abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:52:22 #151
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195507650
quote:
19s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mijn vader is in quarantaine sinds gisteren. Hij heeft vrijdag zijn test. :{ Ik was daar dinsdag nog op visite en hij was wel veel aan het kuchen. :{
Hopelijk is het negatief! Is hij risicogroep behalve zijn leeftijd?

Deze tweede golf hakt er met dit soort dingen volgens mij harder in dan de eerste. Je kunt pa en moe wel eventjes "parkeren" maar op een gegeven moment hebben ze echt weer hulp en gezelschap nodig. Probeer dit maar uit te leggen aan een demente bejaarde of iemand met een beperking.

Ik ben hier vijf tests verder in het tehuis waar mijn beperkte zoon woont. Allemaal negatief, maar dus wel steeds met zijn allen in quarantaine, dus een dozijn laagfunctionerende autisten door het plafond omdat de routine weer weg is.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:53:02 #152
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195507661
Ik krijg toch een beetje het idee dat het aantal besmettingen dat 'we niet zien' toch iets overschat wordt door het RIVM, of hun terugrekening van afgelopen lente is een onderschatting. Het aantal besmettelijken zoals het op dashboard staat, zou op 25 september ongeveer 150.000 zijn, wat overeenkomt met het aantal besmettelijken op 12-13 maart. Maar we zijn nu twee weken verder en destijds namen we 1 week later al meer dan 50 man en 2 weken later 100 man op op de IC, en kwamen er 200 respectievelijk 400 patiënten in het ziekenhuis bij.
Aantal doden was toen twee weken later ongeveer 100 per dag.

Nu zijn we 2 weken verder sinds dat geschatte plateau van 150.000 besmettelijken en komen er dagelijks 30 IC-patiënten bij en iets meer dan 100 het ziekenhuis in. Dat komt dan toch niet helemaal overeen met het beeld van dit voorjaar.
Antifa
pi_195507692
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hopelijk is het negatief! Is hij risicogroep behalve zijn leeftijd?

Deze tweede golf hakt er met dit soort dingen volgens mij harder in dan de eerste. Je kunt pa en moe wel eventjes "parkeren" maar op een gegeven moment hebben ze echt weer hulp en gezelschap nodig. Probeer dit maar uit te leggen aan een demente bejaarde of iemand met een beperking.

Ik ben hier vijf tests verder in het tehuis waar mijn beperkte zoon woont. Allemaal negatief, maar dus wel steeds met zijn allen in quarantaine, dus een dozijn laagfunctionerende autisten door het plafond omdat de routine weer weg is.
Nou nee bijna 57 dus dat is oke, een beetje overgewicht maar niet teveel en geen problemen met zijn hart. Al is mijn opa ooit wel overleden aan hartritmestoornissen dus zeker weet je het eigenlijk nooit. Tja, ik heb ze al weken niet meer gezien, omdat ik dus in Nieuw-West woon de brandhaard van Europa momenteel. Maar ze hadden ons zelf uitgenodigd om nog even te gourmetten voor dat de avondklok komt en ze ons helemaal niet meer zien. Zou nu wel vrij cynisch zijn als mijn pa juist iedereen heeft aangestoken. :')
Groot fan van User Wotte
pi_195507694
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Goed he B-)
Zeker. :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:56:56 #155
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195507704
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Bizar eigenlijk dat ze naar 150.000 tests per dag willen groeien. Dat is 1% van de bevolking. Dagelijks.
Wat we zouden willen dat minimaal 15miljoen tests per dag mogelijk zijn wat alleen kan wanneer je dat zelf/snel kunt doen tegen ook minimale kosten (orde van hooguit wat eurocenten).

Degene die een herbruikbare elektronische "sensor" uitvindt & patenteert, wordt onmetelijk rijk en krijgt wmb de Nobelprijs.

Ik denk dat testen één van de sleutels gaat worden. Betrouwbaarheid hoeft niet eens super te zijn. Wanneer je 85% in een relatief vroeg stadium weet te detecteren, zijn we verlost van de uitzichtloosheid.
Met detectie krijg je nl. indirecte bescherming zoals ook bij andere virus/aandoeningen.
Ik ben zelfs geneigd de aandacht vooral op massaal testen mogelijk te maken dan die op (onzekere) vaccinatie te leggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195507712
De Jonge geeft aan dat het vaccin niet verplicht wordt; met name gristenen en ouderen maken zich zorgen volgens de SGP en Groep Henk Krol.

Helemaal prima hoor, maar laten we dan in godsnaam wel weer gewoon terug gaan naar het oude normaal en niet alsnog allemaal economie- en plezierslopende maatregelen nemen om onze ouderen te beschermen. Dan is het ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2020 15:57:54 ]
pi_195507717
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:53 schreef VoMy het volgende:
Ik krijg toch een beetje het idee dat het aantal besmettingen dat 'we niet zien' toch iets overschat wordt door het RIVM, of hun terugrekening van afgelopen lente is een onderschatting. Het aantal besmettelijken zoals het op dashboard staat, zou op 25 september ongeveer 150.000 zijn, wat overeenkomt met het aantal besmettelijken op 12-13 maart. Maar we zijn nu twee weken verder en destijds namen we 1 week later al meer dan 50 man en 2 weken later 100 man op op de IC, en kwamen er 200 respectievelijk 400 patiënten in het ziekenhuis bij.
Aantal doden was toen twee weken later ongeveer 100 per dag.

Nu zijn we 2 weken verder sinds dat geschatte plateau van 150.000 besmettelijken en komen er dagelijks 30 IC-patiënten bij en iets meer dan 100 het ziekenhuis in. Dat komt dan toch niet helemaal overeen met het beeld van dit voorjaar.
Tja wat kan het anders zijn?
- virus is verzwakt
- wij zijn sterker, causaal verband ipv correlatie mbt de rol van vitamine D
- veel false positives
- nog steeds meer jonge mensen geraakt dan toen wat de cijfers scheeft trekt?
pi_195507729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Dan hebben we namelijk eindelijk strengere maatregelen volgende week. Precies wat het volk wil.
:').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195507763
quote:

[..]

Laten we het hopen. Dan hebben we namelijk eindelijk strengere maatregelen volgende week. Precies wat het een gedeelte van het volk wil.
Even gecorrigeerd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195507805
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Even gecorrigeerd.
Als je er overgrote meerderheid van maakt dan klopt het. Hoef je het gelijk niet te verbeteren want 100% eensgezindheid ga je nooit krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195507838
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je er overgrote meerderheid van maakt dan klopt het. Hoef je het gelijk niet te verbeteren want 100% eensgezindheid ga je nooit krijgen.
Of je verandert 'wil' in 'nodig heeft'. Dan klopt het ook. ;)
pi_195507839
quote:
19s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Mijn vader is in quarantaine sinds gisteren. Hij heeft vrijdag zijn test. :{ Ik was daar dinsdag nog op visite en hij was wel veel aan het kuchen. :{
Zou je niet beter direct weg zijn gegaan als hij aan het hoesten was?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 16:06:10 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195507858
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja klopt. ben benieuwd of daar ook statistieken van zijn.
Ik zou het interessant vinden hoe de deelname aan/van testen ook in herhalende zin, is vertegenwoordigd.

Zowel qua man/vrouw, leeftijd als leef/werkstatus en op grond van welke reden/symptomen men zich wilde laten testen. Kortom wie laat zich testen en vooral wie niet. Ook het aandeel willen weten van beroepsmatige testen (denk aan accreditatie sporters of medici).

De data is er en die zou (desnoods geaggregeerd) misschien wat meer inzicht kunnen geven. ook zou ik willen weten of er steekproeven plaatsvinden als hersteld-follow-up ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195507867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Of je verandert 'wil' in 'nodig heeft'. Dan klopt het ook. ;)
Ze hebben het niet alleen nodig, ze willen het ook.
COR / Nederlanders willen aanscherping coronabeleid
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 16:07:57 #165
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195507881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:05 schreef wpor het volgende:

[..]

Ja, mijn pa is ook een broze man die de hele dag hoest en weet ik het. Was enkele weken geleden bij hem. Hij is daarbij ook nog eens zo'n pipo die de helft vd tijd niet eens een hand/elleboog voor zijn gezicht houdt maar gewoon ronduit in de kamer blaft :')

We zijn inmiddels enkele weken verder en ik heb nul symptomen. Dus ofwel hij had geen Covid. Ofwel mijn immuunsysteem is een baas (dat laatste zou gaaf zijn, maar ik gok dat het de eerste is :P )
pi_195507882
quote:

[..]

Laten we het hopen. Dan hebben we namelijk eindelijk strengere maatregelen volgende week. Precies wat het volk wil.
:')

Mensen die strengere maatregelen willen zijn compleet idioot. Je gaat toch niet (vrijwillig!) vragen om je eigen rechten in te perken?
pi_195507898
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Tja wat kan het anders zijn?
- virus is verzwakt
- wij zijn sterker, causaal verband ipv correlatie mbt de rol van vitamine D
- veel false positives
- nog steeds meer jonge mensen geraakt dan toen wat de cijfers scheeft trekt?
betere behandeling/medicatie
de grootste groep is nu 20-29
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195507925
quote:
12s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:56 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat we zouden willen dat minimaal 15miljoen tests per dag mogelijk zijn wat alleen kan wanneer je dat zelf/snel kunt doen tegen ook minimale kosten (orde van hooguit wat eurocenten).

Degene die een herbruikbare elektronische "sensor" uitvindt & patenteert, wordt onmetelijk rijk en krijgt wmb de Nobelprijs.

Ik denk dat testen één van de sleutels gaat worden. Betrouwbaarheid hoeft niet eens super te zijn. Wanneer je 85% in een relatief vroeg stadium weet te detecteren, zijn we verlost van de uitzichtloosheid.
Met detectie krijg je nl. indirecte bescherming zoals ook bij andere virus/aandoeningen.
Ik ben zelfs geneigd de aandacht vooral op massaal testen mogelijk te maken dan die op (onzekere) vaccinatie te leggen.
Ja of een behandelingsmethode dat is de andere optie. Geen of amper ziekenhuisopnamens is ook prima.

Ze waren volgebs mij ook bezig met een blaastest. Dat zou ook perfect zijn.
pi_195507929
quote:
6s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:57 schreef Nielsch het volgende:
De Jonge geeft aan dat het vaccin niet verplicht wordt; met name gristenen en ouderen maken zich zorgen volgens de SGP en Groep Henk Krol.

Helemaal prima hoor, maar laten we dan in godsnaam wel weer gewoon terug gaan naar het oude normaal en niet alsnog allemaal economie- en plezierslopende maatregelen nemen om onze ouderen te beschermen. Dan is het ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.
*zucht*, echt? Het is gewoon een onzinnige politieke vraag.
pi_195507933
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:07 schreef Benny het volgende:

[..]

Mensen die strengere maatregelen willen zijn compleet idioot. Je gaat toch niet (vrijwillig!) vragen om je eigen rechten in te perken?
dus ga je vrijwillig "vragen" dat de ziekenhuizen overlopen en we steeds meer besmettingen krijgen ?
dus de mensen die strengere maatregelen willen zodat er later ( of met de feestdagen !!! ) enigzins weer normaal gedaan kan worden zijn idioot ?
pi_195507934
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:07 schreef Benny het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn de meeste Nederlanders dan 'compleet idioot'.
Of misschien heeft juist de afwijkende minderheid die niets wil weten van welke maatregel dan ook een schadelijke en onlogische gedachtegang.
pi_195507948
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Of misschien heeft juist de afwijkende minderheid die niets wil weten van welke maatregel dan ook een schadelijke en onlogische gedachtegang.
Laten we zeggen dat de waarheid in het midden ligt.
pi_195507951
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

of die mensen hebben voortschrijdend inzicht en willen enigzins normaal de feestdagen kunnen vieren.
pi_195507957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:05 schreef wpor het volgende:

[..]

ik zat op 1,5m
Groot fan van User Wotte
pi_195507960
Het leeft nogal he, die feestdagen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: