abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195265339
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

3: plus teveel mensen die corona nog steeds onderschatten en/of niet geloven dat het gevolgen voor ze zal hebben...
Ik denk eerder dat de mensen de griep onderschattten en daardoor dit fenomeen juist extreem overschatten en dat zie je aan de mortaliteitscijfers en de marginale verschillen
hangt er vanaf wat je perspectief is natuurlijk

Ik kijk liever naar het totaal en als je de focus van het virus af haalt en het blikveld groter maakt dan ga je zien dat deze slechte oplossingen van al die regeringen netto voor meer ellende gaan zorgen dan het op zal lossen.
Ik denk namelijk dat het onmogelijk is om een virus tegen te houden of te stoppen en dat het gewoon zn beloop gaat krijgen . het enige wat je kan doen is maximaal voorbereiden qua gezondheid en als je gezondheid slecht dan pas isoleren en hopen dat je dit keer niet de lul bent
pi_195265348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet, dat zeg ik.
ach, het is weer weekend he
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195265365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zijn ongetwijfeld ook zat mensen die ergonomisch gezien beter op een kantoor kunnen werken dan op een thuiswerkplek. Zeker als ze dat nooit hoefden en dus ook helemaal geen fatsoenlijke thuiswerkplek hadden ingericht.
Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195265375
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:05 schreef michiel_merk het volgende:
Ben benieuwd wat de maatregelen gaan worden, wanneer veel weer verkouden/grieperig worden, en hoe ze dat gaan opvangen met testen/thuis blijven.
Sneltesten en veel thuis blijven, vrees ik.
Ik houd er in mijn hoofd al rekening mee dat het een lange herfstvakantie gaat worden voor mijn dochter.
(Un)masking for the greater good.
pi_195265390
Ik vind het wel bijzonder dat Italië het momenteel zoveel beter doet dan Nederland. Zouden de Italianen zich echt beter aan de gedragsregels houden? Ik vind dat lastig te geloven :P

Of zou het misschien toch meespelen dat Italië tijdens de 1e golf veel zwaarder is getroffen, waardoor een groter deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd?
pi_195265391
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ach, het is weer weekend he
Yes lekker drie helften voetballen en daarna afpilsen op café.
In Southern Sun
pi_195265402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies, die kantoortuinen zijn echt minder slecht dan vijf dagen per week acht uur thuis werken.
Bron ? :D
pi_195265418
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:09 schreef zomerindebol het volgende:
Mijn vrouw is mexiaanse en we hebben pas een woning in texas gekocht( al ben ik daar nog niet geweest lol) dus we pendelen veel van spanje ,us en mexico . en woon nu tussen de scandinaviers en veel z amerikanen die in spanje makkelijk kunnen werken en wonen vanwege de oude regels mbt veroveringen.

Ik woon ong 400 meter van de middenlandse zee en probeer elke dag iets meer als een uur te wandelen berg af en berg op en dat geeft me het beste gevoel met een mooi zonnetje op mn gezicht (nu een half gezicht))
Zo, dat klinkt al niet verkeerd, moet ik zeggen :)
(Un)masking for the greater good.
pi_195265419
Lekker dan, mijn leidinggevende is positief getest. Heb nog een functioneringsgesprek gehad. Ben wel op afstand gebleven. Heeft mij ook niet gecontacteerd omdat het blijkbaar te vroeg was voor het contactonderzoek (niet werk gerelateerde oorzaak). Mijn naasten zijn nu allemaal aan het snotteren en niezen. Heb zelf nergens last van.
pi_195265425
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat Italië het momenteel zoveel beter doet dan Nederland. Zouden de Italianen zich echt beter aan de gedragsregels houden? Ik vind dat lastig te geloven :P

Of zou het misschien toch meespelen dat Italië tijdens de 1e golf veel zwaarder is getroffen, waardoor een groter deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd?
Gister werd gesteld dat Italianen zich allemaal ge-wel-dig aan de regels houden, want zij hebben de beelden van maart nog op hun netvlies staan. Ik raad iedereen die dat zomaar aanneemt aan vandaag en morgen naar het WK wielrennen te kijken. En nee, dat zijn niet alleen buitenlandse supporters ;).
In Southern Sun
pi_195265431
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Bron ? :D
Nou eigenlijk die artikelen die jij net aanhaalde, maar goed, het is weekend he.
In Southern Sun
pi_195265434
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Breekfast het volgende:

Ja. Dat zie je ook in steden als New York en Londen. En zij zullen het vast ook serieuzer nemen. Omdat wij de ouderen thuis lieten sterven hebben wij nooit échte overlopen IC's gehad. Dat komt hard aan in zon land.
pi_195265442
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Yes lekker drie helften voetballen en daarna afpilsen op café.
Jinxed it, afgelast :').
In Southern Sun
pi_195265447
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou eigenlijk die artikelen die jij net aanhaalde, maar goed, het is weekend he.
helaas daar staat niet in dat kantoortuinen beter zijn dan thuis werken.
pi_195265449
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:19 schreef Natalie het volgende:

[..]

Sneltesten en veel thuis blijven, vrees ik.
Ik houd er in mijn hoofd al rekening mee dat het een lange herfstvakantie gaat worden voor mijn dochter.
Dat word weer een soort van intelligentie lockdown dus, aangezien de generale van afgelopen maand gefaald heeft en ze (nog)geen oplossing hebben.
pi_195265452
Merk ook ineens heeft iedereen "corona" en geen griep of verkoudheid , vele jeugd voetbal wedstrijden afgelast hier vandaag .
pi_195265453
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helaas daar staat niet in dat kantoortuinen beter zijn dan thuis werken.
Minder slecht.
In Southern Sun
pi_195265458
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 12:47:14 ]
pi_195265460
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Waarom is het niet te vergelijken dan in jou ogen?
Want het verschijnt op dezelfde tijdstippen in het jaar en verdwjijnt ook op dezelfde tijdstippen .
Is dat toeval dan?

Ik heb het niet over infectierate e.d. want dat doet er niets toe in deze discussie.
Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.

Die lijnen zijn een soort van hetzelfde doordat er verregaande maatregelen zijn genomen dit jaar, die o.a. onze economie sterk getroffen hebben (met daarnaast nog vele andere ernstige gevolgen).

In dat ene ernstige griepjaar zijn dat soort verregaande maatregelen niet getroffen.

Stel dat die maatregelen dit jaar niet ingezet waren, denk je dat je lijnen dan nog steeds zo overeenkwamen? Dat de oversterfte ongeveer gelijke was gebleven aan hoe die nu is?

Griep en corona en de gevolgen van beide zijn NIET vergelijkbaar.
  zaterdag 26 september 2020 @ 12:24:46 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195265467
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jinxed it, afgelast :').
:o

Corona?
pi_195265507
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zo, dat klinkt al niet verkeerd, moet ik zeggen :)
nou elke dag is ook niet alles hoor, soms mis ik wel het roerige leven, maar als ik dan effe de stad in ga ben ik het wel weer beu en zeker met toeristen lol
Maar het rustgevende van een trein met het ritme van de rails en het gemompel om iemand heen kan ik ook wel waarderen .
Mis weinig aan nederland behalve de infrastructuur en frikandellen al kan je dat laatste hier ook wel krijgen
pi_195265518
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:o

Corona?
Haha nee, gewoon wegens oud-Hollandsch kloteweer en bijbehorende gevolgen voor de velden.
In Southern Sun
pi_195265522
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:24 schreef wpor het volgende:

[..]

Je hebt het er telkens over dat 'de lijnen' overeenkomen. De lijn van dit jaar en die van het griepjaar, 2018.

Die lijnen zijn een soort van hetzelfde doordat er verregaande maatregelen zijn genomen dit jaar, die o.a. onze economie sterk getroffen hebben (met daarnaast nog vele andere ernstige gevolgen).

In dat ene ernstige griepjaar zijn dat soort verregaande maatregelen niet getroffen.

Stel dat die maatregelen dit jaar niet ingezet waren, denk je dat je lijnen dan nog steeds zo overeenkwamen? Dat de oversterfte ongeveer gelijke was gebleven aan hoe die nu is?

Griep en corona en de gevolgen van beide zijn NIET vergelijkbaar.
Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat dat niet het geval is. Het lijkt me sterk maar zolang we nog niet goed weten hoe het virus zich verspreid valt er niet veel over te zeggen wat 100% sluitend is en dat werkt natuurlijk beide kanten op.
pi_195265529
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha nee, gewoon wegens oud-Hollandsch kloteweer en bijbehorende gevolgen voor de velden.
Op kunstgras ? Coronagevallen!!
pi_195265552
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:28 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Op kunstgras ? Coronagevallen!!
Ja, want elke club in Nederland heeft natuurlijk alleen maar kunstgras.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')