Ik ga nu principieel bestellen bij webshops met de laagste prijs. Winkeliers die vrijwillig hier in meegaan straf ik af.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ach ik kom nooit bij Hornbach of Bijenkorf we hebben ze hier niet.
Succes
Zorg dat de webshop goed werkt
Same here, ik kom buiten de supermarkt zelden nog in een winkel, komende tijd heb ik er al helemaal niks te zoeken met al die poppenkast regeltjes.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Succes
quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga nu principieel bestellen bij webshops met de laagste prijs. Winkeliers die vrijwillig hier in meegaan straf ik af.
Hoe kom je daar nou bij? Het is privé terrein. Zij mogen bepalen wie er naar binnen mag en wie niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Bijenkorf mag je niks verplichten. Ze mogen je niet eens weigeren als je zonder mondkap naar binnen wil.
De regering mag alleen verplichten als er een wet op is.
Dus...
Joh, dit meen je niet.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebeurt als degene die de quote gezegd zou hebben kan aantonen dat hij dat niet zo gezegd heeft.
Wie doet dat dan?quote:Of je kan er weer eens een samenzwering in zien, natuurlijk.
Ik laat mij niet muilkorven!quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ga nu principieel bestellen bij webshops met de laagste prijs. Winkeliers die vrijwillig hier in meegaan straf ik af.
Je mag toch gewoon vinden dat het een schijnmaatregel is die de cijfers niet zal gaan drukken?quote:
Ik denk niet na en laat mij een mondkapje opzettenquote:
Paar testjes voor het wennen en danquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef AlwaysConnected het volgende:
Succes
Je mag ook vinden dat de aarde plat is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je mag toch gewoon vinden dat het een schijnmaatregel is die de cijfers niet zal gaan drukken?
Dus iemand met een Burka mag wel en een ander niet.... of gaan winkels ineens bepalen of zij medisch mogen beoordelen of iemand een mondkapje kan of wilverdragen. Wat nu als zij alleen witte of zwarte mensen toelaten omdat zij willen dat hun winkelend publiek een bepaald gedrag vertoont.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Het is privé terrein. Zij mogen bepalen wie er naar binnen mag en wie niet.
Oke prima. We gaan de cijfers in de gaten houden de komende weken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je mag ook vinden dat de aarde plat is.
Die situaties zijn niet vergelijkbaar want vrijheid van religie en discriminatie verbod. Een winkel je bijvoorbeeld ook weigeren als je een rugzak op hebt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus iemand met een Burka mag wel en een ander niet.... of gaan winkels ineens bepalen of zij medisch mogen beoordelen of iemand een mondkapje kan of wilverdragen. Wat nu als zij alleen witte of zwarte mensen toelaten omdat zij willen dat hun winkelend publiek een bepaald gedrag vertoont.
NB: Niet voor niets worstelt het kabinet met deze invulling omdat het simpwelweg (nog) niet kan.
Bron: NOS. ""Dit is een indirect middel om gedrag te veranderen; dat mag simpelweg niet.""
Ik gaf voorbeelden niet om die uit te diepen. Lees artikel. NOSquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die situaties zijn niet vergelijkbaar want vrijheid van religie en discriminatie verbod. Een winkel je bijvoorbeeld ook weigeren als je een rugzak op hebt.
Dat het kabinet worstelt met de invulling heeft te maken met de handhaving. Zonder wettelijke grondslag kunnen niet handhaven.
Het is niet de overheid die deze verplichting oplegt maar een private onderneming op zijn privé terrein. Daar gelden andere regels voor.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik gaf voorbeelden niet om die uit te diepen. Lees artikel. NOS
Zou het nou zo erg zijn om een mondkapje om te doen in winkels?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is niet de overheid die deze verplichting oplegt maar een private onderneming op zijn privé terrein. Daar gelden andere regels voor.
Trek even een blik zorgpersoneel open! Oh wacht dat duurt 2 - 8 jaar om ze op te leiden. Zorg voor medicatie! Oh wacht het onderzoeken en testen van nog niet bestaande medicatie duurt nog langer dan een vaccin.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:09 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd welke mensen werkloos geraakt zijn en voor de maatregelen zijn. Die mensen zullen vast niet getroffen zijn.
Hoeveel mensen moeten er werkloos worden? Had ervoor gezorgd dat er voldoende ziekenhuiscapaciteit is, dan was er niks aan de hand geweest. Zorg voor medicatie. Ik hoef geen vaccin dat niet langdurig getest is.
Ohh ja en zie hier. De eerste resultaten druppelen binnen, mensen die werkloos raken
[twitter]
https://twitter.com/i/status/1310967345691668481[/twitter]
Voor sommige mensen wel kennelijk. Voor mij niet. Ik draag ze al sinds de opleving weer.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Zou het nou zo erg zijn om een mondkapje om te doen in winkels?
Dat mag wel degelijk, hoor. Bijenkorf is prive terrein, net als het OV en ze mogen je wel weigeren als je niet aan de huisregels gehoor geeft.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:51 schreef quirina het volgende:
Bijenkorf mag je niks verplichten. Ze mogen je niet eens weigeren als je zonder mondkap naar binnen wil.
De regering mag alleen verplichten als er een wet op is.
Dus...
Wellicht hadden ze dan in de afgelopen 10 jaar niet 10.000 banen weg moeten bezuinigen. Goh, dat heeft Rutte gedaan..quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trek even een blik zorgpersoneel open! Oh wacht dat duurt 2 - 8 jaar om ze op te leiden. Zorg voor medicatie! Oh wacht het onderzoeken en testen van nog niet bestaande medicatie duurt nog langer dan een vaccin.
Als de wereld een plan klaar had voor een pandemie, waar al sinds 2004 voor gewaarschuwd was, hadden we niet in deze teringzooi gezet. Het is dan nog een geluk dat het virus relatief mild is. Het geeft alleen een enorme druk op de gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wellicht hadden ze dan in de afgelopen 10 jaar niet 10.000 banen weg moeten bezuinigen. Goh, dat heeft Rutte gedaan..
Ik snap het probleem niet zoquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor sommige mensen wel kennelijk. Voor mij niet. Ik draag ze al sinds de opleving weer.
He kijk nou, scenario's in Duitsland met bijbehorende maatregelen. Duidelijkheid, weten waar je aan toe bent. Hier? Onmogelijk want er zijn ontelbare scenario's!!!1!!1!!11!quote:Vanuit deze ‘hotspot-strategie’, vanmiddag besproken met de deelstaten, wordt het aantal deelnemers aan privéfeestjes en bijeenkomsten in de openbare ruimte beperkt. Zodra er binnen zeven dagen meer dan 35 nieuwe besmettingen zijn per 100.000 inwoners dan mogen maximaal 50 mensen deelnemen aan die festiviteiten. In privéruimten wordt dringend aangeraden om dan geen feestjes te vieren met meer dan 25 personen.
Als in een district meer dan 50 nieuwe besmettingsgevallen zijn geconstateerd binnen zeven dagen dan mogen maximaal 25 gasten deelnemen aan zulke feestjes of bijeenkomsten in openbare of gehuurde ruimten. In privéruimten wordt in zo’n geval dringend aangeraden om het aantal gasten te beperken tot maximaal tien personen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |