Dat laatste geldt dan alleen voor restaurants en kroegen, of overal? Stel je moet ergens een poos wachten....quote:Algemene vragen over mondkapjes
Waar moet ik een mondkapje dragen?
Op sommige plekken is het dringende advies om een mondkapje te dragen. Dit geldt voor binnenruimten die voor publiek toegankelijk zijn, zoals: winkels, musea, gemeentehuizen, stations, vliegvelden, dierentuinen, attractieparken, parkeergarages, benzinestations en dergelijke.
Ook geldt dit advies in cafés en restaurants met bijbehorende terrassen, theaters, bioscopen en concertzalen, wanneer u staat of loopt. Wanneer u zit mag u het mondkapje afzetten.
https://www.rijksoverheid(...)tand%20tot%20anderen.
Als we nou gewoon allemaal onze eigen interpretaties en regels blijven volgen dan kunnen we over 2 weken in volledige lockdown.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.
Ik hoop dat de communicatie-afdeling bij VWS ondertussen een keer het OMT bij elkaar roept en zegt: Nu is 't ff klaar met die schnabbels. We hebben een crisis te beheersen, en deze BS helpt niet. Als je het er niet mee eens bent kom je langs, bel je ons of wat dan ook, maar ga niet in de media roeptoeteren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ed.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/
Ik vind dit toch wel weer een tikkeltje smerig vanuit het OMT om zo het gezag van het kabinet te ondermijnen. In hetzelfde artikel wordt notabene gezegd dat volgens het RIVM restaurants verantwoordelijk zijn voor 27% van de besmettingsclusters in de horeca. Dat is dan toch een goede reden om ook die dicht te gooien...
Als dat echt zo was, zaten we nu niet te kijken met zoveel 'besmettingen' (waar ik qua manipulatie ook zo mijn vraagtekens bij zet .. dat terzijde).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.
Het zegt mij dat je daar voor objectieve/onpartijdige nieuwsvoorziening aan het verkeerde adres bent. En als het nou slechts één medium was dan zou je nog van een signatuur kunnen spreken maar het was mediabreed gecoordineerd. Dit zijn geen journalisten meer, dit is een gedecentraliseerde PR-afdeling.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat je 'ze noemen blank nu wit' als inhoudelijk ziet.
Eh. Nee. RIVM stelt dat het effect niet zo groot is indien iedereen zich continu aan anderhalve meter afstand houdt, persoonlijke hygiëne hoog in het vaandel staat (je weet wel, handenwassen, waarbij Nederland standaard onderaan de lijstjes bungelt) en dat iedereen met klachten die eventueel op het coronavirus zouden kunnen duiden thuisblijft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dan zouden die maskers in werkelijkheid dus juist nog minder effectief zijn?
Nee, lekker dat ding onder rochelen en vervolgens gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand isquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen (al zovaak gezien!!!!!),
Ja serieus, dan sta ik echt effe met open mond (achter een kapje verstopt) te staren.quote:
Ja eigenlijk zou het NOS Journaal ook nog steeds over zwartjoekels en negertjes moeten berichten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het zegt mij dat je daar voor objectieve/onpartijdige nieuwsvoorziening aan het verkeerde adres bent. En als het nou slechts één medium was dan zou je nog van een signatuur kunnen spreken maar het was mediabreed gecoordineerd. Dit zijn geen journalisten meer, dit is een gedecentraliseerde PR-afdeling.
Yup, het is doodvermoeiend. Ik snap dat het allemaal volkomen kut is voor die branche, maar dit is nu niet meer het moment om allerlei uitzonderingsposities te gaan creëren, zeker niet als aantoonbaar is dat ook dat stukje horeca bijdraagt aan verspreiding. Sowieso krijg je dan de discussie wie er een restaurant heeft, een cafe-restaurant of toevallig een paar tafeltjes waar hapjes geserveerd heeft binnen heeft staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop dat de communicatie-afdeling bij VWS ondertussen een keer het OMT bij elkaar roept en zegt: Nu is 't ff klaar met die schnabbels. We hebben een crisis te beheersen, en deze BS helpt niet. Als je het er niet mee eens bent kom je langs, bel je ons of wat dan ook, maar ga niet in de media roeptoeteren.
Wel ironisch dat ze een geheimhoudingsplicht hebben, maar dat die vergeten wordt op het moment dat het ze zelf niet zint.
Alles in deze pandemie is onderbuikgevoel, tot het bewezen onderzocht is. Er is onderzocht dat druppels een grote rol spelen en in diezelfde onderzoeken staat: "Het is niet aannemelijk dat aerosolen een grote rol spelen". Ofwel: onderbuikquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:07 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als dat echt zo was, zaten we nu niet te kijken met zoveel 'besmettingen' (waar ik qua manipulatie ook zo mijn vraagtekens bij zet .. dat terzijde).
Die dingen worden nu gebruikt uit onderbuikgevoel. Niemand heeft het echte antwoord. Zowel partijen voor als tegen niet.
Als je veel moet hoesten of niezen, moet je überhaupt thuis blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, lekker dat ding onder rochelen en vervolgens gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand is![]()
Da's gezond
Je kunt op je klompen aanvoelen dat het daar uiteindelijk wel op uit gaat draaien daardoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:06 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als we nou gewoon allemaal onze eigen interpretaties en regels blijven volgen dan kunnen we over 2 weken in volledige lockdown.
Want een mondkapje zorgt dat er ineens geen overdracht via voorwerpen meer zou plaatsvinden?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Eh. Nee. RIVM stelt dat het effect niet zo groot is indien iedereen zich continu aan anderhalve meter afstand houdt, persoonlijke hygiëne hoog in het vaandel staat (je weet wel, handenwassen, waarbij Nederland standaard onderaan de lijstjes bungelt) en dat iedereen met klachten die eventueel op het coronavirus zouden kunnen duiden thuisblijft.
Maar leuk geprobeerd. Echt hoor.
Voor jezelf maakt dat geen reet meer uit he muts.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, lekker dat ding onder rochelen en vervolgens gewoon doorlopen alsof er niks aan de hand is![]()
Da's gezond
Er is geen enkele waarde voor het OMT om nadat de persconferentie geweest is te roepen: "Ja maar wij hadden gewild dat jullie open bleven hoor, echt waar"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, het is doodvermoeiend. Ik snap dat het allemaal volkomen kut is voor die branche, maar dit is nu niet meer het moment om allerlei uitzonderingsposities te gaan creëren, zeker niet als aantoonbaar is dat ook dat stukje horeca bijdraagt aan verspreiding. Sowieso krijg je dan de discussie wie er een restaurant heeft, een cafe-restaurant of toevallig een paar tafeltjes waar hapjes geserveerd heeft binnen heeft staan.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)-de-15-meter-buiten/
Herseninfarct, Longemboliën, trombose ,cardioitis, en overige orgaanschadequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hersenschade, chronisch vermoeidheid, blijvende kortademigheid, aanzienlijk teruggelopen conditie en natuurlijk alles wat we nu nog niet kunnen weten.
Als jij je handen consequent wast, zijn je handen schoon als je aan je mondkapje zit. Dat is meer het punt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Want een mondkapje zorgt dat er ineens geen overdracht via voorwerpen meer zou plaatsvinden?Moet je me toch eens uitleggen.
Zou me geheel niet verbazen wanneer mondkapjes zoals gebruikt door het merendeel van de bevolking overdracht via voorwerpen (en de mondkapjes die daarna aangeraakt en de dag door hergebruikt worden) juist enorm doet stijgen.
Precies, blanken blank noemen is vergelijkbaar met donkere mensen "zwartjoekels" en "negertjes" noemen maar dan de andere kant op.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja eigenlijk zou het NOS Journaal ook nog steeds over zwartjoekels en negertjes moeten berichten.
Als je klachten hebt, behoor je ook thuis te blijven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Da's gezond
Op zich kan ik dat best begrijpen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.
Ik noem even een video die ergens in de beginperiode maart/april is gebruikt van een overvolle IC ergens in Italië waar het er heel ernstig en indrukwekkend uit zag allemaal. Ja, ook ik was onder de indruk! WTF was hier aan de hand?
En vervolgens wordt exact datzelfde filmpje een paar maanden later in andere media gebruikt. Alleen speelde het zich toen af in een compleet ander land (ik meen Amerika, maar kan me even vergissen in deze).
Filmpjes waaruit blijkt dat 'coronapatienten' acteurs zijn. Die betaald worden om dit te kunnen doen.
'Infuencers' die betaald krijgen van mijn belastingcenten om de 'ernst' van de situatie duidelijk te maken c.q. mensen over te halen c.q. groepsdruk.
Een interview met Diederik Gommers, uitspraken, whatsappjes, onder druk worden gezet .. weet niet even niet meer van welke krant.
Gewoon geen oprechte, transparante media.
Als het allemaal oprecht, eerlijk en transparant is, dan hoef je geen dergelijke kunstgrepen te verrichten om mensen te overtuigen.
Ik ben kritisch. Ik neem niet alles voor zoete koek aan. Ja, ik ben mij er ook van bewust dat er ook aan de kant van BNW gemanipuleerd wordt en daar waak ik ook voor. Dus grasduin ik zelf ook wat meer.
Maar dat alles is genoeg voor mij om van beide kampen niet alles als waarheid aan te nemen.
Ik zit al een tijdje in een whatsappgroep met gelijkgestemden hier in de regio waar ik woon. Sommigen 'slaan' daarin wat door, dat is mij een brug te ver. Die kant ga ik niet op. Maar er zitten er ook genoeg tussen van de middenmoot, waaronder ik mij voor het gemak even schaal. Die echt wel met gedegen dingen komen waar je dan zelf over na kunt denken om daar je eigen oordeel aan te geven.
Je kan altijd eens moeten hoesten of niesen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je veel moet hoesten of niezen, moet je überhaupt thuis blijven.
Dan zou het inderdaad zomaar kunnen zijn dat je iets onder de leden hebt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je veel moet hoesten of niezen, moet je überhaupt thuis blijven.
Ik zou het met je eens zijn als dit een privémening is van een van de leden van het OMT. Maar dit is toch gewoon het officiële advies van het OMT.? Dat wordt altijd gepubliceerd. En het kabinet doet daar vervolgens mee wat het wilt. Ook dat lijkt me logisch.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ed.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/
Ik vind dit toch wel weer een tikkeltje smerig vanuit het OMT om zo het gezag van het kabinet te ondermijnen. In hetzelfde artikel wordt notabene gezegd dat volgens het RIVM restaurants verantwoordelijk zijn voor 27% van de besmettingsclusters in de horeca. Dat is dan toch een goede reden om ook die dicht te gooien...
Met een mondkapje op nies ik veel vaker zelfs. Kriebelt als de netenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan altijd eens moeten hoesten of niesen.
oke mama.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Die vraag is precies waarom ze een wet gaan invoeren. Gewoon alvast dragen, kleine moeite, hoef je ook niet te wachten tot het verplicht is.
Ik meen ook dat dat al debunked was, maar goed, dat heeft dan niet iedereen meegekregen of geloofd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En hier ging het over de rand. Dat meen je toch niet serieus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |