abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 26 september 2020 @ 10:27:30 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195263542

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 13:05:38 ]
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:27:50 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Juist. Maar daar hoor je de trotse jongens van het eerste uur niet over natuurlijk.
:D

wat ik wel een probleem vind is dat de RIVM teveel aan politiek doet of met de politiek meedoet misschien beter gezegd, dat zou toch wel beter gescheiden moeten zijn, ze doen teveel één tweetjes waardoor ook het vertrouwen wegebt
pi_195263545
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De waarheid ligt altijd in het midden he. Waren ook mensen die binnen een jaar wereldwijd 30 miljoen coronadoden voorspelden.
We hebben er bijna 1 miljoen momenteel. De winter moet nog komen :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:18 schreef zomerindebol het volgende: [..] Zucht de kapjes werken wel in een goede omstandigheid zoals eerder vermeld maar het de werking is amper te noemen. En als je dan de negatieve daar weer tegenover stelt heeft het dus geen of amper nut tenzij je natuurlijk ziek bent, maar dan behoor je thuis te blijven. Je moet ook niet kijken naar 1 onderzoek, je moet effecten van omstandigheden ook in de beoordelling mee nemen en de belangrijkste factoren zijn o.a. dat mensen zn masker hergebruiken en verkeerd gebruiken en constant aanraken etc. Maar die nuance begrijp je hoop ik toch wel?
zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt. ^O^
  Redactie Frontpage zaterdag 26 september 2020 @ 10:28:36 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195263552
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep.

Toen werd je nog uitgemaakt voor paniekzaaier. En later toen in Italie 3000 doden waren en als je dan zei dat we die in Nederland ook met gemak zouden halen dan was je niet goed wijs.

Achteraf bezien waren wij toch een stuk wijzer dan al die achterlijke downplayers van destijds :+
Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan :@
_____
pi_195263563
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan :@
Nee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263566
quote:

[..]

Ja.

Ik ook :)
vosss is de naam,
pi_195263567
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

en de zomer voor andere continenten :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263573
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee.
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja.

Het is complex.
vosss is de naam,
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:29:58 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263580
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Virus schijnt al half november in China te zijn opgedoken, in hoeverre dat klopt is natuurlijk de vraag. Het is er zeker voor januari al geweest, waarschijnlijk in december. Dus we gaan redelijk hard richting een jaar geleden nu.

Verder is een klein miljoen wereldwijd nog altijd peanuts vergeleken met b.v. de Spaanse Griep.
pi_195263587
quote:

[..]

Misschien kun je nu alvast de 3e golf gaan aankondigen als echt doemprofeet. :D
pi_195263595
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is complex.
:D

Ik wil alleen toevoegen dat de pandemie nog maar net begonnen is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:32:41 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263602
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is complex.
Dat is gewoon jouw mening ;)
pi_195263608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:25 schreef zomerindebol het volgende: [..] Waar is mondkapjesland? hier in spanje is blijft het ook oplopen terwijl dat volgens mij gewoon redelijk normaal is aangezien we weer de herfst in gaan. In feite als je de verschillen ziet tussen zweden nederland en spanje maakt het geen hol uit met wat voor ingrepen je doet mbt maskers en distancing etc, zeker als je de curves bekijkt van andere jaren icm de onderterfte zoals goed uitgelegd in het filmpje wat ik net heb gepost. maar well heel de economie naar de klote en daar moeten de echte effecten nog van komen en ook de nadelige effecten van maskers en lockdowns zullen nog komen lijkt me(aangezien men geen weerstand heeft op kunnen bouwen of amper
Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.

In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.

Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
pi_195263634
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Virus schijnt al half november in China te zijn opgedoken, in hoeverre dat klopt is natuurlijk de vraag. Het is er zeker voor januari al geweest, waarschijnlijk in december. Dus we gaan redelijk hard richting een jaar geleden nu.

Verder is een klein miljoen wereldwijd nog altijd peanuts vergeleken met b.v. de Spaanse Griep.
ze hebben monsters genomen van overledenen in frankrijk die lontonststeking hadden gehad en het bleek eind december ook al daar te zijn.
pi_195263656
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Misschien kun je nu alvast de 3e golf gaan aankondigen als echt doemprofeet. :D
dus als je het aan hebt zien komen ben je een doemprofeet ?
de 2de golf gaat nog wel even duren, en dan is er waarschijnlijk een vaccin en alles eindelijk op orde om verdere oplevingen te voorkomen.
  Redactie Frontpage zaterdag 26 september 2020 @ 10:37:08 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195263671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze hebben monsters genomen van overledenen in frankrijk die lontonststeking hadden gehad en het bleek eind december ook al daar te zijn.
Frankrijk was geloof ik ook 1 van de eerste landen buiten China waar het virus werd geconstateerd.

Edit: 24 januari zelfs al: Wuhan coronavirus niet via Nederland, 3 besmettingen in Frankrijk
_____
pi_195263696
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.

In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.

Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
En maar blijven volhouden dat we alles zelf in de hand hebben. De moraal neemt simultaan is alle Europese landen af zeker.
I'll give you something to do
pi_195263755
Voor de Pendulum fans hier, eindelijk een nieuw nummer na vele jaren:

Mooie sneer naar de corona downplayers.
pi_195263759
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:38 schreef galantis het volgende:

[..]

En maar blijven volhouden dat we alles zelf in de hand hebben. De moraal neemt simultaan is alle Europese landen af zeker.
ik vind het wel weer erg makkelijk afschuiven van de RIVM terwijl ze zelf hun onderzoeken naar het virus niet op orde hebben.
pi_195263775
quote:

[..]

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de cijfers veel sneller zouden oplopen zonder mondkapjes. ;)
pi_195263794
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vind het wel weer erg makkelijk afschuiven van de RIVM terwijl ze zelf hun onderzoeken naar het virus niet op orde hebben.
Wat schuift het RIVM in Zwitserland precies af?
In Southern Sun
pi_195263822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt. ^O^
De onderzoeken vertellen juist wel wat ik zeg, het probleem is dat je de nuance blijkbaar niet ziet.
Ik ben geen tegenstander van een masker om dat bv in een winkel of slecht geventileerde ruimte even op te doen, of je dat nu voor jezelf of voor anderen doet.
Het gaat er mij voornamelijk over dat het zo gepushed wordt dat je het zelfs buiten op moet doen. zeker mbt hier in spanje is het onnozel.

Verder zijn er niet zo heel veel onderzoeken naar en overall als je alle onderzoeken bekijkt dan heeft een masker weinig positieve nut, en zeker als je de nadelige effecten optelt is het eerder nadelig en daaorm zou ik het alleen dragen in bepaalde situaties vooral met slechte ventilatie.
Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen waar de nuance ligt lijkt me.

Hetzelfde geld mbt het hele beleid,imo kan men beter zorgen dat de weetstand van het volk wat beter is en dat men niet de psychische druk op de mensen moet leggen wat weer ongezond is en juist eerder zorgt voor minder weerstand door stress
Samengevat als je alles optelt en afftrekt dan zul je zien dat zonder het overdreven gedoe en vrije keuze voor de mens je veel meer zou winnen dan nu, maar goed nu tellen al de zelfmoorden en mensen die geen hulp krijgen omdat het ziekenhuis ze niet kan helpen omdat alles moet wijken voor corona terwijl ziekenhuizen vaak gewoon leeg zijn en artsen en zusters niet hoeven te gaan werken.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:49:43 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195263865
Vandaag in de Volkskrant worden maarliefst 3 experts aangehaald die alledrie zeggen dat er niet van stel op sprong maatregelen moeten worden afgekondigd maar dat er vooral eerst meer focus moet komen op het naleven van de huidige maatregelen (anderhalve meter, jwz).
pi_195263918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:49 schreef VoMy het volgende:
Vandaag in de Volkskrant worden maarliefst 3 experts aangehaald die alledrie zeggen dat er niet van stel op sprong maatregelen moeten worden afgekondigd maar dat er vooral eerst meer focus moet komen op het naleven van de huidige maatregelen (anderhalve meter, jwz).
te laat :{
pi_195263925
quote:

[..]

Ik zag pas geleden deze video en die deed mijn ogen toch wel openen . nou kijk ik vooral naar US<MEX,SPA<NL EN ZWE met bepaalde redenen , maar het is allemaal vrij logisch en als je dan de gegevens van zwitserland erbij zou halen kun je zien of het daar ook klopt.
Maar zover ik kan zien klopt het vrij aardig met curves en aantallen .
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:53:17 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195263927
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

te laat :{
De experts zeggen van niet. Anders zouden ze niet zeggen wat ze zeggen toch?
pi_195263953
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de cijfers veel sneller zouden oplopen zonder mondkapjes. ;)
maar als je kijkt naar de diverse landen zoals in die video dan zie je dat het feitelijk weinig tot niets uit maakt.
Kijk naar de curves en ook naar die van vorig jaar en dan wordt het wel duidelijk.
Ik ben wel benieuwd wat je er van vind.
pi_195263968
quote:
Het probleem is dat met zoveel besmettelijke mensen een superspread-event zo gebeurd is. De 'experts' onderschatten weer de kracht exponentiele groei. Als we de groei van 15% remmen tot 5% (wat al heel veel is) dan nog blijft het met dit soort absolute aantallen te veel.
pi_195263994
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:46 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

De onderzoeken vertellen juist wel wat ik zeg, het probleem is dat je de nuance blijkbaar niet ziet.
Ik ben geen tegenstander van een masker om dat bv in een winkel of slecht geventileerde ruimte even op te doen, of je dat nu voor jezelf of voor anderen doet.
Het gaat er mij voornamelijk over dat het zo gepushed wordt dat je het zelfs buiten op moet doen. zeker mbt hier in spanje is het onnozel.
Je doet het alleen voor anderen voor jezelf helpen die mondmasker minimaal. En buiten op als je je in een flinke mensenmassa bevindt ook daar doe je het voor de anderen. Dat men in Spanje doorgeschoten is en je maskers ook in de vrije natuur buiten mensen massa's moet opdoen is vervelend en doorgeslagen regelgeving
quote:
Verder zijn er niet zo heel veel onderzoeken naar en overall als je alle onderzoeken bekijkt dan heeft een masker weinig positieve nut, en zeker als je de nadelige effecten optelt is het eerder nadelig en daaorm zou ik het alleen dragen in bepaalde situaties vooral met slechte ventilatie.
Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen waar de nuance ligt lijkt me.
eerst zat je nog te beweren dat er flink wat onderzoeken waren en nu zijn er opeens bijna geen. Je begint weer over subjectieve nadelige gevolgen die nog steeds niet bewezen zijn
quote:
Hetzelfde geld mbt het hele beleid,imo kan men beter zorgen dat de weetstand van het volk wat beter is en dat men niet de psychische druk op de mensen moet leggen wat weer ongezond is en juist eerder zorgt voor minder weerstand door stress
Samengevat als je alles optelt en afftrekt dan zul je zien dat zonder het overdreven gedoe en vrije keuze voor de mens je veel meer zou winnen dan nu, maar goed nu tellen al de zelfmoorden en mensen die geen hulp krijgen omdat het ziekenhuis ze niet kan helpen omdat alles moet wijken voor corona terwijl ziekenhuizen vaak gewoon leeg zijn en artsen en zusters niet hoeven te gaan werken.
De weerstand van het volk beter is, waar zijn de onderzoeken die bewijzen dat een volk met veel weerstand minder kans maakt op besmetting door corona. Wat versta je onder weerstand?

Ik lees in bovenstaande alinea alleen maar weer ononderbouwde onderbuik gevoelens die nergens op gebaseerd zijn.

Beter kunnen we proberen mensen goed op te leiden dat men oorzaak en gevolg van hun eigen handelen gaat begrijpen, dat lukt ons ook niet eens.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:57:39 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195263995
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:56 schreef Confetti het volgende:

[..]

De 'experts' onderschatten weer de kracht exponentiele groei.
Nee. De 'Fok-user' overschat zichzelf en onderschat de experts meer.
pi_195264026
quote:
Dit. Je kunt wel honderd maatregelen aankondigen, maar als mensen geen zin hebben om zich daar aan te houden wordt het bij voorbaat niks. En hoe meer maatregelen, hoe ondoorzichtiger en onbegrijpelijker het wordt.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:00:22 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195264047
quote:

[..]

In België, Spanje, Frankrijk, UK loopt het ook gewoon op.
pi_195264059
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:56 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het probleem is dat met zoveel besmettelijke mensen een superspread-event zo gebeurd is. De 'experts' onderschatten weer de kracht exponentiele groei. Als we de groei van 15% remmen tot 5% (wat al heel veel is) dan nog blijft het met dit soort absolute aantallen te veel.
daarom is het daar nu te laat voor, aangezien die 2de golf allang voorspeld was hadden ze dat dus in de zomer al moeten doen, de (illigale) feestjes handhaven, de 1.5 meter handhaven maar dat hele handhaven gebeurd niet en nog steeds niet.

zie de volle kroegen in Spijkenisse afgelopen weekend, zie het voetbalfeestje in Tilburg een paar dagen geleden.
en dat keurde de burgemeester ook nog gewoon goed.
pi_195264064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik lees het liefst de berichten van experts die dezelfde mening hebben als ik.
Met hen ben ik het ook vaak eens.
Experts met een andere mening dan ik zijn onwetend en zeggen domme dingen.
pi_195264082
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:55 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

maar als je kijkt naar de diverse landen zoals in die video dan zie je dat het feitelijk weinig tot niets uit maakt.
Kijk naar de curves en ook naar die van vorig jaar en dan wordt het wel duidelijk.
Ik ben wel benieuwd wat je er van vind.
Deze curves zijn allemaal niet al te betrouwbaar omdat elk land andere test strategieën en andere tellingen erop nahouden. :D

Pas als alle ellende voorbij is zullen we uit de oversterfte cijfers de meest objectieve conclusies kunnen gaan trekken. ^O^
pi_195264094
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:01 schreef Xqtress het volgende:

[..]

of je kan ook gewoon verder gaan denken hoe ze dat willen doen, focussen op de 1.5m ?

is dat haalbaar ? hoe gaan ze dat handhaven ? wanneer gaat dat gebeuren ?
wanneer gaat dat effect hebben ?

daar zijn ze gewoon 2 maanden te laat mee
pi_195264099
Nederland doet het niet goed.
Duitsland doet het geweldig.

Komt dat door Duitse discipline?

Ik weet dat Duitsers heel strikt met regels omgaan. Ik had ooit een Duitse wiskunde docent. Hij verbaasde zich erover dat Nederlanders bij rood licht doorlopen als er geen auto's aankomen. Duitsers blijven bij rood wachten, zelfs als er geen auto's te zien zijn.

Waarschijnlijk houden velen zich strikt aan die 1,5 meter.

zaterdag 26 september 2020 @ 11:04:25 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

daarom is het daar nu te laat voor, aangezien die 2de golf allang voorspeld was hadden ze dat dus in de zomer al moeten doen, de (illigale) feestjes handhaven, de 1.5 meter handhaven maar dat hele handhaven gebeurd niet en nog steeds niet.
Een tweede golf voorspellen is niet veel meer dan zeggen dat er een elfstedentocht komt. Niemand weet wanneer die gaat komen, het kan nog 10 jaar duren, maar als ie komt dan heb je hem wel mooi 'voorspeld'.

Dat het te laat is, is niet per se waar, dat ze in de zomer iets hadden moeten doen (wat dan?) is ook onzinnig aangezien dat niet helpt in het tegengaan van een tweede golf na de zomer, dat 1.5m gehandhaafd moet worden, wellicht moeten de mensen in Nederland er zich zelf eens wat strakker aan gaan houden, etcetera.
pi_195264136
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een tweede golf voorspellen is niet veel meer dan zeggen dat er een elfstedentocht komt. Niemand weet wanneer die gaat komen, het kan nog 10 jaar duren, maar als ie komt dan heb je hem wel mooi 'voorspeld'.

Dat het te laat is, is niet per se waar, dat ze in de zomer iets hadden moeten doen (wat dan?) is ook onzinnig aangezien dat niet helpt in het tegengaan van een tweede golf na de zomer, dat 1.5m gehandhaafd moet worden, wellicht moeten de mensen in Nederland er zich zelf eens wat strakker aan gaan houden, etcetera.
oh je de verantwoordelijkheid bij de burgers neerleggen "we moeten het samen" doen.
het is al gebleken dat dat gewoon niet werkt.

heel leuk zulke experts maar het is gewoon een open deur intrappen
pi_195264151
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

oh je de verantwoordelijkheid bij de burgers neerleggen "we moeten het samen" doen.
het is al gebleken dat dat gewoon niet werkt.
Waar zie jij dan een oplossing? In maatregelen afdwingen, repressie?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:07:13 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264156
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:01 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik las gewoon de krant vanochtend en dit stond in een artikel op pagina 5 ofzo. Ik kan er verder ook niets aan doen.
pi_195264173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je doet het alleen voor anderen voor jezelf helpen die mondmasker minimaal. En buiten op als je je in een flinke mensenmassa bevindt ook daar doe je het voor de anderen. Dat men in Spanje doorgeschoten is en je maskers ook in de vrije natuur buiten mensen massa's moet opdoen is vervelend en doorgeslagen regelgeving
[..]

eerst zat je nog te beweren dat er flink wat onderzoeken waren en nu zijn er opeens bijna geen. Je begint weer over subjectieve nadelige gevolgen die nog steeds niet bewezen zijn
[..]

De weerstand van het volk beter is, waar zijn de onderzoeken die bewijzen dat een volk met veel weerstand minder kans maakt op besmetting door corona. Wat versta je onder weerstand?

Ik lees in bovenstaande alinea alleen maar weer ononderbouwde onderbuik gevoelens die nergens op gebaseerd zijn.

Beter kunnen we proberen mensen goed op te leiden dat men oorzaak en gevolg van hun eigen handelen gaat begrijpen, dat lukt ons ook niet eens.
Het is toch logisch dat als bv je vitamine D niveau ( wat belangrijk is inzake covid) goed is , je beter weerstand beter is en je dus beter bestand bent tegen het virus, en je dus minder ziek wordt.
https://www.thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587(20)30183-2/fulltext

Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen wel?

HEb je de video al bekeken?

Overigens heeft een masker dragen ook voor jezelf een positief effect (voornamelijk mentaalm wat ook je gezondheid kan beinvloeden) maar het gaat mij meer om nut versus nadeel en als je dan de data bekijkt die er tot nog toe is lijkt alles te wijzen dat het weinig tot geen nut heeft
pi_195264183
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:59 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dit. Je kunt wel honderd maatregelen aankondigen, maar als mensen geen zin hebben om zich daar aan te houden wordt het bij voorbaat niks. En hoe meer maatregelen, hoe ondoorzichtiger en onbegrijpelijker het wordt.
Komen we nooit meer vanaf, van dat virus :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195264190
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar zie jij dan een oplossing? In maatregelen afdwingen, repressie?
goede vraag, het is heel ingewikkeld.... :D
hoe laat je de burgers doen wat ze moeten doen ?
pi_195264194
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag.

Je mag me quoten als ik er naast zit.

De experts onderschatten die exponentiele groei wel degelijk.
vosss is de naam,
pi_195264196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit is echt in de trant van wie zag het virus aankomen in maart!

Terugkijkend daarop, denken jullie dat Jaap van Dissel toen al politiek bezig was met zijn carnaval wordt gevierd in kleine groepjes of dat die man echt zo wereldvreemd is dat hij dat echt dacht?

Allebei zijn zorgelijk helaas.
pi_195264216
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:09 schreef vosss het volgende:

[..]

niet voor de eerste keer, maargoed hun zijn de "experts" en die zullen het wel weten toch ?
geen extra maatregelen maar focussen op de 1.5m, dat gaat het virus echt indammen
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:11:05 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264227
quote:

[..]

Ik quote je nu al.
Overigens, volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag, dat is niks. Je bedoelt dat er volgende week vrijdag 5000 besmettingen gemeld worden, neem ik aan.
pi_195264236
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik quote je nu al.
Overigens, volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag, dat is niks. Je bedoelt dat er volgende week vrijdag 5000 besmettingen gemeld worden, neem ik aan.
Dat leek me evident.
vosss is de naam,
pi_195264249
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit is echt in de trant van wie zag het virus aankomen in maart!

Terugkijkend daarop, denken jullie dat Jaap van Dissel toen al politiek bezig was met zijn carnaval wordt gevierd in kleine groepjes of dat die man echt zo wereldvreemd is dat hij dat echt dacht?

Allebei zijn zorgelijk helaas.
het is duidelijk dat er belangenverstrengeling was en dat het RIVM gewoon een poppetje van de regering is.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:12:14 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264253
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat leek me evident.
Waarom schrijf je het dan zo raar op?
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:12:43 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264260
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is duidelijk dat er belangenverstrengeling was en dat het RIVM gewoon een poppetje van de regering is.
BNW.
pi_195264275
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

:')
quote:

[..]

BNW.
Bepaal jij niet.
pi_195264284
quote:

[..]

Waarom ben jij zo raar? :+
vosss is de naam,
pi_195264307
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Deze curves zijn allemaal niet al te betrouwbaar omdat elk land andere test strategieën en andere tellingen erop nahouden. :D

Pas als alle ellende voorbij is zullen we uit de oversterfte cijfers de meest objectieve conclusies kunnen gaan trekken. ^O^
Het gaat toch ook per land hoe je naar de curves kijkt, of snap je niet hoe het werkt?
Want het leek me toch wel vrij eenvoudig uitgelegd.
Dat je in feite met dit vreemde antwoord komt , doet me al denken dat je het niet begrijpt eerlijk gezegd, maar geen probleem hoor lol

En je ziet oa de cijfers toch ook over ondersterfte en oversterfte en dat maakt het toch allemaal logisch .
En welke tellingen moet een land dan anders hebben? bv de niet doden tellen als doden of doden tellen als levenden?

Probeer eens uit te leggen welk specifiek deel je niet snapt, want mischien kan ik je helpen het te doen begrijpen.
pi_195264361
quote:

[..]

besmettingen of positieve tests?
pi_195264363
Snap niet waarom mensen het aantal doden blijven gebruiken als graadmeter hoe serieus dit virus is. Lijkt mij veel interessanter om te kijken naar het aantal hospitalizations wereldwijd. Dat het virus niet zo dodelijk is wisten we al een lange tijd, dat is ook de reden waarom dit virus zo succesvol is.
pi_195264386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:19 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

besmettingen of positieve tests?
Middels een positieve testuitslag bevestigde nieuwe besmettingen.

Zo duidelijk?

5000 per dag, vanaf komende vrijdag.
vosss is de naam,
pi_195264391
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:03 schreef polderturk het volgende:

Ik weet dat Duitsers heel strikt met regels omgaan. Ik had ooit een Duitse wiskunde docent. Hij verbaasde zich erover dat Nederlanders bij rood licht doorlopen als er geen auto's aankomen. Duitsers blijven bij rood wachten, zelfs als er geen auto's te zien zijn.

[ afbeelding ]
Nederlanders zijn baldadige pubers vergeleken met Duitsers.
Maar het is ook gewoon dat Duitsland vamaf het begin Zuid Korea volgt en goed beleid heeft. Ook zijn ze open minded en flexibel met nieuwe ontdekkingen omtrent het virus.

Nederland houdt nog steeds vast aan de opvattingen uit maart.
- kinderen spelen geen rol
- mondkapjes hebben geen nut
- handen wassen is belangrijker dan ventilatie.
- aeroslen spelen geen rol.

Dit is ingedekt met slag om de arm zinnetjes als aerogene verspreiding kan een beperkte rol spelen maar geen wetenschappelijke basis om het beleid op aan te passen...

Zodat wanneer het wel een grote factor is men kan zeggen "ja, we zeiden niet dat het geen enkele rol speel".

Ondertussen blijft mede door de waardeloze communicatie bij 95% van de burgers het idee hangen dat zolang je je handen stuk wast en afstand houdt je prima met een hoop mensen binnen kan zitten met de ramen dicht, kinderen onder de 12 niet opa en oma kunnen besmetten en mondkapjes compleet nutteloos zijn.

Dus het is een combinatie van waardeloos beleid tot het punt dat je denkt dat het bewust is icm een bevolking die over het algemeen te infantiel is om basisregels op te volgen voor een langere periode.
pi_195264405
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Middels een positieve testuitslag bevestigde nieuwe besmettingen.

Zo duidelijk?

5000 per dag, vanaf komende vrijdag.
Maar een positieve uitslag is niet hetzelfde als een besmetting dus dat is al fout, en we gaan niet voor niets de herfst in dus is het logisch dat het allemaal weer wat op gaat lopen lijkt me.
pi_195264430
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:03 schreef polderturk het volgende:

[ afbeelding ]
Moet je nagaan wat de cijfers zouden zijn als er in NL wel genepte getest zou kunnen worden. :{
pi_195264432
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:21 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Maar een positieve uitslag is niet hetzelfde als een besmetting dus dat is al fout, en we gaan niet voor niets de herfst in dus is het logisch dat het allemaal weer wat op gaat lopen lijkt me.
Nou dan zal ik het nog 1x verduidelijken.

Het getal wat dagelijks bekend wordt gemaakt en gisteren rond de 2800 lag. Dat getal ligt volgende week vrijdag op 5000.

En nou kap eens met zo liggen bitchen; elke schemiel en zijn moeder snapt wat ik bedoel }:|
vosss is de naam,
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2020 @ 11:23:54 #64
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195264440
Ruim zes maanden verder en qua instelling is er echt zo weinig veranderd.

Een groot deel van de bevolking blijft roepen dat het allemaal wel mee valt en dat er geen ingrijpende maatregelen nodig zijn. De regering stelt de maatregelen het liefst zo lang mogelijk uit. Het RIVM en het OMT blijven schipperen tussen politiek, eigenbelang en wetenschap.

Echt niks veranderd en vooral ook bizar weinig geleerd van de afgelopen zes maanden.
pi_195264448
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat een ongefundeerd populistisch gezwets. Je moet die Duitsers hier in de zomer zien. Asociaal volk dat schijt aan alles heeft. Ook aan de coronaregels, inderdaad.

Ze doen dingen zeker goed op het moment maar de broekjes mogen best wat vaker aan blijven.
In Southern Sun
pi_195264455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Als dat zo is. Waarom laat de rivm zich op de stoel van de politiek zetten dan?
Geef gewoon feiten en laat het kabinet vervolgens het beleid bepalen.
Dat bv mondkapjes niet geadviseerd worden voor verzorgingstehuizen vanwege schaarste is gewoon dood door schuld en maakt alles wat het rivm zegt onbetrouwbaar.

Zelfde met de testcapaciteit en ann vossen met teveel petjes op.

Als wij nog op de herd immunity strategie zouden zitten dan zijn de beslissingen wel verklaarbaar.
pi_195264458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:23 schreef Kyran het volgende:

Een groot deel van de bevolking blijft roepen dat het allemaal wel mee valt en dat er geen ingrijpende maatregelen nodig zijn. De regering stelt de maatregelen het liefst zo lang mogelijk uit. Het RIVM en het OMT blijven schipperen tussen politiek, eigenbelang en wetenschap.

Echt niks veranderd en vooral ook bizar weinig geleerd van de afgelopen zes maanden.
Gelukkig dat de regering niet mee gaat met de waan van de dag en zijn oren niet laat hangen naar wat zelfbenoemde experts op een forum ^O^.
In Southern Sun
pi_195264461
quote:
Duidelijk niet bij de kust geweest deze zomer.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_195264464
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:21 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

"het is logisch dat het op gaat lopen"

waarom heeft het RIVM hun onderzoeken dan nog niet op orde
waarom heeft de GGD het testbeleid niet op orde
en waarom is de handhaving nog niet op orde
pi_195264470
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat bv mondkapjes niet geadviseerd worden voor verzorgingstehuizen vanwege schaarste is gewoon dood door schuld
Eens. Ik kan niet wachten op de parlementaire enquete.
vosss is de naam,
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:26:03 #71
455560 Logic91
Always stay rational
pi_195264474
quote:

[..]

Ik vraag me wel af wat de reden is dat we nauwelijks iets uit China horen, terwijl het vrijwel overal ter wereld uit de hand loopt met dit virus. Hebben ze nou daadwerkelijk de situatie goed onder controle of houden ze dit heel goed verborgen (wat me vrijwel onmogelijk lijkt in een enorm land met meer dan een miljard inwoners)?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_195264479
quote:

[..]

Maar het is ook gewoon dat Duitsland vamaf het begin Zuid Korea volgt en goed beleid heeft. Ook zijn ze open minded en flexibel met nieuwe ontdekkingen omtrent het virus.

Dit is ingedekt met slag om de arm zinnetjes als aerogene verspreiding kan een beperkte rol spelen maar geen wetenschappelijke basis om het beleid op aan te passen...

Zodat wanneer het wel een grote factor is men kan zeggen "ja, we zeiden niet dat het geen enkele rol speel".

Ondertussen blijft mede door de waardeloze communicatie bij 95% van de burgers het idee hangen dat zolang je je handen stuk wast en afstand houdt je prima met een hoop mensen binnen kan zitten met de ramen dicht, kinderen onder de 12 niet opa en oma kunnen besmetten en mondkapjes compleet nutteloos zijn.

Dus het is een combinatie van waardeloos beleid tot het punt dat je denkt dat het bewust is icm een bevolking die over het algemeen te infantiel is om basisregels op te volgen voor een langere periode.
Die kinderen spelen geen rol ala ze kunnen het niet krijgen vond ik echt ongeloofelijk haha
alsof het virus een leeftijdgrens heeft.

Toen begon ik al wel te denken dat het wel eens meer met vitamine D te maken kon hebben dan verwacht omdat kinderen overall veel meer buiten spelen in de zon , en vooral toen bleek dat zwarten veel vaker sterven aan dit virus wetende dat die helemaal niet graag in de zon zitten over het algemeen.

Je hebt gelijk met je betoog en het jammere is dat we altijd maar achter de feiten aan hobbelen en kijken hoe we beter kunnen worden ipv de gezondheid overall beter te maken zodat we ons lichaam het werk kunnen laten doen zoals het hoort
pi_195264481
quote:

het is net of ik weer in februari/maart leef :{
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:26:34 #74
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195264483
quote:

Wat zouden ze moeten doen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195264487
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Waarom blijven mensen met klachten niet binnen?
Waarom wordt de anderhalve meter maatregel grotendeels genegeerd?
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2020 @ 11:27:37 #76
416575 crew  Evenstar
pi_195264502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is net of ik weer in februari/maart leef :{
Ik vind dat echt bizar. Also men serieus niks heeft geleerd en ook niks heeft voorbereid de afgelopen maanden. Zelfde belachelijk lakse en laconieke instelling als in februari / maart.
pi_195264508
quote:

Hoezo bizar weinig geleerd? Weinig maatregelen is toch ook gewoon een keuze? Dat dat je misschien niet zint is een ander verhaal. Maar er is hier geen goed of fout.
Dat het hier bij niemand eens opkomt dat het huidige beleid wel eens gewoon de intentie kan zijn.
pi_195264511
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Eens. Ik kan niet wachten op de parlementaire enquete.
Ja dat is wel het belangrijkste nu, dat je straks eindelijk weet naar wie je met de vinger kunt wijzen.
In Southern Sun
pi_195264520
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind dat echt bizar. Also men serieus niks heeft geleerd en ook niks heeft voorbereid de afgelopen maanden. Zelfde belachelijk lakse en laconieke instelling als in februari / maart.
Tamelijk kwalijke zaak inderdaad.
vosss is de naam,
pi_195264525
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat er geen handhaving is. In China weten ze wel raad met ongehoorzame burgers
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195264529
quote:

[..]

omdat er toch geen gevolgen aan zitten, onder andere
mee eens hoor
pi_195264533
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Nou dan zal ik het nog 1x verduidelijken.

Het getal wat dagelijks bekend wordt gemaakt en gisteren rond de 2800 lag. Dat getal ligt volgende week vrijdag op 5000.

Het is niet zo zeet bitchen maar dat getal zegt weinig als je niet andere info hebt over hoeveel tests etc.
Ik zie dat nederland gemiddeld een 5 a 6k doden heeft per jaar aan griep en nu waren het er maar 440 of zo.
En nu hebben ze 6k+ doden aan corona bljkbaar .
Ik vind dat verschil niet dermate groot dat daar draconische maatregelen op genomen dienen te worden en zeker als je in acht neemt dat vorig jaar er heel weinig mensen dood gingen , maw dan is het ook wel logisch dat de golf groter was.
En nou kap eens met zo liggen bitchen; elke schemiel en zijn moeder snapt wat ik bedoel }:|
pi_195264536
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat voetbalfeest in Tilburg lijkt net op het Carnaval verhaal....
pi_195264551
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat voetbalfeest in Tilburg lijkt net op het Carnaval verhaal....
Als Femke dat had toegestaan had ze de hele wereld over zich heen gekregen. Wat een ijdele eikel die burgemeester. :r :X
pi_195264552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat een ongefundeerd populistisch gezwets. Je moet die Duitsers hier in de zomer zien. Asociaal volk dat schijt aan alles heeft. Ook aan de coronaregels, inderdaad.

Ze doen dingen zeker goed op het moment maar de broekjes mogen best wat vaker aan blijven.
In het grote geheel is duidelijk dat Duitsers serieuzer gedisciplineerder zijn dan Nederlanders. Ook dan veel andere landen om ons heen overigens.

Irritante is dat Nederanders zich profileren als logisch denkende slimme verstandige mensen terwijl als het erop aan komt het meerendeel alle regels aan hun laars lappen.

Het is echt niet zo dat wij met corona falen puur door het slechte beleid. Stronteigenwijze, egoïstische mensen met slechte discipline om regels voor langere tijd vol te houden telt net zo hard mee.
pi_195264556
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja dat is wel het belangrijkste nu, dat je straks eindelijk weet naar wie je met de vinger kunt wijzen.
niet het belangrijkste maar dat er een paar gewoon gestraft moeten worden voor leugens is wel duidelijk
pi_195264576
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

niet het belangrijkste maar dat er een paar gewoon gestraft moeten worden voor leugens is wel duidelijk
Als je daar nu al naar uit kijkt is dat blijkbaar wel heel erg belangrijk allemaal.
In Southern Sun
pi_195264580
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:08 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat als bv je vitamine D niveau ( wat belangrijk is inzake covid) goed is , je beter weerstand beter is en je dus beter bestand bent tegen het virus, en je dus minder ziek wordt.
https://www.thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587(20)30183-2/fulltext

heb je dat stukje gelezen het hangt van de mits en maar en uitzonderingen voor Scandinavië, Spanje en Italië aan elkaar :+
quote:
Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen wel?

HEb je de video al bekeken?

Overigens heeft een masker dragen ook voor jezelf een positief effect (voornamelijk mentaalm wat ook je gezondheid kan beinvloeden) maar het gaat mij meer om nut versus nadeel en als je dan de data bekijkt die er tot nog toe is lijkt alles te wijzen dat het weinig tot geen nut heeft
als je de data kijkt van het aantal griep en verkoudsgevallen in Japan waar men al jaren kapjes draagt zien we duidelijk grote verschillen met de westerse wereld waar wij eigenwijs zijn en oude onderzoeken graag in de praktijk weer willen herhalen tijdens een pandemie. 8)7

https://www.sciencedirect(...)ii/S2211335516301553
pi_195264581
Ik vind het he opvallend dat Afrika (met 1 miljard mensen) er zo weinig last van gehad heeft. Dacht in maart nog dat dat continent het heel zwaar zou krijgen. Maar dat valt mee.
Geen massa-begrafenissen etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195264586
quote:

[..]

Omdat het lastig is voor mensen en er geen consequenties aan zit om het te negeren.
pi_195264588
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:29 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Je zet je eigen reactie telkens in de quote erbij. Dat leest niet prettig.
vosss is de naam,
pi_195264604
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef capricia het volgende:
Ik vind het he opvallend dat Afrika (met 1 miljard mensen) er zo weinig last van gehad heeft. Dacht in maart nog dat dat continent het heel zwaar zou krijgen. Maar dat valt mee.
Hebben een hele jonge bevolking, terwijl dit virus het meest dodelijk is voor oude mensen.
pi_195264612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]

omdat er toch geen gevolgen aan zitten, onder andere
mee eens hoor
"Oh! Wie gaat dat controleren dan?" is de gedmiddelde reactie wanneer er een maatregel aangekondigd wordt.
Dat is precies waarom het mis gaat ook.
pi_195264613
quote:
Weinig obesitas daar
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195264619
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

In het grote geheel is duidelijk dat Duitsers serieuzer gedisciplineerder zijn dan Nederlanders. Ook dan veel andere landen om ons heen overigens.

Irritante is dat Nederanders zich profileren als logisch denkende slimme verstandige mensen terwijl als het erop aan komt het meerendeel alle regels aan hun laars lappen.

Het is echt niet zo dat wij met corona falen puur door het slechte beleid. Stronteigenwijze, egoïstische mensen met slechte discipline om regels voor langere tijd vol te houden telt net zo hard mee.
Mwah. Dat is ondertussen gewoon een fabel. Net als dat Duitsers door hun ijzeren discipline altijd in de laatste minuut zouden scoren. Dergelijke stigma's houden we graag in leven, maar in de praktijk klopt er niets meer van. Alsof een Duitse jongen van een jaar of 18 niet gewoon jong en dom is.
In Southern Sun
pi_195264621
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Omdat er geen handhaving is. In China weten ze wel raad met ongehoorzame burgers
Ook met ongehoorzame bestuurders een grapperhaus zou er niet meer zitten. :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2020 @ 11:34:53 #97
416575 crew  Evenstar
pi_195264626
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat zouden ze moeten doen?
Het RIVM zou bijvoorbeeld open en duidelijk moeten communiceren richting de bevolking, zonder dat ze zich laten beinvloeden door de regering en/of het OMT. Ze zouden onafhankelijk moeten zijn.

De regering zou bijvoorbeeld kunnen leren van hun fouten en lakse houding in februari/maart en sneller met ingrijpende maatregelen kunnen komen, zodat de verspreiding ook daadwerkelijk wordt afgeremd. Eerder ingrijpen beteken meestal ook dat je korter hoeft in te grijpen. Dit lijkt men ook nog niet echt te begrijpen.

De leden van het OMT kunnen bijvoorbeeld hun eigenbelangen aan de kant kunnen schuiven, zodat er daadwerkelijk meer testcapaciteit komt.

Muziek eerder uit, kroegen uurtje eerder dicht. Dat zijn toch geen maatregelen man. Waarom komt er niet weer een streng dwingend advies om thuis te werken? Drukte op de weg is weer op niveau van voor maart bijvoorbeeld. Als men daar nou weer eens mee begint dan hoeven wij straks misschien geen (of in ieder geval minder) horeca te sluiten.
pi_195264631
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

heb je dat stukje gelezen het hangt van de mits en maar en uitzonderingen voor Scandinavië, Spanje en Italië aan elkaar :+
[..]

als je de data kijkt van het aantal griep en verkoudsgevallen in Japan waar men al jaren kapjes draagt zien we duidelijk grote verschillen met de westerse wereld waar wij eigenwijs zijn en oude onderzoeken graag in de praktijk weer willen herhalen tijdens een pandemie. 8)7

dus mondkapjes werken WEL...... (8>
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2020 @ 11:35:53 #99
416575 crew  Evenstar
pi_195264640
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:28 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoezo bizar weinig geleerd? Weinig maatregelen is toch ook gewoon een keuze? Dat dat je misschien niet zint is een ander verhaal. Maar er is hier geen goed of fout.
Dat het hier bij niemand eens opkomt dat het huidige beleid wel eens gewoon de intentie kan zijn.
Dan moeten ze dat communiceren. Rutte loopt al weken lang te janken dat het fout gaat en de verkeerde kant op gaat.
pi_195264643
quote:
je hoort er weinig over maar ze hebben wel degelijk veel besmettingen en hele grote problemen daar.
pi_195264654
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

"Oh! Wie gaat dat controleren dan?" is de gedmiddelde reactie wanneer er een maatregel aangekondigd wordt.
Dat is precies waarom het mis gaat ook.
Afgelopen week een psychiater op tv. Zij vertelde dat de reactie op het eerder sluiten van de kroeg 'nou, dat wordt weer feesten met de gordijnen dicht' was.
pi_195264660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een virus komt in 2 a 3 golven over het algemeen.
De spaanse griep had bv 3 golven ,
Dit volgt gewoon de normale curves die er elk jaar zijn al is het nu je kan de data gewoon met de normale influenza vergelijken qua tijdstippen in het jaar .

De video die ik had gepost liet dat perfect zien
pi_195264667
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat communiceren. Rutte loopt al weken lang te janken dat het fout gaat en de verkeerde kant op gaat.
Dat lijkt me zeer duidelijke communicatie.
In Southern Sun
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:37:54 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195264677
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wij hebben gelukkig wel een rechtstaat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195264689
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Die volgens sommigen gewoon omver geworpen mag worden want alles is geoorloofd in tijden van oorlog een pandemie.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2020 @ 11:39:04 #106
416575 crew  Evenstar
pi_195264691
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:30 schreef Blues het volgende:

[..]

Als Femke dat had toegestaan had ze de hele wereld over zich heen gekregen. Wat een ijdele eikel die burgemeester. :r :X
Dat feestje is eigenlijk een prachtig voorbeeld van hoe slecht wij het hier geregeld hebben.
pi_195264694
quote:

[..]

(lol)
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195264697
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het RIVM zou bijvoorbeeld open en duidelijk moeten communiceren richting de bevolking, zonder dat ze zich laten beinvloeden door de regering en/of het OMT. Ze zouden onafhankelijk moeten zijn.

De regering zou bijvoorbeeld kunnen leren van hun fouten en lakse houding in februari/maart en sneller met ingrijpende maatregelen kunnen komen, zodat de verspreiding ook daadwerkelijk wordt afgeremd. Eerder ingrijpen beteken meestal ook dat je korter hoeft in te grijpen. Dit lijkt men ook nog niet echt te begrijpen.

De leden van het OMT kunnen bijvoorbeeld hun eigenbelangen aan de kant kunnen schuiven, zodat er daadwerkelijk meer testcapaciteit komt.

Muziek eerder uit, kroegen uurtje eerder dicht. Dat zijn toch geen maatregelen man. Waarom komt er niet weer een streng dwingend advies om thuis te werken? Drukte op de weg is weer op niveau van voor maart bijvoorbeeld. Als men daar nou weer eens mee begint dan hoeven wij straks misschien geen (of in ieder geval minder) horeca te sluiten.
Dit al om mee te beginnen, en tevens hadden ze een andere reclame campagne kunnen beginnen::

Als u zich niet aan de regels houd krijgen we een tweede nog strengere lockdown zodat u met de feestdagen kerst niet samen met familie kunt vieren. misschien schud dat de mensen wakker.
pi_195264711
quote:

[..]

Dat ze eerder met ingrijpende maatregelen zouden moeten komen is puur een mening. Die 'lakse' houding is gewoon gekozen beleid van nu.

Eerder ingrijpen betekent korter ingrijpen? Benieuwd waar je dat vandaan haalt. Na ingrijpen volgt alles weer z'n natuurlijk beloop hoor. Daar brengt even een korte verstoring echt geen verandering in.
Je kan het maar beter uitstellen want exponentiële (=relatieve) afname zet veel meer zoden aan de dijk wanneer absolute besmettingsaantallen hoog zijn.
pi_195264714
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dit al om mee te beginnen, en tevens hadden ze een andere reclame campagne kunnen beginnen::

Als u zich niet aan de regels houd krijgen we een tweede nog strengere lockdown zodat u met de feestdagen kerst niet samen met familie kunt vieren. misschien schud dat de mensen wakker.
Lees dat interview met Japio nog eens goed door en dan met name de passage over de mondkapjes.
In Southern Sun
pi_195264721
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:36 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

een virus komt in 2 a 3 golven over het algemeen.
De spaanse griep had bv 3 golven ,
Dit volgt gewoon de normale curves die er elk jaar zijn al is het nu je kan de data gewoon met de normale influenza vergelijken qua tijdstippen in het jaar .

De video die ik had gepost liet dat perfect zien
Ik heb je nu al een paar keer uitgelegd waarom je dit niet kan vergelijken en waarom de situatie zo verschilt van de griep. Maar je gaat er telkens niet op in. Hou op man.
pi_195264728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kan ook weer onderdeel van de strategie zijn, je weet het niet.
pi_195264734
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:40 schreef galantis het volgende:

[..]

dan moeten ze dat gewoon eerlijk zeggen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 september 2020 @ 11:41:33 #114
416575 crew  Evenstar
pi_195264735
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Mja, zo kan je alles goed blijven praten natuurlijk. Niemand doet iets fout, want dat is een strategie _O-
pi_195264739
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Dat verschil tussen scandinavie en italie e.d. is goed uitgelegd in het filmpje, jehebt dus bljkbaar niet de moeite genomen

Ik zou het toch eerst een effe kijken dan
pi_195264742
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dan ga je reacties krijgen van mensen die zich al die tijd wel aan de regels hebben gehouden.
Niet zijn gaan feesten, demonstreren, of wat dan ook.
Ik vind niet dat ik hoef te boeten voor mensen die zich misdragen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:42:31 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195264753
quote:

[..]

Eens dat het RIVM onafhankelijk zou moeten zijn, lijkt soms een '' een tweetje '' met kabinet.

De rek voor wat betreft thuiswerken is er wel uit, ik ga zelf ook weer 2/4 naar kantoor. Ongezond om hele dagen thuis te zitten. Bovendien zijn die maatregelen ooit ook ingevoerd met de gedachte dat die een tijdelijk karakter zouden hebben.

We gaan gewoon doormodderen tot aan het vaccin. Geen enkel land krijgt het onder controle zonder een strikte lockdown.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195264762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, zo kan je alles goed blijven praten natuurlijk. Niemand doet iets fout, want dat is een strategie _O-
Wie bepaalt dan wanneer iets 'fout' is?
pi_195264763
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Mwah. Dat is ondertussen gewoon een fabel. Net als dat Duitsers door hun ijzeren discipline altijd in de laatste minuut zouden scoren. Dergelijke stigma's houden we graag in leven, maar in de praktijk klopt er niets meer van. Alsof een Duitse jongen van een jaar of 18 niet gewoon jong en dom is.
Ook wel maar over het algemeen is dat stereotype wel terecht.
Ik werk soms met Duitsers en qua efficiëntie en discipline is het echt anders tov hier. Ook veel meer respect voor hiërarchie. In Ned spreek je de directeur gewoon bij zijn voornaam aan bij wijze van.
Als je van te voren je geld zou inzetten op welke bevolking de regels het best op volgt dan heeft Duitsland de laagste quotering in Europa.
En dat zie je terug in hun algehele cijfers.

In ieder geval valt er aan beide kanten een hoop te verbeteren.
Als je cijfers kon geven voor beleid en opvolging van de regels in Nederland.
Voor mij is dat echt 2/10 en 3/10 op het moment.
pi_195264769
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:42 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Dan ga je reacties krijgen van mensen die zich al die tijd wel aan de regels hebben gehouden.
Niet zijn gaan feesten, demonstreren, of wat dan ook.
Ik vind niet dat ik hoef te boeten voor mensen die zich misdragen.
de goeden moeten onder de kwaden lijden, dat is altijd zo geweest.
wij ( mijn vrouw en ik ) kunnen nu ook bijna niks meer omdat er mensen schijt aan de regels hebben
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:43:19 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195264770
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die volgens sommigen gewoon omver geworpen mag worden want alles is geoorloofd in tijden van oorlog een pandemie.
Natuurlijk niet.
Burgerrechten gaan wat mij betreft altijd voor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195264778
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Raar om dat zo te chargeren.
In Southern Sun
pi_195264785
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wij ( mijn vrouw en ik ) kunnen nu ook bijna niks meer omdat er mensen schijt aan de regels hebben
Ook als mensen zich aan de regels hadden gehouden, hadden jullie net zo voorzichtig moeten zijn. Het virus blijft er gewoon.
pi_195264793
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eens dat het RIVM onafhankelijk zou moeten zijn, lijkt soms een '' een tweetje '' met kabinet.

De rek voor wat betreft thuiswerken is er wel uit, ik ga zelf ook weer 2/4 naar kantoor. Ongezond om hele dagen thuis te zitten. Bovendien zijn die maatregelen ooit ook ingevoerd met de gedachte dat die een tijdelijk karakter zouden hebben.

We gaan gewoon doormodderen tot aan het vaccin. Geen enkel land krijgt het onder controle zonder een strikte lockdown.
elke dag van 9 tot 5 in een kantoortuin dat is nog ongezonder.
pi_195264808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Raar om dat zo te chargeren.
maar zo speelt de politiek het wel :7
pi_195264809
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Zo zullen er heel veel zijn. En ik zal echt niet stampvoetend protesteren tegen consequenties die ongetwijfeld zullen komen. Maar het begrip van een hoop mensen zal een stuk minder zijn dan in februari of maart vrees ik.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:45:37 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195264812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Gelukkig bepaal ik dat zelf.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_195264841
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 11:54:40 ]
pi_195264843
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ook wel maar over het algemeen is dat stereotype wel terecht.
Ik werk soms met Duitsers en qua efficiëntie en discipline is het echt anders tov hier. Ook veel meer respect voor hiërarchie. In Ned spreek je de directeur gewoon bij zijn voornaam aan bij wijze van.
Als je van te voren je geld zou inzetten op welke bevolking de regels het best op volgt dan heeft Duitsland de laagste quotering in Europa.
En dat zie je terug in hun algehele cijfers.

In ieder geval valt er aan beide kanten een hoop te verbeteren.
Als je cijfers kon geven voor beleid en opvolging van de regels in Nederland.
Voor mij is dat echt 2/10 en 3/10 op het moment.
En dat beeld is dus gewoon vertekend. De Duitser spreekt zijn baas misschien niet bij de voornaam aan, maar komt wel de ober in z'n gezicht uitkafferen als de biefstuk niet naar wens is. In het Duits uiteraard, want efficiënt en gedisciplineerd genoeg om even wat van de taal op te pikken waar ze al tien jaar iedere zomer komen zijn ze ook weer niet.
In Southern Sun
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:47:45 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195264848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:44 schreef galantis het volgende:

[..]

Ook als mensen zich aan de regels hadden gehouden, hadden jullie net zo voorzichtig moeten zijn. Het virus blijft er gewoon.
Ik denk dat we na 7 maanden ook wel het punt hebben bereikt waar veel mensen gewoon zelf kunnen/willen bepalen welke risico's zij willen nemen.

Kijk in februari was alles onbekend en eng en wilden veel mensen graag een leidraad van hogerhand. De mindset is nu heel anders.
pi_195264858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maar zo speelt de politiek het wel :7
Pertinent niet waar, maar goed, als het om kritiek op bestuurders/beleidsbepalers gaat mag je hier alles zomaar roepen en zegt iedereen ja vind ik ook.
In Southern Sun
pi_195264967
Ik ben ook voor meer thuiswerken maar stel dat iemand met de auto naar werk kan, men afstand kan houden en niet met teveel collega's op dezelfde afdeling zit, ramen open of verse lucht baar binnen via hvac om de x aantal minuten.

Wat boeit het dan dat diegene op kantoor zit 2x pw als hij zich er beter bij voelt?

Soms hink ik op 2 gedachtes hiermee. Enerzijds zo en anderzijds thuiswerken waar mogelijk gewoon verplichten in deze tijd.
pi_195264972
quote:
Staat wel bol van de feiten ja, dat artikel.

quote:
Hoe ongezond zijn kantoren?
‘Ik was laatst in New York en was daar aan het werk in een traditioneel kantoorgebouw in zo’n cubicle. Het was een ruimte met een laag systeemplafond, ik zat in het TL-licht en het was er stervenskoud want de airconditioning stond vol te blazen. Ik wilde er zo snel mogelijk weer weg. Er wordt bij het ontwerpen van gebouwen te weinig rekening gehouden met de gebruikers van die gebouwen.’
In Southern Sun
pi_195264973
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dus mondkapjes werken WEL...... (8>
Dat zou men wel willen denk ik:)

Daar zijn vele factoren maar bv de T cellen en dat men daar vaker met virussen te maken heeft en vergeet vooral niet de lage obesitas cijfers kunnen een belangrijke rol spelen en kijk bv naaar india die hebben ook een vrij laag sterfte getal maar die gebruiken erg veel HCQ .
Dus die landen staan veel verder van ons vandaan met dat soort zaken.

Zelfs spanje en nederland zijn al moeilijk te vergelijken op dat gebied en in spanje zie je dat het niet werkt en maximaal wat vertraging oplevert met kans op veel meer schade
pi_195264982
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Het is in ieder geval niet bevorderlijk voor de concentratie :)
En ik vraag me af of je ook altijd 1,5m afstand kunnen houden, voor zolang we nog aan die regel vastzitten.
(Un)masking for the greater good.
pi_195265035
Qua thuiswerken versus kantoor in deze tijd: zolang de maatregelen in acht genomen worden, dan is er geen probleem, lijkt me. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren: sommige mensen werken liever thuis, anderen op kantoor en weer anderen kiezen voor een combi. Er is geen goed of fout in deze.
pi_195265038
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:40 schreef wpor het volgende:

[..]

Ik heb je nu al een paar keer uitgelegd waarom je dit niet kan vergelijken en waarom de situatie zo verschilt van de griep. Maar je gaat er telkens niet op in. Hou op man.
Waarom is het niet te vergelijken dan in jou ogen?
Want het verschijnt op dezelfde tijdstippen in het jaar en verdwjijnt ook op dezelfde tijdstippen .
Is dat toeval dan?

Ik heb het niet over infectierate e.d. want dat doet er niets toe in deze discussie.
pi_195265076
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef Natalie het volgende:
Qua thuiswerken versus kantoor in deze tijd: zolang de maatregelen in acht genomen worden, dan is er geen probleem, lijkt me. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren: sommige mensen werken liever thuis, anderen op kantoor en weer anderen kiezen voor een combi. Er is geen goed of fout in deze.
Ik ben wel een hele goede voor dit soort zaken ik ben graag thuis en hoef al jaren niet meer te werken .
Enige wat ik mis zijn mn reisjes
pi_195265123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:01 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ik ben wel een hele goede voor dit soort zaken ik ben graag thuis en hoef al jaren niet meer te werken .
Enige wat ik mis zijn mn reisjes
Same here. Ben graag thuis, maar toch... studeren in de trein vind ik zo fijn: op een redelijk rustige tijd met wat achtergrond geroezemoes, stationsgeluiden & het geluid van de trein zelf: mega-ontspannend! Maar ja, dat is nu niet echt meer een optie. Komt wel weer :)

Waar gingen je reizen eerder naartoe?
pi_195265127
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Staat wel bol van de feiten ja, dat artikel.
[..]

jij hebt overal wel wat op aan te merken als ik post maargoed:

https://www.arbo-online.n(...)661198928.1601113752

https://www.businessinsid(...)-voor-je-gezondheid/
pi_195265146
Ben benieuwd wat de maatregelen gaan worden, wanneer veel weer verkouden/grieperig worden, en hoe ze dat gaan opvangen met testen/thuis blijven.
pi_195265151
quote:

[..]

Je kan je af vragen wat daar nog van over is:
NWS / Verbijsterend:na klappen op de kermis volgt de knock-out door justitie

:{
vosss is de naam,
pi_195265210
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:05 schreef michiel_merk het volgende:
Ben benieuwd wat de maatregelen gaan worden, wanneer veel weer verkouden/grieperig worden, en hoe ze dat gaan opvangen met testen/thuis blijven.
Zelfde als bij kinderen onder de 12
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 12:09:41 #144
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195265224
quote:

[..]

1: Waarom blijven mensen met klachten niet binnen?
2: Waarom wordt de anderhalve meter maatregel grotendeels genegeerd?
1: omdat mensen egoistische wezens zijn. Ik moet dit dat dus IK moet naar buiten, pech voor de rest
2: omdat mensen gewoontedieren zijn. We hebben in ons hele leven nooit rekening hoeven houden met 1.5m afstand van anderen, dus krijg dat er maar eens ingestampt.

3: plus teveel mensen die corona nog steeds onderschatten en/of niet geloven dat het gevolgen voor ze zal hebben...
pi_195265226
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:04 schreef Natalie het volgende:

[..]

Same here. Ben graag thuis, maar toch... studeren in de trein vind ik zo fijn: op een redelijk rustige tijd met wat achtergrond geroezemoes, stationsgeluiden & het geluid van de trein zelf: mega-ontspannend! Maar ja, dat is nu niet echt meer een optie. Komt wel weer :)

Waar gingen je reizen eerder naartoe?

Mijn vrouw is mexiaanse en we hebben pas een woning in texas gekocht( al ben ik daar nog niet geweest lol) dus we pendelen veel van spanje ,us en mexico . en woon nu tussen de scandinaviers en veel z amerikanen die in spanje makkelijk kunnen werken en wonen vanwege de oude regels mbt veroveringen.

Ik woon ong 400 meter van de middenlandse zee en probeer elke dag iets meer als een uur te wandelen berg af en berg op en dat geeft me het beste gevoel met een mooi zonnetje op mn gezicht (nu een half gezicht))
pi_195265242
quote:
Ik pak de eerste van de 17 redenen er even bij: lange periodes achter elkaar zitten is slecht voor je lichaam. Correct! Maar dat zegt natuurlijk niets over een kantoortuin. Reden 2: hangen in je stoel zorgt voor rug- en hoofdpijn. Met nota bene een foto van een kerel die met z'n laptop op de bank zit.

Voor iemand die 'elke dag van 9 tot 5 in een kantoortuin is ongezond' als feit deponeert kom je met erg weinig onderbouwing. Dan kun je mij verwijten dat ik wat op je posts aan te merken heb, maar misschien moet je dan wat aan je posts doen.
In Southern Sun
pi_195265253
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

1: omdat mensen egoistische wezens zijn. Ik moet dit dat dus IK moet naar buiten, pech voor de rest
2: omdat mensen gewoontedieren zijn. We hebben in ons hele leven nooit rekening hoeven houden met 1.5m afstand van anderen, dus krijg dat er maar eens ingestampt.

3: plus teveel mensen die corona nog steeds onderschatten en/of niet geloven dat het gevolgen voor ze zal hebben...
Ja en dat is dus allemaal de schuld van het RIVM.
In Southern Sun
pi_195265309
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja en dat is dus allemaal de schuld van het RIVM.
waar zegt hij dat ?
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:15:12 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195265315
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik pak de eerste van de 17 redenen er even bij: lange periodes achter elkaar zitten is slecht voor je lichaam. Correct! Maar dat zegt natuurlijk niets over een kantoortuin. Reden 2: hangen in je stoel zorgt voor rug- en hoofdpijn. Met nota bene een foto van een kerel die met z'n laptop op de bank zit.

Voor iemand die 'elke dag van 9 tot 5 in een kantoortuin is ongezond' als feit deponeert kom je met erg weinig onderbouwing. Dan kun je mij verwijten dat ik wat op je posts aan te merken heb, maar misschien moet je dan wat aan je posts doen.
Zijn ongetwijfeld ook zat mensen die ergonomisch gezien beter op een kantoor kunnen werken dan op een thuiswerkplek. Zeker als ze dat nooit hoefden en dus ook helemaal geen fatsoenlijke thuiswerkplek hadden ingericht.
pi_195265334
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar zegt hij dat ?
Dat zegt hij niet, dat zeg ik.
In Southern Sun
pi_195265339
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de mensen de griep onderschattten en daardoor dit fenomeen juist extreem overschatten en dat zie je aan de mortaliteitscijfers en de marginale verschillen
hangt er vanaf wat je perspectief is natuurlijk

Ik kijk liever naar het totaal en als je de focus van het virus af haalt en het blikveld groter maakt dan ga je zien dat deze slechte oplossingen van al die regeringen netto voor meer ellende gaan zorgen dan het op zal lossen.
Ik denk namelijk dat het onmogelijk is om een virus tegen te houden of te stoppen en dat het gewoon zn beloop gaat krijgen . het enige wat je kan doen is maximaal voorbereiden qua gezondheid en als je gezondheid slecht dan pas isoleren en hopen dat je dit keer niet de lul bent
pi_195265348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet, dat zeg ik.
ach, het is weer weekend he
pi_195265365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zijn ongetwijfeld ook zat mensen die ergonomisch gezien beter op een kantoor kunnen werken dan op een thuiswerkplek. Zeker als ze dat nooit hoefden en dus ook helemaal geen fatsoenlijke thuiswerkplek hadden ingericht.
Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.
In Southern Sun
pi_195265375
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:05 schreef michiel_merk het volgende:
Sneltesten en veel thuis blijven, vrees ik.
Ik houd er in mijn hoofd al rekening mee dat het een lange herfstvakantie gaat worden voor mijn dochter.
pi_195265390
Ik vind het wel bijzonder dat Italië het momenteel zoveel beter doet dan Nederland. Zouden de Italianen zich echt beter aan de gedragsregels houden? Ik vind dat lastig te geloven :P

Of zou het misschien toch meespelen dat Italië tijdens de 1e golf veel zwaarder is getroffen, waardoor een groter deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd?
pi_195265391
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ach, het is weer weekend he
Yes lekker drie helften voetballen en daarna afpilsen op café.
In Southern Sun
pi_195265402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.
Bron ? :D
pi_195265418
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef zomerindebol het volgende:
Mijn vrouw is mexiaanse en we hebben pas een woning in texas gekocht( al ben ik daar nog niet geweest lol) dus we pendelen veel van spanje ,us en mexico . en woon nu tussen de scandinaviers en veel z amerikanen die in spanje makkelijk kunnen werken en wonen vanwege de oude regels mbt veroveringen.

Ik woon ong 400 meter van de middenlandse zee en probeer elke dag iets meer als een uur te wandelen berg af en berg op en dat geeft me het beste gevoel met een mooi zonnetje op mn gezicht (nu een half gezicht))
Zo, dat klinkt al niet verkeerd, moet ik zeggen :)
pi_195265419
Lekker dan, mijn leidinggevende is positief getest. Heb nog een functioneringsgesprek gehad. Ben wel op afstand gebleven. Heeft mij ook niet gecontacteerd omdat het blijkbaar te vroeg was voor het contactonderzoek (niet werk gerelateerde oorzaak). Mijn naasten zijn nu allemaal aan het snotteren en niezen. Heb zelf nergens last van.
pi_195265425
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Italië het momenteel zoveel beter doet dan Nederland. Zouden de Italianen zich echt beter aan de gedragsregels houden? Ik vind dat lastig te geloven :P

Of zou het misschien toch meespelen dat Italië tijdens de 1e golf veel zwaarder is getroffen, waardoor een groter deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd?
Gister werd gesteld dat Italianen zich allemaal ge-wel-dig aan de regels houden, want zij hebben de beelden van maart nog op hun netvlies staan. Ik raad iedereen die dat zomaar aanneemt aan vandaag en morgen naar het WK wielrennen te kijken. En nee, dat zijn niet alleen buitenlandse supporters ;).
In Southern Sun
pi_195265431
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Bron ? :D
Nou eigenlijk die artikelen die jij net aanhaalde, maar goed, het is weekend he.
In Southern Sun
pi_195265434
quote:

Ja. Dat zie je ook in steden als New York en Londen. En zij zullen het vast ook serieuzer nemen. Omdat wij de ouderen thuis lieten sterven hebben wij nooit échte overlopen IC's gehad. Dat komt hard aan in zon land.
pi_195265442
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Yes lekker drie helften voetballen en daarna afpilsen op café.
Jinxed it, afgelast :').
In Southern Sun
pi_195265447
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou eigenlijk die artikelen die jij net aanhaalde, maar goed, het is weekend he.
helaas daar staat niet in dat kantoortuinen beter zijn dan thuis werken.
pi_195265449
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Sneltesten en veel thuis blijven, vrees ik.
Ik houd er in mijn hoofd al rekening mee dat het een lange herfstvakantie gaat worden voor mijn dochter.
Dat word weer een soort van intelligentie lockdown dus, aangezien de generale van afgelopen maand gefaald heeft en ze (nog)geen oplossing hebben.
pi_195265452
Merk ook ineens heeft iedereen "corona" en geen griep of verkoudheid , vele jeugd voetbal wedstrijden afgelast hier vandaag .
pi_195265453
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helaas daar staat niet in dat kantoortuinen beter zijn dan thuis werken.
Minder slecht.
In Southern Sun
pi_195265458
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 12:47:14 ]
pi_195265460
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Waarom is het niet te vergelijken dan in jou ogen?
Want het verschijnt op dezelfde tijdstippen in het jaar en verdwjijnt ook op dezelfde tijdstippen .
Is dat toeval dan?

Ik heb het niet over infectierate e.d. want dat doet er niets toe in deze discussie.
Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.

Die lijnen zijn een soort van hetzelfde doordat er verregaande maatregelen zijn genomen dit jaar, die o.a. onze economie sterk getroffen hebben (met daarnaast nog vele andere ernstige gevolgen).

In dat ene ernstige griepjaar zijn dat soort verregaande maatregelen niet getroffen.

Stel dat die maatregelen dit jaar niet ingezet waren, denk je dat je lijnen dan nog steeds zo overeenkwamen? Dat de oversterfte ongeveer gelijke was gebleven aan hoe die nu is?

Griep en corona en de gevolgen van beide zijn NIET vergelijkbaar.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:24:46 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195265467
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jinxed it, afgelast :').
:o

Corona?
pi_195265507
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zo, dat klinkt al niet verkeerd, moet ik zeggen :)
nou elke dag is ook niet alles hoor, soms mis ik wel het roerige leven, maar als ik dan effe de stad in ga ben ik het wel weer beu en zeker met toeristen lol
Maar het rustgevende van een trein met het ritme van de rails en het gemompel om iemand heen kan ik ook wel waarderen .
Mis weinig aan nederland behalve de infrastructuur en frikandellen al kan je dat laatste hier ook wel krijgen
pi_195265518
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:o

Corona?
Haha nee, gewoon wegens oud-Hollandsch kloteweer en bijbehorende gevolgen voor de velden.
In Southern Sun
pi_195265522
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef wpor het volgende:

[..]

Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.

Die lijnen zijn een soort van hetzelfde doordat er verregaande maatregelen zijn genomen dit jaar, die o.a. onze economie sterk getroffen hebben (met daarnaast nog vele andere ernstige gevolgen).

In dat ene ernstige griepjaar zijn dat soort verregaande maatregelen niet getroffen.

Stel dat die maatregelen dit jaar niet ingezet waren, denk je dat je lijnen dan nog steeds zo overeenkwamen? Dat de oversterfte ongeveer gelijke was gebleven aan hoe die nu is?

Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dat niet het geval is. Het lijkt me sterk maar zolang we nog niet goed weten hoe het virus zich verspreid valt er niet veel over te zeggen wat 100% sluitend is en dat werkt natuurlijk beide kanten op.
pi_195265529
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha nee, gewoon wegens oud-Hollandsch kloteweer en bijbehorende gevolgen voor de velden.
Op kunstgras ? Coronagevallen!!
pi_195265552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:28 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Op kunstgras ? Coronagevallen!!
Ja, want elke club in Nederland heeft natuurlijk alleen maar kunstgras.
In Southern Sun
pi_195265578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Denk dat het persoonsafhankelijk is. Zo hebben wij bijv. een volwaardig kantoor met professionele kantoorstoel en verstelbaar bureau, screens voor de ramen en drie monitoren op 't bureau. Ik besef ook wel dat niet iedereen zo'n kantoor heeft, maar mijn man werkt hier, op dat gebied, net zo comfortabel als op 't werk.

Dat zegt overigens niets over het sociale aspect, vergaderen en 'even overleggen: dat gaat nu een stuk moeilijker. En je mist ook gewoon 't 'even kletsen.'

[ Bericht 1% gewijzigd door Natalie op 26-09-2020 12:38:09 ]
pi_195265593
quote:

Misschien, maar het zou me me niets verbazen als de overheid ook bovenop zit nu. Zo'n situatie als ze eerder hadden, willen ze koste van het kost voorkomen.
Was die 'angst' er in Nederland ook maar.
pi_195265596
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, want elke club in Nederland heeft natuurlijk alleen maar kunstgras.
Teams die niet opkomen dagen omdat ze corona gevallen hebben , in jeugd elftallen
Zo duidelijk ?
pi_195265601
quote:
Dat komt doordat ze veel meer zon hebben, waardoor de vitamine D productie hoger ligt. Ze hebben daardoor een betere weerstand.
pi_195265617
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

Denk dat het persoonsafhankelijk is. Zo hebben wij bijv. een volwaardig kantoor met professionele kantoorstoel en verstelbaar bureau, screens voor de ramen en drie monitoren op 't bureau. Ik besef ook wel dat niet iedereen zo'n kantoor heeft, maar mijn man werkt hier, op dat gebied, net zo comfortabel als op 't werk.

Dat zegt overigens niets over het sociale aspect en vergaderen en 'even overleggen' gaat nu een stuk moeilijker.
Ja er had eigenlijk nog 'over het algemeen' bij gemoeten. Maar wat het punt eigenlijk zou moeten zijn is dat acht uur per dag achter een computer werken niet goed is. Niet per se in een kantoortuin, het is helemaal geen feit dat die ongezond zijn.
In Southern Sun
pi_195265623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:42 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Dat verschil tussen scandinavie en italie e.d. is goed uitgelegd in het filmpje, jehebt dus bljkbaar niet de moeite genomen

Ik zou het toch eerst een effe kijken dan
Ik heb een hekel aan filmjes die iets uit zouden moeten leggen waar ik niet meteen kan zien wat ik wil zien. Even gekeken maar weer afgezet, het is in mijn optiek wat ik gezien heb niet veel meer als statistisch cherry pick geneuzel Stelt hij ergens iets over vitamine d en causulaiteit met corona?

Waarom negeer je het al veel oudere japanse onderzoek over de effectiviteit van mondmaskers?
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 12:35:17 #182
Dick Laurent Is Dead
pi_195265626
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat komt doordat ze veel meer zon hebben, waardoor de vitamine D productie hoger ligt. Ze hebben daardoor een betere weerstand.
Prachtig wetenschappelijk onderbouwde post dit ^O^
pi_195265628
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Teams die niet opkomen dagen omdat ze corona gevallen hebben , in jeugd elftallen
Zo duidelijk ?
Wat heeft dat met mijn afgelaste wedstrijd te maken?
In Southern Sun
pi_195265634
Vraag aan @Jordii, @Predator40 en een paar anderen.

We hebben dit jaar meerdere discussies gehad over de werkzaamheid van de lockdown, en over het feit dat de piek al achter ons lag toen werd aangevangen met de lockdown.

Er is toen steevast, maandenlang gepost dat dat kwam omdat er op 13 maart al wat kleine maatregelen waren, een paar events afgelast en mensen verzocht thuis te werken in Brabant. Dat was de verklaring waarom al voor de lockdown het aantal besmettingen gigantisch aan het afnemen was, keer op keer door meerdere users.

Die maatregelen zijn er nu ook, veel meer dan op 13 maart, maatregelen die toen ook nog eens lokaal waren en nu landelijk.

Indien de maatregelen van 13 maart die volgens velen zo werkzaam waren dat ze de grootste uitbraak die we hier hadden begin maart (honderdduizenden besmettingen) hebben weten te keren, waarom zijn de huidige landelijke maatregelen dan niet net zo effectief? YOP
pi_195265637
quote:

[..]

Mensen worden daar ook minder oud,zijn minder dik. En ze hebben daar wel ervaring met ziektes zoals ebola. https://www.mo.be/analyse(...)en-leren-van-senegal
pi_195265639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Dat word weer een soort van intelligentie lockdown dus, aangezien de generale van afgelopen maand gefaald heeft en ze (nog)geen oplossing hebben.
Mja... helaasch. 't Is zo hopeloos.
Ik heb het idee dat de ernst van de situatie bij veel mensen ook niet echt goed door is gedrongen. Wie weet omdat het relatief snel beter ging na de lockdown van het voorjaar & de overheid - mijns inziens - nogal slap is met het opleggen van regels. Dan krijg je vanzelf het idee dat 't niet zo erg is allemaal.
pi_195265653
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Za het volgende:
Vraag aan @:jordii, @:predator40 en een paar anderen.

We hebben dit jaar meerdere discussies gehad over de werkzaamheid van de lockdown, en over het feit dat de piek al achter ons lag toen werd aangevangen met de lockdown.

Er is toen steevast, maandenlang gepost dat dat kwam omdat er op 13 maart al wat kleine maatregelen waren, een paar events afgelast en mensen verzocht thuis te werken in Brabant. Dat was de verklaring waarom al voor de lockdown het aantal besmettingen gigantisch aan het afnemen was, keer op keer door meerdere users.

Die maatregelen zijn er nu ook, veel meer dan op 13 maart, maatregelen die toen ook nog eens lokaal waren en nu landelijk.

Indien de maatregelen van 13 maart die volgens velen zo werkzaam waren dat ze de grootste uitbraak die we hier hadden begin maart (honderdduizenden besmettingen) hebben weten te keren, waarom zijn de huidige landelijke maatregelen dan niet net zo effectief? YOP
Het aantal besmettingen? In die tijd dat alleen zorgpersoneel met klachten getest kon worden bedoel je?
pi_195265663
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Gelukkig krijgen we duiding van Prof. Dr. Polderturk _O_
pi_195265673
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat heeft dat met mijn afgelaste wedstrijd te maken?
Heb het helemaal niet over jou wedstrijd
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:39:28 #190
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195265679
-geen VK letterlijk citeren aub-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 12:46:26 ]
pi_195265682
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef wpor het volgende:

[..]

De lijnen/curves komen overeen idd en als je dan getallen van vorig jaar neemt waar we veel minder griepdoden hadden terwijl die mensen wel maar een klein zetje nodig hadden gezien de leeftijd.
En dan is het dus logisch dat bij een volgende golf griep of in dit geval corona er een hoger dodental is.

Nu kan je dus zeggen zoals je doet dat dat dus komt door wat de regeringen hebben gedaan.

En nu komt dus het vergelijk met andere landen die niets of meer hebben gedaan mooi om de hoek kijken en als je naar die statistieken kijkt dan zie je dat de curves overall ongeveer hetzelfde zijn en dan bedoel ik niet dat de curve van nederland ,zweden en spanje hetzelfde zijn , maar dat de curves van die landen in verhouding met hun eigen curves van de eerdere jaren hetzelfde zijn.

En dat geeft dus min of meer aan dat de restricties die we hebben gedaan amper tot niets helpen en mischien tot waarschijnlijk je zelfs een ergere 2e golf hebt gecreerd door niet de normale gezondheid te gebruiken in de zomer om bv je weerstand op te bouwen.

Zal nog een keer de link plaatsen want het is echt de moeite waard , je kan het dan altijd oneens zijn maar iig ben je beter ingelicht.
pi_195265689
quote:

[..]

Mogen in Duitsland kinderen niet bij opa en oma?
Worden daar huizen wel geventileerd als je daar met 6 mensen in een ruimte zit?
Zijn mondkapjes daar verplicht?

Misschien kunnen we mondkapjes in winkels verplichten.

Ik stel voor dat we al onze ouderen vitamine D laten slikken.

Ouderen komen veel te weinig buiten.
pi_195265701
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja er had eigenlijk nog 'over het algemeen' bij gemoeten. Maar wat het punt eigenlijk zou moeten zijn is dat acht uur per dag achter een computer werken niet goed is. Niet per se in een kantoortuin, het is helemaal geen feit dat die ongezond zijn.
En daar boor je wel een interessant punt aan. Het is heel gemakkelijk om 'even wat langer door te werken' als je thuis bent. En dat wandelingetje naar de koffieautomaat of een andere afdeling (bewegen en even weg bij de pc) dan doe je thuis, merk ik, ook minder snel. Je moet wel een zekere discipline hebben om op een gezonde manier thuis te kunnen werken.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:41:50 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195265724
quote:

[..]

:') :')

Reageer nu eerst eventjes op m'n vorige reactie op jouw zonne-argument.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195265738
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:39 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Heb het helemaal niet over jou wedstrijd
Helemaal de weg kwijt, ik kan er niets anders meer van maken.
In Southern Sun
pi_195265824
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:58 schreef Dven het volgende:

[..]

En hoe gaat dit dan precies in z'n werk in het zonnige zuiden van Europa waar de UV-index momenteel bijkans nog even hoog is als in Nederland 's zomers? Waarom waren de cijfers in bijvoorbeeld Bulgarije in juli/augustus op z'n hoogst?
Omdat ze zich minder goed aan de regels houden?

Wat belangrijker om te weten is:
- wat is de mortaliteit?
- wat is de gemiddelde ligtijd op de IC?

In Nederland was in de zomer de gemiddelde ligtijd omlaag gegaan van 22 dagen naar 8 dagen. Ook was de mortaliteit flink gedaald.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:50:23 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195265856
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Omdat ze zich minder goed aan de regels houden?

Wat belangrijker om te weten is:
- wat is de mortaliteit?
- wat is de gemiddelde ligtijd op de IC?

In Nederland was in de zomer de gemiddelde ligtijd omlaag gegaan van 22 dagen naar 8 dagen. Ook was de mortaliteit flink gedaald.
En in Bulgarije op hetzelfde moment gestegen. Nogmaals : mensen ontvangen daar een veelvoud van vitamine D in vergelijking met Nederland. Wat klopt er dan niet?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:51:06 #198
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195265862
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:39 schreef Markesh het volgende:
-geen VK letterlijk citeren aub-
Sinds wanneer is dat?
Dat heb ik hier zo vaak gezien afgelopen maanden
pi_195265876
quote:

[..]

Het probleem is ook dat je eigenlijk elke 4 uur een nieuwe of schoon masker moet gebruiken. op het station zie ik bij enorm veel mensen het masker eindigen onder de kin bij het uitstappen, of men loopt al met het masker onder kin richting de trein.

Je moet er daarnaast maar eens op letten hoeveel mensen continue aan het masker zitten met hun vingers, om het beter op te zetten, en dan ook nog eens hoevaak ze het eventjes los maken. Met alle gevolgen van dien.

In landen waar maskers verplicht zijn is het vaak ook: winkel in: masker op, winkel uit: masker af. Je kan je afvragen of dat nog wel nut heeft.

Je zult er ongetwijfeld een enkele besmetting mee kunnen voorkomen, maar wil het echt effect sorteren moet je de maskers ook maar opzetten tijdens visite in de thuissituatie of locatie waar je met veel tegelijk in een slecht geventileerde ruimte bent
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195265895
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:51 schreef Markesh het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat?
Dat heb ik hier zo vaak gezien afgelopen maanden
Mag je altijd een TR zetten, als je dat ziet. Je helpt Fok! dan.
Dat is bij mijn weten altijd al zo geweest.
Je mag de header (het dik gedrukte) en de link plaatsen. Maar aub zeker geen hele artikelen.
Anders kan Fok! in de problemen komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 13:01:15 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195265957
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan filmjes die iets uit zouden moeten leggen waar ik niet meteen kan zien wat ik wil zien. Even gekeken maar weer afgezet, het is in mijn optiek wat ik gezien heb niet veel meer als statistisch cherry pick geneuzel Stelt hij ergens iets over vitamine d en causulaiteit met corona?

Waarom negeer je het al veel oudere japanse onderzoek over de effectiviteit van mondmaskers?
Ik negeer geen onderzoek, en er zijn met japan meerdere zaken die invloed hebben en wel erg ver van nederland af staan zowel qua klmaat als de mensen en gewoonten zelf.
Stel als het de reden zou zijn dat het zou werken in japan dan zou dat in spanje dus ook moeten werken en alle andere plaatsen in de wereld en dat is nu juist niet het geval.

Je zegt zelf dat je het filmpje niet gekeken hebt en al meteen begint over cherry picking.
En dan kom je met een uitzondering als japan op de proppen lol
Wat klopt er specifiek niet aan wat er in het filmpje beweert is? welke zaken zijn onjuist?

En mbt japan speelt o.a. lage obesitas en is ventilatie erg belangrijk.
En ventilatie klopt ook , vandaar dat ik zelf een mondkapje zou aanraden in een slecht geisoleerde ruimte zoals bv een winkel of dergelijke omdat het nut van een mondkapje dan groter is dan het nadeel.

En bv buiten zou ik het afraden omdat het nadeel groter is dan het voordeel .

Het gaat altijd om het totaalplatje en dat gaat er bij velen niet in dat het een nuance verhaal is.

Als je zorgt voor voldoende vitamine D en C en beweging .
Je zorgt dat de zaken goed geventileerd zijn.
Hygiene regels goed gebruikt.
dan heb je imo alles gedaan wat je kan doen .

Het moet zo worden dat een winkel en of bedrijf zorgt voor goede luchtkwaliteit en niet dat ik maatregelen moet nemen die niet goed zijn voor mijn gezondheid om ergens binnen te kunnen.
Tijdelijk om de druk van de pan te halen ja geen probleem , maar verplichtingen die langer duren en te extreem worden absoluut nee
pi_195265958
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Mag je altijd een TR zetten, als je dat ziet. Je helpt Fok! dan.
Dat is bij mijn weten altijd al zo geweest.
Je mag deze header (het dik gedrukte) en de link plaatsen. Maar aub zeker geen hele artikelen.
Anders kan Fok! in de problemen komen.
Is dat met nog meer websites het geval?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195265990

Verbieden dat voetbal. Kuthooligans.
In Southern Sun
pi_195265992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:58 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Is dat met nog meer websites het geval?
Trouw, NRC, Volkskrant.

Edit: ik zal het ook in de OP van het FB topic opnemen. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195266011
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

https://link.springer.com/article/10.1007/s40520-020-01570-8
Dat zon goed is wist men tijdens de spaanse griep al en daarom legde men ze ook toen al buiten op een bedje:)
pi_195266026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het probleem is ook dat je eigenlijk elke 4 uur een nieuwe of schoon masker moet gebruiken. op het station zie ik bij enorm veel mensen het masker eindigen onder de kin bij het uitstappen, of men loopt al met het masker onder kin richting de trein.

Je moet er daarnaast maar eens op letten hoeveel mensen continue aan het masker zitten met hun vingers, om het beter op te zetten, en dan ook nog eens hoevaak ze het eventjes los maken. Met alle gevolgen van dien.

In landen waar maskers verplicht zijn is het vaak ook: winkel in: masker op, winkel uit: masker af. Je kan je afvragen of dat nog wel nut heeft.

Je zult er ongetwijfeld een enkele besmetting mee kunnen voorkomen, maar wil het echt effect sorteren moet je de maskers ook maar opzetten tijdens visite in de thuissituatie of locatie waar je met veel tegelijk in een slecht geventileerde ruimte bent
Wat boeit dat aanraken van het masker eigenlijk als het nauwelijks via voorwerpen verspreid?
pi_195266084
-Linkdump van viruswaanzin-

[ Bericht 95% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 13:10:14 ]
pi_195266101
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:57 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ik negeer geen onderzoek, en er zijn met japan meerdere zaken die invloed hebben en wel erg ver van nederland af staan zowel qua klmaat als de mensen en gewoonten zelf.
Stel als het de reden zou zijn dat het zou werken in japan dan zou dat in spanje dus ook moeten werken en alle andere plaatsen in de wereld en dat is nu juist niet het geval.
Als we net zo consequentals Japan mondkapjes zouden gebruiken zou het misschien wel kunnen werken maar omdat er in Europa zoveel beterweters rondlopen krijgen we het consequent gebruiken ook totaal niet voor elkaar
quote:
Je zegt zelf dat je het filmpje niet gekeken hebt en al meteen begint over cherry picking.
En dan kom je met een uitzondering als japan op de proppen lol
Wat klopt er specifiek niet aan wat er in het filmpje beweert is? welke zaken zijn onjuist?
op welk tijdstip in het filmpje wordt de causulaiteit tussen vitamine D en de uitzonderingen uit je eerder genoemde artikel behandeld dan wil ik dat nog wel kijken
quote:
En mbt japan speelt o.a. lage obesitas en is ventilatie erg belangrijk.
En ventilatie klopt ook , vandaar dat ik zelf een mondkapje zou aanraden in een slecht geisoleerde ruimte zoals bv een winkel of dergelijke omdat het nut van een mondkapje dan groter is dan het nadeel.
Begin je weer over nadeel van mondkapjes terwijl je deze nog steeds niet gekwantificeerd hebt behalve met je annacdotisch verhaal over je vrouw.
quote:
En bv buiten zou ik het afraden omdat het nadeel groter is dan het voordeel .

Het gaat altijd om het totaalplatje en dat gaat er bij velen niet in dat het een nuance verhaal is.
totaal plaatje, dus in mensenmassas werken kapjes, ook in mensenmassas buiten werken kapjes
quote:
Als je zorgt voor voldoende vitamine D en C en beweging .
hier wachten we op gedegen onderzoeken daar heb ik er nog geen een van gezien
quote:
Je zorgt dat de zaken goed geventileerd zijn.
Hygiene regels goed gebruikt.
dan heb je imo alles gedaan wat je kan doen .

Het moet zo worden dat een winkel en of bedrijf zorgt voor goede luchtkwaliteit en niet dat ik maatregelen moet nemen die niet goed zijn voor mijn gezondheid om ergens binnen te kunnen.
Tijdelijk om de druk van de pan te halen ja geen probleem , maar verplichtingen die langer duren en te extreem worden absoluut nee
Dus persoonlijke verplichtingen vind je niets, maar winkels en bedrijven moeten op nog meer kosten gejaagd worden om extreme ventilatie mogelijkheden te creëren die waarschijnlijk alleen bij de volgende pandemie weer noodzakelijk zijn. Fijn egoïstische instelling. :D
pi_195266114
Hebben jullie trouwens de grafieken gezien op de website van het RIVM?
+- 2000 besmettingen en maximaal 5 doden per dag.. In maart waren het +-1000 besmettingen en 100 doden..

En dan nu opnieuw in lockdown willen? WTF

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
pi_195266126
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:10 schreef mir1986 het volgende:
+- 2000 besmettingen en maximaal 5 doden per dag.. In maart waren het +-1000 besmettingen en 100 doden..

Op welk punt wil je dan ingrijpen? Als het alweer te laat is?
pi_195266127
In België kan je ook goed zien hoeveel mensen er dagelijks ontslagen worden uit de ziekenhuizen met Corona :

COVID-19 Belgium Epidemiological Situation
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195266149
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Op welk punt wil je dan ingrijpen? Als het alweer te laat is?
Geen lockdown. Andere landen hebben bewezen dat t niet werkt.
pi_195266159
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[ afbeelding ]

Allemaal schreeuwerige tokkies die geen rekening houden met andere
bah

:')
lol
pi_195266175
En bovendien zorgt een lockdown ervoor dat we straks geen economie meer hebben en er nog meer bedrijven op de fles gaan.

Wanneer stel je de gezondheidszorg boven de economie? Laten de mensen die zich kwetsbaar voelen 1,5 meter afstand houden...
pi_195266188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[ afbeelding ]

Cherrypicking.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195266212
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:16 schreef mir1986 het volgende:
En bovendien zorgt een lockdown ervoor dat we straks geen economie meer hebben en er nog meer bedrijven op de fles gaan.

Wanneer stel je de gezondheidszorg boven de economie? Laten de mensen die zich kwetsbaar voelen 1,5 meter afstand houden...
Daarom zijn de maatregelen ook nog aardig soepel, maar als het verder gaat oplopen, en de zorg etc het niet meer aan kan dan is er geen ontkomen meer aan.Wat betreft de besmettingen van Maart en nu,toen waren het vooral de ouderen die besmet raakten en er aan dood gingen, nu meer de jongeren (besmet)
pi_195266238
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we net zo consequentals Japan mondkapjes zouden gebruiken zou het misschien wel kunnen werken maar omdat er in Europa zoveel beterweters rondlopen krijgen we het consequent gebruiken ook totaal niet voor elkaar
[..]

op welk tijdstip in het filmpje wordt de causulaiteit tussen vitamine D en de uitzonderingen uit je eerder genoemde artikel behandeld dan wil ik dat nog wel kijken
[..]

Begin je weer over nadeel van mondkapjes terwijl je deze nog steeds niet gekwantificeerd hebt behalve met je annacdotisch verhaal over je vrouw.
[..]

totaal plaatje, dus in mensenmassas werken kapjes, ook in mensenmassas buiten werken kapjes
[..]

hier wachten we op gedegen onderzoeken daar heb ik er nog geen een van gezien
[..]

Dus persoonlijke verplichtingen vind je niets, maar winkels en bedrijven moeten op nog meer kosten gejaagd worden om extreme ventilatie mogelijkheden te creëren die waarschijnlijk alleen bij de volgende pandemie weer noodzakelijk zijn. Fijn egoïstische instelling. :D
Ik vind persoonlijke verplichtingen niets als het de mens schade toe brengt en ik heb ventilatie altijd erg hoog staan overigens zijn daar gewoon regels voor die helaas niet worden nageleefd op veel plaatsen of verkeerd.
Klaslokalen hebben bv niet voor niets dat er moet voldaan worden aan bepaalde waardes qua luchtkwaliteit en anders is de tent dicht.
Maar jij vind blijkbaar dat je dan maar in een astronautenpak moet gaan.
Dat is niet egoistisch maar kwestie van gezond verstand.

Ik ga ook niet zwemmen in een vervuild zwembad en ander wordt de tent gewoon gesloten en als je dan toch in breekt en dan daar gaat zwemmen dan is het voor je eigen verantwoordlijkheid.

Mensenmassas buiten hangt het af van hoe de ventilatie is tov de hoeveelheid mensen.
Het gaatom circulatie en wat je er doet . dus praten is anders dan zingen etc ,
vrij logisch allemaal

Ik heb eerder al links gegeven dat mensen klachten hadden van het dragen van een mondkapje en dat het daarom afgeraden werd als je niet ziek was.
Maar goed als je het niet ziet dan is dat jou probleem.

Ik ben van ons twee degene met de meeste onderbouwing dmv links en onderzoeken terwijl je zelf amper iets ten tonele brengt .

En wat ik dan geef bekijk je maar amper , zegt genoeg lijkt em
pi_195266248
pi_195266265
quote:

die statistieken zijn ook uit verband gerukt aangezien de statistieken in maart waren het voornamelijk mensen die grotere kans hadden om daadwerkelijk corona te hebben aangezien je voor milde klachten en soms erge klachten niet eens getest werd.
En nu doen mensen soms alsof ze een klacht hebben of gaan met een kriebelhoestje al een test doen .
Een test waarvan de maker zelf aan geeft daar geen beleid op te maken lol
pi_195266269
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:18 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Daarom zijn de maatregelen ook nog aardig soepel, maar als het verder gaat oplopen, en de zorg etc het niet meer aan kan dan is er geen ontkomen meer aan.Wat betreft de besmettingen van Maart en nu,toen waren het vooral de ouderen die besmet raakten en er aan dood gingen, nu meer de jongeren (besmet)
Het zijn nog steeds voornamelijk de ouderen die in de ziekenhuizen komen en overlijden.
pi_195266277
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Cherrypicking.
Correct.
In Southern Sun
pi_195266293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het zijn nog steeds voornamelijk de ouderen die in de ziekenhuizen komen en overlijden.
Klopt, maar de meesten zijn een stuk voorzichtiger nu
pi_195266334
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:25 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Klopt, maar de meesten zijn een stuk voorzichtiger nu
Ik woon in een wijk met veel bejaarden en woonzorgcentra, maar ze staan vaak lekker gezellig met elkaar op 1cm afstand te praten, zitten met hun rolators in een kringetje, en allemaal gezellig in de koffiecorner koffie te drinken.

Ik weet niet hoor, maar dit is natuurlijk niet allemaal heel handig.

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel voorzichtiger zijn.
pi_195266388
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:16 schreef mir1986 het volgende:

Over drie maanden is er een vaccin. Dus nog even op de tanden bijten.
pi_195266402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Over drie maanden is er een vaccin. Dus nog even op de tanden bijten.
Ik hoop het voor je. ik zou er nog maandje of wat bij optellen.
pi_195266412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:39 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Zal nog een keer de link plaatsen want het is echt de moeite waard , je kan het dan altijd oneens zijn maar iig ben je beter ingelicht.
Je hebt dit filmpje nu al best vaak geplaatst maar ik kan je aanraden uit te kijken voor tunnelvisie op dit gebied. Het zit vol met verkeerde conclusies, pseudowetenschap, desinformatie en cherrypicking. Wat helemaal bizar is, is dat hij net doet alsof alles al weer achter de rug is, terwijl we aan de vooravond van een tweede golf staan. Ben benieuwd hoe we volgend jaar om deze tijd terugkijken op een video als deze. Ik ga niet beginnen aan een analyse, maar in de reacties onder het filmpje staat al genoeg kritiek en onderbouwing waar het mis gaat (wel even om alle fan-reacties heen lezen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 26-09-2020 13:47:51 ]
pi_195266520
quote:
Bejaarde biljarters met hulp politie uit Middelburgs café gezet: ‘Hielden zich niet aan coronaregels’
De leden van seniorenbiljartclub Willem zijn vrijdagmiddag uit café Willem in Middelburg gezet omdat ze zich volgens de beheerder niet aan de coronaregels hielden. De politie moest eraan te pas komen om de bejaarde leden het pand uit te krijgen. Ze zijn niet meer welkom.
https://www.pzc.nl/walche(...)ronaregels~ae162fb7/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:47:17 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195266554
twitter

Ook niet goed in IJsland, ook lekker dat je 100 andere mensen besmet hebt. :')
Ja dat kun je zien aan het RNA van het virus elke keer als iemand anders besmet wordt muteert het minimaal.
pi_195266586
quote:
Gemiddeld leeftijd in Afrika is 19.7 jaar, nauwelijks obesitas, nauwelijks oudjes, nauwelijks testen. Veel zon. ;)
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:51:39 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195266596
quote:

[..]

Dat is vast niet zo stellig bedoeld. Maskers helpen, niemand weet hoeveel en meer is er niet van te zeggen.
Het is van hetzelfde gehalte dat wanneer iemand thuisblijft, die zelf of of een ander niet zal aanrijden.

Impliceren dat door geen masker te dragen anderen dan besmet kunnen worden is een ronduit vals en een hellend vlak argument. Iemand die zich daaromheen wil beschermen kan zelf geheel vrij, een masker dragen en bij dan het beste kiezen voor een medische versie.

NB: dit is geen mening maar deductie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195266605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook niet goed in IJsland, ook lekker dat je 100 andere mensen besmet hebt. :')
Ja dat kun je zien aan het RNA van het virus elke keer als iemand anders besmet wordt muteert het minimaal.
Het is natuurlijk absoluut niet goed te keuren dat mensen buiten quarantaine treden als ze dat gevraagd wordt maar mensen wegzetten als mogelijke massaverspreiders en een bepaalde suggestie opwekken lijkt me toch ook niet helemaal correct.
pi_195266617
quote:
Tsja, voor deze doelgroep moeten we het dan blijkbaar doen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:54:22 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195266620
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is natuurlijk absoluut niet goed te keuren dat mensen buiten quarantaine treden als ze dat gevraagd wordt maar mensen wegzetten als mogelijke massaverspreiders en een bepaalde suggestie opwekken lijkt me toch ook niet helemaal correct.
Als je dat kunnen achterhalen via RNA dan is dat toch feitelijk juist, ook al wou die persoon natuurlijk niet zoveel anderen besmetten.
pi_195266627
quote:

[..]

Waarom niet?
pi_195266628
quote:

[..]

Dat is toch vast te stellen aan de hand van de strain van het virus?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 september 2020 @ 13:55:18 #236
367000 roos94
pi_195266636
Vandaag gok 2655 besmettingen

12 doden

301 Amsterdam
200 Rotterdam
pi_195266647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Als je dat kunnen achterhalen via RNA dan is dat toch feitelijk juist, ook al wou die persoon natuurlijk niet zoveel anderen besmetten.
Naja die personen hadden waarschijnlijk gewoon schijt. Positief getest en dan gewoon overal naartoe want ja de reis is al betaald.
pi_195266650
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal het feitelijk juist zijn maar 1 persoon kan niet in zijn eentje 100 man besmetten, daar zijn meerdere verspreiders voor nodig en dan vind ik het nogal onethisch om dit allemaal terug te voeren op 1 persoon.
pi_195266682
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal het feitelijk juist zijn maar 1 persoon kan niet in zijn eentje 100 man besmetten, daar zijn meerdere verspreiders voor nodig en dan vind ik het nogal onethisch om dit allemaal terug te voeren op 1 persoon.
Dat is toch wel gebeurd. Denk bv aan die vrouw die het initieel in Zuid Korea verspreid heeft.
pi_195266689
quote:

[..]

Wel als die personen die specifieke string het land in hebben gebracht, en het verzoek om in quarantaine te blijven bewust hebben genegeerd nodat ze positief getest waren. Wat is daar onethisch aan?
pi_195266698
Sommige dingen veranderen ook echt nooit. In maart vond ik het al rete irritant als dat de dagcijfers werden gegokt en dat vind ik nu nog steeds.
Go hard or go home
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:00:12 #242
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195266713
De Nederlandse Internisten Vereniging (NIV) signaleert dat er vergeleken met de eerste golf verhoudingsgewijs minder coronapatiënten op de intensive care komen en meer op de reguliere verpleegafdelingen. In het voorjaar was dat 1 op 2 en nu liggen er voor iedere patiënt op de IC er 4 op de gewone afdeling. Dat kan betekenen dat andere zorg in de knel raakt.

Door enerzijds de huidige snelle toename van de Covid-19 opnames, en anderzijds het vermoeden dat Covid-19 meer een klinisch ziektebeeld wordt, bestaat de kans dat het zwaartepunt van behandeling dit keer op de verpleegafdeling van het ziekenhuis komt te liggen.

Voorzitter Robin Peeters van de NIV: ,,Indien de belasting op de verpleegafdelingen in deze mate blijft toenemen kan het betekenen dat nu op andere plekken in het ziekenhuis knelpunten ontstaan en we dus andere vormen van reguliere zorg moeten afschalen.''

Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)weede-golf~a8acc77d/
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195266721
In Londen zijn ze weer aan het demonstreren. Zonder maskers, zonder afstand:
pi_195266724
quote:

In maart waren er misschien wel 10.000+ besmettingen per dag, want alleen mensen die gereed waren voor ziekenhuisopname werden getest.

Ik snap niet dat dit verschil besmettingen/doden niet vermeld wordt.
pi_195266753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:00 schreef Ven1972 het volgende:
De Nederlandse Internisten Vereniging (NIV) signaleert dat er vergeleken met de eerste golf verhoudingsgewijs minder coronapatiënten op de intensive care komen en meer op de reguliere verpleegafdelingen. In het voorjaar was dat 1 op 2 en nu liggen er voor iedere patiënt op de IC er 4 op de gewone afdeling. Dat kan betekenen dat andere zorg in de knel raakt.

Door enerzijds de huidige snelle toename van de Covid-19 opnames, en anderzijds het vermoeden dat Covid-19 meer een klinisch ziektebeeld wordt, bestaat de kans dat het zwaartepunt van behandeling dit keer op de verpleegafdeling van het ziekenhuis komt te liggen.

Voorzitter Robin Peeters van de NIV: ,,Indien de belasting op de verpleegafdelingen in deze mate blijft toenemen kan het betekenen dat nu op andere plekken in het ziekenhuis knelpunten ontstaan en we dus andere vormen van reguliere zorg moeten afschalen.''

Dan wordt er dus bij voorbaat vanuit gegaan dat het aantal IC opnamen net zoveel is als tijdens de eerste golf
pi_195266754
quote:

[..]

Waarom zou 1 persoon geen 100 mensen kunnen besmetten.

Even in het ov gaan zitten hoesten zonder kapje op en een paar overstappen hebben, dan nog wat horeca bezoek erbij en het kan zo gebeurt zijn.
pi_195266756
quote:

Bijzonder dat dit feit alsnog zo negatief kan worden uitgelegd.

Als dit echt zo'n beroerde wending is dan leg je ze toch lekker gewoon weer in originele verhouding in het ziekenhuis.
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:03:57 #248
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195266767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Triest hoor, in Engeland wordt het steeds erger... als Boris Johnson echt niet goed de crisis aanpakt, wordt zijn einde politieke carreire!
pi_195266775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou 1 persoon geen 100 mensen kunnen besmetten.

Even in het ov gaan zitten hoesten zonder kapje op en een paar overstappen hebben, dan nog wat horeca bezoek erbij en het kan zo gebeurt zijn.
Als het echt zo rap ging dan waren we allemaal al immuun. De R-waarde is ~1-2, niet 20 ofzo.
pi_195266780
quote:

Enerzijds is dit natuurlijk goed nieuws, anderzijds is het natuurlijk nooit goed nieuws als reguliere zorg afgeschaald moet worden.

Maar daar kan je, denk ik, veel betere keuzes maken dan als je die keuzes voor de IC moet maken

(bijvoorbeeld plastische, etc operaties kan je heel makkelijk uitstellen, wachtlijsten worden dan gewoon wat langer)
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 14:04:59 #251
Dick Laurent Is Dead
pi_195266782
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
Zucht. Word zo moe van dit soort volk.

MIJN VRIJHEID, MIJN VRIJHEID!!!

pfff echt houd toch op.....
pi_195266799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tsja, voor deze doelgroep moeten we het dan blijkbaar doen.
Nee je doet het niet voor deze doelgroep. Je doet het om te voorkomen dat de zorg straks weer overbelast wordt en jij bijvoorbeeld niet meer op de ic terecht kan als je een auto-ongeluk krijgt.
pi_195266813
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:03 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Triest hoor, in Engeland wordt het steeds erger... als Boris Johnson echt niet goed de crisis aanpakt, wordt zijn einde politieke carreire!
Als je door corona je werk kwijt raakt en constant in onzekerheid zit, schulden oplopen dan is het niet zo raar dat je gaat protesteren. Die groep wordt namelijk ook met de dag groter, omdat de onzekerheid aanblijft beland je dan makkelijk in een negatief spiraal.

Als je lekker thuis zit te werken in een sector die niet geraakt wordt en je elke maand gewoon je loon ontvangt is een ander verhaal.
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 september 2020 @ 14:08:11 #254
367000 roos94
pi_195266817
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ten eerste, ik heb superveel respect voor corona

Ten tweede, free the people
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:08:55 #255
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195266831
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Getallen vergelijken is naast moeilijk vanwege de totstandkoming ook ook erg lastig vanwege de weging. Zoals we ook meermalen hebben gezien (ook in dit topic waar mensen dan over elkaar heen buitelen).

De één kijkt naar de statistiek, de andere naar zichzelf of hun betrokkenen en bijbehorende belangen.
Ergens in dat proces verschuift dat belang, al naar gelang het doel van vergelijken, naar de kant die wenselijk is. Vooral om daarmee een argument kracht bij te zetten. Dat dan 10 weinig op wereldschaal gaat glad anders worden wanneer die 10 de eigen omgeving betreft. Dit nog los hoe getallen inhoudelijk tot stand komen.

In dit laatste geval is het mij duidelijk dat veel onverlijdingsverklaringen het vlakje Covid19 hebben gehad omdat dit makkelijker is dat te wijten aan wat anders. Cijfers geven duidelijk aan dat Covid19 zelf als enige oorzaak, nauwelijks doodsoorzaak is. In 99 van de 100 gevallen spelen andere factoren of hun combinatie een (hoofd)rol.
Met name onderliggende aandoeningen en/of een minder goed (of overreagerend) immuunsysteem.

Dat het virus er al veel eerder was, zelfs in orde van jaren, lijkt mij juist. Er is een enorm reservoir aan virussen en het potentiële van mutaties. Evolutie en ontwikkeling zijn altijd een combinatie van precies de juist omstandigheden waarin Corona met iets zoals "Covid19" zich verder kan ontwikkelen.

Wat "ons mensen" hier de das om dat is onze aard en bijbehorende gedrag. Het virus kan zo goed floreren omdat wij precies de juiste gastheer zijn. Op termijn zal de mensheid het virus weerstaan. Kil gezegd, meer dan 95% van de mensheid zal het overleven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:09:06 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195266833
quote:

[..]

Ook een slechte timing nu de cases en ziekenhuisopnames oplopen om corona is weg/een hoax uit de kast te halen.
pi_195266834
quote:

[..]

Ik begrijp het volledig.. Kijk naar de grafieken en het aantal opnames en kijk ook naar de andere gevolgen. Hoeveel kankerdiagnoses zijn er minder gesteld? Hoeveel zelfmoorden zijn er gepleegd? Hoeveel mensen zijn er werkloos geraakt? En dat voor een ziekte waarvan er 33 mensen overleden zijn, terwijl er 16.000 positief getest zijn. Dat is 0,2% dat sterft aan Corona, waarvan er 30 80+ zijn.
pi_195266841
Eindhovense burgemeester wil mondkapjesplicht: ‘We moeten er alles aan doen’

Wat is dat toch met die mondkapjesfetish van die burgemeesters.

Ga eerst zorgen dat de standaard maatregelen overal goed nageleefd worden.
pi_195266844
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:08 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ten eerste, ik heb superveel respect voor corona

Ten tweede, free the people
#friedepiepel
of
#vriendenpeople

Wel goed doen!
pi_195266849
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:09 schreef _serial_ het volgende:

Ze denken dat we dan meer bewust raken dat er een ziekte is ofzo. Vertel dat maar aan de Spanjaarden..
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 14:10:56 #261
Dick Laurent Is Dead
pi_195266855
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:09 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Ik begrijp het volledig.. Kijk naar de grafieken en het aantal opnames en kijk ook naar de andere gevolgen. Hoeveel kankerdiagnoses zijn er minder gesteld? Hoeveel zelfmoorden zijn er gepleegd? Hoeveel mensen zijn er werkloos geraakt? En dat voor een ziekte waarvan er 33 mensen overleden zijn, terwijl er 16.000 positief getest zijn. Dat is 0,2% dat sterft aan Corona, waarvan er 30 80+ zijn.
Sorry maar deze langspeelplaat kennen we inmiddels ook. Het is al een miljoen keer verteld dat de sterfgevallen an sich niet het grootste probleem zijn. Het is de zorg die overbelast raakt als er geen maatregelen zouden zijn. Dat dat besef er bij zovelen maar niet in wil blijft me verbazen....
pi_195266856
Hoeveel cases denken jullie?
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:11:03 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195266857
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:09 schreef mir1986 het volgende:

[..]

33 mensen overleden aan Corona waarvan 30 80+ zijn, waar haal je die cijfers vandaan?
pi_195266860
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:11 schreef Minimunt het volgende:
Ik denk +2600
pi_195266869
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:11 schreef Momo het volgende:

[..]

33 mensen overleden aan Corona waarvan 30 80+ zijn, waar haal je die cijfers vandaan?
Vruchtbare duim.
pi_195266882
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gemiddeld leeftijd in Afrika is 19.7 jaar, nauwelijks obesitas, nauwelijks oudjes, nauwelijks testen. Veel zon. ;)
Zuid Afrika heeft wel een heftige lockdown gehad. En in Ethiopië zijn er ook flink wat maatregelen geweest.
Maar verders eens:
Jonge bevolking, weinig ouderen.
Toch doet Afrika het een stuk beter dan ik vreesde.

https://www.parool.nl/wer(...)n-verwacht~b229b16d/
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:14:51 #267
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195266910
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:11 schreef Minimunt het volgende:
Ik schat tussen 2900 t/m 3100 cases.
pi_195266917
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is vast niet zo stellig bedoeld. Maskers helpen, niemand weet hoeveel en meer is er niet van te zeggen.
Het is van hetzelfde gehalte dat wanneer iemand thuisblijft, die zelf of of een ander niet zal aanrijden.
Dan eerder vergelijkbaar wanneer iemand toch naar buiten gaat maar niet meer zelf mag autorijden maar in een autonoom rijdend auto moet stappen.
quote:
Impliceren dat door geen masker te dragen anderen dan besmet kunnen worden is een ronduit vals en een hellend vlak argument. Iemand die zich daaromheen wil beschermen kan zelf geheel vrij, een masker dragen en bij dan het beste kiezen voor een medische versie.
een vals argument, dan moet je het argument met feitelijk redenen ontkrachten, maar het niet zwart maken zonder onderbouwing.

Uit de stromingsleer weten we dat de turbulente luchtstromingen van uitgestoten deeltjes flink verminderd wordt als een mens een masker opzet. Bewijs dan eerst maar dat dit niet zo is.

quote:
NB: dit is geen mening maar deductie.
deductie door iets een vals argument te noemen, dat heeft niets met logisch redeneren te maken. Het klinkt mooi om je niet bestaande argumentatie voor het gepeupel nog ergens op te laten lijken. :D
pi_195266935
Aantal nieuwe meldingen 13.471 8.265
Aantal meldingen ziekenhuisopname 152 92
Overleden 33 14

Zie hierboven.. Dus 13.500 meldingen en 33 overleden. En als je dan kijk naar de leeftijdsverdeling... Meeste zijn toch echt 80+

En dit komt trouwens van het RIVM
pi_195266948
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 2718
Totaal: 108631 (+2713 ivm 5 corr.)

Opgenomen: 30
Totaal: 12589 (+29 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: 11
Huidig: 128
Totaal: 3227
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 38
Totaal: 6366
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 14:19:06 #271
Dick Laurent Is Dead
pi_195266959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:18 schreef miss_sly het volgende:

* bewezen of verdacht

;( 38 doden, gaat echt hard omhoog nu dagelijks...
pi_195266981
quote:

* bewezen of verdacht

Oef.... -O-
pi_195266983
"Goede cijfers weer"
pi_195266985
-toon-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 14:35:32 ]
pi_195266991
38 doden.. pfff :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195266998

* bewezen of verdacht

Steden met +10 of meer besmettingen :
+335 Amsterdam
+197 Den Haag
+164 Rotterdam
+83 Utrecht
+70 Leiden
+43 Nijmegen
+36 Groningen
+36 Leeuwarden
+34 Zoetermeer
+33 Haarlemmermeer
+33 Alphen aan den Rijn
+33 Delft
+31 Almere
+30 Tilburg
+30 Zuidplas
+28 Zaanstad
+26 Amstelveen
+22 Breda
+21 Haarlem
+20 Leidschendam-Voorburg
+19 Gouda
+19 Rijswijk
+19 's-Hertogenbosch
+19 Westland
+18 Emmen
+18 Schiedam
+18 Eindhoven
+18 Pijnacker-Nootdorp
+17 Arnhem
+17 Amersfoort
+17 Purmerend
+17 Velsen
+17 Krimpenerwaard
+15 Soest
+15 Edam-Volendam
+15 De Fryske Marren
+14 Apeldoorn
+14 Diemen
+14 Katwijk
+14 Stichtse Vecht
+13 Deventer
+13 Hengelo
+13 Ede
+13 Zwijndrecht
+13 Teylingen
+13 Gooise Meren
+12 Nieuwegein
+12 Alkmaar
+12 Vlaardingen
+12 Helmond
+12 Oss
+12 Nissewaard
+11 Barendrecht
+11 Noordwijk
+11 Ridderkerk
+11 Lansingerland
+11 Berkelland
+11 Vijfheerenlanden
+11 Hoeksche Waard
+10 Enschede
+10 Zwolle
+10 Beverwijk
+10 Hilversum
+10 Hoorn
+10 Dordrecht
+10 Hendrik-Ido-Ambacht
+10 De Ronde Venen
+10 Bergen op Zoom
+10 Lelystad
+10 Berg en Dal
+10 Meierijstad

Er zijn 57 steden met 0 besmettingen
Er zijn 60 steden met 1 besmetting
Er zijn 55 steden met 2 besmettingen
Er zijn 81 steden met 3-5 besmettingen
Er zijn 31 steden met 6-9 besmettingen
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:21:16 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195267004
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:16 schreef mir1986 het volgende:
Aantal nieuwe meldingen 13.471 8.265
Aantal meldingen ziekenhuisopname 152 92
Overleden 33 14

Zie hierboven.. Dus 13.500 meldingen en 33 overleden. En als je dan kijk naar de leeftijdsverdeling... Meeste zijn toch echt 80+

En dit komt trouwens van het RIVM
Dat was afgelopen week, de laatste dagen gaat het echt hard. Vandaag al 38 doden.
Het totaal aantal doden is ergens in de 6000, niet 33.
pi_195267021
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:22:32 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195267024
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

“Binnen nu en een paar weken..”

:r
Ja pfff.. net als mensen met overgewicht en/of astma ook allemaal binnen een paar weken dood zijn. Terwijl hun ook onder onderliggend lijden vallen.
pi_195267028
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:20 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En hoeveel hiervan zijn er vals positief? Of hadden al ernstig onderliggend lijden en zouden binnen nu en een paar weken sowieso sterven?
En hoeveel hiervan zijn vals negatief? En hoeveel mensen hebben vanwege capaciteitstekort niet getest kunnen worden? En hoeveel hiervan gaan er nog sterven En hoeveel hiervan krijgen long-covid?
pi_195267029
quote:

[..]

En hoeveel hiervan zijn er vals positief? Of hadden al ernstig onderliggend lijden en zouden binnen nu en een paar weken sowieso sterven?
Vals positief komt voor, maar is niet iets van de enorme cijfers.
Het onderliggend lijden betreft een heel scala aan aandoeningen, niet allen even ernstig, maar in combinatie met Covid-19 wel potentieel fataal. Voor de meeste die hier nu aan overlijden geldt dat ze niet over een paar weken al zouden sterven; de meeste zouden nog wel een flink aantal jaren in redelijk goede gezondheid kunnen leven.
pi_195267032
quote:

* bewezen of verdacht

Wow ;(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 14:22:45 #283
Dick Laurent Is Dead
pi_195267033
quote:

[..]

Zwaar onrespectvolle post dit zeg, my God.
pi_195267045

zaterdag 26 september 2020 @ 14:23:57 #285
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195267046
quote:
7 doden in Kampen, daar is meer aan de hand...
pi_195267051
quote:

[..]

Wat maakt dat uit? Zo vermoeiend dit soort kanttekeningen van de ontkenners elke keer. :')
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:24:22 #287
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195267054
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:09 schreef _serial_ het volgende:

Reflex van bestuurders die hun invloed aan het verliezen zijn. Gewoon meer regels maken. Als het dan geen effect heeft, ligt dat niet aan de regels (en dus de bestuurders), maar aan de mensen. Schuld afschuiven dus eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195267055
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Als het echt zo rap ging dan waren we allemaal al immuun. De R-waarde is ~1-2, niet 20 ofzo.
Komt iemand weer met alleen een r waarde aanzetten terwijl in het model veel meer waardes zitten.

Juist superspreader events zie je niet terug in de gemiddeld gemaakte R waarde.

https://www.the-scientist(...)ovid-19-spread-67690

https://www.nature.com/articles/s41591-020-1092-0
pi_195267058
quote:

[..]

Het aantal vals positieven van de gebruikte PCR-test ligt aan het aantal targets dat wordt gebruikt, maar ligt ver onder de 1%.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 14:26:13 #290
Dick Laurent Is Dead
pi_195267079
quote:
Dat Amsterdam nog steeds niet in de 3e "alarmerend" categorie zit is mij een raadsel....
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:27:39 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195267099

pi_195267131
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:23 schreef Momo het volgende:

[..]

7 doden in Kampen, daar is meer aan de hand...
Dat kaartje is inderdaad opvallend.
pi_195267156
quote:

[..]

Ja allemaal, stuk voor stuk kwijlende hoogbejaarde kasplantjes, is niet erg dat die eerder doodgaan. Het is toch juist goed als er zo alleen maar gezonde jonge mensen overblijven? Jongeren zijn onsterfelijk. /s
Tap tap tap
pi_195267159
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:30 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat kaartje is inderdaad opvallend.
Noordenveld (Drenthe) met 3 doden is i.i.g. een verpleeghuis.
pi_195267181
l
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Het klopt helaas wel.
De toename is 1 aan de kant van 70+. 20 aan de kant van 80+ en 11 aan de kant van 90+ -O-
pi_195267194
Komt het toch weer de verpleeghuizen in
pi_195267199
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Komt het toch weer de verpleeghuizen in
Dat had nou echt niemand verwacht.
pi_195267201
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Reflex van bestuurders die hun invloed aan het verliezen zijn. Gewoon meer regels maken. Als het dan geen effect heeft, ligt dat niet aan de regels (en dus de bestuurders), maar aan de mensen. Schuld afschuiven dus eigenlijk.
Lekker specifiek lijstje ook. Waarom wel mondkapje in bouwmarkten maar niet in woonwinkels of kledingzaken?
pi_195267225
Vol
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195267240
Nu dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195267254
En nu?
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')