ik ben klaar met de supermarkt, 95% heeft echt schijt aan de regels......quote:Op maandag 28 september 2020 20:26 schreef Mortaxx het volgende:
Verplicht met een karretje in de supermarkt
Ja, maar ik verwacht het ook echt niet dat na 10-14 dagen besmettingen en opnames nog gaat dalen, na bekendmaking van nieuwe maatregelen. Sterker nog, het wordt wel erger dan de 1ste golf in het voorjaar waar ook IC kan overgespeeld worden met tientallen tot honderden nieuwe coronapatienten. Het zelfde geldt ook voor gewone verpleegafdelingen die als cohort alleen voor coronapatienten is bestemd.quote:Op maandag 28 september 2020 20:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Overigens wel twijfelachtig dat ze zowel zeggen: de komende tijd zullen de besmettingen en opnames nog toenemen, maar ook dat ze over 10-14 dagen effect hopen te zien van deze maatregelen. Zo rond het weekend van 10 oktober zullen ze moeten gaan evalueren.. dat komt toch allemaal veels te snel?
Jammer. Gecombineerd met een uitreisverbod had dat wel geholpenquote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, er komt geen inreisverbod voor Amsterdam.
//--//quote:Op maandag 28 september 2020 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Gebeurde over de hele wereld, ongeacht seizoen.
Ja, hoe zou het toch komen dat die besmettingen zo snel toenemen?quote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben klaar met de supermarkt, 95% heeft echt schijt aan de regels......
Een uitreisverbod is beter idee.quote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, er komt geen inreisverbod voor Amsterdam.
Dat lijkt me niet. Als ze over 2 weken geen daling zien in de R waarde, gaan ze in overleg om direct volgend op de 3 weken hardere maatregelen aan te kondigen.quote:
3 personen bij oma Truus op bezoek noem ik geen hele families.quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef _serial_ het volgende:
Oke,
We sluiten de sportkantines - RIP verenigingen
We sluiten de horeca een paar uur eerder - weg banen en omzet in een sector die het al erg zwaar heeft
Maar ondertussen mag je nog wel volle bak met hele families op bezoek bij Tante Sjaan in het verzorgingstehuis/woonzorgcentrum/bejaardenhuis![]()
Terwijl daar nu juist het zwaartepunt ligt van de overleden personen en mogelijk ook de opnames.
Een soort Hotel California...quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Een uitreisverbod is beter idee.
Hey, er zijn wel grenzen hè met je rare vragenquote:Op maandag 28 september 2020 20:24 schreef MakkieR het volgende:
Nederlanders mogen niet naar de Amsterdam, maar hoe zit het eigenlijk andersom? Mogen Amsterdammers wel door heel Nederland reizen?
Ik ben voorstander van duidelijkheid, dit was voor mij weer heel onduidelijk, zeg dan gewoon voor heel Nederland voor iedereen geldt dit. Niet voor een regio.
Nog steeds hetzelfde, want dat zijn uitzonderingen en hebben momenteel al die anderhalve meter in acht te nemen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef Mondkapje het volgende:
Want hoe zit het met de al geplande theaters en concerten, musea waarvoor gereserveerd is?
Om 22:05 een biertje drinken is levensgevaarlijk. Een gangbang in de parenclub mag dan weer welquote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef _serial_ het volgende:
Oke,
We sluiten de sportkantines - RIP verenigingen
We sluiten de horeca een paar uur eerder - weg banen en omzet in een sector die het al erg zwaar heeft
Maar ondertussen mag je nog wel volle bak met hele families op bezoek bij Tante Sjaan in het verzorgingstehuis/woonzorgcentrum/bejaardenhuis![]()
Terwijl daar nu juist het zwaartepunt ligt van de overleden personen en mogelijk ook de opnames.
Dan heb je niet geluisterd.quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef _serial_ het volgende:
ijl daar nu juist het zwaartepunt ligt van de
3 personen tegelijk, dus van 12:00-15:00 familie zoon1, van 16:00-18:00 zoon 2quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
3 personen bij oma Truus op bezoek noem ik geen hele families.
Locktoberquote:
Met mondkapjequote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Om 22:05 een biertje drinken is levensgevaarlijk. Een gangbang in de parenclub mag dan weer wel
op het thuiswerken na zijn dit WEER fopmaatregelen, tevens is het testen/bco nog een zooitje en hebben er veel mensen gewoon schijt aan de basisregels.quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef Xqtress het volgende:
Ik ben er zelf niet erg van overtuigd dat deze maatregelen op korte termijn een duidelijk effect gaan hebben.
Wel relatief makkelijk te handhaven. Je ziet het in één opslag, minder ruimte voor discussie. Beetje nog over of het goed gedragen wordt, maar soit.quote:Op maandag 28 september 2020 19:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik denk dat ze redeneren dat als een X aantal percentage ze draagt het al helpt. Bij verplichten moet je ook weer handhaving inzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |