abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage zaterdag 26 september 2020 @ 10:27:30 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195263542


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden


Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!


[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 13:05:38 ]
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:27:50 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Juist. Maar daar hoor je de trotse jongens van het eerste uur niet over natuurlijk.
:D

wat ik wel een probleem vind is dat de RIVM teveel aan politiek doet of met de politiek meedoet misschien beter gezegd, dat zou toch wel beter gescheiden moeten zijn, ze doen teveel één tweetjes waardoor ook het vertrouwen wegebt
pi_195263545
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De waarheid ligt altijd in het midden he. Waren ook mensen die binnen een jaar wereldwijd 30 miljoen coronadoden voorspelden.
We hebben er bijna 1 miljoen momenteel. De winter moet nog komen :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:18 schreef zomerindebol het volgende: [..] Zucht de kapjes werken wel in een goede omstandigheid zoals eerder vermeld maar het de werking is amper te noemen. En als je dan de negatieve daar weer tegenover stelt heeft het dus geen of amper nut tenzij je natuurlijk ziek bent, maar dan behoor je thuis te blijven. Je moet ook niet kijken naar 1 onderzoek, je moet effecten van omstandigheden ook in de beoordelling mee nemen en de belangrijkste factoren zijn o.a. dat mensen zn masker hergebruiken en verkeerd gebruiken en constant aanraken etc. Maar die nuance begrijp je hoop ik toch wel?
zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt. ^O^
  Redactie Frontpage zaterdag 26 september 2020 @ 10:28:36 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195263552
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep.

Toen werd je nog uitgemaakt voor paniekzaaier. En later toen in Italie 3000 doden waren en als je dan zei dat we die in Nederland ook met gemak zouden halen dan was je niet goed wijs.

Achteraf bezien waren wij toch een stuk wijzer dan al die achterlijke downplayers van destijds :+
Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan :@
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195263563
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan :@
Nee.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263566
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan :@
Ja.

Ik ook :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263567
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

We hebben er bijna 1 miljoen momenteel. De winter moet nog komen :P
en de zomer voor andere continenten :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263573
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee.
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja.

Het is complex.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:29:58 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263580
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

We hebben er bijna 1 miljoen momenteel. De winter moet nog komen :P
Virus schijnt al half november in China te zijn opgedoken, in hoeverre dat klopt is natuurlijk de vraag. Het is er zeker voor januari al geweest, waarschijnlijk in december. Dus we gaan redelijk hard richting een jaar geleden nu.

Verder is een klein miljoen wereldwijd nog altijd peanuts vergeleken met b.v. de Spaanse Griep.
pi_195263587
quote:
80s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan :@
Misschien kun je nu alvast de 3e golf gaan aankondigen als echt doemprofeet. :D
pi_195263595
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef vosss het volgende:

[..]


[..]


[..]

Het is complex.
:D

Ik wil alleen toevoegen dat de pandemie nog maar net begonnen is.
Definitely not CIA
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:32:41 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263602
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het is complex.
Dat is gewoon jouw mening ;)
pi_195263608
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:25 schreef zomerindebol het volgende: [..] Waar is mondkapjesland? hier in spanje is blijft het ook oplopen terwijl dat volgens mij gewoon redelijk normaal is aangezien we weer de herfst in gaan. In feite als je de verschillen ziet tussen zweden nederland en spanje maakt het geen hol uit met wat voor ingrepen je doet mbt maskers en distancing etc, zeker als je de curves bekijkt van andere jaren icm de onderterfte zoals goed uitgelegd in het filmpje wat ik net heb gepost. maar well heel de economie naar de klote en daar moeten de echte effecten nog van komen en ook de nadelige effecten van maskers en lockdowns zullen nog komen lijkt me(aangezien men geen weerstand heeft op kunnen bouwen of amper
Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.

In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.

Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
pi_195263634
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Virus schijnt al half november in China te zijn opgedoken, in hoeverre dat klopt is natuurlijk de vraag. Het is er zeker voor januari al geweest, waarschijnlijk in december. Dus we gaan redelijk hard richting een jaar geleden nu.

Verder is een klein miljoen wereldwijd nog altijd peanuts vergeleken met b.v. de Spaanse Griep.
ze hebben monsters genomen van overledenen in frankrijk die lontonststeking hadden gehad en het bleek eind december ook al daar te zijn.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263656
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Misschien kun je nu alvast de 3e golf gaan aankondigen als echt doemprofeet. :D
dus als je het aan hebt zien komen ben je een doemprofeet ?
de 2de golf gaat nog wel even duren, en dan is er waarschijnlijk een vaccin en alles eindelijk op orde om verdere oplevingen te voorkomen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Frontpage zaterdag 26 september 2020 @ 10:37:08 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195263671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze hebben monsters genomen van overledenen in frankrijk die lontonststeking hadden gehad en het bleek eind december ook al daar te zijn.
Frankrijk was geloof ik ook 1 van de eerste landen buiten China waar het virus werd geconstateerd.

Edit: 24 januari zelfs al: Wuhan coronavirus niet via Nederland, 3 besmettingen in Frankrijk
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195263696
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.

In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.

Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
En maar blijven volhouden dat we alles zelf in de hand hebben. De moraal neemt simultaan is alle Europese landen af zeker.
I'll give you something to do
pi_195263755
Voor de Pendulum fans hier, eindelijk een nieuw nummer na vele jaren:


Mooie sneer naar de corona downplayers.
pi_195263759
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:38 schreef galantis het volgende:

[..]

En maar blijven volhouden dat we alles zelf in de hand hebben. De moraal neemt simultaan is alle Europese landen af zeker.
ik vind het wel weer erg makkelijk afschuiven van de RIVM terwijl ze zelf hun onderzoeken naar het virus niet op orde hebben.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263775
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.

In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.

Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de cijfers veel sneller zouden oplopen zonder mondkapjes. ;)
pi_195263794
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik vind het wel weer erg makkelijk afschuiven van de RIVM terwijl ze zelf hun onderzoeken naar het virus niet op orde hebben.
Wat schuift het RIVM in Zwitserland precies af?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt. ^O^
De onderzoeken vertellen juist wel wat ik zeg, het probleem is dat je de nuance blijkbaar niet ziet.
Ik ben geen tegenstander van een masker om dat bv in een winkel of slecht geventileerde ruimte even op te doen, of je dat nu voor jezelf of voor anderen doet.
Het gaat er mij voornamelijk over dat het zo gepushed wordt dat je het zelfs buiten op moet doen. zeker mbt hier in spanje is het onnozel.

Verder zijn er niet zo heel veel onderzoeken naar en overall als je alle onderzoeken bekijkt dan heeft een masker weinig positieve nut, en zeker als je de nadelige effecten optelt is het eerder nadelig en daaorm zou ik het alleen dragen in bepaalde situaties vooral met slechte ventilatie.
Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen waar de nuance ligt lijkt me.

Hetzelfde geld mbt het hele beleid,imo kan men beter zorgen dat de weetstand van het volk wat beter is en dat men niet de psychische druk op de mensen moet leggen wat weer ongezond is en juist eerder zorgt voor minder weerstand door stress
Samengevat als je alles optelt en afftrekt dan zul je zien dat zonder het overdreven gedoe en vrije keuze voor de mens je veel meer zou winnen dan nu, maar goed nu tellen al de zelfmoorden en mensen die geen hulp krijgen omdat het ziekenhuis ze niet kan helpen omdat alles moet wijken voor corona terwijl ziekenhuizen vaak gewoon leeg zijn en artsen en zusters niet hoeven te gaan werken.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:49:43 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195263865
Vandaag in de Volkskrant worden maarliefst 3 experts aangehaald die alledrie zeggen dat er niet van stel op sprong maatregelen moeten worden afgekondigd maar dat er vooral eerst meer focus moet komen op het naleven van de huidige maatregelen (anderhalve meter, jwz).
pi_195263918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:49 schreef VoMy het volgende:
Vandaag in de Volkskrant worden maarliefst 3 experts aangehaald die alledrie zeggen dat er niet van stel op sprong maatregelen moeten worden afgekondigd maar dat er vooral eerst meer focus moet komen op het naleven van de huidige maatregelen (anderhalve meter, jwz).
te laat :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263925
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.

In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.

Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
Ik zag pas geleden deze video en die deed mijn ogen toch wel openen . nou kijk ik vooral naar US<MEX,SPA<NL EN ZWE met bepaalde redenen , maar het is allemaal vrij logisch en als je dan de gegevens van zwitserland erbij zou halen kun je zien of het daar ook klopt.
Maar zover ik kan zien klopt het vrij aardig met curves en aantallen .
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:53:17 #27
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195263927
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

te laat :{
De experts zeggen van niet. Anders zouden ze niet zeggen wat ze zeggen toch?
pi_195263953
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de cijfers veel sneller zouden oplopen zonder mondkapjes. ;)
maar als je kijkt naar de diverse landen zoals in die video dan zie je dat het feitelijk weinig tot niets uit maakt.
Kijk naar de curves en ook naar die van vorig jaar en dan wordt het wel duidelijk.
Ik ben wel benieuwd wat je er van vind.
pi_195263968
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:49 schreef VoMy het volgende:
Vandaag in de Volkskrant worden maarliefst 3 experts aangehaald die alledrie zeggen dat er niet van stel op sprong maatregelen moeten worden afgekondigd maar dat er vooral eerst meer focus moet komen op het naleven van de huidige maatregelen (anderhalve meter, jwz).
Het probleem is dat met zoveel besmettelijke mensen een superspread-event zo gebeurd is. De 'experts' onderschatten weer de kracht exponentiele groei. Als we de groei van 15% remmen tot 5% (wat al heel veel is) dan nog blijft het met dit soort absolute aantallen te veel.
pi_195263994
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:46 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

De onderzoeken vertellen juist wel wat ik zeg, het probleem is dat je de nuance blijkbaar niet ziet.
Ik ben geen tegenstander van een masker om dat bv in een winkel of slecht geventileerde ruimte even op te doen, of je dat nu voor jezelf of voor anderen doet.
Het gaat er mij voornamelijk over dat het zo gepushed wordt dat je het zelfs buiten op moet doen. zeker mbt hier in spanje is het onnozel.
Je doet het alleen voor anderen voor jezelf helpen die mondmasker minimaal. En buiten op als je je in een flinke mensenmassa bevindt ook daar doe je het voor de anderen. Dat men in Spanje doorgeschoten is en je maskers ook in de vrije natuur buiten mensen massa's moet opdoen is vervelend en doorgeslagen regelgeving
quote:
Verder zijn er niet zo heel veel onderzoeken naar en overall als je alle onderzoeken bekijkt dan heeft een masker weinig positieve nut, en zeker als je de nadelige effecten optelt is het eerder nadelig en daaorm zou ik het alleen dragen in bepaalde situaties vooral met slechte ventilatie.
Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen waar de nuance ligt lijkt me.
eerst zat je nog te beweren dat er flink wat onderzoeken waren en nu zijn er opeens bijna geen. Je begint weer over subjectieve nadelige gevolgen die nog steeds niet bewezen zijn
quote:
Hetzelfde geld mbt het hele beleid,imo kan men beter zorgen dat de weetstand van het volk wat beter is en dat men niet de psychische druk op de mensen moet leggen wat weer ongezond is en juist eerder zorgt voor minder weerstand door stress
Samengevat als je alles optelt en afftrekt dan zul je zien dat zonder het overdreven gedoe en vrije keuze voor de mens je veel meer zou winnen dan nu, maar goed nu tellen al de zelfmoorden en mensen die geen hulp krijgen omdat het ziekenhuis ze niet kan helpen omdat alles moet wijken voor corona terwijl ziekenhuizen vaak gewoon leeg zijn en artsen en zusters niet hoeven te gaan werken.
De weerstand van het volk beter is, waar zijn de onderzoeken die bewijzen dat een volk met veel weerstand minder kans maakt op besmetting door corona. Wat versta je onder weerstand?

Ik lees in bovenstaande alinea alleen maar weer ononderbouwde onderbuik gevoelens die nergens op gebaseerd zijn.

Beter kunnen we proberen mensen goed op te leiden dat men oorzaak en gevolg van hun eigen handelen gaat begrijpen, dat lukt ons ook niet eens.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:57:39 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195263995
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:56 schreef Confetti het volgende:

[..]

De 'experts' onderschatten weer de kracht exponentiele groei.
Nee. De 'Fok-user' overschat zichzelf en onderschat de experts meer.
pi_195264026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:49 schreef VoMy het volgende:
Vandaag in de Volkskrant worden maarliefst 3 experts aangehaald die alledrie zeggen dat er niet van stel op sprong maatregelen moeten worden afgekondigd maar dat er vooral eerst meer focus moet komen op het naleven van de huidige maatregelen (anderhalve meter, jwz).
Dit. Je kunt wel honderd maatregelen aankondigen, maar als mensen geen zin hebben om zich daar aan te houden wordt het bij voorbaat niks. En hoe meer maatregelen, hoe ondoorzichtiger en onbegrijpelijker het wordt.
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:00:22 #33
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195264047
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.

In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.

Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
In België, Spanje, Frankrijk, UK loopt het ook gewoon op.
pi_195264059
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:56 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het probleem is dat met zoveel besmettelijke mensen een superspread-event zo gebeurd is. De 'experts' onderschatten weer de kracht exponentiele groei. Als we de groei van 15% remmen tot 5% (wat al heel veel is) dan nog blijft het met dit soort absolute aantallen te veel.
daarom is het daar nu te laat voor, aangezien die 2de golf allang voorspeld was hadden ze dat dus in de zomer al moeten doen, de (illigale) feestjes handhaven, de 1.5 meter handhaven maar dat hele handhaven gebeurd niet en nog steeds niet.

zie de volle kroegen in Spijkenisse afgelopen weekend, zie het voetbalfeestje in Tilburg een paar dagen geleden.
en dat keurde de burgemeester ook nog gewoon goed.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195264064
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee. De 'Fok-user' overschat zichzelf en onderschat de experts meer.
Ik lees het liefst de berichten van experts die dezelfde mening hebben als ik.
Met hen ben ik het ook vaak eens.
Experts met een andere mening dan ik zijn onwetend en zeggen domme dingen.
pi_195264082
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:55 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

maar als je kijkt naar de diverse landen zoals in die video dan zie je dat het feitelijk weinig tot niets uit maakt.
Kijk naar de curves en ook naar die van vorig jaar en dan wordt het wel duidelijk.
Ik ben wel benieuwd wat je er van vind.
Deze curves zijn allemaal niet al te betrouwbaar omdat elk land andere test strategieën en andere tellingen erop nahouden. :D

Pas als alle ellende voorbij is zullen we uit de oversterfte cijfers de meest objectieve conclusies kunnen gaan trekken. ^O^
pi_195264094
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:01 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik lees het liefst de berichten van experts die dezelfde mening hebben als ik.
Met hen ben ik het ook vaak eens.
Experts met een andere mening dan ik zijn onwetend en zeggen domme dingen.
of je kan ook gewoon verder gaan denken hoe ze dat willen doen, focussen op de 1.5m ?

is dat haalbaar ? hoe gaan ze dat handhaven ? wanneer gaat dat gebeuren ?
wanneer gaat dat effect hebben ?

daar zijn ze gewoon 2 maanden te laat mee
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195264099
Nederland doet het niet goed.
Duitsland doet het geweldig.

Komt dat door Duitse discipline?

Ik weet dat Duitsers heel strikt met regels omgaan. Ik had ooit een Duitse wiskunde docent. Hij verbaasde zich erover dat Nederlanders bij rood licht doorlopen als er geen auto's aankomen. Duitsers blijven bij rood wachten, zelfs als er geen auto's te zien zijn.

Waarschijnlijk houden velen zich strikt aan die 1,5 meter.

  zaterdag 26 september 2020 @ 11:04:25 #39
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:00 schreef Predator40 het volgende:

[..]

daarom is het daar nu te laat voor, aangezien die 2de golf allang voorspeld was hadden ze dat dus in de zomer al moeten doen, de (illigale) feestjes handhaven, de 1.5 meter handhaven maar dat hele handhaven gebeurd niet en nog steeds niet.
Een tweede golf voorspellen is niet veel meer dan zeggen dat er een elfstedentocht komt. Niemand weet wanneer die gaat komen, het kan nog 10 jaar duren, maar als ie komt dan heb je hem wel mooi 'voorspeld'.

Dat het te laat is, is niet per se waar, dat ze in de zomer iets hadden moeten doen (wat dan?) is ook onzinnig aangezien dat niet helpt in het tegengaan van een tweede golf na de zomer, dat 1.5m gehandhaafd moet worden, wellicht moeten de mensen in Nederland er zich zelf eens wat strakker aan gaan houden, etcetera.
pi_195264136
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een tweede golf voorspellen is niet veel meer dan zeggen dat er een elfstedentocht komt. Niemand weet wanneer die gaat komen, het kan nog 10 jaar duren, maar als ie komt dan heb je hem wel mooi 'voorspeld'.

Dat het te laat is, is niet per se waar, dat ze in de zomer iets hadden moeten doen (wat dan?) is ook onzinnig aangezien dat niet helpt in het tegengaan van een tweede golf na de zomer, dat 1.5m gehandhaafd moet worden, wellicht moeten de mensen in Nederland er zich zelf eens wat strakker aan gaan houden, etcetera.
oh je de verantwoordelijkheid bij de burgers neerleggen "we moeten het samen" doen.
het is al gebleken dat dat gewoon niet werkt.

heel leuk zulke experts maar het is gewoon een open deur intrappen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195264151
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

oh je de verantwoordelijkheid bij de burgers neerleggen "we moeten het samen" doen.
het is al gebleken dat dat gewoon niet werkt.
Waar zie jij dan een oplossing? In maatregelen afdwingen, repressie?
Definitely not CIA
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:07:13 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264156
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:01 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Ik lees het liefst de berichten van experts die dezelfde mening hebben als ik.
Met hen ben ik het ook vaak eens.
Experts met een andere mening dan ik zijn onwetend en zeggen domme dingen.
Ik las gewoon de krant vanochtend en dit stond in een artikel op pagina 5 ofzo. Ik kan er verder ook niets aan doen.
pi_195264173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je doet het alleen voor anderen voor jezelf helpen die mondmasker minimaal. En buiten op als je je in een flinke mensenmassa bevindt ook daar doe je het voor de anderen. Dat men in Spanje doorgeschoten is en je maskers ook in de vrije natuur buiten mensen massa's moet opdoen is vervelend en doorgeslagen regelgeving
[..]

eerst zat je nog te beweren dat er flink wat onderzoeken waren en nu zijn er opeens bijna geen. Je begint weer over subjectieve nadelige gevolgen die nog steeds niet bewezen zijn
[..]

De weerstand van het volk beter is, waar zijn de onderzoeken die bewijzen dat een volk met veel weerstand minder kans maakt op besmetting door corona. Wat versta je onder weerstand?

Ik lees in bovenstaande alinea alleen maar weer ononderbouwde onderbuik gevoelens die nergens op gebaseerd zijn.

Beter kunnen we proberen mensen goed op te leiden dat men oorzaak en gevolg van hun eigen handelen gaat begrijpen, dat lukt ons ook niet eens.
Het is toch logisch dat als bv je vitamine D niveau ( wat belangrijk is inzake covid) goed is , je beter weerstand beter is en je dus beter bestand bent tegen het virus, en je dus minder ziek wordt.
https://www.thelancet.com/journals/landia/article/PIIS2213-8587(20)30183-2/fulltext

Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen wel?

HEb je de video al bekeken?

Overigens heeft een masker dragen ook voor jezelf een positief effect (voornamelijk mentaalm wat ook je gezondheid kan beinvloeden) maar het gaat mij meer om nut versus nadeel en als je dan de data bekijkt die er tot nog toe is lijkt alles te wijzen dat het weinig tot geen nut heeft
pi_195264183
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:59 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dit. Je kunt wel honderd maatregelen aankondigen, maar als mensen geen zin hebben om zich daar aan te houden wordt het bij voorbaat niks. En hoe meer maatregelen, hoe ondoorzichtiger en onbegrijpelijker het wordt.
Komen we nooit meer vanaf, van dat virus :N
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195264190
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Waar zie jij dan een oplossing? In maatregelen afdwingen, repressie?
goede vraag, het is heel ingewikkeld.... :D
hoe laat je de burgers doen wat ze moeten doen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195264194
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee. De 'Fok-user' overschat zichzelf en onderschat de experts meer.
Volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag.

Je mag me quoten als ik er naast zit.

De experts onderschatten die exponentiele groei wel degelijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195264196
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een tweede golf voorspellen is niet veel meer dan zeggen dat er een elfstedentocht komt. Niemand weet wanneer die gaat komen, het kan nog 10 jaar duren, maar als ie komt dan heb je hem wel mooi 'voorspeld'.

Dat het te laat is, is niet per se waar, dat ze in de zomer iets hadden moeten doen (wat dan?) is ook onzinnig aangezien dat niet helpt in het tegengaan van een tweede golf na de zomer, dat 1.5m gehandhaafd moet worden, wellicht moeten de mensen in Nederland er zich zelf eens wat strakker aan gaan houden, etcetera.
Wat een onzin. Dit is echt in de trant van wie zag het virus aankomen in maart!

Terugkijkend daarop, denken jullie dat Jaap van Dissel toen al politiek bezig was met zijn carnaval wordt gevierd in kleine groepjes of dat die man echt zo wereldvreemd is dat hij dat echt dacht?

Allebei zijn zorgelijk helaas.
pi_195264216
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag.

Je mag me quoten als ik er naast zit.

De experts onderschatten die exponentiele groei wel degelijk.
niet voor de eerste keer, maargoed hun zijn de "experts" en die zullen het wel weten toch ?
geen extra maatregelen maar focussen op de 1.5m, dat gaat het virus echt indammen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 26 september 2020 @ 11:11:05 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195264227
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag.

Je mag me quoten als ik er naast zit.
Ik quote je nu al.
Overigens, volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag, dat is niks. Je bedoelt dat er volgende week vrijdag 5000 besmettingen gemeld worden, neem ik aan.
pi_195264236
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik quote je nu al.
Overigens, volgende week vrijdag 5000 besmettingen per dag, dat is niks. Je bedoelt dat er volgende week vrijdag 5000 besmettingen gemeld worden, neem ik aan.
Dat leek me evident.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')