Je praat onzin. Er hebben nog nooit zoveel mensen in de zorg gewerkt als nu. Ruim 1.4 miljoen in Nederland.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze dan in de afgelopen 10 jaar niet 10.000 banen weg moeten bezuinigen. Goh, dat heeft Rutte gedaan..
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1799500708/gronings-ziekenhuis-sluit-operatiekamers-vanwege-ziek-personeel]Gronings ziekenhuis sluit operatiekamers vanwege ziek personeelquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:09 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd welke mensen werkloos geraakt zijn en voor de maatregelen zijn. Die mensen zullen vast niet getroffen zijn.
Hoeveel mensen moeten er werkloos worden? Had ervoor gezorgd dat er voldoende ziekenhuiscapaciteit is, dan was er niks aan de hand geweest. Zorg voor medicatie. Ik hoef geen vaccin dat niet langdurig getest is.
Ohh ja en zie hier. De eerste resultaten druppelen binnen, mensen die werkloos raken
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1799500708/gronings-ziekenhuis-sluit-operatiekamers-vanwege-ziek-personeel]Gronings ziekenhuis sluit operatiekamers vanwege ziek personeel
Hopelijk heb jij daar geen gewone operatiezorg van nodig.
Als ze nou meteen getest worden, dan hoeven ze niet thuis te zitten en kunnen ze werken. Ze zitten thuis met een normale verkoudheid of griep. Niet Corona. Begrijpend lezen is belangrijk..quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1799500708/gronings-ziekenhuis-sluit-operatiekamers-vanwege-ziek-personeel]Gronings ziekenhuis sluit operatiekamers vanwege ziek personeel
Hopelijk heb jij daar geen gewone operatiezorg van nodig.
En dat lijkt me duidelijk. Over al deze problemen wordt nou niet gesproken, nee alleen Corona is belangrijk. Al het andere wordt vergeten...quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
laat ze eerst onze oma’s en opa’s hun fietsen teruggeven dan praten we weer over ze.
Nee. De eerste minuut denk je pohh, daarvan vergeet je de rest van de tijd dat je hem op hebt. Echt, wat een gezeik om niks.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Zou het nou zo erg zijn om een mondkapje om te doen in winkels?
Gelukkig wordt 4045 hier op fokforum nooit vergeten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:18 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat lijkt me duidelijk. Over al deze problemen wordt nou niet gesproken, nee alleen Corona is belangrijk. Al het andere wordt vergeten...
De Bijenkorf zal in tranen zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:26 schreef quirina het volgende:
Prima dan weigert de bijenkorf me.
Dan verdienen ze ook niets aan me.
Gezien de jaarverslagen stemt elke klant minder tot verdriet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De Bijenkorf zal in tranen zijn.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:09 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd welke mensen werkloos geraakt zijn en voor de maatregelen zijn. Die mensen zullen vast niet getroffen zijn.
Hoeveel mensen moeten er werkloos worden?
Had ervoor gezorgd dat er voldoende ziekenhuistest- en BCO-capaciteit is, dan was er niks aan de hand geweest. Zorg voor medicatieeen mondmaskerplicht in alle publieke binnenruimtes. Doe er álles aan om het reproductiegetal met kostenefficiënte maatregelen langere tijd onder de 1 te houden en dam consequent in richting de nul. Leg deze strategie helder uit aan alle inwoners. Met containment kun je oneindig lang op lage aantallen nieuwe infecties blijven zitten, omdat alle clusters snel worden opgespoord en er nauwelijks meer sprake is van verspreiding waar je geen zicht op hebt. Ik hoef geen vaccin dat niet langdurig getest is. Een vaccin dat iedereen immuun maakt en blijvend effect zou natuurlijk een perfecte eindoplossing zijn, maar waarom zijn er faallanden die zo fixeren op de beschikbaarheid van een vaccin terwijl met TTI je heel veel onnodige doden en zieken voorkomt?
TLDR: mitigatie is schadelijker voor economie, volksgezondheid en maatschappij als geheel dan containment.
Heb je ook uitgerekend hoeveel beter Duitsland het nog steeds doet in vergelijking met ons faallandje? Dat het reproductiegetal er lang niet zo hoog ligt omdat ze effectievere maatregelen hebben die tegelijkertijd minder ingrijpend zijn en minder vragen van de bevolking?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Duitsland
vandaag van 1100 naar 2000. Cijfers al van vanochtend, maar dat wordt hier natuurlijk niet gemeld.
Welk nieuwsmedium meldt dit?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
He kijk nou, scenario's in Duitsland met bijbehorende maatregelen. Duidelijkheid, weten waar je aan toe bent. Hier? Onmogelijk want er zijn ontelbare scenario's!!!1!!1!!11!
Als je normaal kunt discussiëren zonder continu terminologie als faallandje meent te moeten bezigen zie ik je graag terug.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:32 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb je ook uitgerekend hoeveel beter Duitsland het nog steeds doet in vergelijking met ons faallandje? Dat het reproductiegetal er lang niet zo hoog ligt omdat ze effectievere maatregelen hebben die tegelijkertijd minder ingrijpend zijn en minder vragen van de bevolking?
Speciaal voor jou heb ik nog een grafiek gemaakt met de overduidelijke harde cijfers. Let ook vooral even op de positive rate, is een indicatie voor de mate van onderschatting (Nederland zit immers al weken aan de max. testcapaciteit)quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je normaal kunt discussiëren zonder continu terminologie als faallandje meent te moeten bezigen zie ik je graag terug.
Als je naar het zevendaagsegemiddelde kijkt klopt er geen bal van je conclusies hoor. Groei gaat in Duitsland veel minder hard dan hier.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Duitsland verdubbelde vandaag en niet van 50 naar 100, zullen we maar zeggen.
Bedankt! Benieuwd hoe het over twee weken in Duitsland is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Speciaal voor jou heb ik nog een grafiek gemaakt met de overduidelijke harde cijfers. Let ook vooral even op de positive rate, is een indicatie voor de mate van onderschatting (Nederland zit immers al weken aan de max. testcapaciteit)
[ afbeelding ]
Zou Duitsland het vandaag niet hebben over iets met de grens met Nederland vanwege Corona?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je normaal kunt discussiëren zonder continu terminologie als faallandje meent te moeten bezigen zie ik je graag terug.
Duitsland verdubbelde vandaag en niet van 50 naar 100, zullen we maar zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |