Als dit al meer dan 3 dagen terug is gedaan, dan is er weinig voorlopig meer aan en is het gewoon een koopcontract. Met de kosten bedoel je de 10% van de overeengekomen verkoopprijs?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 11:18 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
[..]
Er is een voorlopig koopcontract opgesteld. Voor de rest niks spannends. Dat komt nog binnen deze week. De kosten daarvan neem ik wel op me
Het opstellen van een koopakte is niet hetzelfde als tweezijdig ondertekenen, he?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:20 schreef hhornee het volgende:
[..]
Als dit al meer dan 3 dagen terug is gedaan, dan is er weinig voorlopig meer aan en is het gewoon een koopcontract. Met de kosten bedoel je de 10% van de overeengekomen verkoopprijs?
(Klinkt erg stellig, ik weet natuurlijk niet wat jullie afgesproken hebben.)
Die staat er dus niet.quote:Over de A3 notering, ik denk dat je het meeste success kan behalen door te argumenteren dat dit een A2 moet zijn i.p.v. een A3 en dat dit met terugwerkende kracht aangepast moet worden. Er is namelijk geen afboeking of kwijtschelding geweest.
Als ze die 'details' niet terug kunnen vinden in het dossier, dan is het reden des te meer om de notering te wijzigen.
Dat er al een herstel (H) notering naast staat doet niet af aan het feit dat de code 3 een code 2 hoort te zijn.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 07:20 schreef hhornee het volgende:
[..]
Als dit al meer dan 3 dagen terug is gedaan, dan is er weinig voorlopig meer aan en is het gewoon een koopcontract. Met de kosten bedoel je de 10% van de overeengekomen verkoopprijs?
(Klinkt erg stellig, ik weet natuurlijk niet wat jullie afgesproken hebben.)
Het voorbehoud zorgt ervoor dat die 10% niet betaald hoeft te worden. Hiervoor moeten wel 2 of 3 (afhankelijk van de voorwaarden in het voorlopig koopcontract) afwijzingen van hypotheekverstrekkers op tafel komen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:15 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nu bijna de codering afloopt hebben wij onder voorbehoud een huis gekocht.
Er is nog geen koopcontract getekend.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 09:25 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
Het voorbehoud zorgt ervoor dat die 10% niet betaald hoeft te worden. Hiervoor moeten wel 2 of 3 (afhankelijk van de voorwaarden in het voorlopig koopcontract) afwijzingen van hypotheekverstrekkers op tafel komen.
Voor de mensen van wie je dit huis gekocht hebt is dit overigens een vervelende situatie; ze kunnen nu even geen kant uit en zullen opnieuw de markt op moeten.
Dat heb ik gemist. In de OP wordt over "afgelopen week" gesproken.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is nog geen koopcontract getekend.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist. In de OP wordt over "afgelopen week" gesproken.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Heb je het koopcontract al getekend?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 12:32 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
[..]
Nope nog niks getekend. Alles word wel in gang gezet vanaf volgende week. Hypotheekadviseur gaat maandag aan de slag om te kijken wat mogelijk is. We zijn niet afgewezen door de adviseur, gaf aan dat het mogelijk is maar haken en ogen aan zitten
Klopt, maar iets verderop in diezelfde zin stat wat er toen gebeurd is:quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:12 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist. In de OP wordt over "afgelopen week" gesproken.
quote:Afgelopen week zijn we bij de hypotheekadviseur geweest om te vragen wat we kunnen lenen etc.
quote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Klopt, maar iets verderop in diezelfde zin stat wat er toen gebeurd is:
[..]
De zin die je quote loopt verder door, daar kwam mijn veronderstelling vandaan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Afgelopen week zijn we bij de hypotheekadviseur geweest om te vragen wat we kunnen lenen etc. Nadat we te horen hadden gekregen wat we konden lenen direct een bod gedaan op het huis wat we op het oog hadden. Zit ver onder de maximale hypotheeklening zo ver alles goed. Bod is geaccepteerd en alles kan in werking gezet worden zou je denken.
Het accepteren van een uitgebracht bod op een huis is nog geen koopquote:Op woensdag 14 oktober 2020 10:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
De zin die je quote loopt verder door, daar kwam mijn veronderstelling vandaan.
Maar Lienekien had dat al aangevuld / gecorrigeerd.
Bron: artikel 7:2 lid 1 BW:quote:De koop van een tot bewoning bestemde onroerende zaak of bestanddeel daarvan wordt, indien de koper een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, schriftelijk aangegaan.
Wat is er in de tussentijd veranderd?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
3. In het gesprek komt de codering A3 ter sprake. Hypotheekadviseur bekijkt de huidige situatie van ons financieel etc. Zegt dat het een belemmering kan zijn maar dat het niet perse een nee is.
[...]
8. Hypotheekadviseur gaat aan de slag maar acht de kans nu klein, A3 codering moet verwijderd worden
Ja, maar niet onderling, maar middels een rechtszaak.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Op rechtspraak staan er talloze vonnissen waarbij de eisers( mensen die in hetzelfde situatie als waar wij in zitten) toch de BKR verwijderd hebben gekregen.
Niet veel aangezien het allemaal sinds Maandag is.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:17 schreef baskick het volgende:
[..]
Het accepteren van een uitgebracht bod op een huis is nog geen koopHet moet schriftelijk:
[..]
Bron: artikel 7:2 lid 1 BW:
[..]
Wat is er in de tussentijd veranderd?
[..]
Ja, maar niet onderling, maar middels een rechtszaak.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 10:29 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Nadat we te horen hadden gekregen wat we konden lenen direct een bod gedaan op het huis wat we op het oog hadden. Zit ver onder de maximale hypotheeklening zo ver alles goed. Bod is geaccepteerd en alles kan in werking gezet worden zou je denken.( 720¤ netto word de maandlasten dan)
………..
Nu word alles in werking gezet en de hypotheekadviseur vertelde ons dat het wel goed komt met de hypotheekaanvraag.
We hebben een bod gedaan en het is geaccepteerd. Alles word in gang gezet. Wat zijn onze kansen?
Wat is er dan in de tussentijd gebeurd?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 11:04 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Goedemorgen ik zet alle feiten op een rij
2. Omdat de 5 jaren bijna opzitten nog 4 maanden over zijn wij uit interesse naar de hypotheekadviseur gegaan voor onze toekomstplannen. Wat we kunnen we lenen etc puur informatief.
3. In het gesprek komt de codering A3 ter sprake. Hypotheekadviseur bekijkt de huidige situatie van ons financieel etc. Zegt dat het een belemmering kan zijn maar dat het niet perse een nee is.
6. We doen een bod en het word geaccepteerd
7. Bellen met de hypotheekadviseur en de situatie uitleggen.
8. Hypotheekadviseur gaat aan de slag maar acht de kans nu klein, A3 codering moet verwijderd worden
Iedereen doet z’n best op dit moment. Het is afwachten wat eruit komt.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 16:08 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Wat is er dan in de tussentijd gebeurd?
De hoogte is ook niet van belang. Het is een waarschuwingssysteem van banken voor banken. Het waarschuwt banken voordat ze een lening aangaan voor de betalingsmoraal van een klant.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:20 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Zodra je een achterstand op tijd niet betaald maakt het niet zoveel uit of het nou 500¤ is of 50.000¤.
Er staat er maar 1 straf op en dat is 5 jaar.
Niet alleen voor banken maar ook andere kredietverstrekkers.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De hoogte is ook niet van belang. Het is een waarschuwingssysteem van banken voor banken. Het waarschuwt banken voordat ze een lening aangaan voor de betalingsmoraal van een klant.
Het doet er niet toe of je 7 jaar wegkijkt voor voor 500 euro of 500000 euro. Het gaat er om dat je 7 jaar wegkijkt.
Het is ook geen straf voor jouw, maar een waarschuwing voor andere banken.
5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 07:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De hoogte is ook niet van belang. Het is een waarschuwingssysteem van banken voor banken. Het waarschuwt banken voordat ze een lening aangaan voor de betalingsmoraal van een klant.
Het doet er niet toe of je 7 jaar wegkijkt voor voor 500 euro of 500000 euro. Het gaat er om dat je 7 jaar wegkijkt.
Het is ook geen straf voor jouw, maar een waarschuwing voor andere banken.
Waarom heb je die A3 melding dan niet eerder betwist?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
[..]
5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?
In 5 jaar betaal ik 75.000¤ aan huur
In 5 jaar betaal ik 45.000¤ aan hypotheek
Hoe help je een mens vooruit?
Maar wat is de onderbouwing voor 5 jaar.
Hoezo niet 2 jaar?
Iemand zonder negatieve BKR kan morgen ook helemaal de mist ingaan. Wat willen ze met 5 jaar zeggen. Dat ik dan maar wegkijk.. nou poeh poeh
Na dag 1 toen de termijn van 5 jaar inging had ik het al begrepen
Daar heb ik geen 5 jaar nodig om te begrijpen wat fout of goed is
Het is ook niet om jou te leren wat goed en fout is, maar voor instanties om een risico afweging te maken om zaken met jou te doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
[..]
5 jaar is best lang. Het is dat wij nu pas ermee bezig zijn met te kijken wat mogelijk is, en dan komt de klap hard aan van 5 jaar. Wat ik al eerder zei ik heb een fout gemaakt, maar zo genadeloos straffen?
Hoezo niet 2 jaar?
Iemand zonder negatieve BKR kan morgen ook helemaal de mist ingaan. Wat willen ze met 5 jaar zeggen. Dat ik dan maar wegkijk.. nou poeh poeh
5 jaar is best lang. Maar je staat op het punt om een afspraak met een bank te maken voor dertig jaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Klopt. Maar in die 5 jaar maak je - bij alle kredietverleners die een BKR-check doen en je op basis van de codering weigeren - geen nieuwe slachtoffers. En de A3-codering is niet zomaar he, daar zijn wat herinneringen en aanmaningen e.d. aan vooraf gegaan. Dus het is wel meer dan "1 keer de mist in gaan" - en het gaan om andermans geld; het is aan anderen om de termijn te bepalen.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 18:20 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Na 5 jaar kan iemand weer helemaal de mist ingaan.
Waarom NU pas er mee bezig dan? Je zegt eerder in het topic dat je al wel wist van de (in jouw ogen onterechte)A3. Waarom niet toen al geprobeerd om de hele situatie recht te breien?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 09:52 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
[..]
Hoezo niet 2 jaar?
Zo, dit klinkt behoorlijk ondankbaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:13 schreef Dorpsgenoot89 het volgende:
Beste alle,
Hierbij kunnen we het voorgoed afsluiten. Alle reacties zijn leerzaam geweest. Bedankt voor alle kritiek ook, dat schud je wakker! Laten we het op jeugdzondes houden. Een fijne dag nog
Goedemorgen,quote:Op zondag 18 oktober 2020 22:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Waarom NU pas er mee bezig dan? Je zegt eerder in het topic dat je al wel wist van de (in jouw ogen onterechte)A3. Waarom niet toen al geprobeerd om de hele situatie recht te breien?
[..]
Zo, dit klinkt behoorlijk ondankbaar.
Je krijgt niet de medelevende reacties die je wil, maar enkele (terechte) kritische noten en dus smeer je 'm.
Je geeft zelf aan dat je de volledige schuld/het volledige openstaande bedrag hebt betaald waarop men reageert dat de A3 dan geen A3 maar een A, A1 of A2 (allen) met een H-codering had moeten zijn. Je enige reactie daarop is dat je de 'straf' te zwaar vindt. Je gaat nergens in op de opmerkingen dat je achter de onterechtheid van de 3 aan moet gaan en dat je een H(ersteld) melding moet zien te krijgen.
Je houding komt redelijk laks en passief over. Wat weer gestaafd wordt door deze post.
Natuurlijk is het probleem over een paar maanden weg, want dan zien kredietverstrekkers je A3 niet meer.
Maar aan eergevoel lijkt het je te ontbreken. Je wil er niet de energie in steken om de 'onterechte' A3 recht te zetten.
Wat mij weer doet denken dat die A3 misschien helemaal niet zo onterecht is. Want als je al geen energie wil stoppen in het herstellen van je goede eer kan ik me zomaar voorstellen dat je in het verleden ook geen energie hebt willen steken in het volledig afbetalen van je schuld. Je lijkt steeds de makkelijkste weg te kiezen.
Zoals ik al eerder schreef ben ik zelf geconfronteerd geweest met een écht onterechte achterstandscodering. En ik heb toen alles op alles gezet om dat recht te trekken.
En dan voornamelijk omdat ik me aangetast voelde in mijn eer en niet zozeer vanwege de hypotheek (die kon immers ook gewoon op alleen de naam van mijn partner worden afgesloten).
Kortom, je gemakzuchtige houding spreekt boekdelen: óf je was niet helemaal eerlijk tegen ons (en jezelf?), óf je bent te beroerd om toe te geven dat je je achteraf besefte dat jee r vanaf het begin naast zat.
Either way: je ruggengraat te weinig en eierschaal (door het Calimero-complex) te veel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |