Wat zou precies moeten worden geregeld ? Dat mensen zelf een keuze mogen gaan maken ?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, wijzig even de grondwet, ik wacht wel even tot je dat geregeld hebt.
Ik lees net wel dat aan de andere kant het Rijksmuseum weer geen beperkingen krijgtquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:41 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)maximaal-30-personen
Heel goed dit. Gelijke monniken gelijke kappen
Percentage dat besmet raakt in het OV ligt op 0,8%. Ik snap het ontmoedigingsbeleid van de regering qua ontmoetingen wel maar in het reizen op zich zit de problematiek niet.quote:
die percentages neem ik wel met een korrel zout, +50% thuis wat moet je daarmee?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Percentage dat besmet raakt in het OV ligt op 0,8%. Ik snap het ontmoedigingsbeleid van de regering qua ontmoetingen wel maar in het reizen op zich zit de problematiek niet.
Ja niets, dat werkelijke percentage wordt geschat op +/- 15%quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
die percentages neem ik wel met een korrel zout, +50% thuis wat moet je daarmee?
Hoe moet ik dat weten dan? Kan hoogstens aan ze vragen of het aan de richtlijnen voldoet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:34 schreef Elan het volgende:
Ventilatie moet je op dit punt wel zelf van weten of dat op orde is waar jij werkt. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.
Ik neem aan dat dit satire is en geen echte persconferentie?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mensen zijn woedend omdat de gemeente Berg en Dal tijdens een persconferentie iemand ingehuurd had die Irma na moest doen![]()
Ik hoop toch zo op een compleet verbod van alles wat met carnaval te maken heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mensen zijn woedend omdat de gemeente Berg en Dal tijdens een persconferentie iemand ingehuurd had die Irma na moest doen![]()
Rijksmuseum is toch zo'n doorlooplocatie. Gaat volgens mij meer om theaters daar zit je 3 uur lang een voorstelling te kijken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik lees net wel dat aan de andere kant het Rijksmuseum weer geen beperkingen krijgt.
Mooi plaatje en die thuisituatie is imho ook onbekend als "container" omdat men niet weet waar en hoe dat daar dan precies is terecht gekomen.quote:
Volgens mij een beetje van beiden. Wat die burgemeester te vertellen had is in elk geval bloedserieus.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit satire is en geen echte persconferentie?
Amenquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik hoop toch zo op een compleet verbod van alles wat met carnaval te maken heeft.
Permanent overigens, ook buiten corona.
Geintje moet kunnen toch? Of kunnen we hier ook al niet meer tegen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit satire is en geen echte persconferentie?
Zijn er echt mensen die dit leuk vinden? Die obesitaspatient kan trouwens beter in quarantaine gaan voor zijn eigen bestwil.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat vind je daar raar aan dan? Partner, kind of huisgenoot die Corona mee naar huis neemt en jou vervolgens besmet. Zit je zo aan 50%.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
die percentages neem ik wel met een korrel zout, +50% thuis wat moet je daarmee?
daar geloof ik dus helemaal niets van, is gewoon om geen gezeur te hebben dat de mensen dat opgevenquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat vind je daar raar aan dan? Partner, kind of huisgenoot die Corona mee naar huis neemt en jou vervolgens besmet. Zit je zo aan 50%.
Toch geweldige humor.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die logica ontgaat mij dan weer volledig maar dat mag jij denken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar geloof ik dus helemaal niets van, is gewoon om geen gezeur te hebben dat de mensen dat opgeven
wat is daar zo moeilijk aan als gevraagd wordt hoe je denkt dat je het opgelopen hebt, die gangbang waar je was zal je dan niet noemenquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Die logica ontgaat mij dan weer volledig maar dat mag jij denken.
Volgens mij een 'groep' mensen die iets samen doen / samen erop uit zijn / samen drankje doen / samen rondje lopen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:56 schreef trein2000 het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van gezelschap?
Ok manquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is daar zo moeilijk aan als gevraagd wordt hoe je denkt dat je het opgelopen hebt, die gangbang waar je was zal je dan niet noemen
Maar huur dan een echte in...quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
die BDSM-avond in de parenclub waarschijnlijk ook niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat is daar zo moeilijk aan als gevraagd wordt hoe je denkt dat je het opgelopen hebt, die gangbang waar je was zal je dan niet noemen
En wanneer doe je iets samen? Als ik met mijn vriendenclub aan twee verschillende tafeltjes ga zitten ben ik dan 2 verschillende gezelschappen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij een 'groep' mensen die iets samen doen / samen erop uit zijn / samen drankje doen / samen rondje lopen.
Hij is een soort lokale held. Hij is namelijk ook de tonpraeter van Berg en Dal en dan hoort dit bij zijn functie ofzo.quote:
Wel lef iemand zo te typeren want dat is allemaal te zien.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:52 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Zijn er echt mensen die dit leuk vinden? Die obesitaspatient kan trouwens beter in quarantaine gaan voor zijn eigen bestwil.
Niet zo snel invullen he? Het was een oprechte vraag, ik heb niet de moeite genomen om het hele ding te kijken want in beide gevallen boeide het me niet genoeg! De manier waarop het aangekondigd werd, deed me twijfelen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geintje moet kunnen toch? Of kunnen we hier ook al niet meer tegen?
quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wanneer doe je iets samen? Als ik met mijn vriendenclub aan twee verschillende tafeltjes ga zitten ben ik dan 2 verschillende gezelschappen?
Dus als jij met je vriendgroep iets afspreekt valt dat onder gezelschap ongeacht de tafelschikking of resververingen.quote:Een gezelschap is een groep mensen die met elkaar iets doen.
https://www.rijksoverheid(...)r-en-dagelijks-leven
Missing the point. En het is, dankzij techniek, ondertiteld.quote:
Het is niet raar, maar je hebt er qua maatregelen helemaal niks aan. Je kunt moeilijk voorkomen dat mensen binnen hetzelfde huishouden elkaar besmetten. Het gaat erom hoe het dat huishouden berhaupt binnenkomt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat vind je daar raar aan dan? Partner, kind of huisgenoot die Corona mee naar huis neemt en jou vervolgens besmet. Zit je zo aan 50%.
Ach dan spreekt groep A toch zelfstandig af en groep B ook. Toevallig in hetzelfde etablissement? Ik vermoed dat dit binnen no-time een maximaal vier man per tafel geworden is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dus als jij met je vriendgroep iets afspreekt valt dat onder gezelschap ongeacht de tafelschikking of resververingen.
Vertel dat de Brusselse huisartsenkring even.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:10 schreef Tijn het volgende:
Het is niet raar, maar je hebt er qua maatregelen helemaal niks aan. Je kunt moeilijk voorkomen dat mensen binnen hetzelfde huishouden elkaar besmetten. Het gaat erom hoe het dat huishouden berhaupt binnenkomt.
vreemd, ik hoorde een uurtje geleden op de radio dat er geen covid patienten bij waren gekomen op de ICquote:
Thanks, de info die ik zocht.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Dus als jij met je vriendgroep iets afspreekt valt dat onder gezelschap ongeacht de tafelschikking of resververingen.
Tja, die ene dag in de week op kantoor wordt mij ook door de neus geboord zo. En dat omdat ik juist een werkgever had voor wie die ene dag in de week al een stap voorwaarts was.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit hoor ik zoveel om mij heen.
Mee eens hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet raar, maar je hebt er qua maatregelen helemaal niks aan. Je kunt moeilijk voorkomen dat mensen binnen hetzelfde huishouden elkaar besmetten. Het gaat erom hoe het dat huishouden berhaupt binnenkomt.
Dat komt hierdoor:quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
vreemd, ik hoorde een uurtje geleden op de radio dat er geen covid patienten bij waren gekomen op de IC
Zolang er amper handhaving is kun je dat natuurlijk verwachten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach dan spreekt groep A toch zelfstandig af en groep B ook. Toevallig in hetzelfde etablissement? Ik vermoed dat dit binnen no-time een maximaal vier man per tafel geworden is.
Het Rijksmuseum is echt een compleet andere setting dan een bioscoop.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik lees net wel dat aan de andere kant het Rijksmuseum weer geen beperkingen krijgt.
Nu alweer verwijderd?quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat komt hierdoor:
https://twitter.com/MedischInfo/status/1310946362092118016
Behoorlijk diffuus weer allemaal.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
vreemd, ik hoorde een uurtje geleden op de radio dat er geen covid patienten bij waren gekomen op de IC
Dan wil ik ook een verbod op voetbal en Koningsdag.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik hoop toch zo op een compleet verbod van alles wat met carnaval te maken heeft.
Permanent overigens, ook buiten corona.
Daar hebben ze ook al in voorzien:quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach dan spreekt groep A toch zelfstandig af en groep B ook. Toevallig in hetzelfde etablissement? Ik vermoed dat dit binnen no-time een maximaal vier man per tafel geworden is.
De JC Arena ook. En daar mag dan weer niemand komen. Begrijp me niet verkeerd, maar er werd gesproken over 'en terecht, want n lijn' en dat is het nou juist net niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het Rijksmuseum is echt een compleet andere setting dan een bioscoop.
Voetbal vier je in kleine groepjes.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:19 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan wil ik ook een verbod op voetbal en Koningsdag.
Jawel hoor. Met spelers en staf kom je zelfs ruim boven de 30.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
De JC Arena ook. En daar mag dan weer niemand komen.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Voetbal vier je in kleine groepjes.
Koningsdag prima.
Ik sluit me toch niet aan? Ik ben er toevallig ook.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook al in voorzien:
"Een gezelschap is een groep mensen die samen ergens aan deelnemen of die zich samen ergens ophouden. Als daar zich mensen (spontaan) bij aansluiten, dan horen zij ook bij het gezelschap."
Ik heb nu al drie verschillende cijfers gelezen (naast 33 en 9). Op die manier voegt dat ook weinig toe. Waar zit dat verschil in?quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:21 schreef _serial_ het volgende:
Op de IC liggen 142 covidpatinten, hetzelfde aantal als de dag ervoor.
Ik las al ergens dat FC Twente verwachtte met alles er op en er aan zo rond de 200 man uit te komen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Met spelers en staf kom je zelfs ruim boven de 30.
200 man? Die hebben opeens vijftig fysiotherapeuten aangewezen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik las al ergens dat FC Twente verwachtte met alles er op en er aan zo rond de 200 man uit te komen.
23 spelers per ploeg. 50 man TV. En dan heb je er ineens nog maar 100 over. De trainers en medische staf is ook zo weer 10 per ploeg. Heb je er nog 80. Moet nog een stukje catering af, scheidsrechter en begeleiding, beveiliging, facilitair. Die 200 zit je zo op.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
200 man? Die hebben opeens vijftig fysiotherapeuten aangewezen?
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat FC Twente met 200 man af zou reizen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
23 spelers per ploeg. 50 man TV. En dan heb je er ineens nog maar 100 over. De trainers en medische staf is ook zo weer 10 per ploeg. Heb je er nog 80. Moet nog een stukje catering af, scheidsrechter en begeleiding, beveiliging, facilitair. Die 200 zit je zo op.
Nee totaal in het stadionquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat FC Twente met 200 man af zou reizen.
Scherp !!! Wel grappig dat men weer iets roept zonder dit verder te duiden en het aan de verbeelding overlaat.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:56 schreef trein2000 het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van gezelschap?
Ongelooflijk dat we hiervoor deze maatregelen nemen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:21 schreef _serial_ het volgende:
142 covidpatinten op IC, 551 in kliniek
29 september 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatinten bedraagt 693, 33 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 551 buiten de Intensive Care, 33 meer dan gisteren.
Op de IC liggen 142 covidpatinten, hetzelfde aantal als de dag ervoor. Er liggen daarnaast 587 non-covid-patinten op de IC, 55 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 729, 58 meer dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 9 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, waarvan 1 IC-patint.
Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘De verwachte stijging zet verder door. De grootste drukte wordt gezien in de kliniek.’
[ afbeelding ]
Ja, dat begrijp ik nu. Dan is 200 man inderdaad een aardige inschatting.quote:
Of we gaan uit van wat gezond verstand en gaan niet per se de rand van de wet opzoeken?quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Scherp !!! Wel grappig dat men weer iets roept zonder dit verder te duiden en het aan de verbeelding overlaat.
Noodverordening per 20sep20 staat er vol mee, terecht dus om dit nader te duiden.
Ik vermoed dat de rechter daarbij te pas moet gaan komen om de situatie, omstandigheden, doel en intentie te bepalen.
Ik vermoed dat een BOA dat allemaal niet gaat/wil bekijken, gewoon automatisch en monotoon twee waarschuwingen herhaald om vervolgens een corona boete op grond van artikel 443 WvS uit te schrijven.
Ook ik heb vaak wat moeite met puzzelwoorden die zg zo duidelijk zouden moeten zijn.
https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/gezelschap/1/1
Want jij vind het ok om de reguliere zorg gewoon te cancelen omdat de ziekenhuisbedden vol lopen door corona patinten?quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat we hiervoor deze maatregelen nemen.
Eerst mekkeren over de overheid die te weinig ingrijpt en daarna alles op alles zetten om te kijken of je er onderuit kan komenquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of we gaan uit van wat gezond verstand en gaan niet per se de rand van de wet opzoeken?
Hangt er toch vanaf op welke (verafgelegen) rand iemand zit.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of we gaan uit van wat gezond verstand en gaan niet per se de rand van de wet opzoeken?
Met bovendien de voetnoot dat er eerder dit jaar ook al reguliere zorg is geschrapt en er dus misschien nog wel het een en ander ingehaald moet worden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want jij vind het ok om de reguliere zorg gewoon te cancelen omdat de ziekenhuisbedden vol lopen door corona patinten?
Inderdaad. Zelf ook al nodige reacties gehad van mensen die niet veel zin hebben om op deze manier te moeten gaan spelen. Vanwege coronagevallen is de kans op afgelastingen toch al groot en dan ook nog eens dichte kantines en nul familie en vrienden die mogen kijken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Jan Dirk van der Zee (KNVB): "Als iedereen zich aan de maatregelen houdt, kunnen sportparken en kantines over drie weken hopelijk weer normaal open voor publiek."
Ondertussen zwelt de roep om een tijdelijk staken van de amateurcompetities verder aan als je social media er op naslaat.
Ik snap werkelijk niet waarom de amateurcompetities zouden moeten worden gestaakt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Jan Dirk van der Zee (KNVB): "Als iedereen zich aan de maatregelen houdt, kunnen sportparken en kantines over drie weken hopelijk weer normaal open voor publiek."
Ondertussen zwelt de roep om een tijdelijk staken van de amateurcompetities verder aan als je social media er op naslaat.
De knvb schijnt nogal moeilijk te doen met pauzeren van de competitie ja.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Degene die mekkert is doorgaans een ander die het oplegt of ondergaat.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Eerst mekkeren over de overheid die te weinig ingrijpt en daarna alles op alles zetten om te kijken of je er onderuit kan komen![]()
Zo komen we er wel
Geen idee waar we moeten komen. Ik ben gelukkig geen beleidsmaker. Het lijkt me gewoon verstandiger om het beleid dat gemaakt wordt maar te volgen, al heb je daar een eigen mening over.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Degene die mekkert is doorgaans een ander die het oplegt of ondergaat.
Iets met verdeel en heers; door verschil te maken en anderen met een schuld daarvan op te zadelen.
verder vraagje: waar moeten we precies komen ?
Ik zie het eerder 3 maanden worden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wil ook iets weten voor een hele specifieke casus. Maar de noodverordening is er nog steeds nietquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)discussies~a8a868df/
Eigenlijk bij elke aangekondigde maatregel zie je dat men maar 1 ding wil, duidelijkheid.
Ah joh... Het is sowieso al een bende in winkels. De ene winkel wil je dat je per persoon een mandje neemt. Bij de ander kun je per gezin een winkelkar nemen. Weer een ander heeft een deurbeleid+winkerlwachter van X personen in de winkel. En de naastgelegen winkel heeft weer complete schijt aan alle regels en kun je zowat op de koppen lopen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk bij elke aangekondigde maatregel zie je dat men maar 1 ding wil, duidelijkheid.
Ze willen hun medewerkers beschermen tegen agressie van klantenquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil ook iets weten voor een hele specifieke casus. Maar de noodverordening is er nog steeds niet
Ik denk eerder tot mei omdat mei de eerste maand nu is zonder rquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zie het eerder 3 maanden worden.
Overheidsregels. Mochten pas vanaf 1 september weer spelen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
Ik volg het voetbal verder niet zo, maar waarom zijn ze eigenlijk pas zo recent weer begonnen en niet bv al in juli? In de Formule 1 hebben ze de zomerstop dit jaar overgeslagen en een heel nieuw wedstrijdschema gemaakt. Had zoiets ook niet in de voetballerij gekund?
Schrijf heel 2020 en begin 2021 maar gewoon af. Tenzij er sneltesten oid komen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zie het eerder 3 maanden worden.
Voorbeeld: Ga eens koffie drinken bij de Ikea. Halve winkel door. Lekker hoesten, kuchen en niezen. Kom je aan bij het restaurant... moet je opeens een formulier invullen of je de afgelopen 24 uur hebt geniest, want anders mag je geen koffie pakken. Helft van de bezoekers ondertussen al besmetquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ah joh... Het is sowieso al een bende in winkels. De ene winkel wil je dat je per persoon een mandje neemt. Bij de ander kun je per gezin een winkelkar nemen. Weer een ander heeft een deurbeleid+winkerlwachter van X personen in de winkel. En de naastgelegen winkel heeft weer complete schijt aan alle regels en kun je zowat op de koppen lopen.
En dan hebben we het nog niet eens over de onduidelijke communicatie voor een winkel. Sommige winkels hebben een heel boekwerk uitgeprint op een reclamebord.
Oh... En dan hebben we het ooooook nog niet eens gehad over de vage strepen op de grond, waar niemand zich aan houd.
En het dan raar vinden dat niemand het meer begrijpt
Klopt wel wat je schetst maar het komt ook omdat er geen eenduidig overheidsbeleid is zo gaan die regels voor 30 mensen niet gelden voor de detailhandel en markten dus je kunt je eigen invulling geven om die anderhalve meter te handhaven........ mondkapje graag, maar hoeft niet.....Interpretatie van wat (te) druk is voor zijn winkel zal (zonder of met kwade wil) ook per persoon verschillen, daar ga je al .....quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ah joh... Het is sowieso al een bende in winkels. De ene winkel wil je dat je per persoon een mandje neemt. Bij de ander kun je per gezin een winkelkar nemen. Weer een ander heeft een deurbeleid+winkerlwachter van X personen in de winkel. En de naastgelegen winkel heeft weer complete schijt aan alle regels en kun je zowat op de koppen lopen.
En dan hebben we het nog niet eens over de onduidelijke communicatie voor een winkel. Sommige winkels hebben een heel boekwerk uitgeprint op een reclamebord.
Oh... En dan hebben we het ooooook nog niet eens gehad over de vage strepen op de grond, waar niemand zich aan houd.
En het dan raar vinden dat niemand het meer begrijpt
Hmm... dat is dan achteraf gezien niet zo handig geregeldquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Overheidsregels. Mochten pas vanaf 1 september weer spelen.
Ze hebben wel maatregelen dat het niet te druk kan worden'.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:18 schreef iBenny het volgende:
[..]
Voorbeeld: Ga eens koffie drinken bij de Ikea. Halve winkel door. Lekker hoesten, kuchen en niezen. Kom je aan bij het restaurant... moet je opeens een formulier invullen of je de afgelopen 24 uur hebt geniest, want anders mag je geen koffie pakken. Helft van de bezoekers ondertussen al besmet
Misschien handig om er ook maar niks over te zeggen dan.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:04 schreef Tijn het volgende:
Ik volg het voetbal verder niet zo, maar waarom zijn ze eigenlijk pas zo recent weer begonnen en niet bv al in juli? In de Formule 1 hebben ze de zomerstop dit jaar overgeslagen en een heel nieuw wedstrijdschema gemaakt. Had zoiets ook niet in de voetballerij gekund?
quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
Mijn hemel, wonen er alleen maar idioten in Nederland?quote:De ene winkelier zal er streng op handhaven, de ander juist weer niet. Klanten snappen er vervolgens niets meer van.
Hoeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan?quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:38 schreef mir1986 het volgende:
Ik snap niet dat mensen al die vrijheden van zich laten afpakken, voor een virus waarvan de mortaliteit 0,2% is en 98% er niks van merkt. Hoe ver willen we gaan? en hoe ver willen we de economie gaan laten slopen?
Op twitter is nu #avondklok trending.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen gaan dood.. Ook mensen van 34 sterven aan een hartaanval. Mensen die sterven aan open tuberculose, aan mazelen, aan HIV, aan kanker. Hoeveel willen we opgeven voor de economie?quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan?
Oh ja, en #vindicat is trending: https://www.sikkom.nl/vin(...)QzGBIjHevZ%3Famp%3D1quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op twitter is nu #avondklok trending.
Ene helft: 'Goed idee! Alleen met zulke maatregelen krijgen we het virus eronder!'
Andere helft: 'We leven niet in een dictatuur!' & 'Want het virus slaat alleen toe na 10 uur?'
Natuurlijk.quote:Reactie Vindicat
Rector Wessel Giezen van Vindicat beaamt dat het niet goed is gegaan. “We hebben inloop voor huizen, dat gaat per huis en binnen is alles strikt geregeld. Maar deze groep ging op eigen initiatief naar het dakterras, waar geen toezicht was. We kunnen helaas niet alle zeven verdiepingen tegelijk in de gaten houden, anders was dit niet gebeurd.
Sounds funquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op twitter is nu #avondklok trending.
Ene helft: 'Goed idee! Alleen met zulke maatregelen krijgen we het virus eronder!'
Andere helft: 'We leven niet in een dictatuur!' & 'Want het virus slaat alleen toe na 10 uur?'
[insert] Telt niet mee, want ze kunnen andere niet besmetten. [/insert]quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mensen gaan dood.. Ook mensen van 34 sterven aan een hartaanval. Mensen die sterven aan open tuberculose, aan mazelen, aan HIV, aan kanker. Hoeveel willen we opgeven voor de economie?
't Is helemaal geen schimmelziekte.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
't is de champignons league onder de ziektes
Hahaquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Deze mooie campagne om de verspreiding te voorkomen, 2 weken geleden gestart.
De openbaar vervoersbedrijven in Nederland nodigen mensen van harte uit weer met bus, trein, tram of metro te reizen. Via branchevereniging OV-NL is de campagne ‘Het OV is OK’ maandag gestart. Een groen sein wordt het beeldmerk van de campagne.
![]()
![]()
https://www.ovnieuwsuitgr(...)bruik-te-stimuleren/
De avondklok doet een beetje denken aan Nazi-Duitsland, dus veel mensen zijn tegen. Maar het is bijzonder effectief omdat na 21:00 ofzo de meeste activiteiten in grote steden 'vermaak' zijn. We hebben gezien dat het vooral bij vermaak misgaat.quote:
Als we hiervoor deze maatregelen nemen zouden we nogal laat zijn h? Want deze situatie is de actuele situatie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
en het is ook veel beter te handhaven, word beetje moeilijk om dan nog naar illigale feestjes te gaan of je moet er blijven slapen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
De avondklok doet een beetje denken aan Nazi-Duitsland, dus veel mensen zijn tegen. Maar het is bijzonder effectief omdat na 21:00 ofzo de meeste activiteiten in grote steden 'vermaak' zijn. We hebben gezien dat het vooral bij vermaak misgaat.
Het is helemaal niet te handhaven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en het is ook veel beter te handhaven, word beetje moeilijk om dan nog naar illigale feestjes te gaan of je moet er blijven slapen.
Och och ochquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:03 schreef mir1986 het volgende:
Nog meer het vermaak en vertier weghalen bij mensen. Alles afsluiten en stukje bij beetje vrijheden wegnemen. Zullen we die nog terugkrijgen? Of is het straks alleen nog eten, slapen en werken. Moderne slavernij.
Binnenkort dan ook maar een muur om Amsterdam bouwen, bijzonder effectief.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
De avondklok doet een beetje denken aan Nazi-Duitsland, dus veel mensen zijn tegen. Maar het is bijzonder effectief omdat na 21:00 ofzo de meeste activiteiten in grote steden 'vermaak' zijn. We hebben gezien dat het vooral bij vermaak misgaat.
Ik denk dat het dus totaal niet te handhaven valt. Wil je elke auto of fietser 's avonds dan gaan controleren? En dat enorme scala aan uitzonderingen dat nodig is omdat mensen om wat voor reden dan ook wl een valide reden hebben om zich 's avonds buiten de deur te bevinden. Mensen die huiswaarts keren van sport ofzo, mantelzorgers terug van hun bezoek, werkenden, etc, etc.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en het is ook veel beter te handhaven, word beetje moeilijk om dan nog naar illigale feestjes te gaan of je moet er blijven slapen.
Jij vindt het allemaal wel normaal om voor 70 dode mensen onder de 70 de hele economie op slot te gooien en mensenrechten weg te halen? Hoe kan jij nog vertrouwen hebben in de overheid.quote:
Paspoort met stempel.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het dus totaal niet te handhaven valt. Wil je elke auto of fietser 's avonds dan gaan controleren? En dat enorme scala aan uitzonderingen dat nodig is omdat mensen om wat voor reden dan ook wl een valide reden hebben om zich 's avonds buiten de deur te bevinden. Mensen die huiswaarts keren van sport ofzo, mantelzorgers terug van hun bezoek, werkenden, etc, etc.
Doe dan een avondklok in Amsterdam en Rotterdam en val mij er niet mee lastig.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wordt Rutte aangestuurd door Bill Gates denk je? Of zit Soros hierachter?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:03 schreef mir1986 het volgende:
Nog meer het vermaak en vertier weghalen bij mensen. Alles afsluiten en stukje bij beetje vrijheden wegnemen. Zullen we die nog terugkrijgen? Of is het straks alleen nog eten, slapen en werken. Moderne slavernij.
BNW is waar je moet zijn kerelquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij vindt het allemaal wel normaal om voor 70 dode mensen onder de 70 de hele economie op slot te gooien en mensenrechten weg te halen? Hoe kan jij nog vertrouwen hebben in de overheid.
Wat ben je toch een enorme dramaqueenquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:03 schreef mir1986 het volgende:
Hugo verliest anders kiezers bij de komende verkiezingen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:09 schreef mir1986 het volgende:
En waarom mogen religieuze bijeenkomsten nog wel doorgaan met 100 man? Als het geloof maar door blijft gaan?
Omdat je dergelijke bijeenkomsten alleen bij Wet kan verbieden en die noodwet nog ergens in een la ligt. Zelfs die 100 man mogen ze niet eens handhaven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:09 schreef mir1986 het volgende:
En waarom mogen religieuze bijeenkomsten nog wel doorgaan met 100 man? Als het geloof maar door blijft gaan?
Je snapt er niks van, als je denkt dat dit gebeurt vanwege het aantal doden. Als je dat nu in september nog steeds niet snapt, dan wil je het ook niet snappen denk ik.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij vindt het allemaal wel normaal om voor 70 dode mensen onder de 70 de hele economie op slot te gooien en mensenrechten weg te halen? Hoe kan jij nog vertrouwen hebben in de overheid.
Grondwetquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:09 schreef mir1986 het volgende:
En nog veel beter te handhaven. Paar wachtpostjes, iedereen die over wil steken naar het westen afkn.... Oh, wacht ff.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Binnenkort dan ook maar een muur om Amsterdam bouwen, bijzonder effectief.
Feitelijk is het wat ze onder andere in Spanje en Frankrijk hebben gedaan. Geen idee of het gaat helpen, maar in theorie kun je het wel redelijk afdwingen met enige goede wil onder de bevolking.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:05 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat het dus totaal niet te handhaven valt. Wil je elke auto of fietser 's avonds dan gaan controleren? En dat enorme scala aan uitzonderingen dat nodig is omdat mensen om wat voor reden dan ook wl een valide reden hebben om zich 's avonds buiten de deur te bevinden. Mensen die huiswaarts keren van sport ofzo, mantelzorgers terug van hun bezoek, werkenden, etc, etc.
Hoeveel mensen liggen er nu in het ziekenhuis? 600?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:10 schreef wpor het volgende:
[..]
Je snapt er niks van, als je denkt dat dit gebeurt vanwege het aantal doden. Als je dat nu in september nog steeds niet snapt, dan wil je het ook niet snappen denk ik.
Grondwet. In die andere post vraag je hoe ik nog vertrouwen kan hebben in de overheid. Nou, zie hier een voorbeeld van een recht waarvan de overheid accepteert dat ze er niks aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:09 schreef mir1986 het volgende:
En dat willen jullie? Zelfs tijdens de lockdown was er geen avondklok.. En nu zou het opeens nodig zijn? Wat een onzinquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Feitelijk is het wat ze onder andere in Spanje en Frankrijk hebben gedaan. Geen idee of het gaat helpen, maar in theorie kun je het wel redelijk afdwingen met enige goede wil onder de bevolking.
Ah, nu snap je het ineens wel. Je trapt gewoon lekker overal tegenaan, succes daarmee!quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen liggen er nu in het ziekenhuis? 600?
Misschien had Rutte in de afgelopen 10 jaar niet 9000 ziekenhuisbedden moeten bezuinigen.. Dan was er nu nog voldoende ruimte geweest.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:13 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat willen jullie? Zelfs tijdens de lockdown was er geen avondklok.. En nu zou het opeens nodig zijn? Wat een onzin
Weer flink wat corona uitgescheten, ja?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:13 schreef groenen het volgende:
Als ik die rioolwater test zie kunnen we volgende week nog wat toenames verwachten.
Als als als..quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen liggen er nu in het ziekenhuis? 600?
Misschien had Rutte in de afgelopen 10 jaar niet 9000 ziekenhuisbedden moeten bezuinigen.. Dan was er nu nog voldoende ruimte geweest.
Waar zijn ze precies boos om?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Verzorgingshuizen zijn terecht boos over het gebrek aan maatregelen. Hopelijk grijpen ze zelf snel in..
Dit is idd zo een grote nonsens.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:09 schreef mir1986 het volgende:
Echt te bizar inderdaad hoe er al vanaf dag 1 met de ouderenzorg, verzorgingshuizen wordt omgegaanquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Verzorgingshuizen zijn terecht boos over het gebrek aan maatregelen. Hopelijk grijpen ze zelf snel in..
Toen ik in de jaren '90 op de basisschool zat werd ons geleerd dat we in 'de toekomst' (nu dus ongeveer) een groot probleem zouden krijgen met vergrijzing.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Gisteren niet genoemd, geen concrete maatregelen en nu in de brief van de Jonge enkel advies voor mondkapjes (personeel en bewoners) in de drie grote brandhaarden, terwijl het nodig is landelijk de ouderen te beschermen daar ze bezoek vanuit heel het land krijgen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar zijn ze precies boos om?
Die blijven in deze tijd hun omzet wel maken dus hebben gemakkelijk praten. Vooralsnog lijkt het bij een advies te blijven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:20 schreef Zipportal het volgende:
Hornbach wil graag dat bezoekers en medewerkers mondkapje gaan dragen
https://www.oogtv.nl/2020(...)ndkapje-gaan-dragen/
Mijn religie is zuipen dus gezellig met 100 man.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:09 schreef mir1986 het volgende:
gezellig gehele dag kapje op lopen als werknemerquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:20 schreef Zipportal het volgende:
Bijzonder dat letterlijke quotes aangepast worden. Een passage herschrijven snap ik nog wel, maar het is echt een quote (of althans, zo staat het er).quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:28 schreef Gretzl het volgende:
Keulemans van De Volkskrant is zeker vanmiddag op de vingers getikt door het OMT waarna hij deze bewuste passage heeft aangepast?![]()
[ afbeelding ]
Link naar huidige artikel: https://www.volkskrant.nl(...)r-politiek~b2eddc16/
quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Voetbal vier je in kleine groepjes.
Koningsdag prima.
BNWquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wordt Rutte aangestuurd door Bill Gates denk je? Of zit Soros hierachter?
Dat gebeurt als degene die de quote gezegd zou hebben kan aantonen dat hij dat niet zo gezegd heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bijzonder dat letterlijke quotes aangepast worden. Een passage herschrijven snap ik nog wel, maar het is echt een quote (of althans, zo staat het er).
Liever niet is dan mijn credo.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:20 schreef Zipportal het volgende:
Nee, daarvoor nemen we die maatregelen niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Heb ook niet de indruk dat er in ruim opgezette bouwmarkten veel corona-overdracht plaats vindt. Maar het staat weer leuk naar buiten toe uiteraard.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Die blijven in deze tijd hun omzet wel maken dus hebben gemakkelijk praten. Vooralsnog lijkt het bij een advies te blijven.
Ligt men nergens echt van wakker meer meen ik. Gewenning.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:30 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
gezellig gehele dag kapje op lopen als werknemer
Warenhuis De Bijenkorf stelt het dragen van mondkapjes verplicht voor klanten in de vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Speciaal daarvoor aangestelde veiligheidscordinatoren zien hier bij de deur op toe. Bezoekers die geen mondkapje bij zich hebben, krijgen er dan gratis eentje uitgereikt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Die blijven in deze tijd hun omzet wel maken dus hebben gemakkelijk praten. Vooralsnog lijkt het bij een advies te blijven.
Goed dat ze hun personeel beschermen van volk dat geen afstand houdt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:20 schreef Zipportal het volgende:
Van iemand met ontsmette handschoenen aan?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Warenhuis De Bijenkorf stelt het dragen van mondkapjes verplicht voor klanten in de vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Speciaal daarvoor aangestelde veiligheidscordinatoren zien hier bij de deur op toe. Bezoekers die geen mondkapje bij zich hebben, krijgen er dan gratis eentje uitgereikt.
Ik ga even een paar keer naar De Bijenkorf denk ik. Even wat mondkapjes scoren.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Warenhuis De Bijenkorf stelt het dragen van mondkapjes verplicht voor klanten in de vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Speciaal daarvoor aangestelde veiligheidscordinatoren zien hier bij de deur op toe. Bezoekers die geen mondkapje bij zich hebben, krijgen er dan gratis eentje uitgereikt.
Stoerquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ga even een paar keer naar De Bijenkorf denk ik. Even wat mondkapjes scoren.
Zijn natuurlijk bang dat ze straks weer kunnen sluiten, nu kunnen ze vermelden dat ze toch echt alles eraan gedaan hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Kortom het doel is niet het virus controleren maar dat het ons leven gaat invullen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, daarvoor nemen we die maatregelen niet.
Wij nemen die maatregelen om te voorkomen dat het straks weer net zo uit de hand loopt als in het voorjaar.
En daarbij gaat het niet om het aantal doden.
Als je niks, of te weinig, doet zal het aantal besmette mensen enorm toenemen.
Dat zal voor de meeste mensen geen gevolgen hebben (losstaand van de vraag of je ook als je weinig tot geen last hebt blijvende schade eraan over houdt, maar dat terzijde).
Mr, een bepaald percentage zal in het ziekenhuis terecht komen. En hoe meer besmettingen, hoe meer ziekenhuisopnames.
En dr gaat het om.
Want ook al zou er helemaal niemand meer aan overlijden, en zou er helemaal niemand meer naar de IC hoeven, als er heel veel mensen met Covid19 in het ziekenhuis belanden, is er op een gegeven moment geen plek en tijd meer voor de reguliere zorg.
En dt gaat voor veel slachtoffers zorgen.
Dt is waar het om gaat, al vanaf dag n.
Er is niet echt reden voor extra maatregelen gedurende pak 'm beet de komende twee weken. Tijdens de persco werd de vertraging voor het effect van het huidige pakket geschat op 10-14 dagen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Place your bets: ik denk vanaf volgende week dinsdag landelijke verplichting mondkapjes in openbare ruimtes.
Of het dan al is zou ik niet durven gokken, maar dat het eraan zit te komen is wel heel erg duidelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Place your bets: ik denk vanaf volgende week dinsdag landelijke verplichting mondkapjes in openbare ruimtes.
Yep... ik ga benieuwd zijn, en die komen er, naar de eerste trials.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Bijenkorf mag je niks verplichten. Ze mogen je niet eens weigeren als je zonder mondkap naar binnen wil.
De regering mag alleen verplichten als er een wet op is.
Dus...
Is toch gewoon priv terrein? Dus Bijenkorf mag de huisregels opstellen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Bijenkorf mag je niks verplichten. Ze mogen je niet eens weigeren als je zonder mondkap naar binnen wil.
Dus...
Ze mogen je de toegang toch weigeren als ze dat willen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Dus...
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:53 schreef RipCity het volgende:
[..]
Is toch gewoon priv terrein? Dus Bijenkorf mag de huisregels opstellen?
Ik blijf erbij dat het ons niet gaat helpen om de cijfers op landelijk niveau significant omlaag te krijgen , maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of het dan al is zou ik niet durven gokken, maar dat het eraan zit te komen is wel heel erg duidelijk.
En dat is helemaal niet erg.
Ja, degenen die een mondkapje op willen kunnen dat nu al, maar ik merk dat als ik in een winkel ben, en er loopt iemand met een mondkapje op naar binnen, dat er dan toch wat lacherig op gereageerd wordt door de meeste mensen.
Wat voor een hoop mensen toch een reden kan zijn om hem toch maar niet op te doen.
gaat het ook niet, teveel werkgevers en burgers die er schijt aan hebbenquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het ons niet gaat helpen om de cijfers op landelijk niveau significant omlaag te krijgen , maar we zullen zien.
Je komt nooit buiten?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ach ik kom nooit bij Hornbach of Bijenkorf we hebben ze hier niet.
Succes
Zorg dat de webshop goed werkt
Ik ga nu principieel bestellen bij webshops met de laagste prijs. Winkeliers die vrijwillig hier in meegaan straf ik af.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Succes
Same here, ik kom buiten de supermarkt zelden nog in een winkel, komende tijd heb ik er al helemaal niks te zoeken met al die poppenkast regeltjes.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Succes
quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga nu principieel bestellen bij webshops met de laagste prijs. Winkeliers die vrijwillig hier in meegaan straf ik af.
Hoe kom je daar nou bij? Het is priv terrein. Zij mogen bepalen wie er naar binnen mag en wie niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Dus...
Joh, dit meen je niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebeurt als degene die de quote gezegd zou hebben kan aantonen dat hij dat niet zo gezegd heeft.
Wie doet dat dan?quote:Of je kan er weer eens een samenzwering in zien, natuurlijk.
Ik laat mij niet muilkorven!quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga nu principieel bestellen bij webshops met de laagste prijs. Winkeliers die vrijwillig hier in meegaan straf ik af.
Je mag toch gewoon vinden dat het een schijnmaatregel is die de cijfers niet zal gaan drukken?quote:
Ik denk niet na en laat mij een mondkapje opzettenquote:
Paar testjes voor het wennen en danquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Succes
Je mag ook vinden dat de aarde plat is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je mag toch gewoon vinden dat het een schijnmaatregel is die de cijfers niet zal gaan drukken?
Dus iemand met een Burka mag wel en een ander niet.... of gaan winkels ineens bepalen of zij medisch mogen beoordelen of iemand een mondkapje kan of wilverdragen. Wat nu als zij alleen witte of zwarte mensen toelaten omdat zij willen dat hun winkelend publiek een bepaald gedrag vertoont.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Het is priv terrein. Zij mogen bepalen wie er naar binnen mag en wie niet.
Oke prima. We gaan de cijfers in de gaten houden de komende weken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je mag ook vinden dat de aarde plat is.
Die situaties zijn niet vergelijkbaar want vrijheid van religie en discriminatie verbod. Een winkel je bijvoorbeeld ook weigeren als je een rugzak op hebt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus iemand met een Burka mag wel en een ander niet.... of gaan winkels ineens bepalen of zij medisch mogen beoordelen of iemand een mondkapje kan of wilverdragen. Wat nu als zij alleen witte of zwarte mensen toelaten omdat zij willen dat hun winkelend publiek een bepaald gedrag vertoont.
NB: Niet voor niets worstelt het kabinet met deze invulling omdat het simpwelweg (nog) niet kan.
Bron: NOS. ""Dit is een indirect middel om gedrag te veranderen; dat mag simpelweg niet.""
Ik gaf voorbeelden niet om die uit te diepen. Lees artikel. NOSquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die situaties zijn niet vergelijkbaar want vrijheid van religie en discriminatie verbod. Een winkel je bijvoorbeeld ook weigeren als je een rugzak op hebt.
Dat het kabinet worstelt met de invulling heeft te maken met de handhaving. Zonder wettelijke grondslag kunnen niet handhaven.
Het is niet de overheid die deze verplichting oplegt maar een private onderneming op zijn priv terrein. Daar gelden andere regels voor.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik gaf voorbeelden niet om die uit te diepen. Lees artikel. NOS
Zou het nou zo erg zijn om een mondkapje om te doen in winkels?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is niet de overheid die deze verplichting oplegt maar een private onderneming op zijn priv terrein. Daar gelden andere regels voor.
Trek even een blik zorgpersoneel open! Oh wacht dat duurt 2 - 8 jaar om ze op te leiden. Zorg voor medicatie! Oh wacht het onderzoeken en testen van nog niet bestaande medicatie duurt nog langer dan een vaccin.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:09 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd welke mensen werkloos geraakt zijn en voor de maatregelen zijn. Die mensen zullen vast niet getroffen zijn.
Hoeveel mensen moeten er werkloos worden? Had ervoor gezorgd dat er voldoende ziekenhuiscapaciteit is, dan was er niks aan de hand geweest. Zorg voor medicatie. Ik hoef geen vaccin dat niet langdurig getest is.
Ohh ja en zie hier. De eerste resultaten druppelen binnen, mensen die werkloos raken
[twitter]
https://twitter.com/i/status/1310967345691668481[/twitter]
Voor sommige mensen wel kennelijk. Voor mij niet. Ik draag ze al sinds de opleving weer.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Zou het nou zo erg zijn om een mondkapje om te doen in winkels?
Dat mag wel degelijk, hoor. Bijenkorf is prive terrein, net als het OV en ze mogen je wel weigeren als je niet aan de huisregels gehoor geeft.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Dus...
Wellicht hadden ze dan in de afgelopen 10 jaar niet 10.000 banen weg moeten bezuinigen. Goh, dat heeft Rutte gedaan..quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trek even een blik zorgpersoneel open! Oh wacht dat duurt 2 - 8 jaar om ze op te leiden. Zorg voor medicatie! Oh wacht het onderzoeken en testen van nog niet bestaande medicatie duurt nog langer dan een vaccin.
Als de wereld een plan klaar had voor een pandemie, waar al sinds 2004 voor gewaarschuwd was, hadden we niet in deze teringzooi gezet. Het is dan nog een geluk dat het virus relatief mild is. Het geeft alleen een enorme druk op de gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze dan in de afgelopen 10 jaar niet 10.000 banen weg moeten bezuinigen. Goh, dat heeft Rutte gedaan..
Ik snap het probleem niet zoquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor sommige mensen wel kennelijk. Voor mij niet. Ik draag ze al sinds de opleving weer.
He kijk nou, scenario's in Duitsland met bijbehorende maatregelen. Duidelijkheid, weten waar je aan toe bent. Hier? Onmogelijk want er zijn ontelbare scenario's!!!1!!1!!11!quote:Vanuit deze ‘hotspot-strategie’, vanmiddag besproken met de deelstaten, wordt het aantal deelnemers aan privfeestjes en bijeenkomsten in de openbare ruimte beperkt. Zodra er binnen zeven dagen meer dan 35 nieuwe besmettingen zijn per 100.000 inwoners dan mogen maximaal 50 mensen deelnemen aan die festiviteiten. In privruimten wordt dringend aangeraden om dan geen feestjes te vieren met meer dan 25 personen.
Als in een district meer dan 50 nieuwe besmettingsgevallen zijn geconstateerd binnen zeven dagen dan mogen maximaal 25 gasten deelnemen aan zulke feestjes of bijeenkomsten in openbare of gehuurde ruimten. In privruimten wordt in zo’n geval dringend aangeraden om het aantal gasten te beperken tot maximaal tien personen.
Je praat onzin. Er hebben nog nooit zoveel mensen in de zorg gewerkt als nu. Ruim 1.4 miljoen in Nederland.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze dan in de afgelopen 10 jaar niet 10.000 banen weg moeten bezuinigen. Goh, dat heeft Rutte gedaan..
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1799500708/gronings-ziekenhuis-sluit-operatiekamers-vanwege-ziek-personeel]Gronings ziekenhuis sluit operatiekamers vanwege ziek personeelquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:09 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd welke mensen werkloos geraakt zijn en voor de maatregelen zijn. Die mensen zullen vast niet getroffen zijn.
Hoeveel mensen moeten er werkloos worden? Had ervoor gezorgd dat er voldoende ziekenhuiscapaciteit is, dan was er niks aan de hand geweest. Zorg voor medicatie. Ik hoef geen vaccin dat niet langdurig getest is.
Ohh ja en zie hier. De eerste resultaten druppelen binnen, mensen die werkloos raken
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1799500708/gronings-ziekenhuis-sluit-operatiekamers-vanwege-ziek-personeel]Gronings ziekenhuis sluit operatiekamers vanwege ziek personeel
Hopelijk heb jij daar geen gewone operatiezorg van nodig.
Als ze nou meteen getest worden, dan hoeven ze niet thuis te zitten en kunnen ze werken. Ze zitten thuis met een normale verkoudheid of griep. Niet Corona. Begrijpend lezen is belangrijk..quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1799500708/gronings-ziekenhuis-sluit-operatiekamers-vanwege-ziek-personeel]Gronings ziekenhuis sluit operatiekamers vanwege ziek personeel
Hopelijk heb jij daar geen gewone operatiezorg van nodig.
En dat lijkt me duidelijk. Over al deze problemen wordt nou niet gesproken, nee alleen Corona is belangrijk. Al het andere wordt vergeten...quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
laat ze eerst onze oma’s en opa’s hun fietsen teruggeven dan praten we weer over ze.
Nee. De eerste minuut denk je pohh, daarvan vergeet je de rest van de tijd dat je hem op hebt. Echt, wat een gezeik om niks.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Zou het nou zo erg zijn om een mondkapje om te doen in winkels?
Gelukkig wordt 4045 hier op fokforum nooit vergeten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat lijkt me duidelijk. Over al deze problemen wordt nou niet gesproken, nee alleen Corona is belangrijk. Al het andere wordt vergeten...
De Bijenkorf zal in tranen zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:26 schreef quirina het volgende:
Prima dan weigert de bijenkorf me.
Dan verdienen ze ook niets aan me.
Gezien de jaarverslagen stemt elke klant minder tot verdriet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De Bijenkorf zal in tranen zijn.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:09 schreef mir1986 het volgende:
Hoeveel mensen moeten er werkloos worden?
Had ervoor gezorgd dat er voldoende ziekenhuistest- en BCO-capaciteit is, dan was er niks aan de hand geweest. Zorg voor medicatieeen mondmaskerplicht in alle publieke binnenruimtes. Doe er lles aan om het reproductiegetal met kostenefficinte maatregelen langere tijd onder de 1 te houden en dam consequent in richting de nul. Leg deze strategie helder uit aan alle inwoners. Met containment kun je oneindig lang op lage aantallen nieuwe infecties blijven zitten, omdat alle clusters snel worden opgespoord en er nauwelijks meer sprake is van verspreiding waar je geen zicht op hebt. Ik hoef geen vaccin dat niet langdurig getest is. Een vaccin dat iedereen immuun maakt en blijvend effect zou natuurlijk een perfecte eindoplossing zijn, maar waarom zijn er faallanden die zo fixeren op de beschikbaarheid van een vaccin terwijl met TTI je heel veel onnodige doden en zieken voorkomt?
TLDR: mitigatie is schadelijker voor economie, volksgezondheid en maatschappij als geheel dan containment.
Heb je ook uitgerekend hoeveel beter Duitsland het nog steeds doet in vergelijking met ons faallandje? Dat het reproductiegetal er lang niet zo hoog ligt omdat ze effectievere maatregelen hebben die tegelijkertijd minder ingrijpend zijn en minder vragen van de bevolking?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Duitsland
vandaag van 1100 naar 2000. Cijfers al van vanochtend, maar dat wordt hier natuurlijk niet gemeld.
Welk nieuwsmedium meldt dit?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
He kijk nou, scenario's in Duitsland met bijbehorende maatregelen. Duidelijkheid, weten waar je aan toe bent. Hier? Onmogelijk want er zijn ontelbare scenario's!!!1!!1!!11!
Als je normaal kunt discussiren zonder continu terminologie als faallandje meent te moeten bezigen zie ik je graag terug.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb je ook uitgerekend hoeveel beter Duitsland het nog steeds doet in vergelijking met ons faallandje? Dat het reproductiegetal er lang niet zo hoog ligt omdat ze effectievere maatregelen hebben die tegelijkertijd minder ingrijpend zijn en minder vragen van de bevolking?
Speciaal voor jou heb ik nog een grafiek gemaakt met de overduidelijke harde cijfers. Let ook vooral even op de positive rate, is een indicatie voor de mate van onderschatting (Nederland zit immers al weken aan de max. testcapaciteit)quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je normaal kunt discussiren zonder continu terminologie als faallandje meent te moeten bezigen zie ik je graag terug.
Als je naar het zevendaagsegemiddelde kijkt klopt er geen bal van je conclusies hoor. Groei gaat in Duitsland veel minder hard dan hier.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Duitsland verdubbelde vandaag en niet van 50 naar 100, zullen we maar zeggen.
Bedankt! Benieuwd hoe het over twee weken in Duitsland is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Speciaal voor jou heb ik nog een grafiek gemaakt met de overduidelijke harde cijfers. Let ook vooral even op de positive rate, is een indicatie voor de mate van onderschatting (Nederland zit immers al weken aan de max. testcapaciteit)
[ afbeelding ]
Zou Duitsland het vandaag niet hebben over iets met de grens met Nederland vanwege Corona?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je normaal kunt discussiren zonder continu terminologie als faallandje meent te moeten bezigen zie ik je graag terug.
Duitsland verdubbelde vandaag en niet van 50 naar 100, zullen we maar zeggen.
Ik geloof dat ik geen enkele conclusie heb getrokken en alleen cijfers deelde.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je naar het zevendaagsegemiddelde kijkt klopt er geen bal van je conclusies hoor. Groei gaat in Duitsland veel minder hard dan hier.
Terugkijkpost in 2 weken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:40 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je naar het zevendaagsegemiddelde kijkt klopt er geen bal van je conclusies hoor. Groei gaat in Duitsland veel minder hard dan hier.
Graag gedaan. Je begrijpt hopelijk wel het wiskundige aspect achter het feit dat de Nederlandse grafiek veel steiler oploopt dan de Duitse? En de werking van het reproductiegetal m.b.t. de mate van toename is hier vast al wel vaker uitgelegd. Een land dat een R heeft dat zelden (lang) boven de 1 komt zal nooit serieus in de problemen geraken. Duitsland doet er alles aan om niet boven hun lockdownnorm te komen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bedankt! Benieuwd hoe het over twee weken in Duitsland is.
Dan begrijp je niet dat je op basis van de gemelde cijfers van gisteren (weekend-update) en vandaag (dinsdag) niet kunt beweren dat het in Duitsland rap de verkeerde kant op zou gaan.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik geen enkele conclusie heb getrokken en alleen cijfers deelde.
Die gaan ze echt niet sluiten. Veels te veel grensverkeer. Werd in de lente ook opengehouden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:42 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zou Duitsland het vandaag niet hebben over iets met de grens met Nederland vanwege Corona?
Omhoog gaan is de verkeerde kant op, of niet?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan begrijp je niet dat je op basis van de gemelde cijfers van gisteren (weekend-update) en vandaag (dinsdag) niet kunt beweren dat het in Duitsland rap de verkeerde kant op zou gaan.
Ja, ik ga maar even een mailtje sturen naar de Volkskrant wat hier precies is gebeurd. Het lijkt nu net alsof er bepaalde lieden gebeld hebben omdat ze de strekking van deze OMT'er te negatief vonden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bijzonder dat letterlijke quotes aangepast worden. Een passage herschrijven snap ik nog wel, maar het is echt een quote (of althans, zo staat het er).
Waar beweer ik dat het in Duitsland rap de verkeerde kant op gaat? Ik deel de cijfers van Duitsland van vandaag die opvallend zijn en jij reageert als door een adder gebeten. Daarbij: als dit in Nederland was geweest had je vooraan gestaan om te juichen veroordelen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan begrijp je niet dat je op basis van de gemelde cijfers van gisteren (weekend-update) en vandaag (dinsdag) niet kunt beweren dat het in Duitsland rap de verkeerde kant op zou gaan.
Je scheert heel rakelings langs de BNW onzin rand hier, dat begrijp je hopelijk wel?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik ga maar even een mailtje sturen naar de Volkskrant wat hier precies is gebeurd. Het lijkt nu net alsof er bepaalde lieden gebeld hebben omdat ze de strekking van deze OMT'er te negatief vonden.
Of domweg omdat de genterviewde verkeerd geciteerd is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik ga maar even een mailtje sturen naar de Volkskrant wat hier precies is gebeurd. Het lijkt nu net alsof er bepaalde lieden gebeld hebben omdat ze de strekking van deze OMT'er te negatief vonden.
Dat zou niet mooi zijn met nog bijna de hele herfst en winter voor de boeg.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is het niet gewoon zo dat corona in Europa gewoon grotendeels de trend volgt van andere virussen, oftewel de zomer is voorbij en nu begint het 'seizoen' weer?
Hele stuk in de spoilerquote:Amrish Baidjoe is een van Nederlands weinige outbreak-deskundigen met brede ervaring in crisissituaties. Eind juli richtte hij met andere experts het ‘Red Team’ op. Naar aanleiding van een rapport dat dit Red Team over mondmaskers publiceerde, besloot premier Rutte dat het OMT daar nogmaals naar moet kijken. Baidjoe is gematigd positief over de maatregelen die het kabinet gisteren aankondigde: ‘Inmiddels zijn we in de fase beland waarin we de stroom infecties niet meer kunnen stoppen met testen en bron- en contactonderzoek alleen.’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ftm.nl/artikelen/pandemiebestrijding-pingpongenBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Mooie postquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is het niet gewoon zo dat corona in Europa gewoon grotendeels de trend volgt van andere virussen, oftewel de zomer is voorbij en nu begint het 'seizoen' weer?
quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:00 schreef Gretzl het volgende:
Belangrijk en interessant artikel/interview van Follow The Money om even door te lezen, kan vandaag nog gratis zonder account
De internationaal bekende veldepidemioloog Amrish Baidjoe (onderdeel van C19 Red Team) wordt uitgebreid genterviewd. Stel dat hij al vanaf het begin een prominente plaats in het OMT had gekregen en zijn aanbevelingen daadwerkelijk waren overgenomen door het kabinet, hoeveel beter had Nederland er dan kunnen voor staan nu? Ik krijg zelf helaas nog steeds de indruk dat het kabinet in de eerste plaats voor een twijfelachtig mitigatiebeleid heeft gekozen omdat personen als Van Dissel en Wallinga het onterechte geloof hebben/hadden in snelle immuniteitsopbouw. En foutief dachten dat containment/serieus indammen naar lage aantallen onhaalbaar zou zijn in welvarend, rijk land als Nederland.
[..]
Hele stuk in de spoilerInteressant artikel, dank je wel. Toch heb ik wel een fundamenteel probleem met het Red Team. Los van dat het heel makkelijk roepen is van de zijlijn, kun je geen twitterfeed, krant of wat dan ook openslaan en het Red Team wordt weer genoemd. Er vindt me net wat teveel profilering plaats, soort van proberen baangarantie te ontwikkelen. Ik geloof best dat er zeer kundige mensen in zitten, maar het enige wat ik zie is (via de media) roepen wat er allemaal slecht is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.ftm.nl/artikelen/pandemiebestrijding-pingpongen
Mondkapjes doen niks volgens rivm en omt , lekker geloofwaardig om het ineens te verplichtenquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Want OMT/RIVM/kabinet proberen volgens jou niet waar het enigszins (legale) invloed uit te oefenen op de mainstream media bedoel je? Ze hebben er geen enkel doel bij om hun beeldvorming in deze crisis zo positief mogelijk te houden, ondanks aantoonbare blunders?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je scheert heel rakelings langs de BNW onzin rand hier, dat begrijp je hopelijk wel?
Dan zou je een ander verloop verwachten en juist in de noordelijke landen de aanzet moeten zien. Het tegendeel is waar. In bijvoorbeeld Servi en Bulgarije zijn de cijfers momenteel beter dan in de zomer. In Scandinavi is de herfst al lange tijd in volle gang en zie je die trend niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
En tegelijkertijd is dat wel een beetje de verwachting. Althans de mijne.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zou niet mooi zijn met nog bijna de hele herfst en winter voor de boeg.
Trek wel gelijk binnenkort. Nederland en Engeland als koploper rest volgt in een paar weekjes.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan zou je in verschillende landen een verschillend verloop verwachten en juist in de noordelijke landen de aanzet verwachten. In bijvoorbeeld Servi en Bulgarije zijn de cijfers momenteel beter dan in de zomer.
Wel Formule 1 tot half december ouwe reusquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:07 schreef vosss het volgende:
[..]
En tegelijkertijd is dat wel een beetje de verwachting. Althans de mijne.
We krijgen een lange zware winter vrees ik
Waarom zouden Nederland en Engeland vooroplopen ten opzichte van andere landen terwijl juist in Nederland en Engeland het najaar juist tamelijk laat aanbreekt in vergelijking met gebieden op dezelfde breedtegraad?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Trek wel gelijk binnenkort. Nederland en Engeland als koploper rest volgt in een paar weekjes.
Als je de samenstelling van C19 Red Team erop naslaat zie je dat zo'n beetje alle leden al gewoon een goedbetaalde baan hebben. Dit werk doen ze bovendien onbetaald in hun vrije tijd. Het lijkt me sterk dat ze andere doelen hebben behalve de beste situatie voor Nederland, voor alle inwoners.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant artikel, dank je wel. Toch heb ik wel een fundamenteel probleem met het Red Team. Los van dat het heel makkelijk roepen is van de zijlijn, kun je geen twitterfeed, krant of wat dan ook openslaan en het Red Team wordt weer genoemd. Er vindt me net wat teveel profilering plaats, soort van proberen baangarantie te ontwikkelen. Ik geloof best dat er zeer kundige mensen in zitten, maar het enige wat ik zie is (via de media) roepen wat er allemaal slecht is.
Probeer nog steeds naar de GP van Istanbul te gaan. Kan niet wachtenquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel Formule 1 tot half december ouwe reus
Waarom hebben Australi en Nieuw-Zeeland op het zuidelijke halfrond in hun winter dan nauwelijks last van?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb liever dat alle aandacht even naar het bestrijden gaat ipv constante proefballonetjes en klaagzangen. Zeker tijdens de eerste golf had het wat mij betreft wel even wat minder gemogen. Het is belangrijk informatie boven water te krijgen, maar elke avond dat Gommers in een talkshow op moet komen draven is hij niet daadwerkelijk op de werkvloer. Is dat nou echt het meest belangrijk?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Want OMT/RIVM/kabinet proberen volgens jou niet waar het enigszins (legale) invloed uit te oefenen op de mainstream media bedoel je? Ze hebben er geen enkel doel bij om hun beeldvorming in deze crisis zo positief mogelijk te houden, ondanks aantoonbare blunders?
Kabinet probeerde rond hoogtepunt coronacrisis vat te krijgen op talkshows (BNR)
Kabinet verzocht Telegraaf: ‘Laat RIVM een beetje heel’ (Mediacourant)
Huh. Kritisch AD-artikel over RIVM foetsie (GS)
Huh? Kritiek op RIVM in Torentjesbode (GS)
Omdat het niets met geografie te maken heeft of met het weer, vermoedelijk? Het heeft te maken met golf bewegingen en met mensen die bij een lage virus besmettingen stand denken dat het voorbij is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom zouden Nederland en Engeland vooroplopen ten opzichte van andere landen terwijl juist in Nederland en Engeland het najaar juist tamelijk laat aanbreekt in vergelijking met gebieden op dezelfde breedtegraad?
De meeste arts-microbiologen zullen graag op de plek van Ann Vossen komen te zitten. Ik geloof echt dat ze het beste voorhebben met NL, maar die 2 doelen zijn niet onverenigbaar. Het mag wat mij betreft wel een tandje minder vanuit het Red Team.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je de samenstelling van C19 Red Team erop naslaat zie je dat zo'n beetje alle leden al gewoon een goedbetaalde baan hebben. Dit werk doen ze bovendien onbetaald in hun vrije tijd. Het lijkt me sterk dat ze andere doelen hebben behalve de beste situatie voor Nederland, voor alle inwoners.
Zo kritisch als je op het kabinet bent, zo naef ben je als het om het Red Team gaat. Natuurlijk hebben die mensen ook andere doelen, genaamd ambitie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je de samenstelling van C19 Red Team erop naslaat zie je dat zo'n beetje alle leden al gewoon een goedbetaalde baan hebben. Dit werk doen ze bovendien onbetaald in hun vrije tijd. Het lijkt me sterk dat ze andere doelen hebben behalve de beste situatie voor Nederland, voor alle inwoners.
Ik geloof niet dat iemand beweert dat ze het slecht voor hebben, dat maakt nog niet dat ze ook gelijk hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoeveel tickets hebben die al verkocht?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Probeer nog steeds naar de GP van Istanbul te gaan. Kan niet wachten
En ze krijgen veel aandacht nu en daar doen mensen hele gekken dingen voor. Dat fenomeen is algemeen bekend, volgens mij.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo kritisch als je op het kabinet bent, zo naef ben je als het om het Red Team gaat. Natuurlijk hebben die mensen ook andere doelen, genaamd ambitie.
Nou ja, geografie en weer hebben altijd invloed maar met name omwille van het menselijk gedrag dat daaraan ten gevolge is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het niets met geografie te maken heeft of met het weer, vermoedelijk? Het heeft te maken met golf bewegingen en met mensen die bij een lage virus besmettingen stand denken dat het voorbij is.
Als ze dat niet "uitverkopen" dan is het echt een probleem want het zijn spotprijzen. Mooie testcasus.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel tickets hebben die al verkocht?
Sochi zag er aardig 'volgepakt' uit afgelopen weekend
Alle fucking machtig, wat een tragische "krant" is het toch.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad lopen janken dat je nu meer koffie en wc-papier gebruikt thuis, ... ambtenaren
Ga ik ook vanuit. Bij het kabinet ook.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En ze krijgen veel aandacht nu en daar doen mensen hele gekken dingen voor. Dat fenomeen is algemeen bekend, volgens mij.
Ik ga er van uit dat ze het goed bedoelen maar dat betekent niet dat ze altijd gelijk hebben.
Ik hoef niet thuis te werken en ik zou me al helemaal niet druk maken over 2-3 kopjes koffie per dagquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alle fucking machtig, wat een tragische "krant" is het toch.
Ambtenaren hebben een nieuwe CAO afgesloten en ze krijgen een paar honderd euro vergoeding wat exact het bedrag is wat het NIBUD zegt dat thuiswerken kost. Als jij dat ook wil moet jij hetzelfde doen, met je baas gaan praten.
Datquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ambtenaren hebben een nieuwe CAO afgesloten en ze krijgen een paar honderd euro vergoeding wat exact het bedrag is wat het NIBUD zegt dat thuiswerken kost. Als jij dat ook wil moet jij hetzelfde doen, met je baas gaan praten.
Dit is anders wel behoorlijk frappant, niet?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
De meeste arts-microbiologen zullen graag op de plek van Ann Vossen komen te zitten. Ik geloof echt dat ze het beste voorhebben met NL, maar die 2 doelen zijn niet onverenigbaar. Het mag wat mij betreft wel een tandje minder vanuit het Red Team.
Stel je niet zo aan zeg.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:03 schreef mir1986 het volgende:
Ambitie om in te dammen naar nul inderdaad, de exit-strategie/oplossing waarmee een land het beste uit deze crisis komt. Het is echt geen raketwetenschap om te begrijpen wat de duidelijke voordelen zijn van containment.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo kritisch als je op het kabinet bent, zo naef ben je als het om het Red Team gaat. Natuurlijk hebben die mensen ook andere doelen, genaamd ambitie.
Meer dan 500 euro op jaarbasis is wat thuis werken jou als werknemer kost.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik hoef niet thuis te werken en ik zou me al helemaal niet druk maken over 2-3 kopjes koffie per dag
In welk opzicht vind jij dan dat ze ongelijk hebben met hun aanbevelingen? Heb je concrete voorbeelden?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand beweert dat ze het slecht voor hebben, dat maakt nog niet dat ze ook gelijk hebben.
Ik denk dat je prima begreep wat ik bedoeldequote:Op dinsdag 29 september 2020 20:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ambitie om in te dammen naar nul inderdaad, de exit-strategie/oplossing waarmee een land het beste uit deze crisis komt. Het is echt geen raketwetenschap om te begrijpen wat de duidelijke voordelen zijn van containment.
Nee, en ik heb ook geen zin in die discussie. Jij gelooft iets en alles wat jij zegt en doet staat in het teken van dat geloof.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:23 schreef Gretzl het volgende:
[..]
In welk opzicht vind jij dan dat ze ongelijk hebben met hun aanbevelingen? Heb je concrete voorbeelden?
Dat moet je maar voor lief nemen, mensen moeten in deze tijd allemaal dingen inleveren.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer dan 500 euro op jaarbasis is wat thuis werken jou als werknemer kost.
het is toch leuk om lekker tegen een geloof te schoppen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, en ik heb ook geen zin in die discussie. Jij gelooft iets en alles wat jij zegt en doet staat in het teken van dat geloof.
Dat hoeven ze dus niet als ze goed onderhandelen. Dat blijkt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat moet je maar voor lief nemen, mensen moeten in deze tijd allemaal dingen inleveren.
Ja, ambtenaren zorgen goed voor zichzelfquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat hoeven ze dus niet als ze goed onderhandelen. Dat blijkt.
Durf ik wel aan, gaat niet gebeuren. Dan zetten ze zich compleet voor schut, ivm eerder stellige standpunten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
En hoe gaan ze dat handhaven?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Durf ik wel aan, gaat niet gebeuren. Dan zetten ze zich compleet voor schut, ivm eerder stellige standpunten.
Precies, een plek aan tafel. Ambitie.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Blijkt dat de leden van Red Team na afloop van hun uitnodiging bij de experttafels (Lessons learned) hebben voorgesteld of ze een officile positie konden krijgen om het OMT van de essentile tegenspraak te voorzien (immers een kleine groep experts weet lang niet alles, er ontbreken altijd vakgebieden/inzichten). Maar dat verzoek werd constant afgewezen door VWS. Blijkbaar hebben ze toch bepaald veel moeite om met kritiek om te gaan. Terwijl de kern van de boodschap van Red Team toch vooral is dat Nederland in het belang van alles en iedereen beter kan proberen om het Duitse beleid te kopiren, wat veel effectiever en minder schadelijk is.
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja natuurlijk, omdat deze experts absoluut niet met lede ogen willen toekijken dat Nederland het voor elkaar krijgt om als een van de welvarendste landen ter wereld voor een tweede maal een schandalig slecht coronabeleid te voeren, met veel onnodig leed (doden, langdurig zieken, maatschappelijke ontwrichting, faillisementen) tot gevolg. Mensen spreken zo vaak van de incompetentie van Trump (USA) aangaande de corona-uitpak, maar ons kabinet kan er ook wat van (hebben ze wel bewezen de afgelopen 8 maanden).quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, een plek aan tafel. Ambitie.
Pics van die vriendin?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb een vriendin die uit de corona-is-een-hoax kast is gekomen. Aantal vriendin wisten het al wel maar nu komt ze ervoor uit op de whatsapp groepschat.
Toch apart aangezien we allemaal dezelfde middelbare school en opleidingen hebben gedaan. En dan toch opeens met allemaal conspiracy theorieen aan komen zetten.
Je ziet steeds meer normaliter normaal en slim volk compleet omdraaien en opeens de gekste theorieen geloven.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb een vriendin die uit de corona-is-een-hoax kast is gekomen. Aantal vriendin wisten het al wel maar nu komt ze ervoor uit op de whatsapp groepschat.
Toch apart aangezien we allemaal dezelfde middelbare school en opleidingen hebben gedaan. En dan toch opeens met allemaal conspiracy theorieen aan komen zetten.
Nu leg je me weer woorden in de mond, want ik geloof niet dat het mr draait om eigen belang. Ik geloof alleen wel dat ze wel degelijk ook andere belangen hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, omdat deze experts absoluut niet met lede ogen willen toekijken dat Nederland het voor elkaar krijgt om als een van de welvarendste landen ter wereld voor een tweede maal een schandalig slecht coronabeleid te voeren, met veel onnodig leed (doden, langdurig zieken, maatschappelijke ontwrichting, faillisementen) tot gevolg. Mensen spreken zo vaak van de incompetentie van Trump (USA) aangaande de corona-uitpak, maar ons kabinet kan er ook wat van (hebben ze wel bewezen de afgelopen 8 maanden).
[ twitter ]
Maar geloof jij lekker dat Red Team meer draait om eigen belang dan belang van heel Nederland. Ik ben de illusie toch al verloren dat je hun boodschap ooit serieus gaat nemen. Ze hebben iig geen reputatie te verliezen, in tegenstelling tot kabinet, RIVM en OMT.
Ik weet dat je ‘t tegen @Da_Sandman had, maar toch ook even reageren. Ik geloof echt oprecht dat ze het beste met iedereen voorhebben, maar dat kunnen ze ook gewoon in directe gesprekken. Ga ik gesprek met mensen als Gommers, Kuipers, etc, die staan daar echt wel voor open.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, omdat deze experts niet met lede ogen willen toekijken als Nederland het voor elkaar om als een van de welvarendste landen voor een tweede maal een schandalig slecht coronabeleid voert, met veel onnodig leed tot gevolg. Mensen spreken zo vaak van de incompetentie van Trump aangaande de corona-uitpak, maar ons kabinet kan er ook wat van (hebben ze wel bewezen de afgelopen 8 maanden).
[twitter]https://twitter.com/KustawBessems/status/1310947701496991749
[/twitter]
Maar geloof jij lekker dat Red Team meer draait om eigen belang dan belang van heel Nederland. Ze hebben iig geen reputatie te verliezen, in tegenstelling tot kabinet, RIVM en OMT.
Ja, maar ik weet wel hoe het komt denk ik. Begon jaren geleden met burnout klachten, problemen thuis, problemen met vriendjes. Nu is haar nieuwste vriend is een super zweverig type wat blogposts maakt over energielevels en de New World Order. Eerder begon ze al over pedo's die energie halen uit kinderen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:34 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je ziet steeds meer normaliter normaal en slim volk compleet omdraaien en opeens de gekste theorieen geloven.
Amai, wat ergquote:Op dinsdag 29 september 2020 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tevens: De kosten worden betaald uit de lagere reiskosten die de overheid heeft omdat de ambtenaren niet meer naar kantoor reizen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk, geen enkele mens functioneert volledig objectief en het gebeurt ook maar zelden dat iemand bij een handeling slechts 1 belang heeft. Best normaal als er andere belangen ook een rol kunnen spelen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nu leg je me weer woorden in de mond, want ik geloof niet dat het mr draait om eigen belang. Ik geloof alleen wel dat ze wel degelijk ook andere belangen hebben.
Mja ik ben gewoon teleurgesteld denk ik. Ook ivm met die andere bekende conspiracies die ze aanhaalt nu.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Amai, wat erg![]()
Ik heb nog steeds veel te veel vrienden in mijn nabije omgeving die nog altijd de stellige overtuiging hebben dat het kabinet de eerste en tweede golf best wel ok heeft aangepakt en dat zij geen aantoonbare foute beslissingen hebben genomen. Dat Nederland het nog steeds minstens even goed heeft gedaan als DuitslandIk weet niet wat erger is...
Ze gebruiken dus (social) media omdat ze door VWS geen serieuze inspraak krijgen in het proces. Zie mijn eerdere berichten. Wat kunnen ze dan anders nog, om toch invloed te kunnen hebben in de publieke opinie?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet dat je ‘t tegen @:Da_Sandman had, maar toch ook even reageren. Ik geloof echt oprecht dat ze het beste met iedereen voorhebben, maar dat kunnen ze ook gewoon in directe gesprekken. Ga ik gesprek met mensen als Gommers, Kuipers, etc, die staan daar echt wel voor open.
In plaats daarvan gebruiken ze twitter om te laten zien wat anderen fout doen en zij wel weten, vandaar dat ik vind dat het profileren is.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel Formule 1 tot half december ouwe reus
Juist, en dat geldt voor het kabinet ook.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Natuurlijk, geen enkele mens functioneert volledig objectief en het gebeurt ook maar zelden dat iemand bij een handeling slechts 1 belang heeft. Best normaal als er andere belangen ook een rol kunnen spelen.
Maar het mag volkomen duidelijk wat hun #1-belang is. Dat is ook mijn belang, een Nederland dat deze corona-epidemie op de best mogelijke manier bestrijd.
Wie snapt het nog wel met al die intrinsieke vrijheid die sneller dan kan worden nagedacht door de vingers glipt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Mijn hemel, wonen er alleen maar idioten in Nederland?
De ene winkel verkoopt kaas, de andere verkoopt brood. Klanten snappen er helemaal niets meer van.
Exact. An sich hadden influencer als Famke Louise een punt toen ze zeiden dat ze het kabinetsbeleid niet meer begrepen (constateerden dat er allerlei onlogische beslissingen zijn genomen en dat er geen visie is), alleen verwoordde ze het verkeerd en liet ze zich gebruiken door de verkeerde persoon (Engel). Coronamaatregelen die een regering neemt zijn imo alleen aanvaardbaar als daarmee bereikt wordt dat de impact van de epidemie zoveel mogelijk beperkt wordt. Ons kabinet heeft twee maanden toegekeken hoe de aantallen weer opliepen, terwijl er enkel nieuwe 'maatregelen' werden die weinig hielpen en ook niet op al te veel draagvlak konden rekenen. Dan faal je als overheid dubbel.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen kritiek hebben en gewoon zeggen 'corona bestaat niet'.
Gezien het mortaliteitscijfer, de schattingen van het aantal long covid patinten en de nieuwe economische impact van de lockdown-achtige maatregelen van gisteren kun je denk ik niet stellen dat het kabinet het maximale eruit haalt wat mogelijk is?quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Juist, en dat geldt voor het kabinet ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |