Ja ik sta elke keer verbaasd te kijken dat men hier denkt dat jongeren, opa's en oma's willen bezoeken. Ik ken werkelijk geen enkele puber die vrijwillig naar hun opa of oma wil. Ze gaan omdat ze moeten en ze gaan omdat opa en oma dat wil.quote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je draait het om. Opa en oma willen ook dat familie hun komen bezoeken. Denk je nou werkelijk dat jongeren hun opa en oma niet een paar maanden kunnen missen? We hebben de verjaardag van m'n oma begin van de maand ook gewoon gevierd met familie... dat wilden ze zelf.

Het is ook een beetje afhankelijk van het gedrag van politici. Soms kan dat zomaar tot een ander besluit leiden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
Ik heb het gevoel dat we elke paar weken weer nieuwe maatregelen hebben. Je moet het continu maar blijven bijhouden enzo.
Zou toch echt voorstander zijn van duidelijke regels die ook gehandhaafd en afgedwongen worden. Voor langere termijn.
De herfst en de winter duren nog even.

En niet de hele dag in je zak of tas meesleept, maar elke keer weggooit en een nieuwe pakt en weet hoe je hem op en af moet doen en waarom.quote:Op maandag 28 september 2020 20:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Alleen die ffp2 en ffp3 beschermen goed. Mits je ze op tijd vervangt.

Ik heb ook het idee dat juist die onduidelijkheid zorgt dat mensen zich minder aan de regels houdenquote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef capricia het volgende:
Ik heb het gevoel dat we elke paar weken weer nieuwe maatregelen hebben. Je moet het continu maar blijven bijhouden enzo.
Zou toch echt voorstander zijn van duidelijke regels die ook gehandhaafd en afgedwongen worden. Voor langere termijn.
De herfst en de winter duren nog even.

Die is na alle bezuinigingen en privatisering blijkbaar veel te laag.quote:Op maandag 28 september 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Whut?

Het draait JUIST om de ziekenhuiscapaciteit..

Ik heb de laatste weken meerdere keren op terras of zelfs in restaurants met 4 vrienden gezeten hoor. Volgens mij mocht dat op een terras gewoon. Binnen ook, maar dan met 1.5 meter als ik het goed begreep. Maar dat interesseerde bijna geen enkele horeca gelegenheid wat omdat ze blij zijn met iedere euro omzet.quote:Op maandag 28 september 2020 20:54 schreef eragon2890 het volgende:
Daarnaast is het leuk dat mensen weer met 4 vrienden bij elkaar mogen zitten op terras of bios enzo, jay!
 ze hebben het al moeilijk genoeg.
 ze hebben het al moeilijk genoeg.

Die stoffen mondkapjes zijn alleen zo van " alle beetjes helpen."quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En niet de hele dag in je zak of tas meesleept, maar elke keer weggooit en een nieuwe pakt en weet hoe je hem op en af moet doen en waarom.
Enne.. gaan ze die dingen gratis uitgeven? Of kun je die krijgen op kosten van je zorgverzekering? want een doosje in de week p/p is niks op die manier.

En onze beleidsbepalers zijn nou ook niet bepaald onze rolmodellen met dank aan onze grappige haus.quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat juist die onduidelijkheid zorgt dat mensen zich minder aan de regels houden

Prijs van alles wat bescherming zou bieden tegen Corona is sky high geworden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En niet de hele dag in je zak of tas meesleept, maar elke keer weggooit en een nieuwe pakt en weet hoe je hem op en af moet doen en waarom.
Enne.. gaan ze die dingen gratis uitgeven? Of kun je die krijgen op kosten van je zorgverzekering? want een doosje in de week p/p is niks op die manier.

Dan de doventolk die gewoon midden tijdens de persconferentie niet in haar elleboog hoest.quote:Op maandag 28 september 2020 20:57 schreef MakkieR het volgende:
[..]
En onze beleidsbepalers zijn nou ook niet bepaald onze rolmodellen met dank aan onze grappige haus.

Ja. En ik denk dat dit het verschil is met de landen die het wel goed doen. Die hebben duidelijke regels en handhaven daarop. Met of zonder mondkapjes.quote:Op maandag 28 september 2020 20:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat juist die onduidelijkheid zorgt dat mensen zich minder aan de regels houden

Het begon allemaal met Rutte en de grote RIVM man, we mogen niet handen schudden kinderen en wat doen die twee...handen schudden. Toen nog grappig, maar nu helpt het niet mee aan de bijdrage om je aan de maatregels te houden.quote:Op maandag 28 september 2020 20:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dan de doventolk die gewoon midden tijdens de persconferentie niet in haar elleboog hoest.
Gewoon niet.

Ik zag dat van die doventolk en ik dacht echt " aaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!!"quote:Op maandag 28 september 2020 21:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Het begon allemaal met Rutte en de grote RIVM man, we mogen niet handen schudden kinderen en wat doen die twee...handen schudden. Toen nog grappig, maar nu helpt het niet mee aan de bijdrage om je aan de maatregels te houden.

De regels veranderen te vaak idd.quote:Op maandag 28 september 2020 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ik denk dat dit het verschil is met de landen die het wel goed doen. Die hebben duidelijke regels en handhaven daarop. Met of zonder mondkapjes.

ja dat is ook een mogelijkheid. Maar ik vrees 2e golf veel langer gaat duren dan de 1e golf, dat komt door de weerstand wel wat minder is dan in het voorjaar en zomer. En vooral griepseizoen kan heftigheid nog erger maken vooral bij oudere mensen. Het weer kan een grote rol meespelen zoals kou en vochtigheid.quote:Op maandag 28 september 2020 20:59 schreef Breekfast het volgende:
Wellicht dat we ten opzichte van de 1e golf een golf krijgen die veel minder snel naar zijn piek gaat maar wel veel langer gaat duren, waarbij we een hele periode blijven aanmodderen op een hoog besmettingsniveau.
Tijdens de 1e golf lag de R voor het ingrijpen van de overheid super hoog, daarna hebben we hard aan de rem getrokken. Nu is de R wel boven de 1, maar gaat het denk ik niet zo snel de komende weken als in maart. Maar we grijpen niet hard in dus zal het t/m maart aanmodderen worden ben ik bang

Ik heb een doos ffp2 in de auto liggen voor het geval dát.. ik hoop dat 'ie nieuw blijft.. ik heb ook zo'n bekini, staat wel leukerderder en zit een stuk comfortabeler. De chinezen maken ze zelfs met verwisselbare filters erin, maar een chinese XL is cupcake-sizequote:Op maandag 28 september 2020 20:57 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die stoffen mondkapjes zijn alleen zo van " alle beetjes helpen."
Die ffp2 en ffp3 daar betaal je inderdaad heel veel voor.

Een muterend vaccinquote:Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Bijna iedereen weet dat dat er niet gaat komen voor een vaccin dat zo vaak muteert. Net als bij gewone griep.
 , en nCov2 muteert juist minder vaak dan de gewone griep omdat nCov2 proofreading activiteit heeft.
 , en nCov2 muteert juist minder vaak dan de gewone griep omdat nCov2 proofreading activiteit heeft.

Het is hier zo'n wirwar geworden van maximale groepsgroottes, wel/niet reserveren, mondkapjes wel/niet, bepaalde ruimtes nu weer dicht/andere niet... zeg het maar...quote:Op maandag 28 september 2020 21:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En ik denk dat dit het verschil is met de landen die het wel goed doen. Die hebben duidelijke regels en handhaven daarop. Met of zonder mondkapjes.

Je hoort overigens weinig nieuws meer vanuit die kant, of luister ik gewoon de verkeerde kant op? Zou er nu toch wel zo'n beetje moeten zijn?quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een muterend vaccin, en nCov2 muteert juist minder vaak dan de gewone griep omdat nCov2 proofreading heeft in polymerase.

gewoon logisch nadenken en niet met je hele gezin boodschappen gaan doen en niet naar een all you can eat met COPD dat soort onzinquote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is hier zo'n wirwar geworden van maximale groepsgroottes, wel/niet reserveren, mondkapjes wel/niet, bepaalde ruimtes nu weer dicht/andere niet... zeg het maar...

Iets met het virus aanwezigheid integreren in het dagelijks leven en vooral richten op diegenen die het specifiek treft, daarvoor mogelijkheden te schetsen waarover zij dan kunnen beschikken.quote:Op maandag 28 september 2020 20:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik kan zelf zo 1,2,3 ook geen alternatieve plannen bedenken.

Wat een onzin. Ik kom zelf als student zeer graag bij mijn opa en oma, en met mij de 4 studenten in mijn studentenhuis ook. Lieve mensen, lekker eten, goede verhalen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:55 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ja ik sta elke keer verbaasd te kijken dat men hier denkt dat jongeren, opa's en oma's willen bezoeken. Ik ken werkelijk geen enkele puber die vrijwillig naar hun opa of oma wil. Ze gaan omdat ze moeten en ze gaan omdat opa en oma dat wil.

Een muterend virus.quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een muterend vaccin, en nCov2 muteert juist minder vaak dan de gewone griep omdat nCov2 proofreading activiteit heeft.

quote:Op maandag 28 september 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is hier zo'n wirwar geworden van maximale groepsgroottes, wel/niet reserveren, mondkapjes wel/niet, bepaalde ruimtes nu weer dicht/andere niet... zeg het maar...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |