Zullen vast nog wel bedroevend laag zijn gok ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
Leuk die positieve cijfers, maar hoe zit het eigenlijk met de cijfers van Sanquin en de groepsimmuniteit?
Exact 3 weken terugquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
18-9-2020
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200918_00176460
Ik vind dit een mooie taalkronkel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
Leuk die positieve cijfers, maar hoe zit het eigenlijk met de cijfers van Sanquin en de groepsimmuniteit?
Precies, waarom zelf niet het goede voorbeeld geven. Maak het normaal en loop daar zelf bij voorop.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon: Volgens de NOS tijdens dat Coronavirus: Feiten of Fabels wilde meer dan 60% mondkapjes. Waarom dragen ze ze niet alvast zelf? Of willen ze vooral dat anderen verplicht worden om mondkapjes op te doen, zodat ze niet bang zijn 'voor lul te lopen'.
welke positieve cijfers en groepsimmuniteit ? rond de 8a 9%quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
ja zonder de extra maatregelen werden die 10k voorspelt he, vergeet dat nietquote:
In de supermarkt hier zie ik ook wel 60% met mondkapje lopen inmiddels. Maar het werkt natuurlijk veel effectiever als een groter deel het draagt. Als iemand zonder mondkapje hoest dan moet je maar hopen dat je eigen mondkapje het goed doet zeg maar, maar als iemand met mondkapje hoest dan is dat alvast een 1e verdediging.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies, waarom zelf niet het goede voorbeeld geven. Maak het normaal en loop daar zelf bij voorop.
Volgend jaar april is dat nog 5%quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zullen vast nog wel bedroevend laag zijn gok ik.
Ok, naja als we dan afspreken dat we nu 1X marktleider zijn geweest en het daarna klaar is, dan kan ik er wel mee dealenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:40 schreef Benny het volgende:
Maargoed... Italie was marktleider. Toen Spanje. Later Frankrijk. Belgie en Nederland deden een wedstrijdje... Nederland is nu marktleider en houd die positie de komende weken denken wel.
Ik zie wel een trend in het verloop
Aandachtsgeil.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Die Bert Slagter zit ook 24/7 op Twitter zie ik wel. Jezus, dat mensen daar zo verslaafd aan kunnen zijn.
Mensen doen alles voor aandacht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Die Bert Slagter zit ook 24/7 op Twitter zie ik wel. Jezus, dat mensen daar zo verslaafd aan kunnen zijn.
Ik heb mijn twijfels over het aantal besmettingen dmv dat vluchtige contact in de supermarkt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In de supermarkt hier zie ik ook wel 60% met mondkapje lopen inmiddels. Maar het werkt natuurlijk veel effectiever als een groter deel het draagt. Als iemand zonder mondkapje hoest dan moet je maar hopen dat je eigen mondkapje het goed doet zeg maar, maar als iemand met mondkapje hoest dan is dat alvast een 1e verdediging.
Bron?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgend jaar april is dat nog 5%
we zijn wel goed op wegquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
welke positieve cijfers en groepsimmuniteit ? rond de 8a 9%
dus we hebben nog maar minstens 52% te gaan.
Gewoon, was eerst 3% in april, 5% in juni, daarna opeens 4% in mei.quote:
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
Versoepelingen gaan we zeker niet krijgen.
Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Benny het volgende:
#sluitnoutochdescholen is al de hele dag trending op Twitter.
Kunnen we kort over zijn... Gaat niet gebeuren.
Zag een leuk stripje hierover.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In de supermarkt hier zie ik ook wel 60% met mondkapje lopen inmiddels. Maar het werkt natuurlijk veel effectiever als een groter deel het draagt. Als iemand zonder mondkapje hoest dan moet je maar hopen dat je eigen mondkapje het goed doet zeg maar, maar als iemand met mondkapje hoest dan is dat alvast een 1e verdediging.
Klopt, dat moet je gewoon echt niet willen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Benny het volgende:
#sluitnoutochdescholen is al de hele dag trending op Twitter.
Kunnen we kort over zijn... Gaat niet gebeuren.
Gelukkig heeft mijn vrouw een beroep waardoor de opvang toegankelijk blijftquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.
Dat zal. Maar dat zou de allerlaatste optie moeten zijnquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.
Wat betekent deze 'opgenomen'? Dit is niet verpleegzorg?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
Opgenomen: 51
Totaal: 13133 (+50 ivm -1 corr.)
Waren volgens mij ook andere onderzoeken. Het PIENTER onderzoek van RIVM gaf aan 4% in mei/juni, en 3% in april. Sanquin zat eerst anders, maar gaf ook aan dat anti-stoffen vrij snel 'vervliegen'quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon, was eerst 3% in april, 5% in juni, daarna opeens 4% in mei.
Je zou eerder verwachten dat 15% of meer het inmiddels wel gehad heeft.
Misschien is dat ook zo alleen geen antilichamen meer. Dan boeit het ook niet meer wat sanquin zegt.
Jaap van Dissel" een broek heeft daarbij een buitebgewoon gering effect".quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Zag een leuk stripje hierover.
Als iemand naakt tegen een andere naakte piest, wordt die nat. Draagt die ander kleding, dan wordt ie nog nat, maar wel minder. Draagt degene die piest kleding, dan wordt de ander niet nat.
Ik zou toch liever naakt zijn als ik onder wordt gepist.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Zag een leuk stripje hierover.
Als iemand naakt tegen een andere naakte piest, wordt die nat. Draagt die ander kleding, dan wordt ie nog nat, maar wel minder. Draagt degene die piest kleding, dan wordt de ander niet nat.
Onmogelijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Duitsland ontploft trouwens ook inmiddels kwa gevallen.
Ja, dat gaat over antilichamen en dat geeft vooral aan dat je de afgelopen 3 maanden voor een bepaalde reden (wrs omdat je besmet was) die dingen hebt aangemaakt tegen het virus.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien is dat ook zo alleen geen antilichamen meer. Dan boeit het ook niet meer wat sanquin zegt.
Immuniteit kan toch ook dmv t cellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waren volgens mij ook andere onderzoeken. Het PIENTER onderzoek van RIVM gaf aan 4% in mei/juni, en 3% in april. Sanquin zat eerst anders, maar gaf ook aan dat anti-stoffen vrij snel 'vervliegen'
Misschien ondertussen makkelijker gewoon cumulatief te gaan tellen. Herbesmetting is volgens mij nog steeds iets dat maar heel weinig voorkomt, daardoor kun je enigzins aannemen dat er nog immuniteit aanwezig is.
Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Ik zie eerder maatregelen als stoppen van alle amateur sportcompetities.
Werk als eerste.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?
Een soort van corona buddy systeem.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Immuniteit kan toch ook dmv t cellen.
Vooralsnog ga ik ervanuit dat iemand die het bv in de zomer had de komende tijd niet besmettelijk is. Die kan je gewoon op 1,5 meter hebben dan. Zelfs als je zelf ziek bent.
Ik denk dat je dan idd beter die sportcompetities een aantal weken kunt opschorten, iets wat imo sowieso veel meer oplevert dan b.v. mondkapjes in een supermarkt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Hier wordt vaak gemakkelijk over gedacht... maar dit heeft een grote publieke functie. Door dat door te laten gaan houd je mensen rustig / houd je mensen bezig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Ok maar dat zegt niks over de immuniteit dan. Cijfers van Sanquin zijn dus in die zin irrelevant toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat gaat over antilichamen en dat geeft vooral aan dat je de afgelopen 3 maanden voor een bepaalde reden (wrs omdat je besmet was) die dingen hebt aangemaakt tegen het virus.
Toch nog strenger zijn als overheid richting het thuiswerken dus.quote:
Hierbij zeg ik natuurlijk niet dat trainingen, sportschool en onderlinge wedstrijdjes op de club niet meer mogen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Hier wordt vaak gemakkelijk over gedacht... maar dit heeft een grote publieke functie. Door dat door te laten gaan houd je mensen rustig / houd je mensen bezig.
Je kunt dan mooi bekijken hoeveel mensen de afgelopen maanden ongeveer corona gehad hebben. Dus bij die eerste golf was de schatting zo rond de 6%/1 miljoen, en die Sanquin-cijfers komen daar aardig mee overeen. Zoiets?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ok maar dat zegt niks over de immuniteit dan. Cijfers van Sanquin zijn dus in die zin irrelevant toch?
Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Jaap van Dissel" een broek heeft daarbij een buitebgewoon gering effect".
Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar de 1,5 meter echt niet kan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....
Persoonlijk denk ik ook dat afstand houden voldoende is, en verkouden mensen moeten thuisblijven.
Denk wel dat mondkapjes een goede toevoeging is voor plaatsen waar geen controle is wie er rondloopt en waar de anderhalve meter niet reëel is.
Omdat je daarvoor heel veel mensen preventief moet screenen. Je weet immers niet wanneer en waar iemand besmet gaat raken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind wat het RIVM en andere onderzoeksinstituten uit moeten zoeken is het aandeel mensen dat besmet wordt door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn. Als we weten hoe groot dit is, dan hebben we zo veel meer informatie. Want komen de meeste besmettingen van mensen die niet eens door hebben dat ze besmet zijn of blijft men gewoon niet thuis bij een verkoudheid of keelpijn (of zelfs griep)? Ik hoop echt het laatste, want dan is het enige wat je eigenlijk nodig hebt mensen op hun donder geven dat ze thuis blijven met klachten. En dan kun je die besmettingen die komen door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn, er van uitgaande dat het maar een klein deel is, makkelijk indammen. En dan hoeven mensen ook niet zo paranoia te zijn.
Waarom weten we dit in godsnaam nog niet?
Op dat gebied zijn sowieso dingen scheef. Je mag geen tosti eten na 22.00 uur, maar wel over de koppen lopen in de Action bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hierbij zeg ik natuurlijk niet dat trainingen, sportschool en onderlinge wedstrijdjes op de club niet meer mogen.
Sport moet je niet meer compleet stilleggen.
Het gaat om de extra verplaatsingen die je eigenlijk wilt beperken.
Eerst laat je mensen thuiswerken, maar ondertussen komen ze weer bij elkaar voor de sport en elke week een ander groepje.
nog steeds in verhouding peanuts met nederland, en hebben hun niet deze week strengere maatregelen ingevoerd ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
In UK doen ze naast de gebruikelijke testen die mensen aan kunnen vragen ook wekelijks een groot aantal random testen onder de bevolking, om een beeld te krijgen over de hoe de verspreiding gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je daarvoor heel veel mensen preventief moet screenen. Je weet immers niet wanneer en waar iemand besmet gaat raken.
Ik had vanmorgen 3 man in mijn woning (die verkocht wordt). Aankoopmakelaar, bouwkundig keurmeester en de koper. Ben gewoon even de woning uit gegaan en heb buiten staan wachten terwijl de keurmeester zijn ding deed. Overigens droegen ze wel alle drie mondkapjes, dus duim omhoog daarvoor.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar de 1,5 meter echt niet kan.
Je moet het zelf ook wel willen, ik hou die afstand echt wel, en geef mensen de ruimte
Ging over corona. Als iemand in je gezicht niest en je draagt beide geen mondkapje, krijg je de volle laag. Als alleen jij een mondkapje draagt, is het nog steeds tricky. Draagt ook degene die niest een mondkapje, dan is de kans op besmetting een stuk kleiner.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou toch liever naakt zijn als ik onder wordt gepist.
probeer voor jezelf "even" een experiment op te stellen om hier achter te komen, en dan weet je hoe het komt dat we dit "in godsnaam" nog niet weten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind wat het RIVM en andere onderzoeksinstituten uit moeten zoeken is het aandeel mensen dat besmet wordt door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn. Als we weten hoe groot dit is, dan hebben we zo veel meer informatie. Want komen de meeste besmettingen van mensen die niet eens door hebben dat ze besmet zijn of blijft men gewoon niet thuis bij een verkoudheid of keelpijn (of zelfs griep)? Ik hoop echt het laatste, want dan is het enige wat je eigenlijk nodig hebt mensen op hun donder geven dat ze thuis blijven met klachten. En dan kun je die besmettingen die komen door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn, er van uitgaande dat het maar een klein deel is, makkelijk indammen. En dan hoeven mensen ook niet zo paranoia te zijn.
Het aantal gevallen groeit overal in Europa momenteel, maar er zijn nog wel wat subtiele verschillen tussen Nederland en onze oosterburen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
met zingen lijkt me 1,5 meter gewoon te weinig maar dat hangt ook van de ruimte en ventilatie/luchtcirculatie afquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....
Persoonlijk denk ik ook dat afstand houden voldoende is, en verkouden mensen moeten thuisblijven.
Denk wel dat mondkapjes een goede toevoeging is voor plaatsen waar geen controle is wie er rondloopt en waar de anderhalve meter niet reëel is.
Da's wel een heel subtiel verschil, ik kon het bijna niet zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal gevallen groeit overal in Europa momenteel, maar er zijn nog wel wat subtiele verschillen tussen Nederland en onze oosterburen.
[ afbeelding ]
Bron: ourworldindata.org
Als je op 1,5 meter staat en in je elleboog piest wordt de ander inderdaad niet nat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gristus dat verschil hey. Damnquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal gevallen groeit overal in Europa momenteel, maar er zijn nog wel wat subtiele verschillen tussen Nederland en onze oosterburen.
[ afbeelding ]
Kantoor/school.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?
Maar daarmee haal je denk ik niet eruit hoeveel mensen door pre-/asymptomatische mensen besmet worden. Allicht wel hoeveel pre-/asymptomatische besmette mensen er zijn, maar niet in hoeverre die de motor zijn achter de verspreiding.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In UK doen ze naast de gebruikelijke testen die mensen aan kunnen vragen ook wekelijks een groot aantal random testen onder de bevolking, om een beeld te krijgen over de hoe de verspreiding gaat.
Scheelt een maandje?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat Duitsland ging ingrijpen bij 50/100k, hoe komen ze dan opeens aan 50/1M?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog 72 uur dus om het tij te keren..quote:
Ze grijpen regionaal in bij 50/100k. Over het hele land tikken ze nu de 50/1M aan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Duitsland ging ingrijpen bij 50/100k, hoe komen ze dan opeens aan 50/1M?
Ik ook. Bij een vereniging is het dan ook te doen om daar afspraken over te maken. Maar in andere openbare gebouwen ben je afhankelijk van het gedrag van andere mensen. Daarom mijd ik supermarkten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:00 schreef _serial_ het volgende:
Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar de 1,5 meter echt niet kan.
Je moet het zelf ook wel willen, ik hou die afstand echt wel, en geef mensen de ruimte
Ik heb echt het gevoel dat we in een perfecte shitstorm zitten momenteel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alle 3, schat ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zit dan het grote verschil? Testmogelijkheden? Gedrag? Mondkapjes?
Primair natuurlijk het gedrag. Die andere twee zijn alleen maar bedoeld om het gedrag te beïnvloeden.quote:
Ventilatie is goed en er stond een buitendeur open.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:03 schreef Tarado het volgende:
met zingen lijkt me 1,5 meter gewoon te weinig maar dat hangt ook van de ruimte en ventilatie/luchtcirculatie af
Het RIVM schat dat we op het hoogtepunt van de eerste golf 20.000 tot 30.000 cases per dag hadden meen ik gelezen te hebben. Oa op die percentages van antistoffen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sporten is buiten, supermarkt is binnenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan idd beter die sportcompetities een aantal weken kunt opschorten, iets wat imo sowieso veel meer oplevert dan b.v. mondkapjes in een supermarkt.
Ligt eraan. De verdubbelingstijd waarvan? 3-daagsgemiddelde van het aantal gerapporteerde besmettingen verdubbelt ongeveer elke 2 weken (tot 2 weken geleden uiteraard).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:10 schreef capricia het volgende:
Iemand een idee of de verdubbelingstijd al toe aan het nemen is?
Als je naar de lijn van Frankrijk kijkt dan wordt je gewoon misselijk, lijkt wel een hartslag.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zit dan het grote verschil? Testmogelijkheden? Gedrag? Mondkapjes?
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:28 schreef Natalie het volgende:
Mijn doel is voornamelijk: mezelf & mijn gezin vrij houden van covid-19. Dat doe ik het beste door afstand te houden, of ons kroost nu allemaal naar dezelfde school gaat of niet.
Ik heb geen oordeel over de persoonlijke situatie die vooral zelf beslist en afgewogen moet worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
De scholen zitten wel gemengd op de BSO..en bovendien gaan veel kinderen niet perse naar dezelfde wijkschool.
Het loopt puur en alleen al qua scholen en opvang door elkaar heen.
Maar ik wil met mijn gezin 'schoon' blijven omdat ik veel voor mijn moeder doe. En mijn man idem voor zijn moeder.
De beider echtgenoten zijn al een tijdje overleden (wat vaak zo is in die leeftijdscategorie).
Bubbels overlappen elkaar dus.
Dat is zo. Op zich ook logisch, want begin maart was de anderhalve meter-maatregel er bv nog niet eens. En ondanks dat niet iedereen nu weer thuiswerkt, zijn het allicht meer mensen dan voor de eerste maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:14 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga niet zeggen dat het niet zorgelijk is of dat er helemaal geen actie nodig gaat zijn, maar het gaat nog steeds een heel stuk langzamer dan in maart-april. Ergo, de curve is platter.
Er zijn ook berichten geweest dat we in april-mei al op een miljoen besmettingen zaten. Dat is al zo'n 6%. Het zal me niet verbazen als we nu tussen de 10 en 20% zitten. Het WHO schat de wereldwijde besmettingsgraad ook al op 10% en Nederlanders zijn toch een stuk mobieler dan het wereldwijde gemiddelde.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het RIVM schat dat we op het hoogtepunt van de eerste golf 20.000 tot 30.000 cases per dag hadden meen ik gelezen te hebben. Oa op die percentages van antistoffen.
Zelfs met nu 6000 per dag bijna kom je niet in totaal uit op 15% uit lijkt me. En in de zomer was het sowieso verwaarloosbaar laag. Lijkt me eerder dan 6-7% het nu misschien gehad heeft.
Was toch in leiden een koor zo besmet?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ventilatie is goed en er stond een buitendeur open.
We hebben van maart tot september stil gelegen. Verwacht dat dat ook weer gaat gebeuren als de cijfers blijven oplopen of één van de leden besmet raakt. Overigens komt maar ongeveer de helft, iets meer, van de leden. Het is een grote, hoge zaal.
Niet deze uitslagen zijn gewoon bekend, maar niet in RIVM rapportage opgenomen nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:14 schreef Schuifpui het volgende:
Cijfers zijn niet best, maar:
In hoeverre speelt inlopen van de achterstand in tests mee? Volgens de weekrapportage zijn er vorige week ruim 200.000 tests afgenomen en maar 110.000 uitslagen bekend. Deze week is de labcapaciteit uitgebreid, dus dan zou je mogen verwachten dat er meer tests, inclusief meer positieve tests terugkomen. Is dit een tijdelijk effect?
De patiënten zijn momenteel gemiddeld jonger, en komen gemiddeld minder vaak op de IC, dat is goed, maar dat betekend niet dat het goed nieuws is, uiteindelijk komen nu de verpleegafdelingen voller te liggen waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt.quote:Ten tweede, hoewel het aantal IC- en ziekenhuisopnames oploopt, gaat het nog steeds bij lange na niet zo hard als in maart / april. Die inschatting van Kuijpers over het aantal ziekenhuis- IC-opnames is bij lange na niet uitgekomen.
Ik ben ook niet voor nog meer strenge maatregelen, hoe meer maatregelen, hoe meer de maatschappij er moeite mee gaat hebben voor de langere termijn. Je zult moeten gaan kijken naar betere structurelere oplossingen.quote:Ik ga niet zeggen dat het niet zorgelijk is of dat er helemaal geen actie nodig gaat zijn, maar het gaat nog steeds een heel stuk langzamer dan in maart-april. Ergo, de curve is platter. En dat geeft ook tijd in de besluitvorming. Ik ben blij dat de regering niet overhaast weer van alles dichtgooit, maar een goede afweging maakt.
De autist natuurlijk want die krijgt het al van een verpakking koekjes aangezien die geen weerstand heeftquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen is het wel "leuk" het verschil hier in huize dick_laurent:
Ik: ICT job, werk gewoon 100% thuis en zie dus echt serieus haast niemand haha. Totale autist aan het worden zo
Vrouwlief: Werkt in kinderopvang, staat vijf dagen per week 8 uur per dag tussen 20 a 30 kinderen, inclusief collega's en ouders waar ze wel afstand van 'probeert' te houden maar ja......
Rara wie gaat wie uiteindelijk besmetten
Touché, moest lachen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De autist natuurlijk want die krijgt het al van een verpakking koekjes aangezien die geen weerstand heeft
Ik weet wel dat je nog wel mag oefenen met muziekgezelschappen etc., maar dan mogen de blazers niet toeteren in de richting van de rest en op 2m afstand staan i.p.v. op 1,5.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
met zingen lijkt me 1,5 meter gewoon te weinig maar dat hangt ook van de ruimte en ventilatie/luchtcirculatie af
En ondertussen gaan ze lekker knuffelen, gamen en samen huiswerk maken in de thuissituatie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Arizona het volgende:
De middelbare school van mijn dochter stelt mondkapjes na de herfstvakantie verplicht, het is dan geen dringend advies meer maar je moet een mondkapje op in de gangen en in de aula.
Is volgens mij vooral door een aantal sportverenigingen. Die mensen deden niets geks wat niet mocht, gewoon botte pech.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Benny het volgende:
GGD Twente: "We zijn de grip op het coronavirus kwijt"
Prachtig nieuws. Echt. Complimenten voor iedereen die hieraan mee heeft geholpen
Extra kudo's voor de mondkap onder de neusdragers (waarom doe je er dan een uberhoubt op?) en de mensen die getest worden en vervolgens lekker gaan shoppen tijdens hun "dagje vrij"quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Benny het volgende:
Prachtig nieuws. Echt. Complimenten voor iedereen die hieraan mee heeft geholpen
Ja, klopt. Maar die gingen in de pauze naar de bar, stonden rond een biljart. Met 18 personen? Dan heb je geen anderhalve meter meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Was toch in leiden een koor zo besmet?
Het is geen dreigement.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:26 schreef maily het volgende:
[..]
O wow wat een dreigement.
Had al veel eerder en duidelijker gemoeten.
Ja, want 1,5 meter afstand houden hoeven ze nietquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ondertussen gaan ze lekker knuffelen, gamen en samen huiswerk maken in de thuissituatie.
Oei, ik zit al te beven op mijn stoel.quote:
Ik denk dat ze rekening houden met het beschikbare personeel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Is IC-capaciteit niet een constante? En evenzo voor de totale kliniek-capaciteit. Hoe komt het dat zoiets wisselend is?
Ik weet het niet, ik hoor ook veel van mensen op de werkvloer. Maar dat het hier in Twente niet goed gaat is wel duidelijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is volgens mij vooral door een aantal sportverenigingen. Die mensen deden niets geks wat niet mocht, gewoon botte pech.
Nee als je buiten komt krijg je met de wapenstok.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:27 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oei, ik zit al te beven op mijn stoel.
Wat zullen de maatregels dit keer zijn? Een dringend advies om aub iedereen aan de regels te houden?
Waarom zitten er van die enorme pieken en dalen in die grafiek?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:27 schreef Em31 het volgende:
Hebben ze in Tsjechië vergelijkbare maatregelen?
[ afbeelding ]
Goh, wat onnatuurlijk van ze. Foei. Doe gewoon even volwassen enzo. Oh wacht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En ondertussen gaan ze lekker knuffelen, gamen en samen huiswerk maken in de thuissituatie.
ha echt niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee als je buiten komt krijg je met de wapenstok.
Natuurlijk werken ze niet. Althans, ze zullen her en der wel iets voorkomen maar niet significant genoeg om bij dit soort cijfers het verschil te gaan maken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
We kunnen wel controleren dat de mondkapjes niet werken
Ik denk eerlijk gezegd dat er best veel besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich vrij netjes aan de regels houden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is volgens mij vooral door een aantal sportverenigingen. Die mensen deden niets geks wat niet mocht, gewoon botte pech.
Ah, dat is wel een goede. En niet altijd een constant aantal. Zeker niet als personeel positief test en ineens uitvalt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze rekening houden met het beschikbare personeel.
Ja misschien wel hoor. Of met een taser.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:29 schreef summer2bird het volgende:
[..]
ha echt niet.
Of Kabinet Rutte moet omgevallen zijn en er nu er daadwerkelijk iemand met doorzettingsvermogen aan de top staat.
Ja, moeten wij ook, naar voren zingen, niet naar elkaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:22 schreef Qarrad het volgende:
Ik weet wel dat je nog wel mag oefenen met muziekgezelschappen etc., maar dan mogen de blazers niet toeteren in de richting van de rest en op 2m afstand staan i.p.v. op 1,5.
Dat klopt dan toch? Na mei is de dagelijkse hoeveelheid cases flink afgenomen. Dus hoe kan het dan van 6 naar 15% zijn gegaan volgens jou? Dan zouden we dus in de zomer veel, veeeeel meer cases moeten hebben gehad.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:18 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Er zijn ook berichten geweest dat we in april-mei al op een miljoen besmettingen zaten. Dat is al zo'n 6%. Het zal me niet verbazen als we nu tussen de 10 en 20% zitten. Het WHO schat de wereldwijde besmettingsgraad ook al op 10% en Nederlanders zijn toch een stuk mobieler dan het wereldwijde gemiddelde.
Weet alleen dat sommige landen in het weekend (bijna) geen cijfers melden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:28 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Waarom zitten er van die enorme pieken en dalen in die grafiek?
Ah dat zou het kunnen verklaren. Valt me dan wel tegen van Frankrijk als ze dat niet doen in het weekeind.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet alleen dat sommige landen in het weekend (bijna) geen cijfers melden.
Dat denken mensen sowieso al snel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er best veel besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich vrij netjes aan de regels houden.
Met de groetjes van Hugo.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Benny het volgende:
Zolang de rol van aerogene verspreiding onderbelicht blijft.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat denken mensen sowieso al snel.
"Het maakt toch niet uit als ik mijn vrienden en familie thuis bezoek"
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:37 schreef Momo het volgende:
Kijk eens wie reageert![]()
[ twitter ]
Ook al is het waarschijnlijk zijn assistent.
vooral blijven ontkennen natuurlijk......word nog "leuk" na de feestdagenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zolang de rol van aerogene verspreiding onderbelicht blijft.
Jammer dat ze de grafiek linear doen afbeelden.... logaritmisch is dat een stuk minder (be)dreigend.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:27 schreef Em31 het volgende:
Hebben ze in Tsjechië vergelijkbare maatregelen?
[ afbeelding ]
Ja, het inperken van BCO is niet heel gunstig voor de verspreiding. Aan de andere kant is corona momenteel wel dusdanig hot topic dat genoeg mensen zelf al aan BCO doen, dus dat kan het wellicht wat opvangen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:38 schreef Ven1972 het volgende:
want BCO is bijna in heel Nederland al stopgezet door explosieve groei van coronabesmettingen.
Bij de Duitsers staat het op de site van het rki wel duidelijk beschrevenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vooral blijven ontkennen natuurlijk......word nog "leuk" na de feestdagen
Bizar eigenlijk dat ze naar 150.000 tests per dag willen groeien. Dat is 1% van de bevolking. Dagelijks.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:37 schreef Momo het volgende:
Kijk eens wie reageert![]()
[ twitter ]
Ook al is het waarschijnlijk zijn assistent.
HIj geeft ook aan, dat als je gewoon ver genoeg weg staat een broek niet perse hoeft, want je straal raakt hem toch niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Tijd om oma een kleffe pakkerd te geven en die erfenis eens op te strijken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Goed hequote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:33 schreef vosss het volgende:
@:tijn ik zie nu pas dat jouw icoontje een mondkapje op heeft
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Discombobulate het volgende:
een experiment op te stellen om hier achter te komen? dat zou bv gedaan kunnen worden door enkele medici die die petitie ondertekend hebben waarin gesteld werd dat de maatregelen meer schade toebrachten dan het virus zelf. proefkonijnen genoeg: virus-ontkenners, mondkapjes-haters ect.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef JFlip het volgende:
[..]
probeer voor jezelf "even" een experiment op te stellen om hier achter te komen, en dan weet je hoe het komt dat we dit "in godsnaam" nog niet weten.
Met andere woorden: Als ik besmet raak, dan heb ik naar alle waarschijnlijkheid geen flauw idee wie me besmet heeft, laat staan of degene a- of presymptomatisch was.
Je hebt overigens wel gelijk, het zou hele nuttige kennis zijn.
ze wilden in mei al naar 40.000 per dag en dat redden ze pas sinds kortquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk dat ze naar 150.000 tests per dag willen groeien. Dat is 1% van de bevolking. Dagelijks.
Na 113 dagen heb je dan iedereen wel een keer getest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk dat ze naar 150.000 tests per dag willen groeien. Dat is 1% van de bevolking. Dagelijks.
Ja precies. Ik zit netjes thuis maar op de scholen van de kinderen zijn mensen positief getest. Nu zijn mijn kinderen niet echt heel aanrakerig en houden ze zich vrij netjes aan de beperkingen (hebben al mondkapjes hier op school sinds vorige week) maar zoveel pech is er niet nodig dus om het toch op te lopen en mee te brengen naar huis.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er best veel besmettingen plaatsvinden onder mensen die zich vrij netjes aan de regels houden.
Wel pas in maart, he. Ik mag hopen dat we tegen die tijd de trend wel hebben weten te keren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dan hebben we namelijk eindelijk strengere maatregelen volgende week. Precies wat het volk wil.quote:
Genoeg mensen die zich wekelijks laten testen, omdat ze een keer moesten niezen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:46 schreef _serial_ het volgende:
Na 113 dagen heb je dan iedereen wel een keer getest.
Daar zitten we bijna.
We houden wel afstand. Je kan ook in de supermarkt besmet raken, plus niemand heeft klachten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat denken mensen sowieso al snel.
"Het maakt toch niet uit als ik mijn vrienden en familie thuis bezoek"
Mijn vader is in quarantaine sinds gisteren. Hij heeft vrijdag zijn test.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja precies. Ik zit netjes thuis maar op de scholen van de kinderen zijn mensen positief getest. Nu zijn mijn kinderen niet echt heel aanrakerig en houden ze zich vrij netjes aan de beperkingen (hebben al mondkapjes hier op school sinds vorige week) maar zoveel pech is er niet nodig dus om het toch op te lopen en mee te brengen naar huis.
Die feestdagen worden ontzettend ruk, oftewel doordat mensen verstandig doen en elkaar niet opzoeken, oftewel omdat ze elkaar toch opzoeken en de besmettingen sterk oplopen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Last Christmasquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die feestdagen worden ontzettend ruk, oftewel doordat mensen verstandig doen en elkaar niet opzoeken, oftewel omdat ze elkaar toch opzoeken en de besmettingen sterk oplopen.
Ja klopt. ben benieuwd of daar ook statistieken van zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zich wekelijks laten testen, omdat ze een keer moesten niezen.
reken maar gewoon op het laatste.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die feestdagen worden ontzettend ruk, oftewel doordat mensen verstandig doen en elkaar niet opzoeken, oftewel omdat ze elkaar toch opzoeken en de besmettingen sterk oplopen.
Hopelijk is het negatief! Is hij risicogroep behalve zijn leeftijd?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mijn vader is in quarantaine sinds gisteren. Hij heeft vrijdag zijn test.Ik was daar dinsdag nog op visite en hij was wel veel aan het kuchen.
Nou nee bijna 57 dus dat is oke, een beetje overgewicht maar niet teveel en geen problemen met zijn hart. Al is mijn opa ooit wel overleden aan hartritmestoornissen dus zeker weet je het eigenlijk nooit. Tja, ik heb ze al weken niet meer gezien, omdat ik dus in Nieuw-West woon de brandhaard van Europa momenteel. Maar ze hadden ons zelf uitgenodigd om nog even te gourmetten voor dat de avondklok komt en ze ons helemaal niet meer zien. Zou nu wel vrij cynisch zijn als mijn pa juist iedereen heeft aangestoken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hopelijk is het negatief! Is hij risicogroep behalve zijn leeftijd?
Deze tweede golf hakt er met dit soort dingen volgens mij harder in dan de eerste. Je kunt pa en moe wel eventjes "parkeren" maar op een gegeven moment hebben ze echt weer hulp en gezelschap nodig. Probeer dit maar uit te leggen aan een demente bejaarde of iemand met een beperking.
Ik ben hier vijf tests verder in het tehuis waar mijn beperkte zoon woont. Allemaal negatief, maar dus wel steeds met zijn allen in quarantaine, dus een dozijn laagfunctionerende autisten door het plafond omdat de routine weer weg is.
Wat we zouden willen dat minimaal 15miljoen tests per dag mogelijk zijn wat alleen kan wanneer je dat zelf/snel kunt doen tegen ook minimale kosten (orde van hooguit wat eurocenten).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:42 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tja wat kan het anders zijn?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:53 schreef VoMy het volgende:
Ik krijg toch een beetje het idee dat het aantal besmettingen dat 'we niet zien' toch iets overschat wordt door het RIVM, of hun terugrekening van afgelopen lente is een onderschatting. Het aantal besmettelijken zoals het op dashboard staat, zou op 25 september ongeveer 150.000 zijn, wat overeenkomt met het aantal besmettelijken op 12-13 maart. Maar we zijn nu twee weken verder en destijds namen we 1 week later al meer dan 50 man en 2 weken later 100 man op op de IC, en kwamen er 200 respectievelijk 400 patiënten in het ziekenhuis bij.
Aantal doden was toen twee weken later ongeveer 100 per dag.
Nu zijn we 2 weken verder sinds dat geschatte plateau van 150.000 besmettelijken en komen er dagelijks 30 IC-patiënten bij en iets meer dan 100 het ziekenhuis in. Dat komt dan toch niet helemaal overeen met het beeld van dit voorjaar.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dan hebben we namelijk eindelijk strengere maatregelen volgende week. Precies wat het volk wil.
Even gecorrigeerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dan hebben we namelijk eindelijk strengere maatregelen volgende week. Precies wat het een gedeelte van het volk wil.
Als je er overgrote meerderheid van maakt dan klopt het. Hoef je het gelijk niet te verbeteren want 100% eensgezindheid ga je nooit krijgen.quote:
Of je verandert 'wil' in 'nodig heeft'. Dan klopt het ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je er overgrote meerderheid van maakt dan klopt het. Hoef je het gelijk niet te verbeteren want 100% eensgezindheid ga je nooit krijgen.
Zou je niet beter direct weg zijn gegaan als hij aan het hoesten was?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mijn vader is in quarantaine sinds gisteren. Hij heeft vrijdag zijn test.Ik was daar dinsdag nog op visite en hij was wel veel aan het kuchen.
Ik zou het interessant vinden hoe de deelname aan/van testen ook in herhalende zin, is vertegenwoordigd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt. ben benieuwd of daar ook statistieken van zijn.
Ze hebben het niet alleen nodig, ze willen het ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Of je verandert 'wil' in 'nodig heeft'. Dan klopt het ook.
Ja, mijn pa is ook een broze man die de hele dag hoest en weet ik het. Was enkele weken geleden bij hem. Hij is daarbij ook nog eens zo'n pipo die de helft vd tijd niet eens een hand/elleboog voor zijn gezicht houdt maar gewoon ronduit in de kamer blaftquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:05 schreef wpor het volgende:
[..]
Zou je niet beter direct weg zijn gegaan als hij aan het hoesten was?
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Dan hebben we namelijk eindelijk strengere maatregelen volgende week. Precies wat het volk wil.
betere behandeling/medicatiequote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja wat kan het anders zijn?
- virus is verzwakt
- wij zijn sterker, causaal verband ipv correlatie mbt de rol van vitamine D
- veel false positives
- nog steeds meer jonge mensen geraakt dan toen wat de cijfers scheeft trekt?
Ja of een behandelingsmethode dat is de andere optie. Geen of amper ziekenhuisopnamens is ook prima.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat we zouden willen dat minimaal 15miljoen tests per dag mogelijk zijn wat alleen kan wanneer je dat zelf/snel kunt doen tegen ook minimale kosten (orde van hooguit wat eurocenten).
Degene die een herbruikbare elektronische "sensor" uitvindt & patenteert, wordt onmetelijk rijk en krijgt wmb de Nobelprijs.
Ik denk dat testen één van de sleutels gaat worden. Betrouwbaarheid hoeft niet eens super te zijn. Wanneer je 85% in een relatief vroeg stadium weet te detecteren, zijn we verlost van de uitzichtloosheid.
Met detectie krijg je nl. indirecte bescherming zoals ook bij andere virus/aandoeningen.
Ik ben zelfs geneigd de aandacht vooral op massaal testen mogelijk te maken dan die op (onzekere) vaccinatie te leggen.
*zucht*, echt? Het is gewoon een onzinnige politieke vraag.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef Nielsch het volgende:
De Jonge geeft aan dat het vaccin niet verplicht wordt; met name gristenen en ouderen maken zich zorgen volgens de SGP en Groep Henk Krol.
Helemaal prima hoor, maar laten we dan in godsnaam wel weer gewoon terug gaan naar het oude normaal en niet alsnog allemaal economie- en plezierslopende maatregelen nemen om onze ouderen te beschermen. Dan is het ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.
dus ga je vrijwillig "vragen" dat de ziekenhuizen overlopen en we steeds meer besmettingen krijgen ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:07 schreef Benny het volgende:
[..]
Mensen die strengere maatregelen willen zijn compleet idioot. Je gaat toch niet (vrijwillig!) vragen om je eigen rechten in te perken?
Blijkbaar zijn de meeste Nederlanders dan 'compleet idioot'.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:07 schreef Benny het volgende:
[..]
Mensen die strengere maatregelen willen zijn compleet idioot. Je gaat toch niet (vrijwillig!) vragen om je eigen rechten in te perken?
Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de meeste Nederlanders dan 'compleet idioot'.
Of misschien heeft juist de afwijkende minderheid die niets wil weten van welke maatregel dan ook een schadelijke en onlogische gedachtegang.
of die mensen hebben voortschrijdend inzicht en willen enigzins normaal de feestdagen kunnen vieren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de meeste Nederlanders dan 'compleet idioot'.
Of misschien heeft juist de afwijkende minderheid die niets wil weten van welke maatregel dan ook een schadelijke en onlogische gedachtegang.
ik zat op 1,5mquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:05 schreef wpor het volgende:
[..]
Zou je niet beter direct weg zijn gegaan als hij aan het hoesten was?
Kan, maar was dit wellicht in maart ook al niet zo? Ze werden immers niet getest maar wel veruit de meest sociaal actieve groep.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
betere behandeling/medicatie
de grootste groep is nu 20-29
Je gaat toch geen overheid vragen om je eigen rechten in te perken. Wees simpelweg slim genoeg om dat voor te zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus ga je vrijwillig "vragen" dat de ziekenhuizen overlopen en we steeds meer besmettingen krijgen ?
dus de mensen die strengere maatregelen willen zodat er later ( of met de feestdagen !!! ) enigzins weer normaal gedaan kan worden zijn idioot ?
oh ja, alleen grote druppels zijn besmettelijk in nederlandquote:
Als het zo was dat je dan volledig veilig zit, hadden mensen met klachten niet thuis hoeven blijven natuurlijk.quote:
Ik volg de richtlijnen van het RIVM!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
oh ja, alleen grote druppels zijn besmettelijk in nederland
Tja, prioriteiten he....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of die mensen hebben voortschrijdend inzicht en willen enigzins normaal de feestdagen kunnen vieren.
ja laten we vooral blijven aanmodderen met al die rechtenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:12 schreef Benny het volgende:
[..]
Je gaat toch geen overheid vragen om je eigen rechten in te perken. Wees simpelweg slim genoeg om dat voor te zijn.
of die heilig zijnquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:14 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik volg de richtlijnen van het RIVM!
Zie je, hierom moet die rol van aerogene verspreiding snel erkent worden.quote:
Losstaand van deze discussie (wel of niet strenggere maatregelen)quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:12 schreef Predator40 het volgende:
of die mensen hebben voortschrijdend inzicht en willen enigzins normaal de feestdagen kunnen vieren.
Als je ziet dat de cijfers zo lang op blijven lopen en de meeste ziekenhuizen in de knel zitten, dan is het een heel logische gedachte om te hopen dat de regels aangescherpt worden. Daarom denkt ook 70% dat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt.
Bron?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:
Dinsdag strengere maatregelen dus. Alweer een paar kostbare weken verspild.
mij maakt het ook niet zoveel uit hoor, maar reken erop dat er veel gaan "rellen" als ze het niet met de complete familie kunnen of mogen vieren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, prioriteiten he....
de "feestdagen" interesseren mij persoonlijk geen ene kut. Sterker nog, family dinners en weet ik het, ik vind het rete saai. Kerstdagen sowieso, gruwelijk saai. Plus kutweer. Nee. Gewoon nee, laat het maar weer zomer worden enzo
Maar sure, voor sommigen is het vast enorm enorm belangrijk jah.
Waarom zouden ze dat doen. Ze moeten nog minimaal een week wachten voordat er uberhaupt betere cijfers kunnen komen door de richtlijnen van onlangs.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:14 schreef hooibaal het volgende:
Dinsdag strengere maatregelen dus. Alweer een paar kostbare weken verspild.
helemaal mee eens hoor....maargoed heel veel mensen kunnen dat toch niet relativeren, dat zie je nu ook al met sporten, festivals, kroegen noem maar op.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Losstaand van deze discussie (wel of niet strenggere maatregelen)
Hoe erg is het om 1 jaar niet de feestdagen normaal te kunnen vieren? Of je verjaardag eens niet te vieren.
Ik zie dat zo vaak terugkomen, hoe erg men dat wel niet vindt, om een verjaardag of iets niet als normaal te kunnen vieren. De kans is groot dat het volgend jaar wel gewoon weer kan. En zo niet, ja dan is het ruk.
Voor kleine kinderen is het misschien moeilijker uit te leggen, maar komop, wat een gedoe er altijd over.
De opmerking van Hugo de Jonge uit z'n verband gerukt. Zoals wel vaker.quote:
Bij veel bedrijven/mensen wel. Ons kompas in het duister immers.quote:
omdat het veel harder gaat dan verwacht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen. Ze moeten nog minimaal een week wachten voordat er uberhaupt betere cijfers kunnen komen door de richtlijnen van onlangs.
Omdat het gierend uit de klauwen loopt, en het afwachten dat de regering de afgelopen drie maanden gedaan heeft nou niet zo'n goede resultaten heeft opgeleverd. Zelfs de Jonge zal wel inzien dat het nu tijd is om door te pakken.quote:
Ah dat maakt sense. Want ik denk eigenlijk dat dit het maximale van de maatregelen is voorlopig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De opmerking van Hugo de Jonge uit z'n verband gerukt. Zoals wel vaker.
Uhu, ik blijf dat raar vinden. Het is even afzien ja, niet perse leuk, maar het is te overzien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:17 schreef Predator40 het volgende:
helemaal mee eens hoor....maargoed heel veel mensen kunnen dat toch niet relativeren, dat zie je nu ook al met sporten, festivals, kroegen noem maar op.
Ik ga mezelf nog een keer quoten....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja laten we vooral blijven aanmodderen met al die rechten
Toch wel gek he, dat elk land dat het veel strakker aanpakt het veel beter doen qua besmettingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik ga mezelf nog een keer quoten....
Het is zooooooo verdomd simpel:
➡️ Houd afstand van elkaar
➡️ Was je handjes
➡️ Kruip lekker onder de dekens als je je een beetje ziek voelt
maar iedereen is zooooo op zoek naar een "Maar.... maar... maar...".
Je moet je eigen rechten en die van een ander niet (verder) willen beperken. Niet door mij, niet door een ander, niet door een overheid. Wees gewoon zelf slim en hygiënisch. Klaar. Het is zooo simpel.
Ja precies, Spanje en Frankrijk zijn echt lichtende voorbeeldenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Toch wel gek he, dat elk land dat het veel strakker aanpakt het veel beter doen qua besmettingen.
En met deze simpele regels blijkt de zorg binnenkort te overspoelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
➡️ Was je handjes
Je moet je eigen rechten en die van een ander niet (verder) willen beperken. Niet door mij, niet door een ander, niet door een overheid. Wees gewoon zelf slim en hygiënisch. Klaar. Het is zooo simpel.
De vraag is... Moet je dat willen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Toch wel gek he, dat elk land dat het veel strakker aanpakt het veel beter doen qua besmettingen.
Met alle activiteiten die nu plaatsvinden in scholen, kantoren, theaters, bioscopen, winkels, horeca, openbaar vervoer etc. denk ik niet dat je het aantal besmettingen kunt afremmen door nogmaals te zeggen dat mensen wat afstand moeten houden en hun handen moeten wassen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
➡️ Was je handjes
Hoe zie je dat voor je? Als iemand een keer hoest gaat het brandalarm af en mag iedereen naar de nooduitgang sprinten?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zie je, hierom moet die rol van aerogene verspreiding snel erkent worden.
Zodra we gaan van 1,5 meter naar niet in dezelfde ruimte zijn als iemand met symptomen en altijd afstand houden maakt dat al enigszins een verschil.
Ja, maar zo werkt het nooit. Het oude gezegd "De goeden moeten onder de kwaden lijden" is hier van toepassing.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:22 schreef Benny het volgende:
[..]
De vraag is... Moet je dat willen?
Men is gewoon te dom en idioot om de basisregels te begrijpen, in plaats daarvan gaan we roepen om de eigen rechten in te perken. Dan ben je toch helemaal koekoek?
Het is simpel: Houd je aan de regels en denk na.
Mensen zijn dom, die houden zich helaas niet aan de regels.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Men is gewoon te dom en idioot om de basisregels te begrijpen, in plaats daarvan gaan we roepen om de eigen rechten in te perken. Dan ben je toch helemaal koekoek?
Het is simpel: Houd je aan de (basis)regels en denk na.
Als heel Nederland dat deed, dan bestond dit probleem niet...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Benny het volgende:
[..]
➡️ Was je handjes
Maar het begint al met de vraag "Doe ik er verstandig aan om naar het theater te gaan nu?". Nee, want je vergroot je eigen kans op besmetting, maar ook op die van een ander.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met alle activiteiten die nu plaatsvinden in scholen, kantoren, theaters, bioscopen, winkels, horeca, openbaar vervoer etc. denk ik niet dat je het aantal besmettingen kunt afremmen door nogmaals te zeggen dat mensen wat afstand moeten houden en hun handen moeten wassen.
Het lijkt me dat mensen zich over het algemeen al best goed aan die anderhalve meter houden eerlijk gezegd. Maar mensen raken toch besmet, omdat de voorschriften die gelden het risico van besmetting weliswaar verkleinen, maar het niet wegnemen.
Ik denk het niet. Ik denk dat als het t/m maandag blijft oplopen dat er zeker maatregelen gaan komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:19 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ah dat maakt sense. Want ik denk eigenlijk dat dit het maximale van de maatregelen is voorlopig.
Plus de cijfers lopen administratief achter toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef TheVulture het volgende:
Die stijging die maar door gaat, komt dit ook niet omdat mensen waarvan we nu de uitslagen krijgen waarschijnlijk al 2, 3 dagen geleden getest zijn?
Dus mensen raken besmet, krijgen na een dag of 5 klachten, laten zich testen en rond dag 7-8 krijgen we de positieve uitslag.
Je zou anders nu toch wel echt op het omslagpunt terecht moeten gaan komen op basis van de maatregelen van vorige week dinsdag.
Zoals de horeca weer op slot?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik denk dat als het t/m maandag blijft oplopen dat er zeker maatregelen gaan komen.
Ik denk dat de vergelijking vreselijk lastig te maken is, hoe het virus binnenkomt, klimaat, geografie, bevolkingsdichtheid, draagvlak, volksaard, het speelt allemaa een rol.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Of..... of.... ehm, we moeten gewoon accepteren dat Corona niet te stoppen is omdat het blijkbaar het "perfecte" virus is dat zich met bijna geen enkele maatregel laat uitdoven?
Anderzijds, New Zealand be like
Het is wel degelijk uit te doven of in elk geval goed binnen de perken te houden. Zie inderdaad Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea en nog zo wat van die landen. Dus accepteren dat er wereldwijd nog ettelijke miljoenen doden en weet ik hoe veel chronisch zieken gaan ontstaan gaat echt niet gebeuren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Of..... of.... ehm, we moeten gewoon accepteren dat Corona niet te stoppen is omdat het blijkbaar het "perfecte" virus is dat zich met bijna geen enkele maatregel laat uitdoven?
De avondklok is ook al eerder genoemd. Er zijn heel veel maatregelen te bedenken.quote:
Gewoon alle restricties opheffen; het heeft allemaal geen nut meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind dat echt onzin. Als het niet verstandig is dat mensen naar het theater gaan, dan moet je het theater gewoon sluiten en die ondernemers en hun personeel compenseren. Dat is een stuk eerlijker dan ze open te houden, van ze te eisen dat ze hun eigen broek ophouden, maar ondertussen ook het bezoek te ontmoedigen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef Benny het volgende:
[..]
Maar het begint al met de vraag "Doe ik er verstandig aan om naar het theater te gaan nu?". Nee, want je vergroot je eigen kans op besmetting, maar ook op die van een ander.
Die vrijheid heb je. Dat moet je niet opgelegd willen hebben/krijgen door een overheid. Door niemand niet.
Als je gaat vragen om je eigen rechten in te perken dan heb je letterlijk niks begrepen van dat geen waar 75 jaar voor is gevochten
Deels een factor is dat een virus vooral de bevattelijke mensen eerst treft waarna het doorzetten van een besmetting in de bevolking minder snel verloopt. Wij zijn niet zo zeer sterker maar dat er minder zwakkeren zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja wat kan het anders zijn?
- virus is verzwakt
- wij zijn sterker, causaal verband ipv correlatie mbt de rol van vitamine D
- veel false positives
- nog steeds meer jonge mensen geraakt dan toen wat de cijfers scheeft trekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
En afgezet betekent dus waarschijnlijk dat ze zelf ergens anders heen ging?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens, vandaag gehoord van een familielid dat een moeder van een kindje dat naar dezelfde kinderdagopvang gaat de kinderen gewoon heeft afgezet terwijl ze nog op de testuitslag wachtte. Die was dus positief.
Ongetwijfeld. Eenvoudige maatregel met veel resultaat. Verder een avondklok, het verder beperken van de groepsgrootte en maatregelen op middelbare scholen lijkt me.quote:
Je slaat de spijker op de kop. De hele dag wordt het geroepen op tv, radio, internet, etc. Aan wie ligt het dan..? De overheid of diegene die zich er niet aan houd?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als heel Nederland dat deed, dan bestond dit probleem niet...
Scholen en KDV'en hadden nooit weer geopend moeten worden. Dit heeft het onder meer verpest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef summer2bird het volgende:
Trouwens, vandaag gehoord van een familielid dat een moeder van een kindje dat naar dezelfde kinderdagopvang gaat de kinderen gewoon heeft afgezet terwijl ze nog op de testuitslag wachtte. Die was dus positief.
Lekker shoppen, ja toch. Je moet toch wat als je op die uitslag zit te wachten, niet dan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En afgezet betekent dus waarschijnlijk dat ze zelf ergens anders heen ging?
Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea zijn wel (schier)eilanden wat het wel een stuk makkelijker maakt om zo'n virus de kop in te drukken. De enorme reis en vakantiecultuur die in Europa heerst draagt daar niet aan bij.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is wel degelijk uit te doven of in elk geval goed binnen de perken te houden. Zie inderdaad Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea en nog zo wat van die landen. Dus accepteren dat er wereldwijd nog ettelijke miljoenen doden en weet ik hoe veel chronisch zieken gaan ontstaan gaat echt niet gebeuren.
Inderdaad, maar nee, een keertje alle Europeanen in eigen land op zomervakantie was te veel gevraagd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Cue_ het volgende:
Sowieso totdat heel 't testen goed werkt, de grenzen dicht houden voor toerisme
Ik mag toch inderdaad hopen dat het wintersportseizoen flink aan banden wordt gelegd. Wéér een vakantie-exodus als kathalysator van het virus kunnen we niet gebruikenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Cue_ het volgende:
Sowieso totdat heel 't testen goed werkt, de grenzen dicht houden voor toerisme
Ja, geen idee wat gezien ze niet hoefde te werken omdat ze op een testuitslag wachtte.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En afgezet betekent dus waarschijnlijk dat ze zelf ergens anders heen ging?
Als er iets het niet verpest heeft, is het dit wel... Dit zouden de laatste dingen zijn die gesloten moeten worden ('doe het voor onze kinderen').quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Scholen en KDV'en hadden nooit weer geopend moeten worden. Dit heeft het onder meer verpest.
Iemand die klachten heeft komt zelf niet en ontvangt geen bezoek. Simpelquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Als iemand een keer hoest gaat het brandalarm af en mag iedereen naar de nooduitgang sprinten?
Nu is een kinderdagverblijf vaak ook gewoon goed voor de ontwikkeling van een kind.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, geen idee wat gezien ze niet hoefde te werken omdat ze op een testuitslag wachtte.
Dat iedereen deze zomer gewoon weer op vakantie mocht was een bijzonder dom idee. Hopelijk gaan we dat in het wintersportseizoen niet nog een keer goed vinden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef Simmertje het volgende:
De enorme reis en vakantiecultuur die in Europa heerst draagt daar niet aan bij.
Ja, maar die moeder was dus covid positief.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu is een kinderdagverblijf vaak ook gewoon goed voor de ontwikkeling van een kind.
Simpel... Er is toen gevochten voor vrijheden waar nu om wordt geroepen die te beperken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dat verder met de tweede wereldoorlog te maken heeft, ontgaat me volledig.
Filantroop in je ondertitel hebben staan en dan deze opmerking maken. Juist.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Scholen en KDV'en hadden nooit weer geopend moeten worden. Dit heeft het onder meer verpest.
Volgens RIVM zo goed als nihil.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar die moeder was dus covid positief.
Wat zijn de kansen dat het kind het op andere kinderen heeft overgebracht?
Ah, dus maximaal één persoon per bus. Eén persoon per supermarkt. Eén persoon per sportschool.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zie je, hierom moet die rol van aerogene verspreiding snel erkent worden.
Zodra we gaan van 1,5 meter naar niet in dezelfde ruimte zijn als iemand met symptomen en altijd afstand houden maakt dat al enigszins een verschil.
Je eigen kinderen thuis is ook wel een ding hoor. Zeker als je een dagje vrij hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, geen idee wat gezien ze niet hoefde te werken omdat ze op een testuitslag wachtte.
Die kinderen hebben er toch geen besef van; die hadden net zo goed thuis kunnen blijven met hun smerige snotneuzen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er iets het niet verpest heeft, is het dit wel... Dit zouden de laatste dingen zijn die gesloten moeten worden ('doe het voor onze kinderen').
Heel klein. Niet dat ik het daarmee goedpraat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, maar die moeder was dus covid positief.
Wat zijn de kansen dat het kind het op andere kinderen heeft overgebracht?
Hm, die snap ik niet goed.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Filantroop in je ondertitel hebben staan en dan deze opmerking maken. Juist.
Ja vreselijk. Kom niet aan mijn dag vrij hoor!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Je eigen kinderen thuis is ook wel een ding hoor. Zeker als je een dagje vrij hebt.
Het één sluit het andere toch niet uit? Misschien doneert hij genereus aan Stichting Red de Cavia of iets dergelijks.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Filantroop in je ondertitel hebben staan en dan deze opmerking maken. Juist.
Wat is de natte horeca?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen, of in ieder geval de natte horeca.
Zeker. Dat loopt helemaal mis als ze daar een dag van missen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nu is een kinderdagverblijf vaak ook gewoon goed voor de ontwikkeling van een kind.
Of Stichting Thuisonderwijs.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:35 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het één sluit het andere toch niet uit? Misschien doneert hij genereus aan Stichting Red de Cavia of iets dergelijks.
Ja joh. We gaan gewoon helemaal stilzitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Pretenderen dat je het beste voor hebt voor de mens/mensheid terwijl je suggereert dat scholen en KDVs meer dan een half jaar dicht moeten blijven gaat niet echt samen.quote:
Dat was mijn punt helemaal niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker. Dat loopt helemaal mis als ze daar een dag van missen.
Alles behalve eetcafés/restaurantsquote:
Het deel "ca" van café. Hotels en restaurants kunnen prima open blijven. Kroegen e.d. hadden dicht moeten blijven.quote:
Ja, en? Is nog steeds valide, het sluiten van scholen en KDV's kan mischien een grote bijdrage aan de bestrijding van covid leveren. Vanuit die optiek prima te verdedigen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:36 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Pretenderen dat je het beste voor hebt voor de mens/mensheid terwijl je suggereert dat scholen en KDVs meer dan een half jaar dicht moeten blijven gaat niet echt samen.
Wat een onzin. Het is volstrekt normaal en geoorloofd om tijdens een crisis uitzonderlijke maatregelen te treffen ten behoeve van de volksgezondheid. Pas wanneer deze maatregelen niet zouden worden teruggedraaid wanneer het coronavirus is overgewaaid, kun je het hebben over het inperken van de vrijheid. Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef Benny het volgende:
[..]
Simpel... Er is toen gevochten voor vrijheden waar nu om wordt geroepen die te beperken.
Tja, dat zou terecht zijn ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Alles behalve eetcafés/restaurants
Ik kom in cafés waar het beter is geregeld dan alle restaurants waar ik ben geweest...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Het deel "ca" van café. Hotels en restaurants kunnen prima open blijven. Kroegen e.d. hadden dicht moeten blijven.
Nogal wiedesquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.
Ja, dat kan, maar helaas gaat het om een gemiddelde, en er zijn legio verhalen over cafe's waar het totaal niet goed gaat. De goeden lijden onder de kwaden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Charlies het volgende:
[..]
Ik kom in cafés waar het beter is geregeld dan alle restaurants waar ik ben geweest...
Tsja, dat moeten dan pauperrestaurants geweest zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Charlies het volgende:
[..]
Ik kom in cafés waar het beter is geregeld dan alle restaurants waar ik ben geweest...
Nee, sorry, dat zie ik dus echt heel anders. Naast de impact voor kinderen is er ook nog de enorme impact op ouders. Heb jij langere tijd geprobeerd om thuis te werken met kinderen in je huis of ken je mensen die in deze situatie hebben gezeten? Dat houd je simpelweg geen half jaar voor. Nog los van de gevallen van huiselijk geweld, stress, slechte voeding/levensomstandigheden thuis versus school - gewoon niet mogelijk. Daarnaast schaadt het de economie in termen van productiviteitsverlies en kan het voor extra kosten zorgen voor ouders die nanny's inschakelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Is nog steeds valide, het sluiten van scholen en KDV's kan mischien een grote bijdrage aan de bestrijding van covid leveren. Vanuit die optiek prima te verdedigen.
Dusss... Concreet voorbeeld:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is volstrekt normaal en geoorloofd om tijdens een crisis uitzonderlijke maatregelen te treffen ten behoeve van de volksgezondheid. Pas wanneer deze maatregelen niet zouden worden teruggedraaid wanneer het coronavirus is overgewaaid, kun je het hebben over het inperken van de vrijheid. Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.
Tsja, dat is evident aan kinderen; bovendien een keuze.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nee, sorry, dat zie ik dus echt heel anders. Naast de impact voor kinderen is er ook nog de enorme impact op ouders. Heb jij langere tijd geprobeerd om thuis te werken met kinderen in je huis of ken je mensen die in deze situatie hebben gezeten? Dat houd je simpelweg geen half jaar voor. Nog los van de gevallen van huiselijk geweld, stress, slechte voeding/levensomstandigheden thuis versus school - gewoon niet mogelijk. Daarnaast schaadt het de economie in termen van productiviteitsverlies en kan het voor extra kosten zorgen voor ouders die nanny's inschakelen.
Dan gaan alle cafés zichzelf omdopen tot restaurant met een keuken waar ze de daghap (stamppot) serveren, en mogen ze weer gewoon open.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Het deel "ca" van café. Hotels en restaurants kunnen prima open blijven. Kroegen e.d. hadden dicht moeten blijven.
Met symptomen thuis blijven, mondkapkesplicht binnen en waar de afstand niet gewaarborgd wordt en stil zijn zou al een hoop schelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ah, dus maximaal één persoon per bus. Eén persoon per supermarkt. Eén persoon per sportschool.
Juist, in uitzonderlijke situaties die een groot gevaar voor de volksgezondheid betekenen. We hebben het hier al over gehad eerder deze week, maar de coronawetgeving is niet voor niets meerdere malen onderhevig geweest aan vernietigende kritiek van meerdere onafhankelijke juridische instituten (Raad voor de Rechtspraak, orde van advocaten, RvS).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het is volstrekt normaal en geoorloofd om tijdens een crisis uitzonderlijke maatregelen te treffen ten behoeve van de volksgezondheid. Pas wanneer deze maatregelen niet zouden worden teruggedraaid wanneer het coronavirus is overgewaaid, kun je het hebben over het inperken van de vrijheid. Maar ik geloof er niks van dat mensen na deze pandemie nog met mondkapjes en een bco-app blijven rondelopen, laat staan dat ze anderhalve meter afstand houden en hun verjaardag niet vieren.
Omdat iedereen erbij gebaat is dat we deze pandemie de baas worden. Het is geen kwestie van persoonlijke vrijheid. Niemand zou de keus moeten maken om de maatregelen aan z'n laars te lappen.quote:
Ik verwacht eerder dat jij in paupercafe's bent geweest, dan dat dat pauperrestaurants waren ;-) .quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Tsja, dat moeten dan pauperrestaurants geweest zijn.
Dat mag maar mischien kan je ook accepteren dat niet iedereen de wereld ziet zoals jij. Zoals gezegd, mensen hebben andere inzichten dan jij die hebt soms, dat maakt hun keuzes nog niet slecht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Nee, sorry, dat zie ik dus echt heel anders. Naast de impact voor kinderen is er ook nog de enorme impact op ouders. Heb jij langere tijd geprobeerd om thuis te werken met kinderen in je huis of ken je mensen die in deze situatie hebben gezeten? Dat houd je simpelweg geen half jaar voor. Nog los van de gevallen van huiselijk geweld, stress, slechte voeding/levensomstandigheden thuis versus school - gewoon niet mogelijk. Daarnaast schaadt het de economie in termen van productiviteitsverlies en kan het voor extra kosten zorgen voor ouders die nanny's inschakelen.
Behandelmethoden zijn deels "dweilen met-de-kraan-open" oplossingen. Het is idd wel deel in de mix hoe zaken aan te pakken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja of een behandelingsmethode dat is de andere optie. Geen of amper ziekenhuisopnamens is ook prima.
Ze waren volgebs mij ook bezig met een blaastest. Dat zou ook perfect zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dan nog is er geen enkele redenen om geen (echte) maatregelen bij middelbare scholen te nemen, waarbij dit probleem geheel niet speelt. Volgens het RIVM zouden kinderen onder de 12 minder aan de verspreiding bijdragen maar ik heb ze dit echt nog niet over middelbare school horen beweren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ja man, want als je kinderen neemt, kies je ervoor dat ze bijna een jaar (of langer) niet naar school kunnen gaanquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Tsja, dat is evident aan kinderen; bovendien een keuze.![]()
Kan of wil je de verantwoordelijkheid niet nemen, begin er dan ook niet aan.
Hier vrij gebruikelijk dat scholen sluiten tijdens een epidemie. In de regel zo tussen de 1 tot 3 weken, ook een beetje afhankelijk van regio tot regio en hoe zwaar ze getroffen zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Is nog steeds valide, het sluiten van scholen en KDV's kan mischien een grote bijdrage aan de bestrijding van covid leveren. Vanuit die optiek prima te verdedigen.
We gaan het niet eens worden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wat je wil niet kan en je niet zou moeten willen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat iedereen erbij gebaat is dat we deze pandemie de baas worden. Het is geen kwestie van persoonlijke vrijheid. Niemand zou de keus moeten maken om de maatregelen aan z'n laars te lappen.
Verleng de schoolvakantie gewoon met 1 week. (die moet je uiteraard aan de andere kant wel weer inhalen in het voorjaar, dus daar van 2 weken naar 1 week)quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier vrij gebruikelijk dat scholen sluiten tijdens een epidemie. In de regel zo tussen de 1 tot 3 weken, ook een beetje afhankelijk van regio tot regio en hoe zwaar ze getroffen zijn natuurlijk.
Gebeurt al sinds het begin der tijden en iedereen vindt het vrij normaal dat het bijna jaarlijks wel eens voorkomt.
Scholen waren voor de coronacrisis toevallig al gesloten wegens een griepepidemie.
Met de kennis van vandaag scholen vele maanden sluiten lijkt me vrij zinloos. Maar voor een kortere periode lijkt het mij een uitstekende oplossing.
NZ = appels en peren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef dick_laurent het volgende:
En ik vind dat je je niet zo aan moet stellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:45 schreef Benny het volgende:
[..]
We gaan het niet eens worden. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wat je wil niet kan en je niet moet willen.
die laatste zin blijken nogal veel mensen problemen mee te hebben.....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Het is simpel: Houd je aan de (basis)regels en denk na.
Het is ook niet dat de kinderen hier tijdens een sluiting met hun vingers in de neus thuis zaten he. Basisschool kreeg taken me voor thuis maar voor het middelbaar onderwijs gingen belangrijke vakken online al door.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verleng de schoolvakantie gewoon met 1 week. (die moet je uiteraard aan de andere kant wel weer inhalen in het voorjaar, dus daar van 2 weken naar 1 week)
dit soort onzin moet gewoon niet kunnen......maargoedquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:30 schreef summer2bird het volgende:
Deze 'schop' na is niet nodigquote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ik vind dat je je niet zo aan moet stellen.
[ afbeelding ]
een jaar ????quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ja man, want als je kinderen neemt, kies je ervoor dat ze bijna een jaar (of langer) niet naar school kunnen gaan
Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is ook niet dat de kinderen hier tijdens een sluiting met hun vingers in de neus thuis zaten he. Basisschool kreeg taken me voor thuis maar voor het middelbaar onderwijs gingen belangrijke vakken online al door.
Nederland is niet generalistisch af te bakenen noch is er De Nederlander.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als heel Nederland dat deed, dan bestond dit probleem niet...
als het net zulk weer is als deze week gaat dat voor veel meer thuis besmettingen zorgen en een weekje later iedereen gewoon weer zijn ding doen....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Herfstvakantie komt er ook aan. Dat zal wellicht ook enigszins helpen.
Misschien daar 2/3 wekem van maken indien cijfers niet dalen.
Dus iedereen die een test aanvraagt krijgt daarna persoonlijk een BOA aangewezen die de betreffende persoon gaat volgen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit soort onzin moet gewoon niet kunnen......maargoed
Goeie vraag!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:54 schreef Benny het volgende:
Ligt de tweede golf nog in lijn met wat voorspelt is?
[ afbeelding ]
https://www.demorgen.be/n(...)in-ons-land~b1fcb8bf
Zou wat zijn als de besmettingscijfers tijdens en vlak na de schoolvakantie ineens wel significant dalen. Dan kun je meteen je hele pakket maatregelen herzien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Herfstvakantie komt er ook aan. Dat zal wellicht ook enigszins helpen.
Misschien daar 2/3 wekem van maken indien cijfers niet dalen.
Ben benieuwd hoe de 3e golf eruit gaat zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:54 schreef Benny het volgende:
Ligt de tweede golf nog in lijn met wat voorspelt is?
[ afbeelding ]
https://www.demorgen.be/n(...)in-ons-land~b1fcb8bf
Gaat nergens over. Dat gedoe of ze onoverbrugbare achterstanden op liepen in 2 maanden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen.
https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
Iedereen die een keer hoest wordt natuurlijk al automatisch gevlagd op camera's.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus iedereen die een test aanvraagt krijgt daarna persoonlijk een BOA aangewezen die de betreffende persoon gaat volgen?
Mijn excuses. Het is niet persoonlijk bedoeld, ik vind dat deze cartoon vrij goed aangeeft hoe de twee kampen er tegenaan kijken.quote:
Volgens zulke modellen zal een derde lager zijn dan de eerstequote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de 3e golf eruit gaat zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |