Zullen vast nog wel bedroevend laag zijn gok ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
Leuk die positieve cijfers, maar hoe zit het eigenlijk met de cijfers van Sanquin en de groepsimmuniteit?
Exact 3 weken terugquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
18-9-2020
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200918_00176460
Ik vind dit een mooie taalkronkel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
Leuk die positieve cijfers, maar hoe zit het eigenlijk met de cijfers van Sanquin en de groepsimmuniteit?
Precies, waarom zelf niet het goede voorbeeld geven. Maak het normaal en loop daar zelf bij voorop.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon: Volgens de NOS tijdens dat Coronavirus: Feiten of Fabels wilde meer dan 60% mondkapjes. Waarom dragen ze ze niet alvast zelf? Of willen ze vooral dat anderen verplicht worden om mondkapjes op te doen, zodat ze niet bang zijn 'voor lul te lopen'.
welke positieve cijfers en groepsimmuniteit ? rond de 8a 9%quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef Benny het volgende:
ja zonder de extra maatregelen werden die 10k voorspelt he, vergeet dat nietquote:
In de supermarkt hier zie ik ook wel 60% met mondkapje lopen inmiddels. Maar het werkt natuurlijk veel effectiever als een groter deel het draagt. Als iemand zonder mondkapje hoest dan moet je maar hopen dat je eigen mondkapje het goed doet zeg maar, maar als iemand met mondkapje hoest dan is dat alvast een 1e verdediging.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Precies, waarom zelf niet het goede voorbeeld geven. Maak het normaal en loop daar zelf bij voorop.
Volgend jaar april is dat nog 5%quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zullen vast nog wel bedroevend laag zijn gok ik.
Ok, naja als we dan afspreken dat we nu 1X marktleider zijn geweest en het daarna klaar is, dan kan ik er wel mee dealenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:40 schreef Benny het volgende:
Maargoed... Italie was marktleider. Toen Spanje. Later Frankrijk. Belgie en Nederland deden een wedstrijdje... Nederland is nu marktleider en houd die positie de komende weken denken wel.
Ik zie wel een trend in het verloop
Aandachtsgeil.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Die Bert Slagter zit ook 24/7 op Twitter zie ik wel. Jezus, dat mensen daar zo verslaafd aan kunnen zijn.
Mensen doen alles voor aandacht.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef Discombobulate het volgende:
Die Bert Slagter zit ook 24/7 op Twitter zie ik wel. Jezus, dat mensen daar zo verslaafd aan kunnen zijn.
Ik heb mijn twijfels over het aantal besmettingen dmv dat vluchtige contact in de supermarkt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
In de supermarkt hier zie ik ook wel 60% met mondkapje lopen inmiddels. Maar het werkt natuurlijk veel effectiever als een groter deel het draagt. Als iemand zonder mondkapje hoest dan moet je maar hopen dat je eigen mondkapje het goed doet zeg maar, maar als iemand met mondkapje hoest dan is dat alvast een 1e verdediging.
Bron?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgend jaar april is dat nog 5%
we zijn wel goed op wegquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
welke positieve cijfers en groepsimmuniteit ? rond de 8a 9%
dus we hebben nog maar minstens 52% te gaan.
Gewoon, was eerst 3% in april, 5% in juni, daarna opeens 4% in mei.quote:
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
Versoepelingen gaan we zeker niet krijgen.
Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Benny het volgende:
#sluitnoutochdescholen is al de hele dag trending op Twitter.
Kunnen we kort over zijn... Gaat niet gebeuren.
Zag een leuk stripje hierover.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In de supermarkt hier zie ik ook wel 60% met mondkapje lopen inmiddels. Maar het werkt natuurlijk veel effectiever als een groter deel het draagt. Als iemand zonder mondkapje hoest dan moet je maar hopen dat je eigen mondkapje het goed doet zeg maar, maar als iemand met mondkapje hoest dan is dat alvast een 1e verdediging.
Klopt, dat moet je gewoon echt niet willen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Benny het volgende:
#sluitnoutochdescholen is al de hele dag trending op Twitter.
Kunnen we kort over zijn... Gaat niet gebeuren.
Gelukkig heeft mijn vrouw een beroep waardoor de opvang toegankelijk blijftquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.
Dat zal. Maar dat zou de allerlaatste optie moeten zijnquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben onder druk al eerder de scholen gesloten. En opeens een 180 gemaakt mbt mondkapjes.
Wat betekent deze 'opgenomen'? Dit is niet verpleegzorg?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:45 schreef _serial_ het volgende:
Opgenomen: 51
Totaal: 13133 (+50 ivm -1 corr.)
Waren volgens mij ook andere onderzoeken. Het PIENTER onderzoek van RIVM gaf aan 4% in mei/juni, en 3% in april. Sanquin zat eerst anders, maar gaf ook aan dat anti-stoffen vrij snel 'vervliegen'quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon, was eerst 3% in april, 5% in juni, daarna opeens 4% in mei.
Je zou eerder verwachten dat 15% of meer het inmiddels wel gehad heeft.
Misschien is dat ook zo alleen geen antilichamen meer. Dan boeit het ook niet meer wat sanquin zegt.
Jaap van Dissel" een broek heeft daarbij een buitebgewoon gering effect".quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Zag een leuk stripje hierover.
Als iemand naakt tegen een andere naakte piest, wordt die nat. Draagt die ander kleding, dan wordt ie nog nat, maar wel minder. Draagt degene die piest kleding, dan wordt de ander niet nat.
Ik zou toch liever naakt zijn als ik onder wordt gepist.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Zag een leuk stripje hierover.
Als iemand naakt tegen een andere naakte piest, wordt die nat. Draagt die ander kleding, dan wordt ie nog nat, maar wel minder. Draagt degene die piest kleding, dan wordt de ander niet nat.
Onmogelijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Duitsland ontploft trouwens ook inmiddels kwa gevallen.
Ja, dat gaat over antilichamen en dat geeft vooral aan dat je de afgelopen 3 maanden voor een bepaalde reden (wrs omdat je besmet was) die dingen hebt aangemaakt tegen het virus.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien is dat ook zo alleen geen antilichamen meer. Dan boeit het ook niet meer wat sanquin zegt.
Immuniteit kan toch ook dmv t cellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waren volgens mij ook andere onderzoeken. Het PIENTER onderzoek van RIVM gaf aan 4% in mei/juni, en 3% in april. Sanquin zat eerst anders, maar gaf ook aan dat anti-stoffen vrij snel 'vervliegen'
Misschien ondertussen makkelijker gewoon cumulatief te gaan tellen. Herbesmetting is volgens mij nog steeds iets dat maar heel weinig voorkomt, daardoor kun je enigzins aannemen dat er nog immuniteit aanwezig is.
Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Ik zie eerder maatregelen als stoppen van alle amateur sportcompetities.
Werk als eerste.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?
Een soort van corona buddy systeem.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Immuniteit kan toch ook dmv t cellen.
Vooralsnog ga ik ervanuit dat iemand die het bv in de zomer had de komende tijd niet besmettelijk is. Die kan je gewoon op 1,5 meter hebben dan. Zelfs als je zelf ziek bent.
Ik denk dat je dan idd beter die sportcompetities een aantal weken kunt opschorten, iets wat imo sowieso veel meer oplevert dan b.v. mondkapjes in een supermarkt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Hier wordt vaak gemakkelijk over gedacht... maar dit heeft een grote publieke functie. Door dat door te laten gaan houd je mensen rustig / houd je mensen bezig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
Ok maar dat zegt niks over de immuniteit dan. Cijfers van Sanquin zijn dus in die zin irrelevant toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat gaat over antilichamen en dat geeft vooral aan dat je de afgelopen 3 maanden voor een bepaalde reden (wrs omdat je besmet was) die dingen hebt aangemaakt tegen het virus.
Toch nog strenger zijn als overheid richting het thuiswerken dus.quote:
Hierbij zeg ik natuurlijk niet dat trainingen, sportschool en onderlinge wedstrijdjes op de club niet meer mogen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef Benny het volgende:
[..]
Hier wordt vaak gemakkelijk over gedacht... maar dit heeft een grote publieke functie. Door dat door te laten gaan houd je mensen rustig / houd je mensen bezig.
Je kunt dan mooi bekijken hoeveel mensen de afgelopen maanden ongeveer corona gehad hebben. Dus bij die eerste golf was de schatting zo rond de 6%/1 miljoen, en die Sanquin-cijfers komen daar aardig mee overeen. Zoiets?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ok maar dat zegt niks over de immuniteit dan. Cijfers van Sanquin zijn dus in die zin irrelevant toch?
Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Jaap van Dissel" een broek heeft daarbij een buitebgewoon gering effect".
Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar de 1,5 meter echt niet kan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....
Persoonlijk denk ik ook dat afstand houden voldoende is, en verkouden mensen moeten thuisblijven.
Denk wel dat mondkapjes een goede toevoeging is voor plaatsen waar geen controle is wie er rondloopt en waar de anderhalve meter niet reëel is.
Omdat je daarvoor heel veel mensen preventief moet screenen. Je weet immers niet wanneer en waar iemand besmet gaat raken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind wat het RIVM en andere onderzoeksinstituten uit moeten zoeken is het aandeel mensen dat besmet wordt door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn. Als we weten hoe groot dit is, dan hebben we zo veel meer informatie. Want komen de meeste besmettingen van mensen die niet eens door hebben dat ze besmet zijn of blijft men gewoon niet thuis bij een verkoudheid of keelpijn (of zelfs griep)? Ik hoop echt het laatste, want dan is het enige wat je eigenlijk nodig hebt mensen op hun donder geven dat ze thuis blijven met klachten. En dan kun je die besmettingen die komen door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn, er van uitgaande dat het maar een klein deel is, makkelijk indammen. En dan hoeven mensen ook niet zo paranoia te zijn.
Waarom weten we dit in godsnaam nog niet?
Op dat gebied zijn sowieso dingen scheef. Je mag geen tosti eten na 22.00 uur, maar wel over de koppen lopen in de Action bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hierbij zeg ik natuurlijk niet dat trainingen, sportschool en onderlinge wedstrijdjes op de club niet meer mogen.
Sport moet je niet meer compleet stilleggen.
Het gaat om de extra verplaatsingen die je eigenlijk wilt beperken.
Eerst laat je mensen thuiswerken, maar ondertussen komen ze weer bij elkaar voor de sport en elke week een ander groepje.
nog steeds in verhouding peanuts met nederland, en hebben hun niet deze week strengere maatregelen ingevoerd ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
In UK doen ze naast de gebruikelijke testen die mensen aan kunnen vragen ook wekelijks een groot aantal random testen onder de bevolking, om een beeld te krijgen over de hoe de verspreiding gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je daarvoor heel veel mensen preventief moet screenen. Je weet immers niet wanneer en waar iemand besmet gaat raken.
Ik had vanmorgen 3 man in mijn woning (die verkocht wordt). Aankoopmakelaar, bouwkundig keurmeester en de koper. Ben gewoon even de woning uit gegaan en heb buiten staan wachten terwijl de keurmeester zijn ding deed. Overigens droegen ze wel alle drie mondkapjes, dus duim omhoog daarvoor.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar de 1,5 meter echt niet kan.
Je moet het zelf ook wel willen, ik hou die afstand echt wel, en geef mensen de ruimte
Ging over corona. Als iemand in je gezicht niest en je draagt beide geen mondkapje, krijg je de volle laag. Als alleen jij een mondkapje draagt, is het nog steeds tricky. Draagt ook degene die niest een mondkapje, dan is de kans op besmetting een stuk kleiner.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou toch liever naakt zijn als ik onder wordt gepist.
probeer voor jezelf "even" een experiment op te stellen om hier achter te komen, en dan weet je hoe het komt dat we dit "in godsnaam" nog niet weten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:46 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind wat het RIVM en andere onderzoeksinstituten uit moeten zoeken is het aandeel mensen dat besmet wordt door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn. Als we weten hoe groot dit is, dan hebben we zo veel meer informatie. Want komen de meeste besmettingen van mensen die niet eens door hebben dat ze besmet zijn of blijft men gewoon niet thuis bij een verkoudheid of keelpijn (of zelfs griep)? Ik hoop echt het laatste, want dan is het enige wat je eigenlijk nodig hebt mensen op hun donder geven dat ze thuis blijven met klachten. En dan kun je die besmettingen die komen door mensen die a- en pre-symptomatisch zijn, er van uitgaande dat het maar een klein deel is, makkelijk indammen. En dan hoeven mensen ook niet zo paranoia te zijn.
Waarom weten we dit in godsnaam nog niet?
Het aantal gevallen groeit overal in Europa momenteel, maar er zijn nog wel wat subtiele verschillen tussen Nederland en onze oosterburen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:52 schreef _serial_ het volgende:
met zingen lijkt me 1,5 meter gewoon te weinig maar dat hangt ook van de ruimte en ventilatie/luchtcirculatie afquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij, koor, zingen gewoon, op ruim anderhalve meter. Zonder mondkapje uiteraard. Tot nu toe nog geen besmettingen, afkloppen....
Persoonlijk denk ik ook dat afstand houden voldoende is, en verkouden mensen moeten thuisblijven.
Denk wel dat mondkapjes een goede toevoeging is voor plaatsen waar geen controle is wie er rondloopt en waar de anderhalve meter niet reëel is.
Da's wel een heel subtiel verschil, ik kon het bijna niet zien.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal gevallen groeit overal in Europa momenteel, maar er zijn nog wel wat subtiele verschillen tussen Nederland en onze oosterburen.
[ afbeelding ]
Bron: ourworldindata.org
Als je op 1,5 meter staat en in je elleboog piest wordt de ander inderdaad niet nat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jaap van Dissel" een broek heeft daarbij een buitebgewoon gering effect".
Gristus dat verschil hey. Damnquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal gevallen groeit overal in Europa momenteel, maar er zijn nog wel wat subtiele verschillen tussen Nederland en onze oosterburen.
[ afbeelding ]
Kantoor/school.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Waard worden de meeste besmettingen (buiten het huis) opgelopen?
Maar daarmee haal je denk ik niet eruit hoeveel mensen door pre-/asymptomatische mensen besmet worden. Allicht wel hoeveel pre-/asymptomatische besmette mensen er zijn, maar niet in hoeverre die de motor zijn achter de verspreiding.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In UK doen ze naast de gebruikelijke testen die mensen aan kunnen vragen ook wekelijks een groot aantal random testen onder de bevolking, om een beeld te krijgen over de hoe de verspreiding gaat.
Scheelt een maandje?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat Duitsland ging ingrijpen bij 50/100k, hoe komen ze dan opeens aan 50/1M?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nog 72 uur dus om het tij te keren..quote:
Ze grijpen regionaal in bij 50/100k. Over het hele land tikken ze nu de 50/1M aan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Duitsland ging ingrijpen bij 50/100k, hoe komen ze dan opeens aan 50/1M?
Ik ook. Bij een vereniging is het dan ook te doen om daar afspraken over te maken. Maar in andere openbare gebouwen ben je afhankelijk van het gedrag van andere mensen. Daarom mijd ik supermarkten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:00 schreef _serial_ het volgende:
Eigenlijk zijn er maar weinig plekken waar de 1,5 meter echt niet kan.
Je moet het zelf ook wel willen, ik hou die afstand echt wel, en geef mensen de ruimte
Ik heb echt het gevoel dat we in een perfecte shitstorm zitten momenteel.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alle 3, schat ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zit dan het grote verschil? Testmogelijkheden? Gedrag? Mondkapjes?
Primair natuurlijk het gedrag. Die andere twee zijn alleen maar bedoeld om het gedrag te beïnvloeden.quote:
Ventilatie is goed en er stond een buitendeur open.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:03 schreef Tarado het volgende:
met zingen lijkt me 1,5 meter gewoon te weinig maar dat hangt ook van de ruimte en ventilatie/luchtcirculatie af
Het RIVM schat dat we op het hoogtepunt van de eerste golf 20.000 tot 30.000 cases per dag hadden meen ik gelezen te hebben. Oa op die percentages van antistoffen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sporten is buiten, supermarkt is binnenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan idd beter die sportcompetities een aantal weken kunt opschorten, iets wat imo sowieso veel meer oplevert dan b.v. mondkapjes in een supermarkt.
Ligt eraan. De verdubbelingstijd waarvan? 3-daagsgemiddelde van het aantal gerapporteerde besmettingen verdubbelt ongeveer elke 2 weken (tot 2 weken geleden uiteraard).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:10 schreef capricia het volgende:
Iemand een idee of de verdubbelingstijd al toe aan het nemen is?
Als je naar de lijn van Frankrijk kijkt dan wordt je gewoon misselijk, lijkt wel een hartslag.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zit dan het grote verschil? Testmogelijkheden? Gedrag? Mondkapjes?
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:28 schreef Natalie het volgende:
Mijn doel is voornamelijk: mezelf & mijn gezin vrij houden van covid-19. Dat doe ik het beste door afstand te houden, of ons kroost nu allemaal naar dezelfde school gaat of niet.
Ik heb geen oordeel over de persoonlijke situatie die vooral zelf beslist en afgewogen moet worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:40 schreef capricia het volgende:
[..]
De scholen zitten wel gemengd op de BSO..en bovendien gaan veel kinderen niet perse naar dezelfde wijkschool.
Het loopt puur en alleen al qua scholen en opvang door elkaar heen.
Maar ik wil met mijn gezin 'schoon' blijven omdat ik veel voor mijn moeder doe. En mijn man idem voor zijn moeder.
De beider echtgenoten zijn al een tijdje overleden (wat vaak zo is in die leeftijdscategorie).
Bubbels overlappen elkaar dus.
Dat is zo. Op zich ook logisch, want begin maart was de anderhalve meter-maatregel er bv nog niet eens. En ondanks dat niet iedereen nu weer thuiswerkt, zijn het allicht meer mensen dan voor de eerste maatregelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:14 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ga niet zeggen dat het niet zorgelijk is of dat er helemaal geen actie nodig gaat zijn, maar het gaat nog steeds een heel stuk langzamer dan in maart-april. Ergo, de curve is platter.
Er zijn ook berichten geweest dat we in april-mei al op een miljoen besmettingen zaten. Dat is al zo'n 6%. Het zal me niet verbazen als we nu tussen de 10 en 20% zitten. Het WHO schat de wereldwijde besmettingsgraad ook al op 10% en Nederlanders zijn toch een stuk mobieler dan het wereldwijde gemiddelde.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het RIVM schat dat we op het hoogtepunt van de eerste golf 20.000 tot 30.000 cases per dag hadden meen ik gelezen te hebben. Oa op die percentages van antistoffen.
Zelfs met nu 6000 per dag bijna kom je niet in totaal uit op 15% uit lijkt me. En in de zomer was het sowieso verwaarloosbaar laag. Lijkt me eerder dan 6-7% het nu misschien gehad heeft.
Was toch in leiden een koor zo besmet?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ventilatie is goed en er stond een buitendeur open.
We hebben van maart tot september stil gelegen. Verwacht dat dat ook weer gaat gebeuren als de cijfers blijven oplopen of één van de leden besmet raakt. Overigens komt maar ongeveer de helft, iets meer, van de leden. Het is een grote, hoge zaal.
Niet deze uitslagen zijn gewoon bekend, maar niet in RIVM rapportage opgenomen nog.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:14 schreef Schuifpui het volgende:
Cijfers zijn niet best, maar:
In hoeverre speelt inlopen van de achterstand in tests mee? Volgens de weekrapportage zijn er vorige week ruim 200.000 tests afgenomen en maar 110.000 uitslagen bekend. Deze week is de labcapaciteit uitgebreid, dus dan zou je mogen verwachten dat er meer tests, inclusief meer positieve tests terugkomen. Is dit een tijdelijk effect?
De patiënten zijn momenteel gemiddeld jonger, en komen gemiddeld minder vaak op de IC, dat is goed, maar dat betekend niet dat het goed nieuws is, uiteindelijk komen nu de verpleegafdelingen voller te liggen waardoor de reguliere zorg in het gedrang komt.quote:Ten tweede, hoewel het aantal IC- en ziekenhuisopnames oploopt, gaat het nog steeds bij lange na niet zo hard als in maart / april. Die inschatting van Kuijpers over het aantal ziekenhuis- IC-opnames is bij lange na niet uitgekomen.
Ik ben ook niet voor nog meer strenge maatregelen, hoe meer maatregelen, hoe meer de maatschappij er moeite mee gaat hebben voor de langere termijn. Je zult moeten gaan kijken naar betere structurelere oplossingen.quote:Ik ga niet zeggen dat het niet zorgelijk is of dat er helemaal geen actie nodig gaat zijn, maar het gaat nog steeds een heel stuk langzamer dan in maart-april. Ergo, de curve is platter. En dat geeft ook tijd in de besluitvorming. Ik ben blij dat de regering niet overhaast weer van alles dichtgooit, maar een goede afweging maakt.
De autist natuurlijk want die krijgt het al van een verpakking koekjes aangezien die geen weerstand heeftquote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ondertussen is het wel "leuk" het verschil hier in huize dick_laurent:
Ik: ICT job, werk gewoon 100% thuis en zie dus echt serieus haast niemand haha. Totale autist aan het worden zo
Vrouwlief: Werkt in kinderopvang, staat vijf dagen per week 8 uur per dag tussen 20 a 30 kinderen, inclusief collega's en ouders waar ze wel afstand van 'probeert' te houden maar ja......
Rara wie gaat wie uiteindelijk besmetten
Touché, moest lachen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De autist natuurlijk want die krijgt het al van een verpakking koekjes aangezien die geen weerstand heeft
Ik weet wel dat je nog wel mag oefenen met muziekgezelschappen etc., maar dan mogen de blazers niet toeteren in de richting van de rest en op 2m afstand staan i.p.v. op 1,5.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
met zingen lijkt me 1,5 meter gewoon te weinig maar dat hangt ook van de ruimte en ventilatie/luchtcirculatie af
En ondertussen gaan ze lekker knuffelen, gamen en samen huiswerk maken in de thuissituatie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Arizona het volgende:
De middelbare school van mijn dochter stelt mondkapjes na de herfstvakantie verplicht, het is dan geen dringend advies meer maar je moet een mondkapje op in de gangen en in de aula.
Is volgens mij vooral door een aantal sportverenigingen. Die mensen deden niets geks wat niet mocht, gewoon botte pech.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Benny het volgende:
GGD Twente: "We zijn de grip op het coronavirus kwijt"
Prachtig nieuws. Echt. Complimenten voor iedereen die hieraan mee heeft geholpen
Extra kudo's voor de mondkap onder de neusdragers (waarom doe je er dan een uberhoubt op?) en de mensen die getest worden en vervolgens lekker gaan shoppen tijdens hun "dagje vrij"quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:21 schreef Benny het volgende:
GGD Twente: "We zijn de grip op het coronavirus kwijt"
Prachtig nieuws. Echt. Complimenten voor iedereen die hieraan mee heeft geholpen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |