel mensen er een oproep voor een griepprik krijgen, en dus bij de kwetsbaren horen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195628221
Ik baal er wel van dat de uitslag van mijn coronatest zo lang op zich laat wachten.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:01:11 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195628224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_195628227
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:00 schreef DW457 het volgende:
Ik baal er wel van dat de uitslag van mijn coronatest zo lang op zich laat wachten.
Hoe lang wacht je al?
pi_195628232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe lang wacht je al?
36 uur
pi_195628243
quote:
86s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg..
Paracetamol erin en hop, gaan? Mn dochter heeft wel 's daar koorts gekregen, dat ze belden om 'r op te halen, maar dan wil je je kind toch niet bij de opvang hebben? Ik weet niet hoe 't bij andere kinderen is, maar als mijne boven 38 graden koorts heeft is 't echt een vaatdoekje
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:02:41 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195628247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Eind september waren er kennelijk al 370 scholen besmet. Volgens Van Dissel in het artikel uit Trouw dat ik postte besmetten leerlingen elkaar gewoon net zo hard. En waarom niet? Zij zijn net zo goed besmettelijk! FOK! viroloog Vomy beweert echter zonder welke vorm van onderbouwing (exacte aantallen worden tenslotte niet geregistreerd) van niet. Over compleet lachwekkende claims gesproken. Je doet zelf een aardige duit in het zakje met je verhaal.
Joh, het is leuk dat je een krantenabbonement hebt genomen, maar je hebt je cijfers niet op orde en je bent niet in staat om met getallen om te gaan.
Dat er eind september 370 scholen 'besmet' zijn (lollololl, hoe is een school besmet?), betekent neem ik dus aan niets anders dan dat er op 370 scholen besmettingen geconstateerd zijn. Nou, wat ontiegelijk veel - er zijn 8000 scholen in Nederland en op elke school zitten zo een paar honderd leerlingen, en als er dan een van die leerlingen op een school besmet is, tellen we die mee.

En verder probeer je nog een sneue steek te doen naar mij als Fok!-viroloog, maar ik wil je er wel aan herinneren dat jij degene bent die begon over dat de scholen moesten sluiten omdat jij degene bent die denkt dat dat een goede maatregel is omdat jij degene bent die zichzelf zo hoog inschat dat hij weet hoe we het virus eronder kunnen krijgen hoewel jij ook degene bent die nog geen twee grafieken kan vergelijken en kan plaatsen hier om zijn eigen verhaal te onderbouwen.

Als dingen te moeilijk voor je zijn, hoef je niet mee te praten. Als je niets anders kan dan dag in dag uit hetzelfde, ononderbouwde idee hier pushen alsof het de logica zelf is, en vervolgens geconfronteerd met een paar kritische noten en vragen over onderbouwing die je niet kunt leveren, begint te klagen over Fok!-virologen, wat is dan precies je toegevoegde waarde? Begin anders een eigen draadje waar mensen zoals jij allemaal claims kunnen doen die ze niet kunnen onderbouwen maar die wel lekker aanvoelen vanuit je beperkte onderbuik.

Op geen enkele manier kun je hard maken dat de scholen dicht zouden moeten, je levert 0 bronnen behalve een ongedefinieerde interpretatie van het concept 'besmette scholen', die je niet eens in perspectief kan plaatsen tov het totaal aantal besmettingen/scholen, er wordt elke week een heel rapport gepubliceerd met allemaal grafieken en uitsplitsing naar leeftijdscategorieën, er is een waslijst aan documentatie over hoe deze tweede golf in omvang is toegenomen, en je neemt er allemaal niets van mee. Het enige wat je kan is je ogen dichthouden en je zinnetje kopiëren dat de scholen dicht moeten, omdat dat nou eenmaal de loopgraaf is waar je jezelf in vastgeketend hebt.
Antifa
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:02:46 #129
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195628250
quote:

[..]

Ook in de leeftijd ruim onder de 60 zitten heel veel mensen die ook in een risicogroep vallen (en dat zijn bij lange na niet alleen dikke mensen).
Gewone mensen met een baan, en een partner, en kinderen.

Dus al die mensen moeten dan ook maar in isolatie? Samen met hun partners? En kinderen?

Nee dat is goed voor de economie...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195628257
Ik ben dat gezuig van de KNVB en de voetbalclubs echt wel zat trouwens. Telkens maar weer: "ja maar wij zijn bijzonder, wij moeten een uitzondering krijgen!". Nu weer gezeik over de amateurclubs in het KNVB-bekertoernooi. En dat terwijl de profclubs zoals Ajax ook nog eens een miljoenensteun trekken bij de overheid terwijl hun bestuurders gewoon een dikke bonus krijgen omdat er een miljoenenwinst is gedraaid. Echt oprotten.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 14 oktober 2020 @ 10:04:01 #131
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_195628267
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:03 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben dat gezuig van de KNVB en de voetbalclubs echt wel zat trouwens. Telkens maar weer: "ja maar wij zijn bijzonder, wij moeten een uitzondering krijgen!". Nu weer gezeik over de amateurclubs in het KNVB-bekertoernooi. En dat terwijl de profclubs zoals Ajax ook nog eens een miljoenensteun trekken bij de overheid terwijl hun bestuurders gewoon een dikke bonus krijgen omdat er een miljoenenwinst is gedraaid. Echt oprotten.
Sowieso, de hele economie van het profvoetbal...
pi_195628268
Misschien moeten we trouwens ook maatregelen introduceren waardoor ook ouderen wat meer thuis blijven. Daar schijnen we het namelijk allemaal voor te doen. Ik heb wel een aantal ideeën:

- sluiten van campings
- geen kerkbijeenkomsten meer
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- verbod op beurzen zoals de huishoudbeurs, reisbeurs en 50plusbeurs
- geen vliegreizen meer
pi_195628279
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef quirina het volgende:

[..]

Jehova’s tussen de deur klemmen is leuk tijdverdrijf
Lekker uren mee kletsen in de kou en dan wegsturen en geen blad of papiertje aannemen is ook altijd leuk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195628292
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

De stijfkoppen zitten in hun eigen social-media-bubbel en weten dat vaak niet eens.
Die krijg je dus verder helemaal nooit mee.
Ik heb niet eens social media. Ik heb FOK! and that's it :?

Mij krijg je om als je stopt met mensen als proefkonijn te gebruiken, stoppen met gejojo, en we daadwerkelijk effect zien van het nut van maatregelen. Zaken in perspectief plaatsen en niet opkloppen, media eerlijk en transparant inzetten.
pi_195628296
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moeten we trouwens ook maatregelen introduceren waardoor ook ouderen wat meer thuis blijven. Daar schijnen we het namelijk allemaal voor te doen. Ik heb wel een aantal ideeën:

- sluiten van campings
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- geen vliegreizen meer
Waarom en nee
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:06:01 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628299
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dank, die bedoelde ik idd. Vrij simpele interpretatie:
- Is er iemand in het gezin positief getest? Blijf thuis
- Is er iemand in het gezin met koorts? Blijf thuis
- Is het gezin in aanraking geweest met iemand die positief getest is in de afgelopen 10 dagen? Blijf thuis

Je wilt niet weten hoeveel ouders dat doen en die nu in discussie gaan alsof er geen pandemie rondraast. Collega van me moest haar dochter weer ophalen want die hoestte toch te erg (nadat ze het dus met een kuch afgeleverd had) maar ze meldde meteen blij: "Gelukkig is mijn man morgen thuis dus kan ik lekker naar kantoor morgen!"

Mensen willen het niet snappen, ook niet als je het letterlijk uitlegt, aankondigt en daarna verbiedt. Geldt niet voor hen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:06:15 #137
38496 Perrin
pi_195628304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Paracetamol erin en hop, gaan? Mn dochter heeft wel 's daar koorts gekregen, dat ze belden om 'r op te halen, maar dan wil je je kind toch niet bij de opvang hebben? Ik weet niet hoe 't bij andere kinderen is, maar als mijne boven 38 graden koorts heeft is 't echt een vaatdoekje
Yup, want anders moet je ineens vrij nemen van je werk.
pi_195628313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoeveel ouders dat doen en die nu in discussie gaan alsof er geen pandemie rondraast. Collega van me moest haar dochter weer ophalen want die hoestte toch te erg (nadat ze het dus met een kuch afgeleverd had) maar ze meldde meteen blij: "Gelukkig is mijn man morgen thuis dus kan ik lekker naar kantoor morgen!"

Mensen willen het niet snappen, ook niet als je het letterlijk uitlegt, aankondigt en daarna verbiedt. Geldt niet voor hen.
Zou zo fijn zijn als het virus enkel dat soort mensen zou raken....maar helaas...
pi_195628314
quote:

[..]

Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik

Hoewel ik ook liever minder maatregelen had gezien, en ik denk met jou en mij iedereen, waren we gewoon te laat als Nederland. Het heeft te lang geduurd, en dus lopen we nu achter de feiten aan en moet er hard ingegrepen worden.

Ik heb geen Telegraaf premium, dus kan niet het hele artikel lezen, waarom moet Gommers gestopt worden? In de inleidende tekst gaat het over de arts-microbiologen, daar valt Gommers niet onder.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:07:17 #140
38496 Perrin
pi_195628322
quote:

- sluiten van campings
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- geen vliegreizen meer
Mijn ouders zijn vandaag met de kinderen van mijn zus naar de dierentuin :{
pi_195628324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mij krijg je om als je stopt met mensen als proefkonijn te gebruiken, stoppen met gejojo, en we daadwerkelijk effect zien van het nut van maatregelen. Zaken in perspectief plaatsen en niet opkloppen, media eerlijk en transparant inzetten.
Dat media verhaal van je post is er als ze vertellen wat jij wilt horen?
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 10:07:24 #142
5428 crew  miss_sly
pi_195628326
quote:

[..]

In perspectief plaatsen en transparantie zijn inderdaad dingen die gemist worden.
Wat betreft de maatregelen, denk jij niet dat die eerder al effect hebben gehad? Hoe zie jij dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195628334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik

Hoewel ik ook liever minder maatregelen had gezien, en ik denk met jou en mij iedereen, waren we gewoon te laat als Nederland. Het heeft te lang geduurd, en dus lopen we nu achter de feiten aan en moet er hard ingegrepen worden.

Ik heb geen Telegraaf premium, dus kan niet het hele artikel lezen, waarom moet Gommers gestopt worden? In de inleidende tekst gaat het over de arts-microbiologen, daar valt Gommers niet onder.
Sowieso...als je de Telegraaf serieus neemt ben je het luisteren niet waard...komt dan toch alleen maar bagger uit je mond.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:08:02 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628339
quote:

- sluiten van campings
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- geen vliegreizen meer
Is niet te handhaven, al staat er daar iemand in een Hawaii-shirt met een surfplank in zijn achterzak, ze zullen liegen tot ze groen zien dat ze echt voor zaken op reis gaan, hoor!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:08:13 #145
38496 Perrin
pi_195628343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?
pi_195628346
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hopelijk blijft het droog en hebben ze plezier
pi_195628353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hopelijk blijft het droog en hebben ze plezier
En hopelijk hebben de beesten geen corona.
pi_195628360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?
Tsja...als je kinderen neemt heb je niet alleen maar de lusten, maar ook de lasten. Dat moet je maar regelen met je werkgever. Hoeft de rest van de maatschappij geen last van te hebben.
pi_195628365
quote:

[..]

Je moet mensen jammer genoeg als proefkonijn gebruiken, want de antwoorden zijn er niet. Sterker nog, vaccin-tests en dat soort dingen zijn letterlijk mensen proefkonijnen.

Op dit moment is het echt niet anders dan: Je draait aan wat knoppen, je kijkt of het verschil maakt. Indien ja ga je daarmee door, indien nee draai je aan andere knoppen.

Dat ze daar transparanter over hadden kunnen zijn in de afgelopen maanden ben ik met je eens, maar het antwoord op deze ziekte is er niet.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:10:17 #150
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628384
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar, ze leren het nooit. Dit soort primaten zijn de reden dat Nederland het lachertje is van Europa. Lekker eigenwijs. Tot ze zitten te janken omdat ze niet meer geholpen worden bij het Ziekenhuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')