Dus idd netjes gewacht tot de landelijke persco klaar wasquote:Op maandag 28 september 2020 20:00 schreef Xqtress het volgende: [..] https://www.at5.nl/media Op dit moment.
Niet zo raar ook met Amsterdam als een van de ergste brandhaarden van Europa.quote:Op maandag 28 september 2020 20:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Femke is erg negatief over de situatie...
Las het ja.quote:Op maandag 28 september 2020 20:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet zo raar ook met Amsterdam als een van de ergste brandhaarden van Europa.
Raar zeg..quote:Op maandag 28 september 2020 20:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Femke is erg negatief over de situatie...
Edit: Elkaar zo min mogelijk zien/opzoeken.
Buitenlanders hebben hele andere ideeën bij locktober.quote:Op maandag 28 september 2020 20:01 schreef Predator40 het volgende:
nieuwe trending hashtag op dit moment #locktober
Verwarrend misschien, maar zo is er tenminste nog ruimte her en der om wat te doen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:05 schreef Freecky28 het volgende:
Buiten niet naar sport kijken , maar wel binnen sporten (sportschool)
??
Sportkantine dicht , cafe gewoon open
Mondkapje wel gewenst , niet verplicht
Hoe lang gaan ze ons nog in de maling nemen met deze verwarrende regels
Is dit de voorpagina van de telegraaf van morgenochtend?quote:
In veiligheidsregio's overal, inclusief winkels een mondkapje ook voor alle contactberoepen omdat er nu landelijke adviesrichtlijnen zijn. Het (water)pijproken zal wel moeilijker verlopen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/media
Op dit moment.
Hoop dat het postuum uitgegeven wordt dan.quote:Op maandag 28 september 2020 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Schrijf jij het boek dan?
wow dat is wel slimquote:Op maandag 28 september 2020 20:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
In veiligheidsregio's overal, inclusief winkels een mondkapje ook voor alle contactberoepen omdat er nu landelijke adviesrichtlijnen zijn. Het (water)pijproken zal wel moeilijker verlopen.
Het (water)pijp(rok)en bedoel jequote:Op maandag 28 september 2020 20:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
In veiligheidsregio's overal, inclysuef winkels een mondkapje ook voor alle contactberoepen omdat er nu landelijke advies richtlijnen zijn. Het (water)pijproken zal wel moeilijker verlopen.
FOK!toberquote:
Het klinkt wel allemaal indrukwekkend he.quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Na ‘de dijk die ons moet beschermen tegen het virus’ en de ‘brandjes die moeten worden uitgetrapt’ hebben we nu de ‘mammoettanker’... Wie verzint al die matige metaforen?
Kuipers gebruikte deze vanmiddag ook.quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Na ‘de dijk die ons moet beschermen tegen het virus’ en de ‘brandjes die moeten worden uitgetrapt’ hebben we nu de ‘mammoettanker’... Wie verzint al die matige metaforen?
Mijn woning vind ik toch wel een gebouw van groot belangquote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef Xqtress het volgende:
Wat zijn nou gebouwen van groot belang? Is daar een duidelijke lijst van?
Mag dom klinken maar ik heb dit begrip niet.
quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
M.i. is geen metafoor beter dan een slechte metafoor.quote:Op maandag 28 september 2020 20:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kuipers gebruikte deze vanmiddag ook.
Maar wat vindt jouw creatieve brein een goede metafoor dan?
beiden....eerst focktober daarna locktoberquote:
In die contreien zijn vooral dingen die je hier niet wilt.quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef Longcat. het volgende:
Tjaa.. als we veel eerder een mondkapjesplicht hadden zoals de Aziatische landen was dit niet gebeurd. Waarom is het RIVM zo koppig?
niet echt gelukt die dijk en de brandjes blussen, nu moeten we opeens een mammoettanker gaan tegenhoudenquote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Nou, we zitten sinds het weekeinde al over het miljoen doden. Je hebt nog tot en met woensdag voor de benodigde (bijna!) 29 miljoen doden om de weddenschap te winnen, ik pak er alvast voorzichtig een glas bij, of schat je je kansen nog rooskleurig in?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik kom mij belftoen altijd na. Gewoon mij niet bannen. PM volgende maand je rek nr maar. Wacht ik heb tot Oktober.
Kan ook komen doordat aziatische mensen gewoon veel beter luisteren en hun land voor hun ego zetten. Afstand houden, handen wassen, ontsmetten, is voor Zuid-Korean en Japanners bijvoorbeeld al veel normaler.quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef Longcat. het volgende:
Tjaa.. als we veel eerder een mondkapjesplicht hadden zoals de Aziatische landen was dit niet gebeurd. Waarom is het RIVM zo koppig?
Ze kunnen De Jonge beter van die mammoettanker af gooien.quote:Op maandag 28 september 2020 20:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet echt gelukt die dijk en de brandjes blussen, nu moeten we opeens een mammoettanker gaan tegenhouden
Dan is het wachten op knoktoberquote:Op maandag 28 september 2020 20:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beiden....eerst focktober daarna locktober
quote:Op maandag 28 september 2020 20:12 schreef quirina het volgende:
Femke geef gewoon eens een eerlijk antwoord
Er werd onlangs ook gezegd dat het virus stiekem onder ons is en wacht op een perfecte kans om weer uit de bosjes te komen zetten. Moet een groot bosje zijn om een onzichtbare mammoettanker te verbergen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Als het zo doorgaat acht ik maatregelen zoals in Madrid mogelijk.quote:Op maandag 28 september 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:
Amsterdam heeft een gootprobleem als het zo doorgaat, zegt Femke.
Ja maar erop handhaven in ze niet.quote:Op maandag 28 september 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:
Loodgieters verenigt Uquote:Op maandag 28 september 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:
Zo zwart/wit is het niet. Kijk maar naar landen waar ze wel verplicht zijn. Daar gaat het echt zoveel beter.quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef Longcat. het volgende:
Ik heb een tijdje het nieuws niet gevolgd. Wat was daar aan de hand?quote:Op maandag 28 september 2020 20:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat acht ik maatregelen zoals in Madrid mogelijk.
Riolering kapot?quote:Op maandag 28 september 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:
Waarom stelde ze deze vraag inderdaad net niet aan Mark en Hugoquote:Op maandag 28 september 2020 20:15 schreef Tjacka het volgende:
Ze stellen bij AT5 betere vragen dan bij de NOS.
Als het echt zo gevaarlijk is , knal dan gelijk alles dichtquote:Op maandag 28 september 2020 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Verwarrend misschien, maar zo is er tenminste nog ruimte her en der om wat te doen.
Je kan ook zeggen overal dezelfde regels puur voor eerlijkheid, maar is dat echt beter?
Omdat het in strijd is met de grondwetquote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef Longcat. het volgende:
Sommigen wel. Probleem is om te bepalen of dat ligt aan de mondkapjes of aan andere aspecten van de aanpak.quote:Op maandag 28 september 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet. Kijk maar naar landen waar ze wel verplicht zijn. Daar gaat het echt zoveel beter.
Maatregel is dan ook hoofdzakelijk voor de sier imo. Juist binnen de horeca e.d. is er meer controle dan op straat/bij mensen thuis. Vooral mensen motiveren om nog eerder thuis af te gaan spreken, gaat perfect werkenquote:Op maandag 28 september 2020 20:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Die 22.00 regel helpt geen moer. Hier in Engeland is die regel er al bijna een week. En zoveel jongeren die dan gewoon de straat op gaan om verder te feesten zonder social distancing
Ja. Maar roepen dat het dé oplossing is daarom wel wat voorbarig.quote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sommigen wel. Probleem is om te bepalen of dat ligt aan de mondkapjes of aan andere aspecten van de aanpak.
Niet was, is.quote:Op maandag 28 september 2020 20:16 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje het nieuws niet gevolgd. Wat was daar aan de hand?
Ja behoorlijk achterlijk. Je kan toch niet achter de deur controleren.quote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maatregel is dan ook hoofdzakelijk voor de sier imo. Juist binnen de horeca e.d. is er meer controle dan op straat/bij mensen thuis. Vooral mensen motiveren om nog eerder thuis af te gaan spreken, gaat perfect werken
Mondkapje opquote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef Dimachaerus het volgende:
wat zei femke over de sportscholen
Die vraag kwam niet door de ballotage.quote:Op maandag 28 september 2020 20:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waarom stelde ze deze vraag inderdaad net niet aan Mark en Hugo
Min 40% zou betekenen dat dat naar 200 moet?quote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef quirina het volgende:
Bijna 500 besmettingen per dag he in 020..
Advies over mondkapjes, laten ze aan de sportscholen over.quote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef Dimachaerus het volgende:
Vandaag 250quote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef quirina het volgende:
Bijna 500 besmettingen per dag he in 020..
Iek niet begraipquote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef Xqtress het volgende:
Geplaceerd. Begrijpelijke taal voor de gemiddelde Amsterdammer.
Ja, en dat wordt nog wel groter ook.quote:Op maandag 28 september 2020 20:14 schreef Xqtress het volgende:
Dat is in principe bijna hetzelfde wat we hier hebben.quote:Op maandag 28 september 2020 20:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet was, is.
https://nos.nl/artikel/23(...)deel-van-madrid.html
Welke vraag?quote:Op maandag 28 september 2020 20:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waarom stelde ze deze vraag inderdaad net niet aan Mark en Hugo
Op die persconferentie mogen ze alleen maar domme vragen stellen en complimenten gevenquote:Op maandag 28 september 2020 20:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die vraag kwam niet door de ballotage.
Nou, ik vind Halsema eerlijk dan Rutte en De Jonge. Zij kan duidelijk niet zo goed draaien, goddank.quote:Op maandag 28 september 2020 20:12 schreef quirina het volgende:
Femke geef gewoon eens een eerlijk antwoord
Amsterdam had 2 maanden terug al een probleem.quote:Op maandag 28 september 2020 20:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en dat wordt nog wel groter ook.
In Spanje gaat men (net als in maart) wel wat verder dan hier.quote:Op maandag 28 september 2020 20:19 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is in principe bijna hetzelfde wat we hier hebben.
Dringende adviezen.... dus geen maatregelen maar in Amsterdam is dat een verdekte opdracht te doen wat gemeente opdraagt.quote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik vind haar bijna sympathiek overkomen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, ik vind Halsema eerlijk dan Rutte en De Jonge. Zij kan duidelijk niet zo goed draaien, goddank.
En de rekening krijgen we gewoon nog gepresenteerd. Linksom of rechtsom. En ik vrees dat dat niet fraai gaat zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 20:18 schreef Ven1972 het volgende:
Nederland moet weer tientallen miljarden euro's lenen van de banken om de bedrijven nog langer steunen... horeca's en andere bedrijven
Of dat het niet de schuld was van de lokale/centrale overheid dat het aantal coronagevallen nu zo oploopt. (ivm testcapaciteit enzo)quote:
Maar in maart zijn we waarschijnlijk gered door de zomer. Dit gaat nog wat worden dus.quote:Op maandag 28 september 2020 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Spanje gaat men (net als in maart) wel wat verder dan hier.
Na de migranten-, de huizen- en de klimaatcrisis nu dit ook nog. Worden barre tijden voor de gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 28 september 2020 20:21 schreef vosss het volgende:
[..]
En de rekening krijgen we gewoon nog gepresenteerd. Linksom of rechtsom. En ik vrees dat dat niet fraai gaat zijn.
Dank je!quote:Op maandag 28 september 2020 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Of dat het niet de schuld was van de lokale/centrale overheid dat het aantal coronagevallen nu zo oploopt. (ivm testcapaciteit enzo)
ik maak me meer zorgen om de miljarden die weer richting het buitenland gaanquote:Op maandag 28 september 2020 20:21 schreef vosss het volgende:
[..]
En de rekening krijgen we gewoon nog gepresenteerd. Linksom of rechtsom. En ik vrees dat dat niet fraai gaat zijn.
In GB zijn de maatregelen voor 6 maanden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar in maart zijn we waarschijnlijk gered door de zomer. Dit gaat nog wat worden dus.
Dat werkt toch ook niet joh.quote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Sporten met een mondkapje op, krijg het nu al benauwd
Ik meen "zijn mondkapjes in de sportschool verplicht ?"quote:
Nee. Gebeurde over de hele wereld, ongeacht seizoen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Maar in maart zijn we waarschijnlijk gered door de zomer. Dit gaat nog wat worden dus.
Kloptquote:Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik het goed heb begrepen, is er dus geen maatregel gekomen om alle niet-noodzakelijke reizen naar de drie grote steden te verbieden? Die stond wel op het lijstje van vanmiddag, geloof ik.
En als ik het ook goed heb begrepen, is er in plaats hiervan wel een dringende oproep gekomen om niet-noodzakelijke bewegingen te beperken?
Dat hangt volledig van ons gedrag af. Ondanks dat sommigen lijken te denken dat De Jonge en Rutte aan een knopje kunnen draaien.quote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB zijn de maatregelen voor 6 maanden.Maar ik denk dat dat wel reëel is, eigenlijk.
En anders hangt Femke hoogstpersoonlijk een handgranaat aan de voordeurquote:Op maandag 28 september 2020 20:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dringende adviezen.... dus geen maatregelen maar in Amsterdam is dat een verdekte opdracht te doen wat gemeente opdraagt.
Zou bij darters wel een goed idee zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat werkt toch ook niet joh.
Tozo 3 is tot midden juli. Dus in de regering verwachten ze dit stiekem ook wel langer. Aangezien je bij de tozo 3 nog steeds geen sollicitatieverplichting hebquote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
In GB zijn de maatregelen voor 6 maanden.Maar ik denk dat dat wel reëel is, eigenlijk.
quote:Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt volledig van ons gedrag af. Ondanks dat sommigen lijken te denken dat De Jonge en Rutte aan een knopje kunnen draaien.
Weg is weg het resultaat blijft 0.quote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik maak me meer zorgen om de miljarden die weer richting het buitenland gaan
Nee. Daarom uitwedstrijden van ajax een reglementaire 0-3 nederlaag wegens niet op komen dagen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:24 schreef MakkieR het volgende:
Nederlanders mogen niet naar de Amsterdam, maar hoe zit het eigenlijk andersom? Mogen Amsterdammers wel door heel Nederland reizen?
GO GO Gadget Mammoettanker !!quote:Op maandag 28 september 2020 20:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er werd onlangs ook gezegd dat het virus stiekem onder ons is en wacht op een perfecte kans om weer uit de bosjes te komen zetten. Moet een groot bosje zijn om een onzichtbare mammoettanker te verbergen.
Echt, die metaforen ja
Mogelijk, he? Maar goed, ga daar maar wel van uit ja en dan is 6 maanden mischien nog optimistisch.quote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Gevolgd door NOWvember?quote:Op maandag 28 september 2020 20:01 schreef Predator40 het volgende:
nieuwe trending hashtag op dit moment #locktober
Tja wie definieert wat ?quote:Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik het goed heb begrepen, is er dus geen maatregel gekomen om alle niet-noodzakelijke reizen naar de drie grote steden te verbieden? Die stond wel op het lijstje van vanmiddag, geloof ik.
En als ik het ook goed heb begrepen, is er in plaats hiervan wel een dringende oproep gekomen om niet-noodzakelijke bewegingen te beperken?
Straks alle sportscholen weer dicht.quote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat werkt toch ook niet joh.
Ze evalueren over 3 weken.quote:Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens wel twijfelachtig dat ze zowel zeggen: de komende tijd zullen de besmettingen en opnames nog toenemen, maar ook dat ze over 10-14 dagen effect hopen te zien van deze maatregelen. Zo rond het weekend van 10 oktober zullen ze moeten gaan evalueren.. dat komt toch allemaal veels te snel?
Tenzij de Russen ons komen redden met HET VACCINquote:Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mogelijk, he? Maar goed, ga daar maar wel van uit ja en dan is 6 maanden mischien nog optimistisch.
De vraag is ook wat het gevolg gaat zijn van zoveel besmettingen in combinatie met een lichte lockdown. De vorige keer trapte we genadeloos op de rem, waardoor het omlaag knalde.quote:Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens wel twijfelachtig dat ze zowel zeggen: de komende tijd zullen de besmettingen en opnames nog toenemen, maar ook dat ze over 10-14 dagen effect hopen te zien van deze maatregelen. Zo rond het weekend van 10 oktober zullen ze moeten gaan evalueren.. dat komt toch allemaal veels te snel?
Ja, nee, dank je wel. Dat vaccin mogen ze lekker in Rusland houden. Sowieso word dat nooit in Nederland toegelaten zoals dat getest is tot nu toe.quote:Op maandag 28 september 2020 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tenzij de Russen ons komen redden met HET VACCIN
Nee, er komt geen inreisverbod voor Amsterdam.quote:Op maandag 28 september 2020 20:24 schreef MakkieR het volgende:
Nederlanders mogen niet naar de Amsterdam, maar hoe zit het eigenlijk andersom? Mogen Amsterdammers wel door heel Nederland reizen?
Ik ben voorstander van duidelijkheid, dit was voor mij weer heel onduidelijk, zeg dan gewoon voor heel Nederland voor iedereen geldt dit. Niet voor een regio.
ik ben klaar met de supermarkt, 95% heeft echt schijt aan de regels......quote:Op maandag 28 september 2020 20:26 schreef Mortaxx het volgende:
Verplicht met een karretje in de supermarkt
Ja, maar ik verwacht het ook echt niet dat na 10-14 dagen besmettingen en opnames nog gaat dalen, na bekendmaking van nieuwe maatregelen. Sterker nog, het wordt wel erger dan de 1ste golf in het voorjaar waar ook IC kan overgespeeld worden met tientallen tot honderden nieuwe coronapatienten. Het zelfde geldt ook voor gewone verpleegafdelingen die als cohort alleen voor coronapatienten is bestemd.quote:Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Jammer. Gecombineerd met een uitreisverbod had dat wel geholpenquote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, er komt geen inreisverbod voor Amsterdam.
//--//quote:Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Gebeurde over de hele wereld, ongeacht seizoen.
Ja, hoe zou het toch komen dat die besmettingen zo snel toenemen?quote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben klaar met de supermarkt, 95% heeft echt schijt aan de regels......
Een uitreisverbod is beter idee.quote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Als ze over 2 weken geen daling zien in de R waarde, gaan ze in overleg om direct volgend op de 3 weken hardere maatregelen aan te kondigen.quote:
3 personen bij oma Truus op bezoek noem ik geen hele families.quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef _serial_ het volgende:
Oke,
We sluiten de sportkantines - RIP verenigingen
We sluiten de horeca een paar uur eerder - weg banen en omzet in een sector die het al erg zwaar heeft
Maar ondertussen mag je nog wel volle bak met hele families op bezoek bij Tante Sjaan in het verzorgingstehuis/woonzorgcentrum/bejaardenhuis![]()
Terwijl daar nu juist het zwaartepunt ligt van de overleden personen en mogelijk ook de opnames.
Een soort Hotel California...quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Een uitreisverbod is beter idee.
Hey, er zijn wel grenzen hè met je rare vragenquote:Op maandag 28 september 2020 20:24 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben voorstander van duidelijkheid, dit was voor mij weer heel onduidelijk, zeg dan gewoon voor heel Nederland voor iedereen geldt dit. Niet voor een regio.
Nog steeds hetzelfde, want dat zijn uitzonderingen en hebben momenteel al die anderhalve meter in acht te nemen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef Mondkapje het volgende:
Want hoe zit het met de al geplande theaters en concerten, musea waarvoor gereserveerd is?
Om 22:05 een biertje drinken is levensgevaarlijk. Een gangbang in de parenclub mag dan weer welquote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef _serial_ het volgende:
Oke,
We sluiten de sportkantines - RIP verenigingen
We sluiten de horeca een paar uur eerder - weg banen en omzet in een sector die het al erg zwaar heeft
Maar ondertussen mag je nog wel volle bak met hele families op bezoek bij Tante Sjaan in het verzorgingstehuis/woonzorgcentrum/bejaardenhuis![]()
Terwijl daar nu juist het zwaartepunt ligt van de overleden personen en mogelijk ook de opnames.
Dan heb je niet geluisterd.quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef _serial_ het volgende:
ijl daar nu juist het zwaartepunt ligt van de
3 personen tegelijk, dus van 12:00-15:00 familie zoon1, van 16:00-18:00 zoon 2quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
3 personen bij oma Truus op bezoek noem ik geen hele families.
Locktoberquote:
Met mondkapjequote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Om 22:05 een biertje drinken is levensgevaarlijk. Een gangbang in de parenclub mag dan weer wel
op het thuiswerken na zijn dit WEER fopmaatregelen, tevens is het testen/bco nog een zooitje en hebben er veel mensen gewoon schijt aan de basisregels.quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Xqtress het volgende:
Ik ben er zelf niet erg van overtuigd dat deze maatregelen op korte termijn een duidelijk effect gaan hebben.
Wel relatief makkelijk te handhaven. Je ziet het in één opslag, minder ruimte voor discussie. Beetje nog over of het goed gedragen wordt, maar soit.quote:Op maandag 28 september 2020 19:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat ze redeneren dat als een X aantal percentage ze draagt het al helpt. Bij verplichten moet je ook weer handhaving inzetten.
Gelukkig is daar Vaccinuari.quote:
Ach ja natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 20:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
3 personen tegelijk, dus van 12:00-15:00 familie zoon1, van 16:00-18:00 familie 2
En zo door.
Omdat die bezoekers worden geregisstreerd als sekswerkers.quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Om 22:05 een biertje drinken is levensgevaarlijk. Een gangbang in de parenclub mag dan weer wel
dat is natuurlijk ook helemaal krom hequote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Deurbeleid nog wel... dat zal wel weer wat worden...quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Claudia_x het volgende:
Er komt een deurbeleid voor winkels én het dragen van mondkapjes wordt geadviseerd (winkeliers mogen klanten weigeren die geen mondkapje dragen). Welk voortschrijdend inzicht ligt daaraan ten grondslag? Ik wil dat graag horen. Het kabinet heeft immers het OMT om een nieuw advies gevraagd en wacht daar nog op.
Nou toen mijn Oma nog leefde wel hoor, daar was het een komen en gaan van familie het hele weekend door.quote:Op maandag 28 september 2020 20:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ach ja natuurlijk.
Alle bejaarden hebben natuurlijk zo'n lopende band aan familie op visite!
Het is immers niet, dump je moeder in een verpleeghuis en kijk er nooit meer naar om, maar een verpleeghuis geeft je aandacht en liefde van de familie!
Das wel meer de uitzondering dan de regel kan ik je vertellen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou toen mijn Oma nog leefde wel hoor, daar was het een komen en gaan van familie het hele weekend door.
Nu zal dat niet overal zo zijn, dat geloof ik best.
Misschien als ze straks in volledige lockdown zitten.quote:Op maandag 28 september 2020 20:33 schreef Predator40 het volgende:
die "dringende adviezen" word je toch ook helemaal simpel van.
hoeveel voorbeelden moet je nu hebben dat dat gewoon niet werkt !
Wilt u even de burka omlaag doen graag om te controleren of er mondkapje onder zit.quote:Op maandag 28 september 2020 20:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deurbeleid nog wel... dat zal wel weer wat worden...
Als je bij ons familie wilde zien dan ging je naar oma, want er was altijd wel familie en er kwam tijdens je bezoek ook andere familie bijquote:Op maandag 28 september 2020 20:34 schreef _serial_ het volgende:
Nou toen mijn Oma nog leefde wel hoor, daar was het een komen en gaan van familie het hele weekend door.
Nu zal dat niet overal zo zijn, dat geloof ik best.
Moet je met burka wel een mondkap op?quote:Op maandag 28 september 2020 20:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wilt u even de burka omlaag doen graag om te controleren of er mondkapje onder zit.
Ik voorspel je al: eerste week gaan winkeliers daar goed op toezien, daarna wordt het elke week weer minder en op een gegeven moment interesseert het ze geen ene drol meer.quote:Op maandag 28 september 2020 20:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Wilt u even de burka omlaag doen graag om te controleren of er mondkapje onder zit.
Nee. Je hebt gelijk. Over drie weken is het voorbij. Hopen we.quote:
Ja want iemand met een burka op ging een avondje stappenquote:Op maandag 28 september 2020 20:35 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
In week 3 gaat het ze interesseren, believe me.quote:Op maandag 28 september 2020 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik voorspel je al: eerste week gaan winkeliers daar goed op toezien, daarna wordt het elke week weer minder en op een gegeven moment interesseert het ze geen ene drol meer.
Als je door een burka een aansteker kunt uitblazen is het niet voldoende.quote:Op maandag 28 september 2020 20:36 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Moet je met burka wel een mondkap op?
In feite is het meer een lichaamskap dus lijkt me niet.
En voor wie dat gelooft heb ik een brug te koop...quote:Op maandag 28 september 2020 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Je hebt gelijk. Over drie weken is het voorbij. Hopen we.
Kunnen ze dat?quote:Op maandag 28 september 2020 20:38 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Als je door een burka een aansteker kunt uitblazen is het niet voldoende.
Nee, hier zitten we tot de kerst nog wel aan vast.quote:Op maandag 28 september 2020 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En voor wie dat gelooft heb ik een brug te koop...
Weet ik niet, maar dat is natuurlijk te proberen.quote:
Ik dacht precies hetzelfde als jij maar na wat snel speurwerk kan ik ook wel concluderen dat dit niet waar is, Frankrijk, Spanje en de Filipijnen hebben (gedeeltelijke) mondkapjesverplichting en daar zijn de cijfers nog steeds torenhoog.quote:Op maandag 28 september 2020 20:08 schreef Longcat. het volgende:
Waarom was de volledige lockdown van die centra dan z'n probleem?quote:Op maandag 28 september 2020 20:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Das wel meer de uitzondering dan de regel kan ik je vertellen.
Waarom denk je dat het na de kerst weer goed is dan?quote:Op maandag 28 september 2020 20:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee, hier zitten we tot de kerst nog wel aan vast.
Het gaat om het beperken van sociale interacties. Dat is alles.quote:Op maandag 28 september 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf vast herhalen... weet iemand hoeveel thuiswerken bijdraagt in voorkomen van verspreiding ?
Dit dan bovenop wat nu reeds het geval is en was. Zo ik om mij heenkijk werkt iedereen die thuis kan werken, doorgaans wel thuis. De straten zijn redelijk vol geparkeerd met leasebakken (volgens RDW, zakelijk aangeschaft dan; je doet wat als je thuis zit te "werken") waar die vroeger geveegd konden worden.
Volgens mij zegt het Google Mobility rapport dat de mobiliteit op kantoor nog zo'n 80% is van een normale week. Dat is zo'n 20 procentpunt meer dan in april geloof ik.quote:Op maandag 28 september 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf vast herhalen... weet iemand hoeveel thuiswerken bijdraagt in voorkomen van verspreiding ?
Dit dan bovenop wat nu reeds het geval is en was. Zo ik om mij heenkijk werkt iedereen die thuis kan werken, doorgaans wel thuis. De straten zijn redelijk vol geparkeerd met leasebakken (volgens RDW, zakelijk aangeschaft dan; je doet wat als je thuis zit te "werken") waar die vroeger geveegd konden worden.
Laat de hele maand december maar een dik pak sneeuw vallen dan, we hoeven toch de deur niet uitquote:Op maandag 28 september 2020 20:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zó cute voor onder de kerstboomquote:Op maandag 28 september 2020 20:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik reken op minstens volgend jaar zomer dat we er vanaf zijn in de zin van beperkende maatregelen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het na de kerst weer goed is dan?
Geloof mij, ze worden zeker niet vergeten.quote:Op maandag 28 september 2020 20:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom was de volledige lockdown van die centra dan z'n probleem?
Het aantal gevallen uit die leeftijdsgroep ging daarna wel drastisch naar beneden.
Ik maak mij gewoon zorgen over die groep, ze worden compleet vergeten, zeker omdat ik bijna elke dag wel weer een nieuw bericht lees van besmettingen in die woonzorgcentra in de pers.
bv
https://www.dvhn.nl/drent(...)-virus-26057980.html
Op het dashboard van de overheid zie ik dat er 262 besmette locaties zijn
https://coronadashboard.r(...)is-besmette-locaties
En z'n 30 bewezen besmettingen per dag.
Sorry, maar ik bedoel geen verbod, meer de restricties waar Rutte het over had, voor wie geldt dit nu precies, alleen voor bekende regio's Amsterdam, Rotterdam, Den Haag enzo of voor iedereen. Het kwam tot mij over dat de restricties gold voor Nederlanders die naar de bekende regio's gingen en niet andersom, terwijl je juist die regio daar wilt houden met hun corona besmetting.quote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
80% van een normale week op kantoor is wel bizar hoog. Kantoorpersoneel kan in principe gewoon allemaal thuis werken.quote:Op maandag 28 september 2020 20:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt het Google Mobility rapport dat de mobiliteit op kantoor nog zo'n 80% is van een normale week. Dat is zo'n 20 procentpunt meer dan in april geloof ik.
Dan moet er eerst nog iemand met een goed werkend vaccin komen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik reken op minstens volgend jaar zomer dat we er vanaf zijn in de zin van beperkende maatregelen.
Nou....daar valt ook wat op af te dingen naar het schijnt, er stond een onderzoek in de Volkskrant eerder deze week dat de lockdown in verzorgingstehuizen ook hele positieve effecten had, er was meer rust en minder geweld (ja, mensen die dement zijn slaan soms).quote:Op maandag 28 september 2020 20:42 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Geloof mij, ze worden zeker niet vergeten.
Om een tweede lockdown door te voeren in de verpleeghuizen is een enorm grote stap. Veel ouderen hebben enorm geleden onder de 1e. In belgie spraken ouderen over maar euthanasie plegen omdat ze zo depressief werden. Je doet zoiets niet zomaar.
Ik verwacht tot minimaal 2022 maatregelen eigenlijk als we zo door gaan.quote:Op maandag 28 september 2020 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan moet er eerst nog iemand met een goed werkend vaccin komen.
Niet per se 80% van kantoorlui, hè. 80% van het totaal. Volgens mij is zo'n 60% überhaupt niet in staat om thuis te werken (ervan uitgaande dat in maart vrijwel iedereen dat deed als het redelijkerwijs een beetje kon).quote:Op maandag 28 september 2020 20:43 schreef Breekfast het volgende:
[..]
80% van een normale week op kantoor is wel bizar hoog. Kantoorpersoneel kan in principe gewoon allemaal thuis werken.
Een goed werkend vaccin komt er de komende jaren misschien wel helemaal niet.quote:Op maandag 28 september 2020 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus ik ben hoopvol maar niet geheel zeker van mijn voorspelling.quote:Op maandag 28 september 2020 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar het is niet echt gevaarlijk, het is vooral gevaarlijk voor de zorg als er teveel mensen besmet raken tegelijk.quote:Op maandag 28 september 2020 20:17 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Als het echt zo gevaarlijk is , knal dan gelijk alles dicht
Mensen worden achterdochtig
Veel knoflook op de shis-kebab jongeh!, ventilatie is wel gewenst lijkt mequote:Op maandag 28 september 2020 20:41 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Filmpje in de link (over de aansteker)
https://english.sakshi.co(...)doing-its-job-or-not
Ik kan zelf zo 1,2,3 ook geen alternatieve plannen bedenken.quote:Op maandag 28 september 2020 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een goed werkend vaccin komt er de komende jaren misschien wel helemaal niet.
Het wordt tijd dat beleidsmakers daar eens met alternatieve plannen voor komen, straks zijn we al een jaar verder en klungelt men nog steeds maar wat aan.
Er zullen er veel gewoon sluiten denk ik. Kosten-baten verhaal..quote:Op maandag 28 september 2020 20:42 schreef _serial_ het volgende:
De horeca had liever een lockdown van 3 weken gehad, die snap ik wel.
De aanvullende corona steunpakketten van de regering is al opgeschort naar juni 2021. dat geeft ons al een beeld waar de regering rekening mee houdt hoe lang dit nog gaat duren.quote:Op maandag 28 september 2020 20:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Denk het ook ja, natuurlijk hoop ik het voor jullie dat het vanaf zomer veel vrijer is om te leven.quote:Op maandag 28 september 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik reken op minstens volgend jaar zomer dat we er vanaf zijn in de zin van beperkende maatregelen.
Oei oei oei, het woordje burka valt en gelijk komt het stempeltje troll uit de hoge hoed.quote:Op maandag 28 september 2020 20:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Veel knoflook op de shis-kebab jongeh!, ventilatie is wel gewenst lijkt me![]()
Kan die Burka nu weer uit de vergelijking? Of struikelt je troll dan?
Ja, omdat ze opgesloten zaten in hun kamer.. duhhuh.quote:Op maandag 28 september 2020 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou....daar valt ook wat op af te dingen naar het schijnt, er stond een onderzoek in de Volkskrant eerder deze week dat de lockdown in verzorgingstehuizen ook hele positieve effecten had, er was meer rust en minder geweld (ja, mensen die dement zijn slaan soms).
Jij leest niet echt wat mensen hier posten, heb ik het idee? Want er zijn hier alleen al best wat users die vertellen dat ze toch weer naar kantoor gaan, al dan niet vrijwillig.quote:Op maandag 28 september 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
Er is van alles te bedenken, van een behandelmethode of medicijn dat de zware gevallen draaglijk maakt, sneltests tot langzaam maar zeker accepteren dat dit virus erbij hoort en alles wat daar tussen zit.quote:Op maandag 28 september 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik kan zelf zo 1,2,3 ook geen alternatieve plannen bedenken.
Waarom zou een winkelier daar op willen toezien ? Sinds wanneer is hij BOA ?quote:Op maandag 28 september 2020 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik voorspel je al: eerste week gaan winkeliers daar goed op toezien, daarna wordt het elke week weer minder en op een gegeven moment interesseert het ze geen ene drol meer.
Ja, maar het punt was dat bewoners het vaak wel als positief ervaarden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, omdat ze opgesloten zaten in hun kamer.. duhhuh.![]()
Dat vind ik niet echt 'positief'
Dat zeg ik toch helemaal niet? En dat denk ik ook nietquote:Op maandag 28 september 2020 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Je hebt gelijk. Over drie weken is het voorbij. Hopen we.
Ik heb altijd bepleit om twee zones in te stellen, een veilige zone voor ouderen angsthazen en kwetsbaren en een vrije zone voor werkend Nederland. Gooi de veilige zone dicht zolang het nodig is, stop daar de activiteiten indien nodig en daar verplicht mondkapjes indien nodig. Stel aan de grens corona teststraten op met snelle tests. ben je schoon dan mag je er in.quote:Op maandag 28 september 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bij sommige kan je ook nooit over bepaalde onderwerpen hebben of ze slepen de complete politiek erbijquote:Op maandag 28 september 2020 20:47 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Oei oei oei, het woordje burka valt en gelijk komt het stempeltje troll uit de hoge hoed.
Ga toch weg man, ging alleen over of een mondkapje en een burka als 'bescherming' voldoende is.
Ja, maar als ze dat van plan zouden zijn, hadden ze dat waarschijnlijk al uitgevoerd.quote:Op maandag 28 september 2020 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is van alles te bedenken, van een behandelmethode of medicijn dat de zware gevallen draaglijk maakt, sneltests tot langzaam maar zeker accepteren dat dit virus erbij hoort en alles wat daar tussen zit.
Hoe doe je dat wanneer alles door elkaar leeft?quote:Op maandag 28 september 2020 20:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik heb altijd bepleit om twee zones in te stellen, een veilige zone voor ouderen angsthazen en kwetsbaren en een vrije zone voor werkend Nederland. Gooi de veilige zone dicht zolang het nodig is, stop daar de activiteiten indien nodig en daar verplicht mondkapjes indien nodig. Stel aan de grens corona teststraten op met snelle tests. ben je schoon dan mag je er in.
De vrije zone leeft volgens de normale corona maatregelen met versoepelingen indien nodig en je geeft nu de ouderen, kwetsbaren en angsthazen een vrijwillige keuze. ga je tijdelijk naar een veilige zone ja of nee en faciliteer dit als overheid.
Als het goed is leven er dan minder ouderen, kwetsbaren en angsthazen in de vrije zone en zullen de IC's daar minder snel opvullen. Is dit nog steeds het geval, dan kun je alsnog de maatregelen in de vrije zone aanscherpen en de corona patiënten scheiden van reguliere patiënten, dus creëer corona ziekenhuizen, waar alleen corona patiënten mogen komen. Dat scheiden kun je in elke provincie wel doen als het meer dan twee ziekenhuizen heeft.
En als na driekwart jaar allemaal mensen de pijp uit gaan door dat vaccin komen we vanzelf in Revokedoberquote:Op maandag 28 september 2020 20:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig is daar Vaccinuari.
Je bedoelt die winkeliers die al slecht draaien door corona? Die gaan mensen weigeren die geld komen uitgeven in hun winkel omdat ze geen mondkapje dragen? Je maakt een grapje hoop ik...quote:Op maandag 28 september 2020 20:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even logisch nagedacht; zitten de ekte ekte mondkapjes in een doos met een certificering erop, en die zijn niet charmant. De zogenaamde hippe bekbikini's waar men mee loopt zijn van normale stof, en die beschermen inderdaad net zo geweldig als een burka; zo goed als niet, om diverse redenen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:47 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Oei oei oei, het woordje burka valt en gelijk komt het stempeltje troll uit de hoge hoed.
Ga toch weg man, ging alleen over of een mondkapje en een burka als 'bescherming' voldoende is.
Daarmee ben ik met jou eens. Maar ik vermoed ook dat jongeren ook hun opa en oma blijven bezoeken... met grote risico dat ze ook hierdoor via hun besmet worden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:50 schreef MichaelScott het volgende:
Niets over een aangepast bezoekbeleid in de verpleeghuizen, gemiste kans.
Die komen niet op IC terecht dus niet zo belangrijkquote:Op maandag 28 september 2020 20:50 schreef MichaelScott het volgende:
Niets over een aangepast bezoekbeleid in de verpleeghuizen, gemiste kans.
Je geeft de Nederlander een keuze, een zone instellen is heel makkelijk, doen we nu ook al.quote:Op maandag 28 september 2020 20:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoe doe je dat wanneer alles door elkaar leeft?
Nee, want ze hebben nog steeds hun kaarten gezet op een vaccin.quote:Op maandag 28 september 2020 20:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als ze dat van plan zouden zijn, hadden ze dat waarschijnlijk al uitgevoerd.
Alleen die ffp2 en ffp3 beschermen goed. Mits je ze op tijd vervangt.quote:Op maandag 28 september 2020 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Even logisch nagedacht; zitten de ekte ekte mondkapjes in een doos met een certificering erop, en die zijn niet charmant. De zogenaamde hippe bekbikini's waar men mee loopt zijn van normale stof, en die beschermen inderdaad net zo geweldig als een burka; zo goed als niet, om diverse redenen.
Je draait het om. Opa en oma willen ook dat familie hun komen bezoeken. Denk je nou werkelijk dat jongeren hun opa en oma niet een paar maanden kunnen missen? We hebben de verjaardag van m'n oma begin van de maand ook gewoon gevierd met familie... dat wilden ze zelf.quote:Op maandag 28 september 2020 20:51 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daarmee ben ik met jou eens. Maar ik vermoed ook dat jongeren ook hun opa en oma blijven bezoeken... met grote risico dat ze ook hierdoor via hun besmet worden.
Bijna iedereen weet dat dat er niet gaat komen voor een vaccin dat zo vaak muteert. Net als bij gewone griep.quote:Op maandag 28 september 2020 20:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, want ze hebben nog steeds hun kaarten gezet op een vaccin.
Whut?quote:Op maandag 28 september 2020 20:43 schreef Mondkapje het volgende:
'Maatregelen komen te laat', kunnen die ziekenhuizen eens ophouden, ze krijgen veel te veel podium.
Ja ik sta elke keer verbaasd te kijken dat men hier denkt dat jongeren, opa's en oma's willen bezoeken. Ik ken werkelijk geen enkele puber die vrijwillig naar hun opa of oma wil. Ze gaan omdat ze moeten en ze gaan omdat opa en oma dat wil.quote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je draait het om. Opa en oma willen ook dat familie hun komen bezoeken. Denk je nou werkelijk dat jongeren hun opa en oma niet een paar maanden kunnen missen? We hebben de verjaardag van m'n oma begin van de maand ook gewoon gevierd met familie... dat wilden ze zelf.
Het is ook een beetje afhankelijk van het gedrag van politici. Soms kan dat zomaar tot een ander besluit leiden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
Ik heb het gevoel dat we elke paar weken weer nieuwe maatregelen hebben. Je moet het continu maar blijven bijhouden enzo.
Zou toch echt voorstander zijn van duidelijke regels die ook gehandhaafd en afgedwongen worden. Voor langere termijn.
De herfst en de winter duren nog even.
En niet de hele dag in je zak of tas meesleept, maar elke keer weggooit en een nieuwe pakt en weet hoe je hem op en af moet doen en waarom.quote:Op maandag 28 september 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alleen die ffp2 en ffp3 beschermen goed. Mits je ze op tijd vervangt.
Ik heb ook het idee dat juist die onduidelijkheid zorgt dat mensen zich minder aan de regels houdenquote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
Ik heb het gevoel dat we elke paar weken weer nieuwe maatregelen hebben. Je moet het continu maar blijven bijhouden enzo.
Zou toch echt voorstander zijn van duidelijke regels die ook gehandhaafd en afgedwongen worden. Voor langere termijn.
De herfst en de winter duren nog even.
Die is na alle bezuinigingen en privatisering blijkbaar veel te laag.quote:Op maandag 28 september 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Whut?![]()
![]()
Het draait JUIST om de ziekenhuiscapaciteit..
Ik heb de laatste weken meerdere keren op terras of zelfs in restaurants met 4 vrienden gezeten hoor. Volgens mij mocht dat op een terras gewoon. Binnen ook, maar dan met 1.5 meter als ik het goed begreep. Maar dat interesseerde bijna geen enkele horeca gelegenheid wat omdat ze blij zijn met iedere euro omzet.quote:Op maandag 28 september 2020 20:54 schreef eragon2890 het volgende:
Daarnaast is het leuk dat mensen weer met 4 vrienden bij elkaar mogen zitten op terras of bios enzo, jay!
Die stoffen mondkapjes zijn alleen zo van " alle beetjes helpen."quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En niet de hele dag in je zak of tas meesleept, maar elke keer weggooit en een nieuwe pakt en weet hoe je hem op en af moet doen en waarom.
Enne.. gaan ze die dingen gratis uitgeven? Of kun je die krijgen op kosten van je zorgverzekering? want een doosje in de week p/p is niks op die manier.
En onze beleidsbepalers zijn nou ook niet bepaald onze rolmodellen met dank aan onze grappige haus.quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat juist die onduidelijkheid zorgt dat mensen zich minder aan de regels houden
Prijs van alles wat bescherming zou bieden tegen Corona is sky high geworden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En niet de hele dag in je zak of tas meesleept, maar elke keer weggooit en een nieuwe pakt en weet hoe je hem op en af moet doen en waarom.
Enne.. gaan ze die dingen gratis uitgeven? Of kun je die krijgen op kosten van je zorgverzekering? want een doosje in de week p/p is niks op die manier.
Dan de doventolk die gewoon midden tijdens de persconferentie niet in haar elleboog hoest.quote:Op maandag 28 september 2020 20:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En onze beleidsbepalers zijn nou ook niet bepaald onze rolmodellen met dank aan onze grappige haus.
Ja. En ik denk dat dit het verschil is met de landen die het wel goed doen. Die hebben duidelijke regels en handhaven daarop. Met of zonder mondkapjes.quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat juist die onduidelijkheid zorgt dat mensen zich minder aan de regels houden
Het begon allemaal met Rutte en de grote RIVM man, we mogen niet handen schudden kinderen en wat doen die twee...handen schudden. Toen nog grappig, maar nu helpt het niet mee aan de bijdrage om je aan de maatregels te houden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan de doventolk die gewoon midden tijdens de persconferentie niet in haar elleboog hoest.
Gewoon niet.
Ik zag dat van die doventolk en ik dacht echt " aaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!!"quote:Op maandag 28 september 2020 21:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het begon allemaal met Rutte en de grote RIVM man, we mogen niet handen schudden kinderen en wat doen die twee...handen schudden. Toen nog grappig, maar nu helpt het niet mee aan de bijdrage om je aan de maatregels te houden.
De regels veranderen te vaak idd.quote:Op maandag 28 september 2020 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ik denk dat dit het verschil is met de landen die het wel goed doen. Die hebben duidelijke regels en handhaven daarop. Met of zonder mondkapjes.
ja dat is ook een mogelijkheid. Maar ik vrees 2e golf veel langer gaat duren dan de 1e golf, dat komt door de weerstand wel wat minder is dan in het voorjaar en zomer. En vooral griepseizoen kan heftigheid nog erger maken vooral bij oudere mensen. Het weer kan een grote rol meespelen zoals kou en vochtigheid.quote:Op maandag 28 september 2020 20:59 schreef Breekfast het volgende:
Wellicht dat we ten opzichte van de 1e golf een golf krijgen die veel minder snel naar zijn piek gaat maar wel veel langer gaat duren, waarbij we een hele periode blijven aanmodderen op een hoog besmettingsniveau.
Tijdens de 1e golf lag de R voor het ingrijpen van de overheid super hoog, daarna hebben we hard aan de rem getrokken. Nu is de R wel boven de 1, maar gaat het denk ik niet zo snel de komende weken als in maart. Maar we grijpen niet hard in dus zal het t/m maart aanmodderen worden ben ik bang
Ik heb een doos ffp2 in de auto liggen voor het geval dát.. ik hoop dat 'ie nieuw blijft.. ik heb ook zo'n bekini, staat wel leukerderder en zit een stuk comfortabeler. De chinezen maken ze zelfs met verwisselbare filters erin, maar een chinese XL is cupcake-sizequote:Op maandag 28 september 2020 20:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die stoffen mondkapjes zijn alleen zo van " alle beetjes helpen."
Die ffp2 en ffp3 daar betaal je inderdaad heel veel voor.
Een muterend vaccinquote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bijna iedereen weet dat dat er niet gaat komen voor een vaccin dat zo vaak muteert. Net als bij gewone griep.
Het is hier zo'n wirwar geworden van maximale groepsgroottes, wel/niet reserveren, mondkapjes wel/niet, bepaalde ruimtes nu weer dicht/andere niet... zeg het maar...quote:Op maandag 28 september 2020 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ik denk dat dit het verschil is met de landen die het wel goed doen. Die hebben duidelijke regels en handhaven daarop. Met of zonder mondkapjes.
Je hoort overigens weinig nieuws meer vanuit die kant, of luister ik gewoon de verkeerde kant op? Zou er nu toch wel zo'n beetje moeten zijn?quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een muterend vaccin, en nCov2 muteert juist minder vaak dan de gewone griep omdat nCov2 proofreading heeft in polymerase.
gewoon logisch nadenken en niet met je hele gezin boodschappen gaan doen en niet naar een all you can eat met COPD dat soort onzinquote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is hier zo'n wirwar geworden van maximale groepsgroottes, wel/niet reserveren, mondkapjes wel/niet, bepaalde ruimtes nu weer dicht/andere niet... zeg het maar...
Iets met het virus aanwezigheid integreren in het dagelijks leven en vooral richten op diegenen die het specifiek treft, daarvoor mogelijkheden te schetsen waarover zij dan kunnen beschikken.quote:Op maandag 28 september 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik kom zelf als student zeer graag bij mijn opa en oma, en met mij de 4 studenten in mijn studentenhuis ook. Lieve mensen, lekker eten, goede verhalen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ja ik sta elke keer verbaasd te kijken dat men hier denkt dat jongeren, opa's en oma's willen bezoeken. Ik ken werkelijk geen enkele puber die vrijwillig naar hun opa of oma wil. Ze gaan omdat ze moeten en ze gaan omdat opa en oma dat wil.
Een muterend virus.quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een muterend vaccin, en nCov2 muteert juist minder vaak dan de gewone griep omdat nCov2 proofreading activiteit heeft.
quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is hier zo'n wirwar geworden van maximale groepsgroottes, wel/niet reserveren, mondkapjes wel/niet, bepaalde ruimtes nu weer dicht/andere niet... zeg het maar...
Ja.quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jullie gaan met je vijven naar je opa en oma?! Wtf ...quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik kom zelf als student zeer graag bij mijn opa en oma, en met mij de 4 studenten in mijn studentenhuis ook. Lieve mensen, lekker eten, goede verhalen.
Dat is toch gezellig voor je, als je contact nodig hebt toch?quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik kom zelf als student zeer graag bij mijn opa en oma, en met mij de 4 studenten in mijn studentenhuis ook. Lieve mensen, lekker eten, goede verhalen.
kunnen we zelf niet meer nadenken ?????quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
We veranderen veelt te veel aan coronaregels wat ook veel voor onduidelijkheid zorgt. Dat is op zich wel gevaarlijk als voor veel mensen onbegrip zorgt. En dat houdt het virus nog veel vrij spel bij ons!
Welke kant? Vorige week stond er wel een leuk stuk over de D naar G mutatie in de spike protein in de nature. Ze zien dat de D (of de G) in ieder geval de nieuwe mutatie nu vrijwel overal aanwezig is en dat dat eigenlijk de pandemie is. Verder zijn er aanwijzingen dat die nieuwe sneller overdraagbaar is maar dat zijn proeven in cijllijnen nog niet eens in proefdieren en de experts hebben nog geen consensus of die mutatie nou erg is of niet. Het spike eiwit zelf veranderd er wel door maar er lijken zowel tegen de D als de G gewoon dezelfde antistoffen aangemaakt worden na infectie.quote:Op maandag 28 september 2020 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hoort overigens weinig nieuws meer vanuit die kant, of luister ik gewoon de verkeerde kant op? Zou er nu toch wel zo'n beetje moeten zijn?
En de regionale dan?quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even in de OP aanpassen zodra het kan
Ja wel, maar ze leggen nog steeds de bal bij ons over hoe we gedragen en omgaan met de maatregelen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen we zelf niet meer nadenken ?????
In testfases.quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een muterend virus.
Waar blijft dat vacicin dan? Nou,nou, Nou?![]()
Mja, dat is wat er gewoon normaal gebeurd, daarom vind ik het ook zo raar dat er totaal geen aanpassingen in bezoekregelingen komen, maar ondertussen de kantine van de sportvereniging wel volledig dicht moet.quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef maily het volgende:
[..]
Jullie gaan met je vijven naar je opa en oma?! Wtf ...
Heel vreemd ja!quote:Op maandag 28 september 2020 21:07 schreef FalloutVATS het volgende:
Gaat het nou in vanaf morgen of vrijdag? Op AD staat vanaf morgen 18:00 en op de site van rijksoverheid vanaf vrijdag 18:00.
Nee, dat blijkt wel, als we met een noodgang richting tweede lockdown gaan.quote:Op maandag 28 september 2020 21:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen we zelf niet meer nadenken ?????
Kijk maar uit dat opa of oma jullie niet aansteekt...Carona is overal.quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef DebielStudentje het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar wanneer kan ik die prik halen?quote:Op maandag 28 september 2020 21:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Welke kant? Vorige week stond er wel een leuk stuk over de D naar G mutatie in de spike protein in de nature. Ze zien dat de D (of de G) in ieder geval de nieuwe mutatie nu vrijwel overal aanwezig is en dat dat eigenlijk de pandemie is. Verder zijn er aanwijzingen dat die nieuwe sneller overdraagbaar is maar dat zijn proeven in cijllijnen nog niet eens in proefdieren en de experts hebben nog geen consensus of die mutatie nou erg is of niet. Het spike eiwit zelf veranderd er wel door maar er lijken zowel tegen de D als de G gewoon dezelfde antistoffen aangemaakt worden na infectie.
jezus, zelfs dat is al moeilijkquote:Op maandag 28 september 2020 21:07 schreef FalloutVATS het volgende:
Gaat het nou in vanaf morgen of vrijdag? Op AD staat vanaf morgen 18:00 en op de site van rijksoverheid vanaf vrijdag 18:00.
Tja de regel was vrij simple houdt 1,5m afstand maar blijkbaar is die regel ook al te moeilijk dus moeten er randvoorwaarden bij maar vooral houdt 1,5m afstand.quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
We veranderen veelt te veel aan coronaregels wat ook veel voor onduidelijkheid zorgt. Dat is op zich wel gevaarlijk als voor veel mensen onbegrip zorgt. En dat houdt het virus nog veel vrij spel bij ons!
en mensen kunnen toch ook wel zelf even logisch nadenken dat die 1.5m niet heilig is ?quote:Op maandag 28 september 2020 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja de regel was vrij simple houdt 1,5m afstand maar blijkbaar is die regel ook al te moeilijk dus moeten er randvoorwaarden bij maar vooral houdt 1,5m afstand.
Als je een kantine dichtgooit is die 1,5 meter ook niet relevant meer natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja de regel was vrij simple houdt 1,5m afstand maar blijkbaar is die regel ook al te moeilijk dus moeten er randvoorwaarden bij maar vooral houdt 1,5m afstand.
Pas na de verkiezingen, kost teveel stemmen zo'n lockdown.quote:Op maandag 28 september 2020 21:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat blijkt wel, als we met een noodgang richting tweede lockdown gaan.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar is zeker eens voorgekomen met kerst en pasen enzo.quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef maily het volgende:
[..]
Jullie gaan met je vijven naar je opa en oma?! Wtf ...
Zolang je de basisregels blijft toepassen dan kom je een heel eind.quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Eens geen enkele.quote:Op maandag 28 september 2020 20:55 schreef MakkieR het volgende:
Ja ik sta elke keer verbaasd te kijken dat men hier denkt dat jongeren, opa's en oma's willen bezoeken. Ik ken werkelijk geen enkele puber die vrijwillig naar hun opa of oma wil. Ze gaan omdat ze moeten en ze gaan omdat opa en oma dat wil.
Die anderhalve meter komt pas in beeld als je 'BLIJFT ALLEN THUIS!' had gemist.quote:Op maandag 28 september 2020 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies, dat is het probleem van ons allemaal en ligt echt aan gedrag van ons allemaal.quote:Op maandag 28 september 2020 21:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zolang je de basisregels blijft toepassen dan kom je een heel eind.
Euh, nee. Dat ligt aan de groep mensen die die regels gewoon negeren.quote:Op maandag 28 september 2020 21:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, dat is het probleem van ons allemaal en ligt echt aan gedrag van ons allemaal.
Tja voor HIV hebben we ook nog geen vaccin, dus het kan even duren voordat we er één hebben. Er zijn er nu een stuk of 5 in een staat van testen (fase I, II of III) en in elk van die fases wordt de mogelijkheid dat het afvalt groter. Met andere woorden een vaccin maken is zo makkelijk nog niet.quote:Op maandag 28 september 2020 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Goed verhaal, maar wanneer kan ik die prik halen?
Morgenquote:Op maandag 28 september 2020 21:07 schreef FalloutVATS het volgende:
Laat maar was in de war met de datum. Het is morgen natuurlijk gewoon 29 september pfff lol.
Done.quote:Op maandag 28 september 2020 21:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Even in de OP aanpassen zodra het kan
Die woord: "blijft allen thuis" komt steeds dichterbij, heb ik het gevoel! Helaas werken nieuwe maatregelen zoals thuiswerken, max 3 personen thuis ontvangen en veel meer niet !quote:Op maandag 28 september 2020 21:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die anderhalve meter komt pas in beeld als je 'BLIJFT ALLEN THUIS!' had gemist.
Dat zijn een paar gekkies die het natuurlijk weer verpesten voor de rest.quote:Op maandag 28 september 2020 21:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, dat is het probleem van ons allemaal en ligt echt aan gedrag van ons allemaal.
Dat vaccin tegen Aids daar zoeken ze al sinds de jaren 80 naar.quote:Op maandag 28 september 2020 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja voor HIV hebben we ook nog geen vaccin, dus het kan even duren voordat we er één hebben. Er zijn er nu een stuk of 5 in een staat van testen (fase I, II of III) en in elk van die fases wordt de mogelijkheid dat het afvalt groter. Met andere woorden een vaccin maken is zo makkelijk nog niet.
Klopt, maar die groep wordt steeds groter die regels blijft negeren.quote:Op maandag 28 september 2020 21:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Euh, nee. Dat ligt aan de groep mensen die die regels gewoon negeren.
Ja okay fair, natuurlijk interesseert het hun niets. Valt mij ook op idd lolz.quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb de laatste weken meerdere keren op terras of zelfs in restaurants met 4 vrienden gezeten hoor. Volgens mij mocht dat op een terras gewoon. Binnen ook, maar dan met 1.5 meter als ik het goed begreep. Maar dat interesseerde bijna geen enkele horeca gelegenheid wat omdat ze blij zijn met iedere euro omzet.
Zelfde nu met dat mondkapjes beleid. Alsof een winkelier nu even gaat lopen ruziën met klanten over mondkapjesze hebben het al moeilijk genoeg.
In April riepen ze 'eind Augustus begin September'.. waar zijn ze nou?quote:Op maandag 28 september 2020 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja voor HIV hebben we ook nog geen vaccin, dus het kan even duren voordat we er één hebben. Er zijn er nu een stuk of 5 in een staat van testen (fase I, II of III) en in elk van die fases wordt de mogelijkheid dat het afvalt groter. Met andere woorden een vaccin maken is zo makkelijk nog niet.
natuurlijk wel als je goed die 1,5m aanhoudt dan is er niet zo heel veel aan de hand als je het combineert met handen wassen helemaal niet. Maar men wil liever horen dat je niet met zoveel mensen in zo en zo'n ruimte moet. ja duh omdat je dan niet fatsoenlijk 1,5m afstand gaat houden.quote:Op maandag 28 september 2020 21:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je een kantine dichtgooit is die 1,5 meter ook niet relevant meer natuurlijk.
Dat is ook echt egoïstisch van hun! Ook kunnen ze niet aanpassen aan de maatregelen.quote:Op maandag 28 september 2020 21:13 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Dat zijn een paar gekkies die het natuurlijk weer verpesten voor de rest.
Sorry hoor, maar dit is gewoon een dikke middelvinger voor mensen die zich wel netjes aan de regels houden en geen hypcriete klootzakjes zijn.
Nog steeds een handjevol mensen in vergelijk met de mensen die zich er wel aan houden. Op het internet schreeuwen zulke mensen het hardst natuurlijk itt de oppositie, dus dat is geen bron.quote:Op maandag 28 september 2020 21:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar die groep wordt steeds groter die regels blijft negeren.
Met mondkapje zou ik het dubbele aanhouden.quote:Op maandag 28 september 2020 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgende persco moet er nadrukkelijk gezegd worden "Ook met mondkapje moet je 1,5m afstand houden!"
Laten we hopen dat ze daar gewoon even doorpakken, maar jammer dat de GGD dat moet regelen.quote:De GGD neemt contact op met instellingen in de ouderenzorg over extra maatregelen, zodat mensen met een kwetsbare gezondheid goed worden beschermd. Het gaat hier over beschermingsmiddelen, testen, contact en bezoek.
Ze zijn er wel maar ze moeten getest worden en dat kost tijd.quote:Op maandag 28 september 2020 21:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
In April riepen ze 'eind Augustus begin September'.. waar zijn ze nou?
handjevol ? die hand vol kon ik afgelopen weekend al tellen na 2 minuten in de supermarkt ( en ja ik moest toen echt even wat te eten halen ) nu heb ik al diverse bezorgmomenten gereserveerd.quote:Op maandag 28 september 2020 21:15 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Nog steeds een handjevol mensen in vergelijk met de mensen die zich er wel aan houden. Op het internet schreeuwen zulke mensen het hardst natuurlijk itt de oppositie, dus dat is geen bron.
Politieke statement, dat heeft vrij weinig met de maatregelen te doen, je moet toch wat als je aan het verliezen bent.quote:Op maandag 28 september 2020 21:16 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Lees net op FB dat er weer protesten komen op het Malieveld tegen de nieuwe maatregelen.
Hebben die ontkenners echt niet door dat die maatregelen door hun eigen gedrag worden veroorzaakt?
Hoe is het met dat Oxford vaccin afgelopen eigenlijk?quote:Op maandag 28 september 2020 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zijn er wel maar ze moeten getest worden en dat kost tijd.
Maar dit virus is veel besmettelijker. Ik zie me nou niet meteen HIV oplopen op het werk.quote:Op maandag 28 september 2020 21:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat vaccin tegen Aids daar zoeken ze al sinds de jaren 80 naar.
Ik wil niet negatief uit de hoek komen, hoor? Maar toch.
Klopt nu is HIV een ander beestje met nogal uitgebreide en lastige manieren om het immuunsysteem te beinvloeden (vandaar ook aids "immune disorder"). En nCov2 heeft waarschijnlijk een minder uitgebreide truckendoos, maar we weten ook nog niet wat er in de truckendoos zit. Vergeet ook niet dat er ook geen vaccins voor SARS of MERS zijn, (vooral omdat het minder noodzakelijk werd maar er is wel degelijk naar gezocht)quote:Op maandag 28 september 2020 21:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat vaccin tegen Aids daar zoeken ze al sinds de jaren 80 naar.
Ik wil niet negatief uit de hoek komen, hoor? Maar toch.
Patiënten zat, huphup..quote:Op maandag 28 september 2020 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zijn er wel maar ze moeten getest worden en dat kost tijd.
Testen in het VK in hervat, voor zover ik weet.quote:Op maandag 28 september 2020 21:18 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe is het met dat Oxford vaccin afgelopen eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |