abonnement Unibet Coolblue
pi_195255486


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden


Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195255613
Wat voor maatregelen zullen er ingevoerd worden zodra het aantal mensen op de IC's echt gaat oplopen?

Ik verwacht:
Restaurants/cafés na 21.00u gesloten

Verder vind ik het lastig om maatregelen te bedenken.
Mogelijk sporten voor volwassenen in groepsverband verbieden?
  Miss 200.000.000! vrijdag 25 september 2020 @ 19:46:07 #3
367000 roos94
pi_195255621
Je weet pas dat het slecht gaat met de pandemie als dit topic weer sneller gaat lopen :P
  Miss 200.000.000! vrijdag 25 september 2020 @ 19:46:53 #4
367000 roos94
pi_195255636
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:45 schreef nelsonwarm het volgende:
Wat voor maatregelen zullen er ingevoerd worden zodra het aantal mensen op de IC's echt gaat oplopen?

Ik verwacht:
Restaurants/cafés na 21.00u gesloten

Verder vind ik het lastig om maatregelen te bedenken.
Mogelijk sporten voor volwassenen in groepsverband verbieden?
Sportscholen kunnen ook dicht. Mensen houden geen afstand. Echt niet.
  vrijdag 25 september 2020 @ 19:50:03 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195255686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:34 schreef LowLands2304 het volgende:
Nou ik ken geen leerlingen die graag naar school gaan. Ik hoor alleen maar berichten van saai.
Nou ze hoeven ze hier niet meer naar school te sturen, zelfs de middelbare wordt nu graag bezocht.
Thuis zitten en dan geen kant op kunnen is zo mogelijk nog saaier. Ik kijg niet het idee dat de schooljeugd zo verlangd naar een (her)sluiting.

Dit ook duidelijk maken dat les/schermen geen vervanging zijn van het echte werk plezier. Omgekeerd had/heb ik dat ook om contact/afspraken wat op te rekken om te kunnen chatten.
Sneller vragen hoe het gaat zodat je kunt uitwisselen wat de ervaringen zijn.

Natuurlijk blijf je ook kinderwen houden die graag hun eigen weg zoeken en zich altijd al wat minder thuis voelen in (druk) gezelschap.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195255739
Ik blijf maar weer zoveel mogelijk binnen, denk ik. Extra maatregelen vanuit de overheid of niet: ik vind het de spuigaten uitlopen qua besmettingen. :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195255776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:45 schreef nelsonwarm het volgende:
Wat voor maatregelen zullen er ingevoerd worden zodra het aantal mensen op de IC's echt gaat oplopen?

Ik verwacht:
Restaurants/cafés na 21.00u gesloten

Verder vind ik het lastig om maatregelen te bedenken.
Mogelijk sporten voor volwassenen in groepsverband verbieden?
De overheid wil vooral niet teveel doen want dan gaan bedrijven ze aanklagen.
For great justice!
pi_195255783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:53 schreef Natalie het volgende:
Ik blijf maar weer zoveel mogelijk binnen, denk ik. Extra maatregelen vanuit de overheid of niet: ik vind het de spuigaten uitlopen qua besmettingen. :{
Zolang het niet in je regio is moet je niet in paniek raken. Bovendien valt het allemaal nog heel erg mee.
pi_195255788
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:53 schreef Natalie het volgende:
Ik blijf maar weer zoveel mogelijk binnen, denk ik. Extra maatregelen vanuit de overheid of niet: ik vind het de spuigaten uitlopen qua besmettingen. :{
Ja. Ik ook.
En het jammere is, we doen dit zelf. Die besmettingen weer laten oplopen.
Definitely not CIA
pi_195255809
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zolang het niet in je regio is moet je niet in paniek raken. Bovendien valt het allemaal nog heel erg mee.
Dat is niet in paniek raken, dat is de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gezondheid en die van je naasten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195255824
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is niet in paniek raken, dat is de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gezondheid en die van je naasten.
Dat doe je door de regels na te leven, niet door jezelf nog extra in de problemen te brengen.
pi_195255838
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:55 schreef Q. het volgende:

[..]

De overheid wil vooral niet teveel doen want dan gaan bedrijven ze aanklagen.
De overheid heeft alle 20 rechtszaken nog gewonnen tot nu toe.
pi_195255856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:53 schreef Natalie het volgende:
Ik blijf maar weer zoveel mogelijk binnen, denk ik. Extra maatregelen vanuit de overheid of niet: ik vind het de spuigaten uitlopen qua besmettingen. :{
En dan? Het gaat erom dat niet iedereen zich aan de maatregelen houdt... maar jij kan dat zelf wel doen. Ik woon zelf in Rotterdam Centrum (wat nu donkerrood is) maar er zijn genoeg mensen die zich aan de maatregelen houden en ik doe daar zelf ook aan mee. Oa afstand houden. En als je merkt dat iemand dichter bij komt gewoon weglopen of aanspreken :)
pi_195255862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:53 schreef Natalie het volgende:
Ik blijf maar weer zoveel mogelijk binnen, denk ik. Extra maatregelen vanuit de overheid of niet: ik vind het de spuigaten uitlopen qua besmettingen. :{
vorige week nog even weg geweest met het mooie weer maar wij blijven vanaf nu ook thuis en net toch weer onze boodschappen online besteld.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:01:04 #15
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195255888
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:46 schreef roos94 het volgende:

[..]

Sportscholen kunnen ook dicht. Mensen houden geen afstand. Echt niet.
Weer de bekende gewetensvraag...
Is dat zo erg dat zij geen afstandhouden tot anderen die dat (kennelijk) ook geen punt vinden ?
//--//
Ik ga toch ook glad aannemen dat die sporters begrijpen dat ze het virus (daar) kunnen oplopen en zich naar anderen daarbuiten, toepasselijk gedragen. Zo zij dat niet begrijpen, dan heeft de regel toepassen in de sportschool ook geen zin. Het gaat dan kennelijk vooral om de regel dat de regel er is.

Men kan dan beter duidelijk maken wat bezoekers moeten doen dan daarom de sportschool als een soort straf sluiten. Ik krijg dan het idee van een straf zonder dat de dader weet waarom.
Beter vertellen waarom het lijntje er is dan tegen iemand vertellen dat die anders zijn Oma besmet (die al lang dood is). De relatie van de eigen actie staat immers ver af van de gevolgen. Dit is ook het probleem met supporters..... hoe kan je nu je lieve tante besmetten in Appelscha doordat je je cluppie in Tilburg toejuicht ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:01:31 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195255898
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:53 schreef Natalie het volgende:
Ik blijf maar weer zoveel mogelijk binnen, denk ik. Extra maatregelen vanuit de overheid of niet: ik vind het de spuigaten uitlopen qua besmettingen. :{
Heel verstandig, trek je eigen plan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195255901
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:59 schreef timp0e het volgende:

[..]

En dan? Het gaat erom dat niet iedereen zich aan de maatregelen houdt... maar jij kan dat zelf wel doen. Ik woon zelf in Rotterdam Centrum (wat nu donkerrood is) maar er zijn genoeg mensen die zich aan de maatregelen houden en ik doe daar zelf ook aan mee. Oa afstand houden. En als je merkt dat iemand dichter bij komt gewoon weglopen of aanspreken :)
Ja.
Alleen als de besmettingen zo oplopen, kun je je afvragen of die groepsles in een sportschool wel zo verstandig is.
Ook al houd je jezelf aan de maatregelen.
Definitely not CIA
pi_195255911
Oprechte vraag: waarom kunnen er niet gerichte maatregelen genomen worden voor het afschermen van kwetsbare groepen? Dan zijn de overige besmettingen niet zo'n probleem.
pi_195255923
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Alleen als de besmettingen zo oplopen, kun je je afvragen of die groepsles in een sportschool wel zo verstandig is.
Ook al houd je jezelf aan de maatregelen.
Dat kan je inderdaad overslaan. Maar het is echt geen oplossing om zoveel mogelijk binnen te blijven. Je kan gewoon wandelen of het park in of wat anders. Juist binnen blijven is ook niet gezond.... frisse lucht is belangrijk :)
pi_195255927
(Telegraaf)
De handhaving van de coronamaatregelen in sportkantines wordt in de regio Zuid-Holland-Zuid aangescherpt

Komen ze een biertje meedrinken in de kantine?
pi_195255933
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef Oidipous het volgende:
Oprechte vraag: waarom kunnen er niet gerichte maatregelen genomen worden voor het afschermen van kwetsbare groepen? Dan zijn de overige besmettingen niet zo'n probleem.
Simpel: Grondwetten. (Leeftijds)discriminatie mag niet en dat is het.
pi_195255937
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef timp0e het volgende:

[..]

Dat kan je inderdaad overslaan. Maar het is echt geen oplossing om zoveel mogelijk binnen te blijven. Je kan gewoon wandelen of het park in of wat anders. Juist binnen blijven is ook niet gezond.... frisse lucht is belangrijk :)
heb je wel eens naar buiten gekeken nu ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195255943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef LowLands2304 het volgende:
(Telegraaf)
De handhaving van de coronamaatregelen in sportkantines wordt in de regio Zuid-Holland-Zuid aangescherpt

Komen ze een biertje meedrinken in de kantine?
kopje thee.....weer een fop maatregel van de bovenste plank
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195255951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Weer de bekende gewetensvraag...
Is dat zo erg dat zij geen afstandhouden tot anderen die dat (kennelijk) ook geen punt vinden ?
//--//
Ik ga toch ook glad aannemen dat die sporters begrijpen dat ze het virus (daar) kunnen oplopen en zich naar anderen daarbuiten, toepasselijk gedragen. Zo zij dat niet begrijpen, dan heeft de regel toepassen in de sportschool ook geen zin. Het gaat dan kennelijk vooral om de regel dat de regel er is.

Men kan dan beter duidelijk maken wat bezoekers moeten doen dan daarom de sportschool als een soort straf sluiten. Ik krijg dan het idee van een straf zonder dat de dader weet waarom.
Beter vertellen waarom het lijntje er is dan tegen iemand vertellen dat die anders zijn Oma besmet (die al lang dood is). De relatie van de eigen actie staat immers ver af van de gevolgen. Dit is ook het probleem met supporters..... hoe kan je nu je lieve tante besmetten in Appelscha doordat je je cluppie in Tilburg toejuicht ?
Vallon, het zou fijn zijn als men zich aan de regels houdt. Heel simpel. Mensen die geen afstand houden, houden zich overduidelijk niet aan de regels. En dat is nu net het probleem waarmee we te kampen hebben.
Definitely not CIA
pi_195255956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef LowLands2304 het volgende:
(Telegraaf)
De handhaving van de coronamaatregelen in sportkantines wordt in de regio Zuid-Holland-Zuid aangescherpt

Komen ze een biertje meedrinken in de kantine?
Die boa's hebben daar toch ook echt he-le-maal geen zin meer in.
I'll give you something to do
pi_195255960
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef timp0e het volgende:

[..]

Dat kan je inderdaad overslaan. Maar het is echt geen oplossing om zoveel mogelijk binnen te blijven. Je kan gewoon wandelen of het park in of wat anders. Juist binnen blijven is ook niet gezond.... frisse lucht is belangrijk :)
Eens hoor :)
Definitely not CIA
pi_195255961
De handhaving van de coronamaatregelen in sportkantines wordt in de regio Zuid-Holland-Zuid aangescherpt.

Komen ze kijken of je 1,5 meter afstand van je buurman onder de douche houdt?
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:04:44 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195255966
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef Oidipous het volgende:
Oprechte vraag: waarom kunnen er niet gerichte maatregelen genomen worden voor het afschermen van kwetsbare groepen? Dan zijn de overige besmettingen niet zo'n probleem.
Je kan ook daar geen maatregelen opleggen en daarmee een tweedeling willen veroorzaken.
Beter is kwetsbaren mogelijkheden bieden (en kennis verschaffen) dat zij zich zelf beter kunnen beschermen. Denk ook hoe kun je jezelf beschermen in de privésfeer met stel een een zoon die graag gaat stappen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-09-2020 20:16:00 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195255972
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Die boa's hebben daar toch ook echt he-le-maal geen zin meer in.
gewoon dicht die kantines, klaar
handhaven lukt toch niet
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195255983
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat doe je door de regels na te leven, niet door jezelf nog extra in de problemen te brengen.
En op welke manier leeft ze de regels dan niet meer na en brengt ze zichzelf extra n de problemen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:05:54 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_195255985


Gaat ook weer goed met de registratie. Spitballing zitten we nu 400 doden per week boven de gemiddelde maximumbandbreedte. Dat is dus een week lang 57 doden per dag, en niet de 16 die nu gemeld worden.


Nvm grafiek is een maand oud.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:07:24 #32
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195256011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef timp0e het volgende:

[..]

Dat kan je inderdaad overslaan. Maar het is echt geen oplossing om zoveel mogelijk binnen te blijven. Je kan gewoon wandelen of het park in of wat anders. Juist binnen blijven is ook niet gezond.... frisse lucht is belangrijk :)
En goed ventileren in huis! Vooral dat als mensen weer langer in huis verblijven.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195256017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:05 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat ook weer goed met de registratie. Spitballing zitten we nu 400 doden per week boven de gemiddelde maximumbandbreedte. Dat is dus een week lang 57 doden per dag, en niet de 16 die nu gemeld worden.
Hoe bedoel je? Dat piekje is toch van de hittegolf in augustus?
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:08:13 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_195256028
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:04 schreef LowLands2304 het volgende:
De handhaving van de coronamaatregelen in sportkantines wordt in de regio Zuid-Holland-Zuid aangescherpt.

Komen ze kijken of je 1,5 meter afstand van je buurman onder de douche houdt?
Jij douchet vaker in de kantine?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195256033
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:05 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat ook weer goed met de registratie. Spitballing zitten we nu 400 doden per week boven de gemiddelde maximumbandbreedte. Dat is dus een week lang 57 doden per dag, en niet de 16 die nu gemeld worden.
Het is niet dat we anders precies op die gemiddelde maximumbandbreedte hadden gezeten. Ook maar een willekeurig getal.
I'll give you something to do
pi_195256044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:05 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat ook weer goed met de registratie. Spitballing zitten we nu 400 doden per week boven de gemiddelde maximumbandbreedte. Dat is dus een week lang 57 doden per dag, en niet de 16 die nu gemeld worden.
erg interessant om te weten....400 doden extra per week is toch best aanzienlijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:09:30 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_195256050
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:07 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat piekje is toch van de hittegolf in augustus?
Ohja het grafiekje is helemaal niet up to date :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:09:51 #38
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195256057
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:09 schreef Predator40 het volgende:

[..]

erg interessant om te weten....400 doden extra per week is toch best aanzienlijk
Die week was het 35 graden ;)
pi_195256061
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Jij douchet vaker in de kantine?
Waarschijnlijk komen ze ook in de kleedkamers kijken, want na het sporten is het ook meestal druk in de kleedkamers.
pi_195256069
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Simpel: Grondwetten. (Leeftijds)discriminatie mag niet en dat is het.
Met de huidige maatregelen houden ze toch ook leeftijdsgroepen aan? (1-12 en 13-18). Daarnaast... Laat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen, die mensen zijn oud en wijs genoeg. Dat hoeft niet afgedwongen te worden.

Als het gaat over voorbijgaan aan de grondwet... Dat is precies wat de nieuwe coronawet gaat doen.
pi_195256118
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Ik ook.
En het jammere is, we doen dit zelf. Die besmettingen weer laten oplopen.
Heel goed. En fijn dat je hert anderen niet oplegt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:14:01 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195256141
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:04 schreef LowLands2304 het volgende:
De handhaving van de coronamaatregelen in sportkantines wordt in de regio Zuid-Holland-Zuid aangescherpt.

Komen ze kijken of je 1,5 meter afstand van je buurman onder de douche houdt?
Douche jij in de kantine? :o
EDIT: spuit 11
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195256160
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je kan ook daar geen maatregelen opleggen en aarmee een tweedeling veroorzaken.
Beter is kwetsbaren mogelijkheden bieden (en kennis verschaffen) dat zij zich zelf beter kunnen beschermen. Denk ook hoe kun je jezelf beschermen in de privésfeer met stel een een zoon die graag gaat stappen ?
Dat is inderdaad een prima alternatief, daar zou goede voorlichting over kunnen komen zodat mensen ernaar kunnen handelen. Laat mensen vooral hun eigen verantwoordelijkheden nemen.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:15:14 #44
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195256169
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Simpel: Grondwetten. (Leeftijds)discriminatie mag niet en dat is het.
Op basis van welk artikel zou discriminatie in dit geval volgens jou niet toegestaan zijn?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195256171
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Douche jij in de kantine? :o
Was als grap bedoeld! Ik zie het al helemaal voor me.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:15:37 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195256179
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Vallon, het zou fijn zijn als men zich aan de regels houdt. Heel simpel. Mensen die geen afstand houden, houden zich overduidelijk niet aan de regels. En dat is nu net het probleem waarmee we nu te kampen hebben.
Feit is dat het niet gebeurd. Wat nu, dan repressiever worden ?
En nee afgezien van excessen zie ik geen bewust gedrag om de regels niet te volgen. Het is vooral een moment (of langer) niet nadenken en als iemand wat zegt primair reageren omdat het speeltje wordt bedreigd.

Het is meer dat, ben "oud", dat sws tot 20 en ook 30/35 mensen te actief (willen) zijn en van alles moeten en daarom FF afwijken. Het is best lastig, zelfs met 30+ :P , steeds bewust te zijn dat je/ik/wijzelf ook onderdeel zijn van het probleem.... en gelukkig ook de oplossing.

Je weet ondertussen Capricia op welke lijn ik balanceer nl. die van geef en biedt ook mogelijkheden. Ook aan hen die de wereld nu en soms anders benadert.

Ik noem maar weer eens wat: Als die Kruikezeikers samen het scherm willen aflikken prima maar zet daar wat tegen over .... "jongens dat mag samen maar ga daarna 10 dagen in quarantaine want jullie kunne daar het virus oplopen en dat verspreiden. Het is/wordt dan een afweging en ja, een groepje zal dat blijven negeren. Ongeacht hoe repressief een regel is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:15:49 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195256184
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heel goed. En fijn dat je hert anderen niet oplegt.
Iedereen zou het zichzelf moeten opleggen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195256199
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:15 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Op basis van welk artikel zou discriminatie in dit geval volgens jou niet toegestaan zijn?
De eerste:
quote:
Artikel 1 van de Grondwet biedt bescherming tegen alle vormen van discriminatie, ook discriminatie op basis van leeftijd.
pi_195256242
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Douche jij in de kantine? :o
EDIT: spuit 11
Bierdouche
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:19:23 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195256265
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:18 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Bierdouche
Iew
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:22:27 #51
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195256306
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:16 schreef iBenny het volgende:

[..]

De eerste:
[..]

Nou ja, het volledige artikel luidt:

quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
https://www.denederlandse(...)v=1&ctx=vgrnb2er8avw

Mensen met een hoge leeftijd hebben aantoonbaar meer risico op ernstige gevolgen bij een besmetting, dus geen sprake van gelijke gevallen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:27:11 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195256381
Algemene vraag om meningen, hints, tips en/of ter gedachte.

Ook internationaal, lopen overal de besmettingen op en zelfs de spuigaten uit ?
Is het toeval, opzet dat dit ook hier kennelijk gebeurd en dit volgens de beleidmakers komt omdat we ons niet aan een laatste rondje regel houden ? Of is er een andere gemeenschappelijk oorzaak (bnw om de hoek) te duiden ?

Weer? Temperatuur ? Mutatie, golfgedrag ? Iets anders ? Nieuwsgaring ? Beleid ?

Ik vind het opvallend dat ongeacht land en constellatie, het virus overal weer flink de kop opsteekt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:29:03 #53
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195256415
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nou ja, het volledige artikel luidt:
[..]

https://www.denederlandse(...)v=1&ctx=vgrnb2er8avw

Mensen met een hoge leeftijd hebben aantoonbaar meer risico op ernstige gevolgen bij een besmetting, dus geen sprake van gelijke gevallen.

Hellend vlak. Jij en ik maken niet uit wat wij gelijke gevallen vinden. Gezondheid - gevolgen - is nergens in de wet een onderscheidend criterium.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:30:05 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195256429
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:27 schreef Vallon het volgende:
Algemene vraag om meningen, hints, tips en/of ter gedachte.

Ook internationaal, lopen overal de besmettingen op en zelfs de spuigaten uit ?
Is het toeval, opzet dat dit ook hier kennelijk gebeurd en dit volgens de beleidmakers komt omdat we ons niet aan een laatste rondje regel houden ? Of is er een andere gemeenschappelijk oorzaak (bnw om de hoek) te duiden ?

Weer? Temperatuur ? Mutatie, golfgedrag ? Iets anders ? Nieuwsgaring ? Beleid ?

Ik vind het opvallend dat ongedacht land en constellatie, het virus overal weer flink de kop opsteekt.
Men houdt zich gewoon minder ad regels dan in het begin in betreffende landen. Ingewikkelder is het volgens mij niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:30:50 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195256449
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hellend vlak. Jij en ik maken niet uit wat wij gelijke gevallen vinden. Gezondheid - gevolgen - is nergens in de wet een onderscheidend criterium.
Dat hoeft ook helemaal niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195256462
Ik vind dat helemaal niet opvallend, maar precies wat te verwachten was. En dat dan door een logische combinatie van factoren:
- mensen worden, al dan niet bewust, wat minder voorzichtig
- door de versoepelingen is weer veel meer mogelijk en dus zijn er ook weer meer mogelijkheden om te besmetten en besmet te worden
- als het aantal besmettingen toeneemt, zet dat automatisch weer een grotere toename in werking, omdat meer besmette mensen meer andere mensen besmetten, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195256553
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:36:15 #58
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195256573
quote:
Dus Marion Koopmans heeft wel gelijk in wat zij eerder heeft gezegd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195256588
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dus Marion Koopmans heeft wel gelijk in wat zij eerder heeft gezegd.
De pandemie is nog maar net begonnen.
Definitely not CIA
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:38:12 #60
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195256611
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Men houdt zich gewoon minder ad regels dan in het begin in betreffende landen. Ingewikkelder is het volgens mij niet.
OK, dus men is in NL niet een "slechter of beter" mens dan elders.. Hiermee snap ik niet goed wat er verkeerd gaat qua al die "regels". Er is behoorlijk wat nuance te maken in regels onderling, die in onze contreien niet van invloed lijken te zijn op de stijgende cijfers.

Denk aan 1, 1.5, 2m afstand, wel niet mondkapje op straat of in de winkel, groepsgrootte die anders zijn etc.etc. In Frankrijk adverteert de overheid al maanden dat je met een mondkapje je Oma kan bezoeken.
Ik bedoel maar dat ondanks die diversiteit en intentsiteit, in landen om ons heen ongeveer dezelfde uitkomst is dat de aantallen rap omhoog gaan. Benieuwd wat we missen in de vergelijking.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195256613
en van afgelopen maart:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200328_04905421

Uit de historische aanpak van pandemieën vallen belangrijke lessen te trekken

niet dus......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195256722
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hellend vlak. Jij en ik maken niet uit wat wij gelijke gevallen vinden. Gezondheid - gevolgen - is nergens in de wet een onderscheidend criterium.
Je hoeft het ook niet te verplichten. Mensen uit de risicogroep kunnen hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Zeker in Nederland is er geen noodzaak om mensen te dwingen.

Als je tot de risicogroep behoort en je volgt de goedbedoelde adviezen van de overheid niet op, dan is het je eigen schuld als je toch besmet raakt. Althans, in theorie.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:45:00 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195256761
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind dat helemaal niet opvallend, maar precies wat te verwachten was. En dat dan door een logische combinatie van factoren:
- mensen worden, al dan niet bewust, wat minder voorzichtig
- door de versoepelingen is weer veel meer mogelijk en dus zijn er ook weer meer mogelijkheden om te besmetten en besmet te worden
- als het aantal besmettingen toeneemt, zet dat automatisch weer een grotere toename in werking, omdat meer besmette mensen meer andere mensen besmetten, etc.
Dan is het iets dat onontkoombaar is en de reactie daarop is dan weer regels te stellen.
Technisch noem ik dat een zichzelf instandhoudend cyclus.

Cijfers stijgen --> maatregelen --> cijfers dalen --> losser gedrag --> en herhaling.

Het verloopt dus precies dat "kennelijk" voor ogen stond, om niet te zeggen; zo is opgezet (en met fuzzylogic te voorspellen is/was).
Ondertussen valt de samenleving over elkaar heen terwijl het een natuurlijk verlopend (gedrags)proces is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-09-2020 20:54:56 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:48:08 #64
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195256839
Kijk, ik heb het idee dat de VDD geen verantwoording wil dragen van falende coronabeleid, waar ook ze willen wijzen naar anderen die minder grote verantwoording heeft met het ontwikkelen van een goede en solide coronabeleid. Terwijl denk ik het meer speelt in de politieke wereld van Nederland om economische belangen nog op nummer 1 staat dan volksgezondheid van ons allemaal.

De laatste maanden wezen op dat alle politieke partijen eigen belangen belangrijker vinden dan het nationale coronabeleid te volgen. Dit komt mede door dat de Tweede Kamer verkiezingen in maart 2021 als het doorgaat, plaatsvindt. En dan verslapt men ook volledige aandacht voor de toestand van het coronavirus in Nederland, echter moeten ze ook regelmatig met het volk blijven communiceren over de maatregelen blijven volgen. Ook heb ik indruk dat het politiek het coronavirus niet zo veel interesseert en waarom? Omdat er zo veel belangen op het spel staat zoals zo veel mogelijk zetels winnen met de verkiezingen in maart 2021, economie gezond houden, hun eigen politieke loopbaan zo lang mogelijk veiligstellen en veel meer. Dan ondermijnt ook de grip op het coronavirus in Nederland volledig, vooral controle houden op het virusverspreiding, die hebben ze al lang verloren in augustus vermoed ik al.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195256842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:42 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet te verplichten. Mensen uit de risicogroep kunnen hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Zeker in Nederland is er geen noodzaak om mensen te dwingen.

Als je tot de risicogroep behoort en je volgt de goedbedoelde adviezen van de overheid niet op, dan is het je eigen schuld als je toch besmet raakt. Althans, in theorie.
Als risicogroep zijnde snap ik niet dat je de regels 'nodig' hebt als een soort excuus. Alsof als ze er niet waren, het risico dan ook niet bestaat.

Edit: misschien ongelukkig geformuleerd maar ik zit dus niet in een risicogroep
I'll give you something to do
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:51:41 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195256926
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:42 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet te verplichten. Mensen uit de risicogroep kunnen hun eigen verantwoordelijkheid nemen.
Zeker in Nederland is er geen noodzaak om mensen te dwingen.

Als je tot de risicogroep behoort en je volgt de goedbedoelde adviezen van de overheid niet op, dan is het je eigen schuld als je toch besmet raakt. Althans, in theorie.
Ik ga een stukje met je mee maar stop bij "eigen schuld".
Ziekte in onze samenleving nooit iets dat te verwijten is, zelfs niet als je dat opzettelijk oploopt.

Dat je als kwetsbare, mits je dat aan jezelf erkend !!!, een hoop kunt doen; is duidelijk.
Met het virus zie ik dat nog een stukje scherper
Het eigen gedrag bepaalt grotendeels de kans om besmet te kunnen worden (door onoplettende anderen).

En natuurlijk snap ik dat het leven dan uiterst onleefbaar wordt dat je je zelf als kwetsbare gelijk als iemand met een auto-immuunziekte, moet gaan afsluiten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:53:00 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195256958
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:48 schreef galantis het volgende:

[..]

Als risicogroep zijnde snap ik niet dat je de regels 'nodig' hebt als een soort excuus. Alsof als ze er niet waren, het risico dan ook niet bestaat.
Cognitieve dissonantie. Je weet het maar wil het niet en doet pas wat als het echt moet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195256964
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:48 schreef galantis het volgende:

[..]

Als risicogroep zijnde snap ik niet dat je de regels 'nodig' hebt als een soort excuus. Alsof als ze er niet waren, het risico dan ook niet bestaat.
mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:53:59 #69
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195256984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
Heel goed, dat is bewuste keuze die jullie maken.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195257002
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:38 schreef Predator40 het volgende:
en van afgelopen maart:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200328_04905421

Uit de historische aanpak van pandemieën vallen belangrijke lessen te trekken

niet dus......
Deze is ook buitengewoon interessant. Erg goed artikel: https://www.nejm.org/doi/(...).XmtIggwRscY.twitter

Het lijkt wel alsof we dommer worden ipv slimmer. :')

Edit: link is historische analyse mbt pandemieen en wat we daaruit kunnen leren op dit moment. Sowieso is een historisch perspectief ook bijzonder interessant en leerzaam. Het hoeft niet de hele tijd over virologie te gaan IMO.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 25 september 2020 @ 20:55:47 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195257027
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

OK, dus men is in NL niet een "slechter of beter" mens dan elders.. Hiermee snap ik niet goed wat er verkeerd gaat qua al die "regels". Er is behoorlijk wat nuance te maken in regels onderling, die in onze contreien niet van invloed lijken te zijn op de stijgende cijfers.

Denk aan 1, 1.5, 2m afstand, wel niet mondkapje op straat of in de winkel, groepsgrootte die anders zijn etc.etc. In Frankrijk adverteert de overheid al maanden dat je met een mondkapje je Oma kan bezoeken.
Ik bedoel maar dat ondanks die diversiteit en intentsiteit, in landen om ons heen ongeveer dezelfde uitkomst is dat de aantallen rap omhoog gaan. Benieuwd wat we missen in de vergelijking.
De urgentie is(/was) weg, men kan moeilijk omgaan met enige beperking en men heeft de gedachte dat alleen 80+ eraan sterft of er grote gevolgen van ondervindt. Die combi.
Voor veel mensen is de conclusie: gaat mij toch niet treffen, dus boeien...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195257115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
Ik zou zeggen van wel.

Heeft je vrouw/hebben jullie oprecht baat bij de 1,5m regel?
I'll give you something to do
pi_195257191
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga een stukje met je mee maar stop bij "eigen schuld".
Ziekte in onze samenleving nooit iets dat te verwijten is, zelfs niet als je dat opzettelijk oploopt.

Dat je als kwetsbare, mits je dat aan jezelf erkend !!!, een hoop kunt doen; is duidelijk.
Met het virus zie ik dat nog een stukje scherper
Het eigen gedrag bepaalt grotendeels de kans om besmet te kunnen worden (door onoplettende anderen).

En natuurlijk snap ik dat het leven dan uiterst onleefbaar wordt dat je je zelf als kwetsbare gelijk als iemand met een auto-immuunziekte, moet gaan afsluiten.
Daarom zeg ik ook in theorie. Natuurlijk is het zo dat andere mensen daar ook rekening mee moeten houden, maar dat moet toch ook vrij haalbaar zijn? Als de overheid er echt werk van maakt, kan het creëren van een veilige omgeving en het geven van goede voorlichting ervoor zorgen dat de mensen uit de risicogroep zoveel mogelijk worden ontzien.

Om een voorbeeld te geven: ik heb afgelopen maandag college gehad van een man die 70 jaar is. Hij kiest er zelf voor om bij ons voor de klas te staan. Maar dan houdt hij ten alle tijden voldoende afstand. Onze klas houdt daar ook rekening mee. Er zijn op mijn opleiding ook docenten die ervoor kiezen om met zoom les te geven omdat ze het niet durven.
pi_195257211
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
Helemaal eens!
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:06:43 #75
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195257287
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De urgentie is(/was) weg, men kan moeilijk omgaan met enige beperking en men heeft de gedachte dat alleen 80+ eraan sterft of er grote gevolgen van ondervindt. Die combi.
Voor veel mensen is de conclusie: gaat mij toch niet treffen, dus boeien...
Die gedachte dat "mij en de mijnen" raakt het niet, kan ik volgen dat daarmee de urgentie wegzakt.
Ik ken ook situaties waar een kwetsbare zegt, boeie ... jullie komen gewoon op bezoek want ik "mis" jullie.
In zuidelijker contreien speelt weer iets ongrijpbaars dat "familie"en "vrienden" elkaar niet besmetten.

Vraag, nu of later, is dan hoe je dit wat constructiever kunt (aan)pakken anders dan regels stellen die geen rekening lijken te houden met het voorgaande ? Regels die dus vroeger of later worden doorbroken.

Interessant en ik vraag mij af hoe een gedragsdeskundige dit probleem zou aanpakken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195257318
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:00 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik zou zeggen van wel.

Heeft je vrouw/hebben jullie oprecht baat bij de 1,5m regel?
geen idee of het nu zoveel nut heeft, ik vind ik die regel aardig uit de lucht gegrepen maar ik vind het prima dat er mensen gewoon afstand houden, en binnen doen wij sws weinig en ik geloof dat er buiten niet zo heel veel aan de hand is.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 21:08:38 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195257324
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Deze is ook buitengewoon interessant. Erg goed artikel: https://www.nejm.org/doi/(...).XmtIggwRscY.twitter

Het lijkt wel alsof we dommer worden ipv slimmer. :')

Edit: link is historische analyse mbt pandemieen en wat we daaruit kunnen leren op dit moment. Sowieso is een historisch perspectief ook bijzonder interessant en leerzaam. Het hoeft niet de hele tijd over virologie te gaan IMO.
Niet dommer, we zijn niet meer gewend dat je zomaar dood kan gaan aan iets relatief eenvoudigs. Vroeger waren mensen het gewend dat je makkelijk dood kon gaan aan iets als mazelen, wij weten niet beter of dat het ofwel verdwenen is ofwel nauwelijks slachtoffers maakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195257325
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
O nadenken vast wel ja. Maar wat doe je eraan als je een gezin hebt? Dan heb je toch geen kans om jezelf te beschermen:? Hier zijn de eerste brieven van school al gekomen met meldingen van besmettingen.
pi_195257354
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Iedereen zou het zichzelf moeten opleggen.
Die zelfkastijding is niet nodig.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 21:11:13 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195257390
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O nadenken vast wel ja. Maar wat doe je eraan als je een gezin hebt? Dan heb je toch geen kans om jezelf te beschermen:? Hier zijn de eerste brieven van school al gekomen met meldingen van besmettingen.
Het lijkt mij wel een stuk complexer als je kinderen hebt. Wij zijn met zijn tweeen en dan kun je onnodige risico's met gemak uitsluiten maar een kind wat de hele dag op school zit en met tientallen andere kinderen in aanraking kan komen, dat lijkt mij niet beheersbaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195257404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

geen idee of het nu zoveel nut heeft, ik vind ik die regel aardig uit de lucht gegrepen maar ik vind het prima dat er mensen gewoon afstand houden, en binnen doen wij sws weinig en ik geloof dat er buiten niet zo heel veel aan de hand is.
Heel goed dat je oplet dat je niet in afgesloten ruimtes met (veel) mensen aanwezig bent. Dat lijkt na alles wat ik heb gelezen het meest te zorgen voor de meest ernstige besmettingen. Knap hoe je hier mee omgaat, nog even wachten totdat het vaccin er is.
pi_195257420
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:55 schreef MoreDakka het volgende:

Zolang het niet in je regio is moet je niet in paniek raken. Bovendien valt het allemaal nog heel erg mee.
Of course, en er is geen sprake van paniek, maar echt lekker gaat 't nu ook niet in Nederland.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:55 schreef capricia het volgende:

Ja. Ik ook.
En het jammere is, we doen dit zelf. Die besmettingen weer laten oplopen.
Je kan ook echt pech hebben: je aan alle voorschriften houden en dan overkomt het je toch. Maar allemaal hutjemutje op elkaar 'want niemand heeft klachten, toch?' da's 't lot tarten, als je 't mij vraagt. Hoef alleen maar naar m'n eigen familie te kijken daarvoor :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:59 schreef timp0e het volgende:

En dan? Het gaat erom dat niet iedereen zich aan de maatregelen houdt... maar jij kan dat zelf wel doen. Ik woon zelf in Rotterdam Centrum (wat nu donkerrood is) maar er zijn genoeg mensen die zich aan de maatregelen houden en ik doe daar zelf ook aan mee. Oa afstand houden. En als je merkt dat iemand dichter bij komt gewoon weglopen of aanspreken :)
Very true. Het is jammer dat het bepaalde mensen geen bal kan schelen. Je moet zo alert zijn op straat, en die constante staat van alert-zijn de geeft me soms meer stress dan me lief is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:00 schreef Predator40 het volgende:

vorige week nog even weg geweest met het mooie weer maar wij blijven vanaf nu ook thuis en net toch weer onze boodschappen online besteld.
Wij zijn er nooit mee gestopt. We hebben geen auto (bewust), dus boodschappen bezorgen is sowieso wel handig ;)

quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:01 schreef Vallon het volgende:

Heel verstandig, trek je eigen plan.
Is dat sarcastisch, of...?
Zolang het plan in kwestie m'n veiligheid waarborgt, sta ik er in ieder geval achter.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195257496
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet dommer, we zijn niet meer gewend dat je zomaar dood kan gaan aan iets relatief eenvoudigs. Vroeger waren mensen het gewend dat je makkelijk dood kon gaan aan iets als mazelen, wij weten niet beter of dat het ofwel verdwenen is ofwel nauwelijks slachtoffers maakt.
Maar waarom trekken we er dan amper lessen uit? Heb je het artikel gelezen? Misschien was het beter geweest als het coronavirus wél veel dodelijker zou zijn, want dan is de mens pas echt innovatief op het gebied van economie, gezondheid, wetenschap en maatschappij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195257503
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O nadenken vast wel ja. Maar wat doe je eraan als je een gezin hebt? Dan heb je toch geen kans om jezelf te beschermen:? Hier zijn de eerste brieven van school al gekomen met meldingen van besmettingen.
Misschien beetje een lullig antwoord, maar het RIVM heeft nu meerdere malen gezegd dat jonge kinderen het virus niet of minimaal overbrengen op oudere mensen.
pi_195257540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:11 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Heel goed dat je oplet dat je niet in afgesloten ruimtes met (veel) mensen aanwezig bent. Dat lijkt na alles wat ik heb gelezen het meest te zorgen voor de meest ernstige besmettingen. Knap hoe je hier mee omgaat, nog even wachten totdat het vaccin er is.
Aerosolen in afgesloten ruimtes is IMO echt wel dé boosdoener.Hier gaat het RIVM nog echt wel op terugkomen. De VS en Duitsland doen het al.

Wat ik me afvraag ik hoe lang je in zo'n ruimte moet zijn voordat je echt besmet raakt, wanneer de viral load groot genoeg is. Is dat 2 minuten? Of een half uur? Of 5 uur? Ook dat weten we volgens mij nog niet eens. Voortschrijdend inzicht is echt ver te zoeken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2020 @ 21:20:14 #86
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195257580
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar waarom trekken we er dan amper lessen uit? Heb je het artikel gelezen? Misschien was het beter geweest als het coronavirus wél veel dodelijker zou zijn, want dan is de mens pas echt innovatief op het gebied van economie, gezondheid, wetenschap en maatschappij.
Omdat de mens vreselijk arrogant is en boven de natuur denkt te staan, dat is een beetje het probleem. En het virus dodelijker is alleen maar in het nadeel van het virus, een virus heeft als doel verspreiden en overleven, niet om te doden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195257583
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:16 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Misschien beetje een lullig antwoord, maar het RIVM heeft nu meerdere malen gezegd dat jonge kinderen het virus niet of minimaal overbrengen op oudere mensen.
Misschien een verrassing, maar niet iedereen heeft jonge kinderen toch? Ik niet in ieder geval.
Ik ken toch echt aardig wat gezinnen met kinderen op middelbare scholen waarbij als het virus dat gezin binnenkomt, de ikans heel groot is dat ze het met 1 ouder minder moeten stellen
pi_195257657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Aerosolen in afgesloten ruimtes is IMO echt wel dé boosdoener.Hier gaat het RIVM nog echt wel op terugkomen. De VS en Duitsland doen het al.

Wat ik me afvraag ik hoe lang je in zo'n ruimte moet zijn voordat je echt besmet raakt, wanneer de viral load groot genoeg is. Is dat 2 minuten? Of een half uur? Of 5 uur? Ook dat weten we volgens mij nog niet eens. Voortschrijdend inzicht is echt ver te zoeken.
Helemaal eens. De bewijzen stapelen zich op dat aerogene besmetting dé bron van besmettingen is.
Als je ziet hoe Duitsland nu omgaat met het onderwerp ventilatie is dat om jaloers te worden. Zie ook het laatste artikel van Maurice de Hond.
Ik vraag mij af of de RIVM hier op terug gaat komen, tot nu toe slaan ze alle signalen in de wind onder het mom 'het is nog niet bewezen'.
pi_195257673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien een verrassing, maar niet iedereen heeft jonge kinderen toch? Ik niet in ieder geval.
Goed punt, maar dan moet het toch mogelijk zijn om afstand te bewaren van elkaar? Oudere kinderen houden toch wel rekening in zo'n situatie?
pi_195257676
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:16 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Misschien beetje een lullig antwoord, maar het RIVM heeft nu meerdere malen gezegd dat jonge kinderen het virus niet of minimaal overbrengen op oudere mensen.
ze hebben wel meer gezegd....wat gewoon niet waar was.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 21:24:26 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195257701
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Maar waarom trekken we er dan amper lessen uit? Heb je het artikel gelezen? Misschien was het beter geweest als het coronavirus wél veel dodelijker zou zijn, want dan is de mens pas echt innovatief op het gebied van economie, gezondheid, wetenschap en maatschappij.
Goede vraag. Mischien omdat als je het niet ervaart en dus de risico's niet meer ziet. Ik denk dat de anti-vaxxers dat ook hebben, waarom vaccineren want X is toch uitgeroeid? Totdat je er ineens achter komt dat het helemaal niet uitgeroeid was en weer vrolijk net zo hard terugkomt omdat je kinderen niet vaccineert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195257722
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Aerosolen in afgesloten ruimtes is IMO echt wel dé boosdoener.Hier gaat het RIVM nog echt wel op terugkomen. De VS en Duitsland doen het al.

Wat ik me afvraag ik hoe lang je in zo'n ruimte moet zijn voordat je echt besmet raakt, wanneer de viral load groot genoeg is. Is dat 2 minuten? Of een half uur? Of 5 uur? Ook dat weten we volgens mij nog niet eens. Voortschrijdend inzicht is echt ver te zoeken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:22 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Helemaal eens. De bewijzen stapelen zich op dat aerogene besmetting dé bron van besmettingen is.
Als je ziet hoe Duitsland nu omgaat met het onderwerp ventilatie is dat om jaloers te worden. Zie ook het laatste artikel van Maurice de Hond.
Ik vraag mij af of de RIVM hier op terug gaat komen, tot nu toe slaan ze alle signalen in de wind onder het mom 'het is nog niet bewezen'.
Hebben jullie goede bronnen van die bewijzen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:25:51 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195257747
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:02 schreef Oidipous het volgende:
...
Om een voorbeeld te geven: ik heb afgelopen maandag college gehad van een man die 70 jaar is. Hij kiest er zelf voor om bij ons voor de klas te staan. Maar dan houdt hij ten alle tijden voldoende afstand. Onze klas houdt daar ook rekening mee. Er zijn op mijn opleiding ook docenten die ervoor kiezen om met zoom les te geven omdat ze het niet durven.
Herkenbaar wat een onbeantwoorde gewetensvraag is: houdt die docent afstand omdat hij dat zelf wil of omdat vooral "gepast" is of moet ?

M.a.w houdt de docent afstand voor "zichzelf" of voor anderen in de "zaal" waar studenten kunnen zijn die kwetsbaar zijn en dezelfde afweging maken. Kan ook zijn dat dit de regels van de school dat zo bepalen, punt.
Onderwijzers kijken ook graag iemand in de ogen, spreken met ene mondkapje en betrokken lesgeven via een scherm is het (imho) net niet.

Wat ik proef dat wanneer je elkaar wederzijds zo benaderd als keuze, het goed kan gaan. In die setting zal er nog steeds een besmettingskans zijn die iig wat minder is dan dat je over elkaar heen ademt en voorover leunt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195257757
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
Dat laatste zou je wel zeggen, ja... maar helaas is dat niet altijd 't geval. :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195257774
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:23 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Goed punt, maar dan moet het toch mogelijk zijn om afstand te bewaren van elkaar? Oudere kinderen houden toch wel rekening in zo'n situatie?
Dat gaat toch niet werken in een gezin en in één huis? Of je moet diegene al op een kamer apart zetten ofzo!
pi_195257780
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:23 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Goed punt, maar dan moet het toch mogelijk zijn om afstand te bewaren van elkaar? Oudere kinderen houden toch wel rekening in zo'n situatie?
Hoe zie je dat voor je? Kinderen waarmee je een huishouden deelt, maar waarmee je voor lange tijd (jaren?) onderling anderhalve meter afstand houdt? Verschillende badkamers en toiletten gebruikt? Leven met ramen en deuren open, ook in herfst en winter, om te ventileren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 21:27:53 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195257819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat gaat toch niet werken in een gezin en in één huis? Of je moet diegene al op een kamer apart zetten ofzo!
De meeste mensen hebben, wat, 80-100 m2 voor een gezin? Dan is 1.5 meter constant toch wel verdomd lastig om over besmetting via toiletten of gedeelde badkamers nog maar niet te spreken.

Ik heb geen kinderen en ik snap dat zelfs :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195257843
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Kinderen waarmee je een huishouden deelt, maar waarmee je voor lange tijd (jaren?) onderling anderhalve meter afstand houdt? Verschillende badkamers en toiletten gebruikt? Leven met ramen en deuren open, ook in herfst en winter, om te ventileren?
Tafeltje apart eten ook, denk ik.
pi_195257850
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Hebben jullie goede bronnen van die bewijzen?
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02058-1
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_195258042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat gaat toch niet werken in een gezin en in één huis? Of je moet diegene al op een kamer apart zetten ofzo!
en dat heeft een oom dus wel gedaan met zijn vrouw in april.....eten gewoon klaar gezet in de hal elke dag en 2 weken lang "opgesloten".

en ze zijn zelf niet ziek geworden....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195258109
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dat heeft een oom dus wel gedaan met zijn vrouw in april.....eten gewoon klaar gezet in de hal elke dag en 2 weken lang "opgesloten".

en ze zijn zelf niet ziek geworden....
Twee weken.
Niet gedurende deze hele toestand tot het voorbij is, hetzij omdat het uitdooft, hetzij omdat er een werkend vaccin is? Tijdelijk kan dat, permanent niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195258110
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben, wat, 80-100 m2 voor een gezin? Dan is 1.5 meter constant toch wel verdomd lastig om over besmetting via toiletten of gedeelde badkamers nog maar niet te spreken.

Ik heb geen kinderen en ik snap dat zelfs :D
Het lijkt mij ook erg moeilijk te regelen.
Het schijnt dat in de praktijk gezinnen er ook voor kiezen om iemand niet 'eenzaam in een kamer op te sluiten' maar accepteren dat ze 't zws zelf ook reeds opgelopen hebben.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195258119
Ik zeg ook niet dat het makkelijk afstand te bewaren is in één huishouden, maar ik verwacht wel dat je de nodige maatregelen kan nemen indien de noodzaak er is. Misschien is dat inderdaad een tafeltje apart om op te eten, of - als je nog denkt dat oppervlaktebesmetting een rol speelt - het gebruik maken van een apart toilet (meeste huishoudens hebben twee toiletten). Ontzettend demoraliserend, ik weet het, maar wel of geen strenge overheid... Als je echt risicopatiënt bent moet je toch de nodige voorzorgsmaatregelen nemen om de kans op besmetting te voorkomen.
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:39:07 #104
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195258127
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

O nadenken vast wel ja. Maar wat doe je eraan als je een gezin hebt? Dan heb je toch geen kans om jezelf te beschermen:? Hier zijn de eerste brieven van school al gekomen met meldingen van besmettingen.
Sws denk ik dan, je bubbel zo klein zien te mogelijk houden. Zelf moet je dan afwegen hoe groot dat kan (en wil) laten worden. Anderen kunnen dat niet bepalen noch zekerheden verschaffen.

Optie, nofi, de kinderen deels (moeten) laten deelnemen aan ouderlijke kwetsbaarheden (was je handen, poets je tanden etc) en zeker geen slaapfeestjes thuis etc. Leeftijd van kinderen speelt daarin weer een rol. Een hummel van 3 is iets anders dan een puber van 13.
Een stapje verder is je kind minder activiteiten te laten ondernemen zodat er thuis minder inkomende risico's zijn.

Uitsluiten is praktisch gezien niet goed mogelijk maar als alternatief wel flink de kans verminderen.
Een tijdje terug zag ik een documentaire waar een verpleegkundige (een-oudergezin) thuis, zichzelf vanwege besmettingsrisico zichzelf zoveel mogelijk thuis isoleerde van haar puberzoon zodat ze kon blijven "werken".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195258129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en dat heeft een oom dus wel gedaan met zijn vrouw in april.....eten gewoon klaar gezet in de hal elke dag en 2 weken lang "opgesloten".

en ze zijn zelf niet ziek geworden....
Ja, 2 weken is nog wel haalbaar ja. Maar dan hebben we het neem ik aan over het geval dat er al een besmetting in huis is?
pi_195258188
Schan-da-lig die viruswappies. Eerst op verzoek van Engel zorgmedewerkers van een verzorgingstehuis lastig vallen en bedreigen, nu was de 'sterkste man' aan de beurt die vanuit zijn ziekenhuisbed een waarschuwing gaf.
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
pi_195258236
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sws denk ik dan, je bubbel zo klein zien te mogelijk houden. Zelf moet je dan afwegen hoe groot dat kan (en wil) laten worden. Anderen kunnen dat niet bepalen noch zekerheden verschaffen.

Optie, nofi, de kinderen deels (moeten) laten deelnemen aan ouderlijke kwetsbaarheden (was je handen, poets je tanden etc) en zeker geen slaapfeestjes thuis etc. Leeftijd van kinderen speelt daarin weer een rol. Een hummel van 3 is iets anders dan een puber van 13.
Een stapje verder is je kind minder activiteiten te laten ondernemen zodat er thuis minder inkomende risico's zijn.

Uitsluiten is praktisch gezien niet goed mogelijk maar als alternatief wel flink de kans verminderen.
Een tijdje terug zag ik een documentaire waar een verpleegkundige (een-oudergezin) thuis, zichzelf vanwege besmettingsrisico zichzelf zoveel mogelijk thuis isoleerde van haar puberzoon zodat ze kon blijven "werken".
Eens. Een familielid van mij is verzorgster in een bejaardentehuis en elke keer als ze thuiskwam nam ze een douche om haarzelf zoveel mogelijk te ontsmetten om vervolgens in een ochtendjas het huis te betreden. Op die manier probeerde ze een besmetting te voorkomen in het huishouden.
pi_195258242
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, 2 weken is nog wel haalbaar ja. Maar dan hebben we het neem ik aan over het geval dat er al een besmetting in huis is?
klopt ja
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195258272
Ik hoorde laatst iemand een opmerking maken (niet op FOK!, hoor) over jonge kinderen, dat 't toch 'onmogelijk is om die de hygiëneregels bij te brengen' mbt covid-19. Daar snap ik echt niets van... Ik heb een kind van 4 rondlopen, maar die wast haar handen (net zo lang als volwassenen moeten) en hoest en niest in haar elleboog. Je kan een kind dit gewoon bijbrengen...

't Kan aan mij liggen, hoor.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195258304
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
Helaas kan niet iedereen die tot de risicogroep behoort die keuze maken. Er zijn best veel mensen die gewoon naar het werk moeten Bijv, mensen met COPD, diabetes, hartziekten etc.en daar contact hebben met collega's en met het OV naar het werk moeten reizen.
Leipe shit ouwe
pi_195258335
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:45 schreef Natalie het volgende:
Ik hoorde laatst iemand een opmerking maken (niet op FOK!, hoor) over jonge kinderen, dat 't toch 'onmogelijk is om die de hygiëneregels bij te brengen' mbt covid-19. Daar snap ik echt niets van... Ik heb een kind van 4 rondlopen, maar die wast haar handen (net zo lang als volwassenen moeten) en hoest en niest in haar elleboog. Je kan een kind dit gewoon bijbrengen...

't Kan aan mij liggen, hoor.
He get... doe jij nog aan opvoeden ofzo?! ;)
pi_195258395
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:41 schreef Mammietje het volgende:
Schan-da-lig die viruswappies. Eerst op verzoek van Engel zorgmedewerkers van een verzorgingstehuis lastig vallen en bedreigen, nu was de 'sterkste man' aan de beurt die vanuit zijn ziekenhuisbed een waarschuwing gaf.
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Ik zou ze bijna het ziekenhuis in willen timmeren, dan kunnen ze het zelf zien dat die er echt ligt en ziek is...
#WeesGeenWhales
pi_195258406
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:46 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Helaas kan niet iedereen die tot de risicogroep behoort die keuze maken. Er zijn best veel mensen die gewoon naar het werk moeten Bijv, mensen met COPD, diabetes, hartziekten etc.en daar contact hebben met collega's en met het OV naar het werk moeten reizen.
heel leuk en aardig maar ik had echt niet naar het werk gegaan ( kantoortuin )
dan maar mijn ontslag
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195258446
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

He get... doe jij nog aan opvoeden ofzo?! ;)
Ja, je zou het haast zeggen, hè :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195258480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:46 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Helaas kan niet iedereen die tot de risicogroep behoort die keuze maken. Er zijn best veel mensen die gewoon naar het werk moeten Bijv, mensen met COPD, diabetes, hartziekten etc.en daar contact hebben met collega's en met het OV naar het werk moeten reizen.
Inderdaad een interessant probleem. Oplossing die ik voor mij zie: hier kan de overheid op inspringen. Net zoals er steun werd gegeven aan de bedrijven die nagenoeg platlagen tijdens de lockdown, zou er financiële compensatie kunnen worden aangeboden aan het bedrijf/werknemer die niet in staat is om te werken. Belangrijk verschil tov een lockdown is dat dit veel goedkoper is dan de economie volledig platleggen.
pi_195258492
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:45 schreef Natalie het volgende:
Ik hoorde laatst iemand een opmerking maken (niet op FOK!, hoor) over jonge kinderen, dat 't toch 'onmogelijk is om die de hygiëneregels bij te brengen' mbt covid-19. Daar snap ik echt niets van... Ik heb een kind van 4 rondlopen, maar die wast haar handen (net zo lang als volwassenen moeten) en hoest en niest in haar elleboog. Je kan een kind dit gewoon bijbrengen...

't Kan aan mij liggen, hoor.
Dat deel lukt ook. Het is dat je kleine kinderen niet doodsbang wil maken en ook niet afstandelijk wil doen.
Kinderen springen op je, schreeuwen in je gezicht etc. Daar zijn het kleine kinderen voor.
Als je bovendien de hele tijd gaat van pas op corona! Dan wordt het een boeman die achter ze aan zit.
Groeien ze op als angstige afstandelijke mensen.

Handen wassen en in je elleboog niezen lukt nog wel maar vooR de rest gaat niet lukken.
  vrijdag 25 september 2020 @ 21:55:11 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195258495
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:12 schreef Natalie het volgende:
quote:
14s.gif
Op vrijdag 25 september 2020 20:01 schreef Vallon het volgende:

Heel verstandig, trek je eigen plan.

Is dat sarcastisch, of...?
Zolang het plan in kwestie m'n veiligheid waarborgt, sta ik er in ieder geval achter.
Nee, precies zoals ik het zeg en prima juist, er zit geen dubbeldenk in of zo.
Neem het eigen leven waar mogelijk in eigen handen en laat dit niet van anderen afhangen.

In relatie tot Covid19 denk ik dat iemand die zelf risico ziet/heeft met Covid19, in eerste plaats zelf zou kunnen om niet besmet te raken. En wat lees, is precies hoe dat gaat daarmee het beste voorziet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195258622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat deel lukt ook. Het is dat je kleine kinderen niet doodsbang wil maken en ook niet afstandelijk wil doen.
Kinderen springen op je, schreeuwen in je gezicht etc. Daar zijn het kleine kinderen voor.
Als je bovendien de hele tijd gaat van pas op corona! Dan wordt het een boeman die achter ze aan zit.
Groeien ze op als angstige afstandelijke mensen.

Handen wassen en in je elleboog niezen lukt nog wel maar vooR de rest gaat niet lukken.
uh wat ?
Kinderen springen op je, schreeuwen in je gezicht etc 8)7

gelukkig kan ik geen kinderen meer maken......hadden ze bij mij niet gemogen, covid of niet
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195258659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

uh wat ?
Kinderen springen op je, schreeuwen in je gezicht etc 8)7

gelukkig kan ik geen kinderen meer maken......hadden ze bij mij niet gemogen, covid of niet
Die van mij ook niet, nee! ;)
Kwestie van opvoeden. Scheelt ook een stuk als je ze verplicht thuis moet houden. Echt een aanradertje!
pi_195258700
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

uh wat ?
Kinderen springen op je, schreeuwen in je gezicht etc 8)7

gelukkig kan ik geen kinderen meer maken......hadden ze bij mij niet gemogen, covid of niet
Kleine kinderen zijn stuiterballen.
Die gaan niet rustig continue op een stoel zitten op afstand dag in dag uit.
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:06:37 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195258713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Kinderen waarmee je een huishouden deelt, maar waarmee je voor lange tijd (jaren?) onderling anderhalve meter afstand houdt? Verschillende badkamers en toiletten gebruikt? Leven met ramen en deuren open, ook in herfst en winter, om te ventileren?
Is al een aardig opzetje voor een plan van aanpak dat ik elders in werking heb gezien waar iemand chemo onderging (ook o.a. vanwege de chemo rotzooi zelf). Persoon in kwestie had een flinke tijd: eigen wc/badkamer/slaapkamer, kinderen (8-12) werden veelal door de omgeving opgevangen. Niet leuk wat een offtopic is.

Serieus ventileren lijkt mij sws een heel strak plan, het klimaat moet maar even wachten.

Het punt "tijd" is precies waar ik mij ook zorgen om maak. Er is nu geen fatsoenlijk uitzicht waar je op kunt terugvallen. Er is geen zicht op een plan. Een paar maanden terug werd er geroepen vaccin eind2020, wat nu met wat mazzel halverwege 2021 wordt en imo beslist veel later zal gaan worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195258728
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kleine kinderen zijn stuiterballen.
Die gaan niet rustig continue op een stoel zitten op afstand dag in dag uit.
Nee, maar net zoals je een hond afleert tegen mensen op te springen, werkt dat met kinderen ook wel hoor.
En schreeuwen lijkt me al helemaal niet nodig. "Als je gewoon praat, versta ik je beter."
Ik snap nu ineens al die bléérende kids in een supermarkt, pfff.
pi_195258836
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is al een aardig opzetje voor een plan van aanpak dat ik elders in werking heb gezien waar iemand chemo onderging (ook o.a. vanwege de chemo rotzooi zelf). Persoon in kwestie had een flinke tijd: eigen wc/badkamer/slaapkamer, kinderen (8-12) werden veelal door de omgeving opgevangen. Niet leuk wat een offtopic is.

Serieus ventileren lijkt mij sws een heel strak plan, het klimaat moet maar even wachten.

Het punt "tijd" is precies waar ik mij ook zorgen om maak. Er is nu geen fatsoenlijk uitzicht waar je op kunt terugvallen. Er is geen zicht op een plan. Een paar maanden terug werd er geroepen vaccin eind2020, wat nu met wat mazzel halverwege 2021 wordt en imo beslist veel later zal gaan worden.
Tijd is inderdaad de vijand in deze.
pi_195258843
Ik vind het verloop van de discussie de laatste 5 pagina's zeer prettig. De consensus is toch wel dat risicogroepen in veel (niet alle) gevallen zichzelf zouden moeten kunnen beschermen en dat daarmee verspreiding van Covid-19 geoorloofd is onder de leeftijdsgroepen die dat kunnen verdragen. Je hoeft hiermee niet de gehele economie plat te leggen en kan waar dat kan als overheid gericht ingrijpen. Dat is een veel betere situatie m.i. dan waar we nu in zitten, wat ik zou omschrijven als angst.

Dit noem ik ook wel het middengeluid in het coronadebat. Het zoeken naar een oplossing waarbij de schade en de angst geminimaliseerd wordt. Jammer dat dit niet wordt vertegenwoordigd in de politiek. Alle politieke partijen (excl FVD) lijken nu voor een acute lockdown te zijn. FVD wil echter het bestaan van Covid-19 achter zich laten en accepteert de doden, tenminste zo lijkt het. Het middengeluid krijgt te weinig gehoor en zoals zovaak is het midden het meest rationele geluid.
pi_195258861
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 21:45 schreef Natalie het volgende:
Ik hoorde laatst iemand een opmerking maken (niet op FOK!, hoor) over jonge kinderen, dat 't toch 'onmogelijk is om die de hygiëneregels bij te brengen' mbt covid-19. Daar snap ik echt niets van... Ik heb een kind van 4 rondlopen, maar die wast haar handen (net zo lang als volwassenen moeten) en hoest en niest in haar elleboog. Je kan een kind dit gewoon bijbrengen...

't Kan aan mij liggen, hoor.
Klopt, al ligt het maar net aan het kind. Wanneer ze in die puberale fase komen die ook kids van vier kunnen krijgen is het lastig.
pi_195258933
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:15 schreef Oidipous het volgende:
Ik vind het verloop van de discussie de laatste 5 pagina's zeer prettig. De consensus is toch wel dat risicogroepen in veel (niet alle) gevallen zichzelf zouden moeten kunnen beschermen en dat daarmee verspreiding van Covid-19 geoorloofd is onder de leeftijdsgroepen die dat kunnen verdragen. Je hoeft hiermee niet de gehele economie plat te leggen en kan waar dat kan als overheid gericht ingrijpen. Dat is een veel betere situatie m.i. dan waar we nu in zitten, wat ik zou omschrijven als angst.

Dit noem ik ook wel het middengeluid in het coronadebat. Het zoeken naar een oplossing waarbij de schade en de angst geminimaliseerd wordt. Jammer dat dit niet wordt vertegenwoordigd in de politiek. Alle politieke partijen (excl FVD) lijken nu voor een acute lockdown te zijn. FVD wil echter het bestaan van Covid-19 achter zich laten en accepteert de doden, tenminste zo lijkt het. Het middengeluid krijgt te weinig gehoor en zoals zovaak is het midden het meest rationele geluid.
Het probleem is dat dat je je als risico-persoon helemaal niet altijd voldoende kunt beschermen. Je werkt bijvoorbeeld bij een bedrijf dat zich niet goed aan de regels houdt, of een ander voorbeeld.
pi_195258944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:15 schreef Oidipous het volgende:
Ik vind het verloop van de discussie de laatste 5 pagina's zeer prettig. De consensus is toch wel dat risicogroepen in veel (niet alle) gevallen zichzelf zouden moeten kunnen beschermen en dat daarmee verspreiding van Covid-19 geoorloofd is onder de leeftijdsgroepen die dat kunnen verdragen. Je hoeft hiermee niet de gehele economie plat te leggen en kan waar dat kan als overheid gericht ingrijpen. Dat is een veel betere situatie m.i. dan waar we nu in zitten, wat ik zou omschrijven als angst.

Dit noem ik ook wel het middengeluid in het coronadebat. Het zoeken naar een oplossing waarbij de schade en de angst geminimaliseerd wordt. Jammer dat dit niet wordt vertegenwoordigd in de politiek. Alle politieke partijen (excl FVD) lijken nu voor een acute lockdown te zijn. FVD wil echter het bestaan van Covid-19 achter zich laten en accepteert de doden, tenminste zo lijkt het. Het middengeluid krijgt te weinig gehoor en zoals zovaak is het midden het meest rationele geluid.
Het is bespreekbaar. Of er consensus over is, is een ander ding. We weten nog steeds niet hoe we ouderen moeten beschermen. Verzorgingshuizen weer sluiten zodat bezoekers het niet mee kunnen nemen? Verzorgers met gezinnen ook maar in quarantaine? Meestal zijn zij degene die het virus ongewild verspreiden. Dat kan toch ook niet?
pi_195258963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:20 schreef Randier het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat je je als risico-persoon helemaal niet altijd voldoende kunt beschermen. Je werkt bijvoorbeeld bij een bedrijf dat zich niet goed aan de regels houdt, of een ander voorbeeld.
Het is dan aan de overheid om de faciliteiten te bieden om deze personen tegemoet te komen, wat veel goedkoper is dan angst zaaien of een lockdown doorvoeren.
pi_195259050
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is bespreekbaar. Of er consensus over is, is een ander ding. We weten nog steeds niet hoe we ouderen moeten beschermen. Verzorgingshuizen weer sluiten zodat bezoekers het niet mee kunnen nemen? Verzorgers met gezinnen ook maar in quarantaine? Meestal zijn zij degene die het virus ongewild verspreiden. Dat kan toch ook niet?
Ook prima. In ieder geval fijn dat er die ruimte lijkt te zijn, in tegenstelling tot de media waar die ruimte er niet is. Eens dat verzorgers in bejaardentehuizen speciale aandacht verdienen, waarbij ik het volgende zou voorstellen.
1.Goede venitlatie in verzorgingstehuizen is ontzettend belangrijk, het aanmoedigen vanuit de overheid zou ervoor moeten zorgen dat niet meer hele verzorgingstehuizen besmet kunnen worden.
2. Als medewerkers ziek zijn, dan moeten ze thuis blijven,. Net zolang totdat er een vaccin beschikbaar is voor de risicogroep.
pi_195259069
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:22 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Het is dan aan de overheid om de faciliteiten te bieden om deze personen tegemoet te komen, wat veel goedkoper is dan angst zaaien of een lockdown doorvoeren.
Eens, maar organiseer zoiets maar eens, want wat is de risicogroep precies? 60+, hoog BMI, chronisch ziek? Zelf dacht ik: als ze nou die loonkostendekking zoals die er nu is laten vervallen en alleen de lonen van risico-personen compenseren. En dat die dan thuis blijven. Maar das gewoon niet te regelen, lijkt mij.
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:34:56 #131
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195259153
Kweetniet it reeds voorbij ie gekomen of anders in de herhaling

Het RIVM heeft onderzoek gedaan naar "ons" (wan)gedrag :D . De resultaten zijn op 22sep20 gepresenteerd. Daarin wordt (mij) duidelijk worden dat een aantal gedragingen wat wegsslippen.
Ik kan uit de data niet echt concluderen dat "we" er met de pet naar gooien. Dat het nieuws een andere duiding geeft is vooral omdat het uitzonderlijk nieuws is

https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden

Geen Handenschudden zit er echt ingehamerd en iedereen doet ongeveer daar trots & vol overtuiging aan mee :* .
Wat opvallende zaken, 80% is zich zeer bewust dat zij anderen kunnen besmetten maar schatten die kans voor zichzelf als laag (< 20%). Meer dan 70 tot 90% denkt of meent dat de regels helpen. In aanvulling maken veel mensen zich meer of grote zorgen (wiedes).
Lastig is desondanks het thuiswerken (opmerkelijk of toch niet zo :') ....?)
Grappig is ook dat ik aan de grafieken zie dat afstand houden bij een ommetje maken het makkelijkste afgaat maar dit lastiger gaat in drukte (zoals feest) situaties :P .

Afijn nog wel veel meer te noemen en echt leuk om daar een zelfblik op te werpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195259168
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:29 schreef Randier het volgende:

[..]

Eens, maar organiseer zoiets maar eens, want wat is de risicogroep precies? 60+, hoog BMI, chronisch ziek? Zelf dacht ik: als ze nou die loonkostendekking zoals die er nu is laten vervallen en alleen de lonen van risico-personen compenseren. En dat die dan thuis blijven. Maar das gewoon niet te regelen, lijkt mij.
Vanuit de corona IC patiënten en doden moet het mogelijk zijn om de risicogroep te destilleren. Wat je schetst hierboven lijkt behoorlijk dicht bij de waarheid te komen, maar daar zou de overheid dan duidelijkheid in moeten geven. Daarnaast: vergeet niet dat het alleen om de groep gaat die inkomstenderving heeft doordat ze tot de risicogroep behoren en niet de mogelijkheid hebben tot thuiswerken. Deze groep moet toch te overzien zijn?
pi_195259240
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:07 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nee, maar net zoals je een hond afleert tegen mensen op te springen, werkt dat met kinderen ook wel hoor.
En schreeuwen lijkt me al helemaal niet nodig. "Als je gewoon praat, versta ik je beter."
Ik snap nu ineens al die bléérende kids in een supermarkt, pfff.
opvoeden is er tegenwoordig amper bij
en een correctie mag al helemaal niet meer
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195259341
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

opvoeden is er tegenwoordig amper bij
en een correctie mag al helemaal niet meer
Ja, ik ben hopeloos ouderwets, ik weet! :{w
Maar bij mij was het tenminste gezellig thuis met de 'lockdown'! Zelfs met 3 tieners! ^O^
pi_195259365
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:34 schreef Vallon het volgende:
Kweetniet it reeds voorbij ie gekomen of anders in de herhaling

Het RIVM heeft onderzoek gedaan naar "ons" (wan)gedrag :D . De resultaten zijn op 22sep20 gepresenteerd. Daarin wordt (mij) duidelijk worden dat een aantal gedragingen wat wegsslippen.
Ik kan uit de data niet echt concluderen dat "we" er met de pet naar gooien. Dat het nieuws een andere duiding geeft is vooral omdat het uitzonderlijk nieuws is

https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden

Geen Handenschudden zit er echt ingehamerd en iedereen doet ongeveer daar trots & vol overtuiging aan mee :* .
Wat opvallende zaken, 80% is zich zeer bewust dat zij anderen kunnen besmetten maar schatten die kans voor zichzelf als laag (< 20%). Meer dan 70 tot 90% denkt of meent dat de regels helpen. In aanvulling maken veel mensen zich meer of grote zorgen (wiedes).
Lastig is desondanks het thuiswerken (opmerkelijk of toch niet zo :') ....?)
Grappig is ook dat ik aan de grafieken zie dat afstand houden bij een ommetje maken het makkelijkste afgaat maar dit lastiger gaat in drukte (zoals feest) situaties :P .

Afijn nog wel veel meer te noemen en echt leuk om daar een zelfblik op te werpen.
Best een interessant onderzoek.


Mensen met klachten (of ze deze nu toeschrijven aan een onderliggende aandoening of niet) gaan echter onverminderd vaak naar buiten: 90% doet boodschappen, 43% gaat naar het werk, 64% bezoekt familie of vrienden, en 41% gaat naar de horeca. Ondanks dat mensen zich uitspreken voor thuisblijven bij klachten (84% steunt dit beleid), lijkt het dat veel mensen zich daar niet aan houden.

Ook interessant dat er dus wel degelijk een groot draagvlak is voor de maatregelen (80-90%), maar mensen er dus gewoon niet aan houden
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:49:32 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195259401
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:20 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is bespreekbaar. Of er consensus over is, is een ander ding. We weten nog steeds niet hoe we ouderen moeten beschermen. Verzorgingshuizen weer sluiten zodat bezoekers het niet mee kunnen nemen? Verzorgers met gezinnen ook maar in quarantaine? Meestal zijn zij degene die het virus ongewild verspreiden. Dat kan toch ook niet?
Een stuk last is weg te nemen met sneltesten (hoe onbetrouwbaar die ook zg zouden zijn).

Ik zou het niet zo raar vinden dat iemand in de zorg werkend met die kwetsbare groepen, zichzelf dan elke dag test en actief monitort (ja ook temperatuur). Zodra er een lijnje maar even wordt overschreden, zij volstrekt gesteund aan de bel trekken en hoppa naar de GGD-testtent of in zelfquarantaine om thuiswerkend BCO te gaan doen.

In verzorgingshuizen zou je met gepast fatsoen (dwz niet bang maken), de bewoners zelf laten beslissen of zij zich willen of moeten laten beschermen.
e groep die dat wil, gaat dan achter het glas. Een stapje hierbij is dat iemand die dan die kwetsbare groep wil bezoeken; een dna-virus test moet ondergaan en in afwachting van diagnose, daar in een quarantaine ruimte verblijft. De bezochte bewoner wordt minimaal 10 dagen daarna, apart geïsoleerd gemonitord.

Allemaal ingewikkeld - niet echt, denk ik - maar met wat wil, prima te overwegen.
Er zijn nog wel meer bedenksels, die ik vooral graag zou willen zien vanuit de intelligente overheid.

Zo maar wat gedachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-09-2020 23:28:26 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195259433
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Best een interessant onderzoek.

Mensen met klachten (of ze deze nu toeschrijven aan een onderliggende aandoening of niet) gaan echter onverminderd vaak naar buiten: 90% doet boodschappen, 43% gaat naar het werk, 64% bezoekt familie of vrienden, en 41% gaat naar de horeca. Ondanks dat mensen zich uitspreken voor thuisblijven bij klachten (84% steunt dit beleid), lijkt het dat veel mensen zich daar niet aan houden.
Ik denk dat toch veel mensen er van uitgaan dat het wel geen corona zal zijn, maar gewoon een verkoudheidje.
  vrijdag 25 september 2020 @ 22:52:42 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195259475
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:29 schreef Randier het volgende:

[..]

Eens, maar organiseer zoiets maar eens, want wat is de risicogroep precies? 60+, hoog BMI, chronisch ziek? Zelf dacht ik: als ze nou die loonkostendekking zoals die er nu is laten vervallen en alleen de lonen van risico-personen compenseren. En dat die dan thuis blijven. Maar das gewoon niet te regelen, lijkt mij.
Laat die groep dat vooral zelf bepalen eventueel in overleg met de eigen huisarts die al die gegevens (ook) al heeft.
Risico, is altijd een beleving, hoeft wmb t.a.v het virus niet eens te worden aangetoond.
Je voelt je kwetsbaar en dan neem jezelf maatregelen, ga je dingen anders doen waarbij er mogelijkheden zijn (of nare keuzes zijn te maken).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195259658
twitter

Zullen we gewoon voorlopig kappen met publiek bij voetbalwedstrijden?
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:05:28 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195259694
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:03 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[ twitter ]
Zullen we gewoon voorlopig kappen met publiek bij voetbalwedstrijden?
Ik dacht dat ze daar die mondkapjes voor hadden, als afstand houden niet altijd lukt.
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:26:21 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195260059
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze daar die mondkapjes voor hadden, als afstand houden niet altijd lukt.
Is ook weer zo'n ding dat mij ieder keer beduusd achterlaat..... dat een mondkapje een vervanging is voor de afstand en al het andere. Als afstand houden niet lukt (wat arbitrair is) gaat wmb de activiteit niet door tenzij het moet en/of betrokken partijen dat samen wel OK vinden.

In tal van landen zie je dan "ik heb een mondkapje" dus de rest telt & hoeft kennelijk niet meer.
Maar goed ik draag tegen mijn gevoel in ook soms een mondkapje (bus) waar ik verder, perfect & goed doorademend hip ding, geen last van hebt.
Dat het wat tegenhoudt, betwijfel ik.
Op grond het helpt iets, om dan dingen te gaan doen, is niet aan mij besteed.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:32:29 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195260156
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is ook weer zo'n ding dat mij ieder keer beduusd achterlaat..... dat een mondkapje een vervanging is voor de afstand en al het andere. Als afstand houden niet lukt (wat arbitrair is) gaat wmb de activiteit niet door tenzij het moet en/of betrokken partijen dat samen wel OK vinden.

In tal van landen zie je dan "ik heb een mondkapje" dus de rest telt & hoeft kennelijk niet meer.
Maar goed ik draag tegen mijn gevoel in ook soms een mondkapje (bus) waar ik verder, perfect & goed doorademend hip ding, geen last van hebt.
Dat het wat tegenhoudt, betwijfel ik.
Op grond het helpt iets, om dan dingen te gaan doen, is niet aan mij besteed.
Afstand houden dat niet lukt is NIET arbitrair. Vanaf het begin is het al geen doen hier. Wring me in alle bochten, maar als de rest niet meewerkt (woon in het centrum ve grote stad), vergeet het dan maar -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195260264
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:46 schreef roos94 het volgende:

[..]

Sportscholen kunnen ook dicht. Mensen houden geen afstand. Echt niet.
In mijn sportschool gaat dat 100x beter dan de gemiddelde supermarkt/drogist.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195260275
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2020 22:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Laat die groep dat vooral zelf bepalen eventueel in overleg met de eigen huisarts die al die gegevens (ook) al heeft.
Risico, is altijd een beleving, hoeft wmb t.a.v het virus niet eens te worden aangetoond.
Je voelt je kwetsbaar en dan neem jezelf maatregelen, ga je dingen anders doen waarbij er mogelijkheden zijn (of nare keuzes zijn te maken).
Ben het er helemaal mee eens, maar wat te doen met die risicolopende werknemer die moet werken op een risicovolle werkplek terwijl hij of zij dat niet wil?

Eigenlijk vraagt deze situatie mbt werk om een basisinkomen. Desnoods alleen voor mensen in de risicogroep, als ze dat zelf willen.
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:43:01 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195260328
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Afstand houden dat niet lukt is NIET arbitrair. Vanaf het begin is het al geen doen hier. Wring me in alle bochten, maar als de rest niet meewerkt (woon in het centrum ve grote stad), vergeet het dan maar -O-
Het gaat niet of dat persoonlijk, jou, mij of een ander het niet lukt.
Het arbitraire zit hem in dat wanneer je ruimte niet krijgt of hebt, die niet kan worden genomen of zelfs geboden. Het "lukken" is dan de eigen situatie te beoordelen die wmb weer is te ontlopen door dan op dat moment weg te blijven of jezelf conform (beter?) te beschermen. En ja er zijn uitzonderlijk situaties denkbaar waar je dan met een mondkapje net iets beter af bent.

Ik spreek meer vanuit beleidsmatig standpunt. Wanneer een evenement wordt georganiseerd waar sws onvoldoende ruimte is met gerede kans op stuwing, mijn part een winkelstraat, en afstandhouden dan niet mogelijk is; zal dat natuurlijk het publiek ook niet lukken. Er gaat dan vanaf het begin al iets faliekant mis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195260349
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:02 schreef Oidipous het volgende:
Oprechte vraag: waarom kunnen er niet gerichte maatregelen genomen worden voor het afschermen van kwetsbare groepen? Dan zijn de overige besmettingen niet zo'n probleem.
Dit is een onbespreekbaar scenario voor velen.
Ik heb hier vanmorgen een uitgebreide post overgeschreven :

COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #872 Slap gemeentebestuur in Tilburg
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195260387
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mijn vrouw behoort ook tot de risicogroep en wij houden onze bubbel bewust heel klein, bezoeken amper vrienden/familie ( en helemaal niet binnen ). we gaan niet uit eten ( binnen ) ik ga ook niet naar de sportschool, en sinds deze week ook maar weer boodschappen online gaan bestellen.

mensen uit de risicogroepen kunnen zelf toch ook wel nadenken zou je zeggen ?
Jij bent goed bezig, met jou zijn er gelukkig meer, maar er zijn een hoop mensen die daar toch wat meer hulp bij nodig hebben.
(en dat geeft niet, maar het zou goed zijn als daar wat meer aandacht voor komt)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 25 september 2020 @ 23:47:25 #148
408813 crew  trein2000
pi_195260400
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit is een onbespreekbaar scenario voor velen.
Ik heb hier vanmorgen een uitgebreide post overgeschreven :

COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #872 Slap gemeentebestuur in Tilburg
Ik denk dat in deze crisis niks onbespreekbaar moet zijn. Maar we moeten het wel samen doen, en de lasten eerlijk verdelen over de bevolking...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195260479
Een van de problemen is dat het virus zo nieuw is, dat we ook niet weten hoeveel 'niet-kwetsbaren' er schade door een besmetting oplopen.
En hoe lang die schade duurt.

We willen ook geen beroepsbevolking waarbij straks 10% een vermoeidheidssyndroom heeft.
Definitely not CIA
pi_195260480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat in deze crisis niks onbespreekbaar moet zijn. Maar we moeten het wel samen doen, en de lasten eerlijk verdelen over de bevolking...
Helemaal mee eens. We moeten alle scenario's openhouden, en bespreekbaar maken, en niet per definitie overboord zetten als niet haalbaar of onbespreekbaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195260509
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:51 schreef capricia het volgende:
Een van de problemen is dat het virus zo nieuw is, dat we ook niet weten hoeveel 'niet-kwetsbaren' er schade door een besmetting oplopen.
En hoe lang die schade duurt.

We willen ook geen beroepsbevolking waarbij straks 10% een vermoeidheidssyndroom heeft.
Je hoeft het ook niet precies te weten, maar al zou je maar een 1/5 kunnen helpen zich beter te beschermen, is dit al winst voor de opnames/IC
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 25 september 2020 @ 23:54:51 #152
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195260532
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In mijn sportschool gaat dat 100x beter dan de gemiddelde supermarkt/drogist.
Ik ben zelf nog steeds benieuwd of en in hoeverre de supermakrt debet is aan besmettingen.
En irt sportscholen e.d. de bijdrage via aerosolen (en anderen residuen) kwesties.

Natuurlijk zijn dingen in de supermarkt qua irritatie sneller merkbaar, ook omdat men daar moet zijn.
Nu we maanden verder zijn vind ik het in de supermakrt prima, daargaans minder mensen. Ook (ik) boodschappen doen voor de hele week, scheelt veel.
Sportscholen zijn doorgaans een eigen keuze om te zijn en men zich voor "elkaar" gedraagt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195260570
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet precies te weten, maar al zou je maar een 1/5 kunnen helpen zich beter te beschermen, is dit al winst voor de opnames/IC
Je leest niet wat ze schrijft. Niet-kwetsbaren die langdurig covid oplopen.
Voordat we uberhaupt na kunnen denken over loslaten, zullen we dat toch eerst boven tafel moeten hebben. Hoeveel zijn dat er en hoelang is langdurig. In Zweden rolt de politiek over elkaar heen of het wel of niet aanstellers zijn omdat de uitkeringen niet meer te betalen zijn. Gaat om iets van 15% heb ik ergens gelezen. En dan gaat het met name ook nog over mensen met milde klachten, dus veelal werkenden. Hoeveel gaat dat de maatschappij kosten en hoelang is dat vol te houden?
Ik vind dat het tijd wordt dat daar eens cijfers van boven tafel komen.
pi_195260589
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ben zelf nog steeds benieuwd of en in hoeverre de supermakrt debet is aan besmettingen.
En irt sportscholen e.d. de bijdrage via aerosolen (en anderen residuen) kwesties.

Natuurlijk zijn dingen in de supermarkt qua irritatie sneller merkbaar, ook omdat men daar moet zijn.
Nu we maanden verder zijn vind ik het in de supermakrt prima, daargaans minder mensen. Ook (ik) boodschappen doen voor de hele week, scheelt veel.
Sportscholen zijn doorgaans een eigen keuze om te zijn en m,en zich voor "elkaar" gedraagt.
Ter beeldvorming, wij moeten altijd vooraf reserveren, we kunnen niet naar binnen zonder geldige reservering, er mogen maar beperkt aantal mensen in het pand tegelijk aanwezig zijn, groepslessen zijn beperkt in grootte, er zijn zeer duidelijk afgescheiden looppaden, lessen zijn zo ingepland dat je elkaar nooit kruist tussen 2 groepen, er is extra schoonmaak door een schoonmaakbedrijf, iedereen moet bij binnenkomst een eigen fles schoonmaak/disinfectie pakken en papier om de apparatuur/etc te reinigen na verbruik. De ventilatie is ingesteld op alleen verse lucht, en veel ramen staan open.

Ik voel mij er in elk geval behoorlijk prettig bij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195260674
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ter beeldvorming, wij moeten altijd vooraf reserveren, we kunnen niet naar binnen zonder geldige reservering, er mogen maar beperkt aantal mensen in het pand tegelijk aanwezig zijn, groepslessen zijn beperkt in grootte, er zijn zeer duidelijk afgescheiden looppaden, lessen zijn zo ingepland dat je elkaar nooit kruist tussen 2 groepen, er is extra schoonmaak door een schoonmaakbedrijf, iedereen moet bij binnenkomst een eigen fles schoonmaak/disinfectie pakken en papier om de apparatuur/etc te reinigen na verbruik. De ventilatie is ingesteld op alleen verse lucht, en veel ramen staan open.

Ik voel mij er in elk geval behoorlijk prettig bij.
Door dit soort inzet voor het individuele bedrijf, wat in alle sectoren voorkomt, vind ik het zo vreselijk kwalijk dat de GGD niet beter registreert waar nu precies de meeste besmettingen voorkomen. Kopje "Horeca" i.p.v. bruine kroeg. En straks weer allemaal over één kam scheren met sluiting. Triest en kost te veel. Bovendien gaat er ook nog eens heel veel kennis verloren, terwijl we met simpele subgroepen een hoop kennis erbij hadden gekregen.
Ik kan het niet snappen. Wat een gemiste kans. }:|
pi_195260676
In hoever gaat het Corona virus eigenlijk gepaard met het normale griep virus? Ik heb me namelijk laten vertellen dat de risicogroep in oktober de griepprik krijgt, vooral omdat er dan altijd een griep golf heerst. Ik vind het dus raar dat de experts hier geen link leggen. Dus dat een corona golf onvermijdelijk is in oktober omdat dit de maand is dat een griep golf ook onvermijdelijk is. Hoeveel maatregelen je ook treft.
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:08:20 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195260711
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:04 schreef MakkieR het volgende:
In hoever gaat het Corona virus eigenlijk gepaard met het normale griep virus? Ik heb me namelijk laten vertellen dat de risicogroep in oktober de griepprik krijgt, vooral omdat er dan altijd een griep golf heerst. Ik vind het dus raar dat de experts hier geen link leggen. Dus dat een corona golf onvermijdelijk is in oktober omdat dit de maand is dat een griep golf ook onvermijdelijk is. Hoeveel maatregelen je ook treft.
Ze kunnen uiteraard overlappen, maar zijn NIET hetzelfde. Influenza is GEEN covid-19
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195260712
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:04 schreef MakkieR het volgende:
In hoever gaat het Corona virus eigenlijk gepaard met het normale griep virus? Ik heb me namelijk laten vertellen dat de risicogroep in oktober de griepprik krijgt, vooral omdat er dan altijd een griep golf heerst. Ik vind het dus raar dat de experts hier geen link leggen. Dus dat een corona golf onvermijdelijk is in oktober omdat dit de maand is dat een griep golf ook onvermijdelijk is. Hoeveel maatregelen je ook treft.
Eh... volgens mij trek jij conclusies die je niet kan trekken. Ten eerste gaat corona niet gelijk op met de griep maar kan het hele jaar door opvlammen, dat hebben we wereldwijd kunnen aanschouwen. Ten tweede, waar haal jij vandaan dat griep onvermijdelijk is, hoeveel maatregelen je ook treft? Dat hebben we nog nooit uitgetest omdat het niet exponentieel is. Ten derde; waar haal jij vandaan dat een coronagolf onvermijdelijk is, hoeveel maatregelen je ook treft?
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:10:10 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195260732
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eh... volgens mij trek jij conclusies die je niet kan trekken.
Ten eerste gaat corona niet gelijk op met de griep maar kan het hele jaar door opvlammen, dat hebben we wereldwijd kunnen aanschouwen. Ten tweede, waar haal jij vandaan dat griep onvermijdelijk is, hoeveel maatregelen je ook treft? Dat hebben we nog nooit uitgetest omdat het niet exponentieel is. Ten derde; waar haal jij vandaan dat een coronagolf onvermijdelijk is, hoeveel maatregelen je ook treft?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195260751
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je leest niet wat ze schrijft. Niet-kwetsbaren die langdurig covid oplopen.
Voordat we uberhaupt na kunnen denken over loslaten, zullen we dat toch eerst boven tafel moeten hebben. Hoeveel zijn dat er en hoelang is langdurig. In Zweden rolt de politiek over elkaar heen of het wel of niet aanstellers zijn omdat de uitkeringen niet meer te betalen zijn. Gaat om iets van 15% heb ik ergens gelezen. En dan gaat het met name ook nog over mensen met milde klachten, dus veelal werkenden. Hoeveel gaat dat de maatschappij kosten en hoelang is dat vol te houden?
Ik vind dat het tijd wordt dat daar eens cijfers van boven tafel komen.
Excuus dan heb ik een stukje misschien even verkeerd gelezen, daar ben ik het absoluut mee eens, we kunnen niet zomaar loslaten, mijn punt is dat we niet zwart/wit moeten kijken naar besmettingen maar alle factoren mee moet gaan wegen op dit punt, het hellende vlak tussen economie, draagvlak, en volksgezondheid is sowieso altijd een groot spanningsveld, je doet het eigenlijk nooit goed.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 00:13:28 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195260771
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:04 schreef MakkieR het volgende:
In hoever gaat het Corona virus eigenlijk gepaard met het normale griep virus? Ik heb me namelijk laten vertellen dat de risicogroep in oktober de griepprik krijgt, vooral omdat er dan altijd een griep golf heerst. Ik vind het dus raar dat de experts hier geen link leggen. Dus dat een corona golf onvermijdelijk is in oktober omdat dit de maand is dat een griep golf ook onvermijdelijk is. Hoeveel maatregelen je ook treft.
Say what? Het gaat niet gepaard met het normale griep virus. Punt.

Hier, lees dit maar eens:

quote:
b]How are COVID-19 and influenza viruses similar?[/b]
Firstly, COVID-19 and influenza viruses have a similar disease presentation. That is, they both cause respiratory disease, which presents as a wide range of illness from asymptomatic or mild through to severe disease and death.

Secondly, both viruses are transmitted by contact, droplets and fomites. As a result, the same public health measures, such as hand hygiene and good respiratory etiquette (coughing into your elbow or into a tissue and immediately disposing of the tissue), are important actions all can take to prevent infection.



How are COVID-19 and influenza viruses different?
The speed of transmission is an important point of difference between the two viruses. Influenza has a shorter median incubation period (the time from infection to appearance of symptoms) and a shorter serial interval (the time between successive cases) than COVID-19 virus. The serial interval for COVID-19 virus is estimated to be 5-6 days, while for influenza virus, the serial interval is 3 days. This means that influenza can spread faster than COVID-19.

Further, transmission in the first 3-5 days of illness, or potentially pre-symptomatic transmission –transmission of the virus before the appearance of symptoms – is a major driver of transmission for influenza. In contrast, while we are learning that there are people who can shed COVID-19 virus 24-48 hours prior to symptom onset, at present, this does not appear to be a major driver of transmission.

https://www.who.int/weste(...)vid-19-and-influenza
Om het simpel te zeggen, je dan dit jaar met gemak allebei krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195260789
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Say what? Het gaat niet gepaard met het normale griep virus. Punt.

Hier, lees dit maar eens:
[..]

Om het simpel te zeggen, je dan dit jaar met gemak allebei krijgen.
Yep, en tegelijk lijkt wat beroerder te verlopen.
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:15:39 #163
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_195260791
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze kunnen uiteraard overlappen, maar zijn NIET hetzelfde. Influenza is GEEN covid-19
Maar longontsteking blijft longontsteking, bij beide groepen en dat kan dus dodelijk zijn bij ouderen en kwetsbaren.
pi_195260876
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:15 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Maar longontsteking blijft longontsteking, bij beide groepen en dat kan dus dodelijk zijn bij ouderen en kwetsbaren.
Ze gaan ook niet voor niets die griepprik halen.
pi_195260984
Ik begin wel steeds meer het idee te krijgen dat het hetzelfde verhaal is als in maart. Te laat gereageerd, Sorry dat ik jullie zo heb bekritiseerd jongens.
Gino ♥
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:37:52 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195261014
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:15 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Maar longontsteking blijft longontsteking, bij beide groepen en dat kan dus dodelijk zijn bij ouderen en kwetsbaren.
Nope. Kan wel dodelijk zijn uiteraard. Maar eennlongontsteking en het drama bij covid-19 lijkt niet eens op elkaar.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195261035
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is ook weer zo'n ding dat mij ieder keer beduusd achterlaat..... dat een mondkapje een vervanging is voor de afstand en al het andere. Als afstand houden niet lukt (wat arbitrair is) gaat wmb de activiteit niet door tenzij het moet en/of betrokken partijen dat samen wel OK vinden.

In tal van landen zie je dan "ik heb een mondkapje" dus de rest telt & hoeft kennelijk niet meer.
Maar goed ik draag tegen mijn gevoel in ook soms een mondkapje (bus) waar ik verder, perfect & goed doorademend hip ding, geen last van hebt.
Dat het wat tegenhoudt, betwijfel ik.
Op grond het helpt iets, om dan dingen te gaan doen, is niet aan mij besteed.
Wat is jouw idee over besmettingen in het OV? Ik lees daar niks over, maar als ik bijv, de overvolle bussen en trams, vooral tijdens de spits in Amsterdam zie, dan heb ik mijn twijfels of het OV geen besmettingshaard is.

Bovendien is de controle op het dragen van een mondmasker nihil. Ik zie regelmatig passagiers zonder mondmasker of met dat ding op hun kin.

Het vervoersbedrijf verplicht een niet-medisch mondmasker, dat werkt dus niet.
Als het zou werken, dan droegen artsen en verpleegkundigen er ook een en was er geen noodzaak om een medisch mondmasker te dragen.

Detail: toen ik mij ging aanmelden voor een coronatest las ik op de website van de GGD: "kom NIET met het OV naar de RAI" ;)
Leipe shit ouwe
pi_195261045
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:42 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Wat is jouw idee over besmettingen in het OV? Ik lees daar niks over, maar als ik bijv, de overvolle bussen en trams, vooral tijdens de spits in Amsterdam zie, dan heb ik mijn twijfels of het OV geen besmettingshaard is.

Ik reis 1x per 2 weken naar het werk met OV, en mijn ervaring is dat vrijwel iedereen in de trein netjes zijn mondkapje op zet. Wellicht dat dit in de avonduren/late uren anders is, maar ik zie er weinig problemen (trajecten Dordrecht - Amsterdam - Utrecht) met het dragen van de maskers. Ook niet bij de aansluitende tram/metro.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 26 september 2020 @ 00:47:37 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195261058
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 23:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ter beeldvorming, wij moeten altijd vooraf reserveren, we kunnen niet naar binnen zonder geldige reservering, er mogen maar beperkt aantal mensen in het pand tegelijk aanwezig zijn, groepslessen zijn beperkt in grootte, er zijn zeer duidelijk afgescheiden looppaden, lessen zijn zo ingepland dat je elkaar nooit kruist tussen 2 groepen, er is extra schoonmaak door een schoonmaakbedrijf, iedereen moet bij binnenkomst een eigen fles schoonmaak/disinfectie pakken en papier om de apparatuur/etc te reinigen na verbruik. De ventilatie is ingesteld op alleen verse lucht, en veel ramen staan open.

Ik voel mij er in elk geval behoorlijk prettig bij.
OK, goed geregeld dan waarbij er imo desalniettemin een (ws. minimaal) risico kan zijn.
Ongeacht zou ik een kwetsbare in deze tijden, dat bezoek (nofi) laat staan en-groupe, niet aanraden.
Credo wanneer kwetsbaar bent, de persoon niet noodzakelijke plekken waar mensen samenkomen, poogt te mijden.

Het (grote) verschil met dan de supermarkt is dat je daar (nog?) niet hoeft te reserveren,
Ik zie wel een link met een zorgvuldige afscherm periode en één die wat losser is.
In die wat verschillende perioden (dag of dagdeel) kunnen dan mensen boodschappen doen die al of niet de ruimte behoeven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 26 september 2020 @ 01:13:57 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195261241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:42 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Wat is jouw idee over besmettingen in het OV? Ik lees daar niks over, maar als ik bijv, de overvolle bussen en trams, vooral tijdens de spits in Amsterdam zie, dan heb ik mijn twijfels of het OV geen besmettingshaard is.

Bovendien is de controle op het dragen van een mondmasker nihil. Ik zie regelmatig passagiers zonder mondmasker of met dat ding op hun kin.

Het vervoersbedrijf verplicht een niet-medisch mondmasker, dat werkt dus niet.
Als het zou werken, dan droegen artsen en verpleegkundigen er ook een en was er geen noodzaak om een medisch mondmasker te dragen.

Detail: toen ik mij ging aanmelden voor een coronatest las ik op de website van de GGD: "kom NIET met het OV naar de RAI" ;)
Goed punt. Het fijn zijn als we meer zou weten en onderbouwen wat de OV bijdrage (nu) is.
Probleem met dat onderzoek is dat het virus geen locatie of tijdstip achterlaat.
De (veronderstelde) cijfers zijn een kansberekening op basis van besmettingsmodellen.

Mijn idee is dat de kans in het OV net zo groot is als elders waar je in drukte bij elkaar komt.
Nu de R in de maand is zal de kans van en risico op besmetting wel wat toenemen.
NB: kansberekening niets zegt over het individuele risico die een (indirect) kwetsbare sws moet vermijden.

Wat mij stoort is dat afstandhouden als primair criterium, werd ingeruild voor mondlapjes.
Mensen die zich veiliger willen voelen kunnen het beste zelf een geschikt (medisch) mondmasker dragen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195261244
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik reis 1x per 2 weken naar het werk met OV, en mijn ervaring is dat vrijwel iedereen in de trein netjes zijn mondkapje op zet. Wellicht dat dit in de avonduren/late uren anders is, maar ik zie er weinig problemen (trajecten Dordrecht - Amsterdam - Utrecht) met het dragen van de maskers. Ook niet bij de aansluitende tram/metro.
In de trein houden mensen zich er wel aan heb ik ook gezien. Dat kan te maken hebben met het feit dat ze een conducteur kunnen verwachten.

In de metro in Amsterdam kwam er vandaag ene fietskoerier binnen die geen mondmasker droeg, zelfs niet op zijn kin..
Leipe shit ouwe
  zaterdag 26 september 2020 @ 01:22:14 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195261293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 01:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

In de trein houden mensen zich er wel aan heb ik ook gezien. Dat kan te maken hebben met het feit dat ze een conducteur kunnen verwachten.

In de metro in Amsterdam kwam er vandaag ene fietskoerier binnen die geen mondmasker droeg, zelfs niet op zijn kin..
In de trein houdt men zich er net zo min aan als in de bus en de tram. Naar mijn anecdotische en redelijk sporadische ervaringen :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195261393
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:42 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Wat is jouw idee over besmettingen in het OV? Ik lees daar niks over, maar als ik bijv, de overvolle bussen en trams, vooral tijdens de spits in Amsterdam zie, dan heb ik mijn twijfels of het OV geen besmettingshaard is.

Bovendien is de controle op het dragen van een mondmasker nihil. Ik zie regelmatig passagiers zonder mondmasker of met dat ding op hun kin.

Het vervoersbedrijf verplicht een niet-medisch mondmasker, dat werkt dus niet.
Als het zou werken, dan droegen artsen en verpleegkundigen er ook een en was er geen noodzaak om een medisch mondmasker te dragen.


Detail: toen ik mij ging aanmelden voor een coronatest las ik op de website van de GGD: "kom NIET met het OV naar de RAI" ;)
Dat is een misverstand. Dat een niet-medisch masker niet gebruikt kan worden voor medische handelingen betekent niet dat het niet werkt in het OV. Natuurlijk zijn er gradaties afhankelijk van de kwaliteit (een oude sok heeft vrijwel 0 werking) naar een standaard drielaags melt blown masker uit de supermarkt houdt wel degelijk een flinke hoeveelheid druppels tegen en helpt dus tegen de verspreiding. Helemaal als beide personen (de theoretische ‘uitstoter’ en ‘ontvanger’) er een draagt.

pi_195261742
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 01:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

In de trein houden mensen zich er wel aan heb ik ook gezien. Dat kan te maken hebben met het feit dat ze een conducteur kunnen verwachten.

In de metro in Amsterdam kwam er vandaag ene fietskoerier binnen die geen mondmasker droeg, zelfs niet op zijn kin..
Een conducteur kunnen verwachten? :D Ik reis met de trein naar mijn werk. Sinds het begin van alle maatregelen in maart is dat niet anders geweest. We zijn nu 7 maanden later en heel wat werkdagen later. Ik weet zeker dat het aantal keer dat ik een conducteur in die periode heb gezien op 2 handen te tellen is. Je ziet ze nauwelijks. Er is geen angst een conducteur te zien! :D En dat is duidelijk hoe sommige mensen hun masker gewoon onder hun kin hebben hangen. Want dat zie je wel regelmatig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 26 september 2020 @ 07:36:31 #175
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195262152
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 01:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is een misverstand. Dat een niet-medisch masker niet gebruikt kan worden voor medische handelingen betekent niet dat het niet werkt in het OV. Natuurlijk zijn er gradaties afhankelijk van de kwaliteit (een oude sok heeft vrijwel 0 werking) naar een standaard drielaags melt blown masker uit de supermarkt houdt wel degelijk een flinke hoeveelheid druppels tegen en helpt dus tegen de verspreiding. Helemaal als beide personen (de theoretische ‘uitstoter’ en ‘ontvanger’) er een draagt.

Goed filmpje ^O^
Al vanaf het begin heb ik mij ernstig verbaasd over de stelling van OMT, Rutte en RIVM dag mondkapjes onzin zijn en niet bijvoorbeeld NU, eigenlijk 2 weken geleden al, verplicht werden gesteld in omgevingen als winkelcentra, winkels en supermarkten.
  zaterdag 26 september 2020 @ 07:57:38 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195262229
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 01:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is een misverstand. Dat een niet-medisch masker niet gebruikt kan worden voor medische handelingen betekent niet dat het niet werkt in het OV. Natuurlijk zijn er gradaties afhankelijk van de kwaliteit (een oude sok heeft vrijwel 0 werking) naar een standaard drielaags melt blown masker uit de supermarkt houdt wel degelijk een flinke hoeveelheid druppels tegen en helpt dus tegen de verspreiding. Helemaal als beide personen (de theoretische ‘uitstoter’ en ‘ontvanger’) er een draagt.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 september 2020 @ 08:00:48 #177
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195262244
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 01:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is een misverstand. Dat een niet-medisch masker niet gebruikt kan worden voor medische handelingen betekent niet dat het niet werkt in het OV. Natuurlijk zijn er gradaties afhankelijk van de kwaliteit (een oude sok heeft vrijwel 0 werking) naar een standaard drielaags melt blown masker uit de supermarkt houdt wel degelijk een flinke hoeveelheid druppels tegen en helpt dus tegen de verspreiding. Helemaal als beide personen (de theoretische ‘uitstoter’ en ‘ontvanger’) er een draagt.

Hier in mondkapjesland gisteren toch weer een stevig aantal van 255 besmettingen. Belachelijk veel, gelukkig doen we in Nederland niet aan die onzin mee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195262335

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar het klinkt en ziet er allemaal vrij logisch uit.
IMO echt een aanrader oom te kijken met goede vergelijken tussen vorige jaren en nu en UK,zweden US etc met simpele uitleg
pi_195262338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 00:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eh... volgens mij trek jij conclusies die je niet kan trekken. Ten eerste gaat corona niet gelijk op met de griep maar kan het hele jaar door opvlammen, dat hebben we wereldwijd kunnen aanschouwen. Ten tweede, waar haal jij vandaan dat griep onvermijdelijk is, hoeveel maatregelen je ook treft? Dat hebben we nog nooit uitgetest omdat het niet exponentieel is. Ten derde; waar haal jij vandaan dat een coronagolf onvermijdelijk is, hoeveel maatregelen je ook treft?
Ik probeer dit vanuit een logische beredenering te verklaren, waarom een tweede corona golf op komst is. Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in de maatregelen. Die tweede golf komt er met of zonder maatregelen. Je zou gelijk hebben als de hele wereld de maatregelen niet serieus zou nemen, maar zelfs waar veel strengere regels gelden zie je de tweede golf gewoon komen. Dus wat betreft de golf, heeft het voor mij dezelfde effect als de griep. Wat voor maatregelen je ook neemt, Corona of griep krijg je altijd, je houdt het niet tegen met maatregelen. alleen met een vaccin ( griep prik )

Daarom moet ik lachen om al die idiote maatregelen, waar een kelner een mondkapje met een spatscherm voor moet gaan serveren. Waar we verplicht mondkapjes moeten dragen en waar we anderhalve meter moeten aanhouden. Dit gaat echt niet werken, waar corona ons vierkant uit lacht.
pi_195262368
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Hier in mondkapjesland gisteren toch weer een stevig aantal van 255 besmettingen. Belachelijk veel, gelukkig doen we in Nederland niet aan die onzin mee.
Waar is mondkapjesland? hier in spanje is blijft het ook oplopen terwijl dat volgens mij gewoon redelijk normaal is aangezien we weer de herfst in gaan. In feite als je de verschillen ziet tussen zweden nederland en spanje maakt het geen hol uit met wat voor ingrepen je doet mbt maskers en distancing etc, zeker als je de curves bekijkt van andere jaren icm de onderterfte zoals goed uitgelegd in het filmpje wat ik net heb gepost. maar well heel de economie naar de klote en daar moeten de echte effecten nog van komen en ook de nadelige effecten van maskers en lockdowns zullen nog komen lijkt me(aangezien men geen weerstand heeft op kunnen bouwen of amper
  zaterdag 26 september 2020 @ 08:29:03 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195262385
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 september 2020 20:03 schreef iBenny het volgende:

[..]

Simpel: Grondwetten. (Leeftijds)discriminatie mag niet en dat is het.
Tsja. Daarom gewoon even de noodtoestand oproepen. Dan is de grondwet weinig meer waard.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 26 september 2020 @ 08:32:04 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195262411
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:25 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Waar is mondkapjesland? hier in spanje is blijft het ook oplopen terwijl dat volgens mij gewoon redelijk normaal is aangezien we weer de herfst in gaan. In feite als je de verschillen ziet tussen zweden nederland en spanje maakt het geen hol uit met wat voor ingrepen je doet mbt maskers en distancing etc, zeker als je de curves bekijkt van andere jaren icm de onderterfte zoals goed uitgelegd in het filmpje wat ik net heb gepost. maar well heel de economie naar de klote en daar moeten de echte effecten nog van komen en ook de nadelige effecten van maskers en lockdowns zullen nog komen lijkt me(aangezien men geen weerstand heeft op kunnen bouwen of amper
Er zijn wel wat meer landen dan Spanje die maskers dragen. Zo ongeveer heel Europa buiten het eigenwijze Nederland. Raar dat de focus dan toch vooral ligt op de paar landen die mindere cijfers hadden dan Nederland (alhoewel dat in dit tempo niet lang meer duurt). Overigens heeft niemand beweerd dat mondkapjes hét middel zijn. Wél een belangrijk facet in de aanpak. Dan moet de rest ook nog steeds kloppen het.

Sowieso joh, al dat gejank. Het ergste wat je kan overkomen is dat je binnen af en toe met een stoffen kap voor de mond zit. Alsof niet het halve land 's winters sowieso al met een sjaal rondloopt. Slap gedoe. Maar goed, vandaag 3000? _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195262455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zijn wel wat meer landen dan Spanje die maskers dragen. Zo ongeveer heel Europa buiten het eigenwijze Nederland. Raar dat de focus dan toch vooral ligt op de paar landen die mindere cijfers hadden dan Nederland (alhoewel dat in dit tempo niet lang meer duurt). Overigens heeft niemand beweerd dat mondkapjes hét middel zijn. Wél een belangrijk facet in de aanpak. Dan moet de rest ook nog steeds kloppen het.

Sowieso joh, al dat gejank. Het ergste wat je kan overkomen is dat je binnen af en toe met een stoffen kap voor de mond zit. Alsof niet het halve land 's winters sowieso al met een sjaal rondloopt. Slap gedoe. Maar goed, vandaag 3000? _O_
Er zijn anders genoeg onderzoeken dat mondkapjes amper helpen m laatst nog een duits onderzoek op dat gebied. en als je het mondkapje niet goed gebruikt dan heeft het weer nadelige effecten buiten de psyche problemen.
Hier in spanje moeten we ook buiten op een verlaten weg met boven de 35 graden het masker dragen en ik kan je vertellen dat is bijna ondoenlijk , zeker aangezien de vochtigheidsgraad enorm is, maar ja je doet het in feite alleen maar om geen boete te krijgen.

In een kleine of slechte geventileerde ruimte ben ik het wel eens dat een korte tijd een mondkapje op geen kwaad kan, maar als je het langer op houd dan adem je een te lange periode gewoon je eigen rotzooi in, wat gewoon niet gezond is.
Maar goed ik hou dan ook niet zo van onnodige zaken die gewoon in feite amper helpen tot zelfs erg nadelig zijn.
pi_195262510
Deel ziekenhuizen heeft te weinig verpleegkundigen voor nieuwe opleving coronavirus

Anders dan de bedoeling was, lijken de ziekenhuizen er niet in te slagen om coronapatiënten op te vangen en daarbij de reguliere zorg te ontzien. Dat is het beeld na een rondgang van de NOS langs ziekenhuizen en acute zorgregio's. Het personeelsprobleem is nog niet opgelost.

"We hadden gehoopt dat we, om het oneerbiedig te stellen, een blik verpleegkundigen konden opentrekken, maar opplussen gaat moeizamer dan we dachten", zegt Diederik Gommers, voorzitter van de vereniging van IC-artsen en werkzaam bij het Erasmus MC.

De ziekenhuizen zijn wel beter voorbereid omdat ze ervaring hebben met het virus, maar worden nu toch overvallen door de snelheid waarmee het op ze afkomt. "We hadden niet gedacht dat het zo snel zou moeten", zegt Gommers. "De reguliere zorg kraakt en piept nu al, en dan moet de winter nog komen."

https://nos.nl/artikel/23(...)ing-coronavirus.html


Hoe kan dit nou zo snel al weer zo uit de hand lopen jongens. Ik word er verdrietig van.
pi_195262542
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 07:36 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Goed filmpje ^O^
Al vanaf het begin heb ik mij ernstig verbaasd over de stelling van OMT, Rutte en RIVM dag mondkapjes onzin zijn en niet bijvoorbeeld NU, eigenlijk 2 weken geleden al, verplicht werden gesteld in omgevingen als winkelcentra, winkels en supermarkten.
we zijn clowns tov Belgie en Duitsland, wat je straks krijgt dat wij worden aangemerkt als oranje/rood gebied omdat er te weinig wordt gedaan.
pi_195262551
Straks komt de angst als er weer honderden doden gaan vallen, dan zal het weer paniekvoetbal worden en gaat alles op slot. Hetzelfde riedeltje als in maart.
pi_195262571
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:48 schreef byah het volgende:
Straks komt de angst als er weer honderden doden gaan vallen, dan zal het weer paniekvoetbal worden en gaat alles op slot. Hetzelfde riedeltje als in maart.
Of we doen niks en jij krijgt een ongeluk maar kan niet geholpen worden op de IC omdat die compleet vol ligt met corona patiënten.

Daarnaast raken zorgen medewerkers overwerkt, dus nog minder kans om geholpen te worden.

Maarja, waar maken we ons druk om hè.
pi_195262577
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we zijn clowns tov Belgie en Duitsland, wat je straks krijgt dat wij worden aangemerkt als oranje/rood gebied omdat er te weinig wordt gedaan.
Als ik daardoor gewoon naar de bioscoop kan gaan, game arcade, lekker uit eten, vrienden op bezoek etc zal het me worst zijn wat het buitenland daarvan vind lol 😂
#WeesGeenWhales
pi_195262592
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:37 schreef zomerindebol het volgende:


In een kleine of slechte geventileerde ruimte ben ik het wel eens dat een korte tijd een mondkapje op geen kwaad kan, maar als je het langer op houd dan adem je een te lange periode gewoon je eigen rotzooi in, wat gewoon niet gezond is.
Maar goed ik hou dan ook niet zo van onnodige zaken die gewoon in feite amper helpen tot zelfs erg nadelig zijn.
Alle medisch personeel wereldwijd die al jaren mondkapjes langdurig dragen zijn ernstig ziek door hun eigen ingeademde rotzooi? Wat een onzin scrijf je toch op. :D
  zaterdag 26 september 2020 @ 08:53:38 #190
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195262606
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als ik daardoor gewoon naar de bioscoop kan gaan, game arcade, lekker uit eten, vrienden op bezoek etc zal het me worst zijn wat het buitenland daarvan vind lol 😂
Ik zie het verband tussen wat je zegt en die quote erboven niet helemaal, maar dat ligt vast aan mij.
pi_195262610
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:49 schreef wpor het volgende:

[..]

Of we doen niks en jij krijgt een ongeluk maar kan niet geholpen worden op de IC omdat die compleet vol ligt met corona patiënten.

Daarnaast raken zorgen medewerkers overwerkt, dus nog minder kans om geholpen te worden.

Of je zorgt ervoor dat de mensen wat beter voorbereid zijn en zorgt dat ze veel meer vitamine D binnen krijgen en deelt bv dat gratis uit, met meerdere aandachtspunten waar mensen zelf voor kunnen zorgen.
Tot nog toe lijkt alles op redelijk normaal niveau te zijn als kijkt naar andere jaren en rekening houd met jaren er voor waar weer veel minder mensen dood gingen( dat was voor mij ook een eyeopener in de video die ik gepost heb)

Maarja, waar maken we ons druk om hè.
  Moderator zaterdag 26 september 2020 @ 08:55:26 #192
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195262624
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als ik daardoor gewoon naar de bioscoop kan gaan, game arcade, lekker uit eten, vrienden op bezoek etc zal het me worst zijn wat het buitenland daarvan vind lol 😂
Hihihi
Nou deze mentaliteit is het nu toch aan het verpesten voor de rest in Nederland? Als zoveel mensen leven zoals voor corona en geen afstand houden dan moet je niet verbaasd zijn dat de besmettingen oplopen
pi_195262640
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alle medisch personeel wereldwijd die al jaren mondkapjes langdurig dragen zijn ernstig ziek door hun eigen ingeademde rotzooi? Wat een onzin scrijf je toch op. :D
Er zjjn er genoeg die er problemen mee hebben en vergeet niet dat die het allemaal dragen in een optimale ruimte en waar ook nog eens telkens een nieuwe of schone op kunnen zetten.
Hier zijn een aantal onderzoeken over te vinden mbt het helpen van influenza virussen en die onderzoeken geven dat aan.
je kan dat gewoon opzoeken als je de moeite doet
pi_195262649
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:54 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Normaal niveau, ja, dankzij de maatregelen. We konden het NET aan met de ICs. Wat denk je wat er anders gebeurt was?
pi_195262652
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:49 schreef wpor het volgende:

[..]

Of we doen niks en jij krijgt een ongeluk maar kan niet geholpen worden op de IC omdat die compleet vol ligt met corona patiënten.

Daarnaast raken zorgen medewerkers overwerkt, dus nog minder kans om geholpen te worden.

Maarja, waar maken we ons druk om hè.
Mijn bericht was meer een verwijt naar de overheid.

Overigens word ik doodmoe van het narrative dat we naar de tweede lockdown gaan, terwijl er in NL nooit een lockdown heeft plaatsgevonden.

quote:
Ondernemersorganisaties VNO-NCW en MKB roepen hun leden zaterdag in een brief op "om alles uit de kast te halen om een tweede golf en lockdown te voorkomen".

"Een tweede lockdown dreigt, met alle draconische gevolgen voor ondernemers, werknemers en de economie van dien. Als ons gedrag niet verandert, wordt het ongelofelijk lastig om dat te voorkomen", schrijven VNO-NCW-voorzitter Ingrid Thijssen en MKB-Nederland-voorzitter Jacco Vonhof in de brief.

Volgens de ondernemersorganisaties kunnen bedrijven een belangrijke rol spelen in het veranderen van dat gedrag, bijvoorbeeld door in winkels en bedrijven de aandacht te vestigen op het bewaren van afstand. "Omdat we merken dat de aandacht is verslapt, roepen we iedereen op hier opnieuw en zichtbaar aandacht aan te geven en de protocollen strikt na te leven."

Verder roepen de ondernemersorganisaties nogmaals op om mensen zoveel mogelijk thuis te laten werken en werknemers met klachten niet naar werk te laten komen.

Vrijdag maakte premier Mark Rutte bekend dat in nog eens acht veiligheidsregio's de coronamaatregelen zullen worden aangescherpt vanwege het oprukkende coronavirus. Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) waarschuwde vorige week al dat Nederland aan de vooravond van een tweede golf staat.

pi_195262660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:57 schreef byah het volgende:

[..]

Mijn bericht was meer een verwijt naar de overheid.

Overigens word ik doodmoe van het narrative dat we naar de tweede lockdown gaan, terwijl er in NL nooit een lockdown heeft plaatsgevonden.
[..]

Dat laatste ben ik het mee eens.
  zaterdag 26 september 2020 @ 08:58:56 #197
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195262663
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als ik daardoor gewoon naar de bioscoop kan gaan, game arcade, lekker uit eten, vrienden op bezoek etc zal het me worst zijn wat het buitenland daarvan vind lol 😂
:O wordt je niet moe van jezelf?
Constant hetzelfde riedeltje van knuffelen en regels omzeilen
Als je zo graag wilt, prima. Maar straks niet zeiken als je geen IC bed toegewezen krijgt :W
pi_195262666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:56 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Er zjjn er genoeg die er problemen mee hebben en vergeet niet dat die het allemaal dragen in een optimale ruimte en waar ook nog eens telkens een nieuwe of schone op kunnen zetten.
Hier zijn een aantal onderzoeken over te vinden mbt het helpen van influenza virussen en die onderzoeken geven dat aan.
je kan dat gewoon opzoeken als je de moeite doet

Kijktip voor je mischien dat je mening dan wat bijgesteld gaat worden zeker als je nog zelf wat vervolgonderzoeken doet.
OVerigens is mijn vrouw arts en heeft hele lange shifts moeten doen met maskers en die werd altijd duizelig van langdurig gebruik, al had die ook wel behoorlijk zwaar werk op forensisch gebied
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 september 2020 @ 08:59:54 #199
367000 roos94
pi_195262670
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:58 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

:O wordt je niet moe van jezelf?

Als je zo graag wilt, prima. Maar straks niet zeiken als je geen IC bed toegewezen krijgt :W
Is een troll die zich voordoet als weeaboo anime tiener XD lowl ^^ :3 lekker huggen op de comiccon! xoxo
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:00:54 #200
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195262677
Je hoort alleen maar dat het aantal besmettingen oploopt, maar hoe zit het met de ziekenhuisopnames?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195262696
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:57 schreef wpor het volgende:

[..]

Normaal niveau, ja, dankzij de maatregelen. We konden het NET aan met de ICs. Wat denk je wat er anders gebeurt was?
Hetzelfde als enkele jaren geleden en om de zoveel jaar . er is niet zoveel anders dan een paar jaar geleden tpen stonden dezelfde krantenkoppen al werd er toenveel minder aandacht aan besteed:
Dat wil niet zeggen dat het virus niet erg is of dat er niets aan de hand is, we pakken het alleen verkeerd aan .
We proberen mensen beter te krijgen dmv medicijnen en te isoleren om niet iets op te lopen terwijl dat onmogelijk is (al eens geprobeerd met leger bases wat dus een slechter eindresultaat had dan waar men niets deed)
Men moet juist mensen beter voorbereiden en proberen de vittamines op peil te krijgen en dan voornamelijk vitamine Dhttps://www.primarydoctor.org/covid-19-is-a-lack-of-nutrients
pi_195262698
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:00 schreef PzKpfw het volgende:
Je hoort alleen maar dat het aantal besmettingen oploopt, maar hoe zit het met de ziekenhuisopnames?
Leef je onder een steen?

pi_195262707
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:00 schreef PzKpfw het volgende:
Je hoort alleen maar dat het aantal besmettingen oploopt, maar hoe zit het met de ziekenhuisopnames?
Waar je in maart veel meer moeite had om opgenomen te worden in het ziekenhuis , is dat nu veel sneller en dat is ook een behoorlijke nuance
pi_195262710
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:50 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Als ik daardoor gewoon naar de bioscoop kan gaan, game arcade, lekker uit eten, vrienden op bezoek etc zal het me worst zijn wat het buitenland daarvan vind lol 😂
tieners hebben een andere visie dan volwassenen.
pi_195262717
Het afgesproken inpraten is weer begonnen hoor.
Geen enkele media site zonder 2de lockdown angst in ram artikel :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:07:10 #206
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195262726
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:04 schreef wpor het volgende:

[..]

Leef je onder een steen?

[ afbeelding ]
Nee hoor maar ik hoor in het nieuws alleen maar over het aantal besmettingen en vrijwel niets over het aantal ziekenhuisopnames. En dat laatste is toch uiteindelijk de belangrijkste factor qua maatregelen e.d.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_195262737
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:04 schreef wpor het volgende:

[..]

Leef je onder een steen?

[ afbeelding ]
Zou leuk zijn als we de blauwe lijn ook geheel doortrekken naar links. Maar dan lijkt de rechterkant natuurlijk weer minder erg.
I'll give you something to do
pi_195262738
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:04 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Hetzelfde als enkele jaren geleden en om de zoveel jaar . er is niet zoveel anders dan een paar jaar geleden tpen stonden dezelfde krantenkoppen al werd er toenveel minder aandacht aan besteed:
Wat zeg jij nou? Jij denkt dat de situatie te vergelijken is? Denk nou eens goed na man.

quote:
Dat wil niet zeggen dat het virus niet erg is of dat er niets aan de hand is, we pakken het alleen verkeerd aan .
We proberen mensen beter te krijgen dmv medicijnen en te isoleren om niet iets op te lopen terwijl dat onmogelijk is (al eens geprobeerd met leger bases wat dus een slechter eindresultaat had dan waar men niets deed)
Men moet juist mensen beter voorbereiden en proberen de vittamines op peil te krijgen en dan voornamelijk vitamine Dhttps://www.primarydoctor.org/covid-19-is-a-lack-of-nutrients
Ok.
pi_195262765
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:56 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Er zjjn er genoeg die er problemen mee hebben en vergeet niet dat die het allemaal dragen in een optimale ruimte en waar ook nog eens telkens een nieuwe of schone op kunnen zetten.
Hier zijn een aantal onderzoeken over te vinden mbt het helpen van influenza virussen en die onderzoeken geven dat aan.
je kan dat gewoon opzoeken als je de moeite doet
Onderbuik gelul in de ruimte weer zonder onderbouwing.
Jij beweert iets over onderzoeken en anderen mogen gaan zoeken, zo werkt het niet. :')
pi_195262766
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:08 schreef wpor het volgende:

[..]

Wat zeg jij nou? Jij denkt dat de situatie te vergelijken is? Denk nou eens goed na man.
[..]

Ja de situatie is te vergelijken omdat alle grafieken ongeveer hetzelfde aangeven:

Kijk deze maar dan snap je mischien wat ik bedoel en imo geeft het een goed beeld ivm landen en jaren en influenza en tevens heeft hij het ook over het nut van maskers etc.

En mocht het in je ogen fout zijn , dan hoor ik dat graan aangezien ik graag meer wil weten en als ik fout zit dan dat ook kan aanpassen in mijn mening.
pi_195262784
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onderbuik gelul in de ruimte weer zonder onderbouwing.
Jij beweert iets over onderzoeken en anderen mogen gaan zoeken, zo werkt het niet. :')
Ik geef een aantal links en als je die niet kijkt, dan is het toch jezelf dom houden of niet?
Dat komt allemaal netjes in delinks naar voren:

Maar voor jou een extra linkje dan en daar wordt ook gesproken over het mondkapje en de onderzoeken die er naar zijn gedaan.
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:26:22 #212
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195262891
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 08:37 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Er zijn anders genoeg onderzoeken dat mondkapjes amper helpen m laatst nog een duits onderzoek op dat gebied. en als je het mondkapje niet goed gebruikt dan heeft het weer nadelige effecten buiten de psyche problemen.
Hier in spanje moeten we ook buiten op een verlaten weg met boven de 35 graden het masker dragen en ik kan je vertellen dat is bijna ondoenlijk , zeker aangezien de vochtigheidsgraad enorm is, maar ja je doet het in feite alleen maar om geen boete te krijgen.

In een kleine of slechte geventileerde ruimte ben ik het wel eens dat een korte tijd een mondkapje op geen kwaad kan, maar als je het langer op houd dan adem je een te lange periode gewoon je eigen rotzooi in, wat gewoon niet gezond is.
Maar goed ik hou dan ook niet zo van onnodige zaken die gewoon in feite amper helpen tot zelfs erg nadelig zijn.
De psyche :') Lange tijd je eigen rotzooi in ademen :') kom zeg, moet hier nog serieus op worden ingegaan? Doe even de groetjes aan alle chirurgen die soms wel 10 uur met een masker rondlopen. Doe normaal joh.

Dat mondkapjes weinig relevant zijn wanneer je buiten rondloopt is ook duidelijk en een kwestie van willen overpresteren van bepaalde overheden maar daardoor mag je het effect ervan in de nodige situaties niet negeren.

Bon, inmiddels begint zelfs de voor vele fokkers heilstaat Zweden er het nut van in te zien dus Nederland volgt nog wel joh. Alleen loopt het zoals tegenwoordig bijna altijd gebeurt achteraan in plaats van voorop. Iets om trots op te zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195262922
Waar is @pumpalov die heb ik al heel lang niet meer gezien?!?!?! :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195262926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:11 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ja de situatie is te vergelijken omdat alle grafieken ongeveer hetzelfde aangeven:

Kijk deze maar dan snap je mischien wat ik bedoel en imo geeft het een goed beeld ivm landen en jaren en influenza en tevens heeft hij het ook over het nut van maskers etc.

En mocht het in je ogen fout zijn , dan hoor ik dat graan aangezien ik graag meer wil weten en als ik fout zit dan dat ook kan aanpassen in mijn mening.
Ik bedoel dat de lijnen hetzelfde zijn doordat er strenge maatregelen zijn genomen.

De ICs waren overstroomd, maar het kon NOG NET, reguliere zorg kwam stil te liggen en er vielen doden. Zorgpersoneel werd overbelast.

Stel dat er geen maatregelen werden genomen, dan zouden bovenstaande problemen VEEL groter zijn geworden. En dan waren die lijnen dit jaar echt heel anders geweest.

En in alle jaren hiervoor zijn al die strenge maatregelen niet nodig geweest om tot die lijnen te komen, dat is het verschil.
pi_195262930
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:29 schreef vosss het volgende:
Waar is @:pumpalov die heb ik al heel lang niet meer gezien?!?!?! :@
Overleden aan corona :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195262937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Overleden aan corona :'(
Good riddance. Wat een lul was dat :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195262945
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:26 schreef Dven het volgende:

[..]

De psyche :') Lange tijd je eigen rotzooi in ademen :') kom zeg, moet hier nog serieus op worden ingegaan? Doe even de groetjes aan alle chirurgen die soms wel 10 uur met een masker rondlopen. Doe normaal joh.

Dat mondkapjes weinig relevant zijn wanneer je buiten rondloopt is ook duidelijk en een kwestie van willen overpresteren van bepaalde overheden maar daardoor mag je het effect ervan in de nodige situaties niet negeren.

Bon, inmiddels begint zelfs de voor vele fokkers heilstaat Zweden er het nut van in te zien dus Nederland volgt nog wel joh. Alleen loopt het zoals tegenwoordig bijna altijd gebeurt achteraan in plaats van voorop. Iets om trots op te zijn.
Chirurgen werken in een situatie waar de kamer schoon is en met een bepaalde luchtdruk.
En die hebben zelfs geregeld moeite (zoals mijn vrouw dus ook had) Waar het juist fout gaat is dat de mensen constant aan het masker zitten en het niet goed gebruiken en niet elke keer verversen etc etc. Daar ligt juist dat het negatief werkt ipv positief.

Overigens zijn daaar gewoon onderzoeken naar gedaan die dat uitwijzen m vrij eenvoudig op te sporen hoor.
Het is niet zo dat ik die zaken verzin ik kijk naar onderzoeken die gedaan zijn(nieuwe onderzoeken geloof ik niet meteen zoals bv het lancet onderzoek mbt HCQ , want een paar gegevens weg laten kan een onderzoek al totaal laten kantelen.
Het zijn de meest betrouwbare op dat gebied volgens de medische wereld.
pi_195262946
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:12 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Ik geef een aantal links en als je die niet kijkt, dan is het toch jezelf dom houden of niet?
Dat komt allemaal netjes in delinks naar voren:

Maar voor jou een extra linkje dan en daar wordt ook gesproken over het mondkapje en de onderzoeken die er naar zijn gedaan.
1 YouTube video waarin gezegd wordt wat jij graag wilt horen. :D

Kom maar met de links naar de gepeerreviewde papieren onderzoeken die inderdaad mondkapjes dragen gevaarlijk verklaren omdat mensen hun eigen co2 inademen en te weinig zuurstof krijgen. ^O^
pi_195262965
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:30 schreef wpor het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de lijnen hetzelfde zijn doordat er strenge maatregelen zijn genomen.

De ICs waren overstroomd, maar het kon NOG NET, reguliere zorg kwam stil te liggen en er vielen doden. Zorgpersoneel werd overbelast.

Stel dat er geen maatregelen werden genomen, dan zouden bovenstaande problemen VEEL groter zijn geworden. En dan waren die lijnen dit jaar echt heel anders geweest.

En in alle jaren hiervoor zijn al die strenge maatregelen niet nodig geweest om tot die lijnen te komen, dat is het verschil.
Je bedoeld zoals in 2018?https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-nederland-lanceert
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:35:40 #220
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195262970
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:05 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Waar je in maart veel meer moeite had om opgenomen te worden in het ziekenhuis , is dat nu veel sneller en dat is ook een behoorlijke nuance
:') IC nodig is IC nodig. Die lijn stijgt net zo vrolijk mee. Iedereen staat erbij en kijkt ernaar en over een week of twee is het hier weer janken en "Wir haben es nicht gewußt".

Een ezel stoot zich over het algemeen niet tweemaal aan dezelfde steen maar dat gaat in het geval van Nederland niet op. Labbekakkig doorpolderen en vooral doorzetten als een slecht presterend en geleid land en jezelf voor het oog van de wereld volledig te kakken zetten.

#wijdoennietmeermee
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195262977
quote:
Je ziet het verschil met de huidige situatie niet?
pi_195262985
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:35 schreef Dven het volgende:

#wijdoennietmeermee
Hoezo doet je kloon niet meer mee? Vond je dven toch beter?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263000
quote:
Nee in maart was het veel erger dan in 2018. Daarom hebben we patiënten overgeplaatst naar Duitsland.
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:37:54 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263007
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:35 schreef Dven het volgende:
Een ezel stoot zich over het algemeen niet tweemaal aan dezelfde steen maar dat gaat in het geval van Nederland niet op. Labbekakkig doorpolderen en vooral doorzetten als een slecht presterend en geleid land en jezelf voor het oog van de wereld volledig te kakken zetten.

:) staan we voor lul?
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:40:06 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195263035
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

1 YouTube video waarin gezegd wordt wat jij graag wilt horen. :D

Kom maar met de links naar de gepeerreviewde papieren onderzoeken die inderdaad mondkapjes dragen gevaarlijk verklaren omdat mensen hun eigen co2 inademen en te weinig zuurstof krijgen. ^O^
Vechten tegen de bierkaai joh. Speciale luchtdruk in operatiekamers en meer blabla. De hoge luchtdruk waardoor "de bagger van je eigen lichaam" in feite nog minder gemakkelijk geloosd wordt.

Het zal allemaal wel joh, ik ga genieten van m'n treinritje door de bergen en hoor vanmiddag wel of de 3000 reeds aangetikt is of niet. Medelijden met de mensen die wél het beste voor hebben met Nederland. Hier is geen beginnen aan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195263040
Japio _O_.

‘Het testbeleid is niet het probleem, ons gedrag is het probleem’

https://www.trouw.nl/binn(...)t-probleem~bd682948/
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263060
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Japio _O_.

‘Het testbeleid is niet het probleem, ons gedrag is het probleem’

https://www.trouw.nl/binn(...)t-probleem~bd682948/
lekker makkelijk afschuiven natuurlijk, natuurlijk is ons gedrag het grootste probleem maar het huidige testbeleid helpt niet echt mee.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:43:14 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195263067
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) staan we voor lul?
Wanneer je supersterretjes internationaal bekend staan om het beleid te ondermijnen en Nederland in het begin van de crisis al voor veel landen het pispaaltje was en men nu eigenlijk nog steeds helemaal geen idee heeft wat nu te doen, ja, dan sta je voor lul. Zeker als land waarvan je mag verwachten of op z'n minst hopen dat het een gidsland is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195263074
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:06 schreef Red_85 het volgende:
Het afgesproken inpraten is weer begonnen hoor.
Geen enkele media site zonder 2de lockdown angst in ram artikel :')
je bedoeld gewoon de realiteit ?
die 2de "lockdown" gaat er gewoon komen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263075
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee in maart was het veel erger dan in 2018. Daarom hebben we patiënten overgeplaatst naar Duitsland.
Ik zeg nergens dat dat niet klopt en tevens zeg ik nergens dat het niet ernstig is.
Het probleem is alleen dat we zaken doen die weinig nut hebben en dat we andere zaken kunnen doen en dat de cruves met andere jaren vrijwel dezelfde vormen hebben.
En als je kijkt naar het jaar 2019 was daar weer een behoorlijke ondersterfte en in feite is het redelijk aan te nemen ( uit statistieken lijkt dat nar voren te komen in het filmpje ) dat de landen waar het jaar er voor een flinke ondersterfte was dit jaar extra mensen zijn gestorven zoals in zweden tov andere noordelijke landen)
Ik zou zeggen kijk het filmpje die legt het een stuk beter uit
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:44:22 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195263081
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

lekker makkelijk afschuiven natuurlijk, natuurlijk is ons gedrag het grootste probleem maar het huidige testbeleid helpt niet echt mee.
Beetje als een slecht huwelijk die twee. Gebrekkig gedrag + gebrekkig testbeleid = catastrofe in de maak
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195263099
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

lekker makkelijk afschuiven natuurlijk, natuurlijk is ons gedrag het grootste probleem maar het huidige testbeleid helpt niet echt mee.
Niks lekker makkelijk afschuiven, het is gewoon zo.
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:47:24 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263110
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Wanneer je supersterretjes internationaal bekend staan om het beleid te ondermijnen en Nederland in het begin van de crisis al voor veel landen het pispaaltje was en men nu eigenlijk nog steeds helemaal geen idee heeft wat nu te doen, ja, dan sta je voor lul. Zeker als land waarvan je mag verwachten of op z'n minst hopen dat het een gidsland is.
wat een onzin man, niet dat ik vind dat ze het goed doen en zeker niet uitblinken is het nog ver weg van voor lul staan, daar zijn wat andere landen nog beter in.
pi_195263118
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Wanneer je supersterretjes internationaal bekend staan om het beleid te ondermijnen en Nederland in het begin van de crisis al voor veel landen het pispaaltje was en men nu eigenlijk nog steeds helemaal geen idee heeft wat nu te doen, ja, dan sta je voor lul. Zeker als land waarvan je mag verwachten of op z'n minst hopen dat het een gidsland is.
Dan zijn we toch het pispaaltje, lekker belangrijk wat andere landen van je denken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263124
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:45 schreef wpor het volgende:

[..]

Niks lekker makkelijk afschuiven, het is gewoon zo.
ja alles wat het RIVM zegt is gewoon zo....ook al hebben ze het fout :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263135
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 02:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een conducteur kunnen verwachten? :D Ik reis met de trein naar mijn werk. Sinds het begin van alle maatregelen in maart is dat niet anders geweest. We zijn nu 7 maanden later en heel wat werkdagen later. Ik weet zeker dat het aantal keer dat ik een conducteur in die periode heb gezien op 2 handen te tellen is. Je ziet ze nauwelijks. Er is geen angst een conducteur te zien! :D En dat is duidelijk hoe sommige mensen hun masker gewoon onder hun kin hebben hangen. Want dat zie je wel regelmatig.
Hier wilde ik nog even op reageren.

Ik ga zelf met het OV, maar dat is Randstad en er wordt hier wel degelijk gecontroleerd. Ook politie en alles op de perrons.

Laatst met de tram gegaan naar Den Haag en dat was wel waardeloos. Overvol en geen mondkapjes.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_195263140
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja alles wat het RIVM zegt is gewoon zo....ook al hebben ze het fout :D
Ja goh dat is een beetje hetzelfde als alles wat het RIVM doet is kut he?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263176
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja alles wat het RIVM zegt is gewoon zo....ook al hebben ze het fout :D
Als iedereen zich aan een maximale groepsgrootte en 1,5 meter afstand houdt dan zou er nu geen probleem ontstaan. De neiging van sommige mensen om het testprobleem de grote oorzaak van deze situatie te maken is gewoon foutief. Gedrag is by far de grootste oorzaak. Of vind jij van niet?
pi_195263178
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

1 YouTube video waarin gezegd wordt wat jij graag wilt horen. :D

Kom maar met de links naar de gepeerreviewde papieren onderzoeken die inderdaad mondkapjes dragen gevaarlijk verklaren omdat mensen hun eigen co2 inademen en te weinig zuurstof krijgen. ^O^
Gevaarlijk is weer iets anders als ongezond.
Ik denk dat je voor gevaarlijk wel erg lang de zaken moet dragen.
Maar goed hier heb je al bv een voorbeeld:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19216002/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19216002/

https://onlinelibrary.wil(...)50-2659.2011.00307.x

https://www.cmaj.ca/content/188/8/567

Er zijn gewoon niet veel onderzoeken naar gedaan en de positiviteit in deze is erg matig, en dan moet je er rekening mee houden dat gebruik en hergebruik en verkeerd gebruik en stof en weer en wind en andere effecten echt niet positief gaan werken.

Maar goed mijn vrouw heeft jaren er mee moeten werken en wel degelijk bij lange diensten problemen met hoofdpijn en duizeligheid gehad.
Het is bv ook niet voor niets dat je in een klaslokaal (makkelijk voorbeeld) een bapaalde waarde moet zijn en dat als er niet goed geventileerd wordt je bv vaker moet gapen etc, en dan is dat bij een masker nog wat erger omdat je in principe gewoon altijd een deel van je uitstoot weer terug in ademt.
  zaterdag 26 september 2020 @ 09:54:53 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263192
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:53 schreef wpor het volgende:

[..]

Als iedereen zich aan een maximale groepsgrootte en 1,5 meter afstand houdt dan zou er nu geen probleem ontstaan. De neiging van sommige mensen om het testprobleem de grote oorzaak van deze situatie te maken is gewoon foutief. Gedrag is nu far de grootste oorzaak. Of vind jij van niet?
eens al blijft het een jammerlijke faal dat het testbeleid niet op orde is
pi_195263210
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja goh dat is een beetje hetzelfde als alles wat het RIVM doet is kut he?
niet alles, maar ze hebben zeker een hoop fouten gemaakt en zelfs gelogen.
en nu nog steeds
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263238
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020
09:53
schreef wpor het volgende:


[..]

Als iedereen zich aan een maximale groepsgrootte en 1,5 meter afstand houdt dan zou er nu geen probleem ontstaan. De neiging van sommige mensen om het testprobleem de grote oorzaak van deze situatie te maken is gewoon foutief. Gedrag is by far de grootste oorzaak. Of vind jij van niet?
die 1.5m is niet heilig, vooral niet binnen en de maximale groepsgrootte is al veel te groot
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263244
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

niet alles, maar ze hebben zeker een hoop fouten gemaakt en zelfs gelogen.
en nu nog steeds
Echt? Nog nooit iemand over gehoord verder.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263251
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nee hoor maar ik hoor in het nieuws alleen maar over het aantal besmettingen en vrijwel niets over het aantal ziekenhuisopnames. En dat laatste is toch uiteindelijk de belangrijkste factor qua maatregelen e.d.
Leef jij onder een steen of wat :? Laatste tijdgeest het daar juist wel over.
pi_195263265
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens al blijft het een jammerlijke faal dat het testbeleid niet op orde is
BCO is ook niet op orde. Er is wel meer niet op orde. En dat is jammer inderdaad.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:03:29 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263292
Denk ook dat de 'bubbel' van veel mensen weer veel te groot is geworden over de zomermaanden. In maart en april gebeurde afspreken met familie en vrienden letterlijk een x aantal weken lang ontzettend weinig.

Nu gaat iedereen gewoon weer met Jan en Alleman op stap en zeker in privesetting of onder vrienden verwatert die 1,5 meter dan ook al snel. Niet eens bewust, vaak gewoon onbewust. Maar goed, ik heb vanaf het begin al geroepen dat een anderhalvemetersamenleving niet houdbaar is op termijn, en dat zie je nu ook gewoon aan alle kanten gebeuren. Het is tegennatuurlijk en mensen houden het niet vol.
pi_195263293
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

BCO is ook niet op orde. Er is wel meer niet op orde. En dat is jammer inderdaad.
Met 3000 besmettingen kun je de BCO-tent wel sluiten.
pi_195263294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Vechten tegen de bierkaai joh. Speciale luchtdruk in operatiekamers en meer blabla. De hoge luchtdruk waardoor "de bagger van je eigen lichaam" in feite nog minder gemakkelijk geloosd wordt.

Het zal allemaal wel joh, ik ga genieten van m'n treinritje door de bergen en hoor vanmiddag wel of de 3000 reeds aangetikt is of niet. Medelijden met de mensen die wél het beste voor hebben met Nederland. Hier is geen beginnen aan.
https://www.hitma-instrum(...)amers?serverid=hiwnl

hier een artikel over luchtdruk in een operatiekamer , mischien wat leerzaams voor je.
pi_195263297
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat een onzin man, niet dat ik vind dat ze het goed doen en zeker niet uitblinken is het nog ver weg van voor lul staan, daar zijn wat andere landen nog beter in.
Vind je dat oprecht? Wat moet er nog verder verslechteren qua crisismanagement en testbeleid om je mening te herzien?
pi_195263298
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

BCO is ook niet op orde. Er is wel meer niet op orde. En dat is jammer inderdaad.
"kinderen zijn niet besmettelijk"
"aerosolen spelen geen rol"
"mondkapjes zijn schijnveiligheid en werken niet"

:{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263302
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Met 3000 besmettingen kun je de BCO-tent wel sluiten.
3000 in totaal kunnen ze al niet aan. Laat staan tegen de 3000 PER DAG.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263307
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Met 3000 besmettingen kun je de BCO-tent wel sluiten.
juist te laat maar het hele BCO heeft nooit gewerkt zelfs niet toen we op 100 besmettingen per dag zaten
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:06:00 #253
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263315
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Denk ook dat de 'bubbel' van veel mensen weer veel te groot is geworden over de zomermaanden. In maart en april gebeurde afspreken met familie en vrienden letterlijk een x aantal weken lang ontzettend weinig.

Nu gaat iedereen gewoon weer met Jan en Alleman op stap en zeker in privesetting of onder vrienden verwatert die 1,5 meter dan ook al snel. Niet eens bewust, vaak gewoon onbewust.
wie is iedereen? Uiteraard gebeurt het op grote schaal waarschijnlijk gezien de progressie dat het virus maakt maar voel me toch echt niet aangesproken als er gezegd wordt dat "we" zelf schuld hebben
pi_195263316
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

juist te laat maar het hele BCO heeft nooit gewerkt zelfs niet toen we op 100 besmettingen per dag zaten
Dit dus.

In maart werd al bij heel wat minder de handdoek in de ring gegooid omdat men het niet aan kon.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:06:28 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263322
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

wie is iedereen? Uiteraard gebeurt het op grote schaal waarschijnlijk gezien de progressie dat het virus maakt maar voel me toch echt niet aangesproken als er gezegd wordt dat "we" zelf schuld hebben
Je zegt het goed, op grote schaal.
pi_195263329
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit dus.

In maart werd al bij heel wat minder de handdoek in de ring gegooid omdat men het niet aan kon.
In maart was de situatie nogal anders. Niet te vergelijken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:07:06 #257
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263331
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vind je dat oprecht? Wat moet er nog verder verslechteren qua crisismanagement en testbeleid om je mening te herzien?
ik zeg toch niet dat het hier goed gaat maar dat is toch heel wat anders dan internationaal voor lul staan voor zover dat uberhaupt relevant is
pi_195263337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"kinderen zijn niet besmettelijk"
"aerosolen spelen geen rol"
"mondkapjes zijn schijnveiligheid en werken niet"

:{
"Houd 1,5e meter afstand"
"Was uw handen"
"Blijf binnen bij klachten"
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263354
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"kinderen zijn niet besmettelijk"
"aerosolen spelen geen rol"
"mondkapjes zijn schijnveiligheid en werken niet"

:{
Mensen zonder symptomen zijn niet besmettelijk hebben ze toch ook nog beweerd, terwijl internationaal al lang bekend was, dat dat bezijden de waarheid was?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2020 10:16:33 ]
pi_195263355
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

die 1.5m is niet heilig, vooral niet binnen en de maximale groepsgrootte is al veel te groot
Zucht. Nee, niks is heilig. Mijn punt is dat het gedrag van mensen debet is aan wat we nu zien. Ook ik zie om mij heen dat mensen lak hebben. Dat is de oorzaak, niks anders. Ook niet de grote problemen met restcapaciteit.
pi_195263363
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In maart was de situatie nogal anders. Niet te vergelijken.
Dat weet ik ook wel, maar als toen iemand positief testte dan werd er BCO gedaan.
Bij minder dan 100 bevestigde besmettingen (in totaal, dus NIET per dag!!) werd toen al de handdoek in de ring gegooid.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 september 2020 @ 10:11:37 #262
367000 roos94
pi_195263369
Over een paar maandjes is er een vaccin toch? Nog even volhouden.
pi_195263373
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

"Houd 1,5e meter afstand"
"Was uw handen"
"Blijf binnen bij klachten"
Blijf binnen bij klachten is de meest belangrijke en was je handen met producten op basis van alcohol anders heeft dat ook minder zin.
De 1,5 meter is een beetje onzin maar hou zelf al niet van mensen op mn lip. als iemand normaal praat (dus niet de speekselterroristen) dan zou volgens onderzoek je weinig last moeten hebben van weinig afstand, maar als de boel slecht geisoleerd is dan moet je in feite juist niet in dezlefde ruimte zijn voor langere tijd omdat het dan door het hele gebouw gaat en zeker als je gaat lopen zingen met zn allen. en buiten is in feite helemaal weinig kans zeker in de zon
pi_195263379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mensen zonder symptomen zijn niet besmettelijk hebben ze toch ook nog beweert, terwijl internationaal al lang bekend was, dat dat bezijden de waarheid was?
Jep. En het lijkt erop dat het virus niet heel besmettelijk is en de kans dat het in Nederland opduikt is uitermate klein en mocht dat zo zijn dan zal het hooguit een kleine uitbraak zijn want we zitten er bovenop.

Dat zijn nog een paar van die achterlijke uitspraken van ze.

En bij de eerste repatriëringsvluchten uit Wuhan stonden hier in Nederland de GGD mensen die reizigers gewoon zonder enige vorm van PBM's op te wachten, want "gelukkig gebruiken wij ons gezond verstand".

Ook al volstrekt achterlijk destijds. Ik weet zeker dat daar ook heel wat besmettingen naar terug te leiden zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263386
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik zeg toch niet dat het hier goed gaat maar dat is toch heel wat anders dan internationaal voor lul staan voor zover dat uberhaupt relevant is
Ik weet het niet. Voor mijn werk sprak ik gisteren Duitsers. Die waren hoogst verbaasd over het echt totale falen qua testbeleid hier. Hadden ze niet verwacht van een ontwikkeld land als Nederland. Heeft het aanzien van Nederland in hun ogen echt geen goed gedaan.
pi_195263390
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 09:53 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Gevaarlijk is weer iets anders als ongezond.
Ik denk dat je voor gevaarlijk wel erg lang de zaken moet dragen.
Maar goed hier heb je al bv een voorbeeld:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19216002/

A larger study is needed to definitively establish noninferiority of no mask use.
quote:
Some useful clues, however,could be gleaned. Subanalyses performed for one of the lar-ger randomised controlled studies in a household settingfound evidence of reduced rates of influenza-like illness ifhousehold contacts consistently wore the mask or respira-tor.9
quote:
https://www.cmaj.ca/content/188/8/567

Er zijn gewoon niet veel onderzoeken naar gedaan en de positiviteit in deze is erg matig, en dan moet je er rekening mee houden dat gebruik en hergebruik en verkeerd gebruik en stof en weer en wind en andere effecten echt niet positief gaan werken.

Maar goed mijn vrouw heeft jaren er mee moeten werken en wel degelijk bij lange diensten problemen met hoofdpijn en duizeligheid gehad.
Het is bv ook niet voor niets dat je in een klaslokaal (makkelijk voorbeeld) een bapaalde waarde moet zijn en dat als er niet goed geventileerd wordt je bv vaker moet gapen etc, en dan is dat bij een masker nog wat erger omdat je in principe gewoon altijd een deel van je uitstoot weer terug in ademt.
2 van de 3 onderzoeken die je aanhaalt vertellen juist dat die kapjes wel werken. :D

Het 3e onderzoek gaat over kapjes in de medische wereld waarbij de rest van de wereld geen kapjes dragen.

Hoofdpijn door inademing met mondkapjes, is bijna altijd psychisch. Per ademteug ademen we iets van 450 ml uit en in. Hoeveel ruimte zit er tussen het mondkapje en je gezicht, dat is dan de hoeveelheid lucht die gerecycled zal worden.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:14:31 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263395
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:11 schreef roos94 het volgende:
Over een paar maandjes is er een vaccin toch? Nog even volhouden.
wat ik jammer vind is dat ze de max IC capaciteit voor covid op 500 hebben staan, om dat niet te halen zijn er snel forse maatregelen nodig
pi_195263398
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep. En het lijkt erop dat het virus niet heel besmettelijk is en de kans dat het in Nederland opduikt is uitermate klein en mocht dat zo zijn dan zal het hooguit een kleine uitbraak zijn want we zitten er bovenop.

Dat zijn nog een paar van die achterlijke uitspraken van ze.

Maar toen geloofden we ook nog het WHO dat er geen bewijs was van mens op mens besmetting, en nu geloven we die dus niet meer. oh wacht nu hebben ze zelfs meer voor het zeggen terwijl men telkens toch fout heeft gezzeten

En bij de eerste repatriëringsvluchten uit Wuhan stonden hier in Nederland de GGD mensen die reizigers gewoon zonder enige vorm van PBM's op te wachten, want "gelukkig gebruiken wij ons gezond verstand".

Ook al volstrekt achterlijk destijds. Ik weet zeker dat daar ook heel wat besmettingen naar terug te leiden zijn.
pi_195263402
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep. En het lijkt erop dat het virus niet heel besmettelijk is en de kans dat het in Nederland opduikt is uitermate klein en mocht dat zo zijn dan zal het hooguit een kleine uitbraak zijn want we zitten er bovenop.

Dat zijn nog een paar van die achterlijke uitspraken van ze.

En bij de eerste repatriëringsvluchten uit Wuhan stonden hier in Nederland de GGD mensen die reizigers gewoon zonder enige vorm van PBM's op te wachten, want "gelukkig gebruiken wij ons gezond verstand".

Ook al volstrekt achterlijk destijds. Ik weet zeker dat daar ook heel wat besmettingen naar terug te leiden zijn.
Lekker makkelijk zo achteraf praten.
I'll give you something to do
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:15:55 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263407
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Voor mijn werk sprak ik gisteren Duitsers. Die waren hoogst verbaasd over het echt totale falen qua testbeleid hier. Hadden ze niet verwacht van een ontwikkeld land als Nederland. Heeft het aanzien van Nederland in hun ogen echt geen goed gedaan.
goh je sprak wat Duitsers, je hebt me overtuigd :)
pi_195263409
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:12 schreef vosss het volgende:
want we zitten er bovenop.

Achteraf gezien is dat nog wel het grappigste, als het niet zo in en intriest zou zijn. Incompetente faalhazen met eigen dunk. :')
pi_195263411
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mensen zonder symptomen zijn niet besmettelijk hebben ze toch ook nog beweert, terwijl internationaal al lang bekend was, dat dat bezijden de waarheid was?
dat was ook echt compleet idioot ja
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263412
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:12 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Blijf binnen bij klachten is de meest belangrijke en was je handen met producten op basis van alcohol anders heeft dat ook minder zin.
De 1,5 meter is een beetje onzin maar hou zelf al niet van mensen op mn lip. als iemand normaal praat (dus niet de speekselterroristen) dan zou volgens onderzoek je weinig last moeten hebben van weinig afstand, maar als de boel slecht geisoleerd is dan moet je in feite juist niet in dezlefde ruimte zijn voor langere tijd omdat het dan door het hele gebouw gaat en zeker als je gaat lopen zingen met zn allen. en buiten is in feite helemaal weinig kans zeker in de zon
Wassen met alcohol, dat moet toch minimaal 70% zijn wil het effectief zijn. Is simpele zeep niet veel beter en makkelijker? aangezien het zich in een lipide envelop bevind...
pi_195263413
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:15 schreef galantis het volgende:

[..]

Lekker makkelijk zo achteraf praten.
Zoek maar terug in de eerdere topics van destijds. Toen dacht ik, samen met een hele hoop andere users van het eerste uur, daar al exact net zo over. Vóórdat het eerste bevestigde geval hier bekend was dus.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263414
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Voor mijn werk sprak ik gisteren Duitsers. Die waren hoogst verbaasd over het echt totale falen qua testbeleid hier. Hadden ze niet verwacht van een ontwikkeld land als Nederland. Heeft het aanzien van Nederland in hun ogen echt geen goed gedaan.
Zij doen het dan beter maar er zijn meer Eurpose landen waar het testen momenteel een puinhoop is.
I'll give you something to do
pi_195263417
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Voor mijn werk sprak ik gisteren Duitsers. Die waren hoogst verbaasd over het echt totale falen qua testbeleid hier. Hadden ze niet verwacht van een ontwikkeld land als Nederland. Heeft het aanzien van Nederland in hun ogen echt geen goed gedaan.
Dan liggen ze komende zomer met minder aanzien voor Nederland en masse aan de Zeeuwse kust.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263420
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:14 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Toen geloofden we de WHO helemaal niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263421
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Zoek maar terug in de eerdere topics van destijds. Toen dacht ik, samen met een hele hoop andere users van het eerste uur, daar al exact net zo over. Vóórdat het eerste bevestigde geval hier bekend was dus.
En voor hetzelfde geld was het wel met een sisser afgelopen.
I'll give you something to do
pi_195263426
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Zij doen het dan beter maar er zijn meer Eurpose landen waar het testen momenteel een puinhoop is.
Misschien verbaast het ze van die landen minder dan van Nederland? :D
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 september 2020 @ 10:18:13 #280
367000 roos94
pi_195263435
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan liggen ze komende zomer met minder aanzien voor Nederland en masse aan de Zeeuwse kust.
Hier in Zeeland zijn we weer extreem overspoeld met Duitsers in de zomer maar toch is er vrijwel geen corona. Duitsers zijn het antigif!
pi_195263438
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

A larger study is needed to definitively establish noninferiority of no mask use.
[..]

Some useful clues, however,could be gleaned. Subanalyses performed for one of the lar-ger randomised controlled studies in a household settingfound evidence of reduced rates of influenza-like illness ifhousehold contacts consistently wore the mask or respira-tor.9
[..]

2 van de 3 onderzoeken die je aanhaalt vertellen juist dat die kapjes wel werken. :D

Het 3e onderzoek gaat over kapjes in de medische wereld waarbij de rest van de wereld geen kapjes dragen.

Hoofdpijn door inademing met mondkapjes, is bijna altijd psychisch. Per ademteug ademen we iets van 450 ml uit en in. Hoeveel ruimte zit er tussen het mondkapje en je gezicht, dat is dan de hoeveelheid lucht die gerecycled zal worden.
Zucht de kapjes werken wel in een goede omstandigheid zoals eerder vermeld maar het de werking is amper te noemen.
En als je dan de negatieve daar weer tegenover stelt heeft het dus geen of amper nut tenzij je natuurlijk ziek bent, maar dan behoor je thuis te blijven.

Je moet ook niet kijken naar 1 onderzoek, je moet effecten van omstandigheden ook in de beoordelling mee nemen en de belangrijkste factoren zijn o.a. dat mensen zn masker hergebruiken en verkeerd gebruiken en constant aanraken etc.
Maar die nuance begrijp je hoop ik toch wel?
pi_195263439
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep. En het lijkt erop dat het virus niet heel besmettelijk is en de kans dat het in Nederland opduikt is uitermate klein en mocht dat zo zijn dan zal het hooguit een kleine uitbraak zijn want we zitten er bovenop.

Dat zijn nog een paar van die achterlijke uitspraken van ze.

En bij de eerste repatriëringsvluchten uit Wuhan stonden hier in Nederland de GGD mensen die reizigers gewoon zonder enige vorm van PBM's op te wachten, want "gelukkig gebruiken wij ons gezond verstand".

Ook al volstrekt achterlijk destijds. Ik weet zeker dat daar ook heel wat besmettingen naar terug te leiden zijn.
de kans was NIHIL dat het in nederland zou komen.
carnaval word in kleine groepjes gevierd.
en er waren geen direct vluchten vanuit Wuhan dus kon het niet in nederland komen

het RIVM kunnen we echt als ZEER professioneel beschouwen met zulke uitspraken.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263443
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat ik jammer vind is dat ze de max IC capaciteit voor covid op 500 hebben staan, om dat niet te halen zijn er snel forse maatregelen nodig
kroegen uurtje eerder dicht in meer regio's ! :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Miss 200.000.000! zaterdag 26 september 2020 @ 10:19:53 #284
367000 roos94
pi_195263445
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]


carnaval word in kleine groepjes gevierd.

Deze is wel goud _O_
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:20:12 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263447
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kroegen uurtje eerder dicht in meer regio's ! :{
ja daar ga je het niet mee redden helaas
pi_195263451
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:15 schreef galantis het volgende:

[..]

Lekker makkelijk zo achteraf praten.
nee niet achteraf, het werd toen al zwaar betwist door een aantal users die in dit topic waren.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263457
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:16 schreef galantis het volgende:

[..]

En voor hetzelfde geld was het wel met een sisser afgelopen.
Nee hoor, op het moment dat China 56 miljoen mensen in strikte lockdown(*) zette toen er 2400 besmettingen waren en 112 doden toen hadden bij alles en iedereen zijn moeder de alarmbellen af moeten gaan.

En in deze reeks gingen die ook af. Bij de overheid niet. Totaal niet zelfs.

*die lockdown in China was van heel andere orde dan de maatregelen die we hier gehad hebben. Hier is van een lockdown geen enkele sprake geweest. Ook niet in Maart/April.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263460
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nee niet achteraf, het werd toen al zwaar betwist door een aantal users die in dit topic waren.
Als je overal kritiek op hebt, heb je altijd wel een keer gelijk inderdaad. Dat is geen prestatie, mocht je dat denken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:21:22 #289
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195263463
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:11 schreef roos94 het volgende:
Over een paar maandjes is er een vaccin toch? Nog even volhouden.
Als je er tegen die tijd nog bent. :+

Even in een onbewaakt moment met de verkeerde in aanraking komen kan al veel doen.
pi_195263466
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Zoek maar terug in de eerdere topics van destijds. Toen dacht ik, samen met een hele hoop andere users van het eerste uur, daar al exact net zo over. Vóórdat het eerste bevestigde geval hier bekend was dus.
volgens mij al voordat het RIVM die achterlijke uitspraken deed.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:22:18 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195263475
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee hoor, op het moment dat China 56 miljoen mensen in strikte lockdown(*) zette toen er 2400 besmettingen waren en 112 doden toen hadden bij alles en iedereen zijn moeder de alarmbellen af moeten gaan.

En in deze reeks gingen die ook af. Bij de overheid niet. Totaal niet zelfs.

*die lockdown in China was van heel andere orde dan de maatregelen die we hier gehad hebben. Hier is van een lockdown geen enkele sprake geweest. Ook niet in Maart/April.
het is maar net wat je een lockdown noemt, daar kwam het neer op huisarrest
pi_195263477
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:16 schreef galantis het volgende:

[..]

En voor hetzelfde geld was het wel met een sisser afgelopen.
op basis van wat ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:23:00 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263484
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Als je er tegen die tijd nog bent. :+

Even in een onbewaakt moment met de verkeerde in aanraking komen kan al veel doen.
Dat zal allemaal nog wel mee vallen.

Weet nog wel dat hier in februari users waren die riepen dat 5% van de Fok-users er binnen 12 maanden niet meer zou zijn door corona :D
pi_195263487
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens mij al voordat het RIVM die achterlijke uitspraken deed.
Jep.

Toen werd je nog uitgemaakt voor paniekzaaier. En later toen in Italie 3000 doden waren en als je dan zei dat we die in Nederland ook met gemak zouden halen dan was je niet goed wijs.

Achteraf bezien waren wij toch een stuk wijzer dan al die achterlijke downplayers van destijds :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195263491
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je overal kritiek op hebt, heb je altijd wel een keer gelijk inderdaad. Dat is geen prestatie, mocht je dat denken.
de kritiek was terecht
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195263496
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zal allemaal nog wel mee vallen.

Weet nog wel dat hier in februari users waren die riepen dat 5% van de Fok-users er binnen 12 maanden niet meer zou zijn door corona :D
Juist. Maar daar hoor je de trotse jongens van het eerste uur niet over natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:24:25 #297
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195263502
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zal allemaal nog wel mee vallen.

Weet nog wel dat hier in februari users waren die riepen dat 5% van de Fok-users er binnen 12 maanden niet meer zou zijn door corona :D
Het gaat op dit moment wel érg hard.
pi_195263508
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de kritiek was terecht
Ja, zoals ik al zei: als je op alles kritiek hebt, heb je altijd wel een keer gelijk. En dat is dus geen prestatie, mocht je dat denken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195263510
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is maar net wat je een lockdown noemt, daar kwam het neer op huisarrest
Bij 2400 besmettingen en 112 doden.
56 miljoen mensen in huisarrest plaatsen.

Tuurlijk, dat is een totalitair regime, dus anders dan hier, maar dat gegeven alleen al had voor iedereen (de rest van de wereld dus) voldoende informatie moeten zijn om tot het besef te komen dat het NIET met een sisser af zou lopen.

Nederland heeft net als de rest van de wereld veel te laat ingegrepen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 26 september 2020 @ 10:24:51 #300
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195263511
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep.

Toen werd je nog uitgemaakt voor paniekzaaier. En later toen in Italie 3000 doden waren en als je dan zei dat we die in Nederland ook met gemak zouden halen dan was je niet goed wijs.

Achteraf bezien waren wij toch een stuk wijzer dan al die achterlijke downplayers van destijds :+
De waarheid ligt altijd in het midden he. Waren ook mensen die binnen een jaar wereldwijd 30 miljoen coronadoden voorspelden.
pi_195263512
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zal allemaal nog wel mee vallen.

Weet nog wel dat hier in februari users waren die riepen dat 5% van de Fok-users er binnen 12 maanden niet meer zou zijn door corona :D
Dat is echt niet gezegt
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')