abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195628386
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Sowieso...als je de Telegraaf serieus neemt ben je het luisteren niet waard...komt dan toch alleen maar bagger uit je mond.
Half uur geleden waren we 't nog oneens, en nu ineens zijn we 't 100% met elkaar eens. Hoe snel kan 't gaan :P
pi_195628400
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Half uur geleden waren we 't nog oneens, en nu ineens zijn we 't 100% met elkaar eens. Hoe snel kan 't gaan :P
Ik vind je nog steeds een pannenkoek, hoor :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2020 10:11:16 ]
pi_195628409
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:10 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar, ze leren het nooit. Dit soort primaten zijn de reden dat Nederland het lachertje is van Europa. Lekker eigenwijs. Tot ze zitten te janken omdat ze niet meer geholpen worden bij het Ziekenhuis.
Je overdrijft. Buiten + zat afstand. Dierentuin kan prima.
pi_195628415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn 6 miljoen mensen die de griepprik halen per jaar ongeveer: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik

Hoewel ik ook liever minder maatregelen had gezien, en ik denk met jou en mij iedereen, waren we gewoon te laat als Nederland. Het heeft te lang geduurd, en dus lopen we nu achter de feiten aan en moet er hard ingegrepen worden.

Ik heb geen Telegraaf premium, dus kan niet het hele artikel lezen, waarom moet Gommers gestopt worden? In de inleidende tekst gaat het over de arts-microbiologen, daar valt Gommers niet onder.
Gommers wordt niet echt afgezeken door De Winter
Een klein stukje uit dat atikel

quote:
Diederik Gommers, de innemende intensivist die afgelopen weekend zei dat er een totale lockdown moest komen, had vanuit zijn perspectief gelijk. Maar er zijn meer perspectieven dan die van hem. Zijn professionele leven bestaat uit zijn aandacht voor de gevaren rond dit virus – waarvoor wij, de machtelozen, hem dankbaar zijn. En toch moeten wij hem stoppen; hoe machteloos we ook zijn, hoe beperkt ons verzet ook is (meer dan woorden hebben we niet), we moeten de microbiologen en intensivisten en epidemiologen, allen mensen die wij bewonderen en dringend nodig hebben, stoppen voordat ze de samenleving verwoesten.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 10:12:12 #155
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195628417
GEEN GELUID MAAR ZE PRATEN VERDER.

EVEN NAAR BNW

@Elan
@Scrummie
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195628420
quote:
17s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:11 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik vind je nog steeds een pannenkoek, hoor :+
Ik jou ook, zijn we het weer eens! :o
pi_195628425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik jou ook, zijn we het weer eens! :o
Verdorie.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:13:12 #158
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je overdrijft. Buiten + zat afstand. Dierentuin kan prima.
Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.
pi_195628436
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat media verhaal van je post is er als ze vertellen wat jij wilt horen?
Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.

Maar als je op den duur steeds vaker geconfronteerd wordt met het tegendeel (en ja, ik ben zelf ook wat gaan grasduinen).. tja, dat was voor mij het moment om wat kritischer te gaan kijken.

En vervolgens word je als je niet uit kijkt weg gezet als complotgekkie, egoist, ik heb bloed aan mijn handen en weet ik wat niet meer.
pi_195628439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Het is nu al ruimschoots bewezen dat mensen niet fatsoenlijk afstand bewaren. Lekker thuisblijven nu.
Beuh, ik ga wel kamperen hoor van het weekend!
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:13:40 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628441
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien je gaat toch geen kostbare vrije dagen opnemen voor een kind met wat verhoging?
Nou daar zeg je wat. Er zijn dus een boel mensen die inderdaad door hun verlofuren heen zijn (en dan niet eens door vakantie maar door de sluiting van kdv's de vorige lockdown) en waarvan de werkgever ook hun productie nodig heeft en niet veel mee wil en/of kan geven. Dan zit je dus echt met de handen in het haar want je brood komt in gevaar. Niet dat ik het goedpraat.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:14:01 #162
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628445
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef DW457 het volgende:

[..]

Beuh, ik ga wel kamperen hoor van het weekend!
Kamperen mag, dan ben je 1 met de natuur.
pi_195628457
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Kamperen mag, dan ben je 1 met de natuur.
Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?
pi_195628482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Gommers wordt niet echt afgezeken door De Winter
Een klein stukje uit dat atikel
[..]

Oke, dank je wel. Dat is ook de reden dat het OMT het kabinet adviseert en niet de beslissingen neemt. Dat het OMT daarna gaat huilen in de media vind ik ook wat van, maar het feit dat het OMT niet altijd krijgt wat ze wil is een signaal dat Diederik Gommers niet gestopt hoeft te worden.

Wat mij betreft een mooie sensatiekop, maar de inhoud komt daar niet echt mee overeen. Die persoonlijke 'aanvallen' van de media zijn sowieso lelijk, alsof Gommers in zn ééntje dat doet.
pi_195628485
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef DW457 het volgende:

[..]

Phew....mits mijn test negatief is natuurlijk...of zou ik als coronaër ook mogen kamperen?
Is eigenlijk de perfecte quarantaine.
pi_195628493
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Qua weerstand en mentaal moet het ook goed zitten.
Dierentuinen zijn echt wel relatief veilige plekken. Vooral op doordeweekse dagen.

Ik zou me eerder dru maken om scholeb, supermarkten en samenkomsten thuis dan opa en oma in de dierentuin met 2 kinderen.

Zelfde reden dat sporten ook belangrijk is en vooral buiten prima kan.

Als kluizenaar thuis zitten is ook niet goed.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:16:50 #167
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628494
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:14 schreef DW457 het volgende:

[..]

Als je besmet bent dan moet je thuisblijven. Onze Rut-Rut was daar heel duidelijk in.
pi_195628495
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn zat voorbeelden waarbij de media aantoonbaar een bepaald beeld manipuleert. In het begin wilde ik het ook niet geloven. Eerlijk? Ik was tot ergens in april echt pro corona maatregelen. Als je wat oudere posts van mij in die periode op zou zoeken, zou je dat zien.

Maar als je op den duur steeds vaker geconfronteerd wordt met het tegendeel (en ja, ik ben zelf ook wat gaan grasduinen).. tja, dat was voor mij het moment om wat kritischer te gaan kijken.

En vervolgens word je als je niet uit kijkt weg gezet als complotgekkie, egoist, ik heb bloed aan mijn handen en weet ik wat niet meer.
Kritisch media volgen is tegenwoordig belangrijker en belangerijker, dus ook de tegengeluiden van het rivm/overheid. En bij die informatie wordt het steeds makkelijker om kritische vragen en opmerkingen bij te plaatsen. Het is net alsof ze express dingen weglaten, manipuleren of conclusies omdraaien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195628507
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In perspectief plaatsen en transparantie zijn inderdaad dingen die gemist worden.
Wat betreft de maatregelen, denk jij niet dat die eerder al effect hebben gehad? Hoe zie jij dat?
Ik vind het een lastige. Ik ben geen viroloog, ik ben geen onderzoeker. Dat laat ik graag aan anderen over die daarvoor gestudeerd hebben.

Waarom ging het een tijdje goed/beter na de 1e lockdown? Het weer? Had de media daar invloed op? Ik heb het antwoord helaas niet.

Maar het is een periode een stuk beter gegaan terwijl toen nog niet massaal op mondkapjes over werd gegaan. Daarom denk ik niet dat daar het antwoord in ligt. Misschien dat daar mijn 'allergie' een beetje zit zogezegd.

Niemand lijkt het echte antwoord/oplossing te hebben en ondertussen plaren we (vaak met de beste bedoelingen!) maar wat aan. Maar daarbij worden wel wat zaken geschonden die lijnrecht tegenover mijn persoonlijke kernwaarden staan.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:18:24 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195628521
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Littekens op je hart en longen kunnen in veel gevallen herstellen, en als je een ernstige andere ziekte hebt gehad kun je dat ook krijgen.
De hartstichting is het niet met jou eens. Verder ga ik jouw betoog negeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195628532
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je moet mensen jammer genoeg als proefkonijn gebruiken, want de antwoorden zijn er niet. Sterker nog, vaccin-tests en dat soort dingen zijn letterlijk mensen proefkonijnen.

Op dit moment is het echt niet anders dan: Je draait aan wat knoppen, je kijkt of het verschil maakt. Indien ja ga je daarmee door, indien nee draai je aan andere knoppen.

Dat ze daar transparanter over hadden kunnen zijn in de afgelopen maanden ben ik met je eens, maar het antwoord op deze ziekte is er niet.
Dan is het prima dat er mensen zijn die zich daarvoor willen opofferen. Mijn zege hebben ze.
Maar laat het dan een vrije keuze zijn.
pi_195628538
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:16 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Als je besmet bent dan moet je thuisblijven. Onze Rut-Rut was daar heel duidelijk in.
Maar maar maar mijn tent is ook een soort thuis, toch? :+
pi_195628549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 08:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga je naar kantoor? :D
Jazeker.

En nog geen bericht gehad van management dat er iets gaat veranderen. Kan nog komen natuurlijk..
pi_195628551
quote:

[..]

Ik ben in maart/april heel erg gaan zoeken naar media die er minder sensationeel mee om gaan, en meer onderzoeksjournalistiek doen, juist om deze reden. Ik kwam (voor mij persoonlijk) uit op het Parool, gecombineerd met FTM.

Naar mijn idee is één van de grote problemen dat mensen niet weten hoe ze zichzelf een houding kunnen geven, en dat er grijstinten zijn in deze situatie waar ze geen controle over hebben, dus als je niet met ze bent, ben je tegen ze. Emotie wint het van de rede zegmaar.

Het gevolg is dus dat als jij niet op deze manier denkt als een ander, je heel makkelijk weggezet wordt als wappie. Dat is niet alleen wat betreft het virus, maar in alles zo. Onze maatschappij is flink gepolariseerd, en als er één ding is dat deze situatie duidelijk maakt, is dat die polarisatie niet minder wordt.
pi_195628552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:23 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Hoe kun je na 7 maanden nog steeds niet snappen waar deze crisis precies over gaat. Af en toe maak ik mij echt zorgen om bepaalde mensen in dit land.
Ik snap het heel goed. Maar zolang Politici dit soort uitspraken doen, blijf je angst creëeren:

"Het is aan ons allemaal om nu de regels en voorschriften te volgen. Als we overal eigenwijs de randjes blijven opzoeken, discussiëren we elkaar het ziekenhuis in. #persconferentie"

Totale onzin
Love is in the air!
pi_195628563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou daar zeg je wat. Er zijn dus een boel mensen die inderdaad door hun verlofuren heen zijn (en dan niet eens door vakantie maar door de sluiting van kdv's de vorige lockdown) en waarvan de werkgever ook hun productie nodig heeft en niet veel mee wil en/of kan geven. Dan zit je dus echt met de handen in het haar want je brood komt in gevaar. Niet dat ik het goedpraat.
Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:21:14 #177
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628572
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:19 schreef DW457 het volgende:

[..]

Maar maar maar mijn tent is ook een soort thuis, toch? :+
Van mij mag je hoor, ik vind dat jij goed je best doet. Maar Rutmeister heeft nou eenmaal die regels gemaakt. Maar als je mijn zegen vraagt, die heb je. Corona komt uit de natuur, jij brengt het dan slechts terug.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:21:21 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628576
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:22:37 #179
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628601
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je hebt toch ook kortdurend zorgverlof? Als mijn dochter ziek is kan ik dat opnemen, heb geloof ik 10 dagen per jaar ofzo. Of heb je dat niet in alle sectoren?
Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:22:39 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195628602
"onze" Jaap ;(

quote:
"You see what is happening in Europe. Almost all countries are tightening the measures. We will do it as late and as softly as possible, so as not to interfere with people's normal lives. We must comply with the measures that have been ordered.

[ Bericht 12% gewijzigd door capricia op 14-10-2020 10:29:41 ]
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195628607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Ze zijn nu aan het bekijken of er een sanctie zoals een boete opgelegd kan worden aan mensen die zich niet houden aan hun quarantaine nadat ze positief getest zijn. Eindelijk.
Wordt juridisch wel een ding, aangezien de testuitslag een medische uitslag is en dus onder beroepsgeheim e.d. valt..
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:23:22 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195628615
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:21 schreef Qarrad het volgende:
Het wordt nog eens wat in Nederland.
pi_195628618
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:18 schreef Dven het volgende:

[..]

De hartstichting is het niet met jou eens. Verder ga ik jouw betoog negeren.
Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/

Dank voor die link, dat geeft wat extra perspectief.
pi_195628624
(kortdurend) zorgverlof is een recht van de werknemer, waarbij bij cao vanaf kan worden geweken.
pi_195628644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 10:25:27 #186
5428 crew  miss_sly
pi_195628668
quote:

[..]

Met welk tegendeel werd je geconfronteerd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:26:13 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195628680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die link had ik niet, ik ben uit gegaan van deze, als in: ontsteking van de hartspier: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hartschade-topsporters-na-corona-infectie-onderzoek-onder-meer-patienten-volgt~b231502e/

Dank voor die link, dat geeft wat extra perspectief.
Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.
pi_195628690
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat is kortdurend zorgverlof en is dat betaald?
https://www.rijksoverheid(...)-recht-op-zorgverlof

quote:
Wanneer kortdurend zorgverlof
Als u uw zieke kind wilt verzorgen, heeft u recht op kortdurend zorgverlof. Voorwaarde is dat uw kind verzorging nodig heeft. En u bent gezien de concrete omstandigheden de enige die uw kind zorg kan geven. Kan iemand anders de verzorging op zich nemen, bijvoorbeeld de andere ouder? Dan heeft u geen recht op kortdurend zorgverlof. Ligt uw kind bijvoorbeeld in het ziekenhuis, kunt u meestal geen kortdurend zorgverlof opnemen. Want uw kind krijgt al verzorging.

Op de eerste ziektedag kunt u voor uw kind calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof opnemen. Bijvoorbeeld voor een kind dat plotseling ziek is geworden op school en dat u moet ophalen. Calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof is onder andere voor plotselinge situaties die u meteen moet oplossen.

Verlof melden bij uw werkgever
U meldt het verlof zo spoedig mogelijk bij uw werkgever. Uw werkgever kan u achteraf vragen om bewijs dat het verlof nodig was. U kunt dan bijvoorbeeld een doktersverklaring laten zien.
quote:
Werknemers kunnen recht hebben op calamiteitenverlof of kort verzuimverlof voor spoedeisende, onvoorziene of bijzondere persoonlijke omstandigheden. Dit verlof kan van een paar uren tot een paar dagen duren, afhankelijk van de situatie. De werkgever betaalt het salaris door tijdens het verlof.
pi_195628710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:07 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn vandaag met de kinderen van mijn zus naar de dierentuin :{
Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.
pi_195628712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:22 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat bijvoorbeeld bij flexwerkers een stuk minimaler is dan die 10 dagen.
Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.
pi_195628713
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, de ene schade is de andere schade niet en een litteken zal in de regel verkleinen maar zelden ondanks dat verdwijnen. Zie ongetwijfeld alle littekens die jij vandaag de dag ook nog hebt van je jongere jaren.
Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.

Noem me een struisvogel, ik kies ervoor om (voor mezelf) er vanuit te gaan dat het allemaal wel goed komt :7
pi_195628724
quote:
Ik had hier nog nooit van gehoord...
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:30:26 #193
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_195628740
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
pi_195628743
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Gezellig. Ik ga zondag met de kinderen naar een pretpark.
Ik hoop dat het dan droog is voor je.
pi_195628750
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Ik kan me voorstellen dat als je hartspier al verzwakt is je wellicht grotere kans loopt op een hartaandoening in de toekomst. Ik heb alleen geen idee of een ontsteking van je hartspier daar ook onder valt.

Noem me een struisvogel, ik kies ervoor om (voor mezelf) er vanuit te gaan dat het allemaal wel goed komt :7
Struisvogel!
pi_195628758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:30 schreef Draak31 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk zo veel mensen zo eigenwijs? Heeft dat met onzekerheid te maken? Eindelijk het gevoel hebben dat zij het heft in eigen handen nemen? Indruk maken op willekeurige vreemden? Ik vind het een apart fenomeen. Het doet mij erg denken aan brugklassers die zich willen bewijzen tijdens hun 1e jaar op een nieuwe school.
Individualisme heet dat
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:32:09 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_195628770
quote:
Puberale opstandigheid.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_195628771
quote:
Omdat met name deze generatie altijd alles in de schoot geworpen heeft gekregen en nooit met schaarste te maken heeft gehad. Nu worden vrijheden opeens aan banden gelegd en dat trekt men niet.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:33:09 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628786
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:28 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Niet juist, er moet altijd worden gekeken naar de werkelijke arbeidsduur per week. Bij een flexwerker is de rekensom ietswat lastiger wellicht, maar wijkt niet af t.o.v. van een fulltimer.
Dan is dat gelukkig veranderd, want eerst werd het berekend op grond van de lengte van je arbeidsovereenkomst. Ik heb enkele jaren terug toen mijn mijn ex-partner een operatie moest ondergaan verlof moeten opnemen op een lullig aantal uren zorgverlof na in ieder geval.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:34:14 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195628805
quote:
Omdat we opgevoed zijn met het idee dat onze beleving centraal staat en serieus genomen moet worden gecombineerd met minimaal tegengas in de vorm van handhaving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')