abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195265957
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik heb een hekel aan filmjes die iets uit zouden moeten leggen waar ik niet meteen kan zien wat ik wil zien. Even gekeken maar weer afgezet, het is in mijn optiek wat ik gezien heb niet veel meer als statistisch cherry pick geneuzel Stelt hij ergens iets over vitamine d en causulaiteit met corona?

Waarom negeer je het al veel oudere japanse onderzoek over de effectiviteit van mondmaskers?
Ik negeer geen onderzoek, en er zijn met japan meerdere zaken die invloed hebben en wel erg ver van nederland af staan zowel qua klmaat als de mensen en gewoonten zelf.
Stel als het de reden zou zijn dat het zou werken in japan dan zou dat in spanje dus ook moeten werken en alle andere plaatsen in de wereld en dat is nu juist niet het geval.

Je zegt zelf dat je het filmpje niet gekeken hebt en al meteen begint over cherry picking.
En dan kom je met een uitzondering als japan op de proppen lol
Wat klopt er specifiek niet aan wat er in het filmpje beweert is? welke zaken zijn onjuist?

En mbt japan speelt o.a. lage obesitas en is ventilatie erg belangrijk.
En ventilatie klopt ook , vandaar dat ik zelf een mondkapje zou aanraden in een slecht geisoleerde ruimte zoals bv een winkel of dergelijke omdat het nut van een mondkapje dan groter is dan het nadeel.

En bv buiten zou ik het afraden omdat het nadeel groter is dan het voordeel .

Het gaat altijd om het totaalplatje en dat gaat er bij velen niet in dat het een nuance verhaal is.

Als je zorgt voor voldoende vitamine D en C en beweging .
Je zorgt dat de zaken goed geventileerd zijn.
Hygiene regels goed gebruikt.
dan heb je imo alles gedaan wat je kan doen .

Het moet zo worden dat een winkel en of bedrijf zorgt voor goede luchtkwaliteit en niet dat ik maatregelen moet nemen die niet goed zijn voor mijn gezondheid om ergens binnen te kunnen.
Tijdelijk om de druk van de pan te halen ja geen probleem , maar verplichtingen die langer duren en te extreem worden absoluut nee
pi_195265958
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Mag je altijd een TR zetten, als je dat ziet. Je helpt Fok! dan.
Dat is bij mijn weten altijd al zo geweest.
Je mag deze header (het dik gedrukte) en de link plaatsen. Maar aub zeker geen hele artikelen.
Anders kan Fok! in de problemen komen.
Is dat met nog meer websites het geval?
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195265990

Verbieden dat voetbal. Kuthooligans.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195265992
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:58 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Is dat met nog meer websites het geval?
Trouw, NRC, Volkskrant.

Edit: ik zal het ook in de OP van het FB topic opnemen. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195266011
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Prachtig wetenschappelijk onderbouwde post dit ^O^
https://link.springer.com/article/10.1007/s40520-020-01570-8
Dat zon goed is wist men tijdens de spaanse griep al en daarom legde men ze ook toen al buiten op een bedje:)
pi_195266026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het probleem is ook dat je eigenlijk elke 4 uur een nieuwe of schoon masker moet gebruiken. op het station zie ik bij enorm veel mensen het masker eindigen onder de kin bij het uitstappen, of men loopt al met het masker onder kin richting de trein.

Je moet er daarnaast maar eens op letten hoeveel mensen continue aan het masker zitten met hun vingers, om het beter op te zetten, en dan ook nog eens hoevaak ze het eventjes los maken. Met alle gevolgen van dien.

In landen waar maskers verplicht zijn is het vaak ook: winkel in: masker op, winkel uit: masker af. Je kan je afvragen of dat nog wel nut heeft.

Je zult er ongetwijfeld een enkele besmetting mee kunnen voorkomen, maar wil het echt effect sorteren moet je de maskers ook maar opzetten tijdens visite in de thuissituatie of locatie waar je met veel tegelijk in een slecht geventileerde ruimte bent
Wat boeit dat aanraken van het masker eigenlijk als het nauwelijks via voorwerpen verspreid?
pi_195266084
-Linkdump van viruswaanzin-

[ Bericht 95% gewijzigd door capricia op 26-09-2020 13:10:14 ]
pi_195266101
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:57 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ik negeer geen onderzoek, en er zijn met japan meerdere zaken die invloed hebben en wel erg ver van nederland af staan zowel qua klmaat als de mensen en gewoonten zelf.
Stel als het de reden zou zijn dat het zou werken in japan dan zou dat in spanje dus ook moeten werken en alle andere plaatsen in de wereld en dat is nu juist niet het geval.
Als we net zo consequentals Japan mondkapjes zouden gebruiken zou het misschien wel kunnen werken maar omdat er in Europa zoveel beterweters rondlopen krijgen we het consequent gebruiken ook totaal niet voor elkaar
quote:
Je zegt zelf dat je het filmpje niet gekeken hebt en al meteen begint over cherry picking.
En dan kom je met een uitzondering als japan op de proppen lol
Wat klopt er specifiek niet aan wat er in het filmpje beweert is? welke zaken zijn onjuist?
op welk tijdstip in het filmpje wordt de causulaiteit tussen vitamine D en de uitzonderingen uit je eerder genoemde artikel behandeld dan wil ik dat nog wel kijken
quote:
En mbt japan speelt o.a. lage obesitas en is ventilatie erg belangrijk.
En ventilatie klopt ook , vandaar dat ik zelf een mondkapje zou aanraden in een slecht geisoleerde ruimte zoals bv een winkel of dergelijke omdat het nut van een mondkapje dan groter is dan het nadeel.
Begin je weer over nadeel van mondkapjes terwijl je deze nog steeds niet gekwantificeerd hebt behalve met je annacdotisch verhaal over je vrouw.
quote:
En bv buiten zou ik het afraden omdat het nadeel groter is dan het voordeel .

Het gaat altijd om het totaalplatje en dat gaat er bij velen niet in dat het een nuance verhaal is.
totaal plaatje, dus in mensenmassas werken kapjes, ook in mensenmassas buiten werken kapjes
quote:
Als je zorgt voor voldoende vitamine D en C en beweging .
hier wachten we op gedegen onderzoeken daar heb ik er nog geen een van gezien
quote:
Je zorgt dat de zaken goed geventileerd zijn.
Hygiene regels goed gebruikt.
dan heb je imo alles gedaan wat je kan doen .

Het moet zo worden dat een winkel en of bedrijf zorgt voor goede luchtkwaliteit en niet dat ik maatregelen moet nemen die niet goed zijn voor mijn gezondheid om ergens binnen te kunnen.
Tijdelijk om de druk van de pan te halen ja geen probleem , maar verplichtingen die langer duren en te extreem worden absoluut nee
Dus persoonlijke verplichtingen vind je niets, maar winkels en bedrijven moeten op nog meer kosten gejaagd worden om extreme ventilatie mogelijkheden te creëren die waarschijnlijk alleen bij de volgende pandemie weer noodzakelijk zijn. Fijn egoïstische instelling. :D
pi_195266114
Hebben jullie trouwens de grafieken gezien op de website van het RIVM?
+- 2000 besmettingen en maximaal 5 doden per dag.. In maart waren het +-1000 besmettingen en 100 doden..

En dan nu opnieuw in lockdown willen? WTF

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
pi_195266126
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:10 schreef mir1986 het volgende:
+- 2000 besmettingen en maximaal 5 doden per dag.. In maart waren het +-1000 besmettingen en 100 doden..

Op welk punt wil je dan ingrijpen? Als het alweer te laat is?
pi_195266127
In België kan je ook goed zien hoeveel mensen er dagelijks ontslagen worden uit de ziekenhuizen met Corona :

COVID-19 Belgium Epidemiological Situation
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195266149
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Op welk punt wil je dan ingrijpen? Als het alweer te laat is?
Geen lockdown. Andere landen hebben bewezen dat t niet werkt.
pi_195266159
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[ afbeelding ]

Allemaal schreeuwerige tokkies die geen rekening houden met andere
bah

:')
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_195266175
En bovendien zorgt een lockdown ervoor dat we straks geen economie meer hebben en er nog meer bedrijven op de fles gaan.

Wanneer stel je de gezondheidszorg boven de economie? Laten de mensen die zich kwetsbaar voelen 1,5 meter afstand houden...
pi_195266188
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[ afbeelding ]

Cherrypicking.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195266212
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:16 schreef mir1986 het volgende:
En bovendien zorgt een lockdown ervoor dat we straks geen economie meer hebben en er nog meer bedrijven op de fles gaan.

Wanneer stel je de gezondheidszorg boven de economie? Laten de mensen die zich kwetsbaar voelen 1,5 meter afstand houden...
Daarom zijn de maatregelen ook nog aardig soepel, maar als het verder gaat oplopen, en de zorg etc het niet meer aan kan dan is er geen ontkomen meer aan.Wat betreft de besmettingen van Maart en nu,toen waren het vooral de ouderen die besmet raakten en er aan dood gingen, nu meer de jongeren (besmet)
pi_195266238
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als we net zo consequentals Japan mondkapjes zouden gebruiken zou het misschien wel kunnen werken maar omdat er in Europa zoveel beterweters rondlopen krijgen we het consequent gebruiken ook totaal niet voor elkaar
[..]

op welk tijdstip in het filmpje wordt de causulaiteit tussen vitamine D en de uitzonderingen uit je eerder genoemde artikel behandeld dan wil ik dat nog wel kijken
[..]

Begin je weer over nadeel van mondkapjes terwijl je deze nog steeds niet gekwantificeerd hebt behalve met je annacdotisch verhaal over je vrouw.
[..]

totaal plaatje, dus in mensenmassas werken kapjes, ook in mensenmassas buiten werken kapjes
[..]

hier wachten we op gedegen onderzoeken daar heb ik er nog geen een van gezien
[..]

Dus persoonlijke verplichtingen vind je niets, maar winkels en bedrijven moeten op nog meer kosten gejaagd worden om extreme ventilatie mogelijkheden te creëren die waarschijnlijk alleen bij de volgende pandemie weer noodzakelijk zijn. Fijn egoïstische instelling. :D
Ik vind persoonlijke verplichtingen niets als het de mens schade toe brengt en ik heb ventilatie altijd erg hoog staan overigens zijn daar gewoon regels voor die helaas niet worden nageleefd op veel plaatsen of verkeerd.
Klaslokalen hebben bv niet voor niets dat er moet voldaan worden aan bepaalde waardes qua luchtkwaliteit en anders is de tent dicht.
Maar jij vind blijkbaar dat je dan maar in een astronautenpak moet gaan.
Dat is niet egoistisch maar kwestie van gezond verstand.

Ik ga ook niet zwemmen in een vervuild zwembad en ander wordt de tent gewoon gesloten en als je dan toch in breekt en dan daar gaat zwemmen dan is het voor je eigen verantwoordlijkheid.

Mensenmassas buiten hangt het af van hoe de ventilatie is tov de hoeveelheid mensen.
Het gaatom circulatie en wat je er doet . dus praten is anders dan zingen etc ,
vrij logisch allemaal

Ik heb eerder al links gegeven dat mensen klachten hadden van het dragen van een mondkapje en dat het daarom afgeraden werd als je niet ziek was.
Maar goed als je het niet ziet dan is dat jou probleem.

Ik ben van ons twee degene met de meeste onderbouwing dmv links en onderzoeken terwijl je zelf amper iets ten tonele brengt .

En wat ik dan geef bekijk je maar amper , zegt genoeg lijkt em
pi_195266248
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195266265
quote:

die statistieken zijn ook uit verband gerukt aangezien de statistieken in maart waren het voornamelijk mensen die grotere kans hadden om daadwerkelijk corona te hebben aangezien je voor milde klachten en soms erge klachten niet eens getest werd.
En nu doen mensen soms alsof ze een klacht hebben of gaan met een kriebelhoestje al een test doen .
Een test waarvan de maker zelf aan geeft daar geen beleid op te maken lol
pi_195266269
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:18 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Daarom zijn de maatregelen ook nog aardig soepel, maar als het verder gaat oplopen, en de zorg etc het niet meer aan kan dan is er geen ontkomen meer aan.Wat betreft de besmettingen van Maart en nu,toen waren het vooral de ouderen die besmet raakten en er aan dood gingen, nu meer de jongeren (besmet)
Het zijn nog steeds voornamelijk de ouderen die in de ziekenhuizen komen en overlijden.
pi_195266277
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:16 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Cherrypicking.
Correct.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195266293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het zijn nog steeds voornamelijk de ouderen die in de ziekenhuizen komen en overlijden.
Klopt, maar de meesten zijn een stuk voorzichtiger nu
pi_195266334
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:25 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Klopt, maar de meesten zijn een stuk voorzichtiger nu
Ik woon in een wijk met veel bejaarden en woonzorgcentra, maar ze staan vaak lekker gezellig met elkaar op 1cm afstand te praten, zitten met hun rolators in een kringetje, en allemaal gezellig in de koffiecorner koffie te drinken.

Ik weet niet hoor, maar dit is natuurlijk niet allemaal heel handig.

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel voorzichtiger zijn.
pi_195266388
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:16 schreef mir1986 het volgende:

Over drie maanden is er een vaccin. Dus nog even op de tanden bijten.
pi_195266402
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:35 schreef polderturk het volgende:

[..]

Over drie maanden is er een vaccin. Dus nog even op de tanden bijten.
Ik hoop het voor je. ik zou er nog maandje of wat bij optellen.
pi_195266412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 12:39 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Zal nog een keer de link plaatsen want het is echt de moeite waard , je kan het dan altijd oneens zijn maar iig ben je beter ingelicht.
Je hebt dit filmpje nu al best vaak geplaatst maar ik kan je aanraden uit te kijken voor tunnelvisie op dit gebied. Het zit vol met verkeerde conclusies, pseudowetenschap, desinformatie en cherrypicking. Wat helemaal bizar is, is dat hij net doet alsof alles al weer achter de rug is, terwijl we aan de vooravond van een tweede golf staan. Ben benieuwd hoe we volgend jaar om deze tijd terugkijken op een video als deze. Ik ga niet beginnen aan een analyse, maar in de reacties onder het filmpje staat al genoeg kritiek en onderbouwing waar het mis gaat (wel even om alle fan-reacties heen lezen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 26-09-2020 13:47:51 ]
pi_195266520
quote:
Bejaarde biljarters met hulp politie uit Middelburgs café gezet: ‘Hielden zich niet aan coronaregels’
De leden van seniorenbiljartclub Willem zijn vrijdagmiddag uit café Willem in Middelburg gezet omdat ze zich volgens de beheerder niet aan de coronaregels hielden. De politie moest eraan te pas komen om de bejaarde leden het pand uit te krijgen. Ze zijn niet meer welkom.
https://www.pzc.nl/walche(...)ronaregels~ae162fb7/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:47:17 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195266554
twitter

Ook niet goed in IJsland, ook lekker dat je 100 andere mensen besmet hebt. :')
Ja dat kun je zien aan het RNA van het virus elke keer als iemand anders besmet wordt muteert het minimaal.
pi_195266586
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 11:32 schreef capricia het volgende:
Ik vind het he opvallend dat Afrika (met 1 miljard mensen) er zo weinig last van gehad heeft. Dacht in maart nog dat dat continent het heel zwaar zou krijgen. Maar dat valt mee.
Geen massa-begrafenissen etc.
Gemiddeld leeftijd in Afrika is 19.7 jaar, nauwelijks obesitas, nauwelijks oudjes, nauwelijks testen. Veel zon. ;)
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:51:39 #230
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195266596
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt. ^O^
Dat is vast niet zo stellig bedoeld. Maskers helpen, niemand weet hoeveel en meer is er niet van te zeggen.
Het is van hetzelfde gehalte dat wanneer iemand thuisblijft, die zelf of of een ander niet zal aanrijden.

Impliceren dat door geen masker te dragen anderen dan besmet kunnen worden is een ronduit vals en een hellend vlak argument. Iemand die zich daaromheen wil beschermen kan zelf geheel vrij, een masker dragen en bij dan het beste kiezen voor een medische versie.

NB: dit is geen mening maar deductie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195266605
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook niet goed in IJsland, ook lekker dat je 100 andere mensen besmet hebt. :')
Ja dat kun je zien aan het RNA van het virus elke keer als iemand anders besmet wordt muteert het minimaal.
Het is natuurlijk absoluut niet goed te keuren dat mensen buiten quarantaine treden als ze dat gevraagd wordt maar mensen wegzetten als mogelijke massaverspreiders en een bepaalde suggestie opwekken lijkt me toch ook niet helemaal correct.
pi_195266617
quote:
Tsja, voor deze doelgroep moeten we het dan blijkbaar doen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 13:54:22 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195266620
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is natuurlijk absoluut niet goed te keuren dat mensen buiten quarantaine treden als ze dat gevraagd wordt maar mensen wegzetten als mogelijke massaverspreiders en een bepaalde suggestie opwekken lijkt me toch ook niet helemaal correct.
Als je dat kunnen achterhalen via RNA dan is dat toch feitelijk juist, ook al wou die persoon natuurlijk niet zoveel anderen besmetten.
pi_195266627
quote:

[..]

Waarom niet?
pi_195266628
quote:

[..]

Dat is toch vast te stellen aan de hand van de strain van het virus?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 september 2020 @ 13:55:18 #236
367000 roos94
pi_195266636
Vandaag gok 2655 besmettingen

12 doden

301 Amsterdam
200 Rotterdam
pi_195266647
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Als je dat kunnen achterhalen via RNA dan is dat toch feitelijk juist, ook al wou die persoon natuurlijk niet zoveel anderen besmetten.
Naja die personen hadden waarschijnlijk gewoon schijt. Positief getest en dan gewoon overal naartoe want ja de reis is al betaald.
pi_195266650
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal het feitelijk juist zijn maar 1 persoon kan niet in zijn eentje 100 man besmetten, daar zijn meerdere verspreiders voor nodig en dan vind ik het nogal onethisch om dit allemaal terug te voeren op 1 persoon.
pi_195266682
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal het feitelijk juist zijn maar 1 persoon kan niet in zijn eentje 100 man besmetten, daar zijn meerdere verspreiders voor nodig en dan vind ik het nogal onethisch om dit allemaal terug te voeren op 1 persoon.
Dat is toch wel gebeurd. Denk bv aan die vrouw die het initieel in Zuid Korea verspreid heeft.
pi_195266689
quote:

[..]

Wel als die personen die specifieke string het land in hebben gebracht, en het verzoek om in quarantaine te blijven bewust hebben genegeerd nodat ze positief getest waren. Wat is daar onethisch aan?
pi_195266698
Sommige dingen veranderen ook echt nooit. In maart vond ik het al rete irritant als dat de dagcijfers werden gegokt en dat vind ik nu nog steeds.
Go hard or go home
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:00:12 #242
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195266713
De Nederlandse Internisten Vereniging (NIV) signaleert dat er vergeleken met de eerste golf verhoudingsgewijs minder coronapatiënten op de intensive care komen en meer op de reguliere verpleegafdelingen. In het voorjaar was dat 1 op 2 en nu liggen er voor iedere patiënt op de IC er 4 op de gewone afdeling. Dat kan betekenen dat andere zorg in de knel raakt.

Door enerzijds de huidige snelle toename van de Covid-19 opnames, en anderzijds het vermoeden dat Covid-19 meer een klinisch ziektebeeld wordt, bestaat de kans dat het zwaartepunt van behandeling dit keer op de verpleegafdeling van het ziekenhuis komt te liggen.

Voorzitter Robin Peeters van de NIV: ,,Indien de belasting op de verpleegafdelingen in deze mate blijft toenemen kan het betekenen dat nu op andere plekken in het ziekenhuis knelpunten ontstaan en we dus andere vormen van reguliere zorg moeten afschalen.''

Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)weede-golf~a8acc77d/
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195266721
In Londen zijn ze weer aan het demonstreren. Zonder maskers, zonder afstand:
pi_195266724
quote:

In maart waren er misschien wel 10.000+ besmettingen per dag, want alleen mensen die gereed waren voor ziekenhuisopname werden getest.

Ik snap niet dat dit verschil besmettingen/doden niet vermeld wordt.
pi_195266753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:00 schreef Ven1972 het volgende:
De Nederlandse Internisten Vereniging (NIV) signaleert dat er vergeleken met de eerste golf verhoudingsgewijs minder coronapatiënten op de intensive care komen en meer op de reguliere verpleegafdelingen. In het voorjaar was dat 1 op 2 en nu liggen er voor iedere patiënt op de IC er 4 op de gewone afdeling. Dat kan betekenen dat andere zorg in de knel raakt.

Door enerzijds de huidige snelle toename van de Covid-19 opnames, en anderzijds het vermoeden dat Covid-19 meer een klinisch ziektebeeld wordt, bestaat de kans dat het zwaartepunt van behandeling dit keer op de verpleegafdeling van het ziekenhuis komt te liggen.

Voorzitter Robin Peeters van de NIV: ,,Indien de belasting op de verpleegafdelingen in deze mate blijft toenemen kan het betekenen dat nu op andere plekken in het ziekenhuis knelpunten ontstaan en we dus andere vormen van reguliere zorg moeten afschalen.''

Dan wordt er dus bij voorbaat vanuit gegaan dat het aantal IC opnamen net zoveel is als tijdens de eerste golf
pi_195266754
quote:

[..]

Waarom zou 1 persoon geen 100 mensen kunnen besmetten.

Even in het ov gaan zitten hoesten zonder kapje op en een paar overstappen hebben, dan nog wat horeca bezoek erbij en het kan zo gebeurt zijn.
pi_195266756
quote:

Bijzonder dat dit feit alsnog zo negatief kan worden uitgelegd.

Als dit echt zo'n beroerde wending is dan leg je ze toch lekker gewoon weer in originele verhouding in het ziekenhuis.
I'll give you something to do
  zaterdag 26 september 2020 @ 14:03:57 #248
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195266767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:00 schreef Tourniquet het volgende:
In Londen zijn ze weer aan het demonstreren. Zonder maskers, zonder afstand:
Triest hoor, in Engeland wordt het steeds erger... als Boris Johnson echt niet goed de crisis aanpakt, wordt zijn einde politieke carreire!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195266775
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 14:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou 1 persoon geen 100 mensen kunnen besmetten.

Even in het ov gaan zitten hoesten zonder kapje op en een paar overstappen hebben, dan nog wat horeca bezoek erbij en het kan zo gebeurt zijn.
Als het echt zo rap ging dan waren we allemaal al immuun. De R-waarde is ~1-2, niet 20 ofzo.
I'll give you something to do
pi_195266780
quote:

Enerzijds is dit natuurlijk goed nieuws, anderzijds is het natuurlijk nooit goed nieuws als reguliere zorg afgeschaald moet worden.

Maar daar kan je, denk ik, veel betere keuzes maken dan als je die keuzes voor de IC moet maken

(bijvoorbeeld plastische, etc operaties kan je heel makkelijk uitstellen, wachtlijsten worden dan gewoon wat langer)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')