Afgelopen week een psychiater op tv. Zij vertelde dat de reactie op het eerder sluiten van de kroeg 'nou, dat wordt weer feesten met de gordijnen dicht' was.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
"Oh! Wie gaat dat controleren dan?" is de gedmiddelde reactie wanneer er een maatregel aangekondigd wordt.
Dat is precies waarom het mis gaat ook.
een virus komt in 2 a 3 golven over het algemeen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"het is logisch dat het op gaat lopen"
waarom heeft het RIVM hun onderzoeken dan nog niet op orde
waarom heeft de GGD het testbeleid niet op orde
en waarom is de handhaving nog niet op orde
Dat lijkt me zeer duidelijke communicatie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat communiceren. Rutte loopt al weken lang te janken dat het fout gaat en de verkeerde kant op gaat.
Wij hebben gelukkig wel een rechtstaat.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Omdat er geen handhaving is. In China weten ze wel raad met ongehoorzame burgers
Die volgens sommigen gewoon omver geworpen mag worden want alles is geoorloofd in tijden van oorlog een pandemie.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wij hebben gelukkig wel een rechtstaat.
Dat feestje is eigenlijk een prachtig voorbeeld van hoe slecht wij het hier geregeld hebben.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Als Femke dat had toegestaan had ze de hele wereld over zich heen gekregen. Wat een ijdele eikel die burgemeester.![]()
(lol)quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit al om mee te beginnen, en tevens hadden ze een andere reclame campagne kunnen beginnen::quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het RIVM zou bijvoorbeeld open en duidelijk moeten communiceren richting de bevolking, zonder dat ze zich laten beinvloeden door de regering en/of het OMT. Ze zouden onafhankelijk moeten zijn.
De regering zou bijvoorbeeld kunnen leren van hun fouten en lakse houding in februari/maart en sneller met ingrijpende maatregelen kunnen komen, zodat de verspreiding ook daadwerkelijk wordt afgeremd. Eerder ingrijpen beteken meestal ook dat je korter hoeft in te grijpen. Dit lijkt men ook nog niet echt te begrijpen.
De leden van het OMT kunnen bijvoorbeeld hun eigenbelangen aan de kant kunnen schuiven, zodat er daadwerkelijk meer testcapaciteit komt.
Muziek eerder uit, kroegen uurtje eerder dicht. Dat zijn toch geen maatregelen man. Waarom komt er niet weer een streng dwingend advies om thuis te werken? Drukte op de weg is weer op niveau van voor maart bijvoorbeeld. Als men daar nou weer eens mee begint dan hoeven wij straks misschien geen (of in ieder geval minder) horeca te sluiten.
Dat ze eerder met ingrijpende maatregelen zouden moeten komen is puur een mening. Die 'lakse' houding is gewoon gekozen beleid van nu.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het RIVM zou bijvoorbeeld open en duidelijk moeten communiceren richting de bevolking, zonder dat ze zich laten beinvloeden door de regering en/of het OMT. Ze zouden onafhankelijk moeten zijn.
De regering zou bijvoorbeeld kunnen leren van hun fouten en lakse houding in februari/maart en sneller met ingrijpende maatregelen kunnen komen, zodat de verspreiding ook daadwerkelijk wordt afgeremd. Eerder ingrijpen beteken meestal ook dat je korter hoeft in te grijpen. Dit lijkt men ook nog niet echt te begrijpen.
De leden van het OMT kunnen bijvoorbeeld hun eigenbelangen aan de kant kunnen schuiven, zodat er daadwerkelijk meer testcapaciteit komt.
Muziek eerder uit, kroegen uurtje eerder dicht. Dat zijn toch geen maatregelen man. Waarom komt er niet weer een streng dwingend advies om thuis te werken? Drukte op de weg is weer op niveau van voor maart bijvoorbeeld. Als men daar nou weer eens mee begint dan hoeven wij straks misschien geen (of in ieder geval minder) horeca te sluiten.
Lees dat interview met Japio nog eens goed door en dan met name de passage over de mondkapjes.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit al om mee te beginnen, en tevens hadden ze een andere reclame campagne kunnen beginnen::
Als u zich niet aan de regels houd krijgen we een tweede nog strengere lockdown zodat u met de feestdagen kerst niet samen met familie kunt vieren. misschien schud dat de mensen wakker.
Ik heb je nu al een paar keer uitgelegd waarom je dit niet kan vergelijken en waarom de situatie zo verschilt van de griep. Maar je gaat er telkens niet op in. Hou op man.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:36 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
een virus komt in 2 a 3 golven over het algemeen.
De spaanse griep had bv 3 golven ,
Dit volgt gewoon de normale curves die er elk jaar zijn al is het nu je kan de data gewoon met de normale influenza vergelijken qua tijdstippen in het jaar .
De video die ik had gepost liet dat perfect zien
Kan ook weer onderdeel van de strategie zijn, je weet het niet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat communiceren. Rutte loopt al weken lang te janken dat het fout gaat en de verkeerde kant op gaat.
dan moeten ze dat gewoon eerlijk zeggenquote:Op zaterdag 26 september 2020 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Kan ook weer onderdeel van de strategie zijn, je weet het niet.
Mja, zo kan je alles goed blijven praten natuurlijk. Niemand doet iets fout, want dat is een strategiequote:Op zaterdag 26 september 2020 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Kan ook weer onderdeel van de strategie zijn, je weet het niet.
Dat verschil tussen scandinavie en italie e.d. is goed uitgelegd in het filmpje, jehebt dus bljkbaar niet de moeite genomenquote:Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
heb je dat stukje gelezen het hangt van de mits en maar en uitzonderingen voor Scandinavië, Spanje en Italië aan elkaar
[..]
als je de data kijkt van het aantal griep en verkoudsgevallen in Japan waar men al jaren kapjes draagt zien we duidelijk grote verschillen met de westerse wereld waar wij eigenwijs zijn en oude onderzoeken graag in de praktijk weer willen herhalen tijdens een pandemie.![]()
https://www.sciencedirect(...)ii/S2211335516301553
Dan ga je reacties krijgen van mensen die zich al die tijd wel aan de regels hebben gehouden.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dit al om mee te beginnen, en tevens hadden ze een andere reclame campagne kunnen beginnen::
Als u zich niet aan de regels houd krijgen we een tweede nog strengere lockdown zodat u met de feestdagen kerst niet samen met familie kunt vieren. misschien schud dat de mensen wakker.
Eens dat het RIVM onafhankelijk zou moeten zijn, lijkt soms een '' een tweetje '' met kabinet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie bepaalt dan wanneer iets 'fout' is?quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, zo kan je alles goed blijven praten natuurlijk. Niemand doet iets fout, want dat is een strategie
Ook wel maar over het algemeen is dat stereotype wel terecht.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mwah. Dat is ondertussen gewoon een fabel. Net als dat Duitsers door hun ijzeren discipline altijd in de laatste minuut zouden scoren. Dergelijke stigma's houden we graag in leven, maar in de praktijk klopt er niets meer van. Alsof een Duitse jongen van een jaar of 18 niet gewoon jong en dom is.
de goeden moeten onder de kwaden lijden, dat is altijd zo geweest.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:42 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Dan ga je reacties krijgen van mensen die zich al die tijd wel aan de regels hebben gehouden.
Niet zijn gaan feesten, demonstreren, of wat dan ook.
Ik vind niet dat ik hoef te boeten voor mensen die zich misdragen.
Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die volgens sommigen gewoon omver geworpen mag worden want alles is geoorloofd in tijden van oorlog een pandemie.
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Raar om dat zo te chargeren.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, zo kan je alles goed blijven praten natuurlijk. Niemand doet iets fout, want dat is een strategie
Ook als mensen zich aan de regels hadden gehouden, hadden jullie net zo voorzichtig moeten zijn. Het virus blijft er gewoon.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de goeden moeten onder de kwaden lijden, dat is altijd zo geweest.
wij ( mijn vrouw en ik ) kunnen nu ook bijna niks meer omdat er mensen schijt aan de regels hebben
elke dag van 9 tot 5 in een kantoortuin dat is nog ongezonder.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens dat het RIVM onafhankelijk zou moeten zijn, lijkt soms een '' een tweetje '' met kabinet.
De rek voor wat betreft thuiswerken is er wel uit, ik ga zelf ook weer 2/4 naar kantoor. Ongezond om hele dagen thuis te zitten. Bovendien zijn die maatregelen ooit ook ingevoerd met de gedachte dat die een tijdelijk karakter zouden hebben.
We gaan gewoon doormodderen tot aan het vaccin. Geen enkel land krijgt het onder controle zonder een strikte lockdown.
maar zo speelt de politiek het welquote:Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zegt helemaal niemand. Raar om dat zo te chargeren.
Zo zullen er heel veel zijn. En ik zal echt niet stampvoetend protesteren tegen consequenties die ongetwijfeld zullen komen. Maar het begrip van een hoop mensen zal een stuk minder zijn dan in februari of maart vrees ik.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de goeden moeten onder de kwaden lijden, dat is altijd zo geweest.
wij ( mijn vrouw en ik ) kunnen nu ook bijna niks meer omdat er mensen schijt aan de regels hebben
Gelukkig bepaal ik dat zelf.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
elke dag van 9 tot 5 in een kantoortuin dat is nog ongezonder.
En dat beeld is dus gewoon vertekend. De Duitser spreekt zijn baas misschien niet bij de voornaam aan, maar komt wel de ober in z'n gezicht uitkafferen als de biefstuk niet naar wens is. In het Duits uiteraard, want efficiënt en gedisciplineerd genoeg om even wat van de taal op te pikken waar ze al tien jaar iedere zomer komen zijn ze ook weer niet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ook wel maar over het algemeen is dat stereotype wel terecht.
Ik werk soms met Duitsers en qua efficiëntie en discipline is het echt anders tov hier. Ook veel meer respect voor hiërarchie. In Ned spreek je de directeur gewoon bij zijn voornaam aan bij wijze van.
Als je van te voren je geld zou inzetten op welke bevolking de regels het best op volgt dan heeft Duitsland de laagste quotering in Europa.
En dat zie je terug in hun algehele cijfers.
In ieder geval valt er aan beide kanten een hoop te verbeteren.
Als je cijfers kon geven voor beleid en opvolging van de regels in Nederland.
Voor mij is dat echt 2/10 en 3/10 op het moment.
Ik denk dat we na 7 maanden ook wel het punt hebben bereikt waar veel mensen gewoon zelf kunnen/willen bepalen welke risico's zij willen nemen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook als mensen zich aan de regels hadden gehouden, hadden jullie net zo voorzichtig moeten zijn. Het virus blijft er gewoon.
Pertinent niet waar, maar goed, als het om kritiek op bestuurders/beleidsbepalers gaat mag je hier alles zomaar roepen en zegt iedereen ja vind ik ook.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar zo speelt de politiek het wel
Staat wel bol van de feiten ja, dat artikel.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
https://www.mt.nl/worklif(...)oor-te-zitten/575119
quote:Hoe ongezond zijn kantoren?
‘Ik was laatst in New York en was daar aan het werk in een traditioneel kantoorgebouw in zo’n cubicle. Het was een ruimte met een laag systeemplafond, ik zat in het TL-licht en het was er stervenskoud want de airconditioning stond vol te blazen. Ik wilde er zo snel mogelijk weer weg. Er wordt bij het ontwerpen van gebouwen te weinig rekening gehouden met de gebruikers van die gebouwen.’
Dat zou men wel willen denk ik:)quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus mondkapjes werken WEL......
Het is in ieder geval niet bevorderlijk voor de concentratiequote:Op zaterdag 26 september 2020 11:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
elke dag van 9 tot 5 in een kantoortuin dat is nog ongezonder.
Waarom is het niet te vergelijken dan in jou ogen?quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:40 schreef wpor het volgende:
[..]
Ik heb je nu al een paar keer uitgelegd waarom je dit niet kan vergelijken en waarom de situatie zo verschilt van de griep. Maar je gaat er telkens niet op in. Hou op man.
Ik ben wel een hele goede voor dit soort zaken ik ben graag thuis en hoef al jaren niet meer te werken .quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef Natalie het volgende:
Qua thuiswerken versus kantoor in deze tijd: zolang de maatregelen in acht genomen worden, dan is er geen probleem, lijkt me. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren: sommige mensen werken liever thuis, anderen op kantoor en weer anderen kiezen voor een combi. Er is geen goed of fout in deze.
Same here. Ben graag thuis, maar toch... studeren in de trein vind ik zo fijn: op een redelijk rustige tijd met wat achtergrond geroezemoes, stationsgeluiden & het geluid van de trein zelf: mega-ontspannend! Maar ja, dat is nu niet echt meer een optie. Komt wel weerquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:01 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Ik ben wel een hele goede voor dit soort zaken ik ben graag thuis en hoef al jaren niet meer te werken .
Enige wat ik mis zijn mn reisjes
jij hebt overal wel wat op aan te merken als ik post maargoed:quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Staat wel bol van de feiten ja, dat artikel.
[..]
Je kan je af vragen wat daar nog van over is:quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zelfde als bij kinderen onder de 12quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:05 schreef michiel_merk het volgende:
Ben benieuwd wat de maatregelen gaan worden, wanneer veel weer verkouden/grieperig worden, en hoe ze dat gaan opvangen met testen/thuis blijven.
1: omdat mensen egoistische wezens zijn. Ik moet dit dat dus IK moet naar buiten, pech voor de restquote:Op zaterdag 26 september 2020 11:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
1: Waarom blijven mensen met klachten niet binnen?
2: Waarom wordt de anderhalve meter maatregel grotendeels genegeerd?
quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:04 schreef Natalie het volgende:
[..]
Same here. Ben graag thuis, maar toch... studeren in de trein vind ik zo fijn: op een redelijk rustige tijd met wat achtergrond geroezemoes, stationsgeluiden & het geluid van de trein zelf: mega-ontspannend! Maar ja, dat is nu niet echt meer een optie. Komt wel weer
Waar gingen je reizen eerder naartoe?
Mijn vrouw is mexiaanse en we hebben pas een woning in texas gekocht( al ben ik daar nog niet geweest lol) dus we pendelen veel van spanje ,us en mexico . en woon nu tussen de scandinaviers en veel z amerikanen die in spanje makkelijk kunnen werken en wonen vanwege de oude regels mbt veroveringen.
Ik woon ong 400 meter van de middenlandse zee en probeer elke dag iets meer als een uur te wandelen berg af en berg op en dat geeft me het beste gevoel met een mooi zonnetje op mn gezicht (nu een half gezicht))
Ik pak de eerste van de 17 redenen er even bij: lange periodes achter elkaar zitten is slecht voor je lichaam. Correct! Maar dat zegt natuurlijk niets over een kantoortuin. Reden 2: hangen in je stoel zorgt voor rug- en hoofdpijn. Met nota bene een foto van een kerel die met z'n laptop op de bank zit.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jij hebt overal wel wat op aan te merken als ik post maargoed:
https://www.arbo-online.n(...)661198928.1601113752
https://www.businessinsid(...)-voor-je-gezondheid/
Ja en dat is dus allemaal de schuld van het RIVM.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
1: omdat mensen egoistische wezens zijn. Ik moet dit dat dus IK moet naar buiten, pech voor de rest
2: omdat mensen gewoontedieren zijn. We hebben in ons hele leven nooit rekening hoeven houden met 1.5m afstand van anderen, dus krijg dat er maar eens ingestampt.
3: plus teveel mensen die corona nog steeds onderschatten en/of niet geloven dat het gevolgen voor ze zal hebben...
waar zegt hij dat ?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja en dat is dus allemaal de schuld van het RIVM.
Zijn ongetwijfeld ook zat mensen die ergonomisch gezien beter op een kantoor kunnen werken dan op een thuiswerkplek. Zeker als ze dat nooit hoefden en dus ook helemaal geen fatsoenlijke thuiswerkplek hadden ingericht.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik pak de eerste van de 17 redenen er even bij: lange periodes achter elkaar zitten is slecht voor je lichaam. Correct! Maar dat zegt natuurlijk niets over een kantoortuin. Reden 2: hangen in je stoel zorgt voor rug- en hoofdpijn. Met nota bene een foto van een kerel die met z'n laptop op de bank zit.
Voor iemand die 'elke dag van 9 tot 5 in een kantoortuin is ongezond' als feit deponeert kom je met erg weinig onderbouwing. Dan kun je mij verwijten dat ik wat op je posts aan te merken heb, maar misschien moet je dan wat aan je posts doen.
Dat zegt hij niet, dat zeg ik.quote:
Ik denk eerder dat de mensen de griep onderschattten en daardoor dit fenomeen juist extreem overschatten en dat zie je aan de mortaliteitscijfers en de marginale verschillenquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
3: plus teveel mensen die corona nog steeds onderschatten en/of niet geloven dat het gevolgen voor ze zal hebben...
ach, het is weer weekend hequote:Op zaterdag 26 september 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet, dat zeg ik.
Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn ongetwijfeld ook zat mensen die ergonomisch gezien beter op een kantoor kunnen werken dan op een thuiswerkplek. Zeker als ze dat nooit hoefden en dus ook helemaal geen fatsoenlijke thuiswerkplek hadden ingericht.
Sneltesten en veel thuis blijven, vrees ik.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:05 schreef michiel_merk het volgende:
Ben benieuwd wat de maatregelen gaan worden, wanneer veel weer verkouden/grieperig worden, en hoe ze dat gaan opvangen met testen/thuis blijven.
Yes lekker drie helften voetballen en daarna afpilsen op café.quote:
Bron ?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.
Zo, dat klinkt al niet verkeerd, moet ik zeggenquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef zomerindebol het volgende:
Mijn vrouw is mexiaanse en we hebben pas een woning in texas gekocht( al ben ik daar nog niet geweest lol) dus we pendelen veel van spanje ,us en mexico . en woon nu tussen de scandinaviers en veel z amerikanen die in spanje makkelijk kunnen werken en wonen vanwege de oude regels mbt veroveringen.
Ik woon ong 400 meter van de middenlandse zee en probeer elke dag iets meer als een uur te wandelen berg af en berg op en dat geeft me het beste gevoel met een mooi zonnetje op mn gezicht (nu een half gezicht))
Gister werd gesteld dat Italianen zich allemaal ge-wel-dig aan de regels houden, want zij hebben de beelden van maart nog op hun netvlies staan. Ik raad iedereen die dat zomaar aanneemt aan vandaag en morgen naar het WK wielrennen te kijken. En nee, dat zijn niet alleen buitenlandse supportersquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Italië het momenteel zoveel beter doet dan Nederland. Zouden de Italianen zich echt beter aan de gedragsregels houden? Ik vind dat lastig te geloven![]()
Of zou het misschien toch meespelen dat Italië tijdens de 1e golf veel zwaarder is getroffen, waardoor een groter deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd?
Nou eigenlijk die artikelen die jij net aanhaalde, maar goed, het is weekend he.quote:
Ja. Dat zie je ook in steden als New York en Londen. En zij zullen het vast ook serieuzer nemen. Omdat wij de ouderen thuis lieten sterven hebben wij nooit échte overlopen IC's gehad. Dat komt hard aan in zon land.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Italië het momenteel zoveel beter doet dan Nederland. Zouden de Italianen zich echt beter aan de gedragsregels houden? Ik vind dat lastig te geloven![]()
Of zou het misschien toch meespelen dat Italië tijdens de 1e golf veel zwaarder is getroffen, waardoor een groter deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd?
Jinxed it, afgelastquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes lekker drie helften voetballen en daarna afpilsen op café.
helaas daar staat niet in dat kantoortuinen beter zijn dan thuis werken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou eigenlijk die artikelen die jij net aanhaalde, maar goed, het is weekend he.
Dat word weer een soort van intelligentie lockdown dus, aangezien de generale van afgelopen maand gefaald heeft en ze (nog)geen oplossing hebben.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:19 schreef Natalie het volgende:
[..]
Sneltesten en veel thuis blijven, vrees ik.
Ik houd er in mijn hoofd al rekening mee dat het een lange herfstvakantie gaat worden voor mijn dochter.
Minder slecht.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas daar staat niet in dat kantoortuinen beter zijn dan thuis werken.
Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Waarom is het niet te vergelijken dan in jou ogen?
Want het verschijnt op dezelfde tijdstippen in het jaar en verdwjijnt ook op dezelfde tijdstippen .
Is dat toeval dan?
Ik heb het niet over infectierate e.d. want dat doet er niets toe in deze discussie.
nou elke dag is ook niet alles hoor, soms mis ik wel het roerige leven, maar als ik dan effe de stad in ga ben ik het wel weer beu en zeker met toeristen lolquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo, dat klinkt al niet verkeerd, moet ik zeggen
Haha nee, gewoon wegens oud-Hollandsch kloteweer en bijbehorende gevolgen voor de velden.quote:
Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dat niet het geval is. Het lijkt me sterk maar zolang we nog niet goed weten hoe het virus zich verspreid valt er niet veel over te zeggen wat 100% sluitend is en dat werkt natuurlijk beide kanten op.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.
Die lijnen zijn een soort van hetzelfde doordat er verregaande maatregelen zijn genomen dit jaar, die o.a. onze economie sterk getroffen hebben (met daarnaast nog vele andere ernstige gevolgen).
In dat ene ernstige griepjaar zijn dat soort verregaande maatregelen niet getroffen.
Stel dat die maatregelen dit jaar niet ingezet waren, denk je dat je lijnen dan nog steeds zo overeenkwamen? Dat de oversterfte ongeveer gelijke was gebleven aan hoe die nu is?
Griep en corona en de gevolgen van beide zijn NIET vergelijkbaar.
Op kunstgras ? Coronagevallen!!quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha nee, gewoon wegens oud-Hollandsch kloteweer en bijbehorende gevolgen voor de velden.
Ja, want elke club in Nederland heeft natuurlijk alleen maar kunstgras.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:28 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Op kunstgras ? Coronagevallen!!
Denk dat het persoonsafhankelijk is. Zo hebben wij bijv. een volwaardig kantoor met professionele kantoorstoel en verstelbaar bureau, screens voor de ramen en drie monitoren op 't bureau. Ik besef ook wel dat niet iedereen zo'n kantoor heeft, maar mijn man werkt hier, op dat gebied, net zo comfortabel als op 't werk.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.
Misschien, maar het zou me me niets verbazen als de overheid ook bovenop zit nu. Zo'n situatie als ze eerder hadden, willen ze koste van het kost voorkomen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Breekfast het volgende:
Teams die niet opkomen dagen omdat ze corona gevallen hebben , in jeugd elftallenquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, want elke club in Nederland heeft natuurlijk alleen maar kunstgras.
Dat komt doordat ze veel meer zon hebben, waardoor de vitamine D productie hoger ligt. Ze hebben daardoor een betere weerstand.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef capricia het volgende:
Ik vind het he opvallend dat Afrika (met 1 miljard mensen) er zo weinig last van gehad heeft. Dacht in maart nog dat dat continent het heel zwaar zou krijgen. Maar dat valt mee.
Geen massa-begrafenissen etc.
Ja er had eigenlijk nog 'over het algemeen' bij gemoeten. Maar wat het punt eigenlijk zou moeten zijn is dat acht uur per dag achter een computer werken niet goed is. Niet per se in een kantoortuin, het is helemaal geen feit dat die ongezond zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat het persoonsafhankelijk is. Zo hebben wij bijv. een volwaardig kantoor met professionele kantoorstoel en verstelbaar bureau, screens voor de ramen en drie monitoren op 't bureau. Ik besef ook wel dat niet iedereen zo'n kantoor heeft, maar mijn man werkt hier, op dat gebied, net zo comfortabel als op 't werk.
Dat zegt overigens niets over het sociale aspect en vergaderen en 'even overleggen' gaat nu een stuk moeilijker.
Ik heb een hekel aan filmjes die iets uit zouden moeten leggen waar ik niet meteen kan zien wat ik wil zien. Even gekeken maar weer afgezet, het is in mijn optiek wat ik gezien heb niet veel meer als statistisch cherry pick geneuzel Stelt hij ergens iets over vitamine d en causulaiteit met corona?quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:42 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Dat verschil tussen scandinavie en italie e.d. is goed uitgelegd in het filmpje, jehebt dus bljkbaar niet de moeite genomen
Ik zou het toch eerst een effe kijken dan
Prachtig wetenschappelijk onderbouwde post ditquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat komt doordat ze veel meer zon hebben, waardoor de vitamine D productie hoger ligt. Ze hebben daardoor een betere weerstand.
Wat heeft dat met mijn afgelaste wedstrijd te maken?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Teams die niet opkomen dagen omdat ze corona gevallen hebben , in jeugd elftallen
Zo duidelijk ?
Mensen worden daar ook minder oud,zijn minder dik. En ze hebben daar wel ervaring met ziektes zoals ebola. https://www.mo.be/analyse(...)en-leren-van-senegalquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat komt doordat ze veel meer zon hebben, waardoor de vitamine D productie hoger ligt. Ze hebben daardoor een betere weerstand.
Mja... helaasch. 't Is zo hopeloos.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Dat word weer een soort van intelligentie lockdown dus, aangezien de generale van afgelopen maand gefaald heeft en ze (nog)geen oplossing hebben.
Het aantal besmettingen? In die tijd dat alleen zorgpersoneel met klachten getest kon worden bedoel je?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Za het volgende:
Vraag aan @:jordii, @:predator40 en een paar anderen.
We hebben dit jaar meerdere discussies gehad over de werkzaamheid van de lockdown, en over het feit dat de piek al achter ons lag toen werd aangevangen met de lockdown.
Er is toen steevast, maandenlang gepost dat dat kwam omdat er op 13 maart al wat kleine maatregelen waren, een paar events afgelast en mensen verzocht thuis te werken in Brabant. Dat was de verklaring waarom al voor de lockdown het aantal besmettingen gigantisch aan het afnemen was, keer op keer door meerdere users.
Die maatregelen zijn er nu ook, veel meer dan op 13 maart, maatregelen die toen ook nog eens lokaal waren en nu landelijk.
Indien de maatregelen van 13 maart die volgens velen zo werkzaam waren dat ze de grootste uitbraak die we hier hadden begin maart (honderdduizenden besmettingen) hebben weten te keren, waarom zijn de huidige landelijke maatregelen dan niet net zo effectief? YOP
Gelukkig krijgen we duiding van Prof. Dr. Polderturkquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Prachtig wetenschappelijk onderbouwde post dit
Heb het helemaal niet over jou wedstrijdquote:Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn afgelaste wedstrijd te maken?
De lijnen/curves komen overeen idd en als je dan getallen van vorig jaar neemt waar we veel minder griepdoden hadden terwijl die mensen wel maar een klein zetje nodig hadden gezien de leeftijd.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef wpor het volgende:
[..]
Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.
Die lijnen zijn een soort van hetzelfde doordat er verregaande maatregelen zijn genomen dit jaar, die o.a. onze economie sterk getroffen hebben (met daarnaast nog vele andere ernstige gevolgen).
In dat ene ernstige griepjaar zijn dat soort verregaande maatregelen niet getroffen.
Stel dat die maatregelen dit jaar niet ingezet waren, denk je dat je lijnen dan nog steeds zo overeenkwamen? Dat de oversterfte ongeveer gelijke was gebleven aan hoe die nu is?
Griep en corona en de gevolgen van beide zijn NIET vergelijkbaar.
Mogen in Duitsland kinderen niet bij opa en oma?quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nederlanders zijn baldadige pubers vergeleken met Duitsers.
Maar het is ook gewoon dat Duitsland vamaf het begin Zuid Korea volgt en goed beleid heeft. Ook zijn ze open minded en flexibel met nieuwe ontdekkingen omtrent het virus.
Nederland houdt nog steeds vast aan de opvattingen uit maart.
- kinderen spelen geen rol
- mondkapjes hebben geen nut
- handen wassen is belangrijker dan ventilatie.
- aeroslen spelen geen rol.
Dit is ingedekt met slag om de arm zinnetjes als aerogene verspreiding kan een beperkte rol spelen maar geen wetenschappelijke basis om het beleid op aan te passen...
Zodat wanneer het wel een grote factor is men kan zeggen "ja, we zeiden niet dat het geen enkele rol speel".
Ondertussen blijft mede door de waardeloze communicatie bij 95% van de burgers het idee hangen dat zolang je je handen stuk wast en afstand houdt je prima met een hoop mensen binnen kan zitten met de ramen dicht, kinderen onder de 12 niet opa en oma kunnen besmetten en mondkapjes compleet nutteloos zijn.
Dus het is een combinatie van waardeloos beleid tot het punt dat je denkt dat het bewust is icm een bevolking die over het algemeen te infantiel is om basisregels op te volgen voor een langere periode.
En daar boor je wel een interessant punt aan. Het is heel gemakkelijk om 'even wat langer door te werken' als je thuis bent. En dat wandelingetje naar de koffieautomaat of een andere afdeling (bewegen en even weg bij de pc) dan doe je thuis, merk ik, ook minder snel. Je moet wel een zekere discipline hebben om op een gezonde manier thuis te kunnen werken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja er had eigenlijk nog 'over het algemeen' bij gemoeten. Maar wat het punt eigenlijk zou moeten zijn is dat acht uur per dag achter een computer werken niet goed is. Niet per se in een kantoortuin, het is helemaal geen feit dat die ongezond zijn.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:33 schreef polderturk het volgende:
[..]
Helemaal de weg kwijt, ik kan er niets anders meer van maken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:39 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Heb het helemaal niet over jou wedstrijd
Omdat ze zich minder goed aan de regels houden?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
En hoe gaat dit dan precies in z'n werk in het zonnige zuiden van Europa waar de UV-index momenteel bijkans nog even hoog is als in Nederland 's zomers? Waarom waren de cijfers in bijvoorbeeld Bulgarije in juli/augustus op z'n hoogst?
En in Bulgarije op hetzelfde moment gestegen. Nogmaals : mensen ontvangen daar een veelvoud van vitamine D in vergelijking met Nederland. Wat klopt er dan niet?quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:48 schreef polderturk het volgende:
[..]
Omdat ze zich minder goed aan de regels houden?
Wat belangrijker om te weten is:
- wat is de mortaliteit?
- wat is de gemiddelde ligtijd op de IC?
In Nederland was in de zomer de gemiddelde ligtijd omlaag gegaan van 22 dagen naar 8 dagen. Ook was de mortaliteit flink gedaald.
Het probleem is ook dat je eigenlijk elke 4 uur een nieuwe of schoon masker moet gebruiken. op het station zie ik bij enorm veel mensen het masker eindigen onder de kin bij het uitstappen, of men loopt al met het masker onder kin richting de trein.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt.
Mag je altijd een TR zetten, als je dat ziet. Je helpt Fok! dan.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:51 schreef Markesh het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat?
Dat heb ik hier zo vaak gezien afgelopen maanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |