abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:35:49 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195329738
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:20 schreef Zipportal het volgende:
Hornbach wil graag dat bezoekers en medewerkers mondkapje gaan dragen

https://www.oogtv.nl/2020(...)ndkapje-gaan-dragen/
Liever niet is dan mijn credo.

Maar goed ik snap de ondernemer dat die een zakelijke afweging maakt zonder inhoudelijk een regel te willen (of kunnen) bekijken.
Immers de Gemeente kan dit idd als deurbeleid opleggen en de ondernemer kan niet anders dan het gedwee het opvolgend vragen. Net zoals dat gaat met "registraties", het kan worden opgelegd maar de klant is niet verplicht iets te vermelden (tot zover mijn kapper).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:36:13 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195329743
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:44 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat we hiervoor deze maatregelen nemen.
Nee, daarvoor nemen we die maatregelen niet.
Wij nemen die maatregelen om te voorkomen dat het straks weer net zo uit de hand loopt als in het voorjaar.

En daarbij gaat het niet om het aantal doden.

Als je niks, of te weinig, doet zal het aantal besmette mensen enorm toenemen.
Dat zal voor de meeste mensen geen gevolgen hebben (losstaand van de vraag of je ook als je weinig tot geen last hebt blijvende schade eraan over houdt, maar dat terzijde).

Máár, een bepaald percentage zal in het ziekenhuis terecht komen. En hoe meer besmettingen, hoe meer ziekenhuisopnames.

En dáár gaat het om.

Want ook al zou er helemaal niemand meer aan overlijden, en zou er helemaal niemand meer naar de IC hoeven, als er heel veel mensen met Covid19 in het ziekenhuis belanden, is er op een gegeven moment geen plek en tijd meer voor de reguliere zorg.
En dát gaat voor veel slachtoffers zorgen.

Dát is waar het om gaat, al vanaf dag één.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:36:35 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195329750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Die blijven in deze tijd hun omzet wel maken dus hebben gemakkelijk praten. Vooralsnog lijkt het bij een advies te blijven.
Heb ook niet de indruk dat er in ruim opgezette bouwmarkten veel corona-overdracht plaats vindt. Maar het staat weer leuk naar buiten toe uiteraard.
pi_195329758
Iemand nog in voor een BLM op de Dam?
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:37:19 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195329760
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:30 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

gezellig gehele dag kapje op lopen als werknemer
Ligt men nergens echt van wakker meer meen ik. Gewenning.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195329763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Die blijven in deze tijd hun omzet wel maken dus hebben gemakkelijk praten. Vooralsnog lijkt het bij een advies te blijven.
Warenhuis De Bijenkorf stelt het dragen van mondkapjes verplicht voor klanten in de vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Speciaal daarvoor aangestelde veiligheidscoördinatoren zien hier bij de deur op toe. Bezoekers die geen mondkapje bij zich hebben, krijgen er dan gratis eentje uitgereikt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195329783
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:20 schreef Zipportal het volgende:
Hornbach wil graag dat bezoekers en medewerkers mondkapje gaan dragen

https://www.oogtv.nl/2020(...)ndkapje-gaan-dragen/
Goed dat ze hun personeel beschermen van volk dat geen afstand houdt.
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:38:51 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195329785
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:37 schreef RipCity het volgende:

[..]

Warenhuis De Bijenkorf stelt het dragen van mondkapjes verplicht voor klanten in de vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Speciaal daarvoor aangestelde veiligheidscoördinatoren zien hier bij de deur op toe. Bezoekers die geen mondkapje bij zich hebben, krijgen er dan gratis eentje uitgereikt.
Van iemand met ontsmette handschoenen aan?
pi_195329799
quote:

[..]

Ik ga even een paar keer naar De Bijenkorf denk ik. Even wat mondkapjes scoren. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195329818
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ga even een paar keer naar De Bijenkorf denk ik. Even wat mondkapjes scoren. O-)
Stoer
hhhhh
pi_195329904
Place your bets: ik denk vanaf volgende week dinsdag landelijke verplichting mondkapjes in openbare ruimtes.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195329928
quote:

[..]

Zijn natuurlijk bang dat ze straks weer kunnen sluiten, nu kunnen ze vermelden dat ze toch echt alles eraan gedaan hebben.
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:48:31 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195329937
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nee, daarvoor nemen we die maatregelen niet.
Wij nemen die maatregelen om te voorkomen dat het straks weer net zo uit de hand loopt als in het voorjaar.

En daarbij gaat het niet om het aantal doden.

Als je niks, of te weinig, doet zal het aantal besmette mensen enorm toenemen.
Dat zal voor de meeste mensen geen gevolgen hebben (losstaand van de vraag of je ook als je weinig tot geen last hebt blijvende schade eraan over houdt, maar dat terzijde).

Máár, een bepaald percentage zal in het ziekenhuis terecht komen. En hoe meer besmettingen, hoe meer ziekenhuisopnames.

En dáár gaat het om.

Want ook al zou er helemaal niemand meer aan overlijden, en zou er helemaal niemand meer naar de IC hoeven, als er heel veel mensen met Covid19 in het ziekenhuis belanden, is er op een gegeven moment geen plek en tijd meer voor de reguliere zorg.
En dát gaat voor veel slachtoffers zorgen.

Dát is waar het om gaat, al vanaf dag één.
Kortom het doel is niet het virus controleren maar dat het ons leven gaat invullen.
Niet allle middelen heiligen de veronderstelde doelen.

Het eerste plan was voorkomen dat de ziekenhuizen overlopen en nu is dat besmettingen vorokomen omdat anders de ziekenhuizen kunnen overlopen.

Ook het woordje slachtoffers is uiterst relatief.
Ergens was berekend dat de maatregelen die iets van 400.000 levensjaren kosten en daarmee ca 21.000 levensjaren worden gered van Covid19. een bron
Iets met disproportioneel komt dan omhoog wat natuurlijk totaal anders ligt als het een eigen dierbare ik (be)treft.
pi_195329951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:33 schreef Predator40 het volgende:

[..]

BNW
Was sarcastisch.
pi_195329966
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Place your bets: ik denk vanaf volgende week dinsdag landelijke verplichting mondkapjes in openbare ruimtes.
Er is niet echt reden voor extra maatregelen gedurende pak 'm beet de komende twee weken. Tijdens de persco werd de vertraging voor het effect van het huidige pakket geschat op 10-14 dagen.
I'll give you something to do
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:50:18 #166
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195329971
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Of het dan al is zou ik niet durven gokken, maar dat het eraan zit te komen is wel heel erg duidelijk.

En dat is helemaal niet erg.
Ja, degenen die een mondkapje op willen kunnen dat nu al, maar ik merk dat als ik in een winkel ben, en er loopt iemand met een mondkapje op naar binnen, dat er dan toch wat lacherig op gereageerd wordt door de meeste mensen.
Wat voor een hoop mensen toch een reden kan zijn om hem toch maar niet op te doen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195329991
Bijenkorf mag je niks verplichten. Ze mogen je niet eens weigeren als je zonder mondkap naar binnen wil.
De regering mag alleen verplichten als er een wet op is.

Dus...
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:53:30 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195330014
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Bijenkorf mag je niks verplichten. Ze mogen je niet eens weigeren als je zonder mondkap naar binnen wil.

Dus...
Yep... ik ga benieuwd zijn, en die komen er, naar de eerste trials.
pi_195330017
quote:

Dus...
Is toch gewoon privé terrein? Dus Bijenkorf mag de huisregels opstellen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195330018
quote:

Dus...
Ze mogen je de toegang toch weigeren als ze dat willen?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_195330035
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:53 schreef RipCity het volgende:

[..]

Is toch gewoon privé terrein? Dus Bijenkorf mag de huisregels opstellen?
Dat denk ik ook
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 29 september 2020 @ 18:54:49 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195330040
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Of het dan al is zou ik niet durven gokken, maar dat het eraan zit te komen is wel heel erg duidelijk.

En dat is helemaal niet erg.
Ja, degenen die een mondkapje op willen kunnen dat nu al, maar ik merk dat als ik in een winkel ben, en er loopt iemand met een mondkapje op naar binnen, dat er dan toch wat lacherig op gereageerd wordt door de meeste mensen.
Wat voor een hoop mensen toch een reden kan zijn om hem toch maar niet op te doen.
Ik blijf erbij dat het ons niet gaat helpen om de cijfers op landelijk niveau significant omlaag te krijgen , maar we zullen zien.
pi_195330044
Ach ik kom nooit bij Hornbach of Bijenkorf we hebben ze hier niet.

Succes

Zorg dat de webshop goed werkt
pi_195330051
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat het ons niet gaat helpen om de cijfers op landelijk niveau significant omlaag te krijgen , maar we zullen zien.
gaat het ook niet, teveel werkgevers en burgers die er schijt aan hebben
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195330055
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ach ik kom nooit bij Hornbach of Bijenkorf we hebben ze hier niet.

Succes

Zorg dat de webshop goed werkt
Je komt nooit buiten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')