De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Anderhalve meter afstand houden is belangrijker en effectiever.
Als je serieus bent wordt het misschien tijd om psychische hulp te gaan zoekenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Een maand terug zaten we in een transitie periode. Nu zijn de regels duidelijk. Ik meen ook wat ik zeg, als een eigenwijs kinderachtig persoon in de buurt komt bij mij zonder kapje, prima. Dan duw ik je stijl achterover en zeg ik dat je in mijn gezicht probeerde te hoesten.
Mondkapje is nog geen regel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.
Als je in isolatie zit lijkt het mij ten eerste niet verstandig om je kind naar school, opvang of wat dan ook te doen + de kans dat je andere besmet tijdens je trip is aanwezig, of is het een prive bso ergens op het platteland?quote:
Gewoon aanhaken bij de SBI-code in de KvK.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 08:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. En dan krijg je zoals in GB dat je alleen drank kunt bestellen als je er iets te eten bij neemt (want dan ben je opeens een restaurant). Dus al die pubs serveren nu soep.
Schiet ook niet echt op.
Ten eerste zijn er nog geen mondkapjesregels zoals jij ze beschrijft. Ten tweede zijn de regels nog duidelijker over mensen omver duwen: Dat heet mishandeling en daarvoor kun je terecht staan. Ten derde geeft over aerosolen beginnen aan dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.
Precies, gewoon standaard triage. Je hebt hoe belangrijk en hoe urgent iets is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat niet om voorrang voor Covid patienten. Maar in Nederland heeft iedereen recht op zorg. Met Covid heb je meer patienten die acute zorg nodig hebt. En je hebt heel veel mensen tegelijk. Dus in eerste instantie probeer je dat te handelen door deze patienten en alle andere die acute zorg nodig hebben op te nemen en de niet zo acute zorg wat af te schalen. Op termijn, dus nu nog niet, is de toestroom echter zo groot, dat je niet iedereen kan helpen. Dan zul je moeten kiezen. En dan wordt er niet automatisch gekozen voor de Covid patient, maar wordt gekeken hoe hard de zorg nodig is. En uiteindelijk kan het wel zo zijn dat je dus bij het ziekenhuis komt omdat je acute zorg nodig hebt, maar dat het simpelweg niet meer te geven is, omdat het ziekenhuis, en alle andere in Nederland, vol zijn.
Eigenlijk zit Tomas Pueyo in het torentje.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het wel interessant dat Rutte deze termen nu gebruikt. Eigenlijk zijn Van Dissel, het RIVM en OMT aan de kant geschoven en zit het RedTeam nu in het Torentje. Even los van voor of tegen (ik ben geen fan...) is dat toch wel een opvallende constatering.
Maar goed zal wel allemaal niet waar zijn, "Ze denken nog steeds aan groepsimmuniteit en willen alle oudjes dood hebben!!111"
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Je mag toch niet naar binnen? dus wat is het probleem als je gewoon buiten blijft?
Ja maar, ikkequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.
Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ten eerste zijn er nog geen mondkapjesregels zoals jij ze beschrijft. Ten tweede zijn de regels nog duidelijker over mensen omver duwen: Dat heet mishandeling en daarvoor kun je terecht staan. Ten derde geeft over aerosolen beginnen aan dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.
In maart was dat al bekend mede dankzij Tomas Pueyo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat? Van Dissel gebruikte die term al een stuk eerder hoor.
Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Dat heeft de regering in maart al gezegd.
Vervelende trol dit hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.
Precies!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.
Alleen jammer dat je 1,63 m bent en twijgjes als armpjes hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
Jaja, stoer, nu weten we het wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:50 schreef DW457 het volgende:
Ondertussen komt er nog iets op ons af...
[ afbeelding ]
Wel met mondkapje en op 1,5 m afstand hequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.
Iemand besmet een kind en blijf daarna thuis?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef quirina het volgende:
https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=351
Iemand besmet kind blijft thuis!
Nog niet eerder meegelezen, of de argumenten waarom dit niet werkt als onzin verworpen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.
Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
Je vraagt nogal wat van dat personeel, natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.
Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
Jehova’s tussen de deur klemmen is leuk tijdverdrijfquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |