Precies, want dat is wat een tsunami typeert.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:56 schreef Simmertje het volgende:
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio
Mij valt op dat juist mensen die sterk richting BNW neigen zulke filmpjes tegenkomen. Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media. En de zin die hierop volgde had je beter weg kunnen laten als je vindt dat je niet zo door slaat als anderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.
Ik noem even een video die ergens in de beginperiode maart/april is gebruikt van een overvolle IC ergens in Italië waar het er heel ernstig en indrukwekkend uit zag allemaal. Ja, ook ik was onder de indruk! WTF was hier aan de hand?
En vervolgens wordt exact datzelfde filmpje een paar maanden later in andere media gebruikt. Alleen speelde het zich toen af in een compleet ander land (ik meen Amerika, maar kan me even vergissen in deze).
Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.
Je ziet wel mooi een trend van hoe het zich verspreid. Italie > Spanje > Frankrijk > VK/Belgie > Nederland. Die trend lijkt nu ook in Nederland, op kleiner niveau, duidelijk te worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.
Tja, de "blank heet nu wit want het woord blank is heel racistisch en kwetsend" brigade. Wat moet je daar nou weer van zeggen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media.
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.
Niets als je niets zinnigs te melden hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tja, de "blank heet u wit want het woord blank is heel racistisch en kwetsend" brigade. Wat moet je daar nou weer van zeggen?
Maar is weer een beetje dezelfde discussie elke keer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)
Het RIVM gaat uit van ideale omstandigheden die volcontinu aanwezig zijn. Worden aan alle kanten door de realiteit bijgehaald.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nou nee hoor en zelfs het rivm spreekt van een zeer beperkte effectiviteit. (Al kramen die wel meer onzin uit dus heel veel waarde zou ik hier ook niet aan hechten.)
Ik denk niet dat het 'opschuift'. Nederland is te klein om op basis van rioolwatermetingen onderscheid te maken. Je bent binnen no-time aan de andere kant van het land. Idealiter wil je die rioolwatermetingen van andere landen tegen elkaar leggen, om een goed beeld te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.
Volgens mij is mijn inhoudelijke bezwaar tegen die door politiek activisme gedreven club alleszins zinnig en relevant, dat een tokkiebal-liefhebber dat niet wenst te zien, jammer dan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niets als je niets zinnigs te melden hebt.
Had prettig geweest indien jij iets beter naar experts zou luisteren in plaats van te blijven volharden in je eigen cherry picking.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.
Dan zouden die maskers in werkelijkheid dus juist nog minder effectief zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef Dven het volgende:
Het RIVM gaat uit van ideale omstandigheden die volcontinu aanwezig zijn.
Van wat ik begrepen heb, kon de beheerder van die ruimte het je al opleggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
vanaf wanneer moeten nou die kapjes op in de openbare ruimte?
Netflix-kijktip: The Social Dilemmaquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mij valt op dat juist mensen die sterk richting BNW neigen zulke filmpjes tegenkomen. Ik zie ze niet/zelden en kijk redelijk wat gewone media. En de zin die hierop volgde had je beter weg kunnen laten als je vindt dat je niet zo door slaat als anderen.
Het ergste is nog dat je 'ze noemen blank nu wit' als inhoudelijk ziet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn inhoudelijke bezwaar tegen die door politiek activisme gedreven club alleszins zinnig en relevant, dat een tokkiebal liefhebber dat niet wenst te zien, jammer dan.
Mondkapje afdoen bij het praten, mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen (al zovaak gezien!!!!!), onder de neus of op de kin dragen en ga zo maar door.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar is weer een beetje dezelfde discussie elke keer.
Als je het goed gebruikt zou het zeker moeten werken. (ik bedoel, bijna alle landen wereldwijd zeggen dat) Maar probleem is dat veel mensen het niet goed gebruiken. Echter moet je mensen dus informeren hierover. Bijvoorbeeld reclamespotjes.
Punt 2: mondkapjes helpen bij niezende of hoestende mensen die niet goed hun hand voor hun mond houden.
Yes die staat nog op de watchlist inderdaad.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Netflix-kijktip: The Social Dilemma
Komt erop neer, als je zulke filmpjes gezien hebt, kom je daarna eigenlijk alleen maar zulke filmpjes tegen. De filmpjes die Hettie van de feesboek ziet over dat Kerona 5G veroorzaakt komt ook alleen op haar tijdlijn en die van gelijkgestemden.
Dat je ze niet ziet is dus goed nieuws
Wauwquote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
mondkapje omlaag trekken indien je moet hoesten of niesen
Dat laatste geldt dan alleen voor restaurants en kroegen, of overal? Stel je moet ergens een poos wachten....quote:Algemene vragen over mondkapjes
Waar moet ik een mondkapje dragen?
Op sommige plekken is het dringende advies om een mondkapje te dragen. Dit geldt voor binnenruimten die voor publiek toegankelijk zijn, zoals: winkels, musea, gemeentehuizen, stations, vliegvelden, dierentuinen, attractieparken, parkeergarages, benzinestations en dergelijke.
Ook geldt dit advies in cafés en restaurants met bijbehorende terrassen, theaters, bioscopen en concertzalen, wanneer u staat of loopt. Wanneer u zit mag u het mondkapje afzetten.
https://www.rijksoverheid(...)tand%20tot%20anderen.
Als we nou gewoon allemaal onze eigen interpretaties en regels blijven volgen dan kunnen we over 2 weken in volledige lockdown.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee dat zeggen de experts. jij mag natuurlijk altijd een lapje stof voor je mond houden.
Ik hoop dat de communicatie-afdeling bij VWS ondertussen een keer het OMT bij elkaar roept en zegt: Nu is 't ff klaar met die schnabbels. We hebben een crisis te beheersen, en deze BS helpt niet. Als je het er niet mee eens bent kom je langs, bel je ons of wat dan ook, maar ga niet in de media roeptoeteren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ed.nl/dossier(...)en-blijven~a986bba8/
Ik vind dit toch wel weer een tikkeltje smerig vanuit het OMT om zo het gezag van het kabinet te ondermijnen. In hetzelfde artikel wordt notabene gezegd dat volgens het RIVM restaurants verantwoordelijk zijn voor 27% van de besmettingsclusters in de horeca. Dat is dan toch een goede reden om ook die dicht te gooien...
Als dat echt zo was, zaten we nu niet te kijken met zoveel 'besmettingen' (waar ik qua manipulatie ook zo mijn vraagtekens bij zet .. dat terzijde).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Het zegt mij dat je daar voor objectieve/onpartijdige nieuwsvoorziening aan het verkeerde adres bent. En als het nou slechts één medium was dan zou je nog van een signatuur kunnen spreken maar het was mediabreed gecoordineerd. Dit zijn geen journalisten meer, dit is een gedecentraliseerde PR-afdeling.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat je 'ze noemen blank nu wit' als inhoudelijk ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |