Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met welk tegendeel werd je geconfronteerd?
Of je had misschien te maken met, met alle respect, een HR-manager die het niet helemaal begrepen heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dan is dat gelukkig veranderd, want eerst werd het berekend op grond van de lengte van je arbeidsovereenkomst. Ik heb enkele jaren terug toen mijn mijn ex-partner een operatie moest ondergaan verlof moeten opnemen op een lullig aantal uren zorgverlof na in ieder geval.
Ontsteking van je hart kan vele kanten op. Het kan je arbeidsongeschikt voor vele jobs maken terwijl anderen (zie voorbeeld Daley Blind, mocht je voetbal volgen) zelfs nog topsport kunnen blijven beoefenen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.
Noem me een struisvogel, ik kies ervoor om (voor mezelf) er vanuit te gaan dat het allemaal wel goed komt
En hier ging het over de rand. Dat meen je toch niet serieus?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
...
Filmpjes waaruit blijkt dat 'coronapatienten' acteurs zijn. Die betaald worden om dit te kunnen doen.
...
Niet geheel ondenkbaar. Als flexwerker loop je daar wel vaker tegenaan dat je rechten net even iets anders vertaald worden als privileges en toevallig net niet voor jou gelden. Zal je de verhalen besparen verder.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:36 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Of je had misschien te maken met, met alle respect, een HR-manager die het niet helemaal begrepen heeft.
Kom ik in de praktijk nog wel eens tegen.
Maar lullig wel ja.
En daarom richt ik mij nog wel tot FOK!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:37 schreef DW457 het volgende:
Met gelijkgestemde hierover praten...op zich snap ik die, maar hier is ook gelijk een groot manco. Er is geen ruimte voor een redelijk, rationeel tegengeluid waardoor je heel erg in een bubbel gaat leven van je eigen gelijk. Dat zie je inderdaad in whatsappgroepjes, maar ook heel erg op social media.
Ik irriteer me inderdaad ook kapot aan 'demense' die nu nog gewoon lekker dagjes weg gaan alsof er niets aan de hand is. Dat soort houding zorgt ervoor dat ik (en jij volgens mij niet als ik eerdere posts lees omdat je in 't buitenland zit?) en de rest van NL nu in een soort lockdown-light zitten. Dit had prima (gedeeltelijk) voorkomen kunnen worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ontsteking van je hart kan vele kanten op. Het kan je arbeidsongeschikt voor vele jobs maken terwijl anderen (zie voorbeeld Daley Blind, mocht je voetbal volgen) zelfs nog topsport kunnen blijven beoefenen.
Ik ga er ook niet van uit dat het niet goed gaat komen want daar heeft dit (en zo goed als geen enkel) virus de capaciteiten voor. Daarentegen zou ik toch wel graag een hoop leed bespaard zien worden en relatief normaal door kunnen leven. Wat in Nederland nu niet meer mogelijk is juist door het 'verzet' van alle mensen die het wel welletjes vinden.
Nou, proficiat. Kan je dus de komende maand 'helemaal niets' meer. Daar ben je dan lekker mee opgeschoten. Dan doe ik liever continu een stapje terug dan om de zoveel maanden vast te zitten.
Buiten is het niet nodig om afstand te bewaren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.
En dat is kut, maar wel verstandig en noodzakelijk...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik irriteer me inderdaad ook kapot aan 'demense' die nu nog gewoon lekker dagjes weg gaan alsof er niets aan de hand is. Dat soort houding zorgt ervoor dat ik (en jij volgens mij niet als ik eerdere posts lees omdat je in 't buitenland zit?) en de rest van NL nu in een soort lockdown-light zitten. Dit had prima (gedeeltelijk) voorkomen kunnen worden.
Net als jij doe ik idd een stapje terug. Werd voor zaterdag uitgenodigd voor een verjaardag, ook gereageerd met: Is dit nou echt slim om te doen? Ik ben in elk geval niet van de partij
Euh...jawel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:41 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Buiten is het niet nodig om afstand te bewaren.
Dat bepaal jij niet. 1.5 meter is de regel. Jij blijft lekker 1.5 meter bij anderen uit de buurt, anders staan die mensen in hun recht zichzelf te beschermenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:41 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Buiten is het niet nodig om afstand te bewaren.
Dat is volledig waar. Ik ben niet op dit topic om mensen met dezelfde mening te vinden, ik ben hier om de visie van anderen die er wellicht meer van hebben begrepen van ik te begrijpen, en mijn mening te 'toetsen'. Net als veel andere Nederlanders ben ik stronteigenwijs, dus zal ik het niet snel toegeven, maar als de mening van iemand anders ervoor zorgt dat ik er anders over ga denken vind ik dat juist prettig.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En daarom richt ik mij nog wel tot FOK!![]()
Dit is natuurlijk 1 grote vergaarbak van 100 verschillende meningen.
En ik wil niet zeggen dat ik nooit meer aan het denken gezet kan worden door mensen die pro corona maatregelen zijn. Ook die meningen lees ik en daarin bepaal ik voor mijzelf mijn standpunt.
Of ja, in ieder geval van de mensen die inhoudelijk zijn. Die worden zeker wel gezien door mij.
Het is eens mijn claim of de claim van een krant. Er staat letterlijk dat er tientallen besmettingen plaatsvinden op middelbare scholen, niet volgens mij, niet volgens Trouw, maar volgens de directeur van het fucking OMTquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Joh, het is leuk dat je een krantenabbonement hebt genomen, maar je hebt je cijfers niet op orde en je bent niet in staat om met getallen om te gaan.
Dat er eind september 370 scholen 'besmet' zijn (lollololl, hoe is een school besmet?), betekent neem ik dus aan niets anders dan dat er op 370 scholen besmettingen geconstateerd zijn. Nou, wat ontiegelijk veel - er zijn 8000 scholen in Nederland en op elke school zitten zo een paar honderd leerlingen, en als er dan een van die leerlingen op een school besmet is, tellen we die mee.
En verder probeer je nog een sneue steek te doen naar mij als Fok!-viroloog, maar ik wil je er wel aan herinneren dat jij degene bent die begon over dat de scholen moesten sluiten omdat jij degene bent die denkt dat dat een goede maatregel is omdat jij degene bent die zichzelf zo hoog inschat dat hij weet hoe we het virus eronder kunnen krijgen hoewel jij ook degene bent die nog geen twee grafieken kan vergelijken en kan plaatsen hier om zijn eigen verhaal te onderbouwen.
Als dingen te moeilijk voor je zijn, hoef je niet mee te praten. Als je niets anders kan dan dag in dag uit hetzelfde, ononderbouwde idee hier pushen alsof het de logica zelf is, en vervolgens geconfronteerd met een paar kritische noten en vragen over onderbouwing die je niet kunt leveren, begint te klagen over Fok!-virologen, wat is dan precies je toegevoegde waarde? Begin anders een eigen draadje waar mensen zoals jij allemaal claims kunnen doen die ze niet kunnen onderbouwen maar die wel lekker aanvoelen vanuit je beperkte onderbuik.
Op geen enkele manier kun je hard maken dat de scholen dicht zouden moeten, je levert 0 bronnen behalve een ongedefinieerde interpretatie van het concept 'besmette scholen', die je niet eens in perspectief kan plaatsen tov het totaal aantal besmettingen/scholen, er wordt elke week een heel rapport gepubliceerd met allemaal grafieken en uitsplitsing naar leeftijdscategorieën, er is een waslijst aan documentatie over hoe deze tweede golf in omvang is toegenomen, en je neemt er allemaal niets van mee. Het enige wat je kan is je ogen dichthouden en je zinnetje kopiëren dat de scholen dicht moeten, omdat dat nou eenmaal de loopgraaf is waar je jezelf in vastgeketend hebt.
Gek genoeg hebben die wel al gelijk een stellige mening klaar...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:45 schreef Randier het volgende:
Er was gisteren in het nieuws dat zo'n 2.5 miljoen Nederlanders de achterkant van een medicijndoosje niet eens kan lezen, omdat hun taalvaardigheid/leesvaardigheid veel te slecht is. In deze tijden zie je het effect daarvan mooi terug. Zoveel mensen hebben geen weet van / respect voor feiten en waarheden, puur omdat ze niet eens weten wat een feit of waarheid is, want ze kunnen amper lezen. En dan al die websites en politici die op deze domheid inspelen door makkelijke leuzen de wereld in te knallen...
Geloof mij dan maar. Partner werkt in ziekenhuis. Had bij eerste golf striemen op haar gezicht. Werkte bij de Triage en op de corona afdeling. Eerste paar dagen kwam ze met tranen in de ogen thuis. En ze werkte niet eens op de ic. Een goede kennis van mij (52 jaar), tenniste drie keer in de week. Had corona opgelopen begin maart. 47 dagen in coma, ruim 70 dagen op de ic. 40% van zijn lichaamsgewicht verloren, zal nooit meer een tennisbal slaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.
Ik noem even een video die ergens in de beginperiode maart/april is gebruikt van een overvolle IC ergens in Italië waar het er heel ernstig en indrukwekkend uit zag allemaal. Ja, ook ik was onder de indruk! WTF was hier aan de hand?
En vervolgens wordt exact datzelfde filmpje een paar maanden later in andere media gebruikt. Alleen speelde het zich toen af in een compleet ander land (ik meen Amerika, maar kan me even vergissen in deze).
Filmpjes waaruit blijkt dat 'coronapatienten' acteurs zijn. Die betaald worden om dit te kunnen doen.
'Infuencers' die betaald krijgen van mijn belastingcenten om de 'ernst' van de situatie duidelijk te maken c.q. mensen over te halen c.q. groepsdruk.
Een interview met Diederik Gommers, uitspraken, whatsappjes, onder druk worden gezet .. weet niet even niet meer van welke krant.
Gewoon geen oprechte, transparante media.
Als het allemaal oprecht, eerlijk en transparant is, dan hoef je geen dergelijke kunstgrepen te verrichten om mensen te overtuigen.
Ik ben kritisch. Ik neem niet alles voor zoete koek aan. Ja, ik ben mij er ook van bewust dat er ook aan de kant van BNW gemanipuleerd wordt en daar waak ik ook voor. Dus grasduin ik zelf ook wat meer.
Maar dat alles is genoeg voor mij om van beide kampen niet alles als waarheid aan te nemen.
Ik zit al een tijdje in een whatsappgroep met gelijkgestemden hier in de regio waar ik woon. Sommigen 'slaan' daarin wat door, dat is mij een brug te ver. Die kant ga ik niet op. Maar er zitten er ook genoeg tussen van de middenmoot, waaronder ik mij voor het gemak even schaal. Die echt wel met gedegen dingen komen waar je dan zelf over na kunt denken om daar je eigen oordeel aan te geven.
Nee hoor iedereen heeft een wettelijk recht op zorgverlofquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup, want anders moet je ineens vrij nemen van je werk.
Is dus vaak omdat ze ook echt niet beter wetenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Gek genoeg hebben die wel al gelijk een stellige mening klaar...
https://www.maurice.nl/20(...)-de-15-meter-buiten/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:42 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet. 1.5 meter is de regel. Jij blijft lekker 1.5 meter bij anderen uit de buurt, anders staan die mensen in hun recht zichzelf te beschermen
Het gaat niet om het geloven of niet gelovenquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Geloof mij dan maar. Partner werkt in ziekenhuis. Had bij eerste golf striemen op haar gezicht. Werkte bij de Triage en op de corona afdeling. Eerste paar dagen kwam ze met tranen in de ogen thuis. En ze werkte niet eens op de ic. Een goede kennis van mij (52 jaar), tenniste drie keer in de week. Had corona opgelopen begin maart. 47 dagen in coma, ruim 70 dagen op de ic. 40% van zijn lichaamsgewicht verloren, zal nooit meer een tennisbal slaan.
Corona is echt en het is geen griepje. Ja gezonde jonge mensen zullen er over het algemeen minder last van hebben.
Hoe erg het ook is voor alle mensen die economisch getroffen worden, we moeten met z'n allen ervoor zorgen dat het niet uit de hand loopt.
Alle doorgeslagen complot denkers hebben eigen belang of zijn egoisten. Ja, er is genoeg fout gegaan vanuit de politiek. En er zal goed geevalueerd moeten worden welke belangen er nog meer meegespeeld hebben (geen commerciele laboratoria bijvoorbeeld) etc. Maar het virus is echt geen hoax. Degene die zegt dat de mensen op de IC acteurs zijn die spoort echt niet. Dat het filmpje ook gebruikt is in andere landen om het als voorbeeld te stellen is bedenkelijk, maar het zijn echt geen acteurs.
Veel van die mensen snappen ook niet wat een mening is. Dat je van mening kunt veranderen is bijvoorbeeld een no-go.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Gek genoeg hebben die wel al gelijk een stellige mening klaar...
Goed, ik zal buiten even in je smoel rochelen...als jij dan ziek wordt heb: ik a) corona en b) jij ongelijk. Deal?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
https://www.maurice.nl/20(...)-de-15-meter-buiten/
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Goed, ik zal buiten even in je smoel rochelen...als jij dan ziek wordt heb: ik a) corona en b) jij ongelijk. Deal?
Maar kom op, als ik buiten hoest en jij staat strak naast me, adem je je mijn smurrie wel in. Is gewoon gezond boerenverstand... Met 1,5 meter afstand maak je dat risico al kleiner.quote:
Yep, dit is echt een groot en behoorlijk verzwegen probleem in Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:45 schreef Randier het volgende:
Er was gisteren in het nieuws dat zo'n 2.5 miljoen Nederlanders de achterkant van een medicijndoosje niet eens kan lezen, omdat hun taalvaardigheid/leesvaardigheid veel te slecht is. In deze tijden zie je het effect daarvan mooi terug. Zoveel mensen hebben geen weet van / respect voor feiten en waarheden, puur omdat ze niet eens weten wat een feit of waarheid is, want ze kunnen amper lezen. En dan al die websites en politici die op deze domheid inspelen door makkelijke leuzen de wereld in te knallen...
Lekker agressief ben je. En een mondkapje helpt niet tegen die aërosolen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:49 schreef Draak31 het volgende:
[..]
De regels zijn duidelijk, mondkapje. Als jij het beter weet kom dan niet in mijn buurt, ook niet 1,5 meter. Dan kun je beter 6 meter uit mijn buurt blijven. Aerosolen reizen verder dan 1.5 meter; geen mondkapje is een fysieke confrontatie.
Precies om die reden zitten tienduizenden horeca-ondernemers nu weer met de handen in het haar. Omdat te veel mensen de nuchtere mentaliteit van 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' blijven behouden en ze nu allemaal op het internet lekker verongelijkt kunnen doen. Hoera.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik irriteer me inderdaad ook kapot aan 'demense' die nu nog gewoon lekker dagjes weg gaan alsof er niets aan de hand is. Dat soort houding zorgt ervoor dat ik (en jij volgens mij niet als ik eerdere posts lees omdat je in 't buitenland zit?) en de rest van NL nu in een soort lockdown-light zitten. Dit had prima (gedeeltelijk) voorkomen kunnen worden.
Net als jij doe ik idd een stapje terug. Werd voor zaterdag uitgenodigd voor een verjaardag, ook gereageerd met: Is dit nou echt slim om te doen? Ik ben in elk geval niet van de partij
Precies. Heel veel mensen zijn ook zó standvastig in hun mening. Die zien het echt als 'verliezen' wanneer ze ergens op moeten terugkomen. Daaraan herken je de echte dommeriken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe meer je weet hoe meer nederig je bent over je eigen kennis ook vaak. Want hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet. Wetenschappers hebben dit probleem veel. Die hebben enorm veel kennis maar weten ook dat ze lang niet alles snappen nog. Zoveel nieuwe vragen.
En dan komt er een groep mensen die vaak niet eens een opleiding hebben gedaan en die denken alles te weten
Vermoeiende act wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:42 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet. 1.5 meter is de regel. Jij blijft lekker 1.5 meter bij anderen uit de buurt, anders staan die mensen in hun recht zichzelf te beschermen
Als het juridisch dichtgetimmerd is. Kan best nog wel even gaan duren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
vanaf wanneer moeten nou die kapjes op in de openbare ruimte?
Nu. En wanneer het echt moet van meester rutte (als jij het zo wilt zien). Ergens begin november.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Waarom zou je het nu niet doen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Die vraag is precies waarom ze een wet gaan invoeren. Gewoon alvast dragen, kleine moeite, hoef je ook niet te wachten tot het verplicht is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
Dat is kwalijk en moet niet gebeuren idd.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik wil ze hier best neer zetten, maar ik denk dat BNW er al vol mee staat. En internet sowieso.
Ik noem even een video die ergens in de beginperiode maart/april is gebruikt van een overvolle IC ergens in Italië waar het er heel ernstig en indrukwekkend uit zag allemaal. Ja, ook ik was onder de indruk! WTF was hier aan de hand?
En vervolgens wordt exact datzelfde filmpje een paar maanden later in andere media gebruikt. Alleen speelde het zich toen af in een compleet ander land (ik meen Amerika, maar kan me even vergissen in deze).
Ik kan opzich best begrijpen dat er een acteur ingehuurd wordt voor op een krantenkop, dat is minder ingrijpend dan je eigen oom/tante ineens in het ziekenhuis zien liggen. Geen idee wat de situatie is.quote:Filmpjes waaruit blijkt dat 'coronapatienten' acteurs zijn. Die betaald worden om dit te kunnen doen.
Deze snap ik echt volledig. Jongeren lezen de krant niet, kijken het nieuws niet en ga zo maar door. Influencers kijken ze wel naar, dus dat is hoe je jongeren bereikt.quote:'Infuencers' die betaald krijgen van mijn belastingcenten om de 'ernst' van de situatie duidelijk te maken c.q. mensen over te halen c.q. groepsdruk.
Ik denk dat dat gaat over dat WhatsAppje dat Gommers moest garanderen dat er meer IC bedden kwamen aan de Jonge. Dat ging over een kamerdebat waar de tweede kamer pushte op meer bedden, dat er niet genoeg waren. Hebben ze dat slim gedaan? Vast niet. Ik denk niet dat er een complot uit spreekt.quote:Een interview met Diederik Gommers, uitspraken, whatsappjes, onder druk worden gezet .. weet niet even niet meer van welke krant.
Eigenlijk moet je het zo zien. Alle (gratis) media heeft er belang bij zoveel mogelijk clicks te hebben. Oftewel, de kop van een bericht is vaak erg aangezet. Indien je dat niet wilt, neem een abonnement op een krant of een media-site met onderzoeksjournalistiek, zoals ik zei. Heb ik ook gedaan, scheelt ontzettend. Tip: Zet pushberichten op je telefoon uit voor Nieuwssites.quote:Gewoon geen oprechte, transparante media.
Als het allemaal oprecht, eerlijk en transparant is, dan hoef je geen dergelijke kunstgrepen te verrichten om mensen te overtuigen.
Kritisch zijn is goed, maar juist een whatsappgroep met gelijkgestemden zorgt voor een eenvoudige tunnelvisie. Als iedereen hetzelfde denkt, wordt die gedachte alleen versterkt.quote:Ik ben kritisch. Ik neem niet alles voor zoete koek aan. Ja, ik ben mij er ook van bewust dat er ook aan de kant van BNW gemanipuleerd wordt en daar waak ik ook voor. Dus grasduin ik zelf ook wat meer.
Maar dat alles is genoeg voor mij om van beide kampen niet alles als waarheid aan te nemen.
Ik zit al een tijdje in een whatsappgroep met gelijkgestemden hier in de regio waar ik woon. Sommigen 'slaan' daarin wat door, dat is mij een brug te ver. Die kant ga ik niet op. Maar er zitten er ook genoeg tussen van de middenmoot, waaronder ik mij voor het gemak even schaal. Die echt wel met gedegen dingen komen waar je dan zelf over na kunt denken om daar je eigen oordeel aan te geven.
Niet 100%, wel meer dan 0%.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
omdat een niet medisch kapje geen virussen tegen houdt.
Het kan sowieso geen kwaad. Ik zie het probleem niet zo. En dit idd:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet 100%, wel meer dan 0%.
Volgens van Dissel was het toch iets van 1 op 100.000 ofzo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet 100%, wel meer dan 0%.
Het virus lijkt zich inderdaad echt als een Tsunami te gedragen, zodra het ergens onder controle raakt schuift het op naar een andere regio. Zou mij niets verbazen wanneer Europa het straks het weer redelijk onder controle heeft dan Amerika weer aan de beurt is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef Benny het volgende:
Weer even over de virusdeeltjes in het rioolwater. Dat vind ik nog steeds een interessant cijfer, want is niet afhankelijk van testbeleid en/of de vrijwilligheid van wie zich laat testen.
https://www.corona-lokaal(...)rzuivering/Nederland
Te zien is dat die virusdeeltjes ook weer aardig aan het toppen zijn en op weg naar situatie in april. Maar nog interessanter is dat Zuid-Holland niet meer de hotspot is, maar richting Utrecht trekt. En dat er in Twente en rondom Arnhem, zoals ook in de besmettingscijfers terug is te zien, een aardige hotspot is/begint te ontstaan.
Misschien moet jij iets matigen in je toon aangezien jouw bronnen voornamelijk bestaan uit langharig tuig met neuspiercings die met hun #ikdoenietmeermee postjes een financieel winstbelang hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Lekker agressief ben je. En een mondkapje helpt niet tegen die aërosolen.
Moet jij niet binnen blijven als je verkouden bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:51 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar kom op, als ik buiten hoest en jij staat strak naast me, adem je je mijn smurrie wel in. Is gewoon gezond boerenverstand... Met 1,5 meter afstand maak je dat risico al kleiner.
Gewoon als je een publiek gebouw (gemeentehuis, supermarkt, etc.) in loopt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
Moet je zo'n mondkapje nou alleen op als je feitelijk in beweging bent? Of überhaupt ophouden?
Ik ben binnen, 'vriend' . Maar goed, niet iedereen die buiten hoest weet dat ie besmet is. Je neemt gewoon een risico...en daarbij hoef ik jou niet in mijn persoonlijke ruimte te hebben...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:57 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Moet jij niet binnen blijven als je verkouden bent.
De realiteit toont het tegendeel maar joh, blijf in je eigen hersenkronkels geloven.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |