abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195265578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.
Denk dat het persoonsafhankelijk is. Zo hebben wij bijv. een volwaardig kantoor met professionele kantoorstoel en verstelbaar bureau, screens voor de ramen en drie monitoren op 't bureau. Ik besef ook wel dat niet iedereen zo'n kantoor heeft, maar mijn man werkt hier, op dat gebied, net zo comfortabel als op 't werk.

Dat zegt overigens niets over het sociale aspect, vergaderen en 'even overleggen: dat gaat nu een stuk moeilijker. En je mist ook gewoon 't 'even kletsen.'

[ Bericht 1% gewijzigd door Natalie op 26-09-2020 12:38:09 ]
(Un)masking for the greater good.
pi_195265593
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Italië het momenteel zoveel beter doet dan Nederland. Zouden de Italianen zich echt beter aan de gedragsregels houden? Ik vind dat lastig te geloven :P

Of zou het misschien toch meespelen dat Italië tijdens de 1e golf veel zwaarder is getroffen, waardoor een groter deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd?
Misschien, maar het zou me me niets verbazen als de overheid ook bovenop zit nu. Zo'n situatie als ze eerder hadden, willen ze koste van het kost voorkomen.
Was die 'angst' er in Nederland ook maar.
pi_195265596
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, want elke club in Nederland heeft natuurlijk alleen maar kunstgras.
Teams die niet opkomen dagen omdat ze corona gevallen hebben , in jeugd elftallen
Zo duidelijk ?
pi_195265601
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef capricia het volgende:
Ik vind het he opvallend dat Afrika (met 1 miljard mensen) er zo weinig last van gehad heeft. Dacht in maart nog dat dat continent het heel zwaar zou krijgen. Maar dat valt mee.
Geen massa-begrafenissen etc.
Dat komt doordat ze veel meer zon hebben, waardoor de vitamine D productie hoger ligt. Ze hebben daardoor een betere weerstand.
pi_195265617
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:32 schreef Natalie het volgende:

[..]

Denk dat het persoonsafhankelijk is. Zo hebben wij bijv. een volwaardig kantoor met professionele kantoorstoel en verstelbaar bureau, screens voor de ramen en drie monitoren op 't bureau. Ik besef ook wel dat niet iedereen zo'n kantoor heeft, maar mijn man werkt hier, op dat gebied, net zo comfortabel als op 't werk.

Dat zegt overigens niets over het sociale aspect en vergaderen en 'even overleggen' gaat nu een stuk moeilijker.
Ja er had eigenlijk nog 'over het algemeen' bij gemoeten. Maar wat het punt eigenlijk zou moeten zijn is dat acht uur per dag achter een computer werken niet goed is. Niet per se in een kantoortuin, het is helemaal geen feit dat die ongezond zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195265623
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:42 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Dat verschil tussen scandinavie en italie e.d. is goed uitgelegd in het filmpje, jehebt dus bljkbaar niet de moeite genomen

Ik zou het toch eerst een effe kijken dan
Ik heb een hekel aan filmjes die iets uit zouden moeten leggen waar ik niet meteen kan zien wat ik wil zien. Even gekeken maar weer afgezet, het is in mijn optiek wat ik gezien heb niet veel meer als statistisch cherry pick geneuzel Stelt hij ergens iets over vitamine d en causulaiteit met corona?

Waarom negeer je het al veel oudere japanse onderzoek over de effectiviteit van mondmaskers?
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 12:35:17 #182
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195265626
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat komt doordat ze veel meer zon hebben, waardoor de vitamine D productie hoger ligt. Ze hebben daardoor een betere weerstand.
Prachtig wetenschappelijk onderbouwde post dit ^O^
pi_195265628
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Teams die niet opkomen dagen omdat ze corona gevallen hebben , in jeugd elftallen
Zo duidelijk ?
Wat heeft dat met mijn afgelaste wedstrijd te maken?
In Southern Sun
pi_195265634
Vraag aan @Jordii, @Predator40 en een paar anderen.

We hebben dit jaar meerdere discussies gehad over de werkzaamheid van de lockdown, en over het feit dat de piek al achter ons lag toen werd aangevangen met de lockdown.

Er is toen steevast, maandenlang gepost dat dat kwam omdat er op 13 maart al wat kleine maatregelen waren, een paar events afgelast en mensen verzocht thuis te werken in Brabant. Dat was de verklaring waarom al voor de lockdown het aantal besmettingen gigantisch aan het afnemen was, keer op keer door meerdere users.

Die maatregelen zijn er nu ook, veel meer dan op 13 maart, maatregelen die toen ook nog eens lokaal waren en nu landelijk.

Indien de maatregelen van 13 maart die volgens velen zo werkzaam waren dat ze de grootste uitbraak die we hier hadden begin maart (honderdduizenden besmettingen) hebben weten te keren, waarom zijn de huidige landelijke maatregelen dan niet net zo effectief? YOP
pi_195265637
quote:

[..]

Mensen worden daar ook minder oud,zijn minder dik. En ze hebben daar wel ervaring met ziektes zoals ebola. https://www.mo.be/analyse(...)en-leren-van-senegal
pi_195265639
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Dat word weer een soort van intelligentie lockdown dus, aangezien de generale van afgelopen maand gefaald heeft en ze (nog)geen oplossing hebben.
Mja... helaasch. 't Is zo hopeloos.
Ik heb het idee dat de ernst van de situatie bij veel mensen ook niet echt goed door is gedrongen. Wie weet omdat het relatief snel beter ging na de lockdown van het voorjaar & de overheid - mijns inziens - nogal slap is met het opleggen van regels. Dan krijg je vanzelf het idee dat 't niet zo erg is allemaal.
pi_195265653
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Za het volgende:
Vraag aan @:jordii, @:predator40 en een paar anderen.

We hebben dit jaar meerdere discussies gehad over de werkzaamheid van de lockdown, en over het feit dat de piek al achter ons lag toen werd aangevangen met de lockdown.

Er is toen steevast, maandenlang gepost dat dat kwam omdat er op 13 maart al wat kleine maatregelen waren, een paar events afgelast en mensen verzocht thuis te werken in Brabant. Dat was de verklaring waarom al voor de lockdown het aantal besmettingen gigantisch aan het afnemen was, keer op keer door meerdere users.

Die maatregelen zijn er nu ook, veel meer dan op 13 maart, maatregelen die toen ook nog eens lokaal waren en nu landelijk.

Indien de maatregelen van 13 maart die volgens velen zo werkzaam waren dat ze de grootste uitbraak die we hier hadden begin maart (honderdduizenden besmettingen) hebben weten te keren, waarom zijn de huidige landelijke maatregelen dan niet net zo effectief? YOP
Het aantal besmettingen? In die tijd dat alleen zorgpersoneel met klachten getest kon worden bedoel je?
pi_195265663
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Prachtig wetenschappelijk onderbouwde post dit ^O^
Gelukkig krijgen we duiding van Prof. Dr. Polderturk _O_
pi_195265673
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat heeft dat met mijn afgelaste wedstrijd te maken?
Heb het helemaal niet over jou wedstrijd
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:39:28 #190
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195265679
-geen VK letterlijk citeren aub-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 12:46:26 ]
pi_195265682
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef wpor het volgende:

[..]

Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.

Die lijnen zijn een soort van hetzelfde doordat er verregaande maatregelen zijn genomen dit jaar, die o.a. onze economie sterk getroffen hebben (met daarnaast nog vele andere ernstige gevolgen).

In dat ene ernstige griepjaar zijn dat soort verregaande maatregelen niet getroffen.

Stel dat die maatregelen dit jaar niet ingezet waren, denk je dat je lijnen dan nog steeds zo overeenkwamen? Dat de oversterfte ongeveer gelijke was gebleven aan hoe die nu is?

Griep en corona en de gevolgen van beide zijn NIET vergelijkbaar.
De lijnen/curves komen overeen idd en als je dan getallen van vorig jaar neemt waar we veel minder griepdoden hadden terwijl die mensen wel maar een klein zetje nodig hadden gezien de leeftijd.
En dan is het dus logisch dat bij een volgende golf griep of in dit geval corona er een hoger dodental is.

Nu kan je dus zeggen zoals je doet dat dat dus komt door wat de regeringen hebben gedaan.

En nu komt dus het vergelijk met andere landen die niets of meer hebben gedaan mooi om de hoek kijken en als je naar die statistieken kijkt dan zie je dat de curves overall ongeveer hetzelfde zijn en dan bedoel ik niet dat de curve van nederland ,zweden en spanje hetzelfde zijn , maar dat de curves van die landen in verhouding met hun eigen curves van de eerdere jaren hetzelfde zijn.

En dat geeft dus min of meer aan dat de restricties die we hebben gedaan amper tot niets helpen en mischien tot waarschijnlijk je zelfs een ergere 2e golf hebt gecreerd door niet de normale gezondheid te gebruiken in de zomer om bv je weerstand op te bouwen.

Zal nog een keer de link plaatsen want het is echt de moeite waard , je kan het dan altijd oneens zijn maar iig ben je beter ingelicht.
pi_195265689
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nederlanders zijn baldadige pubers vergeleken met Duitsers.
Maar het is ook gewoon dat Duitsland vamaf het begin Zuid Korea volgt en goed beleid heeft. Ook zijn ze open minded en flexibel met nieuwe ontdekkingen omtrent het virus.

Nederland houdt nog steeds vast aan de opvattingen uit maart.
- kinderen spelen geen rol
- mondkapjes hebben geen nut
- handen wassen is belangrijker dan ventilatie.
- aeroslen spelen geen rol.

Dit is ingedekt met slag om de arm zinnetjes als aerogene verspreiding kan een beperkte rol spelen maar geen wetenschappelijke basis om het beleid op aan te passen...

Zodat wanneer het wel een grote factor is men kan zeggen "ja, we zeiden niet dat het geen enkele rol speel".

Ondertussen blijft mede door de waardeloze communicatie bij 95% van de burgers het idee hangen dat zolang je je handen stuk wast en afstand houdt je prima met een hoop mensen binnen kan zitten met de ramen dicht, kinderen onder de 12 niet opa en oma kunnen besmetten en mondkapjes compleet nutteloos zijn.

Dus het is een combinatie van waardeloos beleid tot het punt dat je denkt dat het bewust is icm een bevolking die over het algemeen te infantiel is om basisregels op te volgen voor een langere periode.
Mogen in Duitsland kinderen niet bij opa en oma?
Worden daar huizen wel geventileerd als je daar met 6 mensen in een ruimte zit?
Zijn mondkapjes daar verplicht?

Misschien kunnen we mondkapjes in winkels verplichten.

Ik stel voor dat we al onze ouderen vitamine D laten slikken.

Ouderen komen veel te weinig buiten.
pi_195265701
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja er had eigenlijk nog 'over het algemeen' bij gemoeten. Maar wat het punt eigenlijk zou moeten zijn is dat acht uur per dag achter een computer werken niet goed is. Niet per se in een kantoortuin, het is helemaal geen feit dat die ongezond zijn.
En daar boor je wel een interessant punt aan. Het is heel gemakkelijk om 'even wat langer door te werken' als je thuis bent. En dat wandelingetje naar de koffieautomaat of een andere afdeling (bewegen en even weg bij de pc) dan doe je thuis, merk ik, ook minder snel. Je moet wel een zekere discipline hebben om op een gezonde manier thuis te kunnen werken.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:41:50 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195265724
quote:

[..]

:') :')

Reageer nu eerst eventjes op m'n vorige reactie op jouw zonne-argument.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195265738
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:39 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Heb het helemaal niet over jou wedstrijd
Helemaal de weg kwijt, ik kan er niets anders meer van maken.
In Southern Sun
pi_195265824
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 15:58 schreef Dven het volgende:

[..]

En hoe gaat dit dan precies in z'n werk in het zonnige zuiden van Europa waar de UV-index momenteel bijkans nog even hoog is als in Nederland 's zomers? Waarom waren de cijfers in bijvoorbeeld Bulgarije in juli/augustus op z'n hoogst?
Omdat ze zich minder goed aan de regels houden?

Wat belangrijker om te weten is:
- wat is de mortaliteit?
- wat is de gemiddelde ligtijd op de IC?

In Nederland was in de zomer de gemiddelde ligtijd omlaag gegaan van 22 dagen naar 8 dagen. Ook was de mortaliteit flink gedaald.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:50:23 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195265856
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Omdat ze zich minder goed aan de regels houden?

Wat belangrijker om te weten is:
- wat is de mortaliteit?
- wat is de gemiddelde ligtijd op de IC?

In Nederland was in de zomer de gemiddelde ligtijd omlaag gegaan van 22 dagen naar 8 dagen. Ook was de mortaliteit flink gedaald.
En in Bulgarije op hetzelfde moment gestegen. Nogmaals : mensen ontvangen daar een veelvoud van vitamine D in vergelijking met Nederland. Wat klopt er dan niet?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:51:06 #198
489693 Markesh
Antispecisist
pi_195265862
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:39 schreef Markesh het volgende:
-geen VK letterlijk citeren aub-
Sinds wanneer is dat?
Dat heb ik hier zo vaak gezien afgelopen maanden
pi_195265876
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt. ^O^
Het probleem is ook dat je eigenlijk elke 4 uur een nieuwe of schoon masker moet gebruiken. op het station zie ik bij enorm veel mensen het masker eindigen onder de kin bij het uitstappen, of men loopt al met het masker onder kin richting de trein.

Je moet er daarnaast maar eens op letten hoeveel mensen continue aan het masker zitten met hun vingers, om het beter op te zetten, en dan ook nog eens hoevaak ze het eventjes los maken. Met alle gevolgen van dien.

In landen waar maskers verplicht zijn is het vaak ook: winkel in: masker op, winkel uit: masker af. Je kan je afvragen of dat nog wel nut heeft.

Je zult er ongetwijfeld een enkele besmetting mee kunnen voorkomen, maar wil het echt effect sorteren moet je de maskers ook maar opzetten tijdens visite in de thuissituatie of locatie waar je met veel tegelijk in een slecht geventileerde ruimte bent
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195265895
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:51 schreef Markesh het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat?
Dat heb ik hier zo vaak gezien afgelopen maanden
Mag je altijd een TR zetten, als je dat ziet. Je helpt Fok! dan.
Dat is bij mijn weten altijd al zo geweest.
Je mag de header (het dik gedrukte) en de link plaatsen. Maar aub zeker geen hele artikelen.
Anders kan Fok! in de problemen komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 13:01:15 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')