abonnement Unibet Coolblue
pi_187309850
Hey beste mensen,

We hebben een bkr registratie van een krediet wat in haar studententijd niet op tijd betaald is. Is afgelost al 3 jaar geleden maar we willen graag een huis kopen met hypotheek.
Volgens mij moeten we dus nog 2 jaar wachten, zij zegt dat we de bkr registratie weg kunnen krijgen vanwege de nieuwe situatie (toen studente, nu normale baan). Heb daar zelf niet eerder over gehoord dus vraag aan jullie of daar iets in zit? Zij zegt dat omdat de situatie nu heel anders is het weggehaald kan worden. Daarnaast heeft ze het ook over de nieuwe AVG wet waarmee het gemakkelijker is om het te laten verwijderen. Ik heb zelf wat gekeken maar ik ben er nog niet echt over uit.

Min of meer de volgende 3 vragen:
Kan een bkr registratie verwijderd worden, na aanvraag daarvan natuurlijk, omdat het onredelijk is om die te houden aangezien de situatie helemaal veranderd is? Dus in plaats van studente nu gewoon een fulltime baan.
Zijn er AVG gronden waarop een bkr registratie verwijderd kan worden?
En als derde vraag voor mijzelf heb ik vooral wat ik kan doen om de registratie weg te laten halen (bedoel een kans daarop) zonder een duur bureau in te schakelen ervoor die blijkbaar in tientallen bestaan (logisch ook een bkr registratie is nogal belangrijk maar ja).
En een extra vraag die ik me nu bedenk maar maakt het uberhaupt uit als ik de hypotheek betaal? Bedoel we willen graag wel vanuit het gezamelijk inkomen een huis kopen dus dan zullen ze haar automatisch ook bekijken lijkt mij. Of is dat niet zo?

Heb trouwens ook gezocht in google op fok maar kwam alleen maar topics over van voor de AVG vandaar dat ik een topic start (en ook bij het bkr zelf gelezen en via google gezocht etc maar voor mij is het niet duidelijk wat de antwoorden op de bovenstaande vragen zijn)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2019 19:55:08 ]
pi_187310012
Ik weet niks over het BKR verhaal.

Maar als jullie op twee salarissen een hypotheek willen nemen doen ze bij jullie allebei een BKR check.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187310047
Een codering bij BKR kan verwijderd worden als het gevolg (bijv. geen hypotheek kunnen krijgen) niet in verhouding staat tot de reden van registratie (bijv. een postorderkrediet van 500 euro dat over het hoofd was gezien en zsm is afgelost)

Echter, je krijgt niet zomaar een hoge codering en een simpele A codering waarvan het krediet is afgelost is bij bijna geen enkele hypoptheekverstrekker een probleem. Je vriendin moet dus een A2 of hoger hebben.

Was dat terecht ?
pi_187310083
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:01 schreef Kassamiep het volgende:
Een BKR krediet kan verwijderd worden als het gevolg (bijv. geen hypotheek kunnen krijgen) niet in verhouding staat tot de reden van registratie (bijv. een postorderkrediet van 500 euro dat over het hoofd was gezien en zsm is afgelost)

Echter, je krijgt niet zomaar een hoge codering en een simpele A codering waarvan het krediet is afgelost is bij bijna geen enkele hypoptheekverstrekker een probleem. Je vriendin moet dus een A2 of hoger hebben.

Terecht ?
Er staat A 3
Bij de 3 staat: 'Bedrag van 250 Euro of meer is afgeboekt'

En ja bedoel het was gewoon terecht ze had gewoon toen niet betaald.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2019 20:04:12 ]
pi_187310154
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:03 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Er staat A 3
Bij de 3 staat: 'Bedrag van 250 Euro of meer is afgeboekt'

En ja bedoel het was gewoon terecht ze had gewoon toen niet betaald.
Tsja, als het een klein kredietje was kan je het proberen via de instantie die het krediet heeft geregistreerd (die kunnen het ook laten verwijderen) of via de herbeoordelingsprocedure van BKR zelf:https://www.bkr.nl/global(...)registratie_2019.pdf (laatste pagina)

quote:
In uitzonderlijke gevallen kan een terechte registratie na een hernieuwde belangenafweging als onevenredig (disproportioneel) worden aangemerkt, waardoor de registratie aangepast kan worden. Uw situatie is dan zo veranderd dat de gevolgen van de registratie onevenredig groot zijn.
pi_187310237
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tsja, als het een klein kredietje was kan je het proberen via de instantie die het krediet heeft geregistreerd (die kunnen het ook laten verwijderen) of via de herbeoordelingsprocedure van BKR zelf:https://www.bkr.nl/global(...)registratie_2019.pdf (laatste pagina)
Oke dank je. Ben hier pas sinds een paar dagen mee bezig maar merk wat dat betreft al een flinke muur om eerlijk te zijn. Bij het bkr staat dat je de bank moet aanspreken waarbij je de schuld had, die verwijst je door naar een incassobureau en dat incassobureau verwijst mij door naar een andere opdrachtgever. En dat is alleen maar omdat ik zag dat er na al deze tijd nog geen einddatum en verwachte einddatum is ingevuld bij de registratie. Nu zeiden ze uiteindelijk dat woensdag er een einddatum hoort te staan (dat is mijn stap 1 om in ieder geval zeker te weten dat we over 2 jaar eruit zijn) maar ik kan me alleen maar voorstellen wat voor een gedoe het wel niet kan zijn om het te laten verwijderen.
pi_187310295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:11 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke dank je. Ben hier pas sinds een paar dagen mee bezig maar merk wat dat betreft al een flinke muur om eerlijk te zijn. Bij het bkr staat dat je de bank moet aanspreken waarbij je de schuld had, die verwijst je door naar een incassobureau en dat incassobureau verwijst mij door naar een andere opdrachtgever. En dat is alleen maar omdat ik zag dat er na al deze tijd nog geen einddatum en verwachte einddatum is ingevuld bij de registratie. Nu zeiden ze uiteindelijk dat woensdag er een einddatum hoort te staan (dat is mijn stap 1 om in ieder geval zeker te weten dat we over 2 jaar eruit zijn) maar ik kan me alleen maar voorstellen wat voor een gedoe het wel niet kan zijn om het te laten verwijderen.
Er zijn bedrijfjes die dat voor je willen doen. Maar die kosten geld en de recensies zijn nu niet bepaald lovend.. geen idee hoe succesvol ze werkelijk zijn.
pi_187310302
En als ik stel dat wij nu een gezin zijn zonder schulden en geen schulden gemaakt sinds die registratie en fulltime werken etc en niet 2 jaar onnodig huur willen betalen terwijl we dat ook aan 2 jaar hypotheek zouden kunnen besteden. Zou zoiets als redelijk gezien kunnen worden om een bkr te verwijderen of zeggen ze dan gewoon dat je op de blaren moet zitten?
pi_187310339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er zijn bedrijfjes die dat voor je willen doen. Maar die kosten geld en de recensies zijn nu niet bepaald lovend.. geen idee hoe succesvol ze werkelijk zijn.
Ja zij is er nogal zeker van dat die bedrijven werken maar ik ben er wat minder enthousiast over, dus dacht kan beter even hier gewoon maar vragen eerst en zoveel mogelijk informatie opzoeken via google. Maar volgens mij is er nog niet zoveel informatie over na bijvoorbeeld de avg beschikbaar over dit soort zaken als dat ik zou hopen
pi_187310533
Gebruik hiervoor Dynamiet Nederland of een advocaat!

Die hebben verstand van zaken, en als je het goed aanpakt kun je het vaak via de rechter afdwingen om te laten verwijderen.

Bij mij was dit ook met succes, omdat de verhouding niet opweegt tegen een toekomst van een consument en het handhaven van een regel.

Immers het BKR is geen wettelijke instantie van de overheid maar een particulier bedrijf
pi_187310707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:25 schreef jilalf het volgende:
Gebruik hiervoor Dynamiet Nederland of een advocaat!

Die hebben verstand van zaken, en als je het goed aanpakt kun je het vaak via de rechter afdwingen om te laten verwijderen.

Bij mij was dit ook met succes, omdat de verhouding niet opweegt tegen een toekomst van een consument en het handhaven van een regel.

Immers het BKR is geen wettelijke instantie van de overheid maar een particulier bedrijf
:')

Die bedrijfjes zoals dynamiet Nederland hebben geen wettelijke status ofzo. Die doen gewoon evenveel als jij kan doen
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 20:40:47 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187310814
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:25 schreef jilalf het volgende:
Gebruik hiervoor Dynamiet Nederland of een advocaat!

Die hebben verstand van zaken, en als je het goed aanpakt kun je het vaak via de rechter afdwingen om te laten verwijderen.

Bij mij was dit ook met succes, omdat de verhouding niet opweegt tegen een toekomst van een consument en het handhaven van een regel.

Immers het BKR is geen wettelijke instantie van de overheid maar een particulier bedrijf
Doe maar niet.

TS: laat je goed voorlichten bij een hypotheekadviseur.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187310983
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:34 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

:')

Die bedrijfjes zoals dynamiet Nederland hebben geen wettelijke status ofzo. Die doen gewoon evenveel als jij kan doen
Dat is ook niet wat ik heb gezegd.. Maar zij hebben er wel verstand van, of je huurt een advocaat in.

Beide komen op hetzelfde neer. Vraag is alleen wat goedkoper is
pi_187315959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:15 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja zij is er nogal zeker van dat die bedrijven werken maar ik ben er wat minder enthousiast over, dus dacht kan beter even hier gewoon maar vragen eerst en zoveel mogelijk informatie opzoeken via google. Maar volgens mij is er nog niet zoveel informatie over na bijvoorbeeld de avg beschikbaar over dit soort zaken als dat ik zou hopen
Zie bijvoorbeeld https://uitspraken.rechts(...)+gegevensbescherming. Er zijn overeenkomsten met jouw zaak.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_187316353
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:03 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Er staat A 3
Bij de 3 staat: 'Bedrag van 250 Euro of meer is afgeboekt'

En ja bedoel het was gewoon terecht ze had gewoon toen niet betaald.
daarom is het ook zo mooi dat telefoons er ook geregistreerd staan(vanaf250credit),iedereen koopt maar van alles op jonge leeftijd(ook ouderen natuurlijk),als je ooit een een huis wil leasen/of op huurkoop, gaat het een groot probleem worden(bij niet betaalde credits).
pi_187316393
met een BKR kan je toch gewoon een hypotheek krijgen alleen wel iets minder? met 2 personen is dit toch geen probleem tenzij je tot je max wil kopen?
:]
pi_187316655
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:01 schreef wootahH het volgende:
met een BKR kan je toch gewoon een hypotheek krijgen alleen wel iets minder? met 2 personen is dit toch geen probleem tenzij je tot je max wil kopen?
Het gaat hier om een negatieve BKR ( A-codering)

Dan kun je geen kredieten krijgen
pi_187318096
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:01 schreef wootahH het volgende:
met een BKR kan je toch gewoon een hypotheek krijgen alleen wel iets minder? met 2 personen is dit toch geen probleem tenzij je tot je max wil kopen?
In BKR staan 2 dingen:
A. Welke kredieten je uit hebt staan (en de afgelopen 5 jaar hebt gehad)
B. Of er onregelmatigheden zoals 6 maanden achterstand/deel moeten afschrijven/met de noorderzon vertrokken zonder af te lossen etc op zijn geweest

A. gaat idd alleen maar ten koste van je leencapaciteit; dus een wat lagere hypotheek. Verder geen enkel probleem.
B. is voor de meeste geldverstrekkers een reden om je geen grote geldbedragen te lenen.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 12:41:34 #19
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_187318595
Heerlijk, de twee users boven mij spreken elkaar tegen.
pi_187319700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:41 schreef damsco het volgende:
Heerlijk, de twee users boven mij spreken elkaar tegen.
Nee hoor, dat doen ze niet. Tenzij je denkt dat mijn "A" in de A, B opsomming voor een A-codering staat ?
  Forum Admin zaterdag 8 juni 2019 @ 14:18:26 #21
35723 crew  GGMM
pi_187319801
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:41 schreef damsco het volgende:
Heerlijk, de twee users boven mij spreken elkaar tegen.
:?

Users die het niet kunnen volgen maar toch bijdehand gaan doen zijn erg vervelend!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_187319842
Als een schuld afgelost is, staat er ‘beëindigd’ bij. Je kunt dat gewoon gratis inzien tegenwoordig op BKR.nl

Net ff nog gekeken, had ooit een visa creditcard, die heb ik opgezegd:

“International Card Services B.V. Doorlopend Krediet Beëindigd”. Dit stamt overigens al uit 2016, maar staat er nog in.

Maar goed, de bank kan dus ook gewoon zien dat iets al afgelopen is.
٩๏̯͡๏)۶
  Forum Admin zaterdag 8 juni 2019 @ 15:13:48 #23
35723 crew  GGMM
pi_187320423
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:21 schreef Ronaldsen het volgende:
Als een schuld afgelost is, staat er ‘beëindigd’ bij. Je kunt dat gewoon gratis inzien tegenwoordig op BKR.nl

Net ff nog gekeken, had ooit een visa creditcard, die heb ik opgezegd:

“International Card Services B.V. Doorlopend Krediet Beëindigd”. Dit stamt overigens al uit 2016, maar staat er nog in.

Maar goed, de bank kan dus ook gewoon zien dat iets al afgelopen is.
Dat is een doorlopend krediet, is dat ook met een afgeloste schuld zo?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 18:49:15 #24
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_187323512
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doen ze niet. Tenzij je denkt dat mijn "A" in de A, B opsomming voor een A-codering staat ?

Ja dat dacht Ik wel
pi_187324717
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:13 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat is een doorlopend krediet, is dat ook met een afgeloste schuld zo?
Goeie vraag, misschien gaat dat anders
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 12 juni 2019 @ 13:43:19 #26
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_187387079
Doorlopend krediet is dus gewoon van de credit card. Dat is inherent aan het hebben van zo een ding. Je kan ermee ineens zomaar veel geld betalen, en dat is een doorlopend krediet. Niet dat je dat krediet helemaal rood staat, maar dat je de mogelijkheid hebt. Melding is dus dat er een credit card is geweest, maar die is er niet meer.

Probleem is nu je A3 registratie, met daarbij dat er door de schuldeiser 250 eurie of meer is afgeboekt. Die krijg je niet zomaar weg, die melding is van die kredietverstrekker naar ander kredietverstrekkers exact waar het BKR voor is. "Pas op, recent is door deze persoon niet betaald en dat heeft ons bedrijf geld gekost". Dat schrikt andere kredietverstekkers gelijk af. Dat heet dus kredietwaardigheid, en daar is het BKR voor bedacht.

Soms kan je hier wat aan doen. Dat lukt als het bedrijf die die melding heeft gedaan, die wil intrekken. Dat doen ze soms (en dit is dus geen recht) als ze je willen helpen. Ze willen je mogelijk helpen als ze 1) hun geld toch nog hebben gekregen en 2) ze jou een schijnened geval vinden. Maar 1), dat hebben ze al opgegeven en doorverkocht aanm een incassobedrijf, dus dat kan moeilijk zijn. En dan staan ze zeker niet opne voor 2)

Tja, soms is het beter even te wachten. Had de vorige keer, bij dat krediet wat niet goed ging, ook mogelijk beter geweest.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
  woensdag 12 juni 2019 @ 13:57:30 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_187387297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:43 schreef HMS het volgende:
Doorlopend krediet is dus gewoon van de credit card. Dat is inherent aan het hebben van zo een ding. Je kan ermee ineens zomaar veel geld betalen, en dat is een doorlopend krediet. Niet dat je dat krediet helemaal rood staat, maar dat je de mogelijkheid hebt. Melding is dus dat er een credit card is geweest, maar die is er niet meer.
Dat vraag ik me af....
Ik heb een doorlopend krediet, en die zie ik bij het BKR.
Inderdaad het oorspronkelijke bedag en niet de schuld van dit moment.

Ik heb een Mastercard (van de bank) en een Visa card (ICS rechtsreeks). Beide zonder ooit acherstallige schuld, ik betaal netjes maandelijks de rekening. Deze staan NIET bij het BKR geregistreerd.

Zou het niet zo zijn dat ze er alleen staan als je, een keer, niet betaald hebt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Speekselklier op 12-06-2019 14:02:38 ]
Tot nooit .......
pi_187387770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af....
Ik heb een doorlopend krediet, en die zie ik bij het BKR.
Inderdaad het oorspronkelijke bedag en niet de schuld van dit moment.

Ik heb een Mastercard (van de bank) en een Visa card (ICS rechtsreeks). Beide zonder ooit acherstallige schuld, ik betaal netjes maandelijks de rekening. Deze staan NIET bij het BKR geregistreerd.

Zou het niet zo zijn dat ze er alleen staan als je, een keer, niet betaald hebt?
Credit cards die je automatisch maandelijks betaald worden niet geregistreerd. Ze worden pas geregistreerd als je zelf zorg moet dragen voor de overschrijving

https://www.bkr.nl/veelge(...)ij-bkr-geregistreerd
pi_187387931
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:27 schreef Sovieto het volgende:

[..]

Credit cards die je automatisch maandelijks betaald worden niet geregistreerd. Ze worden pas geregistreerd als je zelf zorg moet dragen voor de overschrijving

https://www.bkr.nl/veelge(...)ij-bkr-geregistreerd
Knap hoe je naar een correct artikel linkt, en er zelf een foute draai aan weet te geven. Er staat nergens iets over het automatisch of handmatig betalen. Even de quote waarop gelet wordt van de site die jij noemt:
quote:
De globale regel is dat een creditcard wordt geregistreerd wanneer u het bestede bedrag in meerdere termijnen kunt terugbetalen. Dit type creditcard is gekoppeld aan een kredietovereenkomst. Cards waarvan het bestede bedrag binnen 30 dagen moet zijn terugbetaald, worden niet geregistreerd.
pi_187388064
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:37 schreef jroz het volgende:

[..]

Knap hoe je naar een correct artikel linkt, en er zelf een foute draai aan weet te geven. Er staat nergens iets over het automatisch of handmatig betalen. Even de quote waarop gelet wordt van de site die jij noemt:
[..]

Je hebt gelijk. Ik wilde het wat makkelijker uitleggen maar dat is niet goed gedaan door mij.
pi_187388624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 14:27 schreef Sovieto het volgende:

[..]

Credit cards die je automatisch maandelijks betaald worden niet geregistreerd. Ze worden pas geregistreerd als je zelf zorg moet dragen voor de overschrijving

https://www.bkr.nl/veelge(...)ij-bkr-geregistreerd
Dit idd. Ik heb zo'n creditcard voor vliegtickets en huurauto's enzo. En die worden niet geregistreerd :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 12 juni 2019 @ 15:18:51 #32
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187388734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:43 schreef HMS het volgende:
Tja, soms is het beter even te wachten. Had de vorige keer, bij dat krediet wat niet goed ging, ook mogelijk beter geweest.
Dit is helaas aan de hand, en voor het kopen van een huis is dat wel knap lullig, want 'even wachten' betekent dat je makkelijk 20.000-30.000 euro weg gooit omdat de huizenprijzen in die periode zo veel zijn gestegen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 13 juni 2019 @ 12:13:12 #33
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_187403268
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 15:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dit is helaas aan de hand, en voor het kopen van een huis is dat wel knap lullig, want 'even wachten' betekent dat je makkelijk 20.000-30.000 euro weg gooit omdat de huizenprijzen in die periode zo veel zijn gestegen.
Tja, dat heet pech. Wel een die een oorzaak heeft bij jezelf.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_187403313
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af....
Ik heb een doorlopend krediet, en die zie ik bij het BKR.
Inderdaad het oorspronkelijke bedag en niet de schuld van dit moment.

Ik heb een Mastercard (van de bank) en een Visa card (ICS rechtsreeks). Beide zonder ooit acherstallige schuld, ik betaal netjes maandelijks de rekening. Deze staan NIET bij het BKR geregistreerd.

Zou het niet zo zijn dat ze er alleen staan als je, een keer, niet betaald hebt?
Het zit zo:
quote:
De globale regel is dat een creditcard wordt geregistreerd wanneer u het bestede bedrag in meerdere termijnen kunt terugbetalen. Dit type creditcard is gekoppeld aan een kredietovereenkomst.
Bron: https://www.bkr.nl/veelge(...)ij-bkr-geregistreerd
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_187403498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:13 schreef HMS het volgende:

[..]

Tja, dat heet pech. Wel een die een oorzaak heeft bij jezelf.
Als de oorzaak bij jezelf ligt, dan heet dat juist geen pech.

Dat heet billen branden en op de blaren zitten. Of eigen schuld, dikke bult. Of verkeerde keuzes gemaakt in het verleden, die nu negatieve gevolgen hebben.

Maar absoluut géén pech.

@TS: er is door de oorspronkelijke schuldeiser een bedrag als "oninbaar" afgeboekt. Dat is voor het BKR een hele legitieme reden om de negatieve registratie in de administratie voort te laten bestaan.

Op basis van de AVG zul je waarschijnlijk dus niet zo ver komen. De wet is er om je te beschermen tegen verzameling van persoonsgegevens zonder legitiem achterliggend doel. Het legitieme doel is hier aanwezig.

Blijven er twee opties over:
- De redelijkheid van de gevolgen van de negatieve registratie ten opzichte van de oorzaak van de registratie laten toetsen door de rechtbank. Gaat ongetwijfeld veel tijd en geld kosten, en kans op succes is niet verzekerd.

- Contact opnemen met de oorspronkelijke schuldeiser, voorstellen om de afgeboekte schuld + rente + kosten alsnog te voldoen, in ruil voor het verwijderen van de negatieve registratie. Kost ook geld en de schuldeiser is zeker niet verplicht om hier aan mee te werken. Wanneer de schuld al is doorverkocht aan een incassobureau is de kans op medewerking klein. Bovendien heb je hiermee kans dat je slapende honden wakker maakt. Je geeft immers zelf aan dat er nu wél geld te halen valt, dus als de schuld niet verjaard is kan de schuldeiser besluiten om toch weer pogingen te doen om de schuld te incasseren. Ook als ze daar niet tegenover zetten om de negatieve BKR registratie te verwijderen.

[ Bericht 50% gewijzigd door Ivo1985 op 13-06-2019 12:48:47 ]
pi_187403522
Ow dat kon je tegenwoordig gratis opvragen bedenk ik me net.

Dus maar even mijn gegevens opgevraagd aldaar, want toen ik 2 jaar geleden dit huis kocht stond er kennelijk nog iets open waarvan ik geen idee had wat het dan zou moeten zijn. Was verder ook niet zo spannend ivm de hoogte van de hypotheek, dus maar gelaten zo.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 12:16:19 #37
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187418130
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 12:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als de oorzaak bij jezelf ligt, dan heet dat juist geen pech.
Dat je moet wachten ligt natuurlijk aan jezelf. Maar dat de huizenprijzen zo enorm de pan uit rijzen is toch echt niks anders dan domme pech die je er bij krijgt.

quote:
- Contact opnemen met de oorspronkelijke schuldeiser, voorstellen om de afgeboekte schuld + rente + kosten alsnog te voldoen, in ruil voor het verwijderen van de negatieve registratie. Kost ook geld en de schuldeiser is zeker niet verplicht om hier aan mee te werken. Wanneer de schuld al is doorverkocht aan een incassobureau is de kans op medewerking klein. Bovendien heb je hiermee kans dat je slapende honden wakker maakt. Je geeft immers zelf aan dat er nu wél geld te halen valt, dus als de schuld niet verjaard is kan de schuldeiser besluiten om toch weer pogingen te doen om de schuld te incasseren. Ook als ze daar niet tegenover zetten om de negatieve BKR registratie te verwijderen.
Ik vermoed dat TS de openstaande schuld al lang heeft voldaan, maar de achterstandscode is blijven staan bij een beëindigd krediet. En die blijft normaal 5 jaar staan.

[ Bericht 42% gewijzigd door Stoney3K op 14-06-2019 12:25:29 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 21:25:24 #38
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_187425464
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 12:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat je moet wachten ligt natuurlijk aan jezelf. Maar dat de huizenprijzen zo enorm de pan uit rijzen is toch echt niks anders dan domme pech die je er bij krijgt.
[..]

Ik vermoed dat TS de openstaande schuld al lang heeft voldaan, maar de achterstandscode is blijven staan bij een beëindigd krediet. En die blijft normaal 5 jaar staan.
De 5 jaar termijn geld alleen voor kredieten waar een einddatum aan gekoppeld is, de A3 melding zoals nu aanwezig heeft geen einddatum en TS doet er dan ook verstandig aan deze einddatum alsnog gekoppeld te krijgen aan het vermelde krediet.

Weet overigens niet of dat met terugwerkende kracht kan, maar wellicht is er wat mogelijk als hij zwart op wit heeft staan dat er geen betalingsverplichting meer is. Degene die de A3 gemeld heeft is de persoon of instantie die een wijziging moet indienen bij BKR.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_187425940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:25 schreef M1stral het volgende:

Weet overigens niet of dat met terugwerkende kracht kan, maar wellicht is er wat mogelijk als hij zwart op wit heeft staan dat er geen betalingsverplichting meer is. Degene die de A3 gemeld heeft is de persoon of instantie die een wijziging moet indienen bij BKR.
Ja dat kan. De kredietverstrekker is verplicht de einddatum te registreren en kan foutieve registraties op elk onderdeel herstellen. Verder moet het inderdaad vanuit die instantie komen.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 17:34:58 #40
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187438892
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:48 schreef snabbi het volgende:

[..]

Ja dat kan. De kredietverstrekker is verplicht de einddatum te registreren en kan foutieve registraties op elk onderdeel herstellen. Verder moet het inderdaad vanuit die instantie komen.
Wat overigens nog best eens moeilijk kan worden als die instantie niet meer bestaat of failliet is (bv. Wehkamp)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')