Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:42 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Je mag toch niet naar binnen? dus wat is het probleem als je gewoon buiten blijft?
Ja maar, ikkequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.
Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ten eerste zijn er nog geen mondkapjesregels zoals jij ze beschrijft. Ten tweede zijn de regels nog duidelijker over mensen omver duwen: Dat heet mishandeling en daarvoor kun je terecht staan. Ten derde geeft over aerosolen beginnen aan dat je eigenlijk niet weet waar je over praat.
In maart was dat al bekend mede dankzij Tomas Pueyo.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat? Van Dissel gebruikte die term al een stuk eerder hoor.
Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat je een potentieel transport vol ziektekiemen naar binnen duwt met je larf.
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Dat heeft de regering in maart al gezegd.
Vervelende trol dit hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Diegene probeerde mij in het gezicht te hoesten, zelfverdediging. Leuk geweest nu met de eigenwijze mensen, prima, maar niet in mijn buurt.
Precies!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mag toch ook niet? Volgens mij is onderdeel van de regels dat als iemand in het gezin positief getest is, de kids ook niet naar de opvang mogen enzo. Dat kan ik me in elk geval herinneren van bij onze opvang.
Alleen jammer dat je 1,63 m bent en twijgjes als armpjes hebtquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
Jaja, stoer, nu weten we het wel.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:56 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Niks trollerigs aan. Ik meen het. Ik ben strontzat van die trieste eigenwijze kutventjes.
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:50 schreef DW457 het volgende:
Ondertussen komt er nog iets op ons af...
[ afbeelding ]
Wel met mondkapje en op 1,5 m afstand hequote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.
Iemand besmet een kind en blijf daarna thuis?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef quirina het volgende:
https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=351
Iemand besmet kind blijft thuis!
Nog niet eerder meegelezen, of de argumenten waarom dit niet werkt als onzin verworpen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.
Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
Je vraagt nogal wat van dat personeel, natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zoals Leon de Winter ook zegt. Inmiddels weten we welke groepen we moeten afzonderen. Alles onder de 60 jaar moet nu gewoon kunnen leven zoals vorig jaar.
Bejaardenhuizen en rusthuizen kun je wel afschermen, bijvoorbeeld door verplegend personeel in ploegen ook intern te laten overnachten. (dat is langere werkperioden, afgewisseld met langere vrije perioden). Bezoek kan ook wel komen, maar die moeten dan in die soort beschermde Poetinpakken.
Jehova’s tussen de deur klemmen is leuk tijdverdrijfquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Jevoha's klem lullen is toch een leuk tijdverdrijf.
Dank, die bedoelde ik idd. Vrij simpele interpretatie:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:57 schreef quirina het volgende:
https://www.boink.info/cms/streambin.aspx?documentid=351
Iemand besmet kind blijft thuis!
Heb je al eens gekeken hoeveel mensen er een oproep voor een griepprik krijgen, en dus bij de kwetsbaren horen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sowieso, welke idioot zou zn kind naar de opvang sturen met 38 graden koorts.
Hoe lang wacht je al?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:00 schreef DW457 het volgende:
Ik baal er wel van dat de uitslag van mijn coronatest zo lang op zich laat wachten.
Paracetamol erin en hop, gaan? Mn dochter heeft wel 's daar koorts gekregen, dat ze belden om 'r op te halen, maar dan wil je je kind toch niet bij de opvang hebben? Ik weet niet hoe 't bij andere kinderen is, maar als mijne boven 38 graden koorts heeft is 't echt een vaatdoekjequote:
Joh, het is leuk dat je een krantenabbonement hebt genomen, maar je hebt je cijfers niet op orde en je bent niet in staat om met getallen om te gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Eind september waren er kennelijk al 370 scholen besmet. Volgens Van Dissel in het artikel uit Trouw dat ik postte besmetten leerlingen elkaar gewoon net zo hard. En waarom niet? Zij zijn net zo goed besmettelijk! FOK! viroloog Vomy beweert echter zonder welke vorm van onderbouwing (exacte aantallen worden tenslotte niet geregistreerd) van niet. Over compleet lachwekkende claims gesproken. Je doet zelf een aardige duit in het zakje met je verhaal.
Ook in de leeftijd ruim onder de 60 zitten heel veel mensen die ook in een risicogroep vallen (en dat zijn bij lange na niet alleen dikke mensen).quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Sowieso, de hele economie van het profvoetbal...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:03 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben dat gezuig van de KNVB en de voetbalclubs echt wel zat trouwens. Telkens maar weer: "ja maar wij zijn bijzonder, wij moeten een uitzondering krijgen!". Nu weer gezeik over de amateurclubs in het KNVB-bekertoernooi. En dat terwijl de profclubs zoals Ajax ook nog eens een miljoenensteun trekken bij de overheid terwijl hun bestuurders gewoon een dikke bonus krijgen omdat er een miljoenenwinst is gedraaid. Echt oprotten.
Lekker uren mee kletsen in de kou en dan wegsturen en geen blad of papiertje aannemen is ook altijd leuk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef quirina het volgende:
[..]
Jehova’s tussen de deur klemmen is leuk tijdverdrijf
Ik heb niet eens social media. Ik heb FOK! and that's itquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:32 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
De stijfkoppen zitten in hun eigen social-media-bubbel en weten dat vaak niet eens.
Die krijg je dus verder helemaal nooit mee.
Waarom en neequote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moeten we trouwens ook maatregelen introduceren waardoor ook ouderen wat meer thuis blijven. Daar schijnen we het namelijk allemaal voor te doen. Ik heb wel een aantal ideeën:
- sluiten van campings
- geen kerkbijeenkomsten meer
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- verbod op beurzen zoals de huishoudbeurs, reisbeurs en 50plusbeurs
- geen vliegreizen meer
Je wilt niet weten hoeveel ouders dat doen en die nu in discussie gaan alsof er geen pandemie rondraast. Collega van me moest haar dochter weer ophalen want die hoestte toch te erg (nadat ze het dus met een kuch afgeleverd had) maar ze meldde meteen blij: "Gelukkig is mijn man morgen thuis dus kan ik lekker naar kantoor morgen!"quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank, die bedoelde ik idd. Vrij simpele interpretatie:
- Is er iemand in het gezin positief getest? Blijf thuis
- Is er iemand in het gezin met koorts? Blijf thuis
- Is het gezin in aanraking geweest met iemand die positief getest is in de afgelopen 10 dagen? Blijf thuis
Sowieso, welke idioot zou zn kind naar de opvang sturen met 38 graden koorts.
Yup, want anders moet je ineens vrij nemen van je werk.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paracetamol erin en hop, gaan? Mn dochter heeft wel 's daar koorts gekregen, dat ze belden om 'r op te halen, maar dan wil je je kind toch niet bij de opvang hebben? Ik weet niet hoe 't bij andere kinderen is, maar als mijne boven 38 graden koorts heeft is 't echt een vaatdoekje
Zou zo fijn zijn als het virus enkel dat soort mensen zou raken....maar helaas...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel ouders dat doen en die nu in discussie gaan alsof er geen pandemie rondraast. Collega van me moest haar dochter weer ophalen want die hoestte toch te erg (nadat ze het dus met een kuch afgeleverd had) maar ze meldde meteen blij: "Gelukkig is mijn man morgen thuis dus kan ik lekker naar kantoor morgen!"
Mensen willen het niet snappen, ook niet als je het letterlijk uitlegt, aankondigt en daarna verbiedt. Geldt niet voor hen.
Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprikquote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:54 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn vandaag met de kinderen van mijn zus naar de dierentuinquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Nielsch het volgende:
Misschien moeten we trouwens ook maatregelen introduceren waardoor ook ouderen wat meer thuis blijven. Daar schijnen we het namelijk allemaal voor te doen. Ik heb wel een aantal ideeën:
- sluiten van campings
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- geen vliegreizen meer
Dat media verhaal van je post is er als ze vertellen wat jij wilt horen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens social media. Ik heb FOK! and that's it![]()
Mij krijg je om als je stopt met mensen als proefkonijn te gebruiken, stoppen met gejojo, en we daadwerkelijk effect zien van het nut van maatregelen. Zaken in perspectief plaatsen en niet opkloppen, media eerlijk en transparant inzetten.
In perspectief plaatsen en transparantie zijn inderdaad dingen die gemist worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mij krijg je om als je stopt met mensen als proefkonijn te gebruiken, stoppen met gejojo, en we daadwerkelijk effect zien van het nut van maatregelen. Zaken in perspectief plaatsen en niet opkloppen, media eerlijk en transparant inzetten.
Sowieso...als je de Telegraaf serieus neemt ben je het luisteren niet waard...komt dan toch alleen maar bagger uit je mond.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik
Hoewel ik ook liever minder maatregelen had gezien, en ik denk met jou en mij iedereen, waren we gewoon te laat als Nederland. Het heeft te lang geduurd, en dus lopen we nu achter de feiten aan en moet er hard ingegrepen worden.
Ik heb geen Telegraaf premium, dus kan niet het hele artikel lezen, waarom moet Gommers gestopt worden? In de inleidende tekst gaat het over de arts-microbiologen, daar valt Gommers niet onder.
Is niet te handhaven, al staat er daar iemand in een Hawaii-shirt met een surfplank in zijn achterzak, ze zullen liegen tot ze groen zien dat ze echt voor zaken op reis gaan, hoor!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:04 schreef Nielsch het volgende:
- sluiten van campings
- geen markten meer
- golfbanen dicht
- tuincentra sluiten
- geen vliegreizen meer
Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mensen willen het niet snappen, ook niet als je het letterlijk uitlegt, aankondigt en daarna verbiedt. Geldt niet voor hen.
Hopelijk blijft het droog en hebben ze plezierquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn vandaag met de kinderen van mijn zus naar de dierentuin
En hopelijk hebben de beesten geen corona.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het droog en hebben ze plezier
Tsja...als je kinderen neemt heb je niet alleen maar de lusten, maar ook de lasten. Dat moet je maar regelen met je werkgever. Hoeft de rest van de maatschappij geen last van te hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?
Je moet mensen jammer genoeg als proefkonijn gebruiken, want de antwoorden zijn er niet. Sterker nog, vaccin-tests en dat soort dingen zijn letterlijk mensen proefkonijnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, ze leren het nooit. Dit soort primaten zijn de reden dat Nederland het lachertje is van Europa. Lekker eigenwijs. Tot ze zitten te janken omdat ze niet meer geholpen worden bij het Ziekenhuis.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Half uur geleden waren we 't nog oneens, en nu ineens zijn we 't 100% met elkaar eens. Hoe snel kan 't gaanquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Sowieso...als je de Telegraaf serieus neemt ben je het luisteren niet waard...komt dan toch alleen maar bagger uit je mond.
Ik vind je nog steeds een pannenkoek, hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Half uur geleden waren we 't nog oneens, en nu ineens zijn we 't 100% met elkaar eens. Hoe snel kan 't gaan
Je overdrijft. Buiten + zat afstand. Dierentuin kan prima.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:10 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, ze leren het nooit. Dit soort primaten zijn de reden dat Nederland het lachertje is van Europa. Lekker eigenwijs. Tot ze zitten te janken omdat ze niet meer geholpen worden bij het Ziekenhuis.
Gommers wordt niet echt afgezeken door De Winterquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik
Hoewel ik ook liever minder maatregelen had gezien, en ik denk met jou en mij iedereen, waren we gewoon te laat als Nederland. Het heeft te lang geduurd, en dus lopen we nu achter de feiten aan en moet er hard ingegrepen worden.
Ik heb geen Telegraaf premium, dus kan niet het hele artikel lezen, waarom moet Gommers gestopt worden? In de inleidende tekst gaat het over de arts-microbiologen, daar valt Gommers niet onder.
quote:Diederik Gommers, de innemende intensivist die afgelopen weekend zei dat er een totale lockdown moest komen, had vanuit zijn perspectief gelijk. Maar er zijn meer perspectieven dan die van hem. Zijn professionele leven bestaat uit zijn aandacht voor de gevaren rond dit virus – waarvoor wij, de machtelozen, hem dankbaar zijn. En toch moeten wij hem stoppen; hoe machteloos we ook zijn, hoe beperkt ons verzet ook is (meer dan woorden hebben we niet), we moeten de microbiologen en intensivisten en epidemiologen, allen mensen die wij bewonderen en dringend nodig hebben, stoppen voordat ze de samenleving verwoesten.
Ik jou ook, zijn we het weer eens!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:11 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik vind je nog steeds een pannenkoek, hoor
Verdorie.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik jou ook, zijn we het weer eens!
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je overdrijft. Buiten + zat afstand. Dierentuin kan prima.
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat media verhaal van je post is er als ze vertellen wat jij wilt horen?
Beuh, ik ga wel kamperen hoor van het weekend!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.
Nou daar zeg je wat. Er zijn dus een boel mensen die inderdaad door hun verlofuren heen zijn (en dan niet eens door vakantie maar door de sluiting van kdv's de vorige lockdown) en waarvan de werkgever ook hun productie nodig heeft en niet veel mee wil en/of kan geven. Dan zit je dus echt met de handen in het haar want je brood komt in gevaar. Niet dat ik het goedpraat.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?
Kamperen mag, dan ben je 1 met de natuur.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Beuh, ik ga wel kamperen hoor van het weekend!
Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Kamperen mag, dan ben je 1 met de natuur.
Oke, dank je wel. Dat is ook de reden dat het OMT het kabinet adviseert en niet de beslissingen neemt. Dat het OMT daarna gaat huilen in de media vind ik ook wat van, maar het feit dat het OMT niet altijd krijgt wat ze wil is een signaal dat Diederik Gommers niet gestopt hoeft te worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gommers wordt niet echt afgezeken door De Winter
Een klein stukje uit dat atikel
[..]
Is eigenlijk de perfecte quarantaine.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?
Qua weerstand en mentaal moet het ook goed zitten.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.
Als je besmet bent dan moet je thuisblijven. Onze Rut-Rut was daar heel duidelijk in.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef DW457 het volgende:
[..]
Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?
Kritisch media volgen is tegenwoordig belangrijker en belangerijker, dus ook de tegengeluiden van het rivm/overheid. En bij die informatie wordt het steeds makkelijker om kritische vragen en opmerkingen bij te plaatsen. Het is net alsof ze express dingen weglaten, manipuleren of conclusies omdraaien.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.
Maar als je op den duur steeds vaker geconfronteerd wordt met het tegendeel (en ja, ik ben zelf ook wat gaan grasduinen).. tja, dat was voor mij het moment om wat kritischer te gaan kijken.
En vervolgens word je als je niet uit kijkt weg gezet als complotgekkie, egoist, ik heb bloed aan mijn handen en weet ik wat niet meer.
Ik vind het een lastige. Ik ben geen viroloog, ik ben geen onderzoeker. Dat laat ik graag aan anderen over die daarvoor gestudeerd hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In perspectief plaatsen en transparantie zijn inderdaad dingen die gemist worden.
Wat betreft de maatregelen, denk jij niet dat die eerder al effect hebben gehad? Hoe zie jij dat?
De hartstichting is het niet met jou eens. Verder ga ik jouw betoog negeren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Littekens op je hart en longen kunnen in veel gevallen herstellen, en als je een ernstige andere ziekte hebt gehad kun je dat ook krijgen.
Dan is het prima dat er mensen zijn die zich daarvoor willen opofferen. Mijn zege hebben ze.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je moet mensen jammer genoeg als proefkonijn gebruiken, want de antwoorden zijn er niet. Sterker nog, vaccin-tests en dat soort dingen zijn letterlijk mensen proefkonijnen.
Op dit moment is het echt niet anders dan: Je draait aan wat knoppen, je kijkt of het verschil maakt. Indien ja ga je daarmee door, indien nee draai je aan andere knoppen.
Dat ze daar transparanter over hadden kunnen zijn in de afgelopen maanden ben ik met je eens, maar het antwoord op deze ziekte is er niet.
Maar maar maar mijn tent is ook een soort thuis, toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:16 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Als je besmet bent dan moet je thuisblijven. Onze Rut-Rut was daar heel duidelijk in.
Jazeker.quote:
Ik ben in maart/april heel erg gaan zoeken naar media die er minder sensationeel mee om gaan, en meer onderzoeksjournalistiek doen, juist om deze reden. Ik kwam (voor mij persoonlijk) uit op het Parool, gecombineerd met FTM.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.
Maar als je op den duur steeds vaker geconfronteerd wordt met het tegendeel (en ja, ik ben zelf ook wat gaan grasduinen).. tja, dat was voor mij het moment om wat kritischer te gaan kijken.
En vervolgens word je als je niet uit kijkt weg gezet als complotgekkie, egoist, ik heb bloed aan mijn handen en weet ik wat niet meer.
Ik snap het heel goed. Maar zolang Politici dit soort uitspraken doen, blijf je angst creëeren:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou daar zeg je wat. Er zijn dus een boel mensen die inderdaad door hun verlofuren heen zijn (en dan niet eens door vakantie maar door de sluiting van kdv's de vorige lockdown) en waarvan de werkgever ook hun productie nodig heeft en niet veel mee wil en/of kan geven. Dan zit je dus echt met de handen in het haar want je brood komt in gevaar. Niet dat ik het goedpraat.
Van mij mag je hoor, ik vind dat jij goed je best doet. Maar Rutmeister heeft nou eenmaal die regels gemaakt. Maar als je mijn zegen vraagt, die heb je. Corona komt uit de natuur, jij brengt het dan slechts terug.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:19 schreef DW457 het volgende:
[..]
Maar maar maar mijn tent is ook een soort thuis, toch?
Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
quote:"You see what is happening in Europe. Almost all countries are tightening the measures. We will do it as late and as softly as possible, so as not to interfere with people's normal lives. We must comply with the measures that have been ordered.
Wordt juridisch wel een ding, aangezien de testuitslag een medische uitslag is en dus onder beroepsgeheim e.d. valt..quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
Het wordt nog eens wat in Nederland.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:18 schreef Dven het volgende:
[..]
De hartstichting is het niet met jou eens. Verder ga ik jouw betoog negeren.
Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
Met welk tegendeel werd je geconfronteerd?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/
Dank voor die link, dat geeft wat extra perspectief.
https://www.rijksoverheid(...)-recht-op-zorgverlofquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?
quote:Wanneer kortdurend zorgverlof
Als u uw zieke kind wilt verzorgen, heeft u recht op kortdurend zorgverlof. Voorwaarde is dat uw kind verzorging nodig heeft. En u bent gezien de concrete omstandigheden de enige die uw kind zorg kan geven. Kan iemand anders de verzorging op zich nemen, bijvoorbeeld de andere ouder? Dan heeft u geen recht op kortdurend zorgverlof. Ligt uw kind bijvoorbeeld in het ziekenhuis, kunt u meestal geen kortdurend zorgverlof opnemen. Want uw kind krijgt al verzorging.
Op de eerste ziektedag kunt u voor uw kind calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof opnemen. Bijvoorbeeld voor een kind dat plotseling ziek is geworden op school en dat u moet ophalen. Calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof is onder andere voor plotselinge situaties die u meteen moet oplossen.
Verlof melden bij uw werkgever
U meldt het verlof zo spoedig mogelijk bij uw werkgever. Uw werkgever kan u achteraf vragen om bewijs dat het verlof nodig was. U kunt dan bijvoorbeeld een doktersverklaring laten zien.
quote:Werknemers kunnen recht hebben op calamiteitenverlof of kort verzuimverlof voor spoedeisende, onvoorziene of bijzondere persoonlijke omstandigheden. Dit verlof kan van een paar uren tot een paar dagen duren, afhankelijk van de situatie. De werkgever betaalt het salaris door tijdens het verlof.
Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.
Ik had hier nog nooit van gehoord...quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-recht-op-zorgverlof
[..]
[..]
Ik hoop dat het dan droog is voor je.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.
Struisvogel!quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.
Noem me een struisvogel, ik kies ervoor om (voor mezelf) er vanuit te gaan dat het allemaal wel goed komt
Individualisme heet datquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
Puberale opstandigheid.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
Omdat met name deze generatie altijd alles in de schoot geworpen heeft gekregen en nooit met schaarste te maken heeft gehad. Nu worden vrijheden opeens aan banden gelegd en dat trekt men niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Dan is dat gelukkig veranderd, want eerst werd het berekend op grond van de lengte van je arbeidsovereenkomst. Ik heb enkele jaren terug toen mijn mijn ex-partner een operatie moest ondergaan verlof moeten opnemen op een lullig aantal uren zorgverlof na in ieder geval.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.
Omdat we opgevoed zijn met het idee dat onze beleving centraal staat en serieus genomen moet worden gecombineerd met minimaal tegengas in de vorm van handhaving.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |