abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:49:11 #26
3542 Gia
User under construction
pi_195506567
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

In de supermarkt hier zie ik ook wel 60% met mondkapje lopen inmiddels. Maar het werkt natuurlijk veel effectiever als een groter deel het draagt. Als iemand zonder mondkapje hoest dan moet je maar hopen dat je eigen mondkapje het goed doet zeg maar, maar als iemand met mondkapje hoest dan is dat alvast een 1e verdediging.
Zag een leuk stripje hierover.
Als iemand naakt tegen een andere naakte piest, wordt die nat. Draagt die ander kleding, dan wordt ie nog nat, maar wel minder. Draagt degene die piest kleding, dan wordt de ander niet nat.
pi_195506584
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Benny het volgende:
#sluitnoutochdescholen is al de hele dag trending op Twitter.

Kunnen we kort over zijn... Gaat niet gebeuren.
Klopt, dat moet je gewoon echt niet willen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195506601
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.
Gelukkig heeft mijn vrouw een beroep waardoor de opvang toegankelijk blijft _O_
pi_195506607
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.
Dat zal. Maar dat zou de allerlaatste optie moeten zijn
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:51:49 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195506617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
Opgenomen: 51
Totaal: 13133 (+50 ivm -1 corr.)
Wat betekent deze 'opgenomen'? Dit is niet verpleegzorg?
Antifa
pi_195506618
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Gewoon, was eerst 3% in april, 5% in juni, daarna opeens 4% in mei.

Je zou eerder verwachten dat 15% of meer het inmiddels wel gehad heeft.

Misschien is dat ook zo alleen geen antilichamen meer. Dan boeit het ook niet meer wat sanquin zegt.
Waren volgens mij ook andere onderzoeken. Het PIENTER onderzoek van RIVM gaf aan 4% in mei/juni, en 3% in april. Sanquin zat eerst anders, maar gaf ook aan dat anti-stoffen vrij snel 'vervliegen'

Misschien ondertussen makkelijker gewoon cumulatief te gaan tellen. Herbesmetting is volgens mij nog steeds iets dat maar heel weinig voorkomt, daardoor kun je enigzins aannemen dat er nog immuniteit aanwezig is.
pi_195506620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Als iemand naakt tegen een andere naakte piest, wordt die nat. Draagt die ander kleding, dan wordt ie nog nat, maar wel minder. Draagt degene die piest kleding, dan wordt de ander niet nat.
Jaap van Dissel" een broek heeft daarbij een buitebgewoon gering effect".
pi_195506628
Ik zie eerder maatregelen als stoppen van alle amateur sportcompetities.

Duitsland ontploft trouwens ook inmiddels kwa gevallen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:52:29 #34
3542 Gia
User under construction
pi_195506629
Heb volgende maand de jaarlijkse borstkanker controle. Benieuwd of die doorgaat.
pi_195506630
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zou toch liever naakt zijn als ik onder wordt gepist.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195506639
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:

Onmogelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:54:00 #37
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195506649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Gewoon, was eerst 3% in april, 5% in juni, daarna opeens 4% in mei.

Je zou eerder verwachten dat 15% of meer het inmiddels wel gehad heeft.

Misschien is dat ook zo alleen geen antilichamen meer. Dan boeit het ook niet meer wat sanquin zegt.
Ja, dat gaat over antilichamen en dat geeft vooral aan dat je de afgelopen 3 maanden voor een bepaalde reden (wrs omdat je besmet was) die dingen hebt aangemaakt tegen het virus.
Antifa
pi_195506653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waren volgens mij ook andere onderzoeken. Het PIENTER onderzoek van RIVM gaf aan 4% in mei/juni, en 3% in april. Sanquin zat eerst anders, maar gaf ook aan dat anti-stoffen vrij snel 'vervliegen'

Misschien ondertussen makkelijker gewoon cumulatief te gaan tellen. Herbesmetting is volgens mij nog steeds iets dat maar heel weinig voorkomt, daardoor kun je enigzins aannemen dat er nog immuniteit aanwezig is.
Immuniteit kan toch ook dmv t cellen.
Vooralsnog ga ik ervanuit dat iemand die het bv in de zomer had de komende tijd niet besmettelijk is. Die kan je gewoon op 1,5 meter hebben dan. Zelfs als je zelf ziek bent.
pi_195506655
quote:

Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195506668
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?
Werk als eerste.
pi_195506671
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Immuniteit kan toch ook dmv t cellen.
Vooralsnog ga ik ervanuit dat iemand die het bv in de zomer had de komende tijd niet besmettelijk is. Die kan je gewoon op 1,5 meter hebben dan. Zelfs als je zelf ziek bent.
Een soort van corona buddy systeem.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:55:30 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195506678
quote:

Ik denk dat je dan idd beter die sportcompetities een aantal weken kunt opschorten, iets wat imo sowieso veel meer oplevert dan b.v. mondkapjes in een supermarkt.
pi_195506683
quote:
Hier wordt vaak gemakkelijk over gedacht... maar dit heeft een grote publieke functie. Door dat door te laten gaan houd je mensen rustig / houd je mensen bezig.
pi_195506684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dat gaat over antilichamen en dat geeft vooral aan dat je de afgelopen 3 maanden voor een bepaalde reden (wrs omdat je besmet was) die dingen hebt aangemaakt tegen het virus.
Ok maar dat zegt niks over de immuniteit dan. Cijfers van Sanquin zijn dus in die zin irrelevant toch?
pi_195506694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Werk als eerste.
Toch nog strenger zijn als overheid richting het thuiswerken dus.

Ik vind het sluiten van sportcompetities wel een dingetje, zeker voor de mentale gezondheid. Mensen hebben al heel weinig deze winter, het sporten is juist een goede en gezonde uitlaatklep. Zolang je de sportkantines dicht kan houden en mensen ook na het sporten direct naar huis kan sturen is er denk ik vrij weinig aan de hand.
pi_195506699
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef Benny het volgende:

[..]

Hier wordt vaak gemakkelijk over gedacht... maar dit heeft een grote publieke functie. Door dat door te laten gaan houd je mensen rustig / houd je mensen bezig.
Hierbij zeg ik natuurlijk niet dat trainingen, sportschool en onderlinge wedstrijdjes op de club niet meer mogen.
Sport moet je niet meer compleet stilleggen.

Het gaat om de extra verplaatsingen die je eigenlijk wilt beperken.

Eerst laat je mensen thuiswerken, maar ondertussen komen ze weer bij elkaar voor de sport en elke week een ander groepje.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:58:02 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195506716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ok maar dat zegt niks over de immuniteit dan. Cijfers van Sanquin zijn dus in die zin irrelevant toch?
Je kunt dan mooi bekijken hoeveel mensen de afgelopen maanden ongeveer corona gehad hebben. Dus bij die eerste golf was de schatting zo rond de 6%/1 miljoen, en die Sanquin-cijfers komen daar aardig mee overeen. Zoiets?
Antifa
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:59:22 #48
3542 Gia
User under construction
pi_195506736
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Jaap van Dissel" een broek heeft daarbij een buitebgewoon gering effect".
Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....

Persoonlijk denk ik ook dat afstand houden voldoende is, en verkouden mensen moeten thuisblijven.

Denk wel dat mondkapjes een goede toevoeging is voor plaatsen waar geen controle is wie er rondloopt en waar de anderhalve meter niet reëel is.
pi_195506764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....

Persoonlijk denk ik ook dat afstand houden voldoende is, en verkouden mensen moeten thuisblijven.

Denk wel dat mondkapjes een goede toevoeging is voor plaatsen waar geen controle is wie er rondloopt en waar de anderhalve meter niet reëel is.
Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar de 1,5 meter echt niet kan.
Je moet het zelf ook wel willen, ik hou die afstand echt wel, en geef mensen de ruimte
pi_195506768
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind wat het RIVM en andere onderzoeksinstituten uit moeten zoeken is het aandeel mensen dat besmet wordt door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn. Als we weten hoe groot dit is, dan hebben we zo veel meer informatie. Want komen de meeste besmettingen van mensen die niet eens door hebben dat ze besmet zijn of blijft men gewoon niet thuis bij een verkoudheid of keelpijn (of zelfs griep)? Ik hoop echt het laatste, want dan is het enige wat je eigenlijk nodig hebt mensen op hun donder geven dat ze thuis blijven met klachten. En dan kun je die besmettingen die komen door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn, er van uitgaande dat het maar een klein deel is, makkelijk indammen. En dan hoeven mensen ook niet zo paranoia te zijn.

Waarom weten we dit in godsnaam nog niet?
Omdat je daarvoor heel veel mensen preventief moet screenen. Je weet immers niet wanneer en waar iemand besmet gaat raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')