abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195543163
Goedemorgen,

Situatie is als volgt;
We huren al jaren een huis in de vrije sector. 1200¤ kaal maand in maand uit.Afgelopen week zijn we bij de hypotheekadviseur geweest om te vragen wat we kunnen lenen etc. Nadat we te horen hadden gekregen wat we konden lenen direct een bod gedaan op het huis wat we op het oog hadden. Zit ver onder de maximale hypotheeklening zo ver alles goed. Bod is geaccepteerd en alles kan in werking gezet worden zou je denken.( 720¤ netto word de maandlasten dan)

Nou 10 jaar geleden net 18 geworden en een lening aangegaan van 2000¤. Niet betaald op tijd en ben ik BKR geregistreerd met de codering A3.

In 2016 is het bedrag afgelost. Nu de 5 jaren uitzitten omdat de codering A3 met einddatum geregistreerd staat in mijn BKR lijstje. In Januari 2021 word het contract automatisch verwijderd en is alles koek en ei weer. Punt is wel dat het huis wat we graag willen en waar wij een bod op hebben gedaan en geaccepteerd is nu te koop staat. Normaal gesproken zou ik de 4 maandjes uitzitten aangezien ik het al 4 jaar en 8 maanden doe. Nu word alles in werking gezet en de hypotheekadviseur vertelde ons dat het wel goed komt met de hypotheekaanvraag. Na alle horrorverhalen, kort gedingen en ook goede verhalen waarbij de registratie verwijderd werd ben ik gewoon misselijk van geworden. Feit is dat de zwaarste codering A3 t.w.v van 2000¤ staat op m’n BKR lijstje. Over 4 maandjes word dat automatisch verwijderd omdat het 5 jaar geleden dan is afbetaald en wij de 5 jaren hebben uitgezeten.

Kort gezegd

Lening-BKR A3 Codering- Afbetaald- A3 Codering tot Januari 2021- Helemaal clean Januari 2021

We hebben een bod gedaan en het is geaccepteerd. Alles word in gang gezet. Wat zijn onze kansen?
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:32:45 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195543204
De hypotheekadviseur heeft je gezegd dat het wel goed komt. Waarom denk je dat wij het beter weten dan iemand die dag in dag uit hypotheken verstrekt?
pi_195543314
Als je dan toch al 4 jaar en nog wat maanden hebt gewacht, waarom die laatste paar maanden dan zo zenuwachtig doen en niet de resterende periode uitzitten? Vanwege jullie droomwoning met 700 euro aan netto maandlasten?
pi_195543355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:41 schreef GX3 het volgende:
Als je dan toch al 4 jaar en nog wat maanden hebt gewacht, waarom die laatste paar maanden dan zo zenuwachtig doen en niet de resterende periode uitzitten? Vanwege jullie droomwoning met 700 euro aan netto maandlasten?
Ivm met privé omstandigheden is het huis qua locatie het beste wat we kunnen wensen. Vandaar de haast anders zouden we gewoon de laatste 4 maandjes uitzitten. Misschien dat ik het zo beter verwoord
pi_195543389
Denk dat geen enkele hypotheek verstrekker hier in mee gaat. Maar heb je t niet aangegeven tijdens het hypotheek gesprek? Zorg in ieder geval dat je niet over de termijn gaat van de financiering, anders heb je straks 10% aan je broek hangen.
Wakadoodle!
pi_195543895
Dat wordt toch die 4 maandjes uitzitten ben ik bang.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195543936
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Alles word in gang gezet. Wat zijn onze kansen?
Als dit bij de hypotheekaanvraag niet wordt gemeld en pas bij een controle door de hypotheeknemer, ben je aardig verkeerd bezig. Even zoeken op A3 en hypotheek en je weet genoeg. Dat er cowboys ind e markt zijn die zeggen je wel te willen helpen, maakt dat niet ongedaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door blomke op 10-10-2020 11:55:16 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195543941
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:32 schreef kwiwi het volgende:
De hypotheekadviseur heeft je gezegd dat het wel goed komt. Waarom denk je dat wij het beter weten dan iemand die dag in dag uit hypotheken verstrekt?
Omdat "wij" er niet aan verdienen, en de hypotheekadviseur wel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195543954
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:33 schreef Caland het volgende:
Dat wordt toch die 4 maandjes uitzitten ben ik bang.
Scheelt je meteen overdrachtsbelasting 14.gif
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:50:02 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195544129
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat "wij" er niet aan verdienen, en de hypotheekadviseur wel.
Maar wat heeft hij eraan om dit te zeggen als hij nu al weet dat de hypotheek niet verstrekt wordt? Lijkt me geen goede reclame.
pi_195544136
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:50 schreef kwiwi het volgende:
Maar wat heeft hij eraan om dit te zeggen als hij nu al weet dat de hypotheek niet verstrekt wordt? Lijkt me geen goede reclame.
Maar wel inkomsten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195544228
Hypotheekaanvraag met de codering A3 waarbij het contract in Januari 2021 word verwijderd is wel mogelijk. Punt is dat NHG garantie misschien niet mogelijk is. Misschien heel de boel afblazen en in Januari alles rond te krijgen zonder enkel probleem. Huis is natuurlijk dan al weg helaas. Misschien dat er toch word meegedacht omdat het relatief over 4 maandjes gaat. Als er nou nog iets open zou staan etc zou ik het niet eens proberen. Maar er staat niks open en de straf van 5 jaar is terecht. Ivm met een koopwoning hopen wij dat de laatste 4 maanden van de 60 maanden door de vingers worden gezien
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:04:19 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195544353
Ga maandag eens bellen met je eigen bank. Als je daar al een tijdje goede klant bent, zou dat kunnen schelen. Long shot, maar het proberen waard.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195544362
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:56 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Hypotheekaanvraag met de codering A3 waarbij het contract in Januari 2021 word verwijderd is wel mogelijk. Punt is dat NHG garantie misschien niet mogelijk is. Misschien heel de boel afblazen en in Januari alles rond te krijgen zonder enkel probleem. Huis is natuurlijk dan al weg helaas. Misschien dat er toch word meegedacht omdat het relatief over 4 maandjes gaat. Als er nou nog iets open zou staan etc zou ik het niet eens proberen. Maar er staat niks open en de straf van 5 jaar is terecht. Ivm met een koopwoning hopen wij dat de laatste 4 maanden van de 60 maanden door de vingers worden gezien
Ga daar, maar niet vanuit. Banken zijn daar star in, wat ook begrijpelijk is, anders krijg je willekeur. Er zijn vaak wel mogelijkheden, maar niet voor de laagste rente. Wat ook begrijpelijk is wat statistische gezien, is jouw risico voor de bank groter dan iemand die nooit een BKR registratie gehad heeft.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:09:13 #15
338319 ZarB
Piña colada
pi_195544455
Toevallig zeer recent eenzelfde casus mee gemaakt. Stel wilde een huis kopen maar één van de twee zat ook nog in de 5 jaar van die negatieve codering.

Geldverstrekkers waren onverbiddelijk. Ze wilden het huis op 1 inkomen kopen (dus het inkomen van degene met de negatieve bkr hadden ze niet eens nodig), maar wel op beide namen, maar zelfs dat mocht niet. Hun financieel adviseur had hen hier al tijdig voor gewaarschuwd dus het huis staat nu op naam van 1 van de 2.

Ik denk dus dat je toch echt die 4 mnd moet uitzitten.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_195544603
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:04 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ga daar, maar niet vanuit. Banken zijn daar star in, wat ook begrijpelijk is, anders krijg je willekeur. Er zijn vaak wel mogelijkheden, maar niet voor de laagste rente. Wat ook begrijpelijk is wat statistische gezien, is jouw risico voor de bank groter dan iemand die nooit een BKR registratie gehad heeft.
Ik geef niemand ongelijk en ik begrijp de situatie volkomen. We waren ook van plan om het uit te zitten want volgens de regels ben ik in Januari verstandiger als dat ik nu ben. Vandaar ook “5 jaar”. Wij hebben het ook nooit eerder geprobeerd om een lening of hypotheek aan te vragen vanwege de codering. Maar het is nu net anders gelopen als dat we hadden verwacht. Nu bijna de codering afloopt hebben wij onder voorbehoud een huis gekocht. Volgens de regels onmogelijk maar ik hoop dat er gewoon word meegedacht omdat het gewoon om 4 maandjes gaat. Als dit huis er niet was geweest was er niks aan de hand. Maar het is momenteel hoe het is. Ik ben niet hebberig of opdringerig geweest en zit mijn tijd uit. Maar kom op denk ik dan, ieder mens verdiend een kans en zeker mbt een koopwoning als alles voor de rest prima op orde is al jarenlang
pi_195544658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:09 schreef ZarB het volgende:
Toevallig zeer recent eenzelfde casus mee gemaakt. Stel wilde een huis kopen maar één van de twee zat ook nog in de 5 jaar van die negatieve codering.

Geldverstrekkers waren onverbiddelijk. Ze wilden het huis op 1 inkomen kopen (dus het inkomen van degene met de negatieve bkr hadden ze niet eens nodig), maar wel op beide namen, maar zelfs dat mocht niet. Hun financieel adviseur had hen hier al tijdig voor gewaarschuwd dus het huis staat nu op naam van 1 van de 2.

Ik denk dus dat je toch echt die 4 mnd moet uitzitten.
Dit geeft inderdaad wat minder hoop nu...
We zouden ook inprincipe de 4 maanden uitzitten. Ivm met privé omstandigheden moesten wij nu handelen en kan het niet over 4 maanden. Dan heb ik het niet over financieel, maar meer met emotionele kwesties. Als het niet gaat gaat het niet. Regels zijn er om gehandhaafd te worden. Maar het gaat echt om 4 maandjes dat zit me dwars
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:26:46 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_195544801
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:18 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Dit geeft inderdaad wat minder hoop nu...
We zouden ook inprincipe de 4 maanden uitzitten. Ivm met privé omstandigheden moesten wij nu handelen en kan het niet over 4 maanden. Dan heb ik het niet over financieel, maar meer met emotionele kwesties. Als het niet gaat gaat het niet. Regels zijn er om gehandhaafd te worden. Maar het gaat echt om 4 maandjes dat zit me dwars
Ja maar ja waar trek je de grens? Dan zeggen "oh meneer u hoeft maar 4 maanden, prima dan zien we door de vingers". Moeten ze dat ook met 5 maanden doen? Nou ja, je snapt het wel. Het is heel erg zuur. Dat stel uit mijn verhaal heeft er echt enorme kopzorgen van gehad. Maar als jullie om emotionele redenen moeten verhuizen, dan kun je toch een ander huurhuis zoeken? Of kopen op 1 naam.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:28:53 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195544823
Heb je het koopcontract al getekend?
The love you take is equal to the love you make.
pi_195544871
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Heb je het koopcontract al getekend?
Nope nog niks getekend. Alles word wel in gang gezet vanaf volgende week. Hypotheekadviseur gaat maandag aan de slag om te kijken wat mogelijk is. We zijn niet afgewezen door de adviseur, gaf aan dat het mogelijk is maar haken en ogen aan zitten
pi_195544944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:26 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja maar ja waar trek je de grens? Dan zeggen "oh meneer u hoeft maar 4 maanden, prima dan zien we door de vingers". Moeten ze dat ook met 5 maanden doen? Nou ja, je snapt het wel. Het is heel erg zuur. Dat stel uit mijn verhaal heeft er echt enorme kopzorgen van gehad. Maar als jullie om emotionele redenen moeten verhuizen, dan kun je toch een ander huurhuis zoeken? Of kopen op 1 naam.
Klopt wat je zegt. Schuld ligt bij mezelf. Ik geef al de hoop op. Hypotheekadviseur niet, die gaat aan de slag. Contracten etc worden volgende week opgestuurd naar ons om te tekenen. Op rechtspraak.nl zijn er talloze zaken voortgekomen waarbij de rechter in de voordeel van de eiser oordeelde. Zelfde situaties als wij ons in bevinden. Moet het echt zover komen? We kunnen onderbouwen en alles bewijzen. En nogmaals regels zijn er om gehandhaafd te worden en wij zijn niet speciaal om een uitzondering voor te maken. Maar geef het wel een kans om in gesprek te gaan van hoe of wat, ipv direct af te wijzen.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:37:09 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_195544969
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:32 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Nope nog niks getekend. Alles word wel in gang gezet vanaf volgende week. Hypotheekadviseur gaat maandag aan de slag om te kijken wat mogelijk is. We zijn niet afgewezen door de adviseur, gaf aan dat het mogelijk is maar haken en ogen aan zitten
Als je nog niks hebt getekend dan kan er nog weinig in gang gezet worden. De hypotheker kan wel informeren bij verstrekkers alvast.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:38:25 #23
338319 ZarB
Piña colada
pi_195544986
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:36 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt. Schuld ligt bij mezelf. Ik geef al de hoop op. Hypotheekadviseur niet, die gaat aan de slag. Contracten etc worden volgende week opgestuurd naar ons om te tekenen. Op rechtspraak.nl zijn er talloze zaken voortgekomen waarbij de rechter in de voordeel van de eiser oordeelde. Zelfde situaties als wij ons in bevinden. Moet het echt zover komen? We kunnen onderbouwen en alles bewijzen. En nogmaals regels zijn er om gehandhaafd te worden en wij zijn niet speciaal om een uitzondering voor te maken. Maar geef het wel een kans om in gesprek te gaan van hoe of wat, ipv direct af te wijzen.
Ik zou jezelf de energie en het geld besparen van een rechtszaak hoor. Is er echt geen plan b voor jullie? Niet mbt financien maar mbt huizenjacht.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:40:17 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195545010
Laat je BKR verwijderen. Als situatie is zoals jij het schetst gaat dit geen enkel probleem zijn.

Wat een heldere lichten weer in dit topic :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195545057
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:40 schreef Dven het volgende:
Laat je BKR verwijderen.
Hoe dan? Ben jij ook hypotheekadviseur, pardon BKR-verwijdertovenaar?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195545062
Wat voor privé situatie kan nu zo dwingend zijn dat je nu een huis moet kopen? Overdracht heb je zelf ook niet altijd invloed op. Kan zomaar zijn dat dat ook nog 4 maanden duurt...
Enige wat ik me kan bedenken waarom je nu een huis zou moeten kopen is dat je met een paar maanden geen werk meer zou hebben en dus helemaal geen hypotheek zou kunnen krijgen. Maar goed, dat zou wel erg dom zijn...
Wakadoodle!
pi_195545105
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:43 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoe dan? Ben jij ook hypotheekadviseur, pardon BKR-verwijdertovenaar?
Gebeurt wel regelmatig hoor, maar dat wordt dan per situatie bekeken. Niet geschoten is altijd mis wat dat betreft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195545136
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Afgelopen week zijn we bij de hypotheekadviseur geweest om te vragen wat we kunnen lenen etc. Nadat we te horen hadden gekregen wat we konden lenen direct een bod gedaan op het huis wat we op het oog hadden. Zit ver onder de maximale hypotheeklening zo ver alles goed. Bod is geaccepteerd en alles kan in werking gezet worden zou je denken.

We hebben een bod gedaan en het is geaccepteerd. Alles word in gang gezet. Wat zijn onze kansen?
Je bod is mondeling geaccepteerd? Overigens heb je ook na het tekenen van het koopcontract nog 3 (werk)dagen om er zonder opgave van redenen vanaf te zien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195545162
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:45 schreef Caland het volgende:
Gebeurt wel regelmatig hoor
Wat heeft een BKR-registratie dan nog voor nut???
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195545244
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat heeft een BKR-registratie dan nog voor nut???
Nouja je kijkt gewoon naar proportionaliteit

Werk zelf bij een bank en heb ook wel eens gevallen voorbij zien komen die een negatieve codering kregen door oorspronkelijk een euro of 300, die worden bij een redelijk verhaal gewoon verwijderd.

Als je dan iemand 5 jaar gaat belemmeren om wat voor financiering dan ook aan te gaan kan dat enorme invloed hebben op iemands leven natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195545292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:40 schreef Dven het volgende:
Wat een heldere lichten weer in dit topic :')
Als die hypotheekadviseur nou "een helder licht was geweest", had ie uitgelegd dat het verwijderen van de BKR een veel betere aanpak zou zijn geweest dan nu een bod doen en dan een hypotheekaanvraag de deur uit doen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:54:59 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195545296
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:32 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Nope nog niks getekend. Alles word wel in gang gezet vanaf volgende week. Hypotheekadviseur gaat maandag aan de slag om te kijken wat mogelijk is. We zijn niet afgewezen door de adviseur, gaf aan dat het mogelijk is maar haken en ogen aan zitten
Bedenk dan op tijd of je wel moet tekenen. Na tekenen heb je nog drie dagen bedenktijd waarin je je nog makkelijk terug kunt trekken. Als die termijn verstrijkt, wordt het lastiger om er nog zonder boete onderuit te komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195545298
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Nouja je kijkt gewoon naar proportionaliteit

Werk zelf bij een bank en heb ook wel eens gevallen voorbij zien komen die een negatieve codering kregen door oorspronkelijk een euro of 300, die worden bij een redelijk verhaal gewoon verwijderd.

Als je dan iemand 5 jaar gaat belemmeren om wat voor financiering dan ook aan te gaan kan dat enorme invloed hebben op iemands leven natuurlijk.
Over 2000 euro aflossen 6 jaar doen is dat een redelijk verhaal voor een bankmedewerker?
pi_195545309
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Ga maandag eens bellen met je eigen bank. Als je daar al een tijdje goede klant bent, zou dat kunnen schelen. Long shot, maar het proberen waard.
Wanneer ben je een goede klant bij je bank ?
Als je veel leent en netjes voldoet aan je verplichtingen?
Of wanneer je niks leent en een ton op je spaarrekening hebt staan?

:P
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:56:01 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195545312
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:40 schreef Dven het volgende:
Laat je BKR verwijderen. Als situatie is zoals jij het schetst gaat dit geen enkel probleem zijn.

Wat een heldere lichten weer in dit topic :')
Gelukkig hebben we jou nog. Je staat altijd garant voor de beste adviezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:56:37 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195545321
quote:
80s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:55 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Wanneer ben je een goede klant bij je bank ?
Als je veel leent en netjes voldoet aan je verplichtingen?
Of wanneer je niks leent en een ton op je spaarrekening hebt staan?

:P
Ja, dat bepaalt de bank zelf, uiteraard.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195545340
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Over 2000 euro aflossen 6 jaar doen is dat een redelijk verhaal voor een bankmedewerker?
Nee, denk het niet.

Maar ben ook niet bekend met de regels voor particuliere hypotheken, wellicht dat men het inderdaad wel kan beoordelen op het moment dat de registratie binnen 3 maanden verloopt, maar dat zou die hypotheekadviseur van TS moeten weten natuurlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:03:17 #38
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195545416
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:43 schreef IkEetSlakken het volgende:
Wat voor privé situatie kan nu zo dwingend zijn dat je nu een huis moet kopen?
inderdaad...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:15:01 #39
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195545523
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat heeft een BKR-registratie dan nog voor nut???
Ze worden ook niet zomaar verwijderd maar mocht de kredietverstrekker er zelf niet mee akkoord gaan dan lukt dit ook gewoon langs officiële weg wel.

Denken dat ze moeilijk gaan doen om 2000 euro die een 18-jarige ooit heeft geleend en inmiddels alweer ruim 4 jaar afbetaald is :') :N
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195545645
2000¤ om vervolgens in 6 jaar af te lossen. Niet handig, jong geweest geen oog op de toekomst.Werk al jaren vast en zou er tot mijn pensioen zitten zonder enkele problemen. Verdien genoeg om iedere maand 1200¤ kaal huur te betalen.

Nooit meer een lening aangegaan( was ook niet mogelijk) ook niet voor een telefoontoestel. Al jaren alles contant kopen. Al 7 jaar schuldvrij nergens meer een euro aan te hoeven betalen.

De mooie 5 jaren gaan in. Nog 4 maanden te gaan en dan kunnen we weer zo gek doen als we willen *sarcastisch*

En dan ga je langs bij een hypotheekadviseur. Vertelt wat je wilt gaan doen etc. Je krijgt een maximale lening te horen en het is meer dan prima. Maar daar komt het de A3 codering. Hypotheekadviseur vertelt dat je het liever niet kan hebben maar als je het goed onderbouwd komt het goed. Geeft een aantal voorbeelden waarbij de situatie erger was en alles toch was goed gekomen. Het zal anders gaan dan anders maar met goed onderbouwing en aan te geven dat er inderdaad ‘nog’ maar 4 maandjes over zijn komt het vast goed.

En daar is dat huis waar je al jaren naar opkijkt. Betaalbaar scheelt je de helft qua lasten en zit ver onder je maximale lening. Je wilt daar wonen en nergens anders, ivm persoonlijke kwesties en dat het jaren kan duren totdat er weer een huis vrijkomt doe je mondeling een bod.

Alles word in gang gezet. Over een week kan je voorlopige koopcontract tekenen en ondertussen zoekt de hypotheekadviseur naar een oplossing aangezien het iemand is met een rugtasje. Geen schulden meer al jaren niet alleen de codering staat er . En niet zomaar een codering maar een zware. Ging het relatief om een groot bedrag? Ja en nee 2000¤.

Ik heb de hoop opgegeven. Foute beslissing genomen maar ik had hoop. Misschien dat de hypotheekverstrekkers toch meedenken en in de achterhoofd houden dat de cliënt over 4 maandjes vogelvrij is.

Ik zou dit niet meer doen maar gevoelens overwon het verstand.

Mondeling een afspraak gemaakt koopcontracten worden opgesteld en ondertussen hebben wij de tijd om naar een oplossing te zoeken.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:32:02 #41
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_195545785
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:24 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
2000¤ om vervolgens in 6 jaar af te lossen. Niet handig, jong geweest geen oog op de toekomst.Werk al jaren vast en zou er tot mijn pensioen zitten zonder enkele problemen. Verdien genoeg om iedere maand 1200¤ kaal huur te betalen.

Nooit meer een lening aangegaan( was ook niet mogelijk) ook niet voor een telefoontoestel. Al jaren alles contant kopen. Al 7 jaar schuldvrij nergens meer een euro aan te hoeven betalen.

De mooie 5 jaren gaan in. Nog 4 maanden te gaan en dan kunnen we weer zo gek doen als we willen *sarcastisch*

En dan ga je langs bij een hypotheekadviseur. Vertelt wat je wilt gaan doen etc. Je krijgt een maximale lening te horen en het is meer dan prima. Maar daar komt het de A3 codering. Hypotheekadviseur vertelt dat je het liever niet kan hebben maar als je het goed onderbouwd komt het goed. Geeft een aantal voorbeelden waarbij de situatie erger was en alles toch was goed gekomen. Het zal anders gaan dan anders maar met goed onderbouwing en aan te geven dat er inderdaad ‘nog’ maar 4 maandjes over zijn komt het vast goed.

En daar is dat huis waar je al jaren naar opkijkt. Betaalbaar scheelt je de helft qua lasten en zit ver onder je maximale lening. Je wilt daar wonen en nergens anders, ivm persoonlijke kwesties en dat het jaren kan duren totdat er weer een huis vrijkomt doe je mondeling een bod.

Alles word in gang gezet. Over een week kan je voorlopige koopcontract tekenen en ondertussen zoekt de hypotheekadviseur naar een oplossing aangezien het iemand is met een rugtasje. Geen schulden meer al jaren niet alleen de codering staat er . En niet zomaar een codering maar een zware. Ging het relatief om een groot bedrag? Ja en nee 2000¤.

Ik heb de hoop opgegeven. Foute beslissing genomen maar ik had hoop. Misschien dat de hypotheekverstrekkers toch meedenken en in de achterhoofd houden dat de cliënt over 4 maandjes vogelvrij is.

Ik zou dit niet meer doen maar gevoelens overwon het verstand.

Mondeling een afspraak gemaakt koopcontracten worden opgesteld en ondertussen hebben wij de tijd om naar een oplossing te zoeken.
Enne, overdracht van 10 maanden (ik noem maar wat) vragen bij de verkoper? En dan zeg je dus bijvoorbeeld "Ik bied 10.000 euro meer als de overdracht over in augustus 2021 kan". Het is een wat exotisch voorbehoud, maar je kunt bijvoorbeeld ook zeggen "Hier heb je 10 mille spaargeld als ik het alleenrecht heb om over een half jaar dit superspeciale bijzondere once-in-a-lifetime woonobject te mogen kopen". Dan ga je over een half jaar je hypotheek aanvragen.

Risico voor de verkoper is dan dat je het dan niet rondkrijgt (maar heeft hij 10 mille). Risico voor jou is dat je het niet rondkrijgt over een half jaar (om whatever reason, maar níet meer die A3-notering) en dan dus 10.000 kwijt bent. Maar dat moet je er dan maar voor over hebben.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_195545812
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:24 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
2000¤ om vervolgens in 6 jaar af te lossen. Niet handig, jong geweest geen oog op de toekomst.Werk al jaren vast en zou er tot mijn pensioen zitten zonder enkele problemen. Verdien genoeg om iedere maand 1200¤ kaal huur te betalen.

Nooit meer een lening aangegaan( was ook niet mogelijk) ook niet voor een telefoontoestel. Al jaren alles contant kopen. Al 7 jaar schuldvrij nergens meer een euro aan te hoeven betalen.

De mooie 5 jaren gaan in. Nog 4 maanden te gaan en dan kunnen we weer zo gek doen als we willen *sarcastisch*

En dan ga je langs bij een hypotheekadviseur. Vertelt wat je wilt gaan doen etc. Je krijgt een maximale lening te horen en het is meer dan prima. Maar daar komt het de A3 codering. Hypotheekadviseur vertelt dat je het liever niet kan hebben maar als je het goed onderbouwd komt het goed. Geeft een aantal voorbeelden waarbij de situatie erger was en alles toch was goed gekomen. Het zal anders gaan dan anders maar met goed onderbouwing en aan te geven dat er inderdaad ‘nog’ maar 4 maandjes over zijn komt het vast goed.

En daar is dat huis waar je al jaren naar opkijkt. Betaalbaar scheelt je de helft qua lasten en zit ver onder je maximale lening. Je wilt daar wonen en nergens anders, ivm persoonlijke kwesties en dat het jaren kan duren totdat er weer een huis vrijkomt doe je mondeling een bod.

Alles word in gang gezet. Over een week kan je voorlopige koopcontract tekenen en ondertussen zoekt de hypotheekadviseur naar een oplossing aangezien het iemand is met een rugtasje. Geen schulden meer al jaren niet alleen de codering staat er . En niet zomaar een codering maar een zware. Ging het relatief om een groot bedrag? Ja en nee 2000¤.

Ik heb de hoop opgegeven. Foute beslissing genomen maar ik had hoop. Misschien dat de hypotheekverstrekkers toch meedenken en in de achterhoofd houden dat de cliënt over 4 maandjes vogelvrij is.

Ik zou dit niet meer doen maar gevoelens overwon het verstand.

Mondeling een afspraak gemaakt koopcontracten worden opgesteld en ondertussen hebben wij de tijd om naar een oplossing te zoeken.
Er zullen, wel mogelijkheden zijn als je zelf ook wat spaargeld hebt. Een NHG, zal het normaal niet worden. Bij alternatieve financiers, moet het wel mogelijk zijn als het voor jouw zo belangrijk is. Als je 10% eigen geld kan inleggen, wil Samen in Geld b.v het echt wel voor een jaar financieren, kan je na dat jaar overstappen na een regulier bank. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je een rente of 5,5% betaald.
pi_195545822
Sommige verstrekkers gaan niet in zee met mensen met een BKR. De verstrekkers die dat wel doen kan je hypotheekadviseur je vertellen. En dan nog moet er een rapport opgesteld worden met de reden hoe dit gekomen is en dan afwachten of het geaccepteerd gaat worden.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_195545824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:32 schreef JeOma het volgende:

[..]

Enne, overdracht van 10 maanden (ik noem maar wat) vragen bij de verkoper? En dan zeg je dus bijvoorbeeld "Ik bied 10.000 euro meer als de overdracht over in augustus 2021 kan". Het is een wat exotisch voorbehoud, maar je kunt bijvoorbeeld ook zeggen "Hier heb je 10 mille spaargeld als ik het alleenrecht heb om over een half jaar dit superspeciale bijzondere once-in-a-lifetime woonobject te mogen kopen". Dan ga je over een half jaar je hypotheek aanvragen.

Risico voor de verkoper is dan dat je het dan niet rondkrijgt (maar heeft hij 10 mille). Risico voor jou is dat je het niet rondkrijgt over een half jaar (om whatever reason, maar níet meer die A3-notering) en dan dus 10.000 kwijt bent. Maar dat moet je er dan maar voor over hebben.
De grap is ook dat de verkoper er in Januari uitgaat. Dan lukt het financieren zonder problemen. Maar verkoper wil het natuurlijk nu zien/weten ipv over 4 maanden.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:37:43 #45
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_195545869
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:34 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

De grap is ook dat de verkoper er in Januari uitgaat. Dan lukt het financieren zonder problemen. Maar verkoper wil het natuurlijk nu zien/weten ipv over 4 maanden.
De verkoper heeft dan de mogelijkheid om een overbruggingskrediet af te sluiten. En ja, dat ga JIJ natuurlijk betalen, maar desnoods mik je er 30.000 euro tegenaan (als je het écht graag wilt hebben) om hem over te halen, maar als ik verkoper was zou ik (mits het goed op papier komt dat het risico dus voor jou is) daar best oren naar hebben.

Edit: alternatief is een rijke oom/vader/neef zoeken en hem/haar het huis laten kopen. Dan koop je het over een half jaar terug. Binnen een half jaar hoef je geen overdrachtsbelasting te lappen. En ook hier geldt weer: JIJ gaat deze ongein natuurlijk vergoeden/betalen, maar dat heb je er als het goed is voor over. ;)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_195546527
Wij hebben onze BKR notering laten verwijderen. Was 2 dagen veel bellen en je van je beste kant laten zien, maar waren daarna wel van alles af
pi_195546954
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:24 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

Ik heb de hoop opgegeven. Foute beslissing genomen maar ik had hoop. Misschien dat de hypotheekverstrekkers toch meedenken en in de achterhoofd houden dat de cliënt over 4 maandjes vogelvrij is.

Ik zou dit niet meer doen maar gevoelens overwon het verstand.

Mondeling een afspraak gemaakt koopcontracten worden opgesteld en ondertussen hebben wij de tijd om naar een oplossing te zoeken.
WGR / BKR registratie verwijderen heb je hier iets aan??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195547824
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:15 schreef Dven het volgende:
Ze worden ook niet zomaar verwijderd maar mocht de kredietverstrekker er zelf niet mee akkoord gaan dan lukt dit ook gewoon langs officiële weg wel.

Denken dat ze moeilijk gaan doen om 2000 euro die een 18-jarige ooit heeft geleend en inmiddels alweer ruim 4 jaar afbetaald is :') :N
Zo'n A3 codering staat er toch op omdat de schuld voor een deel is afgeboekt en dus nooit volledig is afbetaald? Dat is volgens mij nou juist de reden voor die zware codering.

De codering geeft dus aan dat iemand niet in staat is geweest om een schuld volledig te betalen. Dat die als 18 jarige is ontstaan voor een relatief klein bedrag zegt natuurlijk niet perse iets over de huidige situatie, maar daarom krijgt je dus na vijf jaar die schone lei weer terug. Net even vervelend qua timing dus, maar er zijn ook mensen waar over 4 maanden pas de rentevast periode van de hypotheek afloopt en dan pas kunnen profiteren van de lagere rente. Dan zegt de bank ook niet laat die 4 maandjes maar zitten.

Je weet waar de grens in principe ligt en het staat iedereen vrij daarover te onderhandelen met belanghebbenden, maar fair enough als daar niet in meegegaan wordt lijkt me.
pi_195548597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 15:31 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Zo'n A3 codering staat er toch op omdat de schuld voor een deel is afgeboekt en dus nooit volledig is afbetaald? Dat is volgens mij nou juist de reden voor die zware codering.

De codering geeft dus aan dat iemand niet in staat is geweest om een schuld volledig te betalen. Dat die als 18 jarige is ontstaan voor een relatief klein bedrag zegt natuurlijk niet perse iets over de huidige situatie, maar daarom krijgt je dus na vijf jaar die schone lei weer terug. Net even vervelend qua timing dus, maar er zijn ook mensen waar over 4 maanden pas de rentevast periode van de hypotheek afloopt en dan pas kunnen profiteren van de lagere rente. Dan zegt de bank ook niet laat die 4 maandjes maar zitten.

Je weet waar de grens in principe ligt en het staat iedereen vrij daarover te onderhandelen met belanghebbenden, maar fair enough als daar niet in meegegaan wordt lijkt me.
Ik kon 12 jaar geleden inderdaad niet voldoen aan het afbetalen van de schuld. Dan kom je op de leeftijd van 23-24 en dan ga je beetje rondkijken. Je lost maandelijks wat af en dan komt er een datum dat het volledig is afgelost. Dan gaan de 5 mooie jaren in. Vanaf dat moment ben ik gaan nadenken dat het niet handig is geweest wat ik destijds heb gedaan. In de 5 mooie jaren had ik mezelf beloofd al zou het mogelijk zijn om een lening aan te gaan. Of het de auto van 15k of dat nieuwe iPhone van 1k. Eerst sparen dan kopen. Dat heb ik ook gedaan. Dus ik heb bewezen dat ik ervan geleerd heb. Er waren geen plannen om een huis te kopen dus ook niet bij stilgestaan. En nu nadert net het einde van de 5 geweldige jaren, alleen staat dat ene huis ook te koop. Helaas niet over 4 maanden want nogmaals anders had ik dit nooit gedaan en de 4 maandjes uitgezeten
pi_195548642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:24 schreef Sovieto het volgende:
Wij hebben onze BKR notering laten verwijderen. Was 2 dagen veel bellen en je van je beste kant laten zien, maar waren daarna wel van alles af
Vergelijkbare situatie als waar wij inzitten? Bij ons gaat het om 2000¤
pi_195548655
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 14:45 schreef blomke het volgende:

[..]

WGR / BKR registratie verwijderen heb je hier iets aan??
Thanks! Uiteindelijk toch maar afwachten wat we deze week te horen krijgen.
pi_195551472
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:15 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Ik ben niet hebberig of opdringerig geweest en zit mijn tijd uit. Maar kom op denk ik dan, ieder mens verdiend een kans en zeker mbt een koopwoning als alles voor de rest prima op orde is al jarenlang
Je bent wel hebberig, want je wilt die woning nu - om welke reden dan ook.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:18 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Regels zijn er om gehandhaafd te worden. Maar het gaat echt om 4 maandjes dat zit me dwars
Aha, dus je bent voor handhaven, maar alleen als het je niet in de weg zit. Juist.

Die termijn is 60 maanden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een reguliere financier dit negeert. Als ze dan met 54 maanden doen, dan willen anderen dat erna ook met 53 maanden, enz. Er vallen altijd mensen aan de andere kant van de grens. Beter proberen de codering te verwijderen. Vraag is of dat (tijdig) lukt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195551603
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Je bent wel hebberig, want je wilt die woning nu - om welke reden dan ook.
[..]

Aha, dus je bent voor handhaven, maar alleen als het je niet in de weg zit. Juist.
Is goed. Ik zit het wel uit de laatste 4 maanden van de 60 maanden. Dan koop ik een huis dan ben ik niet hebberig. Maar nu wel want ik zit in m’n straftijd natuurlijk.
En ohja mijn zaak is totaal niet te overzien. Lening van 2000¤ op 18 jarige leeftijd. Roekeloos destijds.
Serieus 1 foutje gemaakt en jij brengt het over alsof het 200.000¤ bedroeg waarvan ik pas de helft heb afgelost en nog 3 jaar moet uitzitten en toch een huis wil kopen.
Maat ff serieus? Moet ik zo hard gestraft worden?
pi_195551677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:50 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Is goed. Ik zit het wel uit de laatste 4 maanden van de 60 maanden. Dan koop ik een huis dan ben ik niet hebberig. Maar nu wel want ik zit in m’n straftijd natuurlijk.
En ohja mijn zaak is totaal niet te overzien. Lening van 2000¤ op 18 jarige leeftijd. Roekeloos destijds.
Serieus 1 foutje gemaakt en jij brengt het over alsof het 200.000¤ bedroeg waarvan ik pas de helft heb afgelost en nog 3 jaar moet uitzitten en toch een huis wil kopen.
Maat ff serieus? Moet ik zo hard gestraft worden?
Daar ga ik niet over. Maar volwassenen die schulden aangaan en niet tijdig en/of niet volledig terugbetalen, ik kan me voorstellen dat hypotheeknemers daar niet per se warm voor lopen.

En 18 of niet, 2k of meer; je mocht schulden aangaan en er wordt verondersteld dat je de consequenties van wanbetaling kunt overzien. Want meerderjarig en zo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:04:00 #55
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195551834
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Denken dat ze moeilijk gaan doen om 2000 euro die een 18-jarige ooit heeft geleend en inmiddels alweer ruim 4 jaar afbetaald is :') :N
Denken dat een hypotheeknemer helemaal onderzoek gaat doen of die codering wel terecht en/of alweer ruim 4 jaar afbetaald is :') :N
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195551849
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:04 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Denken dat een hypotheeknemer helemaal onderzoek gaat doen of die codering wel terecht en/of alweer ruim 4 jaar afbetaald is :') :N
Dat laatste staat er letterlijk bij als je de BKR noteringen opvraagt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195551875
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Daar ga ik niet over. Maar volwassenen die schulden aangaan en niet tijdig en/of niet volledig terugbetalen, ik kan me voorstellen dat hypotheeknemers daar niet per se warm voor lopen.

En 18 of niet, 2k of meer; je mocht schulden aangaan en er wordt verondersteld dat je de consequenties van wanbetaling kunt overzien. Want meerderjarig en zo.
Een verkeersboete word bepaald door de overtreding. Hoe zwaarder de overtreding, des te meer je gaat betalen.
BKR is simpel. Achterstand boven de 250¤?
5 jaar brommen

Daar ben ik het niet zo mee eens zoals je het merkt, maarja 4 gouden maandjes nog. En dan van God los. Of we zijn geen nummertje voor de hypotheekverstrekkers en denken ze mee in onze situatie. Aankomende week zal alles blijken.
pi_195551955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:06 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Een verkeersboete word bepaald door de overtreding. Hoe zwaarder de overtreding, des te meer je gaat betalen.
BKR is simpel. Achterstand boven de 250¤?
5 jaar brommen
Klopt ook niet helemaal. Er zijn verschillende coderingen en A3 is meteen de meest serieuze daarvan.

Maar ik snap niet waarom je zo stresst als de hypotheekadviseur blijkbaar al heeft aangegeven dat bij verval binnen 3 maanden het geen issue is. Daar zal ik eerder vanuit gaan dat wat users op fok.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:16:13 #59
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195552048
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat laatste staat er letterlijk bij als je de BKR noteringen opvraagt.
Ja, er staat op dat de codering terecht is ja.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195552068
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:16 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ja, er staat op dat de codering terecht is ja.
Begrijpend lezen is lastig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:42:34 #61
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195554996
Het ligt er helemaal aan of de adviseur je wil helpen. Als de bank niet wil dan gaat het niet gebeuren. Maar de bank kan echt wel beslissen om er van af te wijken.

BKR is om een risico inschatting te doen, en deze codering is wel een hele lastige inderdaad. Maar de bank kan ook menen dat het risico niet verhoogd is als het huis word gepasseerd in de maand van verloop van de indicatie. De lening gaat ook pas lopen als de indicatie verlopen is zo'n beetje. Als ze dat intern kunnen verantwoorden geef ik het best wel kans.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195555214
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 16:07 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Vergelijkbare situatie als waar wij inzitten? Bij ons gaat het om 2000¤
Was wel minder, circa 500. Maar ik zou gewoon maandag in contact komen met de schuldeiser, je verhaal vertellen en laten zien dat je je leven hebt gebeterd. En aangeven dat je een hypotheek wil afsluiten dus dat het nodig is om dit Te verwijderen.

Je hebt toch niks te verliezen. Wij hebben het overigens zelf gedaan en niet via zo’n bureau.
pi_195556071
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:42 schreef zalkc het volgende:
Het ligt er helemaal aan of de adviseur je wil helpen. Als de bank niet wil dan gaat het niet gebeuren. Maar de bank kan echt wel beslissen om er van af te wijken.

BKR is om een risico inschatting te doen, en deze codering is wel een hele lastige inderdaad. Maar de bank kan ook menen dat het risico niet verhoogd is als het huis word gepasseerd in de maand van verloop van de indicatie. De lening gaat ook pas lopen als de indicatie verlopen is zo'n beetje. Als ze dat intern kunnen verantwoorden geef ik het best wel kans.
Klinkt inderdaad logisch. Hypotheekaanvraag moet inderdaad deze maand plaatsvinden maar het gaat pas lopen zodra de verkoper het huis opleverd- wij de sleutels krijgen- en op dat moment is automatisch de BKR codering verwijderd ivm einddatum. Het plaatje klopt dan precies.
pi_195556107
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:50 schreef Sovieto het volgende:

[..]

Was wel minder, circa 500. Maar ik zou gewoon maandag in contact komen met de schuldeiser, je verhaal vertellen en laten zien dat je je leven hebt gebeterd. En aangeven dat je een hypotheek wil afsluiten dus dat het nodig is om dit Te verwijderen.

Je hebt toch niks te verliezen. Wij hebben het overigens zelf gedaan en niet via zo’n bureau.
We gaan ons best doen. In ieder geval wel top dat het bij jullie gelukt is. Je gunt niemand dit soort situaties
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:32:00 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195556170
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:29 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

We gaan ons best doen. In ieder geval wel top dat het bij jullie gelukt is. Je gunt niemand dit soort situaties
;) jij komt hier blijkbaar nog niet zo lang.

De tolerantie richting mensen met schulden is wat laag bij sommige users. Een schuld heeft een schuldige en die moet hiervoor gestraft worden is het adagium. Lekker Calvinistisch o|O
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195556396
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 22:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

;) jij komt hier blijkbaar nog niet zo lang.

De tolerantie richting mensen met schulden is wat laag bij sommige users. Een schuld heeft een schuldige en die moet hiervoor gestraft worden is het adagium. Lekker Calvinistisch o|O
Ik begrijp het allemaal wel. Maar check de feiten 18 jaar 2000¤ roekeloos leven. Totaal geen oog op de toekomst. Nadat ik het had afgelost en de codering kreeg zag ik pas het licht. Sindsdien een brave jongen en heb ik alles op een rijtje. Vast contract, goed salaris en geen schulden meer. En dat al 5 jaar lang. Nu de laatste 4 maandjes aan het uitzitten maar soms loopt het wat anders.

Wat je hiervoor aangaf klopt gewoon.
Toetsing vind nu plaats voor een hypotheek wat in Januari gaat lopen.
Toeval is dat de verkoper dan pas de huis wil opleveren. Positieve eraan is nog dat de BKR automatisch verwijderd word omdat de 5 mooie jaren erop zitten dan
pi_195557128
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 19:06 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
BKR is simpel. Achterstand boven de 250¤?
5 jaar brommen
Zo simpel is het niet.
Je kan een achterstand hebben die geregistreerd wordt bij BKR, maar die vervolgens alsnog inlopen en zodoende een herstelcodering krijgen.

Het feit dat jij een A3 codering hebt betekent dus dat er geen herstel heeft plaatsgevonden, maar dat er een laatste inlossing is geweest waarmee de lening is beëindigd. Een deel van de lening is door de kredietverstrekker afgeboekt, dus je hebt blijkbaar niet het volledige bedrag van de lening (en de rente) afgelost. Daarom krijg je dus die A3 codering voor 5 jaar achter je naam.

Overigens gun ik jullie dat huis uiteraard van harte, dus ik hoop dat alles gewoon op z'n plaats valt voor jullie en er doorheen komt. Maar het is natuurlijk niet zo dat zo'n A3 codering zomaar even gegeven wordt om jou 5 jaar lang dwars te zitten. Die krijg je niet zomaar.
pi_195557290
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:14 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet.
Je kan een achterstand hebben die geregistreerd wordt bij BKR, maar die vervolgens alsnog inlopen en zodoende een herstelcodering krijgen.

Het feit dat jij een A3 codering hebt betekent dus dat er geen herstel heeft plaatsgevonden, maar dat er een laatste inlossing is geweest waarmee de lening is beëindigd. Een deel van de lening is door de kredietverstrekker afgeboekt, dus je hebt blijkbaar niet het volledige bedrag van de lening (en de rente) afgelost. Daarom krijg je dus die A3 codering voor 5 jaar achter je naam.

Overigens gun ik jullie dat huis uiteraard van harte, dus ik hoop dat alles gewoon op z'n plaats valt voor jullie en er doorheen komt. Maar het is natuurlijk niet zo dat zo'n A3 codering zomaar even gegeven wordt om jou 5 jaar lang dwars te zitten. Die krijg je niet zomaar.
Klopt ook maar de lening is van 12 jaar geleden. En bijna 5 jaar geleden volledig afgelost. 4 maandjes nog te gaan
pi_195558564
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:22 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
En bijna 5 jaar geleden volledig afgelost
Jij zegt wel steeds volledig afgelost, maar dat blijkt dus niet uit de codering. Uit de codering blijkt dat de kredietverstrekker een deel van de openstaande vordering heeft afgeboekt, dus de schuld is nooit volledig ingelost. Juist daarom is zo'n A3 codering zo beperkend.
pi_195560023
Heb dit topic met interesse gelezen en heb 5 BKR noteringen staan waarvan slechts een nog open (72 euro) en bij de rest staat ''Bijzonderheden geen'', (status beëindigd) Maar wat betekend vermelding geen bijzonderheden? Staat nergens uitgelegd onder mijn BKR.

Mijn schuld was 2 jaar gelden ongeveer 4200 euro, nu nog maar 72. Niet slecht afgelost met een wajong uitkering. en spaar weer elke maand 100 euro. Die 72 euro gaat de 20e eraf dan laat ik deze overeenkomst ook beëindigen bij de webshop, wenst geen gebruik meer te maken van 820 euro krediet van deze webwinkel.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 11 oktober 2020 @ 10:17:35 #71
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195561424
2000 euro met heel veel moeite afbetaald, heeft dat echt 7 jaar geduurt? Dan kom ik op 20 euro aflossing per maand...
Zeer zware codering voor 5 jaar.

Al jaren geen schulden meer gemaakt.
(kan ook niet ivm codering)

denk niet de een bank je nu met plezier 2 - 3 - 4 ton gaan lenen.
Tot nooit .......
  zondag 11 oktober 2020 @ 10:19:57 #72
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195561455
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 06:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic met interesse gelezen en heb 5 BKR noteringen staan waarvan slechts een nog open (72 euro) en bij de rest staat ''Bijzonderheden geen'', (status beëindigd) Maar wat betekend vermelding geen bijzonderheden? Staat nergens uitgelegd onder mijn BKR.

Mijn schuld was 2 jaar gelden ongeveer 4200 euro, nu nog maar 72. Niet slecht afgelost met een wajong uitkering. en spaar weer elke maand 100 euro. Die 72 euro gaat de 20e eraf dan laat ik deze overeenkomst ook beëindigen bij de webshop, wenst geen gebruik meer te maken van 820 euro krediet van deze webwinkel.
Als er geen bijzonderheden zijn is het per definitie geen negatieve BKR notering.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195561686
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 00:44 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij zegt wel steeds volledig afgelost, maar dat blijkt dus niet uit de codering. Uit de codering blijkt dat de kredietverstrekker een deel van de openstaande vordering heeft afgeboekt, dus de schuld is nooit volledig ingelost. Juist daarom is zo'n A3 codering zo beperkend.
Dat is toch juist als er geen einddatum vermeld staat? En als je het wel afgelost heb er een einddatum vermeld is
pi_195561734
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:17 schreef Speekselklier het volgende:
2000 euro met heel veel moeite afbetaald, heeft dat echt 7 jaar geduurt? Dan kom ik op 20 euro aflossing per maand...
Zeer zware codering voor 5 jaar.

Al jaren geen schulden meer gemaakt.
(kan ook niet ivm codering)

denk niet de een bank je nu met plezier 2 - 3 - 4 ton gaan lenen.
Nee ik heb er vanaf m’n 18de tot 25 niet naar om gekeken. Daarna wel afgelost en vandaar de einddatum Januari 2021.
Over 4 maanden kunnen we als starters officieel minimaal 310k lenen. Momenteel hebben we ‘maar’ 220k nodig voor het huis waar we een bod op hebben gedaan. Of het word ons nu gegund of we kunnen volgens de regels vanaf Januari 2021 het zonder problemen lenen
  zondag 11 oktober 2020 @ 10:46:15 #75
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195561827
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:39 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Nee ik heb er vanaf m’n 18de tot 25 niet naar om gekeken.
Dat is dan toch 7 jaar.

De bank is zal wat benauwd dat je bij een achterstand opnieuw 7 jaar op je handen gaat zitten.

Bij BKRhypotheek.nl hebben ze blijkbaar wel een mogelijkheid als je de passagedatum kan uitstellen. Ik vrees alleen dat die een risico-opslag hebben.
Tot nooit .......
pi_195562123
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:46 schreef Speekselklier het volgende:
Bij BKRhypotheek.nl hebben ze blijkbaar wel een mogelijkheid als je de passagedatum kan uitstellen. Ik vrees alleen dat die een risico-opslag hebben.
Als je daar je situatie invult, (A3) krijg je nul op rekest. Plus dat je daar via een hypotheekadviseur de zaken moet regelen.
Op de hypothekenmarkt zijn nog steeds cowboys en geboefte actief.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:32:37 #77
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195562553
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je daar je situatie invult, (A3) krijg je nul op rekest. Plus dat je daar via een hypotheekadviseur de zaken moet regelen.
Op de hypothekenmarkt zijn nog steeds cowboys en geboefte actief.
hypotheekadviseur heeft TS al. En ook niet zo rare eis. Als je bij deze bank terecht moet kan je zelf niet heel goed met geld om gaan.
Tot nooit .......
pi_195562686
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:32 schreef Speekselklier het volgende:
hypotheekadviseur heeft TS al. En ook niet zo rare eis. Als je bij deze bank terecht moet kan je zelf niet heel goed met geld om gaan.
Stel (en dat is maar een idee van mijn verdorven geest), stel TS vraagt via "Exection Only" een hypotheek aan. Ik heb 2x zo'n test voor de gein gedaan (gisteren die ABN-AMRO nog). In beide tests wordt niet gerept op een BKR-registratie. Stel TS komt door die test heen (stelt niet zoveel voor), misschien dat de hele BKR dan niet meer ter sprake komt; de tester heeft dan "aangetoond" financiele kennis te hebben, genoeg om zelf een hypotheek af te sluiten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:41:05 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195562719
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Stel (en dat is maar een idee van mijn verdorven geest), stel TS vraagt via "Exection Only" een hypotheek aan. Ik heb 2x zo'n test voor de gein gedaan (gisteren die ABN-AMRO nog). In beide tests wordt niet gerept op een BKR-registratie. Stel TS komt door die test heen (stelt niet zoveel voor), misschien dat de hele BKR dan niet meer ter sprake komt; de tester heeft dan "aangetoond" financiele kennis te hebben, genoeg om zelf een hypotheek af te sluiten.
Tuurlijk niet, je zal alsnog bij een financierder moeten aankloppen die altijd de BKR toets uitvoert.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195562745
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Stel (en dat is maar een idee van mijn verdorven geest), stel TS vraagt via "Exection Only" een hypotheek aan. Ik heb 2x zo'n test voor de gein gedaan (gisteren die ABN-AMRO nog). In beide tests wordt niet gerept op een BKR-registratie. Stel TS komt door die test heen (stelt niet zoveel voor), misschien dat de hele BKR dan niet meer ter sprake komt; de tester heeft dan "aangetoond" financiele kennis te hebben, genoeg om zelf een hypotheek af te sluiten.
Na de test zul je voor de echte aanvraag toch nog wel wat vragen krijgen die je eerlijk moet invullen. :P
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:42:45 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195562749
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Stel (en dat is maar een idee van mijn verdorven geest), stel TS vraagt via "Exection Only" een hypotheek aan. Ik heb 2x zo'n test voor de gein gedaan (gisteren die ABN-AMRO nog). In beide tests wordt niet gerept op een BKR-registratie. Stel TS komt door die test heen (stelt niet zoveel voor), misschien dat de hele BKR dan niet meer ter sprake komt; de tester heeft dan "aangetoond" financiele kennis te hebben, genoeg om zelf een hypotheek af te sluiten.
Ja, want als je voldoende kennis hebt hoef je niet meer aan de andere eisen te voldoen.

Er werd in die vragen over zoveel niet gerept, maar dat betekent niet dat een hypotheek dan wel mogelijk is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:47:57 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195562847
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:39 schreef blomke het volgende:

[..]

Stel (en dat is maar een idee van mijn verdorven geest), stel TS vraagt via "Exection Only" een hypotheek aan. Ik heb 2x zo'n test voor de gein gedaan (gisteren die ABN-AMRO nog). In beide tests wordt niet gerept op een BKR-registratie. Stel TS komt door die test heen (stelt niet zoveel voor), misschien dat de hele BKR dan niet meer ter sprake komt; de tester heeft dan "aangetoond" financiele kennis te hebben, genoeg om zelf een hypotheek af te sluiten.
De BKR-check is standaard procedure.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195563367
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:42 schreef zalkc het volgende:
Het ligt er helemaal aan of de adviseur je wil helpen. Als de bank niet wil dan gaat het niet gebeuren. Maar de bank kan echt wel beslissen om er van af te wijken.

Dit dus, de bank blijft altijd het laatste woord hebben, ze zijn namelijk niet verplicht een hypotheek te nemen. Zelfs als je BKR is verlopen, kunnen ze nog steeds het besluit nemen om je af te wijzen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195563469
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:36 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Dat is toch juist als er geen einddatum vermeld staat? En als je het wel afgelost heb er een einddatum vermeld is
https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/uitleg-overzicht/
quote:
Een code 3 kan afboeking of kwijtschelding betekenen.

Afboeking: bij een afboeking besluit de kredietverstrekker om het dossier voorlopig te laten rusten. Zij melden dan een code 3 ZONDER einddatum.

Kwijtschelding: Bij een kwijtschelding wordt afgesproken dat er een bepaald bedrag voldaan moet worden en een bedrag wordt kwijtgescholden. De kredietverstrekker meldt dan een code 3 MET een werkelijke einddatum. Er zijn dan geen financiële verplichtingen meer op dit krediet.
Volgens de code 3 notering is de lening niet volledig afgelost, de kredietverstrekker heeft niet het volledige bedrag (+kosten) teruggekregen.
Als jij blijft beweren dat je wel alles terug betaald hebt, dan zou het geen code 3 zijn geweest.

Het is dus geen 'straf' omdat je een tijdje niet betaald hebt maar later wel, het is een 'straf' omdat de kredietverstrekker geld heeft moeten kwijtschelden.

(Kan zijn dat de originele verstrekker de vordering met verlies verkocht heeft aan een incassobureau.)

Ik weet, dit klinkt erg belerend, maar als je er er bij blijft dat je uiteindelijk wel alles 'netjes' terugbetaald heb dan zou de A3 melding niet terecht zijn.

Er zijn vast bureaus die voor wat extra geld de kredietverstrekker schadeloos willen stellen en daarbij vragen of deze de A3 melding met terugwerkende kracht willen intrekken. In de trant van foute melding gemaakt, al lijkt mij dat lastig als die melding er al meer dan 10 jaar staat. (7 jaar niet naar omgekeken + bijna 5 jaar een herstel notering.)
pi_195563555
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dit dus, de bank blijft altijd het laatste woord hebben, ze zijn namelijk niet verplicht een hypotheek te nemen. Zelfs als je BKR is verlopen, kunnen ze nog steeds het besluit nemen om je af te wijzen.
Meen je dit nou echt? We zijn niet verplicht om een hypotheek te nemen maar wel verplicht om een huis te huren van 1200¤ kaal al jaren om een dak boven onze hoofd te hebben? Een nachtje slapen heeft mij goed gedaan en ik heb er vrede mee als het word afgewezen. Maar jij kan niet gaan zeggen dat als het contract na 5 jaar word verwijderd, waarbij ik mijn straf van 5 jaar heb uitgezeten. Dat het dan nog normaal is dat ik alsnog word afgewezen zonder dat ik schulden of leningen meer heb.
Dit gaat er niet in bij mij. Ik heb een fout gemaakt van 2000¤. Moet ik daarvoor de rest van m’n leven gestraft voor worden?
pi_195563581
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:28 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? We zijn niet verplicht om een hypotheek te nemen maar wel verplicht om een huis te huren van 1200¤ kaal al jaren om een dak boven onze hoofd te hebben? Een nachtje slapen heeft mij goed gedaan en ik heb er vrede mee als het word afgewezen. Maar jij kan niet gaan zeggen dat als het contract na 5 jaar word verwijderd, waarbij ik mijn straf van 5 jaar heb uitgezeten. Dat het dan nog normaal is dat ik alsnog word afgewezen zonder dat ik schulden of leningen meer heb.
Dit gaat er niet in bij mij. Ik heb een fout gemaakt van 2000¤. Moet ik daarvoor de rest van m’n leven gestraft voor worden?
Mijn opmerking is een beetje los van jouw of wie dan ook zijn of haar situatie. Maar de bank kan je altijd afwijzen, ze zijn namelijk nergens verplicht om jou een hypotheek te verstrekken. Dus als ze niet willen, kunnen ze altijd nee zeggen, of je nu een registratie hebt of niet.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195563724
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mijn opmerking is een beetje los van jouw of wie dan ook zijn of haar situatie. Maar de bank kan je altijd afwijzen, ze zijn namelijk nergens verplicht om jou een hypotheek te verstrekken. Dus als ze niet willen, kunnen ze altijd nee zeggen, of je nu een registratie hebt of niet.
Dus eigenlijk kan het zo zijn dat als je de 5 mooie jaren heb uitgezeten, daarnaast geen rare fratsen heb uitgehaald. Dat na de 5 jaren nog steeds weinig tot geen kans heb op een hypotheek. Maar begrijp jij wel dat ik niet een eigen zaak heb gehad wat failliet is gegaan en waar tonnen aan schuld is ontstaan. Het gaat om een simpele lening waar ik destijds geen aandacht heb geschonken, en nu wel.
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:43:06 #88
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195563824
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:37 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk kan het zo zijn dat als je de 5 mooie jaren heb uitgezeten, daarnaast geen rare fratsen heb uitgehaald. Dat na de 5 jaren nog steeds weinig tot geen kans heb op een hypotheek.
Lijkt me vrij logisch toch, een hypotheek wordt niet alleen genomen op basis van een BKR toetsing.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195563941
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Lijkt me vrij logisch toch, een hypotheek wordt niet alleen genomen op basis van een BKR toetsing.
Op basis waarvan nog meer dan?
Wij werken allebei en een vast contract.
Eigen geld hebben we op de spaarrekening en geen schulden.

Wat heeft een ander meer dat hij of zij 100% kans maakt op een hypotheek?

Dit zijn de eisen toch als je een hypotheek wilt afsluiten?
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:51:53 #90
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195563952
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:50 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Op basis waarvan nog meer dan?
Wij werken allebei en een vast contract.
Eigen geld hebben we op de spaarrekening en geen schulden.

Wat heeft een ander meer dat hij of zij 100% kans maakt op een hypotheek?

Dit zijn de eisen toch als je een hypotheek wilt afsluiten?
Je geeft het antwoord zelf al.

Een BKR toetsing is het kleinste gedeelte in een aanvraag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195563971
Heb je een credit kaart daar kijkt men ook naar.
pi_195563995
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:53 schreef Basp1 het volgende:
Heb je een credit kaart daar kijkt men ook naar.
Nee niks.
Geen lening voor de auto geen lening voor de motor geen lening voor een telefoontoestel.
0,0 al 5 jaar lang!
Wat moet ik nog meer doen dan dit joh, ik zit toch m’n 5 jaren uit man .
pi_195564021
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:55 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Nee niks.
Geen lening voor de auto geen lening voor de motor geen lening voor een telefoontoestel.
0,0 al 5 jaar lang!
Wat moet ik nog meer doen dan dit joh, ik zit toch m’n 5 jaren uit man .
Nog 4 maanden wachten dan meer hoef je niet te doen om er zeker van te zijn dat ze niet meer naar je BKR notering kijken. ^O^
pi_195564424
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:23 schreef hhornee het volgende:

[..]

https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/uitleg-overzicht/
[..]

Volgens de code 3 notering is de lening niet volledig afgelost, de kredietverstrekker heeft niet het volledige bedrag (+kosten) teruggekregen.
Als jij blijft beweren dat je wel alles terug betaald hebt, dan zou het geen code 3 zijn geweest.

Het is dus geen 'straf' omdat je een tijdje niet betaald hebt maar later wel, het is een 'straf' omdat de kredietverstrekker geld heeft moeten kwijtschelden.

(Kan zijn dat de originele verstrekker de vordering met verlies verkocht heeft aan een incassobureau.)

Ik weet, dit klinkt erg belerend, maar als je er er bij blijft dat je uiteindelijk wel alles 'netjes' terugbetaald heb dan zou de A3 melding niet terecht zijn.

Er zijn vast bureaus die voor wat extra geld de kredietverstrekker schadeloos willen stellen en daarbij vragen of deze de A3 melding met terugwerkende kracht willen intrekken. In de trant van foute melding gemaakt, al lijkt mij dat lastig als die melding er al meer dan 10 jaar staat. (7 jaar niet naar omgekeken + bijna 5 jaar een herstel notering.)
Ik kom ff hierop terug.
2000¤ is tot de laatste cent terug betaald.
Niks kwijtschelding of dergelijke.
Dan zou dus de A3 codering in dit geval niet terecht zijn toch?

Ik kom vd week terug zodra ik meer weet hoe of wat. Nogmaals alle bedankt voor het meedenken
pi_195564989
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:28 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? We zijn niet verplicht om een hypotheek te nemen maar wel verplicht om een huis te huren van 1200¤ kaal al jaren om een dak boven onze hoofd te hebben? Een nachtje slapen heeft mij goed gedaan en ik heb er vrede mee als het word afgewezen. Maar jij kan niet gaan zeggen dat als het contract na 5 jaar word verwijderd, waarbij ik mijn straf van 5 jaar heb uitgezeten. Dat het dan nog normaal is dat ik alsnog word afgewezen zonder dat ik schulden of leningen meer heb.
Dit gaat er niet in bij mij. Ik heb een fout gemaakt van 2000¤. Moet ik daarvoor de rest van m’n leven gestraft voor worden?
Een bank heeft niets te schaften of jij huur moet betalen of niet. Zij bepalen aan wie ze 2, 3 of 4 ton al dan niet uitlenen. En je bent niet verplicht 1200 kale huur te betalen. Er zijn wellicht weinig andere keuzes, maar dat maakt het nog geen verplichting :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195565082
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:45 schreef baskick het volgende:

[..]

Een bank heeft niets te schaften of jij huur moet betalen of niet. Zij bepalen aan wie ze 2, 3 of 4 ton al dan niet uitlenen. En je bent niet verplicht 1200 kale huur te betalen. Er zijn wellicht weinig andere keuzes, maar dat maakt het nog geen verplichting :N
Na het verhaal hierboven waarbij je alleen de codering A3 krijgt als het kwijtgescholden is. En waarbij ik aangeef dat ik het volledig heb afbetaald. Dan is de codering A3 onterecht toch? A1 of A2 oke maar wat is mijn schuld hier dan? Ze hebben niks kwijtgescholden ik heb het gewoon afbetaald. Morgen word het heel veel bellen en mailen
pi_195565156
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:50 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Na het verhaal hierboven waarbij je alleen de codering A3 krijgt als het kwijtgescholden is. En waarbij ik aangeef dat ik het volledig heb afbetaald. Dan is de codering A3 onterecht toch? A1 of A2 oke maar wat is mijn schuld hier dan? Ze hebben niks kwijtgescholden ik heb het gewoon afbetaald. Morgen word het heel veel bellen en mailen
Hoofdsom terugbetaald, maar ook alle bijkomende kosten voldaan? Als het onterecht is, kun je proberen 'm te verwijderen. Alleen uit principe, want het huis is wellicht al weg voor het rond is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:17:16 #98
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_195565742
Zou me niet al te druk maken. Komt vast wel goed zeker als je al bijna 5 jaar clean bent.
En anders probeer iets te regelen met de verkoper om de aankoop uit te stellen tot januari. Scheelt je ook nog eens 2% overdrachtsbelasting mocht je nog geen 35 zijn. Die zou je kunnen delen met de verkoper. Win-win situatie aangezien ze toch pas januari eruitgaan.

ps. een creditcard vind ik wel de grootste onzin van de banken om die geen te mogen hebben. Die kan je stopzetten. Hypotheek afsluiten en direct een nieuwe aanvragen. Totaal zinloos.
pi_195566121
Allereerst complimenten aan TS dat-ie zelf inziet dat het zijn eigen 'schuld' is dat de achterstand is opgelopen. En ik geloof hem wel als hij zegt de volledige vordering betaald te hebben. Het verwerken van de administratie bij achterstandsbeheer is bij veel bedrijven (en zeker ook bij BKR zélf) een zooutje.

Ik ben zelf in 2007 en 2008 een flinke tijd bezig geweest een onterechte A2-codering te laten verwijderen.

En ja, hij was écht onterecht. Wat was en namelijk aan de hand:
Ik had in 2001 een éénjarig telefoonabonnement afgesloten bij Ben (de eerste keer dat ze op de markt kwamen). Altijd netjes op tijd betaald middels automatische incasso, nooit een stornerung, nooit een mislukte incasso wegens onvoldoende saldo, dus nooit een betalingsachterstand opgelopen.
In augustus 2002 het contract verlengd. Ik wilde hetzelfde aantal minuten/SMS dus ging over op een goedkoper abonnement. Omdat de incasso voor die maand echter al geweest was kreeg ik een creditnota voor het tariefsverschil van een whooping 42 cent. Ik heb nooit gecontroleerd of ik die 42 ook daadwerkelijk teruggestort kreeg, of dat hij werd verrekend met een volgende factuur. Het was 42 cent, who cares! Right?

Helaas voor mij speelde dit allemaal precies in de periode dat T-Mobile Ben overnam en de creditnota van Ben kwam als debetnota in de administratie van T-Mobile terecht. Foutje, kan gebeuren enzo. Maar wat niet had mogen gebeuren is dat ze mij hier nooit, maar dan ook nooit iets over gemeld hebben. Geen brieven, geen aanmaning, geen factuur, helemaal niets. Maar ze hebben in januari 2003 wel een A2-codering laten plaatsen bij BKR. Zonder dat ik daar dus iets aan of tegen kon doen, in meerdere betekenissen van het woord.
Sterker nog, ik ben tot diep in 2007 klant geweest bij T-Mobile en in die tijd meerdere keren contact met gehad wegens contractverlengingen
(met toestel!), een verhuizing en het toevoegen van een tweede telefoonnummer op hetzelfde abonnement voor mijn vriend. En nooit is er met 1 woord gerept over achterstand. Die zij dus in feite bij mij hadden en ik niet bij hen, het was immers een foutief gemigreerde creditnota!

Pas toen ik in december 2007 een hypotheekaanvraag deed kwam deze A2 codering boven water.
Het heeft mij 3 weken heel veel bellen, mailen, uitzoeken, nog meer bellen, faxen en zelfs 2 keer langsgaan op het hoofdkantoor van T-Mobile en 1 fysiek bezoek aan BKR in Tiel gekost om alles recht te breien.

Ik was zo vreselijk blij dat ik in mijn papieren administratie nog de originele, destijds per post aan mij verstuurde creditnota had zitten. Want met dat stuk papier kon ik aantonen dat het factuurnummer en bedrag van mijn creditnota exact hetzelfde ware als de factuur die zij als debet en openstaand in hun database hadden staan.
Nadat dat duidelijk was werd er een H-melding gedaan per december 2008! Daar had ik dus niets aan, dus ben vervolgens nog een week bezig geweest om dat te het te zetten. Verwijderen van de A2 code was, ondanks dat alle partijen hete r inmiddels over eens waren dat ik die helemaal niet had mogen krijgen, pertinent niet mogelijk. Uiteindelijk ben ik maar akkoord gegaan met een hersteld- en beëindigingsmelding per 1-2-2003.

Aangezien mijn hypotheekaanvraag al liep en de 5 jaar na officiële beëindiging nog niet waren verstreken kreeg ik nog steeds de financiering o.b.v. de regeltjes niet rond.
Ik heb daarom vervolgens alle documentatie mondeling en in persoon toegelicht aan het hoofd hypotheekacceptatie en de manager bijzonder beheer van de bank.
Diezelfde dag had ik nog een finaal akkoord op mijn hypotheekaanvraag.

Dat gaf me wel een behoorlijke voldoening moet ik zeggen.

Van T-Mobile echter nooit ook maar zoiets als excuses gekregen, de lijers!

Leuk was het hele gebeuren niet, maar wel erg leerzaam. Sindsdien vraag ik minimaal 1 keer per jaar (bij het doen van de belastingaangifte, fan ben je toch met je gehele financiële situatie bezig) mijn BKR-overzicht op. En sinds ik er ongeveer een jaartje geleden achter kwam dat je dat tegenwoordig heel makkelijk en gratis online kunt doen check ik het eigenlijk nog veel vaker.
Op die manier kun je snel ingrijpen als dat nodig mocht zijn.
N.a.v. dit topic bijvoorbeeld weet eens ingelogd, en ik zie dat een autofinaciering die ik vorige maand versneld heb afgelost nog steeds op status actief staat, terwijl ik wel al een mail van RCI heb dat ze het contract per 5 sept 2020 zullen beëindigen en als beëindigd gaan melden bij BKR.
Dus daar morgen maar eens achteraan.
pi_195569490
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 10:36 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Dat is toch juist als er geen einddatum vermeld staat? En als je het wel afgelost heb er een einddatum vermeld is
Nee, die einddatum heeft te maken met het feit of het een administratieve afboeking is of een daadwerkelijke afboeking is. Bij een administratieve afboeking wordt er geen einddatum vermeld en bij een daadwerkelijke afboeking wel.

De codering geeft in ieder geval aan dat er een deel van de vordering is afgeboekt en dus niet de volledige schuld is ingelost.
pi_195569722
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:16 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Ik kom ff hierop terug.
2000¤ is tot de laatste cent terug betaald.
Niks kwijtschelding of dergelijke.
Dan zou dus de A3 codering in dit geval niet terecht zijn toch?

Ik kom vd week terug zodra ik meer weet hoe of wat. Nogmaals alle bedankt voor het meedenken
Vergeet niet dat het niet enkel om die geleende ¤ 2000,- gaat he? Je hebt ook te maken met rente die je moet betalen over de lening (die waarschijnlijk fors opgelopen is als je er jaren niet naar omgekeken hebt) en mogelijk zijn er ook in de tussentijd andere kosten bijgekomen. Als jij zegt ik heb totaal die ¤ 2000,- terugbetaald, dan heb je dus niet alles terugbetaald.

Als het inderdaad zo is dat je wel echt alles hebt terugbetaald dan had er een herstelcodering moeten komen i.p.v. een A3 codering en dan zou die A3 codering naar mijn idee inderdaad niet terecht zijn.
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:08:30 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195571627
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:50 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Na het verhaal hierboven waarbij je alleen de codering A3 krijgt als het kwijtgescholden is. En waarbij ik aangeef dat ik het volledig heb afbetaald. Dan is de codering A3 onterecht toch? A1 of A2 oke maar wat is mijn schuld hier dan? Ze hebben niks kwijtgescholden ik heb het gewoon afbetaald. Morgen word het heel veel bellen en mailen
mogelijk heeft de verstrekker van de lening hem met verlies moeten verkopen aan een incassobureau omdat je 7 jaar niet reageerde. Ze hebben dan afgeboekt.

Als er na 7 jaar drie bodybuilders met honkbalknuppels voor je deur staan om 2000 euro uit je zak te schudden heb je wel alles betaald, maar heb je wel de codering.
Tot nooit .......
pi_195572222
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 18:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

mogelijk heeft de verstrekker van de lening hem met verlies moeten verkopen aan een incassobureau omdat je 7 jaar niet reageerde. Ze hebben dan afgeboekt.

Als er na 7 jaar drie bodybuilders met honkbalknuppels voor je deur staan om 2000 euro uit je zak te schudden heb je wel alles betaald, maar heb je wel de codering.
Ik sta nu zo erin dat ik met alles vrede heb. Emotie ff losgelaten, en met verstand gaan denken. Onze 1ste keer we willen heel graag alleen de A3 codering. In Januari 2021 word de melding automatisch gelukkig verwijderd. Dan kijken we wel verder. Het is maar nog 4 maandjes gelukkig. Ik kan je hierbij bevestigen dat ik altijd traceerbaar was en dat er nog nooit iemand voor de deur is verschenen. Nog nooit een deurwaarder aan de deur gehad
pi_195572960
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:17 schreef egelhond het volgende:
Zou me niet al te druk maken. Komt vast wel goed zeker als je al bijna 5 jaar clean bent.
En anders probeer iets te regelen met de verkoper om de aankoop uit te stellen tot januari. Scheelt je ook nog eens 2% overdrachtsbelasting mocht je nog geen 35 zijn. Die zou je kunnen delen met de verkoper. Win-win situatie aangezien ze toch pas januari eruitgaan.

ps. een creditcard vind ik wel de grootste onzin van de banken om die geen te mogen hebben. Die kan je stopzetten. Hypotheek afsluiten en direct een nieuwe aanvragen. Totaal zinloos.
Bij gespreid terugbetalen is het natuurlijk gewoon een krediet. Een creditcard waarvan de betalingen gewoon maandelijks aan het eind volledig voldaan worden, geeft geen enkel probleem.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195573811
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:29 schreef SummerBreeze het volgende:
Allereerst complimenten aan TS dat-ie zelf inziet dat het zijn eigen 'schuld' is dat de achterstand is opgelopen. En ik geloof hem wel als hij zegt de volledige vordering betaald te hebben. Het verwerken van de administratie bij achterstandsbeheer is bij veel bedrijven (en zeker ook bij BKR zélf) een zooutje.

Ik ben zelf in 2007 en 2008 een flinke tijd bezig geweest een onterechte A2-codering te laten verwijderen.

En ja, hij was écht onterecht. Wat was en namelijk aan de hand:
Ik had in 2001 een éénjarig telefoonabonnement afgesloten bij Ben (de eerste keer dat ze op de markt kwamen). Altijd netjes op tijd betaald middels automatische incasso, nooit een stornerung, nooit een mislukte incasso wegens onvoldoende saldo, dus nooit een betalingsachterstand opgelopen.
In augustus 2002 het contract verlengd. Ik wilde hetzelfde aantal minuten/SMS dus ging over op een goedkoper abonnement. Omdat de incasso voor die maand echter al geweest was kreeg ik een creditnota voor het tariefsverschil van een whooping 42 cent. Ik heb nooit gecontroleerd of ik die 42 ook daadwerkelijk teruggestort kreeg, of dat hij werd verrekend met een volgende factuur. Het was 42 cent, who cares! Right?

Helaas voor mij speelde dit allemaal precies in de periode dat T-Mobile Ben overnam en de creditnota van Ben kwam als debetnota in de administratie van T-Mobile terecht. Foutje, kan gebeuren enzo. Maar wat niet had mogen gebeuren is dat ze mij hier nooit, maar dan ook nooit iets over gemeld hebben. Geen brieven, geen aanmaning, geen factuur, helemaal niets. Maar ze hebben in januari 2003 wel een A2-codering laten plaatsen bij BKR. Zonder dat ik daar dus iets aan of tegen kon doen, in meerdere betekenissen van het woord.
Sterker nog, ik ben tot diep in 2007 klant geweest bij T-Mobile en in die tijd meerdere keren contact met gehad wegens contractverlengingen
(met toestel!), een verhuizing en het toevoegen van een tweede telefoonnummer op hetzelfde abonnement voor mijn vriend. En nooit is er met 1 woord gerept over achterstand. Die zij dus in feite bij mij hadden en ik niet bij hen, het was immers een foutief gemigreerde creditnota!

Pas toen ik in december 2007 een hypotheekaanvraag deed kwam deze A2 codering boven water.
Het heeft mij 3 weken heel veel bellen, mailen, uitzoeken, nog meer bellen, faxen en zelfs 2 keer langsgaan op het hoofdkantoor van T-Mobile en 1 fysiek bezoek aan BKR in Tiel gekost om alles recht te breien.

Ik was zo vreselijk blij dat ik in mijn papieren administratie nog de originele, destijds per post aan mij verstuurde creditnota had zitten. Want met dat stuk papier kon ik aantonen dat het factuurnummer en bedrag van mijn creditnota exact hetzelfde ware als de factuur die zij als debet en openstaand in hun database hadden staan.
Nadat dat duidelijk was werd er een H-melding gedaan per december 2008! Daar had ik dus niets aan, dus ben vervolgens nog een week bezig geweest om dat te het te zetten. Verwijderen van de A2 code was, ondanks dat alle partijen hete r inmiddels over eens waren dat ik die helemaal niet had mogen krijgen, pertinent niet mogelijk. Uiteindelijk ben ik maar akkoord gegaan met een hersteld- en beëindigingsmelding per 1-2-2003.

Aangezien mijn hypotheekaanvraag al liep en de 5 jaar na officiële beëindiging nog niet waren verstreken kreeg ik nog steeds de financiering o.b.v. de regeltjes niet rond.
Ik heb daarom vervolgens alle documentatie mondeling en in persoon toegelicht aan het hoofd hypotheekacceptatie en de manager bijzonder beheer van de bank.
Diezelfde dag had ik nog een finaal akkoord op mijn hypotheekaanvraag.

Dat gaf me wel een behoorlijke voldoening moet ik zeggen.

Van T-Mobile echter nooit ook maar zoiets als excuses gekregen, de lijers!

Leuk was het hele gebeuren niet, maar wel erg leerzaam. Sindsdien vraag ik minimaal 1 keer per jaar (bij het doen van de belastingaangifte, fan ben je toch met je gehele financiële situatie bezig) mijn BKR-overzicht op. En sinds ik er ongeveer een jaartje geleden achter kwam dat je dat tegenwoordig heel makkelijk en gratis online kunt doen check ik het eigenlijk nog veel vaker.
Op die manier kun je snel ingrijpen als dat nodig mocht zijn.
N.a.v. dit topic bijvoorbeeld weet eens ingelogd, en ik zie dat een autofinaciering die ik vorige maand versneld heb afgelost nog steeds op status actief staat, terwijl ik wel al een mail van RCI heb dat ze het contract per 5 sept 2020 zullen beëindigen en als beëindigd gaan melden bij BKR.
Dus daar morgen maar eens achteraan.
Bedankt voor je verhaal. We gaan er ook morgen echt werk van maken. Afspraak staat ook gepland voor een hypotheekaanvraag en daarnaast hebben we binnenkort de voorlopige koopcontracten voor het huis als onderbouwing
pi_195573951
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:17 schreef egelhond het volgende:
Zou me niet al te druk maken. Komt vast wel goed zeker als je al bijna 5 jaar clean bent.
En anders probeer iets te regelen met de verkoper om de aankoop uit te stellen tot januari. Scheelt je ook nog eens 2% overdrachtsbelasting mocht je nog geen 35 zijn. Die zou je kunnen delen met de verkoper. Win-win situatie aangezien ze toch pas januari eruitgaan.

ps. een creditcard vind ik wel de grootste onzin van de banken om die geen te mogen hebben. Die kan je stopzetten. Hypotheek afsluiten en direct een nieuwe aanvragen. Totaal zinloos.
Verkoper gaat er ook pas uit in Januari 2021. BKR codering word automatisch verwijderd in Januari 2021. Normaal gesproken win-win situatie. Alleen vind de hypotheekaanvraag deze maand plaatst. Overdrachtsbelasting scheelt ons 6000¤ al ivm dat het huis in Januari word opgeleverd.
We gaan er morgen werk van maken. Als het echt niet lukt wil ik er verder ook niet meer moeilijk over doen. Dit moet een leuke tijd zijn , niet gestresst. Beide keuzes hebben wij zelf gemaakt. Maarja van ieder ding leer je weer wat. Eenmalig een lening gehad is fout gelopen, dat doe ik ook nooit meer
pi_195577214
Los van alles.
Hoe zit het nou met de woz waarde- taxatiewaarde- en de verkoopprijs?
Er zit nu een verschil in van 20k.
Voorbeeld
WOZ waarde 2019 200k
Wij hebben een bod uitgebracht van 220k en het is geaccepteerd
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:06:22 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195577830
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:37 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Los van alles.
Hoe zit het nou met de woz waarde- taxatiewaarde- en de verkoopprijs?
Er zit nu een verschil in van 20k.
Voorbeeld
WOZ waarde 2019 200k
Wij hebben een bod uitgebracht van 220k en het is geaccepteerd
WOZ-waarde komt nagenoeg nooit overeen met de taxatiewaarde, tenzij de woning in december verkocht is, dan wil de taxatiewaarde per 1 januari nog wel eens kloppen, maar vergeet niet dat de WOZ-waarde ook altijd een jaar achterloopt.

Dat zou in dit geval dan dus een verkoop in december 2018 moeten zijn geweest.
Lijkt me sterk dat dat verschil in de huidige markt geen 10% in 2 jaar zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195578115
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

WOZ-waarde komt nagenoeg nooit overeen met de taxatiewaarde, tenzij de woning in december verkocht is, dan wil de taxatiewaarde per 1 januari nog wel eens kloppen, maar vergeet niet dat de WOZ-waarde ook altijd een jaar achterloopt.

Dat zou in dit geval dan dus een verkoop in december 2018 moeten zijn geweest.
Lijkt me sterk dat dat verschil in de huidige markt geen 10% in 2 jaar zou zijn.
Nou in bepaalde gebieden kan dat echt nog wel. Zeker als de woz waarde aan de hoge kant was, omdat vergelijkbare woningen beter afgewerkt waren. Woz, waarde komt redelijk overeen bij 12 in een dozijn woningen met gemiddeld onderhoud. Is je woning tip top onderhouden met b.v nieuwe kozijnen, nieuwe keuken en nieuw sanitair. Of je hebt dezelfde woning met een keuken en sanitair uit eind jaren 80 en kozijnen nog niet vervangen. Komt er bij veel gemeente zelfde woz uit als je geen bezwaar maakt. Terwijl de tweede woning zo 50k, minder waard kan zijn.
pi_195578257
Iedereen bedankt voor het meedenken. We gaan het annuleren en wachten braaf totdat het Januari is.
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:47:40 #111
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195578710
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:25 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Iedereen bedankt voor het meedenken. We gaan het annuleren en wachten braaf totdat het Januari is.
Wacht nu eerst morgen eens af. Als de bank je niet wil straffen hoef je het zelf ook niet te doen he ;)

Alsof een agent je een waarschuwing geeft maar je zelf liever een boete krijgt :D
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:01:12 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195579018
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:33 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Bedankt voor je verhaal. We gaan er ook morgen echt werk van maken. Afspraak staat ook gepland voor een hypotheekaanvraag en daarnaast hebben we binnenkort de voorlopige koopcontracten voor het huis als onderbouwing
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:25 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Iedereen bedankt voor het meedenken. We gaan het annuleren en wachten braaf totdat het Januari is.
een draai van 180 graden...
wat is er tussen 19:33 en 22:25 gebeurt?
Tot nooit .......
  zondag 11 oktober 2020 @ 23:07:21 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195579119
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:19 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Nou in bepaalde gebieden kan dat echt nog wel. Zeker als de woz waarde aan de hoge kant was, omdat vergelijkbare woningen beter afgewerkt waren. Woz, waarde komt redelijk overeen bij 12 in een dozijn woningen met gemiddeld onderhoud. Is je woning tip top onderhouden met b.v nieuwe kozijnen, nieuwe keuken en nieuw sanitair. Of je hebt dezelfde woning met een keuken en sanitair uit eind jaren 80 en kozijnen nog niet vervangen. Komt er bij veel gemeente zelfde woz uit als je geen bezwaar maakt. Terwijl de tweede woning zo 50k, minder waard kan zijn.
Als de WOZ te hoog is moet je bezwaar indienen, dat mensen dat niet altijd doen klopt idd.
Maar over het algemeen zal de WOZ die nu bekend is, met een peildatum van 01-01-2019 lager zijn dan de taxatiewaarde. Als dat niet zo is dan is de WOZ veel te hoog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195581639
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 23:01 schreef Speekselklier het volgende:

[..]


[..]

een draai van 180 graden...
wat is er tussen 19:33 en 22:25 gebeurt?
Emoties leiden ipv verstand. Dit geeft geen fijn gevoel. In Januari kunnen we aan de slag en dan gaan we er ook met een ander gevoel in.
  Redactie Frontpage maandag 12 oktober 2020 @ 07:16:18 #115
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195581686
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:56 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Maar er staat niks open en de straf van 5 jaar is terecht. Ivm met een koopwoning hopen wij dat de laatste 4 maanden van de 60 maanden door de vingers worden gezien
De einddatum en de hoogte van de (reeds afbetaalde) schuld boeit de banken niet. Ze checken gewoon en krijgen een codering terug...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 12 oktober 2020 @ 07:19:46 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195581729
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:10 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Emoties leiden ipv verstand. Dit geeft geen fijn gevoel. In Januari kunnen we aan de slag en dan gaan we er ook met een ander gevoel in.
Dus je gaat ook geen werk maken van die onterechte A3 codering?
Dat die er staat terwijl je wel de complete schuld en bijkomende kosten hebt afgelost zou ik een groter probleem vinden.
Vooral met het oog op de toekomst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195581739
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:16 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

De einddatum en de hoogte van de (reeds afbetaalde) schuld boeit de banken niet. Ze checken gewoon en krijgen een codering terug...
Vandaar dat we de stekker eruit trekken voordat alles echt in gang word gezet. Je leest verhalen waarbij mensen in contact gaan met de schuldeiser, verhaal onderbouwen en bewijzen leveren. En meestal als het meevalt dat de schuldeiser de codering laat verwijderen. Volgend jaar komt het vast goed
pi_195581760
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus je gaat ook geen werk maken van die onterechte A3 codering?
Dat die er staat terwijl je wel de complete schuld en bijkomende kosten hebt afgelost zou ik een groter probleem vinden.
Vooral met het oog op de toekomst.
Over 4 maanden word het contract automatisch verwijderd. Ik heb er domweg al jaren niet naar omgekeken wat wel of niet terecht is.
pi_195583263
Nou, als je zo snel al je droomhuis laat schieten en nul moeite doet om er wat van te maken, dan hoop ik dat je volgende bod net zo snel geaccepteerd wordt, want beslissingen zakelijk aanvliegen lukt kennelijk niet.
  maandag 12 oktober 2020 @ 09:43:22 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195583340
Ik snap het besluit wel.

TS realiseert zich nu wat hij zich misschien voor het bieden op dit huis had moeten afvragen. Nou, dan kan toch? Voor iedereen is er altijd een eerste keer. Als je maar op tijd op de rem trapt, is er geen man overboord.

Als TS straks zeker weet dat een BKR-codering geen roet in het eten zal gooien, kan hij met meer vertrouwen de stappen richting een huis en hypotheek zetten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195585441
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:19 schreef Leandra het volgende:
Dus je gaat ook geen werk maken van die onterechte A3 codering?

Dat is helemaal niet zeker, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:04:28 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195585532
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zeker, toch?
TS stelt toch dat hij de volledige schuld ingelost heeft? Dan zou het toch geen A3 moeten zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195585558
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS stelt toch dat hij de volledige schuld ingelost heeft? Dan zou het toch geen A3 moeten zijn?
Ja, maar ik zie zo snel geen uitsluitsel of dat de hoofdsom of de hoofdsom + rente + kosten e.d. betreft.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:16 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Ik kom ff hierop terug.
2000¤ is tot de laatste cent terug betaald.
Niks kwijtschelding of dergelijke.

Dan zou dus de A3 codering in dit geval niet terecht zijn toch?

Ik kom vd week terug zodra ik meer weet hoe of wat. Nogmaals alle bedankt voor het meedenken
Een aantal jaar rente over 2k is meer dan ¤0 aan rente. Daarover lees ik niets :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195585889
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, maar ik zie zo snel geen uitsluitsel of dat de hoofdsom of de hoofdsom + rente + kosten e.d. betreft.
[..]

Een aantal jaar rente over 2k is meer dan ¤0 aan rente. Daarover lees ik niets :N
Normaal ook nog een flink bedrag deurwaarderskosten erbij lezen we ook niet. ;)
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:31:15 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195586061
Dan moet er dus wel sprake van kwijtschelding en/of afboeking zijn... dat zou die A3 ook weer verklaren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195586741
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:31 schreef Leandra het volgende:
Dan moet er dus wel sprake van kwijtschelding en/of afboeking zijn... dat zou die A3 ook weer verklaren.
Met een A3 codering lukt het ook niet om een hypotheek af te sluiten. Dat is duidelijk. Over 4 maanden kunnen we relaxed weer beginnen en zal de verkoper een bos bloemen sturen voor het ongemak wat zich nu heeft voorgedaan.

De vraag is wel; ik vraag mijn dossier op van de lening destijds waar de terechte codering uit is ontstaan, maar het is nergens meer terug te vinden. In het systeem niet van de schuldeiser gewoon 0,0. Het is wel meer dan 10 jaar geleden maar een dossier waar een zware codering uit is ontstaan moet wel ergens in het systeem zitten neem ik aan?
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:31:54 #128
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195586932
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:18 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Met een A3 codering lukt het ook niet om een hypotheek af te sluiten. Dat is duidelijk. Over 4 maanden kunnen we relaxed weer beginnen en zal de verkoper een bos bloemen sturen voor het ongemak wat zich nu heeft voorgedaan.

De vraag is wel; ik vraag mijn dossier op van de lening destijds waar de terechte codering uit is ontstaan, maar het is nergens meer terug te vinden. In het systeem niet van de schuldeiser gewoon 0,0. Het is wel meer dan 10 jaar geleden maar een dossier waar een zware codering uit is ontstaan moet wel ergens in het systeem zitten neem ik aan?
In de meeste gevallen worden die schulden (en dus het dossier) gewoon doorverkocht aan het incassobureau en is het erg onduidelijk waar de papertrail is. Maar over het algemeen moeten die wel terug te vinden zijn natuurlijk.

Helemaal als de schuld is ontstaan bij een bank oid.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195587333
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:31 schreef Caland het volgende:

[..]

In de meeste gevallen worden die schulden (en dus het dossier) gewoon doorverkocht aan het incassobureau en is het erg onduidelijk waar de papertrail is. Maar over het algemeen moeten die wel terug te vinden zijn natuurlijk.

Helemaal als de schuld is ontstaan bij een bank oid.
De bank (schuldeiser) heeft totaal geen idee waar het over gaat. Dossier is er niet, de lening wat ik destijds had afgesloten ook geen informatie over. Ik wil nou niet moeilijk doen maar ehm inzage in mijn dossier aub? Ik bedoel de codering is er ook, en dat is niet voor niks maar de dossier moet er toch wel zijn dan
pi_195587377
Heb jij je schuld bij een bank voldaan of bij een deurwaarder?
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:01:33 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195587384
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:57 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

De bank (schuldeiser) heeft totaal geen idee waar het over gaat. Dossier is er niet, de lening wat ik destijds had afgesloten ook geen informatie over. Ik wil nou niet moeilijk doen maar ehm inzage in mijn dossier aub? Ik bedoel de codering is er ook, en dat is niet voor niks maar de dossier moet er toch wel zijn dan
Degene die de BKR codering erop heeft gezet moet natuurlijk wel een idee hebben waar het over gaat. Zou me wat dat betreft niet zo makkelijk laten afschepen. Staat er ook een (lening)nummer bij je registratie?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_195587393
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:01 schreef Basp1 het volgende:
Heb jij je schuld bij een bank voldaan of bij een deurwaarder?
Bij de bank maar die geven aan omdat het een oude lening is niks meer over te vinden is
pi_195587417
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Degene die de BKR codering erop heeft gezet moet natuurlijk wel een idee hebben waar het over gaat. Zou me wat dat betreft niet zo makkelijk laten afschepen. Staat er ook een (lening)nummer bij je registratie?
Er zit vooruitgang in, dossier is boven water. Nou vanochtend niet nu wel
  maandag 12 oktober 2020 @ 14:42:23 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195588216
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:03 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Er zit vooruitgang in, dossier is boven water. Nou vanochtend niet nu wel
Ik ben wel benieuwd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195588421
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd.
Het is afbetaald + bijkomende kosten, maar voordat zo ver was hadden ze mij al aangemeld voor de codering A3. Er is niks kwijtgescholden dus ja
pi_195589864
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:53 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Het is afbetaald + bijkomende kosten, maar voordat zo ver was hadden ze mij al aangemeld voor de codering A3. Er is niks kwijtgescholden dus ja
Dus chronologisch als volgt:
• Ze hebben een deel afgeboekt wegens wanbetaling
• Ze hebben je aangemeld met A3-codering
• Jij hebt afbetaald

Klopt dat?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195591335
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Dus chronologisch als volgt:
• Ze hebben een deel afgeboekt wegens wanbetaling
• Ze hebben je aangemeld met A3-codering
• Jij hebt afbetaald

Klopt dat?
Precies dit ja
  maandag 12 oktober 2020 @ 17:31:18 #138
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195591442
en is de begin van 5 jaar de datum dat je hebt afbetaald of een eerdere datum?
Tot nooit .......
pi_195591687
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:31 schreef Speekselklier het volgende:
en is de begin van 5 jaar de datum dat je hebt afbetaald of een eerdere datum?
2016 is het dus afbetaald en nu de straf van 5 jaar tot januari 2021
pi_195592063
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:43 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

2016 is het dus afbetaald en nu de straf van 5 jaar tot januari 2021
Wet je zeker dat de bank van dezelfde data uitgaat? Dus dat de code inderdaad in januari 2021 verwijderd zal worden?

En als tweede: als de A3codering inderdaad onjuist is, is dit nu natuurlijk het moment om die code te laten aanpassen. Nu heb je toch al contact met de ank en je dossier is er nu ook. Stel je voor dat je volgende maand weer een super mooi huis tegenkomt!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_195592425
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:02 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wet je zeker dat de bank van dezelfde data uitgaat? Dus dat de code inderdaad in januari 2021 verwijderd zal worden?

En als tweede: als de A3codering inderdaad onjuist is, is dit nu natuurlijk het moment om die code te laten aanpassen. Nu heb je toch al contact met de ank en je dossier is er nu ook. Stel je voor dat je volgende maand weer een super mooi huis tegenkomt!
Dit staat er letterlijk als ik inlog op BKR.
Als er geen wijzigingen plaatsvinden wordt dit contract verwijderd in Januari 2021.

Dit is ook aangemeld in 2016 dus + 5 jaar straf dan klopt.

Dan heb ik nog een mail van de schuldeiser

Deze einddatum laat zien dat de volledige achterstand is afgelost.
Telefonisch aangegeven ook als er nog kosten zijn dat ik die graag wil betalen maar dat kan niet.Ondanks of ze het verwijderen of niet wil alles goed regelen.
Want de volledige schuld is afgelost.

Voorbeeld
Als ik een lening aanga met schuldeiser A.
En achteraf geeft schuldeiser A uit handen aan een incassobureau schuldeiser B.
Dan blijft alsnog schuldeiser A verantwoordelijk voor de codering etc.
Maar iedereen wijst na mekaar. Nee wij niet hun wel. Nee wij niet hun wel. Het is gewoon een spel wat ze spelen.

Als ze het willen kunnen ze zo de opdracht geven aan BKR om de codering te verwijderen.
Maar telefonisch word je gewoon afgebekt dat het niet mogelijk is en nooit gebeurt is.
Weetje denk ik dan

Ik moet morgen gewoon gaan werken ook ik probeer het op een later tijdstip wel weer, een hypotheek aanvragen.

Ik ga er niet dood aan vandaag of morgen
pi_195593126
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Precies dit ja
Dan was de codering toch terecht op het moment dat je die kreeg?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195593327
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 18:55 schreef baskick het volgende:

[..]

Dan was de codering toch terecht op het moment dat je die kreeg?
Als ze het kwijtgescholden hadden wel toch?
Maar ik heb het volledig afbetaald + bijkomende kosten. Is A3 dan de juist codering?
pi_195594140
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:03 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Als ze het kwijtgescholden hadden wel toch?
Is er nou wel of niet iets kwijtgescholden? Zo ja, dan is er afgeboekt.

quote:
Maar ik heb het volledig afbetaald + bijkomende kosten. Is A3 dan de juist codering?
Ja, na de melding.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195594696
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Is er nou wel of niet iets kwijtgescholden? Zo ja, dan is er afgeboekt.
[..]

Ja, na de melding.
Nee er is niks kwijtgescholden. Ik heb een mail ontvangen van de schuldeiser waarin duidelijk staat dat de schuld volledig is afgelost.
pi_195595288
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 19:54 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nee er is niks kwijtgescholden. Ik heb een mail ontvangen van de schuldeiser waarin duidelijk staat dat de schuld volledig is afgelost.
Als men dat zwart op wit geeft dan zou ik de schuldeiser toch eens vragen waarom er dan geen herstelcode is geplaatst na de inlossing.
pi_195595629
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:14 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als men dat zwart op wit geeft dan zou ik de schuldeiser toch eens vragen waarom er dan geen herstelcode is geplaatst na de inlossing.
Ik Citeer

U vraagt ons om een H codering toe te voegen bij het BKR, helaas kunnen wij dit niet doen. Aangezien het krediet tevens is beëindigd, is er een werkelijke einddatum toegevoegd bij het BKR. Deze einddatum laat zien dat de volledige achterstand is afgelost.



Hiermee heeft dit hetzelfde effect als een herstelcodering (H). Zowel bij een H codering als een werkelijke einddatum wordt de registratie vijf jaar na de plaatsingsdatum volledig verwijderd.
pi_195596640
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:33 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Ik Citeer

U vraagt ons om een H codering toe te voegen bij het BKR, helaas kunnen wij dit niet doen. Aangezien het krediet tevens is beëindigd, is er een werkelijke einddatum toegevoegd bij het BKR. Deze einddatum laat zien dat de volledige achterstand is afgelost.



Hiermee heeft dit hetzelfde effect als een herstelcodering (H). Zowel bij een H codering als een werkelijke einddatum wordt de registratie vijf jaar na de plaatsingsdatum volledig verwijderd.
En vindt de hypotheeknemer dat óók?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195596673
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:18 schreef baskick het volgende:

[..]

En vindt de hypotheeknemer dat óók?
Nee die zien natuurlijk de codering A3
pi_195597706
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 21:20 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Nee die zien natuurlijk de codering A3
Dan is het niet helemaal helemaal niet hetzelfde effect, hè.

quote:
De gegevens op mijn kredietoverzicht kloppen niet. Kan ik mijn registratie wijzigen of verwijderen?
De gegevens die op het kredietoverzicht staan, zijn door de kredietverstrekkers zo bij Stichting BKR geregistreerd. Is er een fout gemaakt? Dan kan alleen de kredietverstrekker dit herstellen. Stichting BKR kan jouw gegevens niet aanpassen. Klopt er iets niet? Neem dan contact op met de kredietverstrekker.

In onze brochure ‘Verzoek tot aanpassing van uw registratie‘ zie je wat je kunt doen als je het niet eens bent met de gegevens op het overzicht. Kom je er niet uit met je kredietverstrekker? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van Stichting BKR. De Geschillencommissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Zij beoordelen of Stichting BKR en de kredietverstrekker zich aan de registratieregels hebben gehouden.
Bron: https://www.bkr.nl/veelge(...)e-bij-stichting-bkr/

Kan je hier iets mee?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195600425
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:33 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Ik Citeer

U vraagt ons om een H codering toe te voegen bij het BKR, helaas kunnen wij dit niet doen. Aangezien het krediet tevens is beëindigd, is er een werkelijke einddatum toegevoegd bij het BKR. Deze einddatum laat zien dat de volledige achterstand is afgelost.

Hiermee heeft dit hetzelfde effect als een herstelcodering (H). Zowel bij een H codering als een werkelijke einddatum wordt de registratie vijf jaar na de plaatsingsdatum volledig verwijderd.
Het woordje tevens wat men gebruikt geeft mij toch de indruk dat de A3 codering er (volgens hun) terecht staat. Dan moeten ze toch ook kunnen uitleggen waarom ze die A3 codering eraan meegegeven hebben?

Dat het in beide gevallen na vijf jaar wordt verwijderd klopt wel, maar een herstelcodering had wel een heel ander effect gehad dan een A3 codering.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:35:10 #152
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195603007
The plot thickens c_/
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Frontpage dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:53:23 #153
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195603188
A3 of H is nog al wat anders voor je toekomstige hypotheekverstrekker. Dat de bank waar je je schuld had die A3 niet wil(de) omzetten in een H codering en met een excuus komt waarvan ze zelf ook wel weten dat een A3 er heel anders uit ziet dan een H codering doet me afvragen wat er dan nog meer aan de hand is?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195603362
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:53 schreef JeMoeder het volgende:
A3 of H is nog al wat anders voor je toekomstige hypotheekverstrekker. Dat de bank waar je je schuld had die A3 niet wil(de) omzetten in een H codering en met een excuus komt waarvan ze zelf ook wel weten dat een A3 er heel anders uit ziet dan een H codering doet me afvragen wat er dan nog meer aan de hand is?
Voor de rest is er niks aan de hand vanuit mijn kant. Vanaf m’n 18de tot nu toe heb ik maar 1 lening afgesloten van 2000¤ en dat is dit. Dat het mis is gegaan ontkend niemand. Maar het is afbetaald + alle kosten erbij, er is niks kwijtgescholden. Ik heb gister contact gezocht want als er nog iets open zou staan dat ik dit graag wil betalen. Ik wil het netjes afsluiten. Of ik nou een hypotheek krijg of over 4 maanden, ik wil dat ene foutje oplossen. Vandaag nog ingelogd op bkr en heel het lijstje is leeg buiten dit ene A3.

Nogmaals ik kan het loslaten en in Januari aan de slag.
Maar hoe meer ik mij erin verdiep, des te onduidelijker het word. Niet alleen voor mij maar ook voor de schuldeiser.Eerst was de dossier niet meer te vinden, dan weer wel. Dan is het wel afbetaald maar staat er een A3 codering. Schuldeiser ziet niet in dat als ze het zouden wijzigen wat ze ook toegeven naar H dat alles op dit moment wel goedkomt.Dat kunnen zij binnen 24 uur regelen.

Ik wil mijn zaken netjes afhandelen/oplossen, maar hebben hun dat destijds ook gedaan?

En het verhaal waarmee ze aankomen dat ze geen BKR codering kunnen verwijderen, is omdat ze mensen zo makkelijk afbekken ermee.Ze kijken niet inhoudelijk mee en roepen heel snel sorry we kunnen niks betekenen voor je. Ehm oké maar kunnen we ff ons verdiepen in mijn dossier wat er aan de hand is?

Op het internet vind je krantenartikelen waarbij mensen die in hetzelfde schuitje als mij zitten, via de rechter toch hebben verwijderd.Nu is het niet zo dat we maar met ze alle leningen afsluiten en maar niet betalen, en achteraf de codering verwijderd willen hebben.
Maar ik zit toch in een situatie waarin onze bod geaccepteerd is, normaal de hypotheek rond zou komen. Maar door de codering wat over 4 maanden afloopt, nu het niet door kan gaan.Ik kan de 4 maanden nog uitzitten, maar de schuldeiser kan de 4 maanden vervroegd in opdracht laten verwijderen.Alle bewijzen dat we al jarenlang 1200¤ kaal aan huur betalen, geen achterstand ooit hebben gehad. Dat we aan alle eisen voldoen momenteel, beide werken vast contract eigen geld etc.

In 2011 sprak ook de Hoge Raad zich uit over de werkwijze van het bureau. In haar zogenaamde Santander-arrest, vernoemd naar de gelijknamige kredietverstrekker, oordeelde het hoogste rechtsorgaan op basis van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) dat de lagere rechter niet alleen moet kijken of kredietverstrekker de registratieregels netjes naleeft, maar ook een belangenafweging moet maken.

Verschillende consumenten die vanwege een negatieve BKR-registratie geen hypotheek konden krijgen, stapten de afgelopen jaren naar de rechter. Met succes: indien de schuld was ingelost, oordeelde de rechter dat dan ook de negatieve notering de prullenbak in moest. Dat was in zeven zaken het geval, onderzocht NRC Handelsblad in de zomer van 2017.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:09:54 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195604263
Je hebt een terechte of een onterechte A3 en dan moet je die zien kwijt te raken. Of je hebt terecht eenb A3 en blijft hij 5 jaar staan. Er zit niet veel tussen in.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:10 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
maar de schuldeiser kan de 4 maanden vervroegd in opdracht laten verwijderen
Jouw verhaal klinkt een beetje alsof je door rood gereden bent.
Je wordt staande gehouden en dan kan je twee dingen zeggen:
- "ik ben niet door rood gereden". oom agent zou kunnen twijfelen bied dan mogelijk excuses aan.
- "als ik even terug rijd zal ik nu door groen rijden, dan heb ik mijn fout hersteld", dat is eigenlijk wat jij nu vraagt.

quote:
.Alle bewijzen dat we al jarenlang 1200¤ kaal aan huur betalen, geen achterstand ooit hebben gehad. Dat we aan alle eisen voldoen momenteel, beide werken vast contract eigen geld etc.
Weer even terug naar die agent. Nu kom je met bewijzen, maar die zeggen niks, bent nog steeds door rood gereden. Je zegt feitelijk dat je niet zat te bellen, niet te hard reed en je APK niet is verlopen. Daar heeft oom agent niks aan.

Je zal bij de lening verstrekker moeten uitleggen dat de A3 van destijds niet terecht is en ze overtuigen dat ze die moeten schrappen. Dan ben je ook de 5 jaar kwijt en de eventuele H.

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 13-10-2020 10:21:03 ]
Tot nooit .......
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:22:04 #156
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195604462
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef Speekselklier het volgende:
Je hebt of een onterechte A3 en dan moet je die zien kwijt te raken. Of je hebt terecht eenb A3 en blijft hij 5 jaar staan. Er zit niet veel tussen in.
[..]

Jouw verhaal klinkt een beetje alsof je door rood gereden bent.
Je wordt staande gehouden en dan kan je twee dingen zeggen:
- "ik ben niet door rood gereden". oom agent zou kunnen twijfelen bied dan mogelijk excuses aan.
- "als ik even terug rijd zal ik nu door groen rijden, dan heb ik mijn fout hersteld", dat is eigenlijk wat jij nu vraagt.
[..]

Weer even terug naar die agent. Nu kom je met bewijzen, maar die zeggen niks, bent nog steeds door rood gereden. Je zegt feitelijk dat je niet zat te bellen, niet te hard reed en je APK niet is verlopen. Daar heeft oom agent niks aan.

Je zal bij de lening verstrekker moeten uitleggen dat de A3 van destijds niet terecht is en ze overtuigen dat ze die moeten schrappen. Dan ben je ook de 5 jaar kwijt en de eventuele H.
Het is een net iets andere vergelijking.
1 - je bent berecht en veroordeeld en hebt je straf uitgezeten/ of zit die uit.
2 - je bent berecht en de zaak is geseponeerd omdat er geen schade meer is.

in geval 1 heb je een strafblad, in geval 2 niet
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195604467
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:09 schreef Speekselklier het volgende:
Je hebt of een onterechte A3 en dan moet je die zien kwijt te raken. Of je hebt terecht eenb A3 en blijft hij 5 jaar staan. Er zit niet veel tussen in.
[..]

Jouw verhaal klinkt een beetje alsof je door rood gereden bent.
Je wordt staande gehouden en dan kan je twee dingen zeggen:
- "ik ben niet door rood gereden". oom agent zou kunnen twijfelen bied dan mogelijk excuses aan.
- "als ik even terug rijd zal ik nu door groen rijden, dan heb ik mijn fout hersteld", dat is eigenlijk wat jij nu vraagt.
[..]

Weer even terug naar die agent. Nu kom je met bewijzen, maar die zeggen niks, bent nog steeds door rood gereden. Je zegt feitelijk dat je niet zat te bellen, niet te hard reed en je APK niet is verlopen. Daar heeft oom agent niks aan.

Je zal bij de lening verstrekker moeten uitleggen dat de A3 van destijds niet terecht is en ze overtuigen dat ze die moeten schrappen. Dan ben je ook de 5 jaar kwijt en de eventuele H.
A3 is terecht laten we het daarop houden. Maar als puntje bij paaltje komt en je vecht dit dus aan via de rechter dat alles wel mogelijk is?
De onderbouwing wat ik aangaf, wordt ook gebruikt in zulke rechtszaken. Als je de krantenartikel leest staat erin dat er ook een belangenafweging gemaakt kan worden.

Jullie hebben alle ook gelijk daar niet van, maar gelukkig kijken we allemaal Wegmisbruikers en zie je dat er ook flink gematst word. 2 overtredingen voor de ene een bekeuring voor de ander een waarschuwing.

Maar vandaag nog 1x proberen om wat duidelijkheid te krijgen en anders in Januari aan de slag als er een gewenste huis te koop staat. Het is nu niet meer zo spannend als dat het in het weekend was. We hebben er vrede mee aangezien alles bij mij is gestart.
Over 4 maanden kan ik overal aankloppen maar momenteel ben ik een risico...
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:25:51 #158
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195604514
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:22 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
A3 is terecht laten we het daarop houden.
Als JIJ zegt alles te hebben afbetaald, inclusief alle kosten dan is die DUS niet terecht.
Daar zou je dan geen rechter voor nodig moeten hebben.
Tot nooit .......
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:31:56 #159
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195604645
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als JIJ zegt alles te hebben afbetaald, inclusief alle kosten dan is die DUS niet terecht.
Daar zou je dan geen rechter voor nodig moeten hebben.
Ik denk dat er bedoeld word dat de A3 in eerste instantie terecht was toen de schuld nog actief was, nu alles afbetaald is, is die status, waarschijnlijk, niet meer terecht inderdaad.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195604762
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als JIJ zegt alles te hebben afbetaald, inclusief alle kosten dan is die DUS niet terecht.
Daar zou je dan geen rechter voor nodig moeten hebben.
U vraagt ons om een H codering toe te voegen bij het BKR, helaas kunnen wij dit niet doen. Aangezien het krediet tevens is beëindigd, is er een werkelijke einddatum toegevoegd bij het BKR. Deze einddatum laat zien dat de volledige achterstand is afgelost.

Hiermee heeft dit hetzelfde effect als een herstelcodering (H). Zowel bij een H codering als een werkelijke einddatum wordt de registratie vijf jaar na de plaatsingsdatum volledig verwijderd.

Dit is de mail. Hiernaast heb ik ook telefonisch contact gehad met de schuldeiser dat als er destijds niet volledig is afbetaald het nu wel wil doen uit goede wil. Of er nou een hypotheek komt of niet.

Ze hebben gekeken in het systeem waarbij alles inclusief bijkomende kosten is betaald.

En daar houd het op. Geen gesprek meer te voeren, wij kunnen niks etc etc etc
pi_195604840
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:22 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
De onderbouwing wat ik aangaf, wordt ook gebruikt in zulke rechtszaken. Als je de krantenartikel leest staat erin dat er ook een belangenafweging gemaakt kan worden.

En wat is is het praktisch nut van die afweging nu nog? En de onderbowuing? Het gaat om 4 maandjes (van de 60), je hebt een woning, je moet er niet uit, je wilt alleen graag een huis kopen. Er is m.i. geen enkele reden waarom de belangenafweging jouw kant op zou vallen :?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195604976
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:40 schreef baskick het volgende:

[..]

En wat is is het praktisch nut van die afweging nu nog? En de onderbowuing? Het gaat om 4 maandjes (van de 60), je hebt een woning, je moet er niet uit, je wilt alleen graag een huis kopen. Er is m.i. geen enkele reden waarom de belangenafweging jouw kant op zou vallen :?
We hebben een bod uitgebracht en het is geaccepteerd. Bij de hypotheekadviseur langs gegaan en daar staat ook een afspraak. Vandaar de haast. Als dit huis of de buurman over 4 maanden het verkoopt hebben we ook vrede mee. Het is puur de locatie ivm privé omstandigheden. Als stond er een hut hadden we het gedaan.
pi_195605077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

We hebben een bod uitgebracht en het is geaccepteerd. Bij de hypotheekadviseur langs gegaan en daar staat ook een afspraak. Vandaar de haast. Als dit huis of de buurman over 4 maanden het verkoopt hebben we ook vrede mee. Het is puur de locatie ivm privé omstandigheden. Als stond er een hut hadden we het gedaan.
Nou, dan moet je het onderling zien te regelen (wat niet lijkt te lukken), via de eerder door mij genoemde geschillenregeling met BKR of oriënteren op een kort geding, lijkt me zo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195605191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:46 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
We hebben een bod uitgebracht en het is geaccepteerd. Bij de hypotheekadviseur langs gegaan en daar staat ook een afspraak.
Hoe ga je hier nu mee om?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195605419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 10:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Hoe ga je hier nu mee om?
Annuleren de onkosten wat er tot nu toe gemaakt zijn vergoeden en wachten tot Januari. Waar ik nog in het weekend opgewonden en gefrustreerd was, zie ik het nu zo als het lukt mooi meegenomen zo niet is het niet anders.

Ongeacht de situatie is het wel erg dat de door hun speciale opgerichte BKR afdelingen er niet samen word gekeken naar het dossier.Dan heb ik het over de schuldeiser. Of het de bank is of een incassobureau.
Wat voor vraag je ze ook stelt;
Wij kunnen niks voor je doen.
Zet er dan geen mensen neer maar een antwoordapparaat. Scheelt ze ook kosten :)
pi_195605505
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:07 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Annuleren de onkosten wat er tot nu toe gemaakt zijn vergoeden en wachten tot Januari. Waar ik nog in het weekend opgewonden en gefrustreerd was, zie ik het nu zo als het lukt mooi meegenomen zo niet is het niet anders.

Binnen de bedenktermijn? Of ga je je beroepen op voorbehoud van financiering als je een paar afwijzingen hebt?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195605569
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Binnen de bedenktermijn? Of ga je je beroepen op voorbehoud van financiering als je een paar afwijzingen hebt?
Er is een voorlopig koopcontract opgesteld. Voor de rest niks spannends. Dat komt nog binnen deze week. De kosten daarvan neem ik wel op me
pi_195605856
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Er is een voorlopig koopcontract opgesteld. Voor de rest niks spannends. Dat komt nog binnen deze week. De kosten daarvan neem ik wel op me
Dat bestaat niet. Mogelijk een concept-koopovereenkomst. Maar getekend is bindend.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:36:20 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195605878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat bestaat niet. Mogelijk een concept-koopovereenkomst. Maag getekend is bindend.
Belangrijkste is dat hij het nog niet getekend heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195605885
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat hij het nog niet getekend is.
Fair enough. Of binnen de bedenktijd annuleren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195605918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:36 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Of binnen de bedenktijd annuleren.
Niet tekenen lijkt me zinvoller. Dan is er geen overeenkomst tot stand gekomen. Anders moet TS binnen 48 alsnog afzien van de koop. Dat heeft weinig zin. Kosten zitten enkel in hypotheekadvies en aankoopmakelaar lijkt me.
pi_195605982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Niet tekenen lijkt me zinvoller. Dan is er geen overeenkomst tot stand gekomen. Anders moet TS binnen 48 alsnog afzien van de koop. Dat heeft weinig zin. Kosten zitten enkel in hypotheekadvies en aankoopmakelaar lijkt me.
Uiteraard. Voor het geval TS al getekend zou hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:49:03 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195606144
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Uiteraard. Voor het geval TS al getekend zou hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:32 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Nope nog niks getekend. Alles word wel in gang gezet vanaf volgende week. Hypotheekadviseur gaat maandag aan de slag om te kijken wat mogelijk is. We zijn niet afgewezen door de adviseur, gaf aan dat het mogelijk is maar haken en ogen aan zitten
The love you take is equal to the love you make.
pi_195606239
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

Vandaar "zou hebben" - en om te benadrukken dat hij er ook na het tekenen nof van af zou kunnen.

Is het overigens gebruikelijk dat een hypotheekadviseur aan de slag gaat als je nog helemaal niets hebt om een hypotheek op te vestigen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195609191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:07 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Wat voor vraag je ze ook stelt;
Wij kunnen niks voor je doen.
Maar heb je nou al eens letterlijk de vraag gesteld waarom ze er een A3 codering aan hebben gekoppeld, terwijl alles afbetaald is en er niks is afgeboekt? Een "Ja, dat weten wij ook niet" kan natuurlijk niet.

Ik zou (alleen al uit principe) in zo'n geval blijven doordrammen tot ze antwoord geven op die vraag.
pi_195626179
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Er is een voorlopig koopcontract opgesteld. Voor de rest niks spannends. Dat komt nog binnen deze week. De kosten daarvan neem ik wel op me
Als dit al meer dan 3 dagen terug is gedaan, dan is er weinig voorlopig meer aan en is het gewoon een koopcontract. Met de kosten bedoel je de 10% van de overeengekomen verkoopprijs?

(Klinkt erg stellig, ik weet natuurlijk niet wat jullie afgesproken hebben.)

Over de A3 notering, ik denk dat je het meeste success kan behalen door te argumenteren dat dit een A2 moet zijn i.p.v. een A3 en dat dit met terugwerkende kracht aangepast moet worden. Er is namelijk geen afboeking of kwijtschelding geweest.
Als ze die 'details' niet terug kunnen vinden in het dossier, dan is het reden des te meer om de notering te wijzigen.

Dat er al een herstel (H) notering naast staat doet niet af aan het feit dat de code 3 een code 2 hoort te zijn.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 07:29:50 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195626217
Behalve dat er ook nog eens geen H naast staat...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195627215
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:20 schreef hhornee het volgende:

[..]

Als dit al meer dan 3 dagen terug is gedaan, dan is er weinig voorlopig meer aan en is het gewoon een koopcontract. Met de kosten bedoel je de 10% van de overeengekomen verkoopprijs?

(Klinkt erg stellig, ik weet natuurlijk niet wat jullie afgesproken hebben.)
Het opstellen van een koopakte is niet hetzelfde als tweezijdig ondertekenen, he?

quote:
Over de A3 notering, ik denk dat je het meeste success kan behalen door te argumenteren dat dit een A2 moet zijn i.p.v. een A3 en dat dit met terugwerkende kracht aangepast moet worden. Er is namelijk geen afboeking of kwijtschelding geweest.
Als ze die 'details' niet terug kunnen vinden in het dossier, dan is het reden des te meer om de notering te wijzigen.

Dat er al een herstel (H) notering naast staat doet niet af aan het feit dat de code 3 een code 2 hoort te zijn.
Die staat er dus niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195627662
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 07:20 schreef hhornee het volgende:

[..]

Als dit al meer dan 3 dagen terug is gedaan, dan is er weinig voorlopig meer aan en is het gewoon een koopcontract. Met de kosten bedoel je de 10% van de overeengekomen verkoopprijs?

(Klinkt erg stellig, ik weet natuurlijk niet wat jullie afgesproken hebben.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:15 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

Nu bijna de codering afloopt hebben wij onder voorbehoud een huis gekocht.
Het voorbehoud zorgt ervoor dat die 10% niet betaald hoeft te worden. Hiervoor moeten wel 2 of 3 (afhankelijk van de voorwaarden in het voorlopig koopcontract) afwijzingen van hypotheekverstrekkers op tafel komen.

Voor de mensen van wie je dit huis gekocht hebt is dit overigens een vervelende situatie; ze kunnen nu even geen kant uit en zullen opnieuw de markt op moeten.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:03:04 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195628255
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef Sometimes het volgende:

[..]


[..]

Het voorbehoud zorgt ervoor dat die 10% niet betaald hoeft te worden. Hiervoor moeten wel 2 of 3 (afhankelijk van de voorwaarden in het voorlopig koopcontract) afwijzingen van hypotheekverstrekkers op tafel komen.

Voor de mensen van wie je dit huis gekocht hebt is dit overigens een vervelende situatie; ze kunnen nu even geen kant uit en zullen opnieuw de markt op moeten.
Er is nog geen koopcontract getekend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195628423
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Er is nog geen koopcontract getekend.
Dat heb ik gemist. In de OP wordt over "afgelopen week" gesproken.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 10:14:57 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195628463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. In de OP wordt over "afgelopen week" gesproken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Heb je het koopcontract al getekend?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 12:32 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Nope nog niks getekend. Alles word wel in gang gezet vanaf volgende week. Hypotheekadviseur gaat maandag aan de slag om te kijken wat mogelijk is. We zijn niet afgewezen door de adviseur, gaf aan dat het mogelijk is maar haken en ogen aan zitten
The love you take is equal to the love you make.
pi_195628941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat heb ik gemist. In de OP wordt over "afgelopen week" gesproken.
Klopt, maar iets verderop in diezelfde zin stat wat er toen gebeurd is:
quote:
Afgelopen week zijn we bij de hypotheekadviseur geweest om te vragen wat we kunnen lenen etc.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195629032
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt, maar iets verderop in diezelfde zin stat wat er toen gebeurd is:
[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Afgelopen week zijn we bij de hypotheekadviseur geweest om te vragen wat we kunnen lenen etc. Nadat we te horen hadden gekregen wat we konden lenen direct een bod gedaan op het huis wat we op het oog hadden. Zit ver onder de maximale hypotheeklening zo ver alles goed. Bod is geaccepteerd en alles kan in werking gezet worden zou je denken.

De zin die je quote loopt verder door, daar kwam mijn veronderstelling vandaan.

Maar Lienekien had dat al aangevuld / gecorrigeerd.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_195629308
Goedemorgen ik zet alle feiten op een rij

1. Mijn partner en ik weten van de BKR af al jarenlang natuurlijk codering A3
2. Omdat de 5 jaren bijna opzitten nog 4 maanden over zijn wij uit interesse naar de hypotheekadviseur gegaan voor onze toekomstplannen. Wat we kunnen we lenen etc puur informatief.
3. In het gesprek komt de codering A3 ter sprake. Hypotheekadviseur bekijkt de huidige situatie van ons financieel etc. Zegt dat het een belemmering kan zijn maar dat het niet perse een nee is.
4. Met een gevoel van 50/50 lopen wij de deur uit.Wij zien dat ene huis te koop en kunnen binnen een half uur bezichtigen en de vraagprijs aanhoren.
5. Vraagprijs zit ruim onder onze maximum te lenen hypotheek. Wat gaan we doen? Wagen we het erop en doen we een bod aangezien er wel een kans is dat het goed komt. Of laten we het aan ons voorbij gaan zonder ooit te weten of het überhaupt zou lukken?
6. We doen een bod en het word geaccepteerd
7. Bellen met de hypotheekadviseur en de situatie uitleggen.
8. Hypotheekadviseur gaat aan de slag maar acht de kans nu klein, A3 codering moet verwijderd worden
9. Vanaf dat moment bellen mailen bellen mailen met de schuldeiser. Niks is mogelijk etc. Maar hoe meer wij onderbouwde, des te meer open ze ervoor stonden om toch te gaan kijken wat kan
10. Verkoper geïnformeerd dat we het willen afblazen, verkoper wilt graag meedenken en tijd geven en als het niet lukt kan verkoper ook doorgaan.

We hebben niks ondertekend, contracten moeten nog eerst doorgelezen worden/ aangepast.

Het is niet dat wij het niet willen, maar momenteel het niet kan.

Uit goede wil als de verkoper kosten heeft moeten maken voor het voorlopig koopcontract dan vergoeden wij dat.

Op rechtspraak staan er talloze vonnissen waarbij de eisers( mensen die in hetzelfde situatie als waar wij in zitten) toch de BKR verwijderd hebben gekregen. Dat betekend nogmaals niet dat we maar allemaal leningen gaan afsluiten, het niet aflossen en dan achteraf erover gaan klagen. Er zou maar iemand werken bij de schuldeiser die inhoudelijk meekijkt en gaat kijken of het mogelijk is of niet. Maar als de mensen die er werken als een antwoordapparaat direct aangeven dat niks mogelijk is, waarvoor zitten zij er dan? Eerst was het dossier niet vindbaar, dan weer wel. Dan is er niks mogelijk, dan weer wel.
pi_195629522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:47 schreef Sometimes het volgende:

[..]

[..]

De zin die je quote loopt verder door, daar kwam mijn veronderstelling vandaan.

Maar Lienekien had dat al aangevuld / gecorrigeerd.
Het accepteren van een uitgebracht bod op een huis is nog geen koop :N Het moet schriftelijk:
quote:
De koop van een tot bewoning bestemde onroerende zaak of bestanddeel daarvan wordt, indien de koper een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, schriftelijk aangegaan.
Bron: artikel 7:2 lid 1 BW:

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
3. In het gesprek komt de codering A3 ter sprake. Hypotheekadviseur bekijkt de huidige situatie van ons financieel etc. Zegt dat het een belemmering kan zijn maar dat het niet perse een nee is.
[...]
8. Hypotheekadviseur gaat aan de slag maar acht de kans nu klein, A3 codering moet verwijderd worden
Wat is er in de tussentijd veranderd?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Op rechtspraak staan er talloze vonnissen waarbij de eisers( mensen die in hetzelfde situatie als waar wij in zitten) toch de BKR verwijderd hebben gekregen.
Ja, maar niet onderling, maar middels een rechtszaak.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195630088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Het accepteren van een uitgebracht bod op een huis is nog geen koop :N Het moet schriftelijk:
[..]

Bron: artikel 7:2 lid 1 BW:
[..]

Wat is er in de tussentijd veranderd?
[..]

Ja, maar niet onderling, maar middels een rechtszaak.
Niet veel aangezien het allemaal sinds Maandag is.

Dat klopt maar bepaalde dingen zijn wel mogelijk. Dat de schuldeiser direct aangeeft niks meer voor je te kunnen doen, is dat via de rechter wel mogelijk. Niet dat wij zover willen laten komen. Het lukt of niet.
pi_195635517
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nadat we te horen hadden gekregen wat we konden lenen direct een bod gedaan op het huis wat we op het oog hadden. Zit ver onder de maximale hypotheeklening zo ver alles goed. Bod is geaccepteerd en alles kan in werking gezet worden zou je denken.( 720¤ netto word de maandlasten dan)
………..
Nu word alles in werking gezet en de hypotheekadviseur vertelde ons dat het wel goed komt met de hypotheekaanvraag.
We hebben een bod gedaan en het is geaccepteerd. Alles word in gang gezet. Wat zijn onze kansen?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Goedemorgen ik zet alle feiten op een rij

2. Omdat de 5 jaren bijna opzitten nog 4 maanden over zijn wij uit interesse naar de hypotheekadviseur gegaan voor onze toekomstplannen. Wat we kunnen we lenen etc puur informatief.
3. In het gesprek komt de codering A3 ter sprake. Hypotheekadviseur bekijkt de huidige situatie van ons financieel etc. Zegt dat het een belemmering kan zijn maar dat het niet perse een nee is.
6. We doen een bod en het word geaccepteerd
7. Bellen met de hypotheekadviseur en de situatie uitleggen.
8. Hypotheekadviseur gaat aan de slag maar acht de kans nu klein, A3 codering moet verwijderd worden

Wat is er dan in de tussentijd gebeurd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195638055
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 16:08 schreef blomke het volgende:

[..]


[..]

Wat is er dan in de tussentijd gebeurd?
Iedereen doet z’n best op dit moment. Het is afwachten wat eruit komt.
Al hoewel ik toch iets kwijt wil in het algemeen.

We leven met regels en wetten. Of het nou om een geweldsdelict gaat of een verkeersovertreding, voor alles zijn er verschillende soorten straffen of geldboetes.

In het systeem van BKR zijn er ook inderdaad verschillende soorten niveau’s aan straffen. Van 1 t/m 5 en de verschillende letters A, H , ofwel beëindigd.
Zodra je een achterstand op tijd niet betaald maakt het niet zoveel uit of het nou 500¤ is of 50.000¤.
Er staat er maar 1 straf op en dat is 5 jaar.
In het begin voelde ik de 5 jaar niet, wij hadden geen plannen om te kopen of een telefoonabonnement nodig.

Maar nu alles in een versnelling komt, merk je er alles van. Het voelt aan alsof ik een moord heb gepleegd en ik er niet onderuit kan komen. Ik moet bijna gaan smeken of ze inhoudelijk mee willen kijken, of ze iets voor mij kunnen betekenen.
Wat is de logica van 5 jaar? Is daaruit gebleken dat mensen dan opeens genezen zijn? Het gaat toch meer erom hoe destijds dingen zijn gelopen en hoe het na een lange tijd de situatie op dat moment is? Na 5 jaar kan iemand weer helemaal de mist ingaan.


Misschien had ik net als andere als ik alles wel voor mekaar had gehad op dit moment ook wel gezegd van ; Ja jij wou een lening afsluiten en achteraf neem je verantwoordelijkheid niet. Dan zit je maar de 5 jaar uit...
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:49:17 #190
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195649236
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:20 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:


Zodra je een achterstand op tijd niet betaald maakt het niet zoveel uit of het nou 500¤ is of 50.000¤.
Er staat er maar 1 straf op en dat is 5 jaar.

De hoogte is ook niet van belang. Het is een waarschuwingssysteem van banken voor banken. Het waarschuwt banken voordat ze een lening aangaan voor de betalingsmoraal van een klant.

Het doet er niet toe of je 7 jaar wegkijkt voor voor 500 euro of 500000 euro. Het gaat er om dat je 7 jaar wegkijkt.


Het is ook geen straf voor jouw, maar een waarschuwing voor andere banken.
Tot nooit .......
pi_195649856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De hoogte is ook niet van belang. Het is een waarschuwingssysteem van banken voor banken. Het waarschuwt banken voordat ze een lening aangaan voor de betalingsmoraal van een klant.

Het doet er niet toe of je 7 jaar wegkijkt voor voor 500 euro of 500000 euro. Het gaat er om dat je 7 jaar wegkijkt.

Het is ook geen straf voor jouw, maar een waarschuwing voor andere banken.
Niet alleen voor banken maar ook andere kredietverstrekkers.
pi_195650749
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De hoogte is ook niet van belang. Het is een waarschuwingssysteem van banken voor banken. Het waarschuwt banken voordat ze een lening aangaan voor de betalingsmoraal van een klant.

Het doet er niet toe of je 7 jaar wegkijkt voor voor 500 euro of 500000 euro. Het gaat er om dat je 7 jaar wegkijkt.


Het is ook geen straf voor jouw, maar een waarschuwing voor andere banken.
5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?

In 5 jaar betaal ik 75.000¤ aan huur
In 5 jaar betaal ik 45.000¤ aan hypotheek

Hoe help je een mens vooruit?

Maar wat is de onderbouwing voor 5 jaar.
Hoezo niet 2 jaar?
Iemand zonder negatieve BKR kan morgen ook helemaal de mist ingaan. Wat willen ze met 5 jaar zeggen. Dat ik dan maar wegkijk.. nou poeh poeh
Na dag 1 toen de termijn van 5 jaar inging had ik het al begrepen
Daar heb ik geen 5 jaar nodig om te begrijpen wat fout of goed is
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:15:42 #193
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_195651064
Wat wil je nou bereiken met steeds maar weer betogen dat je de consequenties van je BKR-toestand onterecht en te heftig vindt?

Het verandert namelijk helemaal niks.
The love you take is equal to the love you make.
pi_195651308
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?

In 5 jaar betaal ik 75.000¤ aan huur
In 5 jaar betaal ik 45.000¤ aan hypotheek

Hoe help je een mens vooruit?

Maar wat is de onderbouwing voor 5 jaar.
Hoezo niet 2 jaar?
Iemand zonder negatieve BKR kan morgen ook helemaal de mist ingaan. Wat willen ze met 5 jaar zeggen. Dat ik dan maar wegkijk.. nou poeh poeh
Na dag 1 toen de termijn van 5 jaar inging had ik het al begrepen
Daar heb ik geen 5 jaar nodig om te begrijpen wat fout of goed is
Waarom heb je die A3 melding dan niet eerder betwist?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:46:21 #195
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_195651486
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?

In 5 jaar betaal ik 75.000¤ aan huur
In 5 jaar betaal ik 45.000¤ aan hypotheek

Hoe help je een mens vooruit?

Maar wat is de onderbouwing voor 5 jaar.
Hoezo niet 2 jaar?
Iemand zonder negatieve BKR kan morgen ook helemaal de mist ingaan. Wat willen ze met 5 jaar zeggen. Dat ik dan maar wegkijk.. nou poeh poeh
Na dag 1 toen de termijn van 5 jaar inging had ik het al begrepen
Daar heb ik geen 5 jaar nodig om te begrijpen wat fout of goed is
Het is ook niet om jou te leren wat goed en fout is, maar voor instanties om een risico afweging te maken om zaken met jou te doen.

Sterker nog, ook zonder codering kan een bank zeggen we doen geen zaken met je.
Dum de dum
  donderdag 15 oktober 2020 @ 12:04:16 #196
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_195652851
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?
5 jaar is best lang. Maar je staat op het punt om een afspraak met een bank te maken voor dertig jaar.
De bank is een beetje bang dat als het je een keer tegen zit ze weer 7 jaar achter hun geld aan moeten.

En nogmaals, het is geen straf maar een onderdeel van de risico-afweging van de bank.
Ze weten van je verleden en nemen dat mee. Zo ook als je geen vaste baan hebt of een te duur huis koopt in relatie tot je inkomen. Meestal krijg je dan een afwijzing. Maar onder speciale omstandigheden, waarbij het risico lager, mogen ze je A3, tijdelijke baan of te hoge lasten negeren. Het is slechts een waarschuwing.
Tot nooit .......
pi_195654831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:20 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Na 5 jaar kan iemand weer helemaal de mist ingaan.
Klopt. Maar in die 5 jaar maak je - bij alle kredietverleners die een BKR-check doen en je op basis van de codering weigeren - geen nieuwe slachtoffers. En de A3-codering is niet zomaar he, daar zijn wat herinneringen en aanmaningen e.d. aan vooraf gegaan. Dus het is wel meer dan "1 keer de mist in gaan" - en het gaan om andermans geld; het is aan anderen om de termijn te bepalen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195656238
Beste alle,

Hierbij kunnen we het voorgoed afsluiten. Alle reacties zijn leerzaam geweest. Bedankt voor alle kritiek ook, dat schud je wakker! Laten we het op jeugdzondes houden. Een fijne dag nog
pi_195722314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?

In 5 jaar betaal ik 75.000¤ aan huur
In 5 jaar betaal ik 45.000¤ aan hypotheek

Hoe help je een mens vooruit?

Maar wat is de onderbouwing voor 5 jaar.
Hoezo niet 2 jaar?
Iemand zonder negatieve BKR kan morgen ook helemaal de mist ingaan. Wat willen ze met 5 jaar zeggen. Dat ik dan maar wegkijk.. nou poeh poeh
Na dag 1 toen de termijn van 5 jaar inging had ik het al begrepen
Daar heb ik geen 5 jaar nodig om te begrijpen wat fout of goed is
Waarom NU pas er mee bezig dan? Je zegt eerder in het topic dat je al wel wist van de (in jouw ogen onterechte)A3. Waarom niet toen al geprobeerd om de hele situatie recht te breien?


quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:13 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Beste alle,

Hierbij kunnen we het voorgoed afsluiten. Alle reacties zijn leerzaam geweest. Bedankt voor alle kritiek ook, dat schud je wakker! Laten we het op jeugdzondes houden. Een fijne dag nog
Zo, dit klinkt behoorlijk ondankbaar.

Je krijgt niet de medelevende reacties die je wil, maar enkele (terechte) kritische noten en dus smeer je 'm.

Je geeft zelf aan dat je de volledige schuld/het volledige openstaande bedrag hebt betaald waarop men reageert dat de A3 dan geen A3 maar een A, A1 of A2 (allen) met een H-codering had moeten zijn. Je enige reactie daarop is dat je de 'straf' te zwaar vindt. Je gaat nergens in op de opmerkingen dat je achter de onterechtheid van de 3 aan moet gaan en dat je een H(ersteld) melding moet zien te krijgen.

Je houding komt redelijk laks en passief over. Wat weer gestaafd wordt door deze post.

Natuurlijk is het probleem over een paar maanden weg, want dan zien kredietverstrekkers je A3 niet meer.
Maar aan eergevoel lijkt het je te ontbreken. Je wil er niet de energie in steken om de 'onterechte' A3 recht te zetten.
Wat mij weer doet denken dat die A3 misschien helemaal niet zo onterecht is. Want als je al geen energie wil stoppen in het herstellen van je goede eer kan ik me zomaar voorstellen dat je in het verleden ook geen energie hebt willen steken in het volledig afbetalen van je schuld. Je lijkt steeds de makkelijkste weg te kiezen.

Zoals ik al eerder schreef ben ik zelf geconfronteerd geweest met een écht onterechte achterstandscodering. En ik heb toen alles op alles gezet om dat recht te trekken.
En dan voornamelijk omdat ik me aangetast voelde in mijn eer en niet zozeer vanwege de hypotheek (die kon immers ook gewoon op alleen de naam van mijn partner worden afgesloten).

Kortom, je gemakzuchtige houding spreekt boekdelen: óf je was niet helemaal eerlijk tegen ons (en jezelf?), óf je bent te beroerd om toe te geven dat je je achteraf besefte dat jee r vanaf het begin naast zat.

Either way: je ruggengraat te weinig en eierschaal (door het Calimero-complex) te veel.
pi_195725089
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 22:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Waarom NU pas er mee bezig dan? Je zegt eerder in het topic dat je al wel wist van de (in jouw ogen onterechte)A3. Waarom niet toen al geprobeerd om de hele situatie recht te breien?
[..]

Zo, dit klinkt behoorlijk ondankbaar.

Je krijgt niet de medelevende reacties die je wil, maar enkele (terechte) kritische noten en dus smeer je 'm.

Je geeft zelf aan dat je de volledige schuld/het volledige openstaande bedrag hebt betaald waarop men reageert dat de A3 dan geen A3 maar een A, A1 of A2 (allen) met een H-codering had moeten zijn. Je enige reactie daarop is dat je de 'straf' te zwaar vindt. Je gaat nergens in op de opmerkingen dat je achter de onterechtheid van de 3 aan moet gaan en dat je een H(ersteld) melding moet zien te krijgen.

Je houding komt redelijk laks en passief over. Wat weer gestaafd wordt door deze post.

Natuurlijk is het probleem over een paar maanden weg, want dan zien kredietverstrekkers je A3 niet meer.
Maar aan eergevoel lijkt het je te ontbreken. Je wil er niet de energie in steken om de 'onterechte' A3 recht te zetten.
Wat mij weer doet denken dat die A3 misschien helemaal niet zo onterecht is. Want als je al geen energie wil stoppen in het herstellen van je goede eer kan ik me zomaar voorstellen dat je in het verleden ook geen energie hebt willen steken in het volledig afbetalen van je schuld. Je lijkt steeds de makkelijkste weg te kiezen.

Zoals ik al eerder schreef ben ik zelf geconfronteerd geweest met een écht onterechte achterstandscodering. En ik heb toen alles op alles gezet om dat recht te trekken.
En dan voornamelijk omdat ik me aangetast voelde in mijn eer en niet zozeer vanwege de hypotheek (die kon immers ook gewoon op alleen de naam van mijn partner worden afgesloten).

Kortom, je gemakzuchtige houding spreekt boekdelen: óf je was niet helemaal eerlijk tegen ons (en jezelf?), óf je bent te beroerd om toe te geven dat je je achteraf besefte dat jee r vanaf het begin naast zat.

Either way: je ruggengraat te weinig en eierschaal (door het Calimero-complex) te veel.
Goedemorgen,

Schuld + bijkomende kosten zijn destijds volledig afbetaald. Inderdaad wat later maar wel afbetaald

Aangezien je het zelf helaas heb moeten meemaken, hoe word je behandeld? Telefonisch en per mail word je gewoon afgeblaft. Kan niet wil niet kan niet wil niet. Op bepaalde afdelingen werken er mensen speciaal om met cliënten samen naar hun BKR dossier te kijken. Maar nee hoor incassobureau heeft het in handen, dan weer de schuldeiser. Iedereen wijst maar naar mekaar.Klantenservice is 0,0 noem BKR op en het is al bijna einde gesprek.

Ze zullen wel gelijk hebben toch? Ik was inderdaad niet op ingegaan destijds om te betalen maar pas achteraf. A3 codering is er neergezet, het zal wel denk je dan.Dan is het weer volgens hun dat A3 gelijk aan H staat, dan weer niet. Ze weten het zelf niet lijkt wel.

Kan je een hypotheek aanvragen met de codering A3?
Je kan het aanvragen maar 99% dat het kansloos is

Kan je een BKR codering laten verwijderen ook als die terecht is?

Ja dat kan, binnen 6 uur kan het zo verwijderd zijn.Er kan gekeken worden naar de situatie wat zich voordoet. Waarom moet het vervroegd verwijderd worden, hoelang nog te gaan etc.

Alles is mogelijk in het leven
pi_195926407
Nou een kleine update
Waar in het begin niks mogelijk was vanwege de BKR codering kan ik nu een maand later zeggen dat alles nu rond is! BKR codering is verwijderd, hypotheek is rond en met de makelaar zijn we goed uitgekomen.
pi_195926449
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nou een kleine update
Waar in het begin niks mogelijk was vanwege de BKR codering kan ik nu een maand later zeggen dat alles nu rond is! BKR codering is verwijderd, hypotheek is rond en met de makelaar zijn we goed uitgekomen.
Gefeliciteerd!
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:07:34 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195926474
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nou een kleine update
Waar in het begin niks mogelijk was vanwege de BKR codering kan ik nu een maand later zeggen dat alles nu rond is! BKR codering is verwijderd, hypotheek is rond en met de makelaar zijn we goed uitgekomen.
Gefeliciteerd! Wel supersonisch snel de hypotheek rond als je maandag 19 oktober nog aan de slag moest met het laten verwijderen van de codering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195926684
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wel supersonisch snel de hypotheek rond als je maandag 19 oktober nog aan de slag moest met het laten verwijderen van de codering.
Thanks! Dit is onze 1e koophuis en voor onze gevoel is alles best snel gegaan.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:35:06 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195926928
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:20 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Thanks! Dit is onze 1e koophuis en voor onze gevoel is alles best snel gegaan.
De hypotheek rond hebben in 10 dagen is extreem snel, helemaal als je dan ook nog een BRK codering moest laten verwijderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195927018
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

De hypotheek rond hebben in 10 dagen is extreem snel, helemaal als je dan ook nog een BRK codering moest laten verwijderen.
Alle documenten verzameld en opgestuurd
Taxatiewaarde was binnen een week ook
Enige wat ze dus moesten doen was ff checken?
Ik weet niet hoelang het normaal duurt

BKR codering duurde met mailen en bellen een kleine week ook. Uiteindelijk was het binnen 6 uurtjes verwijderd
  donderdag 29 oktober 2020 @ 16:52:48 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195927258
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:40 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

Alle documenten verzameld en opgestuurd
Taxatiewaarde was binnen een week ook
Enige wat ze dus moesten doen was ff checken?
Ik weet niet hoelang het normaal duurt

BKR codering duurde met mailen en bellen een kleine week ook. Uiteindelijk was het binnen 6 uurtjes verwijderd
Een paar maanden geleden duurden de aanvragen gemiddeld wat langer dan normaal omdat het zo druk was, fijn dat dat meer dan ingelopen is en dat ze zo snel al een bindende hypotheekofferte hebben kunnen sturen.
Beetje nette rente?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195927300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een paar maanden geleden duurden de aanvragen gemiddeld wat langer dan normaal omdat het zo druk was, fijn dat dat meer dan ingelopen is en dat ze zo snel al een bindende hypotheekofferte hebben kunnen sturen.
Beetje nette rente?
1,48% 20 jaar NHG
Jarenlang huren we al voor 1200¤ kaal.
Het gaat ons per maand 500¤ besparen.
Nou ben ik niet zuur om geen 1200¤ uit te geven maar nu is het pijnlijk. Als het aan de hypotheek is weet je waarvoor je het doet
  donderdag 29 oktober 2020 @ 18:58:55 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195929657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:56 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

[..]

1,48% 20 jaar NHG
Jarenlang huren we al voor 1200¤ kaal.
Het gaat ons per maand 500¤ besparen.
Nou ben ik niet zuur om geen 1200¤ uit te geven maar nu is het pijnlijk. Als het aan de hypotheek is weet je waarvoor je het doet
Netjes, vergis je trouwens niet in de onderhoudskosten van een huis, dus van die ¤ 500 "besparing" per maand zul je een goed deel moeten reserveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_195931295
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nou een kleine update
Waar in het begin niks mogelijk was vanwege de BKR codering kan ik nu een maand later zeggen dat alles nu rond is! BKR codering is verwijderd, hypotheek is rond en met de makelaar zijn we goed uitgekomen.
Geweldig! Goed dat het jullie toch gelukt is :-). Veel plezier met alle voorpret.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_195933028
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:56 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:

1,48% 20 jaar NHG
Jarenlang huren we al voor 1200¤ kaal.
Het gaat ons per maand 500¤ besparen.
Nou ben ik niet zuur om geen 1200¤ uit te geven maar nu is het pijnlijk. Als het aan de hypotheek is weet je waarvoor je het doet
Goed gedaan en gefeliciteerd! Verbouw topic in K&W???
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:43:51 #212
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195933063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 16:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nou een kleine update
Waar in het begin niks mogelijk was vanwege de BKR codering kan ik nu een maand later zeggen dat alles nu rond is! BKR codering is verwijderd, hypotheek is rond en met de makelaar zijn we goed uitgekomen.
Leuk om te horen :)
En als je verder alles al klaar hebt staan is het ook snel geregeld meestal.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:52:33 #213
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195933303
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 18:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Netjes, vergis je trouwens niet in de onderhoudskosten van een huis, dus van die ¤ 500 "besparing" per maand zul je een goed deel moeten reserveren.
Ik zat op 2% van de waarde als gemiddelde op jaarbasis. De keuken, badkamer en cv-ketel zijn van die dingen die af en toe moeten worden vervangen.

Heb alleen zelf het achterstallig onderhoud een beetje rechtgetrokken van mijn huidige woning, was 40.000 kwijt in 10 jaar (kozijnen, keuken, schilderwerk, isolatie, riolering, stuckwerk). En er zit waarschijnlijk nog een kleine 30.000 in aan werk om alles goed te krijgen vrees ik. Maar goed dat ik ga verhuizen nu ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:55:45 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195933380
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zat op 2% van de waarde als gemiddelde op jaarbasis. De keuken, badkamer en cv-ketel zijn van die dingen die af en toe moeten worden vervangen.

Heb alleen zelf het achterstallig onderhoud een beetje rechtgetrokken van mijn huidige woning, was 40.000 kwijt in 10 jaar (kozijnen, keuken, schilderwerk, isolatie, riolering, stuckwerk). En er zit waarschijnlijk nog een kleine 30.000 in aan werk om alles goed te krijgen vrees ik. Maar goed dat ik ga verhuizen nu ;)
Idd, mensen verkijken zich er nog wel eens op, of nemen "alles zelf doen" als basis terwijl de meeste mensen dat helemaal niet kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 oktober 2020 @ 20:57:12 #215
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195933435
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd, mensen verkijken zich er nog wel eens op, of nemen "alles zelf doen" als basis terwijl de meeste mensen dat helemaal niet kunnen.
Zelf doen is mogelijk voor schilderen, maar een CV-ketel kan ik echt niet zelf in elkaar knutselen :D
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195934328
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 20:52 schreef zalkc het volgende:
Heb alleen zelf het achterstallig onderhoud een beetje rechtgetrokken van mijn huidige woning, was 40.000 kwijt in 10 jaar (kozijnen, keuken, schilderwerk, isolatie, riolering, stuckwerk). En er zit waarschijnlijk nog een kleine 30.000 in aan werk om alles goed te krijgen vrees ik. Maar goed dat ik ga verhuizen nu ;)
¤40.000,- in 10 jaar? Heb je een villa met een rieten dak of zo:



Dat bedrag hebben wij in die periode betaald aan bruto hypotheekrente. Veel zelf doen en keuken zelf kopen en plaatsen en voor een fractie van dat bedrag glimt ons huis als een parel in de maneschijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:37:02 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195934476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:31 schreef blomke het volgende:

[..]

¤40.000,- in 10 jaar? Heb je een villa met een rieten dak of zo:

[ afbeelding ]

Dat bedrag hebben wij in die periode betaald aan bruto hypotheekrente. Veel zelf doen en keuken zelf kopen en plaatsen en voor een fractie van dat bedrag glimt ons huis als een parel in de maneschijn.
Ik reken de materialen ook mee, ik ben niet het bos in gewandeld om bomen te vellen voor de kozijnen. En een aantal zaken moet je niet zelf gaan doen, ik heb niet zelf de meterkast vervangen, of een draagbalk geplaatst voor een doorbraak naar de keuken, daar heb je vaklui voor. Vind de verzekering ook fijn ;)

En daarbij, de vorige bewoner was ook zo'n handige Harrie die alles lekker goedkoop zelf wilde oplossen, heeft me echt veel werk en geld gekost om al die schade te verhelpen. Had zelf ff een grondkabel naar de schuur getrokken, maar was te lui om hem dieper dan 10cm in te graven. Was een spannend moment toen ik hem vond met het omspitten, bijna de halve meterkast afgefikt.

[ Bericht 12% gewijzigd door zalkc op 29-10-2020 21:42:56 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 29 oktober 2020 @ 21:37:29 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195934487
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 21:31 schreef blomke het volgende:

[..]

¤40.000,- in 10 jaar? Heb je een villa met een rieten dak of zo:

[ afbeelding ]

Dat bedrag hebben wij in die periode betaald aan bruto hypotheekrente. Veel zelf doen en keuken zelf kopen en plaatsen en voor een fractie van dat bedrag glimt ons huis als een parel in de maneschijn.
Dan heb je ook een hypotheek van bijna niks en een hele lage rente.
Wij betalen de komende 10 jaar al 40K bruto over 1 hypotheekdeel en dat met een rente van 1.62%
En dat is annuïtair.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')