Tenzij je in de tussentijd keihard hebt gewerkt om de actuele crisis eerst aan te pakken. Die crisis die ook niet statisch is, maar heel dynamisch en waarbij constant van alles verandert.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prima dat je er zo tegen aan kijkt.
Als ik op het werk met zulke grote problemen zou zitten, en ik kwam na 7 maanden met zulke brakke korte termijnoplossingen komen dan kan ik mijn spullen wel ongeveer pakken.
Oke, succes met je voorbeeld.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het lijkt me onnodig cynisch te doen wanneer jij niet in staat bent in te zien dat de realiteit complex is.
Ik heb een voorbeeld uitgewerkt.
[..]
Tot zover het OMT. Dit laat je toch ook niet gebeuren als integere wetenschapper...quote:
Welke grote inzichten zijn er geweest het afgelopen half jaar waardoor scenario uitwerkingen niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tenzij je in de tussentijd keihard hebt gewerkt om de actuele crisis eerst aan te pakken. Die crisis die ook niet statisch is, maar heel dynamisch en waarbij constant van alles verandert.
Succes met het blijven in het ongewisse, omdat je geen duidelijkheid kunt vinden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oke, succes met je voorbeeld.
Ik ga verder niet met jou in discussie, dat weet je.
Ik vind vooral dit interessant:quote:
quote:‘Als het moet, geef ik mijn plek graag aan iemand in wie de politiek meer vertrouwen heeft’, zegt het OMT-lid. ‘Ik sta in elk geval niet aan de zijlijn om via sociale media en talkshows beleid te maken.’ Veel leden van het Red Team zijn immers actief op sociale media of te gast in de praatshows. Een andere wetenschapper legt een verband met de aankomende verkiezingen: ‘Er moet twijfel worden gezaaid: hoe goed is het kabinetsbeleid?’ En dus zou de oppositie zijn eigen coronawetenschap regelen, achter de rug van het OMT om.
Competitiemodel
‘Dat je verschillende meningen hebt, vind ik een plus, dat hoort bij wetenschap’, zegt een hoogleraar. ‘Maar het helpt niet als je hier een competitiemodel opbouwt en zegt: we kijken wel welk advies het beste valt. Als we zo beleid denken te moeten maken, maak ik me grote zorgen.’
Flinke toename ic.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:19 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 3025
Totaal: 117551 (+3011 ivm -14 corr.)
Opgenomen: 48
Totaal: 12710 (+46 ivm -2 corr.)
Opgenomen op IC*: 25
Huidig: 153
Totaal: 3284
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 13
Totaal: 6393
Ergens is het ironisch dat met al die gelegenheidsclubs (hoe waardevol soms ook) het mandaat van het OMT en kabinet alleen maar ondergraven wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind vooral dit interessant:
[..]
Ik vraag me wel af, moeten we dit nu zien als klokkenluiden door het OMT, dat het niet goed gaat? Of moeten we dit zien als het OMT dat zich gepiepeld voelt omdat ze hun zin niet hebben gekregen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tot zover het OMT. Dit laat je toch ook niet gebeuren als integere wetenschapper...
Ik denk dat de reactie van de woordvoerder de enige juiste is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:17 schreef trein2000 het volgende:
het OMT. Dit laat je toch ook nie
Besmettingen gaan naar verwachting door tot 5000. Helemaal als de testcapaciteit opgeschroefd gaat worden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Besmettingen stabiliseren zo lijkt het.. opnames en overlijdens niet echt
Het zou mooi zijn als de besmettingen nu al stabiliseren. Dat gebeurt dan twee weken eerder dan verwacht!quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
We zitten nu al wel een dag of 4, 5 op een plateau van 2900-3000.... dat is op zich dan weer bemoedigend ergens, alleen de trend van opnames en doden hobbelt daar natuurlijk nog achteraan...quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:19 schreef Noppie2000 het volgende:
Nou, daar is de 3000 voor wie er op zat te wachten.
Slechte cijfers zoals we die nog wel even kunnen verwachten. Hopen dat we snel de goede kant op gaan.
Kroegen uurtje eerder dichtquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Er is toch 7 maanden geleden al een richting gekozen?: Dit is het. En als het anders wordt door nieuwe inzichten, dan hoor je het.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We zijn ongeveer 7 maanden verder, er hadden echt wel door beleidsambtenaren scenario uitgewerkt kunnen worden. In plaats daarvan voeren wij discussies over al dan wel of niet mondkapjes en of scholen open/dicht. Dit is gewoon professioneel de bal vooruit schuiven.
En laat ik helder zijn, het gaat mij er even niet om wat de ''richting'' gaat worden, als er maar eens gekozen wordt. En een scenario kan zijn dan we mogelijk nog langer dan 5 jaar langer gaan met het huidige beleid. Maar wees daar eerlijk over.
Dat lijkt mij een verhaal van Bessems gezien het feit dat het OMT zwaardere maatregelen wilde van het kabinet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tot zover het OMT. Dit laat je toch ook niet gebeuren als integere wetenschapper...
Dat duurt wat langer inderdaad. Bemoedigend dat we (op een dinsdag) niet ineens grote stappen maken van meerdere honderden. Verder afwachten en je best doen door het beperken van je sociale contacten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We zitten nu al wel een dag of 4, 5 op een plateau van 2900-3000.... dat is op zich dan weer bemoedigend ergens, alleen de trend van opnames en doden hobbelt daar natuurlijk nog achteraan...
Dat plateau valt op, maar aan de andere kant verwachten ze nog steeds ~5000 besmettingen binnenkort. Hoop dat het hierbij blijft, van harte, en dat het besef van de afgelopen tijd nu al effect heeft, maar dat is nog even afwachten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We zitten nu al wel een dag of 4, 5 op een plateau van 2900-3000.... dat is op zich dan weer bemoedigend ergens, alleen de trend van opnames en doden hobbelt daar natuurlijk nog achteraan...
Van de huidige zijn er nog zo'n 50.000 niet bekend zo te zien (luchtbrug?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Die autopsies zijn in Nederland aan de lopende ban verricht.quote:
Was altijd al een prima maatregel natuurlijkquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kroegen uurtje eerder dicht.
Perceptie?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:25 schreef xminator het volgende:
Waarom lijkt het erop dat meer babyboomers nu naar buiten gaan terwijl de maatregelen toenemen?
Meer uitslagen bekend dan er tests zijn afgenomen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
GGD testlocaties per kalenderweek3 week 39 week 38
Totaal aantal afgenomen testen 206.670 192.255
Waarvan uitslag bekend is 153.589 192.814
Aantal positieve testen 11.300 12.217
Percentage positieve testen 7,4% 6,1%
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
Het aantal testen is trouwens weer minder dan vorige week..quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen week dus +/- 7,4% besmet van alle testen. (week daarvoor nog 6,1%).
Inderdaad zeg, zie het nu ook: gaat toch richting 9-10% dan.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Van de huidige zijn er nog zo'n 50.000 niet bekend zo te zien (luchtbrug?) denk wel dat die nog even omhaag gaan.
Een toename van 14000 testen volgens het plaatje boven jequote:Op dinsdag 29 september 2020 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het aantal testen is trouwens weer minder dan vorige week..
Komt dat niet omdat we gewoon niet meer testcapaciteit hebbenquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Keek even naar deze: https://twitter.com/YorickB/status/1310917650114064390/photo/2quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:28 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Een toename van 14000 testen volgens het plaatje boven je
Percentage positieve testen stijgt dus ja.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Komt dat niet omdat we gewoon niet meer testcapaciteit hebben
Werkelijke toename is 9.quote:
Goede toevoeging. Ik dacht namelijk het de gesaldeerde mutatie betrof.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:31 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Werkelijke toename is 9.
Dinsdag 29 september
Maandag 28 september
Opgenomen op IC*: 22
Huidig: 144
scherpquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:27 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vorige week zijn er meer uitslagen bekend dan testen afgenomen, hoe kan dat?
Ik vraag mij nog steeds of de (hoofd)oorzaak wel ligt in het ontbreken van gedrag ?quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dan dat de Nederlandse bevolking deze waarschuwingen niet ter harte genomen heeft? Zou dat iets met het draagvlak te maken kunnen hebben? (Om toch maar weer voor de derde keer deze vraag te stellen)
Er zijn 25 nieuwe mensen op de ICs.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:31 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Werkelijke toename is 9.
Dinsdag 29 september
Maandag 28 september
Opgenomen op IC*: 22
Huidig: 144
Uitslagen van testen de week ervoor?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:27 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vorige week zijn er meer uitslagen bekend dan testen afgenomen, hoe kan dat?
Nog niet, maar ik zou deze pagina dan in de gaten houden:quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er ook al nieuwe cijfers over de uitsplitsing in de diverse stadsdelen in Amsterdam?
Het betreft de IC bezetting en capaciteit, en de bezetting is vandaag niet met 25 toegenomen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:32 schreef DustPuppy het volgende:
Er zijn 25 nieuwe mensen op de ICs.
Er zijn er 13 overleden, en een aantal naar reguliere afdelingen verplaatst.
Ik heb Wilders overigens geloof ik nooit echt betrapt op het in zee gaan met iemand die als niet-snugger bekend staat.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Wilders nooit echt die viruswaanzin hoek opgezocht.
quote:
Minder dan 4 maanden op twitter, reeds 326 volgers en 5500 tweets.quote:5,504 Tweets
Joined June 2020
256 Following
326 Followers
42500 tweets in maximaal 90 dagen, dat zijn er minstens 472 per dag, of 40 per uur, 12 uur per dag. ...quote:Omakoe,Yvonne
@Omakoe2
42.5K Tweets
FREE MIND,TROL HUNTER,COVID 19=HOAX,Q,TRUMP,TRUST THE PLAN,FREE WORLD IS COMING
Joined July 2020
3,042 Following
2,335 Followers
Bijlmer en Nieuw-West booming.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik zou deze pagina dan in de gaten houden:
https://www.amsterdam.nl/(...)ettingen-stadsdelen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vergelijk en huiver zelf. Zelfs mitigatieland Zweden dat door de overheidsexperts aanvankelijk werd bekritiseerd doet het op dit moment aanzienlijk beter dan Nederland om het reproductiegetal rond de 1 (of daaronder te houden) en een tweede golf niet uit de hand te laten lopen.
Deze puinhoop die grotendeels is veroorzaakt door een dramatisch slecht beleid. Vergelijk en huiver:
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Die zit waarschijnlijk in een trollenfabriek?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Minder dan 4 maanden op twitter, reeds 326 volgers en 5500 tweets.
Kan nog gekker:
[..]
42500 tweets in maximaal 90 dagen, dat zijn er minstens 472 per dag, of 40 per uur, 12 uur per dag. ...
Het is niet binair noch tweedeling. Het is vrij duidelijk en buiten discussie dat vooral mensen met onderliggende issues, en ja dat is ook ouder worden, in de "zorg" terecht komen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Adviseren is niets waard in die context. En je gaat er wel erg makkelijk van uit dat alleen ouderen of "zwakkeren" (whatever that may be) in het ziekenhuis terechtkomen.
Nou, wijzig even de grondwet, ik wacht wel even tot je dat geregeld hebt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet binair noch tweedeling. Het is vrij duidelijk en buiten discussie dat vooral mensen met onderliggende issues, en ja dat is ook ouder worden, in de "zorg" terecht komen.
Het lijkt mij niet zo vreemd dat je dan juist voor die groep gaat bekijken wat zijzelf en anderen daarin kunnen verbeteren. Ik opteer dat de groep die getroffen wordt keuzes krijgt of en in welke mate zij zichzelf (hoe, beter) kunnen beschermen. Dat gaat wmb hand-in-hand met dat dan mogelijk maken.
De all-inclusive aanpak is idealistisch en niet houdbaar. Het virus is er en dat kun je ook deel laten uitmaken met hoe mensen dan (daarmee) met elkaar omgaan. Iedereen over één kam scheren is leuk en gaat niet op wanneer er fundamentele verschillen zijn in gezondheid (en de beleving daarvan).
Wat moet er gewijzigd worden dan?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, wijzig even de grondwet, ik wacht wel even tot je dat geregeld hebt.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:40 schreef Gretzl het volgende:
Een veelzeggende grafiek van Our World in Data. Liegt er bepaald niet om zou je toch zeggen.Wat is hier de nuance?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vergelijk en huiver zelf. Zelfs mitigatieland Zweden dat door de overheidsexperts aanvankelijk werd bekritiseerd doet het op dit moment aanzienlijk beter dan Nederland om het reproductiegetal rond de 1 (of daaronder te houden) en een tweede golf niet uit de hand te laten lopen.
Deze puinhoop die grotendeels is veroorzaakt door een dramatisch slecht beleid. Vergelijk en huiver:
[ afbeelding ]
Oja. Zet het VK, Frankrijk en Spanje ernaast dan.
Je kan wel degelijk in de sportsetting besmet raken, men weet eenvoudig niet hoeveel anders; dan te spreken in in kansen. Het (vaak) schreeuwen en flink bewegen en daarmee verplaatsen (van ook het virus) is sws niet te voorkomen tijdens het sporten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, 'op momenten'. En van zo'n bal ga je niet besmet raken.
[..]
Want het is heel erg als mensen een keer een blote bast zien? En je kunt prima je broek aanhouden. Even een trainingsbroek aan en lekker naar huis.
Als dit de problemen zijn waar we over gaan struikelen.
Dan doe je een trainingspak aan over je shirt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:54 schreef Vallon het volgende:
Ik heb geen gêne maar ik heb gene behoefte mijn torso aan anderen te showen anders dan voor & in het team.
Het wordt een serieus praktisch probleem de komende tijd vanwege het weer. Verder betaal je als lid voor die faciliteiten. Natuurlijk is dit alles overmacht, maar op den duur gaat dat wel ergens wringen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan doe je een trainingspak aan over je shirt.
Kom op zeg, als 'niet kunnen omkleden' de druppel zou moeten zijn om de amateursport stil te leggen.
Start van het collegejaar lijkt er ook mee te maken te hebben, zeker als je ziet dat het vanaf begin september vooral in universiteitssteden enorm is toegenomen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Toch opvallend hoe het in september opeens geëxplodeerd is. Natuurlijk liep het al op in juli en augustus, maar eind augustus was het opeens weer stabiel rond 500/600 positieve testen per dag. De knik die je eind augustus zag is toch opmerkelijk. Volgens mij is toen ergens iets ontstaan van 'oh, maar er komt vrijwel niemand op de IC'. En dat in combinatie met mensen die langzaam weer naar binnen trokken.
[ afbeelding ]
Ja, het begin van het academisch jaar (+introweken) en schooljaar heeft de boel volgens mij echt in gang gezet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Toch opvallend hoe het in september opeens geëxplodeerd is. Natuurlijk liep het al op in juli en augustus, maar eind augustus was het opeens weer stabiel rond 500/600 positieve testen per dag. De knik die je eind augustus zag is toch opmerkelijk. Volgens mij is toen ergens iets ontstaan van 'oh, maar er komt vrijwel niemand op de IC'. En dat in combinatie met mensen die langzaam weer naar binnen trokken.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:40 schreef Gretzl het volgende:
Een veelzeggende grafiek van Our World in Data. Liegt er bepaald niet om zou je toch zeggen.Hele selectieve grafiek. Moet je niet doen. Je plaatst enkel de landen waar het op dit moment goed gaat naast een snelle stijging in Nederland. In andere landen als Belgie, VK en Frankrijk is eenzelfde iets aan de gang. Graag ernaast zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vergelijk en huiver zelf. Zelfs mitigatieland Zweden dat door de overheidsexperts aanvankelijk werd bekritiseerd doet het op dit moment aanzienlijk beter dan Nederland om het reproductiegetal rond de 1 (of daaronder te houden) en een tweede golf niet uit de hand te laten lopen.
[ afbeelding ]
Herfsteffectquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Yup, dat is wel de aanjager geweest...quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Start van het collegejaar lijkt er ook mee te maken te hebben, zeker als je ziet dat het vanaf begin september vooral in universiteitssteden enorm is toegenomen.
Kinderen > Ouders > Grootoudersquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Start van het collegejaar lijkt er ook mee te maken te hebben, zeker als je ziet dat het vanaf begin september vooral in universiteitssteden enorm is toegenomen.
quote:De RIVM-expert vindt het essentieel dat we het reproductiegetal (dat aangeeft hoe snel het coronavirus zich verspreidt) snel omlaag krijgen, om te voorkomen dat de zorg op den duur overbelast wordt. Momenteel ligt die waarde op 1,3.
Voor elke week met deze waarde hebben we minstens drie weken met een reproductiegetal van 0,9 nodig om alles binnen de perken te houden, aldus Van Dissel.
En wat als dit het nu is? Als die groep het best gebaat is bij een zo min mogelijke verspreiding onder de gehele bevolking? Is dat al in je opgekomen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet binair noch tweedeling. Het is vrij duidelijk en buiten discussie dat vooral mensen met onderliggende issues, en ja dat is ook ouder worden, in de "zorg" terecht komen.
Het lijkt mij niet zo vreemd dat je dan juist voor die groep gaat bekijken wat zijzelf en anderen daarin kunnen verbeteren. Ik opteer dat de groep die getroffen wordt keuzes krijgt of en in welke mate zij zichzelf (hoe, beter) kunnen beschermen. Dat gaat wmb hand-in-hand met dat dan mogelijk maken.
De all-inclusive aanpak is idealistisch en niet houdbaar. Het virus is er en dat kun je ook deel laten uitmaken met hoe mensen dan (daarmee) met elkaar omgaan. Iedereen over één kam scheren is leuk en gaat niet op wanneer er fundamentele verschillen zijn in gezondheid (en de beleving daarvan).
Zie ook deze kleine nuance verschillen en de impact op de tijd die het duurt:quote:
Je had met de herfst in aantocht en het onderwijs dat weer ging beginnen medio augustus nooit moeten beginnen met 500+ besmettingen per dag.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:08 schreef JohnDDD het volgende:
Start van het collegejaar en een paar weken sinds de start van de scholen, mensen terug van vakantie, en dat hele effect bij elkaar...
Lol, goede en duidelijk grafiek.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie ook deze kleine nuance verschillen en de impact op de tijd die het duurt:
[ afbeelding ]
Waarom 0,95? Alles onder de 1 is goed toch?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die introweken. Zoals Van Dissel ook al aangaf over de carnavalsweek als aanjager voor de eerste golf: dan schrijven mensen hun klachten ook gemakkelijker toe aan iets anders dan een virus.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:05 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ja, het begin van het academisch jaar (+introweken) en schooljaar heeft de boel volgens mij echt in gang gezet.
Jawel maar met R0,95 daalt het langzaam, duurt vele maanden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom 0,95? Alles onder de 1 is goed toch?
Ik heb in dit geval ook wat moeite met anonieme klagers, als je daadwerkelijk meent dat je moet tekenen bij het kruisje schrijf je toch een brandbrief nar de krant?quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af, moeten we dit nu zien als klokkenluiden door het OMT, dat het niet goed gaat? Of moeten we dit zien als het OMT dat zich gepiepeld voelt omdat ze hun zin niet hebben gekregen?
Indien klokkenluiden: Lijkt mij cruciaal dat daar direct kamervragen over komen. Indien gepiepeld voelen: Even stoppen met zeuren lijkt mij
Het waren een paar leuke zomermaanden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol, goede en duidelijk grafiek.
Betekent dus dat we dit jaar niet meer teruggaan naar versoepeling.
Dat is duidelijk.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, maar je ziet dus de kleine verschillen tussen 1 - 0,9 en bijvoorbeeld 0,7. Een 0,05 verschil kost je zo maar enkele weken extra.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom 0,95? Alles onder de 1 is goed toch?
Maar met dit pakket maatregelen komen we waarschijnlijk dik onder de 1 uit.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lol, goede en duidelijk grafiek.
Betekent dus dat we dit jaar niet meer teruggaan naar versoepeling.
Dat is duidelijk.
Welke site heb je dat van eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel maar met R0,95 daalt het langzaam, duurt vele maanden.
Dat leid ik af uit die grafiek. Bij R0,95 zijn wij op 13 december nog niet op de grens van wat met controle en inzicht noemt. Vermoedelijk pas eind december.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke site heb je dat van eigenlijk.
Reproductiegetal komt zelden significant onder de 1, schommelt altijd rond die waardes.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar met dit pakket maatregelen komen we waarschijnlijk dik onder de 1 uit.
Waarop baseer je dat?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar met dit pakket maatregelen komen we waarschijnlijk dik onder de 1 uit.
Ik snap die grafiek op zich wel maar waar heb je die vandaan, is hij gebaseerd op de actualiteit en is de kortere ligduur op de IC's en ziekenhuizen bijvoorbeeld meegenomen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat leid ik af uit die grafiek. Bij R0,95 zijn wij op 13 december nog niet op de grens van wat met controle en inzicht noemt. Vermoedelijk pas eind december.
Komt nog bij dat deze modellen zijn gebaseerd op een hoog compliance gehalte.
Tussen maart en mei hing het rond de 0,7. Dat is erg fors onder de 1 hoor. Als iedereen een beetje zijn best doet met het huidige pakket kan je zo al rond de 0,85 zitten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Reproductiegetal komt zelden significant onder de 1, schommelt altijd rond die waardes.
Kun je beter aan de poster van de grafiek vragen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik snap die grafiek op zich wel maar waar heb je die vandaan, is hij gebaseerd op de actualiteit en is de kortere ligduur op de IC's en ziekenhuizen bijvoorbeeld meegenomen.
Het idee is dat dit in elk geval (dus ook bij een relatief onwillige bevolking) genoeg gaat zijn om onder de 0,9 te zijn. Bovendien lijkt het in de beperkingen enorm op de lockdown van afgelopen voorjaar, en daarbij was de R gereduceerd tot rond de 0,7.quote:
Toen was de bulk dicht en lag alles plat.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tussen maart en mei hing het rond de 0,7. Dat is erg fors onder de 1 hoor. Als iedereen een beetje zijn best doet met het huidige pakket kan je zo al rond de 0,85 zitten.
Jawel maar toen zaten we in lockdown en waren de scholen dicht, de omstandigheden waarmee we me nu te maken krijgen (nouja na 18:00) liggen meer in de lijn van het junibeleid.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tussen maart en mei hing het rond de 0,7. Dat is erg fors onder de 1 hoor. Als iedereen een beetje zijn best doet met het huidige pakket kan je zo al rond de 0,85 zitten.
Maatregelen nu kan je toch echt niet vergelijken met de maatregelen destijds. Toen lag echt alles stil, dat is nu absoluut niet, verre van zelfs, het geval.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het idee is dat dit in elk geval (dus ook bij een relatief onwillige bevolking) genoeg gaat zijn om onder de 0,9 te zijn. Bovendien lijkt het in de beperkingen enorm op de lockdown van afgelopen voorjaar, en daarbij was de R gereduceerd tot rond de 0,7.
Blijf het toch gevaarlijk vinden om de situatie toen met nu te vergelijken. Ik hoop het met je mee hoor, maar de tendens (zo voel ik het althans) blijft nu echt dat mensen veel minder bereidwillig zijn om vanalles maar te laten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het idee is dat dit in elk geval (dus ook bij een relatief onwillige bevolking) genoeg gaat zijn om onder de 0,9 te zijn. Bovendien lijkt het in de beperkingen enorm op de lockdown van afgelopen voorjaar, en daarbij was de R gereduceerd tot rond de 0,7.
Praktijkvoorbeeld; in maart zat ons bedrijf binnen een dag dicht. Nu zijn er allemaal mitsen en maren en ja maar dit en ja maar zo.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijf het toch gevaarlijk vinden om de situatie toen met nu te vergelijken. Ik hoop het met je mee hoor, maar de tendens (zo voel ik het althans) blijft nu echt dat mensen veel minder bereidwillig zijn om vanalles maar te laten.
Thuiswerken moet? Doen we lekker niet!quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeld; in maart zat ons bedrijf binnen een dag dicht. Nu zijn er allemaal mitsen en maren en ja maar dit en ja maar zo.
Ja, dat is wel gevaarlijk ja. Er wordt ook niet meer geklapt voor de zorg. Wellicht dat het daarom misgaatquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijf het toch gevaarlijk vinden om de situatie toen met nu te vergelijken. Ik hoop het met je mee hoor, maar de tendens (zo voel ik het althans) blijft nu echt dat mensen veel minder bereidwillig zijn om vanalles maar te laten.
Dit hoor ik zoveel om mij heen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Thuiswerken moet? Doen we lekker niet!![]()
Klopt, hier ook. De keerzijde is dat we er nu wel eerder bij zijn dan in maart en niet overvallen worden.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Praktijkvoorbeeld; in maart zat ons bedrijf binnen een dag dicht. Nu zijn er allemaal mitsen en maren en ja maar dit en ja maar zo.
Mijn vroegere partner had taaislijmziekte, cystic fybrosis. Ze is inmiddels overleden, dus vandaar had.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik begreep (van inwoner New Castle) Mocht je niet meer in de tuin over de schutting met je buurman praten, of op straat met iemand (ook niet met afstand)quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:20 schreef capricia het volgende:
In bepaalde delen in het VK mogen ze helemaal niemand meer zien.![]()
[ twitter ]
Ik moet en durf er geen procentuele schatting aan te geven eigenlijk, maar het stemt me negatief dat dit dus echt niet alleen bij mij persoonlijk aan de gang is. Als dit zo makkelijk van tafel wordt geveegd door vele bedrijven zijn we voorlopig dus nog echt niet klaar.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit hoor ik zoveel om mij heen.
Bij mijn vriendin,'s werk heeft de directie serieus gezegd dat ze daar gewoon geen zin in hebben en het niet gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit hoor ik zoveel om mij heen.
Same. Hier wordt thuiswerken gepromoot met "binnen de diverse afdelingen wordt besloten of men thuis kan werken"quote:
Ik hoop oprecht dat sluiting van de kantoren, of de dreiging daartoe bedrijven wakker maakt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik moet en durf er geen procentuele schatting aan te geven eigenlijk, maar het stemt me negatief dat dit dus echt niet alleen bij mij persoonlijk aan de gang is. Als dit zo makkelijk van tafel wordt geveegd door vele bedrijven zijn we voorlopig dus nog echt niet klaar.
Ik geloof echt niks van die percentages. Waar lopen al die mensem het op die het initieel mee naar huis nemen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:27 schreef _serial_ het volgende:
Week 40: RIVM Rapport over week 39
Van 22 september 10:00 t/m 29 september 10:00 :
206.670(was 192255) tests, waarvan 11.300(was 10363) positief, 7.4%(was 6.1%, stijging 1.3%) *
*Gegevens in rapport zijn niet volledig (van 53081 testen is de uitslag nog niet verwerkt)
Van de positief getesten (22 sept t/m 29 sept) aarvan de setting bekend was (4242, 21.9%)
57.1% thuissituatie (2421)
10.6% werk (449)
8.6% familie (366)
5.9% Vrijetijdsbesteding/sport (259)
3.9% Horeca (165)
5.7% Kennissen en vrienden (240)
3.6% school/kinderopvang (154)
6.6% verpleegtehuis (278)
1.9% overig (80)
1.5% woonzorgcentra (64)
1.4% Studentenvereniging/activiteit (58)
0.9% feest, verjaardag, borrel (38)
0.8% medereiziger / reis / vakantie (36)
0.6% Overige gezondheidzorg (26)
BCO :
Week 39 Meldingen 18092 onderzocht, 1428 gevonden via BCO
Leeftijdsverdeling ( 22 sept t/m 29 sept )
0-4 - 22 - positief - 4 - ziekenhuis - 0 - overleden
5-9 58 - positief - 0 - ziekenhuis - 0 - overleden
10-14 496 - positief - 0 - ziekenhuis - 0 - overleden
15-19 - 1992 - positief - 1 - ziekenhuis - 0 - overleden
20-24 - 2825 - positief - 1 - ziekenhuis - 0 - overleden
25-29 - 2063 - positief - 6 - ziekenhuis - 0 - overleden
30-34 - 1510 - positief - 2 - ziekenhuis - 0 - overleden
35-39 - 1305 - positief - 2 - ziekenhuis - 0 - overleden
40-44 - 1187 - positief - 9 - ziekenhuis - 0 - overleden
45-49 - 1443 - positief - 5 - ziekenhuis - 2 - overleden
50-54 - 1496 - positief - 6 - ziekenhuis - 0 - overleden
55-59 - 1200 - positief - 14 - ziekenhuis - 1 - overleden
60-64 - 831 - positief - 15 - ziekenhuis - 3 - overleden
65-69 - 469 - positief - 10 - ziekenhuis - 2 - overleden
70-74 - 362 - positief - 23 - ziekenhuis - 6 - overleden
75-79 - 247 - positief - 20 - ziekenhuis - 4 - overleden
80-84 - 187 - positief - 12 - ziekenhuis - 11 - overleden
85-89 - 168 - positief - 4 - ziekenhuis - 11 - overleden
90-94 - 81 - positief - 3 - ziekenhuis - 8 - overleden
95+ - 27 - positief - 4 - ziekenhuis - 3 - overleden
We moeten ook niet gaan doen alsof je met een vast clubje mensen op kantoor met passende maatregelen nu ineens een groot risico op Corona loopt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Same. Hier wordt thuiswerken gepromoot met "binnen de diverse afdelingen wordt besloten of men thuis kan werken"
Bij ons is het "in overleg kan/mag je thuiswerken"
Dus niet het "werk thuis, mits het niet anders kan"
Het had ook niet heel anders verwacht hier, want ze zijn niet zo van het thuiswerken.
Ook vanuit een huis waar je op bezoek wasquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik geloof echt niks van die percentages. Waar lopen al die mensem het op die het initieel mee naar huis nemen.
Is ook haast niet te checken door de incubatietijd.
Lijkt mij ook. Ik denk wel dat dat ervoor zal zorgen dat de zorg helemaal leeg gaat lopen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:30 schreef Elan het volgende:
Rutte had het gisteren in zijn betoog over een t-splitsing, afhankelijk van de situatie gaan we links (lockdown in) of rechts (wellicht versoepelen). Wat nou als hij gewoon zo blijft? Want dat is natuurlijk ook een optie, druk op de zorg blijft maar behapbaar. Besmettingen liggen constant tussen de 3000 en de 4000 en de "R" daalt iets, maar niet naar waarde onder de 1....
Met hele strenge maatregelen trek je de boel veel sneller recht, maar is wel weer ingrijpender voor de samenleving. Aan de andere kant maandenlang beperkingen zit ook niemand op te wachten. Lijkt me een duivels dilemma.
Die 'als er een besmetting terug te leiden is naar je bedrijf, ga je 2 weken dicht' waarschuwing is een wassen neus, want niemand die dat op de millimeter gaat checken en normale handhaving als in BOA's die hier het bedrijventerrein afgaan zie ik ook niet 123 gebeuren.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat sluiting van de kantoren, of de dreiging daartoe bedrijven wakker maakt.
Eens. Weet alleen niet hoe hier zit met de ventilatie, maar dat zijn ze aan het onderzoeken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
We moeten ook niet gaan doen alsof je met een vast clubje mensen op kantoor met passende maatregelen nu ineens een groot risico op Corona loopt.
bij het werk van m'n vrouw zijn ze niet terug naar kantoor gegaan, dus sinds maart iedereen die z'n werk vanuit huis kan doen doet dat ookquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bij mijn vriendin,'s werk heeft de directie serieus gezegd dat ze daar gewoon geen zin in hebben en het niet gaat gebeuren.
Bij ons blijft het ook 3 dagen pw, we houden immers afstand dus is prima veilig te dien volgens rivm voorwaarden.
Gelukkig hoor ik van een hoop bedrijven die klant zijn dat ze nu thuis zitten weer, dus het is niet overal zo.
Chill. Hebben ze de band verlegd door z'n huiskamer ?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:32 schreef DonDruiper het volgende:
Een vriend van mij die in een fabriek aan de lopende band werkt, werkt vanaf vannacht ook gewoon thuis.
Het kan dus wel.
Da's een lange lopende band dan JONGUH!quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:32 schreef DonDruiper het volgende:
Een vriend van mij die in een fabriek aan de lopende band werkt, werkt vanaf vannacht ook gewoon thuis.
Het kan dus wel.
Ik heb even in boldface een inschatting gemaakt van de gelegenheden die theoretisch beinvloed worden door de nieuwe maatregelen en adviezen. Hoewel het natuurlijk allemaal niet compleet is, want van de meeste besmettingen is geen bron bekend, lijkt het wel op het meeste in te haken. Even aannemende dat het niet opportuun is om besmettingen in de gezinssfeer actief te voorkomen - daar heb je als overheid gewoon heel erg weinig controle op - is er nog 43 procentpunt over waar je mee kan werken, waarvan de maatregelen een effect zouden moeten hebben in rond de 37 procentpunt van deze gevallen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:27 schreef _serial_ het volgende:
57.1% thuissituatie (2421)
10.6% werk (449)
8.6% familie (366)
5.9% Vrijetijdsbesteding/sport (259)
3.9% Horeca (165)
5.7% Kennissen en vrienden (240)
3.6% school/kinderopvang (154)
6.6% verpleegtehuis (278)
1.9% overig (80)
1.5% woonzorgcentra (64)
1.4% Studentenvereniging/activiteit (58)
0.9% feest, verjaardag, borrel (38)
0.8% medereiziger / reis / vakantie (36)
0.6% Overige gezondheidzorg (26)
Ventilatie moet je op dit punt wel zelf van weten of dat op orde is waar jij werkt. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens. Weet alleen niet hoe hier zit met de ventilatie, maar dat zijn ze aan het onderzoeken.
Ruimte is er hier ook genoeg en alles.
Tis alleen dat je wel ziet dat mensen gewoon dicht bij elkaar zitten enzo, als er ergens hulp bij nodig is.
Die cijfers voor student, verjaardag, borrel klopprn voor geen meter.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook vanuit een huis waar je op bezoek was
En dat werkt ook weer door op die 57% thuis.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb even in boldface een inschatting gemaakt van de gelegenheden die theoretisch beinvloed worden door de nieuwe maatregelen en adviezen. Hoewel het natuurlijk allemaal niet compleet is, want van de meeste besmettingen is geen bron bekend, lijkt het wel op het meeste in te haken. Even aannemende dat het niet opportuun is om besmettingen in de gezinssfeer actief te voorkomen - daar heb je als overheid gewoon heel erg weinig controle op - is er nog 43 procentpunt over waar je mee kan werken, waarvan de maatregelen een effect zouden moeten hebben in rond de 37 procentpunt van deze gevallen.
maar maken wel deels gebruik van het ov waarschijnlijkquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:32 schreef Elan het volgende:
[..]
We moeten ook niet gaan doen alsof je met een vast clubje mensen op kantoor met passende maatregelen nu ineens een groot risico op Corona loopt.
Blijkt in elk geval niet uit de statistieken.
Werk zal wel snel toenemen nu de mensen massaal thuis moeten werken, moeten ze daar weer wat op verzinnenquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb even in boldface een inschatting gemaakt van de gelegenheden die theoretisch beinvloed worden door de nieuwe maatregelen en adviezen. Hoewel het natuurlijk allemaal niet compleet is, want van de meeste besmettingen is geen bron bekend, lijkt het wel op het meeste in te haken. Even aannemende dat het niet opportuun is om besmettingen in de gezinssfeer actief te voorkomen - daar heb je als overheid gewoon heel erg weinig controle op - is er nog 43 procentpunt over waar je mee kan werken, waarvan de maatregelen een effect zouden moeten hebben in rond de 37 procentpunt van deze gevallen.
Edit: He, dit is gek, de procenten tellen niet op. Sommige besmettingen worden aan meerdere locaties toegeschreven dan?
Ja.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:33 schreef VoMy het volgende:
Edit: He, dit is gek, de procenten tellen niet op. Sommige besmettingen worden aan meerdere locaties toegeschreven dan?
Dat is maar 0,8%quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar maken wel deels gebruik van het ov waarschijnlijk
Dat is fijn toch?quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik werk sinds maart fulltime thuis en nu is dit verlengd tot 1 januari. Ik mag niet meer op kantoor komen.
Netjes, al kan me voorstellen dat saai is soms voor veel mensen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij het werk van m'n vrouw zijn ze niet terug naar kantoor gegaan, dus sinds maart iedereen die z'n werk vanuit huis kan doen doet dat ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |